• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:06
mistertimmy952 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:30:
[...]

Ik heb vandaag nog eens een poging gedaan, en eens een nadere meter geselecteerd. Opnieuw nog steeds vasthangen op "diagnose..." Geen vermogens op geen enkel fase. De CT003 is geupdate de dag van indienstname en eergisteren nog eens opnieuw naar de nieuwste versie.

Inmiddels na de zoveelste poging deze verwijderd en nog eens proberen opnieuw toe te voegen maar nu vind de app hem niet meer geen apparaten gevonden. Als je hem herstart staat deze er gewoon nog bij alsof alles ok is? Dan refresh je hem, opnieuw weg...

Nu blijft hij permanent weg, maar kan ik hem niet meer toevoegen de app blijft zeggen geen apparaten gevonden. Terwijl mijn lokale bluetooth hem gewoon ziet.

Ik ga de handdoek in de ring gooien, dit hele gebeuren heeft al zoveel tijd gekost en geen stap verder. De app voelt enorm buggy aan, lijkt precies of we beta testers zijn...
Ben niet gaan terugzoeken maar heb je enkel de Marstek P1? Bij te lage voeding komt die op, valt weg, komt op, valt weg.
Voor de lol misschien een usb adapter op aansluiten?

Geduld is key bij Marstek. (Zie mijn vorige post)
Het komt wel in orde hoor.

2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+

• Bossi13
lvhb schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:50:
[...]

Dat is de S211 bij mij. Mijn zoon heeft zijn digitale meter nog maar enkele maanden en de P1 wilde van geen kanten werken. Ik weet het niet meer precies, maar er zat ook maar 1 P1 poortje op tot hij toch een tweede P1 poortje ontdekte na 2 weken sukkelen. Nieuw poortje geprobeerd en na 10 seconden werkte het perfect .
De 2e poort is een S1 poort.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 16:31
Bossi13 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:45:
[...]

Dat is zeker ook een optie maar elke verbruiker die we kunnen mijden of we een lichtere kunnen nemen is mooi meegenomen he, niet?
Het gaat in dit geval de moeite niet zijn waarschijnlijk, het is eerder het idee.
En dit topic gaat over batterijen, die willen we zo lang mogelijk inzetten als de zon onder gaat 8)
Geef wel gerust toe dat het geen slecht idee is.
ja snap ik maar bij mij was dit echt nodig, enkel de splitter voeden of enkel de CT01 voeden was niet genoeg om alles draaiende te houden. Heb HW splitter, HW P1 en CT003 gekoppeld.

• Bossi13
blubbers schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:16:

ja snap ik maar bij mij was dit echt nodig, enkel de splitter voeden of enkel de CT01 voeden was niet genoeg om alles draaiende te houden. Heb HW splitter, HW P1 en CT003 gekoppeld.
Zelfde setup hier. Dus jouw meegeleverde usb bij de HW splitter trekt de 3 niet? Begrijp ik dat goed?

• PietKnoop
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-02 18:13
mistertimmy952 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:30:
[...]
Nu blijft hij permanent weg, maar kan ik hem niet meer toevoegen de app blijft zeggen geen apparaten gevonden. Terwijl mijn lokale bluetooth hem gewoon ziet.

Ik ga de handdoek in de ring gooien, dit hele gebeuren heeft al zoveel tijd gekost en geen stap verder. De app voelt enorm buggy aan, lijkt precies of we beta testers zijn...
Vraagje: naast BT moet je ook de locatie-service aan hebben staan (Android smartphone/tablet) anders werkt het nog steeds niet. Heb dit aan MT als suggestie gemeld om een notification te geven als de locatie-service niet aanstaat.

Marstek venus E 3.0 V147.117.112 met P1-HW, HW-PiB met HW-P1, PV-SMA 3600kW, not installed: SmartGateways P1-splitter + CT003

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:15

3raser

⚜️ Premium member

PietKnoop schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:46:
[...]

Vraagje: naast BT moet je ook de locatie-service aan hebben staan (Android smartphone/tablet) anders werkt het nog steeds niet. Heb dit aan MT als suggestie gemeld om een notification te geven als de locatie-service niet aanstaat.
Klopt. Ik had exact hetzelfde. Moest handmatig de app machtiging geven voor de locatie en toen vond hij de batterij pas.
Ik moet wel toegeven, ik heb zelf nooit de CT003 hoeven gebruiken, maar ben er nu toch eens mee aan de slag gegaan om eens te kijken hoe lastig het daadwerkelijk is. En ook ik kreeg hem niet betrouwbaar aan de praat. Bewust geen WiFi ingesteld zodat alles via BT ging. Alle meters geprobeerd, met voeding, zonder voeding, alle USB-C connectors omgedraaid, het mocht allemaal niet baten, constant 0 W.

Ik heb 1 keer waardes door kunnen krijgen, toen stond de meterselectie op DSMR5-P1 en was er toevallig geen voeding aangesloten. Daarna nog 1 keer de meter veranderd naar de juiste, de E360, kreeg nog steeds wat waardes, maar na een reboot heb ik dat nooit meer kunnen krijgen. Echter toen het werkte had ik het hele zaakje ook wel heel gek vast, dus zou zomaar kunnen dat er ook ergens een kabel-/ of connecterbreuk in zit.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:13
3raser schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:51:
Sinds gisteren ook de gelukkige eigenaar van een Venus E3. Het was even knoeien om hem de HW P1 meter te laten vinden maar uiteindelijk werkt het. Nu nog even duimen dat de officiële Home Assistant integratie snel plaats vind. Het lijkt alweer een tijdje stil te liggen met die ontwikkeling.
Ja sinds november, dus tenzij ze wakker worden heb ik daar weinig verwachtingen van.

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02 18:55
dit ging niet over thuisaccu's

[ Voor 95% gewijzigd door teacher op 11-02-2026 19:25 ]

NL;2MT Venus E (V2 V156 BMS:V215)+(V3 V147.117 BMS:V112);Sturing->Local-API;HW-P1 (6.0304);App:Android-V1.6.58;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;ZIV 5CTA1DCF000AAD0;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:36
hermlek schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 07:26:
Problemen na update marstek venus e v3 naar v147. Heeft er iemand ook dezelfde problemen na de update v147: de v3 in connectie met een ct002 doet sinds gisterenavond geen ontlading meer zelfs niet manueel - lading staat op 13% en mag ontladen tot 12%. De overige 2 v1 batterijen hebben geen problemen. Het heeft nochtans tijdelijk een beetje gewerkt. Heb weerom zoals bij de eerste problemen na de update een reset naar fabrieksinstellingen gedaan met behoud van instellingen maar in tegenstelling tot de 1ste keer helpt dit niet meer. Heb reeds hulp aangevraagd via feedback.
Ik ga in afwachting al eens volledig manueel opladen tot 100 %.
Hier met CT003 het zelfde:
Met Venus E 3.0 op EMS: 147, BMS: 112, SW:117, COM: 202506241541
Met Venus E 2.0 op EMS: 157.3, BMS 216. SW: 1.03, COM: 202501211626
CT003: V118, COM: 202409090159

Ik was bezig in de tuin en zag dat de CT ledjes niet branden, dus ik kijk in de App en zie al sinds maandag 6:10 geen laden meer. Wat veel zorgwekkender was, ik weet zeker dat de CT lampjes maandag, dinsdag en vanmorgen gewoon branden omdat ik s'morgers altijd even kijk voor ik het huis uit ga. Is een vaste routine geworden omdat ik ze eenvoudig kan zien.

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• hermlek
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 05:13
hermlek schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:23:
[...]

Ja en hoe gaat ge de samenwerking oplossen met meerdere batterijen? Gaat niet lukken met uw p1 meter. En ter info ik heb net de ct002 gekozen omdat de Marstek p1 meter niet compatibel is met mijn meter. Ik heb zelf gezorgd dat de verbinding met ct002 altijd 100 % is door middel van een router archer c6. Mijn ct002 valt enkel weg als mijn tijdslease voor de ct002 in de router vervalt en vernieuwd moet worden. Normaal moet je dat ook nog kunnen voorkomen in de instellingen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Zou ik eens moeten opzoeken.
Na de manuele oplading tot 100 % blijkt alles nu wel terug perfect te gaan. Batterij is in zelfconsumptie netjes ontlaad tot 12% zoals het hoort. Probleem heef zichzelf opgelost.

3 MARSTEK VENUS E 2 x V1 firmware v154-216, 1 x V3 firmware V147.117.112 combination CT002 v124 app v1.6.58 meter Landis&Gyr E360

hermlek schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:45:
[...]

Na de manuele oplading tot 100 % blijkt alles nu wel terug perfect te gaan. Batterij is in zelfconsumptie netjes ontlaad tot 12% zoals het hoort. Probleem heef zichzelf opgelost.
Maar jouw probleem was geen probleem, maar een nieuwe functie:

phkba in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

• hermlek
WargamingPlayer schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:27:
[...]

Hier met CT003 het zelfde:
Met Venus E 3.0 op EMS: 147, BMS: 112, SW:117, COM: 202506241541
Met Venus E 2.0 op EMS: 157.3, BMS 216. SW: 1.03, COM: 202501211626
CT003: V118, COM: 202409090159

Ik was bezig in de tuin en zag dat de CT ledjes niet branden, dus ik kijk in de App en zie al sinds maandag 6:10 geen laden meer. Wat veel zorgwekkender was, ik weet zeker dat de CT lampjes maandag, dinsdag en vanmorgen gewoon branden omdat ik s'morgers altijd even kijk voor ik het huis uit ga. Is een vaste routine geworden omdat ik ze eenvoudig kan zien.
Hier is na het manuele opladen tot 100 % het probleem blijkbaar opgelost.

3 MARSTEK VENUS E 2 x V1 firmware v154-216, 1 x V3 firmware V147.117.112 combination CT002 v124 app v1.6.58 meter Landis&Gyr E360

• hermlek
Thx dat is een opluchting. Dan is de batterij perfect blijven werken zoals bedoeld door Marstek.

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:36
hermlek schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:48:
[...]

Hier is na het manuele opladen tot 100 % het probleem blijkbaar opgelost.
We gaan het proberen :D

☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14
Hoi. Vanmiddag heb ik mijn Marstek Venus E 3.0 5.12kWh batterij binnengekregen en deze aangesloten.

Mijn situatie:
  • Ik heb de batterij ingesteld op AI mode en gekoppeld aan Tibber om de dynamische tarieven te kunnen uitlezen
  • als ik de CT003 selecteer bij de batterij, gaat hij in standby modus
  • als ik mijn bestaande HomeWizard P1 koppel, gaat hij gelijk opladen
  • Ik heb mijn PV (SolarEdge) inverter gekoppeld aan de HW P1. Ook heb ik hierop een Energy Socket aangesloten die het verbruik van mijn airco bijhoudt
Vragen:
  1. Hoe kan het dat mijn batterij begint op te laden zodra ik hem koppel aan de HW P1 en in standby gaat bij de CT003?
  2. Het liefst krijg ik alles inzichtelijk in de HomeWizard app. Is dit mogelijk? En anders via HomeAssistant? Zodat mijn batterij onderdeel wordt van mijn energy flow? Ik heb trouwens ook nog een inline meter van SolarEdge, maar geen idee of ik daar ook mee kan integreren
Ik kom pas net kijken op het gebied van thuisbatterijen dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

f1r3b4ll schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:23:
Hoi. Vanmiddag heb ik mijn Marstek Venus E 3.0 5.12kWh batterij binnengekregen en deze aangesloten.

Mijn situatie:
  • Ik heb de batterij ingesteld op AI mode en gekoppeld aan Tibber om de dynamische tarieven te kunnen uitlezen
  • Ik heb mijn PV (SolarEdge) inverter gekoppeld aan de HW P1. Ook heb ik hierop een Energy Socket aangesloten die het verbruik van mijn airco bijhoudt
Vragen:
  1. Hoe kan het dat mijn batterij begint op te laden zodra ik hem koppel aan de HW P1 en in standby gaat bij de CT003?
  2. Het liefst krijg ik alles inzichtelijk in de HomeWizard app. Is dit mogelijk? En anders via HomeAssistant? Zodat mijn batterij onderdeel wordt van mijn energy flow? Ik heb trouwens ook nog een inline meter van SolarEdge, maar geen idee of ik daar ook mee kan integreren
Ik kom pas net kijken op het gebied van thuisbatterijen dus hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Mocht je dat nog niet gedaan hebben, begin dan met het lezen van de TS. Daar staat zoveel informatie in. Nog niet helemaal up-to-date voor de V3, maar de basis klopt.

AI wordt volgens mij nauwelijks meer gebruikt. Het is zo onbetrouwbaar, en momenteel zijn de prijsverschillen ook niet hoog genoeg zodat je er überhaupt wat aan hebt.

Krijg je überhaupt wel data binnen op de CT003? Kijk op de pagina van de CT003 zelf om te beoordelen of daar P1 data binnenkomt.

Alles in HomeWizard is niet mogelijk. Je kunt hooguit het verbruik en het huidige vermogen inzien als je er een HW kWh meter of stekker tussen zet.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04:28
f1r3b4ll schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:23:

Mijn situatie:
Vragen:
Dat de batterij meteen zou opladen is niet heel gek als ie zover leeg is dat ie dat gaat doen, begin bij het begin misschien het handigste met de HWP1 om dat werkend te hebben, ondertussen het een en ander lezen...... niet onverhoopt gaan updaten en wanneer het werkt kijken of het met de ct003 ook wil gaan lukken, legio's van stappen tips en trucs die soms nodig zijn van voeding voor P1 meter een reset, een goede verbinding je kan het zo gek niet bedenken.

Aansluiten met de HWP1 handmatig laden en ontladen kijken of dat werkt, dan kijken of ie op NOM/zelf geinitieerd wat doet ...... en dan stapgewijs verder braaien .....

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• GoBieN-Be
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:30
Wisselen van P1 meter zorgt meestal voor een auto diagnose, waarbij de batterij een minuutje of 2 gaat laden en ontladen om te testen.

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:14
@pascallj @tweeek @GoBieN-Be bedankt voor jullie tips! Ik laat voor nu even de HW p1 meter ingesteld als CT en laat hem even een paar dagen in AI mode draaien om te kijken of ik tevreden ben over het gedrag. Daarna ga ik testen met de CT003 meter en stoeien met HA integratie (leuke HACS integration "Tibber Price Information & Ratings"). Ik denk namelijk dat ik niet wil dat de Marstek 's nachts NOM houd, want dan wordt er slechts een heel klein beetje capaciteit gevraagd waardoor de efficiëntie achteruit gaat. Ik denk dat ik met HA een slim schema kan programmeren die niet alleen kijkt naar de goedkoopste prijzen in de nacht maar ook rekening houdt met de prijzen van morgen en of er dan bijv. voldoende zon is voor de PV-installatie of niet.

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

• tweeek
f1r3b4ll schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 23:14:
@pascallj @tweeek @GoBieN-Be bedankt voor jullie tips! Ik laat voor nu even de HW p1 meter ingesteld als CT en laat hem even een paar dagen in AI mode draaien om te kijken of ik tevreden ben over het gedrag. Daarna ga ik testen met de CT003 meter en stoeien met HA integratie (leuke HACS integration "Tibber Price Information & Ratings"). Ik denk namelijk dat ik niet wil dat de Marstek 's nachts NOM houd, want dan wordt er slechts een heel klein beetje capaciteit gevraagd waardoor de efficiëntie achteruit gaat. Ik denk dat ik met HA een slim schema kan programmeren die niet alleen kijkt naar de goedkoopste prijzen in de nacht maar ook rekening houdt met de prijzen van morgen en of er dan bijv. voldoende zon is voor de PV-installatie of niet.
Zoals al eerder vermeld is "AI" niet wat je ervan verwacht, denk dat het beter is is om je marstek batterij op NOM uit te proberen, tevreden zul je nooit zijn aangezien deze batterij natuurlijk geen grote invloed heeft deze tijd op jou huis, in de zomer is het een ander verhaal natuurlijk.

Maar goed ik heb geen V3 en gebruik zelf ook niet die optie.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V156 / BMS216 APP V1.6.56, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• tweeek
f1r3b4ll schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 23:14:
Lijkt erop dat ie wel laad en ontlaad nu .... er vanuit gaande dat je dat geprobeerd hebt?

Pagina: 1 ... 344 345 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.