Ik weet niet of een LiFePo4 accu op dezeflde manier moeilijk te blussen is als een NMC batterij. Maar ik snap op zich de gedachtegang dit niet op een moeilijk-verwijderbare positie te willenAvenger 2.0 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:18:
[...]
Door de brandweer bedoel ik dan uiteraard als het echt in brand zou staanAls dat op je zolder in brand staat lijkt me dat een ramp om geblust te krijgen (en al helemaal de waterschade).
Wellicht dat ik nog wel een hittemelder in de schuur ga hangen. Een rookmelder lijkt me een recept voor valse alarmen, gezien stof en spinnenwebben en zo in de schuur ( which reminds me, dat ik nu ook af en toe wel wat vaker met de stofzuiger naar de schuur mag om iig de hoek bij de batterij een beetje te onderhouden )Avenger 2.0 schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 14:20:
[...]
Inderdaad, hier ook gedaan. Schuimblusser, rookmelder en een paar lange brandwerende handschoenen erbij gelegd ook. En ineens ook handig voor potentiële brand elders in huis.
Overigens heb ik van deze website een paar 1,6L en een 5,6L gekocht (toen ze nog niet uitverkocht waren): https://fireknockout.com/
Er hangt een 1,6L in de meterkast en bij de wasdroger. En eentje in de trapkast (waar wat electronica zit voor o.a. vloerverwarming). De 5,6L staat nu in de schuur.
Hopelijk zijn ze nooit nodig, maar toch...... Weet eigenlijk niet eens hoe krachtig de explosies zijn (op de filmpjes zien de 1,6L er niet zo heftig uit ).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.