Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01
Hmm... ik lees dat de ene persoon de CT-klem om bruine/zwarte draad heeft en andere om de blauwe. Wat is nu goed?
En in de hierboven geplaatste review werd ook gesproken over pootjes. Die ben ik (nog?) niet tegengekomen in de doos. Alleen wieltjes die je weer vast kan zetten als ik de draaiknop goed heb bestudeerd, en natuurlijk ook afdoende is.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:52
obed112 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 22:14:
[...]

Ik zit het forum eventjes terug te bladeren op je reacties, ik vraag me af of je interesse hebt in deze batterij of alleen maar mensen aanraad om iets anders te doen en voor een dure installatie te gaan. Iemand die bijvoorbeeld een b &b heeft en de batterijen wil gebruiken om een netverzwaring te voorkomen raad je aan om een andere oplossing te zoeken omdat de gasten anders mogelijk de dupe zouden zijn en nu trek je zonder echt bewijs de ondersteuning in twijfel.

Tuurlijk moet deze batterij zichzelf nog bewijzen ik ben zelf ook nog niet helemaal overtuigd door het verhaal van de ct klemmen. Heb zelf wel besteld om erachter te komen of dit werkt. Wanneer dit werkt zou het echt een betaalbare oplossing zijn waar veel mensen iets aan zouden kunnen hebben.

Schrik je echt?
Heb je interesse in de Marstek thuisbatterij, of in een andere stekker batterij?
Zit je misschien in de verkoop van professionele installaties?

Hoe ziet jou oplossing eruit wat betreft thuisbatterijen of ben je gewoon aan het oriënteren?
Zeker interesse in een rendabele thuisbatterij. Twijfel nog in deze Marstek oplossing of eventuele opvolger. Professionele installatie is nog niet rendabel voor mij heb ik berekend. Zelf geen verkoper ofzo trouwens.
Mijn bedoeling is om mijn nachtverbruik (wat redelijk hoog is door netwerk, camera's, synology, andere tweakers apparatuur, etc) wat terug te dringen met bestaande PV installatie. Maar alleen maar als het rendabel en veilig is uiteraard.

Blijf bij mijn advies dat ik die experimentele B&B installatie niet zou aanraden (gezien je bij professionele installatie toch alle kosten kan inbrengen op de zaak).

[ Voor 9% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-01-2025 06:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:26
Gisteren eindelijk een dagje met voldoende zon, en een thuiswerkdag om wat te experimenteren en monitoren, om het laad-deel te testen van de Marstek.
Heb er ook een plug tussen gezet om te meten, maar die meet alles positief (dus laden en ontladen op zelfde kant van de grafiek... ) dus daar heb ik niets aan (z-wave neocam plug voor logging in Domoticz), op zoek naar een andere.

Maar goed, aangesloten met CT klemmen en ingesteld op Max 800W laden / ontladen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwcdKeeBYWZNNZEMw6SGDIVNPF4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SK0q55wQFSC8CRjPnG0kosA3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkZXPL7Komn4jFWPilPkgl6NHsY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k5PT8M71pdCFtmHRbPtyGW68.jpg?f=fotoalbum_tile

enerzijds dus op momenten flink over de 800W aan het laden, andere momenten ook opeens ontladen.
Resulterend in dit beeld op de P1 poort. Vind ik toch moeilijk NOM te noemen.
Ik merk ook dat door wolkjes / zon gisteren, de CT klemmen veel te traag zijn. Maar het gedrag van de accu, met de input van de CT klemmen die gewoon wel juist is, is ook niet 100% kloppend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y8L6gmTqfOsQkVcdfnSo6awya8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nmtz9EYOIudYhjdVNfrvWi4w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heinemancp schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:00:
Gisteren eindelijk een dagje met voldoende zon, en een thuiswerkdag om wat te experimenteren en monitoren, om het laad-deel te testen van de Marstek.
Heb er ook een plug tussen gezet om te meten, maar die meet alles positief (dus laden en ontladen op zelfde kant van de grafiek... ) dus daar heb ik niets aan (z-wave neocam plug voor logging in Domoticz), op zoek naar een andere.

Maar goed, aangesloten met CT klemmen en ingesteld op Max 800W laden / ontladen.
[Afbeelding][Afbeelding]

enerzijds dus op momenten flink over de 800W aan het laden, andere momenten ook opeens ontladen.
Ik merk ook dat door wolkjes / zon gisteren, de CT klemmen veel te traag zijn. Maar het gedrag van de accu, met de input van de CT klemmen die gewoon wel juist is, is ook niet 100% kloppend.
[Afbeelding]
De HW energy socket kan dit wel meten. Laden en Ontladen.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Cool. Mooi dat het werkt. Ik krijg geen verbinding tussen batterij en klem. Mbt de plug om te meten: ik had hetzelfde met een Qnect-plug. Ik begrijp dat de HomeWizard-energysocket nav vraag van mij in forum op FB, wel positieve en negatieve waardes kan meten.
Update: Ik zie dat Devke hetzelfde meldde een paar minuten voor me. :-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Devke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:33:
[...]

Misschien toch maar even bestellen zodat ik in ieder geval de batterij ook in HomeAssistant grafisch kan zien al is het dan alleen maar laden/ontladen. En desnoods ook maar gelijk de p1-splitter voor als de Marstek-p1-meter binnenkomt want weet niet hoe lang het natuurlijk gaat duren voor de HW-P1-meter-integratie geïmplementeerd is.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 21:58
Heeft er hier iemand de Venus al laten installeren ?
Voor die 2500 watt moet installateur de Venus ook officieel aanmelden denk ik en daarvoor moet ie opgenomen zijn op de lijst met goedgekeurde teruglever omvormers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 02-08 21:02
Ik heb van Liander begrepen dat officieel elke thuisbatterij moet worden aangemeld (net als voor het terugleveren van stroom aan het net bij zonnepanelen dit ook verplicht is).

Wordt op z’n Nederlands echter nauwelijks nog gedaan, hoewel het heel eenvoudig is via energieleveren.nl. En bij zonnepanelen doet de installateur dat meestal meteen voor de eigenaar, terwijl bij een thuisbatterij er vaak geen installateur aan te pas komt en de eigenaar dit zelf zou moeten doen (dus niet) 8)7 .

Geen idee of hier in de toekomst sancties voor gaan komen, dat kon Liander mij (nog) niet vertellen. Maar de wettelijke verplichting is er al wel …

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janp1963
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:10
Dikke week aan het monitoren en proberen, eerst op de "trade"modus later de manuele modus om zo dicht mogelijk bij NOM te krijgen.

Begonnen met mijn verbruik door de dag te monitoren ( via HW display) en dit genoteerd.
Mijn dagen zijn vrij contstant qua verbruik, pieken van vaatwasser, wasmachine en boiler zijn geschakeld via HW plug en staan ingesteld op laagste prijs van de dag.
Ook de batterij laad bij de laagste prijs per dag, data haal ik uit de tibber app met de "day ahead" prijzen.

Schakelschema per dag maak ik dus ook met behulp van de tibberapp, schakelschema voor morgen stel ik in rond 13:00 uur als de prijzen voor de volgende dag beschikbaar komen en stel schema in de Marstek app.

Kan natuurlijk nog niet precies 0 op de meter krijgen maar 0.36 cent kosten aan stroom op een dag vind ik zeer acceptabel.

Ik ben heel de dag thuis en de LLWP staat heel de dag aan op verwarmen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkc19W2ZkbfYf1FhxqPnotk1BKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJ2mFR59xfxlR5ukQJpOHt3b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rK3T7D4v9Fqi4croTpaXVvJ2S_s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OT8uFhxLq1KkHbFivO5NmRDT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Janp1963 op 10-01-2025 09:30 . Reden: typo ]

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 18:46
TinusB schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:59:
[...]

Hoeveel kwh haalt u uit 1 sessy bij ontladen ?
Volgensmij heeft een sessy een grotere interne accu dan 5kwh. Ze beweren op de site dat er 5kwh bruikbare energie in zit en daadwerkelijk 5kwh als bruikbare enrgie uit de accu komt. De accu heeft bij ontladen ook wat verliezen..dan zou er wel een 5.5kwh accu in moeten zitten..
En zou er ook voor zon 6kwh in gaan incl de verliezen.

Op een forum zag ik sessy eens als reactie geven dat er gegarandeerd 5kwh bruikbare energie uit de ontlading kwam.want de interne batterij had nog wel wat extra vermogen wat je als cadeau kreeg.

En een sessy kun je ontladen tot 5% of misschien zelfs 0% waarbij de marstek niet verder ontlaad dan 10% om de levensduur van de interne accu te verlengen.
De capaciteit van het accu pakket van Sessy is 5,5 kWh
De bruikbare grote is 5,2 kWh, De Sessy mag ook gewoon tot 0% ontladen worden en tot 100 % geladen.
In de software zit de beveiliging voor te diep ontladen en te ver opladen. van daar de 5,2 kWh bruikbaar.

Dit Forum gaat over de Marstek Duravolt Accu en niet over Sessy,
Er is een actieve gebruikers groep op Tweakers.. Waar je antwoord vind (en krijgt) op al je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Devke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 08:33:
[...]

;) maar ik heb geen HW setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan toch moet het werken op deze manier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTVEX0D38zj8JMcPZpoePzaB4-w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwPfTibOx8T0BRHU97pxYJvR.jpg?f=fotoalbum_large

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22:49
Siert192 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:07:
Ik heb van Liander begrepen dat officieel elke thuisbatterij moet worden aangemeld (net als voor het terugleveren van stroom aan het net bij zonnepanelen dit ook verplicht is).

Wordt op z’n Nederlands echter nauwelijks nog gedaan, hoewel het heel eenvoudig is via energieleveren.nl. En bij zonnepanelen doet de installateur dat meestal meteen voor de eigenaar, terwijl bij een thuisbatterij er vaak geen installateur aan te pas komt en de eigenaar dit zelf zou moeten doen (dus niet) 8)7 .

Geen idee of hier in de toekomst sancties voor gaan komen, dat kon Liander mij (nog) niet vertellen. Maar de wettelijke verplichting is er al wel …
Daar is wat discussie over (ook op tweakers) of stekker zonnepanelen en accu's onder de 800 watt nu wel of niet aangemeld moeten worden.
Volgens energieleveren.nl wel, maar die praat voor eigen parochie.
Wie het weet mag het zeggen.

Het is kennelijk verplicht als je energie terug levert en dan duikt een gebruiksverschil op.
Handel je op de onbalansmarkt dan lever je terug, maar gebruik ja alleen je eigen zonnestroom dan lever je niet terug en zou je deze stekker batterijen dus ook niet hoeven aan melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAWijchen
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-05 22:11
Ik heb een vraag: In de nacht wil ik graag alle wifi accespoints uitschakelen vanwege gezondheidsredenen. Dit bevalt me goed. Kan de Marstek batterij ook bekabeld aangesloten worden. Er zit geen RJ45 connecter op maar wellicht iets met een verloopje. Uiteraard geldt hetzelfde voor de P1 meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
FAWijchen schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:31:
Ik heb een vraag: In de nacht wil ik graag alle wifi accespoints uitschakelen vanwege gezondheidsredenen. Dit bevalt me goed. Kan de Marstek batterij ook bekabeld aangesloten worden. Er zit geen RJ45 connecter op maar wellicht iets met een verloopje. Uiteraard geldt hetzelfde voor de P1 meter.
Had er ook al naar gekeken (maar dan ivm betrouwbaarheid), maar volgens mij is de Wifi interface de enigste mogelijkheid. De module met P1/ampère tangen ziet er ook uit dat deze Wifi gebruikt. Geen idee of ze direct een Wifi verbinding met elkaar opzetten ofdat ze een access point / router van de gebruiker hiervoor nodig hebben (want dan kan je je accesspoint ook niet uitschakelen).

[ Voor 13% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-01-2025 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43
Als je Wifi 6/7 gebruikt kun je de TWT functie activeren voor veel minder dataverkeer, dat is ook goed voor de batterijduur van apparaten.
Ik ken je gevoeligheid niet maar s'nachts de 5ghz band uitschakelen en alleen 2.4 gebruiken op het laagste energie nivo.

Maar Wifi omzeilen zal niet gaan omdat er geen netwerk poorten opzitten.
Hoogstens kun je er voor zorgen met Wifi Bridges in de allerlaagste energie stand vlak bij de apparaten zijn, maar dat is nog steeds wifi.

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAWijchen
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-05 22:11
superduper1969 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:50:
[...]

Als je Wifi 6/7 gebruikt kun je de TWT functie activeren voor veel minder dataverkeer, dat is ook goed voor de batterijduur van apparaten.
Ik ken je gevoeligheid niet maar s'nachts de 5ghz band uitschakelen en alleen 2.4 gebruiken op het laagste energie nivo.

Maar Wifi omzeilen zal niet gaan omdat er geen netwerk poorten opzitten.
Hoogstens kun je er voor zorgen met Wifi Bridges in de allerlaagste energie stand vlak bij de apparaten zijn, maar dat is nog steeds wifi.
De 5 Ghz band staat bij ons permanent uit. We hebben 2 accespoints in huis. Eentje werkt slechts op kantoortijden en de ander van 6 tot 23. Dit heeft al heel veel geholpen. Ze werken bijde op het laagst mogelijke niveau. Ik kom er wel uit, bedankt.

Complimenten voor alle auteurs op dit forum. Ik kijk uit naar jullie ervaringen met deze batterij. Vooral als de P1 meter beschikbaar is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Hij staat hier inmiddels ook te laden.
Eerst ging gelijk mijn ontvanger op de middengolf over de zeik, hoop geknetter en geen muziek meer.
Na de software update niks van storing meer te vinden.
Ik heb hem nu eerst op manueel staan, overdag laden en avond nacht ontladen.
Beide op relatief laag vermogen.
Laden 800watt
Ontladen 200 en 150 watt.

Accu kwam met 80% lading volgens de app.

Er is wel een afwijking tussen wat marstek vind dat hij laad en wat homewizard vind met de din rail meter.
Kan natuurlijk een verschil zijn tussen voor en na de omvormer in de accu.
Marstek wat er de accu in gaat en homewizard wat er de omvormer in gaat of zoiets.

Eerst zo maar een paar dagen draaien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIloDpuEyMOdJmVfzUpjZgyRkHs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQXA4VjQ4FUKvRKypInmwwcM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oOGOReBAqsvR4ODD-ZwDZQX7ylc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7oyAePATUQRGDjwu5ivNsMB7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3v4d6UD78T3PW1B1mEm3gTnW05c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2wib1uLSLge8tmNuTXoBwhdp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cz7LBZdx2R3nzUfVlUI37WmiDIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCgTKk3zpTxgV50izQOt2u4y.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:07

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
Jammer om te zien dat NOM eigenlijk nog niet echt werkt.
Dit is wat me momenteel nog tegenhoud om deze aan te schaffen.

De Venus is eigenlijk de goedkoopste 5kWh batterij die ik kan vinden maar er lijken nog wel wat bugs in te zitten.
Met de actie voor €1750 zou ik het wel terugverdienen op 6j met de huidige voorwaarden (in Belgie)...

Toch nog een maandje wachten op de ervaringen van met de P1 en hopelijk een nieuwe regering met wat belastingvoordeel op batterijen. :Y

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
vanpeers schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:46:
[...]
Met de actie voor €1750 zou ik het wel terugverdienen op 6j met de huidige voorwaarden (in Belgie)...

Toch nog een maandje wachten op de ervaringen van met de P1 en hopelijk een nieuwe regering met wat belastingvoordeel op batterijen. :Y
Ik denk niet dat ze geld hebben voor extra belastingsvoordelen als ze een regering krijgen :D
De voordelen voor thuisbatterijen zijn trouwens volledig afgeschaft (en waren sowiezo enkel op professionele installaties).
Officieel mag je ook geen batterij met stopcontact aansluiten voordat deze in de goedkeuringslijst staat en geregistreerd is (die pas in maart/april gepubliceerd wordt) in België.

[ Voor 6% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-01-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:07:
Eerst ging gelijk mijn ontvanger op de middengolf over de zeik, hoop geknetter en geen muziek meer.
Laden 800watt

Er is wel een afwijking tussen wat marstek vind dat hij laad en wat homewizard vind met de din rail meter.
Marstek wat er de accu in gaat en homewizard wat er de omvormer in gaat of zoiets.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
HW meet hoeveel energie je de batterij inpompt en hoeveel er daar weer vanuit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
Ronald.42 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:07:
Laden 800watt

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je niet bang voor een hitteprobleem? lijkt me vrij strak ingebouwd niet de 150 mm die als vrije ruimte geadviseerd wordt.
Of is het kastje aan de achterkant open?

A-label (huur)bungalow 90m2 4800WP zonnepanelen, Marstek 5.2 KWh thuisaccu, lucht lucht airco LG 3,5 KW, elektrische boiler, inductiekookplaat, Homewizard energie monitor systeem sinds 01-06-2019 gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:57:
[...]

HW meet hoeveel energie je de batterij inpompt en hoeveel er daar weer vanuit komt.
Ja dat weet ik, en die meters van hw zijn vrij nauwkeurig is mijn ervaring.

Dus de vraag is even wat die marstek meter aangeeft.
Ik heb namelijk meer vertrouwen in wat hw me verteld.
Voorlopig zit er strak 34 watt verschil tussen beide.
Zou grappig zijn als dat "precies" het verlies is dat bij het laden op dit vermogen ontstaat.

Overigens valt het net snoertje me ook wat tegen.
Eerst denk je mooie dikke rubber kabel en dan lees je 3x1,5mm2 op dat snoertje :+
Ik had ergens toch een 3x2,5mm2 verwacht...
Maar goed dat is slechts een gevoel voor het vermogen kan het prima.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Janp1963 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:57:
[...]

Ben je niet bang voor een hitteprobleem? lijkt me vrij strak ingebouwd niet de 150 mm die als vrije ruimte geadviseerd wordt.
Of is het kastje aan de achterkant open?
Hij staat royaal vrij aan de achterkant en onder de deur van de kast zit een 3,5cm opening zoveel is de deur te kort zeg maar. De kast is tot het plafond dus ruim 3 meter hoog.
Dus in principe kan er genoeg lucht door trekken.
Uiteindelijk is het ook niet de bedoeling dat hij daar blijft staan.
Het plan is drie stuks in de schuur op een aparte verdeler voor elke fase een accu.
Ik houd het wel een beetje in de gaten maar ik verwacht geen problemen met de lage vermogens voor nu.
Als de NOM p1 goed werkt op termijn dan zal er wat meer vermogen verzet worden en dan is dit niet de beste opstelling :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:03:
[...]

Ja dat weet ik, en die meters van hw zijn vrij nauwkeurig is mijn ervaring.

Dus de vraag is even wat die marstek meter aangeeft.
Ik heb namelijk meer vertrouwen in wat hw me verteld.
Voorlopig zit er strak 34 watt verschil tussen beide.
Zou grappig zijn als dat "precies" het verlies is dat bij het laden op dit vermogen ontstaat.

Eerst denk je mooie dikke rubber kabel en dan lees je 3x1,5mm2 op dat snoertje :+
Dat zou idd mooi zijn. Vraag al eens voorgelegd aan je leverancier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Ronald.42 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:03:
[...]

1,5 mm is geen enkel probleem voor de 2500 watt van de Marstek, Duravolt.
Er mag gewoon 16A x 230V = 3680Watt door dat aansluitsnoer. Maximale lengte 25 meter.
Welke aderdikte heb ik nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Devke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:10:
[...]

Dat zou idd mooi zijn. Vraag al eens voorgelegd aan je leverancier?
Nope ding staat net anderhalf uur buiten de doos.
Eerst even prutsen en dan vragen stellen.

Hij zit nu vol.
Van 80% naar 100% in 80 minuten bij een setting van 800 watt.
Dat was volgens marstek dus 793 watt.
Volgens hw was dat 827 watt

Totaal de accu in is volgens hw exact 1 kwh.

Maar even lekker een paar dagen monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peterhardenberg schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:15:
[...]

1,5 mm is geen enkel probleem voor de 2500 watt van de Marstek, Duravolt.
Er mag gewoon 16A x 230V = 3680Watt door dat aansluitsnoer. Maximale lengte 25 meter.
Welke aderdikte heb ik nodig
Ja dat zei ik, voor het vermogen kan het prima....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:15:
[...]

Nope ding staat net anderhalf uur buiten de doos.
Eerst even prutsen en dan vragen stellen.

Hij zit nu vol.
Van 80% naar 100% in 80 minuten bij een setting van 800 watt.
Dat was volgens marstek dus 793 watt.
Volgens hw was dat 827 watt

Totaal de accu in is volgens hw exact 1 kwh.

Maar even lekker een paar dagen monitoren.
Ahh excuus. Ik had niet begrepen dat je hem net pas had gekregen. Succes en veel plezier. We lezen de resultaten ongetwijfeld hier. Ik denk dat je met HW socket een heel mooi uitgangspunt hebt qua verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32
Mijn batterij is vandaag ook geleverd. Net geïnstalleerd. Wifi deed eerst moeilijk. Na de firmware upgrade ging alles vlot.
CT klem ook aangesloten. In tegenstelling tot wat ik hier lees, geeft deze bij mij de correcte waarde aan (vergeleken met mijn P1 meter). Ik zie max een afwijking van 50 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
kdhoe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:53:
Mijn batterij is vandaag ook geleverd. Net geïnstalleerd. Wifi deed eerst moeilijk. Na de firmware upgrade ging alles vlot.
CT klem ook aangesloten. In tegenstelling tot wat ik hier lees, geeft deze bij mij de correcte waarde aan (vergeleken met mijn P1 meter). Ik zie max een afwijking van 50 watt.
Bij mij laat ie nu tussen 80 en 90 VA zien. P1-meter zit ook redelijk in die buurt ook, maar zag ook waardes van 60W en de CT blijft tussen 80 en 90. Is verbinding tussen CT en batterij ook gelukt?

[ Voor 12% gewijzigd door DikkieDick op 10-01-2025 13:57 ]

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 20:32
DikkieDick schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:55:
[...]

Bij mij laat ie nu tussen 80 en 90 VA zien. P1-meter zit ook redelijk in die buurt ook, maar zag ook waardes van 60W en de CT blijft tussen 80 en 90. Is verbinding tussen CT en batterij ook gelukt?
Verbinding tussen CT en batterij was onmiddellijk in orde. Volgens mij zal er altijd een klein verschil zijn tussen P1 en een CT klem. Ben ook van plan om over te schakelen op P1 eenmaal nageleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
kdhoe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:08:
[...]

Verbinding tussen CT en batterij was onmiddellijk in orde. Volgens mij zal er altijd een klein verschil zijn tussen P1 en een CT klem. Ben ook van plan om over te schakelen op P1 eenmaal nageleverd.
Geen idee wat bij mij het euvel is, maar @vrs had hetzelfde. Overigens krijg ik niet de klem gesloten op de kabel. Er is net te weinig ruimte. Dus dat kan natuurlijk ook nog van invloed zijn, maar zal denk ik niet een oorzaak moeten zijn dat ie niet met batterij kan verbinden. Wachten maar op de p1. Heb in ieder geval even een HomeWizard-socket besteld en alvast een p1-splitter omdat ik niet weet hoe lang het gaat duren voor de Marstek overweg kan met de HomeWizard p1-meter.

[ Voor 16% gewijzigd door DikkieDick op 10-01-2025 14:17 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
  • Laatst online: 09:18
Volgens mij gaan deze plug en play thuisbatterijen gedurende 2025 nog zeker 30% in prijs dalen…je koopt tegenwoordig al een 15kwh gewone thuisaccu voor nog geen 2000 euro in Duitsland. Daar moet dan wel nog een omvormer en installatie bijgeteld worden ma toch…prijzen van accu’s zijn dalende…als die prijs zo hard daalt loont het om nog even te wachten. Softwarebugs en P1 ondersteuning zal tegen dan ook op punt staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
vtrke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:17:
Volgens mij gaan deze plug en play thuisbatterijen gedurende 2024 nog zeker 30% in prijs dalen…je koopt tegenwoordig al een 15kwh gewone thuisaccu voor nog geen 2000 euro in Duitsland. Daar moet dan wel nog een omvormer en installatie bijgeteld worden ma toch…prijzen van accu’s zijn dalende…als die prijs zo hard daalt loont het om nog even te wachten. Softwarebugs en P1 ondersteuning zal tegen dan ook op punt staan.
Dat zal best. Heb het wel vaker met dingen in het verleden meegemaakt. Early adopter en dan betaal je je blauw. Mijn eerste Plasma-tv van 42 inch kostte in 2005 bijvoorbeeld 1800 euro. Een jaartje of 12-14 later was ik voor een 4k tv iets van 600 euro kwijt. :-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 18:20

S2S

vtrke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:17:
Volgens mij gaan deze plug en play thuisbatterijen gedurende 2024 nog zeker 30% in prijs dalen…je koopt tegenwoordig al een 15kwh gewone thuisaccu voor nog geen 2000 euro in Duitsland. Daar moet dan wel nog een omvormer en installatie bijgeteld worden ma toch…prijzen van accu’s zijn dalende…als die prijs zo hard daalt loont het om nog even te wachten. Softwarebugs en P1 ondersteuning zal tegen dan ook op punt staan.
Tenzij er veel vraag komt, dan stijgen de prijzen alleen maar. En nu er berichtgeving komt dat een thuisbatterij zoals in dit topic loont en het net ontlast is deze kans aanwezig. En deze Marstek is per 1 kilowatt prijstechnisch nu al interessant. Je kan altijd wel wachten …

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Had dagen goede verbinding tussen de CT klem en de Accu, beide hebben nu nog verbinding met wifi en >60% verbindingskwaliteit, echter geeft de app nu aan "CT connection failed" Opnieuw verbinden via de app werkt niet, straks proberen de CT001 opnieuw op te starten (vorige keer hielp dat)

Maar er lijkt dus een proces op een gegeven moment vast te lopen waardoor de CT001 en batterij niet meer communiceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Betwijfel dat de prijzen zullen stijgen. Ziet er naar uit dat er nog andere (chinese) thuisbatterijen op ons afkomen, dus de concurrentie wordt groot. Je moet echter ergens inspringen, want de prijzen blijven altijd dalen. Als je ziet voor welk geld je nu zonnepanelen kan halen in vergelijking met 10 jaar terug :X Maar de installatie is afbetaald en rendabel, dat ik het belangrijkste.

[ Voor 13% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-01-2025 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:33:
Betwijfel dat de prijzen zullen stijgen. Ziet er naar uit dat er nog andere (chinese) thuisbatterijen op ons afkomen, dus de concurrentie wordt groot. Je moet echter ergens inspringen, want de prijzen blijven altijd dalen. Als je ziet voor welk geld je nu zonnepanelen kan halen in vergelijking met 10 jaar terug :X Maar de installatie is afbetaald en rendabel, dat ik het belangrijkste.
Idd, stijgen zie ik echt niet gebeuren, enkel dalen vanwege de vele concurrentie en gewoon omdat andere thuisaccus ook ah dalen zijn…die zien nu ook de concurrentie vd plug en play batterijen…
Natuurlijk moet je ergens inspringen, kwestie van goed rekenen met excel en gezond verstand gebruiken. Als ik 3 jaar moet wachten op een prijsdaling dan verlies je natuurlijk ook een hoop opbrengst met de batterij..echter ik denk echt dat we tegen eind vh jaar een pak minder betalen voor deze plug en pay batterijen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:33:
Je kunt inderdaad altijd gewoon blijven wachten: geen probleem! Sluit gewoon achteraan in de rij.
Het wordt vanzelf Sint Juttemis of tijd om tussen 6 plankjes onder de zoden te gaan liggen.
Kom dan alleen niet met een spijtgedachte van "had ik maar eerder iets gedaan"
:z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vtrke
Siert192 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Je kunt inderdaad altijd gewoon blijven wachten geen probleem, sluit gewoon aan in de rij.
Het wordt vanzelf Sint Juttemis of tijd om in 6 plankjes onder de zoden te gaan liggen.
Komt dan alleen niet met een spijtgedachte van "had ik het maar eerder gedaan"
:z
Dramaqueen…wachten tot eind 2025 zal ik nog wel overleven…😂 vooralsnog heb ik echt niet het gevoel “had ik het maar eerder gedaan”…eerder in tegendeel…laat ze eerst maar hun software nog verbeteren en P1 ondersteuning doen…

[ Voor 16% gewijzigd door vtrke op 10-01-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Laatst online: 18:17
vtrke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Dramaqueen…wachten tot eind 2025 zal ik nog wel overleven…😂
2024??? Ik leef al in 2025 hoor. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
Njord1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:44:
[...]

2024??? Ik leef al in 2025 hoor. 8)7
Al aangepast, had het gezien…😄👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amvolleb
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:52
vtrke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:39:
[...]

Idd, stijgen zie ik echt niet gebeuren, enkel dalen vanwege de vele concurrentie en gewoon omdat andere thuisaccus ook ah dalen zijn…die zien nu ook de concurrentie vd plug en play batterijen…
Natuurlijk moet je ergens inspringen, kwestie van goed rekenen met excel en gezond verstand gebruiken. Als ik 3 jaar moet wachten op een prijsdaling dan verlies je natuurlijk ook een hoop opbrengst met de batterij..echter ik denk echt dat we tegen eind vh jaar een pak minder betalen voor deze plug en pay batterijen…
Als het je te doen is om echt geld te verdienen dan zou ik de moeite besparen om Excel sheets op te tuigen, en het gewoon niet doen. Een hoop opbrengst ga je niet halen.
Als je het doet omdat het interessant is om ervaring op te doen voor een redelijke prijs (die over een periode van 10 jaar wellicht ook nog terug te verdienen is) dan zou ik het wel doen (en dat heb ik ook gedaan)

2x MTVenus V153 5.12, CT003 V117 + 40ZP SolarEdge (NO+ZW) 13300Wp + Panasonic 16kW T-CAP + Easee EV charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
[...]

Dramaqueen…wachten tot eind 2025 zal ik nog wel overleven…😂
Hè, wat vervelend nou, je vergist je: die mensen vóór je in de rij wachtenden zijn geen dramaqueens, dat zijn muurbloempjes (net als jij). Zij wachten soms al decennia of eeuwen in de rij, dus zullen eind 2025 -net als jij- ook nog wel overleven. Vraag ze intussen echter niets over “een deuk in een pakje boter slaan” daar hebben ze namelijk nog nooit van gehoord. ;w

En nu weer “on topic please”: the floor is on the tweakers … 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Njord1
Vandaag de Shelly Pro 3EM-3CT63 aangesloten in de meterkast, poort 1010 open gezet, en verbonden met mijn batterijen. Eindelijk werkt het zoals het zou moeten.
Graag zou nog wel willen zien dat batterij 1 naar fase 1 kijkt, batterij 2 naar fase 2, enz. Heb hiervoor een feedback ingediend bij Marstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Registratie: Maart 2020
  • Niet online
[...]

Dramaqueen…wachten tot eind 2025 zal ik nog wel overleven…😂 vooralsnog heb ik echt niet het gevoel “had ik het maar eerder gedaan”…eerder in tegendeel…laat ze eerst maar hun software nog verbeteren en P1 ondersteuning doen…
Jij lijkt mijn schoonfamilie - arme stakkers - wel, die zei jaren geleden ook: "Wij PV aanschaffen? zijn jullie gek geworden, stroom kost niets..."

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Hoe werkt dat 'backup' stopcontact aan de batterij eigenlijk? Is dat zoals een UPS (via netstroom en bij onderbreking overnemen) of werkt dit altijd vanaf de interne batterij (waardoor batterij altijd gebruikt wordt)?

[ Voor 10% gewijzigd door Avenger 2.0 op 10-01-2025 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:11:
Hoe werkt dat 'backup' stopcontact aan de batterij eigenlijk? Is dat zoals een UPS (via netstroom en bij onderbreking overnemen) of werkt dit altijd vanaf de interne batterij (waardoor batterij altijd gebruikt wordt)?
De functie van het backup stopcontact, kun je beter zien als een 230V powerbank. Mits je deze in de software hebt geactiveerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Peterhardenberg op 10-01-2025 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
yingli405 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:46:
[...]

Jij lijkt mijn schoonfamilie - arme stakkers - wel, die zei jaren geleden ook: "Wij PV aanschaffen? zijn jullie gek geworden, stroom kost niets..."
Deze stakker zijn pv panelen lliggen er al langer dan jij ze hebt wss…koop jij nu maar je batterij, ik hou je niet tegen. Maar laat iedereen een mening over wanneer iets rendabel is aub. Niet boos worden als ik binnen 10 maanden jouw (tegen dan volwassen) batterij voor een mooie korting koop.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 09:37
vtrke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:44:
[...]

Deze stakker zijn pv panelen lliggen er al langer dan jij ze hebt wss…koop jij nu maar je batterij, ik hou je niet tegen. Maar laat iedereen een mening over wanneer iets rendabel is aub. Niet boos worden als ik binnen 10 maanden jouw (tegen dan volwassen) batterij voor een mooie korting koop.
Lijkt me belangrijk dat we hier iedereen in zijn waarde laten. Of de prijzen gaan dalen of gelijk blijven kan niemand met zekerheid zeggen. Het maakt niet zoveel zoveel uit, iedereen doet gewoon waar hij of zij zich goed bij voelt. Er is geen goed of fout in dit verhaal. Ik koop wel nu omdat ik erg nieuwsgierig ben, koop je later dan is misschien de prijs gedaald, dat zou best kunnen. Laten we het hier alsjeblieft gewoon hebben over de werking van de batterij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Als je gewoon met een leuk contract kunt salderen tegen niet te veel kosten is zo'n accu gewoon kapitaal vernietiging.
Ik zal morgen eens even wat in dat stopcontact op de marstek prikken, even kijken hoe dat werkt.

Nu staat hij op setpoint 250 watt ons huis te voeden.

Volgens marstek 256 watt
Volgens homewizard 238 watt

Om 00:00 gaat hij terug naar setpoint 150 watt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wSZJ9fnNCmdPiGvQWGlGe348OMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qxzdq0C07Xlw2qKK3egPr99I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1FWknPh1pSqgMt34ISM2AUgcMls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GpH2rWfUZrivrzXYiV5ibCY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Ronald.42 op 10-01-2025 18:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ronald.42 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:36:
Als je gewoon met een leuk contract kunt salderen tegen niet te veel kosten is zo'n accu gewoon kapitaal vernietiging.
Ik zal morgen eens even wat in dat stopcontact op de marstek prikken, even kijken hoe dat werkt.

Nu staat hij op setpoint 250 watt ons huis te voeden.

Volgens marstek 256 watt
Volgens homewizard 238 watt

Om 00:00 gaat hij terug naar setpoint 150 watt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies dit, het jeukt om ook met zo'n accu te gaan experimenteren maar met mijn contract van GC is het niet te verantwoorden, maar ik volg het wel.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +5 Henk 'm!
klump4u schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 18:39:
[...]

Precies dit, het jeukt om ook met zo'n accu te gaan experimenteren maar met mijn contract van GC is het niet te verantwoorden, maar ik volg het wel.
Financieel is het hier ook onzin, maar wel grappig.

Net van de week de afrekening gehad van afgelopen jaar daar is de accu dan wel weer mee betaald dat dan weer wel..
Maar goed beschouwd met ons huidige model contract krijgen we nog steeds betaald.
Dus tja zie het maar als hobby of zo... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:09
Gezondheidsredenen?

Is dst serieus of een grapje? Ik dacht altijd dat ‘van 5G krijg je corona’ etc gedebunked was en dat ik dat niet op Tweakers tegen zou komen. Wellicht heb ik iets gemist en is er tegenwoordig wetenschappelijk gepubliceerd bewijs dat draadloze communicatienetwerken schadelijk zijn voor de gezondheid, zo ja zie ik graag een en bij voorkeur meerdere gerenommeerde bronnen.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jevin20 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:32:
[...]

Gezondheidsredenen?

Is dst serieus of een grapje? Ik dacht altijd dat ‘van 5G krijg je corona’ etc gedebunked was en dat ik dat niet op Tweakers tegen zou komen. Wellicht heb ik iets gemist en is er tegenwoordig wetenschappelijk gepubliceerd bewijs dat draadloze communicatienetwerken schadelijk zijn voor de gezondheid, zo ja zie ik graag een en bij voorkeur meerdere gerenommeerde bronnen.
Daar is dit niet het juiste topic voor. Daarnaast zegt hij/zij niets over 5G icm Corona, dat haal je er nu zelf bij.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Siert192
jevin20 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:32:
[...]

Gezondheidsredenen?

Ik denk dat mensen die al maanden, jaren etc. gezondheidsklachten hadden en nu iets hebben gevonden waardoor hun klachten verminderd zijn er heel veel voor over hebben om zo klachtenvrij mogelijk te blijven.

En dat zij absoluut geen interesse hebben om jou van “wetenschappelijk gepubliceerd bewijs te voorzien dat bewijst dat draadloze communicatienetwerken schadelijk zou zijn voor de gezondheid, graag aangetoond door een en bij voorkeur meerdere gerenommeerde bronnen, alleen omdat jij wellicht iets hebt gemist”.
Daar kan ik ze geen ongelijk in geven …

Neemt niet weg dat het jou vrij staat om op zoek te gaan naar deze wetenschappelijke bewijzen: maar gun die mensen hun genot van verminderde klachten, waardoor dan ook. Ze zullen je dankbaar zijn als je succes tijdens je zoektocht hebt!

Mijn mening …

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• obed112
Kunnen we het alsjeblieft over de Marstek batterij hebben, ervaringen met verliezen laden ontladen, ervaring met shelly meter, ervaringen met 0 op de meter, wanneer de koppeling met de p1 van homewizard komt, ervaringen met home assistant enz enz enz. Maar geen gezondheidsproblemen, wellus nietus. Het is geen facebook of twitter maar plaats voor tweakers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12:09
Goed, ik dacht dat ik vrij was om er om te vragen gezien ik er nieuwsgierig naar was. Wellicht heb ik het niet tactisch geformuleerd vanwege een bepaalde sceptici in mij, ik geef maar een voorbeeld en zeg niet voor niets ‘etc’, maar ik dacht ook dat we ons op een technisch forum bevonden waar mensen regelmatig aangesproken worden op het verspreiden van ongefundeerde informatie. Vandaar dat ik benieuwd was naar de onderbouwing.

Ik laat het hier wel bij. Ik zal m’n interesse voor me houden.

DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jevin20 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:29:
Goed, ik dacht dat ik vrij was om er om te vragen gezien ik er nieuwsgierig naar was. Wellicht heb ik het niet tactisch geformuleerd vanwege een bepaalde sceptici in mij, ik geef maar een voorbeeld en zeg niet voor niets ‘etc’, maar ik dacht ook dat we ons op een technisch forum bevonden waar mensen regelmatig aangesproken worden op het verspreiden van ongefundeerde informatie. Vandaar dat ik benieuwd was naar de onderbouwing.

Je bent vrij om er naar te vragen vind ik.
Alleen de tekst in die post was daar niet de meest handige wijze voor...

Overigens kan ik me ondanks dat er geen bewezen gezondheidsonderbouwingen voor zijn wel vinden in het feit dat je liever zo weinig mogelijk rf om je heen wil hebben als je het verder niet nodig hebt.
Waarom je blootstellen aan zaken als daar geen noodzaak voor is.

Volgens mij zijn er wel wat onderzoeken te vinden over het wonen onder hoogspanning lijnen en een mogelijke correlatie tot bepaalde aandoeningen.
En dat gaat dan om 50hz met een grote veldsterkte met wifi hebben we het over hele andere frequenties daar zal vast ook één en ander aan onderzoek over te vinden zijn.

Maar goed dat is allemaal compleet off topic hier.

De marstek levert hier nog stabiel zijn watjes terug, straks om 00:00 zou hij een stapje terug moeten maken.
Vooralsnog gedraagt hij zich voorbeeldig op manueel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Modbreak:En nu weer ontopic

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:08
Zoals sommigen hier wel zullen weten, zit ik met een kapotte batterij. De leverancier heeft mij tig dingen laten proberen (fabrieksreset, laden aan 800W en vervolgens ontladen, etc) en het enige dat nu nog gaat is een fabrieksreset. De batterij doet niets meer. Noch op auto, noch op manual. De leverancier vind het ook vervelend maar zegt dat hij pas een nieuwe kan leveren in februari.

Ik heb vervolgens via de app ook feedback met wat ervaringen doorgegeven en daar kwam de volgende dag reactie op via mail (in het Duits) waarin ze aanbieden de batterij te komen ophalen via een logistiek bedrijf en als ze bij hen is, sturen ze mij een nieuwe op. Enige probleem is dat ze de batterij op een pallet willen bevestigd zien. Aangezien het niet op een pallet hebben geleverd, is dat iets waarvoor ik een oplossing moet vinden. Maar support lijkt dus wel goed te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Spijtig om te horen. Maar hou ons maar op de hoogte. Lijkt mij ook belangrijk om te zien hoe de afhandeling is.
Heb je de batterij via Duravolt gekocht of ergens anders?

[ Voor 20% gewijzigd door Avenger 2.0 op 11-01-2025 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:59
Njord1 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:42:
Vandaag de Shelly Pro 3EM-3CT63 aangesloten in de meterkast, poort 1010 open gezet, en verbonden met mijn batterijen. Eindelijk werkt het zoals het zou moeten.
Graag zou nog wel willen zien dat batterij 1 naar fase 1 kijkt, batterij 2 naar fase 2, enz. Heb hiervoor een feedback ingediend bij Marstek.
Zit ik ook op te wachten, alhoewel als je een fase hebt met weinig verbruik
Enige die met 3 systemen op een 3f net werkt op heden is de zendure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:26
Horla schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 07:35:
Zoals sommigen hier wel zullen weten, zit ik met een kapotte batterij. De leverancier heeft mij tig dingen laten proberen (fabrieksreset, laden aan 800W en vervolgens ontladen, etc) en het enige dat nu nog gaat is een fabrieksreset. De batterij doet niets meer. Noch op auto, noch op manual. De leverancier vind het ook vervelend maar zegt dat hij pas een nieuwe kan leveren in februari.

Ik heb vervolgens via de app ook feedback met wat ervaringen doorgegeven en daar kwam de volgende dag reactie op via mail (in het Duits) waarin ze aanbieden de batterij te komen ophalen via een logistiek bedrijf en als ze bij hen is, sturen ze mij een nieuwe op. Enige probleem is dat ze de batterij op een pallet willen bevestigd zien. Aangezien het niet op een pallet hebben geleverd, is dat iets waarvoor ik een oplossing moet vinden. Maar support lijkt dus wel goed te zitten.
Dat goed zitten is dus vooral een definitie kwestie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simpel360 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 08:20:
[...]

Dat goed zitten is dus vooral een definitie kwestie. :X
Nou inderdaad, ik zat het verhaal te lezen en die laatste zin rijmt naar mijn idee ook niet met de rest.

Ik zie vooral een leverancier die zich er makkelijk vanaf maakt. Stuur dan bijv. alvast iets op waar je het als klant in kunt doen ipv dat die nu een pallet moet gaan regelen, banden om het vast te zetten, etc. Een koerier heeft daar allemaal veel makkelijker toegang toe.

Ik heb hier wel heel bewust (weliswaar van een ander systeem) de dozen bewaard, zodat als er iets kapot gaat dat ik het makkelijk kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:14
jevin20 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:29:

Mooi zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:26
Taro schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Nou inderdaad, ik zat het verhaal te lezen en die laatste zin rijmt naar mijn idee ook niet met de rest.

Ik zie vooral een leverancier die zich er makkelijk vanaf maakt. Stuur dan bijv. alvast iets op waar je het als klant in kunt doen ipv dat die nu een pallet moet gaan regelen, banden om het vast te zetten, etc. Een koerier heeft daar allemaal veel makkelijker toegang toe.

Ik heb hier wel heel bewust (weliswaar van een ander systeem) de dozen bewaard, zodat als er iets kapot gaat dat ik het makkelijk kan opsturen.
Dit & pas als je door gaat met klagen er blijkbaar wel iets van een snellere oplossing lijkt te zijn. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roedie84
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:37
Ik zit te twijfelen om de Marstek bij smart-charged te bestellen, iemand ervaringen met deze firma?

Via WhatsApp contact gehad en er wordt aangegeven dat deze werkt met de p1 meter van HomeWizard en dat ze hem zelf komen afleveren.

[ Voor 40% gewijzigd door Roedie84 op 11-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njord1
Vanochtend mail gehad van Marstek:

Hello. Thanks for your feedback! We will support the function of only one phase detection for each of the three batteries connected to each of the three phases in the future.

Kort maar krachtig, maar het komt wel in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusB
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-04 23:48
Horla schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 07:35:
De leverancier vind het ook vervelend maar zegt dat hij pas een nieuwe kan leveren in februari.
Ik weet niet wie uw leverancier is..maar bij een groot deel staan ze gewoon op vooraad. Ze kunnen ook zorgen voor een nieuwe bij een andere leverancier weg en die van u retour nemen.

Als het mijn batterij was geweest had ik gezegd neem hem maar retour en ik bestel hem wel bij een ander. 🤷‍♂️

Zowizo had u het optijd gemeld bij uw leverancier. dan hadden ze na mijn inzien ook de tijd gehad om gelijk in het begin 1 voor u achter te houden uit de vooraad voor het geval de reset niet werkte. Maar wie ben ik🤷‍♂️

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Roedie84 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:19:
Ik zit te twijfelen om de Marstek bij smart-charged te bestellen, iemand ervaringen met deze firma?
Vanwaar je twijfel?

Mijn persoonlijke nasmaak van wat ik tot nu toe heb gezien: Veel marketing, opdringerige aanhangers en slordige communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Cardwizard schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:04:
Ik ben mij sinds een paar dagen ook aan het inlezen, maar wat een mogelijkheden zijn er inmiddels al.
Wat mij interesseert:
Hoe groot is de kans dat deze apparatuur nog ondersteund worden over 2, 3, 5 of 10 jaar?

Dat de leverancier niet falliet gegaan is (garantieverplichtingen) in de tussentijd? Dat er nog firmware / software updates uitkomen? Dat een onderliggende cloud dienst nog werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyrider5096
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-05 19:28

Via WhatsApp contact gehad en er wordt aangegeven dat deze werkt met de p1 meter van HomeWizard en dat ze hem zelf komen afleveren.
inderdaad is raar dak ik zo veel lees over aansluiten klemmen mij is ook verzekerd dat deze kan aangesloten worden via de P1 meter

[...]
U krijgt standaard gratis de P1 meter erbij daar hoeft u niks voor te doen bij de bestelling.
[...]
De P1 meter van homewizard is compatibel met de batterij. U zult de batterij niet in de app van homewizard kunnen zien. De marstek batterij heeft een eigen app.

Het is afhankelijk hoe constant uw energie verbruik is. De batterij zal aansturen op de gemeten waardes van de meter. Hier zit een kleine vertraging in waardoor er niet de exacte opbrengst opgeslagen word. Dit zal verkocht worden aan het net. U kunt er van uitgaan dat er minimaal 850Watt zal worden opgeslagen van de 1000Watt overschot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
joopv schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Wat mij interesseert:
Hoe groot is de kans dat deze apparatuur nog ondersteund worden over 2, 3, 5 of 10 jaar?

Dat de leverancier niet failliet gegaan is (garantieverplichtingen) in de tussentijd? Dat er nog firmware / software updates uitkomen? Dat een onderliggende cloud dienst nog werkt?
Zoals zo vaak tegenwoordig (=modern) gaan garanties meestal niet verder dan alleen op wat direct geleverd wordt en niet stuk is.
Dus: "garantie tot aan de voordeur: eet u het hier op of wilt u het meenemen?" :o :'(
En daarna is het je eigen pakkie an ...

[ Voor 3% gewijzigd door Siert192 op 11-01-2025 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtrke
easyrider5096 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:50:

[...]
De P1 meter van homewizard is compatibel met de batterij. U zult de batterij niet in de app van homewizard kunnen zien. De marstek batterij heeft een eigen app.
er is ondersteuning voor een P1 meter van hun die nog moet uitkomen maar als ik het goed versta is er dan ook ondersteuning van de P1 meter van homewizard? is die ondersteuning er nu al id software vd batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
vtrke schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:18:
[...]

er is ondersteuning voor een P1 meter van hun die nog moet uitkomen maar als ik het goed versta is er dan ook ondersteuning van de P1 meter van homewizard? is die ondersteuning er nu al id software vd batterij?
Die is er nu nog niet, dus als men beweert dat ie met de P1-meter van HomeWizard overweg kan dan wordt je verkeerd geinformeerd. Althans met de V146-firmware kan het niet. Ik kan natuurlijk vanochtend een nieuwe versie hebben gemist maar net ff gecheckt en er is geen nieuwe versie.

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik lees verhalen van eigenaren waarbij het werkt. Ik lees ook verhalen over problemen. Aanloopproblemen? Twijfels over updates of die er komen. Een wat half bakken oplossingen die er geboden wordt in sommige situaties. Vervelend en ik hoop dat de ervaringen anders worden.

Net zoals bij andere producten is het belangrijk dat je onderzoek doet:

- Sluit het systeem aan bij mijn wensen?
- Hoe is het geregeld rondom garantie en voorwaarden?
- Welke reputatie heeft het bedrijf? Reviews zoeken en lezen.
- Bestaat het merk / bedrijf al langer of is het een 1 dagsvlieg?
- Zijn er vergelijkbare alternatieven op de markt?

Zomaar even wat gedachtespinsels die je aankoopbesluit zouden moeten rechtvaardigen voor jezelf. Als je ergens al twijfel hebt dan is dat vaak al een goede indicator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siert192
Devke schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:31:
Ik lees verhalen van eigenaren waarbij het werkt. Ik lees ook verhalen over problemen. Aanloopproblemen? Twijfels over updates of die er komen. Een wat half bakken oplossingen die er geboden wordt in sommige situaties. Vervelend en ik hoop dat de ervaringen anders worden.

Net zoals bij andere producten is het belangrijk dat je onderzoek doet:

- Sluit het systeem aan bij mijn wensen?
- Hoe is het geregeld rondom garantie en voorwaarden?
- Welke reputatie heeft het bedrijf? Reviews zoeken en lezen.
- Bestaat het merk / bedrijf al langer of is het een 1 dagsvlieg?
- Zijn er vergelijkbare alternatieven op de markt?

Zomaar even wat gedachtespinsels die je aankoopbesluit zouden moeten rechtvaardigen voor jezelf. Als je ergens al twijfel hebt dan is dat vaak al een goede indicator!
Je vergeet het belangrijkste: gewoon je gezond verstand gebruiken, feiten kennen, goed uit je doppen kijken en niet altijd klakkeloos afgaan op wat "anderen" zeggen, vinden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-07 23:24
Wat ik begreep, eind januari komt de P1 meter van Marstek.
In dezelfde periode verwachten ze ook dat deze de P1 data vanuit de Homewizard kan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janp1963
Ik heb geen klachten, accu doet wat ie moet doen helaas alleen nog op de trade en manuele stand'
Heb er het volste vertrouwen in dat de Marstek P1 meter snel uitgeleverd worden en dat de koppeling met de HW P1 meter er komt.

Las ook dat er iemand is die tevreden is met de "Shelly "koppeling en dat dat naar volle tevredenheid werkt.

Ik draai de accu nu op manueel en heb al een (bescheiden) winst mogen halen, ik kan met de mogelijkheden die er nu zijn niets negatiefs over de Marstek zeggen.

Ik vind dat je niet moet janken voor je geslagen bent. O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8S51pbAV_ASLhoriEwzYAEWbk_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEbgQoCLWE6uA8pErsINiHHE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
vtrke schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:44:
[...]

Wie langer PV heeft doet er niet toe en kan je niet bewijzen...!
De batterijen zijn besteld en we laten ons niet leiden door schoonfamilie - arme stakkers - en we laten ze in waarde!
Boos worden op jou? waarom zouden we?

All electric: 12xYingli 405 Wp west en 4xJinko 440 Wp oost, Daikin 3MXM52N, Atlantic Explorer V4 200L met warmtewisselaar, VW Golf E-DITION, Q4 e-tron en Speed Pedelec STROMER ST1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Vraag mij af of er ook firma's zo plug-in thuisbatterijen komen 'installeren' (om in België van het 6% BTW regime te kunnen genieten indien woning >10 jaar). Misschien dat je in totaliteit dan niet uitspaart (tov 21% BTW en zelf aankopen), maar in geval van problemen is het toch wel beter om service aan huis te krijgen ipv 'stuur maar even zelf terug op'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roedie84
easyrider5096 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:50:
[...]

inderdaad is raar dak ik zo veel lees over aansluiten klemmen mij is ook verzekerd dat deze kan aangesloten worden via de P1 meter

[...]

Het is afhankelijk hoe constant uw energie verbruik is. De batterij zal aansturen op de gemeten waardes van de meter. Hier zit een kleine vertraging in waardoor er niet de exacte opbrengst opgeslagen word. Dit zal verkocht worden aan het net. U kunt er van uitgaan dat er minimaal 850Watt zal worden opgeslagen van de 1000Watt overschot.
[...]
Bedankt voor je reactie, dit zegt echter niets over de genoemde leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveon
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:37

bestellen gaat vlot , maar afleveren is toch lastig!
de mijne al 2x toch niet in het afleverproces gekomen. ondanks telefonische en mail toezegging ben benieuwd of het maandag wel gaat lukken :) PR is beter dan de logistiek :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
Een vraag.
Word deze accu met 1 of 3 CT klemmen geleverd?
Word mij niet helemaal duidelijk in de info van de leveranciers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponzo
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 29-08 17:44
Vraag: als er stroomuitval is en dan ook je wifi thuis niet meer werkt kun je dan in de backup stand nog wel de app gebruiken? Met bluetooth? Lijkt me wel handig om te zien hoeveel capaciteit er nog in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Peterhardenberg schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:08:
Een vraag.
Word deze accu met 1 of 3 CT klemmen geleverd?
Word mij niet helemaal duidelijk in de info van de leveranciers.
Drie
Mijn ervaring is dat je alle drie moet aansluiten voor een werkende CT001 maar ik zie ook voorbeelden dat een CT aangesloten ook zou moeten werken (maar niet bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roedie84
daveon schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:07:
[...]

bestellen gaat vlot , maar afleveren is toch lastig!
de mijne al 2x toch niet in het afleverproces gekomen. ondanks telefonische en mail toezegging ben benieuwd of het maandag wel gaat lukken :) PR is beter dan de logistiek :X
Dit is het antwoord dat ik via WhatsApp kreeg gerelateerd aan levering:

We houden wegens aanhoudende drukte maximaal 8 werkdagen aan. Wij bezorgen zelf de batterijen.
Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:08
Ponzo schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:12:
Vraag: als er stroomuitval is en dan ook je wifi thuis niet meer werkt kun je dan in de backup stand nog wel de app gebruiken? Met bluetooth? Lijkt me wel handig om te zien hoeveel capaciteit er nog in zit
Als de wifi wegvalt heb je nog 5g. En anders idd via bluetooth.

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siert192 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:48:
[...]

Je vergeet het belangrijkste: gewoon je gezond verstand gebruiken, feiten kennen, goed uit je doppen kijken en niet altijd klakkeloos afgaan op wat "anderen" zeggen, vinden ...
Dat benoem ik toch. Gezond verstand gebruiken is o.a. de genoemde punten doornemen. Dit geldt niet voor alleen hier maar voor alle (grotere) uitgaven die je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
Janp1963 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:56:
Ik heb geen klachten, accu doet wat ie moet doen helaas alleen nog op de trade en manuele stand'
Heb er het volste vertrouwen in dat de Marstek P1 meter snel uitgeleverd worden en dat de koppeling met de HW P1 meter er komt.

Las ook dat er iemand is die tevreden is met de "Shelly "koppeling en dat dat naar volle tevredenheid werkt.

Ik draai de accu nu op manueel en heb al een (bescheiden) winst mogen halen, ik kan met de mogelijkheden die er nu zijn niets negatiefs over de Marstek zeggen.

Ik vind dat je niet moet janken voor je geslagen bent. O+

[Afbeelding]
Heb van 1 persoon hier op tweakers ervaring horen delen over de laadverliezen. Het verschil tussen laden en ontladen.
Meet je dit ook en zo ja wat zijn jouw ervaringen??

[ Voor 16% gewijzigd door obed112 op 11-01-2025 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
obed112 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Heb van 1 persoon hier op tweakers ervaring horen delen over de laadverliezen. Het verschil tussen laden en ontladen.
Nee meet ik niet, ik laat dat maar over aan de techneuten hier.
Maakt me ook niet zoveel uit ik kijk praktisch wat er onder aan de streep overblijft, elke vergelijkbare batterij heeft laad- en ontlaadverliezen
Wel volg ik of bij een bepaalde laad- en ontlaad wattage het verlies tot een minimum beperkt kan worden.

Deze batterij is voor mij ideaal qua capaciteit en zit precies op de sweatspot vergeleken met mijn dagelijkse consumpie, immers een te grote batterij die je niet vol krijgt of ontladen krijgt betaal je ook de capaciteit die je niet benut in de aanschaf en gebruik,en dat is ook verlies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DikkieDick
obed112 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:47:
[...]

Ik kreeg vanmiddag de HW-energysocket binnen en die geinstalleerd en geconfigureerd en daar de stekker van de Marstek in gedaan. En even wat aan het testen met laden.

Bij 300W laden zegt Marstekapp 296W en energysocket 324W
Bij 500W is dit 496W en 527W en bij 1000W is dit 996W en 1037W. Zal vanavond als ik hem aan het ontladen ben ook wat metingen met verschillende wattages doen.

[ Voor 0% gewijzigd door DikkieDick op 11-01-2025 14:52 . Reden: verkeerd getal, stond 326W maar is steady 324W ]

aka pluim003

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stekkerbatterij
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 27-01 12:15

Stekkerbatterij

Bedrijfsaccount Stekkerbatterij
Taro schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:36:
[...]

Ik vind dit persoonlijk een schandelijke Service. Wij zijn zelf ook leverancier van de Marstek batterij en doen zowel voor als na de levering aan service. Mensen kunnen ons ook in het weekend en savonds gewoon bellen mailen of appen. Dat hoort er volgens onze bedrijfsvoering gewoon bij. En in het geval van de defecte batterij is het heel simpel. Omruilen en klaar. Waarschijnlijk is deze bij een massa is kassa webshop gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
Stekkerbatterij schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Ik vind dit persoonlijk een schandelijke Service. Wij zijn zelf ook leverancier van de Marstek batterij en doen zowel voor als na de levering aan service. Mensen kunnen ons ook in het weekend en savonds gewoon bellen mailen of appen. Dat hoort er volgens onze bedrijfsvoering gewoon bij. En in het geval van de defecte batterij is het heel simpel. Omruilen en klaar. Waarschijnlijk is deze bij een massa is kassa webshop gekocht.
@Smart-Charged herkenbaar?

[ Voor 10% gewijzigd door yingli405 op 11-01-2025 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janp1963
Stekkerbatterij schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:40:
[...]

Hallo,

Ik ben klant bij jullie, hebben jullie al nieuwe info over de uitlevering van de Marstek P1 meter en/of de koppeling met de HW P1 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Janp1963 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:17:
[...]

Hallo,

Ik ben klant bij jullie, hebben jullie al nieuwe info over de uitlevering van de Marstek P1 meter en/of de koppeling met de HW P1 meter?
Lijkt mij niet, anders had hij het hier als primeur vast al gemeld…..

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yingli405
  • Niet online
Horla schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:48:
Smart-charged is ook begonnen met de uitlevering. Ik kreeg vanmorgen onverwacht een mailtje of ze vandaag mochten leveren. Zelf ben ik op dag uitstap met de zoon maar mijn vrouw heeft hem in ontvangst genomen. Enkel spijtig dat we morgen juist een organisatie met de sportclub hebben en met nog een familiefeest voor de boeg, ga ik er voor 2 januari niet veel tijd in kunnen steken :'(
@Smart-Charged

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
DikkieDick schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Ik kreeg vanmiddag de HW-energysocket binnen en die geinstalleerd en geconfigureerd en daar de stekker van de Marstek in gedaan. En even wat aan het testen met laden.

Bij 300W laden zegt Marstekapp 296W en energysocket 324W
Bij 500W is dit 496W en 527W en bij 1000W is dit 996W en 1037W. Zal vanavond als ik hem aan het ontladen ben ook wat metingen met verschillende wattages doen.
Het lijkt erop dat hoe hoger hoe beter is, heb je de batterij op een aparte groep? Enzo ja zou je het misschien ook op 2500 watt willen proberen om te kijken of mijn theorie klopt?
Pagina: 1 ... 20 ... 260 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.