gho schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:38:
Afgelopen maanden deed de Marstek-v2 z’n werk, echter een Modbus aan de LilyGo mislukte telkens door uitblijven van wifi koppeling.
Na de Tplink Deco x20 te hebben gereset naar statische koppeling en weer terug viel de batterij geheel uit !!
Stekker uit de batterij en uitzetten, paar uur wachten: opnieuw opstarten en is er nu zowel geen wifi en net zomin Bluetooth verbinding meer mogelijk. (overigens Marstek Bluetooth koppelde voorheen en werden firmware updates wel uitgevoerd hoewel het lampje niet brande)
Opvallend is dat ook de CT003 totaal geen verbinding meer met de wifi maakt, de wel werkende HW P1 meter wordt echter niet geaccepteerd.
De vraag is nu is of de CT003 kapot is en/of de batterij zelf.
Afgelopen nacht werd ik wakker doordat mijn ingestelde trigger af ging dat de CT003 niet meer gekoppeld was.
Ik start de App en inderdaad verbinding tussen MT1 en CT003 weg in de App. Kreeg hem ook op geen enkele wijze gekoppeld meer. Ik bed uit, ik kijk op CT003 in App, gewoon data. Echter zie ik maar 1 MT verbonden. Ik kijk uit het raam en beide MT’s brandend CT led.
Dus situatie:
App - CT - ok
App - MT1 - CT - fout
App - MT2 - CT - ok
Echter MT1 was 11%, MT2 was 23%.
Ik reset de CT003, deze ziet gewoon MT2. Maar MT1 krijg ik niet meer gekoppeld. Om half 6 in de morgen het nodige gevloek. Hij wilde gewoon niet meer koppelen.
Toen het volgende gedaan:
1. MT1 uit app gegooid. CT003 uit App gegooid. HA integratie van CT stop gezet.
2. MT1 opnieuw in de App toegevoegd alsof het een nieuwe device was.
3. CT toegevoegd alsof het een nieuw device was. Grote probleem was dat ze op verschillende SSID’s zitten.
4. CT was zonder problemen aan MT 2 te koppelen. Maar niet aan MT 1.
5. MT 1 factory reset met bewaren instellingen gedaan.
6. CT gekoppeld aan de MT 1, wat werkte.
Ik vindt het een beetje gek want het heeft nu paar weken stabiel gedraaid, was heel tevreden. Echter moet ik nog kijken wat er vannacht tussen 00:00 en 4:30 is gebeurd want ik had meer issues vannacht, onder andere een onverwachte reboot van een systeem en mijn Deco X20’s was wat mee.