BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V155/216 + 1 x Venus A V143 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V118 / 3 fasen net
Dat is toch niet zo gek met het oog op omzettingsverliezen? Ding wordt warm, dus die warmte moet ergens vandaan komenDSSW schreef op woensdag 17 december 2025 @ 09:17:
[...]
Ik heb de test een paar weken geleden ook gedaan en kreeg in elk van de 3 Marsteks ook 5.4 tot 5.6 kWh in bij manueel laden van 11% naar 100% met vermogen van rond de 2000W
Het verschil blijft achter in warmte in de schuurNoFate schreef op woensdag 17 december 2025 @ 07:51:
[...]
ok, je hebt er 5.2 ingedaan volgens de energy sockets? maar dat kan toch niet kloppen , want de batterijen staan toch al op 11% , dan doe je er toch maar 89% in ?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Neem even contact op met support. Er was een firmware versie met deze bug.stil schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:37:
[Afbeelding]
Ik keek toevallig in de app en zag dat 1 batterij op 3% stond?. Ik wist niet dat dit kon? Gisteren nog tot 99% opgeladen?
Kan zijn dat ik spuit 11 ben, maar naar wat vogelen is m'n conclusie dat ie wel met WiFi 6 op 2.4Ghz kan omgaan (want WiFi 6 is sowieso backwards compatible) maar ie weigert verbinding te maken met WPA2+WPA3.Chris.nl schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 14:09:
[...]
En zojuist geleverd en in gebruik genomen. Hij doet het prima met de HWP1 meter. Als 2500watt kunnen instellen, gezien ik nog een loze groep had voor een eventuele wasdroger. De zon werkt ook eventjes mee qua spielerei om NoM te testen.
Ik moest wel even apart een 2.4Ghz only netwerk aanmaken en daarbij WiFi 6 én WPA3 uitgeschakeld. Nu werkt ie tenminste. Binnenkort eens vogelen waar het spaak liep, kan ie niet met WPA2+WPA3 omgaan, of was het 2.4Ghz icm 5Ghz, of was het de WiFi 6 specificatie (die eigenlijk backwards compatible moet zijn) waar ie zich op stuk beet.... Wordt vervolgd....
't Netwerk moet dus echt 2.4Ghz only zijn, en de beveiliging slechts WPA2 only. Dit met firmware v135 op de Marstek Venus V3.
Had ik dit tevoren geweten, dan had ik um nog aangeschaft. Maar best jammer dat ik zelfs WPA3 moet uitschakelen. Binnenkort maar een netwerkkabel naar zolder te trekken.
Verder ben ik DIK tevreden. NOM werkt top!
Marstek Venus E3 | v145 | NoM | Tot het voorjaar Depth of Discharge 40%
Ik zie dat ook eens per maand ofzo.. is dit niet gewoon eens “onderhoud”?stil schreef op woensdag 17 december 2025 @ 10:37:
[Afbeelding]
Ik keek toevallig in de app en zag dat 1 batterij op 3% stond?. Ik wist niet dat dit kon? Gisteren nog tot 99% opgeladen?
Het hoeft niet per se 2.4 GHz only, maar misschien wel WPA2 only en/of WiFi 6 uit. Heb het hier ook op een gemengd 2.4/5 GHz netwerk staan en dat werkt prima.Chris.nl schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:32:
[...]
Kan zijn dat ik spuit 11 ben, maar naar wat vogelen is m'n conclusie dat ie wel met WiFi 6 op 2.4Ghz kan omgaan (want WiFi 6 is sowieso backwards compatible) maar ie weigert verbinding te maken met WPA2+WPA3.
't Netwerk moet dus echt 2.4Ghz only zijn, en de beveiliging slechts WPA2 only. Dit met firmware v135 op de Marstek Venus V3.
Had ik dit tevoren geweten, dan had ik um nog aangeschaft. Maar best jammer dat ik zelfs WPA3 moet uitschakelen. Binnenkort maar een netwerkkabel naar zolder te trekken.
Ah, thnx voor je reactie... De optie gemengd maar WPA2 only (met of zonder WiFi6) heb ik idd nog niet geprobeerd.pascallj schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:43:
[...]
Het hoeft niet per se 2.4 GHz only, maar misschien wel WPA2 only en/of WiFi 6 uit. Heb het hier ook op een gemengd 2.4/5 GHz netwerk staan en dat werkt prima.
Zou iig fijn zijn als ie 2.4/5 GHz gaat pakken, dat maakt het makkelijker om deze batterij aan vrienden en familie te adviseren. Niet iedereen gooit makkelijk een apart SSID binnen hetzelfde netwerk (waar de P1 al op zat) de lucht in.
Ik freubel nog even door, maar uiteindelijk gaat die netwerkkabel naar zolder.
-edit-
Je hebt gelijk! 2.4+5GHz WiFi 6 gaat prima, hij bijt zich alleen stuk op WPA2+WPA3, dit moet vooralsnog WPA2 only zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 17-12-2025 12:20 ]
Dear Customer, We have not yet received confirmation that the relevant optimisation has been completed; it appears the process is still ongoing. We kindly request your patience as we proceed to deliver the latest firmware version to your device. Wishing you all the best. Kyle
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik mis wat context, waar gaat dit over?Erik1805 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:04:
Kreeg een bericht van Marstek:
Dear Customer, We have not yet received confirmation that the relevant optimisation has been completed; it appears the process is still ongoing. We kindly request your patience as we proceed to deliver the latest firmware version to your device. Wishing you all the best. Kyle
Mijn nog steeds niet werkende AI mode
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
:strip_exif()/f/image/dsnVjBUZI2X2rmkr3eozlxC6.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb een direct een netwerkkabel meegetrokken en een POE-powered switch voorzien, maar vraag me af of dit echt wat toevoegt. De verbinding via Wifi gaat prima.
Het valt me op dat de beide units niet via de app te bereiken zijn zolang de BT uit staat.
Zodra ik BT aan heb staan, dan kan de app verbinden en toont naast het BT symbool ook een wifi symbool (of UTP-symbool indien via UTP aangesloten).
Is dit gebruikelijk of komt het vaker voor dat ze enkel met een actieve BT te benaderen zijn?
Is dit ook vanuit je meterkast een aparte groep?jj85 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:19:
Zo, hier staan ze ook (en voor de oplettende kijker, wellicht in de toekomst nog een 3e).
[Afbeelding]
omdat je deze zo te zien ook met een aparte 3 fase schakelaar hebt beveiligd?
& @Peule_PPerkouw schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:42:
@jj85 Wat is de afstand van je 'voedende' kabel? 2.5mm gebruikt? Häger kastje met ABB groepen, vind ik leukAl staat er maar 1 groep aan. . .
Het betreft zo'n 13 meter kabel, 5x4mm2.
Inmiddels staan er 2 groepen aan
@Rolfie Ja, in de groepenkast zit een 4P C20 automaat. Dus (bewust) ook de neutraal afgezekerd.
[ Voor 13% gewijzigd door jj85 op 17-12-2025 12:50 ]
Hoeveel mm2 kabel heb je vanuit de meterkast naar de onderverdeler getrokken?jj85 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:19:
Zo, hier staan ze ook (en voor de oplettende kijker, wellicht in de toekomst nog een 3e).
[Afbeelding]
Heb een direct een netwerkkabel meegetrokken en een POE-powered switch voorzien, maar vraag me af of dit echt wat toevoegt. De verbinding via Wifi gaat prima.
Het valt me op dat de beide units niet via de app te bereiken zijn zolang de BT uit staat.
Zodra ik BT aan heb staan, dan kan de app verbinden en toont naast het BT symbool ook een wifi symbool (of UTP-symbool indien via UTP aangesloten).
Is dit gebruikelijk of komt het vaker voor dat ze enkel met een actieve BT te benaderen zijn?
Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0
Kan je misschien een apart iot netwerk configureren of een gast netwerk met wachtwoord zou ook kunnen?Chris.nl schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:32:
[...]
Kan zijn dat ik spuit 11 ben, maar naar wat vogelen is m'n conclusie dat ie wel met WiFi 6 op 2.4Ghz kan omgaan (want WiFi 6 is sowieso backwards compatible) maar ie weigert verbinding te maken met WPA2+WPA3.
Zelf met tp-link m5 en 3 x50-poe het iot aangezet en kan ik qua authenticatie ook enkel wpa2, wpa/wpa2 of open selecteren. Het werkt in ieder geval goed met de Marstek en Homewizard p1 / stekkers.
Ik zit op V155 en zie dat er een nieuwe update klaarstaat. Zal vanavond even laten weten welke versie er klaarstaat.Avenger 2.0 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:32:
Wat is tegenwoordig eigenlijk de laatste firmware/bms voor Venus E v1/v2 die men kan aanvragen?
Vraag via Feedback om (minimaal) versie v139 voor Modbus support. LAN werkt ook pas vanaf een bepaalde versie maar weet even niet welke. Vanaf v144 zit er ook Modbus TCP support in (dus via de LAN zijde) maar dat is nog een nieuwe ontwikkeling en weet niet of dat echt honderd procent goed werkt.FDriessen schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:13:
Mijn Marstek heeft software versie V122 en functioneerd prima via WiFi, ik wil nu de vaste Lan en de modbus gaan gebruiken, maar het lijkt of deze niet werken, weet iemand wat daar de reden van zou kunnen zijn ?
HomeWizard spul kan prima omgaan met WPA2+WPA3 en pakt dan WPA3. WPA3 uitschakelen in het hele iot omdat één device er niet mee om kan gaan, gaat er bij mij niet inbite schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:52:
[...]
Kan je misschien een apart iot netwerk configureren of een gast netwerk met wachtwoord zou ook kunnen?
Zelf met tp-link m5 en 3 x50-poe het iot aangezet en kan ik qua authenticatie ook enkel wpa2, wpa/wpa2 of open selecteren. Het werkt in ieder geval goed met de Marstek en Homewizard p1 / stekkers.
Meeste routers gaan een gasten netwerk wel toegang geven tot internet, maar niet tot interne LAN (is vaak juist de reden om een gastenetwerk te maken) dus dan kan de P1 meter niet uitgelezen worden.
'k Ben wellicht een mierenneuker. Imo wel zo handig om te weten dat Marstek zich (vooralsnog) op WPA2+WPA3 stukbijt. Dat help derden troubleshooten.
Dan is een nette oplossing voor degene met uitgebreide netwerk infrastructuurChris.nl schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:23:
[...]
HomeWizard spul kan prima omgaan met WPA2+WPA3 en pakt dan WPA3. WPA3 uitschakelen in het hele iot omdat één device er niet mee om kan gaan, gaat er bij mij niet inDan maar een apart WPA2-only 2.4GHz netwerkje/SSID wat toestemming heeft met de HWP1 te praten, in mijn geval.
Meeste routers gaan een gasten netwerk wel toegang geven tot internet, maar niet tot interne LAN (is vaak juist de reden om een gastenetwerk te maken) dus dan kan de P1 meter niet uitgelezen worden.
'k Ben wellicht een mierenneuker. Imo wel zo handig om te weten dat Marstek zich (vooralsnog) op WPA2+WPA3 stukbijt. Dat help derden troubleshooten.
Overigens zolang je WPA2+WPA3 aan hebt staan, doe je het beveiligingsvoordeel van WPA3 teniet. Dus echt veel meerwaarde heeft het dan niet.
v156 bms216 (vorige week aangevraagd)Avenger 2.0 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:32:
Wat is tegenwoordig eigenlijk de laatste firmware/bms voor Venus E v1/v2 die men kan aanvragen?
2x Marstek 5.12 v156 HW P1
Wat is er verschillend aan de 156 tov andere versies? Of anders gevraagd, wat was de reden van de vraag naar nieuwe fw?
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
pascallj schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:26:offtopic:
Overigens zolang je WPA2+WPA3 aan hebt staan, doe je het beveiligingsvoordeel van WPA3 teniet. Dus echt veel meerwaarde heeft het dan niet.
Klopt, mijn accesspoint kan nog niet WPA3 only draaien, anders zou ik dit doen. Ik wil wel die kant op....
Maar een Marstek device die de komende 10 jaar / of zijn levensduur voor mij bepaalt dat ik WPA2 sowieso aan moet laten staan, die gun ik wel een kabel
TS geüpdatet met laatste v3 beta releases.Avenger 2.0 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:32:
Wie heeft er hogere versienummers?
[ Voor 15% gewijzigd door SatScan op 17-12-2025 15:02 ]
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V156 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+
Ik draai al even op EMS 144, VNS 116, BMS 110 (hiervoor zat ik op EMS 144, VNS 113, BMS 110)jj85 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:48:
[...]
Even bijwerken voor V3![]()
EMS V145
BMS V106
VMS V111
Gisteren geïnstalleerd
De upgrade van de VNS en BMS naar de huidige versies heeft er voor gezorgd dat ik de backup functie weer normaal kan gebruiken.
Had van de week ook de upgrade naar EMS 145 aangevraagd maar die kreeg ik nog niet omdat deze nog niet "af" was...
[ Voor 11% gewijzigd door cold op 17-12-2025 14:59 ]
MT v3 | EMS 144, VNS 116, BMS 110 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA
mogelijkheid tot DoD instellen (hoger dan 11% lager gaat niet) en bluetooth uitzetten, is al uitvoerig besproken.Druppeltje_ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:15:
[...]
Wat is er verschillend aan de 156 tov andere versies? Of anders gevraagd, wat was de reden van de vraag naar nieuwe fw?
2x Marstek 5.12 v156 HW P1
Ja die aanpassingen had ik voorbij zien komen, bluetooth is bij mij sowieso niet benaderbaar sinds HA integratie. Was vooral benieuwd of de API problemen met de laatste fw updates verholpen waren, als die überhaupt ooit opgelost raken bij V1/V2.dodvip123 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:02:
[...]
mogelijkheid tot DoD instellen (hoger dan 11% lager gaat niet) en bluetooth uitzetten, is al uitvoerig besproken.
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Beoogde situatie: De V3 wordt op een groep aangesloten dat door meer apparaten wordt gebruikt en het laden van de zonnestroom wil ik limiteren op max 1500 watt om de groep niet te overbelasten.
Ik kan enkel in de handleiding / fora vinden dat het maximale laadvermogen in te stellen is bij een specifieke laadopdracht, niet bij het laden van zonnestroom...
Dit is alleen via Modbus in te stellen helaas...Viper085 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:36:
Is het mogelijk om bij de V3 een maximaal laadvermogen in te stellen als je de batterij NOM draait?
Beoogde situatie: De V3 wordt op een groep aangesloten dat door meer apparaten wordt gebruikt en het laden van de zonnestroom wil ik limiteren op max 1500 watt om de groep niet te overbelasten.
Ik kan enkel in de handleiding / fora vinden dat het maximale laadvermogen in te stellen is bij een specifieke laadopdracht, niet bij het laden van zonnestroom...
Bijzonder. Mijn V1 zit nog op 153, maar geen update te zien.Erik1805 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:06:
[...]
Ik zit op V155 en zie dat er een nieuwe update klaarstaat. Zal vanavond even laten weten welke versie er klaarstaat.
Tegelijkertijd: het werkt naar mijn gevoel goed nu, dus ik blijf er vanaf. Tenzij er echt redenen zijn om te upgraden?
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Het enige dat ik weet dat veranderd is, is de bovengenoemde BT uitzet-functionaliteit en het instellen van de DoD via de app.Pietervs schreef op woensdag 17 december 2025 @ 16:43:
[...]
Bijzonder. Mijn V1 zit nog op 153, maar geen update te zien.
Tegelijkertijd: het werkt naar mijn gevoel goed nu, dus ik blijf er vanaf. Tenzij er echt redenen zijn om te upgraden?
Ze zijn na v153 voor de V1&2 gestopt met het actief uitsturen van updates, dus dat klopt wel. Ik zit ook nog altijd op v153.
Had ik gisteren last van. Iets met Axion en 500FDriessen schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:14:
Krijg een foutmelding in de app. als ik een verzoek indien voor een upgrade, hebben meedere daar last van ?
Had ik eergisteren. Dag later werkte het weerFDriessen schreef op woensdag 17 december 2025 @ 18:14:
Krijg een foutmelding in de app. als ik een verzoek indien voor een upgrade, hebben meedere daar last van ?
Of via local API.pascallj schreef op woensdag 17 december 2025 @ 15:39:
[...]
Dit is alleen via Modbus in te stellen helaas...
Nee volgens mij niet? Via welk commando kan je dat instellen?
Bj gebruik van 1 batterij niet,Erik1805 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:07:
Wellicht een leken vraag maar is de CT003 beter dan de HW P1 of maakt dat niks uit?
CT002/CT003 is vereist om meerdere MT PIB slim te laten samenwerken.
Maar dat wist je al.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V156 - CT003 V122 - BMS 216 - Modi:NOM | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+
Ja klopt. Als dat het enige verschil is dan hou ik het bij de HW P1 meter.SatScan schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:28:
[...]
Bj gebruik van 1 batterij niet,
CT002/CT003 is vereist om meerdere MT PIB slim te laten samenwerken.
Maar dat wist je al.
![]()
Bedankt was hier idd van plan hetzelfde te doen, momenteel loopt er een 5x2.5mm2 naar de garage en staat de Marstek op een bestaande groep erbij (en dus op 800W ingesteld).jj85 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 12:48:
[...]
& @Peule_P
Het betreft zo'n 13 meter kabel, 5x4mm2.
Inmiddels staan er 2 groepen aan
@Rolfie Ja, in de groepenkast zit een 4P C20 automaat. Dus (bewust) ook de neutraal afgezekerd.
Volgend jaar gaan we de woning verbouwing (nieuwe vloer o.a.) en wil ik in de vloer mantelbuizen infrezen (geen kruipruimte) zodat ik ook 5x4mm2 kan trekken naar de garage en daar met een 4p hoofdschakelaar en aardlekautomaten aparte groepen creeër. Vanaf de meterkast dan een 4p C20 300mA aardlekautomaat.
Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0
Gebruik mn Homey om met een flow de Marsteks aan te sturen. Bv nu laden met 1500 W als de prijs laag is.pascallj schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:17:
[...]
(Wellicht bedoel je NOM maar met een maximum van 1500W laden bedenk ik me nu. Dat gaat idd niet)
/Off topic
Loop er ook tegenaan dat je met een EV en 2 Marsteks vrij snel tegen de grenzen van de 3x25A huisaansluiting aanloopt. Zeker als de warmtepomp, vaatwasser en Quooker ook af en toe nog even meedoen 😄
Kan wel, zie bijvpascallj schreef op woensdag 17 december 2025 @ 19:17:
[...]
https://github.com/jaapp/...file#passive-mode-control
De vraag was of je het vermogen kan limiteren waarmee de batterij oplaadt (via NOM). Dat kan alleen via Modbus, tenzij je de 'sturing' natuurlijk op een andere manier gaat verzorgen zoals via de passive mode of een handmatig programma en daarmee gewoon een lager vermogen kiest om te laden. Maar dat is geen limiet zoals dat wel via Modbus is in te stellen.jj85 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:32:
[...]
Kan wel, zie bijv
https://github.com/jaapp/...file#passive-mode-control
Ik laat de batterijen hier uitschakelen als de EV lader actief is. Vanwaar de nood om zowel de batterijen als de EV tegelijk te laden?RF1000 schreef op woensdag 17 december 2025 @ 20:57:
[...]
Gebruik mn Homey om met een flow de Marsteks aan te sturen. Bv nu laden met 1500 W als de prijs laag is.
(Wellicht bedoel je NOM maar met een maximum van 1500W laden bedenk ik me nu. Dat gaat idd niet)
/Off topic
Loop er ook tegenaan dat je met een EV en 2 Marsteks vrij snel tegen de grenzen van de 3x25A huisaansluiting aanloopt. Zeker als de warmtepomp, vaatwasser en Quooker ook af en toe nog even meedoen 😄
Het gaat niet perse om de EV, maar over de accu die op een bestaande groep geplaatst wordt die potentieel teveel apparatuur tegelijk moet voeden. Om overbelasting van die specifieke groep te voorkomen bij een overschot aan zonnestroom zou een cap van 1500 W met laden fijn zijn.Druppeltje_ schreef op woensdag 17 december 2025 @ 21:47:
[...]
Ik laat de batterijen hier uitschakelen als de EV lader actief is. Vanwaar de nood om zowel de batterijen als de EV tegelijk te laden?
Of het ook met NOM werkt weet ik niet (handmatig laden beperken werkt zeker), maar als je een V3 met minimaal v144 hebt kun je de het gewoon proberen. Voor modbus koppeling heb je geen extra hardware meer nodig, de modbus koppeling van Viper werkt gewoon via de lan aansluitnig van de marstek op poort 502. (wifi heb ik niet getest)Viper085 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 07:39:
[...]
Het gaat niet perse om de EV, maar over de accu die op een bestaande groep geplaatst wordt die potentieel teveel apparatuur tegelijk moet voeden. Om overbelasting van die specifieke groep te voorkomen bij een overschot aan zonnestroom zou een cap van 1500 W met laden fijn zijn.
Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.
Tijdens het lurken van dit topic valt mij toch één ding op, een hoop mensen die de vermogens uit de accu beschouwen als een serieuze belasting. Dus netjes werkschakelaars gebruiken, eigen groepen, dikke kabels e.d. En een hoop die gewoon de accu op een simpele homewizard power plug durven aan te sluiten. Als je die power plugs bekijkt, er zit maar een heeeel klein koper contactje in de relais in die powerplugs. Daar ga je wel even een paar uur lang soms bij opladen 2500w~2800w (als de accu er zin in heeft) overheen drukken. Besef gewoon dat die plugs daar niet voor bedoeld zijn, zijn ontworpen voor een piek van 16A niet constante belasting.
@hieronder: ik ga niet eens hier verder op in, dat iets gespec'd wordt vanuit een leverancier betekend niet dat 't een goed idee is. We missen testinstanties zoals KEMA die 't echt valideert.
[ Voor 13% gewijzigd door Aapje op 18-12-2025 08:38 ]
De HW plug is gespecificeerd op 12 A continu, dus dat zou gewoon moeten kunnen. Als hij dat niet aan zou kunnen, moeten ze de specificatie naar beneden bijstellen.Aapje schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:03:
[...]
Tijdens het lurken van dit topic valt mij toch één ding op, een hoop mensen die de vermogens uit de accu beschouwen als een serieuze belasting. Dus netjes werkschakelaars gebruiken, eigen groepen, dikke kabels e.d. En een hoop die gewoon de accu op een simpele homewizard power plug durven aan te sluiten. Als je die power plugs bekijkt, er zit maar een heeeel klein koper contactje in de relais in die powerplugs. Daar ga je wel even een paar uur lang soms bij opladen 2500w~2800w (als de accu er zin in heeft) overheen drukken. Besef gewoon dat die plugs daar niet voor bedoeld zijn, zijn ontworpen voor een piek van 16A niet constante belasting.
EMS gisteren naar 145, kreeg vandaag de melding dat er een nieuwe update was (VNS 116 en BMS 110).cold schreef op woensdag 17 december 2025 @ 14:58:
[...]
Ik draai al even op EMS 144, VNS 116, BMS 110 (hiervoor zat ik op EMS 144, VNS 113, BMS 110)
De upgrade van de VNS en BMS naar de huidige versies heeft er voor gezorgd dat ik de backup functie weer normaal kan gebruiken.
Had van de week ook de upgrade naar EMS 145 aangevraagd maar die kreeg ik nog niet omdat deze nog niet "af" was...
/f/image/XCGqiOMP0RTFpWazUzlxSCl2.png?f=fotoalbum_large)
Wel even aardig om hier te delen. Het lijkt erop dat je zelf een update kunt 'forceren' door heel vaak op het update/versie knopje in de app. Op deze manier ook zelf gisteren een update kunnen starten op 1 van m'n Marsteks.
Credits voor @afnay --> afnay in "Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling"
Met v145 is Modbus TCP mogelijk.
Netwerkkabel erin, intergration van @[RNMC] Viper (THANKS
[ Voor 7% gewijzigd door jj85 op 18-12-2025 09:31 ]
Kan dit ook bevestigen, vaak herhalen en je krijgt een nieuwere versie aangeboden !jj85 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 08:59:
[...]
Wel even aardig om hier te delen. Het lijkt erop dat je zelf een update kunt 'forceren' door heel vaak op het update/versie knopje in de app. Op deze manier ook zelf gisteren een update kunnen starten op 1 van m'n Marsteks.
Credits voor @afnay --> afnay in "Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling"
Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.
[ Voor 59% gewijzigd door Chris.nl op 18-12-2025 10:08 ]
Niet echt een geruststellend signaal vanuit een erkend dealer.
🔋 2 x Marstek Venus E v3 (V135) - 3,1 kWp panelen
Het ging hier als volgt:
15.12: Zolder 135.111.106 -> 135.116.106
17.12: Garage 135.111.106 -> 145.111.110
18.12: Keuken 135.111.106 -> 135.111.110
18.12: Zolder: 135.116.106 -> 135.116.110
Dus ze hebben inmiddels allemaal de 110 BMS versie, maar verder hebben ze niet meer hetzelfde, en het verbaasde me echt dat de garage pats boem van 135 naar 145 ging, maar het verbaasde me nog veel meer dat de keuken en zolder vervolgens in hun 135 versies bleven hangen.
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible? 🇳🇱 🔋 3 Marstek Venus E V3 | CT003 | ☀️6,9kWp ZZW |
Ik lees trouwens online dat van firmware 139 naar 144 het sluimerverbruik van 7-9w naar 2w is gegaan (waargenomen via energy socket HW). Dat is nogal een verschil. Kunnen anderen dat bevestigen?doobieters schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:31:
Het viel me op dat de Venus E v3 een standby gebruik heeft van 7 a 8 watt per unit. Iemand een idee of je dit terug kunt dringen?
edit: hier zit ik trouwens met één batterij op V145, maar nog steeds een sluimerverbruik van 7w. De andere (V135) heeft een hoger sluimerverbruik van 9w.. maar die staat ook in een koudere garage.
[ Voor 18% gewijzigd door doobieters op 18-12-2025 10:42 ]
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible? 🇳🇱 🔋 3 Marstek Venus E V3 | CT003 | ☀️6,9kWp ZZW |
En in welke categorie zitten dan alle klachten en van welke modellen ?doobieters schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:13:
Gister een (officiële) dealer gesproken van Marstek en die ook andere thuisbatterijen levert. Hij zei dat ze het momenteel ontzettend druk hadden met afhandelen van klachten en producten die terugkwamen van... je raadt het al.. Marstek.. Hij vroeg wanhopig aan mij of ik wist waar het vandaag kwam en of de twee batterijen bij mij wel naar behoren werkte (dat is overigens het geval tot nu toe)..
🇳🇱 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 156, BMS 216, App v1.6.53 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |
Op Venus V1 geprobeerd maar werkt daar niet, of ik moet het verkeerde knopje geprobeerd hebben in de app.sheriff schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:23:
[...]
Kan dit ook bevestigen, vaak herhalen en je krijgt een nieuwere versie aangeboden !
Kunnen jullie video/ screenshot toevoegen?
Venus E V3, verbindingsproblemen en accu’s die stoppen met werken.3DWim schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:48:
[...]
En in welke categorie zitten dan alle klachten en van welke modellen ?
Hier met 2 stuks V1 en één stuk V2 geen problemen.doobieters schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:52:
[...]
Venus E V3, verbindingsproblemen en accu’s die stoppen met werken.
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek Venus E 5.12kwh V155/216 + 1 x Venus A V143 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V118 / 3 fasen net
Ik gok dat Marstek zich inmiddels ook wel voor de kop kan slaan met hun brakke WiFi implementatie.doobieters schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:52:
[...]
"Een Tweaker" krijgt het wel aan de praat (bijvoorbeeld beveiligings protocol 'downgraden' naar WPA2 only) maar dan is het nog een bijzonder geval.
In m'n verbonden lijst op de accesspoint staat bijvoorbeeld bij alle HomeWizard apparatuur dat die op 2.4GHz verbonden zijn middels de WiFi4 standaard. Bij alle andere apparatuur staat ook de gebruikte WiFi standaard. M'n Marstek heeft ook verbinding, maar de WiFi standaard staat er niet bij.
Hier lijkt alles stabiel, maar feit dat de WiFi standaard niet weergegeven wordt zegt me dat 't een matige implementatie is.
Mijn broer wil de Marstek v3 ook bestellen, en ik kan hem ook zeker aanraden, maar dan wel met enkele kanttekeningen.
Hier komt er ook geen update voor de V1 (v153) ondanks dat die wel bestaat.bvansteenselen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:50:
[...]
Op Venus V1 geprobeerd maar werkt daar niet, of ik moet het verkeerde knopje geprobeerd hebben in de app.
Kunnen jullie video/ screenshot toevoegen?
In mijn lijst aangeduid als wifi3Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:14:
[...]
Ik gok dat Marstek zich inmiddels ook wel voor de kop kan slaan met hun brakke WiFi implementatie.
"Een Tweaker" krijgt het wel aan de praat (bijvoorbeeld beveiligings protocol 'downgraden' naar WPA2 only) maar dan is het nog een bijzonder geval.
In m'n verbonden lijst op de accesspoint staat bijvoorbeeld bij alle HomeWizard apparatuur dat die op 2.4GHz verbonden zijn middels de WiFi4 standaard. Bij alle andere apparatuur staat ook de gebruikte WiFi standaard. M'n Marstek heeft ook verbinding, maar de WiFi standaard staat er niet bij.
Hier lijkt alles stabiel, maar feit dat de WiFi standaard niet weergegeven wordt zegt me dat 't een matige implementatie is.
Mijn broer wil de Marstek v3 ook bestellen, en ik kan hem ook zeker aanraden, maar dan wel met enkele kanttekeningen.
:strip_exif()/f/image/xAWIjeDT9PjCllK9TVcUSYwl.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier geen problemen met wifi, ondanks 2 muren ertussen
Belgie - 3Fase - 2xMT VenusE g3 V144 - CT003 v118 - 39 Panelen 9945Wp
Inmiddels firmware 145 gepusht gekregen, bluetooth toggle zie ik nu ook tussen de instellingen staan. Mooi.Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:08:
Via Feedback gevraagd of het mogelijk is de DoD aan te passen op de V3. Kreeg geen antwoord, maar wel een nieuwe firmware, 144
[Afbeelding]
hhhm zal wel kloppen maar als ik kijk naar de aantal batterijen dat hier defect is gemeld dan is dat echt minimaal ook als je dat vergelijkt met de meldingen in andere PIB topics...doobieters schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:13:
Gister een (officiële) dealer gesproken van Marstek en die ook andere thuisbatterijen levert. Hij zei dat ze het momenteel ontzettend druk hadden met afhandelen van klachten en producten die terugkwamen van... je raadt het al.. Marstek.. Hij vroeg wanhopig aan mij of ik wist waar het vandaag kwam en of de twee batterijen bij mij wel naar behoren werkte (dat is overigens het geval tot nu toe)..
Misschien dat die handelaar eens hier moet gaan meelezen te beginnen met de TS
yikes, ik zat nog te twijfelen over een tweede.. de V3 dan ook.doobieters schreef op donderdag 18 december 2025 @ 10:52:
[...]
De V1 werkt al een jaar helemaal prima, af en toe een upgrade en er verder niet aan zitten (2.4 ghz band werkt gewoon prima).
If it aint broke, don't touch and/or fix it
Raar ik had zonder eigen initiatief een update voor de V3 klaar staan in de app die ik heb geinstalleerd van V139.110.105 naar V139.116.105 . Iemand een idee waar die 116 voor staat. Ik kende alleen de V-versie en de BMS-versie?Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:32:
[...]
Inmiddels firmware 145 gepusht gekregen, bluetooth toggle zie ik nu ook tussen de instellingen staan. Mooi.
NL;2MT Venus E (V2 V154 BMS:V215)+(V3 V139.116 BMS:V105);Sturing->Local-API;HW-P1 (6.0206);App:Android-V1.6.53;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)
Sorry maar dit is reactie nummer zoveel die brakke wifi roept.(de reden dat ik ik haast niet meer kom) het is een herhaling van argumentatie die kant nog wal slaat.Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:14:
[...]
Ik gok dat Marstek zich inmiddels ook wel voor de kop kan slaan met hun brakke WiFi implementatie.
Leer eens verschil te maken tussen realtime wifi verbindingen en caching verbindingen.
Real time verbindingen hebben een stabiel acces point nodig omdat ze elke seconde of vaker kijken of er nog bijgestuurd moet worden op basis van p1 data. Het is ook wifi maar echt een ander soort wifi dan wat je van je provider krijgt.
Het is een beetje als of je klaagt dat nike airs niet geschikt zijn om de Mount Everest te beklimmen en dan nike de schuld geeft dat ze geen goede schoenen verkopen omdat je inzicht mist welke schoen geschikt is voor dergelijke expedities.
Het is friet!
Dat wifi soms lastig kan zijn klopt inderdaad... kijk alleen maar eens in de fora van de diverse providers... en de wifi garantie waarmee die adverteren...Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:14:
[...]
Dan heb ik schijnbaar geluk met mijn Deco m4 mesh-set en nu met de Fritz! 1700 mesh-set.
Vanaf het prille begin geen wifi problemen ondervonden en niets apart hoeven te doen of instellen! Het enige wat ik doe bij meerdere apparaten is een IP lock (*reservering), meer niet.
Ik draai 155 en ct op op v118. Kan je aanvragen. Deze versies doen het prima!pascallj schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:32:
[...]
Hier komt er ook geen update voor de V1 (v153) ondanks dat die wel bestaat.
Het is friet!
*ip reserveringSatScan schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:22:
[...]
Dat wifi soms lastig kan zijn klopt inderdaad... kijk alleen maar eens in de fora van de diverse providers... en de wifi garantie waarmee de adverteren...
Dan heb ik schijnbaar geluk met mijn Deco m4 mesh-set en nu met de Fritz! 1700 mesh-set.
Vanaf het prille begin geen wifi problemen ondervonden en niets apart hoeven te doen of instellen! Het enige wat ik doe bij meerdere apparaten is een IP lock, meer niet.
Het is friet!
Daar gaat het niet om. Er werd gezegd dat je de nieuwste versie kan forceren door herhaaldelijk op de updateknop te drukken. Misschien werkt dat nu bij de V3, maar niet bij de V1. Ik heb de nieuwste versie niet per se nodig.DePrutser schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:22:
[...]
Ik draai 155 en ct op op v118. Kan je aanvragen. Deze versies doen het prima!
Dat slaat natuurlijk nergens op. Als een heel topic vol staat met problemen en continu gemeld moet worden aan welke randvoorwaarden voldaan moet worden om het goed te laten werken, is het gewoon een tekortkoming van het consumentenproduct.DePrutser schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:18:
[...]
Sorry maar dit is reactie nummer zoveel die brakke wifi roept.(de reden dat ik ik haast niet meer kom) het is een herhaling van argumentatie die kant nog wal slaat.
Leer eens verschil te maken tussen realtime wifi verbindingen en caching verbindingen.
Real time verbindingen hebben een stabiel acces point nodig omdat ze elke seconde of vaker kijken of er nog bijgestuurd moet worden op basis van p1 data. Het is ook wifi maar echt een ander soort wifi dan wat je van je provider krijgt.
Het is een beetje als of je klaagt dat nike airs niet geschikt zijn om de Mount Everest te beklimmen en dan nike de schuld geeft dat ze geen goede schoenen verkopen omdat je inzicht mist welke schoen geschikt is voor dergelijke expedities.
Het is een beetje alsof je de Mount Everest wilt beklimmen maar dit alleen kan met een rood touw met gouden randjes erdoorheen gevlochten en met een sticker op je rug waarop staat "Ik ben een goede bergbeklimmer"... Sterker nog, aangezien het een consumentenproduct is, is de Vaalserberg beklimmen misschien een betere vergelijking.
Zo spectaculair is het niet, 1 pakket per seconde. Simpele ESP modules doen veel meer data erdoorheen zonder ook maar enige uitval. Ooit een online game gespeeld? Er gaan 100'en pakketten per seconde er doorheen. Absoluut geen probleem.
Dat spul van de provider is niet per se het beste, maar meer dan voldoende voor dit. Het is geen 'ander soort verbinding' en ook 'caching verbindingen' bestaan niet.
[ Voor 3% gewijzigd door pascallj op 18-12-2025 13:33 ]
Zo kan je ook reageren.DePrutser schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:18:
[...]
Sorry maar dit is reactie nummer zoveel die brakke wifi roept.(de reden dat ik ik haast niet meer kom) het is een herhaling van argumentatie die kant nog wal slaat.
Feit blijft dat Henk en Ingrid blijkbaar moeite hebben hun Marstek v3 te verbinden met WiFi en leveranciers daarom hun handen vol hebben met apparaten die retour komen.
Dat ik heb gepuzzeld om um verbonden te krijgen en (inmiddels herhaaldelijk) heb gemeld waar de kink in de kabel zat, irritatie bij jou oproept spijt me ergens. Zal me koest houden wat connectiviteit betreft, maar ga niet verdedigen dat een 2.4GHz WiFi3 implementatie die alleen verbind met WPA2-only netwerken meer dan genoeg is voor een apparaat wat via de fabrikant voor €1999 verkocht wordt. Ze hadden er voor spreekwoordelijk 50 cent extra beter een WiFi4 chip in kunnen drukken, dan had jij nu geen punthoofd.
Ook met de kennis van nu zou ik de Marstek v3 opnieuw gekocht hebben, ben dik tevreden. Morgen gaat die LAN kabel naar zolder en stel ik m'n WiFi netwerk weer in op een standaard waar HomeWizard 2.4GHz WiFi4 spul wél gewoon mee om kan gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 18-12-2025 13:58 ]
Toch heb ik op de v1 wel V156, zou ook kunnen dat het daarom nog niet luktpascallj schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:32:
[...]
Hier komt er ook geen update voor de V1 (v153) ondanks dat die wel bestaat.
Dat is voor zover ik weet de nieuwste versie voor de V1&2, dus dat zou niet zo gek zijn inderdaad.bvansteenselen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:57:
[...]
Toch heb ik op de v1 wel V156, zou ook kunnen dat het daarom nog niet lukt
Zo spectaculair is per seconde een verbinding houden dus wel. Als je client hebt die paar “gieg” download en 3 seconden je access point bezet houdt dan heeft je batterij 3 seconden geen verbinding en kan het geen keuze maken op basis van p1 data.pascallj schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:31:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Als een heel topic vol staat met problemen en continu gemeld moet worden aan welke randvoorwaarden voldaan moet worden om het goed te laten werken, is het gewoon een tekortkoming van het consumentenproduct.
Het is een beetje alsof je de Mount Everest wilt beklimmen maar dit alleen kan met een rood touw met gouden randjes erdoorheen gevlochten en met een sticker op je rug waarop staat "Ik ben een goede bergbeklimmer"... Sterker nog, aangezien het een consumentenproduct is, is de Vaalserberg beklimmen misschien een betere vergelijking.
Zo spectaculair is het niet, 1 pakket per seconde. Simpele ESP modules doen veel meer data erdoorheen zonder ook maar enige uitval. Ooit een online game gespeeld? Er gaan 100'en pakketten per seconde er doorheen. Absoluut geen probleem.
Dat spul van de provider is niet per se het beste, maar meer dan voldoende voor dit. Het is geen 'ander soort verbinding' en ook 'caching verbindingen' bestaan niet.
Je kan immers niet met 2 apparaten op 1 frequentie tegelijk zenden en ontvangen. Het luistert allemaal heel nauw. En dan hebben we het nog niet gehad over mimo waarbij het allemaal nog ingewikkelder wordt als een apparaat met 2 of 4 kanalen gaat zenden en ontvangen. Of ap’s in de buurt op auto frequentie die op basis van anderen steeds van kanaal wisselen.
Het is friet!
Maar waar zit het hem dan?pascallj schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:31:
[...]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Als een heel topic vol staat met problemen en continu gemeld moet worden aan welke randvoorwaarden voldaan moet worden om het goed te laten werken, is het gewoon een tekortkoming van het consumentenproduct.
Ik heb hem deze week ontvangen, uitgepakt, opgehangen, app geinstalleerd, verbonden met wifi en P1 van homewizard en alles werkt gewoon perfect...
FYI: standaard Telent moden/router
Een forum topic is ook een vertekend beeld, de mensen die issues hebben komen hier.
De personen waar alles vlotjes draait komen hier niet langs...
[ Voor 14% gewijzigd door SmokingSig op 18-12-2025 14:14 ]
Wifi versie heeft in dit geval niet zoveel te maken met de beveiliging. De accu en de ct003 ondersteunen 802.11 b/g/n wat wifi4 is. Ze hebben geen mimo ondersteuning maar dat is ook niet nodig. 5ghz ondersteuning slaat ook nergens op want dat werkt goed in 1 kamer maar zet er een betonnen muur tussen en het werkt niet meer.Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:47:
[...]
Zo kan je ook reageren.
Feit blijft dat Henk en Ingrid blijkbaar moeite hebben hun Marstek v3 te verbinden met WiFi en leveranciers daarom hun handen vol hebben met apparaten die retour komen.
Dat ik heb gepuzzeld om um verbonden te krijgen en (inmiddels herhaaldelijk) heb gemeld waar de kink in de kabel zat, irritatie bij jou oproept spijt me ergens. Zal me koest houden wat connectiviteit betreft, maar ga niet verdedigen dat een 2.4GHz WiFi3 implementatie die alleen verbind met WPA2-only netwerken meer dan genoeg is voor een apparaat wat via de fabrikant voor €1999 verkocht wordt. Ze hadden er voor spreekwoordelijk 50 cent extra beter een WiFi4 chip in kunnen drukken, dan had jij nu geen punthoofd.
Ook met de kennis van nu zou ik de Marstek v3 opnieuw gekocht hebben, ben dik tevreden. Morgen gaat die LAN kabel naar zolder en stel ik m'n WiFi netwerk weer in op een standaard waar HomeWizard 2.4GHz WiFi4 spul wél gewoon mee om kan gaan.
Het is friet!
In heb het niet over mimo en benoemde geen wens 5GHz ondersteuning te krijgen. Ik heb gezegd dat ik me koest zal houden, dus zal het voor mij evidente issue niet nogmaals herhalen. Mijn complimenten dat je een discussie hebt gewonnen door zelfbedachte argumenten te weerleggen.DePrutser schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:26:
[...]
Wifi versie heeft in dit geval niet zoveel te maken met de beveiliging. De accu en de ct003 ondersteunen 802.11 b/g/n wat wifi4 is. Ze hebben geen mimo ondersteuning maar dat is ook niet nodig. 5ghz ondersteuning slaat ook nergens op want dat werkt goed in 1 kamer maar zet er een betonnen muur tussen en het werkt niet meer.
Volgems mij reageer ik heel inhoudelijk op je maar let’s agree to disagree. Ik ga even was vouwen want daar is nog steeds geen machine voor.Chris.nl schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:46:
[...]
In heb het niet over mimo en benoemde geen wens 5GHz ondersteuning te krijgen. Ik heb gezegd dat ik me koest zal houden, dus zal het voor mij evidente issue niet nogmaals herhalen. Mijn complimenten dat je een discussie hebt gewonnen door zelfbedachte argumenten te weerleggen.
Het is friet!
Bij deze een was vouwmachineDePrutser schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:50:
[...]
Volgems mij reageer ik heel inhoudelijk op je maar let’s agree to disagree. Ik ga even was vouwen want daar is nog steeds geen machine voor.
Deze moet ik hebben!bvansteenselen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:57:
[...]
Bij deze een was vouwmachinehttps://nl.foldimateoffic...jkmachine/?v=84de8e2b14bb
Het is friet!
😱😱😱😍bvansteenselen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:57:
[...]
Bij deze een was vouwmachinehttps://nl.foldimateoffic...jkmachine/?v=84de8e2b14bb
Nu nog een robot die alles één voor één in de vouwmachine steekt en dan in de kast legtbvansteenselen schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:57:
[...]
Die heb ik alAvenger 2.0 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 15:35:
[...]
Nu nog een robot die alles één voor één in de vouwmachine steekt en dan in de kast legt
Die van mij is een heel stuk duurder maar die kan wel ook wassen, poetsen en koken 🤣
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Opvallend. Hier precies andersom. Mn CT003 op wifi3 en mn MT's (v1 en v2) op wifi4ranico schreef op donderdag 18 december 2025 @ 11:50:
[...]
In mijn lijst aangeduid als wifi3
[Afbeelding]
En hier geen problemen met wifi, ondanks 2 muren ertussen
Die van mij kan ook nog wat meer :-)PNARI schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:41:
[...]
Die van mij is een heel stuk duurder maar die kan wel ook wassen, poetsen en koken 🤣
En nog duurder zeker 😅
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Ja als je blijft drukken krijg je opeens nieuwe firmware😂sheriff schreef op donderdag 18 december 2025 @ 09:23:
[...]
Kan dit ook bevestigen, vaak herhalen en je krijgt een nieuwere versie aangeboden !
3 x Marstek V3.0 v145 VNS115.5 BMS 108.5 LAN - CT003 v122 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
/f/image/U8iyWfXuks9JwCtRN8rxAYk9.png?f=fotoalbum_large)