Komt een 15 graden afdakje boven. Wat doorloopt in verlengde van vensterbank. Loopt 40 cm door.
Aan de zijkanten komen wanden. Dikte van materiaal is 8mm watervast mdf, wit gelakt in drie lagen. Dan komt er aan de linker kant twee metalen luchtroosters.
Aan de voorkant komt aan de bovenkant een plaat van 15 cm hoog, aan de onderkant 1 van 10 cm. Verder nog links voor een plaat van ongeveer 45 cm, midden en rechts voor een plaat van 10 cm. In de twee gaten komen deurtjes, met metalen roosters.
De kast hangt dan met open onderkant aan de muur met 10 cm tussen kast en vloer. Voldoende om frisse lucht van onderen aan te laten zuigen.
Tussen de twee Marsteks zit voldoende ruimte. En aan de bovenkant zit ook voldoende ruimte. Tussen voorkant van de Marstek en de deuren zit ook zo een 17cm. Meer dan zat volume.
Eventueel kunnen we nog wat noctua’s in met temperatuur regeling. Omdat de kast 1m95 breed wordt heb ik links binnen in nog 3 planken waar eventueel nog wat spul kan staan zoals een AP voor de tuin welke op de backup wordt aangesloten.
Ik wilde hem eerst op de vliering van de bijkeuken. Maar in de zomer wordt het daar, ondanks isolatie, best warm en er is geen ventilatie. Mijn omvormer hangt daar en de ruimte was vandaag al 34 graden in de zon met een luchtvochtigheid van 67%. De schuur is al helemaal geen plaats. 12mm dikke houten wandjes, temperatuur was daar vandaag 46 graden binnen vol in de zon. Je loopt droog naar binnen en nat naar buiten.
[
Voor 14% gewijzigd door
WargamingPlayer op 13-06-2025 21:49
]