Dat valt best wel tegen. Ik heb echt maar 1 of twee dagen per week dat ik rendabel kan 'handelen' de afgelopen maanden. Voor zelfgebruik zouden de situaties hetzelfde zijn. Gaat heel lang duren om daar die extra batterij mee terug te verdienen. Als het salderen voorbij is, worden de situaties alleen nog maar minder.AUijtdehaag schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:18:
[...]
Denk eens na over een dynamisch contract zonder zonnepaneelboete dan kan je de batterij veel beter inzetten in de winter en spek je niet de kerstbonus van de energie maatschappij manager.
*auijtdehaag twijfelt over een derde marstek ivm eindejaarskorting
Helaas begon het klapperen weer na een uurtje stabiel gedraaid te hebben. Het ap staat nu op channel 1 dus dat zou ‘t niet meer moeten zijn. Ik ga Marstek nog maar even berichten. Ik vraag me af of het een probleem is tussen Marstek/Unifi (dan zouden anderen dit ook in de logs moeten zien). Of meer specifiek bij mij thuis.pascallj schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:04:
[...]
Kanaal 13 is sowieso al een kanaal wat niet door alle apparaten geaccepteerd wordt, dus je kan eens experimenteren met een kanaal van 1-11.
Hoi PisPix,
Ik ben gaan kijken in mijn selfhosted netwerk server van UniFi. Ik maakte een apart wifi netwerk enkel op 2,4Ghz enkel voor Marstek met de aangeprezen simpele ssid en paswoord zonder speciale leestekens.
Sinds 12:25 draait mijn batterij weer na meer dan 5 dagen herstarten en herstarten en herstarten, minuut na minuut…om zot van te worden.
De log van de UniFi:
:strip_exif()/f/image/IaOAUxB5VRWxIm2RExoOi4kz.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit alles na een mislukte update naar 145 voor Venus E V3.0, gekoppeld aan Marstek P1 meter.
Nu draait ie wel op alle laatste FW versies.
Even afwachten of het zo blijft 🤞
Ik ben gaan kijken in mijn selfhosted netwerk server van UniFi. Ik maakte een apart wifi netwerk enkel op 2,4Ghz enkel voor Marstek met de aangeprezen simpele ssid en paswoord zonder speciale leestekens.
Sinds 12:25 draait mijn batterij weer na meer dan 5 dagen herstarten en herstarten en herstarten, minuut na minuut…om zot van te worden.
De log van de UniFi:
:strip_exif()/f/image/IaOAUxB5VRWxIm2RExoOi4kz.jpg?f=fotoalbum_large)
En dit alles na een mislukte update naar 145 voor Venus E V3.0, gekoppeld aan Marstek P1 meter.
Nu draait ie wel op alle laatste FW versies.
Even afwachten of het zo blijft 🤞
[ Voor 10% gewijzigd door Bossi13 op 21-12-2025 15:06 ]
1 x MT Venus E V3.0 + ct003
@PisPix en @Bossi13 ,
Geheel overbodig natuurlijk maar voor nu en in de toekomst is het wellicht handig om in jullie onderschrift te vermelden om wat voor versie accu het gaat.
Tav de storing: is het de accu of de CT of beide die elke keer "pingt".
Geheel overbodig natuurlijk maar voor nu en in de toekomst is het wellicht handig om in jullie onderschrift te vermelden om wat voor versie accu het gaat.
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 156, BMS 216, App v1.6.53 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
Ik heb een dynamisch contract en heeft afgelopen 2 maanden totaal geen zin kost je alleen maar geld . Prijzen zijn zo goed als vlak .AUijtdehaag schreef op zondag 21 december 2025 @ 14:18:
[...]
Denk eens na over een dynamisch contract zonder zonnepaneelboete dan kan je de batterij veel beter inzetten in de winter en spek je niet de kerstbonus van de energie maatschappij manager.
*auijtdehaag twijfelt over een derde marstek ivm eindejaarskorting
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Zal ik doen als ik weer achter een Pc zit. Ik heb een V2 en alleen de batterij heeft er last van. De CT003 is gewoon stabiel online.3DWim schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:09:
@PisPix en @Bossi13 ,
@Bossi13 Dit probleem speelt dus bij de V3 en V2. Ben benieuwd of er Unifi (ik host hem ook zelf) gebruikers zijn icm de Marstek V2 of V3 die het probleem niet hebben. Hij is steeds maar een paar seconde weg. Maar dan is hij de P1 meter dus ook kwijt en zal er meer “verlies” zijn dan wanneer de Marstek gewoon stabiel online blijft lijkt me.
@PisPix
Je kan misschien ook eens proberen om op je modem een apart wifi-netwerk te broadcasten op 2,4Ghz?
Bij mij waren het problemen met de update van de batterij, niet met UniFi voor zover ik weet….
Ik krijg mijn onderschrift niet in orde zoals gevraagd werd 🙈
Je kan misschien ook eens proberen om op je modem een apart wifi-netwerk te broadcasten op 2,4Ghz?
Bij mij waren het problemen met de update van de batterij, niet met UniFi voor zover ik weet….
[ Voor 13% gewijzigd door Bossi13 op 21-12-2025 15:57 ]
1 x MT Venus E V3.0 + ct003
@PisPix Zou je niet een SSID voor alleen de Marstek kunnen maken, die alleen uitgezonden wordt door het AP op zolder? Dan KAN ie nergens anders heen.
Ook voor @Bossi13, hebben jullie de beveiliging op WPA2+WPA3 of WPA2-only staan? Mijn Marstek lijkt stabiel op WPA2-Only. 'k Gebruik geen UniFi spul, maar HPE Instant On. Waarschijnlijk een andere chipsets dus, maar wellicht het proberen waard....
Ook voor @Bossi13, hebben jullie de beveiliging op WPA2+WPA3 of WPA2-only staan? Mijn Marstek lijkt stabiel op WPA2-Only. 'k Gebruik geen UniFi spul, maar HPE Instant On. Waarschijnlijk een andere chipsets dus, maar wellicht het proberen waard....
Marstek Venus E v3 | v145 | NoM
Het zit al op een eigen SSID (2.4 GHz en IOT optimalisatie ingeschakeld). Ik zie op de andere AP’s geen poging tot connecten dus ik denk niet dat het roamen is.Bossi13 schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:54:
@PisPix
Mogelijk zouden je wifi problemen ook de firmware upgrade in de weg gezeten kunnen hebben. Stel dat bij de disconnect/connect de netwerkstack van de batterij herstart wordt en diezelfde stack wordt voor Bluetooth gebruikt, dan zou het met elkaar te maken kunnen hebben. Geen idee, het is een longshot.
Dedicated ssid gemaakt op alleen ‘t zolder ap, maar hij blijft klapperen. Dit ssid (en het vorige) staat op wpa2 only.Chris.nl schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:57:
@PisPix Zou je niet een SSID voor alleen de Marstek kunnen maken, die alleen uitgezonden wordt door het AP op zolder? Dan KAN ie nergens anders heen.
Ook voor @Bossi13, hebben jullie de beveiliging op WPA2+WPA3 of WPA2-only staan? Mijn Marstek lijkt stabiel op WPA2-Only. 'k Gebruik geen UniFi spul, maar HPE Instand On. Waarschijnlijk andere een chipsets dus, maar wellicht het proberen waard....
Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.