Heb je ergens info gevonden hoe dit zou werken met BLE? Want is eigenlijk het eerste wat ik hiervan hoor.Sarge78 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:38:
[...]
Ik heb gevraagd de api open te zettenn, maar ook BLE geprobeeerd, maar zag ze niet. Hoe heb jij ze zichtbaar gekregen op de BLE?
Doorgestuurd bericht van Preaper:Sarge78 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:38:
[...]
Ik heb gevraagd de api open te zettenn, maar ook BLE geprobeeerd, maar zag ze niet. Hoe heb jij ze zichtbaar gekregen op de BLE?
BLE integratie die de batterij rechtstreeks over bluetooth aan Home Assistant verbind: https://github.com/jaapp/ha-marstek-ble
De ESP32 kun je flashen met de ESPHome Bluetooth Proxy, daarmee kan de battery alsnog over het (Wifi) netwerk worden verbonden. Veel flexibelere dit omdat de batterijen zo automatisch gevonden worden door HA, en je meerdere batterijen via 1 ESP32 apparaat kan verbinden.
Werkt goed. Het enige dat ik niet vind momenteel is om te kunnen wisselen tussen manueel/nom.
Hij heeft ook een BLE integratie waarbij de esp als gateway fungeert. Ook die werkt maar de nieuwe is nog makkelijker.
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kW V154 BMS V216 CT003 V117 / HW P1 / Raspberry Pi + Home Assistant + Shelly Walldisplay X2/ 3x Tosot airco / Segway Navimow H800
Ja juist. Toevoeging , mijn AP staat helemaal niet dicht bij de batterijen. En dat werkt eigenlijk probleemloos. Dus ook dat kan. Staat wel op dedicated 2.4 GHz (zoals Marstek adviseert) en wpa 2. En dat draait al vanaf afgelopen Maart.pascallj schreef op woensdag 5 november 2025 @ 23:24:
[...]
Op zich is het natuurlijk heel nobel van je dat je netjes op de fase wil compenseren, alleen voor je rekening is dit niet nodig. Je had jezelf een hoop moeite kunnen besparen door gewoon alle 3 de batterijen op 3-fasensom te zetten. Onderling zoeken ze het dan prima uit en heb je als het goed is te allen tijde je volledige vermogen tot de beschikking ipv maar 1 batterij aan het einde van de dag. Wel moet je dan natuurlijk een Marstek CT002/3 meter gebruiken. Jouw opstelling werkt ook met een andere meter, alleen zal er dan niet slim worden samengewerkt.
Tsja wat betreft de WiFi, ik kan je geen ongelijk geven, het is een lastige situatie. Met een los AP dat dicht bij de batterijen staat had je het waarschijnlijk ook op kunnen lossen, maar je hebt een V3, dus waarom zou je dan de bekabelde verbinding niet gewoon gebruiken inderdaad.
Ze moeten een Quick install handleiding maken bij Marstek met deze punten en bij V3 via netwerkkabel aansluiten erin zetten , scheelt overal veel gezeur.
[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 06-11-2025 08:01 ]
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Er zijn meerdere winkels die momenteel die prijs bieden. Bovendien is dit een al langer bestaande winkel en officiele dealer.ruby01 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 17:33:
Ik weet niet of dit het juiste topic is of niet, maar heeft iemand ervaring met solarkopen.nl? Die verkoopt de v3 voor 1399 incl BTW; wat me te mooi lijkt om waar te zijn?
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.