Ok, troubles in paradise......
ik heb een paar weken een V2 met een CT003 draaien. Alles werkte zoals ik het verwachtte. Met uitzondering dat ik de CT003 wat traag vond reageren op veranderingen. Maar daar kwam ik wel overheen. Sinds van de week lijkt de CT003 geen goede signalen meer door te geven aan de batterij. Mijn HW P1 meter werkt meteen en is stukken sneller. Ik heb echter nog 2 V2's in de doos staan die ik kan aansluiten zodra de elektricien geweest is, dus ik heb echt de hardware van Marstek nodig.
Wat heb ik al geprobeerd:
- CT003 verwijderd en weer teruggezet
- teruggezet op fabrieksinstellingen
- aangesloten rechtstreeks op de meter zonder de HW splitter
- aangesloten met stroomadapter en zonder stroomadapter (en alle mogelijke combinaties daarvan op de splitter, de HWP1 en de CT003
Nu lijkt het te werken, maar heb ik bij een stabiel energieverbruik zo'n 60-80 watt verbruik. De HW P1 houdt dat redelijk in de buurt van 0. Weet iemand waar ik nog meer naar zou kunnen kijken? De CT003 en de batterij hebben beiden uitstekend bereik. Staan ook naast de router.
ps is een CT002 beter?
Edit: bij het opnieuw installeren van de CT003 duurt diagnose ook een paar minuten. De HW is binnen de minuut klaar. Is dat normaal gedrag?
[
Voor 6% gewijzigd door
Hans C op 11-09-2025 21:27
]