Gisteren de eerste batterij aangesloten.
Daarna de CT003 P1 meter.
Eerste dag nog opgeladen, eerste nacht batterij leeg.
Goed gedaan. Ik vol enthousiasme vandaag batterij 2 extra aangesloten op een andere fase dan de eerste.
De eerste doet het goed naar NOM, netjes volgeladen dezr voormiddag de curve van de zonnepanelen volgend.
Nu de 2de batterij aangesloten, zelfde meter toegewezen maar wat ik ook doe. Ze wil niet laden wanneer ze op som van de 3 fases staat.
Blijft stand-by.
Manueel laden, start zonder problemen.
1 fase selecteren en dan begint die ook te laden.
Ontladen gaat ook goed wanneer er een toestel op dezelfde fase elektriciteit vraagt.
Wat doe ik best, alles resetten en in een andere volgorde aan de slag?
Geduld hebben?
Update: batterij 1 wil ook niet meer ontladen.

Uodate 2:het valt me op dat in de grafieken van de Ct003 melding gemaakt is van 1' Venus E'. Ondertussen zijn dat er dus twee.
Hoewel ze beide gekoppeld zijn aan die meter en af en toe toch iets lijken te doen, werkt dat dus niet 100% vlot. Zal die Ct003 dadelijk eens een reset geven.
Update 3: Reset van de meter gedaan (hoewel ik daar in praktijk niets van zag gebeuren) en reset van batterij 1 gedaan.
Nu is de 2de aan het laden, ik vermoed ongeveer in sync met de zonnepanelen.
Batterij 1 staat op 99%.
Het voelt toch allemaal een beetje amateuristisch die app. Gisteren zelfs plots een hoop Chinese tekst.
5 keer melding dat iets niet lukt. 6de keer weer wel door gewoon te blijven opnieuw peoberen.
En die vertalingen zijn ook niet geweldig. Heb de app in Engels gezet.
[
Voor 36% gewijzigd door
sonina op 17-07-2025 18:27
]