Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:21:
Tnx.
Wat ik me eigenlijk ook afvraag: ik vind het vreemd dat die CT groen staat, maar toh "diagnostics failed" als je doorklikt.
Weet ook niet goed wat die "diagnostics" is. Tijdens die diagnose zie ik hem terugleveren naar het net: test ie dan of de waarden uit de CT lezer dan veranderen?

Mijn P1 meter geeft hier maar 1x om de +/- 35 seconden een update rond het verbruik heb ik de indruk. Zou dat het issue kunnen zijn? Dat hij niet snel genoeg een update ziet nadat ie terugleverd en dat ie daarom zegt: die P1 lezer werkt niet goed?
Hij gaat testen op welke fase de batterij staat. Misschien nog wel meer dingen, dat durf ik niet te zeggen. Sowieso belangrijk om te zorgen dat de verbinding met de CT stabiel is. Als je maar eens in de 35 seconde een update krijgt zou ik daar toch eerst eens naar kijken. Dat moet gewoon goed werken. Tien seconde max.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
ijdens die diagnose zie ik hem terugleveren naar het net: test ie dan of de waarden uit de CT lezer dan veranderen?
Dat is om te bepalen aan welke fase de MT zit.
Mijn P1 meter geeft hier maar 1x om de +/- 35 seconden een update rond het verbruik heb ik de indruk.
Dat is wel heel langzaam, welke P1 meter heb je?

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-03 22:26
Als jullie deze gebruiken icm. evcc... heb je dan de RS485-ethernet interface nodig ?

• Sektor
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 02:06
Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:09:
Ik krijg alvast de CT er totaal nietmeer aan gekoppeld (blijft altijd op diagnose mislukt, probeer het opnieuw staan). Al factory reset uitgevoerd enzoverder. Ook al UTP geprobeerd ipv wifi, local API staat af.

Heb support ticket in de app opengedaan. Maar ik vrees dat dit een moeilijke gaat worden. Als het niet betert de volgende dagen, stuur ik de batterij terug voor garantie of money back oid.
Probeer je router eens te resetten, werkt bij mij meestal als al de rest faalt ;)
Gewoon je router resetten

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:44
DukeBox schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:24:
[...]
Dat is wel heel langzaam, welke P1 meter heb je?
Zuidwijk, gekoppeld aan HA. HA geeft iig maar om de +/- 35 seconden een update. Weet niet hoe dat komt, ik zie dat als ik in entitities mijn fases open en dat scherm blijf volgen, dan krijg ik om de +/- 35 seconden daar een update.

[ Voor 34% gewijzigd door Pharos1985 op 03-03-2026 22:28 ]

• DukeBox
  • Nu online
Wat emuleer je dan op HA? Op zich lijkt het mij wel logisch dat de diag faalt, de CT stuurt de MT aan voor de diag. Als die ondersteuning niet in HA zit dan wordt dat lastig.

Heb je geen MT CT om mee te testen?

[ Voor 54% gewijzigd door DukeBox op 03-03-2026 22:33 ]

• Pharos1985
Ik dacht dat deze mens hier bekender was 😊
https://www.zuidwijk.com/product/p1-reader-ethernet/

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:14
Tnx.
Wat ik me eigenlijk ook afvraag: ik vind het vreemd dat die CT groen staat, maar toh "diagnostics failed" als je doorklikt.
Weet ook niet goed wat die "diagnostics" is. Tijdens die diagnose zie ik hem terugleveren naar het net: test ie dan of de waarden uit de CT lezer dan veranderen?

Mijn P1 meter geeft hier maar 1x om de +/- 35 seconden een update rond het verbruik heb ik de indruk. Zou dat het issue kunnen zijn? Dat hij niet snel genoeg een update ziet nadat ie terugleverd en dat ie daarom zegt: die P1 lezer werkt niet goed?
De laatste keer dat bij mij mede door een update het niet meer wilde werken ...... heb ik het volgende gedaan en ipv de tablet waar die normaal mee bediend word, ik de app op mijn telefoon heb gezet en toen werkte alles wel weer, en later weer terug naar de tablet en werkte het ook gelukkig weer.

(Was er ook niet het bluetooth/locatie aanzetten wat soms ernstige problemen veroorzaakte?)

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• Pharos1985
DukeBox schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:27:
[...]

Wat emuleer je dan op HA? Op zich lijkt het mij wel logisch dat de diag faalt, de CT stuurt de MT aan voor de diag. Als die ondersteuning niet in HA zit dan wordt dat lastig.

Heb je geen MT CT om mee te testen?
Een MT CT heb ik helaas niet. Ik lees de P1 meter uit in HA en gebruik dan deze:
https://github.com/tomquist/b2500-meter
Die emuleert een Shelly, een CT001, zoals je zelf wilt.
Ik zie in HA dan wel degelijk de Marstek die aan de B2500 elke 1 seconde vraagt wat de stand is van het geleverde/gevraagde vermogen (kan dan negatief of positief zijn):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PmP3NDVWCjoqKgcAQbS8OtzChNc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2IVjnGv8sBPdAMcHqxyrsizq.png?f=fotoalbum_large

En zo krijg je in B2500 elke 1 second een debug log met de vraag van de Marstek voor het actuele vermogen over alle fases heen, en zie je wat de Marstek als antwoord krijgt van B2500 (dat komt overeen in het scherm in de app waar je kan zien wat het vermogen is over de verschillende fases).

• Pe1dtq
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 08:51

Pe1dtq

It's all about electronics

Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:09:
Ik krijg alvast de CT er totaal nietmeer aan gekoppeld (blijft altijd op diagnose mislukt, probeer het opnieuw staan). Al factory reset uitgevoerd enzoverder. Ook al UTP geprobeerd ipv wifi, local API staat af.

Heb support ticket in de app opengedaan. Maar ik vrees dat dit een moeilijke gaat worden. Als het niet betert de volgende dagen, stuur ik de batterij terug voor garantie of money back oid.
Heb je al 1 à 2 keer getoggled tussen NOM en manual?
Dan komt hij er bij mij wel doorheen.

🔋 3 MT V2 158-215 (1 RIP), 1 MT V3 147.3.117.112, CT-003 V117, Ziv E0090, Goodwe 3-fase, ☀️ 14 kWp oost/west 🇳🇱

Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:27:
[...]

Zuidwijk, gekoppeld aan HA. HA geeft iig maar om de +/- 35 seconden een update. Weet niet hoe dat komt, ik zie dat als ik in entitities mijn fases open en dat scherm blijf volgen, dan krijg ik om de +/- 35 seconden daar een update.
Dat is gewoon niet genoeg voor een stabiele werking. Ik zie nu pas dat je een geemuleerde Shelly gebruikt en dit als bron. Dan kan je natuurlijk Marstek niet de schuld geven als het niet werkt...

Je moet eerst zorgen dat je snellere updates krijgt van de P1 meter. Ik kan mij zomaar voorstellen dat hij de diagnose afbreekt als het zo lang duurt. Fatsoenlijke NOM lijkt mij sowieso al lastig met zo weinig updates.

• Pharos1985
Ok, bedankt. Ik was er ook een stukje mee bezig dat het misschien daar zat. Maar ik weet dat er in deze topic nog mensen zijn die dit gebruiken. Het heeft tot gisteren ook voortreffelijk gewerkt via een geëmuleerde Shelly.
r2504 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:26:
Als jullie deze gebruiken icm. evcc... heb je dan de RS485-ethernet interface nodig ?
EVCC kan geloof het een en ander via Modbus TCP. Als je de V3 aansluit via LAN, heb je Modbus TCP over de LAN interface.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:14
pascallj schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:37:
[...]

Dat is gewoon niet genoeg voor een stabiele werking. Ik zie nu pas dat je een geemuleerde Shelly gebruikt en dit als bron. Dan kan je natuurlijk Marstek niet de schuld geven als het niet werkt...

Je moet eerst zorgen dat je snellere updates krijgt van de P1 meter. Ik kan mij zomaar voorstellen dat hij de diagnose afbreekt als het zo lang duurt. Fatsoenlijke NOM lijkt mij sowieso al lastig met zo weinig updates.
En dit komt dus veelvuldig terecht bij Alan Kyle en Kaey ...... die dan ook nog vriendelijk moeten antwoorden, en snel als het kan.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• Pharos1985
De Marstek vraagt elke seconde een update aan de B2500 in HA. Die krijgt ook elke keer een antwoord. Echter: de waardes in het antwoord kunnen verschillen elke +/- 30 seconden.
Dus blijf me toch de vraag stellen of dit hier aan ligt.
Anders zou je dus problemen krijgen met Marstek als uw zonnepanelen een tijdje exact dezelfde stroom opwekken. Dus er zou dan in de Marstek iets moeten zijn dat ons "verplicht" dat de stroom voldoende schommelt.

Lijkt me zeer sterk maar goed.
Dat het niet optimaal is voor NoM te verkrijgen, dat geloof ik best, maar de oorzaak hiervan. Daar vrees ik toch wat voor hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Pharos1985 op 03-03-2026 22:45 ]

tweeek schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:43:
[...]

En dit komt dus veelvuldig terecht bij Alan Kyle en Kaey ...... die dan ook nog vriendelijk moeten antwoorden, en snel als het kan.
Tja, ik kan mij voorstellen dat als je hier al genoeg ervaringen ziet van anderen waar het niet werkt, dat je sneller geneigd bent om daarbij aan te sluiten.
Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:45:
De Marstek vraagt elke seconde een update aan de B2500 in HA. Die krijgt ook elke keer een antwoord. Echter: de waardes in het antwoord kunnen verschillen elke +/- 30 seconden.
Dus blijf me toch de vraag stellen of dit hier aan ligt.
Anders zou je dus problemen krijgen met Marstek als uw zonnepanelen een tijdje exact dezelfde stroom opwekken. Dus er zou dan in de Marstek iets moeten zijn dat ons "verplicht" dat de stroom voldoende schommelt.

Lijkt me zeer sterk maar goed.
Dat het niet optimaal is voor NoM te verkrijgen, dat geloof ik best, maar de oorzaak hiervan. Daar vrees ik toch wat voor hoor.
Nee, het ding is dat is dat diagnose faalt en het dan niets meer doet. De diagnose zorgt zelf voor een schommelende werking (volle bak laden, volle bak ontladen). Zo kan de batterij de fase herkennen waar hij op zit aangesloten en mogelijk ook de reactiesnelheid.

Als de diagnose eenmaal geslaagd is, is wisselende belasting niet meer vereist want dan hoeft hij niets te herkennen, maar slechts nog te reageren erop.

Maar ook dat moet wel binnen een redelijke tijd wat gebeuren want anders denkt de batterij: "Nou ik ging met 1000 W terugleveren maar er is niets gebeurd, doe er nog maar 1000 W bij. Oh nu hebben we een overschot van 2000 W, haal er maar weer 1000 W af". Zo blijf je bezig.

• Pharos1985
Bedankt voor dit te verduidelijken. Die diagnose dient dus om de fase te herkennen, dat was me niet duidelijk. Ik zoek nog wat verder, indien nodig bestel ik een hardware P1 meter die ondersteund wordt door Marstek. De reden dat ik zo oplos omdat ik anders met een P1 splitter moet gaan werken voor meerdere P1 meters aan te kunnen sluiten (want ik wil het ook via HA binnenkrijgen) en in een app is het al moeilijk genoeg om P1 uit te lezen gezien de meter ondergronds in gemeenschappelijke delen staat.

• DukeBox
  • Nu online
Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:53:
Die diagnose dient dus om de fase te herkennen, dat was me niet duidelijk.
Was toch wel 2 keer gemeld ;)
pascallj schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:24:
Hij gaat testen op welke fase de batterij staat.
DukeBox schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:24:
Dat is om te bepalen aan welke fase de MT zit.
Ik zou i.p.v. een P1 meter de CT002 aanraden met CT klemmen, heb je geen splitter nodig en is iets sneller dan de CT003 qua updates en ping latency.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 03-03-2026 23:01 ]

Bedankt voor dit te verduidelijken. Die diagnose dient dus om de fase te herkennen, dat was me niet duidelijk. Ik zoek nog wat verder, indien nodig bestel ik een hardware P1 meter die ondersteund wordt door Marstek. De reden dat ik zo oplos omdat ik anders met een P1 splitter moet gaan werken voor meerdere P1 meters aan te kunnen sluiten (want ik wil het ook via HA binnenkrijgen) en in een app is het al moeilijk genoeg om P1 uit te lezen gezien de meter ondergronds in gemeenschappelijke delen staat.
Bestel ineens een CT002, zeer stabiele werking een zeer snelle reactie, sneller dan CT003 bij NOM.
Oeps nog iemand met deze ervaring 😁

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:36
Nog 2 dagen geduld. Dan is de emulator klaar en heb je geen splitter meer nodig. Dan kan je met de P1 van Homewizard nom draaien met meerdere batterijen, en het is FAST , omdat nieuwe versie gebruik maakt van websocket. Geen polling meer, rechtstreeks van de P1 via push/websocket naar CT emulator. Geen omweg via bv een entiteit in HA

Mijn splitter en CT gaat dan ook terug in de doos :-)
DSSW schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 20:45:
[...]

Wijzigt de data nog in de CT? Kan je misschien als test eens de HWP1 als CT koppelen?
Data van ct003 wijzigt nog , mijn V3 werkt ook nog altijd maar V1 en V2 staan sinds 8.35 u in standby terwijl V1 nog altijd op 36 % staat. HWP1 krijg ik niet gekoppeld terwijl die gewoon werkt . Ik kan batterij V1 ook niet meer bereiken niet via wifi terwijl wifi lef brandt en niet via BT, volgens app heb ik BT vrrbinding maar BT led brandt niet op V1.Heb router ook al eens heropgestart maar geen verschil

[ Voor 21% gewijzigd door PNARI op 04-03-2026 07:04 ]

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

• BigTasty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:41
NoFate schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:37:
[...]

Nog 2 dagen geduld. Dan is de emulator klaar en heb je geen splitter meer nodig. Dan kan je met de P1 van Homewizard nom draaien met meerdere batterijen, en het is FAST , omdat nieuwe versie gebruik maakt van websocket. Geen polling meer, rechtstreeks van de P1 via push/websocket naar CT emulator. Geen omweg via bv een entiteit in HA

Mijn splitter en CT gaat dan ook terug in de doos :-)
Kan ik hier ergens meer over lezen?

• DukeBox
  • Nu online
BigTasty schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:39:
Kan ik hier ergens meer over lezen?
Afgelopen 4/5 pagina's

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
GORby schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 17:04:
[...]

Hier ook op basis van schattingen van productie en een deel van het verbruik dat gemeten werd voor er een dgitale meter kwam 2 batterijen gekocht, met het idee dat we de allebei toch wel ongeveer de helft van het jaar vol zouden krijgen, wat ons dan 300 a 350 euro zou besparen aan elektriciteit.
Daarbovenop verlagen de batterijen ons capaciteitstarief met ongeveer 2kW, door de kwartierpiek te beperken, wat een extra €100 oplevert.

Al bij al een vrij mooie besparing en daarbovenop komt dat we ons nauwelijks wat moeten aantrekken van wanneer we wat aanzetten voor die kwartierpiek, al is dat niet enkel door de batterijen, maar ook door slimme sturing van apparaten.
Je spreekt over een kwartierpiek, dus je zit in het Belgisch systeem.

Mijn hoogste pieken liggen vooral in de winter, en net dan raken die batterijen toch niet vol. Hoe krijg jij concreet die piek het hele jaar 2kW lager?
Ik zorg er alvast voor dat de auto niet geladen wordt als er gekookt wordt, en laden doe ik met 3.5kW.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• dnat
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08:44
Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:36:
[...]

Een MT CT heb ik helaas niet. Ik lees de P1 meter uit in HA en gebruik dan deze:
Ik zie in HA dan wel degelijk de Marstek die aan de B2500 elke 1 seconde vraagt wat de stand is van het geleverde/gevraagde vermogen (kan dan negatief of positief zijn):
[Afbeelding]

En zo krijg je in B2500 elke 1 second een debug log met de vraag van de Marstek voor het actuele vermogen over alle fases heen, en zie je wat de Marstek als antwoord krijgt van B2500 (dat komt overeen in het scherm in de app waar je kan zien wat het vermogen is over de verschillende fases).
ok, dus je zit zelf wat te prutsen met HA code en emulatie en gaat Marstek wat vriendelijke mails sturen en dat ding retour doen? 8)7

begin eerst als echte consument zou ik zeggen ipv homebrew. Het scheelt ook een pak als je bij fouten/problemen eerst je design meegeeft als je hulp wil van tweakers.

Je komt het hier vaak tegen... het ligt niet altijd aan de batterij, het staat er hier vol van, reden ook van de +1000posts.

check of je gesupporteerde DMR hebt anders ga je over naar ct002
gebruik een hw p1 voor 1MT
gebruik een ct003 voor meerdere maar test eerst een tijdje met 1
zorg dat die dingen usb power hebben zeker met splitter
let op met wifi config en denk niet zomaar ik heb goede wifi, gebruik geen standaard provider rommel.
let op met HA homebrew en andere api dingen
doe de configuratie bij voorkeur via een BT verbinding van je device, merk je problemen, test dan eventueel met een ander BT device
...

• rb1213
  • Registratie: Maart 2007
JA ook hier dikke shit na update naar v158, zelfde probleem CT of phase verlies en batterij stopt .
ik heb mono phase, zou ik de batterij dan op three-phase som mogen zetten? dan kan ie ze niet meer verliezen ;-)?

ik vroeg 157.1 al terug aan de chinezen.
3DWim schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:55:
V158 MT v2
Nadat ik nogal wat wegval/start problemen had met versie v158 en de v2 Marstek, heeft een kennis een MT die helemaal de kluts kwijt is.
Dezelfde problemen: accu heeft wifi-led aan. App meld wel BT maar geen wifi !
En de app en accu hebben geen CT.
Opnieuw koppelen van CT werkt dus niet want de accu wordt maar gedeeltelijk gezien door de app. Harde reset's hebben tot nu toe niet geholpen.
Verzoek om v157 terug te zetten heeft nog geen antwoord opgeleverd.

Zijn er meer mensen die met versie 158 problemen tegenkomen qua verbinding?
Mijn MT werkt nu al weer 1.5week goed.
Even digitaal afkloppen: knock, knock.

[ Voor 6% gewijzigd door rb1213 op 04-03-2026 09:08 ]

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 10:08
rb1213 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 08:35:
JA ook hier dikke shit na update naar v158, zelfde probleem CT of phase verlies en batterij stopt
ik vroeg 157.1 terug aan de chinezen.

[...]
Hier geen enkel probleem met V158.

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.59 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• NoFate
Pharos1985 schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 22:36:
[...]

[Afbeelding]

Let op, je doet hier een polling van de HW meter, dus je hebt hier 3 bottlenecks... Meter - HWP1 - poll - HA - poll Marstek ...
Volgende update die gaat komen bevat webdocket, zowel in de emulator alsook komt er een specifieke HW intergratie met websocket

• rb1213
dannyro schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:07:
[...]

Hier geen enkel probleem met V158.
welke communicaite module versie heb je ?
NoFate schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:08:
[...]

Let op, je doet hier een polling van de HW meter, dus je hebt hier 3 bottlenecks... Meter - HWP1 - poll - HA - poll Marstek ...
Volgende update die gaat komen bevat webdocket, zowel in de emulator alsook komt er een specifieke HW intergratie met websocket
Er is hier geen HW P1 in gebruik.
3DWim schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 14:55:
V158 MT v2
Nadat ik nogal wat wegval/start problemen had met versie v158 en de v2 Marstek, heeft een kennis een MT die helemaal de kluts kwijt is.
Dezelfde problemen: accu heeft wifi-led aan. App meld wel BT maar geen wifi !
En de app en accu hebben geen CT.
Opnieuw koppelen van CT werkt dus niet want de accu wordt maar gedeeltelijk gezien door de app. Harde reset's hebben tot nu toe niet geholpen.
Verzoek om v157 terug te zetten heeft nog geen antwoord opgeleverd.

Zijn er meer mensen die met versie 158 problemen tegenkomen qua verbinding?
Mijn MT werkt nu al weer 1.5week goed.
Even digitaal afkloppen: knock, knock.
Hier zelfde probleem na 2 weken update :. App geeft enkel BT maar geen wifi, op de accu brandt wifi en ct maar krijg geen BT led/verbinding
En de app geeft gwen CT.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10:06
NoFate schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 23:37:
[...]
Nog 2 dagen geduld. Dan is de emulator klaar en heb je geen splitter meer nodig.
testversie gaat al twee dagen goed hier :*) twee batterijen slim aangestuurd (shared NOM in/out) met emulated CT003 (zichtbaar in app, doorklikken geeft geen data want ghost/fake apparaat) met als bron live data van HW P1 meter.

waarom geen echte CT003 vragen veel zich af. Mijn DSMR5 meter geeft niet genoeg power voor de splitter met HW P1 en CT003. Wil de HW P1 niet opgeven ivm duidelijke app en andere integraties. Ook geen stopcontact in of dichtbij de meterkast dus zou er één moeten fabriceren daar. Te veel moeite voor wat het opbrengt (namelijk geen plaats voor extra automaat meer vrij in de meterkast). Dus via deze weg kan ik eindelijk meerdere batterijen slim aansturen met de HW P1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3CHH-S7_v6xAFx61qwF5EgXRN0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/53sqsLcNEFjdfeiDuA70kJ6w.png?f=fotoalbum_large

2x Marstek v2 5kWh v158 HW P1

• NoFate
pascallj schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Er is hier geen HW P1 in gebruik.
Ah, nuja, maakt niet uit welke meter. Je blijft met bottlenecks zitten, omdat je meermaals moet uitlezen

• dannyro
rb1213 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:09:
[...]

welke communicaite module versie heb je ?
20240909015

[ Voor 10% gewijzigd door dannyro op 04-03-2026 09:31 ]

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.59 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• rb1213
thx, die van mij is recenter 202501121162

• dannyro
rb1213 schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:36:
[...]

thx, die van mij is recenter 202501121162
Zou er een reden zijn dat ze een andere communicatie module gebruiken? Waarschijnlijk wel.

PNARI schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 09:11:
[...]

Hier zelfde probleem na 2 weken update :. App geeft enkel BT maar geen wifi, op de accu brandt wifi en ct maar krijg geen BT led/verbinding
En de app geeft gwen CT.
hier op mijn 3 venus E's (2 x V1 en 1 x V2 : fw v157.1 en comm 202409090159 gekoppeld op een CT002 met fw V120 draait perfect tot op heden. voor mij geen updates meer zolang ik geen probemen ondervind.
Netafname gisteren onder de 0.8 kwh bij een dagverbruik van 55,5 kwh, pv productie was 54.7 kwh.
Geen api's aan, geen modbus connecties of dergelijke, gewoon NOM via marstek. Lees enkel data van de batterijen uit via MQTT in HA maar stuur niets via HA.

[ Voor 9% gewijzigd door DSSW op 04-03-2026 09:57 ]

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

Pagina: 1 ... 354 355 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.