BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Inderdaad, wel spijtig want had gerust wat meer willen betalen voor een EU product met mooie Homey integratie. Hopelijk krijgen ze de slechte leverbaarheid en stroom aan problemen opgelost in de nabije toekomst.r03n_d schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:35:
[...]
Ik moet zeggen dat ik beide topics heb doorgespit. Waar er hier ook een hoop gevloek voorbij kwam lijkt het algemene sentiment nu te zijn dat de Marstek best behoorlijk werkt, terwijl de HW een oneindige stroom aan problemen en random foutmeldingen blijft uitspugen. Voor mij, samen met de levertijd en de specs een reden geweest om te switchen. Ik hoop hem deze week te ontvangen.
Ze hebben me een aanbod gedaan voor een mooie korting op de Venus E waar ik op in ben gegaan. Wat zouden jullie verwachten? Krijg ik nu een versie 2 Venus E?
Zal van hun stock afhangen. Anders moet je vragen of versie is met muurbeugel of niet?olof schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:48:
Een paar dagen geleden de Venus C besteld bij Marstek.nl, nu krijg ik een mail dat deze niet meer op voorraad is en ook niet meer geproduceerd word.
Ze hebben me een aanbod gedaan voor een mooie korting op de Venus E waar ik op in ben gegaan. Wat zouden jullie verwachten? Krijg ik nu een versie 2 Venus E?
Wel snel dat ze met de Venus C productie gestopt zijn. Vraag mij af of de Venus E productie ook in de nabije toekomst gestopt wordt als de Venus D & X volop verkocht worden. De hele plugin thuisbatterij markt zit wel in een stroomversnelling op dit moment.
[ Voor 6% gewijzigd door Avenger 2.0 op 13-05-2025 08:54 ]
Waarom vraag je dat niet even bij wie je besteld hebt?olof schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:48:
Een paar dagen geleden de Venus C besteld bij Marstek.nl, nu krijg ik een mail dat deze niet meer op voorraad is en ook niet meer geproduceerd word.
Bellen of mailen...
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Dat verwacht ik niet, een verrijdbare/verplaatsbare batterij is toch wel handig tov een vaste opstelling!Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:53:
[...]
Zal van hun stock afhangen. Anders moet je vragen of versie is met muurbeugel of niet?
Wel snel dat ze met de Venus C productie gestopt zijn. Vraag mij af of de Venus E productie ook in de nabije toekomst gestopt wordt als de Venus D & X volop verkocht worden. De hele plugin thuisbatterij markt zit wel in een stroomversnelling op dit moment.
Ik vermoed dat ze deze optie nog wel een tijdje in de portfolio houden.. zal ook afhangen wat de consument vraagt...
En dat kleinere zusje is prijstechnisch niet interessant meer voor de fabrikant... verhouding kosten/opbrengt.
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Was je nr 150S2S schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:59:
Ik heb mij ook op de lijst gezet, na een paar maanden draaien op 1 zou een tweede hier perfect zijn. Krijg ik deze niet vol in de winter, trek ik gewoon de stekker eruit en draai ik op 1. Handig.
Je kan het ook aan de buitenkant van je tuinhuis hangen, beetje beschut van zon en regen. En als het echt vriest een isolatieplaat er rond.🤔ardana123 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:48:
Zit wel met een dilemma over waar ik de batterij ga plaatsen. Binnenshuis vind ik een beetje sketchy, want het is nog altijd een batterij en wil niet dat mijn huis platbrandt.
Kan hem in de ongeïsoleerde houten schuur plaatsen, maar het wordt daar snikheet in de zomer. Ok die batterij kan wel tegen hoge en vriestemperaturen, maar hij zal daardoor sneller slijten.
Dus ik weet niet echt waar ik hem veilig kan plaatsen en toch nog altijd maximaal rendement halen.
🇧🇪3000Wp 155°/ 1 Venus E (Gen2) v153, BMS (v214) CT003 (v116) , DM XS212,
Het issue is opgelost! Nieuwe update zorgt ervoor dat je de 'Working Mode' onder andere vanuit Home Assistant/ MQTT kan aanpassen. Heel fijn!vinom schreef op maandag 5 mei 2025 @ 12:33:
[...]
Vanochtend gedaan nadat ik weer een uur heb lopen prutsen. Kan goed zijn dat ik iets over het hoofd zie, maar hopelijk gaat het iets oplossen.
https://github.com/tomquist/hame-relay/issues/29
Start eens bij problemen in je deco app de netwerk optimalisatie. Kans is vrij groot dat er een frequentie overlap is met je buren. Dit betekent ook als die optimalisatie werkt dat je accu’s en of ct003 op de rand zitten van goede wifi ontvangstChape schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 00:55:
Was mijn modbus kwijt vandaag, de realtime data dan, verleden week een keer de shelly, er veranderd hier dan niets aan instellingen.
Lees op dit forum ook, het werk 2 of drie weken goed of langer en dan opeens niet.
Ben er nu wel achter, als je het modem en deco's opnieuw opstart door gewoon de stekker eruit te trekken, dit een hoop op kan lossen.
Zit er echt over om de modem en deco's elke week een keer opnieuw op te starten
Het is friet!
Een EU product??? Hahaha dat geloof je toch zelf niet toch?Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:46:
[...]
Inderdaad, wel spijtig want had gerust wat meer willen betalen voor een EU product met mooie Homey integratie. Hopelijk krijgen ze de slechte leverbaarheid en stroom aan problemen opgelost in de nabije toekomst.
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
Ontworpen in de EU bedoel ik dan. Productie gebeurt door niemand meer in EU.DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:50:
[...]
Een EU product??? Hahaha dat geloof je toch zelf niet toch?
Homewizard - software in EU, design, testing, ... in EU - productie (harware) in azie ...Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:57:
[...]
Ontworpen in de EU bedoel ik dan. Productie gebeurt door niemand meer in EU.
Klopt, maar als ik zie hoeveel error codes en wisselingen ze daar bij de buren hebben dan moeten ze misschien qua ontwerp ook les gaan volgen in China.Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 09:57:
[...]
Ontworpen in de EU bedoel ik dan. Productie gebeurt door niemand meer in EU.
En die plastic bakjes mogen niet buiten staan…groot probleem voor diegenen die zeer bang zijn voor .🔥
BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW
Ja wel spijtig inderdaad. Is op dit moment zeker de meerprijs niet waard. Misschien dat v2 meer hardware verbeteringen zal hebben. In tussentijd is er MarstekDSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:23:
[...]
Klopt, maar als ik zie hoeveel error codes en wisselingen ze daar bij de buren hebben dan moeten ze misschien qua ontwerp ook les gaan volgen in China.
En die plastic bakjes mogen niet buiten staan…groot probleem voor diegenen die zeer bang zijn voor .🔥
Top.dannyro schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:24:
Juist de Marstek besteld aan €1449 zonder p1 meter.
Misschien nog een hint : ik had stekker-batterij gecontacteerd of ze nog een korting konden voorzien als ik hem zelf kwam afhalen. Dit was een WIN-WIN, ze hebben mij voor afhaling 40€ teruggestort op mijn rekening, zo betaalde ik uiteindelijk 1409€ netto incl BTW.
Maar dat moet ieder uiteraard zelf afdingen als je zou bestellen en afhalen bij Stekker-batterij, ik kan daar geen garanties over geven, heb het met hun voor mij zo kunnen regelen.
Moet je natuurlijk wel even naar Vriezenveen.
Bijkomende info de korting code is ondertussen Tweakers400 nog wat extra korting dus😛
Doe je voordeel zou ik zeggen, ik kan er niet meer van genieten heb er al 3 draaien en dat is meer dan capaciteit genoeg.
Vraag: kun je twee van deze systemen goed laten samenwerken zonder overbelasting van de groep? Ik lees dat ze met 2.500watt kunnen laden (bij twee stuks zou de 5.000watt zijn). Vraag me af of dat niet tot problemen zou kunnen leiden? Iemand ervaring? Mijn PV-installatie levert max 4.000watt. En als in de basis ontladen 800watt is, kan dit denk ik zonder problemen 1.600watt worden bij twee stuks. Zie ik iets over het hoofd?
Ik woon in Antwerpen, kan ze beter laten leveren. Tweakers400 heb ik gebruikt. Staat erbij op de site.DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:48:
[...]
Top.
Misschien nog een hint : ik had stekker-batterij gecontacteerd of ze nog een korting konden voorzien als ik hem zelf kwam afhalen. Dit was een WIN-WIN, ze hebben mij voor afhaling 40€ teruggestort op mijn rekening, zo betaalde ik uiteindelijk 1409€ netto incl BTW.
Maar dat moet ieder uiteraard zelf afdingen als je zou bestellen en afhalen bij Stekker-batterij, ik kan daar geen garanties over geven, heb het met hun voor mij zo kunnen regelen.
Bijkomende info de korting code is ondertussen Tweakers400 nog wat extra korting dus😛
Doe je voordeel zou ik zeggen, ik kan er niet meer van genieten heb er al 3 draaien en dat is meer dan capaciteit genoeg.
MTVenus V2 V154 BMS 215 APP V1.6.45 HW-P1 M5stack Atom lite Modbus HA integration ZP 3,28kWp Goodwe 3kW
je kan niet meer laden dan je PV gaat afgeven, tenzij je manueel of AI zet maar ook daar kan je laad kW zelf instellen. Dus in de praktijk kan je zelf de balans opmaken van belasting.Djensen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:23:
Gewenste opstelling: 2x Marstek accu in een schuur in de tuin. De schuur zit op een aparte groep in de meterkast, er is nu enkel wat verlichting en een koelkast op aangesloten.
Vraag: kun je twee van deze systemen goed laten samenwerken zonder overbelasting van de groep? Ik lees dat ze met 2.500watt kunnen laden (bij twee stuks zou de 5.000watt zijn). Vraag me af of dat niet tot problemen zou kunnen leiden? Iemand ervaring? Mijn PV-installatie levert max 4.000watt. En als in de basis ontladen 800watt is, kan dit denk ik zonder problemen 1.600watt worden bij twee stuks. Zie ik iets over het hoofd?
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Als er ook maar 1 andere verbruiker op de groep zit (koelkast / verlichting), dan mag je al geen 2 batterijen op die groep zetten. Zie ook: Meerdere batterijen - Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu. Alleen op een echt eigen groep kan je dit doen, maar dan zit je inderdaad nog steeds met het probleem dat je potentieel kan laden met 5000 W wat zeker wel een probleem is.Djensen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:23:
Gewenste opstelling: 2x Marstek accu in een schuur in de tuin. De schuur zit op een aparte groep in de meterkast, er is nu enkel wat verlichting en een koelkast op aangesloten.
Bij nader inzien: zelfs in het laatste geval kan het een probleem worden als 1 accu gaat laden en de andere ontladen. Ook dan kan er in het geval van een probleem potentieel 27 A door de kabels gaan lopen. Dus ook die situatie zou ik niet doen.
[ Voor 9% gewijzigd door pascallj op 13-05-2025 11:35 ]
Locale regelgeving (begie / nederland is wat anders ... ) niet mee in rekening genomen, dien je te kijken naar twee zaken:Djensen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:23:
- alle verbruikers op één groep en daar de som van
- alle energie-leveringen op één groep + gebruikers en daar de som van
Over de groep, dan dien je te kijken op wat die afgezekerd is. Is dat 16A, dan kan je best beiden niet op dezelfde groep zetten ... (16A x230v is 3600 Watt ... ). Bij het opladen zouden ze kunnen pieken (potentieel - als het eens niet doet wat je instelt) naar 5000 Watt + dan nog eens de andere gebruikers op uw lijn (lampje 30 Watt, frigo 300 Watt ??).
Dus hier stopt het dan al ...
best dus een wteede lijn met apparte groep voorzien ... en die op 32A afzekeren (dus met juiste dikte van draad natuurlijk).
Nu maar hopen dat ze nu wel sportief reageren op de aangekondigde actiecode.DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 10:48:
[...]
Top.
De vorige keer kwam het bij mij niet erg professioneel over!
Maar goed ik zit ook niet op smoelenboek ;-)
Zoek nog maar eens op stekker-batterij in dit topic.
m2c
Het probleem is al dat je geen gebruikers en leveraars mag combineren op 1 groep, tenzij het een 800 W leveraar is. Daar is het hele concept van plugin-batterijen op gebaseerd.vifra schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:38:
[...]
Locale regelgeving (begie / nederland is wat anders ... ) niet mee in rekening genomen, dien je te kijken naar twee zaken:
- alle verbruikers op één groep en daar de som van
- alle energie-leveringen op één groep + gebruikers en daar de som van
Over de groep, dan dien je te kijken op wat die afgezekerd is. Is dat 16A, dan kan je best beiden niet op dezelfde groep zetten ... (16A x230v is 3600 Watt ... ). Bij het opladen zouden ze kunnen pieken (potentieel - als het eens niet doet wat je instelt) naar 5000 Watt + dan nog eens de andere gebruikers op uw lijn (lampje 30 Watt, frigo 300 Watt ??).
Dus hier stopt het dan al ...
best dus een wteede lijn met apparte groep voorzien ... en die op 32A afzekeren (dus met juiste dikte van draad natuurlijk).
Ben het met je eens dat je niet moet kijken naar de ingestelde waardes (ik laad alleen PV dus dat is een max, of wat heb ik als max ingesteld), maar wat is er theoretisch mogelijk. Gaat er iets mis met je aansturing, zit je met de gebakken peren.
Dat is de beste optie en eigenlijk de enige... je wil niet een PV en Batt (2500w) niet in dezelfde groep hebben ivm mogelijke kortsluiting.Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:38:
En als je nu een kleine zekeringkast in de schuur zet met 2 zekeringen van 16A voor de Marsteks en een andere 16A zekering voor de rest?
Dan zit je nog steeds met een potentiële overbelasting op de kabel naar je meterkast, tenzij die meer aan kan 16 A.Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:38:
En als je nu een kleine zekeringkast in de schuur zet met 2 zekeringen van 16A voor de Marsteks en een andere 16A zekering voor de rest?
Bij nader inzien: dit zou het probleem oplossen van een onveilige situatie, maar kan er nog steeds voor zorgen dat de hele groep afschakelt bij overbelasting.
[ Voor 18% gewijzigd door pascallj op 13-05-2025 12:07 ]
Meestal 2.5m2 is 24Apascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:43:
[...]
Dan zit je nog steeds met een potentiële overbelasting op de kabel naar je meterkast, tenzij die meer aan kan 16 A.
230*24= 5520w
[ Voor 3% gewijzigd door SatScan op 13-05-2025 11:45 ]
Mijn PV zit wel volledig op een andere groep. Daar verwacht ik dus geen problemen mee.SatScan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:42:
[...]
Dat is de beste optie en eigenlijk de enige... je wil niet een PV en Batt (2500w) niet in dezelfde groep hebben ivm mogelijke kortsluiting.
Dat kan alleen via de Modbus aansluiting. Maar dan alsnog is jouw probleem zoals vermeld dat je teveel vermogen kan terugleveren op een bestaande groep.Djensen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:43:
Kan ik het laden van de batterij ook standaard begrezen tot zeg 1250 watt (samen 2500w)? Ik vind het niet erg als er toch wat naar het net gaat en dan kan ik het wel veilig houden. Een nieuwe of meerdere kabels en/of groep aanleggen is mijn huidige situatie nu niet mogelijk. Bij voorkeur had ik liever 1 accu van 10kwh. Vandaar de vraag om ze te combineren.
Je kan maximaal 1 batterij aansluiten op een bestaande groep. Als je alles in je schuur afkoppelt en die groep slechts alleen voor de Marstek gaat gebruiken (dus weg met verlichting en koelkast) en via Modbus het laadvermogen ook beperkt, mag je meerdere plaatsen.
Gewoon niet doen. Regels zijn er niet voor niks. Zelfs al zou je 24 A als uitgangspunt nemen (wat zeker niet is toegestaan op 2,5 mm2) dan zou je dit alleen veilig kunnen afzekeren met 2x 12 A in de schuur. Dan wordt het wel een beetje raar geknutsel.
Klopt- regelgeving verbied gebruikers en leveraars op één groep als de leveraars boven de 800 W zitten - dat weet ik ... (gaf dat ook aan buiten beschouwing genomen de regelgeving).pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:42:
[...]
Het probleem is al dat je geen gebruikers en leveraars mag combineren op 1 groep, tenzij het een 800 W leveraar is. Daar is het hele concept van plugin-batterijen op gebaseerd.
Ben het met je eens dat je niet moet kijken naar de ingestelde waardes (ik laad alleen PV dus dat is een max, of wat heb ik als max ingesteld), maar wat is er theoretisch mogelijk. Gaat er iets mis met je aansturing, zit je met de gebakken peren.
En a, je dient altijd de theoretisch maxima te berekenen ... en dit zowel voor de specifieke groep als hierook als je een extra zekeringskast plaatst de groep tussn tuinhuis en hoofdkast ...
Heb zzelf een opstelling van garage met extra zekeringskast opgezet met 40A 3-fase zodat ik van daar 3 batterijen eigen groep kan zetten, zonnepanelen (5.5kW) en nog wat locale stroomafnemers zoals licht en stopcontacten voor laden van fietsen en zo, alsook laadpaal ...
Is uitgemeten, afgezekerd alsook differentieelschakelaar op de kast en op specifiek de zonnepanelen en specifiek de laadpaal wagen ...
Een goede en veilige opbouw is wel van belang ....
Belangrijk - Tijdelijke piek belasting van 24 A - niet langdurige belasting !!! Hoe rekening dat zonnepanelen, laadpaal en batterijen langdurige hoge belastingen doen en dus voorzichtiger afgezekerd moeten worden (of best een draad dikker voorzien met afzekering ééntje lager dan de theoretische afzekering van die draaddikte en draadlengte).pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:50:
[...]
Gewoon niet doen. Regels zijn er niet voor niks. Zelfs al zou je 24 A als uitgangspunt nemen (wat zeker niet is toegestaan op 2,5 mm2) dan zou je dit alleen veilig kunnen afzekeren met 2x 12 A in de schuur. Dan wordt het wel een beetje raar geknutsel.
Als je ze op Dynamisch zet (of hoe je het ook noemt) , dan kunnen ze beiden 2500 sleuren.Djensen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:23:
Automaat zal wel springen als het nodig is.
Als enige wat je moet oppassen als ze gaan terugleveren, als er nog apparaten op zelfde groep staan en je gaat tegen 1600w terugleveren. Kan je automaat je niet beschermen
In theorie!!!. In praktijk zal er wss niks mss gaan.
Ik vind het niet waard. Extra zekering kastje plaatsen is half uurtje nog niet werk. Ben je zeker. Kan je later ze nog op 2500w zetten
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Meestal is niet zeker weten….
Ik zou geen advies geven als ik dit soort gegevens niet zeker weet.
Het is friet!
Dat is de niet te doorgronden aansturing van Marstek ... of je dient zelf een aansturing (EMS) te voorzien met de nodige programmering hoe alles samen werkt.Djensen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:58:
Dank voor snelle reacties en toelichting. Het is duidelijk dat ik niet meer dan 1 batterij in de schuur kan plaatsen en de andere op een andere locatie (in huis) en deze dus ook op een andere groep zit. Rest mij de vraag of ze dan nog goed kunnen samenwerken? Wordt bijvoorbeeld de PV input (stel 3000watt) dan evenredig verdeeld (1500/1500) over de 2 batterijen?
De laatste firmware lijkt tocch wel wat beter te werken van arstek ... maar geen garanties hier ...
gebruik deze - die gaat al rekening houden emt een veilige marge voor continue belasting ...DePrutser schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:00:
[...]
https://www.luxalight.eu/nl/draadcalculator
Dat zou inderdaad wel moeten kunnen. Voor hoe ze de stroom verdelen maakt de locatie niet uit. Dat is afhankelijk van de sturing. De verdeling is niet altijd 50 procent. Dit ligt helemaal welke keuzes er worden gemaakt wat weer afhankelijk is van hoe vol de batterijen zijn etc.Djensen schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 11:58:
Dank voor snelle reacties en toelichting. Het is duidelijk dat ik niet meer dan 1 batterij in de schuur kan plaatsen en de andere op een andere locatie (in huis) en deze dus ook op een andere groep zit. Rest mij de vraag of ze dan nog goed kunnen samenwerken? Wordt bijvoorbeeld de PV input (stel 3000watt) dan evenredig verdeeld (1500/1500) over de 2 batterijen?
Zoals ook in de TS staat, moet je voor de ideale situatie met meerdere batterijen gebruik maken van de CT003/CT002 van Marstek. Met die combinatie zullen er keuzes gemaakt worden welke batterij met welk vermogen gaat laden. Waar allemaal rekening mee wordt gehouden met het maken van die keuzes is nog onbekend. Zo zien sommigen hier om-en-om laden.
2x B2500D FW 108 en gekoppeld aan de Shelly Pro EM50 (ik heb een domme meter en enkelfase aansluiting)DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 08:21:
[...]
Welke versie FW op de Marstek en CT003 heb je geïnstalleerd?
[ Voor 9% gewijzigd door rinux1 op 13-05-2025 12:10 ]
Alhoewel er hier weinig ervaring is met B2500, heb ik een vermoeden dat hetzelfde euvel speelt als bij de Venus batterijen: voor optimale werking van meerdere batterijen heb je een meter nodig uit het eigen ecosysteem. Maar dat zou je misschien even bij Marstek moeten verifiëren.rinux1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:09:
[...]
2x B2500D FW 108 en gekoppeld aan de Shelly Pro EM50 (ik heb een domme meter en enkelfase aansluiting)
Zelf niet op tweakers... oke fair point!DePrutser schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Ik hoop het niet, de CT002 moet binnen 5 meter van de accu's zijn volgens de handleiding (is de connectie via BT?), dat lukt niet want de accu's staan achter in de tuin ergenspascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:15:
[...]
Alhoewel er hier weinig ervaring is met B2500, heb ik een vermoeden dat hetzelfde euvel speelt als bij de Venus batterijen: voor optimale werking van meerdere batterijen heb je een meter nodig uit het eigen ecosysteem. Maar dat zou je misschien even bij Marstek moeten verifiëren.
Ik heb ze vorige week gemaild maar nog geen reactie gehad, hopelijk komt er snel iets binnen.
Ik zou de ct002 ook het liefst zien met een utp aansluiting.rinux1 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:22:
[...]
Ik hoop het niet, de CT002 moet binnen 5 meter van de accu's zijn volgens de handleiding (is de connectie via BT?), dat lukt niet want de accu's staan achter in de tuin ergens
Ik heb ze vorige week gemaild maar nog geen reactie gehad, hopelijk komt er snel iets binnen.
Een beetje conform de shelly.
Nu is hij voor mij niet interessant.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
ct002 BT voor opzetten - daarna geconnecteerd aan Wifi - dus als de batterij ook opgezet is op wifi dan loopt alles vlotRonald.42 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:27:
[...]
Ik zou de ct002 ook het liefst zien met een utp aansluiting.
Een beetje conform de shelly.
Nu is hij voor mij niet interessant.
[ Voor 9% gewijzigd door vifra op 13-05-2025 12:30 ]
Als ze op hetzelfde ap zitten misschien wel, maar dat wordt hem hier niet.vifra schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:29:
[...]
ct002 BT voor opzetten - daarna geconnecteerd aan Wifi - dus als de batterij ook opgezet is op wifi dan loopt alles vlot
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Als je een degelijk thuisnetwerk hebt, zou op hetzelfde netwerk voldoende moeten zijn. Zelfde AP is niet per se nodig.Ronald.42 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:33:
[...]
Als ze op hetzelfde ap zitten misschien wel, maar dat wordt hem hier niet.
In de praktijk blijkt nog wel eens dat er routers achter routers zitten, verschillende subnetten etc. waardoor het niet werkt.
Ah ok dus toch via WIFI, ik dacht BT, misschien toch een CT002 proberen tzt (heeft iemand een CT002 over toevallig?)vifra schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:29:
[...]
ct002 BT voor opzetten - daarna geconnecteerd aan Wifi - dus als de batterij ook opgezet is op wifi dan loopt alles vlot
De Marstek kreeg ik met het kpn modem niet werkend.pascallj schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:34:
[...]
Als je een degelijk thuisnetwerk hebt, zou op hetzelfde netwerk voldoende moeten zijn. Zelfde AP is niet per se nodig.
In de praktijk blijkt nog wel eens dat er routers achter routers zitten, verschillende subnetten etc. waardoor het niet werkt.
Ik heb toen tijdelijk een travel router in de meterkast gehangen en dan kon ik ineens wel de diverse p1 danwel ct oplossingen vinden en verbinden.
Nu is inmiddels de hele boel naar de schuur verhuisd 35 meter verderop.
Daar ligt nu een twin utp heen.
Één voor de shelly en één van het kpn modem naar de travel router.
En dat werkt vlekkeloos.
Ik kan van 40km verderop de accu's via internet benaderen en sturen.
Maar als ik nu in de schuur probeer om bijv. De p1 van Homewizard te vinden welke nu weer verbonden is met de kpn modem dan vind ik niks.
Terwijl alle andere Homewizard meters wel prima functioneren ook vanuit de schuur naar huis.
Het is allemaal zwarte magie.
Maar mijn Marsteks werken nu prima alleen het stukje besturing van 3 accu's als één wat met de ct003 en ct002 mogelijk is mis ik dus.
Te bestellen bij http://duravolt.nl/
twe@kers5kwh (Voor de 5,12 kwh)
twe@kers2kwh (Voor de 2,56 kwh)
- Levering vanuit voorraad, voldoende stuks beschikbaar.
- €1475 incl btw, verzending en CT003
- Te bestellen met CC (kwestie van extra bescherming) zonder meerkost.
- Vorige actie (200-250stuks?) vlot verlopen alleszins
Nog even een oproep aan degene van de vorige actie, laat zeker een review achter.
Dit helpt om dit soort acties klaar te krijgen.
disclaimer:
*Ik ben niet verbonden met Duravolt/Duramotion
** Ik heb enkel met de aantallen en info in de lijst geprobeerd een kortingsactie los te krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door vanpeers op 13-05-2025 12:48 ]
.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG
2.5mm2 is afzekeren met max 20A in BEDePrutser schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:00:
[...]
Wil je hoger dan 800w leveren, aparte kring 2.5mm2 afgezekerd met 16A zo ben je veilig en correct bezig.
Als je hem op een bestaande kring zet, zelfs in max 800W en er zitten reeds een aantal verbruikers op die kring die een paar 1000w afnemen dan kan bij laden (wat steeds tot 2500 kan gaan) ook de zekering eruit gaan.
Dus ik zou in alle gevallen de Marstek gewoon op een aparte kring 2,5mm2 en 16A afgezekerd voorzien.
Al de rest is geprul en daar komt ooit gedoe van nadien.
Top, zou het mogelijk zijn om de CT002 er bij te krijgen met aftrek en wat bij betaling of iets dergelijks?vanpeers schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:45:
Voor de kortingsactie is de code beschikbaar!![]()
Nog even een oproep aan degene van de vorige actie, laat zeker een review achter.
disclaimer:
** Ik heb enkel met de aantallen en info in de lijst geprobeerd een kortingsactie los te krijgen.
Ik kan hem dus niet zonder de CT003 bestellen?vanpeers schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:45:
disclaimer:
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Top ! Twee verschillende partijen met gelijke prijzen, zo kan iedereen zijn keuze maken en is de voorraad waarschijnlijk ook meer dan voldoende aanwezig om snel te leverenvanpeers schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:45:
disclaimer:
Die krijg je er gratis bij moet je maar denkenErik1805 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:08:
[...]
Ik kan hem dus niet zonder de CT003 bestellen?
De CT003 word standaard meegeleverd vanaf fabriek, het is onzin om hier apart voor te betalen, wat collega's van ons doen.Erik1805 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:08:
[...]
De CT002 zal wel los te bestellen zijn.
Ik heb juist gecontroleerd op de site van stekker-batterij kan je kiezen zonder CT (1449€), met CT002 +40€ of met CT003 +25€, weet niet hoe dat gaat bij de andere partij.Erik1805 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:08:
[...]
2 partijen ?DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:09:
[...]
Top ! Twee verschillende partijen met gelijke prijzen, zo kan iedereen zijn keuze maken en is de voorraad waarschijnlijk ook meer dan voldoende aanwezig om snel te leveren
Is toch alleen duravolt ?
Neen ook stekker-batterij.nl doet een tweaker actie met code Tweakers400
Hoe meer partijen hoe beter zo wordt de koek wat verdeeld
Mag een bedrijf in eigen naam slecht praten over zijn collega's hier op de tweakers site?Duramotion schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:09:
[...]
De CT003 word standaard meegeleverd vanaf fabriek, het is onzin om hier apart voor te betalen, wat collega's van ons doen.
De CT002 zal wel los te bestellen zijn.
Duravolt is de geregelde actie vanuit onze forum collega's ?
die actie zou toch naar verwachting Woensdag komen?
In gok van wel. Zal nu eerder gekomen zijn met de actie van stekker-batterijDjerooon-tje schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:19:
[...]
Duravolt is de geregelde actie vanuit onze forum collega's ?
die actie zou toch naar verwachting Woensdag komen?
Beperkt, lijkt me. Maar dit was toch simpelweg een mening, geen negatieve review of zo?DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:16:
[...]
Mag een bedrijf in eigen naam slecht praten over zijn collega's hier op de tweakers site?
Bij de 2,56kwh uur versie krijg ik de melding dat de kortingsactie verlopen is.vanpeers schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 12:45:
De gegeven info is misleidend;Gwaihir schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:28:
[...]
Beperkt, lijkt me. Maar dit was toch simpelweg een mening, geen negatieve review of zo?
Bij zijn "collega's" moet je niet bij betalen voor de CT003, bij de collega's krijg je 25€ korting als je geen CT003 nodig hebt, indien je bijvoorbeeld al een batterij hebt met CT003.
Ging daarstraks ook niet, was voornamelijk geïnteresseerd in de prijs. Want heb toch de 5,12kwh besteld.HielkeJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:29:
[...]
Bij de 2,56kwh uur versie krijg ik de melding dat de kortingsactie verlopen is.
Blijft zo dat wanneer je 'm niet besteld, hij ofwel toch in de doos zit, of je een geopende doos krijgt. Van mij mag iemand dat best 'n beetje onzin vinden. En dan liefst juist met bedrijfsaccount, want dan is helder wie het zegt, vanuit welke positie en eventuele belangen.
Getest inderdaad hier ook hetzelfde!HielkeJ schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:29:
[...]
Bij de 2,56kwh uur versie krijg ik de melding dat de kortingsactie verlopen is.
@Duramotion
word aan gewerkt, is doorgegeven en ze gaan hem aanpassen.SatScan schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:36:
[...]
Getest inderdaad hier ook hetzelfde!
@Duramotion
excuus hiervoor
Kun je al een prijs noemen? Dan kan er eventueel op gewacht worden of toch de grotere broer bestellen!Duramotion schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:37:
[...]
word aan gewerkt, is doorgegeven en ze gaan hem aanpassen.
excuus hiervoor
hgr
Ik betaalde bij stekker-batterij.nl € 1,474.00 expliciet zonder Marstek P1 meter. Wat doen ze er dan mee? Ergens in de hoek op een hoop gooien?DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:12:
[...]
Ik heb juist gecontroleerd op de site van stekker-batterij kan je kiezen zonder CT (1449€), met CT002 +40€ of met CT003 +25€, weet niet hoe dat gaat bij de andere partij.
.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana
Ja, ligt aan de type cellen. LiFePO4 heeft een heel stabiel voltage tussen ~15% en 90%. Dus afhankelijk van de callibratie kan dat wel "opeens" omhoog of omlaag schieten.william.geurts schreef op maandag 12 mei 2025 @ 21:34:
Is dat normaal, Kan iemand dat verklaren?
Ik laadt en ontlaadt met 2,5 kW.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |
Verwacht in de toekomst maar een groepsaankoop Marstek P1 meterGely schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:40:
[...]
Ik betaalde bij stekker-batterij.nl € 1,474.00 expliciet zonder Marstek P1 meter. Wat doen ze er dan mee? Ergens in de hoek op een hoop gooien?
Zouden ze ook geen batch zonder P1 gekocht kunnen hebben?
Lijkt me namelijk niet echt rendabel om elke doos open te snijden, de P1 eruit te vissen en dan terug goed dicht te plakken...

De P1 zit niet in de doos, daar is ook geen ruimte voor in de doos (in elk geval niet bij revisie 1). Deze wordt er los bij geleverd.Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:45:
[...]
Verwacht in de toekomst maar een groepsaankoop Marstek P1 meter![]()
Lijkt me namelijk niet echt rendabel om elke doos open te snijden, de P1 eruit te vissen en dan terug goed dicht te plakken...
Misschien zijn die Marsteks waarvan de voorplaat los laat al eens eerder gerepareerd?DSSW schreef op maandag 12 mei 2025 @ 09:13:
[...]
Zit zo vast als beton bij mij, zowel bij de V1 als bij de V2.

En is de plaat er later weer opnieuw opgelijmd.
Ik noem maar wat.
Marstek 5,12kWh V151 | HW P1 en een CT003 v116 | Homey Pro | Home Assistent | LilyGo ESP32 RS485 modbus | Synology NAS | UniFi AP's | Kuga Plugin Hybride | Hue | Daikin Airco's
Of gewoon een maandag ochtend model en een werknemer is vergeten het 3M vat bij te vullenJB70 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:48:
[...]
Misschien zijn die Marsteks waarvan de voorplaat los laat al eens eerder gerepareerd?![]()
En is de plaat er later weer opnieuw opgelijmd.
Ik noem maar wat.
Is het nog steeds zonder Beugel??Duramotion schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:37:
[...]
word aan gewerkt, is doorgegeven en ze gaan hem aanpassen.
excuus hiervoor
Of vrijdagavond toen het al leeg wasAvenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:49:
[...]
Of gewoon een maandag ochtend model en een werknemer is vergeten het 3M vat bij te vullen
.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA - 1.8 kWp / 4x JA Solar 455Wp op Z - 2x APS EZ1 - 2x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana
zonet de site nog eens bekeken, en ik zie dit.Gely schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:40:
[...]
Ik betaalde bij stekker-batterij.nl € 1,474.00 expliciet zonder Marstek P1 meter. Wat doen ze er dan mee? Ergens in de hoek op een hoop gooien?
:strip_exif()/f/image/6UIRHf3BJCQWiTnqZuk5v6r3.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik hem aankocht zat de P1 meter niet in de doos van de Marstek maar gewoon apart in een doosje? Je hebt hem immers niet nodig als je al een HWp1 of shelly hebt.
Ik heb geen binding noch voordeel bij Stekker Batterij noch bij andere partijen maar ik had er een goede ervaring met mijn laatste van mijn 3 batterijen, de andere 2 heb ik elders gekocht. Ik had bij de vorige actie de boot gemist en kon toen nog wel terecht bij stekker batterij.
Noch in revisie 1 noch in revisie 2 zit de P1 CT003 in de doos van de Marstek Venus, die wordt los mee geleverd.Avenger 2.0 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:45:
[...]
Verwacht in de toekomst maar een groepsaankoop Marstek P1 meter![]()
Het valt me eigenlijk nog wel mee. Als ik alles zo las had ik zelf ook gedacht dat ik wel tegen een paar problemen aan zou lopen. Alleen na het aansluiten en openen van de app draaide alles binnen 5 minuten. Sindsdien gewoon stabiel op de HW P1. Enige wat ik heb gemerkt in het begin was de rode led, maar dat was snel verholpen na nieuwe firmware.DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:00:
Zal binnen een weekje weer druk worden op de tweakers site als die 150 batterijen overal geleverd worden en iedereen begint met "klus & pray".
Ze bieden nu standaard de nieuwe firmware aan, daarmee denk ik dat het toch een best stabiel product is geworden.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
De vorige keer hebben we een zorgvuldig proces doorlopen voordat we bij Duramotion uitkwamen.
En dat heeft goed uitgepakt gezien de levering van +200 stuks in een week tijd zonder noemenswaardig commentaar. Onder andere daarom hebben we nu weer voor deze partij gekozen.
Snel vanuit voorraad leveren en betalen met CC. Bij die enkeling met een probleem is dat snel en vakkundig opgelost. Dit kun je allemaal teruglezen in dit topic!
m2c
Inderdaad, die prijs is ondertussen blijkbaar nog eens bijgesteld, pfff. Allemaal wel een beetje, hoe zeggen ze dat tegenwoordig,...cringeDSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:53:
[...]
zonet de site nog eens bekeken, en ik zie dit.
[Afbeelding]
Toen ik hem aankocht zat de P1 meter niet in de doos van de Marstek maar gewoon apart in een doosje? Je hebt hem immers niet nodig als je al een HWp1 of shelly hebt.
Ik heb geen binding noch voordeel bij Stekker Batterij noch bij andere partijen maar ik had er een goede ervaring met mijn laatste van mijn 3 batterijen, de andere 2 heb ik elders gekocht. Ik had bij de vorige actie de boot gemist en kon toen nog wel terecht bij stekker batterij.

Jij was niet 1 van de eersteHeadshot_NL schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:04:
[...]
Het valt me eigenlijk nog wel mee. Als ik alles zo las had ik zelf ook gedacht dat ik wel tegen een paar problemen aan zou lopen. Alleen na het aansluiten en openen van de app draaide alles binnen 5 minuten. Sindsdien gewoon stabiel op de HW P1. Enige wat ik heb gemerkt in het begin was de rode led, maar dat was snel verholpen na nieuwe firmware.
Ze bieden nu standaard de nieuwe firmware aan, daarmee denk ik dat het toch een best stabiel product is geworden.
[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 13-05-2025 14:29 ]
Ik krijg eentje niet eens leeg met die lange dagen en veel zon.Ronald.42 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 23:41:
[...]
Waarom moet die leeg dan?
Ik krijg ze alledrie niet leeg momenteel.
Mischien als de airco straks met warme nachten door moet draaien dat ik iets verder kom maar leeg zal nog altijd niet lukken.
En hoe krijg je 2 batterijen wel leeg?
Ik zou niet weten waar ik die stroom moet laten..
's avonds met koken en oven schijnt de zon nog steeds op de 12 panelen, hoogstens moet de batterij een beetje bijleveren.
En dan 's morgens zit er soms nog 50%-60% in.
Dus een tweede krijg ik niet thuis voor elkaar :-)
Gelukkig kan ik 's middags de plugin auto nog vol laden, of andere grootverbruikers.
Enige waar ik nog winst kan halen is het ontladen op 2500W ipv 800W.
En dan NADAT de zon weg is, maar voor die tijd vangt de zon het op.
Luxe problemen haha
Marstek 5,12kWh V151 | HW P1 en een CT003 v116 | Homey Pro | Home Assistent | LilyGo ESP32 RS485 modbus | Synology NAS | UniFi AP's | Kuga Plugin Hybride | Hue | Daikin Airco's
Neem met hen contact op en vraag of ze het verschil willen terugstorten.Gely schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:28:
[...]
Inderdaad, die prijs is ondertussen blijkbaar nog eens bijgesteld, pfff. Allemaal wel een beetje, hoe zeggen ze dat tegenwoordig,...cringe
Ja idd, hier ook met dat zuiders weer. Maar vrees dat dit niet zal blijven duren, hoe jammer ook. Eens de EV vol, boiler op 65 graden, wasjes gedraaid,… dan wordt het moeilijk om 8000w op te eten 😉 kan misschien de deur van de diepvriezer nog open zetten😂JB70 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:30:
[...]
Ik krijg eentje niet eens leeg met die lange dagen en veel zon.
's avonds met koken en oven schijnt de zon nog steeds op de 12 panelen, hoogstens moet de batterij een beetje bijleveren.
En dan 's morgens zit er soms nog 50%-60% in.
Dus een tweede krijg ik niet thuis voor elkaar :-)
Gelukkig kan ik 's middags de plugin auto nog vol laden, of andere grootverbruikers.
Enige waar ik nog winst kan halen is het onladen op 2500W ipv 800W.
En dan NADAT de zon weg is, maar voor die tijd vangt de zoon het op.
Luxe problemen haha
[ Voor 3% gewijzigd door DSSW op 13-05-2025 14:41 ]
De grootste uitdaging was om hem naar zolder te krijgen, maar als je hem optilt aan de handvatten die erbij zitten ging dat redelijk. Ik had nog niet de wielen gemonteerd dus dat scheelde ook wat hoogte.
Toen het instellen van de marstek. Daar had ik wel even de zenuwen van aangezien mijn wifi niet heel best is. Ik heb al een repeater op mijn slaapkamer op de 1e verdieping en 2.4 en 5 ghz netwerk gescheiden, maar het was appeltje eitje. De telefoon verbonden met het 2.4 ghz netwerk, de p1 meter als eerste gekoppeld. Daarna de batterij die gelijk om een update vroeg en het zaakje werkte. Was geleverd met 80% stroom dus hij is nu lekker aan het volladen. Top!
Zo even kort zie ik dat hij niet perfect de 0 houd maar schommelt het totale verbruik tussen -50 en +50 watt. Doe ik het voor.
Qua geluid hoor je een heel licht zoemend geluid, maar als je een radio aanhebt hoor je daar niks van.
Vind de grafiek van de ct003 wel magertjes dus die ga ik wel vervangen voor een homewizard p1 meter aangezien ik toch maar 1 batterij ga gebruiken.
Ct003 was geleverd met fw 111 dus om een upgrade gevraagd.
[ Voor 12% gewijzigd door Rox92 op 13-05-2025 15:01 ]
Ik hoop dat het hier ook zo vlot gaat. Heb de app al op de telefoon staan, maar daar kan ik nog niets mee doen...Ik hoop dat ik de PIB vlug heb.Rox92 schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:49:
Vorige week al buiten de inkoop inventarisatie eentje besteld voor een mooie prijs. Die is vandaag geleverd en ik moet zeggen dat de bouwkwaliteit mij niet tegen valt. Het voelt ontzettend stevig allemaal. Ook de kabel die erbij zit is behoorlijk dik.
De grootste uitdaging was om hem naar zolder te krijgen, maar als je hem optilt aan de handvatten die erbij zitten ging dat redelijk. Ik had nog niet de wielen gemonteerd dus dat scheelde ook wat hoogte.
Toen het instellen van de marstek. Daar had ik wel even de zenuwen van aangezien mijn wifi niet heel best is. Ik heb al een repeater op mijn slaapkamer op de 1e verdieping en 2.4 en 5 ghz netwerk gescheiden, maar het was appeltje eitje. De telefoon verbonden met het 2.4 ghz netwerk, de p1 meter als eerste gekoppeld. Daarna de batterij die gelijk om een update vroeg en het zaakje werkte. Was geleverd met 80% stroom dus hij is nu lekker aan het volladen. Top!
Zo even kort zie ik dat hij niet perfect de 0 houd maar schommelt het totale verbruik tussen -50 en +50 watt. Doe ik het voor.
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Ander account aangemaakt, dan werkt de huidige kortingscode wel!
[ Voor 32% gewijzigd door Maarten69 op 13-05-2025 15:03 ]
8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA
Bedankt! Heb ik gedaan. Ik heb Joey een mail gestuurd.DSSW schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 14:34:
[...]
Neem met hen contact op en vraag of ze het verschil willen terugstorten.
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.