Acties:
  • +2 Henk 'm!
Goedemorgen,

Na een paar dagen met de v116 in de CT003 ben ik tot de conclusie gekomen dat die versie niet zo goed werkt als v115. Ik zie teveel 'pieken en dalen' in de regeling om de NOM te houden.

Hoe is dit bij de v117 gebruikers, werkt daar NOM net zo goed als bij v115?

Ben benieuwd

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tisniwoar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 00:57
MaJoBe schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 07:41:
Ik kreeg vorige maand deze mail na registratie via Marstek.

Thanks for your submission
Hi, we are getting your submission. We will get back to you shortly.

Is er iemand die hier al een vervolgmail op heeft gekregen? Ik heb maar even een mail gestuurd met de vraag of ze mijn registratie (en hopelijk daaraan gekoppelde verlengde garantie) kunnen bevestigen...
Ik heb hen ook een mail gestuurd of ze mijn registratie kunnen bevestigen, maar daar is nooit een antwoord op gekomen.
Heb dit dan aangekaart bij Duramotion die direct Marstek hebben gecontacteerd (ik stond in CC van hun emails naar Marstek) en uiteindelijk vandaag deze mail gekregen (weliswaar na het sturen van een reminder):

Hi,

Yes ,the Marstek VENUS which you bought from Duramotion is with 10 year warranty,you don't need do any process for warranty registration ,thanks .
-------------
-------------
Best Rgds
Fiona Pan
MARSTEK ENERGY CO., LIMITED
BLDG#A,Changfang Industrial Park, NO.2 Guihua 5th Road,
Pingshan New District, Shenzhen 518118, Guangdong, China
PRODUCTION BASE 1: PingshanShenzhen
PRODUCTION BASE 2: Luxi·Hunan
PRODUCTION BASE 3: XiangxiHunan
Wechat/Cell#:86-13510427714
Whatsapp:0049 17647500776
E-mail: fiona.pan@marstekenergy.com
Web: www.marstekenergy.com

Deze mail was geadresseerd aan mijzelf en support@marstekenergy.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-10 11:34
Gely schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:49:
[...]

OK, ik zal hier ook eens monitoren op de grootte (en frequentie) van die fluctuaties, specifiek rond het "0" punt.
Heb je hier al naar gekeken? Want ik heb nu 117 draaien, en inderdaad misschien is het wel specifiek 116 en 117?
SatScan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:45:
Goedemorgen,

Na een paar dagen met de v116 in de CT003 ben ik tot de conclusie gekomen dat die versie niet zo goed werkt als v115. Ik zie teveel 'pieken en dalen' in de regeling om de NOM te houden.

Ben benieuwd
Hier dus met 117, daar merk ik dus aan dat het niet stabiel is. Zelfde als bij 116, alhoewel het wel sneller lijkt te reageren.

[ Voor 43% gewijzigd door Doubt op 14-07-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flesym
  • Registratie: April 2023
  • Niet online
Vraagje: ik heb 1 Marstek (met FW V151) en gebruik deze tegen mijn HW P1 meter. Dit werkt allemaal goed dus ik ben tevreden.

Maar ik heb ook een CT003 meter liggen die ik nu niet gebruik. Nu vraag ik me af of het enige zin heeft om de CT003 te gaan gebruiken? Bv. krijg je dan andere firmware op de Marstek, doet de CT003 iets voor BMS binnen de Marstek, stuurt de CT003 de Marstek anders aan, enz.)? Of wordt de P1 meter bij een enkele Marstek inderdaad echt alleen voor import/export kW's en zit alle andere logic in de Marstek?

Daarbij neem Ik even aan dat mensen die verschil in NOM zien bij verschillende CT003 FW versies meerdere Marsteks hebben en dit dus over loadbalancing tussen Marsteks gaat, maar dat kan natuurlijk een verkeerde aanname zijn.

Huis: 125 jaar oud, redelijk geisoleerd met hr++ glas. Verwarming: 1 hybrid Quatt WP, benedenverdieping 4 grote T22 radiatoren met heatboosters en 40 low speed fans. Elektra: 4kWp zonnepanelen, Marstek accu V.2 5,12kWh FW V1.53 BM V2.15 accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 03:08
Flesym schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:14:
Vraagje: ik heb 1 Marstek (met FW V151) en gebruik deze tegen mijn HW P1 meter. Dit werkt allemaal goed dus ik ben tevreden.

Maar ik heb ook een CT003 meter liggen die ik nu niet gebruik. Nu vraag ik me af of het enige zin heeft om de CT003 te gaan gebruiken? Bv. krijg je dan andere firmware op de Marstek, doet de CT003 iets voor BMS binnen de Marstek, stuurt de CT003 de Marstek anders aan, enz.)? Of wordt de P1 meter bij een enkele Marstek inderdaad echt alleen voor import/export kW's en zit alle andere logic in de Marstek?

Daarbij neem Ik even aan dat mensen die verschil in NOM zien bij verschillende CT003 FW versies meerdere Marsteks hebben en dit dus over loadbalancing tussen Marsteks gaat, maar dat kan natuurlijk een verkeerde aanname zijn.
Zolang je slechts 1 Marstek batterij gebruikt zou ik bij de HW P1 blijven.
Afgaande op de berichten hier lijkt de CT003 vaak verbindingsproblemen te hebben en worden niet alle digitale meters goed ondersteund. De CT003 is niet sneller of nauwkeuriger dan de HW P1.
Bij NOM met meerdere batterijen is de CT003 echter noodzakelijk om de batterijen te laten samenwerken. (tenzij sturing via modbus)

De FW uitrol bij Marstek is vreemd, het zou idd kunnen dat je mét CT003 eerder nieuwere FW krijgt dan zonder. Ik werk met een Shelly CT en zit ook nog op FW V151 voor de batterij.

2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:57
Doubt schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:10:
[...]

Heb je hier al naar gekeken? Want ik heb nu 117 draaien, en inderdaad misschien is het wel specifiek 116 en 117?

[...]

Hier dus met 117, daar merk ik dus aan dat het niet stabiel is. Zelfde als bij 116, alhoewel het wel sneller lijkt te reageren.
Jawel, ik had hierboven ergens al grafiekjes gepost met het verschil tussen V114 en V116, bij de eerste had ik grote schommelingen, +/- 120W, sinds V116 heb ik dat niet meer (+/- 10W rond het nulpunt nu). Alleen nog veel asymmetrie wat betreft laden/ontladen tussen de 2 batterijen. De hoge frequentie van de schommelingen zoals bij jou zie ik echter niet, wel schommelingen maar dan met een lagere frequentie (en dus ook met lagere amplitude sinds v116).

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:36
Heeft iemand al kunnen uitvinden of de 10 jaar fabrieksgarantie geldt voor Groenevrienden.nl?
Ik heb de accu vrijdag besteld. Ik zou hem nog kunnen annuleren als de garantie niet 10 jaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Animal schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:57:
Heeft iemand al kunnen uitvinden of de 10 jaar fabrieksgarantie geldt voor Groenevrienden.nl?
Ik heb de accu vrijdag besteld. Ik zou hem nog kunnen annuleren als de garantie niet 10 jaar is
Over het wel of niet gelden van de garantie wil ik geen uitspraak doen, maar dit is hier wel eerder voorbij gekomen:

Metsubsidie in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 11:46

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

tisniwoar schreef op maandag 14 juli 2025 @ 09:47:
[...]

[i][b]Hi,

Yes ,the Marstek VENUS which you bought from Duramotion is with 10 year warranty,you don't need do any process for warranty registration ,thanks .

Deze mail was geadresseerd aan mijzelf en support@marstekenergy.com
Snap het niet zo goed. Zeggen ze hier dat je je niet eens hoeft te registreren? Waarom dan die kaart bij de Accu? Waarom al dat gedonder met niet officiële kanalen?

Marstek maakt voor mij een erg rommelige start. Gelukkig draait de hardware wel probleemloos bij mij. Maar administratief en juridisch naar klanten toe is het chaos daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tisniwoar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 00:57
De_Sint schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Snap het niet zo goed. Zeggen ze hier dat je je niet eens hoeft te registreren? Waarom dan die kaart bij de Accu? Waarom al dat gedonder met niet officiële kanalen?

Marstek maakt voor mij een erg rommelige start. Gelukkig draait de hardware wel probleemloos bij mij. Maar administratief en juridisch naar klanten toe is het chaos daar.
Mijn gedacht... (zoals de voorzitter van een 'wereldberoemde' voetbalploeg in België zou zeggen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 18:59
NoFate schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:36:
Ik, wou de manual mode eens testen, ik maak een profiel van 8.30 - 10.00 laden aan 800Watt, alle dagen, ik save , confirm nog eens, maar die begint niet te laden, wat doe ik verkeerd? batterij staat op 30%

hierbij screenshot van de setting/profiel:
[Afbeelding]
Had ik ook, volgensmij moet je hem ook nog enablen.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Sint
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 11:46

De_Sint

SRK/SRC 63 ZR-S | SE7K 6480Wp

Antwoord van mijn verkoper die op de lijst staat:

'Dank voor je bericht. Het klopt dat wij op dit moment nog geen officieel gecertificeerd distributeur van Marstek zijn. We zijn hierover in gesprek met Marstek en verwachten dit binnenkort af te ronden. De batterijen die wij leveren zijn ingekocht via gecertificeerde distributeurs. Hierdoor is de garantie gewoon van kracht en hoef je je geen zorgen te maken. Heb je nog vragen? Laat het gerust weten.

Met duurzame groet,
Stap Naar Duurzaam'

Ik:
'Dank voor je bericht.. Ik schrok nogal van hun bericht namelijk. Hoop voor jullie dat het snel is afgerond. Mocht dit het geval zijn, zouden jullie dit dan via mail naar mij willen bevestigen? mocht ik in conflict komen met oa service van Marstek?'

verkoper:
'Begrijpelijk dat het bericht even schrikken was. Zoals eerder aangegeven zijn wij in gesprek met Marstek om de certificering formeel te maken en we verwachten dit spoedig af te ronden.

Zodra dit rond is, zullen we je daarvan uiteraard per e-mail op de hoogte stellen. Daarnaast geldt dat jouw batterij is geleverd via een gecertificeerde distributeur, waardoor de fabrieksgarantie onverminderd van kracht blijft – ook bij eventuele servicevragen richting Marstek.

Als er in de tussentijd iets speelt of je ergens over twijfelt, neem gerust contact met ons op.'

[ Voor 45% gewijzigd door De_Sint op 14-07-2025 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemorgen,

Ben benieuwd
Heb de daggrafieken met V115 eens vergeleken met deze met de V117 en ik merk precies geen verschil. Werken beide zeer stabiel.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 09-10 18:56
De_Sint schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:28:
... De batterijen die wij leveren zijn ingekocht via gecertificeerde distributeurs. ...
Dag Sinterklaas,
Blijft de vraag : wie zijn dan deze "gecertificeerde" distributeurs ?

Vreemd dat het geen bericht is van Marstek GmbH, de Europese leverancier.
Deze Duitse club reageert ook via de app, dus is iets meer dan een dozenschuivert.

NL 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.47 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
Animal schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:57:
Ik zou dat navragen bij deze groene vrienden. En het antwoord goed bewaren en doorsturen aan Marstek.

Wat voor nut heeft het voor jou als iemand hier ja of nee roept?
Neemt die dan ook de garantie over? Denk het niet.

NL 🔋 Marstek Venus E v2 | EMS 154, BMS 216, App v1.6.47 | M5 Stack | HW P1 | ☀️1,9kWp zuid |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Sint schreef op maandag 14 juli 2025 @ 12:28:
Antwoord van mijn verkoper die op de lijst staat:

'Dank voor je bericht. Het klopt dat wij op dit moment nog geen officieel gecertificeerd distributeur van Marstek zijn. We zijn hierover in gesprek met Marstek en verwachten dit binnenkort af te ronden. De batterijen die wij leveren zijn ingekocht via gecertificeerde distributeurs. Hierdoor is de garantie gewoon van kracht en hoef je je geen zorgen te maken. Heb je nog vragen? Laat het gerust weten.

Met duurzame groet,
Stap Naar Duurzaam'

Ik:
'Dank voor je bericht.. Ik schrok nogal van hun bericht namelijk. Hoop voor jullie dat het snel is afgerond. Mocht dit het geval zijn, zouden jullie dit dan via mail naar mij willen bevestigen? mocht ik in conflict komen met oa service van Marstek?'

verkoper:
'Begrijpelijk dat het bericht even schrikken was. Zoals eerder aangegeven zijn wij in gesprek met Marstek om de certificering formeel te maken en we verwachten dit spoedig af te ronden.

Zodra dit rond is, zullen we je daarvan uiteraard per e-mail op de hoogte stellen. Daarnaast geldt dat jouw batterij is geleverd via een gecertificeerde distributeur, waardoor de fabrieksgarantie onverminderd van kracht blijft – ook bij eventuele servicevragen richting Marstek.

Als er in de tussentijd iets speelt of je ergens over twijfelt, neem gerust contact met ons op.'
Ik zou mij daar geen zorgen over maken, gewoon de MT registreren met serienummer via de bijhorende kaart en dan lijkt mij alles OK

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik merk dat de prijzen voor de MT V2 meer gelijk lopen bij de verdelers.

Waar je een week of 2 geleden nog zag dat er in BE nog veel prijzen van rond de 1800€ stonden merk ik dat de meeste nu rond de 1400€-1450€ incl BTW incl CT003 staan. Zouden er richtlijnen gegeven zijn aan de "officiële" verdelers?

Of zijn ze bang om niet meer van hun stock af te geraken als de V3 eraan komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:23
Ik heb zonet mijn Venus E 5.12kwh besteld. Donderdag ga ik hem ophalen. (ter info: de verkoper in Dordrecht, voor 1210 euro. de 1185 euro die een tweaker onlangs heeft betaald, kon de winkel mij niet meer geven)

Ik heb een vraagje over de batterij icm een laadpaal.
Ik heb een Huawei PV installatie en de laadpaal staat meestal op load balancing PV only.
Omdat het bij EV laden vaak 5 seconden of langer duurt eer de laadpaal minder ampère stuurt naar de auto (bv bij een wolkje voor de zon) vrees ik dat de batterij sneller zal bij springen en dat uiteindelijk de batterij op vol vermogen naar de EV gaat sturen.
De marstek ga ik sturen via de HW P1 meter. De laadpaal heeft een eigen CT meter. En de PV installatie heeft ook een eigen CT meter, die volgens mij niet echt iets stuurt en meer dient om in de app het thuis verbruik te zien.

Ik las al dat een home assistant systeem hier soelaas zou bieden?
Ik denk er aan om voorlopig de batterij op 'enkel laden' te zetten, zolang de EV aan de lader hangt.
Tips zijn welkom. En ik ben al razend benieuwd hoe vlot (of minder vlot) ik het systeem aan de praat krijg.
Ik ga sowieso eerst het TS grondig bestuderen en alle do's en don'ts goed doorlezen!

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WargamingPlayer
  • Laatst online: 21:15
Hometek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 00:21:

Soms gaat het echter helemaal mis, en meet de Shelly hele andere waarden dan de P1.
In dit voorbeeld levert de batterij meer dan het apparaat verbruikt, er gaat vermogen terug naar het net, in de de P1 data zie je dat, in deShelly data niet.
(Het apparaat dat hier stroom gebruikt is een 3D printer).

[Afbeelding]
Ik heb dit ook waargenomen. Ik heb in een aantal meetpunten waarbij de Shelly EM50 gebruikt wordt.

Ik meer de fase van de Marsteks (2 keer) met de Shelly. Daar zie ik afwijkingen met wat Marstek aangeeft en de Shelly. Daar zit 14 tot 20W afwijking in.

Met mijn Shelly in de meterkast zie ik ook een afwijking met mijn P1 meters. Ook rond de 20W of soms zelfs meer.

8 x 430wp, Huawei SUN2000-3KTL-L1, 2 x Marstek Venus-E (154.215), Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
DSSW schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:17:
Ik merk dat de prijzen voor de MT V2 meer gelijk lopen bij de verdelers.

Waar je een week of 2 geleden nog zag dat er in BE nog veel prijzen van rond de 1800€ stonden merk ik dat de meeste nu rond de 1400€-1450€ incl BTW incl CT003 staan. Zouden er richtlijnen gegeven zijn aan de "officiële" verdelers?

Of zijn ze bang om niet meer van hun stock af te geraken als de V3 eraan komt?
Wat ik merk, na wat heen en weer mailen voor 'de beste prijs' is dat de marstek batterijen sowieso heel goed verkopen de laatste weken dus er is geen reden om winkelprijzen te laten zakken.
Wat blijkbaar ook speelt, is dat de V2 nog net iets beter verkoopt, nu er details bekend worden over de V3.
Naar wat ik zie in de specs, is er weinig verbetering of nieuw op de V3. Een lan poort. Compacter.
En dat de prijs waarschijnlijk niet lager zal zijn.
Zoals vaak bij de lancering van een 'nieuw model' liggen de prijzen bij de start altijd hoger.
Misschien zijn er nu meer mensen (zoals ik) die bewust een laag geprijsde V2 willen scoren en niet wachten op de 'nieuwe betere' V3 die waarschijnlijk duurder gaat zijn?

Gasketel, Hanwha Q-cells 8 x 400 WP oost 8 x 400 WP west, Huawei SUN2000-4,6KTL-L1, Mitsubitshi airco MSZ AP 25 VG, Marstek Venus-E (V153) Tesla model Y AWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BJF005 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:21:
Ik heb zonet mijn Venus E 5.12kwh besteld. Donderdag ga ik hem ophalen. (ter info: de verkoper in Dordrecht, voor 1210 euro. de 1185 euro die een tweaker onlangs heeft betaald, kon de winkel mij niet meer geven)

Ik heb een Huawei PV installatie en de laadpaal staat meestal op load balancing PV only.
Omdat het bij EV laden vaak 5 seconden of langer duurt eer de laadpaal minder ampère stuurt naar de auto (bv bij een wolkje voor de zon) vrees ik dat de batterij sneller zal bij springen en dat uiteindelijk de batterij op vol vermogen naar de EV gaat sturen.
De marstek ga ik sturen via de HW P1 meter. De laadpaal heeft een eigen CT meter. En de PV installatie heeft ook een eigen CT meter, die volgens mij niet echt iets stuurt en meer dient om in de app het thuis verbruik te zien.

Ik denk er aan om voorlopig de batterij op 'enkel laden' te zetten, zolang de EV aan de lader hangt.
Tips zijn welkom. En ik ben al razend benieuwd hoe vlot (of minder vlot) ik het systeem aan de praat krijg.
Ik ga sowieso eerst het TS grondig bestuderen en alle do's en don'ts goed doorlezen!
Het is inderdaad een goed idee het TS door te nemen: er staat veel in ;). Voor de meest uitgebreide sturing via HA ben je aangewezen op een apparaatje wat je op de Modbus aansluiting aansluit. In de TS kom je vanzelf een link naar een ander topic tegen, met nog meer informatie daarover.

De situatie die jij beschrijft gaat zeker voordoen. De Marstek gaat proberen NOM op de meter te houden en dit doet de laadpaal in feite ook. Enige verschil is dat de Marstek dit ook voor het ontladen zal doen, met alle gevolgen van dien. Het is slechts een race tegen de klok. Aangezien de laadpaal CT spoelen heeft, en je de Marstek via P1 data gaat sturen, verwacht ik eigenlijk dat de laadpaal sneller zal reageren dan de Marstek. Ligt ook heel erg aan hoe snel je slimme meter P1 berichten uitstuurt. Een CT spoel is minder nauwkeurig, maar kan je wel zo vaak uitlezen als je wil. Ligt aan de laadpaal hoe vaak dit gebeurd. Een snellere reactietijd dan 7 seconde hoef je van de Marstek eigenlijk niet te verwachten.

Overigens is het ook niet mogelijk om alleen op te laden met zonnestroom. De opties die je hebt, zijn NOM (dus ook ontladen als het huishouden daarom vraagt), NOM+'AI' (komt neer op NOM + laden op twee goedkoopste uren van een dynamisch contract) en vast op-/ontlaadschema's d.m.v. een tijdschema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3x schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:39:
Na de ct003 v116 upgrade toch iets anders gedrag. Dit is de 2e dag van update. Ik heb altijd een nachtverbruik van 3-400w in zomer door pompen vijver en alle andere systemen. Voorheen was het maximum een 40-60 batterij verschil voor vele nachten, nu eerste keer 80-20. Op zich lijkt dit mij beter voor RTE. Ik volg het even verder op voor volgende nachten en ook hier die v116 nu gaat laden.

[Afbeelding]
Heb ik hier toevallig ook gezien vanmorgen.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechTim
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 07-10 14:52
De_Sint schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:02:
[...]

Ik begrijp wat je zegt. Het komt allemaal nog niet heel professioneel / erg Aiiexpress-achtig over. Aan de andere kant, tot nu toe zijn mijn supportvragen zowel via de app als via de website binnen afzienbare tijd beantwoord en opgelost. Ik heb alleen niet het idee dat de medewerkers in Europa zitten die de supportvragen beantwoorden. De reacties komen mij allemaal een beetje Google Translate-achtig over.

Desalniettemin werkt het allemaal goed en kan ik met deze vorm van support wel leven. Geen idee hoe eventuele garantieafwikkeling gaat. Er zijn er ondertussen al zoveel verkocht in ons land dat ze hier toch wel serieus over moeten gaan nadenken lijkt me. De boer waar ik mijn marstek-accu heb gekocht vertelde dat hij twee keer per week een levering vna 50 accu's krijgt en die zijn allemaal binnen 2-3 dagen weer verkocht.

Marstek V2 5.12 KWh (v 153) , Shelly Pro 3EM, HW-P1, 3 fase. 16 x 410 WP Solar, 16x Enphase I8Plus, Enphase Envoy Metered S, 6x Enphase CT-100, Landis-Gyr E350 GPRS DSMR 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechTim
Goedemorgen,

Ben benieuwd
Ik stuur mijn Marstek nu aan met een Shelly Pro 3EM en heb een NOM-situatie. Ik zie af en toe kleine uitschieters op mijn HW display, vooral als plots een grote stroomverbruiker aan gaat of uitschakelt. Die piekjes zijn soms wel 600 watt. Dat wordt binnen 1-2 seconden weer gecorrigeerd door de Marstek-batterij. Uiteindelijk meet ik op mijn slimme meter nu 100 tot 200 Wh verbruik per dag door die kleine uitschieters en voor de rest alleen maar netto teruglevering.

Het valt mij op dat het netverbruik over een hele dag bekeken iets hoger ligt als de batterij veel moet schakelen tussen opladen en ontladen (bijvoorbeeld als er heel de tijd wolken voor de zon schuiven). Dat omschakelen kost meer tijd dan het bij of afregelen van de afname of teruglevering is mijn ervaring.

Op een vol zonnige dag zonder bewolking zit het netverbruik in 24 uur bij mij onder de 100 Wh, maar op een dag zoals vandaag (veel bewolking en af en toe zon) zie ik een netverbruik van 200-300 Wh. Mijn accu kan het verbruik in huis keurig leveren, corrigeren en compenseren, maar de kleine vertraging zorgt dus wel dat je 'iets' op de meter ziet.

Marstek V2 5.12 KWh (v 153) , Shelly Pro 3EM, HW-P1, 3 fase. 16 x 410 WP Solar, 16x Enphase I8Plus, Enphase Envoy Metered S, 6x Enphase CT-100, Landis-Gyr E350 GPRS DSMR 4.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertsjuhn
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 09-10 20:40
Hoe voldoet die 800W in een normale situatie? Er zijn namelijk nogal wat apparaten die hier bovenuit komen, zoals bijvoorbeeld de inductiekookplaat.

☀️5400wp op Z | 🔋Marstek Venus E | 🚗 Peugeot e-208 | ❄️ Daikin 2MXM50A | 🔌 HW P1 | 🎛️ Home Assistant | 🛜 UniFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechTim
Bertsjuhn schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:35:
Hoe voldoet die 800W in een normale situatie? Er zijn namelijk nogal wat apparaten die hier bovenuit komen, zoals bijvoorbeeld de inductiekookplaat.
Veel apparaten zoals vaatwassers, wasmachines, drogers, koffiezetapparaten, waterkokers etc. komen inderdaad (ver) boven die 800 W uit. Je normale 'sluipverbruik' zoals je internetrouter, wifi-apparatuur, verlichting, koelkast, tv etc. wordt hiermee volledig opgevangen, maar het verbruik van zwaardere apparaten slechts deels.

Ik heb mijn accu op een losse groep gezet en lever nu met 2500 watt terug. Mijn ervaring is dat de accu nagenoeg al het verbruik kan opvangen (zolang je maar niet alles tegelijk aanzet). Het enige wat hij niet volledig opvangt is het verbruik van de inductiekookplaat. Als ik vier pannen erop heb staan trekt de inductiekookplaat hier al snel 5000 watt, de helft daarvan komt dan uit de accu.

Mede omdat de accu hier nieuw is, ben ik nu wel veel aan het experimenteren. Dan merk je dat je door slim aan en uitzetten van apparatuur en bijvoorbeeld je inductiekookplaat een paar standjes lager te zetten, je heel dicht bij die nul-op-de-meter situatie kunt komen / blijven.

Als je de mogelijkheid hebt om de accu op een losse groep te zetten, dan vang je nagenoeg al het verbruik af, dat is echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

Bertsjuhn schreef op maandag 14 juli 2025 @ 15:35:
Vaak schijnt de zon ook nog. En dan vang je dat deel af (vooral in de lente / zomer ) Dat is wat ik hier zie. Ik draai 2 Marsteks op 800 watt en over het algemeen wordt het dan aardig afgedekt . Maar ik zit er niet echt mee als er nog een klein beetje uit het net wordt gehaald. Elektrisch koken half uurtje bijvoorbeeld.Hier vaak op goedkoop tarief, als we dan de nacht doorkomen met 2 airco’s die praktisch de hele nacht aanstaan in de zomer maanden . En dan staan er nog 24/7 pompen aan voor het zwembad. Op 2500 watt zijn ze ook eerder leeg, is maar wat je wil en nodig hebt . En hoe zuinig je apparaten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door S2S op 14-07-2025 15:58 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2133
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-09 17:28
BJF005 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 13:21:

hoe zitten zij in de wedstrijd qua garantie? zijn zij officieel dealer? ik zoek er nog 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Doubt schreef op maandag 14 juli 2025 @ 10:10:
[...]

[...]

Ik heb v117 aangevraagd.. even testen anders terug naar v115
Heb je ook een 1sec DM?

Binnen HA heb ik een helper die de NOM tijd registreert (alles lager dan 50w verbruik) en bij v116 is die minder goed per dag dan bij v115. Als je naar het grid verbruik kijkt dan maakt het niet zoveel uit misschien 1 of 2 tienden kwh per dag.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
SatScan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:59:
[...]

Heb je ook een 1sec DM?

Binnen HA heb ik een helper die de NOM tijd registreert (alles lager dan 50w verbruik) en bij v116 is die minder goed per dag dan bij v115. Als je naar het grid verbruik kijkt dan maakt het niet zoveel uit misschien 1 of 2 tienden kwh per dag.
Ja de DM is 1 sec inderdaad. Welke helper gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-09 09:07
SatScan schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:59:
[...]

Beste @SatScan SatScan, ik heb naar ik meen het al eens eerder gevraagd, maar hoe kan je terug gaan in firmware?

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 09-10 17:51
Goedemorgen,

Ben benieuwd
Moet ik volledig bijtreden.
Hier loopt de V116 nu een kleine week.
De verbruikspieken zijn groter, waardoor de MT tamelijk ''hevig'' gaat bijspringen en dan toch weer moet terugschakelen. Het zijn onmiskenbaar grotere sprongen dan voorheen.
Niets rampzaligs over 24u bekeken, maar verschil zit er zeker wel in.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
Robin2133 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 16:52:
[...]

hoe zitten zij in de wedstrijd qua garantie? zijn zij officieel dealer? ik zoek er nog 2
Gezien de discussie een paar dagen geleden op het forum en gelet op het feit dat zelfs marstek niet eens een lijst met officiële dealers kan voorleggen, ga ik er vanuit dat ik de batterij gewoon kan aanmelden en de 10 jaar fabrieksgarantie heb.
Sommige winkels spreken niet over officieel dealer ja of nee, bij anderen staat het groot op hun pagina.
Marstek heeft geen lijst. Er is blijkbaar bij enkele bezitters wel een pop-up verschenen in de app waar een viertal bedrijven werden genoemd die geen officiële dealer waren?
Ironisch genoeg was 1 van die 4 namen een webwinkel die op hun site adverteerden als officiële dealer.
Als marstek het niet weet, dan ik ook niet, en dan kies ik voor de winkel die gemiddeld 250 euro goedkoper is dan de doorsnee geadverteerde prijs bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Laatst online: 08:35
Juist weer een hele lijst onofficiële verdelers in de Marstek app. Ze geven aan geen support of garantie te geven hiervoor en raden aan dat je refund vraagt bij de leverancier :D Spijtig geen screenshot genomen. Voelt wel amateuristisch aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 18:54:
Juist weer een hele lijst onofficiële verdelers in de Marstek app. Ze geven aan geen support of garantie te geven hiervoor en raden aan dat je refund vraagt bij de leverancier :D Spijtig geen screenshot genomen. Voelt wel amateuristisch aan. :+
Deze?
Datum is 30 juni? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDMwUdU4OmbjcvMtaVMGDtdqseA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HXDxG7hxau7QTk6xSRkRFOc.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Inderdaad, voelt als een Trump tactiek aan. Klanten schrik aanjagen ivm garantie en support en aanraden om geld terug te vragen omdat leverancier geen contract met Marstek heeft getekend.

Ze zouden beter een lijst met geautomatiseerde verdelers publiceren... 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Avenger 2.0 op 14-07-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LSDsmurf
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-10 13:05
Daarnet ook gezien na de app te openen. Dat Marstek ruzie heeft met bepaalde webshops/verdelers dat is hun probleem, vind het echt not done dat ze verkoop via bepaalde kanalen proberen te stoppen door klanten lastig te vallen en af te dreigen met "geen garantie!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Iemand ook last dat het lampje rood is, maar er wel gewoon data naar HA gaat? In de log zie ik
code:
1
2
3
4
5
Modbus: 100, WiFi: -71
19:37:24    [D] [light:036] 
'Status LED' Setting:
19:37:24    [D] [light:059] 
  Red: 100%, Green: 0%, Blue: 0%

In de yaml van https://github.com/Superd...ob/main/lilygo-rs485.yaml
staat
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
      - if:
          condition:
            lambda: |-
              return !isnan(id(modbus_status).state) && id(wifi_strength).state > -70;
          then:
            - light.turn_on:
                id: status_led
                red: 0%
                green: 100%  # 🟢 Green = Modbus OK & WiFi strong
                blue: 0%
          else:
            - if:
                condition:
                    return isnan(id(modbus_status).state) && id(wifi_strength).state < -85;
                then:
                  - light.turn_on:
                      red: 100%  # 🟣 Purple = Both Modbus & WiFi failed
                      green: 0%
                      blue: 100%
                else:
                  - if:
                      condition:
                          return id(wifi_strength).state < -80;
                      then:
                        - light.turn_on:
                            blue: 100%  # 🔵 Blue = Weak WiFi signal (< -80 dBm)
                      else:
                        - light.turn_on:
                            red: 100%  # 🔴 Red = Modbus error, WiFi OK

Bij een wifi-sterkte van -71 gaat het volgens mij fout (graag een dubbelcheck). Moeten alle thresholds voor de wifi niet hetzelfde zijn, bijv -80?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
KabouterSuper schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:51:
Iemand ook last dat het lampje rood is, maar er wel gewoon data naar HA gaat? In de log zie ik
code:
1
2
3
4
5
Modbus: 100, WiFi: -71
19:37:24    [D] [light:036] 
'Status LED' Setting:
19:37:24    [D] [light:059] 
  Red: 100%, Green: 0%, Blue: 0%

In de yaml van https://github.com/Superd...ob/main/lilygo-rs485.yaml
staat
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
      - if:
          condition:
              return !isnan(id(modbus_status).state) && id(wifi_strength).state > -70;
          then:
            - light.turn_on:
                green: 100%  # 🟢 Green = Modbus OK & WiFi strong
          else:
            - if:
                condition:
                    return isnan(id(modbus_status).state) && id(wifi_strength).state < -85;
                then:
                  - light.turn_on:
                      red: 100%  # 🟣 Purple = Both Modbus & WiFi failed
                      blue: 100%
                else:
                  - if:
                      condition:
                          return id(wifi_strength).state < -80;
                      then:
                        - light.turn_on:
                            blue: 100%  # 🔵 Blue = Weak WiFi signal (< -80 dBm)
                      else:
                        - light.turn_on:
                            red: 100%  # 🔴 Red = Modbus error, WiFi OK

Bij een wifi-sterkte van -71 gaat het volgens mij fout (graag een dubbelcheck). Moeten alle thresholds voor de wifi niet hetzelfde zijn, bijv -80?
Zie deze post in het modbus topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechTim
Deze pop-up kreeg ik vanmiddag ook in de app. Vond de datum (30 juni) ook heel vreemd. Heb er ook een screenshot van gemaakt. Gaat in dit geval alleen om Duitse partijen die genoemd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqK-pNHA6gdUzZBBlh8Uqd66ecY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsiGCvaxrsW8AybzUnwfub96.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TechTim schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:01:
[...]

Deze pop-up kreeg ik vanmiddag ook in de app. Vond de datum (30 juni) ook heel vreemd. Heb er ook een screenshot van gemaakt. Gaat in dit geval alleen om Duitse partijen die genoemd worden.

[Afbeelding]
Stond 5 posts boven jou ook al ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisboers
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-10 20:51
chrisboers schreef op maandag 14 juli 2025 @ 08:42:
[...]

Het lijkt een beetje hit/miss, bij sommigen werkt hij wel, bij anderen (zoals bij mij) niet. Hij is in ieder geval (nog) niet officieel gesupport en dat is jammer.
Misschien ligt het aan de configuratie van de meter, maar bij mij geeft hij in ieder geval alleen nulwaarden, terwijl ik weet dat een simpele p1mon + raspberry pi de meter al jaren keurig uit kan lezen.
Misschien dat iemand dit iets zegt (ik heb er zelf niet zo veel verstand van), maar p1mon staat ingesteld op DSMR4, 115200 baud, 8 bits, geen parity en 1 stopbit.
Schiet mij maar lek. Ik heb een passieve verdeler tussen de meter en CT003 geplaatst (zodat ik mijn eigen p1 mon ook kon aansluiten) en nu geeft de CT003 ineens wél de signalen door. 8)7
Geen versterker, helemaal niks, maar om wat voor reden ook doet hij toch iets met het signaal uit de P1 meter.

Anyway, ik blij, eindelijk mijn batterij aan kunnen sluiten.

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hometek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:56:
[...]

Zie deze post in het modbus topic.
Oke, thanks. Ik heb alle thresholds maar op -80 gezet en ik krijg nu netjes een stabiel groen ledje. Ik zal even een issue submitten in github.

Ik zie nu trouwens dat ik niet in het (modbus) topic zat, maar in het generieke Marstek topic. Foutje.

[ Voor 12% gewijzigd door KabouterSuper op 14-07-2025 20:19 ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totalen123 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 17:25:
[...]

Beste @SatScan SatScan, ik heb naar ik meen het al eens eerder gevraagd, maar hoe kan je terug gaan in firmware?
Gewoon vragen via de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb die vandaag ook ontvangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
LSDsmurf schreef op maandag 14 juli 2025 @ 19:17:
[...]

Daarnet ook gezien na de app te openen. Dat Marstek ruzie heeft met bepaalde webshops/verdelers dat is hun probleem, vind het echt not done dat ze verkoop via bepaalde kanalen proberen te stoppen door klanten lastig te vallen en af te dreigen met "geen garantie!".
Vraag mij af hoe je als niet-officiele leverancier dan aan je container Marsteks batterijen komt? Moet dan toch van een andere officiele leverancier komen of hoe zit dat dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:19:
[...]

Vraag mij af hoe je als niet-officiele leverancier dan aan je container Marsteks batterijen komt? Moet dan toch van een andere officiele leverancier komen of hoe zit dat dan? :?
Zouden er geen louche zaken met BTW gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
Avenger 2.0 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:19:
[...]

Blijft hoe dan ook een zeer vreemde werkwijze.
Je zou zoiets verwachten nog vooraleer ze het product op de markt brengen. En nog vreemder word het dat ze geen lijst met officiele verdelers kunnen voortbrengen.
Zeggen dat je alleen bij officiele verdelers kan kopen is prima, maar dan moet je op zen minst kenbaar maken wie dat dan zijn.

Mercedes GLE 350de / EV lader Easee + equalizer/ PV 7200wp / 2x MT Venus 5,12kWh V153 + CT003 V117 / 3x Tosot airco / Segway Navimow H800

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Druppeltje_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:37:
[...]

Blijft hoe dan ook een zeer vreemde werkwijze.
Je zou zoiets verwachten nog vooraleer ze het product op de markt brengen. En nog vreemder word het dat ze geen lijst met officiele verdelers kunnen voortbrengen.
Zeggen dat je alleen bij officiele verdelers kan kopen is prima, maar dan moet je op zen minst kenbaar maken wie dat dan zijn.
Mij lijkt dat Duramotion omdat ze ook eerst onder de naam duravolt dezelfde accu in de markt brachten in ieder geval een overeenkomst heeft met Marstek.
Zijn er eigenlijk wel accu's geleverd met de naam Duravolt?

Heel boeiend vind ik die discussie verder ook niet.
Ik heb toen de eerste accu gekocht voor een prijs waar ik tevreden mee was.
De volgende 2 waren al aanmerkelijk goedkoper.
Maar beide keren was ik het eens met de prijsstelling die er toen was.
Het is zinloos om nu te gaan staan klagen dat ze ergens goedkoper zijn.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
Ronald.42 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:47:
[...]

Mij lijkt dat Duramotion omdat ze ook eerst onder de naam duravolt dezelfde accu in de markt brachten in ieder geval een overeenkomst heeft met Marstek.
Zijn er eigenlijk wel accu's geleverd met de naam Duravolt?

Heel boeiend vind ik die discussie verder ook niet.
Ik heb toen de eerste accu gekocht voor een prijs waar ik tevreden mee was.
De volgende 2 waren al aanmerkelijk goedkoper.
Maar beide keren was ik het eens met de prijsstelling die er toen was.
Het is zinloos om nu te gaan staan klagen dat ze ergens goedkoper zijn.
Het heeft niks met klagen over de prijs te maken.
Iedereen wist wat hij kocht en tegen welke prijs.
Dit heeft 100% met garantie en afterservice te maken.
Dan moet Marstek een lijst vrijgeven en dan is de kous en discussie afgehandeld. Dan is enkel nog de vraag of die met terugwerkende kracht werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Druppeltje_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 20:54:
[...]

Het heeft niks met klagen over de prijs te maken.
Iedereen wist wat hij kocht en tegen welke prijs.
Dit heeft 100% met garantie en afterservice te maken.
Dan moet Marstek een lijst vrijgeven en dan is de kous en discussie afgehandeld. Dan is enkel nog de vraag of die met terugwerkende kracht werkt.
Tja dan moet je bij je leverancier zijn.
Die heeft je een vorm van garantie beloofd en zal die na moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
Ronald.42 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:06:
[...]

Tja dan moet je bij je leverancier zijn.
Die heeft je een vorm van garantie beloofd en zal die na moeten komen.
Maak ik me geen zorgen over, gaat het ook niet over.
Ging meer over het principe dat het geen gebruikelijke werkwijze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Druppeltje_ schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:08:
[...]

Maak ik me geen zorgen over, gaat het ook niet over.
Ging meer over het principe dat het geen gebruikelijke werkwijze is.
Dat heb ik wel vaker de laatste jaren... dat ik denk owh werkt dat tegenwoordig zo.

Op zich kunnen ze met die popup wel alle accu's bereiken en daarmee de "clandestiene" verdelers een oor aannaaien.
Als die klanten dan allemaal gaan lopen klagen zal zo'n verdeler het mischien de volgende keer niet weer doen.

Althans dat zal de gedachte zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cymbal0fHope
  • Laatst online: 11-08 23:09
Ik kreeg deze melding vandaag toen ik de app opende. Garantie of ondersteuning bij problemen is voor mij geen probleem. Ik heb meer dagen met problemen gehad dan zonder, en ik vermoed dat de niet-geautoriseerde leveranciers je geld teruggeven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1zGbBR6TmK1n3fnfu5EuSYFaws=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzNp33zg0DQKsJZtO6x1trMX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Cymbal0fHope schreef op maandag 14 juli 2025 @ 21:20:
Ik kreeg deze melding vandaag toen ik de app opende. Garantie of ondersteuning bij problemen is voor mij geen probleem. Ik heb meer dagen met problemen gehad dan zonder, en ik vermoed dat de niet-geautoriseerde leveranciers je geld teruggeven.[Afbeelding]
Ronald.42 in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

TechTim in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

Nog eentje en we hebben kwartet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hometek
Vervolg meetfouten Shelly Pro EM-50 en eerste ideeën.

Ik heb de plaatsing van de CT klem in de groepenkast gecontroleerd, dat lijkt in orde, alle draden gaan in de juiste richting door de klem.

Vervolgens ben ik wat gaan testen door de 3D printer en een kleine heater met een soortgelijk vermogen op verschillende groepen aan te sluiten. De foute meting lijkt consistent te ontstaan zodra de 3D printer aan staat.
Overdag is het effect lastig te zien omdat de opwek van de zonnepanelen veel groter is dan het verbruik van de printer. Dat verklaart ook waarom ik dit effect niet eerder opgemerkt heb.

Vanavond rond 21:15 heb ik volgende test gedaan:
- alle grotere apparaten in huis uitgeschakeld
- een 400W heater voor enkele minuten aangesloten op het stopcontact waar normaal de 3D printer aan hangt
- 3D printer weer op het stopcontact aangesloten en een korte printjob gestart

Dit is het resultaat:
Blauw: P1 meter
Oranje: Shelly Pro EM-50
Rood: batterij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPSps7m6e1Be-Orv7JWEG0l68D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V62BHyPjfCSQbwzjdrMeVhzH.png?f=fotoalbum_large

Rond 21:18 wordt de heater ingeschakeld, systeem reageert normaal, vlak na 21:25 start de 3D-printer (op hetzelfde stopcontact) en het systeem vliegt uit de bocht omdat de Shelly het verbruik van de 3D-printer niet correct meet.

Ik weet niet precies wat hier fout gaat, maar ik vermoed dat de stuurfrequentie van de 3D-printer te hoog is om goed door de CT-klem van de Shelly Pro EM-50 opgepikt te worden.

Ik ga in ieder geval mijn systeem aanpassen en de HW P1 als referentie voor NOM gebruiken.

Ter info: de 3D-printer die dit probleem met de Shelly Pro EM-50 geeft is een Bambu Lab X1 Carbon .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:39:

Ik heb de plaatsing van de CT klem in de groepenkast gecontroleerd, dat lijkt in orde, alle draden gaan in de juiste richting door de klem.

Vervolgens ben ik wat gaan testen door de 3D printer en een kleine heater met een soortgelijk vermogen op verschillende groepen aan te sluiten. De foute meting lijkt consistent te ontstaan zodra de 3D printer aan staat.
Overdag is het effect lastig te zien omdat de opwek van de zonnepanelen veel groter is dan het verbruik van de printer. Dat verklaart ook waarom ik dit effect niet eerder opgemerkt heb.

- een 400W heater voor enkele minuten aangesloten op het stopcontact waar normaal de 3D printer aan hangt

Dit is het resultaat:
[Afbeelding]

Rond 21:18 wordt de heater ingeschakeld, systeem reageert normaal, vlak na 21:25 start de 3D-printer (op hetzelfde stopcontact) en het systeem vliegt uit de bocht omdat de Shelly het verbruik van de 3D-printer niet correct meet.

Ik weet niet precies wat hier fout gaat, maar ik vermoed dat de stuurfrequentie van de 3D-printer te hoog is om goed door de CT-klem van de Shelly Pro EM-50 opgepikt te worden.

Ik ga in ieder geval mijn systeem aanpassen en de HW P1 als referentie voor NOM gebruiken.

Ter info: de 3D-printer die dit probleem met de Shelly Pro EM-50 geeft is een Bambu Lab X1 Carbon .
Geschakelde voeding die een hoop rotzooi op het net produceert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Ronald.42 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:45:
[...]
Geschakelde voeding die een hoop rotzooi op het net produceert?
Ik weet niet of de voeding van de 3D-printer buiten de normen valt. Toen de digitale meters geintroduceerd werden waren er ook diverse modellen die het stroomverbruik van gedimde LED lampen niet goed konden meten. Oude normen en meetsystemen lopen soms achter bij nieuwe techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin2133
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-09 17:28
Hometek schreef op maandag 14 juli 2025 @ 22:39:

Dit is het resultaat:
[Afbeelding]

Ik heb 9 bambu's staan. lekker druk op het net!

Zonder dollen deze verbruiken echt nihil, dat zie je wel aan je meting, echter de bambu's gaan eerst hun startup g.code af (tril compensatie etc) daarna filament aanvoeren (nozzle warmt kort op) maar het grootste verbruik zit het bed op temperatuur brengen. dit allemaal in een periode van +-5 minuten voordat de print start eventueel nog bed levelen? dit zijn allemaal mini piekjes die niet lekker waarneembaar zijn inderdaad.. maar hij pakt m vanzelf weer op bij constant printen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hometek
Robin2133 schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:26:
[...]
Ik heb 9 bambu's staan. lekker druk op het net!

Zonder dollen deze verbruiken echt nihil, dat zie je wel aan je meting, echter de bambu's gaan eerst hun startup g.code af (tril compensatie etc) daarna filament aanvoeren (nozzle warmt kort op) maar het grootste verbruik zit het bed op temperatuur brengen. dit allemaal in een periode van +-5 minuten voordat de print start eventueel nog bed levelen? dit zijn allemaal mini piekjes die niet lekker waarneembaar zijn inderdaad.. maar hij pakt m vanzelf weer op bij constant printen toch?
Persoonlijk vind ik 100-150W niet nihil voor een apparaat dat soms urenlang aan staat, maar dat is voor iedereen anders.

Het gaat mij niet om de kosten, maar dat de regeling ontspoort en de batterij verkeerde vermogens gaat leveren. Het betekent dat een fundamenteel element in de regeling onbetrouwbaar is. Ik wil geen onbetrouwbaarheid in een 2500W systeem dat 24/7 aan staat.

De Shelly meetwaarde blijft gedurende de hele print afwijken. De blauwe en oranje grafiek komen pas om 21:42 weer bij elkaar, toen was de print klaar (voor deze test heb ik iets kleins geprint).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-10 20:43

Ersus

Zuid-Limburg

Ik zag de Marstek Venus E 2.0 op elektramat.nl voorbij komen en dacht toch even vermelden voor de liefhebbers. Ik heb gezocht op elektramat en nog geen bericht gevonden om dubbele posting te vermijden.

ex btw €1193,39 (incl btw €1444,00) al concurreert het niet met de reeds eerder genoemde Zonnepaneel kampioen.

24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | Victron Multiplus 6x 8kVA / 48kVA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler & Multisplit Airconditioner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-10 20:43

Ersus

Zuid-Limburg

thuisbatterij schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 21:18:
[...]

Let op! dit is geen officiele verkoper en haalt het niet bij officiële verkoop kanalen. Marstek gaat hier in de toekomst naar kijken per serie nummer en weet dan dat je dit niet via officiële Nederlandse kanalen is verkocht. Deze komen uit het buitenland waardoor je geen garantie krijgt op deze unit. Deze informatie komt van een van de 3 officiële distribiteurs.
Dit is zoals het in de meeste gevallen gebeurd ook met airconditioner installaties, die zelf geïnstalleerde uit het buitenland. Multisplit 5 Eenheden, sturingsprint defect..... helaas geen levering onder garantie vanuit NL... kosten lopen inmiddels op en klant betaald niet... daar brand ik mijn vingers dus ook niet meer aan.

Geld sparen vooraf levert je niet altijd het voordeel achteraf, maar eerlijk is eerlijk, het risico is het wel vaak waard als je de prijsverschillen ziet.

24.3kWp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | SmartSolar 450/200 | 150kWh LFP | Victron Multiplus 6x 8kVA / 48kVA | Gasloos | 500m2 bj 1900 | Fujitsu Split WP Boiler & Multisplit Airconditioner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10 18:59
Ersus schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 10:44:
Ik zag de Marstek Venus E 2.0 op elektramat.nl voorbij komen en dacht toch even vermelden voor de liefhebbers. Ik heb gezocht op elektramat en nog geen bericht gevonden om dubbele posting te vermijden.

ex btw €1193,39 (incl btw €1444,00) al concurreert het niet met de reeds eerder genoemde Zonnepaneel kampioen.
De Marstek venus E is voor 1395 en 1399 zonder de CT002 of CT003 nu bij StralendGroen en Elektramat te koop. beide zijn goede en betrouwbare bedrijven waar ik regelmatig shop en waarbij ik zeker weet dat de garantieafhandeling indien nodig ook goed is.

In dit topic is al bewezen dat voor een tientje goedkoper elders shoppen niet altijd loont, door slechte support en garantieafhandeling. Dus ik zou zeker bij 1 van die shops kopen.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
harrr schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:14:
[...]

De Marstek venus E is voor 1395 en 1399 zonder de CT002 of CT003 nu bij StralendGroen en Elektramat te koop. beide zijn goede en betrouwbare bedrijven waar ik regelmatig shop en waarbij ik zeker weet dat de garantieafhandeling indien nodig ook goed is.

In dit topic is al bewezen dat voor een tientje goedkoper elders shoppen niet altijd loont, door slechte support en garantieafhandeling. Dus ik zou zeker bij 1 van die shops kopen.
Elektramat maakt alleen een foutje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFdMYIZd_lMiwbOp-ivOfWEHDMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zWPjBQGgXhNk34Uk5DBCnIDl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robkrekel schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:34:
[...]

Elektramat maakt alleen een foutje
[Afbeelding]
Bij 2 stuks is dat juist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9MpG3OgNhJnrFzivT-pzvNMY88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D5Ibnop461RREsfiKsJeOljL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Die muurbeugel van de foto zal er ook niet meer bij zitten vrees ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:42
Is er een manier om de BMS versie uit te lezen die op je batterij staat? ik kan alleen maar zien dat ik v153 heb, maar er staat nergens bij 212 of 213

thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:53:
Is er een manier om de BMS versie uit te lezen die op je batterij staat? ik kan alleen maar zien dat ik v153 heb, maar er staat nergens bij 212 of 213

thnx
Ik kon niet snel vinden of je de Modbus al in gebruik hebt, maar je hebt wel interesse getoond in het verleden. Ik heb laatst een scan gedaan van de Modbus en daar kunnen we het ook uitlezen. Heb de resultaten alleen nog niet gedeeld, hopelijk snel. Kan ook via de MQTT relay. Via de App is het niet inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
pascallj schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 11:57:
[...]

Ik kon niet snel vinden of je de Modbus al in gebruik hebt, maar je hebt wel interesse getoond in het verleden. Ik heb laatst een scan gedaan van de Modbus en daar kunnen we het ook uitlezen. Heb de resultaten alleen nog niet gedeeld, hopelijk snel. Kan ook via de MQTT relay. Via de App is het niet inzichtelijk.
modbus heb ik nog niet, zolang hame-relay blijft werken, ben nu ook de beta aan het testen
waar zie je dan de BMS versie?
bij de mqtt devices zie ik alleen maar de FW versie.. moet ik even checken met mqtt explorer mss?
btw, jij was ook de beta aan het testen hé? ik heb 1 leeg veld in de mqtt, jij ook? had dat even op github gepost ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:00:
[...]

modbus heb ik nog niet, zolang hame-relay blijft werken, ben nu ook de beta aan het testen
waar zie je dan de BMS versie?
bij de mqtt devices zie ik alleen maar de FW versie.. moet ik even checken met mqtt explorer mss?
btw, jij was ook de beta aan het testen hé? ik heb 1 leeg veld in de mqtt, jij ook? had dat even op github gepost ook
Ik durf niet te zeggen of het in de Home Assistant integratie verwerkt zit, maar de ruwe data is wel als b_ver beschikbaar via MQTT, via cd=01cd=14. Ik heb het inderdaad via MQTT explorer ingezien.

[ Voor 3% gewijzigd door pascallj op 15-07-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
pascallj schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:02:
[...]

Ik durf niet te zeggen of het in de Home Assistant integratie verwerkt zit, maar de ruwe data is wel beschikbaar via MQTT, via cd=01. Ik heb het inderdaad via MQTT explorer ingezien.
hmm, kan het zo niet direct zien via de explorer, er is wel deze sensor, maar staat alleen de fw versie in

homeassistant/sensor/HMG-50_xxxx/device_version

edit: nm gevonden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:03:
[...]

hmm, kan het zo niet direct zien via de explorer, er is wel deze sensor, maar staat alleen de fw versie in

homeassistant/sensor/HMG-50_xxxx/device_version

edit: nm gevonden :-)
Sorry het moet b_ver op cd=14 zijn, maar daar was je zelf ook al achter zie ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
heb jij dit ook, dit veld is leeg, waardoor mij HA log file flooded is met meldingen zoals hieronder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzM05zkGSomCqyxnIfGLXI0DhOY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/t5q0zwM4mIcV3OWYKkZ9uheG.png?f=user_large

code:
1
2
2025-07-15 07:16:40.236 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.mqtt.number] Invalid value for number.marstek_1_maximum_charging_power: 0 (range 300.0 - 2500.0)
2025-07-15 07:16:40.290 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.mqtt.number] Invalid value for number.marstek_2_maximum_charging_power: 0 (range 300.0 - 2500.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:08:
heb jij dit ook, dit veld is leeg, waardoor mij HA log file flooded is met meldingen zoals hieronder

[Afbeelding]

code:
1
2
2025-07-15 07:16:40.236 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.mqtt.number] Invalid value for number.marstek_1_maximum_charging_power: 0 (range 300.0 - 2500.0)
2025-07-15 07:16:40.290 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.mqtt.number] Invalid value for number.marstek_2_maximum_charging_power: 0 (range 300.0 - 2500.0)
Ik had je vraag gezien inderdaad, maar gebruik zelf de integratie niet. Je kan hem het beste daar stellen denk ik. Overigens klopt de range niet, want 0 zou ook een geldige waarde zijn. Je kan proberen om er eens nummer in te stellen die binnen hun range valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
pascallj schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:11:
[...]

Ik had je vraag gezien inderdaad, maar gebruik zelf de integratie niet. Je kan hem het beste daar stellen denk ik. Overigens klopt de range niet, want 0 zou ook een geldige waarde zijn. Je kan proberen om er eens nummer in te stellen die binnen hun range valt.
in principe moet ik daar niks invullen, deze data moet vanuit de cloud komen... voorheen was die ingevuld , nu niet meer.. zal een poll bugje zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:12:
[...]

in principe moet ik daar niks invullen, deze data moet vanuit de cloud komen... voorheen was die ingevuld , nu niet meer.. zal een poll bugje zijn
Maar hij is wel instelbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
pascallj schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:13:
[...]

Maar hij is wel instelbaar ;)
ingevuld op 2500, maar die log meldingen blijven komen, dus toch ergens een poll issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:18:
[...]

ingevuld op 2500, maar die log meldingen blijven komen, dus toch ergens een poll issue
Okee misschien is dat niet geïmplementeerd. Vraag het even op hm2mqtt GH als nieuwe issue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoFate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-10 12:06
Ik krijg helemaal geen data meer sinds v153, jij wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
r.reus schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:58:
[...]

Ik krijg helemaal geen data meer sinds v153, jij wel?
Je moet de develop versie gebruiken, staat hier uitgelegd:
https://github.com/tomquist/hame-relay/issues/37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:36
Het toevoegen van de batterij wil nog niet helemaal werken.
Mijn iPhone heeft verbinding met een 2.4ghz netwerk. Ik pair via Bluetooth

Ook met iPad werkt het niet. Hotspot functie ook niet. Iemand een idee?

Edit2: Het koppelen van de p1 meter met wifi lukt ook niet. Via verschillende apparaten.
Ik verdenk de cloudserver van Hame?

Edit3: Geen idee waarom. Maar via een OUDE iPad is het gelukt om verbinding te maken. Ik ben ook veranderd naar een geaard stopcontact(dit was tijdelijk). Dus 1 van deze twee oplossingen (of de server doet het inmiddels weer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYuhl2-2cOwHpY_znn26NVzxR3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/izpF9jTqv57GSccO02Em759S.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Animal op 15-07-2025 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Animal schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 13:10:
Het toevoegen van de batterij wil nog niet helemaal werken.
Mijn iPhone heeft verbinding met een 2.4ghz netwerk. Ik pair via Bluetooth

Ook met iPad werkt het niet. Hotspot functie ook niet. Iemand een idee?

Edit2: Het koppelen van de p1 meter met wifi lukt ook niet. Via verschillende apparaten.
Ik verdenk de cloudserver van Hame?

[Afbeelding]
Ik adviseer je de Topic Start door te nemen en de adviezen rondom wifi ter harte te nemen.

PS het schermafdruk in de post kun je weghalen daar kunnen we niets mee... vul je signatuur in dan weten we iets meer...

[ Voor 7% gewijzigd door SatScan op 15-07-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DWim
Bericht via de MT app, van gisteravond, 14jul2025. Lijkt er op dat er iets in beweging is bij Marstek.
Er wordt nu ook vermeld dat je GEEN garantie hebt als je gekocht hebt via deze bedrijven. Lijkt er op dat het alleen Duitse leveranciers zijn.
Vreemd genoeg staat er bovenaan rechts: 30juni25

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30m7d7H9txLyaMa1id5m_akhFqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sXZVteZHnoUWgDRKWvAxWiFb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!
3DWim schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:20:
Bericht via de MT app, van gisteravond, 14jul2025. Lijkt er op dat er iets in beweging is bij Marstek.
Er wordt nu ook vermeld dat je GEEN garantie hebt als je gekocht hebt via deze bedrijven. Lijkt er op dat het alleen Duitse leveranciers zijn.
Prachtig voor de verzameling... dit is nummer ?? oeps ben de tel ondertussen kwijt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
NoFate schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 12:59:
[...]

Je moet de develop versie gebruiken, staat hier uitgelegd:
https://github.com/tomquist/hame-relay/issues/37
Dat probeer ik, maar hij haalt de #development weg in repository's. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Doubt schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:56:
[...]

Dat probeer ik, maar hij haalt de #development weg in repository's. Enig idee?
ja, dat had ik ook , maar na enkele keren proberen lukte het ineens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LodeBo
  • Laatst online: 09-10 19:56
Het zoveelste fabeltje of toch eindelijk werkelijkheid ?

https://tw.nl/doorbraak-i...laar-voor-massaproductie/

Ik wist niet waar dit te plaatsen, als het hier niet mag dan verwijder het maar 🙈

2 x Marstek Venus 5,12kwh v153 - Home Assistant - Huawei Sun2000-3ktl-l1 🇧🇪

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:09
LodeBo schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 15:59:
Het zoveelste fabeltje of toch eindelijk werkelijkheid ?

https://tw.nl/doorbraak-i...laar-voor-massaproductie/

Ik wist niet waar dit te plaatsen, als het hier niet mag dan verwijder het maar 🙈
"De innovatieve productiemethode zorgt bovendien voor betere prestaties. In tests hielden DRX-batterijen na 100 laadcycli nog 85 procent van hun capaciteit vast — meer dan twee keer zo veel als bij eerdere DRX-producten."

Ze hebben nog werk...

Lijkt me een clickbait titel...

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DWim
SatScan schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:28:
[...]
Prachtig voor de verzameling... dit is nummer ?? oeps ben de tel ondertussen kwijt ;-)
Misschien is het een idee om de inhoudsopgave uit te breiden met officiële meldingen van Marstek ?
Of wel/niet geautoriseerde dealers.
Soms gaat het hier nl. erg snel en dan mis je de bladzijde of 3 terug.
Extra voordeel zou dan ook zijn dat je kan zoeken op dealer namen. Nu post iedereen een plaatje en that's it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Druppeltje_
3DWim schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 17:47:
[...]

Misschien is het een idee om de inhoudsopgave uit te breiden met officiële meldingen van Marstek ?
Of wel/niet geautoriseerde dealers.
Soms gaat het hier nl. erg snel en dan mis je de bladzijde of 3 terug.
Extra voordeel zou dan ook zijn dat je kan zoeken op dealer namen. Nu post iedereen een plaatje en that's it.
Probleem daarbij is dat er momenteel geen lijst met erkende distributeurs bestaat volgens Marstek |:(
Word een korte lijst dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
@SatScan ik zie dat je de CT003 op V117 hebt staan? Heb je die zelf in de plaats van de 116 aangevraagd? Zijn de pieken en dalen met 117 terug beter zoals bij 115 of evenwaardig aan de 116?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Druppeltje_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:03:
[...]

Probleem daarbij is dat er momenteel geen lijst met erkende distributeurs bestaat volgens Marstek |:(
Word een korte lijst dan
Ik zie geen verschil tussen de V115 en V117 op de CT003, heb hem ook niet gevraagd, ze hebben heb zo gepusht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:12
Interesting 🤔 had verwacht dat dit niet oke zou zijn voor de levensduur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3a2ZLvqLCYWm9kKIT7sQUI_DO04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/li7oqfn77ytvKybSPsY3G2l5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:54
RF1000 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:51:
Interesting 🤔 had verwacht dat dit niet oke zou zijn voor de levensduur.

[Afbeelding]
Welke energy socket ga je hiervoor gebruiken? Als het die van HW betreft ben ik wel geïnteresseerd hoe je taak er dan precies uit komt te zien....

[ Voor 10% gewijzigd door A3-D op 15-07-2025 19:57 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
....

[ Voor 98% gewijzigd door RF1000 op 15-07-2025 19:57 . Reden: Dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RF1000
A3-D schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:53:
[...]

Welke energy socket ga je hiervoor gebruiken? Als het die van HW betreft ben ik wel geïnteresseerd hoe je taak er dan precies uit komt te zien....
Heb beide MT's al een tijdje achter de energy sockets van Homewizard zitten. Was wat huiverig voor zo'n slimme taak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druppeltje_
DSSW schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 19:37:
[...]

Ik zie geen verschil tussen de V115 en V117 op de CT003, heb hem ook niet gevraagd, ze hebben heb zo gepusht.
Ik had de V115 en vorige week ergens stond V116 klaar en die heb ik geinstalleerd (moet mijn id hieronder nog aanpassen).
Ik merk wel verschil tussen de V115 en de V116.
Als ik toen wist wat ik nu weet had ik de V115 laten staan. Maarja dat is achteraf praten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Druppeltje_ schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 20:01:
[...]

Ik had de V115 en vorige week ergens stond V116 klaar en die heb ik geinstalleerd (moet mijn id hieronder nog aanpassen).
Ik merk wel verschil tussen de V115 en de V116.
Als ik toen wist wat ik nu weet had ik de V115 laten staan. Maarja dat is achteraf praten natuurlijk.
Kan je de V115 dan niet terug vragen via de feedback?

Pagina: 1 ... 205 ... 279 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.