Dat staat los van het Belgisch capaciteitstarief. Als ik de 1ste dag van de maand voor 30 dagen op vakantie ga en bij wijze van spreken de hoofdzekering uitzet dan krijg ik eind van de maand factuur van minimaal 38 euro (dat is momenteel mijn capaciteitstarief) dat is met 0,0kWh verbruik en 0,0kWh teruglevering.ajouwens schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 20:38:
[...]
Hier (NL) in deze periode €0,15 (of minder, incl belasting e.d. ) per kWh tijdens de goedkoopste uren.
Het tarief is hier sinds de komst van de batterijen aan het dalen, maar dat word berekend over de laatste 12 maanden dus 2 of 3 maanden een lage piek vertaalt zich niet gelijk in minder betalen. Nederlanders snappen ons systeem niet goed, wat ik ze niet kan kwalijk nemen, 70% van de Belgen betaalt dat ook maar gewoon en snapt zelf niet wat ze precies betalen.
Daar hebben wij helaas niet voor gekozen, dat zijn onze vakbekwame ministers. En elke parlementsverkiezing opnieuw hoop ik op beterschap, maar is de laatste 12j enkel erger, duurder, lachwekkender en gênanter geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door Druppeltje_ op 16-08-2025 00:17 ]
Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800