mogelijks is het hier al gevraagd maar kan het niet direct vinden maar ik heb een volgende vraag: ik heb home assistent en daarin is de marstek api ingeladen. Ik kan hiermee een automatisering aanmaken om 's nachts mijn batterij naar "manueel" te zetten om op te laden en 's morgens kan ik die dan terug op "auto" zetten voor terug NOM te draaien (en eventueel wat zon mee te pikken - al is dat in de winter natuurlijk niet veel)
Probleem is echter wanneer ik de batterij op "manual" zet via HA, dat hij zijn schema (bv van x tot y uur laden aan 1500W) kwijt is. Iemand enig idee of dat te fixen is? Of via een ander script dat ik vanaf windows gepland kan laten uitvoeren? Of heb ik hiervoor toch modbus nodig? Volgens de API spec die je kan zien vanuit de marstek app zou het mogelijk moeten zijn om het laadschema thans in te laden..
Probleem is echter wanneer ik de batterij op "manual" zet via HA, dat hij zijn schema (bv van x tot y uur laden aan 1500W) kwijt is. Iemand enig idee of dat te fixen is? Of via een ander script dat ik vanaf windows gepland kan laten uitvoeren? Of heb ik hiervoor toch modbus nodig? Volgens de API spec die je kan zien vanuit de marstek app zou het mogelijk moeten zijn om het laadschema thans in te laden..