Ja, via BT is er geen probleem, via de cloud kan je de devices niet bereiken... Ga maar eens verder weg, zodat je zeker geen BT hebt en probeer dan maar eens opnieuwLeandra66 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:05:
Hier waren ze offline in de app, begonnen te kijken of de CT003 wel online was, die had BT en WiFi, toen per batterij een paar keer een pull down gedaan tot er BT en WiFi was, en was het spul weer online.
Maar goed, het is zo nieuw voor mij dat ik niet weet of het na een zonnige dag laden en 's avonds ontladen normaal gedrag is, dus ik deed gewoon wat ik altijd doe als er geen groen CT vlakje links onderin bij een batterij is
Ah, omdat ik nog gewoon thuis ben... okay, duidelijk.NoFate schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:08:
[...]
Ja, via BT is er geen probleem, via de cloud kan je de devices niet bereiken... Ga maar eens verder weg, zodat je zeker geen BT hebt en probeer dan maar eens opnieuw
Thnx.
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
Als je via Bluetooth connect, zie je idd ook een wifi icoontje, dus hij heeft wifi, anders zou hij de CT niet kunnen bereiken, maar het issue is dat hij niet naar de cloud kan... Dus je kan er remote niet bij...Leandra66 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:15:
[...]
Ah, omdat ik nog gewoon thuis ben... okay, duidelijk.
Thnx.
Wel gek dat je nu ook de wifi historiek kan zien via de app. Dan moeten er toch nog wel wat Hidden features zijn... Nog een leuke toevoeging voor je app @bommel
Uh ?? Ik bedoel gewoon uh...... wtfcold schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:46:
[...]
een UPS functie heeft de V3 ook niet, ondanks dat de backup poort aanblijft als de accu leeg is en aan het net hangt weigert de accu nog te laden of ontladen (in manueel, zelfverbruik of AI zelfs niet via modbus) als er meer dan 200watt op de Backup poort wordt verbruikt.
Wie kwam met dat slimme idee bij martsek ?
Zal toch wel een technische reden hebben of was het een maandag ochtend programmering... jesus
En ondertussen alles weer normaal.
Vervelend als de cloud uit ligt maar ook niet meer dan dat.
De batterijen hebben gewoon hun werk gedaan in de tussentijd.
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Idd, ook de CT is weer benaderbaar via de cloud, toch weer een hickupDruppeltje_ schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:08:
En ondertussen alles weer normaal.
denk trouwens dat het deze keer niet marstek was, maar eerder AWS zelf
waren meerdere services die down waren
[ Voor 13% gewijzigd door NoFate op 05-12-2025 10:27 ]
Cloudflare lag er globaal even uit. Veel sites en services waren onbereikbaar.NoFate schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:26:
[...]
Idd, ook de CT is weer benaderbaar via de cloud, toch weer een hickup
denk trouwens dat het deze keer niet marstek was, maar eerder AWS zelf
waren meerdere services die down waren
Even gekeken in de firmware, e historische data komt uit de MT cloud, via MQTT:NoFate schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:23:
Wel gek dat je nu ook de wifi historiek kan zien via de app. Dan moeten er toch nog wel wat Hidden features zijn... Nog een leuke toevoeging voor je app @bommel
code:
1
| marstek_energy/{device_type}/device/{device_id}/ctrl |
met payload:
code:
1
| p1=[power_array],p2=[wifi_signal_array] |
Via BLE kun je alleen de laatste 30 datapunten uitlezen (de laatste 30 seconden)
Klopt ja. Vanochtend al aardig wat websites tegen gekomen die het niet deden door een (korte) cloudflare outage. Gaat lekker met de clouds.....samvdheijden schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:46:
[...]
Cloudflare lag er globaal even uit. Veel sites en services waren onbereikbaar.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb nu al meerdere keren ervaren dat als er problemen zijn met de cloud (servers) , of als ze aanpassingen doen aan de app, mijn CT003 zijn verbinding verliest. Deze komt dan niet automatisch bij, alleen door middel van deze spanningsloos te maken. Toeval of hebben meerdere de zelfde ervaring?
1 MT Venus versie 1 V154. Com. Module 202409090159. CT003 V117. App versie 1.6.49
Awel , vandaag hetzelfde ervaren...! Al maanden stabiel. Nu dat er issues waren, Marsteks hadden CT verlies (lampje uit, ook soms wifi lampje uit...)Peter-59 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:24:
Ik heb nu al meerdere keren ervaren dat als er problemen zijn met de cloud (servers) , of als ze aanpassingen doen aan de app, mijn CT003 zijn verbinding verliest. Deze komt dan niet automatisch bij, alleen door middel van deze spanningsloos te maken. Toeval of hebben meerdere de zelfde ervaring?
Zou normaal niet kunnen/mogen, want ze hebben geen cloud nodig om lokaal te werken... Ook geconnecteerd via BT met de CT en zag zelfs geen power waarden doorkomen, heb hem ook FF moeten herpluggen... Ze hebben allessinds deze nacht /morgend gedaan...
Hier geen issues en ik moet bekennen, AI draait hier heel stabiel en goed. Ik heb hem wel moeten leren, althans ik heb het gevoel dat ik hem geleerd heb. Ik kan het ook aan de curve zien.NoFate schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:28:
[...]
Awel , vandaag hetzelfde ervaren...! Al maanden stabiel. Nu dat er issues waren, Marsteks hadden CT verlies (lampje uit, ook soms wifi lampje uit...)
Zou normaal niet kunnen/mogen, want ze hebben geen cloud nodig om lokaal te werken... Ook geconnecteerd via BT met de CT en zag zelfs geen power waarden doorkomen, heb hem ook FF moeten herpluggen... Ze hebben allessinds deze nacht /morgen gedaan...
Ik heb een paar keer gewoon midden in de nacht vol geladen op laagste uren, ondanks dat er ander verbruik is. Op 1 of andere wijze heeft AI dat overgenomen. Wat veel grappiger is. Zelfs mijn laad instelling van handmatig laden op 200W heeft hij min of meer overgenomen en ook de laad momenten MT1 begint 1 uur eerder dan MT2. Het lijkt er op alsof AI je gedrag volgt.
☀️ 8 x 430wp op zuid | ☀️ Huawei SUN2000-3KTL-L1 | 🔋 2 x Marstek Venus-E BMS: 155, EMS: 216 | 📱 Home Assistant | 🚗 Kia EV6-LR 2024 |🔌 Delta 8/8
Na de update van de app had ik dit ook. 2 x scherm verversen en het was allemaal terug in orde.NoFate schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:28:
[...]
Awel , vandaag hetzelfde ervaren...! Al maanden stabiel. Nu dat er issues waren, Marsteks hadden CT verlies (lampje uit, ook soms wifi lampje uit...)
Zou normaal niet kunnen/mogen, want ze hebben geen cloud nodig om lokaal te werken... Ook geconnecteerd via BT met de CT en zag zelfs geen power waarden doorkomen, heb hem ook FF moeten herpluggen... Ze hebben allessinds deze nacht /morgend gedaan...
BE MTVenus V2 V155 BMS 216 APP V1.6.53 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW
Maar waren ook de lampjes effectief uit? Was deze ochtend rond 07.00 - 08.00dannyro schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:47:
[...]
Na de update van de app had ik dit ook. 2 x scherm verversen en het was allemaal terug in orde.
De data is wel uit te lezen via de REST api, je krijgt deze per 10 minuten (dus 144 datapunten per dag, over 5 dagen):bommel schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 10:47:
[...]
Even gekeken in de firmware, e historische data komt uit de MT cloud, via MQTT:
code:
1marstek_energy/{device_type}/device/{device_id}/ctrl
met payload:code:
1 p1=[power_array],p2=[wifi_signal_array]
Via BLE kun je alleen de laatste 30 datapunten uitlezen (de laatste 30 seconden)
code:
1
| GET https://eu.hamedata.com/ems/api/v2/getFiveDays?mailbox=<email>&token=<token>&devid=<device_id>&date=YYYY-MM-DD |
Data omvat de volgende velden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
| | Field | Example | Description | |---------------|-----------------------|----------------------------------| | Identifiers | | | | id | 25121123 | Database record ID | | devid | "12345e..." | Device ID | | sn | "xxyyzz" | Serial number / MAC | | Energy Totals | | | | tot_c | 8898 | Total charge (Wh) | | tot_d | 6611 | Total discharge (Wh) | | ele_d | 0 | Electricity today (Wh) | | ele_m | 0 | Electricity this month (Wh) | | grd_d | 0 | Grid today | | grd_m | 8 | Grid this month | | inc_d | 0 | Income today | | inc_m | 0 | Income this month | | inc_a | 0 | Income accumulated | | Grid | | | | grd_v | 229 | Grid voltage (V) | | grd_f | 50 | Grid frequency (Hz) | | grd_p | 0 | Grid power | | grd_o | 0 | Grid output | | grd_t | 1 | Grid type | | grd_y | 0 | Grid yield | | Battery | | | | soc | 52 | State of charge (%) | | dsoc | 60 | Discharge SOC limit (%) | | cell_s | 1 | Cell status | | cell_p | 266 | Cell percentage (26.6%?) | | cell_v | 526 | Cell voltage total (52.6V) | | cell_i | 0 | Cell current (A) | | bat_p | 24 | Battery power (W) | | vol_c | "3290,3291,..." | 16 individual cell voltages (mV) | | tem_c | "14,15,15,15" | 4 cell temps (C) | | bms | 215 | BMS firmware version | | Temperatures | | | | temp1 | 22 | Temperature sensor 1 (C) | | temp2 | 16 | Temperature sensor 2 (C) | | temp3 | 16 | Temperature sensor 3 (C) | | temp4 | 0 | Temperature sensor 4 (C) | | temp5 | 0 | Temperature sensor 5 (C) | | CT Clamp | | | | ct_s | 1 | CT status | | ct_t | 3 | CT type (3-phase) | | ct_w | -65 | CT total watts | | ct_p | "113,171,2,286" | CT per phase (L1,L2,L3,Total) | | ctd | "0,0,0,0" | CT direction | | Power Limits | | | | mxc_p | -2500 | Max charge power (W) | | mxd_p | 2500 | Max discharge power (W) | | rec_i | 800 | Recommended charge current | | red_i | 1000 | Recommended discharge current | | Pricing | | | | pri_c | 0 | Price charge | | pri_d | 3 | Price discharge | | Connectivity | | | | wifi_s | 44 | WiFi signal strength | | ble | 1 | Bluetooth status | | mqqt | 1 | MQTT connected | | udp | 0 | UDP enabled | | api | 0 | API enabled | | net | 0 | Network status | | Settings | | | | work_m | 0 | Work mode | | set_v | 0 | Set value | | pha | 2 | Phase config | | intval | 10 | Report interval (mins) | | Device Info | | | | dev_n | 156 | Device/firmware version | | bac_u | 0 | Backup | | inv_v | 0 | Inverter version | | Errors | | | | err_t | 0 | Error type | | err_a | 0 | Error A | | err_b | 0 | Error B | | err_m | 0 | Error M | | err1 | "0" | Error code 1 | | war1 | "0" | Warning code 1 | | Timestamps | | | | date | "2025-12-05 00:00:20" | Device timestamp | | time_no | 0 | Time slot number | | format_time | "2025-12-05" | Date only | | create_time | "2025-12-05 07:03:30" | Server receive time | | Other | | | | pv | "" | PV/Solar data | | ms | "0,2,0,1,0" | Mode settings | | hd | "0,0" | Hardware data | | sk | "" | Schedule key | | mv | 0 | Mode value | |
1 batterij heeft medium en de andere schurkt tegen good. Toch draait het hier al eeuwen goed 😊 mss is medium halverwege wel goed genoeg. Ik ga er in ieder geval niet mee prutsen. Ik denk dat de Marsteks gevoeliger zijn voor je netwerk setup, keep that simple .eatme schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:30:
Ik heb net op IOS de app geupdate naar V1.6.53 en ik zie nu de optie "Wifi historisch signaal" . Hier kan je realtime en van de afgelopen tijd de wifi sterkte bekijken. Interessant voor mensen met wifi issues.
[ Voor 16% gewijzigd door S2S op 05-12-2025 12:25 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Maar die historiek zegt niet zoveel. Bij bij de afgelopen dagen/weken altijd steady rondom de 40dB maar toch hadden de batterijen 2 dagen geleden ineens kuren en gingen ze beide constant van disconnect naar connected. De CT003 wilde helemaal niet meer online komen. Ging de hele middag door, na reset van m'n (unifi) AP en batterijen was alles weer alsof er nooit wat was gebeurd. Vreemd.NoFate schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:23:
Niet gaan kijken...NoFate schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:53:
[...]
Maar waren ook de lampjes effectief uit? Was deze ochtend rond 07.00 - 08.00
BE MTVenus V2 V155 BMS 216 APP V1.6.53 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW
Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.