Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
dannyro schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:54:
[...]

Ik hoop dat het hier ook zo vlot gaat. Heb de app al op de telefoon staan, maar daar kan ik nog niets mee doen...Ik hoop dat ik de PIB vlug heb.
Ik denk dat de belangrijkste "regel" is dat beide apparaten aan dezelfde router, repeater of wat dan ook gekoppeld moeten zijn dat het dan wel goedkomt. En anders een simpele TP-Link repeater kopen en die dan een andere naam geven zodat je ze daaraan kan verbinden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:38
Is de Marstek ook te gebruiken met deze P1 meter https://www.2-wire.net/pr...eter-wifi-mqtt-webserver/ ?

MQTT lijkt geen optie te zijn met de Marstek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
Is de aanbieding alweer uitverkocht?
Of is die code niet op duravolt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmidh7yRRzy5JKsvYeuU7vXvpnk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8gdwoochLeSgw8quVFu2Mmmo.jpg?f=user_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pms1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:13:

[Afbeelding]
Ik weet niet op welke website je zit.
www.duravolt.nl

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

[Afbeelding]
Er mist een h aan het einde van je code.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[Afbeelding]
Je code mist de h op t eind

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zaggy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:03:
Is de Marstek ook te gebruiken met deze P1 meter https://www.2-wire.net/pr...eter-wifi-mqtt-webserver/ ?

Dat denk ik niet, staat niet in de lijst met P1 meter die je kunt kiezen.
Bij gebruik van een enkele batterij zijn er zeven P1 opties.
Voor gebruik meerdere batterijen adviseer in de CT003 of CT002 te gebruiken.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HielkeJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:16:
[...]

Er mist een h aan het einde van je code.
Scherp.. .grote ogen ik zie het.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06

[Afbeelding]
Ik heb succesvol besteld met de code om 15u10

Nu nog eens geprobeerd voor de lol en ik krijg dit

"De gebruikslimiet van de waardebon is bereikt."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:39
sn0w13 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:19:
[...]

1 keer bruikbaar per account

2x Marstek 5.12 v153 HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
dodvip123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:19:
[...]

1 keer bruikbaar per account
Ahzo, dat kan kloppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sn0w13 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:19:
[...]

Dit is om een ieder een kans te geven om te bestellen!
We weten niet hoe snel het deze keer zal gaan. De vorige keer ging het razendsnel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
Maarten69 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:02:
@vanpeers @SatScan Bedankt weer, 1 besteld (3 totaal straks) #1948
Ander account aangemaakt, dan werkt de huidige kortingscode wel!

[Afbeelding]
Zou eens proberen met een ander account, lijkt bij mij en hierboven wel te werken
Misschien kan @Duramotion dit wel aanpassen dat dit meerdere keren bruikbaar is.

Ohja, en code is met de "H" achteraan: twe@kers5kwh

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[Afbeelding]
Website is stekker-batterij.nl voor de code tweakers400. Er zijn 2 partijen die een mooie prijs voorzien

[ Voor 6% gewijzigd door DSSW op 13-05-2025 15:25 ]

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:51
Wat is de levertijd?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +6 Henk 'm!
DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:23:
[...]

Website is stekker-batterij.nl voor de code tweakers400. Er zijn 2 partijen die een mooie prijs voorzien
Dit is nu al de 9e post waarin je stekker-batterij aanprijst. Nu geloof ik gezien je posthistorie wel dat je geen shill voor dit bedrijf bent en dat je graag wil dat mensen op de hoogte zijn dat zij ook een actie hebben, maar misschien een klein beetje inhouden met de promotie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zaggy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:03:

Nee voor zover ik zie werkt deze daar niet mee. Lijkt mij ook een heel ander soort product en volledig los te staan van integraties met andere producten (en ook relatief prijzig). Maar je krijgt er een CT003 bij, dus het is gewoon een kwestie van deze inpluggen. Desnoods een P1 splitter kopen als je de P1 poort al in gebruik hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:34
DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:23:
[...]

Het is mooi dat je stekker-batterij wil blijven promoten en het is ieder zijn recht om te kiezen waar besteld of het beste gevoel/ervaring mee heeft.

Weet wel dat zij alleen maar deze actie doen doordat er een andere kortingsactie die hier terug spontaan gestart is.
Op zich zeker geen probleem maar weet dat de prijs van deze en vorige actie alleen mogelijk is omdat er véél interesse was en er effectief veel besteld zijn bij Duravolt.
Voor mij was deze actie niet meer nodig, had bij de vorige 1 besteld en voldoende maar als we dit soort acties credibiliteit willen geven hoop ik dat er voldoende mensen bij Duravolt bestellen.

Voor alle duidelijkheid niet slecht over andere shops, concurentie en meer korting is goed!
En heb nog steeds geen aandelen bij Duravolt.
De 2e actie is opnieuw spontaan gestart omdat er vraag naar was, ik heb in ieder geval mijn batterij al bij de vorige actie gekocht.

Nuja terug on-topic misschien.

Het blijft me verbazen met de laatste FW hoe goed hij de 0 kan houden. (en HW meter)
Vorige week in totaal 0.5kWh netafname. *O*

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:39
Hoe gebeurt die verzending bij Duravolt trouwens? Krijg je een email met de leverdatum of kan je zelf iets kiezen of deze nog veranderen? Zag ook nergens mogelijkheid om telefoonnummer op te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1805
Toch even tijd genomen en net de bestelling geplaatst.🥳

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:16
vanpeers schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:40:
[...]

Het blijft me verbazen met de laatste FW hoe goed hij de 0 kan houden. (en HW meter)
V151 is inderdaad top, alle "problemen" die ik had zijn hiermee allemaal opgelost.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:24

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:40:
Hoe gebeurt die verzending bij Duravolt trouwens? Krijg je een email met de leverdatum of kan je zelf iets kiezen of deze nog veranderen? Zag ook nergens mogelijkheid om telefoonnummer op te geven.
Vorige keer (actie 1) kreeg ik enige tijd (een/twee weken?) na de bestelling een factuur waarop de levertijd was vermeld. Die viel in de mei-vakantie, dus ik heb gemaild en in overleg een ander moment afgesproken. Men stond dus niet zonder aankondiging ineens voor de deur :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reist
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-08 20:04
vanpeers schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:45:
Voor de kortingsactie is de code beschikbaar! d:)b
Te bestellen bij http://duravolt.nl/
twe@kers5kwh (Voor de 5,12 kwh)
twe@kers2kwh (Voor de 2,56 kwh)

- Levering vanuit voorraad, voldoende stuks beschikbaar.
- €1475 incl btw, verzending en CT003
- Te bestellen met CC (kwestie van extra bescherming) zonder meerkost.
- Vorige actie (200-250stuks?) vlot verlopen alleszins

Nog even een oproep aan degene van de vorige actie, laat zeker een review achter.
Dit helpt om dit soort acties klaar te krijgen.

disclaimer:
*Ik ben niet verbonden met Duravolt/Duramotion
** Ik heb enkel met de aantallen en info in de lijst geprobeerd een kortingsactie los te krijgen.
Heb de batterij besteld!
Bedankt voor het initiatief d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik had er al een bij stekker batterij gekocht. Leuk dat je daar zonder P1 meter kan bestellen. Iedere euro is een euro :)

Ook al was ik super tevreden van duravolt, wou er zeker bij zijn.

Top verkopers.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 23:38
Over het gebruik van de 2500W functie, wat is hiervoor precies nodig?

Is het aanleggen van een aparte groep en bijbehorend stopcontact voldoende?
Of dient de Marstek direct aangesloten te worden op de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zaggy schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:53:
Over het gebruik van de 2500W functie, wat hiervoor precies nodig?

Is het aanleggen van een aparte groep en bijbehorend stopcontact voldoende?
Of dient de Marstek direct aangesloten te worden op de meterkast?
Ontrendelen van 2500 W ontlaadunctie in Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Bedankt voor jullie inzet heren. Ik heb deze middag bij Duravolt met de code besteld.
Nu maar even zien hoe alles verloopt als het geleverd wordt. Ik weet ongeveer wel aan wat ik me moet verwachten, maar ik ben benieuwd hoe het solarladen van de auto nu zal verlopen. Ik probeer vanaf maart tot oktober uitsluitend de auto via solarladen op te laden (BE, dus wij salderen niet meer) en de laadpaal probeert ook de injectie/afname op 0 te krijgen. En de batterij gaat dit ook doen, dus ik ben benieuwd wat er dan zal gebeuren.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!
pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:32:
[...]

Dit is nu al de 9e post waarin je stekker-batterij aanprijst. Nu geloof ik gezien je posthistorie wel dat je geen shill voor dit bedrijf bent en dat je graag wil dat mensen op de hoogte zijn dat zij ook een actie hebben, maar misschien een klein beetje inhouden met de promotie.
Doe niet meer of minder dan anderen. Is volgens mij nooit goed dat er een monopolie gecreëerd wordt.

En zoals eerder gezegd ieder is vrij om te bestellen waar hij wil en ik heb niks met Stekker-batterij, ben er enkel goed behandeld geweest bij bestelling van mijn derde batterij omdat ik bij den andere partij niet meer kon aan die voorwaarden. Wat ik wel jammer vond gezien ik ook heb bijgedragen in de tweakers groep als "beta tester" met best veel frustraties 3 maanden geleden ;)

Je zult mij na deze post niet meer horen spreken over dit onderwerp.

Enkel nog over de technische kant en resultaten, dit om anderen te helpen.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Broodro0ster schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:59:
Bedankt voor jullie inzet heren. Ik heb deze middag bij Duravolt met de code besteld.
Nu maar even zien hoe alles verloopt als het geleverd wordt. Ik weet ongeveer wel aan wat ik me moet verwachten, maar ik ben benieuwd hoe het solarladen van de auto nu zal verlopen. Ik probeer vanaf maart tot oktober uitsluitend de auto via solarladen op te laden (BE, dus wij salderen niet meer) en de laadpaal probeert ook de injectie/afname op 0 te krijgen. En de batterij gaat dit ook doen, dus ik ben benieuwd wat er dan zal gebeuren.
Je wagen gaat s'avonds doorladen, en van je batterij beginnen trekken. 100% zeker. Hier ook voorgehad.

lader probeert teller op nul te houden, te weinig zon, teller gaat onder nul, batterij compenseert om op nul te blijven. :)

Heb in HA een automation draaien om dit te voorkomen :)

@Zaggy een aparte groep met 2.5mm² op 16/20A (20 mag in belgië), dan daar enkel en alleen de batterij op.

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 13-05-2025 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Ja je zal alles centraal moeten sturen vanuit HA of ander EMS. Anders ga je onnodig veel cycli verkwisten uit je batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Of manueel plan instellen en zorgen dat ze niet overlappen met laden en ontladen. Maar dat is maar antiek ^^

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 23:57
Jongens hoe veilig is dat om die batterij in je huis te hebben? Ik weet dat het lifepo4 is etc maar toch. Het is nog altijd China makelij.

Moest je het nu toch in je huis zetten, hoe neem je voorzorgen? Een wifi rookmelder erboven is 1 ding, maar brand gaat snel. Je zou een soort fireproof kooi moeten hebben ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je even zoek in het topic kom je de levering van de vorige keer tegen en hoe dat verliep.
Zal nu niet anders gaan.

Mail dat pakket aan transporteur is aangeboden met daarin de leveringsdatum - transporteur haalt het op - gaat naar depot - wordt daar opgehaald voor uitlevering en je kunt dan zien in welk tijdvak het wordt geleverd.

Bij problemen met levering en leveringsdatum leverancier bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:59:
Is ook mijn plan om max 🌞 in de EV te laden zonder gebruik van HA.
Ik start nu mijn EV lader op 5 kW 3 fase in de loop van de voormiddag als ik ongeveer plus 2500w PV heb. Mijn 3 batterijen (elk op 1 fase) leveren bij tot PV boven de 5kw gaat en gaan dan terug bijladen, in de loop van de dag als PV terug zakt kunnen batterijen weer wat bij geven. In de late namiddag EV uitOndertussen lopen wasjes en dergelijke en ‘s avonds is er nog genoeg capaciteit om de nacht door te komen. Loopt zeer goed. Aan de Marsteks raak ik niet de staan NOM voor 3 fasen totaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ardana123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:17:
Jongens hoe veilig is dat om die batterij in je huis te hebben? Ik weet dat het lifepo4 is etc maar toch. Het is nog altijd China makelij.

Moest je het nu toch in je huis zetten, hoe neem je voorzorgen? Een wifi rookmelder erboven is 1 ding, maar brand gaat snel. Je zou een soort fireproof kooi moeten hebben ofzo.
Ik heb een betonnen bunker gemetseld met muren van 1 meter dik daar staan ze veilig en koel en droog…
Gewoon 5 keilbouten in de muur en opgehangen in de garage naast de EV en daarboven een rookmelder met batterijtje van 10 jaar levensduur. Heb er meer vertrouwen in dan de meeste electrische fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dannyro
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 17:46
Rox92 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat de belangrijkste "regel" is dat beide apparaten aan dezelfde router, repeater of wat dan ook gekoppeld moeten zijn dat het dan wel goedkomt. En anders een simpele TP-Link repeater kopen en die dan een andere naam geven zodat je ze daaraan kan verbinden. Succes!
WIfi is hier geen probleem. Ik heb ook een HW P1 meter en HW kWh meter steken. De Marstek verbinden met de HW P1 meter en zien hoe het loopt...En of er bij de P1 meter in Home Assistant gegevens bijkomen, maar dat denk ik niet.

MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
ardana123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:17:

Binnen zetten met een rookmelder. En indien iemand zijn batterij hier ontploft of vuur vat het geheel buiten smijten :+
Heb schrik als ik deze buiten zet dat deze toch sneller zal defect gaan door temperatuurschommelingen, vocht, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Avenger 2.0 op 13-05-2025 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Binnen zetten met een rookmelder. En indien iemand zijn batterij hier ontploft of vuur vat het geheel buiten smijten :+
Vooraf wel nationaal kampioen powerlifter worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:31:
[...]

Ik heb een betonnen bunker gemetseld met muren van 1 meter dik daar staan ze veilig en koel en droog…
Gewoon 5 keilbouten in de muur en opgehangen in de garage naast de EV en daarboven een rookmelder met batterijtje van 10 jaar levensduur. Heb er meer vertrouwen in dan de meeste electrische fietsen.
1 meter is wat overdreven denk dat 30cm ook nog wel net voldoende is.
Bij mij is de bak okk waterdicht en zodra er rook is loopt due automatisch vol met water.

Dit water word dan na de brand gefilterd om de wc door te spoelen in kader van duurzaamheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 22:18
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:41:
[...]

Heb schrik als ik deze buiten zet dat deze toch sneller zal defect gaan door temperatuurschommelingen, vocht, etc.
Zo'n opblaasbaar en reeds gevuld zwembadje naast de accu om 'm bij brand in onder te dompelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 13:57
Ik zou graag zien dat de marstek zo slim is dat de er wordt geladen op het beste moment. De batterijen nu beginnen te laden zodra er beschikbare zonneopwek is die anders teruggaat naar het net. Maar op een dag waarin o.b.v. de day ahead prijzen negatief zijn, vaak tussen 12:00 en 15:00, zou ik dan liever zien dat de batterijen niet met de eerste zonneuren gaan laden maar dat doen tijdens de negatieve uren. Maak ik ene redenatie fout of is dit een wens die we collectief zouden moeten uiten richting marstek?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
stil schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:48:
Ik zou graag zien dat de marstek zo slim is dat de er wordt geladen op het beste moment. De batterijen nu beginnen te laden zodra er beschikbare zonneopwek is die anders teruggaat naar het net. Maar op een dag waarin o.b.v. de day ahead prijzen negatief zijn, vaak tussen 12:00 en 15:00, zou ik dan liever zien dat de batterijen niet met de eerste zonneuren gaan laden maar dat doen tijdens de negatieve uren. Maak ik ene redenatie fout of is dit een wens die we collectief zouden moeten uiten richting marstek?
Weet niet hoe het in NL is, maar in BE hebben de meeste mensen vaste en variabele contracten. Overlaatst gelezen dat hier maar 0,4% een dynamisch contract heeft. Meestal hebben die mensen dan ook reeds een grote thuisbatterij. Hier is het sowieso moeilijk om rendabel van het net te laden door de hoge distributietarieven. Hoe zit dat in NL, hebben meer mensen daar een dynamisch contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skeletje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:45:
[...]

Zo'n opblaasbaar en reeds gevuld zwembadje naast de accu om 'm bij brand in onder te dompelen.
Dat word toch vaak als onpraktisch gezien.
Je hebt dan een badmeester nodig of lifeguard .
Want wat als je weg bent.?
De hier zo vaak genoemde buren zullen niet altijd zin hebben om er voor je op te passen.
Een geheel automatisch systeem is wat je nodig hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• skeletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 22:18
Maxwp schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:05:
[...]

De hier zo vaak genoemde buren zullen niet altijd zin hebben om er voor je op te passen.
Batterij op een valluik boven het zwembad! Luik vastgemaakt met een touwtje. Batterij vliegt in brand, touwtje brand door en batterij valt in het zwembad. Het kan zo eenvoudig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:00:
[...]

Weet niet hoe het in NL is, maar in BE hebben de meeste mensen vaste en variabele contracten. Overlaatst gelezen dat hier maar 0,4% een dynamisch contract heeft. Meestal hebben die mensen dan ook reeds een grote thuisbatterij. Hier is het sowieso moeilijk om rendabel van het net te laden door de hoge distributietarieven. Hoe zit dat in NL, hebben meer mensen daar een dynamisch contract?
Hoe het verdeeld is weet ik niet, maar hier kunnen alle vormen van belasting nog 1,5 jaar wegsalderen. Daarnaast zijn de verschillen ook vele malen groter dan bij jullie op dynamisch. Hier is daar nog wel een leuk zakcentje mee te verdienen.

Dus ik snap waar de wens vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
Maxwp schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:05:
[...]
Aan wat koorden boven het zwembadje hangen en als deze doorbranden valt de batterij vanzelf in het water :+

Maar serieus, denk dat je dit risico zal moeten aanvaarden of anders de batterij buiten plaatsen (is uiteindelijk toch IP65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
skeletje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:09:
[...]

Batterij op een valluik boven het zwembad! Luik vastgemaakt met een touwtje. Batterij vliegt in brand, touwtje brand door en batterij valt in het zwembad. Het kan zo eenvoudig zijn ;)
Elke jaar touw apk.
Als die uit zichzelf door weers invloeden breekt ,valt ...spreek en figuurlijk het hele accu avontuur in het water.
Zou vooral geen chinese touwtjes gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Maxwp op 13-05-2025 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fam Cabboort
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-08 12:23
Ook wel benieuwd naar, nu ook wij er 3 hebben besteld, waaronder eentje voor schoonmoeder...

Mvg Fam Cabboort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Laatst online: 16-09 09:11
stil schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:48:
Eens, ik heb dit zelf gebouwd via de modbus aansluiting en Home Assistant, maar native zou top zijn.
Kan sinds vandaag nu ook via MQTT mbv Hame relay en HM2MQTT

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:06
skeletje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:09:
[...]

Je hebt volgens mij alle Mission Impossible films én McGyver afleveringen gezien. Freak _/-\o_

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fam Cabboort schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:22:
[...]

Ook wel benieuwd naar, nu ook wij er 3 hebben besteld, waaronder eentje voor schoonmoeder...
Zie:
SatScan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:22:
[...]

Als je even zoek in het topic kom je de levering van de vorige keer tegen en hoe dat verliep.
Zal nu niet anders gaan.

Mail dat pakket aan transporteur is aangeboden met daarin de leveringsdatum - transporteur haalt het op - gaat naar depot - wordt daar opgehaald voor uitlevering en je kunt dan zien in welk tijdvak het wordt geleverd.

Bij problemen met levering en leveringsdatum leverancier bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Nu online
SadisticPanda schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 16:11:
[...]

Je wagen gaat s'avonds doorladen, en van je batterij beginnen trekken. 100% zeker. Hier ook voorgehad.

lader probeert teller op nul te houden, te weinig zon, teller gaat onder nul, batterij compenseert om op nul te blijven. :)

Heb in HA een automation draaien om dit te voorkomen :)

@Zaggy een aparte groep met 2.5mm² op 16/20A (20 mag in belgië), dan daar enkel en alleen de batterij op.
Thanks. Vervelend is dat ik mijn laadpaal niet in HA krijgt... Ik kan wat nutteloze data uitlezen via de Smappee integratie, maar geen start of stop commando's doen.
Gelukkig heeft de auto wel een iets betere API, dus hopelijk kan ik het zo opvangen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:45
Zijn de batterijen daadwerkelijk al op voorraad bij @Duramotion? Of zit er nog levertijd op?

Dit ivm grove schatting van het aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matrover schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:25:
[...]

Eens, ik heb dit zelf gebouwd via de modbus aansluiting en Home Assistant, maar native zou top zijn.
Kan sinds vandaag nu ook via MQTT mbv Hame relay en HM2MQTT
Hoe heb je dat gedaan ? De site waar je de batt id en Mac vandaan kan halen is al tijden offline ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:00
Broodro0ster schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:35:
[...]

Thanks. Vervelend is dat ik mijn laadpaal niet in HA krijgt... Ik kan wat nutteloze data uitlezen via de Smappee integratie, maar geen start of stop commando's doen.
Gelukkig heeft de auto wel een iets betere API, dus hopelijk kan ik het zo opvangen.
Er is gisteren een update geweest voor de addon in HA, nu kan je wel alles doen, ook start / stop!! Kanje dus op manual zetten als je aan het laden bent, modbus is een alternatief, maar weer extra hardware nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Broodro0ster schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:35:
[...]

Shelly klemmen meter erover of slim stopcontact zoals van HW. (afhankelijk van soort meter) Dan kan je zien welke richting stroom loopt. Dan kan je je netto verbruik meten en kan je zo verder :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NBe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:17

NBe

Super bedankt voor het regelen en de mooie korting, 1 besteld. Misschien nog interessant voor mensen die twijfelen, ik heb via energie loket achterhoek en SNv een aanvraag gedaan voor financiering. Door het enthousiasme over de batterij op Tweakers en de kortingscode niet langer gewacht ondanks dat het financieel even slecht uit komt i.v.m. een nog lopende verbouwing. Marstek app inmiddels al geïnstalleerd dus feest kan beginnen.

Tesla Model 3 / Tesla Wall Connector / 1x Marstek 5.12kwh v151 CT003 v114 DSMR4 / Mitsubishi 5kW airco / 3 fasen net / Dynamisch contract, NL / 12 zonnepanelen /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Maxwp schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 17:50:
[...]

Hoe heb je dat gedaan ? De site waar je de batt id en Mac vandaan kan halen is al tijden offline ?
Heel summier maar deze post legt het heel heel kort uit :D

SadisticPanda in "Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu"

[ Voor 16% gewijzigd door SadisticPanda op 13-05-2025 18:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
@Duramotion Zouden jullie aub de fabrikant willen verzoeken om de laatste modbus documentatie te delen?
De celvoltages zouden het compleet maken.

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Maarten69 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:14:
@Duramotion Zouden jullie aub de fabrikant willen verzoeken om de laatste modbus documentatie te delen?
De celvoltages zouden het compleet maken.
SatScan in "Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 23:57
NBe schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:07:
Super bedankt voor het regelen en de mooie korting, 1 besteld. Misschien nog interessant voor mensen die twijfelen, ik heb via energie loket achterhoek en SNv een aanvraag gedaan voor financiering. Door het enthousiasme over de batterij op Tweakers en de kortingscode niet langer gewacht ondanks dat het financieel even slecht uit komt i.v.m. een nog lopende verbouwing. Marstek app inmiddels al geïnstalleerd dus feest kan beginnen.
Feest kan beginnen? Dat is echt wel het meeste tweaker-y dat ik ooit iemand horen spreken hebben over een... batterij *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Nu online
NoFate schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:03:
[...]

Er is gisteren een update geweest voor de addon in HA, nu kan je wel alles doen, ook start / stop!! Kanje dus op manual zetten als je aan het laden bent, modbus is een alternatief, maar weer extra hardware nodig...
Over welke addon heb je het? Ik heb al eens gezocht, maar kom bij knutselen met Modbud uit of energie meter emulator, maar niet echt iets om de batterij uit te lezen/sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Broodro0ster schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:30:
[...]

Over welke addon heb je het? Ik heb al eens gezocht, maar kom bij knutselen met Modbud uit of energie meter emulator, maar niet echt iets om de batterij uit te lezen/sturen.
Marstek MQTT in Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanAllElectric
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 09:10
De 3e accu bijbesteld (#1982). Ik moest wel een ander emailadres aanmaken, anders werd de kortingscode niet geaccepteerd).

De regelaars van deze acite: nogmaals bedankt _/-\o_

Panasonic TCAP 12kW J-versie + Heishamon/HA/Node-Red/Grafana/InfluxDB; Atlantic v3 200L; 5* jaga strada 21 & zelfbouw DBE; 3*2400Wp (O,Z,W); KIA EV6 77kWh RWD + EVCC/cFos Wallbox solar; 3* Marstek 5kWh (v151)+CT003 (v114)+ modbus/lilygo/node-red/HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ok
dank
leek op eesrte gezicht te lukken ook nog
maar
de app op de telefoon logde zichzefl uit?
alleen data in mqtt is leeg of niet beschikbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:03:
[...]

ok
dank
leek op eesrte gezicht te lukken ook nog
maar
de app op de telefoon logde zichzefl uit?
alleen data in mqtt is leeg of niet beschikbaar
Hier hetzelfde, schijnbaar een storing met de Europese clouddienst

Werkt weer even WW opnw aanmaken

[ Voor 5% gewijzigd door SatScan op 13-05-2025 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 18:03:
[...]

bij mij staat alles op ofline
ook als ik de mqtt data bekijk staan ze op offline.
de ids heb ik de mac adressen ook.
iemand dit al eens gehad?

edit
ik had invert aanstaan
---
Invert Forwarding

If enabled, forwards messages from the cloud MQTT broker to the local MQTT broker instead of the other way around
--
maar het tegenovergestelde was het geval
heb deze uit gezet en zie nu in het log

---
Forwarded message from Hame to local: hame_energy/HMG-50/App/xxxxxx/ctrl -> hame_energy/HMG-50/App/xxxx/ctrl

[ Voor 28% gewijzigd door Maxwp op 13-05-2025 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:09:
[...]

Hier hetzelfde, schijnbaar een storing met de Europese clouddienst
hebben de andere dan de chinese server gekozen?
want ik lees nu dat op dit moment andere het wel kunne uitlezen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:11:
[...]

hebben de andere dan de chinese server gekozen?
want ik lees nu dat op dit moment andere het wel kunne uitlezen toch?
Even in ander topic aub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hmmm zit mij net te bedenken (beetje laat, al besteld) maar ik geen geaarde stopcontacten in huis. Is een ouder huis. Maakt dat wat uit voor de werking ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:07:
Maakt dat wat uit voor de werking ?
Nee, dat zal niets uitmaken voor de werking. Wel de veiligheid natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Maarten69 op 13-05-2025 20:15 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:34
Hopelijk een makkelijk vraag, maar kan hem even niet vinden.

Hoe zit het als ik de volgende situatie hebt;
- 3 fase aansluiting
- zonnepanelen omvormer 1-fase op fase 1
- batterij aangesloten op fase 2
- zware producten bv airco en wasmachine op fase 3

Kan de batterij alle fases voorzien van stroom door terug te leveren? Wat zijn hier de aandachtspunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeepertje
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 00:30
Nog mensen die problemen ondervinden sinds update van 107 naar 114 voor de CT003 en van 148 naar 151 voor de Venus?

Mijn digitale (enkelfase) meter Sagemcom XS212 was goed uit te lezen met versie 107, maar nu na de update krijg ik geen uitlezing...

Reeds alle toestellen verwijderd, app verwijderd, ...
Lijkt me ook moeilijker te koppelen met BT
Op de Venus is het ledje van de CT opgelicht.

Ideeën zijn welkom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21VxGtza8oP7VQisC5HWdQIMFEk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hNBBUeHIlF5OHfgetQuzxXVq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ei7ztXtytia7M5F4T617jPyTUII=/x800/filters:strip_exif()/f/image/drBlLqqzfkN6TtiHFw7n6xXy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerd74
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 15-09 12:26
Jeepertje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:30:
Nog mensen die problemen ondervinden sinds update van 107 naar 114 voor de CT003 en van 148 naar 151 voor de Venus?

Mijn digitale (enkelfase) meter Sagemcom XS212 was goed uit te lezen met versie 107, maar nu na de update krijg ik geen uitlezing...

Ideeën zijn welkom
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb ook vandaag geupgrade van 148 naar 151 ivm aankoop 2e thuisaccu (actie)
Update ging zonder problemen, hoefde de Venus E niet uit/aan te zetten.

Maar de CT003 (grijze knopje linksonder) werd niet groen hoewel ik hem wel kon pingen (heeft vast ip adres)
Heb de CT003 verwijderd, daarna opnieuw toegevoegd en daarna diagnose gekozen.
Kreeg weer (3 fasen) verbruik te zien het grijze CT knopje was weer groen.
Heb wel update van mijn CT003 (V111) naar V114 aangevraagd want hij lijkt nu in AUTO mode teveel terug te leveren: ik verkoop continue 100 watt teveel.

UPDATE: continue 100 watt teveel terug leveren is voorbij. Met nog steeds V111 in de CT003.

[ Voor 3% gewijzigd door sjoerd74 op 13-05-2025 21:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik hoop dat Duramotion mijn defecte accu eerst nog even omwisselt voordat de storm aan bestellingen wordt afgehandeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
midget schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:27:
Hopelijk een makkelijk vraag, maar kan hem even niet vinden.

Hoe zit het als ik de volgende situatie hebt;
- 3 fase aansluiting
- zonnepanelen omvormer 1-fase op fase 1
- batterij aangesloten op fase 2
- zware producten bv airco en wasmachine op fase 3

Kan de batterij alle fases voorzien van stroom door terug te leveren? Wat zijn hier de aandachtspunten?
"Groepen en fases" in Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
Ik weet niet hoe jullie ervaringen zijn maar de samenwerking tussen mijn 3 batterijen is prut.
De ene ontlaad en de andere 2 ontladen etc.

Zo kost het alleen maar geld.☹️

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hoeveel kWh kan je van de 5,12 kWh bruto in praktijk netto gebruiken?

In de TS lees ik:
Om de batterij te beschermen kan je ook niet verder ontladen dan 11 procent. Dit houdt in dat je effectief maar 4,56 kWh capaciteit van de batterij kan gebruiken.
Dan heb je ook nog een RTE van zeg 75%. Is het dan 4,56 kWh x 75% = 3,42 kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:01:
Ik weet niet hoe jullie ervaringen zijn maar de samenwerking tussen mijn 3 batterijen is prut.
De ene ontlaad en de andere 2 ontladen etc.

Zo kost het alleen maar geld.☹️
"Ondersteuning meerdere batterijen" in Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

Dit al eens doorgelezen? Welke energiemeter gebruik je en met welke firmware? Lees ook even het begin van de TS door over hoe je ons zo goed mogelijk kan helpen jouw vragen te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:04:
[...]

"Ondersteuning meerdere batterijen" in Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

Dit al eens doorgelezen? Welke energiemeter gebruik je en met welke firmware? Lees ook even het begin van de TS door over hoe je ons zo goed mogelijk kan helpen jouw vragen te beantwoorden.
Staar nota bene onder bij mijn post. Ts zeker gelezen. Beetje standaard reactie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:09:
[...]

Staar nota bene onder bij mijn post. Ts zeker gelezen. Beetje standaard reactie
Waar is dan de firmware versie van je CT003? Daar draait dit namelijk allemaal om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Euripides
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-09 22:24
sloth schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:02:

In de TS lees ik:

[...]

daar RTE zowel het opladen als ontladen van je batterij in rekening brengt zou je eerder 12,5% moeten gebruiken lijkt me. Dat zou dus 5.12*0,89*0,875 =~3,99kWh worden dan

1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:56:
Het was toch wel even prutsen om MQTT aan de praat te krijgen met de Marstek, en dit te integreren in Home Assistant. Viel me toch op dat niet alle 'tutorials' volledig waren en daardoor ben je toch wat aan het prutsen...
  • Hoe kom ik aan het deviceId?
  • Moet je nou deviceId of MAC hebben?
  • En wat is het devicetype?
Inmiddels heb ik het werkend*, dus bij deze een iets uitgebreidere uitleg hoe het allemaal moet.

Het zit dus als volgt:
  1. Installeer Hame-Relay via https://github.com/tomquist/hame-relay
    Dit doe je bij instellingen -> add-ons -> add-on winkel -> 3 puntjes rechtsbovenin, repositories -> de github URL te plakken. Even wachten/F5 hierna.
    -> Vervolgens klik je op hame-relay in de add-on winkel.
    -> Ga naar het tabblad "configuratie"
    -> Zet "Inverse Forwarding" vast aan. Daarna vul je eerst je Hame Username en Hame Password in (als deze niet zichtbaar zijn, zet de switch onderin beeld om), klik op opslaan en start de add-on.
    -> Vervolgens ga je naar logboek, en zal je zien dat de add-on bij Hame jouw device info gaat pogen op te halen. Deze info is belangrijk en heb je later nodig.
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

------------------
    Device 1:
      Name: <naam die je hebt ingevuld in de app>
      Device ID: 2039354e41xxxxxxxxxxxx 
      MAC: acd9xxxxxxxx
      Type: HMG-50
      Inverse Forwarding: true
    ------------------

-> Ga terug naar het tabblad "configuratie" en vul onder "devices" nu het volgende in:
    YAML:
    1
    2
    3

- device_id: 2039354e41xxxxxxxxxxxx 
      mac: acd9xxxxxxxx
      type: HMG-50

Waarbij je logischerwijs de device id en mac pakt die je zonet hebt opgezocht.
    -> Herstart de add-on. Het is ook slim om de watchdog aan te zetten (dan start de boel opnieuw op als het zou crashen).
    .
  2. Installeer hm2mqtt via https://github.com/tomquist/hm2mqtt
    Dit doe je bij instellingen -> add-ons -> add-on winkel -> 3 puntjes rechtsbovenin, repositories -> de github URL te plakken. Even wachten/F5 hierna.
    -> Vervolgens klik je op hm2mqtt in de add-on winkel.
    -> Ga naar het tabblad "configuratie"
    -> Vul onder devices het volgende in:
    YAML:
    1
    2

- deviceType: HMG-50
      deviceId: acd9xxxxxxxx

(ja, het deviceId is hier opeens het macaddress 8)7 blijkbaar is het uniqe id voor cloudzaken het macaddress, en het unique id voor locale zaken het deviceId...)
    -> Klik op opslaan en start de add-on. Het is ook slim om de watchdog aan te zetten hier.
Als je gebruik maakt van een non-standaard MQTT broker (zoals ik, klaarblijkelijk :D) dan moet je in het geval van https://github.com/home-a...ons/tree/master/mosquitto een Home Assistant user aanmaken. Bijvoorbeeld: "marstek-mqtt". Deze user hoeft alleen local rechten te hebben.
Vervolgens kan je in zowel hm2mqtt als hame-relay onder de "MQTT Broker URL" het volgende invullen: mqtt://marstek-mqtt:hiermoetjepassword@core-mosquitto:1883

Als dit allemaal goed staat, zou je in de logboeken van beide add-ons data moeten zien.
Hame_relay toont bij mij bijvoorbeeld dit:
code:
1
2
Forwarded message from local to Hame: hame_energy/HMG-50/App/acd9xxxxxxxx/ctrl -> hame_energy/HMG-50/App/2039354e41xxxxxxxxxxxx /ctrl
Forwarded message from Hame to local: hame_energy/HMG-50/device/2039354e41xxxxxxxxxxxx /ctrl -> hame_energy/HMG-50/device/acd9xxxxxxxx/ctrl

En hm2mqtt dit:
code:
1
2
Published to hame_energy/HMG-50/availability/acd9xxxxxxxx: online
Published to hame_energy/HMG-50/device/acd9xxxxxxxx/data: {"deviceType":"HMG-50","deviceId":"acd9xxxxxxxx","timestamp":"2025-05-07T13:52:16.096Z","values":{"t...

Hierna zal er een nieuw device op je dashboard beschikbaar komen met alle waardes van de Marstek :*)
Helaas werkt de polling niet heel vlot (elke minuut, versnellen gaat helaas niet, dan loop je tegen ratelimits aan).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

* Helaas werkt het aansturen van de Marstek (ik zou graag tussen auto en manual willen wisselen!) niet, maar ik weet ook niet of dat met MQTT mogelijk is..
Sinds de nieuwste update, is het mogelijk om Marstek aan te sturen. Dit is o.a.
- Mode aanpassen (auto, AI, Manual)
- Aanpassen van de manual schema
- Aanpassen van max laad en ontlaad vermogen.

Ik heb de 3 marstek voorlopig in manual draaien, ik zou daar wel met node-red logica aan willen toevoegen. Is er iemand die zijn node-red wilt delen ter inspiratie?

Rekeninghoudend met:
- Dynamische tarieven (nu vooral prijs optimalisatie voor laden en ontladen, voorbereiding op kwartierstatieven)
- Vermogen optimaliseren voor RTE
- Rouleren tussen de 3 Marstek (om SOC enig zins gelijk te houden en laten afkoelen)
- Pauzeren van ontladen tijdens EV laden.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:09:
[...]

Waar is dan de firmware versie van je CT003? Daar draait dit namelijk allemaal om.
Ik heb van alles de laatste versie. die is me al geruime tijd gelden en onlangs weer gepusht toen ik feedback gaf via de app., Maar dat is dus geen oplossing. Het enige wat ik nog niet geupdate heb is dat ik i.p.v. 1 inmiddels 3 batterijen heb en dat werkt dus niet samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sloth schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:02:

In de TS lees ik:

[...]

Bedankt voor het lezen de TS 8)

Dit klopt bijna, want je RTE is gecombineerd over zowel het laden als het ontladen. Je kan met een RTE van 100 procent, 4,56 kWh ontladen. Echter je laadt meer dan dat. Het is afhankelijk van met welke snelheid je laadt en ontlaadt hoe de verhouding is van de RTE tussen laden en ontladen.

Het is laat ik kom even niet uit de precieze berekening, zie de post van Euripides

Ah he, ben eruit. Wat ik wilde zeggen was, stel dat je evenveel omzet verlies hebt bij het laden als bij het ontladen, dan is de efficiëntie per actie dus: wortel van 75% = 86,66%. Dit komt neer op 4,56 * 0,8666 = 3,95 kWh ontladen en 4,56 / 0,8666 = 5,26 kWh laden.

[ Voor 15% gewijzigd door pascallj op 13-05-2025 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Ik heb van alles de laatste versie. die is me al geruime tijd gelden en onlangs weer gepusht toen ik feedback gaf via de app., Maar dat is dus geen oplossing. Het enige wat ik nog niet geupdate heb is dat ik i.p.v. 1 inmiddels 3 batterijen heb en dat werkt dus niet samen
Ik moet toegeven dat ik misschien iets te snel dat gepost heb, maar ik krijg nu nog steeds niet duidelijk of je daadwerkelijk firmware 114 voor de CT003 hebt? Zoja, zet dat even in je signature erbij. Deze versie is namelijk niet de laatst officiële, maar de laatste 'bèta'.

Als je problemen hebt met firmware 114 voor de CT003 i.c.m firmware 151 voor de Marstek horen we het graag. Want eigenlijk werkt dat over het algemeen vrij goed als ik de berichten mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:24:
[...]

Ik moet toegeven dat ik misschien iets te snel dat gepost heb, maar ik krijg nu nog steeds niet duidelijk of je daadwerkelijk firmware 114 voor de CT003 hebt? Zoja, zet dat even in je signature erbij. Deze versie is namelijk niet de laatst officiële, maar de laatste 'bèta'.

Als je problemen hebt met firmware 114 voor de CT003 i.c.m firmware 151 voor de Marstek horen we het graag. Want eigenlijk werkt dat over het algemeen vrij goed als ik de berichten mag geloven.
werkt bij mij voor geen meter. Vind de app ook niet gebruiksvriendelijk. om 1 van vele dingen te noemen. als je feedback geeft dan gaat dit dus per batterij. valt nog veel te verbeteren. maar dat ze dus niet goed samenwerken is gewoon echt heel vervelend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Maxwp schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 19:10:
[...]

bij mij staat alles op ofline
ook als ik de mqtt data bekijk staan ze op offline.
de ids heb ik de mac adressen ook.
iemand dit al eens gehad?

edit
ik had invert aanstaan
---
Invert Forwarding

If enabled, forwards messages from the cloud MQTT broker to the local MQTT broker instead of the other way around
--
maar het tegenovergestelde was het geval
heb deze uit gezet en zie nu in het log

---
Forwarded message from Hame to local: hame_energy/HMG-50/App/xxxxxx/ctrl -> hame_energy/HMG-50/App/xxxx/ctrl
Inverted moet aan staan. Eerste keer logt die welcidd je marstek app uit, daarna niet meer.

Niks veranderd, werkt toch normaal nog steeds. (Updated elke minuut).

Echt letterlijk doen wat er staat. Stop je addons, delete het lege Mqtt apparaat en begin opnieuw.

Letterlijk inverted aan, username en password in relay. Niks van id intypen, gewoon de standaard codes laten staan. Addon starten. In logs kijken naar Mac.

Let op, ik had Mac van ct003 gebruikt eerst ganse tijd en dan kreeg ik zelfde als jou!! Moet Mac batterij zijn.

In hm2qt deviceId (Mac batterij en niet ct002) invullen, en device type, HMG-50

Ook starten. Dan onder Mqtt van kijken, velden zullen leeg zijn, duurde eerste keer minuutje of 3 eer ze werkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 12:18

d3x

Jeepertje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:30:

Ideeën zijn welkom
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Identieke setup heb ik maar nu ondertussen al met 2*MT. Welke DM heb je genomen in je ct003? Neem de s211. Je moet ook diagnostics zeker door laten gaan. En probeer eens te schakelen tussen manueel en auto. Je wifi setup is in orde met zelfde op?

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stil schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:27:
[...]

werkt bij mij voor geen meter. Vind de app ook niet gebruiksvriendelijk. om 1 van vele dingen te noemen. als je feedback geeft dan gaat dit dus per batterij. valt nog veel te verbeteren. maar dat ze dus niet goed samenwerken is gewoon echt heel vervelend
Heb je 3fase of 1fase net?

Bij mij 3 batterijen in 3 fasen net, 1 MT op elke fase. Instelling op elke Marstek NOM 3-fasen som, werkt gewoon perfect met CT003 FW V32. De app daar heb je gelijk in, is klote met meer batterijen, heb ze dat ook gemeld via de feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Eastman schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:14:
[...]

Sinds de nieuwste update, is het mogelijk om Marstek aan te sturen. Dit is o.a.
- Mode aanpassen (auto, AI, Manual)
- Aanpassen van de manual schema
- Aanpassen van max laad en ontlaad vermogen.

Ik heb de 3 marstek voorlopig in manual draaien, ik zou daar wel met node-red logica aan willen toevoegen. Is er iemand die zijn node-red wilt delen ter inspiratie?

Rekeninghoudend met:
- Dynamische tarieven (nu vooral prijs optimalisatie voor laden en ontladen, voorbereiding op kwartierstatieven)
- Vermogen optimaliseren voor RTE
- Rouleren tussen de 3 Marstek (om SOC enig zins gelijk te houden en laten afkoelen)
- Pauzeren van ontladen tijdens EV laden.
Welke update is dit? Hier op V151 werkt mijn home assistant integratie nog niet met het aanpassen hiervan namelijk, bij de stappen die ik heb uitgeschreven.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:49:
[...]

Heb je 3fase of 1fase net?

Bij mij 3 batterijen in 3 fasen net, 1 MT op elke fase. Instelling op elke Marstek NOM 3-fasen som, werkt gewoon perfect met CT003 FW V32. De app daar heb je gelijk in, is klote met meer batterijen, heb ze dat ook gemeld via de feedback
3 fase, 1 accu per fase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Richh schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:51:
[...]

Welke update is dit? Hier op V151 werkt mijn home assistant integratie nog niet met het aanpassen hiervan namelijk, bij de stappen die ik heb uitgeschreven.
Draai je de nieuwste versie van hame relay en hm2mqtt in Home Assistant?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeepertje
d3x schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:39:
[...]

Identieke setup heb ik maar nu ondertussen al met 2*MT. Welke DM heb je genomen in je ct003? Neem de s211. Je moet ook diagnostics zeker door laten gaan. En probeer eens te schakelen tussen manueel en auto. Je wifi setup is in orde met zelfde op?
Had met versie 107 de XS210-P1 geselecteerd, en werkte perfect. Ook nu deze geselecteerd.
Zal morgen eens de S211 proberen.

Nog geen problemen ondervonden met wifi.
Op de Venus ook telkens het CT en wifi ledje dat blijft branden, dus de verbinding is er, enkel leest de CT003 niets meer uit van de Sagemcom...

Heb nachtdienst, dus alles maar uitgetrokken en morgen verder.

Uit frustratie de HWP1 besteld want vandaag een uur in de garage aan het ergeren geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:13
Eastman schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:58:
[...]

Draai je de nieuwste versie van hame relay en hm2mqtt in Home Assistant?
Ah, dat zal m zijn. Morgen maar ff updaten!

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeepertje
d3x schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:39:
[...]

Helaas, ik mag selecteren wat ik wil van meter, de diagnose mislukt telkens en meet niets van de meter...

Ook vind ik het vreemd, als ik de Venus naar fabrieksinstellingen terug zet en alles uit de app verwijder, dat eens ik alles inplug de Venus vanzelf verbinding maakt met de wifi en de CT003.(Ledjes aan de voorzijde)
Lijkt wel dat er niets van instellingen verwijderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepixel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06:08
Al eens geprobeerd om de batterij (tijdelijk) op een andere fase te zetten en dan de diagnose te doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 22:20:
[...]

Bedankt voor het lezen de TS 8)

Dit klopt bijna, want je RTE is gecombineerd over zowel het laden als het ontladen. Je kan met een RTE van 100 procent, 4,56 kWh ontladen. Echter je laadt meer dan dat. Het is afhankelijk van met welke snelheid je laadt en ontlaadt hoe de verhouding is van de RTE tussen laden en ontladen.

Het is laat ik kom even niet uit de precieze berekening, zie de post van Euripides

Ah he, ben eruit. Wat ik wilde zeggen was, stel dat je evenveel omzet verlies hebt bij het laden als bij het ontladen, dan is de efficiëntie per actie dus: wortel van 75% = 86,66%. Dit komt neer op 4,56 * 0,8666 = 3,95 kWh ontladen en 4,56 / 0,8666 = 5,26 kWh laden.
Omzettingsverlies lijkt in testen kleiner te zijn bij ontladen dan laden. matrag in "Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling"

Bij 1000W ontladen, is de efficiëntie 97%. Wat neer komt op 4,56*0,97=4,423 kWh uit de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Nu online
Eastman schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 07:51:
[...]

Omzettingsverlies lijkt in testen kleiner te zijn bij ontladen dan laden. matrag in "Marstek Venus / Duravolt PnP Thuisaccu Modbus koppeling"

Bij 1000W ontladen, is de efficiëntie 97%. Wat neer komt op 4,56*0,97=4,423 kWh uit de batterij.
Das helemaal top! Liever meer verlies bij het laden dan ontladen.

Pagina: 1 ... 149 ... 263 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.