Rapheal schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:13:
[...]

Ik ben niet helemaal thuis in de wereld van aansturing van dit soort apparaten, dus als er issues worden geanticipeerd met verschillende Venus varianten lijkt het me dus wijzer om bij een uitbreiding voor een Venus E3 weer te gaan (nadat ik de Shelly heb uitgewisseld voor de ct002) 😊. Ik kon de Venus E3 met een mooie aanbieding aanschaffen, wat het experiment wel waard was. Met de wijsheid van nu had ik een modulaire variant gekozen...
Als ik jou was zou ik eerst even een zomer met 1 batterij proberen. Met max 5 kWh verbruik per dag ga je die tweede accu waarschijnlijk nauwelijks kunnen gebruiken.

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03:56
Rapheal schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:13:
[...]

Ik ben niet helemaal thuis in de wereld van aansturing van dit soort apparaten, dus als er issues worden geanticipeerd met verschillende Venus varianten lijkt het me dus wijzer om bij een uitbreiding voor een Venus E3 weer te gaan (nadat ik de Shelly heb uitgewisseld voor de ct002) 😊. Ik kon de Venus E3 met een mooie aanbieding aanschaffen, wat het experiment wel waard was. Met de wijsheid van nu had ik een modulaire variant gekozen...
I rest my case.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V154 / BMS216 APP V1.6.52, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü

• Sarge78
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:41
Nou ze hangen hoor!

Ik ga de Subverdeler nog zwart maken en de kabels inkorten of andere halen zodat ik deze gewoon origineel kan laten.

Wel een probleem met de LAN nu. Ik kon de batterijen gewoon buitenshuis bereiken met wifi. Nu zit ik op de LAN, maar de LAN lijkt niet veel te doen. Ik zie wanneer ik er met Bluetooth inga netjes een LAN symbool, maar ook in de router lijkt er geen verkeer over te bewegen. Wel nog over de wifi. Ik kan alleen niet zien hoe ik die wifi nu weer uit zet.

Ik wil ook de bluetooth uitzetten, maar dan kom ik er helemaal niet meer in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpVuysZ0zUZaROHiqeXp2t_HCqA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JD0v7FX2S7pXXVEtsHN85aj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YuQDly_bYNnZU9PRz8wkGePgu4M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nJL0jPEwt6HyLERzks59QjR4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Sarge78 op 24-12-2025 22:57 ]

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Sarge78 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:54:
Nou ze hangen hoor!

Ik ga de Subverdeler nog zwart maken en de kabels inkorten of andere halen zodat ik deze gewoon origineel kan laten.

Wel een probleem met de LAN nu. Ik kon de batterijen gewoon buitenshuis bereiken met wifi. Nu zit ik op de LAN, maar de LAN lijkt niet veel te doen. Ik zie wanneer ik er met Bluetooth inga netjes een LAN symbool, maar ook in de router lijkt er geen verkeer over te bewegen. Wel nog over de wifi. Ik kan alleen niet zien hoe ik die wifi nu weer uit zet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Even een tijdelijk hotspot maken, daarmee verbinden en dat SSID niet meer gebruiken, of een nep SSID en wachtwoord ingeven, proberen te verbinden en dan direct de app geforceerd afsluiten.

• Sarge78
pascallj schreef op woensdag 24 december 2025 @ 22:56:
[...]

Even een tijdelijk hotspot maken, daarmee verbinden en dat SSID niet meer gebruiken, of een nep SSID en wachtwoord ingeven, proberen te verbinden en dan direct de app geforceerd afsluiten.
Het is me gelukt de wifi uit te krijgen, dank, althans geen lampje meer op de batterij. Echter extern benaderen nog steeds niet. Alleen via bluetooth. Er is wel nu 1 batterij die data doorstuurt in de router, de andere 2 niets.

23x 405WP + Enphase IQ7+ SW 45graden - Alfen Eve Single Pro 22KW - 3MXM68N + FTXA25AW + FTX35AW + FTXA50AW - Remeha Avanta 28C, vloer = bijverwarming en radiatoren + Brink Excellent 300 WTW PVOutput

Sarge78 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:28:
[...]

Het is me gelukt de wifi uit te krijgen, dank, althans geen lampje meer op de batterij. Echter extern benaderen nog steeds niet. Alleen via bluetooth. Er is wel nu 1 batterij die data doorstuurt in de router, de andere 2 niets.
Misschien even opnieuw opstarten met of zonder LAN kabel erin? Heb je ook nieuwste firmware? LAN werkt pas vanaf v139 ongeveer.

• Sarge78
pascallj schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:30:
[...]

Misschien even opnieuw opstarten met of zonder LAN kabel erin? Heb je ook nieuwste firmware? LAN werkt pas vanaf v139 ongeveer.
Ik draai op 145.116.110. Jouw oplossing ook geprobeerd maar geen geluk. Ga mij zoveelste bericht naar Marstek maar plaatsen. Dik geld om alles goed geïnstalleerd te krijgen functioneert het nog niet naar behoren. Ze zitten netjes achter een TP Link switch. Ze zijn ook zichtbaar in de router. Dat moet het probleem niet zijn. We houden moed.

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Sarge78 schreef op woensdag 24 december 2025 @ 23:51:
[...]

Ik draai op 145.116.110. Jouw oplossing ook geprobeerd maar geen geluk. Ga mij zoveelste bericht naar Marstek maar plaatsen. Dik geld om alles goed geïnstalleerd te krijgen functioneert het nog niet naar behoren. Ze zitten netjes achter een TP Link switch. Ze zijn ook zichtbaar in de router. Dat moet het probleem niet zijn. We houden moed.
Op V145 had ik ook de issue dat er enkel via Bluetooth verbindingen kon maken. Ben via de onofficiële Bluetooth tool terug gegaan naar V144, probleem is daarmee opgelost. Ik zie ook al mensen op V146 dus waarschijnlijk kun je simpelweg even wachten tot die uit is.

MT v3 | EMS 144, VNS 116, BMS 110 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• Sarge78
Een update naar pre release 146 heeft het probleem opgelost.

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:31
Sarge78 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 10:21:
Een update naar pre release 146 heeft het probleem opgelost.
Nice. Kan ze buitenshuis ook niet via lan benaderen, wel wifi. Dus kom naar op met die 146 :)

En superstrakke installatie! _/-\o_

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:09

Bossi13

1 x MT Venus E V3.0 + ct003

En sinds daarnet app leeg, geen apparaten.
Is bij mijn collega ook zo.

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:22

RumaNoV

Folding

Bossi13 schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:09:
En sinds daarnet app leeg, geen apparaten.
Is bij mijn collega ook zo.
Hier ook.. de batterij lijkt wel nog gewoon zijn werk aan het doen.
Update 11u21: app lijkt terug te werken

[ Voor 7% gewijzigd door RumaNoV op 25-12-2025 11:22 ]

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12:09

Bossi13

Afvoercapaciteit ook @RumaNoV ?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
RumaNoV schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:11:
Update 11u21: app lijkt terug te werken
O gelukkig maar. Had me er al op verheugd om, te pas en te onpas, de hele kerst over NoM te praten. Moet de app wel werken, grafiekjes ter illustratie zijn een must :+

Wordt gezellig eten met neef Bitcoin, tante Gaza en ome Epstein, NoM NoM NoM

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19
Chris.nl schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:41:
[...]

O gelukkig maar. Had me er al op verheugd om, te pas en te onpas, de hele kerst over NoM te praten. Moet de app wel werken, grafiekjes ter illustratie zijn een must :+

🌲😂😂😂👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 12:47
Chris.nl schreef op donderdag 25 december 2025 @ 11:41:
[...]

Exact de reden waarom ik het wandscherm, dat uitkijkt op de kersttafel in een kerstjasje heb gestoken >:) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3n4dknB6VpiqVfVMsOgMUT48m0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HK5rdoXLCeph2XZeja64XbAg.jpg?f=fotoalbum_large

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Pagina: 1 ... 323 324 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.