Wel, blijkbaar is het zo he. Had ik ook niet bij stilgestaan met die verlengkabel er tussen te hangen.
Algoed dat plots mijn oog er op viel dat ze volop aan het laden waren.
p1 weer online maar dan is er ergens iets waarom ze elkaar niet automatisch terug vinden.
Wat ik toen gedaan heb is beide batterijen in stand-by gezet en daarna weer op zelfconsumptie.
Alweer komt het niet goed. Ah ja, de P1 starte op, viel weg, kwam weer , viel weer weg.
Dan besloten de knoppen 1 voor 1 voor 5 seconden in te drukken en de stekkers uit het stopcontact. Het was laat en met de nacht in aantocht wou ik geen risico.
Vanmorgen de P1 van Marstek dan een hardware reset gegeven nadat ik de P1 verlengkabel er van tussen had gehaald. Dit eerst alvorens ik een fabrieksreset wou doen. Rustig stap voor stap want ik weet ondertussen dat het altijd wel even prutsen is maar dat het steeds ook weer goedkomt. Mijn vertrouwen groeit hierin. Heb al vanalles voor gehad dus maak me al niet snel druk meer na 2,5 maanden met 1 batterij.
Wat nog belangrijk is is geduld ☝️
De P1 rustig laten starten tot ie weer verbruik begint te meten en dan nog even laten lopen.
De digitale meterinstelling stond nog goed ingesteld.
Dan batterij 1 in het stopcontact. Knop ingedrukt en deze start op. Even wachten tot die online komt en de instellingen weer 1 voor 1 verifiëren. CT meter komt online en de auto diagnose start dan blijkbaar automatisch. Dat duurt even. Je krijgt direct weer de indruk dat de P1 niet werkt maar zoals ik zei geduld geduld en nog eens geduld.
Denk dat dit 5min of langer duurde eer die ziet dat ik op 1 fase zit en geen 3.
De batterij weer op zelfconsumptie gezet want die stond uiteraard nog op handmatig voor enkel zaterdag. Stand-By dus. Dit liep goed. Ze begon te leveren want ze had half uurtje op 2500W geladen.
Mooi, hop naar batterij 2.
Net hetzelfde verhaal als batterij 1. Ik kon weer met een gerust gevoel mijn batterywall verlaten.
Zoals gezegd. Heb er al wat mee meegemaakt maar het komt steeds weer goed. 😊
Hopelijk hebben anderen hier ook iets aan. Het is misschien een idee om alle mogelijke situaties en oplossingen te bundelen in een apart topic waar enkel de mods in kunnen posten. Zo blijft het overzichtelijk.
Een soort troubleshooters handleiding.