Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 13:02
Ronald.42 schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:33:
[...]

Zo ver heb ik niet eens gezocht.
Ik deed de aanname dat er een aantal hun aankoop met hand en tand verdedigen.
Dat die beterder was dan alles anders... :+

Ik vind het wel prima.
Wat dat betreft is het off topic geneuzel over beugels en kabels hier een verademing.
Al stond de eerste accu begin dit jaar hier ook bijna op de nominatie om in het kanaal te flikkeren. 8)

Ik moet hier overigens nog altijd eens aan de gang met de ct003 maar voorlopig draait het geruisloos op de shelly.
Alleen jammer dat de shelly war afwijkt in zijn metingen dat geeft dan toch nog een sluipverbruik van rond de 16 kwh per maand. :)
Ik was verzot op Shelly tot ik een Marstek had. Ik heb 2 EM50’s en wat ingebouwde Gen 3 Mini’s. En dacht altijd, wat wijkt die andere (Tuya meuk) toch af. Maar sinds ik ook andere meters heb, zie ik pas wat een afwijking de CT klemmen van Shelly hebben.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
Je kan beter inderdaad hier bestellen. Ik dacht, Ali Express…. Eerste bestelling van 2 x BCE voor € 6,00 per stuk werd na 4 weken geannuleerd, tweede bestelling duurde eveneens 4 weken. Achteraf had ik beter gewoon dicht bij huis besteld, maar tja, wilde geen account aanmaken want bij Ali heb ik al een account.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
PaPi36 schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:43:
[...]

grappig dat hier dealers tussenstaan die geen marstek op de site hebben staan. En ook dat Marstek.nl er niet tussen staat
Inderdaad vreemd. Ook bijzonder dat hier geen volledige duidelijkheid over is. Vanwege de 8 jaar aanvullende fabrieksgarantie zou ik er wel voor kiezen om te kopen bij een officiële dealer. Maar je, hoe check je dat voor 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:14
meesje schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:00:
[...]

Inderdaad vreemd. Ook bijzonder dat hier geen volledige duidelijkheid over is. Vanwege de 8 jaar aanvullende fabrieksgarantie zou ik er wel voor kiezen om te kopen bij een officiële dealer. Maar je, hoe check je dat voor 100%?
Zo moeilijk is dat niet.

support@marstekenergy.com
En dan stel je daar de vraag waar je antwoord op zou willen.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus 5,12kw V153, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
reneeke1970 schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:50:
[...]

Als je dat allemaal niet kent, moet je ook je opmerking voor je houden dat je in de problemen komt met opslag verzekering als je zelf aan kabels gaat rommelen....
Over de opstal verzekering is wel een goede. Ik heb contact gehad met Woongarant. Stekker batterij valt niet onder woonverzekering, evenals stekker zonnepanelen. Het veranderd echter wanneer de producten deel uit gaan maken van de huisinstallatie. Daarvoor maakt het (bij Woongarant) niets uit of het vastgeschroefd zit of niet. Op het moment dat ik de stekker/stopcontact vervang door een lasdoos en de stekker verwijder aan de AC zijde van kabel dan maakt het deel uit van de technische installatie en kan het invloed hebben op de verzekering bij brand.
Mede hierom heb ik gekozen om geen vaste aansluiting te maken maar met CE stekkers. Voordeel van CE stekkers is dat ze een hoge IP klassering hebben en ten minste 16A aan kunnen. Een bevriende installateur gaf ook aan, dat een werkschakelaar min of meer wenselijk is wanneer je de accu’s “vast” aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
tweeek schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:03:
[...]

Zo moeilijk is dan niet.

support@marstekenergy.com \
En dan stel je daar de vraag waar je antwoord op zou willen.
Het gebrek aan volledige actieve transparantie, wildgroei aan aanbieders en bijzonder garantievoorwaarden, ben ik wel een beetje terughoudend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
meesje schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:05:
[...]

Het gebrek aan volledige actieve transparantie, wildgroei aan aanbieders en bijzonder garantievoorwaarden, ben ik wel een beetje terughoudend.
Maar daar kan je hier nog 100 x dezelfde vraag over stellen of het aanhalen, en jou wenselijke antwoord zal niet komen.

Dus als je gewoon even mailt naar marstek energy lijkt me dat toch wel de meest makkelijke en verhelderende oplossing.
Hoe bedrijven omgaan met wat ze wel of niet expleciet willen vermelden is helaas niet aan ons.

7 x 440 WP zuiden, Solis mini 3000-S6, 45km ligier, HW P1, Marstek venus 5,12kw V153, A+++, Etna inductie 4pits, 80 liter boiler masterwatt E-smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
3DWim schreef op zondag 7 september 2025 @ 12:01:
[...]

Om alle garantie perikelen nog groter te maken, ik kreeg deze link een poosje geleden doorgestuurd:
https://eu.marstekenergy.com/nl-nl/pages/warranty

Let vooral op artikel: 2.2.1 (in Dld kopen als NLer) en 2.2.2 (MODbus gebruiken ?)
Tis maar net hoe ze het willen zien en benoemen.
Er staat ook dik boven: BEPERKTE GARANTIE
Ik lees niks over Modbus. Maar wat is software van derden? Modbus is een open standaard, Modbus is eigenlijk gewoon een interface naar hun eigen, in de batterij aanwezige software. Je kan Modbus eigenlijk gewoon zien als een soort I/O naar hun software.
Het is wat anders wanneer je via een “sniffer” hun protocol op UDP niveau uitleest, of via een disassamble van de firmware achterhaald en dan eigen software maakt welke daar van gebruik maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09 21:31
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:18:
[...]

Dat is zoals met de zonnepanelen. Hier eerst de installateur over de kop nadien de Chinese producent. Daar zit je dan met je lange fabrieksgarantie :+ Durf nu niet zeggen dat de leverancier of Marstek (of hun huidige producten) nog bestaan over 5 jaar, laat staan 10 of 15 jaar.
Daarom juist! Maar gooien met 10 jaar of 15 jaar garantie. Wie zegt dat tegen dan de installateur/leverancier (van marstek) nog bestaat? :)
Met China (ivm garantie) is geen beginnen aan.

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-09 21:31
antoinevromen schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:14:
[...]

Volgens de opgave van de fabrikant gaat hij 15 jaar mee (berekend op minimaal 6000 cycli / 365 dagen) en is er 10 jaar garantie.
10 jaar levensduur is opzich wel oké als je na 5 jaar de aankoopprijs terugverdiend hebt.

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berrieberrie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:30
Er bestaat ook nog zoiets als Europese regelgeving. Hoe past dit dan hierin?

Europese regels bepalen de wettelijke garantie op producten, maar in Nederland is er geen vaste termijn van 2 jaar, zoals in veel andere EU-landen. In Nederland geldt een garantie gebaseerd op de verwachte levensduur van het product, die afhangt van factoren als het merk, de prijs en de aard van het product. Je hebt recht op reparatie of vervanging als een product eerder kapot gaat dan redelijkerwijs verwacht mag worden, en binnen de eerste zes maanden na aankoop moet de verkoper bewijzen dat de koper het defect heeft veroorzaakt.
Etc etc

vrijstaand 1924 200m2, zuid limburg, quatt 4.5 kw, 5.8 warmteverlies Remeha avanta 35c, lyric t6, 60m2 vwv droogbouw, radiators, speedcomfort, isolatie kan beter,5300kw zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 07:21
[...]

Om alle garantie perikelen nog groter te maken, ik kreeg deze link een poosje geleden doorgestuurd:

Let vooral op artikel: 2.2.1 (in Dld kopen als NLer) en 2.2.2 (MODbus gebruiken ?)
Dit is ook waarom ik voorlopig nog minimaal aantal weken via manual scheme werk voor (ont)laden, hoop dat tegen die tijd of fix gelukt is met encryptie / de verwachte API voor v3 modellen tegen die tijd met beetje geluk beschikbaar is voor v2. Als echt te lang duurt dan knal ik t.z.t. richting winter wel Modbus op

[ Voor 4% gewijzigd door olympusdenk op 07-09-2025 13:53 ]

Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
[...]

Ja als je dat leest zie je dat je echt gaat afhangen van de goodwill van Marstek bij een defect. In de eerste 2 jaren zal het nog wel vlot gaan (via de leverancier), maar de overige 8 jaren kunnen problematischer zijn, zeker als je rechtstreeks met Marstek moet onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
Avenger 2.0 schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:10:
[...]

Ja als je dat leest zie je dat je echt gaat afhangen van de goodwill van Marstek bij een defect. In de eerste 2 jaren zal het nog wel vlot gaan (via de leverancier), maar de overige 8 jaren kunnen problematischer zijn, zeker als je rechtstreeks met Marstek moet onderhandelen.
Heeft z'n marstek vorige week zonder rekening aangemeld voor garantie.

Bedankt voor het registreren van uw MARSTEK-product.
We hebben uw registratie succesvol ontvangen en de productgegevens zijn opgeslagen in ons systeem.

Hieronder vindt u een samenvatting van uw registratie:

Maar hopelijk is het niet nodig er gebruik van te moeten maken.
(al is een nieuw product na 7 jaar ook wel leuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartezzje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-09 19:24
Hans C schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:52:
Ik zie in de app sinds de update van de app afgelopen week niet meer de 2 laadmomenten aangegeven. Die gele bolletjes. Ben ik de enige?

[Afbeelding]
Dit heb ik ook. Heb nog niet kunnen testen of hij op het goedkoopste moment begint met laden. Accu’s waren al vol door de PV panelen😊

2x Marstek Venus 5.12 CT V117, accu’s V153, BMS 215 / 13x Zuid-oost en 5x West totaal 5400 Wp / 3x split airco Mitsubishi / Audi Q4 / Ratio laadpaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iorses
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05:17
Via app meermaals gevraagd om Open API aan te zetten, 3x gezegd dat het aangezet is maar steeds kreeg ik de advanced functions niet te zien in de app instellingen.
Nu heb ik naar UDP poort 30000 dit gestuurd:
code:
1
  { "id": 0, "method": "Marstek.GetDevice", "params": { "ble_mac":"0" } }

Krijg netjes antwoord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 {
    "id":   0,
    "src":  "VenusE-xxx",
    "result":   {
        "device":   "VenusE",
        "ver":  154,
        "ble_mac":  "xxx",
        "wifi_mac": "xxx",
        "wifi_name":    "xxx",
        "ip":   "xxx"
    }
}

Werkt ook:
code:
1
  { "id": 0, "method": "Bat.GetStatus", "params": { "id":"0" } }

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 {
        "id":   "0",
        "soc":  11,
        "charg_flag":   true,
        "dischrg_flag": true,
        "bat_temp": 2.0,
        "bat_capacity": 563.0,
        "rated_capacity":   5120.0,
        "error_code":   "0"
    }
}

Wie weet staat het bij iedereen dus gewoon al aan!🤷🏻‍♂️
Nog eentje omdat het kan
code:
1
 { "id": 1, "method": "EM.GetStatus" , "params": { "id": 0 } }

[ Voor 27% gewijzigd door iorses op 07-09-2025 15:50 ]

4x Marstek Venus E V2 - 5.12KWh - V154, CT003 - V117, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
tweeek schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:17:
[...]
Maar hopelijk is het niet nodig er gebruik van te moeten maken.
(al is een nieuw product na 7 jaar ook wel leuk)
Haha ja afwachten. Als er veel stuk gaan zal je wel een gerepareerde krijgen. Gaan er zeer weinig stuk misschien een nieuwe. En gaan ze allemaal stuk dan kan je ernaar fluiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
Avenger 2.0 schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:37:
[...]

Haha ja afwachten. Als er veel stuk gaan zal je wel een gerepareerde krijgen. Gaan er zeer weinig stuk misschien een nieuwe. En gaan ze allemaal stuk dan kan je ernaar fluiten :+
Dan fluit ik wel een keer, ik ga ervanuit dat er fatsoenlijke service / rma geleverd word zoals ook bij wdc/intel/samsung e.a
Eerder gemeld dat er in duitsland een repaircafe zat, maar ze daar geen venus uit kunnen lezen of repareren.
Tot nog toe niks ernstigs ondervonden, als het soms grijze ct icoontje / uit staan BT op apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
Wat ik mij meer af vraag is. Wat verstaat Marstek onder een cycle, wat verstaat HW onder een Cycle, en Sessy, en Sessy en …
Allemaal geven ze 6000 cycles garantie, maar je kan het nergens uitlezen en nergens terugvinden wat de definitie is.
Stel je hebt over 4 jaar een defect, en dan zegt de fabrikant, jammer maar 6001 cycles.
Zonder zelf te kunnen zien hoe veel je er op hebt zitten weet je dus niks.

Voorbeeld. Ik ga er van uit dat opladen van 11 naar 100 een cycle is. Dat doe ik maar 1 keer per dag.
Maar wat als opladen van 11 naar 35, stoppen voor half uur, 35 ontladen naar 30, daarna laden naar 75, en na pauze weer laden naar 80, na een pauze van een uur naar 100. In totaal gewoon 4 cycles zijn. Dan gaat de use case van 16 jaar opeens naar 4 jaar omdat je dan opeens 4 keer zoveel cycles per dag hebt.

Geen enkel merk geeft aan wat nu de definitie van een Cycle is en hoe dit terug te vinden is. Garantie op basis van Cycles is dus gewoon een wassen neus.

Heb de volgende vraag neergelegd bij Marstek:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUw0KXRkERNQ0Y2f-aJMBbaTJhs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3Vp9aGOk09Cfqx6d16iGJnpW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door WargamingPlayer op 07-09-2025 15:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
WargamingPlayer schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:02:
Wat ik mij meer af vraag is. Wat verstaat Marstek onder een cycle, wat verstaat HW onder een Cycle, en Sessy, en Sessy en …
Allemaal geven ze 6000 cycles garantie, maar je kan het nergens uitlezen en nergens terugvinden wat de definitie is.
Stel je hebt over 4 jaar een defect, en dan zegt de fabrikant, jammer maar 6001 cycles.

Voorbeeld. Ik ga er van uit dat opladen van 11 naar 100 een cycle is. Dat doe ik maar 1 keer per dag.
Maar wat als opladen van 11 naar 35, stoppen voor half uur, 35 ontladen naar 30, daarna laden naar 75, en na pauze weer laden naar 80, na een pauze van een uur naar 100. In totaal gewoon 4 cycles zijn. Dan gaat de use case van 16 jaar opeens naar 4 jaar omdat je dan opeens 4 keer zoveel cycles per dag hebt.

Geen enkel merk geeft aan wat nu de definitie van een Cycle is en hoe dit terug te vinden is. Garantie op basis van Cycles is dus gewoon een wassen neus.
Een cycle is een volledige op- en ontlading gecombineerd. Dat is overal hetzelfde. De enige nuance zit hem altijd in hoe diep een ontlading is. 90/80/70 procent DoD. Lager wordt het vaak niet.

Dus 100-11-100 is in ons geval een cycle, maar weet niet welke DoD Marstek hanteert. Het kan dus zijn dat het misschien net ietsjes meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
tweeek schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:11:
[...]

Maar daar kan je hier nog 100 x dezelfde vraag over stellen of het aanhalen, en jou wenselijke antwoord zal niet komen.

Dus als je gewoon even mailt naar marstek energy lijkt me dat toch wel de meest makkelijke en verhelderende oplossing.
Hoe bedrijven omgaan met wat ze wel of niet expleciet willen vermelden is helaas niet aan ons.
Ik heb het er nu pas over. Net als in het HW topic krijg je hier dezelfde soort reacties met roze bril. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
reneeke1970 schreef op zondag 7 september 2025 @ 10:50:
[...]

Als je dat allemaal niet kent, moet je ook je opmerking voor je houden dat je in de problemen komt met opslag verzekering als je zelf aan kabels gaat rommelen....
@olympusdenk @Mapuck Waarom liken jullie een dergelijk bericht terwijl ik geen woord heb gerept over verzekering etc. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek

[Afbeelding]
Lol, ik heb even geleden hetzelfde gedaan maar dan als mail naar marstekenergy , eigenlijk identieke vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online

[Afbeelding]
Bij HW zie je trouwens gewoon in hun app lezen hoeveel cycles een batterij heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:32:
Via app meermaals gevraagd om Open API aan te zetten, 3x gezegd dat het aangezet is maar steeds kreeg ik de advanced functions niet te zien in de app instellingen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
 {
"id": 0,
"method": "Marstek.GetDevice",
"params": {
"ble_mac":"0"
}
}

Krijg netjes antwoord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 {
    }
}

Werkt ook:
code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 {
    }
}

Nog eentje omdat het kan
code:
1
563 watt resterende bij 11 soc
Of wat zou dat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
Maxwp schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:38:
[...]
Of wat zou dat zijn
Zie Open Api PDF voor toelichting.
Maar ja idd in Wh.
https://eu.hamedata.com/e.../MarstekDeviceOpenApi.pdf

[ Voor 95% gewijzigd door iorses op 07-09-2025 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:38:
[...]
Of wat zou dat zijn
563 Wh resterend. De uitgerekende waarde die je ook in de app onder het percentage ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 21:43
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 14:32:
code:
1
2
3
4
5
6
7
 {
"id": 0,
"method": "Marstek.GetDevice",
"params": {
"ble_mac":"0"
}
}

Krijg netjes antwoord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 {
    }
}

Werkt ook:
code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
 {
    }
}

Nog eentje omdat het kan
code:
1
Vet kun je OpenAPI aan laten zetten? Hoe roep je dit lokaal aan? Kun je een script delen? En ik begrijp dat je Marstek moet contacteren om dit aan te laten zetten?

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09:21
meesje schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:12:
[...]

Ik heb het er nu pas over. Net als in het HW topic krijg je hier dezelfde soort reacties met roze bril. Jammer.
Heeft niet zozeer met een roze bril te maken. Iedereen die hier een MT heeft weet wat de voordelen ervan zijn, evenals welke punten zeer zeker nog voor verbetering vatbaar zijn. Een heel aantal vragen zijn ondertussen al heel vaak gesteld. Maar blijkbaar zit het gewenste antwoord er nooit tussen, want ze blijven maar opduiken. Opvallend genoeg blijven die vragen/opmerkingen komen van mensen die niet eens in het bezit zijn ervan. En pas op, ik praat nu niet over jou. Er zijn er hier zo'n paar die blijven mierenmelken over de prijs, de rte, de roi, de garantievoorwaarden, de officiele dealers,.... Maar zo blijf je bezig natuurlijk.
Koop er eentje bij een firma die bij mean well op de lijst staat, of eentje die in de popup ter reclame van de V3 stond en je zit altijd safe denk ik dan. Over de garantie kunnen er bitter weinig jou meer info gaan geven, net zoals dat bij andere firma's is. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Dat is onmiddellijk (in mijn ogen dan) weer een positief punt. Er zijn heel weinig omruilingen bekend van de MT, waarmee je kan aannemen dat het product wel zeker OK is. De enkelingen die wel een omruiling nodig hadden, werd dat ook zeer netjes geregeld voor zover ik heb kunnen meevolgen hier. Hetzelfde geld voor de technische ondersteuning. Bij het melden van een probleem krijg je een antwoord van de technische dienst en vaak een bijhorende fw update. Er word altijd ''iets'' gedaan met klachten of opmerkingen, wat in mijn ogen impliceert dat er toch wel een goed aftersales team mee bezig is.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 23:01

[Afbeelding]
Is je telefoon afgeschermd tegen screenshots of ken je de toetsencombinatie niet?

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:52:
[...]

563 Wh resterend. De uitgerekende waarde die je ook in de app onder het percentage ziet.
Bedoelde ik, sorry😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
harrr schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:52:
[...]

Vet kun je OpenAI aan laten zetten? Hoe roep je dit lokaal aan? Kun je een script delen? En ik begrijp dat je Marstek moet contacteren om dit aan te laten zetten?
Open API, niet OpenAI weet niet of het een type fout was of niet maar even ter verduidelijking.
Gewoon een feedback aanmaken en vragen om aan te zetten.
Via UDP aanroepen, kan op verschillende manieren. Als je niet ermee bekent bent wordt het lastig denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
Mij werd overigens verzekerd dat de slechte SoC verbeterd zou worden in de volgende update en dat ik nog even geduld moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaReaper
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 05:39
Ik ben recent op dit draadje gestuit, en ik ben nu zeer geïnteresseerd om een Venus E aan te schaffen, maar ik heb even een sanity check nodig voordat ik veel geld uitgeef aan iets wat niet het doel bereikt dat ik voor ogen heb.

Ik woon in België, 3,5kW zonnepanelen op een 3.2kW omvormer. Ik ben momenteel nog gezegend met een domme terugdraaiende teller, maar Fluvius hijgt al even in mn nek en ik wil geen rechtzaak, dus om nog aanspraak te kunnen maken op de terugleverpremie van 1000 euro in mijn geval denk ik dat ik voor de winter nog een digitale meter laat plaatsen. Ik plan in de nabije toekomst nog 2kW panelen bij te laten leggen.

Mijn doel van de batterijen: indien mogelijk het netpiekverbruik zo veel mogelijk afstompen om een absurd hoge aanrekening van het capaciteitstarief te vermijden. En natuurlijk zo veel mogelijk zelfvoorzienend zijn met de eigen zonnestroom.

We hebben 2 elektrische autos, en onze aansluiting is 3x400V. Geen slimme laadpaal, geen load balancer, dus we willen de autos gewoon op een zo laag mogelijke laadsnelheid instellen (3kW).

Ik zat er over te denken om 3 marsteks te kopen om een dagopbrengst aan zonne-energie kwijt te kunnen. Misschien later uit te breiden.

Ik zat nog met een paar vragen en bedenkingen: elke batterij heeft een eigen inverter met allemaal hun eigen idle stroomverbruik zoals bij een inverter past. naar mijn ervaring vaak ergens tussen de 30 en 80 watt. Dat tikt aan wanneer je 3 of meer van die apparaten in huis hebt staan. Wordt dat een beetje slim geregeld zodat die uitspringen wanneer ze niets moeten leveren, en niet aanspringen als ze minder moeten leveren dan het idle stroomverbruik groot is? valt dat ergens in te stellen?
In dat opzicht zou het ook wenselijk zijn dat wanneer er minder dan 800w ondersteund moet worden, dat er maar 1 batterij dit werk doet om de andere batterijen geen idle verbruik te laten hebben van de omvormers... kan dit?

Ik zit dan ook met 3 fasen, en ik heb geen idee wat in mijn huis op welke fase is aangesloten. Als ik de batterijen zou plaatsen en inpluggen heb ik dus ook geen idee op welke fase ik ze ga laten ondersteunen. Is dat een probleem? Of zou ik dat eerst moeten uitzoeken en 3 aansluitingen vinden op 3 verschillende fase van mijn huis?

Ik zie dat de V2 momenteel ook erg goedkoop is. De V3 is kleiner, maar daar heb ik niet zo veel aan. is er een reden om 600 euro extra per batterij uit te geven?? ik ben momenteel geneigd om gewoon voor de V2 te gaan.

Ik was eerst aan het kijken naar een gewone inverter + thuisbatterij, maar die plaatsing en apparatuur is zo schandalig duur dat ik het niet kan verantwoorden. Ik had gehoopt er een 15kWh batterij van alibaba aan te kunnen koppelen, maar ik zie met de regeltjes wat verzekeringstechnisch en keuringstechnisch wel en niet mag door de bomen het bos niet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door ThaReaper op 07-09-2025 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WargamingPlayer
superduper1969 schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:13:
[...]

Is je telefoon afgeschermd tegen screenshots of ken je de toetsencombinatie niet?
Ik heb Tweakers op een andere telefoon dan de telefoon waarop ik mijn eigen spul benader. Omdat Tweakers niet toegankelijk is via VPN en mijn telefoon via VPN werkt. Dus om even snel wat te delen is een foto sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:32:
[...]

Open API, niet OpenAI weet niet of het een type fout was of niet maar even ter verduidelijking.
Gewoon een feedback aanmaken en vragen om aan te zetten.
Via UDP aanroepen, kan op verschillende manieren. Als je niet ermee bekent bent wordt het lastig denk ik.
Ja, dat was een typefout. Ik gebruik OpenAI te veel denk ik..:)

Ik ken verschillende programmeertalen dus dat gaat wel lukken. Maar uiteraard liever lui dan moe, dus vroeg me af of je een script had om te delen.:)

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
ThaReaper schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:23:
Ik ben recent op dit draadje gestuit, en ik ben nu zeer geïnteresseerd om een Venus E aan te schaffen, maar ik heb even een sanity check nodig voordat ik veel geld uitgeef aan iets wat niet het doel bereikt dat ik voor ogen heb.

Ik woon in België, 3,5kW zonnepanelen op een 3.2kW omvormer. Ik ben momenteel nog gezegend met een domme terugdraaiende teller, maar Fluvius hijgt al even in mn nek en ik wil geen rechtzaak, dus om nog aanspraak te kunnen maken op de terugleverpremie van 1000 euro in mijn geval denk ik dat ik voor de winter nog een digitale meter laat plaatsen. Ik plan in de nabije toekomst nog 2kW panelen bij te laten leggen.

Mijn doel van de batterijen: indien mogelijk het netpiekverbruik zo veel mogelijk afstompen om een absurd hoge aanrekening van het capaciteitstarief te vermijden. En natuurlijk zo veel mogelijk zelfvoorzienend zijn met de eigen zonnestroom.

We hebben 2 elektrische autos, en onze aansluiting is 3x400V. Geen slimme laadpaal, geen load balancer, dus we willen de autos gewoon op een zo laag mogelijke laadsnelheid instellen (3kW).

Ik zat er over te denken om 3 marsteks te kopen om een dagopbrengst aan zonne-energie kwijt te kunnen. Misschien later uit te breiden.

Ik zat nog met een paar vragen en bedenkingen: elke batterij heeft een eigen inverter met allemaal hun eigen idle stroomverbruik zoals bij een inverter past. naar mijn ervaring vaak ergens tussen de 30 en 80 watt. Dat tikt aan wanneer je 3 of meer van die apparaten in huis hebt staan. Wordt dat een beetje slim geregeld zodat die uitspringen wanneer ze niets moeten leveren, en niet aanspringen als ze minder moeten leveren dan het idle stroomverbruik groot is? valt dat ergens in te stellen?
In dat opzicht zou het ook wenselijk zijn dat wanneer er minder dan 800w ondersteund moet worden, dat er maar 1 batterij dit werk doet om de andere batterijen geen idle verbruik te laten hebben van de omvormers... kan dit?

Ik zit dan ook met 3 fasen, en ik heb geen idee wat in mijn huis op welke fase is aangesloten. Als ik de batterijen zou plaatsen en inpluggen heb ik dus ook geen idee op welke fase ik ze ga laten ondersteunen. Is dat een probleem? Of zou ik dat eerst moeten uitzoeken en 3 aansluitingen vinden op 3 verschillende fase van mijn huis?

Ik zie dat de V2 momenteel ook erg goedkoop is. De V3 is kleiner, maar daar heb ik niet zo veel aan. is er een reden om 600 euro extra per batterij uit te geven?? ik ben momenteel geneigd om gewoon voor de V2 te gaan.

Ik was eerst aan het kijken naar een gewone inverter + thuisbatterij, maar die plaatsing en apparatuur is zo schandalig duur dat ik het niet kan verantwoorden. Ik had gehoopt er een 15kWh batterij van alibaba aan te kunnen koppelen, maar ik zie met de regeltjes wat verzekeringstechnisch en keuringstechnisch wel en niet mag door de bomen het bos niet meer.
Helaas zie ik vaak dat bij mij 2 Marsteks beide tegelijkertijd bij springen bij een heel klein verbruik. Maar het kan zijn dat dit komt omdat ik op 1 fase geen Marstek heb en een van de 2 compenseert voor zijn eigen fase en de andere voor een andere fase waarop geen Marstek zit.

Gewoon de V2 nemen. Die is niet volgegoten met hars/potting, de techniek is hetzelfde, de prijs goedkoper en de terugverdientijd dus korter.

De V2 heeft wel wifi en de V3 UTP. En die wifi module is niet zo best door een paar muren of obstakels heen. Ook erg gevoelig bij sommige mensen over mesh netwerken. Dus ik had een apart accesspoint nodig. In elk geval een stuk goedkoper nog dan een v3. Daarna was/is het bij mij super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
harrr schreef op zondag 7 september 2025 @ 18:03:
[...]

Ja, dat was een typefout. Ik gebruik OpenAI te veel denk ik..:)

Ik ken verschillende programmeertalen dus dat gaat wel lukken. Maar uiteraard liever lui dan moe, dus vroeg me af of je een script had om te delen.:)
Buiten wat testen niks ermee gedaan, denk via Node-Red ofzo maar moet nog even kijken wat ik het makkelijkste vind.
Eerlijk gezegd buiten de CT status zie ik nog niet echt meerwaarde tegenover Modbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
Normaal verlies ik zo eens bluetooth signaal op de batterij en heb dan het grijze ct icoontje op de app van de tablet, nou heb ik mijn tablet +- 12 meter verder in de schuur gelegd achter enkele gasflessen om te zorgen dat er wat storende factor is, en de bluetooth blijft gewoon aan op het apparaat en reageert zelfs ook nog......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09:21
tweeek schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:05:
Normaal verlies ik zo eens bluetooth signaal op de batterij en heb dan het grijze ct icoontje op de app van de tablet, nou heb ik mijn tablet +- 12 meter verder in de schuur gelegd achter enkele gasflessen om te zorgen dat er wat storende factor is, en de bluetooth blijft gewoon aan op het apparaat en reageert zelfs ook nog......
Bluetooth is toch niet nodig om de batterijen in de app te bedienen/bekijken? En voor het CT-signaal maakt het al helemaal niks uit? Ik heb bluetooth zelfs standaard altijd uit staan. Kwestie dat anders die vreselijke handsfree altijd aanspringt in de wagen.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Nu online
tweeek schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:05:
Er klopt iets niet met Uw uitleg. Als ik 500km van huis ben is het CT icoontje groen. Heeft helemaal niets met Bluetooth te maken. Als ik thuis ben en in de buurt van de Marstek brand het Bluetooth lampje...Heeft niets te zien met regeling van de Marstek.

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Heb je een andere link?
Deze werkt niet bij mij :>

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweeek
dannyro schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:57:
[...]

Er klopt iets niet met Uw uitleg. Als ik 500km van huis ben is het CT icoontje groen. Heeft helemaal niets met Bluetooth te maken. Als ik thuis ben en in de buurt van de Marstek brand het Bluetooth lampje...Heeft niets te zien met regeling van de Marstek.
Werd me verteld en dat aangenomen, en de combinatie van die verbinding leek dus ook invloed te hebben, nu dus uitgezet en de marstek is aan het ontladen.

Mijn uitleg kloptte wel, alleen het probleem niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door tweeek op 07-09-2025 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Nu online
tweeek schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:59:
[...]

Werd me verteld en dat aangenomen, en de combinatie van die verbinding leek dus ook invloed te hebben, nu dus uitgezet en de marstek is aan het ontladen.

Mijn uitleg kloptte wel, alleen het probleem niet :)
Wat uitgezet? Ik begrijp U niet goed...En nogmaals, bluetooth heeft niets te maken voor de werking van de Marstek. Test dit zelf. Anders heb jij een heel ander toestel dan ik heb.

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterG88
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-09 23:35
Bij mij heeft de batterij sinds opstart (eind april) geen enkele hickup gegeven, set and forget op het nieuwsgierig bekijken in de app na.
Maar vanmorgen was de wifi verbinding ineens verbroken, batterij was de settings precies verloren.
De ct003 bleef rustig zijn werk doen, zelfde AP, maar de batterij was dus offline gegaan.
Ww van wifi maar terug ingegeven, en alles hernam wel weer, maar vond het wel wat vreemd.
Ineens dan maar de update van 151.212 naar 153.215 gedaan, hopelijk beklaag ik me dat niet ...

1 x MT 5.12 kWh V153 CT003 V117

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Druppeltje_ schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:56:
[...]

Heeft niet zozeer met een roze bril te maken. Iedereen die hier een MT heeft weet wat de voordelen ervan zijn, evenals welke punten zeer zeker nog voor verbetering vatbaar zijn. Een heel aantal vragen zijn ondertussen al heel vaak gesteld. Maar blijkbaar zit het gewenste antwoord er nooit tussen, want ze blijven maar opduiken. Opvallend genoeg blijven die vragen/opmerkingen komen van mensen die niet eens in het bezit zijn ervan. En pas op, ik praat nu niet over jou. Er zijn er hier zo'n paar die blijven mierenmelken over de prijs, de rte, de roi, de garantievoorwaarden, de officiele dealers,.... Maar zo blijf je bezig natuurlijk.
Koop er eentje bij een firma die bij mean well op de lijst staat, of eentje die in de popup ter reclame van de V3 stond en je zit altijd safe denk ik dan. Over de garantie kunnen er bitter weinig jou meer info gaan geven, net zoals dat bij andere firma's is. Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Dat is onmiddellijk (in mijn ogen dan) weer een positief punt. Er zijn heel weinig omruilingen bekend van de MT, waarmee je kan aannemen dat het product wel zeker OK is. De enkelingen die wel een omruiling nodig hadden, werd dat ook zeer netjes geregeld voor zover ik heb kunnen meevolgen hier. Hetzelfde geld voor de technische ondersteuning. Bij het melden van een probleem krijg je een antwoord van de technische dienst en vaak een bijhorende fw update. Er word altijd ''iets'' gedaan met klachten of opmerkingen, wat in mijn ogen impliceert dat er toch wel een goed aftersales team mee bezig is.
100% mee eens, ik vind dat er al meer dan genoeg “geluld” is over al dan niet garantie. Ik heb er na 2 weken gebruik in januari 1 defect gehad en die werd perfect omgeruild. Wat er binnen 2-3-4-5-6-7-8-9-10 jaar gaat gebeuren weet niemand hier. Dat zal de toekomst wel uitwijzen. Misschien een apart topic over garantie starten.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idle verbruik van 80watt???? Waar heb je dat gelezen?

Hier na plaatsing DM door Fluvius ook 3 Marsteks geplaatst, in 3 fasen net, op elke fase 1 Marstek op aparte kring 16A en alle 3 op 2500w ontladen. Werkt perfect al meer dan 6 maanden. Zoek maar wat om DSSW in de draad en je vind meer info. En als je de V2 nog 3 maal kan scoren voor deze lage prijzen, ik zou niet twijfelen.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
Dank hier wordt ik blij van. Ga direct een extra marstek bestellen. Hiermee kan ik lekker scripten en bijv. aan de hand van het tijdstip dat ik mijn auto in plug bepalen of de Marsteks mee mogen helpen de auto op te laden (bijv. als de auto op de zon staat te laden en extra power kan gebruiken) of juist niet om stroom te besparen (als de auto laat op de dag aan de lader staat enkel overschot zo'n gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:35:
[...]

Hier na plaatsing DM door Fluvius ook 3 Marsteks geplaatst, in 3 fasen net, op elke fase 1 Marstek op aparte kring 16A en alle 3 op 2500w ontladen. Werkt perfect al meer dan 6 maanden. Zoek maar wat om DSSW in de draad en je vind meer info. En als je de V2 nog 3 maal kan scoren voor deze lage prijzen, ik zou niet twijfelen.
Die 80 W in stand-by is misschien wat hoog, maar niet onrealistisch hoor. De Marstek heeft ook ongeveer een stand by verbruik (en dan staat de inverter nog uit) van tussen de 40-50 Watt alleen komt dat uit de batterij dus dat zie je niet direct. Met het backup-stopcontact aan zit je al aan de 50+ W in stand-by en met de inverter op een laag pitje waarschijnlijk wel richting de 80.

De inverter van mijn zonnepanelen gebruikt ook wel iets van 40 W tijdens gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:58
Omdat de efficientie bij ontladen bij kleine vermogens niet geweldig is vroeg ik mij af of hier iets te optimaliseren is. Een slimme meter registreert import/export per kwartier. Betekent dit dat het mogelijk zou zijn om bij een verbruik van 200W door de woning elke minuut 6 seconde 2kW te ontladen om zo alsnog op 0 verbruik te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
harrr schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:41:
[...]

Dank hier wordt ik blij van. Ga direct een extra marstek bestellen. Hiermee kan ik lekker scripten en bijv. aan de hand van het tijdstip dat ik mijn auto in plug bepalen of de Marsteks mee mogen helpen de auto op te laden (bijv. als de auto op de zon staat te laden en extra power kan gebruiken) of juist niet om stroom te besparen (als de auto laat op de dag aan de lader staat enkel overschot zo'n gebruiken).
Standaard staat de API nog niet aan, dus hou daar rekening mee. Is evt wel aan te zetten via de Marstek Monitor tool van ~bommel als je het aandurft.

Tegen de tijd dat jij dan de Marstek binnen hebt, heb ik de Python library wel af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tystnad schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:42:
Omdat de efficientie bij ontladen bij kleine vermogens niet geweldig is vroeg ik mij af of hier iets te optimaliseren is. Een slimme meter registreert import/export per kwartier. Betekent dit dat het mogelijk zou zijn om bij een verbruik van 200W door de woning elke minuut 5 seconde 2kW te ontladen om zo alsnog op 0 verbruik te komen?
Als je handig bent en bijvoorbeeld Modbus aansturing hebt dan zou je dit kunnen programmeren. Of je het echt zou moeten willen weet ik niet. Kan mij ook voorstellen dat elke minuut schakelen tussen aan/uit ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur is. Ik zou dan liever kiezen voor een ietsjes lagere RTE of bijvoorbeeld alleen tijdens je verbruikspieken gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
AUijtdehaag schreef op zondag 7 september 2025 @ 19:58:
[...]

Heb je een andere link?
Deze werkt niet bij mij :>
Zie het inderdaad, werkte toenstraks.
https://eu.hamedata.com/e.../MarstekDeviceOpenApi.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:44:
[...]

Standaard staat de API nog niet aan, dus hou daar rekening mee. Is evt wel aan te zetten via de Marstek Monitor tool van ~bommel als je het aandurft.

Tegen de tijd dat jij dan de Marstek binnen hebt, heb ik de Python library wel af ;)
Daarom zei ik mogelijk staat het aan, omdat ik nergens iets zichtbaars heb zien veranderen en maar moet geloven dat ze het echt aangezet hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:49:
[...]

Daarom zei ik mogelijk staat het aan, omdat ik nergens iets zichtbaars heb zien veranderen en maar moet geloven dat ze het echt aangezet hebben.
Ik heb het in elk geval zelf een week geleden aan moeten zetten via de Marstek Monitor tool. Dus denk niet dat het standaard aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:50:
[...]

Ik heb het in elk geval zelf een week geleden aan moeten zetten via de Marstek Monitor tool. Dus denk niet dat het standaard aanstaat.
Okay duidelijk, goed om te weten dat ik daar dan ook de poort kan wijzigen waarschijnlijk.
Overigens ik ben totaal niet zo in to Python, wat kun je ermee wat je aan het maken bent?
Heb het misschien gemist maar lees het nu pas 1e keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaReaper
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 05:39
DSSW schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:35:
[...]

dat was niet over deze thuisbatterij, maar voor losstaande omvormers is een idle tussen van 30 en 80watt zeer normaal. en ook op verschillende powerstations kan je zo'n idle power draw verwachten wat natuurlijk de tijd dat je van stroom voorzien kan worden aanzienlijk verkort. Daarom was ik benieuwd naar de idle draw van de Marstek.

Acties:
  • +20 Henk 'm!
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:51:
[...]

Okay duidelijk, goed om te weten dat ik daar dan ook de poort kan wijzigen waarschijnlijk.
Overigens ik ben totaal niet zo in to Python, wat kun je ermee wat je aan het maken bent?
Ik ben eigenlijk een officiële Home Assistant integratie aan het schrijven voor de API wanneer deze uitkomt. Maar daarvoor moet de communicatie verwerkt zitten in een aparte library.

De library is nagenoeg af (in elk geval om te gaan testen) en daarna kan de integratie de library gebruiken.

Heb het nog niet eerder vermeld, maar zie dit dan maar als de eerste teaser O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:51:
[...]

Ik zie dat jij 4 x Marstek hebt. Zo ver ik kan zien ben je de eerste die er meer dan 3 heeft. Kun je me vertellen of het goed werkt met de CT003 samen? Of heb je alles via de modbus en HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:55:
[...]

Ik ben eigenlijk een officiële Home Assistant integratie aan het schrijven voor de API wanneer deze uitkomt. Maar daarvoor moet de communicatie verwerkt zitten in een aparte library.

De library is nagenoeg af (in elk geval om te gaan testen) en daarna kan de integratie de library gebruiken.

Ik volg! Overigens de documentatie die we nu hebben is mega karig, mis ik dingen of is dit het voor nu?
Zie momenteel dit nog niet als vervanging van Modbus of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
harrr schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:55:
[...]

Ik zie dat jij 4 x Marstek hebt. Zo ver ik kan zien ben je de eerste die er meer dan 3 heeft. Kun je me vertellen of het goed werkt met de CT003 samen? Of heb je alles via de modbus en HA?
Sowieso HA en modbus en hierin naar eigen smaak geautomatiseerd.
Je kunt ze gewoon ‘dom’ op NOM laten draaien alleen dat zal je iets meer conversieverlies opleveren.
Verder niet zoveel te melden eigenlijk.
Ben ook nog volop aan het experimenteren en het verbeteren zodat ik voorbereid ben volgend jaar op dynamisch.

[ Voor 13% gewijzigd door iorses op 07-09-2025 21:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:56:
[...]

Ik volg! Overigens de documentatie die we nu hebben is mega karig, mis ik dingen of is dit het voor nu?
Zie momenteel dit nog niet als vervanging van Modbus of mis ik iets?
Voor nu is dit het. Iets meer informatie dan de App verschaft en dat is het. Maar voor de meesten is dat al een goed begin. Ik denk dat er veel al geholpen zijn met het schakelen tussen modi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iorses
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:01:
[...]

Voor nu is dit het. Iets meer informatie dan de App verschaft en dat is het. Maar voor de meesten is dat al een goed begin. Ik denk dat er veel al geholpen zijn met het schakelen tussen modi.
En dan mik je meer op 3rd party dingen en niet bijvoorbeeld Home Assistant gok ik?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:04:
[...]

En dan mik je meer op 3rd party dingen en niet bijvoorbeeld Home Assistant gok ik?
Wat bedoel je precies? Iedereen die Python software wil schrijven kan de library gebruiken, maar ik wil hem samen uitbrengen met een HA integratie.

Mocht je meer willen weten, kan je me even een PB schieten :twk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iorses
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:07:
[...]

Wat bedoel je precies? Iedereen die Python software wil schrijven kan de library gebruiken, maar ik wil hem samen uitbrengen met een HA integratie.

Mocht je meer willen weten, kan je me even een PB schieten :twk
Nee snap wat je bedoeld beetje zoals Hame2MQTT maar dan lokaal, voor basic gebruik zonder veel poespas.
Want voor geavanceerd gebruik kom je nogsteeds bij Modbus uit.

[ Voor 6% gewijzigd door iorses op 07-09-2025 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
iorses schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:01:
[...]

Sowieso HA en modbus en hierin naar eigen smaak geautomatiseerd.
Je kunt ze gewoon ‘dom’ op NOM laten draaien alleen dat zal je iets meer conversieverlies opleveren.
Verder niet zoveel te melden eigenlijk.
Ben ook nog volop aan het experimenteren en het verbeteren zodat ik voorbereid ben volgend jaar op dynamisch.
Wat doe je anders dan de NOM draaien met de CT003 voor minder conversie verlies met de modbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iorses
harrr schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:21:
[...]

Wat doe je anders dan de NOM draaien met de CT003 voor minder conversie verlies met de modbus?
Niet meer batterijen laden/ontladen dan nodig zodat je zoveel mogelijk het volledige vermogen gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olympusdenk
Dat is wel frappant mijn MT komt niet boven de 7 watt uit als ik op de HW socket meet. Als enige uitzondering na heel wat uur op 11% heeft gestaan trekt ‘ie soms wel een halve kWh als die te ver gezakt is, maar stand-by verbaas ik me dat bij anderen zoveel hoger zitten dan dit:
https://tweakers.net/i/Ik...ISYU80hB.jpg?f=user_large
(Edit: is trouwens met backup stopcontact aan)

[ Voor 4% gewijzigd door olympusdenk op 07-09-2025 21:42 ]

Marstek Venus-E v2, 5.12 kWh (154.215) | MG ZS '19 44.5kWh | ZP 2.925 kWp Z | HW P1 + sockets | Pi5 met HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
olympusdenk schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:38:
Dat is wel frappant mijn MT komt niet boven de 7 watt uit als ik op de HW socket meet. Als enige uitzondering na heel wat uur op 11% heeft gestaan trekt ‘ie soms wel een halve kWh als die te ver gezakt is, maar stand-by verbaas ik me dat bij anderen zoveel hoger zitten dan dit:
Toen ik er nog een EM50 aan had hangen kwam ik op zelfde uit. Dus snap dat hoge verbruik van 30-50W niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
olympusdenk schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:38:
Klopt, die 40-50 W komt uit de batterij en niet uit het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tystnad
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:58
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:47:
[...]

Als je handig bent en bijvoorbeeld Modbus aansturing hebt dan zou je dit kunnen programmeren. Of je het echt zou moeten willen weet ik niet. Kan mij ook voorstellen dat elke minuut schakelen tussen aan/uit ook niet echt bevorderlijk voor de levensduur is. Ik zou dan liever kiezen voor een ietsjes lagere RTE of bijvoorbeeld alleen tijdens je verbruikspieken gebruiken.
Het programmeren is niet complex met een P1-meter die aan home assistant rapporteert en de b2500 emulator. De batterij kan op NOM en krijgt gepulseerd het minuutverbruik via een helper in HA. Modbus zou waarschijnlijk wel preciezer zijn.

Dat het de levensduur kan beperken is een goed punt. Is dit te meten of te verifieren hoe groot de 'schade' is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tystnad schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:47:
[...]

Het programmeren is niet complex met een P1-meter die aan home assistant rapporteert en de b2500 emulator. De batterij kan op NOM en krijgt gepulseerd het minuutverbruik via een helper in HA. Modbus zou waarschijnlijk wel preciezer zijn.

Dat het de levensduur kan beperken is een goed punt. Is dit te meten of te verifieren hoe groot de 'schade' is?
Voor jou en mij is dat misschien niet complex maar voor sommigen is dit al 10 stappen te ver.

Nee ik kan dit niet onderbouwen, is slechts een gevoel. Je hoort bij het schakelen relais klikken etc. En om nu 1440 relais schakelingen per dag te doen alleen om een hogere RTE te kunnen halen voelt gewoon echt niet als iets dat ik de moeite waar zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olympusdenk
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:44:
[...]

Klopt, die 40-50 W komt uit de batterij en niet uit het stopcontact.
Ah ik maakte eruit op dat je schreef 80 watt stand-by gebruik (al is 50 intern) daaruit alsnog een sluipverbruik van 30 watt op vanuit het net, leek me al iets te pittig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweeek
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 21:51:
[...]

Voor jou en mij is dat misschien niet complex maar voor sommigen is dit al 10 stappen te ver.
12

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olympusdenk
pascallj schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:55:
[...]

Heel tof! Dat wordt weer nieuw topic, wordt nog mooi gezellig met allerlei Marstek topics hier op GoT rond Mqtt, Modbus en API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 21:19
ThaReaper schreef op zondag 7 september 2025 @ 17:23:Ik zie dat de V2 momenteel ook erg goedkoop is. De V3 is kleiner, maar daar heb ik niet zo veel aan. is er een reden om 600 euro extra per batterij uit te geven?? ik ben momenteel geneigd om gewoon voor de V2 te gaan.
** nevermind, verkeerd gelezen..

[ Voor 12% gewijzigd door C.QL op 07-09-2025 23:24 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 21:47

HHF

C.QL schreef op zondag 7 september 2025 @ 23:16:
[...]

** nevermind, verkeerd gelezen..
Voor mij is de UTP verbinding van de V3 wel een pluspunt. Ik lees nog te vaak dat wifi issues geeft. Dan wacht ik liever nog een paar maanden tot de V3 goedkoper wordt. (Zolang ik nog kan salderen en op jaarbasis nog 0 kan houden heb ik nog geen haast met batterij).

15 kWp panelen, gasloos, warmteponp, 1EV 80 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDB
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08:54

EDB

Ik lees hier af en toe over reclame / mededelingen bij het opstarten van de app. Ik zie wel een teller aftellen maar het scherm blijft altijd zwart. Mis ik iets?
Ik kan overigens gewoon op de teller drukken om verder te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIFV86KQVUPUkFMiqWO6mObfXhY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4ET0mbuQQvzioD59uhHvkgiD.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door EDB op 08-09-2025 08:19 ]

ID.3 Pro Performance 2021. Solar 4500wp, Intergas Xource warmtepomp. Wallbox Ratio Solar. Marstek Venus E

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:10

Nog een belg hier.

Overdoe het niet.
Ik heb wat zitten rekenen (met nog veel meer PV en ten dele verwarmen met WP).
Met 5 kWh bespaar ik va 300€ per jaar, met 10 kWh gaat het iets boven de 400€ en met 15 kWh raak ik amper aan 500€.
Ik denk er aan om er 1 of 2 te kopen, maar wil eigenlijk niet meer dan 1000€ per stuk (5kWh) betalen om de terugbetaaltermijn redelijk te houden.
De eerste is vrijwel een no-brainer, de derde is overkill.
Overschat het handelen niet, dat gaat wel gebeuren, maar dan door partijen die enorme batterijen zetten en die betalen minder dan 150€ per kWh opslag en ze hebben minder last van de taksen en distributiekosten dan wij als particulier. We gaan gewoon weggeprijsd worden.
Maar het blijft zeker zinvol om met een redelijke opslag het eigenverbruik te verhogen.

Ik wacht tot de V2 uitverkocht is, en de V3 nog wat zakt.
Ondertussen vermoed ik dat concurrenten ook bezig zijn om met een beter aan bod te komen zodat er wat meer concurrentie is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:00
Nu7s schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:40:
[...]
Overkill? Ik heb 3840 Wp aan panelen en mijn 3 batterijen zitten vol om 14:00 op een zonnige dag.
Gely schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 18:02:
[...]
Interessante vraag! De helft of minder op het oosten en de ander helft of meer op ZW?
In de signature van @Nu7s staat zelfs 3,28 kWp, maakt het nog interessanter :)
Sorry voor de late reply, ik was in vakantie.
De clue hier is dat met 3 batterijen ze zelden tot nooit volledig leeg getrokken worden bij zonnige dagen.
Panelen liggen perfect op het Z met een helling van ongeveer 20°.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:32

thaMini

Tool !!

Ik twijfelde over een Marstek Venus E maar wist niet goed hoe ik die naast de Solaredge in de schuur moest plaatsen. Als ik het uitreken met een miniverdeler 3fase bleef ik in het slechtste geval uitkomen op een stroom van 18,1 A door de N.
Nu ik de specs van de Marstek Venus D met 4 MPPT's zie denk ik eraan om het hele Solaredge installatie te vervangen door dit apparaat. Moet ik alleen even het dak op om de optimizers eruit te slopen en nieuwe MC4 connectoren te plaatsen.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoltergeistBE
  • Laatst online: 09-09 15:51
Hier de 2e Marstek in gebruik genomen, echter is die koppeling toch niet zo plug&play:
- HW P1 meter werkt niet met 2 batterijen
- CT003-meter terug moeten koppelen, maar de 2e batterij komt hier niet in zichtbaar.

Nu blijkt dat de nieuwe Marstek fw v148 heeft, en je minimaal v152 moet hebben om er meerdere te koppelen. Echter geeft de app aan dat dit de nieuwste versie is, nalezen bij Tweakers/online geeft aan dat je dus via support de firmware moet (laten) pushen.

Dat krijg je aan de schoonmoeders van de wereld toch niet zo vlot uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PoltergeistBE schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:54:
Hier de 2e Marstek in gebruik genomen, echter is die koppeling toch niet zo plug&play:
- HW P1 meter werkt niet met 2 batterijen
- CT003-meter terug moeten koppelen, maar de 2e batterij komt hier niet in zichtbaar.

Nu blijkt dat de nieuwe Marstek fw v148 heeft, en je minimaal v152 moet hebben om er meerdere te koppelen. Echter geeft de app aan dat dit de nieuwste versie is, nalezen bij Tweakers/online geeft aan dat je dus via support de firmware moet (laten) pushen.

Dat krijg je aan de schoonmoeders van de wereld toch niet zo vlot uitgelegd.
Het zou al moeten werken vanaf firmware 147. 152 is slechts voor een handjevol mensen beschikbaar gekomen. Betwijfel of dit dus de oorzaak van je probleem is.

Heb je die CT003 wel een firmware update gegeven trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door pascallj op 08-09-2025 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoltergeistBE
  • Laatst online: 09-09 15:51
pascallj schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:09:
[...]

Het zou al moeten werken vanaf firmware 147. 152 is slechts voor een handjevol mensen beschikbaar gekomen. Betwijfel of dit dus de oorzaak van je probleem is.

Heb je die CT003 wel een firmware update gegeven trouwens?
Ik las hier toch ergens dat voor het werken met meerdere batterijen die v152 benodigd was.

1 batterij zit op v152, de andere v148, dat zal ook niet ideaal zijn.

CT0003 zit op V117. Dat lijkt me ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:14
berrieberrie schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 15:56:
[...]

Hebben andere mensen die waarschuwing ook gekregen?
Mijn pa heeft een marstek. Hij kreeg dit ook via zijn app... Wel raar dat de consument hiervoor moet gaan opdraaien.
Overigens lijkt marstek.nl nu dus ook geen officiële dealer te zijn? Ze adverteren daar wel mee...
https://marstek-energy.nl/dealers/
Nog wel een beetje het wilde westen dus die hele accu handel...

[ Voor 25% gewijzigd door savale op 08-09-2025 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
EDB schreef op maandag 8 september 2025 @ 08:13:
Ik lees hier af en toe over reclame / mededelingen bij het opstarten van de app. Ik zie wel een teller aftellen maar het scherm blijft altijd zwart. Mis ik iets?
Ik kan overigens gewoon op de teller drukken om verder te gaan.
[Afbeelding]
Dit is die waarschuwing over niet officiele marstekproducten van NKON

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-09 11:24
Hoi allen! ik zou deze ook overwegen aan te schaffen.

zelf gebruik ik de slimmelezer van marcelzuidwijk op esphome. Daarnaast zit in de kast nog de Huawei meter met ct klemmen. Is een P1 meter dan nog steeds nodig?

Ik zou opteren voor installatie in meterkast voor het maximum vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@zierbeek
De ondersteunde energiemeters staan in de topicstart

En anders deze erbij kopen incl ct003
https://www.powerbaas.nl/...rbaas-actieve-p1-splitter
zierbeek schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:29:
Ivm warmte zou ik dan niet doen. Heb je geen schuurtje die af mag branden? >:)

[ Voor 42% gewijzigd door AUijtdehaag op 08-09-2025 10:36 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zierbeek schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:29:
Hoi allen! ik zou deze ook overwegen aan te schaffen.

zelf gebruik ik de slimmelezer van marcelzuidwijk op esphome. Daarnaast zit in de kast nog de Huawei meter met ct klemmen. Is een P1 meter dan nog steeds nodig?

Als je NOM wilt draaien heb je een meter nodig die compatibel is. Die meters zijn dat niet (zie TS) dus je hebt nog een extra meter nodig. Je kunt eventueel wel met software een compatibele P1 meter emuleren in Home Assistant als dat iets zou zijn waar je handig mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zierbeek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-09 11:24
AUijtdehaag schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:32:
@zierbeek
De ondersteunde energiemeters staan in de topicstart

En anders deze erbij kopen incl ct003
https://www.powerbaas.nl/...rbaas-actieve-p1-splitter

[...]

Ivm warmte zou ik dan niet doen. Heb je geen schuurtje die af mag branden? >:)
heheheh

inderdaad, de TS is altijd een goeie om te starten ja :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007

tha_crazy

Mafketel

Ik zit ook te kijken om deze te kopen ipv de Zendure ivm Levertijd / Prijs.
Maar wel de V2 incl P1 meter á 1329 euro.

Maar, stel dat ik hem dan uitbreid later met de V3, neem aan dat dat gewoon netjes bij elkaar intergreert in dezelfde meter? kom ik net zelf al tegen, nvm.
Voor zover ik kan zien, kan ik deze P1 meter ook gewoon netjes intergreren in HA, wat ik nu hacky doe via USB / Synology (dan kan ik die droppen ivm die on-officiele usb support). Want dan kan ik het ook gelijk netjes monitoren in HA om te kijken of m'n self-consuption ook netjes omhoog gaat.

Ik werk thuis namelijk met een dynamisch contract, dus alles wat ik niet meer hoef terug te leveren is mooi meegenomen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco_64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:17
De prijs die NKON.nl hanteerde is ineens opgetrokken. Het afdreigen van Marstek met de 10 jaar garantie lijkt te werken. Ik dacht dat prijsafspraken illegaal waren in de EU ?

3x Marstek Venus E (1xV1 en 2xV2 op v153 bms 215), Shelly Pro 3EM, 3x LilyGo T-CAN RS485, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tha_crazy schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:09:
Ik zit ook te kijken om deze te kopen ipv de Zendure ivm Levertijd / Prijs.
Maar wel de V2 incl P1 meter á 1329 euro.

Maar, stel dat ik hem dan uitbreid later met de V3, neem aan dat dat gewoon netjes bij elkaar intergreert in dezelfde meter? kom ik net zelf al tegen, nvm.
Voor zover ik kan zien, kan ik deze P1 meter ook gewoon netjes intergreren in HA, wat ik nu hacky doe via USB / Synology (dan kan ik die droppen ivm die on-officiele usb support). Want dan kan ik het ook gelijk netjes monitoren in HA om te kijken of m'n self-consuption ook netjes omhoog gaat.

Ik werk thuis namelijk met een dynamisch contract, dus alles wat ik niet meer hoef terug te leveren is mooi meegenomen :)
Je kunt hem met een custom integratie inderdaad integreren in HA. Of dat goed werkt kan ik niet zeggen.

Overigens is juist bij een dynamisch contract terugleveren gunstiger dan bij vele andere contractvormen, dus die redenatie gaat daar juist minder op dan bij andere contractvormen, maar dan alsnog ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Marco_64 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:29:
De prijs die NKON.nl hanteerde is ineens opgetrokken. Het afdreigen van Marstek met de 10 jaar garantie lijkt te werken. Ik dacht dat prijsafspraken illegaal waren in de EU ?
Ja die discussie hebben we een flinke tijd terug ook gevoerd en daarna daalden de prijzen weer als een gek, maar het lijkt dat het nu we het hele riedeltje weer van voor af aan gaan beginnen. Overigens mag je als fabrikant wel dreigen dat je geen nieuwe leveringen krijgt als je onder een bepaalde prijs gaat zitten. Zo gaat onder andere Apple te werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007

tha_crazy

Mafketel

pascallj schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:31:
[...]

Je kunt hem met een custom integratie inderdaad integreren in HA. Of dat goed werkt kan ik niet zeggen.

Overigens is juist bij een dynamisch contract terugleveren gunstiger dan bij vele andere contractvormen, dus die redenatie gaat daar juist minder op dan bij andere contractvormen, maar dan alsnog ;).
Ja voor mij is het meer dat ik de dan opgewekte energie in de avond kan gebruiken (ipv 25ct per KWH te moeten betalen :Y) )
Daarbij wil ik hem in de winter, als de panelen het minder doen, overdag ophalen met wat goedkopere stroom om 's avonds te gebruiken.
Handelen is in ieder geval niet mijn insteek hierin, puur eigen gebruik en maandelijkste kosten drukken.

Wat betreft de HA intergratie, ik zal het dan eens testen en anders een P1 splitter er wel tussen hangen.
Ben er een beetje klaar mee dat ik steeds de USB drivers opnieuw moet inladen bij een restart van m'n nas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco_64
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13:17
pascallj schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:33:
[...]

Ja die discussie hebben we een flinke tijd terug ook gevoerd en daarna daalden de prijzen weer als een gek, maar het lijkt dat het nu we het hele riedeltje weer van voor af aan gaan beginnen. Overigens mag je als fabrikant wel dreigen dat je geen nieuwe leveringen krijgt als je onder een bepaalde prijs gaat zitten. Zo gaat onder andere Apple te werk.
Of de V3 nog interessant zal zijn als uiteindelijk blijkt dat de Modbus aansluiting niet langer kan gebruikt worden om de batterij aan te sturen valt te betwijfelen. Zijn er al V3 bezitters die de aangekondigde API hebben uitgeprobeerd?

3x Marstek Venus E (1xV1 en 2xV2 op v153 bms 215), Shelly Pro 3EM, 3x LilyGo T-CAN RS485, Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alan969
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11:35
[...]

Een Belg die in Nederland koopt heeft dan ook geen 10 jaar garantie...??? :-(

Belg; 8kW PV; No battery; HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 23:01
Vanavond 61 cent, tijd niet gezien....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCjhnmoGsuX9KWLn_Pt8QXKUUmY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wT4R7W9S3riPSRfOjqR1jAro.jpg?f=fotoalbum_large

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Alan969 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:08:
[...]

Een Belg die in Nederland koopt heeft dan ook geen 10 jaar garantie...??? :-(
Zoals het opgenomen is in de voorwaarden, lijkt me dat inderdaad het geval.
Pagina: 1 ... 251 ... 255 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.