Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:52
Stekkerbatterij schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:04:
Er is vanmorgen een nieuwe app versie uitgebracht. Het versienummer is hetzelfde alleen de bug met Homewizard lijkt hierin opgelost. Heb hem nu al de hele dag vlekkeloos hier draaien.
Dat was enkel voor Android dacht ik. Voor iOS is er geen nieuwe versie uitgekomen. Maar vandaag is ook hier de connectie met HW P1 al een hele dag stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
matrover schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:12:
[...]

@kdhoe Er is een nieuwe versie uit van de CT001 emulator, die ook onderstuening geeft voor emulatie van Shelly 3 EM Pro.

kun jij die nog eens testen buiten HA om? in HA krijg ik het nog niet aan de praat.
https://github.com/tomquist/b2500-meter
Ik check even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 18:03
Houtje01 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:41:
[Afbeelding]
Dit is nu live. Heb een paar honderd watt verbruik. Koelkast radio enz. Home wizard laat een verbruik zien van tussen de 40 en 0. Steeds als er iets aangaat dan zie je het stroomverbruik even omhoog gaan en dan trekt de batterij het weer naar beneden richting nul. Als er dan een apparaat uit gaat dan is er heel even terug levering en dan gaat de batterij minder ontladen en loopt het weer richting 0. Lijkt allemaal best aardig te gaan. Totaal 0 op de meter kan gewoonweg niet. Te veel factoren en reactietijden. Maar het lijkt aardig op nul uit te komen.
Ik zou wel eens willen weten hoe de slimme meter dit registreerd. Gaat dat echt per seconde of gewoon ook per kwartier oz of per minuut. Dat is voor mij nog een raadsel.
Daar weet ik het antwoord op.
Hoe het bij mij gaat, de terug levering / afname zijn 4 telwerken elk stroompje dat er door gaat wordt gemeten en opgeteld bij de totaalstand van dit telwerk. Dal/Normaal afname/teruglevring
Deze maand heel weinig terug geleverd. mijn energiebedrijf laat alleen hele kWh's zien dus om de paar dagen is er 1 kWh teruglevering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHWe7Bxwn-gyw8cCa4L0H0FGNuY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7a0I2u0PPDZDl19HF80t6O36.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 21:10
kdhoe schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Dat was enkel voor Android dacht ik. Voor iOS is er geen nieuwe versie uitgekomen. Maar vandaag is ook hier de connectie met HW P1 al een hele dag stabiel.
Kun jij eens kijken welke firmware versie je HW P1 dongle heeft?
ik krijg het met de HWE-P1-21-E op firmware: 5.19 niet stabiel.

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkerbatterij
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-01 12:15

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
kdhoe schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Hier draait hij ook keurig stabiel en met de ai modus keurig netjes. Hij laad op de goedkoopste uren netjes op. Tot nu toe een hele vooruitgang in de software eigenlijk.

Nogmaals alle feedback is belangrijk dus stuur het vooral via de feedback optie naar Marstek liefst met fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkerbatterij

Stekkerbatterij

Dat snap ik maar dan nog is het gewoon vreemd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kdhoe
De Shelly emulator werkt! source https://github.com/tomquist/b2500-meter/tree/main

Ik draai deze in docker @matrover

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlLUAzzWXjeAopN1HtNg6WW9EFs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eEeEeKsklKKCH44SGklWXs2M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cC58h474Ta9N-gKrCcA6qSE4eU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z4RTi8QZVwdjFWpOYe3QAN5w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:30
Kun je dan de shelly emuleren met de waardes van de P1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Stekkerbatterij schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 17:51:
[...]

Hier draait hij ook keurig stabiel en met de ai modus keurig netjes. Hij laad op de goedkoopste uren netjes op. Tot nu toe een hele vooruitgang in de software eigenlijk.

Nogmaals alle feedback is belangrijk dus stuur het vooral via de feedback optie naar Marstek liefst met fotos
Bij mij werkt geen enkele modus.
Hebben jullie het gekoppeld met een android device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
r.reus schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:02:
[...]

Kun je dan de shelly emuleren met de waardes van de P1?
Yes, zie GitHub voor alle ondersteunde sources (het zijn er veel). Ik heb Homeassistant genomen waar mijn HW P1 een stabiele connectie mee heeft.

Aangezien men hier zei dat de Shelly via Marstek goed werkt, verwacht ik nu een stabielere connectie. En zo lijkt het ook. Wanneer ik de docker container stop en weer start neemt de Marstek deze onmiddellijk terug aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
Een uurtje zonder al teveel zon(schommelingen) en niet al teveel apparatuur aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Hj0NociIIUME_NET-Ry3LAnTeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Xz52tqcKLl2KKDyR8tHOKio.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bij9xHrUykQOstbGFOgNIlF-6y8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PHnwWsJUeK79MZuzRsqnH2rm.jpg?f=fotoalbum_large

Dit vind ik er wel veelbelovend uit zien.
Zal niet lang meer duren of batterij gaat in standby want zit nu nog op 14%.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:30
Iemand enig idee welke connector er gebruikt is voor de 'grid' connector? Of eventueel een foto van beide kanten hiervan? Zou namelijk liever een eigen kabel maken om te verbinden met de zekeringkast ipv de stekker van de kabel af te knippen als deze geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtje01
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 25-05 13:16
@DikkieDick hoe heb jij de batterij in HA gekregen? Kun je me een tip geven? Ben wel redelijk technisch, maar tsja

PV 2600wp oost 2600 wp west - home assistant - Marstek Venus 5.12 Kwh fw v148 CT 002 fw V115 - Duo split airco Mitshubishi 5,3 Kw - Lynk & co hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
kdhoe schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:07:
[...]

Yes, zie GitHub voor alle ondersteunde sources (het zijn er veel). Ik heb Homeassistant genomen waar mijn HW P1 een stabiele connectie mee heeft.

Aangezien men hier zei dat de Shelly via Marstek goed werkt, verwacht ik nu een stabielere connectie. En zo lijkt het ook. Wanneer ik de docker container stop en weer start neemt de Marstek deze onmiddellijk terug aan.
Wat gaaf, zou dit niet betekenen dat je daarmee ook nu de zendure batterij NOM kan laten draaien? :o

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | HW Batterij | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
Houtje01 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:19:
@DikkieDick hoe heb jij de batterij in HA gekregen? Kun je me een tip geven? Ben wel redelijk technisch, maar tsja
Ik heb in HA via de HomeWizard-energysocket. Dacht al veel te moeilijk, zo bleek eerder in deze draad, maar die HW-socket kan ook negatieve wattages registreren.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:21
JeffreyGorissen schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 15:37:
[...]

Bij welke verkoper kan je ze fysiek kopen dan? Volgens mij kan je batterijen niet in en postpunt laten leveren.
Email doet wonderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luso
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-03 09:59
Met de app versie van vandaag is het mij gelukt om de batterijen makkelijk te koppelen met de HW P1 dongle zonder enkele HW apparatuur tijdelijk uit te zetten, alle stekkers bleven Aan op zijn plek. Je ziet dan alle stekkers voorbij komen bij het scannen en het stopt bij de HWP1 dongle om vervolgens die te kunnen selecteren en verder gaan met de koppeling.
Het is mij opgevallen dat de batterijen gelijk op 2000W uit het net gingen opladen terwijl mijn net configuratie op 800W ingesteld staat, bij CT informatie gaven de batterijen aan Discharge maar de HW stekkers en Stroom Totaal gaven verbruik aan, dus, iets loopt nog niet helemaal lekker, maar ik zie verbeteringen in de software op korte termijnen.
Nog een ontdekking, de Power Zero app werkt ook met de Marstek Venus, de grafieken zijn iets mooier en soms is het wel handiger om bijvoorbeeld de Manual mode te bedienen, de nieuwere app is daar slechter in geworden en kan je niet meer per taak in en uit schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hem na de app update die ik in de playstore vond ook maar weer eens op automatisch gezet.
Ik vraag me alleen af hoe de update van een app op mijn telefoon van invloed zou kunnen zijn op de software in de accu..

Verder en mischien heb ik dat alleen, als ik vermogen wil instellen in een manueel schema dan zit mijn toetsenbord voor de plek waar ik de waarde in moet vullen.

Hij heeft hier nog steeds moeite om wisselende belastingen snel op te volgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jcBy63GuSIHm7CLpDtjMPJCrPJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3HoIKGl7zIEc9CJhvPsW5ZW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V9M09d5HF1rqN69VydwQIRNRpUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtavkDWLXFa6CdWqy21eU4xi.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houtje01 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:41:
[Afbeelding]
Dit is nu live. Heb een paar honderd watt verbruik. Koelkast radio enz. Home wizard laat een verbruik zien van tussen de 40 en 0. Steeds als er iets aangaat dan zie je het stroomverbruik even omhoog gaan en dan trekt de batterij het weer naar beneden richting nul. Als er dan een apparaat uit gaat dan is er heel even terug levering en dan gaat de batterij minder ontladen en loopt het weer richting 0. Lijkt allemaal best aardig te gaan. Totaal 0 op de meter kan gewoonweg niet. Te veel factoren en reactietijden. Maar het lijkt aardig op nul uit te komen. Ik zou wel eens willen weten hoe de slimme meter dit registreerd. Gaat dat echt per seconde of gewoon ook per kwartier oz of per minuut. Dat is voor mij nog een raadsel.
Op de slimme meter die ik heb komt de data per seconde zichtbaar met P1 van HW.
0 op de meter moet wat mij betreft niet het streven zijn, wel 0 van mijn batterij naar het net. Als de regelnauwkeurigheid onvoldoende en te te traag is zie ik liever 100 op de meter zola´g hij maar niet onder 0 ( = terugleveren ) gaat. Op dit moment zie ik wel dat er wel wat van de batterij naar het net gaat in automode weliswaar niet overdreven. Vandaag nog een spoedcursus wifinetwerken gehad en de shelly wat kunnen bijstellen.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 00:34
PNARI schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:21:
[...]

0 op de meter moet wat mij betreft niet het streven zijn, wel 0 van mijn batterij naar het net. Als de regelnauwkeurigheid onvoldoende en te te traag is zie ik liever 100 op de meter zola´g hij maar niet onder 0 ( = terugleveren ) gaat. Op dit moment zie ik wel dat er wel wat van de batterij naar het net gaat in automode weliswaar niet overdreven. Vandaag nog een spoedcursus wifinetwerken gehad en de shelly wat kunnen bijstellen.
Wat bedoel je met de Shelly bijstellen?

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:21:
[...]

Ja precies de anti feed in waar marstek reclame mee maakt.
Ik zie hem regelmatig terugleveren en dan soms ook nog best wel een tijd.

De regeling is gewoon nog erg traag.
En ik dacht eerst mischien is het verschil te klein voor snelle actie.
Maar bij grotere verschillen blijft de actie traag.

Zo van verschil 100 watt stapjes van 10 watt naar nul.
Verschil 200 watt stapjes van 20 watt etc etc.
Om maar een zijstraat te noemen.

Geen idee hoe dat er uit ziet in zo'n regelkring.

Mischien iemand met kennis van zaken hoe dat zou moeten werken hier?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Avenger 2.0 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:23:
[...]

Vind momenteel geen werkende actie kortingscode meer.

[...]

Omdat ze 0% btw tellen. Dus enkel interessant als je iemand kent in Duitsland. Bij leveren buitenland tellen ze btw erbij.
Je kunt in Duitsland spullen bestellen en laten afleveren bij een DHL Packstation of Postfiliaal en het daar dan ophalen. Is een apart topic over :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:09

Bravo

Second Best

superduper1969 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 20:54:
[...]

Er is geen vermogen als er geen verbruiker is. Een Marstek Accu is geen verbruiker als de accu vol is want dan is er geen stroomvraag je kunt dit zien met een Homewizardplug of iets anders, meten is weten. Je houd dan allleen maar spanning over en spanning zonder stroom is geen vermogen. Geen vermogen is geen warmte ontwikkeling. Geen warmte is geen boem mijn accu is ontploft. Je maak het echt veel te complex. Die netcode is er alleen om spanningen boven de 253V te voorkomen want anders wordt je tostie te snel bruin. Een netbeheerder kan niet op afstand particuliere zonnepanelen uitschakelen door een frequentiesignaal te sturen. Dat kunnen ze alleen op andere manieren met zonneparken waar ze afspraken mee hebben. Natuurlijk kunnen merken als Victron eigen protocollen hebben om draadloos dingen te regelen zonder dat je daar wifi of iets anders voor nodig hebt. De netcode in de marstek en in de microinverter doen maar 1 ding en dat is zorgen dat de spanning niet boven de 253v komt. Spanning hoeft niet altijd ergens "Naartoe".
De netfrequentie is wel degelijk een dingetje voor iedere (PV) omvormer die toegelaten wordt op de (nederlandse/europese) markt. Als de frequentie oploopt tot 50,2 Hz dan zouden alle omvormers zich hard moeten afschakelen, al is dit met de VDE4105 (ja, duitse wetgeving, niet verplicht in NL, maar wel handig voor toelating in heel europa als producent) al wat soepeler geworden omdat dit tot ongewenste situaties zou leiden. Zie ook https://zonnepaneelkiezen.nl/50,2-hz-probleem . Je zou dit kunnen framen als dat de netbeheerder jouw omvormer kan uitschakelen, ik zie het liever als een mogelijkheid dat de netbeheerder het net stabiel en beschikbaar houdt, in plaats van dat het hele net vervelende dingen gaat doen met effecten buiten de landsgrenzen.

Ik ben benieuwd hoe de backup kant omgaat met grote verschillen in gevraagd vermogen. Als er een verbruiker van 2000 W (waterkokertje oid) is en er een PV installatie is die 2000W levert, dat zorgt de backup poort alleen voor de frequentie en het basisvoltage, de stroom gaat direct van PV naar verbruiker. Maar wat als de verbruiker plots afschakelt?

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Ja precies de anti feed in waar marstek reclame mee maakt.
Ik zie hem regelmatig terugleveren en dan soms ook nog best wel een tijd.

De regeling is gewoon nog erg traag.
En ik dacht eerst mischien is het verschil te klein voor snelle actie.
Maar bij grotere verschillen blijft de actie traag.

Zo van verschil 100 watt stapjes van 10 watt naar nul.
Verschil 200 watt stapjes van 20 watt etc etc.
Om maar een zijstraat te noemen.

Geen idee hoe dat er uit ziet in zo'n regelkring.

Mischien iemand met kennis van zaken hoe dat zou moeten werken hier?
Met mijn aangepaste shelly vind ik persoonlijk de reactie niet zo traag. Heb net getest. Met vrijwel NOM en een ontlaadvermogen van 350W van de batterij bij het inschakelen van 2000W kookplaat is de regeling binnen de halve minuut vrijwel op NOM.Dat vindt ik meer dan acceptabel. Ik krijg op dit moment de P1 van HW versie G1 nog niet geïnstalleerd. Krijg de change CT niet gekozen om mijn Samsung S24. De knop valt gedeeltelijk buiten het scherm . Nog iemand dat probleem ? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CN5bqVbX7cMCrBDnQfm6QOcZh6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7HsKjbYtnKsILWM7TbNoMtcW.jpg?f=fotoalbum_large

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PNARI schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:13:
[...]

Met mijn aangepaste shelly vind ik persoonlijk de reactie niet zo traag. Heb net getest. Met vrijwel NOM en een ontlaadvermogen van 350W van de batterij bij het inschakelen van 2000W kookplaat is de regeling binnen de halve minuut vrijwel op NOM.Dat vindt ik meer dan acceptabel. Ik krijg op dit moment de P1 van HW versie G1 nog niet geïnstalleerd. Krijg de change CT niet gekozen om mijn Samsung S24. De knop valt gedeeltelijk buiten het scherm . Nog iemand dat probleem ? [Afbeelding]
Hij kan hier minutenlang (5 tot 10 minuten soms zelfs)geen enkele actie ondernemen terwijl hij er een paar honderd watt naast zit.
Het is meer gemiddeld over een uur NOM in plaats van gemiddeld over een minuut zeg maar.

Ondanks dat hij nu de koppeling met de HW p1 wel knap vasthoud.

Ik ben er nog niet kapot van.
Maar ik laat hem voorlopig maar even op auto staan en dan zie ik morgen in de loop van de middag wel weer eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Hij kan hier minutenlang (5 tot 10 minuten soms zelfs)geen enkele actie ondernemen terwijl hij er een paar honderd watt naast zit.
Het is meer gemiddeld over een uur NOM in plaats van gemiddeld over een minuut zeg maar.

Ondanks dat hij nu de koppeling met de HW p1 wel knap vasthoud.

Ik ben er nog niet kapot van.
Maar ik laat hem voorlopig maar even op auto staan en dan zie ik morgen in de loop van de middag wel weer eens.
Ter info, ik zie die reactietijd zowel in de marstek app als in de HW app. Batterij staat in AI mode nu. Ben gewoon de nieuwe opties aan het testen. Dynamisch contract is voor mij op zich niet interessant omdat ik nu met batterij van 5kWh nog altijd 3200 kWh injecteer en dat bijna vaak bij lage of zelfs negatieve marktprijzen.Zie nu ook in variabele of zelfs vaste contractprijzen dat injectievergoedingen gekoppeld worden aan marktuurprijzen en je dus betaald als je bij negatieve marktprijzen stroom injecteert in het net. We worden niet rijk van zonnepanelen, batterijen , vaste prijs, variabele en dynamische e-contracten . Het blijft geld kosten :) tenminste in Vlaanderen maar ik verwacht niet dat dat in Nederland veel anders zal zijn. Jullie profiteren nu wel wat langer van de salderingsregeling dan velen in Vlaanderen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ruud871
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-05 22:18
Weet iemand of het ook mogelijk is om de accu te koppelen met de HomeWizard kWh meter ipv met de P1 meter?
Dit omdat mijn slimme meter maar eens in de 10 seconden doorgeeft. De kWh meter laat dat continu zien. Hiermee zal de accu dan ook sneller kunnen reageren op wisselingen in belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 28-05 11:30
Nou ik heb het ok voor elkaar, Is verbonden met HW P1 meter.
Na gisteren de hele dag geklooid te hebben verbind De Marstek ineens met de P! meter.

Wat me opvalt is dat er geen fase info meekomt ( ik heb een 1 fase aansluiting).

Maar al met al blij, kan ik weer ff stoeien met het spul.

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Njord1 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:24:
[...]

Wat bedoel je met de Shelly bijstellen?
De shelly opnemer op het juiste IP adres de juiste poort ingesteld. Ik leer iedere dag bij 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Ruud871 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 20:51:
Weet iemand of het ook mogelijk is om de accu te koppelen met de HomeWizard kWh meter ipv met de P1 meter?
Dit omdat mijn slimme meter maar eens in de 10 seconden doorgeeft. De kWh meter laat dat continu zien. Hiermee zal de accu dan ook sneller kunnen reageren op wisselingen in belasting.
Als je Home Assistant hebt zou je de KWH meter naar Shelly kunnen simuleren en dan de Shelly toevoegen als meter.

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | HW Batterij | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagMeister
  • Laatst online: 05-04 19:39
matrover schreef op zondag 19 januari 2025 @ 11:42:
[...]

volgens de afbeelingen en video’s die marstek publiceerd is dat wel zo: YouTube: Marstek Energy - Grid Shortage Solution by ENERGYCUBE Venus-C/E AC C...

Met max 2500w ook.

https://eu.marstekenergy....07745877.jpg?v=1736842115

Niet persoonlijk getest.
Om even terug te komen op de info die suggereert dat het mogelijk moet zijn om op te laden via de backup...

In plaats van een AC micro-omvormer met balkonpanelen zoals in de afbeelding en het filmpje...

Er zijn er hier die meer dan 1 batterij hebben aangeschaft. Kan dan eenvoudig getest worden door eentje aan de backup van de andere te hangen en op ontladen te zetten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
gielz schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:21:
[...]

Wat gaaf, zou dit niet betekenen dat je daarmee ook nu de zendure batterij NOM kan laten draaien? :o
Dat kon al via HA oplossing, kan elke P1 meter voor gebruikt worden. Zie specifieke zendure topic.

energienerds, gasloos, 11,5kWp, 14 kWh accu, EV, Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-05 22:30
Zo te zien wordt er bij Duravolt al met P1 meter geleverd.

https://youtu.be/FAXyQvpjLzc?feature=shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneol1
  • Laatst online: 23:48
Duramotion in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

Ik mis de Sagemcom XS 210. ;w

[ Voor 24% gewijzigd door reneol1 op 26-01-2025 04:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thunderbird57
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-04 08:50
Gisteren de 5.12 kWh besteld. Ben benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 18:13:
Iemand enig idee welke connector er gebruikt is voor de 'grid' connector? Of eventueel een foto van beide kanten hiervan? Zou namelijk liever een eigen kabel maken om te verbinden met de zekeringkast ipv de stekker van de kabel af te knippen als deze geleverd is.
Maar één oplossing denk ik. Gewoon een nieuw standaard stopcontact bij je batterij monteren en met een kabel van minimum 2.5 mm2 verbinden met aparte automaat van 20A. Als je 3fase hebt en plaats in de kast kan je overwegen om meteen een 3fase automaat te plaatsen en 3 fase kabel te trekken.Kan je later uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:56
Siert192 schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 11:07:
[...]

Als ik jou was, zou ik ook zeker de prijzen via de (weder)verkopers van de Marstek thuisaccu's in de gaten houden :+
(met -niet te vergeten- hun kortingcodes)
Is er ergens een overzicht van de kortingscodes? (Zonder insta of facebook is het soms lastig, en de eerder genoemde codes hier lijken niet (meer) te werken..) Als je een werkende code hebt, please PM om het topic niet verder te vervuilen…

Ik zit erover te denken om ook eens te gaan spelen, debuggen en te optimaliseren. Niet als doel om geld te verdienen, maar gewoon omdat het kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avenger 2.0
De knoop doorgehakt en een pre-order gedaan bij innovoltus met levering en installatie in Belgie inbegrepen.
Wordt hier blijkbaar met Jullix module gratis geleverd voor sturing ipv Marstek P1 meter welke meer op de Belgische markt toegespiltst is (capaciteitstarief, etc). Blijkbaar sturen ze de batterij via modbus lokaal aan en verloopt dit niet via de Marstek cloud. Uiteindelijk is het hierbij ook mogelijk om in de toekomst eventueel een andere merk van thuisbatterij erbij aan te sluiten en ook een slimme laadpaal (wel extra abonnement nodig bij laadpaal). Niet zo een heel grote fan van een meer gesloten systeem, maar blijkbaar zou er toch ook een api en lokaal toegang zijn voor integratie in bv HA. Geeft me wel iets meer gemoedsrust dat de garantie nu via lokale installateur verloopt, want zo een eerste generatie product is altijd wel een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:16
Ik krijg de HW p1 maar niet geconfigureerd. Ik kan de p1 meter kiezen maar het configureren leidt steevast tot het vastlopen van de app. Iemand de gouden tip?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
Avenger 2.0 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:11:
De knoop doorgehakt en een pre-order gedaan bij innovoltus met levering en installatie in Belgie inbegrepen.
Wordt hier blijkbaar met Jullix module gratis geleverd voor sturing ipv Marstek P1 meter welke meer op de Belgische markt toegespiltst is (capaciteitstarief, etc). Blijkbaar sturen ze de batterij via modbus lokaal aan en verloopt dit niet via de Marstek cloud. Uiteindelijk is het hierbij ook mogelijk om in de toekomst eventueel een andere merk van thuisbatterij erbij aan te sluiten en ook een slimme laadpaal (wel extra abonnement nodig bij laadpaal). Niet zo een heel grote fan van een meer gesloten systeem, maar blijkbaar zou er toch ook een api en lokaal toegang zijn voor integratie in bv HA. Geeft me wel iets meer gemoedsrust dat de garantie nu via lokale installateur verloopt, want zo een eerste generatie product is altijd wel een gok.
Wat betaal je extra voor de installatie in België? Zet die dan ook een zekering in de kast en speciaal stekker voor 2500w?
PS: ik dacht dat het pas mocht ergens vanaf april in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
stil schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:29:
Ik krijg de HW p1 maar niet geconfigureerd. Ik kan de p1 meter kiezen maar het configureren leidt steevast tot het vastlopen van de app. Iemand de gouden tip?
zul je net zien..... nu is het (wer) gelukt. Dat was eerder ook al eens . maar later was het weer weg. Hopelijk blijft het nu in orde

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielvd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 28-05 17:20
Avenger 2.0 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:11:
Is voor Jullix een abonnement nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 22:58

S2S

NoFate schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:33:
[...]

Wat betaal je extra voor de installatie in België? Zet die dan ook een zekering in de kast en speciaal stekker voor 2500w?
Ik vraag me sterk af of je wel een speciale stekker nodig hebt. Het lijkt mij wel dat er een degelijke wandcontactdoos nodig is, van een redelijk nieuw type met goede contacten (goed stevig contact met de stekker) en een groep die alleen voor de batterij is. 2500 watt afnemen of opnemen zit geen verschil in dunkt mij. Immers nemen sommige verbruikers ook al 2500 watt af (denk aan wasmachines / stofzuigers en dergelijke ,de stekker die hier bij de Marstek ziet zag er naar mijn mening prima uit. Voor deze elektrische belastingen.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
stil schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:29:
Ik had dezelfde problemen, ik heb een extra only 2.4 Wifi netwerk geconfigureerd (KPN).

HW spul verbonden met nieuwe netwerk, marstek nieuwe netwerk en mijn android foon.

Werkte meteen, zelfs zonder de rest van het HW spul te disconnecten. :)

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:10
S2S schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:39:
[...]

Ik vraag me sterk af of je wel een speciale stekker nodig hebt. Het lijkt mij wel dat er een degelijke wandcontactdoos nodig is, van een redelijk nieuw type met goede contacten (goed stevig contact met de stekker) en een groep die alleen voor de batterij is. 2500 watt afnemen of opnemen zit geen verschil in dunkt mij. Immers nemen sommige verbruikers ook al 2500 watt af (denk aan wasmachines / stofzuigers en dergelijke ,de stekker die hier bij de Marstek ziet zag er naar mijn mening prima uit. Voor deze elektrische belastingen.
ja, dat is ook maar omdat ik in deze thread ergens gelezen heb dat sommige PCE stekkers gebruiken? maar dan vermoed ik dat je de kabel moet knippen en je garantie verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:59
https://www.installand.nl...a-voor-kabeldoos-3640w4-s

Dit lijkt mij een hele goede stekker doos.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1O-iAIy9QlktCjsO74zH9pvB43s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5YwILUR2O06MwCmivP7mFf33.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier heeft de batterij afgelopen nacht in AI mode netjes de meter op +25W gehouden tot die 0.56kWh bereikte en in standby ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 22:58

S2S

NoFate schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:52:
[...]

ja, dat is ook maar omdat ik in deze thread ergens gelezen heb dat sommige PCE stekkers gebruiken? maar dan vermoed ik dat je de kabel moet knippen en je garantie verliest?
Dat heb ik ook gelezen, maar ik vermoed dat dit meer is om een degelijk contact tot stand te brengen (of voor je eigen gemoedsrust) verder moet je bedrading in je huis zelf, muren etc ook degelijk zijn en de wandcontactdozen geaard zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 26-01-2025 10:00 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
NoFate schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:33:
[...]
Wordt pas na 17 april geïnstalleerd. Is €1899 incl 6% btw had ik begrepen (dus 21% bij woning <10j)
Alle extra werken (extra zekering etc) zijn extra te betalen, dus best bij lokale installateur die je kiest prijs op voorhand afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
gielvd schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:38:
[...]
Is voor Jullix een abonnement nodig?
Het gratis abonnement is blijkbaar vergelijkbaar met NORM van Marstek. Overschot van panelen in batterij en bij vraag terug verbruiken. Al het extra is betalend abonnement voor nodig (historiek, sturing apparaten, slimme laadpaal, dynamische tarieven, etc). Voor mij is gratis abonnement voldoende op dit moment. Volgens mij kun je met de jullix api wel wat verder programmeren in bv HA om zo toch eenvoudige sturingen te kunnen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stekkerbatterij

Stekkerbatterij

Janp1963 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:40:
[...]

Ik had dezelfde problemen, ik heb een extra only 2.4 Wifi netwerk geconfigureerd (KPN).

HW spul verbonden met nieuwe netwerk, marstek nieuwe netwerk en mijn android foon.

Werkte meteen, zelfs zonder de rest van het HW spul te disconnecten. :)
Dat klopt sinds de laatste app update gisteren hoef je niet meer alle homewizard apparatuur te disconnecten. De nieuwe ai modus werkt tot nu toe erg goed en heeft naar mijn mening echt een toegevoegde waarde.
Volgende week komen we de p1 meter even brengen bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x8BWfLYgOP6bL4M_tp5LkRDiAQA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ydydsn1gt9ZtyCuyQ4xntFBZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem ook op AI staan. Maar ik zou nu toch verwachten dat de batterij de zonnestroom gaat laden, maar nee?

[ Voor 13% gewijzigd door stil op 26-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B1O8LNEdQQh9EaiQ8D6X77FO7Xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5pjp6RgVOeNhrfBCBNGo4qD.jpg?f=fotoalbum_large

Hij gebruikt nu 6w in stand-by bij mij. Dat was iedere keer 0W. Is dat bij jullie ook zo?

[ Voor 5% gewijzigd door Ellroe32 op 26-01-2025 10:46 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:12
Ik heb gezocht in het topic maar kon het eigenlijk niet goed vinden.

Maar zijn er nog verschillen in de 5.12kWh en 2.56 kWh batterij qua functionaliteit of vermogen waarmee je kan ontladen?

En hebben beide de backup uitgang ban 2500 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Enkel het gewicht (bijna de helft) en iets compactere afmetingen. De rest hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
stil schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:29:
[Afbeelding]

Ik heb hem ook op AI staan. Maar ik zou nu toch verwachten dat de batterij de zonnestroom gaat laden, maar nee?
De % waarde, is dat van de Marstek?
Heb je die op het HW display gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het nu zo dat alle of 1 van de 3 varianten zoals de mastek venus 5kw word geleverd met een dan wl p1 of klemmen meter ?

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
r.reus schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:38:
[...]

De % waarde, is dat van de Marstek?
Heb je die op het HW display gekregen?
Nee, dat is de luchtvochtigheid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stil
Ellroe32 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 10:32:
[Afbeelding]

Hij gebruikt nu 6w in stand-by bij mij.
terwijl de batterij in ai modus niets doet schommelt volgens HW het verbruik bij mij tussen de 6 en 10 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Ik krijg de volgende advertentie hier op tweakers door….. hier zitten toch alleen mannen? 😂
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofyfrewdULqwehn7yrUnlkwwOmU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2qezoNj4VQ76cEljh9VVS7Q9.jpg?f=fotoalbum_large

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
  • Laatst online: 28-05 15:27
Ben ik nu nog de enige waarbij na verbinding met de P1 meter de fases op 0 blijven staan, of zijn er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
Misschien niet geheel onbelangrijk maar hoe hebben jullie de 71kg zware accu op zijn plaats gekregen😅

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:50
Chris96 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:15:
Misschien niet geheel onbelangrijk maar hoe hebben jullie de 71kg zware accu op zijn plaats gekregen😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrQbXLQ4bN8iCuYTggp6zapQMgQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/lszz7XvdaWKB0dsCZ5GsNXLs.gif?f=user_large

[ Voor 37% gewijzigd door Cardwizard op 26-01-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Peter-59 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:14:
Ben ik nu nog de enige waarbij na verbinding met de P1 meter de fases op 0 blijven staan, of zijn er nog meer?
Bij mij lukt het ook nog niet met de P1 van HW. Echt alles al geprobeerd. Zelfs de Marstek opnieuw toegevoegd. De P1 vindt hij wel, maar de fasen blijven op 0 staan. Ik werk trouwens met IOS (Apple)

[ Voor 21% gewijzigd door Ellroe32 op 26-01-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
Ellroe32 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:35:
[...]

Bij mij lukt het ook nog niet met de P1 van HW. Echt alles al geprobeerd. Zelfs de Marstek opnieuw toegevoegd. De P1 vindt hij wel, maar de fasen blijven op 0 staan. Ik werk trouwens met IOS (Apple)
Ik gebruik beide IOS en/of Android, maar bij beide werkt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Welke HW heb je? Bij mij staat op de dongel van HW: HWE-P1-C1. Ik heb de slimme meter van Kaifa-MA304(E0079).

[ Voor 3% gewijzigd door Ellroe32 op 26-01-2025 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Zou het misschien ook nog aan de WIFI kunnen liggen? Ik heb ze wel op dezelfde SSID, maar er zit nu een repater tussen. Dit heb ik ook al zonder geprobeerd...dus dat zou niet uit mogen maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jafp
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-02 19:30
Goedemorgen, hebben jullie via de app van HW de API functie aangezet op de P1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
Ellroe32 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:42:
Welke HW heb je? Bij mij staat op de dongel van HW: HWE-P1-C1. Ik heb de slimme meter van Kaifa-MA304(E0079).
Bij mij staat hwe-p1-rj12 achter op de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Jafp schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:47:
Goedemorgen, hebben jullie via de app van HW de API functie aangezet op de P1 meter?
Zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Peter-59 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:49:
[...]

In de app van HW: HWE-P1-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
Ja hier ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AaiZPGhYIDIBvgHAwOQh5aEr570=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EK4i6idwUr040JMYql90xTtF.jpg?f=fotoalbum_large

Wat ik ook raar vind is dat ik aan het laden was en er discharged aangegeven wordt.

[ Voor 49% gewijzigd door Janp1963 op 26-01-2025 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Davids
  • Laatst online: 24-05 08:54
Ik heb mijn HW p1 meter ook kunnen koppelen. Het lukt mij aan 1 van mijn 2 Venus accus. De andere weigert dan met een fout na configureren. Ik heb ook alle andere HW tijdelijk ontkoppeld. Ik heb dat gedaan door ze in mijn mesh netwerk op ip adres tijdelijk te blokkeren.

De P1 meter is online. Ik zie echter geen vermogen op de 3 fasen lopen. Alleen maar laden en ontladen van de Venus. Overigens ben ik nu met wat volledige laad-ontlaad proefjes bezig. Nu 1500 watt ontladen van volledig vol naar volledig leeg (afschakelen door BMS). En ja … op een aparte groep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3zo1ZcyFEnCFPtc6cCcBdOThjB0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qqYD3qCYXjqQGAr5IU8SHdvK.png?f=fotoalbum_large

3 x Marstek Venus E. Firmware 1.49. 1 op fase 1, 1 op fase 2 en 1 op alle drie de fases. CT003 P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
Bij mij werkt het ook niet.
Heb het nu opgelost door de shelly pro te emuleren met de data van HW-P1.
Werkt nu super goed! Constant rond NOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
r.reus schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:54:
Laad hij nu ook netjes op nu er eindelijk eens zon is? Heb je al wat data en grafieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Ah. Nu snap ik dat emuleren beter. Dat gaat via HA? Ik heb zelf een Homey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
gielz schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Laad hij nu ook netjes op nu er eindelijk eens zon is? Heb je al wat data en grafieken?
Ja, laad netjes met de zon. Is wel nu voor het eerst aan het laden. Elke keer +20 -20 W. Ziet wel maar 1 fase (heb er 3). Maar dat komt omdat de total power van HW-P1 gekoppeld is, dus alle 3 de fases gecombineerd als 1 waarde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNoHodp6rFui7OIk_E5v5CpJ4ak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y3nAk3tpbbi3Bjo70PHFZZOJ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5CIwCYKwH8l1OHb5bUam9Z-ldE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3Kj9J3WalUPkOzJyLhtwaTSI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yt4JA-0buikxVzf_iCKLK7h5ync=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kj57Ctsu700BR3muwLeW27vP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door r.reus op 26-01-2025 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Ellroe32 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:56:
[...]

Ah. Nu snap ik dat emuleren beter. Dat gaat via HA? Ik heb zelf een Homey.
Ja, binnen HA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janp1963
Chris96 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:15:
bij mij met moeite met 2 man aan de beugels gehangen, hadden ook weinig ruimte om te bewegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hiFZWh85F9RpEK-sds_0RZThjY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0HrFcEvl1QBSYxh0bnQWRyVK.jpg?f=fotoalbum_large

En NEE geen warmteprobleem radiator werkt niet meer (gasloos) en Nee mag de radiator niet verwijderen van de woningbouw. ;)

Wat me trouwens opviel is dat de batterij verticaal niet waterpas hangt, ja blokje zit achter op de batterij geschroefd.

[ Voor 15% gewijzigd door Janp1963 op 26-01-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
Peter-59 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:49:
[...]

Heb ook deze, lukt mij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
Ellroe32 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:51:
[...]

In de app van HW: HWE-P1-G1
In de app HWE-P1-21-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
r.reus schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:59:
[...]

Ja, laad netjes met de zon. Is wel nu voor het eerst aan het laden. Elke keer +20 -20 W. Ziet wel maar 1 fase (heb er 3). Maar dat komt omdat de total power van HW-P1 gekoppeld is, dus alle 3 de fases gecombineerd als 1 waarde.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! ik gebruik ook de shelly emulatie, maar hij "klappert" enorm. terwijl er ruim voldoende zonne energie is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1V8Y7Gyuym1sSjF5K-HaYHDYO-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tW9cAdxvm6PznLlK9EzbCihq.png?f=fotoalbum_large

Toch als ik krijg in HW app op het dag totaal lijkt nul-op-de-meter aardig gehaald te worden (op het laden van de auto na)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_a3BKx8lgLbKyxivm9oj1aRf7Ss=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EHkgCAWKw8NRXa2ir1BtK5Sw.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door matrover op 26-01-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
Nee, jij bent zeker niet de enige, bij mij werkt ook voor geen meter de HW koppeling. Toch maar op Manual aan de knoppen draaien. CT weergave geeft Discharge aan terwijl de accu aan het opladen is, Totaal en Fasen data worden niet weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Davids
  • Laatst online: 24-05 08:54
Hoe doe je dat?

3 x Marstek Venus E. Firmware 1.49. 1 op fase 1, 1 op fase 2 en 1 op alle drie de fases. CT003 P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Jafp schreef op zondag 26 januari 2025 @ 11:47:
ik wel, maar dat helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Kan in Home assistant via deze add-on; https://github.com/tomquist/b2500-meter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.reus
Binnen HA volgende add-on toevoegen: https://github.com/tomquist/b2500-meter
P1 meter toevoegen als sensor in de settings, en shellypro3em invullen bij type:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jf4zPw7AbRjo2_rJjdM01AD5Pco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/i6QCX1tzbnhc6GIdjdzCshDC.png?f=fotoalbum_large

Na herstart kun je het toevoegen in de marstek app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zrv9eUTa9MuemOlxb-WsIaCmQJQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8kIx74w1bpnGJGIdAXRyBdqc.png?f=fotoalbum_large

Heb wel het idee dat het even duurt dat het stabiel is, wel heb ik geleerd dat eenmaal groene CT knop, lekker vanaf blijven. Altijd als ik er op klik gaat het raar doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-59
stil schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:28:
[...]

Ik ook, volgens mij heeft het te maken met de versie van de P1 meter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
stil schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:28:
[...]

Ja, API ook aan. Ik heb een HWE-P1-G1 met software versie 5.19. Maar de data komt niet bij de batterijen (3 stuks, 3 fasen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Luso schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:35:
[...]

Ja, API ook aan. Ik heb een HWE-P1-G1 met software versie 5.19. Maar de data komt niet bij de batterijen (3 stuks, 3 fasen)
Wat bij de homewizard batterij een issue is/was dat ze beide in dezelfde ip range moeten zitten. Bijvoorbeeld beide in 192.168.0.xxx. Dus geen repeaters, powerline meuk of iets dergelijks

[ Voor 6% gewijzigd door gielz op 26-01-2025 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
matrover schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Nice! ik gebruik ook de shelly emulatie, maar hij "klappert" enorm. terwijl er ruim voldoende zonne energie is.
[Afbeelding]

Toch als ik krijg in HW app op het dag totaal lijkt nul-op-de-meter aardig gehaald te worden (op het laden van de auto na)

[Afbeelding]
Euvel gevonden, de update interval van mijn P1 meter (Youless LS120) was 10sec. met de P1 dongle van Homewizard krijg ik elke 5 sec een update, dit gaat veel beter (om 12:21 aangepast):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNTAFy8_sxNqbWdiKsjEAM8_xdU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P1CDwpOGcStHIWwWDpOIjZ8a.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is hier in stand automatisch bij voldoende opwek begonnen.
Maar inmiddels al een aantal keer de verbinding met de p1 van Homewizard kwijt geweest.
Stabiel is het niet.

Ik hoop dat het met de p1 van marstek beter gaat.
Zat opwek nu, (zo'n 6Kw) dus hij zal wel vol raken tussen de verbroken verbindingen door denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallorichard
  • Laatst online: 26-05 18:36
matrover schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:41:
[...]

Euvel gevonden, de update interval van mijn P1 meter (Youless LS120) was 10sec. met de P1 dongle van Homewizard krijg ik elke 5 sec een update, dit gaat veel beter (om 12:21 aangepast):

[Afbeelding]
Nieuwe meters hebben elke seconde een nieuwe waarde. Met home assistant er tussen, dan haalt die iedere 5 seconde een waarde. Dit kun je verhogen door via een taak iedere seconde een waarde ter verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luso
gielz schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:36:
[...]

Wat bij de homewizard batterij een issue is/was dat ze beide in dezelfde ip range moeten zitten. Bijvoorbeeld beide in 192.168.0.xxx. Dus geen repeaters, powerline meuk of iets dergelijks
Alle batterijen en HW P1 dongle zaten al in dezelfde IP range. Bedankt voor de tip, nog even gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Ronald.42 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:49:
Hij is hier in stand automatisch bij voldoende opwek begonnen.
Maar inmiddels al een aantal keer de verbinding met de p1 van Homewizard kwijt geweest.
Stabiel is het niet.

Ik hoop dat het met de p1 van marstek beter gaat.
Zat opwek nu, (zo'n 6Kw) dus hij zal wel vol raken tussen de verbroken verbindingen door denk ik.
Ik raak ook vaak de verbinding kwijt van zowel de CT001, P1-HW en de shellypro3 emulatie.
Alles is super stabiel behalve de batterij :( ben er bang voor met hun eigen P1 meter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
Janp1963 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:03:
[...]

bij mij met moeite met 2 man aan de beugels gehangen, hadden ook weinig ruimte om te bewegen.
[Afbeelding]

En NEE geen warmteprobleem radiator werkt niet meer (gasloos) en Nee mag de radiator niet verwijderen van de woningbouw. ;)

Wat me trouwens opviel is dat de batterij verticaal niet waterpas hangt, ja blokje zit achter op de batterij geschroefd.
Hele klus dus. Ik zou hem graag opzolder aan de muur hangen maar met 71KG 2 trappen op zal niet zomaar gaan ben ik bang.

Wellicht is buiten in de schuur dan een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
r.reus schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:04:
[...]
Ik raak ook vaak de verbinding kwijt van zowel de CT001, P1-HW en de shellypro3 emulatie.
Alles is super stabiel behalve de batterij :( ben er bang voor met hun eigen P1 meter..
Komt dit omdat alle communicatie via de (Marstek) cloud verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amvolleb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:39
r.reus schreef op zondag 26 januari 2025 @ 12:30:
[...]

Binnen HA volgende add-on toevoegen: https://github.com/tomquist/b2500-meter
P1 meter toevoegen als sensor in de settings, en shellypro3em invullen bij type:
[Afbeelding]

Na herstart kun je het toevoegen in de marstek app.
[Afbeelding]

Heb wel het idee dat het even duurt dat het stabiel is, wel heb ik geleerd dat eenmaal groene CT knop, lekker vanaf blijven. Altijd als ik er op klik gaat het raar doen :)
Dit werkt best goed tot nu toe, dank voor de tip.

2x MTVenus V151 5.12, CT003 V114 + 40ZP SolarEdge (NO+ZW) 13300Wp + Panasonic 16kW T-CAP + Easee EV charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Laatst online: 00:34
Avenger 2.0 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Communicatie gaat rechtstreeks via WIFI 2.4 Ghz, 5 Ghz wifi wil nog wel eens storen.

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
Avenger 2.0 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Dat begin ik ook te denken. Soms valt mijn connectie met de Shelly (emulator) ook even weg. Maar in de logging van de emulator blijven ondertussen requests van de batterij binnen komen. Dus deze requests lopen lokaal, het verwerken van deze p1 data via de cloud.
Pagina: 1 ... 30 ... 168 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.