Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:31
BJF005 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 11:29:
Nog een extra test gedaan en het heeft echt dus iets te maken met wifi netwerk.
Ik sta nu op eerste verdieping. Ik kan met de gsm dus kiezen uit wifi netwerk beneden of boven.
Als ik verbinding maakt met het powerline netwerk, dan krijg ik gewoon bluetooth verbinding.
Als ik verbinding met de wifi van Orange maak, dan sluit de app zichzelf af.
Het gekke is, het netwerk beneden is het netwerk waar de batterij is mee verbonden.
Dus als ik NIET verbonden ben met hetzelfde wifi netwerk als waarmee de batterij verbonden is, dan kan ik connectie maken.
Er kan nog veel fout gaan daarin:
- zijn ze beiden als AP (switch) ingesteld of als router?
- wie verzorgt de IP uitgifte (DHCP)? Per laag 2 netwerk mag dat er maar 1 zijn.
- als er 1 (of 2) als router is ingesteld, zijn de IP reeksen wel verschillend ? Een dubbel IP adres geeft vreemde fouten
- enz.

Huis: 125 jaar oud, 6cm PIR dakisolatie, 7cm muurisolatie steenwol, hr++ glas. Verwarming: 1 Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek V.2 5,12kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DSSW schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Iets te vroeg victorie gekraaid...de EMS data van de batterijen komt binnen via MQTT maar de BMS data en cell temp en voltage blijft op "onbekend" staan.

Iemand een hint om dit op te lossen?
Geduld is blijkbaar een schone deugd.

Na een half uur begint de BMS data van M1 en MT2 binnen te lopen, MT3 blijft nog achter.
Zal dus wel in orde komen.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pe1dtq schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 10:23:
[...]

Maar dat is dus enkel per fase geregeld?
Inderdaad

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:22

Smz

Hallo allemaal,

Ik overweeg in mijn garage drie Marstek Venus E’s vast aan te sluiten in een eigen subpaneel, elk op een eigen fase (L1, L2, L3) en beveiligd met een 16 A-automaat. Mijn situatie:
Hoofdschakelaar: 3×40 A
Kabel naar garage: 6 mm², beveiligd 3×32 A
PV-installatie: max. 18 A injectie per fase
Laadpaal: max. 24 A afname per fase
Warmtepomp: 4 kW (± 6 A per fase)
Diverse enkelfaseverbruikers (tuin, zwembad)

Idee is om drie Venus E’s plaatsen, elk met eigen 16 A-groep om de units vast aan te sluiten (zodat ze de volle 2 500 W / ~11 A kunnen laden/ontladen). Volgens eerdere discussies is dit technisch haalbaar, mits:
Firmware ≥ V151 (batterij) + CT003 ≥ V114 voor stabiele Nul-Op-Fase

Vraag aan jullie:
Zijn er in dit topic al leden die precies deze subpaneel-opstelling draaien?
Welke praktijkervaring hebben jullie met de combinatiestromen (PV, laadpaal, warmtepomp + 3×Venus E)?
Zien jullie risico’s of aanbevelingen voor een meer geïntegreerd 3-fase-systeem in plaats van losse plug-&-play units?
Alvast dank voor jullie inzichten en eventuele links naar relevante posts!

PVOutput: Almere 16800WP 22 Oost-West 18 zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:12
Smz schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:28:
Hallo allemaal,

Ik overweeg in mijn garage drie Marstek Venus E’s vast aan te sluiten in een eigen subpaneel, elk op een eigen fase (L1, L2, L3) en beveiligd met een 16 A-automaat. Mijn situatie:

Idee is om drie Venus E’s plaatsen, elk met eigen 16 A-groep om de units vast aan te sluiten (zodat ze de volle 2 500 W / ~11 A kunnen laden/ontladen). Volgens eerdere discussies is dit technisch haalbaar, mits:

Vraag aan jullie:
Welke praktijkervaring hebben jullie met de combinatiestromen (PV, laadpaal, warmtepomp + 3×Venus E)?
Zien jullie risico’s of aanbevelingen voor een meer geïntegreerd 3-fase-systeem in plaats van losse plug-&-play units?
Ik denk dat je moet kijken hoeveel Ampere ga je trekken bij het laden van je auto (als dat bijv. 3x24A is), dan heb je nog maar 3 x 16A over voor al het andere (waaronder 3 x 6A warmtepomp in de winter). Dus per separate zekering zal het allemaal wel kloppen, maar de som van de afname is begrensd op 3x40A onafhankelijk welk systeem batterij je kiest.

MT Venus E V2 (V152); HW P1 (5.1903); Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012; PV 7650 Wpiek; Inventum Ecolution ventilatiewarmtepomp; EV (Seat Mii 32kWh);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:22

Smz

antoinevromen schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 15:47:
[...]

Ik denk dat je moet kijken hoeveel Ampere ga je trekken bij het laden van je auto (als dat bijv. 3x24A is),
Ik begrijp dat je dat zegt, mijn laadpaal is SmartEVSE (zelfbouw) en daarbi ik kijk die maximaal nooit meer dan 3*25A over de hoofdzekering trekt in de meterkast, als dat getal op een fase hoger wordt, dan wordt er terug geschakeld. Daarmee is zowel mijn hoofd meterkast als mijn subpanel binnen een veilige marge blijft. Ik zie daar zelf geen gevaar in. Maar dankjewel voor het meedenken,

PVOutput: Almere 16800WP 22 Oost-West 18 zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:37
Ik wil mijn Marstek zeer waarschijnlijk buiten gaan opstellen, heeft iemand hier iets voor bedacht? Een koof of iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jisnb
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 07:32
ekops schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:16:
Ik wil mijn Marstek zeer waarschijnlijk buiten gaan opstellen, heeft iemand hier iets voor bedacht? Een koof of iets dergelijks?
Ik heb hier ook overna bedacht maar door het hoge vochtgehalte buiten en de kou in de winter lijkt me dat ondanks dat ze zeggen dat het “kan” nooit goed voor de batterijen dus heb ze uiteindelijk binnen gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
  • Laatst online: 18:28
Jisnb schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:52:
[...]

Ik heb hier ook overna bedacht maar door het hoge vochtgehalte buiten en de kou in de winter lijkt me dat ondanks dat ze zeggen dat het “kan” nooit goed voor de batterijen dus heb ze uiteindelijk binnen gezet
Denk dat indien die mogelijkheid er is, dat ook altijd de slimste keuze is. In huis is het toch altijd koeler dan buiten in de zomer, en vica versa in de winter.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 17:04
Druppeltje_ schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 17:03:
[...]
Wel mooi design. Al denk ik dat dat voor het merendeel niet uitmaakt aangezien hij in de mate van het mogelijke uit het zicht gezet wordt.
Toch wederom een paar vreemde keuzes (het kapje over het backup stopcontact en de aansluitkabel).
Heb ik verkeerd gekeken als ik concludeer dat je hem nu dus onmogelijk nog buiten/vochtig kan plaatsen? Tenzij met het afdekkapje maar dan kan de kabel niet aangesloten worden
Ik krijg idd ook het gevoel dat hier design belangrijker was dan functionaliteit.
Voor de LAN en modbus connectoren is de kap nog enigszins logisch, de meeste mensen zullen die immers niet gebruiken. Maar één klep voor GRID én BACKUP betent dat er niet naar de toepassing van het apparaat is gekeken.
Typisch voorbeeld van optimalisatie op één aspect, zonder aandacht voor het systeem als geheel.

Ook apart is de opmerking dat de electronica van de V3 'identiek' is aan de V2 en V3. Als dat klopt zouden er bij de V1 en V2 dus de hardware voor de LAN poort op de print aanwezig moeten zijn, en is er alleen geen stekker voor aan de buitenkant?
Maar waarschijnlijk bedoelen ze slechts dat de systemen compatibel zijn.

2x Venus E (Gen1) V153.213, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:48
Hometek schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:17:
[...]
Ook apart is de opmerking dat de electronica van de V3 'identiek' is aan de V2 en V3. Als dat klopt zouden er bij de V1 en V2 dus de hardware voor de LAN poort op de print aanwezig moeten zijn, en is er alleen geen stekker voor aan de buitenkant?
Denk dat hij bedoelt dat alle specs gewoon hetzelfde zijn.
Had begrepen van intersolar interview dat er ipv 2 of 3 printplaten nu slechts 1 printplaat is waar BMS, omvormer en EMS op zit.
Verder had ik iets gelezen van krachtigere CPU voor betere AI mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
  • Laatst online: 17:04
Avenger 2.0 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:26:
[...]
...
Had begrepen van intersolar interview dat er ipv 2 of 3 printplaten nu slechts 1 printplaat is waar BMS, omvormer en EMS op zit.
...
Dus technisch een geheel nieuw apparaat, maar backwards compatible.

Dat verklaart voor een groot deel hoe ze de V3 zo veel kleiner konden maken.
Vermoedelijk zit die ene print met alle electronica nu rechtstreeks tegen de achterwand van de aluminium behuizing.

2x Venus E (Gen1) V153.213, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Nu online
DSSW schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:56:
[...]

Iets te vroeg victorie gekraaid...de EMS data van de batterijen komt binnen via MQTT maar de BMS data en cell temp en voltage blijft op "onbekend" staan.

Iemand een hint om dit op te lossen?
Toevallig had ik dit gisteren ook. Enkele keren de addons terug opgestart, 3 of 4 keer achtereen, en dan waren de gegevens allemaal terug. (kan je ook zien in de logs van de addon.

edit: te vlug geweest ;)

MTVenus V2 V151 APP V1.6.4 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:24
Flesym schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 14:34:
[...]

Er kan nog veel fout gaan daarin:
- zijn ze beiden als AP (switch) ingesteld of als router?
- wie verzorgt de IP uitgifte (DHCP)? Per laag 2 netwerk mag dat er maar 1 zijn.
- als er 1 (of 2) als router is ingesteld, zijn de IP reeksen wel verschillend ? Een dubbel IP adres geeft vreemde fouten
- enz.
De De TP-Link TL-SG108 is een unmanaged gigabit switch dus ik kan daar niks bij aanpassen.
Ik ga er dus ook gewoon vanuit dat alles goed staat voor de samenwerking tussen die switch en mijn Orange modem router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hallo allemaal,

Vraag aan jullie:
Ik heb ze aangesloten met een 3 fase aardlekautomaat. Werkt prima, alleen denk ik dat het nooit mogelijk gaat worden om ze in te zetten voor als backup op 3 fases. Dan zouden ze elke fase exact 120 graden gescheiden moeten worden. Maar dit is met de meeste thuisbatterijen ook niet mogelijk, de Tesla powerwall kan ook slechts op 1 fase een backup leveren.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio1953
  • Laatst online: 31-07 12:26
Beste panelleden,

Kan iemand mij vertellen wat de waardes voor de phases a, b, en c en de waarde bij Venus E inhouden?

Bedankt.

Mvgr., Dick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesym
BJF005 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 18:22:
[...]

De De TP-Link TL-SG108 is een unmanaged gigabit switch dus ik kan daar niks bij aanpassen.
Ik ga er dus ook gewoon vanuit dat alles goed staat voor de samenwerking tussen die switch en mijn Orange modem router.
Je zegt dat je koppelt aan 2 verschillende access points. De TL-SG108 is een unmanaged switch maar geen AP. Dus dan snap ik niet helemaal wat je doet

Huis: 125 jaar oud, 6cm PIR dakisolatie, 7cm muurisolatie steenwol, hr++ glas. Verwarming: 1 Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek V.2 5,12kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascallj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:20
Scorpio1953 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:26:
Beste panelleden,

Kan iemand mij vertellen wat de waardes voor de phases a, b, en c en de waarde bij Venus E inhouden?

Bedankt.

Mvgr., Dick
A, B en C zijn de individuele fases van de stroomaansluiting in je woning. Hier kan je zien of op de desbetreffende fase stroom afneemt of teruglevert. Achter Venus E kan je zien wat de batterij momenteel aan het doen is: laden of ontladen en met welk vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
Scorpio1953 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:26:
Beste panelleden,

Bedankt.

Mvgr., Dick
Bij de CT bedoel je?
Het aantal W dat je trekt/terugzet op die bepaalde fase.
De waarde van Venus is is het vermogen van de batterij op dat moment

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDSgame
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-07 20:34
Even een vraagje ik heb dus 2 marstek batterijen op een 3x230 net na heel wat prutsen is het gelukt om ze dus op NOM te krijgen (nog een 3de batterij op andere meter). Ik vroeg me af of iemand dezelfde opstelling heeft en kan bevestigen wat ik zie. Ik verbruik niet zo veel s'nachts (100W ofzo) dus draait hij meestal op 1 batterij om rendement te sparen vermoed ik maar hij wisselt nooit van primaire batterij ik dacht er een soort van cascade systeem ging plaats nemen maar hij neemt iedere dag dezelfde batterij (dus deze slijt meer). Was ik te veel verwachtend of is dit opgelost met 1 van de latere updates? V153 batterij en CT003 op V116 en dit werkt dus liever niet updaten als het niet nodig is. (Ja feedback bestaat maar beetje klaar mee als ze er toch niets mee doen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4bqv8d394Hj6GfS-GzXPcmt0gHc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XIAeP1ySIA7tRyEwVPBGA5Gz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TDSgame op 24-07-2025 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hallo allemaal,

Vraag aan jullie:
Heb identiek dezelfde setup, loopt 👌 Doen zou ik zeggen.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dave Vellek schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 13:28:
[...]

Duidelijk, bedankt voor je reactie! Iemand anders had het ook over open API bij de V3. Ga daar eens naar informeren bij een aanbieder van Marstek batterijen hoe dat precies zit.
Wat mijn inziens ook een belangrijke wijziging is is de aluminium ombouw ipv staal. Ik verwacht hierdoor betere temp regulering tov staal. Hierdoor zijn de cellen anders gepositioneerd en de ombouw compacter geworden incl kleinere koelvinnen.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eastman schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:57:
[...]

Ik heb ze aangesloten met een 3 fase aardlekautomaat. Werkt prima, alleen denk ik dat het nooit mogelijk gaat worden om ze in te zetten voor als backup op 3 fases. Dan zouden ze elke fase exact 120 graden gescheiden moeten worden. Maar dit is met de meeste thuisbatterijen ook niet mogelijk, de Tesla powerwall kan ook slechts op 1 fase een backup leveren.
Er is zo geheten smartbox in ontwikkeling die je aansluit op de drie fases en aan de andere zijde je batt. Die zou dan de drie fases voeden met max 2500w bij 1 batt.... 5000w bij 2 batt enz.

Levering zou ook in q4 plaatsvinden... (had er al moeten zijn).

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jisnb schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 16:52:
[...]

Mijn auto staat ook buiten...

De cellen van gen1 en gen2 liggen op elkaar gestapeld in een afgesloten stalen box. Daarboven is er een ruimte voor de elektronica en koelfan voor de electronica (omvormer).

Ik verwacht bij plaatsing onder een afdakje buiten geen problemen met vocht of hitte. De cellen kunnen tegen de temperatuur maar zijn minder efficiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
Flesym schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 20:29:
[...]

Je zegt dat je koppelt aan 2 verschillende access points. De TL-SG108 is een unmanaged switch maar geen AP. Dus dan snap ik niet helemaal wat je doet
Aan de Orange modem/router heb ik in lan poort 1 gewoon de TP link aangesloten.
Het enige wat ik in de praktijk doe is toch gewoon het aantal ethernetpoorten uitbreiden?
Het Orange 'bakje' heeft maar 4 aansluitingen en ik had er minstens 6 nodig.
Aangezien de switch van tp niks meer doet dan het aantal aansluitingen vermeerderen, ga ik er van uit dat die combinatie geen conflicten op het netwerk kan geven?

Marstek support heeft ondertussen ook firmware updates gepushed. Die zijn geïnstalleerd maar zoals ik had verwacht, lossen die het probleem niet op. Het zal toch echt gewoon iets in mijn netwerk of apparaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesym
BJF005 schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:30:
[...]

Aan de Orange modem/router heb ik in lan poort 1 gewoon de TP link aangesloten.
Het enige wat ik in de praktijk doe is toch gewoon het aantal ethernetpoorten uitbreiden?
Het Orange 'bakje' heeft maar 4 aansluitingen en ik had er minstens 6 nodig.
Aangezien de switch van tp niks meer doet dan het aantal aansluitingen vermeerderen, ga ik er van uit dat die combinatie geen conflicten op het netwerk kan geven?

Marstek support heeft ondertussen ook firmware updates gepushed. Die zijn geïnstalleerd maar zoals ik had verwacht, lossen die het probleem niet op. Het zal toch echt gewoon iets in mijn netwerk of apparaten zijn.
Dat klopt. Waar je naar moet kijken is wat zijn de verschillen. Je Lan is inderdaad een plat layer 2 netwerk. Maar beneden koppel je met de Wifi van het Orange modem maar boven met de Wifi van de TP link powerline. Wat nu als je die TP link powerline tijdelijk ook even bij de Marstek plaatst en daar je GSM op koppelt? Blijft de Marstek app dan wel draaien?

Edit
En wat je ook nog even kan doen is of het verschil maakt als je je GSM op je Orange 2,4gHz Wifi connect?

[ Voor 4% gewijzigd door Flesym op 24-07-2025 23:00 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:49
Kreeg net een mail dat de Open API er gaat aankomen, ik heb een aanvraag moeten doen om blijkbaar een Hidden feature "advanced features" in de app zichtbaar te maken om de API te kunnen activeren... Vervolgens moet je een agreement tekenen en dan krijg je de documentatie over de API...

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:54

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

TDSgame schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:21:
Ik verbruik niet zo veel s'nachts (100W ofzo) dus draait hij meestal op 1 batterij om rendement te sparen vermoed ik maar hij wisselt nooit van primaire batterij ik dacht er een soort van cascade systeem ging plaats nemen maar hij neemt iedere dag dezelfde batterij (dus deze slijt meer). Was ik te veel verwachtend of is dit opgelost met 1 van de latere updates? V153 batterij en CT003 op V116 en dit werkt dus liever niet updaten als het niet nodig is.
Ik heb 2 Accu's die NOM op 3fasesom draaien en sinds V153 V117 is er ook altijd 1 die veel meer ontlaad dan de andere. Soms in de ochtend dat 1 op 85% en de ander op 35% staat. Ik verbruik zo'n 600W dus je zou zeggen dat dat genoeg moet zijn voor beide accu's. Dat deed V152 met V116 wel. Ook is elke nacht dezelfde accu de klos, Terwijl beiden voor laden wel gelijk opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:41
NoFate schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 06:00:
Kreeg net een mail dat de Open API er gaat aankomen, ik heb een aanvraag moeten doen om blijkbaar een Hidden feature "advanced features" in de app zichtbaar te maken om de API te kunnen activeren... Vervolgens moet je een agreement tekenen en dan krijg je de documentatie over de API...

Werd er al wel een model benoemd? Komt de Open API naar alle modellen?

MTVenus V151 + CT003 V116 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascallj

Wat was de reden dat je de mail kreeg en van wie? Had je ergens om gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Werkt de API lokaal of via de cloud?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik heb nog geen info over de API, cloud of local, ik moest hem eerst laten activeren, dan tekenen, en dan zou ik docs krijgen, ben benieuwd... Volgens mij hangt het samen met de V3, en activeren ze het hopelijk ook voor v1 en V2 ...

Tbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
pascallj schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 07:19:
[...]

Wat was de reden dat je de mail kreeg en van wie? Had je ergens om gevraagd?
Ik had er al 2 maand geleden om gevraagd, nu zijn ze er blijkbaar klaar mee, daarom kreeg ik de mail, voorlopig handmatig aanvragen nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 12:48
Bizarre werkwijze. Hopelijk wordt dat aanvragen eenvoudiger in de toekomst :+
Volgens specs PDF zou het locale API zijn trouwens.

[ Voor 25% gewijzigd door Avenger 2.0 op 25-07-2025 08:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Laatst online: 10:30
En hierbij alweer een update van het BMS gedeelte van de batterij, indien iemand nog hetzelfde gedrag merkt zoals ik ( indien je ze enkel neerzet en NOM draait merk je het niet dat de SOC totaal foutief is! Dus wees aandachtig en onlaad en laad ze eens volledig leeg/vol manueel.

Edit: let op, de batterij komt na de update NIET terug online! Ik ga er nu manueel resetten en kijken wat het zegt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RgIzc_ygnZGfXZ3MSUMvRPupaU4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qUTzpjK7hduF2GM5xhzm81tO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KR_7MbLy_TLQMKzXuq2DwGsx4Lo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T3lg6QK8TQspq2IAfDeneACc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door The_Belgian_GST op 25-07-2025 08:48 ]

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-07 22:50
Ik heb de venus e 5,12 kwh nu een week in huis. Maar ik krijg hem niet stabiel werkend met de hw p1 dongle.
Na een reboot werkt het een tijdje goed. Maar op een gegeven moment veranderd de meetwaarde niet meer wanneer in in de ct viewer kijk.
De accu blijft dan een paar minuten werken met die oude waarde, ook al is de meetwaarde sterk veranderd.
Na een aantal minuten gaat het ct lampje uit. Hij reconnect weer en na een paar minuten weer hetzelfde probleem.

Ik heb ook de ct003 liggen, maar als ik die aansluit via de active splitter van homewizard dan krijg ik geen waardes binnen. Hij geeft altijd 0 terug

MTVenus v2 v153 HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Nu online
The_Belgian_GST schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:47:
En hierbij alweer een update van het BMS gedeelte van de batterij, indien iemand nog hetzelfde gedrag merkt zoals ik ( indien je ze enkel neerzet en NOM draait merk je het niet dat de SOC totaal foutief is! Dus wees aandachtig en onlaad en laad ze eens volledig leeg/vol manueel.

Edit: let op, de batterij komt na de update NIET terug online! Ik ga er nu manueel resetten en kijken wat het zegt!
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Naar aanleiding van jouw issue met de Marstek ben ik dit ook aan het monitoren, en ik zie hier bij mij toch niets abnormaal. V151 en BMS 112. Gisteren was ze in de morgend leeg, 11%. Dan gewoon laden via de PV tot 100%. Dan zie je dat de cellen bij 100% kalibreren, wat volgens mij normaal gedrag is. Ik volg het verder op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyeJrr7gkuGAurCRisqrxxtiz2k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RfuZj2NISyCM92jdHbN6G2JG.jpg?f=fotoalbum_large

MTVenus V2 V151 APP V1.6.4 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyro
  • Nu online
andypieters schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:56:
Ik heb de venus e 5,12 kwh nu een week in huis. Maar ik krijg hem niet stabiel werkend met de hw p1 dongle.
Na een reboot werkt het een tijdje goed. Maar op een gegeven moment veranderd de meetwaarde niet meer wanneer in in de ct viewer kijk.
De accu blijft dan een paar minuten werken met die oude waarde, ook al is de meetwaarde sterk veranderd.
Na een aantal minuten gaat het ct lampje uit. Hij reconnect weer en na een paar minuten weer hetzelfde probleem.

Ik heb ook de ct003 liggen, maar als ik die aansluit via de active splitter van homewizard dan krijg ik geen waardes binnen. Hij geeft altijd 0 terug
Reboot van wat? Hier ook 1 Marstek en HW P1 meter. Geen enkel probleem. Zoals hier al eerder is gemeld staat en valt alles met het wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
dannyro schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:03:
[...]

Reboot van wat? Hier ook 1 Marstek en HW P1 meter. Geen enkel probleem. Zoals hier al eerder is gemeld staat en valt alles met het wifi netwerk.
Reboot van de batterij. Dus stekker er uit, aan uit knop 3 seconden indrukken. minuutje wachten, stekker er weer in. Dan start de batterij opnieuw op en verbind hij weer met de p1 meter.

Mijn marstek batterij draait versie V152.

Beide apparaten zijn gewoon prima bereikbaar via het netwerk. Ik heb een KPN modem. Heb een extra 2.4 ghz netwerk aangemaakt en beide apparaten een gereserveerd ip gegeven.

MTVenus v2 v153 HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDSgame
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-07 20:34

Waarschijnlijk een defecte CT003 heb ook zo 1. Werkt het lichtje van data op die poort op de splitter? Bij mij zelf dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door TDSgame op 25-07-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinamar
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
The_Belgian_GST schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 08:47:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb hem ook gehad wegens mijn melding van SOC drift, kan nu nog geen update doen (paar dagen weg).

🇧🇪3000Wp 155°/ 1 Venus E (Gen2) v153, BMS (v214) CT003 (v116) , Lilygo+HA, DM XS212,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
TDSgame schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:23:
[...]

Waarschijnlijk een defecte CT003 heb ook zo 1. Werkt het lichtje van data op die poort op de splitter? Bij mij zelf dat niet.
Als ik hem rechtstreeks op de meter aansluit krijg ik wel waardes. Maar ook met de ct003 heb ik het probleem gehad dat hij telkens de verbinding verloor. Ik heb het op een gegeven moment wel een paar dagen stabiel gehad. Maar ik wil toch mijn HW p1 meter ook kunnen gebruiken. Dus gekoppeld met de HW p1 meter, dat lijkt goed te gaan, maar op een gegeven moment merkte ik dat de zon stopte met schijnen en de marstek met 2,5 kw bleef opladen. Dat is toch zonde als dat telkens een paar minuten zo door gaat.

Over het lichtje op de splitter, die was eerst oranje inderdaad met de ct003 aangesloten. maar na aansluiten van de voeding is hij wel groen. ik zie ook dat beide aangesloten apparaten een knipperend lampje hebben. dus eerst knippert de poort van de meter, dan beide lampjes van de hw p1 meter en de ct003

[ Voor 22% gewijzigd door andypieters op 25-07-2025 09:29 ]

MTVenus v2 v153 HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:34

d3x

simpel antwoord, slechte wifi opzet. Als je problemen hebt met EN de p1 EN de ct003 is de kans dat het aan de bron ligt zeer klein. Als je er een splitter op hebt MOET je er extra 5v USB op zetten of je geeft de CT003 voeding, maar het is beter terhoogte van de splitter (ik heb beide gekoppeld want ik gebruik een din-rail 5v voeding)
sowieso oude DM kan ook voor beperkte aanpassingswaarden zorgen, maar zou niet mogen zorgen voor foute lange waarden.
lees de TS en gebruik nooit de standaard wifi oplossing rommel van al die internet leveranciers.

[ Voor 17% gewijzigd door d3x op 25-07-2025 09:36 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v116) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
d3x schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:31:
[...]

simpel antwoord, slechte wifi opzet.
sowieso oude DM kan ook voor beperkte aanpassingswaarden zorgen, maar zou niet mogen zorgen voor foute lange waarden.
Ik vind dat toch raar. ik heb nooit issues met wifi gehad. Ik kan de api van de HW p1 prima aanroepen en krijg telkens nieuwe waardes terug. Ook de marstek is prima bereikbaar via wifi.

Wat bedoel je met oude DM?

MTVenus v2 v153 HWP1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

andypieters schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:35:
[...]

Ik vind dat toch raar. ik heb nooit issues met wifi gehad. Ik kan de api van de HW p1 prima aanroepen en krijg telkens nieuwe waardes terug. Ook de marstek is prima bereikbaar via wifi.

Wat bedoel je met oude DM?
oude digitale meters kan het zijn dat die maar om de 10sec updaten, dan heb je een shelly of een ct002 nodig om betere meetwaarden te krijgen. zie ook TS.

ik heb wifi en ik kan alles connecteren, is geen antwoord, forum staat er hier al vol van TS ook. lees het door en zet het op zoals beschreven (fixed ip - ssid - 2.4ghz etc..). Als je het mij vraagt, stop met het gebruiken van die setopboxen in je huis. Zet er een mesh achter van een ander merk (genoeg merken) zet die setopbox wifi rommel af en beheer je eigen netwerk.

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v116) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Belgian_GST
  • Laatst online: 10:30
Die setup box rommel heeft hier in al die jaren nog nooit problemen gegeven, dit is pas begonnen met de aanschaf van de Marstek, dus ik denk niet dat ik vies ga kijken naar mijn setup box rommel, enkele centen in mijn zak hou, en ga blijven pushen richting marstek om HUN wifi probleem ergens te bekijken en op te lossen. Want zoals al veel hier aangehaald is het eenigste apparaat dat niet overweg kan met de setup box rommel de Marstek.

Firmware hier geupdate, batterij komt er na een 15-20minuten uit zichzelf wel door ( trage reset na update blijkbaar)
Nu manueel aan het ontladen op 2.5Kw, merk nog steeds dat hij begint tegen een 2490watt, en na een kwartier al inzakt naar 2000watt, heb er nu net 2 ventilatoren op geknutseld met 2 Thermostaten, gaan eens zien wat dat zegt.
Ga ze als ze volledig leeg is eens manueel opladen en kijken wat het resultaat gaat zijn.

BE - Goodwe 3Kw - 3040Wp totaal - 8X380Wp - 1 X marstek VENUS E V153 enkele fase HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andypieters
d3x schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:39:
[...]

oude digitale meters kan het zijn dat die maar om de 10sec updaten, dan heb je een shelly of een ct002 nodig om betere meetwaarden te krijgen. zie ook TS.

ik heb wifi en ik kan alles connecteren, is geen antwoord, forum staat er hier al vol van TS ook. lees het door en zet het op zoals beschreven (fixed ip - ssid - 2.4ghz etc..). Als je het mij vraagt, stop met het gebruiken van die setopboxen in je huis. Zet er een mesh achter van een ander merk (genoeg merken) zet die setopbox wifi rommel af en beheer je eigen netwerk.
Mijn meter geeft gewoon elke seconde een waarde. in homewizard zie ik ook gewoon iedere seconde de waarde updaten. In de marstek app zie ik de waarde echter maar elke 10 seconden updaten. (als hij werkt)
Ik heb bluetooth op mijn telefoon uitgezet en kan de marstek gewoon benaderen, de ct viewer openen en daar zie ik dan telkens dezelfde waarde doorkomen, terwijl ik in homewizard al enkele honderden watts meer zie staan.

Na een tijdje geeft hij aan no data. ct lampje gaat uit en na een minuut ofzo speelt hij weer voor een paar minuten. (met correcte waarden elke 10 seconden)

MTVenus v2 v153 HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probeer eens, zoals in de TS beschreven, een andere volgorde in de splitter.
Daarnaast is een investering van 20,- voor andere wifi router misschien ook een optie... is in 99% van de problemen de oplossing...

Ja ik lees hier van verschillende gebruikers dat er met andere apparaten geen problemen zijn... inderdaad daarom zijn er geen drukbezochte forums van de modem/routers en een aansluitgarantie vanuit de providers... om toekomstige klanten over de streep te trekken...

Spreekwoordelijk 11 verschillende routers/modems is 1001 verschillende mogelijke problemen...
Daarom adviseren wij hier koop zo'n 'travel-router' van 20,- en dan kunnen we je beter en gerichter helpen/adviseren bij problemen. Of als je wil investeren in je thuisnetwerk schakel over op een mesh-systeem. Dan ben je voor zo'n 120,- klaar voor je gehele huis/tuin.

m2c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePrutser
  • Laatst online: 18:07

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

The_Belgian_GST schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:46:
Die setup box rommel heeft hier in al die jaren nog nooit problemen gegeven, dit is pas begonnen met de aanschaf van de Marstek, dus ik denk niet dat ik vies ga kijken naar mijn setup box rommel, enkele centen in mijn zak hou, en ga blijven pushen richting marstek om HUN wifi probleem ergens te bekijken en op te lossen. Want zoals al veel hier aangehaald is het eenigste apparaat dat niet overweg kan met de setup box rommel de Marstek.

Firmware hier geupdate, batterij komt er na een 15-20minuten uit zichzelf wel door ( trage reset na update blijkbaar)
Nu manueel aan het ontladen op 2.5Kw, merk nog steeds dat hij begint tegen een 2490watt, en na een kwartier al inzakt naar 2000watt, heb er nu net 2 ventilatoren op geknutseld met 2 Thermostaten, gaan eens zien wat dat zegt.
Ga ze als ze volledig leeg is eens manueel opladen en kijken wat het resultaat gaat zijn.
Ik zou je accu terug sturen want met deze houding gaat je accu nooit goed werk.

Het is friet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• andypieters
Hmmm. voor de test heb ik mijn laptop verbonden met hetzelfde 2.4 ghz netwerk.
Ik roep de api aan van de homewizard, en inderdaad... na een aantal pogingen hangt de verbinding...
In chrome zie ik ERR:Network_changed

Dus het zou inderdaad best eens kunnen dat het met de wifi te maken heeft.

Na restart van het modem lijkt het weer even goed te gaan. Dat verklaart ook waarom het een tijdje goed gewerkt heeft, de modem is een tijd uit geweest omdat ze de zonnepanelen aan het installeren waren en een nieuwe groepenkast.

[ Voor 28% gewijzigd door andypieters op 25-07-2025 10:17 ]

MTVenus v2 v153 HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste bevindingen na installatie V153:
-tijdens de nacht met verbruik van ongeveer 150w merk ik pieken tot 40w terugleveren, met V151 waren de pieken amper 10w, zal dit verder opvolgen
-1 van mijn MT’s begon deze morgend om 6:40 bij 11% soc plots te laden met 1000w uit het net dat bleef hij doen tot 7:10. Daarna liep hij terug normaal NOM

Ben op dit ogenblik niet zo blij met die V153, hoop dat het nog een leerproces is, maar vrees dat de v151 pak beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

The_Belgian_GST schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 09:46:

het is niet omdat een setupbox "werkt" dat hij ook deftig werkt... hohoho ik heb connectie mijn wifi "werkt" een fiets met platte banden "werkt" ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DSSW schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:33:
-tijdens de nacht met verbruik van ongeveer 150w merk ik pieken tot 40w terugleveren, met V151 waren de pieken amper 10w, zal dit verder opvolgen
-1 van mijn MT’s begon deze morgend om 6:40 bij 11% soc plots te laden met 1000w uit het net dat bleef hij doen tot 7:10. Daarna liep hij terug normaal NOM

Ben op dit ogenblik niet zo blij met die V153, hoop dat het nog een leerproces is, maar vrees dat de v151 pak beter was.
Ja geef het even 2 dgn.. dan zul je zien dat het goed werkt en de batterijen mooi in balans houd.
Na een week zul je zien dat eerst de ene batterij verder wordt ontladen en dan de andere...
Zo is het bij mij... of toeval... lol je weet het niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
Flesym schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:51:
[...]

Dat klopt. Waar je naar moet kijken is wat zijn de verschillen. Je Lan is inderdaad een plat layer 2 netwerk. Maar beneden koppel je met de Wifi van het Orange modem maar boven met de Wifi van de TP link powerline. Wat nu als je die TP link powerline tijdelijk ook even bij de Marstek plaatst en daar je GSM op koppelt? Blijft de Marstek app dan wel draaien?

Edit
En wat je ook nog even kan doen is of het verschil maakt als je je GSM op je Orange 2,4gHz Wifi connect?
Na nog wat extra testen en switchen tussen wifi netwerken, zowel met de gsm als met de marstek, blijkt het probleem toch echt eerder bij de BT connectie op zich te liggen.
Het lijkt alsof, als de BT niet snel genoeg gemaakt kan worden (dus het groene icoontje bovenaan rechts op gsm) verschijnt, de app zichzelf sluit.
Als ik gewoon een aantal keer de app opnieuw open, lukt het uiteindelijk wel. De BT verbinding blijft dan ook gewoon actief en werkend.
Wat ook opvalt, als ik niet in de buurt ben van de batterij , of gewoon niet thuis ben, en ik de app open en via de app 'zet bluetooth aan' OK klik, dan sluit de app zichzelf niet. Als ik dan binnen bereik kom van de batterij en het scherm van de app refresh, dan sluit de app zichzelf.
Dus iets gaat er mis exact de moment als de gsm met de batterij via BT wil verbinden.
Het moet dus echt aan mijn gsm of netwerk liggen.
Ik denk eerder netwerk want twee verschillende telefoons én de Samsung Galaxy tab hebben hetzelfde probleem.
Eens de BT verbinding actief is, werkt het perfect.
Ik heb ook zonder problemen de gepushte updates kunnen installeren.
Uiteindelijk maakt het niet veel meer uit, na een aantal keren proberen lukt het de app toch om BT te verbinden dus ik kan updates uitvoeren indien nodig.

Wat dan wel van de eerste keer en 100% perfect werkt, is de verbinding met de HW P1 meter 🤣

Ik ben dan ook overtuigd dat problemen (zoals hierboven nu iemand met zijn HW P1) waarschijnlijk écht wel aan het thuis netwerk liggen.
Ja, het heeft altijd goed gewerkt en nee ik heb met al mijn andere apparaten nog nooit problemen gehad in mijn netwerk.
En nu heb ik iets met BT, wat echt toch richting eigen netwerk wijst.
Een voorbeeld: mijn DTSU meter (Huawei CT) kreeg ik niét aan de praat als ik de LAN kabel verbond met de TP switch. Enkel als ik die aansloot op de orange router. Terwijl ik in het begin bij ongeveer alle apparaten of setups problemen had als ik die aansloot op die orange modem.
In theorie zou het allemaal hetzelfde moeten zijn.
De TP switch zorgt gewoon voor 8 extra ethernet poorten, bovenop de 4 aanwezig bij de orange modem. En toch bleek het enorm belangrijk waar ik wat juist op aansloot 🤷🏻‍♀️

En ik vloekte in het begin ook enorm op die rommel van TP link, Orange modem en zelfs TP powerline.
Omdat ik er niet genoeg van ken, was het bij mij gewoon trial & error. Zo werkt het niet, zo werkt het plots wel, zo werkt het buggy of weer niet
Uiteindelijk werkt alles perfect.
In theorie (met mijn beperkte kennis) was alles wat ik deed nutteloos, want ik stak gewoon kabels in een andere aansluiting en 'de rest' zou toch gewoon automatisch via DCHP en 'het netwerk' moeten gebeuren.

Waarom werkt de P1 van HW bij zoveel mensen perfect en nu bij 1 persoon totaal niet?
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat de BT verbinding hier op het forum nog nooit een issue is geweest en nu bij mij toevallig wel 🤷🏻‍♀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

dat opladen bij "lege" 11% had hij voordien ook al, heb ik ook op mijn v151. Doet hij enkel in self consumption en AI om zijn voltage te houden want in die mode verbruikt dat ding veel meer dan in manual. dat je dat niet gezien hebt bij andere dat kan, we hebben ook net 2 maanden achter de rug dat er veel zon was en batterij niet lang op diepte gestaan heeft....

[ Voor 9% gewijzigd door d3x op 25-07-2025 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maarte997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-07 22:10
d3x schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:39:
[...]

dat opladen bij "lege" 11% had hij voordien ook al, heb ik ook op mijn v151. Doet hij enkel in self consumption en AI om zijn voltage te houden want in die mode verbruikt dat ding veel meer dan in manual.
Ik merkte dat mijn batterij gisteren ook plots 40min lang (van 13u tot 13u40) begon bij te laden (tussen 800 en 1400W), zonder enige (zichtbare) reden. De batterij draait NOM en hij had op dat moment zeker rond de 75% SOC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BJF005 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:37:
[...]

Waarom werkt de P1 van HW bij zoveel mensen perfect en nu bij 1 persoon totaal niet?
Waarschijnlijk om dezelfde reden dat de BT verbinding hier op het forum nog nooit een issue is geweest en nu bij mij toevallig wel 🤷🏻‍♀️
Omdat die al 5 jaar op de markt is er na heel veel updates zover is gekomen... maar nog steeds zijn er updates nodig om alle Digitale Meters etc. te laten werken (zie topic).

Help jezelf en investeer in een mesh-netwerk setup... bijvoorbeeld van TP-link. Ben je gelijk provider modem/router onafhankelijk..
Ik heb hier de oude en goedkoopste en M4R met vier satelieten en dmv utp kabel aangesloten en werkt, met snelle-roaming uit, bij mij op alle apparaten feilloos.

Marstek heeft sinds ruim 4 maanden een CT003 en een CT002... dus die hebben nog even te gaan voor alles stabiel werkt in alle landen die ze bedienen.

m2c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
  • Nu online
maarte997 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:46:
[...]

Ik merkte dat mijn batterij gisteren ook plots 40min lang (van 13u tot 13u40) begon bij te laden (tussen 800 en 1400W), zonder enige (zichtbare) reden. De batterij draait NOM en hij had op dat moment zeker rond de 75% SOC.
Welke FW heb jij? Hier V151, en ik heb dit nog nooit gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
  • Nu online
[...]

Na nog wat extra testen en switchen tussen wifi netwerken, zowel met de gsm als met de marstek, blijkt het probleem toch echt eerder bij de BT connectie op zich te liggen.
Het lijkt alsof, als de BT niet snel genoeg gemaakt kan worden (dus het groene icoontje bovenaan rechts op gsm) verschijnt, de app zichzelf sluit.
Als ik gewoon een aantal keer de app opnieuw open, lukt het uiteindelijk wel. De BT verbinding blijft dan ook gewoon actief en werkend.
Wat ook opvalt, als ik niet in de buurt ben van de batterij , of gewoon niet thuis ben, en ik de app open en via de app 'zet bluetooth aan' OK klik, dan sluit de app zichzelf niet. Als ik dan binnen bereik kom van de batterij en het scherm van de app refresh, dan sluit de app zichzelf.
Dus iets gaat er mis exact de moment als de gsm met de batterij via BT wil verbinden.
Ik denk eerder netwerk want twee verschillende telefoons én de Samsung Galaxy tab hebben hetzelfde probleem.
Uiteindelijk maakt het niet veel meer uit, na een aantal keren proberen lukt het de app toch om BT te verbinden dus ik kan updates uitvoeren indien nodig.

Wat dan wel van de eerste keer en 100% perfect werkt, is de verbinding met de HW P1 meter 🤣

Ik ben dan ook overtuigd dat problemen (zoals hierboven nu iemand met zijn HW P1) waarschijnlijk écht wel aan het thuis netwerk liggen.
Ja, het heeft altijd goed gewerkt en nee ik heb met al mijn andere apparaten nog nooit problemen gehad in mijn netwerk.
Een voorbeeld: mijn DTSU meter (Huawei CT) kreeg ik niét aan de praat als ik de LAN kabel verbond met de TP switch. Enkel als ik die aansloot op de orange router. Terwijl ik in het begin bij ongeveer alle apparaten of setups problemen had als ik die aansloot op die orange modem.
De TP switch zorgt gewoon voor 8 extra ethernet poorten, bovenop de 4 aanwezig bij de orange modem. En toch bleek het enorm belangrijk waar ik wat juist op aansloot 🤷🏻‍♀️

En ik vloekte in het begin ook enorm op die rommel van TP link, Orange modem en zelfs TP powerline.
Omdat ik er niet genoeg van ken, was het bij mij gewoon trial & error. Zo werkt het niet, zo werkt het plots wel, zo werkt het buggy of weer niet
In theorie (met mijn beperkte kennis) was alles wat ik deed nutteloos, want ik stak gewoon kabels in een andere aansluiting en 'de rest' zou toch gewoon automatisch via DCHP en 'het netwerk' moeten gebeuren.

Ik kan uw uitleg maar moeilijk volgen hoor. Voor de duidelijkheid, als Uw Marstek geconfigureerd is heb je helemaal geen BT nodig. Als jij nu thuis bent of niet, dat maakt niets uit voor de werking van de Marstek off de Marstek app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
dannyro schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:08:
[...]

Welke FW heb jij? Hier V151, en ik heb dit nog nooit gezien.
Ik draai V152.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
dannyro schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:10:
[...]

Ik kan uw uitleg maar moeilijk volgen hoor. Voor de duidelijkheid, als Uw Marstek geconfigureerd is heb je helemaal geen BT nodig. Als jij nu thuis bent of niet, dat maakt niets uit voor de werking van de Marstek off de Marstek app.
Klopt, maar je hebt een BT connectie nodig voor de firmware updates 😁
Maar op zich is het probleem opgelost, na een aantal keer proberen lukt het om BT verbinding te maken.
Het gewoon openen en bediening van de app en batterij, via wifi (of 5G indien niet thuis) werkt altijd probleemloos.
Tijdens de setup was het natuurlijk een groot probleem want je hebt de BT nodig om de batterij aan de praat te krijgen en met de wifi te verbinden.
En tijdens de setup kon ik met de beste wil van de wereld geen BT connectie maken 🤷🏻‍♀️
Uiteindelijk draait het systeem en de batterij nu al enkele dagen echt 100% perfect en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoinevromen
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:12

Misschien eens als test een tijdelijk accesspoint vlak bij de batterij zetten en de batterij daaraan koppelen. Ik neem aan dat de afstand van de HW P1 naar de router in de meterkast klein zal zijn.
Ik heb dezelfde opstelling met HW P1 en mijn batterij staat in de ruimte naast de meterkast, dus ook maar 1 meter van de router in de meterkast verwijderd.

[ Voor 7% gewijzigd door antoinevromen op 25-07-2025 11:28 ]

MT Venus E V2 (V152); HW P1 (5.1903); Iskra ME382-D1A52-P1 bj 2012; PV 7650 Wpiek; Inventum Ecolution ventilatiewarmtepomp; EV (Seat Mii 32kWh);

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascallj

Is dit dan 153 met BMS 213 tegelijk? Dan is dat laatste logisch te verklaren: de limieten zijn verder opgerekt en daardoor kan hij dus verder ontladen dan voorheen. Hierdoor schiet de bescherming vaker in werking en zal hij vaker bijladen. Overigens zou ik me er nog geen zorgen om maken, de bescherming is redelijk defensief ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andypieters
antoinevromen schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:26:
[...]

Misschien eens als test een tijdelijk accesspoint vlak bij de batterij zetten en de batterij daaraan koppelen. Ik neem aan dat de afstand van de HW P1 naar de router in de meterkast klein zal zijn.
Ik heb dezelfde opstelling met HW P1 en mijn batterij staat in de ruimte naast de meterkast, dus ook maar 1 meter van de router in de meterkast verwijderd.
Ik gebruik nu een kpn modem, die staat in de meterkast. Mijn marstek staat bij mij ook in de ruimte naast de meterkast, hier zit alleen een holle wand tussen.

Ik heb nu een GL.iNet GL-MT300N-V2(Mango) Mini Travel besteld. Die komt morgen binnen. Ik zal hier de p1 meter en marstek mee verbinden, hopelijk lost dat mijn issue op

MTVenus v2 v153 HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pascallj schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:34:
[...]

Is dit dan 153 met BMS 213 tegelijk? Dan is dat laatste logisch te verklaren: de limieten zijn verder opgerekt en daardoor kan hij dus verder ontladen dan voorheen. Hierdoor schiet de bescherming vaker in werking en zal hij vaker bijladen. Overigens zou ik me er nog geen zorgen om maken, de bescherming is redelijk defensief ingesteld.
Inderdaad V153 en BMS213

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFate
update: volgende week zou ik meer info krijgen over de open api
fingers crossed!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarte997
NoFate schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:30:
update: volgende week zou ik meer info krijgen over de open api
fingers crossed!!
Wat houdt dat precies in? Dat een Lilygo niet meer nodig is om de modbus te bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
maarte997 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:47:
[...]

Wat houdt dat precies in? Dat een Lilygo niet meer nodig is om de modbus te bereiken?
die liligo was sowieso niet nodig, want je kan ook met hame-relay werken (cloud mqtt)
de open api gaat niet over modbus gaan

we zullen zien, of het lokaal is weet ik niet, vermoed van wel, ik hoop local mqtt ...

tbc

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 25-07-2025 12:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flesym
[...]

In IT maken we onderscheid in de happy flow (alles gaat zoals verwacht) en de unhappy flow (er gebeurt iets onverwachts). De happy flow is makkelijk te programmeren (dit is wat ik functioneel wil), te testen en kost relatief weinig tijd. De unhappy flow is juist moeilijk te programmeren (je weet niet welke fout situaties je allemaal tegen komt) en kost veel tijd en dus geld. Vooral bij goedkopere producten (echt in zijn algemeenheid, niet specifiek Marstek) zie je dat juist op de unhappy beknibbeld wordt en dat leidt vaak tot onvoorspelbaar gedrag.

Een crash is altijd een fout van het product, een fout wordt niet goed afgevangen. De snelle bypass is dan soms het product door bv een watchdog timer (ik werk al een tijdje niet goed, dus ik reboot mijzelf) opnieuw op te starten. Maar juist dit soort gedrag veroorzaakt weer dat andere producten een nieuwe unhappy flow situatie krijgen. En daardoor kan een stabiel ecosystemen zoals een netwerk zich plotseling instabiel gaan gedragen waarbij alle logica lijkt te ontbreken, zeker als deze uit allerlei verschillende merken producten is opgebouwd, ze zijn niet op elkaar afgestemd

En omdat daarbij in producten met een slechte unhappy flow implementatie ook vaak geen logging wordt gedaan is het inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg. Omdat de basis van je home automation het netwerk is is het juist belangrijk dat deze laag betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 16:39

S2S

Zeg maar dag tegen terug leveren met een dynamisch contract , (en misbruik maken met veels te veel zonnepanelen dan nodig) was natuurlijk wel te verwachten. En hello thuis batterijen.

https://www.nu.nl/tech/63...he-energiecontracten.html

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:41
S2S schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:58:
Zeg maar dag tegen terug leveren met een dynamisch contract , (en misbruik maken met veels te veel zonnepanelen dan nodig) was natuurlijk wel te verwachten. En hello thuis batterijen.

Deze sluit daar mooi op aan: https://www.youtube.com/watch?v=JjppLvRKmqk

MTVenus V151 + CT003 V116 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:25
https://homey.app/nl-nl/a...mLaden-voor-Marstek/test/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyzlUrAyvpwFjz1gXFO_xRTn9LM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AgjcPTeC2huqBE7rN5nlrDC5.png?f=fotoalbum_large

2 strategieen: Dynamische prijzen + Nul op de meter.

Dynamische prijzen >> 2 goedkoopste uren laden + 2 duurste uren ontladen

Nul op de meter: Houd rekening met:
- Zonvoorspelling
- SOC
- Verbruik eigen woning op basis van graaddagen
(Strategie kijkt hoeveel kwh er nog in de batterij zit en verdeelt dit over de uren waarbij stroom tekort is. Goedkoopste uren worden eventueel op STOP gezet)

Aansturing Marstek Venus op basis van mqtt (kleine aanpassing in yaml-file)
(Mqtt client en broker inclusief. Kan ook werken met andere broker) Moscht je op een andere manier je batterij aansturen...dan kan je ook alleen het plan gebruiken en je batterij aansturen via bijvoorbeeld flows)

[ Voor 5% gewijzigd door Ellroe32 op 25-07-2025 14:51 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:58:

Mooie reacties ook onder dat artikel....

"Nog even en dan moeten we kansspel belasting betalen over de energierekening"

_O-

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
@Gely , er is een marstek app update , ik ben nog niet thuis, dus nog niet kunnen testen of 212 => 213 nu wel lukt .. ze hebben me trouwens ook 214 pushed

Edit 214 had ik nog niet, maar met de nieuwe .65 versie nog steeds issue updating 212 naar 213 ;-)

[ Voor 27% gewijzigd door NoFate op 25-07-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 16:39

S2S

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:11:
[...]

Mooie reacties ook onder dat artikel....

"Nog even en dan moeten we kansspel belasting betalen over de energierekening"

_O-
De reacties op nu kun je je dag wel mee vullen, wat een humor 🤡 vermaak ten top!

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jisnb
  • Laatst online: 07:32
Ellroe32 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]

- Zonvoorspelling
- SOC
(Strategie kijkt hoeveel kwh er nog in de batterij zit en verdeelt dit over de uren waarbij stroom tekort is. Goedkoopste uren worden eventueel op STOP gezet)

(Mqtt client en broker inclusief. Kan ook werken met andere broker) Moscht je op een andere manier je batterij aansturen...dan kan je ook alleen het plan gebruiken en je batterij aansturen via bijvoorbeeld flows)
Heeel tof dat er iets gemaakt wordt voor homey!!! Ik heb zowel een homey als marstek batterijen, maar verder behoorlijk onbekend, zoals op het plaatje te zien moet ik lily go / modbus aanschaffen/ fixen om dit werkend te krijgen ? Dan ga ik daar achteraan want zou hem graag in homey willen hebben 👌. Draai nu ai modus die laad wel netjes bij op de goedkoopste uren maar tot nu toe ontlaad hij niet bij gunstige prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37
NoFate schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:44:
@Gely , er is een marstek app update , ik ben nog niet thuis, dus nog niet kunnen testen of 212 => 213 nu wel lukt .. ze hebben me trouwens ook 214 pushed

Edit 214 had ik nog niet, maar met de nieuwe .65 versie nog steeds issue updating 212 naar 213 ;-)
Bedankt! Ik zie echter nog altijd v1.6.44 als laatste versie. Als ook .65 niet werkt dan is er voorlopig nog altijd geen update van BMS v212 => v213 mogelijk (met batterijen op v153) :-(

.BE [#] Solar: 4.6 kWp (20) Sanyo HIP-HDE1 230W panelen op ZW / Praktijk 4.4 kWp - 2 x SMA Omvormer - 2 x Marstek 5.12 kWh (v153) - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Jisnb schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:44:
[...]

Heeel tof dat er iets gemaakt wordt voor homey!!! Ik heb zowel een homey als marstek batterijen, maar verder behoorlijk onbekend, zoals op het plaatje te zien moet ik lily go / modbus aanschaffen/ fixen om dit werkend te krijgen ? Dan ga ik daar achteraan want zou hem graag in homey willen hebben 👌. Draai nu ai modus die laad wel netjes bij op de goedkoopste uren maar tot nu toe ontlaad hij niet bij gunstige prijzen
Ah leuk om te horen dat er gebruikers zijn die mijn app willen gebruiken. Je moet idd een lilygo hebben. Zelfs 1 per batterij.

Mijn app ziet (in ieder geval voor nu) meerdere batterijen als 1 grote batterij. Je kunt ze wel allemaal (maximaal drie) tegelijk aansturen. Ik heb zelf maar 1 batterij dus ben beetje blond wat er voor drie nog meer zou moeten gebeuren. 😇. Wensen zijn welkom. (Liefst in PM)

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleio65
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 31-07 09:45
Jisnb schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 18:44:
[...]

Betekent dat ook dat de AI kiest wat de laagste uren zijn en de MT volledig oplaadt en het laadvermogen daar automatisch op aanpast?

Ik kijk bijvoorbeeld naar morgen. Dan zijn laagste prijzen tussen 13:00 en 15:00. Deze heb ik nu handmatig ingesteld. MT is morgenochtend volledig ontladen. 4600 Watt / 2 uur is met 2300 Watt laden. Ik hem stel in op 2400.
Maar volledig automatisch is veel praktischer.

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp. Marstek Venus E 5,12 KWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
pleio65 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:28:
[...]

Betekent dat ook dat de AI kiest wat de laagste uren zijn en de MT volledig oplaadt en het laadvermogen daar automatisch op aanpast?

Ik kijk bijvoorbeeld naar morgen. Dan zijn laagste prijzen tussen 13:00 en 15:00. Deze heb ik nu handmatig ingesteld. MT is morgenochtend volledig ontladen. 4600 Watt / 2 uur is met 2300 Watt laden. Ik hem stel in op 2400.
Maar volledig automatisch is veel praktischer.
Op ai laadt hij volgens mij gewoon op het hoogste vermogen.

In mijn app ga ik ervoor zorgen dat hij op het goedkoopste uur het meeste ga laden. (Nog mee bezig). Dat moet je sturen als het tweede uur goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:51

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik heb hier een aantal keer iets gelezen over een "zwarte lijst" met dealers. Kan ik die ergens vinden? Ik wil dit weekend 2x de Venus E bestellen (zat nog te twijfelen tussen 2 of 3 maar dat is toch wel een boel geld).

Als je op Google kijkt kom je uit op marstek.nl die claimen "officieel marstek distributeur" te zijn. Maar bij het retourbeleid blijkt het om SolarDeals BV te zijn. Beetje vreemd allemaal....

Op de officiele site lijkt je niet te kunnen bestellen https://eu.marstekenergy....roducts/marstek-venus-c-e alles is "uitferkocht"

[ Voor 14% gewijzigd door Mattie112 op 25-07-2025 19:42 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleio65
Ellroe32 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:33:
[...]

Op ai laadt hij volgens mij gewoon op het hoogste vermogen.

In mijn app ga ik ervoor zorgen dat hij op het goedkoopste uur het meeste ga laden. (Nog mee bezig). Dat moet je sturen als het tweede uur goedkoper is.
Ik begrijp je niet helemaal. Je kunt bij de AI modus verder toch niets instellen? Of bedoel je de manual modus?

Gasloos. Mitsubishi scr-m60v-200d-set. Zonnepanelen 5760wp. Marstek Venus E 5,12 KWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSBK1989
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16:41
@pleio65 ,

Kijk eens bij SOLARNRG, 3 MS thuisbatterijen en p1 meter, inclusief verzenden €3900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
Mattie112 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 19:41:
Ik heb hier een aantal keer iets gelezen over een "zwarte lijst" met dealers. Kan ik die ergens vinden? Ik wil dit weekend 2x de Venus E bestellen (zat nog te twijfelen tussen 2 of 3 maar dat is toch wel een boel geld).

Als je op Google kijkt kom je uit op marstek.nl die claimen "officieel marstek distributeur" te zijn. Maar bij het retourbeleid blijkt het om SolarDeals BV te zijn. Beetje vreemd allemaal....

Op de officiele site lijkt je niet te kunnen bestellen https://eu.marstekenergy....roducts/marstek-venus-c-e alles is "uitferkocht"
Er is in de app een lijst verschenen als pop-up. Ik heb er zelf geen screenshot van genomen.
Maar is ondertussen ook niet meer actueel. Een deel van de bedrijven die daar opgesomd staan hebben ondertussen via mail aan hun cliënteel laten weten dat de melding foutief was. In hoeverre dat ook waarheid is, zal moeten blijken als je beroep wil doen op je garantie neem ik aan 8)7
Technische ondersteuning en fw updates krijg ik in elk geval gewoon, maar denk dat iedereen dat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonina
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:10

Zoek eens op zonnepaneelkampioen.nl te Dordrecht.
Goede prijzen en ervaring hier. Aankoop op factuur.

Ik heb er ook twee gehaald, terugverdientijd van de derde is waarschijnlijk zo lang dat dat vandaag meer hobby was dan financieel een goede keuze.

Heb er twee in gebruik op een 3 fase aansluiting, met de Ct003 P1 meter.
Na wat gevloekt tijdens installatie, ondertussen een vlot draaiend systeem waar we niet naar omkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSBK1989
@Druppeltje_ ,

Via bericht van Marstek zelf is het ook bevestigd dat het om een fout ging, en bijvoorbeeld Elektramat en SOLARNRG niet meer op de "zwarte" lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
GSBK1989 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:15:
@Druppeltje_ ,

Via bericht van Marstek zelf is het ook bevestigd dat het om een fout ging, en bijvoorbeeld Elektramat en SOLARNRG niet meer op de "zwarte" lijst staan.
Oh dat heb ik gemist denk ik..
Ik heb mijn gekocht bij solar bouwmarkt/the green guys.
Ik heb van hun uit mail gekregen dat het foutief was en de 10j garantie en support gewoon geldig was.
Mailtje dat ik veiligheidshalve maar opgeslagen heb ''voor het geval dat..''

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dit is de mail die ik een paar dagen terug kreeg na het door vragen op white list en Black list etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdVJ6U4iI07uZaQeh4Va4XMs5Xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YW1pbYupQB6Y7ryPQpCgT5K6.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSBK1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
Ronald.42 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:24:
[...]

Dit is de mail die ik een paar dagen terug kreeg na het door vragen op white list en Black list etc.

[Afbeelding]
Daar staat inmiddels geen enkel bedrijf meer op wat destijds in de app verscheen, of herinner ik me dat zo verkeerd? Bij een eerste popup waren het enkel Duitse bedrijven, bij de 2de stonden een heel deel Nederlandse bedrijven, daar zie ik er nu geen enkel van staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
Ah maar dat was met er expliciet achter te vragen? Ik neem genoegen met de mail van mijn leverancier. Dat is tenslotte mijn aanspreekpunt. Hopende dat je de garantie nooit nodig gaat hebben natuurlijk *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Druppeltje_ schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:28:
[...]

Daar staat inmiddels geen enkel bedrijf meer op wat destijds in de app verscheen, of herinner ik me dat zo verkeerd? Bij een eerste popup waren het enkel Duitse bedrijven, bij de 2de stonden een heel deel Nederlandse bedrijven, daar zie ik er nu geen enkel van staan.
Deze mail was van 22 juli.
Ik kan me nog een bericht herinneren over verwarring tussen de Nederlandse rechten van consumenten en hoe Hame dat zag.
Het fijne weet ik er verder ook niet van, maar deze mail is wat ik weet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ellroe32
Ellroe32 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:49:
[...]

[Afbeelding]

- Zonvoorspelling
- SOC

Volledige toelichting op https://community.homey.a...-venus-slim-aan-nl/140156
(Sorry....beetje trots op dat het allemaal gelukt is 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Goed het lijkt er op dat het allemaal wel meevalt dus en dat je gewoon veilig kan bestellen bij een "normaal" NL bedrijf. Goed dan kan ik mooi kijken waar ze het goedkoopste zijn haha!

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
pleio65 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:01:
[...]

Ik begrijp je niet helemaal. Je kunt bij de AI modus verder toch niets instellen? Of bedoel je de manual modus?
Nee klopt hoor. Bij AI kan je verder niets instellen. Hij laadt dan gewoon op het hoogste vermogen die 2 goedkope uren = 2500W. (2e stuk van mijn antwoord ging over mijn eigen app...beetje verwarrend)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pleio65
Ellroe32 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:47:
[...]

Nee klopt hoor. Bij AI kan je verder niets instellen. Hij laadt dan gewoon op het hoogste vermogen die 2 goedkope uren = 2500W. (2e stuk van mijn antwoord ging over mijn eigen app...beetje verwarrend)
Aha. Ik zag je bericht over je eigen app😀👍. Interessant. Ik ga mij daar eens in verdiepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BJF005
sonina schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 20:15:
[...]

Zoek eens op zonnepaneelkampioen.nl te Dordrecht.
Goede prijzen en ervaring hier. Aankoop op factuur.

Ik heb er ook twee gehaald, terugverdientijd van de derde is waarschijnlijk zo lang dat dat vandaag meer hobby was dan financieel een goede keuze.

Heb er twee in gebruik op een 3 fase aansluiting, met de Ct003 P1 meter.
Na wat gevloekt tijdens installatie, ondertussen een vlot draaiend systeem waar we niet naar omkijken.
Ik heb mijn batterij ook gekocht in Dordrecht.
En het belangrijkste, ik heb gewoon de registratie kunnen doen om die 10 jaar garantie te 'claimen' en ondertussen ook gewoon bevestiging via mail gehad.

Bedankt voor het registreren van uw MARSTEK-product.
We hebben uw registratie succesvol ontvangen en de productgegevens zijn opgeslagen in ons systeem.

Hieronder vindt u een samenvatting van uw registratie: enz...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Nou ik heb hem besteld *O*

SolarNRG voor €2650, nu het lange wachten -O-

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mattie112 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:08:
Nou ik heb hem besteld *O*

SolarNRG voor €2650, nu het lange wachten -O-
Mooie prijs, 2 stuks neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Ronald.42 schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 22:11:
[...]

Mooie prijs, 2 stuks neem ik aan?
Yes, miss later nog 3 maar dit is al duur genoeg zo haha. Van 1 weet ik eigenlijk zeker dat het krap is (airco wil nog wel aan staan snachts plus servertje 24/7). Marstek is ongeveer net zo duur dan een andere partij maar dan met dubbel de capaciteit dusja...

Deze ruimte is te huur!

Pagina: 1 ... 214 ... 219 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.