• ERN5T
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08:23
De Senaat schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:46:
[...]
Is poort 1 van de HW splitter juist niet bedoeld voor de P1-in aansluiting?
Al eens geprobeerd de CT003 op een andere poort van de splitter aan te sluiten?
Dank je, uiteraard zit de CT003 op de eerste ‘gebruikerspoort’ niet op de poort ‘P1 in’.

EX40 TMP Ultra MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren; PV: 6,7 kWp (zuid) Solis 3P6KG4; 3x MT V3 15,36kWh V147-117-112 - CT003 V122

Stinger01 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:05:
[...]

Batterij was initieel verbonden met wifi toen dit probleem hem voordeed, heb dan een lan kabel getrokken naar de router omdat ik dacht dat dit het euvel zou verhelpen maar het blijft hetzelfde probleem...
batterij blijft altijd online en teken linksboven van lan verbinding is altijd groen, maar de verbinding met P1 valt te pas en onpas weg... Heb P1 meter eigen voeding gegeven via usb maar dit helpt ook niks en volgens de app van HW blijft de P1 altijd goed werken en gegevens doorsturen, het is gewoon de batterij die de verbinding verliest om de een of andere reden....

Marstek V3 en software v147
Ik snap dat hij verbonden is met LAN. Maar is hij niet ook verbonden met WiFi? We hebben vaker gezien dat de batterij verbinding heeft via beide. Als je de WiFi zou kunnen uitschakelen, kan je afdwingen dat al het verkeer via LAN loopt en weet je zeker dat dat het niet is.

• Stinger01
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-02 16:51
pascallj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:27:
[...]

Ik snap dat hij verbonden is met LAN. Maar is hij niet ook verbonden met WiFi? We hebben vaker gezien dat de batterij verbinding heeft via beide. Als je de WiFi zou kunnen uitschakelen, kan je afdwingen dat al het verkeer via LAN loopt en weet je zeker dat dat het niet is.
Ik zie enkel het Lan teken in de batterij app, en als ik naar wifi configuratie ga staat er geen netwerk ingevuld... dus denk dat de wifi eraf is.

Of is er een andere manier om te zien of de wifi er nog opstaat ?

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 14:56
Versie 158 met Venus E ver2 is niet stabiel qua WIFI / BT.
Na harde reset gisterochtend heeft de accu de hele dag gewerkt, ergens in de vond valt de wifi uit/weg. En staat de accu de volgende ochtend in een soort van standby.
Soort van want alleen harde reset maakt hem weer wakker.

Verder geen opties uitgeprobeerd zoals de led ;-)
Accu stond op AI modus, nu laad ie handmatig tot 100% en dan zet ik hem op NOM. Eens kijken of dat wat uitmaakt.

Erg jammer want alle vorige updates werkten prima.
De accu raakt ook geen data kwijt maar wel dus de CT verbinding (wifi) en BT dus geen app verbinding. Wifi led op de accu brand wel vrolijk, maar daar heb je dus niks meer aan.

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 158, BMS 216, App v1.6.59 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Staat bij iedere MT wel de juiste 'output power reference'? (dus of per aangesloten fase of alle 3 op sum).

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:56
DukeBox schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:46:
[...]

Staat bij iedere MT wel de juiste 'output power reference'? (dus of per aangesloten fase of alle 3 op sum).
en idd ook controleren of de batterijen op de juiste fases worden gedetecteerd, had ik ook
mijn 3de batterij was op fase 1 gedetecteerd, maar was effectief op fase 2
dus paar keer de diagnose opnieuw gedaan, even de andere batterijen op manueel gezet, zodat de CT de nieuwe beter herkende, daarna stond hij op de juiste fase, en ging mijn laden/ontladen ook veel beter :)

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 14:37
3DWim schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:53:
Versie 158 met Venus E ver2 is niet stabiel qua WIFI / BT.
Na harde reset gisterochtend heeft de accu de hele dag gewerkt, ergens in de vond valt de wifi uit/weg. En staat de accu de volgende ochtend in een soort van standby.
Soort van want alleen harde reset maakt hem weer wakker.

Verder geen opties uitgeprobeerd zoals de led ;-)
Accu stond op AI modus, nu laad ie handmatig tot 100% en dan zet ik hem op NOM. Eens kijken of dat wat uitmaakt.

Erg jammer want alle vorige updates werkten prima.
De accu raakt ook geen data kwijt maar wel dus de CT verbinding (wifi) en BT dus geen app verbinding. Wifi led op de accu brand wel vrolijk, maar daar heb je dus niks meer aan.
Misschien heb je dit al eens gedaan, Phone terug opstarten en wifi router ook opnieuw opstarten...

BE MTVenus V2 V158 BMS 216 APP V1.6.59 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

• ERN5T
DukeBox schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:46:
[...]
✅ staan alle drie op de 3 fasen-som.

EX40 TMP Ultra MY25 ; Compress 5800iAW7 + 12E / HR200 / 50 l buffervat / RT800 / HS25/6 / radiatoren; PV: 6,7 kWp (zuid) Solis 3P6KG4; 3x MT V3 15,36kWh V147-117-112 - CT003 V122

• ERN5T
NoFate schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:48:
[...]

en idd ook controleren of de batterijen op de juiste fases worden gedetecteerd, had ik ook
mijn 3de batterij was op fase 1 gedetecteerd, maar was effectief op fase 2
dus paar keer de diagnose opnieuw gedaan, even de andere batterijen op manueel gezet, zodat de CT de nieuwe beter herkende, daarna stond hij op de juiste fase, en ging mijn laden/ontladen ook veel beter :)
De auto diagnose heb ik verschillende keren gedaan, soms met als uitkomst mislukt, maar de volgende keer werkte het dan wel. Tijdens de diagnose zie je de MT op de juiste fase laden/ontladen. Maar het MT-icoon werd niet direct bij de goede fase geplaatst ook niet na meerdere keren de diagnose uitgevoerd te hebben. De volgende dag stond dan wel bij elke fase een icoon en een paar uur later weer één weg en twee op een fase.

• niek35
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:57
@3DWim als v158 bij jou niet stabiel werkt vraag je toch gewoon een downgrade aan naar v153.

Overigens hier nog steeds 2 stabiele batterijen op v158. NoM, wifi, bt, werkt allemaal prima.

2x Marstek Venus E v158 | CT003 v122 | Single Quatt v1 & een lading zonnepanelen.

• Koffrie
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:02
Ik heb een 3x25 Amp aansluiting.

Ik ben van plan om op elke fase een marstek aan te sluiten.
Als de marstek nu met 2500 w laad, en ik zet de inductie kookplaat aan (2 fase) Vliegen dan de zekeringen er niet uit?
Koffrie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:28:
Ik heb een 3x25 Amp aansluiting.

Ik ben van plant om op elke fase een marstek aan te sluiten.
Als de marstek nu met 2500 w laad, en ik zet de inductie kookpllaat aan (2 fase) Vliegen dan de zekeringen er niet uit?
25 ampere is om en nabij 5750 watt.
Dus je houd dan nog beetje over.
Maar de vraag is meer hoe laad je die accu's doe je dat op NOM of anders.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• Mann59
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-02 19:02
pascallj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 12:27:
[...] Zou onderstaand kunnen kloppen?
De CT003 is een hybride apparaat. Het heeft twee verschillende communicatieroutes:
​Naar de Batterij (Draadloos): De CT003 communiceert niet via je standaard wifi-netwerk met de batterij. Hij gebruikt een eigen RF-protocol (Radio Frequentie), meestal op de 433 MHz of 868 MHz band (vergelijkbaar met sensoren van een alarmsysteem of Somfy-motoren). Dit is veel robuuster dan wifi en heeft een groter bereik door muren heen.
​Naar de App (Wifi): De CT003 maakt wél verbinding met jouw 2.4 GHz wifi-netwerk om de gegevens naar de Marstek-cloud te sturen, zodat jij ze in de app kunt zien.

Er ging denk ik iets mis met de quote want ik heb dat niet geschreven.

Maar nee, als je het mij vraagt slaat dat helemaal nergens op. De CT003 communiceert gewoon via WiFi en niet via 433 MHz. Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar het zou mij niets verbazen als ook dat weer een AI gegenereerd onzin antwoord is.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:28
pascallj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:01:
[...]
Maar nee, als je het mij vraagt slaat dat helemaal nergens op. De CT003 communiceert gewoon via WiFi en niet via 433 MHz. Ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar het zou mij niets verbazen als ook dat weer een AI gegenereerd onzin antwoord is.
Inderdaad dit. Zeker geen 433Mhz of 868Mhz. En op 2,4Ghz is het op WiFi voor de communicatie tussen CT003, de batterij en de cloud. Bluetooth enkel met de GSM.

• DukeBox
  • Nu online
ERN5T schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:11:
✅ staan alle drie op de 3 fasen-som.
Kan je aders eerst eens met 1 MT E testen en dan een voor een bijschakelen? Het lijkt er haast op dat ze precies het omgekeerde doen van wat er gevraagd wordt maar dan met 10 sec.(?) vertraagd.
En zoals eerder aangegeven, als ze bekabeld zijn aangesloten moet je zorgen dat WiFi niet online/bereikbaar is anders raakt de CT in de war.

[ Voor 16% gewijzigd door DukeBox op 17-02-2026 16:20 ]

• Leslie56
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 17-02 17:28
De Senaat schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:46:
[...]

Is poort 1 van de HW splitter juist niet bedoeld voor de P1-in aansluiting?
Al eens geprobeerd de CT003 op een andere poort van de splitter aan te sluiten?
Ook enige tijd gesukkeld met een actieve HW splitter en CT003. Een andere HW-splitter gaf geen soelaas.
De oplossing voor mij was de voeding van de splitter verwijderen en deze rechtstreeks in de CT003 te pluggen.
De andere P1 meters op de splitter hadden voldoende power van de smart-teller.
Bllijkbaar heeft die CT003 nogal honger :)

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
Hallo allemaal,

Ik heb thuis twee Marstek Venus E V3-batterijen en een Copper SB Wallbox voor mijn EV. Mijn vraag is het volgende:

Ik wil graag dat de EV die is aangesloten op de Wallbox altijd eerst de stroom van mijn zonnepanelen krijgt. Pas als de auto volledig geladen is, moet het eventuele overschot naar de batterijen gaan.

Als ik in de Wallbox-app de modus “Full Green” activeer:

Snapt de Venus E batterij dan automatisch dat de EV voorrang heeft op de PV-stroom?

Of moet ik nog specifieke instellingen in de Venus E software aanpassen (bijvoorbeeld “dispatch priority”, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden) om dit te realiseren?

Kortom: hoe zorg ik dat EV eerst PV, dan batterijen gaat, zodat ik maximaal eigen opgewekte stroom gebruik voor het laden van de auto?

Alvast bedankt voor jullie tips!

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• S2S
  • Laatst online: 09:12

S2S

Leslie56 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:32:
[...]

Ook enige tijd gesukkeld met een actieve HW splitter en CT003. Een andere HW-splitter gaf geen soelaas.
De oplossing voor mij was de voeding van de splitter verwijderen en deze rechtstreeks in de CT003 te pluggen.
De andere P1 meters op de splitter hadden voldoende power van de smart-teller.
Bllijkbaar heeft die CT003 nogal honger :)
Staat vast ook in de eerste post van deze thread ;) we weten allemaal dat dat Marstek spul stroom nodig heeft , zit niet voor niets een voeding bij. Hier heeft de actieve hw splinter ook voeding (naast dat de ct003 ook een eigen voeding heeft) er zijn je alle vele voor gegaan 1 jaar geleden. Hier werkte het zelfs niet goed als de splitter geen voeding had.

Meeste problemen hebben we hier al 12 tot 9 maanden geleden voorbij zien komen .

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 17-02-2026 16:51 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

doobieters schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:45:
Hallo allemaal,

Ik heb thuis twee Marstek Venus E V3-batterijen en een Copper SB Wallbox voor mijn EV. Mijn vraag is het volgende:

Ik wil graag dat de EV die is aangesloten op de Wallbox altijd eerst de stroom van mijn zonnepanelen krijgt. Pas als de auto volledig geladen is, moet het eventuele overschot naar de batterijen gaan.

Snapt de Venus E batterij dan automatisch dat de EV voorrang heeft op de PV-stroom?

Of moet ik nog specifieke instellingen in de Venus E software aanpassen (bijvoorbeeld “dispatch priority”, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden) om dit te realiseren?

Kortom: hoe zorg ik dat EV eerst PV, dan batterijen gaat, zodat ik maximaal eigen opgewekte stroom gebruik voor het laden van de auto?

Dit kan je niet afdwingen als er geen communicatie is tussen die twee (die er niet is). Ze willen allebei het maximale overschot hebben. De race is wie het snelste is. Vervolgens zullen ze moeten stabiliseren. Maar het kan ook zomaar gebeuren dat als er een wolkje komt, de laadpaal niet snel genoeg terugregelt en de batterij dat gaat compenseren. Vervolgens zal de laadpaal de batterijstroom als zonnestroom zien en laad je nu dus de auto uit de batterij. Echt heel erg is dat niet, want dat was eerst ook gewoon zonnestroom, maar mogelijk kan je ook af met een tragere lading en dus geen omzettingsverlies.

Je kan in de Marstek niet iets van een reactietijd instellen, maar als dat in de laadpaal wel kan, wil je dus dat die op z'n allersnelste staat.

Je zal het moeten gaan monitoren wat er daadwerkelijk gaat gebeuren. Mocht het niet naar wens zijn, zal je iets van externe sturing moeten gaan toepassen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Hallo allemaal,

Bekijk eerst maar eens hoe dat vermogensverloop is van je PV.
Wat jij vraagt is mooi in theorie, maar in de praktijk lukt dat niet.
Een EV heeft een minimaal vermogen nodig om te laden en je PV levert dat niet altijd, zelfs een wolkje gaat dat vermogen even doen dippen. Wil je dan iedere keer het laden van je auto onderbreken?

Gewoon effe los laten en instellen als NOM (nul op de meter), dan haal je zo veel mogelijk uit je PV als mogelijk is, en zal je het minste terug leveren.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Mann59
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:06:
[...]
Inderdaad AI. Maar zie ook onderstaand.

Why it likely is 868 MHz
1️⃣ Physical length
A 2.4 GHz antenna is usually:
Short (about 3 cm for ¼ wave)
Often straight without a large visible coil
An 868 MHz quarter-wave antenna is about:
~8.6 cm long
Often uses a loading coil to shorten it physically
Your antenna length and coil strongly match 868 MHz ISM band.

The external coil antenna in your photo strongly matches:
868 MHz ISM band (Europe)
Low-power long-range telemetry
This is typically used for:
Reliable communication through walls
Communication between CT003 and the Marstek Venus E V3
Zero-export / real-time control
868 MHz makes technical sense because:
It penetrates meter cabinets much better than Wi-Fi
It is more stable and less congested
It consumes less power
🧠 Most likely architecture
Smart meter → CT003 (P1 or IR)
CT003 → Venus E V3 (868 MHz radio link)
CT003 → Router/App (2.4 GHz Wi-Fi)
That would explain:
Why the antenna is external (range matters)
Why Wi-Fi still appears during setup
Why the antenna does NOT look like a typical 2.4 GHz Wi-Fi antenna

🔎 Quick confirmation test
If you temporarily turn off your home Wi-Fi:
The CT003 will lose cloud/app access
But the Venus E should still follow load changes
If that happens → communication between CT003 and Venus E is independent of Wi-Fi → meaning 868 MHz.

Inderdaad dit. Zeker geen 433Mhz of 868Mhz. En op 2,4Ghz is het op WiFi voor de communicatie tussen CT003, de batterij en de cloud. Bluetooth enkel met de GSM.
Alsjeblieft stop met het gebruik van AI. Dit slaat nergens op. Het is gewoon giswerk. De theorie klopt wel aardig, maar het is hier totaal niet op toepasbaar. Vertrouw liever op 34722 berichten aan ervaring hier. Echt elke keer dat er in 1 van de topics hier op GoT AI voorbij komt, is het compleet incorrect! Ik heb al zoveel domme dingen gedaan zien worden omdat mensen AI volgen. Ik erger mij er kapot aan |:(
offtopic:
Controleer even je quotes, want ook deze gaat niet goed. Je plaatst jouw bericht helemaal onderaan.

• Mann59
pascallj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:12:
[...]

Alsjeblieft stop met het gebruik van AI. Dit slaat nergens op. Het is gewoon giswerk. De theorie klopt wel aardig, maar het is hier totaal niet op toepasbaar. Vertrouw liever op 34722 berichten aan ervaring hier. Echt elke keer dat er in 1 van de topics hier op GoT AI voorbij komt, is het compleet incorrect! Ik heb al zoveel domme dingen gedaan zien worden omdat mensen AI volgen. Ik erger mij er kapot aan |:(
offtopic:
Controleer even je quotes, want ook deze gaat niet goed. Je plaatst jouw bericht helemaal onderaan.
Ik ben het helemaal met je eens en volg graag jouw expertise en de expertise in dit forum!
Ik ga ter bevestiging nu nog even het kpn modem uitzetten en de lan aansluitingen op de Marsteks loshalen. Ik laat het resultaat hier weten.
Hallo allemaal,

Via nodered flow van Bob heb je de mogelijkheid om een entity in HA te gebruiken zodat de batterijen weten dat er een EV geladen wordt.
Heb je home assistant en de wallbox in HA?
AUijtdehaag in "Problemen en oplossingen Marstek thuis accu"

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Mann59
Mann59 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:17:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens en volg graag jouw expertise en de expertise in dit forum!
Ik ga ter bevestiging nu nog even het kpn modem uitzetten en de lan aansluitingen op de Marsteks loshalen. Ik laat het resultaat hier weten.
En inderdaad, geen CT led èn geen laden/ontladen beweging van de indicatieledstrook op de Marstek. Je hebt helemaal gelijk voor wat betreft het AI antwoord.

• Koffrie
Ronald.42 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 15:33:
[...]

In eerste instantie wel, ja.
Koffrie schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 18:12:
[...]

In eerste instantie wel, ja.
Als die accu's staan te werken op NOM en je steekt je inductie aan dan zal er in principe nooit het opgetelde vermogen van het laden van de accu en het gebruik van je inductie over de hoofdzekering lopen.
Wel kan het totale vermogen door andere delen van je meterkast lopen.
Ik heb bijvoorbeeld 15kwp aan panelen.
In mijn geval zou er dus 2500watt naar de accus kunnen lopen en nog tig kw vanuit de panelen naar één of meerdere gebruikers.
De hoofdzekeringen zullen dat vermogen nooit zien maar delen van mijn meterkast wel.

Mompeld iets over remautomaat etc etc..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

• ERN5T
DukeBox schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 16:17:
[...]
Kan je anders eerst eens met 1 MT E testen en dan een voor een bijschakelen? Het lijkt er haast op dat ze precies het omgekeerde doen van wat er gevraagd wordt maar dan met 10 sec.(?) vertraagd.
En zoals eerder aangegeven, als ze bekabeld zijn aangesloten moet je zorgen dat WiFi niet online/bereikbaar is anders raakt de CT in de war.
Dat heb ik gedaan, gestart met een willekeurige fase, zodra de tweede erbij komt is het chaos. In alle mogelijke samenstellingen.
De Wifi werkt alleen op de CT003, de Wifi-led is bij alle drie uit.

• DukeBox
  • Nu online
ERN5T schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:03:
Dat heb ik gedaan, gestart met een willekeurige fase, zodra de tweede erbij komt is het chaos.
Je hebt dan ook 'auto diagnosis' gedraaid op de 2e die je bijschakelt?

• ERN5T
DukeBox schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 19:06:
[...]
Je hebt dan ook 'auto diagnosis' gedraaid op de 2e die je bijschakelt?
Jazeker en daarna opnieuw bij de eerste. Alle twee terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw auto diagnose.

• HeroS
  • Laatst online: 13:54

HeroS

SmartHome Nerd

Dag Alle,

Ben bezig met een review van de Venus 3. Ik loop tegen behoorlijk wat problemen aan. Ben even benieuwd of hier meer gebruikers last van hebben.

Bij de registratie/account aanmaken ging het al mis omdat blijkbaar het emailadres al bestond (terwijl dit niet was). Is me uiteindelijk wel gelukt. Irritant maar uiteindelijk kom je er wel

Eerst heb ik hem gekoppeld aan de HomeWizard P1 deze vond hij in eerste instantie niet. Maar na 20x proberen vond hij hem. Hierna blijf hij maar zeuren over de fases. Voor de rst leek alles wel te werken.

Na de upgrade naar firmware v147 blijft hij maar disconnecten. Hierdoor start het laden/ontladen niet.

Als ik het laden handmatig start bv op nom schiet hij altijd eerst naar 2500w...why? Hierna kapt hij er vaak ook weer mee na enkele minuten.

In de HomeWizard app werkt alles feilloos. Dus ligt niet aan de P1.

Dus heb maar de ct003 in huis gehaald. Deze werkt prima in de app maar via de batterij vind hij hem niet. Wat ik ook probeer.

De batterij staat letterlijk naast de wifi en de P1. Dus daar kan het niet aan liggen.

Heb een ticket aan gemaakt bij Marstek dus ben benieuwd waar ze mee gaan komen.

Maar is dit de normale gang van zaken?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 12:28
HeroS schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 08:21:
Gezien Chinees nieuwjaar en verlof moet je wel rekening houden dat het enkele weken kan duren voor je antwoord hebt.

Enigste wat ik nog kan aanraden is eens een volledige reset te doen in de hoop dat je problemen opgelost zijn. Anders is het inderdaad wachten op support.

• S2S
  • Laatst online: 09:12

S2S

pascallj schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 17:12:
[...]

offtopic:
AI maakt de wereld weer wat dommer 😆

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• JCreations
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:28
Dag Alle,

Ben bezig met een review van de Venus 3. Ik loop tegen behoorlijk wat problemen aan. Ben even benieuwd of hier meer gebruikers last van hebben.

Bij de registratie/account aanmaken ging het al mis omdat blijkbaar het emailadres al bestond (terwijl dit niet was). Is me uiteindelijk wel gelukt. Irritant maar uiteindelijk kom je er wel

Eerst heb ik hem gekoppeld aan de HomeWizard P1 deze vond hij in eerste instantie niet. Maar na 20x proberen vond hij hem. Hierna blijf hij maar zeuren over de fases. Voor de rst leek alles wel te werken.

Na de upgrade naar firmware v147 blijft hij maar disconnecten. Hierdoor start het laden/ontladen niet.

Als ik het laden handmatig start bv op nom schiet hij altijd eerst naar 2500w...why? Hierna kapt hij er vaak ook weer mee na enkele minuten.

Dus heb maar de ct003 in huis gehaald. Deze werkt prima in de app maar via de batterij vind hij hem niet. Wat ik ook probeer.

De batterij staat letterlijk naast de wifi en de P1. Dus daar kan het niet aan liggen.

Als je accu naast de router staat, probeer deze dan is te verbinden via UTP ipv wifi. Veel verbindingsproblemen in deze topic komt vaak doordat de Marstek bepaalde wifi setups niet leuk vind.
[...]

Is 3 x 25A in 400v net aansluiting niet vierkantswortel 3 x 25 x 400 =17.300 Watt?

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:30
[...]

Uw toestal (marstek) kan altijd laden aan 2500 Watt - en dan is de batterij een verbruiker zoals een inductieplaat en ... de juiste manier van rekenen (als elektrieker) is altijd de max Watt optellen en zien of alles nog klopt. Dat maakt dus niet uit hoe je aan het laden bent .... of dat NOM is, of dynamisch, of manueel, ...

En dan laten we even juist rekenen :
- 3x 230 x 25 Ampère = 17250 Watt (verdeeld over drie fasen)
Antwoord op de vraag is dan - als alles op één fase steekt dan dien je wel mogelijks na te gaan wat je gelijktijdig aan zet.
Als alles mooi verdeeld staat over de drie fasen - ik zou me geen zorgen maken.

Zet je batterij best op een eigen kring (dus eigen zekering in kast) zodner andere verbruikers op ... dan ben je safe ...

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E v153 en CT003 v117

DSSW schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:21:
[...]

Is 3 x 25A in 400v net aansluiting niet vierkantswortel 3 x 25 x 400 =17.300 Watt?
Als je maar een fase gebruikt en dat doe je met één accu dan heb je niks met wortels te maken.

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16

Xelation

Bendable Poseable

Ik heb 1 Marstek Venus E 3.0 op een handmatig schema draaien en niet op AI Optimization icm een Dynamisch contract. Dit is omdat ik ook 3 Homewizard Pib’s heb. Duiken in Home Assistant en/of Homey is een volgende stap 😅

Nu gebruik ik hem icm de CT003 meter. Alleen merk ik de laatste dagen dat het schema maar ook andere instellingen gerest zijn. Schema leeg, API uit, lichten weer aan etc.. Ik stel alles weer in en een uur later weer alles terug.

Hebben anderen hier ook last van? En aangezien ik AI toch niet gebruik, zou het met de HW P1 meter beter werken? Probeerde die P1 meter te koppelen maar hij ziet hem niet eens.
Ronald.42 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:37:
[...]

Als je maar een fase gebruikt en dat doe je met één accu dan heb je niks met wortels te maken.
Denk dat je je vergist, in het 3 fasen net is max afname op een 25 A automaat 17,3 kW , je zit met 3 x 400V + nul, dus die wortel is wel van belang

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 15KWpiek PV verdeeld over 5 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V157.1/216 + 1 x Venus A V147.117.109 / Shelly Pro 3EM / HWP1 /CT003 V122 / CT002 V120 / 3 fasen net

DSSW schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:40:
[...]

Denk dat je je vergist, in het 3 fasen net is max afname op een 25 A automaat 17,3 kW , je zit met 3 x 400V + nul, dus die wortel is wel van belang
Max afname op een 25 A automaat, is gewoon 25 A. Tussen fase en nul bij 230 V is dat 5,75 kW (of eigenlijk kVA).
vifra schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:30:
[...]

Uw toestal (marstek) kan altijd laden aan 2500 Watt - en dan is de batterij een verbruiker zoals een inductieplaat en ... de juiste manier van rekenen (als elektrieker) is altijd de max Watt optellen en zien of alles nog klopt. Dat maakt dus niet uit hoe je aan het laden bent .... of dat NOM is, of dynamisch, of manueel, ...

En dan laten we even juist rekenen :
- 3x 230 x 25 Ampère = 17250 Watt (verdeeld over drie fasen)
Antwoord op de vraag is dan - als alles op één fase steekt dan dien je wel mogelijks na te gaan wat je gelijktijdig aan zet.
Als alles mooi verdeeld staat over de drie fasen - ik zou me geen zorgen maken.

Zet je batterij best op een eigen kring (dus eigen zekering in kast) zodner andere verbruikers op ... dan ben je safe ...
Als de accu NOM werkt zou de hoofdzekering nooit het vermogen van accu en kookplaat tegelijk moeten zien.
De bedoeling is dat de accu die fase naar 0 regelt en dus compenseert voor die kookplaat.
Als je nu toevallig ook nog eens 5kw pv op die fase hebt dan kan het zelfs zo zijn dat je bij gebruik van de kookplaat en het opladen van de accu evenzogoed nog terugleverd op die fase ook.

Goed lang verhaal kort.
Meterkast netjes verdelen over de fasen en zorg dat je MT een dedicated groep heeft dan blijven je hoofdzekeringen wel zitten.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
DSSW schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:21:
[...]

Tussen 2 fasen heb je 400V, maar tussen neuter en fase heb je 240V en daar mag je 3x 25A trekken.

Dus:
ofwel is het 3x25x230= 17,3kW
ofwel is het (wortel 3) x 25 x 400= 17,3kW

Sony A7 iv en wat recycled glas

Dag Alle,

Ik heb voor test doeleinden toch wel meerdere accounts aangemaakt en dit nog niet gehad. Dus dat lijkt mij een tijdelijk probleempje.
De batterij wil graag weten op welke fase hij staat. Hij zal dus na het selecteren van de meter, een zelfdiagnose doen om dat uit te vinden. Die moet je wel succesvol laten afronden anders blijft hij dat proberen.
Het aantal probleemmeldingen lijkt wel weer wat gestegen sinds v147. Zelf ben ik er nog niet uit of dit nu komt omdat er meer nieuwe mensen zijn die alle trucjes niet kennen, of dat die firmware echt minder goed is.
Dat zou dus zomaar met die zelfdiagnose te maken kunnen hebben, dat doet hij namelijk op vol vermogen. Hoe bedoel je start met ontladen op NOM? Als in je schakelt de modus naar NOM en er is vraag op de P1 meter?

Staat alles op hetzelfde netwerk? Geen VLAN, gastnetwerken, IOT scheiding etc.? De WiFi op de apparaten van Marstek heeft ook moeite met meerdere AP's met hetzelfde SSID, zeker in combinatie met verschillende kanaalnummers. Hij heeft een voorkeur voor lage kanaalnummers.

• Koffrie
Tommie12 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Tussen 2 fasen heb je 400V, maar tussen neuter en fase heb je 240V en daar mag je 3x 25A trekken.

Dus:
In dat geval moet je ook 3 x 2500 w laden rekenen. 7500 w is ook ongeveer de helft dan toch.
Koffrie schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:05:
[...]

In dat geval moet je ook 3 x 2500 w laden rekenen. 7500 w is ook ongeveer de helft dan toch.
En het leuke is dan als je ze alledrie simultaan op een eigen fase laad met 2500 watt.
De stroom door de nul ook nul zal zijn. (Puur gerekend met alleen de accus)
Mooi spul dat driefasen net.

Tommie12 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:49:
[...]

Dus:
Inderdaad dat probeerde ik duidelijk te maken

• NoFate
Guys, heb hier ook 3 batterijen, elke op aperte zekering/kring
1 batterij op fase 1 , 2 x batterijen op fase 2
Heeft het een voordeel dat de ik kast aanpas, zodat ook batterij 3 op fase 3 hangt?

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:22
NoFate schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:50:
Heeft het een voordeel dat de ik kast aanpas, zodat ook batterij 3 op fase 3 hangt?
Het zorgt voor een mooiere balancering van je fases en dat is in vele gevallen wel gewenst. Naar gebruik toe maakt het dan weer geen verschil. Kast aanpassen is in principe ook weer een herkeuring (in BE) al word dat in werkelijkheid nooit gedaan.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• HeroS
  • Laatst online: 13:54

HeroS

SmartHome Nerd

pascallj schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:03:
[...]

Ik heb voor test doeleinden toch wel meerdere accounts aangemaakt en dit nog niet gehad. Dus dat lijkt mij een tijdelijk probleempje.

[...]

De batterij wil graag weten op welke fase hij staat. Hij zal dus na het selecteren van de meter, een zelfdiagnose doen om dat uit te vinden. Die moet je wel succesvol laten afronden anders blijft hij dat proberen.

[...]

Het aantal probleemmeldingen lijkt wel weer wat gestegen sinds v147. Zelf ben ik er nog niet uit of dit nu komt omdat er meer nieuwe mensen zijn die alle trucjes niet kennen, of dat die firmware echt minder goed is.

[...]

Dat zou dus zomaar met die zelfdiagnose te maken kunnen hebben, dat doet hij namelijk op vol vermogen. Hoe bedoel je start met ontladen op NOM? Als in je schakelt de modus naar NOM en er is vraag op de P1 meter?

[...]

Staat alles op hetzelfde netwerk? Geen VLAN, gastnetwerken, IOT scheiding etc.? De WiFi op de apparaten van Marstek heeft ook moeite met meerdere AP's met hetzelfde SSID, zeker in combinatie met verschillende kanaalnummers. Hij heeft een voorkeur voor lage kanaalnummers.
Bedankt voor je reactie.

Ik laat de diagnose uiteraard netjes afronden en dan vind hij ook de fases maar na enkele minuten gaat die weer de diagnose doen.

Alles staat op het zelfde netwerk en geen scheiding, en geen meerdere AP's en geen zelfde SSID. Kanaal staat vrij hoog zal eens kijken of dit het oplost.

Persoonlijk denk ik dat de v147 niet goed is want lees meerdere mensen met problemen. Voor een product wat als plug and plug wordt verkocht is dit natuurlijk niet al te best. Maar hier kan jij natuurlijk niks aan doen :9

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• DukeBox
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:50:
Hangt ook af wat er op fase 3 zit als dat alleen maar wat led lampen zijn schiet je er niet heel veel mee op. Heb je ook 3 fasen groot (lang) verbruikers en heb je ook PV dat 3 fasen terug levert?

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 13:22
DukeBox schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:54:
[...]

Hangt ook af wat er op fase 3 zit als dat alleen maar wat led lampen zijn schiet je er niet heel veel mee op. Heb je ook 3 fasen groot (lang) verbruikers en heb je ook PV dat 3 fasen terug levert?
Als je NOM over de 3 fases doet maakt dit niet uit. Het is niet omdat er op bijvoorbeeld fase 3 PV overschot is, dat het per definitie de MT op fase 3 is die gaat laden. Hetzelfde met ontladen. De logica die MT hanteert is nog altijd onduidelijk, als er al logica achter zit zelfs.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• DukeBox
  • Nu online
Druppeltje_ schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:19:
Als je NOM over de 3 fases doet maakt dit niet uit. Het is niet omdat er op bijvoorbeeld fase 3 PV overschot is, dat het per definitie de MT op fase 3 is die gaat laden.
Als je maximale PV op fase 3 hebt (5750W) en een MT op fase 3 is vol. Vervolgens ga je op fase 1+2 bij elkaar 6000W vragen, dan gaat je MT op fase 3 ook leveren en ga je over de 25A heen.

• NoFate
DukeBox schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:54:
[...]

Verbruik is idd verdeeld. Panelen leveren terug naar 3 fase... Heeft het dan een voordeel, gaat hij dan beter naar ,0 kunnen gaan?
Xelation schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:38:
Ik heb 1 Marstek Venus E 3.0 op een handmatig schema draaien en niet op AI Optimization icm een Dynamisch contract. Dit is omdat ik ook 3 Homewizard Pib’s heb. Duiken in Home Assistant en/of Homey is een volgende stap 😅

Nu gebruik ik hem icm de CT003 meter. Alleen merk ik de laatste dagen dat het schema maar ook andere instellingen gerest zijn. Schema leeg, API uit, lichten weer aan etc.. Ik stel alles weer in en een uur later weer alles terug.

Hebben anderen hier ook last van? En aangezien ik AI toch niet gebruik, zou het met de HW P1 meter beter werken? Probeerde die P1 meter te koppelen maar hij ziet hem niet eens.
Even met het laatste beginnen: voor AI is niet per se de CT003 nodig, dit zou ook moeten kunnen met de HW P1. Niet dat ik gebruik van AI zou aanraden, maar dat is een ander verhaal.
Zorg er daarbij voor dat de API (?) van de HW P1 open staat (zie de TS voor de handleiding en de poort), en hij op hetzelfde lokale netwerk is. Dat netwerk mag geen gastnetwerk zijn of een ander netwerk met scheiding tussen de clients. De batterij en de P1 moeten elkaar wel kunnen bereiken, lokaal.

En het resetprobleem hebben we hier zeker vaker voorbij zien komen. Volgens mij is het echt de API die dat veroorzaakt. Iedereen die dat probleem heeft gerapporteerd had de API aanstaan. De API zou volgens Marstek alleen op de V1&2 voor verbindingsverlies met de CT moeten zorgen, maar blijkbaar is het, ook op de V3, een bron van problemen.

Ik tag even een aantal die het probleem ook hadden die ik makkelijk terug kan vinden: @GORby , @Pharos1985 , @De Senaat , @KingFox . Zijn jullie resetproblemen verholpen na het uitgeschakeld laten van de API?

• De Senaat
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:41
pascallj schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:55:
[...]
Ik tag even een aantal die het probleem ook hadden die ik makkelijk terug kan vinden: @GORby , @Pharos1985 , @De Senaat , @KingFox . Zijn jullie resetproblemen verholpen na het uitgeschakeld laten van de API?
Ik heb vorige week de MT API uitgeschakeld en daarna geen enkel probleem meer ervaren. Mijn gevoel zegt dus dat je gelijk hebt.

1x MT Venus E 3.0 EMS 146, VNS 116, BMS 112, HW-P1 Solar: 3.9 kWp

NoFate schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:50:
[...]

Verbruik is idd verdeeld. Panelen leveren terug naar 3 fase... Heeft het dan een voordeel, gaat hij dan beter naar ,0 kunnen gaan?
Nee, voor de sturing maakt het niet uit. Er zijn eigenlijk maar twee voordelen van het verplaatsen naar een andere fase: je zorgt mogelijk voor een betere verdeling van het energienet en je voorkomt mogelijk dat je hoofdzekering eruit springt.

Dat eerste is een nobel doel, maar wel je laatste doel. Als je de keuze hebt kan je er rekening mee houden, moet je er veel moeite voor doen of veel kosten voor gaan maken, zou ik het lekker laten.

Dat laatste is inderdaad lastig. Zeker ook omdat, zoals terecht is opgemerkt, het geen garantie is dat de sturing ook rekening houdt met het netjes belasten van de fase. Het zou zomaar kunnen dat als er load is op fase 3 en ook een batterij beschikbaar op fase 3, dat alsnog batterij op fase 1 gaat ontladen.

• DukeBox
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:50:
Geen echt voordeel, soms als de netspanning op een of 2 van de fasen hoger is wil je ze daar het liefst op hebben i.v.m. je pv omvormer. NoM gaat er hoe dan ook niet beter op werken.

Verdeling op energienet is ook maar heel beperkt, onbalans word door buren wel weer opgevangen. Dan zou iedereen met een 1 fase aansluiting (zoals ik) ook een probleem zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door DukeBox op 18-02-2026 13:19 ]

• buutvrij
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14:32
Nog een vraag over de Venus E 3.0

In de 'saaie' NOM modus zonder verdere aansturing (behalve P1 meter) op een groep met enkel lichte verbruikers: Kan de accu dan met max. 2500 w laden (en natuurlijk met max. 800 w ontladen)?
OF is het altijd 800/800 w laden/ontladen op zo'n groep en 2500/2500 w laden/ontladen op een aparte groep?

Dank voor de reacties alvast

• DukeBox
  • Nu online
buutvrij schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:22:
Kan de accu dan met max. 2500 w laden (en natuurlijk met max. 800 w ontladen)?
Dit, zelfde voor de v1 en v2.
buutvrij schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 13:22:
Nog een vraag over de Venus E 3.0

In de 'saaie' NOM modus zonder verdere aansturing (behalve P1 meter) op een groep met enkel lichte verbruikers: Kan de accu dan met max. 2500 w laden (en natuurlijk met max. 800 w ontladen)?
OF is het altijd 800/800 w laden/ontladen op zo'n groep en 2500/2500 w laden/ontladen op een aparte groep?

Dank voor de reacties alvast
'Groepen en fases' in Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:46
[...]
En het resetprobleem hebben we hier zeker vaker voorbij zien komen. Volgens mij is het echt de API die dat veroorzaakt. Iedereen die dat probleem heeft gerapporteerd had de API aanstaan. De API zou volgens Marstek alleen op de V1&2 voor verbindingsverlies met de CT moeten zorgen, maar blijkbaar is het, ook op de V3, een bron van problemen.
Pascal, het probleem met de API moet puur een CT003/CT002 probleem zijn. Zoals je weet draai ik al maanden (sinds aug-2025) met een V2 én een V3 (beiden via de local-api gestuurd) en heb geen enkel communicatieprobleem met mijn HW P1

NL;2MT Venus E (V2 V156 BMS:V215)+(V3 V147.117 BMS:V112);Sturing->Local-API;HW-P1 (6.0304);App:Android-V1.6.59;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;ZIV 5CTA1DCF000AAD0;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)

• De Senaat
Ik zie daar het volgende staan: "Standaard is het apparaat beperkt tot het ontladen van 800 Watt.".
In de afgelopen weken heb ik 1 keer gemerkt dat de MT de volle 2500 W aan het ontladen was. Dit terwijl in de app toch echt de instelling op 800 W stond. Ik heb toen de MT direct uitgeschakeld natuurlijk.
Toen ik vorige week de modbus via TCP aan het inrichten was viel mij op dat register 44003 Max Discharge doodleuk op 2500 stond ingesteld. Heb deze toen gelijk op 800 gezet, omdat de MT bij mij niet op een aparte fase staat.

De Senaat schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:01:
[...]

Ik zie daar het volgende staan: "Standaard is het apparaat beperkt tot het ontladen van 800 Watt.".
In de afgelopen weken heb ik 1 keer gemerkt dat de MT de volle 2500 W aan het ontladen was. Dit terwijl in de app toch echt de instelling op 800 W stond. Ik heb toen de MT direct uitgeschakeld natuurlijk.
Toen ik vorige week de modbus via TCP aan het inrichten was viel mij op dat register 44003 Max Discharge doodleuk op 2500 stond ingesteld. Heb deze toen gelijk op 800 gezet, omdat de MT bij mij niet op een aparte fase staat.
Bij de V1&2 is er een apart register wat het vermogen beperkt tot 800 W, onafhankelijk van max discharge power. Weet niet hoe dat bij de V3 werkt.

Desalniettemin is het natuurlijk wel kwalijk dat er, ondanks dat het op 800 W staat, alsnog ontladen wordt tot 2500 W. Of dat dan komt door het spelen met Modbus, weten we natuurlijk niet. Ik zou er toch wel even melding van maken. Maar standaard komt hij echt op 800 W uit de doos.

• De Senaat
pascallj schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:06:
[...]
Of dat dan komt door het spelen met Modbus, weten we natuurlijk niet.
Ik was toen nog niet met modbus bezig. Had op dat moment alleen de api in gebruik.

De Senaat schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:10:
[...]

Ik was toen nog niet met modbus bezig. Had op dat moment alleen de api in gebruik.
Zijn jouw problemen ondertussen verholpen met het vanzelf resetten van de Marstek? Jij gebruikte toen de API, maar wel de HW-P1. Is het na het uitschakelen van de API weggebleven?

Precies dat had je dus al gezegd... Ik ben afgeleid.

[ Voor 7% gewijzigd door pascallj op 18-02-2026 14:33 ]

• De Senaat
pascallj schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:17:
[...]
Zijn jouw problemen ondertussen verholpen met het vanzelf resetten van de Marstek? Jij gebruikte toen de API, maar wel de HW-P1. Is het na het uitschakelen van de API weggebleven?
Alleen in de beginperiode dat ik de MT had (november 2025) heb ik een enkele keer een spontane reset gezien. Sinds versie 146 heb ik dat niet meer gezien. Heb daarna 1,5 week op 147 gezeten die allerlei problemen veroorzaakte, maar geen spontane resets gezien. Nadat ik vorige week versie 146 weer terug had was alles ook weer stabiel en kon ik de bekabelde aansluiting weer gebruiken. Toen modbus TCP werkte kon ik vervolgens de api ook uitschakelen. Maar het was dus zeker niet alleen de API die bij mij in de weg zat.

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:54
[...]

Zijn jullie resetproblemen verholpen na het uitgeschakeld laten van de API?
Yes, het uitschakelen van de Local API heeft de issues opgelost voor mij! Ik heb 'm nog niet opnieuw ingeschakeld aangezien ik geniet van het feit dat de Marstek stabiel en zonder gekkigheden werkt. Zit ondertussen op v147.
Pagina: 1 ... 347 348 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.