Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trojaanspaard
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07:11
DSSW schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:04:
[...]

Heb je locatie toegang aangezet bij het aanmaken van je account en euro zone gekozen?
Bedankt voor het meedenken! Ik heb inderdaad EU zone gekozen bij het aanmaken van het account/installeren van de app.

Ik heb voor de zekerheid een nieuw account aangemaakt (met locatievoorziening aan) en de MT opnieuw toegevoegd. Opnieuw de pop-up dat ik met v148 op de laatste versie zit. :-(

[ Voor 10% gewijzigd door trojaanspaard op 12-09-2025 21:52 ]

MT Venus E 5.12 ~ HWP1 ~ 8x 435wp Zuid-Oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steroen
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15-09 12:47
Is dit de bin file van v153? 202505301136007a5b57023.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steroen schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:54:
Is dit de bin file van v153? 202505301136007a5b57023.bin
Ja, maar ik zou je niet aanraden om op een andere manier te gaan updaten dan via de app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trojaanspaard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:50:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Ik heb inderdaad EU zone gekozen bij het aanmaken van het account/installeren van de app.

Ik heb voor de zekerheid een nieuw account aangemaakt (met locatievoorziening aan) en de MT opnieuw toegevoegd. Opnieuw de pop-up dat ik met v148 op de laatste versie zit. :-(
We hebben vanmiddag ook al een bericht gezien dat iemand om updates had gevraagd, ook beweerd dat ze klaar gezet zijn, maar daar kwamen ze ook niet binnen. Ik denk dat er iets niet lekker loopt daar.

Dan alsnog betwijfel ik of dat je problemen zou oplossen. Volgens draaien sommigen (ook met v148) al vanaf het begin met de HW P1 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steroen
pascallj schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:56:
[...]

Ja, maar ik zou je niet aanraden om op een andere manier te gaan updaten dan via de app.
Mijn batterij zit vast op V148. Reeds 2x update aangevraagd in de app maar deze komt er niet door..
Ik kan mijn CT003 niet koppelen met mijn batterij. Dus een software update leek mij een goed idee

[ Voor 13% gewijzigd door Steroen op 12-09-2025 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steroen schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:59:
[...]

Mijn batterij zit vast op V148. Reeds 2x update aangevraagd in de app maar deze komt er niet door..
Ik heb het gelezen, maar weet niet of spelen met de firmware een goed idee is met je net nieuwe batterijen... Maar doe dat je wilt ;)

Ik zou zelf duidelijk aangeven in feedback dat de updates niet doorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trojaanspaard
Steroen schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:59:
[...]

Dan ben ik in ieder geval niet de enige ;)
pascallj schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:58:
[...]

We hebben vanmiddag ook al een bericht gezien dat iemand om updates had gevraagd, ook beweerd dat ze klaar gezet zijn, maar daar kwamen ze ook niet binnen. Ik denk dat er iets niet lekker loopt daar.

Dan alsnog betwijfel ik of dat je problemen zou oplossen. Volgens draaien sommigen (ook met v148) al vanaf het begin met de HW P1 zonder problemen.
Zou het dan aan de hardware moeten liggen? De HW-P1 werkt al een goed halfjaar probleemloos op de HW app en integratie met HA. De data komt om een of andere reden alleen niet vanaf de HW-P1 naar de MT.
(voor extra verduidelijking: de P1 wordt wel herkend in de MT app en is ook verbonden in de app, ook de led CT op de MT is aan)

[ Voor 6% gewijzigd door trojaanspaard op 12-09-2025 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steroen
trojaanspaard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:04:
[...]

[...]

Zou het dan aan de hardware moeten liggen? De HW-P1 werkt al een goed halfjaar probleemloos op de HW app en integratie met HA. De data komt om een of andere reden alleen niet vanaf de HW-P1 naar de MT.
Bij mij werkt de homewizard P1 wel zonder problemen met 1 batterij. Voor mijn 2de batterij te gebruiken moet ik de CT003 verbonden krijgen op beide batterijen en daar loopt het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
trojaanspaard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:04:
[...]

[...]

Ik durf het niet te zeggen. Er is in het begin wel iets geweest met dat de HW P1 eruit gehaald is en weer terug. Maar weet niet of hij echt geblokkeerd was in bepaalde firmware versies of hoe dat nu zat. Die vraag laat ik even open voor de HomeWizard gebruikers hier.

Ik ben daar niet zo in thuis, maar heb je wel al die stappen doorlopen in de HW handleiding? Iets van een poort openzetten in de HW P1 voor lokale access. Of is dat voor het ecosysteem zelf ook nodig?

[ Voor 12% gewijzigd door pascallj op 12-09-2025 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trojaanspaard
pascallj schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:07:
[...]
Ik ben daar niet zo in thuis, maar heb je wel al die stappen doorlopen in de HW handleiding? Iets van een poort openzetten in de HW P1 voor lokale access. Of is dat voor het ecosysteem zelf ook nodig?
Yes, de local api staat aan. Die is inderdaad ook nodig om de P1 in HA te integreren. De P1 wordt herkend in de mt app, is online, het CT ledje op de MT zelf is aan, alleen de data wordt niet uitgelezen, en de diagnose wordt nooit afgerond. Ik heb een 3fase aansluiting, maar wisselen tussen 3 of 1 fase in de app maakt ook geen verschil

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPJcL0FzhAPvP7vEk5wYGlZJKtE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rlYC7qIRgnbGqy8TFbgH9MYB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door trojaanspaard op 12-09-2025 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaReaper
  • Laatst online: 15-09 22:24
Alan969 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:21:
[...]

OK, als je het niet verkoopt kan ik volgen.
Je koopt dus in aan 19,7ct/kWh en dat verbruik je dan op het ogenblik dat je anders 28ct/kWh of meer zou moeten betalen. Zo verdien je 8,3ct/kWh. Daar ben ik het mee eens. Maar in feite kost je batterij 4ct/kWh dus blijft er maar 4,3ct/kWh over.
Ik dacht dat je de energie terug verkocht aan het net. Met onze digitale meter en netwerkkosten kan dat waarschijnlijk nooit rendabel zijn.
Ik veronderstel dan dat je ook plaats overlaat voor de zon, zodat je deze niet op het net moet smijten. Hoeveel houd je over en hoeveel sla je op?
Heb je een idee hoeveel je op die manier zou kunnen uit het net halen, dus besparen? Waarschijnlijk doe je dat in de winter?
De besparing zal niet enorm zijn, maar alles is beter dan niets doen denk ik dan?
Op ongeveer de helft van de dagen in de winter denk ik dat je op deze manier geld kan uitsparen. Op de andere helft zijn de goedkope uren niet goedkoop genoeg om op de dure uren te kunnen besparen. Mijn plan is allereerst om onze autos op de goedkoopste uren te laden. Als er dan nog tijd over is wil ik mijn 3 batterijen op de 2-3 goedkoopste uren met 1500w laten laden (niet meer want dan worden we weer gepakt op het capaciteits tarief), dus pakweg 10kwh in totaal te besteden op de duurste uren, waar je dan per dag 50 cent tot een euro mee kan besparen, en voor winterdagen blijft er dan normaal ook wel genoeg ruimte over om de zonne energie op te vangen.
De besparing is niet veel, en ik vrees ook dat dit alleen maar interessant gaan zijn om te doen als het met een slimme integratie geautomatiseerd kan worden, want voor 50 cent zie ik mezelf als de nieuwigheid er af is nog niet dagelijks de prijzen bekijken en alles programmeren. Maar uiteindelijk verandert het wel je terugverdientijd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan969
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:27
op https://www.vlaanderen.be...rbatterijen-in-vlaanderen staan de voorwaarden voor de plug-in toestellen in Vlaanderen.
Enkele belangrijke bemerkingen:
1) je mag enkel toestellen kopen die Sinergrid heeft goedgekeurd. Er staat een lijst maar ik vind er geen MT!!!
2) Je mag met een digitale meter 800W aansluiten zonder het (goedgekeurde) toestel aan te melden. Fulvius zal dat kunnen detecteren! (Kan dus ook in NL) en zal dan aan de gebruiker een melding sturen waarop deze de gegevens moet bevestigen of verbeteren.
3) wie een analoge meter heeft moet het onmiddellijk melden.
4) als je omschakelt op 2500W dan MOET je dat melden binnen de 30 dagen. Maar dat kan je niet vermits MT (nog) niet toegelaten is.

Is er hier een Belg die al een melding kreeg van Fluvius?

[ Voor 3% gewijzigd door Alan969 op 12-09-2025 23:12 ]

Belg; 8kWp PV; 6,53kW SMA omvormer van 2009; No battery; HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan969
ThaReaper schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:56:
[...]
De besparing is niet veel, en ik vrees ook dat dit alleen maar interessant gaan zijn om te doen als het met een slimme integratie geautomatiseerd kan worden, want voor 50 cent zie ik mezelf als de nieuwigheid er af is nog niet dagelijks de prijzen bekijken en alles programmeren. Maar uiteindelijk verandert het wel je terugverdientijd wat.
Aan 50ct/dag en in de veronderstelling dat je dat 100 dagen per jaar doet, bespaar je 50€ (extra).
Na 10 jaar zal je dat 500€ opleveren. Dus niet zo veel, voor veel moeite.
Vanaf 1/10 zal de prijs om de 15 min wijzigen (als je het dynamisch tarief gebruikt bij Ecopower).

[ Voor 7% gewijzigd door Alan969 op 12-09-2025 23:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Alan969 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:11:
op https://www.vlaanderen.be...rbatterijen-in-vlaanderen staan de voorwaarden voor de plug-in toestellen in Vlaanderen.
1) je mag enkel toestellen kopen die Sinergrid heeft goedgekeurd. Er staat een lijst maar ik vind er geen MT!!!
2) Je mag met een digitale meter 800W aansluiten zonder het (goedgekeurde) toestel aan te melden. Fulvius zal dat kunnen detecteren! (Kan dus ook in NL) en zal dan aan de gebruiker een melding sturen waarop deze de gegevens moet bevestigen of verbeteren.
4) als je omschakelt op 2500W dan MOET je dat melden binnen de 30 dagen. Maar dat kan je niet vermits MT (nog) niet toegelaten is.

Over de homologatie van de Marstek in België is al een heleboel geschreven. We hebben er zelfs een apart topic aan gewijd omdat het op een gegeven moment de spuigaten uitliep.

Als ik het goed begrepen heb van onze zuiderburen is de Marstek wel gehomologeerd (hij staat gewoon op de lijst op synergrid.be), maar alleen bij gebruik van de CT002 (CT klemmen). Dat ligt volgens mij niet aan Marstek, maar aan de wetgeving in België, die verbiedt volgens mij te sturen via P1 data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 15-09 23:28

De Marstek staat wel op de lijst.
Er is op synergrid een aparte Plug-In lijst.
Daar gaat hij sowieso opstaan aangezien ik mijn MT's aangemeld heb :+

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LI5e1Dbqx5aiKLMvJDcmRi1NucM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/umIxVb1BonOVaSEkVwrYJ1OE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Druppeltje_ op 13-09-2025 00:05 ]

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Druppeltje_
pascallj schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:19:
[...]

Over de homologatie van de Marstek in België is al een heleboel geschreven. We hebben er zelfs een apart topic aan gewijd omdat het op een gegeven moment de spuigaten uitliep.

Als ik het goed begrepen heb van onze zuiderburen is de Marstek wel gehomologeerd (hij staat gewoon op de lijst op synergrid.be), maar alleen bij gebruik van de CT002 (CT klemmen). Dat ligt volgens mij niet aan Marstek, maar aan de wetgeving in België, die verbiedt volgens mij te sturen via P1 data.
Klopt. Officieel mogen wij de P1 meter hier niet voor gebruiken. Hij moet gebruikt worden volgens onze wetgeving met een EnFluRi sensor. Wat het dan ook vanzelf weer veel minder plug and play maakt. Mja waarom het makkelijk doen als moeilijk ook kan? :)B

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Druppeltje_ schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 00:08:
[...]

Mja waarom het makkelijk doen als moeilijk ook kan? :)B
Off topic

Dat noemen ze in nederland de "belastingdienst" _/-\o_

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus 5,12kw V153, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 18:07
trojaanspaard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:27:
[...]

Yes, de local api staat aan. Die is inderdaad ook nodig om de P1 in HA te integreren. De P1 wordt herkend in de mt app, is online, het CT ledje op de MT zelf is aan, alleen de data wordt niet uitgelezen, en de diagnose wordt nooit afgerond. Ik heb een 3fase aansluiting, maar wisselen tussen 3 of 1 fase in de app maakt ook geen verschil

[Afbeelding]
Iets soortgelijks had ik ook met de HW P1. Ik kan me niet helemaal herinneren wat ik heb gedaan om dat goed te krijgen, maar ben tijdje terug alweer overgestapt naar de CT003. Belangrijk is in ieder geval dat je een simpel en plat netwerk hebt (geen IoT, vlans, of iets anders dat verschil maakt in onderlinge toegang lokaal en naar internet, geen DNS director etc.). Je kan proberen om eerst de CT uit je configuratie te wissen in de App (en wacht minimaal 5 minuten), weer toevoegen als nieuwe CT (zonder een nieuwe naam te geven) en de MT te laten koppelen met de CT en vervolgens weer met de HW P1 koppelen. Ook moet je deze stappen niet te snel achter elkaar doen, er kan nog wat left-overs op de Marstek cloud servers staan, wat niet meteen weg is wat ook problemen kan geven. Eventueel kan je proberen om de HA integratie met de HW P1 even uit te zetten (als ook alle HW apps op je mobiel die de HW P1 meter uitlezen en/of andere HW apparaten die iets doen met de HW P1) zodat de P1 meter alleen maar de http API calls van de MT batterij voor zijn kiezen krijgt tijdens die diagnose fase. HW P1 is simpel ding, en kan niet al te veel tegelijk doen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:23
Op basis van firmware analyse een nieuwe test versie van hame relay voor 154 firmware, inmiddels meer duidelijk wat er mis gaat. Ik heb zelf geen 154 en gebruik ook (nog) geen hame relay maar wie graag wil testen kan 'm hier vinden: https://github.com/rweijnen/hame-relay-test

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:13
bommel schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 00:42:
Op basis van firmware analyse een nieuwe test versie van hame relay voor 154 firmware, inmiddels meer duidelijk wat er mis gaat. Ik heb zelf geen 154 en gebruik ook (nog) geen hame relay maar wie graag wil testen kan 'm hier vinden: https://github.com/rweijnen/hame-relay-test
Kan je de addon image ook even aanpassen , dan kan ik het eens testen, want deze verwijst nog naar die van Tom.. eventueel een andere versie nr, want de namen zijn ook hetzelfde., dan is het moeilijk te zien in HA welke addon je effectief aan het testen bent ;-)

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:35
DSSW schreef op donderdag 11 september 2025 @ 20:08:
[...]

6 stuks is wel een vette installatie 😁
Maar wat ik mij afvraag is hoe dikwijls gaan ze die leeg krijgen als ze maar 1/3 van de PV productie verbruiken op zonnige dagen? Hoeveel cycli verwacht je jaarlijks te halen per batterij?
Vaak. Ze hebben 2 EV's die nog meer vragen dan de opslag capaciteit. Daarnaast een B&B waar soms ook gasten komen met een EV. Maar de Marsteks mogen juist ondersteunen, laden op de zon en aanvullen tot 11KW.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

harrr schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 08:14:
[...]

Vaak. Ze hebben 2 EV's die nog meer vragen dan de opslag capaciteit. Daarnaast een B&B waar soms ook gasten komen met een EV. Maar de Marsteks mogen juist ondersteunen, laden op de zon en aanvullen tot 11KW.
Hoop die bbq ook elektrische dan ?
bommel schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 00:42:
Hoop datvdeze bij mij ook gaat werken en ik eindelkkk eens cell voltages kan lezen
Of steeds de zelfde cell snelste leeg en vol is

Bij mij hebben ze nu zeggen ze api geactiveerd . Even zien wat ik daar nu ook weer aan heb ik home assistant

[ Voor 9% gewijzigd door Maxwp op 13-09-2025 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:57

Neen, nog geen melding gekregen. Ik heb sinds respectievelijk mei en juni 2 Marsteks draaien op 2500W. Alleen op NOM. Die geven ook nooit meer dan enkele tientallen W terug aan het net, ook 's nachts als er geen zon is. Dat laatste kan een signaal zijn dat er een batterij(en) actief is. Maar er is geen kat die kan zien of je batterijen op 2500W of 800W staan, al zeker niet als je gewoon NOM blijft gebruiken. Ze zijn wel volgens de regels aangesloten op een aparte groep maar dat is een ander verhaal. Trouwens, mijn gemiddeld huisverbruik is altijd hoger dan wat mijn zonnepanelen kunnen leveren, weinig tot geen injectie van PV (ga er trouwens volgende week 1.8kWp bijleggen), alles wordt netjes opgesoupeerd door de batterijen die de energie dan mooi terugleveren aan het huis. Met het bijleggen van plug-in PV zou het wel kunnen zijn dat ik een melding krijg wanneer ik niet genoeg batterijcapaciteit heb voor de absorptie van het teveel aan PV energie. Maar dat zal dan (eventueel) een melding zijn dat ik meer injecteer dan het aangegeven geïnstalleerde vermogen, wat ik niet verwacht. Afwachten tot volgende lente.

[ Voor 5% gewijzigd door Gely op 13-09-2025 09:32 ]

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo HIP-HDE1 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA Omvormer - 2 x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine

• djdj105
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Update over de niet goed te koppelen CT003 aan mijn MT Venus E.
Gisterenmiddag van alles zitten testen. Compleet ander Wifi netwerkje uitgerold met andere SSID.
CT003 en de MT Venus daarop gekoppeld. Daarna in de MT App proberen. CT003 zichtbaar en geeft DSMR waarden.
In de Venus proberen de CT te wijzigen van ShellyPro naar CT003. Lang wachten, geen resultaat (meter is offline...). Factory-reset van de CT003. Verwijderen uit App. Opnieuw toevoegen, weer proberen. Niks..
Tijdelijke Wifi netwerk weer afgebroken. Alles weer terug naar de Wifi van de KPN Box12b, op de "Extra Wfii 2,4GHz SSID.
Uiteraard weer hetzelfde resultaat. in de App alles zichtbaar en groen. Waarden actueel in CT003.
Wijzig CT in Venus: Nog niks veranderd, CT003 blijft offline.
Avond eten.
Kijk daarna in de App en de CT003 lijkt nu plots gewoon gekoppeld in de Venus en alles draait.
So far so good. Ik vertrouw het niet helemaal dus hou het goed in de gaten.
Vannacht is alles blijven draaien (op NOM).
Helaas is het niet zo goed NOM als toen ik de ShellyPro-EM50 emulatie in HA gebruikte, dat gaf een veel mooiere NOM op / rondom de nul.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktwjel4nvUciZJLWMNFOjecERgM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/xKYqgHi6j57tuxICL5kT8MvV.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pqSe-OLqpyFDvoHze5CzPovbXXM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3QsEkfdcnPI5vbqlWULXtvBO.png?f=fotoalbum_tile
Edit:
Na een redelijk functionerende koppeling tussen CT003 en Venus battery voor toch zeker 16 uur, is hij nu ineens weer "Offline" (maar in de App zie ik de CT003 gewoon "groen"). Echt betrouwbaar is het dus niet.
Heb een support ticket gemaakt in de app, maar al paar dagen nog geen reaktie.
Ik ga for the time being maar weer the ShellyPro emulatie in HA configureren.

[ Voor 9% gewijzigd door djdj105 op 13-09-2025 12:46 ]

MT Venus E V2 (v153.215) / CT003 (v117) / Kaifa MA105 / LilyGo-RS485 / HA in Proxmox op NUC / 2,97kWP Solar / DIY-ESP32-EVSE / Ampera-E EV

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:29
trojaanspaard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 22:27:
[...]

[Afbeelding]
Heb je al gecontroleerd of je HW P1-meter de laatste firmware heeft?
Ga naar instellingen (tandwiel), apparaten en selecteer je P1-meter. Klik rechtsboven op de 3 puntjes en dan komt dit tevoorschijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AEAmCpz14uXZOCR5YyWHNOkZOvY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2EeRzAzZetDf2wsBbEnwmVAI.jpg?f=fotoalbum_large

De reden van deze update ben ik even kwijt. Wellicht het proberen waard.

• jackyboy8500
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 17:54
iemand ervaring met deze opstelling?

- 1x MT Venus E 5,12kW batterij
- HomeWizard splitter op P1 poort slimme meter van Fluvius met externe voeding
- P1 meter van HomeWizard op splitter ingeplugd
- CT003 van MT ingeplugd op splitter

probleem: P1 meter van HomeWizard werkt goed maar CT003 blijft alles op nul staan, geen info beschikbaar via CT003. Reeds verwijderd in de app en opnieuw toegevoegd. CT003 rechtstreeks op slimme meter (dus zonder splitter) werkt wel goed.

• trojaanspaard
Sonero schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 10:40:
[...]

Heb je al gecontroleerd of je HW P1-meter de laatste firmware heeft?
Ga naar instellingen (tandwiel), apparaten en selecteer je P1-meter. Klik rechtsboven op de 3 puntjes en dan komt dit tevoorschijn:
gmj2 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 00:23:
[...]

Iets soortgelijks had ik ook met de HW P1. Ik kan me niet helemaal herinneren wat ik heb gedaan om dat goed te krijgen, maar ben tijdje terug alweer overgestapt naar de CT003. Belangrijk is in ieder geval dat je een simpel en plat netwerk hebt (geen IoT, vlans, of iets anders dat verschil maakt in onderlinge toegang lokaal en naar internet, geen DNS director etc.). Je kan proberen om eerst de CT uit je configuratie te wissen in de App (en wacht minimaal 5 minuten), weer toevoegen als nieuwe CT (zonder een nieuwe naam te geven) en de MT te laten koppelen met de CT en vervolgens weer met de HW P1 koppelen. Ook moet je deze stappen niet te snel achter elkaar doen, er kan nog wat left-overs op de Marstek cloud servers staan, wat niet meteen weg is wat ook problemen kan geven. Eventueel kan je proberen om de HA integratie met de HW P1 even uit te zetten (als ook alle HW apps op je mobiel die de HW P1 meter uitlezen en/of andere HW apparaten die iets doen met de HW P1) zodat de P1 meter alleen maar de http API calls van de MT batterij voor zijn kiezen krijgt tijdens die diagnose fase. HW P1 is simpel ding, en kan niet al te veel tegelijk doen...
Bedankt voor het meedenken beide!
* de HW-P1 draait op de laatste versie volgens de app 5.1903
* Ik heb alle stappen doorlopen, met een ruim aantal minuten tussen de verschillende stappen. inclusief het loskoppelen van de HA integratie. Helaas ook zonder resultaat.

Wel zojuist bericht vanuit Marstek (Alan) over het niet verkrijgen van de firmwareupdate:

Hello customer, we apologize for any inconvenience caused. This is an issue with the app, and we will soon release a new version to solve the problem. Could you please wait a few more days. Alan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
eatme schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 07:31:
Ik heb mijn Marstek wel aangemeld. De netbeheerder ziet het toch wel als ik ‘s nachts niets meer uit het net verbruik terwijl de zon niet schijnt. Dat kan een paar oorzaken hebben:

- Fraude
- storing
- ik zet ‘s nachts alles uit
- accu

Omdat ik niet wil dat ze komen kijken voor de eerste 2 mogelijkheden heb ik hem aangemeld.
Same. Samen de schouders eronder. De netbeheerder kan er financieel verder niets mee.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 13-09-2025 11:06 ]

• Metsubsidie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09 13:36

Metsubsidie

Doet meer met subsidie

jackyboy8500 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:05:

probleem: P1 meter van HomeWizard werkt goed maar CT003 blijft alles op nul staan, geen info beschikbaar via CT003. Reeds verwijderd in de app en opnieuw toegevoegd. CT003 rechtstreeks op slimme meter (dus zonder splitter) werkt wel goed.
Ik heb ook zoiets maar een andere P1 meter dan die van HW en dat werkt met losse voeding uitstekend van de splitter. De CT 003 heeft geen eigen voeding.

Misschien voeding verzwaren?

[ Voor 5% gewijzigd door Metsubsidie op 13-09-2025 11:15 ]

1 * Marstek Venus V2 5,12 Kwh - V153 , BMS - V215 , CT003 - V117

Ik lees dat je de splitter van voeding hebt voorzien, maar heb je de CT003 ook van voeding voorzien? Het schijnt ook nog wel eens te helpen wat te husselen met welk apparaat je op welke poort inklinkt.

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:23
NoFate schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 07:28:
[...]

Kan je de addon image ook even aanpassen , dan kan ik het eens testen, want deze verwijst nog naar die van Tom.. eventueel een andere versie nr, want de namen zijn ook hetzelfde., dan is het moeilijk te zien in HA welke addon je effectief aan het testen bent ;-)
Heb het aangepast, kun je eens kijken of het zo goed is?

• Gely

Ik heb het zo gedaan, overal voeding op! En de poorten op de splitter benut zoals op de foto. Zeer stabiel en nooit problemen gehad.
Gely schreef op woensdag 10 september 2025 @ 08:07:
[...]

Inderdaad, en ik kan vooral aanraden om zowel de CT003 als de HW Splitter van voeding te voorzien. Onder het motto baat het niet dan schaadt het niet, wel uiterst stabiel hier.
Ik deed het zo:
[Afbeelding]

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo HIP-HDE1 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA Omvormer - 2 x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine

• gmj2
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 18:07
zeef schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:06:
[...]

Same. Samen de schouders eronder. De netbeheerder kan er financieel verder niets mee.
De netbeheerder niet nee. Maar wie krijgt die data nog meer? Ik wil onder geen beding dat de energie boeren dat krijgen, want die weten dat dan weer uit te buiten voor hun gewin, en belastingdienst wellicht ook.
Anyway, zoals eerder vermeld, ieder moet voor zich beslissen wat je beweegredenen zijn. Ik ga er verder niet meer op reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweeek
  • Nu online
trojaanspaard schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:05:
[...]

[...]

Wel zojuist bericht vanuit Marstek (Alan) over het niet verkrijgen van de firmwareupdate:

Hello customer, we apologize for any inconvenience caused. This is an issue with the app, and we will soon release a new version to solve the problem. Could you please wait a few more days. Alan
Apart dat de nagenoeg zelfde situatie ondertussen bij djdj wel werkt, maar goed hulp is in aantocht en dat is ook fijn.

[ Voor 19% gewijzigd door tweeek op 13-09-2025 11:43 ]

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus 5,12kw V153, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart

• tweeek
  • Nu online
En ook deze resultaten zeggen zonder woorden genoeg.
Nog wel bezig met een tijds instelling van de boiler wat nog niet lukken wil
Deze week 2 x gehad dat het ct icoontje grijs bleef en op de marstek ook, na een kwartier zichzelf hersteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUNxyEyQA6ADYSnG-oq0PfKNl70=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VqixACjr6SbmO4zScf3b6igZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
bommel schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:29:
[...]

Krijg nog een error, heb screenshot gepost op GitHub , dan kunnen we daar verder communiceren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Marstek is toegelaten door synergrid en kan je registreren op Fluvius, ik heb het gedaan voor mijn 3 Marsteks

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Steek de CT003 eens in een andere poort van de splitter, bij sommigen gaf dat resultaat

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 13:00
NoFate schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:23:
[...]

Krijg nog een error, heb screenshot gepost op GitHub , dan kunnen we daar verder communiceren
Ik krijg ook een error bij het installeren van de Add-on. Waar heb jij dat screenshot geplaatst?

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate
dannyro schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 12:46:
[...]

Ik krijg ook een error bij het installeren van de Add-on. Waar heb jij dat screenshot geplaatst?
Hier zo:

https://github.com/tomquist/hame-relay/issues/74

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 13-09-2025 13:01 ]

• HexaFox
  • Laatst online: 12:49
Gely schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:22:
[...]

Neen, nog geen melding gekregen. Ik heb sinds respectievelijk mei en juni 2 Marsteks draaien op 2500W. Alleen op NOM. Die geven ook nooit meer dan enkele tientallen W terug aan het net, ook 's nachts als er geen zon is. Dat laatste kan een signaal zijn dat er een batterij(en) actief is. Maar er is geen kat die kan zien of je batterijen op 2500W of 800W staan, al zeker niet als je gewoon NOM blijft gebruiken. Ze zijn wel volgens de regels aangesloten op een aparte groep maar dat is een ander verhaal. Trouwens, mijn gemiddeld huisverbruik is altijd hoger dan wat mijn zonnepanelen kunnen leveren, weinig tot geen injectie van PV (ga er trouwens volgende week 1.8kWp bijleggen), alles wordt netjes opgesoupeerd door de batterijen die de energie dan mooi terugleveren aan het huis. Met het bijleggen van plug-in PV zou het wel kunnen zijn dat ik een melding krijg wanneer ik niet genoeg batterijcapaciteit heb voor de absorptie van het teveel aan PV energie. Maar dat zal dan (eventueel) een melding zijn dat ik meer injecteer dan het aangegeven geïnstalleerde vermogen, wat ik niet verwacht. Afwachten tot volgende lente.
Ik weet niet hoe uw installatie exact is aangesloten of het effectief een 3-fasige configuratie betreft maar wanneer de batterij injecteert op fase 3 terwijl het verbruik hoofdzakelijk op fases 1 en 2 plaatsvindt dan registreert de digitale meter dit (bv. F1: +500W, F2: +1500W, F3: –2000W). De totalen worden wel gesaldeerd, maar per fase is dit zichtbaar. Of Fluvius er verder iets mee doet is een ander verhaal.

• Gely
HexaFox schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:07:
[...]

Ik weet niet hoe uw installatie exact is aangesloten of het effectief een 3-fasige configuratie betreft maar wanneer de batterij injecteert op fase 3 terwijl het verbruik hoofdzakelijk op fases 1 en 2 plaatsvindt dan registreert de digitale meter dit (bv. F1: +500W, F2: +1500W, F3: –2000W). De totalen worden wel gesaldeerd, maar per fase is dit zichtbaar. Of Fluvius er verder iets mee doet is een ander verhaal.
Ja dat mocht ik inderdaad nog even verduidelijken. Ik heb het specifiek over 1-fasige aansluitingen zoals de mijne. Ook bedacht ik net even het scenario waarbij iemand bijv. een elektrische boiler heeft van pakweg 2500W. Als die 's nachts opspringt, en dat is eventueel zo in te stellen dat die dat nooit doet, zal die boiler in het geval van een batterij die 2500W kan leveren, daarmee verwarmen. Door de traagheid van de batterij en de bijhorende P1 meter kan het zijn dat de batterij nog even 2500W levert terwijl er van de boiler uit geen vraag meer is. Die 2500W gaan dus, weliswaar zeer kort, het net op. Dat kan Fluvius dus inderdaad ook detecteren indien ze dat willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iorses
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 06:12
bommel schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 11:29:
[...]

Getest, helaas doet het niks.
Hame2MQTT log:
code:
1
[11:41:20] WARN: No response received from xxx within timeout period

4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - FW V154 / BMS V216, CT003 - V117, Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
iorses schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:43:
[...]

Getest, helaas doet het niks.
Hame2MQTT log:
code:
1
[11:41:20] WARN: No response received from xxx within timeout period
Hier hetzelfde.
WARN: No response received from acdxxxx within timeout period

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@iorses @dannyro

Misschien kunnen jullie het debuggen van de integratie even verplaatsen naar de GitHub pagina. Blijft het voor @bommel ook overzichtelijk en blijft dit topic ook iets schoner met dingen die niet echt gerelateerd zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dannyro
pascallj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:52:
@iorses @dannyro

Misschien kunnen jullie het debuggen van de integratie even verplaatsen naar de GitHub pagina. Blijft het voor @bommel ook overzichtelijk en blijft dit topic ook iets schoner met dingen die niet echt gerelateerd zijn.
Geen probleem hoor. Anderzijds zijn er hier toch ook velen die deze add-on gebruiken, en nu dat V154 meer gaat aangeboden worden is dat misschien ook interessant?

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:26

Sr_Ogel

Klop klop klop

Vannacht toch iets geks. Batterij volgens modbus uitlezen op 4:00 plotseling naar 0% gegaan in 1x. Daarna gaat de batterij opladen en trekt hij ruim een halve kWh uit het net. Als hij weer op 11% is stopt hij.

Batterij staat ingesteld op NOM.

Heb hier 1x eerder een bericht gelezen over een SOC van 0% maar verder geen aanknopingspunten.

Kan er verder ook niks mee maar wellicht gaat het bij meer mensen opvallen.

CT003 BMS V215 firmware V153

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dannyro schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:57:
[...]

Geen probleem hoor. Anderzijds zijn er hier toch ook velen die deze add-on gebruiken, en nu dat V154 meer gaat aangeboden worden is dat misschien ook interessant?
Zeker en zodra het werkend is gekregen kan je het hier ook melden hoor. Maar het debuggen van een integratie die nog niet af is, is alleen maar interessant voor ~bommel (en andere debuggers) en verder voor niemand in dit topic.
Sr_Ogel schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:59:
Vannacht toch iets geks. Batterij volgens modbus uitlezen op 4:00 plotseling naar 0% gegaan in 1x. Daarna gaat de batterij opladen en trekt hij ruim een halve kWh uit het net. Als hij weer op 11% is stopt hij.

Batterij staat ingesteld op NOM.

Heb hier 1x eerder een bericht gelezen over een SOC van 0% maar verder geen aanknopingspunten.

Kan er verder ook niks mee maar wellicht gaat het bij meer mensen opvallen.

CT003 BMS V215 firmware V153
We lezen dit meerdere keren per week hier. Blijkbaar gebeurt het bij BMS 215 ook nog (heb het daar zelf niet meer gezien, maar goed om te weten). De batterij doet dit om te voorkomen dat hij te leeg raakt. Een halve kWh vind ik zelf wat veel, zeker als je kan verwachten dat hij op de dag toch weer met zon geladen gaat worden, maar het is wat het is!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 21:59
De MT weet niet of en wanneer de zon terug te voorschijnt komt.
Gezien het grootste deel van de standby energie uit accu komt en dit 24/7 zal dit verbruik zich op geregelde tijdstippen voordoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bruneelm schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 14:25:
De MT weet niet of en wanneer de zon terug te voorschijnt komt.
Gezien het grootste deel van de standby energie uit accu komt en dit 24/7 zal dit verbruik zich op geregelde tijdstippen voordoen.
Ik ga er vanuit dat dit een reactie is op mij.

Ik bedoel er mee te zeggen dat dit product zich hoofdzakelijk richt op het opladen via zonnestroom. Je kunt er dus vanuit gaan dat er dagelijks wel iets geladen wordt. Dus hoef je echt geen halve kWh te laden om de batterij in conditie te houden. 100 Wh is meer dan voldoende om een halve dag vooruit te kunnen bijvoorbeeld. Dus in dat geval gewoon rustig 15 minuten met 400 W laden en je kan weer een tijd vooruit. Mocht er niet bijgeladen worden, doe je het na een halve dag weer opnieuw.

Lijkt mij een veel betere strategie voor dit type product. Krijg je ook veel minder snel vragen van gebruikers.

• Alan969
Druppeltje_ schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 23:50:
[...]

De Marstek staat wel op de lijst.
Er is op synergrid een aparte Plug-In lijst.
Daar gaat hij sowieso opstaan aangezien ik mijn MT's aangemeld heb :+

Edit:
[Afbeelding]
Bedankt aan allen voor al die verduidelijkingen. Blijkbaar is de Synergridlijst op de site van Fluvius helemaal niet up to date. Foei

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 12:39
Sr_Ogel schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 13:59:
Is "normaal", exacte reden onbekend maar ik denk zelf aan een soort kalibratie.

🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 153, BMS 215, App v1.6.47 | HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackyboy8500
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-09 17:54

bedankt voor de suggesties: ik heb HW & CT003 eens omgewisseld en nu werken beide ! Vreemd.

• tweeek
  • Nu online
Zojuist open ik de marstek app op de tablet, na de melding van nkon, vraagt ie om bluetooth verbinding te maken...... misschien voor een update, maar er gebeurt tot zover niks? , behalve dat BT aan staat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NoFate
Weekje geleden had ik gepost dat ik een V1 had gekregen bij een RMA aanvraag van V2, mailtje gestuurd dat ik niet tevreden was, vandaag mailtje terug en een V2 is opnieuw onderweg... :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweeek
  • Nu online
NoFate schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:55:
Weekje geleden had ik gepost dat ik een V1 had gekregen bij een RMA aanvraag van V2, mailtje gestuurd dat ik niet tevreden was, vandaag mailtje terug en een V2 is opnieuw onderweg... :-)
Niet alle ontevredenheid kan opgelost worden maar deze dus wel, veel plezier met je nieuwe marstek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Druppeltje_
NoFate schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:55:
Ja dat is mooi.
Ook exact het punt dat ik probeerde te maken toen er naar aanleiding van jouw verhaal al een paar op de achterste poten stonden ivm de garantie afhandeling.

• Druppeltje_
tweeek schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 17:51:
Zojuist open ik de marstek app op de tablet, na de melding van nkon, vraagt ie om bluetooth verbinding te maken...... misschien voor een update, maar er gebeurt tot zover niks? , behalve dat BT aan staat.
Als bluetooth uitstaat vraagt die dat elke keer als de app geopend word (bij mij alleszins).
''Marstek wil bluetooth aanzetten''.

• iorses
We hebben het hier al eens gehad over hoe secuur de meetwaardes zijn die uit de modbus komen.
Ik heb van het begin 4 Shellys gebruikt om te meten, in het begin waren de waardes van Shelly en Modbus totaal niet te vergelijken maar na een paar updates merkte ik op dat het nagenoeg gelijk was.
Omdat veel mensen hier de HW plugs hebben heb ik er ook 4 aangeschaft en in gebruik genomen, echter zie ik hier nu wel de afwijking opduiken die mensen gemeld hebben.
Hoe betrouwbaar is de HW plug nu echt?

4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - FW V154 / BMS V216, CT003 - V117, Home Assistant

iorses schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:58:
We hebben het hier al eens gehad over hoe secuur de meetwaardes zijn die uit de modbus komen.
Ik heb van het begin 4 Shellys gebruikt om te meten, in het begin waren de waardes van Shelly en Modbus totaal niet te vergelijken maar na een paar updates merkte ik op dat het nagenoeg gelijk was.
Omdat veel mensen hier de HW plugs hebben heb ik er ook 4 aangeschaft en in gebruik genomen, echter zie ik hier nu wel de afwijking opduiken die mensen gemeld hebben.
Hoe betrouwbaar is de HW plug nu echt?
Over wat voor afwijking hebben we het dan?

• iorses
pascallj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:59:
[...]

Over wat voor afwijking hebben we het dan?
Bovenste is HW, onderste is modbus.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi13G64ZmrO9gvRngbLAyRkXrVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IizuomcuARkAdja64Y4J0ZEA.jpg?f=fotoalbum_large
Het is niet veel, maar ik vraag me af waar het in kan zitten. Meet de plug zijn eigen verbruik mee wellicht?
HW heeft een hele mooie app vandaar dat ik ook de plugs aangeschaft heb.

[ Voor 13% gewijzigd door iorses op 13-09-2025 19:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Druppeltje_
iorses schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:01:
[...]

Bovenste is HW, onderste is modbus.[Afbeelding]
Het is niet veel, maar ik vraag me af waar het in kan zitten. Meet de plug zijn eigen verbruik mee wellicht?
HW heeft een hele mooie app vandaar dat ik ook de plugs aangeschaft heb.
Ik heb 6 HW plugs in gebruik in en rond huis. (Waarvan 2 op de MT's).
Ik heb ook HW kWh meters in de kast staan.
Als ik die waardes vergelijk dan zijn de plugs toch tamelijk accuraat. En aangezien de kWh meters van HW MID-gekeurd zijn denk ik niet dat de plugs heel ver van de realiteit zitten.

• iorses
Druppeltje_ schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:36:
[...]

Ik heb 6 HW plugs in gebruik in en rond huis. (Waarvan 2 op de MT's).
Ik heb ook HW kWh meters in de kast staan.
Als ik die waardes vergelijk dan zijn de plugs toch tamelijk accuraat. En aangezien de kWh meters van HW MID-gekeurd zijn denk ik niet dat de plugs heel ver van de realiteit zitten.
Dit antwoord zocht ik, goed om te weten.
MID meter liegt niet, veel secuurder ga je ze niet krijgen.
Dankjewel!

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Hierbij een update van de RTE van de Venus E 3.0. Er is natuurlijk altijd wat gedoe over met hoeveel de accu aan SoC binnen kwam, de SoC op het laatste meetmoment, het vermogen (800/2500/NOM), etc. maar ik heb hem hier door omstandigheden 99% van de tijd op 800 Watt laten draaien en 1% NOM met max 2500 Watt.

Ik zeg niet dat dit een 100% correcte weergave en uitkomst is, maar persoonlijk schat ik hem wel in als in de juiste richting. Dit is ongeveer 1,5-2% lager dan een Zendure 2400AC die hier 85-85,5% RTE haalt, 1-2% boven een Zendure Hyper 2000 met 81-82% RTE en zeer ruim boven de HW PiB met 67-76% RTE.

Hoor graag of ik een meetfout heb gemaakt of dat dit in de juiste richting zit met 83,35%:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oM9qmJknKbNPEL-MqmhUvjxOolg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/al3efMLQJIy8uZuId21dSBC2.png?f=user_large

Hierbij de onderleggers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oTtuZomEsjxOGsYyxp1dJE_7wRE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoNH6TlOiFgRSBOV57kvWwku.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8uHuUirTq8GH_A_bDGK-VwwdJAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fLdBSWYJsqSRPCtCJWdoTWC0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H22AcoCheoCjZbQaf9-U6hUxRIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AGWP3QXBEe4PzU0jmu5MSYaY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhSjkLcaCWOoq25y0QmO1QDm_0E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JoAdx23cFYwiMB9zpTmnSwtA.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de V3 inmiddels niet meer in mijn bezit, dus kan geen updates of langere termijn statistieken meer verzorgen.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
iorses schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 19:42:
[...]

Dit antwoord zocht ik, goed om te weten.
MID meter liegt niet, veel secuurder ga je ze niet krijgen.
Dankjewel!
Vandaag:
HW Plug 5,85 kWh
Modbus 5,67 kWh
Ongeveer zoals bij U.

Gemeten van 21/5/2025
HW Plug 527,74 kWh
Modbus 523,58 kWh

• tweeek
  • Nu online
Taro schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:24:
Hierbij een update van de RTE van de Venus E 3.0. Er is natuurlijk altijd wat gedoe over met hoeveel de accu aan SoC binnen kwam, de SoC op het laatste meetmoment, het vermogen (800/2500/NOM), etc. maar ik heb hem hier door omstandigheden 99% van de tijd op 800 Watt laten draaien en 1% NOM met max 2500 Watt.

Ik zeg niet dat dit een 100% correcte weergave en uitkomst is, maar persoonlijk schat ik hem wel in als in de juiste richting. Dit is ongeveer 1,5-2% lager dan een Zendure 2400AC die hier 85-85,5% RTE haalt, 1-2% boven een Zendure Hyper 2000 met 81-82% RTE en zeer ruim boven de HW PiB met 67-76% RTE.

Hoor graag of ik een meetfout heb gemaakt of dat dit in de juiste richting zit met 83,35%:
[Afbeelding]

Ik heb de V3 inmiddels niet meer in mijn bezit, dus kan geen updates of langere termijn statistieken meer verzorgen.
De cijfertjes bij elkaar zullen best kloppen, ben wel benieuwd wat een V3 dan doet in normaal dagelijks gebruik, of dat dan meer tegen de 80 zit te drukken of wat mijn V1 aangeeft rond de 70.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 21:54

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Sinds gisteren in het bezit van een Marstek Venus E v3.0, gelijk de P1 meter geinstalleerd en vanmiddag (met wat tilhulp ;)) ook de accu geinstalleerd.

Dit ging eigenlijk behoorlijk soepel. De P1 meter gisteren nog niet helemaal, want die heb ik eerst proberen aan te melden op mijn 'gewone' WiFi netwerk (WiFi6, 5Ghz/2.4Ghz shared SSID, mesh, etc. etc.). Dit lukte niet (niet geschoten is altijd mis), daarna een apart 2.4Ghz IoT SSID aangemaakt en daarmee werkt het prima.

De accu (overigens een stuk compacter dan de v2!) vandaag aangemeld op hetzelfde netwerk en draait direct als een trein. Nu nog op 800 watt, wellicht dat ik hem op een eigen groep ga zetten, maar dat ga ik de komende dagen/weken eens rustig bekijken. Voor nu in ieder geval helemaal tevreden en sinds een uur of 15:00 bijna helemaal NoM!

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Pe1dtq
  • Laatst online: 12:23

Pe1dtq

It's all about electronics

Mooi!

Ben benieuwd naar de responsetijd tussen de P1 meting tot reactie door de V3.

3x MT Venus 2 V153-215, CT-003 V117, Ziv E0090, Goodwe 3-fase, 14 kWp oost/west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoNsPiRaCyBE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:20
Nu dat de zon minder begint te schijnen en ik steeds vaker met een lege batterij zit, ben ik aan het denken om over te stappen op dynamisch tarief.
Ik zie dat ik bijvoorbeeld gisteren mijn batterijen zelf gratis had kunnen opladen..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QNJFe8nBEJ0ev5SiE5G9PobBflQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/mrPAumc7xMIe28F7zwp6HRrO.png?f=user_large
Bron: https://www.frankenergie.be/nl/slimme-energie en https://my.luminusbusiness.be/market-info/nl/dynamic-prices/

Ervaringen van mensen in België die reeds op dynamisch tarief zitten?
Ik heb 3 Marstek Venus 2.0 batterijen die ook via modbus gekoppeld zijn met Home Assistant.

Momenteel stuur ik via HA niets aan. Ik gebruik het enkel om de data uit te lezen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfwK8ACIsX9fmBJytObV4QIcVp8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BcK9MkX9GEH50gWqTqaxQ8Sp.png?f=fotoalbum_large

Wat doe ik best? Aansturing via Marstek of beter via HA?

BE | 3x Marstek Venus 5.12kwh V151 + CT003 V114 3-fase | PV Omvormer Growatt 5500MTL-S

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 21:57

Lulukai

God's gift to women

Ik vind het ook maar vaag. Bedrijf uit 2020, onduidelijk wie erachter zit, en wij zetten vrolijk die Chinese batterijen in onze woningen.
En dat zij het dan nog eens aan de helft van de prijs leveren tov bijvoorbeeld HomeWizard of Huawei..

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lulukai schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:29:
[...]

Ik vind het ook maar vaag. Bedrijf uit 2020, onduidelijk wie erachter zit, en wij zetten vrolijk die Chinese batterijen in onze woningen.
En dat zij het dan nog eens aan de helft van de prijs leveren tov bijvoorbeeld HomeWizard of Huawei..
Ik kan zien wat je er vaag aan vindt, maar zie niet in waarom dat een probleem is? We weten dat Hame het moederbedrijf is en dat is veel groter en bestaat al langer. Het is toch logisch dat die Chinezen goedkoper kunnen leveren?

• pj
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

pj

Kan iemand mij op weg helpen de batterijen in EVCC te krijgen? Ik heb alles doorgelezen maar ik kom er niet uit.

Ik heb lilygo modbus er aan hangen. In EVCC verwijs ik naar het ipadres van de lilygo's maar krijg steeds een connection refused.

Ik zie iets over het hoofd maar wat?

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:22
pj schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 22:38:
Kan iemand mij op weg helpen de batterijen in EVCC te krijgen? Ik heb alles doorgelezen maar ik kom er niet uit.

Ik heb lilygo modbus er aan hangen. In EVCC verwijs ik naar het ipadres van de lilygo's maar krijg steeds een connection refused.

Ik zie iets over het hoofd maar wat?
Je post in het andere Topic.
https://gathering.tweaker...message/81283462#81283462

De voorbeelden voor EVCC zijn voor een Elfin en een M5 Atom, niet voor de Lilygo.
De M5 Atom code van @AUijtdehaag https://github.com/fonske...5_tcp_ip_bridge_only.yaml kun je wel verbouwen dat deze ook gaat werken voor een Lilygo.
De Temperatuursensor moet er uit want die heeft de Lilygo niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sensor:
  - platform: internal_temperature
    icon: mdi:thermometer
    name: "Atom temperature"
    update_interval: 30s
    entity_category: diagnostic
    web_server:
      sorting_group_id: Diagnostic
      sorting_weight: 7

En het UART gedeelte ook anders, deze kun je copy/pasten uit de Lilygo code.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
# Set pins required for LilyGo T-CAN485 board
output:
  - platform: gpio
    id: ENABLE_PIN # Enable the chip
    pin:
      number: GPIO19
      inverted: true

id: SE_PIN # Enable autodirection
    pin:
      number: GPIO17

id: ENABLE_5V_PIN # Enable 5V pin for RS485 chip
    pin:
      number: GPIO16

# Configure UART
uart:
  - id: mod_bus
    rx_pin: GPIO21
    tx_pin: GPIO22
    baud_rate: 115200
    data_bits: 8
    stop_bits: 1
    parity: NONE

Dit maakt van de Lilygo een Modbus Bridge waardoor deze reageert als een Elfin en dan volg je een deel van de Elfin handleiding.

Natuurlijk kan ik niets testen en zijn er nog meer aanpassingen nodig maar dit helpt je wel op weg...

Als je het aan de gang heb zie ik de code graag tegemoet dan kunnen we die weer delen....

[ Voor 38% gewijzigd door superduper1969 op 13-09-2025 23:49 ]

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 08:08
3DWim schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 15:50:
[...]

Is "normaal", exacte reden onbekend maar ik denk zelf aan een soort kalibratie.
Ik heb het nu ook.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:27
Wat gaat de prijs van een Marstek doen??? Kan zomaar eens een stuk duurder worden door de geopolitieke ontwikkelingen komende weken
NOS
De Amerikaanse president Trump wil dat alle NAVO-landen stoppen met het kopen van olie uit Rusland. Ook wil hij dat de NAVO-landen als blok importheffingen van 50 tot 100 procent instellen op producten uit China. Als ze dat niet doen, zal hij geen zware sancties opleggen aan Rusland, schrijft Trump in een bericht op zijn eigen platform Truth Social.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
@pj als je EVCC werkend krijgt met liligo, kan je dan alles delen? Heb hier ook eventueel wel interesse in... Sinds gisteren is er een PR lopende voor EVCC en het piektarief in België, dat was de reden waarom ik evcc nog niet wou gebruiken, maar als dat nu wel gaat werken ... Dan stap in onmiddellijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn code werkt prima met evcc om er een modbus tcp/ip bridge van te maken
Helaas moet je dan afscheid nemen van de esphome code /ha connectie direkt omdat er anders (af en toe) dropouts vallen in ac power en soc.
Er staat nog wel code waar het gecombineerd is maar advies is neem de bridge only code.

Ziet er leuk uit dat evcc, maar ik mis de mogelijkheid tot ontladen met de marstek bij een bepaalde prijs, terwijl dat voor laden er wel in zit.

Mijn werkende code voor in evcc.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
  # replace with your real battery
  - name: marstek_m1
    type: template
    template: marstek-venus
    usage: battery
    # RS485 via TCP/IP (Modbus RTU)
    modbus: tcpip
    id: 1
    host: 192.168.0.174 # Hostname
    port: 502 # Port
    capacity: 5.12 # Battery capacity (kWh), Venus-E 5.12 kWh, Venus-C 2.56 kWh (optional)
    minsoc: 11
    maxsoc: 100
    maxchargepower: 2500
    work_mode_normal: 1 #0=manual, 1=anti-feed, 2=trade mode

Gebruik modbus: tcpip ipv rs485tcpip

[ Voor 51% gewijzigd door AUijtdehaag op 14-09-2025 18:38 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
AUijtdehaag schreef op zondag 14 september 2025 @ 05:40:
Mijn code werkt prima met evcc om er een modbus tcp/ip bridge van te maken
Helaas moet je dan afscheid nemen van de esphome code /ha connectie direkt omdat er anders (af en toe) dropouts vallen in ac power en soc.
Er staat nog wel code waar het gecombineerd is maar advies is neem de bridge only code.

Ziet er leuk uit dat evcc, maar ik mis de mogelijkheid tot ontladen met de marstek bij een bepaalde prijs, terwijl dat voor laden er wel in zit.

Mijn werkende code voor in evcc.yaml:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
  # replace with your real battery
  - name: marstek_m1
    type: template
    template: marstek-venus
    usage: battery
    # RS485 via TCP/IP (Modbus RTU)
    modbus: tcpip
    id: 1
    host: 192.168.0.216 # Hostname
    port: 502 # Port
    capacity: 5.12 # Battery capacity (kWh), Venus-E 5.12 kWh, Venus-C 2.56 kWh (optional)

Gebruik modbus: tcpip ipv rs485tcpip
Welke host spreek je aan , de 216 is je lilygo maar dan zonder esphome? Wat heb je er dan op geflashed?

Edit: ok , je hebt onderstaande code op je Lily?
https://github.com/fonske...5_tcp_ip_bridge_only.yaml

[ Voor 6% gewijzigd door NoFate op 14-09-2025 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@NoFate
Zie de post van @superduper1969 hierboven.
https://github.com/fonske...5_tcp_ip_bridge_only.yaml
Mijn esphome code is gebaseerd op de m5stack atom s3 lite met rs485 base
Dus even omprogrammeren naar de lilygo.
Esp32 - uart omzetten- i2c en temperatuur kan er uit
En de led status zal ook wat anders eruit zien

[ Voor 15% gewijzigd door AUijtdehaag op 14-09-2025 07:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:05
Als je de app update krijg je nu blijkbaar een garantie registratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kep9FnDuGoQ9yz9nXHi_tB5T65c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3FcNYlHxmrOXegXsuhbgUWql.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik nu mijn aankoopbewijs nog opsturen of zou dat zo in orde zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Avenger 2.0
Wat gebeurt er als je op de link klikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Een registratiescherm waar je je aankoopbewijs (binnen 30 dagen na aankoop) kan uploaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Avenger 2.0
Dan zou ik even een feedback berichtje sturen via de app

Het lijkt me niet de bedoeling dat een batterij gekocht langer dan 30 dagen geleden geen fabrieksgarantie krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
Beetje vreemd inderdaad..
Ik had mijn batterijen ook al geregistreerd via de website.
Maar daar was geen melding van aankoopdatum.
Ondertussen zijn de 30 dagen al voorbij.
Hoewel er wel geactiveerd staat, vraagt de app nu toch bewijs?

Blijft toch een beetje een amateuristische bende daar. Ik neig er ook naar om niets extra te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gadget1
  • Laatst online: 14-09 17:36
Mijn Marstek nu twee dagen in gebruik - echter hij stopt snel met ontladen. Gister bij 22% en vanancht bij 30% Weet iemand wat ik hier aan kan doen? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZSbe2A7rYT4hdYcPurJAOzHgVk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fQBonO12px0ALrnCEYjm6Z2J.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TODED
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15-09 22:39
gadget1 schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:25:
Mijn Marstek nu twee dagen in gebruik - echter hij stopt snel met ontladen. Gister bij 22% en vanancht bij 30% Weet iemand wat ik hier aan kan doen? :?

[Afbeelding]
is er voldoende zon voor NOM?

4.05 KWp Zuid, 2.4 KWp West / SUN2000-6KTL-M1 / HW P1 + / 2x Marstek Venus 5,12 KWh V154 / CT003 V116 / Skoda Enyaq 80 / Alfen Eve Single Pro-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

[Afbeelding]
Geduld hebben en wachten tot hij zeker eens volledig geladen is. Zal nog moeten kalibreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Laatst online: 14-09 12:57
sonina schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:43:
[...]

Geduld hebben en wachten tot hij zeker eens volledig geladen is. Zal nog moeten kalibreren.
volledig vol en volledig leeg op manuele modus eens proberen voor een calibratie of iets dergelijks te triggeren? Gedrag zegt me ook niet direct iets ( ik lees hier al een tijd mee en kan me niet voor de geest halen dat dit gekend is?)

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro

[Afbeelding]
Al eens geprobeerd om Uw Router en alles wat daar aanhangt opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan969
Taro schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 20:24:

Wat me verwondert is dat je op 7/9 6kWh kan halen uit een batterij met een capaciteit van 5,12kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Alan969 schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:20:
[...]

Wat me verwondert is dat je op 7/9 6kWh kan halen uit een batterij met een capaciteit van 5,12kWh.
Hoezo kan dat niet? Over een dag kun je ook gebruiken en dat weer aanvullen.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TODED
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15-09 22:39
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KG369tZfxIVyuoNIRjTCxYvwuXQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6wqRYxUP4IQPgks8UB0VptDj.png?f=user_large

kan makkelijk het dubbele zijn. EV mee geladen

4.05 KWp Zuid, 2.4 KWp West / SUN2000-6KTL-M1 / HW P1 + / 2x Marstek Venus 5,12 KWh V154 / CT003 V116 / Skoda Enyaq 80 / Alfen Eve Single Pro-Line

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Dat is een van de redenen waarom je een RTE altijd over een langere periode moet berekenen en bijv. niet per dag. Dit was de betreffende dag: Ontladen, laden, ontladen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iz4ZEQ4yU9ekkeLqGs1wvleAMS0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dxml0Gcj9v0jeaRuhDVyN95b.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alan969
Hans C schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:36:
[...]

Hoezo kan dat niet? Over een dag kun je ook gebruiken en dat weer aanvullen.
Dat was ik me net ook aan het bedenken. Ik dacht dat er manueel werd opgeladen en ontladen.
Sorry voor mijn reactie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pe1dtq
  • Laatst online: 12:23

Pe1dtq

It's all about electronics

Geen sorry nodig! Verduidelijkt gewoon weer één van de vele details.

3x MT Venus 2 V153-215, CT-003 V117, Ziv E0090, Goodwe 3-fase, 14 kWp oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limpie_ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:00
Bij de app update naar v1.6.49 hebben ze toch wel wat veranderingen in de opmaak gemaakt. Bv bij mij wordt de ct niet meer groen en het cirkeltje eromheen is weg. Wifi en BT staan nu links en maar een van beide is zichtbaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54SD2aEfZoOTEG1-H34mdRz7yhk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAVHhIFqeD13GqzddkbqrGJe.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek venus e v2, pt003. C5 aircross bis. plus. phev. Pensioendatum. Enecsys en enphase omvormers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-09 10:35
sonina schreef op zondag 14 september 2025 @ 08:17:
Beetje vreemd inderdaad..
Ik had mijn batterijen ook al geregistreerd via de website.
Maar daar was geen melding van aankoopdatum.
Ondertussen zijn de 30 dagen al voorbij.
Hoewel er wel geactiveerd staat, vraagt de app nu toch bewijs?

Blijft toch een beetje een amateuristische bende daar. Ik neig er ook naar om niets extra te doen.
Krijg ook de garantiemelding, maar heb mijn batterij nooit geregistreerd. Blijkbaar krijgt iedereen deze mededeling...... Wil men zo inzicht in de verkoop(prijs) gevraagd bij de verschillende verkooppunten? of.......?

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Totalen123 schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:35:
[...]
Krijg ook de garantiemelding, maar heb mijn batterij nooit geregistreerd. Blijkbaar krijgt iedereen deze mededeling...... Wil men zo inzicht in de verkoop(prijs) gevraagd bij de verschillende verkooppunten? of.......?
Inderdaad raar. Vraag mij af of ik nu de factuur moet uploaden of niet. Of gewoon beter laat zoals het is. :+
Pagina: 1 ... 258 ... 260 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.