Als je bedoelt dat je de CT003 P1 meter van Marstek erbij zou willen zetten, dan kan dat door een P1 splitter te gebruiken. Maar dit is alleen nodig als je meerdere batterijen gebruikt. Heb je er maar eentje, kan je voor de batterij ook gewoon de HW P1 gebruiken.Franckxz schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 08:11:
Waarschijnlijk een ontzettend domme vraag:
Ik heb een HW P1 meter, die wordt gebruikt door de laadpaal (solar laden en load balancing). Ik kan de Marstek er niet bijzetten lijkt me en heb een tweede P1 meter nodig? En wat krijgt straks voorrang, de auto op Solar laden of de Marstek? En hoe beïnvloed ik dat?
Goed dat je daar over hebt nagedacht. Zodra je een batterij neemt, kan je aan alleen de P1 meter niet meer onderscheiden wat 'zon' is en wat niet. Dat wordt dus altijd vechten. Het ligt aan de reactietijd van apparaten welke eerst is, maar stel de zon valt weg kan de batterij de rol van de zon gaan overnemen etc. Ook willen ze natuurlijk beiden met zonnestroom, maar heb je daar genoeg zonnestroom voor etc... Al met al geen stabiele situatie.
Je zal dus met iets van externe sturing dmv Modbus of via de MQTT Cloud Relay moeten gaan werken als je dat niet wil. Zie de TS voor info en links. Anders kan je altijd nog handmatig de batterij via de App stand-by zetten op dat moment...