Dat is inderdaad de kern van mijn vraag hahaha. Qua nom-draaien met dan dus.3DWim schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:30:
[...]
Als je NOM wil draaien zonder problemen dan wordt dat een dagtaak.
Zoals al gemeld ziet de HW app de Marstek accu niet en omgekeerd. Hoe wil je dan voorkomen dat de één de ander gaat op- / ontladen ?
Dan zou je het dus zo moeten kunnen instellen dat tijdens het opladen op overschot zodra de ene vol is die vervolgens op pauze gaat en dan de andere pas actief wordt en andersom bij het ontladen eerst de ene leeg gaat en daarna pas de andere weer aangaat. Wellicht iets te ingewikkeld allemaal dan...
Wil ik in de toekomst dynamisch gaan laden/ontladen o.b.v. tarieven, is dat waarschijnlijk weer een ander verhaal. Dat kan de Marstek al, voor zover ik dat goed heb begrepen, en de HW zou dat binnenkort ook moeten kunnen. Dan zitten ze elkaar als het goed is sowieso niet in de weg omdat ze dan alleen naar dynamische tarieven kijken en daarop te sturen zijn.
Voor de volledigheid, ik overweeg het alleen maar omdat ik voor een goede prijs een V2 kan overnemen, als ik dat zou willen. Maar beste is natuurlijk om 1 systeem van 1 fabrikant te hebben.
:strip_exif()/f/image/NLhfqxxL37jJnAAPBYUuwQh3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yRq6rLeqpV9ePjoCthTbhAtx.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/VkTMKo9McErcYR8qAuUrHuy1.jpg?f=fotoalbum_large)