Update over de niet goed te koppelen CT003 aan mijn MT Venus E.
Gisterenmiddag van alles zitten testen. Compleet ander Wifi netwerkje uitgerold met andere SSID.
CT003 en de MT Venus daarop gekoppeld. Daarna in de MT App proberen. CT003 zichtbaar en geeft DSMR waarden.
In de Venus proberen de CT te wijzigen van ShellyPro naar CT003. Lang wachten, geen resultaat (meter is offline...). Factory-reset van de CT003. Verwijderen uit App. Opnieuw toevoegen, weer proberen. Niks..
Tijdelijke Wifi netwerk weer afgebroken. Alles weer terug naar de Wifi van de KPN Box12b, op de "Extra Wfii 2,4GHz SSID.
Uiteraard weer hetzelfde resultaat. in de App alles zichtbaar en groen. Waarden actueel in CT003.
Wijzig CT in Venus: Nog niks veranderd, CT003 blijft offline.
Avond eten.
Kijk daarna in de App en de CT003 lijkt nu plots gewoon gekoppeld in de Venus en alles draait.
So far so good. Ik vertrouw het niet helemaal dus hou het goed in de gaten.
Vannacht is alles blijven draaien (op NOM).
Helaas is het niet zo goed NOM als toen ik de ShellyPro-EM50 emulatie in HA gebruikte, dat gaf een veel mooiere NOM op / rondom de nul.
Edit:
Na een redelijk functionerende koppeling tussen CT003 en Venus battery voor toch zeker 16 uur, is hij nu ineens weer "Offline" (maar in de App zie ik de CT003 gewoon "groen"). Echt betrouwbaar is het dus niet.
Heb een support ticket gemaakt in de app, maar al paar dagen nog geen reaktie.
Ik ga for the time being maar weer the ShellyPro emulatie in HA configureren.
[
Voor 9% gewijzigd door
djdj105 op 13-09-2025 12:46
]
MT Venus E V2 (v153.215) / CT003 (v117) / Kaifa MA105 / LilyGo-RS485 / HA in Proxmox op NUC / 2,97kWP Solar / DIY-ESP32-EVSE / Ampera-E EV