• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:09

timvanloon

Intel or AMD?

pascallj schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:35:
[...]

Zou v145 dat juist niet voor anderen opgelost hebben?
ja erg vreemd ik krijg soms het idee dat ze he zelf daar ook niet meer weten.
Dit is wat ze schreven;

Dear customer, thank you for your feedback. We apologize for any inconvenience caused. This is a new firmware issue, and we have rolled back the 139 firmware for you. We suggest that you update the device to use the 139 firmware first, and we will fix it as soon as possible. Alan

3 x Marstek V3.0 v139 VNS116 BMS 110 LAN - CT003 v122 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

timvanloon schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 10:47:
[...]

ja erg vreemd ik krijg soms het idee dat ze he zelf daar ook niet meer weten.
Dit is wat ze schreven;

Dear customer, thank you for your feedback. We apologize for any inconvenience caused. This is a new firmware issue, and we have rolled back the 139 firmware for you. We suggest that you update the device to use the 139 firmware first, and we will fix it as soon as possible. Alan
Vrij vertaald: je bent niet de enige met deze (fout)melding en daaraan wordt gewerkt. Tot die tijd kun je beter v139 gebruiken (of je wacht op de fix).

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V156 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
'k Heb gisteren v145 gekregen. Omdat ik van v135 naar v144 -> v145 ging had ik maar eens een 'factory reset' gedaan. 'k Ervaar vooralsnog geen problemen. Geen idee of die reset iets heeft uitgemaakt...

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:23
Hier nu twee batterijen die gister naar V145 zijn gegaan, ook de app heeft een update gekregen en alles lijkt prima te werken.

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:09

timvanloon

Intel or AMD?

Chris.nl schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 11:20:
'k Heb gisteren v145 gekregen. Omdat ik van v135 naar v144 -> v145 ging had ik maar eens een 'factory reset' gedaan. 'k Ervaar vooralsnog geen problemen. Geen idee of die reset iets heeft uitgemaakt...
ja die factory reset heb ik ook al gedaan maar bij mij helpt dat niet. ook al de batterijen verwijderd uit de app en weer opnieuw toegevoegd maar ook geen verbetering helaas.

3 x Marstek V3.0 v139 VNS116 BMS 110 LAN - CT003 v122 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
Bij de v3 van mij is blijkbaar iets fout gegaan bij update van 139 naar 145.
Batterij start niet meer goed op blijft hangen in de startup en blijft blijkbaar telkens opnieuw op te starten ( loop)
Batterij al geheel uit gehad en opnieuw opstarten werkt ook niet. Connectie met app valt ook steeds weg waardoor ik ook geen factory reset kan doen.
Bericht gestuurd naar martstek.
Kan men zoiets op afstand herstellen?

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3.

berrieberrie schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:04:
Bij de v3 van mij is blijkbaar iets fout gegaan bij update van 139 naar 145.
Batterij start niet meer goed op blijft hangen in de startup en blijft blijkbaar telkens opnieuw op te starten ( loop)
Batterij al geheel uit gehad en opnieuw opstarten werkt ook niet. Connectie met app valt ook steeds weg waardoor ik ook geen factory reset kan doen.
Bericht gestuurd naar martstek.
Kan men zoiets op afstand herstellen?
En met geheel uit, bedoel je ook de stekker er uit en 10 minuten uit laten? Moet het toch elke keer even vragen aangezien het een niet-standaard manier van uitzetten is.

Een echte bootloop kan je niet op afstand herstellen, dan zou op z'n minst de WiFi actief en stabiel moeten blijven. Via de Modbus aansluiting is wel te flashen, maar ligt denk ik aan jouw kennis, kunde, apparatuur en aan de bereidheid van Marstek of ze je die instructies zouden willen geven.

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:05
pascallj schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:07:
[...]

En met geheel uit, bedoel je ook de stekker er uit en 10 minuten uit laten? Moet het toch elke keer even vragen aangezien het een niet-standaard manier van uitzetten is.

Een echte bootloop kan je niet op afstand herstellen, dan zou op z'n minst de WiFi actief en stabiel moeten blijven. Via de Modbus aansluiting is wel te flashen, maar ligt denk ik aan jouw kennis, kunde, apparatuur en aan de bereidheid van Marstek of ze je die instructies zouden willen geven.
Ja geheel uit gehad en uurtje gewacht.

En nee mijn kennis via modbus is bij lange niet voldoende vrees ik. :-(

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen. 2xMarstek v3.

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:18
Eigenlijk onbegrijpelijk waarom er nog geen recovery mode in de batterij zit bij v3. Ergens iets simpel als stekker insteken met knop ingedrukt ofzo om in recovery mode te starten. Letterlijk zowat elk ander firmware upgradeble apparaat in de wereld heeft zo een mode :+

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:47
Ik zit nu al een tijdje mee te lezen en heb al een paar gedacht ik druk op de bestellen-knop maar iets houdt mij nog tegen. Eerst keek ik naar de NextEnergy terugverdienbatterij, maar naast een verplichte locked-in voor 4jr, is NE niet de juiste keuze qua teruglevering. Naast de lage capaciteit (2,1Kwh) en slechts 800watt (ook op een eigen groep).

Is het de juiste beslissing om toch voor de Marstek Venus E v3 te gaan? Ik lees hier geen goede verhalen qua firmware en ondersteuning.

Info:
- Zonneplan dynamisch
- 5 panelen met max 1200 kwh per jaar
- lucht warmtepomp
- geen gas

Alle opmerkingen cq aansporingen zijn welkom.

• Avenger 2.0
sysiwan schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:46:
Lijkt me de meest besproken batterij hier met de meeste 'tweakers' ondersteuning. Verder prijs/kwaliteit wel de gunstigste op dit moment (al is er concurrentie aan de horizon). Zendure is eventueel ook een optie om te overwegen (software is wat volwassener). Zeker niet ontevreden over mijn Marstek (werkt momenteel perfect), al mocht de firmware zelf wat meer features hebben.

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:23
Het kopje warranty staat er weer tussen bij de instellingen met de mogelijkheid om je factuur te uploaden, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Goed om even te checken!

🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen

Ik zit nu al een tijdje mee te lezen en heb al een paar gedacht ik druk op de bestellen-knop maar iets houdt mij nog tegen. Eerst keek ik naar de NextEnergy terugverdienbatterij, maar naast een verplichte locked-in voor 4jr, is NE niet de juiste keuze qua teruglevering. Naast de lage capaciteit (2,1Kwh) en slechts 800watt (ook op een eigen groep).

Is het de juiste beslissing om toch voor de Marstek Venus E v3 te gaan? Ik lees hier geen goede verhalen qua firmware en ondersteuning.

Info:
- Zonneplan dynamisch
- lucht warmtepomp
- geen gas

Ligt eraan, wat is je doel? Hoeveel overschot heb je van die 5 panelen op jaarbasis?

Na 2027 is de kans klein dat voor ons Nederlanders handelen/goedkoop opladen met de batterij nog rendabel is, en zal je het dus vooral moeten hebben van het laden van zonnestroom die je later zelf gebruikt. Met 5 panelen, acht ik de kans niet heel groot dat je veel overschot hebt.

Ik heb mij niet heel erg verdiept in die batterij van NextEnergy, maar gegarandeerd 250 euro per jaar besparen alleen op basis van een dynamisch contract? Ik denk dat ze zich daar flink op verkijken of ik zal de voorwaarden goed moeten lezen. Dat gaat je als salderen voorbij is nooit meer lukken. Het is zelfs nu met salderen al lastig om dat bedrag te halen.

Overigens vallen die negatieve verhalen best mee. Als je een beetje handig bent, krijg je het allemaal best aan de praat. Firmware problemen zijn er nauwelijks, is echt iets van de laatste week. Het is geen batterij met hele gelikte software en de hardware is oke, maar ook niet de crème de la crème. Maar je krijgt wel heel veel waar voor je geld. Desalniettemin mogen we de minpunten dan wel nog steeds belichten.

• GORby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik had gisteren na het aanzetten van de BT lock ineens dat beide batterijen niet meer bereikbaar waren in de app. Dit zowel lokaal als buitenshuis. Nochtans bleven de batterijen wel mooi reageren op de meters, maar in de app deden ze niets. De API connectie werkte wel nog gewoon.

Vandaag een update van de app geïnstalleerd en nu kan ik er bij 1 van de 2 weer wel aan (zonder herstart van de batterij om BT 10 minuten te activeren). Bij het maken van de verbinding kwam er bovenaan wel een melding die ik nog niet eerder gezien had, namelijk "Phone and device connection error, try diagnostic repair?". Voor de ene batterij loste dat het probleem op, maar voor de tweede niet. Daar kwam "repair failed, please connect your device via bluetooth to repair"

[ Voor 5% gewijzigd door GORby op 19-12-2025 14:26 ]

• Chris.nl
  • Niet online

Info:
- Zonneplan dynamisch
- lucht warmtepomp
- geen gas

Ik heb zelf de overweging gemaakt dat ik met een (iets?) lager rendement (wat de Marstek zou halen bij lager standby-gebruik, in vergelijking met max 800w omvormers) voor hetzelfde geld als een 2.7Kwh accu alsnog meer capaciteit koop.

Tja, er gaat tijdens laag standby gebruik (iets?) meer zonnestroom over de balk.

Daarnaast gaat hier elke avond het inductiefornuis of de oven +/- een half uur aan. Dan loop je met een max 800w thuisaccu dat halve uurtje stroom bij te kopen, terwijl de Marstek met een prima rendement dan wél 2500w staat af te vangen.

Imo geld hetzelfde voor piekverbruik van wasmachien, vaatwasser, magnetron, waterkoker koffiezetapparaat. Met de Marstek vang je dan meer af tegen een prima rendement.

Ik heb dus gekozen voor meer capaciteit en de mogelijkheid om hogere pieken weg te vangen / tegen een lager rendement bij standby gebruik.

Mijn standby verbruik 's nachts / afwezig is 34watt (als de mobiel opgeladen is) slaat de koelkast aan dan is 't verbruik 58watt. Ik weet niet wat het rendement is bij zulk laag verbruik naar als het de Marstek 70 tot 110watt zou kosten staat ie nog met twee vingers in de neus enkele dagen nul op de meter te houden, als de accu vol is.

Wat je contract betreft kan ik niet meedenken, 'k heb zelf een vast tarief. Ben ook niet aan het rekenen geweest of/qua terugverdientijd, niet financieel en niet voor het milieu. 't Is gewoon leuke spielerei en m'n verbruik van zelf opgewekte energie zal fors toenemen.

Hier 4 panelen op 't dak, voordat ik de accu had ging er op goede dagen zo'n 4 / 5.5Kw overschot het net op. 'k Heb goede hoop zo'n 6 maand per jaar NoM te draaien, maar dat weet ik over een jaartje pas.

Disclaimer: wat rendement betreft zullen meer ervaren Tweakers meer exacte cijfers kunnen geven.

Zoals je leest geeft de Marstek (hopelijk alleen op dit moment) wat meer gedoe dan andere merken. De toekomst mag uitwijzen of de dienstverlening (10jr garantie) van Marstek top is. Zou die van mij brikken door een firmware update, dan is 't even zuur. Blijft ie gewoon 10+ jaar stabiel draaien, dan is 't imo een topkeus geweest qua prijs/kwaliteit.

Suc7 met kiezen!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21
Inmiddels staat de tweede Marstek ook te draaien, v3 met software versie V135.

In de app worden de gegevens voor Winst en Afvoercapaciteit (wat een vertaling :-) ) niet geupdate, blijven op 0,00 staan. Moet dat verholpen worden met firmware update?
TweakersOnly schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:58:

In de app worden de gegevens voor Winst en Afvoercapaciteit (wat een vertaling :-) ) niet geupdate, blijven op 0,00 staan. Moet dat verholpen worden met firmware update?
Nee die gegevens komen uit de app, niet uit de firmware.

Heb je wel al iets teruggeleverd? Even de app vernieuwen (naar beneden trekken) of geforceerd afsluiten?

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21
pascallj schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:00:
[...]

Nee die gegevens komen uit de app, niet uit de firmware.

Heb je wel al iets teruggeleverd? Even de app vernieuwen (naar beneden trekken) of geforceerd afsluiten?
Ja, ik heb zeker al teruggeleverd. Via modbus krijg ik wel gegevens door voor de charging discharging energy liftetime, maar niet per dag / maand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHFJLrKBqhUvULgaBG6sQU_o9nQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nqZMLFFqZu4SYUJnv0z6Y9og.jpg?f=fotoalbum_large
TweakersOnly schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:39:
[...]

Ja, ik heb zeker al teruggeleverd. Via modbus krijg ik wel gegevens door voor de charging discharging energy liftetime, maar niet per dag / maand.
[Afbeelding]
Maar heb je ook vandaag al teruggeleverd? Want die gegevens zijn alleen van de dag van vandaag. Aangezien je via Modbus die gegevens ook niet krijgt... Anders even de datum en tijd opnieuw instellen en daarna nog even iets terugleveren?

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 16:54
TweakersOnly schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:58:
Hoe lang draait ie al ?
Zal even duren voordat de database in China gevuld is.

Misschien ook meteen je onderschrift invullen ;-)

🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 156, BMS 216, App v1.6.53 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24
TweakersOnly schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 15:39:
[...]

[Afbeelding]
Bekend probleem. Even een keer een factory reset doen en waarschijnlijk werkt het daarna na behoren. Had er ook last van hier

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:03
Chris.nl schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:30:
[...]

Ik heb zelf de overweging gemaakt dat ik met een (iets?) lager rendement (wat de Marstek zou halen bij lager standby-gebruik, in vergelijking met max 800w omvormers) voor hetzelfde geld als een 2.7Kwh accu alsnog meer capaciteit koop.

Tja, er gaat tijdens laag standby gebruik (iets?) meer zonnestroom over de balk.

Daarnaast gaat hier elke avond het inductiefornuis of de oven +/- een half uur aan. Dan loop je met een max 800w thuisaccu dat halve uurtje stroom bij te kopen, terwijl de Marstek met een prima rendement dan wél 2500w staat af te vangen.

Imo geld hetzelfde voor piekverbruik van wasmachien, vaatwasser, magnetron, waterkoker koffiezetapparaat. Met de Marstek vang je dan meer af tegen een prima rendement.

Ik heb dus gekozen voor meer capaciteit en de mogelijkheid om hogere pieken weg te vangen / tegen een lager rendement bij standby gebruik.

Mijn standby verbruik is 34watt (als de mobiel opgeladen is) slaat de koelkast aan dan is 't verbruik 58watt. Ik weet niet wat het rendement is bij zulk laag verbruik naar als het de Marstek 70 tot 110watt zou kosten staat ie nog met twee vingers in de neus enkele dagen nul op de meter te houden, als de accu vol is.

Wat je contract betreft kan ik niet meedenken, 'k heb zelf een vast tarief. Ben ook niet aan het rekenen geweest of/qua terugverdientijd, niet financieel en niet voor het milieu. 't Is gewoon leuke spielerei en m'n verbruik van zelf opgewekte energie zal fors toenemen.

Hier 4 panelen op 't dak, voordat ik de accu had ging er op goede dagen zo'n 4 / 5.5Kw overschot het net op. 'k Heb goede hoop zo'n 6 maand per jaar NoM te draaien, maar dat weet ik over een jaartje pas.

Disclaimer: wat rendement betreft zullen meer ervaren Tweakers meer exacte cijfers kunnen geven.

Zoals je leest geeft de Marstek (hopelijk alleen op dit moment) wat meer gedoe dan andere merken. De toekomst mag uitwijzen of de dienstverlening (10jr garantie) van Marstek top is. Zou die van mij brikken door een firmware update, dan is 't even zuur. Blijft ie gewoon 10+ jaar stabiel draaien, dan is 't imo een topkeus geweest qua prijs/kwaliteit.

Suc7 met kiezen!
Mmmhh, is het Suc7 of Suc6 ? ;)

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v155) / BMS v216 - CT003 (v118) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana

• Chris.nl
  • Niet online
Gely schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:53:
[...]

Mmmhh, is het Suc7 of Suc6 ? ;)
'k Wens altijd suc7, da's de overtreffende trap 🤸

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:03
Chris.nl schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 16:58:
[...]

'k Wens altijd suc7, da's de overtreffende trap 🤸
Fair enough :)

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v155) / BMS v216 - CT003 (v118) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik kom er net achter dat de Marstek V2 elke minuut disconnect/connect aan ‘t wifi.

Het AP (Unifi AP-AC-PRO) hangt op 2 meter, super goede ontvangst. Ik heb hem ook vast gepinned op dat specifieke AP. Het wifi is 2.4 only en iot optimalisatie staat aan. Alles werkt verder prima maar toch snap ik niet waarom de batterij elke minuut disconnect/reconnect. Hebben anderen dat ook? CT003 blijft wel stabiel aan ‘t wifi verbonden. Qua firmware draai ik 153 en comminicatiemodule 202409090159.
PisPix schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 17:10:
Ik kom er net achter dat de Marstek V2 elke minuut disconnect/connect aan ‘t wifi.

Het AP (Unifi AP-AC-PRO) hangt op 2 meter, super goede ontvangst. Ik heb hem ook vast gepinned op dat specifieke AP. Het wifi is 2.4 only en iot optimalisatie staat aan. Alles werkt verder prima maar toch snap ik niet waarom de batterij elke minuut disconnect/reconnect. Hebben anderen dat ook? CT003 blijft wel stabiel aan ‘t wifi verbonden. Qua firmware draai ik 153 en comminicatiemodule 202409090159.
Ik draai met 3 Venus E’s (2 x V1 en 1 x V2) op CT003, accu’s op FW 156 CT op FW 118, draait perfect. Alles op apart tp link routertje 2,4 GHz. Heb een maandje geleden, na meer dan 6 maanden zonder problemen, enkele keren CT connectie verloren, maar laatste weken niet meer. Blijf tevreden van mijn 3 bakjes. Heb ondertussen kleine zusje A met 4 extra panelen bijgeplaatst 😁

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V156/216 + 1 x Venus A V143 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V118 / 3 fasen net

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
Nog iemand op zoek naar een wielenset met boutjes voor de Marstek Venus V1 ?

Heb de ad net geplaatst op vraag en aanbod.

A-label (huur)bungalow 90m2 4000WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu V153 HW P1 meter 5.1903 , lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
DSSW schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:09:
[...]

Ik draai met 3 Venus E’s (2 x V1 en 1 x V2) op CT003, accu’s op FW 156 CT op FW 118, draait perfect. Alles op apart tp link routertje 2,4 GHz. Heb een maandje geleden, na meer dan 6 maanden zonder problemen, enkele keren CT connectie verloren, maar laatste weken niet meer. Blijf tevreden van mijn 3 bakjes. Heb ondertussen kleine zusje A met 4 extra panelen bijgeplaatst 😁
Hoe kom je aan die nieuwere firmware? Zie je op de tplink wel als de batterij connect/disconnect? Bij werkt alles namelijk prima, het is dat ik er toevallig tegenaan loop in de logs van de Unifi. Wellicht hebben meer mensen dit maar logt het wifi dit soort zaken niet waardoor het niet opvalt.

• hapieters
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:54
Deze morgen heb ik een app update gedaan, dit gaf de app aan. Nu valt mij op dat de batterij telkens de verbinding met de P1 meter verliest en na een minuut of 5 a 10 doet die het dan weer 5 minuten. Zou dit aan deze app update kunnen liggen? Als die even verbinding heeft staat het waaiertje van de p1 volledig vol.
Ik heb de batterij sinds 1 mei in gebruik en deze heeft nog nooit zijn verbinding verloren. Die heeft tot vandaag altijd zonder omkijken perfect gewerkt met NOM met een RTE van +/- 72%.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
hapieters schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:51:
Deze morgen heb ik een app update gedaan, dit gaf de app aan. Nu valt mij op dat de batterij telkens de verbinding met de P1 meter verliest en na een minuut of 5 a 10 doet die het dan weer 5 minuten. Zou dit aan deze app update kunnen liggen? Als die even verbinding heeft staat het waaiertje van de p1 volledig vol.
Ik heb de batterij sinds 1 mei in gebruik en deze heeft nog nooit zijn verbinding verloren. Die heeft tot vandaag altijd zonder omkijken perfect gewerkt met NOM met een RTE van +/- 72%.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
De App kan nooit de werking tussen de batterij en de P1 beïnvloeden, want die twee werken ook samen als de app afgesloten is. Alleen firmware kan invloed hebben op dit soort dingen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de weergave in de app nu anders is geworden waardoor het er anders uit lijkt te zien.

• hapieters
pascallj schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:54:
[...]

De App kan nooit de werking tussen de batterij en de P1 beïnvloeden, want die twee werken ook samen als de app afgesloten is. Alleen firmware kan invloed hebben op dit soort dingen. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de weergave in de app nu anders is geworden waardoor het er anders uit lijkt te zien.
Dat dacht ik eigenlijk ook al maar het is dan wel toevallig. Ik snap er niets van.

• hapieters
hapieters schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:57:
[...]

Dat dacht ik eigenlijk ook al maar het is dan wel toevallig. Ik snap er niets van.
De batterij laad of ontlaad dan ook niet meer. Op de batterij zie ik dan ook dat die de P1 kwijt is
PisPix schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:50:
[...]

Hoe kom je aan die nieuwere firmware? Zie je op de tplink wel als de batterij connect/disconnect? Bij werkt alles namelijk prima, het is dat ik er toevallig tegenaan loop in de logs van de Unifi. Wellicht hebben meer mensen dit maar logt het wifi dit soort zaken niet waardoor het niet opvalt.
Ik heb de update aangevraagd via de feedback omdat ik graag de DoD wijzig om op 1 batterij wat opslag te hebben bij eventuele stroomuitval. Een paar uur na de vraag stond hij klaar voor de 3 🪫

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V156/216 + 1 x Venus A V143 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V118 / 3 fasen net

hapieters schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:59:
[...]

De batterij laad of ontlaad dan ook niet meer. Op de batterij zie ik dan ook dat die de P1 kwijt is
Check op de batterij of de CT led aan blijft, als die brandt zou alles in orde moeten zijn

• Chris.nl
  • Niet online
DSSW schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 20:04:
[...]

Check op de batterij of de CT led aan blijft, als die brandt zou alles in orde moeten zijn
Zoals ik het lees zegt ie dat ie dat checkt en ziet dat ie uit is

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 19-12-2025 20:05 ]

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:05
hapieters schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 18:57:
[...]
[...]
HI Had vanochtend ook een update van de app.Kon daarna geen NOM meer draaien,omdat mijn Marstek Venus E V2 geen verbinding meer wilde maken met de CT003. Wel wifi en bluetooth.

Harde reset van de CT003 in de meterkast (stekkers er even uit) had geen effect. Idem een herstart van de V2. Ook terug naar fabrieksinstellingen gaf geen resultaat. Uiteindelijk wel mijn modem even resetten en Marstek daarna opnieuw opstarten. Draait weer als een zonnetje, zoals vanouds :)

[ Voor 23% gewijzigd door Totalen123 op 19-12-2025 21:28 ]

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:24
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 13:35:
Eigenlijk onbegrijpelijk waarom er nog geen recovery mode in de batterij zit bij v3. Ergens iets simpel als stekker insteken met knop ingedrukt ofzo om in recovery mode te starten. Letterlijk zowat elk ander firmware upgradeble apparaat in de wereld heeft zo een mode :+
Dat kan met modbus, dan kan je recoveren

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 21:37
Totalen123 schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:22:
[...]

HI Had vanochtend ook een update van de app.Kon daarna geen NOM meer draaien,omdat mijn Marstek Venus E V2 geen verbinding meer wilde maken met de CT003. Wel wifi en bluetooth.

Harde reset van de CT003 in de meterkast (stekkers er even uit) had geen effect. Idem een herstart van de V2. Ook terug naar fabrieksinstellingen gaf geen resultaat. Uiteindelijk wel mijn modem even resetten en Marstek daarna opnieuw opstarten. Draait weer als een zonnetje, zoals vanouds :)
Dat kan, maar dat is allemaal niet app gerelateerd. Lijkt me eerder een typisch geval van verbindingsverlies.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

• hapieters
Druppeltje_ schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:37:
[...]

Dat kan, maar dat is allemaal niet app gerelateerd. Lijkt me eerder een typisch geval van verbindingsverlies.
Ik het de Homewizard P1 meter opnieuw toegevoegd in de app en nu werkt het gelukkig weer. Ik weet niet hoe het kan maar het moet haast wel die app update zijn. In de 7 maanden dat ik de Marstek V2 nu gebruik heb ik nog niets van problemen gehad eigenlijk. Ben er overigens super tevreden mee hoe die netjes de boel op nul houd.

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:05
Druppeltje_ schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:37:
[...]

Prima, maar geeft geen verklaring.
Het enige wat ik heb gedaan is de app update, waarna de verbinding van de Marstek en de CT003.niet meer werkte. Daarvoor heb ik nog nooit enig probleem gehad, sinds de aanschaf. Toeval? Blijft opmerkelijk.

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

Zit nu te denken dat de app na de update natuurlijk ook wat instellingen kan veranderen of dingen opnieuw wil configureren. Dus zo onwaarschijnlijk als dat ik eerst dacht is het misschien ook niet eigenlijk.

• hapieters
pascallj schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 22:15:
Zit nu te denken dat de app na de update natuurlijk ook wat instellingen kan veranderen of dingen opnieuw wil configureren. Dus zo onwaarschijnlijk als dat ik eerst dacht is het misschien ook niet eigenlijk.
Ik denk dat je hier de spijker op z'n kop slaat. Dat is volgens mij ook het enige wat er zou kunnen gebeurd zijn. Maar dan zullen er waarschijnlijk nog wel meer mensen last van gaan krijgen na de update van de app. Is niet zo handig, zeker als je niet zo handig bent met dit spul.

• Avenger 2.0
NoFate schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 21:36:
[...]
Dat kan met modbus, dan kan je recoveren
Maar dat is een procedure die niet 99,99% van de klanten kan doen. Je moet dan al een eigen modbus kabel gemaakt hebben. Beetje zoals recovery met een JTAG interface van vroeger voor men bootloaders had...
Pagina: 1 ... 321 322 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.