Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:00
Wit, groen, grijs terzijde.
Bij mij duurde het 48uur (?) voordat de HW P1 oplichte en beschikbaar was.
Ik heb het voor mijzelf verklaard dat China ver weg is en ze daar mijn accu nog moesten bijzetten in de database.
Ik zie overigens tot mijn verbazing, ik kijk niet elke dag naar de omschrijving, dat het GEEN beta oplossing meer is. Maar gewoon P1 meter.

Verder staat alles wat geopperd is in het starttopic.
HW gebruikt ook een externe database, cloud of hoe je het wilt noemen. Met name lastig als die er een keer uitligt, niet bereikbaar is.
Verder heeft zigo (smart)wifi totaal geen relatie. Toevallig 2 weken geleden alles omgebouwd, van modem tot wifi extenders. No problemo whatsoever.
Tot slot: wat je er ook van vind: apps die bluetooth gebruiken hebben ook (exacte) locatiegegevens nodig.

NL 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.47 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 12:15
pascallj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:47:
[...]

Ik begrijp je frustratie. Denk dat meesten dit al geaccepteerd hadden aangezien de update al een tijd terug was. Maar ik zou zeggen, laat een berichtje achter in de app onder Feedback. Grotere kans dat ze dat lezen, dan hier.
Net een suggestie gestuurd naar Marstek via de APP. Je was mij voor. Ik lees niet alles, en heb dit gemist dus. Als ik wel alles zou lezen moet een dag uit 48 uur gaan bestaan of zo. :D

Als meer mensen de kleurtjes weer terug willen hebben, stuur ff feedback via de app. Hoe meer mensen, hoe meer kans. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Arjanski op 01-10-2025 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arjanski schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

Net een suggestie gestuurd naar Marstek via de APP. Je was mij voor. Ik lees niet alles, en heb dit gemist dus. Als ik wel alles zou lezen moet een dag uit 48 uur gaan bestaan of zo. :D
Daarom doen we het met zijn alle :)F :)B

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanski
  • Laatst online: 12:15
SatScan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:54:
[...]

Daarom doen we het met zijn alle :)F :)B
Dank voor alle tips, en je hebt gelijk. Nu hopen dat zo veel mogelijk mensen via de app vragen of de kleurtjes weer terug komen. Tenminste dat zou ik tof vinden :D. Anders ga ik staken! Of nee naar het malieveld!!
Nee geintje :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DWim
Arjanski schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:51:
[...]
Toch meer gaan lezen: ik heb dat 2 weken geleden al gedaan en de feedback hier gepost.
Zoals altijd: ze werken er aan.

Edit:
Dear Customer, We apologise for any inconvenience caused. Thank you for your feedback. The current colour display issue stems from a recent software update. We have duly noted your suggestion and forwarded it to our development team. They will evaluate and optimise these recommendations, with the intended colour display being restored in a subsequent software update. Kyle
26sept2025

[ Voor 31% gewijzigd door 3DWim op 01-10-2025 11:59 ]

NL 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.47 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17:46
3DWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:47:
Wit, groen, grijs terzijde.
Bij mij duurde het 48uur (?) voordat de HW P1 oplichte en beschikbaar was.
Ik heb het voor mijzelf verklaard dat China ver weg is en ze daar mijn accu nog moesten bijzetten in de database.
Ik zie overigens tot mijn verbazing, ik kijk niet elke dag naar de omschrijving, dat het GEEN beta oplossing meer is. Maar gewoon P1 meter.

Verder staat alles wat geopperd is in het starttopic.
HW gebruikt ook een externe database, cloud of hoe je het wilt noemen. Met name lastig als die er een keer uitligt, niet bereikbaar is.
Verder heeft zigo (smart)wifi totaal geen relatie. Toevallig 2 weken geleden alles omgebouwd, van modem tot wifi extenders. No problemo whatsoever.
Tot slot: wat je er ook van vind: apps die bluetooth gebruiken hebben ook (exacte) locatiegegevens nodig.
Wel grappig. Hier staat bij de HW P1 meter nog altijd Beta...België zeker :)

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.49 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 19:59
Hier ( in Nederland) staat bij mij ook nog steeds Beta bij de HW P1 meter.

3x Solaredge, 3x Homewizard Plug-in Batterij, 1x Marstek Venus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:28
Hij laadt wel alleen op Max 800w. Heeft iemand een idee hoe dat kan? Afgelopen zondag en daarvoor nog op Max. 2500w. Ik heb niks aan een instelling veranderd of zo. Kun je dat ergens instellen dan?

Zal maar een ticket inschieten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7zPktNdryknHHE55217qh4kraw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3NiXDlccQLdEMyNWmOydToW5.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Erik1805 op 01-10-2025 12:16 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:54
vifra schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Dus de formule is

kWh batterijgroote *RTE *AfnamePrijs-kWh batterijgroote *Injectie = effectieve besparing per RTE
Effectieve besparing * 6000 (gegarandeerde aantal cyclussen) = totale besparing levensloop
Totale besparing - aankoopprijs = effectieve winst

Dus RTE heeft een effectieve impact, net als GRID prijs afname / Injectie alsook aankoopbedrag ...

Met bovenstaande formule kan je verschillende systemen theoretisch met elkaar vergelijken en zien welk systeem het meest voordelig is ... er van uit gaande dat je het aantal cyclussen wel degelijk haalt in de levensloop en er van uit gaande dat de grid prijzen stabiel blijven ...

Ik kom toch ook uit dat Marstek wel zeer aantrekkelijk is t.o.v. andere systemen puur op de € gezien dan ...
En dan nog niet rekening houdend dat je die zelf aan 0 € + een pint na het gewicht te heffen kan installeren, wat ook nog eens in het voordeel van marstek spreekt.

Nu ja de HW ook bekeken, de solix ook bekeken, ... maar die zijn in aankoop / kWh al duurder ...
@vifra Je schrijft "kWh batterijgroote *RTE *AfnamePrijs-kWh batterijgroote *Injectie = effectieve besparing per RTE" ; Ik snap niet wat *Injectie is in je formule; (ik neem aan een vermenigvuldiging met ???)
Mijn gevoel voor de effectieve besparing per RTE zou zijn (bij volledig laden op PV die anders naar het net geinjecteerd zou worden):
(kWh batterij x Afnameprijs) - ((kWh batterij / RTE) * injectievergoeding)
ofwel als ik 4 kWh eruit haal op afnameprijs dan heb ik 5 kWh aan injectie-vergoedingstarief misgelopen.

NL; MT Venus E V2 (V153 BMS:V215); HW P1 (5.1903); App: V1.6.49; Comm.Mod:202409090159; 1 Fase 40A hoofdzek.; Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012; PV 6090 Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O); Inventum Ecolution ventilatiewarmtepomp; EV (Seat Mii 32kWh);

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DWim
dannyro schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:59:
[...]
Wel grappig. Hier staat bij de HW P1 meter nog altijd Beta...België zeker :)
Sorry duurde even, screen dump maken, uploaden en weer downloaden...
Geen idee.
tada:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVzc6Zwci8AbImOKJZOpJezhJ1M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PuzRwFvIKLVttamPqa72oo9r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc6580
  • Laatst online: 16:58
Maxwp schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 09:24:
[...]

[Afbeelding]
Ja
Vind dat na zoveel maanden een soh van nu al 98% wel snel gezakt moet ik zeggen.
2 cellen zijn beduidend lager dan de rest bij lege accu.
Of is dit normaal ?
Dat die 2 cellen beduidend lagere spanning hebben is niet normaal;zeker niet als de batterij reeds vele keren tot maximum vol geweest is.(zodat de cellen zouden moeten gebalanceerd zijn).
Dit is waarschijnlijk de toestand wanneer de batterij stopt met ontladen.(wanneer 1 of meerdere cellen 3,00v bereiken).
Ik zou om vervanging vragen bij je leverancier en dit screenshot meesturen.Dit spanningsverschil tussen de cellen is te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luc6580 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Dat die 2 cellen beduidend lagere spanning hebben is niet normaal;zeker niet als de batterij reeds vele keren tot maximum vol geweest is.(zodat de cellen zouden moeten gebalanceerd zijn).
Dit is waarschijnlijk de toestand wanneer de batterij stopt met ontladen.(wanneer 1 of meerdere cellen 3,00v bereiken).
Ik zou om vervanging vragen bij je leverancier en dit screenshot meesturen.Dit spanningsverschil tussen de cellen is te groot.
Zolang je nog een fatsoenlijke capaciteit uit de batterij haalt en hij verder ook normaal presteert, denk ik dat dit zinloos is. Dat is tenslotte het enige wat telt. Dat wij (denken te) weten hoe de cellen onderling zijn, is geen specificatie van de batterij.

Overigens ben ik het met je eens dat het niet het beste is, maar voor 'een Marstek batterij' is het wel normaal. Ik heb al genoeg gegevens hier gezien die bewijzen dat veel mensen dit hebben. Misschien dat het bij de nieuwe lading batterijen beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DWim
3DWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:12:
[...]

Geen idee.
tada:
OK, dit is heel vreemd. Ik open net weer de app om de versie te checken: die zit nu op v1.6.49 in plaats van de 1.6.47 in mijn onderschrift maar vreemder is dat er nu weer (beta) achter staat. 8)7
Ik ben blij dat ik een screen dump gemaakt heb als bewijs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dannyro
3DWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:21:
[...]

OK, dit is heel vreemd. Ik open net weer de app om de versie te checken: die zit nu op v1.6.49 in plaats van de 1.6.47 in mijn onderschrift maar vreemder is dat er nu weer (beta) achter staat. 8)7
Ik ben blij dat ik een screen dump gemaakt heb als bewijs.
Jij zal de screendump wel gephotoshopt hebben zeker.... :*)

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.49 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-10 18:55
pascallj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:14:
[...]

Het CT lampje op de batterij gaat alleen branden als er een succesvolle verbinding is. Als jouw apparaat de HW P1 al niet kan vinden, zal dit lampje ook niet aangaan. Je zal eerst moeten uitzoeken waarom het apparaat niet gevonden wordt.

De batterij moet ook binnen hetzelfde netwerk staan, dus geen gastnetwerken of andere netwerken die aan isolatie van de cliënts doen.
Lang verhaal kort. Marstek en P1 op het hoofdnetwerk op 2.4 gezet en alles in 4 minuten gekoppeld. Nogmaals hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:53
3DWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:12:
[...]

Geen idee.
tada:

[Afbeelding]
Wim als je doorklikt staat er bij het instellen Beta ..... en dat is wat je ziet als je begint.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus 5,12kw V153, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06

S2S

Laden nu volgens mij inderdaad ook niet op AI STAND.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannekoek
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-10 18:55
S2S schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:40:
Laden nu volgens mij inderdaad ook niet op AI STAND.
ben nu inderdaad manual aan het laden omdat ik maar 1 stroomsymbooltje heb staan vandaag. Dat gaat in een kwartier niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

pannekoek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:32:
[...]

Lang verhaal kort. Marstek en P1 op het hoofdnetwerk op 2.4 gezet en alles in 4 minuten gekoppeld. Nogmaals hartelijk dank!
Ik zag ook dat er nu in de app staat met netwerk toevoegen . Apparaat ondersteunt alleen 2.4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pannekoek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:41:
[...]

ben nu inderdaad manual aan het laden omdat ik maar 1 stroomsymbooltje heb staan vandaag. Dat gaat in een kwartier niet lukken.
Heb ik ook maar gedaan. Hoop dat ze snel met een fix komen.

Nu laadt ie wel op met max 2500w

[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 01-10-2025 13:02 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DWim
tweeek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:39:
[...]
Wim als je doorklikt staat er bij het instellen Beta ..... en dat is wat je ziet als je begint.
Nope, ik zie dat direct als ik de CT optie open. Dus daar waar je ook de waarden ziet verschijnen (als je CT werkt)
Bij de instellingen staat inderdaad ook Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 03-10 14:24
antoinevromen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:12:
[...]

@vifra Je schrijft "kWh batterijgroote *RTE *AfnamePrijs-kWh batterijgroote *Injectie = effectieve besparing per RTE" ; Ik snap niet wat *Injectie is in je formule; (ik neem aan een vermenigvuldiging met ???)
Mijn gevoel voor de effectieve besparing per RTE zou zijn (bij volledig laden op PV die anders naar het net geinjecteerd zou worden):
(kWh batterij x Afnameprijs) - ((kWh batterij / RTE) * injectievergoeding)
ofwel als ik 4 kWh eruit haal op afnameprijs dan heb ik 5 kWh aan injectie-vergoedingstarief misgelopen.
Mijn excuses - Be woorden :-).
injectie = de vergoeding dat je krijgt van de energieleverancier voor iedere kWh dat je op het net duwt. Dus de overschot van de ZP dat je niet zelf gebruikt en dus op het net beland ...

Dus ja je begrijpt het zoals idd ... Je hebt x kWh nodig om de batterij op te laden (ZP energie) die je dus niet op het net duwt - dus je mist die inkomsten ...
je haalt slechts y kWh uit de batterij aan efficientie van pak 75% RTE ... dat is energie die je niet van het net haalt (dus niet moet betalen).
E 's nachts haal je max 4,5 kWh uit die batterij ... (zelfs wat minder) ... gezien er 's nachts niet geldane wordt vanuit ZP ...

[ Voor 10% gewijzigd door vifra op 01-10-2025 12:59 ]

Ioniq 5 - Huawei ZP 5.5 kW - Marstek Venus E en CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
vifra schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:56:
[...]
Mijn excuses - Be woorden :-).
injectie = de vergoeding dat je krijgt van de energieleverancier voor iedere kWh dat je op het net duwt. Dus de overschot van de ZP dat je niet zelf gebruikt en dus op het net beland ...

Dus ja je begrijpt het zoals idd ... Je hebt x kWh nodig om de batterij op te laden (ZP energie) die je dus niet op het net duwt - dus je mist die inkomsten ...
je haalt slecht
Maar in NL heb je ook nog zoiets als terugleverboete: ik kon voor afgelopen jaar al euros aftikken. Ook al heb ik een vast tarieven contract.
De berekening wordt dan wel heel lastig. Minder inkomsten omdat je veel, niet alles, oppot in een accu. Mogelijk nog extra kosten omdat je toch nog terug levert. Minder kosten omdat je direct verbruik hebt uit je accu. En dat dan tegen accu aanschaf, RTE, SoH etc. en afschrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bvansteenselen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:26:
[...]

Dat is dan wel de 2,56 varriant
Uiteraard dat weet ik ook wel, maar 700€ is en blijft een nette prijs, je hebt wel in één keer 2500 W laden en ontladen. 270€ per kwh is niet slecht denk ik zo, kijk maar eens naar de prijs van de HW, die is het dubbele per kwh.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luc6580 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat we dan allemaal onze batterij gaan moeten terugsturen, iedereen heeft spanningsverschillen tussen de cellen bij 11% en bij 100%...hier ook maar toch kan ik nog steeds tussen de 5,3 en 5,4 kwh laden van 11% tot 100% (manueel getest de laatste dagen à 2000w). Dus geen probleem denk ik dan.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +4 Henk 'm!
pannekoek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 12:32:
[...]

99% van de problemen zitten in het Wifi verhaal, de early adopters weten dat al van begin dit jaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB70
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 02-10 10:53
Erik1805 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:14:
Ik heb Tibber weer gekozen en nu staan er wel 3 laad momenten. Vreemd.

[Afbeelding]
Nou ja, misschien blijft Tibber met uurprijzen werken (net als Zonneplan).
Zonneplan rekent gewoon het gemiddelde van die 4 kwartieren en dat is dan de uurprijs.
Maar nordpool geeft kwartier prijzen af.
En dat levert dus problemen op als ze dat niet aanpassen bij Marstek.
Ik moest zelf ook e.e.a. aanpassen HA.

V1 Marstek 5,12kWh V153 | HW P1 en CT003 v117 | Dynamisch contract | Homey Pro | Home Assistent | LilyGo ESP32 RS485 modbus | Synology NAS | UniFi AP's | Kuga Plugin Hybride | Hue | Daikin Airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 19:19
JB70 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:39:
[...]

Zonneplan rekent gewoon het gemiddelde van die 4 kwartieren en dat is dan de uurprijs.
Tibber zegt zelf dat ze vanaf vandaag met kwartier prijzen werken. In de Tibber app zijn deze kwartierprijzen ook zichtbaar. In de Marstek app bij mij nog maar 1 laadmoment als ik hem op Tibber instel, waar ik nog uurprijzen zie. Ook hier het gekke laadmoment in de nacht als ik hem op Nordpool zet, daar zie ik dan weer wel kwartierprijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB70 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:39:
[...]

Ik zei gisteren dat die 15 min intervallen een extra markt is. Heb het nu even nagerekend, en het lijkt er inderdaad op dat de 60 min intervallen data gewoon een gemiddelde is van de 15 min data. Het is correct tot op 2 cijfers achter de komma (in Euro/MWh). Overigens is dat dus niet per se Zonneplan die zo rekent, maar komen die gemiddelde prijzen gewoon zo van de broker af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB70
pascallj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:47:
[...]

Ik zei gisteren dat die 15 min intervallen een extra markt is. Heb het nu even nagerekend, en het lijkt er inderdaad op dat de 60 min intervallen data gewoon een gemiddelde is van de 15 min data. Het is correct tot op 2 cijfers achter de komma (in Euro/MWh). Overigens is dat dus niet per se Zonneplan die zo rekent, maar komen die gemiddelde prijzen gewoon zo van de broker af.
Weet je dat zeker?
Ik heb echt de indruk dat het de 4 kwartieren opgeteld is en gedeeld door 4.
Binnen HA moest ik wel e.e.a. ombouwen, en die geeft nu de juiste uur waarde.
Ik hou in de gaten of dit goed blijft gaan.
Die van 13:00 uur:

b.v. de sensor nordpool_13h:

{% set x = (states('input_number.nordpool_additional_costs') | float()) %}
{% set prices = state_attr('sensor.nordpool_xxxxxxxxxxxx','today') %}
{{ '%.0f' | format((prices.13 +x)*100) }}

omgebouwd naar nordpool_13h:

value_template: >
{{ '%.0f' | format( ((prices.52 +x)+(prices.53 +x)+(prices.54 +x)+(prices.55 +x))/4 *100) }}

V1 Marstek 5,12kWh V153 | HW P1 en CT003 v117 | Dynamisch contract | Homey Pro | Home Assistent | LilyGo ESP32 RS485 modbus | Synology NAS | UniFi AP's | Kuga Plugin Hybride | Hue | Daikin Airco's

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB70 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:02:
[...]

Weet je dat zeker?
Ik heb echt de indruk dat het de 4 kwartieren opgeteld is en gedeeld door 4.
Binnen HA moest ik wel e.e.a. ombouwen, en die geeft nu de juiste uur waarde.
Ik hou in de gaten of dit goed blijft gaan.
Die van 13:00 uur:

b.v. de sensor nordpool_13h:

{{ '%.0f' | format((prices.13 +x)*100) }}

omgebouwd naar nordpool_13h:

value_template: >
{{ '%.0f' | format( ((prices.52 +x)+(prices.53 +x)+(prices.54 +x)+(prices.55 +x))/4 *100) }}
Dat is toch wat gemiddelde betekend? Gisteren dacht ik dat het een aparte markt was en hierbij geef ik aan dat ik het blijkbaar fout had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB70
pascallj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:03:
[...]

Dat is toch wat gemiddelde betekend? Gisteren dacht ik dat het een aparte markt was en hierbij geef ik aan dat ik het blijkbaar fout had.
Dan heb ik je misschien niet goed begrepen. :)
In ieder geval is de prijs van precies 13:00 uur de prijs die wordt gerekend voor 13:00-13:15.
En dat is dan de 52e prijs die ik doorkrijg in de array (of json file).

Het is dus vrij eenvoudig op te lossen, maar moet wel gebeuren bij Marstek.
Goed dat het al is ingediend bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:54
Vraag is niet meer relevant.

[ Voor 92% gewijzigd door antoinevromen op 01-10-2025 15:29 ]

NL; MT Venus E V2 (V153 BMS:V215); HW P1 (5.1903); App: V1.6.49; Comm.Mod:202409090159; 1 Fase 40A hoofdzek.; Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012; PV 6090 Wp(ZZO) 780Wp(W) 780Wp(O); Inventum Ecolution ventilatiewarmtepomp; EV (Seat Mii 32kWh);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
  • Laatst online: 20:23
pannekoek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:17:
[...]

arf.. zou dat het dan zijn. al mijn smarthome dingen zitten op het gastennetwerk om nog een bepaald idee van privacy te hebben. Zou het kunnen/is het zo dat Marstek alleen op een normaal netwerk kan draaien? Het koppelen van mijn gastennetwerk is namelijk wel gelukt in de app.
Logisch want de MT en App communiceren via Bluetooth. Ben je buiten huis dan via de MT cloud. Op gasten netwerk staat meestal AP isolation aan, waardoor devices elkaar niet kunnen vinden. Dus gaat netwerk op Orbi, Omada, Deco et cetera is een recept voor niet kunnen vinden van CT, welke CT het ook is.

Op mijn Deco heb ik bijvoorbeeld een IOT netwerk aangemaakt waar alle IOT spullen in zitten en op mijn router een aparte SSID voor de CT003 omdat deze dicht bij de CT staat (50cm).

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:33
Klopt het dan NOM beter behouden wordt met 2 batterijen dan met 1 batterij? Ik had dit ergens gelezen en de enige reden die ik kan bedenken is dat het interval gehalveerd wordt met 2 batterijen. Dan blijven beide batterijen bv nog om de 8 seconden updaten, maar door ze afwisselend te laten updaten krijg je een 4 seconden interval.

Klopt dit of zien jullie geen verschil?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
Broodro0ster schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:07:
Klopt het dan NOM beter behouden wordt met 2 batterijen dan met 1 batterij? Ik had dit ergens gelezen en de enige reden die ik kan bedenken is dat het interval gehalveerd wordt met 2 batterijen. Dan blijven beide batterijen bv nog om de 8 seconden updaten, maar door ze afwisselend te laten updaten krijg je een 4 seconden interval.

ik heb maar 1 Marstek, van 21/5 ingebruikname. Hij staat altijd op nom, als Belg zijnde met een vast contract is dat normaal. Ik verbruik tussen de 0,2 en 1,5 kWh/dag, in functie van wat mijn madam allemaal doet :). Met 2 of 3 batterijen zal dat niet beter kunnen. 2 of 3 batterijen is alleen van toepassing als je veel PV en veel verbruik hebt. Voor nom maakt dit volgens mij niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
JB70 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:10:
[...]

Dan heb ik je misschien niet goed begrepen. :)
In ieder geval is de prijs van precies 13:00 uur de prijs die wordt gerekend voor 13:00-13:15.
En dat is dan de 52e prijs die ik doorkrijg in de array (of json file).

Het is dus vrij eenvoudig op te lossen, maar moet wel gebeuren bij Marstek.
Goed dat het al is ingediend bij hun.
Wel jammer van Marstek. Dat de kwartierprijzen eraan kwamen was al eerder bekend en hadden ze een fix voor kunnen uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:13
Net gemerkt, dat als je de batterij uitzet ( alle lampjes uit) door lang inhouden, dat die eigenljk nog steeds aanstaat , wifi werkt nog, zelfs kan je met BT nog connecteren ... ook in de app geeft hij online aan...
Als je de grid ontkoppelt, dan gaat die exact na 1 uur echt volledig uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoFate schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:32:
Net gemerkt, dat als je de batterij uitzet ( alle lampjes uit) door lang inhouden, dat die eigenljk nog steeds aanstaat , wifi werkt nog, zelfs kan je met BT nog connecteren ... ook in de app geeft hij online aan...
Als je de grid ontkoppelt, dan gaat die exact na 1 uur echt volledig uit
Dat klopt. Als je de batterij loskoppelt van het grid en uit zet, moet je heel even wachten en dan hoor je een zacht tikje. Vanaf dat moment is hij waarschijnlijk uit. In elk geval niet meer vindbaar via BT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
Erik1805 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:31:
[...]

Wel jammer van Marstek. Dat de kwartierprijzen eraan kwamen was al eerder bekend en hadden ze een fix voor kunnen uitrollen.
Niet te veel verlangen van Marstek, wij zijn hier niet het enigste landje waar Marstek de snel veranderende markt moet monitoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iorses
  • Registratie: Augustus 2024
  • Nu online
iorses schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 06:10:
Eindelijk een duidelijke dealer lijst waardoor de discussie eindelijk afgerond kan worden.
https://eu.marstekenergy.com/pages/dealers
Heel bijzondere gang van zaken weer, de link bestaat inmiddels alweer niet meer…

4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - FW V154 / BMS V216, CT003 - V117, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
pascallj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:33:
[...]

Dat klopt. Als je de batterij loskoppelt van het grid en uit zet, moet je heel even wachten en dan hoor je een zacht tikje. Vanaf dat moment is hij waarschijnlijk uit. In elk geval niet meer vindbaar via BT.
ah, dus eerst grid ontkoppelen , dan uitzetten, dan versnel je het "volledig uitzetten", dan moet je geen 1 uur wachten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iorses
  • Nu online
dannyro schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:34:
[...]

Niet te veel verlangen van Marstek, wij zijn hier niet het enigste landje waar Marstek de snel veranderende markt moet monitoren.
Kwartierprijzen zijn in de hele EU ingevoerd, dus opzich mag je best verwachten dat ze het snel implementeren.

4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - FW V154 / BMS V216, CT003 - V117, Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoFate schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:35:
[...]

ah, dus eerst grid ontkoppelen , dan uitzetten, dan versnel je het "volledig uitzetten", dan moet je geen 1 uur wachten ...
Of het een volgorde heeft durf ik niet te zeggen, maar het moet wel allebei in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iorses schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:36:
[...]

Kwartierprijzen zijn in de hele EU ingevoerd, dus opzich mag je best verwachten dat ze het snel implementeren.
Maar niet elke dynamische leverancier gaat over. Dus moeten ze ook ervoor zorgen dat je kan kiezen. Het is niet zo eenvoudig als het aantal laagste uren * 4 doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
iorses schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:36:
[...]

Ben jij daar zeker van, ik heb andere info hoor. Omdat er kwartierprijzen zijn wil dit nog niet zeggen dat de leveranciers dit toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
  • Nu online
dannyro schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:42:
[...]

Ben jij daar zeker van, ik heb andere info hoor. Omdat er kwartierprijzen zijn wil dit nog niet zeggen dat de leveranciers dit toepassen.
De achterliggende markt wel, de marktprijs is voor iedereen hetzelfde. Alleen de vergoedingen verschillen en btw per land.
https://www.epexspot.com/...-products-market-coupling

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweeek
iorses schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:35:
[...]

Heel bijzondere gang van zaken weer, de link bestaat inmiddels alweer niet meer…
Alsjeblieft

Acculife NL
BM
Duramotion
Duravolt
EcoSense
Elektramat
FDB
Green3
Groene Vrienden
Initium Holding B.V.
Marstek Power.eu
MARSTEK.nl
Multi Solar
Natec
Offgrid power station
Poweroak/Off grid supply b.v.
Recharged
Rebor
Solarkopen
Solar NRG
Solar Outlet
Solar Bouwmarkt
Stralend groen
Zonnepaneel Kampioen B. V.
Zonnepanelen/thuisbatterij.io
thuisbatterij.nl
Stap Naar Duurzaam
Energievanthuis

En voor de belgen

Accuelife
Battrie.be
GPC
HT Electriciteit
Tubotek (Belgium)
Wattuneed
Wattra

[ Voor 7% gewijzigd door tweeek op 01-10-2025 15:47 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus 5,12kw V153, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
  • Nu online
pascallj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:38:
[...]

Maar niet elke dynamische leverancier gaat over. Dus moeten ze ook ervoor zorgen dat je kan kiezen. Het is niet zo eenvoudig als het aantal laagste uren * 4 doen.
Dat zijn slechts templates per aanbieder gezien de markt Europees centraal is.
De leverancier krijg hem wel per 15 min aangeleverd namelijk en kan hier alleen een gemiddelde per uur van maken om tot een uurprijs te komen.
Als voorbeeld je hebt een integratie in HA, Entso-e dit zijn de directe Europese marktprijzen.
Je kunt hier een template op toepassen om van elk denkbare leverancier in Europa de dynamische prijzen te krijgen, Marstek moet het zich makkelijk maken en iets gelijks implementeren met keuze optie kwartier/uur.
Iedereen blij, lijkt me geen hogere wiskunde.

[ Voor 41% gewijzigd door iorses op 01-10-2025 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
  • Nu online
tweeek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:46:
[...]

Alsjeblieft

Acculife NL
BM
Duramotion
Duravolt
EcoSense
Elektramat
FDB
Green3
Groene Vrienden
Initium Holding B.V.
Marstek Power.eu
MARSTEK.nl
Multi Solar
Natec
Offgrid power station
Recharged
Rebor
Solarkopen
Solar NRG
Solar Outlet
Solar Bouwmarkt
Stralend groen
thuisbatterij.nl
Stap Naar Duurzaam
Energievanthuis
De lijst ken ik, maar hij bestaat al niet meer na 1 dag dus het is dan ook gelijk niks meer waard.
Waarom zet je hem dan eerst erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 20:32
bvansteenselen schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 11:26:
[...]
Dat is dan wel de 2,56 varriant
Inderdaad, maar wel bijna halve prijs van een Venus E.
Ideaal als je met 5kWh te weinig hebt en 10kWh te veel of als je 2 x 800W of 2 x 2500W wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
Broodro0ster schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:07:

afhankelijk van case - als je regelmatig meer dan 2500 watt op een bepaalde moment verbruikt kan een tweede batterij mee inspringen en dus uw nom beter behouden ...
Echter als dat niet het geval is dan is 1 batterij eigenlijk efficienter daar minder bijsturen (het oscileren) tussen batterijen in ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 20:32
DSSW schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:12:
[...]

Ik denk dat we dan allemaal onze batterij gaan moeten terugsturen, iedereen heeft spanningsverschillen tussen de cellen bij 11% en bij 100%...hier ook maar toch kan ik nog steeds tussen de 5,3 en 5,4 kwh laden van 11% tot 100% (manueel getest de laatste dagen à 2000w). Dus geen probleem denk ik dan.
Inderdaad, hier zijn de spanningsverschillen met 1 cel ook enorm. Maar we mogen niet vergeten dat de curve van LFP redelijk vlak is. En zolang de capaciteit niet significant minder is zou ik het zo laten. Kans is groot dat de volgende batterij hetzelfde heeft of krijgt. En eens je enkele keren hebt omgeruild zullen ze niet meer happig zijn om dat te doen als je echte (capaciteits)problemen krijgt denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iorses schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:46:
[...]

Dat zijn slechts templates per aanbieder gezien de markt Europees centraal is.
De leverancier krijg hem wel per 15 min aangeleverd namelijk en kan hier alleen een gemiddelde per uur van maken om tot een uurprijs te komen.
Als voorbeeld je hebt een integratie in HA, Entso-e dit zijn de directe Europese marktprijzen.
Je kunt hier een template op toepassen om van elk denkbare leverancier in Europa de dynamische prijzen te krijgen, Marstek moet het zich makkelijk maken en iets gelijks implementeren met keuze optie kwartier/uur.
Iedereen blij, lijkt me geen hogere wiskunde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zboNnhge2ihYR9g-olxNHKRKtNM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/vSXEZtRHggWqVh323PoYihgZ.png?f=user_large

Hier zie je dat voor (bijna) iedereen die de 15 min MTU gaat implementeren, ook de 60 min MTU beschikbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
  • Nu online
pascallj schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding]

Hier zie je dat voor (bijna) iedereen die de 15 min MTU gaat implementeren, ook de 60 min MTU beschikbaar blijft.
Die markt blijft ook voorlopig bestaan waardoor nog niet iedere leverancier gedwongen wordt.
Ik heb het zelf nog niet nagerekend maar die uurprijs moet vast een gemiddelde zijn van die kwartierprijzen.
De MWh prijs is namelijk in alle gevallen toch exact hetzelfde
Persoonlijk vind ik de 15 min prijzen bij particulieren belachelijk maar dat is mijn mening.

[ Voor 11% gewijzigd door iorses op 01-10-2025 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo vanaf vandaag draaien de batterij in Modi AI.
De zonuren per dag worden minder en minder. Eens kijken hoe we de 'winter' gaan doorkomen.

Volgens Marstek duurt het een enige tijd voordat je energieprofiel in kaart is gebracht... wat dat ook mag betekenen. Maar goed zolang we nog kunnen salderen maakt het allemaal niet zoveel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door SatScan op 01-10-2025 17:09 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:53:
[...]

Inderdaad, hier zijn de spanningsverschillen met 1 cel ook enorm. Maar we mogen niet vergeten dat de curve van LFP redelijk vlak is. En zolang de capaciteit niet significant minder is zou ik het zo laten. Kans is groot dat de volgende batterij hetzelfde heeft of krijgt. En eens je enkele keren hebt omgeruild zullen ze niet meer happig zijn om dat te doen als je echte (capaciteits)problemen krijgt denk ik.
Ben benieuwd hoe de cel mV verschillen zijn bij 50% lading en in rust. Dan zouden die niet groot moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 15:05
Voor mij is AI mode al een paar dagen stuk.. meeste tijd gaat het goed maar een paar dingen zijn mij nu opgevallen:
- laad niet wanneer de stroom het goedkoopst is
- laad maar 49w, of op een ander moment 1250w terwijl mijn panelen meer dan 3000w op de p1 terugleveren.
- ook terugleveren maar de helft of minder dan vereist
- zet ik de marstek in Nom dan gaat deze direct wel weer correct laden of ontladen
- terug in AI zelfde te lage waarden...
- spontaan een x tijd later is het opgelost en werkt het weer normaal...
- CT003 is gewoon up en werkt ook volgens alle apps en koppelingen.

NOM lijkt wel continu goed te werken...

Ik heb er 2. Nr 1 in NOM en de ander in AI... De NOM werkt en de AI vertoont kuren. Ook als ik het wissel.

Nu met de kwartier prijzen staat het laden sowieso nog maar voor 1x een kwartier gepland... Wachten op updates helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc6580
  • Laatst online: 16:58
[...]

Hier verschil bij "leeg":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maEMXNkdkY0fYvKDLVuSpKR_xP8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZhclDSvcsvhKkvwo3obt21m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

2xdehelft schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:59:
Voor mij is AI mode al een paar dagen stuk.. meeste tijd gaat het goed maar een paar dingen zijn mij nu opgevallen:
- laad niet wanneer de stroom het goedkoopst is
- laad maar 49w, of op een ander moment 1250w terwijl mijn panelen meer dan 3000w op de p1 terugleveren.
- ook terugleveren maar de helft of minder dan vereist
- zet ik de marstek in Nom dan gaat deze direct wel weer correct laden of ontladen
- terug in NOM zelfde te lage waarden...
- spontaan een x tijd later is het opgelost en werkt het weer normaal...
- CT003 is gewoon up en werkt ook volgens alle apps en koppelingen.

NOM lijkt wel continu goed te werken...

Ik heb er 2. Nr 1 in NOM en de ander in AI... De NOM werkt en de AI vertoont kuren. Ook als ik het wissel.

Nu met de kwartier prijzen staat het laden sowieso nog maar voor 1x een kwartier gepland... Wachten op updates helaas...
Als je een paar Posts terug leest ;) is kapot door 15 minuten markt. Die bug heb ik aangegeven via de app bij Marstek een andere tweaker ook. Als jij dat ook doet ;) samen staan we sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

SatScan schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:18:
Zo vanaf vandaag draaien de batterij in Modi AI.
De zonuren per dag worden minder en minder. Eens kijken hoe we de 'winter' gaan doorkomen.

Volgens Marstek duurt het een enige tijd voordat je energieprofiel in kaart is gebracht... wat dat ook mag betekenen. Maar goed zolang we nog kunnen salderen maakt het allemaal niet zoveel uit.
Volgens mij doet dat in kaart brengen helemaal niets .. draai al maanden AI 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 15:05
S2S schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:46:
[...]

Als je een paar Posts terug leest ;) is kapot door 15 minuten markt. Die bug heb ik aangegeven via de app bij Marstek een andere tweaker ook. Als jij dat ook doet ;) samen staan we sterk.
Nou dit was gisteren en eergisteren ook al, er is wel meer stuk dan alleen de kwartier prijzen.

Ik ben benieuwd hoe de AI eigenlijk werkt, of er continu contact met de marstek cloud nodig is.. anders kan ik mij voorstellen dat filters & adblockers ook nog het een en ander verstoren in mijn netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

2xdehelft schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:48:
[...]

Nou dit was gisteren en eergisteren ook al, er is wel meer stuk dan alleen de kwartier prijzen.

Ik ben benieuwd hoe de AI eigenlijk werkt, of er continu contact met de marstek cloud nodig is.. anders kan ik mij voorstellen dat filters & adblockers ook nog het een en ander verstoren in mijn netwerk...
Ja maar daarvoor niet , draai letterlijk al maanden AI. AI doet volgens mij niets .. AI laadt alleen op de goedkoopste momenten .. niet echt iets slims kunnen vinden in de afgelopen maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
Leuke hobby. Tegen dat het koken begint zit er genoeg in de Marstek om het captar op te vangen. Alles loopt automatisch. Ondertussen gestopt op >40%. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A1yua1uTeL2HC4KdPpYB8hNuHKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RRbRJCRrvWqLyemJGm3F0iua.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
S2S schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:51:
[...]
.. AI laadt alleen op de goedkoopste momenten .. niet echt iets slims kunnen vinden in de afgelopen maanden.
Ja dat klopt toch ook? Staat er boven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8QFy0JyBHNoqHag1V_neB2ok8OI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QagswhKheFxcd9BRBJaiLCvD.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind het wel slim als de accu en PV stroom laad en tegelijk goedkope stroom uit het net trekt op de goedkoopste kwartieren/uren.
Je moet dan zelf ontladen rond 19:30 (plaatje) als je geld wilt verdienen. Anders draai je NOM+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jou leeg is wel stuk hoger dan bij mij leeg
Dit is nr2 accu maar dan gen2 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyhjtaqjnJzlUXrIEzAFE2fsOmE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l1kh5ntPo589RtdlXMbYV2jV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00
Misschien ben ik de enige, maar na de update van de app kan ik de back knop van mijn telefoon niet meer gebruiken in de app. De helft van de tijd gaat hij van de batterij terug naar het startscherm van de app. De andere helft sluit hij de app. Bij anderen ook zo?

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 20:02
Hans C schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:32:
Misschien ben ik de enige, maar na de update van de app kan ik de back knop van mijn telefoon niet meer gebruiken in de app. De helft van de tijd gaat hij van de batterij terug naar het startscherm van de app. De andere helft sluit hij de app. Bij anderen ook zo?
Ik gebruik de back knop niet.
Makkelijker is om linksboven te klikken, die werkt altijd.
(Tenzij jij die knop bedoeld ipv de back knop van je telefoon zelf)

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Ik heb de laatste dagen mijn 3 Marsteks eens manueel van 11% naar 100% geladen aan ongeveer 2000Watt, dit na al de vorige maanden in NOM gedraaid te hebben.

Dit gaf volgende resultaten qua kwh die geladen werd om van 11% tot 100% te komen :
Marstek 1 : 5.2 kWh ( in gebruik sinds februari)
Marstek 2 : 5.4 kWh (in gebruik sinds maart)
Marstek 3 : 5.2 kWh (in gebruik sinds april)
Gemeten met de HW MID kWh meters.

Capaciteit lijkt dus nog pefect in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
tweeek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:46:
[...]

Alsjeblieft

Acculife NL
BM
Duramotion
Duravolt
EcoSense
Elektramat
FDB
Green3
Groene Vrienden
Initium Holding B.V.
Marstek Power.eu
MARSTEK.nl
Multi Solar
Natec
Offgrid power station
Recharged
Rebor
Solarkopen
Solar NRG
Solar Outlet
Solar Bouwmarkt
Stralend groen
thuisbatterij.nl
Stap Naar Duurzaam
Energievanthuis

En voor de belgen

Accuelife
Battrie.be
GPC
HT Electriciteit
Tubotek (Belgium)
Wattuneed
Wattra
eigenlijk, door de vrijheid van handel binnen europese handelszone, kan je perfect in Duitsland bestellen en dient de support gerespecteerd te worden vanuit nederland of belgie ...
Dus de "country" limit is in de europese handelzone toch wel wat meer dan ieder (klein) euro-landje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
vifra schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:12:
[...]

eigenlijk, door de vrijheid van handel binnen europese handelszone, kan je perfect in Duitsland bestellen en dient de support gerespecteerd te worden vanuit nederland of belgie ...
Dus de "country" limit is in de europese handelzone toch wel wat meer dan ieder (klein) euro-landje ...
Ik denk zal even voor wat hier het meeste aanwezig is nog even de verkopers melden, het staat je vrij om de rest te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
tweeek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:15:
[...]

Ik denk zal even voor wat hier het meeste aanwezig is nog even de verkopers melden, het staat je vrij om de rest te vermelden :)
niet de bedoeling hoor - van zodra je in de Europese handelszone bij een erkende dealer koopt heb je eigenlijk ook de volwaardige service gekocht ... dus de 10 jaar garantie. Enige wat kan is dat transportkosten niet gedekt worden boven grenzen heen maar dat is maar een formaliteit ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DWim
vifra schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:12:
[...]
Onzin: als ik een VW in Duitsland ga halen dan hoeft en gaat Pon mij geen garantie geven noch dealer ondersteuning.
En dat geld voor veel zaken/spullen.
Wat Marstek totaal verkeerd doet is gokken op meerdere paarden over de rug van de consument.
Maar als de dealerlijst weg blijft op de Meanwell site dan zijn ze waarschijnlijk een inhaalslag aan het uitvoeren.
Een fabrikant mag zijn eigen garantiebepalingen bedenken. Bij Mastek weten we dan in ieder geval over de grens kopen niet getolereerd wordt. Of ze dat ook gaan handhaven is weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
3DWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:19:
[...]

Maar als de dealerlijst weg blijft op de Meanwell site dan zijn ze waarschijnlijk een inhaalslag aan het uitvoeren.
Is er nog wel hoor https://marstek-energy.nl/dealers/

Dat is om het makkelijk te maken ..... net als de belastingdienst.

[ Voor 10% gewijzigd door tweeek op 01-10-2025 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
tweeek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:29:
[...]

Is er nog wel hoor https://marstek-energy.nl/dealers/

Dat is om het makkelijk te maken ..... net als de belastingdienst.
Wat is dit voor lijst dan. Want mijn verkoper staat er niet bij. En zij waren de eerste zo een beetje met Marstek. Ik mis dus Duravolt en Duramotion in deze lijst. Duravolt is zelfs de naamgever van dit topic

[ Voor 5% gewijzigd door WargamingPlayer op 01-10-2025 19:34 ]

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
WargamingPlayer schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:31:
[...]

Wat is dit voor lijst dan. Want mijn verkoper staat er niet bij. En zij waren de eerste zo een beetje met Marstek. Ik mis dus Duravolt en Duramotion in deze lijst.
Heb ik al eerder gemeld door de info die ik van marstekenergy terug kreeg.
Maar geen zorgen er zijn wel meer partijen die niet vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
In de app word nu de lijst waarvan de link het niet meer deed weergegeven.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
tweeek schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:42:
In de app word nu de lijst waarvan de link het niet meer deed weergegeven.........
Ik zie helemaal geen lijst als ik de app open.

Maar als er iets is wat het succes van Marstek in de weg staat is het dit soort gedrag wel: onduidelijkheid voor de koper. Niet iedere koper is een tweaker met geld over om een sprong in het diepe te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
3DWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 19:59:
[...]

Ik zie helemaal geen lijst als ik de app open.

Maar als er iets is wat het succes van Marstek in de weg staat is het dit soort gedrag wel: onduidelijkheid voor de koper. Niet iedere koper is een tweaker met geld over om een sprong in het diepe te maken.
De makkelijkste manier voor zekerheid is gewoon door een factuur te uploaden van je aankoop en kijken of je volledige garantie wordt verleend. Zo nee: terug naar de verkoper.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Nu online
Vandaag en afgelopen zondag weer mensen blij gemaakt met een Venus E op een eigen groep. Bij bijna elke installatie loop ik wel tegen wifi problemen aan, maar het is wel altijd te verhelpen. Dit keer zorgde een wifi repeater ervoor dat de verbinding steeds weg ging. Deze had hetzelfde ssid als de oorspronkelijke AP dn zorgde voor storingen. Ook al was hij wel ingesteld als AP en niet als router en functioneren alle andere apparaten op de wifi al jaren stabiel. SSID veranderd op de repeater en de CT verbinding bleef stabiel.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Nu online
#durftevragen

Zijn er ook mensen die de Marsteks dusdanig ver van de CT002/CT003 hebben staan dat beiden op een ander AP moeten staan. Maar wel in hetzelfde LAN. Zo jah: gaat dit gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
harrr schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 20:08:
#durftevragen

Zijn er ook mensen die de Marsteks dusdanig ver van de CT002/CT003 hebben staan dat beiden op een ander AP moeten staan. Maar wel in hetzelfde LAN. Zo jah: gaat dit gewoon goed?
Uiteraard, gaat perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

#durftevragen

Bij mij wel (2x accu en CT03). Alleen was het 2e AP te ver weg, maar wilde ze er toch zo nodig mee connecten. Ik zag dat ook met meerdere ESP's waaronder die van de modbus.
Dus heb het vermogen van dat AP iets terug geschroefd, en nu zitten ze op hetzelfde AP als de CT03, welke eigenlijk veel betere dekking heeft op de plek van de accus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
#durftevragen

Het werkt wel, alleen als dat AP ook hetzelfde SSID heeft, heeft de Marstek er moeite mee. Hij verbindt niet per se automatisch met degene met het sterkste signaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 03-10 14:38
S2S schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:46:
[...]

Samen sterk > ik heb het ook gemeld bij Marstek :X

Landis+Gyr E360, 3X25A, CT300, 3X Venus e V2 (ieder eigen groep+eigen fase), Goodwe omvormer + 3660 Kw zonnepanelen, apart 2.4GHz wifi met meerdere AP's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:18
#durftevragen

Ja, beide op andere Mikrotik Cap ac access point, maar wel op hetzelfde netwerk/subnet natuurlijk, zonder client isolation

NL.1xMT5.12(V153)CT003(V117) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
#durftevragen

Ja zelfs op andere SSID’s. MT1 zit nu op slaapkamer AP van Deco, MT2 op Woonkamer Deco. En de CT003 op de Wifi van mijn Glas router in de Meterkast.
Soms zitten beide MT’s op woonkamer, dan weer op slaapkamer. De Accu’s zijn ook nooit het probleem met WiFi. De CT003 is gevoeliger.

[ Voor 20% gewijzigd door WargamingPlayer op 01-10-2025 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Nu online
Dank voor de reacties. Dan moet een extra UTP naar de schuur leggen met daar een AP met eigen SSID voor enkel de Marsteks gaan werken. Bij mij werkt een eigen AP goed, maar daar zit de CT003 ook op. En bij mijn ouders komen ze in de schuur waar echt geen dekking meer is van de wifi van het huis. Dus mijn plan was een UTP mee leggen met de bekabeling en een AP daar neer zetten met eigen SSID. Uiteraard geen router maar een AP in hetzelfde subnet zonder extra NAT of guest isolation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
harrr schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:32:
Dank voor de reacties. Dan moet een extra UTP naar de schuur leggen met daar een AP met eigen SSID voor enkel de Marsteks gaan werken. Bij mij werkt een eigen AP goed, maar daar zit de CT003 ook op. En bij mijn ouders komen ze in de schuur waar echt geen dekking meer is van de wifi van het huis. Dus mijn plan was een UTP mee leggen met de bekabeling en een AP daar neer zetten met eigen SSID. Uiteraard geen router maar een AP in hetzelfde subnet zonder extra NAT of guest isolation.
Slimste oplossing. En dan telefoon met AP in schuur verbinden om de boel te koppelen. De CT mag dan verbonden zijn met andere AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Ik merk de laatste paar dagen raar/onverwacht gedrag met mijn Venus E v2 ( Firmware 153, BMS 215, CT003 v117, moet het nog even updaten in sig 8)7 )

Hij lijkt niet met meer dan ~1000-1200W te willen ontladen :?. Overdag, als de zon volop schijnt, laadt hij wel gewoon met 2400W op en de instelling voor 'netwerkvermogen' (ontladen) staat ook gewoon op 2500W.

Maar ik heb nu al twee avonden dat, als we de vaatwasser draaien, deze op een gegeven moment 2100W pakt en het huis daarmee in totaal zo'n 2400W trekt. Dus dan zou de Marstek z'n volle vermogen moeten gaan leveren. Maar in plaats daarvan wordt ongeveer de helft van het benodigde vermogen dus alsnog uit het net getrokken en komt de Marstek dus niet boven de 1200 :? Niet super fijn met avonden als deze, waar de dynamische prijzen hoog zijn.

Hij draait normaal in AI modus. Als ik hem even handmatig configureer om op 2500W te ontladen, doet hij dit wel gewoon. Verbinding met CT003 is wel in orde, want buiten deze pieken om houdt hij de boel verder strak NOM.

Herkent iemand dit ?

edit: Het ljkt een beetje op het probleem van @2xdehelft ( 2xdehelft in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu" ), waarbij ik inderdaad ook al een poos niet meer het opladen op het goedkoopste moment heb gezien. Althans, het wordt niet meer aangegeven, het lijkt nog wel te gebeuren.

En inderdaad, waarschijnlijk is het tarief-gebaseerde gebeuren nu sowieso stuk tot ook Marstek de kwartierprijzen goed gaat gebruiken. Maar het gedrag met niet op vol vermogen ontladen is al een paar dagen langer.

edit2: Als ik hem in NOM/Anti-feed modus zet, dan gedraagt hij zich wel zoals verwacht. Net even getest met de waterkoker. Dan laat ik hem voorlopig maar op NOM staan. Zal ook een melding doen bij Marstek.....

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 01-10-2025 23:10 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00
Goed nieuws hier. Ik kreeg mijn 3 batterijen maar niet tot rust. Bleven op elkaar reageren, waardoor ik een oscilerend patroon kreeg van tussen de 60-100 watt plus en min. Vanmorgen zag ik dat de CT003 geen verbinding meer had. Stekker eruit aan beide kanten, 10 seconden uitgelaten en weer aangesloten. Nu net weer eens gekeken en super stabiel opeens. Ik had al verschillende keren vanuit de app gekozen voor een hardware reset en ook al eens de stroom eraf gehad. Maar zoals het nu loopt de afgelopen uren hoop ik dat het blijft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rxg90wruX7gE-XkkmIAfMyHgaJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fKFCSvwKIit2bOone0tvh13W.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YLA
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-10 23:11

YLA

pascallj schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:08:
[...]

Dat ligt eraan wat je wilt bereiken. De API is vergeleken met de Modbus zeer beperkt. Dan heb ik het hier even niet over de V3, want de status van de Modbus daar is nog discutabel momenteel. Modbus kan ook veel stabieler zijn aangezien de API over WiFi gaat, en we weten allemaal dat dat bij de Marstek soms nog wel eens hit or miss kan zijn. Mijn batterij heeft een signaalsterkte van +/- -70 dBm (wat niet geweldig is, maar ook niet onwerkbaar zou moeten zijn) en heb nu met testen al meerdere pogingen nodig om data uit te vragen.

Even een kort lijstje wat er gaat kunnen:
  • Uitlezen van basale waardes: SoC, vermogen, stroomrichting, totale batterijvoltage/stroom, temperatuur, totaal geladen/ontladen, modus, WiFi informatie
  • Veranderen van modus (AI/NOM/Manual)
  • Instellen van klokprogramma's (is dit echt nuttig bij gebruik van HA?)
  • Instellen van bepaald vermogen voor een bepaalde duur ('Passieve modus')
Enig nieuws al over de rechtstreekse connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3DWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 18:09:
[...]

Ja dat klopt toch ook? Staat er boven:
[Afbeelding]

Ik vind het wel slim als de accu en PV stroom laad en tegelijk goedkope stroom uit het net trekt op de goedkoopste kwartieren/uren.
Je moet dan zelf ontladen rond 19:30 (plaatje) als je geld wilt verdienen. Anders draai je NOM+.
Maar in hun documentatie staat wel dat AI-Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJPfxPeDmtfqz_Zm3IGQt7ZNWLg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VccFS7nPktO4nvOetEbhQZrc.jpg?f=fotoalbum_largemode zelflerend is. Heb MT ermee geconfronteerd maar krijg geen antwoord.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 09:19
[...]

Onzin: als ik een VW in Duitsland ga halen dan hoeft en gaat Pon mij geen garantie geven noch dealer ondersteuning.
Wat Marstek totaal verkeerd doet is gokken op meerdere paarden over de rug van de consument.
Een fabrikant mag zijn eigen garantiebepalingen bedenken. Bij Mastek weten we dan in ieder geval over de grens kopen niet getolereerd wordt. Of ze dat ook gaan handhaven is weer wat anders.
Je gebruikt nu eigenlijk een verkeerd voorbeeld. Voor auto's geldt europese garantie. Als ik in Duitsland een auto koop, dan heb ik in België gewoon garantie. Mijn auto die ik jaren geleden in Frankrijk kocht, had garantie. Ik sta op het punt een auto in Duitsland te kopen en die heeft gewoon europese garantie.

En volgens mij zijn de garantiebepalingen van Marstek gewoon niet geldig. Er is vrij verkeer van goederen dus garantie in Belgie of Nederland weigeren omdat je het toestel in Duitsland hebt gekocht, mag niet

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

2 dagen geleden stroomuitval gehad, mooi wat spul via de backup poort laten lopen, maar. Netwerk daarna ontregeld, ik kan dus met zekerheid zeggen valt je CT003 uit, netwerk. (Alle stekkers zaten in het stroom CT003 etc .. zoals alles draaide 5 maanden zonder uitval )

Alles weer geforceerd op de 2,4 GHz AP /Router, alles weer stabiel valt niet meer uit (ook niet ‘s nachts met laag verbruik) ze geven nu ook in de Marstek app aan bij draadloos netwerk selecteren, werkt alleen op 2.4 GHz .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vifra
[...]

dat klopt - Pon zal geen ondersteuning geven voor een aankoop in duitsland - maar uw aankooppunt in duitsland zal wel de ondersteuning moeten geven die beloofd is.
Als je bij aankoop de moeite doet om over de grens te kopen kan je diezelfde moeite ook steken als er ondersteuning nodig is ...

Komt er nog eens bij dat er bv. veel nederlandse bedrijven met een .be adres werken voor belgische bedrijven en daar dus nog wat consumentenverwarring door ontstaat ...

Wat ik dus zeg is dat marstek niet van hun verplichting kunnen afzien als ze 10 jaar garantie beloven gewoon omdat het niet dicht bij uw adres gekocht is ... daar hebben zij niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
harrr schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 21:32:
Als je dan toch bezig ben... koop een mesh systeem... problems solved.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eymey schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 22:43:
Ik merk de laatste paar dagen raar/onverwacht gedrag met mijn Venus E v2 ( Firmware 153, BMS 215, CT003 v117, moet het nog even updaten in sig 8)7 )

Hij lijkt niet met meer dan ~1000-1200W te willen ontladen :?. Overdag, als de zon volop schijnt, laadt hij wel gewoon met 2400W op en de instelling voor 'netwerkvermogen' (ontladen) staat ook gewoon op 2500W.

Maar ik heb nu al twee avonden dat, als we de vaatwasser draaien, deze op een gegeven moment 2100W pakt en het huis daarmee in totaal zo'n 2400W trekt. Dus dan zou de Marstek z'n volle vermogen moeten gaan leveren. Maar in plaats daarvan wordt ongeveer de helft van het benodigde vermogen dus alsnog uit het net getrokken en komt de Marstek dus niet boven de 1200 :? Niet super fijn met avonden als deze, waar de dynamische prijzen hoog zijn.
Vraagje is de batterij 's-morgens leeg, of juist net niet.... kan het zijn dat de beschikbare capaciteit over de gehele tijd wordt uitgesmeerd of zo iets. Las bij een ander dat er 's-nachts werd bijgeladen, ook zo iets van op goedkoop moment bijladen ivm niet voldoende capaciteit om de hele nacht te overbruggen voordat weer zonne-energie wordt verwacht of goedkope energie moment van die dag...

Kort en goed, ik probeer enige logica te ontdekken... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 09:19
SatScan schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:14:
[...]

Als je dan toch bezig ben... koop een mesh systeem... problems solved.
Als er totaal geen ontvangst is in een schuur, ga je niet veel hebben aan een mesh netwerk. Of je zou een AP ergens tussen de gebouwen hangen.

Als ik alles zo lees, heb ik blijkbaar toch geluk dat alles gewoonweg werkt? Paar unifi AP's, geen apart 2.4Ghz netwerk en het werkt.
Enige probleem dat ik gehad heb, kwam door een foutje van mij. Ik was vergeten een vast ip aan te maken voor de CT003. Netwerk uitgevallen en CT had ander ip en de batterijen vonden de CT niet meer. En was beetje vloeken en zweten om het weer in orde te krijgen. Alles moeten resetten en opnieuw toevoegen. CT wou geen verbinding maken met wifi als ik, in de eerste stap van het toevoegen, de naam veranderd had. Weer gereset, originele naam gelaten en binnen de seconde was er verbinding. Bij de ene batterij ook direct verbinding naar CT maar de andere batterij toonde als niet verbonden met CT in de app. Maar op de batterij brandde wel het CT-lichtje. Nog paar gereset en toegevoegd en opeens werkte het terug.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kenhas schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 09:34:
[...]

Als er totaal geen ontvangst is in een schuur, ga je niet veel hebben aan een mesh netwerk. Of je zou een AP ergens tussen de gebouwen hangen.

Als ik alles zo lees, heb ik blijkbaar toch geluk dat alles gewoonweg werkt? Paar unifi AP's, geen apart 2.4Ghz netwerk en het werkt.
Klopt maar als je dan toch bezig ben maak het gelijk toekomstvast en probleemloos...
... UTP kabel en een mesh-systeem

Pagina: 1 ... 273 ... 276 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.