NL;2MT Venus E (V2 V154 BMS:V215)+(V3 V139 BMS:V105);Sturing->Local-API;HW-P1 (5.1903);App:Android-V1.6.51;Comm.Mod:202409090159;1 Fase 40A;Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012;PV 6090Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O);Inventum Ecol. vent.WrmtPmp;EV (Seat Mii 32kWh)
EDIT: bij het toevoegen van het device in HA, viel al weven de CT connectie weg, even zien of het stabiel blijft daarna ...
EDIT 2 : na 5 min CT connectie al weg!!
Ok disablen maar deze integratie :-) , even feedback geven op de github PR
https://github.com/home-a...2#issuecomment-3536444286
[ Voor 23% gewijzigd door NoFate op 15-11-2025 13:28 ]
NoFate schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:59:
Omg, ze hebben effectief een PR open!!! Als officieele integratie!!
https://github.com/home-assistant/core/pull/156012
Netjes , die gaan we straks FF proberen al)
Vraag me af of de CT stabiel blijft
Nou hopen dat de Venus E 2.0 ook nog liefde van ze gaat krijgen...Supported devices:
* Venus A, Venus D, Venus E 3.0 (latest firmware)
* Other Marstek devices with OPEN API support
Ik objecteer, u eer.
Hoe vindt jij deze integratie? ik zie niets in Home assistant...NoFate schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:21:
Even hun integratie getest, maar is nog vrij beperkt, alleen maar sensoren voorlopig, even in de gaten houden hoe de stabiliteit is met de CT , we zullen het binnen 10 min weten...
EDIT: bij het toevoegen van het device in HA, viel al weven de CT connectie weg, even zien of het stabiel blijft daarna ...
EDIT 2 : na 5 min CT connectie al weg!!
Ok disablen maar deze integratie :-) , even feedback geven op de github PR
https://github.com/home-a...2#issuecomment-3536444286
[Afbeelding]
BE MTVenus V2 V155 BMS 216 APP V1.6.50 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW
Ik stuur 't lekker zelf aan via home-assistant met modbus...

Heb een BM2500 emulator draaien om de p1 meter door te sturen erna, laat ze altijd per stuk werken op "NOM" stand. En als 't te veel wordt voor 1 omvormer, zet ik een 2de aan op NOM stand :-)
Zit op +/- 80~83% rendement door die taktiek. Laad ze op zodra het een lage prijs is bij Tibber, ontladen doe ik alleen via NOM of het bedrag moet echt absurd hoog zijn (50~60cent). Wel lekker als 't dan een kwartiertje goedkoop is, effe met 3x 2800w binnen harken
[ Voor 5% gewijzigd door Aapje op 15-11-2025 14:46 ]
Ik heb de PR handmatig getestdannyro schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:36:
[...]
Hoe vindt jij deze integratie? ik zie niets in Home assistant...
Van 14-11 alleen een grafiek piekje rond 0.10, daarna geen grafiek meer en ook geen cijfers, vandaag is rond de middag cijfer van ontladen zichtbaar maar nog geen grafiek.antoinevromen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:14:
[...]
Ik neem aan dat we naar de statistieken van gisteren kunnen fluiten in de app want ik zie daar niets meer staan na ca. 12.00 uur op 14-nov-2025 van laden of ontladen.
7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V154 / BMS216 APP V1.6.50, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü
Ja, dat klopt, alleen dat is hetzelfde als zeggen dat je auto alleen ondersteund wordt om op de weg te rijden omdat hij niet kan vliegen. Dat is natuurlijk logisch want hij heeft geen vleugels en dus kan hij niet vliegen. Het is een hele andere techniek en die techniek zal de batterij niet storen want hij kan het niet.S2S schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 11:56:
[...]
Marstek geeft letterlijk aan in de app ze ondersteunen alleen 2.4 GHz officieel.. maar deze discussie gaat terug sinds januari .. ook ik kan melden 2.4 GHz lost veel wifi problemen op ..
Mensen zullen het vast op andere manieren aan de praat krijgen , maar als je het snel wilt oplossen zou ik zo iets eerst proberen.
Waarschijnlijk is hier het probleem dus weer het mesh probleem. Het werkt nu goed omdat er dingen veranderd zijn, maar zal mij niet verbazen als de batterij binnenkort toch weer een andere WiFi punt kiest.
[ Voor 95% gewijzigd door tweakers122018 op 15-11-2025 18:48 ]
Geen idee, wel is het jammer dat je met 100 watt op zou gaan laden.tweakers122018 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:32:
Hoe kan dit? Ik heb het ingesteld met 100W laden.
7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus V1 5,12kw V154 / BMS216 APP V1.6.50, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart, Duco WTW/ventilatie schultenbraü
Het idee is leuk, maar ze hebben wel moeite om de officiële procedures te volgen blijkbaar. Er gaat veel niet zo als het hoort. Einde van de maand gaan ze waarschijnlijk niet halen. Binnenkort sluit de termijn en komen de eerste rc versies van 2025.12 al. En gezien de hoeveelheid problemen verwacht ik niet dat ze dat binnen een week gereviewd krijgen.Quriass schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:08:
Hier werd ik vanochtend heel blij van:
Dear Sir/Madam, The integration of MARSTEK devices into Home Assistant has been completed and is currently awaiting approval for release. We anticipate it will be available by the end of this month.
80-83 procent met de V2 en ontladen via NOM? Dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk tenzij je gigantisch hoge belastingen hebt. Dit in combinatie met het feit dat je 2800 W denkt te laden, zou ik toch je meetinstallatie even nakijken.Aapje schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:46:
Verrast mij nog steeds hoeveel mensen gezeur hebben met die Marsteks...
[Afbeelding]
Heb een BM2500 emulator draaien om de p1 meter door te sturen erna, laat ze altijd per stuk werken op "NOM" stand. En als 't te veel wordt voor 1 omvormer, zet ik een 2de aan op NOM stand :-)
Zit op +/- 80~83% rendement door die taktiek. Laad ze op zodra het een lage prijs is bij Tibber, ontladen doe ik alleen via NOM of het bedrag moet echt absurd hoog zijn (50~60cent). Wel lekker als 't dan een kwartiertje goedkoop is, effe met 3x 2800w binnen harken(en ja, omvormers zouden 2500w zijn, maar praktijk bewijst dat ze 2800w doen bij mij)
Ik draai hier het merendeel op NOM. Opladen 1 a 2x per week handmatig in de nacht om de batterijen deze periode van het jaar toch af en toe op 100% te krijgen. MT1 komt aan 77%. MT2 aan 75%. 83% halen lijkt me tamelijk positief. Is dat gemeten met de interne statistieken uit de app? Want die zijn rooskleuriger dan de werkelijkheid. 2800W (ont) laadvermogen haal ik hier ook niet. 2586W om precies te zijn is het max bij mijn 2 MT's. De app geeft dan 2500W aan, die 2586W is gemeten met externe kWh meter.Aapje schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:46:
Verrast mij nog steeds hoeveel mensen gezeur hebben met die Marsteks...
[Afbeelding]
Zit op +/- 80~83% rendement door die taktiek. Laad ze op zodra het een lage prijs is bij Tibber, ontladen doe ik alleen via NOM of het bedrag moet echt absurd hoog zijn (50~60cent). Wel lekker als 't dan een kwartiertje goedkoop is, effe met 3x 2800w binnen harken(en ja, omvormers zouden 2500w zijn, maar praktijk bewijst dat ze 2800w doen bij mij)
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Vanochtend Track&Trace ontvangen voor de levering van de nieuwe accu. In T&T info staat dat als de levering op depot is ze contact gaan opnemen voor leverdag. Dus mijn levering zal niet onverwacht voor de deur staan. (Als het goed is.)tdolder schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:41:
[...]
Dat is snel in verhouding met mijn omruiling, toegezegd op 11 september.
Ik heb net bericht gekregen dat ze door hun voorraden heen zijnWaarschijnlijk zal mijn V2 vervangen worden voor een V3. Ben ik niet zo heel blij mee heb ze mooi naast elkaar staan en dan is er één afwijkend. Maar goed ik wacht maar weer even af.
De levering zal een V3 worden.Daarnaast gaan ze ook nog verpakkingsmateriaal sturen voor de terug te sturen V2. Maar dit gaat nog even duren (maand) omdat dit uit China moet komen.
EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2
Hier met de nieuwe app komt AI optimalisatie ook tot leven met 2 laadmomenten. Geen voorspellingen hier.3DWim schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:19:
[...]
Dat is vreemd en snel !
Nadat ik dit vastgesteld en geschreven had, heb ik ook weer een melding gemaakt via de feedback.
Ik zie nu dat ik een nieuwere app versie gekregen heb v1.6.51 en nu wel laadmomenten zie !
Dom toeval of zou men echt zo snel kunnen schakelen ?
Marstek Venus E 5,12 met HWp1
Nou, hopelijk komt er dan nu ook schot in bij mij... Maandag 27 oktober het inruilformulier ingevuld en nog geen T&T ontvangen. Al meerdere keren gemaild en ze blijven zeggen dat 'ie over een week verstuurd moet zijn. We gaan het meemaken... (of niet)tdolder schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 17:11:
[...]
Vanochtend Track&Trace ontvangen voor de levering van de nieuwe accu. In T&T info staat dat als de levering op depot is ze contact gaan opnemen voor leverdag. Dus mijn levering zal niet onverwacht voor de deur staan. (Als het goed is.)
De levering zal een V3 worden.Daarnaast gaan ze ook nog verpakkingsmateriaal sturen voor de terug te sturen V2. Maar dit gaat nog even duren (maand) omdat dit uit China moet komen.
Marstek Venus 5.12KWh V148 - Shelly Pro 3EM (B2500 geëmuleerd)
Zover ik gemeten heb klopt die 2800w, de P1 meter is best betrouwbaar hier. Als ik alle groepen behalve de accu uitzet, de accu vol laad met volle snelheid geeft ie exact die waarde aan op de P1 meter... +/- 100~50w verschil. En ik meet die 80% op wat erin gaat/eruit gaat over z'n hele levensduur. Niet daily o.i.d. de kWhjes zover ik kan zien kloppen zover best aardig. En hoge belastingen: Ja, twee game pc's savonds, paar airco's die aan het verwarmen zijn e.d.pascallj schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:42:
[...]
80-83 procent met de V2 en ontladen via NOM? Dat lijkt mij niet zo waarschijnlijk tenzij je gigantisch hoge belastingen hebt. Dit in combinatie met het feit dat je 2800 W denkt te laden, zou ik toch je meetinstallatie even nakijken.
[ Voor 6% gewijzigd door Aapje op 15-11-2025 18:49 ]
Consistent is het duidelijk niet met betrekking tot het omruilen van een kapotte Venus. Bij mij ook nog steeds geen track & trace code. Zou deze week verstuurd worden. Vanaf de eerste melding bij de reseller tot uiteindelijke levering wordt nu gauw 2 maanden!newz schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 18:32:
[...]
Nou, hopelijk komt er dan nu ook schot in bij mij... Maandag 27 oktober het inruilformulier ingevuld en nog geen T&T ontvangen. Al meerdere keren gemaild en ze blijven zeggen dat 'ie over een week verstuurd moet zijn. We gaan het meemaken... (of niet)
🔋 3 MT V2 153-215 (1 RIP), CT-003 V117, Ziv E0090, Goodwe 3-fase, ☀️ 14 kWp oost/west 🇳🇱
Je kan API nu zelf aan- en uitzetten. Alleen krijg je bij het aanzetten een melding dat je nog een poort moet instellen. Klein detail.. die kan je nergens instellen, dus bijgevolg kan je hem ook niet inschakelen.
Edit: als ik hem via hm2mqtt inschakel krijg ik in de app wel de mogelijkheid om een poort te kiezen. Dus heeft misschien in mijn geval te maken dat die uitgeschakeld stond via HA
/f/image/iNk4Y0eBr8PhrB2f8e8hVom8.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Druppeltje_ op 15-11-2025 20:05 ]
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Ah, bij mij staat de poort eronder. Maar wellicht omdat hij al aanstond via de advanced functionsDruppeltje_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:01:
Aan de nieuwe app is toch ook nog werk.
Je kan API nu zelf aan- en uitzetten. Alleen krijg je bij het aanzetten een melding dat je nog een poort moet instellen. Klein detail.. die kan je nergens instellen, dus bijgevolg kan je hem ook niet inschakelen.
Edit: als ik hem via hm2mqtt inschakel krijg ik in de app wel de mogelijkheid om een poort te kiezen. Dus heeft misschien in mijn geval te maken dat die uitgeschakeld stond via HA
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nuja, we hebben er toch nog niks aan...
Advanced functions heb ik bij 1 batterij wel staan, bij de andere batterij niet. Verder valt me nu op dat het in de app omschakelen tussen de batterijen niet meer lukt. Ik moet eerst de app geforceerd sluiten vooraleer ik de gegevens van een andere batterij kan bekijken. Nog mensen die dit voor hebben?NoFate schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:18:
[...]
Ah, bij mij staat de poort eronder. Maar wellicht omdat hij al aanstond via de advanced functions
De post boven die van jou meld ik hetzelfdefunkylicious schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:31:
Sinds de iOS update komen mijn batterijen met moeite online (bedraad aangesloten). Eerst was het meteen en nu na een aantal keer vernieuwen pas als ik geluk heb. Hebben jullie hier ook last van?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Yep, hier ook zo. Ik verlies een beetje vertrouwen zo langzamerhand. Het blijft wat buggy.Druppeltje_ schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 20:22:
[...]
Advanced functions heb ik bij 1 batterij wel staan, bij de andere batterij niet. Verder valt me nu op dat het in de app omschakelen tussen de batterijen niet meer lukt. Ik moet eerst de app geforceerd sluiten vooraleer ik de gegevens van een andere batterij kan bekijken. Nog mensen die dit voor hebben?
NL / SP's: 3420Wp (zuid) - 1500Wp (zuid) / SE Power Optimizers / SE 3500 en 2200 / HW-P1 (6.0206) / MT CT003 (V118) / 2x MT Venus E 3.0 (V139) / MT Android App V1.6.51 / Nibe VVM320/F2040 WP / 3,55kW IR-panelen / EV-lader (3-fasen/11kW) / PHEV
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Maar je bent nu ook geswitcht van Tibber naar Nordpool. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken?Erik1805 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:27:
Nou sinds de app update heb ik in de lege grafiek 2 laadpunten staan. Hoop dat het wat wordt.
[Afbeelding]
Nee Tibber heeft nu ook ineens 2 laadpunten zichtbaarpascallj schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 21:43:
[...]
Maar je bent nu ook geswitcht van Tibber naar Nordpool. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ik heb sinds vandaag een Marstek V1 in gebruik genomen, en ik zie ook geen grafiek in de AI Mode. Zou het een bug zijn dat het op de V1 niet werkt/niet wordt weergegeven?A3-D schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:19:
[...]
Misschien dat dit je enigszins wat troost geeft, het werkt bij mij ook nog niet helemaal vlekkeloos hoor.
Bij de MT1 batterij zie ik niets staan in het overzicht, en bij MT2 wel. De laadtijden die MT2 bij mij echter aangeeft, worden ook door MT1 uitgevoerd. Begrijpen doe ik het niet helemaal, maar het zal in de loop van de tijd wel weer goedkomen hoop ik.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Aangezien ik hem net in gebruik heb zal hij nog wel aan het leren zijn, ik houd het sowieso in de gaten.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
@Pringo zie dat jij ze hebt hangen: hoe heb je ze daar gekregen. Een tafel er eerst onder is misschien wel een goed idee trouwens...
[ Voor 24% gewijzigd door savale op 15-11-2025 23:52 ]
Ik heb de grafiek ook even gezien (tibber) maar laadpunten zijn inmiddels weer verdwenen bij de AI modusErik1805 schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:01:
[...]
Nee Tibber heeft nu ook ineens 2 laadpunten zichtbaar
En de oude gaat pas terug als de nieuwe binnen is ?Pe1dtq schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 14:03:
Ja, ben ook erg benieuwd. Vond de NOM regeling met de 3 batterijen niet zo denderend gaan. Misschien omdat er eentje gaar was.
Heb net bericht ontvangen, dat de vervanger (V3) binnen een week verstuurd wordt vanaf Duitsland.
Ik heb het met iemand erbij gedaan, alleen is het geen doen zo hoog. Eerst op de tafel, en zelfs op de tafel hadden we een krukje gezet. Dit zodat je niet in een keer vanuit je knieën tot boven je macht hoeft te gaan.savale schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 23:49:
Iemand hier de venus 3 al opgehangen? Ik had bedacht ze in een vierkant van 2 bij 2 op te hangen, maar die bovenste rij wordt wel spannend met dat gewicht. Lastig boven je macht op dat randje te hangen ben ik bang.
@Pringo zie dat jij ze hebt hangen: hoe heb je ze daar gekregen. Een tafel er eerst onder is misschien wel een goed idee trouwens...
Succes!
Bij mij blijven alle sensoren op "onbekend", ook na updaten naar de 2.0 versie. Heb je naast het toevoegen van de entity nog iets moeten doen?Druppeltje_ schreef op zondag 16 november 2025 @ 02:42:
De BLE integratie van @Preaper is intussen ook aangepakt. Lijkt erop dat het probleem met het ophalen van nieuwe waardes is opgelost, zover als ik heb kunnen testen. Als het nu ook nog mogelijk zou zijn om te schakelen tussen de manueel/NOM/AI dan is dit echt wel een enorm makkelijke integratie en vele malen stabieler dan de API. Gaat in elk geval de goede richting uit.
Ondanks dat er dus geen gevulde grafiek was in de AI modus, heeft hij vanochtend wel van 4 tot 5 opgeladen, om vervolgens van 05.00 tot 05.15 weer een deel te ontladen. Dit terwijl de prijs lager was.Jassy schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 22:29:
[...]
Ik heb sinds vandaag een Marstek V1 in gebruik genomen, en ik zie ook geen grafiek in de AI Mode. Zou het een bug zijn dat het op de V1 niet werkt/niet wordt weergegeven?
Aangezien ik hem net in gebruik heb zal hij nog wel aan het leren zijn, ik houd het sowieso in de gaten.
Ik heb dus manueel ingegrepen en hem volgeladen met deze lage prijzen. Zon verwacht ik toch niet vandaag. Als dan de eerste ronde wasmachines er door zijn dan kan hij wel weer NOM gaan doen.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Wijst vrijwel altijd pp slecht wifi-netwerk.Af en toe zal op zich geen probleem zijn maar hoe bewaak je dat het af en toe is ?Pringo schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:04:
Ik las al dat andere ook problemen hebben met de connectie met de CT (p1 meter van marstek in mijn geval). Nu merk ik zelf ook dat de verbinding regelmatig weg is. Zowel op de aparaten zelf brandt dan het CT lampje niet en in de app zie je ook dat CT grijs is ipv groen als je kijkt in de batterij omgeving. Nu vroeg ik mij af, is dit daadwerkelijk een probleem? Of is af en toe connectie ook oke voor een juiste werking? Ik gebruik de AI modus. Ze zitten al op het 2,4 netwerk. Anders wordt het een switch plaatsen en ze via de kabel aansluiten…
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Heb het nu ook zichtbaar en de twee laad momenten zijn op het oog ook de goedkoopste momenten. Dat biedt weer wat perspectief. Hij ontlaadt nu alleen ook direct terwijl die uren dan weer niet de duurste uren zijn. Had liever gezien dat ie had gewacht tot 4 uur om te ontladenMajo0 schreef op zondag 16 november 2025 @ 01:42:
[...]
Ik heb de grafiek ook even gezien (tibber) maar laadpunten zijn inmiddels weer verdwenen bij de AI modus
Ja terechte vraag. Ik ga de batterijen met de kabel verbinden. Echter werkt dan nog steeds de p1 meter via wifi(toch?). Dus daar zit dan nog een risico neem ik aan?PNARI schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:50:
[...]
Wijst vrijwel altijd pp slecht wifi-netwerk.Af en toe zal op zich geen probleem zijn maar hoe bewaak je dat het af en toe is ?
Klopt, welke P1 meter gebruik je ?Pringo schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:11:
[...]
Ja terechte vraag. Ik ga de batterijen met de kabel verbinden. Echter werkt dan nog steeds de p1 meter via wifi(toch?). Dus daar zit dan nog een risico neem ik aan?
4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅
Hier precies andersom: stuk of 4 laadmomenten zichtbaar, maar heeft niets uitgevoerd 🫣Jassy schreef op zondag 16 november 2025 @ 07:43:
[...]
Ondanks dat er dus geen gevulde grafiek was in de AI modus, heeft hij vanochtend wel van 4 tot 5 opgeladen, om vervolgens van 05.00 tot 05.15 weer een deel te ontladen. Dit terwijl de prijs lager was.
Ik heb dus manueel ingegrepen en hem volgeladen met deze lage prijzen. Zon verwacht ik toch niet vandaag. Als dan de eerste ronde wasmachines er door zijn dan kan hij wel weer NOM gaan doen.
De batterij is verbonden met het internet via de Cloud dus dat zou gewoon moeten werken op 5G. Tenzij de batterij op dat moment offline is omdat er iets is met je WiFi netwerk thuis.137Ddr schreef op zondag 16 november 2025 @ 08:34:
Even een vraag over de Marstek Venus E 3.0. Is het normaal dat je deze niet kunt bedienen vanuit de Marstek-app als je op 5G zit? Ben hier dit topic al beginnen lezen, maar zal nog effen duren voor ik rond ben😅
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
:strip_exif()/f/image/CUlLf9286oKKsWQ1bEU7t2lT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lKtZjLhWYBPwk4eSEYty2yFP.jpg?f=fotoalbum_large)