Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:34

d3x

SatScan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:45:
[...]

1). Kan het zijn dat je dan via de cloud naar de CT etc. kijkt en niet via een lokale verbinding met de batterij. Via de cloud heb ik ook regelmatig dat de CT niet groen wordt en traag is. Ze zijn nog nieuwe servers aan het inrichten heb ik begrepen. De keerzijde van een succes...

2). Als je concreet maakt wat ik in de TS erbij moet zetten dan doe ik dat! Nu begrijp ik het nog niet helemaal.

Alvast dank! Sharing = Caring...
@SatScan als ik dit verhaal lees heb ik de indruk dat een enkele app met 1 account vecht met onderdelen die in 2 netwerk ranges zitten vooral dan met de link tussen CT en MT. De enige oplossing momenteel is om andere account te hebben. Maar ik heb nog geen SW in de APP gezien om tussen accounts te switchen, enkel uitlog van account

volgens mij kan dit enkel met 2 account maar dan de omgeving delen met iemand. dus ieder eigen account en beide aan elkaar delen. Kan dit niet testen maar wie in deze situatie zit feel free _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door d3x op 08-05-2025 14:16 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dodvip123 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 13:52:
[...]

Nee, wat jij zegt heb ik ook wel eens - refresh lost dat meestal op. In de situatie hierboven echt CT verbinding verloren gegaan (zowel cloud als eigen netwerk), moest opnieuw instellen. Vermoed door conflict dat mijn twee batterijen ook met de HW P1 ouders wilde verbinden (en dat gaat natuurlijk niet) vandaar verloren verbinding.

[...]

Nu staat er onder Kan ik met meerdere personen de Batterij uitlezen en besturen? het volgende:
Ja dat kan! HIER word uitgelegd hoe je dit kunt instellen.

Graag aanpassen naar:
Ja dat kan! HIER word uitgelegd hoe je dit kunt instellen. Let wel dit kan conflicten geven, zie hier.
Done (y)

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V154 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enter81
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:20
Algemene vraag:
Waarom zijn de prijzen van Marstek Nederland niet gelijk aan Marstek eu ?
O.a. de versie 5.12kWh zit meer al 100 euro verschil in
Beetje vreemd met een Europa

[ Voor 19% gewijzigd door enter81 op 08-05-2025 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 14:30

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
enter81 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:11:
Algemene vraag:
Omdat Marstek.nl een installateur is die de domeinnaam heeft gekocht, en hier een webshop van gemaakt heeft

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
enter81 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 15:11:
Algemene vraag:
Als je op die NL site de bestelling niet betaalt (stopt bij IDEAL)
krijg je waarschijnlijk 24-48 uur later een email met een 100 euro kortingsbon.
Dat was voor mij de reden om hem toch maar echt te kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wfsEB-gl38UoZ58-By-R6gboc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FGD0J41lKDPkZcFQLLgaExDZ.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08

S2S

vanpeers schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:01:
[...]

[...]

Even kijken wat de interesse is, gezien de vorige zeer snel gegaan is komt waarschijnlijk nog wel een kortingsactie aan. ;-)

Er vanuit gaande van:
- Zelfde prijs €1475 incl btw en verzending
- P1 meter CT003
- Korte levertermijn (voorraad)

Link naar interessepeiling:
https://docs.google.com/s...Vx7tdd9A/edit?usp=sharing
Nice, momenteel weg van huis , dan plaats ik me ook in bestand , maar ik denk dat een tweede accu hier perfect zou zijn. Nu na ongeveer 3 maanden te hebben gedraaid met 1.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekops
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:59
Ik zag een filmpje op youtube over de rte van de Marstek 5,12kwh , dat die laag zou zijn en dat dit komt door de grootte van de omvormer namelijk 2500W. Echter lees ik op de website van Marstek dat deze batterij een micro-omvormer heeft van 800W, die de efficiëntie optimaliseert en verlies van energie door omvormers voorkomt. Dit betekent tot 30% hogere efficiëntie vergeleken met grotere traditionele omvormers. Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit?

[ Voor 9% gewijzigd door ekops op 08-05-2025 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerooon-tje
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 16:10
[...]

[...]

Even kijken wat de interesse is, gezien de vorige zeer snel gegaan is komt waarschijnlijk nog wel een kortingsactie aan. ;-)

Er vanuit gaande van:
- P1 meter CT003

ik kwam via mydealz op de volgende site:

https://sl-elements.com/e...em?variant=49605848596747

Op de betaalpagina ging er nog eens 188 euro met de CODE: VENUSE
(werkt alleen als je de Steuersatz op 0 zet)

Let op het is zonder P1 meter en er komt 75 euro verzendkosten bij naar NL...
Levering verwacht 05-06-2025.

ik heb het maar eens geprobeerd en betaald met Klarna (betalen na levering)

zouden ze het belastingtarief nog naheffen... na / tijdens levering van de thuisbatterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wilde eens voorleggen wat men er hiervan vind en zo ja of we dat massaal zouden wilen melden bij marstek

er zijn er die gebruik willen maken van de backup functie samen met het opladen via de solar
op dit moment worden dan als ik het goed heb de omvormers van de solar abrubt uitgeschakeld als de accu 100% is en het voltage oploopt omdat de solar blijft produceren, wat niet goed is voor de omvormers omdat met enige regelmaat te moeten doen.

nu is er een standaard die al jaren verplicht is en dat is freq shifting
als dit gebeurd ( in off grid modus ) dan zullen de solar omvormers daarop moeten reageren
dus 50,5 betekend 50% minder ( voorbeeld waarde ) en 49.5 betekend dat ze voll mogen leveren.

op deze manier kan de martsek ( als deze software matig en hardware dit kan ) de solar regelen als de accu bijna vol is en als hij weer leger raakt de solar weer opstarten.
zonder een communicatie protocol of extra hardware.
is eigenlijk best een mooie functie en heet VDE-4105 is al jaren standaard in solar omvormers dat ze daarop moeten reageren,

[ Voor 6% gewijzigd door Maxwp op 08-05-2025 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:44

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Maxwp schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:25:
wilde eens voorleggen wat men er hiervan vind en zo ja of we dat massaal zouden wilen melden bij marstek

er zijn er die gebruik willen maken van de backup functie samen met het opladen van de solar
op dit moment worden dan als ik het goed heb de omvormers van de solar abrubt uitgeschakeld wat niet goed is.

nu is er een standaard die al jaren verplicht is en dat is freq shifting
als dit gebeurd ( in off grid modus ) dan zullen de solar omvormers daarop moeten reageren
dus 50,5 betekend 50% minder ( voorbeeld waarde ) en 49.5 betekend dat ze voll mogen leveren.

op deze manier kan de martsek ( als deze software matig en hardware dit kan ) de solar regelen als de accu bijna vol is en als hij weer leger raakt de solar weer opstarten.
zonder een communicatie protocol of extra hardware.
is eigenlijk best een mooie functie en heet VDE-4105 is al jaren standaard in solar omvormers dat ze daarop moeten reageren,
Dat zou inderdaad een zeer mooie optie zijn als ze dit kunnen implementeren. Volgens mij zit dat ook standaard in de (duurdere) systemen van bijvoorbeeld Victron.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
antonboonstra schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:29:
[...]

Dat zou inderdaad een zeer mooie optie zijn als ze dit kunnen implementeren. Volgens mij zit dat ook standaard in de (duurdere) systemen van bijvoorbeeld Victron.
klopt dat is daar standaard en het zou echt top zijn als dat bij de marstek ook zou kunnen
het zou het app ineens een stuk beter maken en zeker in offgrid de perfecte oplossing zeker ook qua prijs verhouding dan.
met solar en ( 2 accus maar 1 zou in nood ook nog kunnen ) 1 accu kom ik lente, herfst en natuurlijk de zomer geheel op zon de dag en nacht door.
met natuurlijk beetje op het verbruik letten
dus bij stroom uitval of gewoon omdat je off grid woont maakt het dan zeer intressant
dus zou zeggen meld deze wens via de app , hoe meer mensen hoe eerder ze er naar gaan kijken ( en hoop niet dat ze het dan pas in nieuwe modellen mogelij maken haha )

[ Voor 30% gewijzigd door Maxwp op 08-05-2025 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Djerooon-tje schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:21:
[...]

ik kwam via mydealz op de volgende site:

https://sl-elements.com/e...em?variant=49605848596747

Op de betaalpagina ging er nog eens 188 euro met de CODE: VENUSE
(werkt alleen als je de Steuersatz op 0 zet)

Let op het is zonder P1 meter en er komt 75 euro verzendkosten bij naar NL...
Levering verwacht 05-06-2025.

ik heb het maar eens geprobeerd en betaald met Klarna (betalen na levering)

zouden ze het belastingtarief nog naheffen... na / tijdens levering van de thuisbatterij?
Ik vermoed dat ze niet leveren... wat ik elders lees is dan de beste optie is om ergens over de grens te gaan ophalen aangezien ze te groot zijn voor een postvak bezorging vlak over grens.

Maar nu weer on-topic!

We hebben inventarisatie lopen voor Venus batterijen interesse in NL/BE tegen een scherpe prijs.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V154 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:02
Gezien de lijst is er naar mijn idee voldoende animo om ergens een goede inkoopprijs te krijgen. ;)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdK
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 12:32
Nou, vandaag dan eindelijk de v114 ontvangen voor de CT003, en direct geïnstalleerd. Gisteren al de v152 voor de Venus.
De CT003 werkt nog niet. De blauwe grafieklijn blijft op 0. (NB: Ook in het venus gedeelte van de Marstek app geen bewegende grafieklijnen voor de 3 verschillende fasen).

Mijn simpele eerste lekenconclusie: Mijn Landis & Gyr E350 SMR 5.0 in een oudere behuizing (P1 poort achter klepje op voorkant) wordt nog niet ondersteund. Het gekke is: bij steeds opnieuw installeren van de ct003 wordt de Kaifa MA304C-P1 als default gebruikt. zegt dat iets of is dat bij iedereen standard?

Om nog meer tests uit te voeren zou ik een Homewizard kunnen kopen, maar eigenlijk wil ik een 2e Venus en heb ik sowieso de CT003 nodig.

Iemand nog andere testsuggesties cq oplossingen?

2x Marstek 5,12 v151, CT003 v117, Landis en Gyr E350 ZMF110CCtFs2 smr 5.0 3 fasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-08 17:12
RvdK schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:41:
Nou, vandaag dan eindelijk de v114 ontvangen voor de CT003, en direct geïnstalleerd. Gisteren al de v152 voor de Venus.
De CT003 werkt nog niet. De blauwe grafieklijn blijft op 0. (NB: Ook in het venus gedeelte van de Marstek app geen bewegende grafieklijnen voor de 3 verschillende fasen).

Mijn simpele eerste lekenconclusie: Mijn Landis & Gyr E350 SMR 5.0 in een oudere behuizing (P1 poort achter klepje op voorkant) wordt nog niet ondersteund. Het gekke is: bij steeds opnieuw installeren van de ct003 wordt de Kaifa MA304C-P1 als default gebruikt. zegt dat iets of is dat bij iedereen standard?

Om nog meer tests uit te voeren zou ik een Homewizard kunnen kopen, maar eigenlijk wil ik een 2e Venus en heb ik sowieso de CT003 nodig.

Hier exact hetzelfde gehad met een CT003 op een actieve HW P1 splitter. Mocht jij ook een P1 splitter gebruiken sluit de CT003 dan eens aan op een andere splitter poort.
Ik deed hetzelfde en had vervolgens gelijk goede data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:44

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Maxwp schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:30:
[...]

klopt dat is daar standaard en het zou echt top zijn als dat bij de marstek ook zou kunnen
het zou het app ineens een stuk beter maken en zeker in offgrid de perfecte oplossing zeker ook qua prijs verhouding dan.
met solar en ( 2 accus maar 1 zou in nood ook nog kunnen ) 1 accu kom ik lente, herfst en natuurlijk de zomer geheel op zon de dag en nacht door.
met natuurlijk beetje op het verbruik letten
dus bij stroom uitval of gewoon omdat je off grid woont maakt het dan zeer intressant
dus zou zeggen meld deze wens via de app , hoe meer mensen hoe eerder ze er naar gaan kijken ( en hoop niet dat ze het dan pas in nieuwe modellen mogelij maken haha )
Ik heb 'm toegevoegd aan de wensenlijst. Nu nog extra stemmen hiervoor zien te krijgen.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • +2 Henk 'm!
antonboonstra schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 16:50:
[...]

Ik heb 'm toegevoegd aan de wensenlijst. Nu nog extra stemmen hiervoor zien te krijgen.
om niet in jou aanvulling te gaan editen ( als dat al kan ) zou je erbij willen zetten conform VDE-4105 dan weten ze bij marstek ook meer wat voor normering het is
je voorbeeld SMA gaat over 60hz hoop dat ze snappen dat dit ook voor 50hz zo is.
mss beter even idiot proof maken het is wel marstek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog andere testsuggesties cq oplossingen?j
Alle meters in de lijst testen en als er geen werkt een foto van je meter via feedback sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door PNARI op 08-05-2025 17:20 ]

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdK
PNARI schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:18:
[...]

Alle meters in de lijst testen en als er geen werkt een foto van je meter via feedback sturen.
Nou, geen enkele geselecteerde meter laat een bewegende grafiek zien in de app. Heb inderdaad nu foto doorgestuurd. Weer even afwachten :O

2x Marstek 5,12 v151, CT003 v117, Landis en Gyr E350 ZMF110CCtFs2 smr 5.0 3 fasen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RvdK schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:06:
[...]

Nou, geen enkele geselecteerde meter laat een bewegende grafiek zien in de app. Heb inderdaad nu foto doorgestuurd. Weer even afwachten :O
Vreemd,,, je hebt de externe voeding eraan zitten neem ik aan.
Weet je zeker dat de P1 poort actief is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart Bever
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 20:17
RvdK schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:06:
[...]

Zonde.. Heb je na elke meterselectie ook telkens de 'diagnose' laten uitvoeren?

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdK
SatScan schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 18:23:
[...]

Vreemd,,, je hebt de externe voeding eraan zitten neem ik aan.
Weet je zeker dat de P1 poort actief is?
Idd steeds externe voeding eraan. En tja, ik heb geen idee of die P1 poort goed werkt. Er zit niets anders op dan een Home wizard kopen, en de splitter, daarna weten we meer.
Op zich ben ik voor nu prima tevreden met de Manual stand (ook voor de 2e Venus straks), maar na 1-1-2027 moet die NOM en AI wel gaan werken.

Ik denk ook dat ik bij Liander een nieuwere meter ga aanvragen. Ben benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik had identiek hetzelfde probleem, heb dit in de feedback van de app gemeld en ze hebben mij na een tijdje FW V32 voor de CT003 gepust en probleem was direct opgelost. :)

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Ik heb vandaag mijn 3de MT afgehaald bij Stekker-batterij ( was nog een koopje van tijdens de tweakers actie :1409€ incl btw, kreeg nog extra korting voo zelf afhaling). Ze hebben er nu 500 in stock en er loopt ook een actie met een kortingscode van 150€, komt netto nu op 1699€ incl BTW incl levering.
Ben wel tevreden over Stekker-batterij, goed ontvangen, goede babbel gehad, leuke mensen, ze zijn ook alle afspraken na gekomen en reageerden telkens binnen de 24u op mijn vragen via mail. Ze hebben ook de fabriek in China bezocht en waren onder de indruk van het productie proces en de kwaliteitscontrole.
Mijn derde Marstek was deze namiddag geïnstalleerd in 10 minuten, uit de doos, wielen eronder, stekker erin, update naar V151 en CT003 gekoppeld en klaar. Ik draai nu NOM in 3 fasen totaal met met 3 batterijen, werkt 👍 zoals het zou moeten gaan met een PIB😎
Volgens stekker-batterij komt er nog een hardware aanpassing voor de Venus E, hij zou nog wat kleiner worden, kwestie van nog meer batterijen in een container te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r0VLQlDb3oqsZkce5x8nx3UOeGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T1R5yAfIVPi0EUziJR2DB39O.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door DSSW op 08-05-2025 20:20 ]

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V153 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt1977
  • Laatst online: 27-08 17:14

Maak gebruik van een CT002, dan ben je niet afhankelijk van het type digitale meter.

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilPo
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:01
gisteren de venus uit de inkoopactie geïnstalleerd. Best wel simpel.
kreeg meteen FW gepushed: update V148--> 151 gedraaid

lijkt prima te draaien alleen valt de wifi connectie regelmatig weg;
ik vermoed vanwege nog oude firmware op de CT003

ongetwijfeld domme vragen:
- heb overal lopen zoeken, maar waar kan ik de FW versie van de CT003 vinden waar ik nu op draai?
- v 114 is nog steeds de 'recommended version' als ik het goed begrijp uit eerdere posts?

dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WilPo schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 20:58:
gisteren de venus uit de inkoopactie geïnstalleerd. Best wel simpel.
kreeg meteen FW gepushed: update V148--> 151 gedraaid

lijkt prima te draaien alleen valt de wifi connectie regelmatig weg;
ik vermoed vanwege nog oude firmware op de CT003

ongetwijfeld domme vragen:
- heb overal lopen zoeken, maar waar kan ik de FW versie van de CT003 vinden waar ik nu op draai?
- v 114 is nog steeds de 'recommended version' als ik het goed begrijp uit eerdere posts?

dank voor de hulp
In de app de CT003 selecteren en in instellingen via de feedback de versie V114 aanvragen.
Kijk wel je wifi na, dat is cruciaal voor een goede werking!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilPo
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 18:01
dank voor de snelle reactie!
oude FW lijkt het issue (blijkt V 107 te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:12
Ik ben nu even verward, kan een plugin thuisbatterij stroom leveren aan apparaten buiten de groep waarop ie staat? Complete noobvraag, maar ik ben net begonnen met het verkennen van deze materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MultiPass
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 14:24

MultiPass

Ondertitel

ardana123 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:37:
Ik ben nu even verward, kan een plugin thuisbatterij stroom leveren aan apparaten buiten de groep waarop ie staat? Complete noobvraag, maar ik ben net begonnen met het verkennen van deze materie.
Helemaal geen rare vraag hoor. Ik vraag mij hetzelfde af.
Hoewel ik denk dat die flow net zoiets is als zonnepanelen die het hele huis van gratis stroom voorzien, “over alle groepen”.

ps. Ik heb eergisteren ook een MT besteld bij de importeur.
Ze geven nu trouwens maximaal €200 korting als je hem ergens anders goedkoper aantreft.

Marstek Venus E 5,12Kwh, HW P1, zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

ja mits de activatie van backupstroom, maar er zijn wel randvoorwaarden van die niet terug via net te sturen etc, je kan hier wel al wat info over vinden van tweakers die dit doorgetest hebben.

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:12
d3x schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:42:
[...]

ja mits de activatie van backupstroom, maar er zijn wel randvoorwaarden van die niet terug via net te sturen etc, je kan hier wel al wat info over vinden van tweakers die dit doorgetest hebben.
Dus het is niet courant dat je dat doet? Is het eigenlijk de bedoeling van die gewoon te zetten op de groep waar je de meeste apparaten hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x

d3x

ardana123 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:46:
[...]

Dus het is niet courant dat je dat doet? Is het eigenlijk de bedoeling van die gewoon te zetten op de groep waar je de meeste apparaten hebt?
Het terugleveren gaat standaard via de in/uit stekker die gaat laden en ontladen via je P1 meter op auto (noemen ze hier veelal NOM) of manueel afh van je setting.

De backup is een extra stopcontact waar je in nood eigenlijk iets zou kunnen ophangen als bv het algemene net plat ligt. dan neem je een verlengkabel en koppel je de diepvriezer als voorbeeld. Het is in de verste niet de bedoeling om dit terug aan je algemeen net te gaan koppelen op die manier. Je kan best even wat verder lezen hier op het forum, zoek evn op "backup"

Hame / Marstek / Duravolt 5,12kWh plug en play thuisaccu

het is de bedoeling en sterk aangeraden om die op een eigen groep te zetten en rekening te houden met je fases als je er meerdere hebt. bets even de TS goed doorlezen..

[ Voor 11% gewijzigd door d3x op 08-05-2025 21:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik denk dat anderen je vraag niet helemaal goed begrijpen. Het is namelijk momenteel eigenlijk helemaal niet relevant op welke groep je stroom je teruglevert en op welke groep je stroom gebruikt. Zolang je ze achter dezelfde energiemeter hebt staan, zal dit tegen elkaar weggestreept worden door de slimme meter.

Voor de belasting van het stroomnet etc. zijn er wel bepaalde voorkeuren, maar als je gewoon 1 batterij gebruikt om iets minder stroom in te voeren van het net, maakt het financieel niet uit op welke groep je het zet.

Ik ben al de hele dag bezig om de beginpost te herschrijven. Kijk morgen even opnieuw, ik denk dat er dan veel duidelijke informatie in te vinden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRoeske
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-07 08:00
Vandaag mijn ct003 (marstek) geinstalleerd en aangesloten op de p1 meter.

Werd gelijk opgepakt door bluetooth en maakt ook verbinding met wifi (aldus de app). Draait op v107, heb v114 verzocht.

Echter:
- wanneer ik buiten bluetooth range ga, kan ik in de app niet langer de meter benaderen. Lijkt alsof wifi verbinding geen stand houdt? Zodra ik weer bluetooth connect zie ik wel de live meterstand (cumulatief, niet per fase).
- wanneer ik de meter probeer toe te voegen op mijn batterijen staat deze wel als beschikbaar (want: toegevoegd in de app), maar als ik de meter wil ‘configureren’ krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden en de graag of de p1 wel in hetzelfde netwerk zit (ja!). Batterijen draaien op v151.

Is er een manier om in de app de ip-adressen van de devices te achterhalen zodat ik netwerk kan monitoren/connectiviteit kan controleren? Het lijkt namelijk ook alsog de macadressen in de app niet overeen komen met de macadressen die ik in mijn router heb (op basis van verbonden node en ‘trial and error’ door devices uit te schakelen).

Netwerksituatie thuis:
- deco mesh netwerk
- 1 los access point bedraad verbonden
- alles binnen 1 subnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MultiPass schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Helemaal geen rare vraag hoor. Ik vraag mij hetzelfde af.
Hoewel ik denk dat die flow net zoiets is als zonnepanelen die het hele huis van gratis stroom voorzien, “over alle groepen”.

ps. Ik heb eergisteren ook een MT besteld bij de importeur.
Ze geven nu trouwens maximaal €200 korting als je hem ergens anders goedkoper aantreft.
200 boven op hun prijs of 200 exsttra op die lagere prijs ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MultiPass
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-06 14:24

MultiPass

Ondertitel

Maxwp schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:12:
[...]
200 boven op hun prijs of 200 exsttra op die lagere prijs ?
Ze matchen de prijs. Zie website.

Marstek Venus E 5,12Kwh, HW P1, zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

PRoeske schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:02:
Is er een manier om in de app de ip-adressen van de devices te achterhalen zodat ik netwerk kan monitoren/connectiviteit kan controleren? Het lijkt namelijk ook alsog de macadressen in de app niet overeen komen met de macadressen die ik in mijn router heb (op basis van verbonden node en ‘trial and error’ door devices uit te schakelen).
Ik denk dat je in de app de Bluetooth-mac adressen ziet. Zelf heb ik de apparaten (die zich gemakshalve allemaal wlan0 noemen, wat mij meer de naam een netwerkadapter lijkt dan een hostname maar goed 8)7) uit elkaar kunnen halen door signaalsterkte. De C003 staat een meter onder het accesspoint en heeft dus een aanzienlijk beter signaal dan de accu :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wel binnen de zelfde fase, ja. Stroom verdeelt zich. Maar anders gaat het middenspanningsnet op, omdat L1, L2 en L3 fysiek gescheiden zijn tot aan de trafo. Je energiemeter streept het met elkaar af, momenteel, in NL. Dat heeft een populair woord, salderen :9

Acties:
  • +7 Henk 'm!
graceful schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:57:
[...]

Wel binnen de zelfde fase, ja. Stroom verdeelt zich. Maar anders gaat het middenspanningsnet op, omdat L1, L2 en L3 fysiek gescheiden zijn tot aan de trafo. Je energiemeter streept het met elkaar af, momenteel, in NL. Dat heeft een populair woord, salderen :9
Dit heeft, in Nederlandse termen in elk geval, niets met salderen te maken. Het rekenkundig op 0 houden van de meter door het verrekenen van de fasen met elkaar is altijd al gebeurd en zal ook onvoorziene tijd zo blijven. De slimme meter heeft eigenlijk maar 2 telwerken, 1 voor geleverde en 1 voor teruggeleverde stroom. Er bestaat geen telwerk per fase en als deze al zou bestaan wordt deze niet gebruikt. Alhoewel het technisch wel mogelijk zal zijn om stroom per fase te gaan berekenen, verwacht ik niet dat dit gaat gebeuren. Daarvoor is het effect op wijkniveau gewoon te laag. Dan zou ik eerst verwachten dat ze je gaan afrekenen op Power Factor: daarvan is het effect veel groter! Volgens mij is dit alles in België niet anders.

Salderen houdt in dat ingevoede en teruggeleverde stroom met elkaar verrekend worden. Dit gebeurt echter pas na het verrekenen van de fasen met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LKVBHD
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 24-08 20:39
DePrutser schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:07:
[...]

Dus je hebt problemen met je app connectie. Wil ook graag bt verbindingen maar je wil niet updaten omdanks dat de nieuwe firmware je problemen oplost?
Nou, neuh. Zoals ik schreef kan ik via BT prima verbinden, en werken ct003 en batterij wel gewoon samen. Of nieuwe firmware “mijn problemen” oplost is geen gegeven, misschien zorgt het voor nieuwe problemen. Batterij is inmiddels wel weer via cloud te benaderen (CT003 nog steeds alleen via BT maar geeft dan wel een groen wifi-icoontje haha) dus denk dat het gewoon een server-hickupje was. Batterij-update wordt aangeboden, maar nog niet voor de CT, vind het dan overbodige moeite om support lastig te vallen als de basisfunctie (NOM) top werkt. Dank voor de toon.

p.s. het is patat en de enige juiste saus is oorlog })

[ Voor 15% gewijzigd door LKVBHD op 09-05-2025 00:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
pascallj schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 23:54:
[...]

Dit heeft, in Nederlandse termen in elk geval, niets met salderen te maken. Het rekenkundig op 0 houden van de meter door het verrekenen van de fasen met elkaar is altijd al gebeurd en zal ook onvoorziene tijd zo blijven. De slimme meter heeft eigenlijk maar 2 telwerken, 1 voor geleverde en 1 voor teruggeleverde stroom. Er bestaat geen telwerk per fase en als deze al zou bestaan wordt deze niet gebruikt. Alhoewel het technisch wel mogelijk zal zijn om stroom per fase te gaan berekenen, verwacht ik niet dat dit gaat gebeuren. Daarvoor is het effect op wijkniveau gewoon te laag. Dan zou ik eerst verwachten dat ze je gaan afrekenen op Power Factor: daarvan is het effect veel groter! Volgens mij is dit alles in België niet anders.

Salderen houdt in dat ingevoede en teruggeleverde stroom met elkaar verrekend worden. Dit gebeurt echter pas na het verrekenen van de fasen met elkaar.
Ha, met het populair woord doelde ik niet op het extern salderen. Maar ik begrijp de verwarring.

De energiemeter houd wel degelijk (gelukkig) per fase bij. Dit zijn namelijk echt fysiek gescheiden kabels. De telwerken waar je het over hebt, is puur om te matchen met de analogie denkwijze.

Ik doelde verder niet op een financieel effect.

Acties:
  • +16 Henk 'm!
Ik heb vandaag (of eigenlijk gisteren) de TS herschreven, uitgebreid en anders gestructureerd. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk FAQ te verwerken in een lopende tekst in de juiste categorie. Tevens ook zoveel mogelijk van mijn bestaande kennis toegevoegd.

Ook staat er nu een kopje nieuws bovenaan. Hier kan je de laatste belangrijke dingen vinden. Dit is als aanvulling op het lezen van gepinde berichten. Ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het hele topic wil doorlezen.

Mocht je even tijd hebben, lees het even opnieuw door want er is een hoop veranderd. In elk geval even kijken als je een vraag hebt, of die niet ondertussen toevallig al beantwoord is in de vernieuwde post.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kurt1977
  • Laatst online: 27-08 17:14
Ik ben eigenlijk best tevreden over hoe rustig het is gebleven na de verwachte Big Boom in het kader van de groepsaankoop. Ik had een overvloed aan vragen verwacht, maar dat is gelukkig beperkt gebleven, wat aangeeft dat de voorbereiding haar vruchten heeft afgeworpen.

_/-\o_

Een oprechte dank aan iedereen die in de pré-fase alles grondig getest en duidelijk gedocumenteerd heeft. Jullie inzet heeft hier duidelijk een verschil gemaakt.

Dank jullie wel!

_/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door kurt1977 op 09-05-2025 07:00 ]

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRoeske
<Reactie verwijderd - vraag was al beantwoord (het is nog vroeg, was blijkbaar nog niet onderaan de pagina) >

[ Voor 93% gewijzigd door PRoeske op 09-05-2025 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

MultiPass schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 22:41:
[...]

Ze matchen de prijs. Zie website.
Kan je website even linken?

Lol recyclagekosten voor België via marstek size zelf.....173 euro. Grapjassen...

Btw stekker batterij is 1699 zonder P1 meter. (Ct002 is 20euro extra en P1 is 49), met code krijg je 150 euro korting.

[ Voor 12% gewijzigd door SadisticPanda op 09-05-2025 07:46 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:53
@SadisticPanda welke code?
Ben aan het kijken voor 3 tot 5 te kopen…

[ Voor 19% gewijzigd door Icekiller2k6 op 09-05-2025 08:47 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:57
Vandaag mijn ct003 (marstek) geinstalleerd en aangesloten op de p1 meter.

Werd gelijk opgepakt door bluetooth en maakt ook verbinding met wifi (aldus de app). Draait op v107, heb v114 verzocht.

Echter:
- wanneer ik buiten bluetooth range ga, kan ik in de app niet langer de meter benaderen. Lijkt alsof wifi verbinding geen stand houdt? Zodra ik weer bluetooth connect zie ik wel de live meterstand (cumulatief, niet per fase).
- wanneer ik de meter probeer toe te voegen op mijn batterijen staat deze wel als beschikbaar (want: toegevoegd in de app), maar als ik de meter wil ‘configureren’ krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding tot stand gebracht kan worden en de graag of de p1 wel in hetzelfde netwerk zit (ja!). Batterijen draaien op v151.

Netwerksituatie thuis:
- deco mesh netwerk
- 1 los access point bedraad verbonden
- alles binnen 1 subnet.
Ik weet niet of je het al werkend hebt gekregen. Maar anders ook voor andere wellicht. Ik heb gisteren mijn nieuwe Mesh setup geinstalleerd een TP-Link Deco XE75 set om de dekking met name voor mijn 3 batterijen te verbeteren. Alles draaide goed met mijn google wifi mesh(alleen batterijen staan nu op een tijdelijk plek ivm met wifi dekking) Na installatie van Deco set kon ik de CT003 niet meer aan de batterijen gekoppeld krijgen. Na zoeken (staat ergens in dit topic gemeld) en proberen kwam ik er achter dat de Deco standaard ingesteld staat op subnet 255.255.252.0. Na dit gewijzigd te hebben naar 255.255.255.0 kon ik de CT003 weer koppelen en werkt alles weer zoals voorheen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:40:
Staat erboven "PreOrder150"

Let op, wel zonder ct002/3 apart te bestellen.

Edit. Na 7! Hw P1 te ontvangen, werkt er eindelijk eentje. Blijkbaar rotte batch volgens de helpdesk.

[ Voor 16% gewijzigd door SadisticPanda op 09-05-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:40:
Neem zeker contact op met stekker-batterij als je er 3-5 wil kopen, ze zullen nog wel een commerciële inspanning doen, daar ben ik vrij zeker van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Gisteren een bericht van Tiber gekregen over de nieuwe dynamische tarieven per kwartier vanaf 12 juni a.s.
Als ik kijk hoe dat er vandaar in bijvoorbeeld Duitsland al aan toe gaat, dan biedt dat een zeer interessant scenario voor thuisbatterijen. Zie de grafiek hieronder met de kwartierprijzen in het roze en de uurprijzen in het blauw.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML4gi59R5mh4rvJfEY1YFB-oYXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FEdb5WFFY8W0tKdYX09AEwV8.png?f=fotoalbum_large
Bron: https://newtransparency.e...2C%22tz%22%3A%22CET%22%7D

Tot het middaguur beginnen de uren duur (ontladen!) en eindigen goedkoop (laden!). Tijdens de periode in de ochtend zit er een factor 10 verschil in de prijs gedurende één uur. Dat betekent meer mogelijkheden om meerdere cyclussen met de accu te maken op een dag als vandaag.

(Dat betekent ook dat ik zaken als aansturing warmtepomp e.d. anders moet gaan maken, maar dat is voor een ander topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

LKVBHD schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 00:21:
[...]

Nou, neuh. Zoals ik schreef kan ik via BT prima verbinden, en werken ct003 en batterij wel gewoon samen. Of nieuwe firmware “mijn problemen” oplost is geen gegeven, misschien zorgt het voor nieuwe problemen. Batterij is inmiddels wel weer via cloud te benaderen (CT003 nog steeds alleen via BT maar geeft dan wel een groen wifi-icoontje haha) dus denk dat het gewoon een server-hickupje was. Batterij-update wordt aangeboden, maar nog niet voor de CT, vind het dan overbodige moeite om support lastig te vallen als de basisfunctie (NOM) top werkt. Dank voor de toon.

p.s. het is patat en de enige juiste saus is oorlog })
dat probleem heb ik ook sinds start, is volgens mij een cloud issue. (met v107 en v114)

wifi of 5g is de ct003 niet te connecteren.
kortbij met BT connect gaat het wifi en BT groen en kan je hem monitoren
via elke MT als je naar CT gaat dan werkt de connectie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Iemand naar München geweest voor het event? :-)

Benieuwd naar V3 ....

[ Voor 20% gewijzigd door NoFate op 09-05-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:10
SadisticPanda schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 07:43:
[...]

Kan je website even linken?

Lol recyclagekosten voor België via marstek size zelf.....173 euro. Grapjassen...

Btw stekker batterij is 1699 zonder P1 meter. (Ct002 is 20euro extra en P1 is 49), met code krijg je 150 euro korting.
Zou €74-€124 meer zijn als de kortings actie.
Ga vandaag even navragen vanaf wanneer dit zou zijn.
[...]

[...]

Er vanuit gaande van:
- P1 meter CT003

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:16
Mr_Big schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:10:
Gisteren een bericht van Tiber gekregen over de nieuwe dynamische tarieven per kwartier vanaf 12 juni a.s.
Als ik kijk hoe dat er vandaar in bijvoorbeeld Duitsland al aan toe gaat, dan biedt dat een zeer interessant scenario voor thuisbatterijen. Zie de grafiek hieronder met de kwartierprijzen in het roze en de uurprijzen in het blauw.

[Afbeelding]

Tot het middaguur beginnen de uren duur (ontladen!) en eindigen goedkoop (laden!). Tijdens de periode in de ochtend zit er een factor 10 verschil in de prijs gedurende één uur. Dat betekent meer mogelijkheden om meerdere cyclussen met de accu te maken op een dag als vandaag.

(Dat betekent ook dat ik zaken als aansturing warmtepomp e.d. anders moet gaan maken, maar dat is voor een ander topic)
Is het laad/ontlaad vermogen niet veel te laag om daar serieus voordeel mee te behalen? Kan me voorstellen dat als je met 10kWh kan laden/ontladen het voordeel kan bieden, maar met 2,5kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Big schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:10:

[Afbeelding]

Wat interessant dat de kwartierprijzen van Duitsland al geplaatst worden, want alleen Frankrijk, Noorwegen en Polen zitten momenteel op kwartierprijzen voor de day-ahead markt zover ik weet.

Ook is het nog geen zekerheid dat de kwartierprijzen doorgezet gaan worden. Dat lees je nergens bij de energieleveranciers, maar er wordt pas aan het einde van deze maand gestemd over het voorstel. EPEX heeft zelf aangegeven dat ze al tegen gaan stemmen! De systemen en algoritmes zouden er nog niet klaar voor zijn. En als degene die de systemen beheert, al zegt dat ze er niet klaar voor zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:53
iemand al iets gehoord over de nieuw aangekondigde producten
https://www.prnewswire.co...th-marstek-302448660.html
2. VENUS X: Dual-Mode AC-Coupled Solar Storage Solution

Adaptable Installation: Switch between DIY plug-and-play mode and professional setup, seamlessly compatible with existing solar systems.
Scalable Capacity: Start with a single 5.12 kWh battery pack and expand up to 30.72 kWh with six packs, supported by V-Boost Battery to maximize efficiency.
Real-Time Energy Management: Upgrade to a 10.1" HD Touchscreen for Real-Time Energy Management.
lijkt me dus de rechtstreekse opvolger

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jelleeelco schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:27:
[...]

Is het laad/ontlaad vermogen niet veel te laag om daar serieus voordeel mee te behalen? Kan me voorstellen dat als je met 10kWh kan laden/ontladen het voordeel kan bieden, maar met 2,5kWh?
Laden en ontladen is in KW niet in kwh ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:46:

[...]

Ziet er wel knap uit maar zal wel de eerste jaren niet aan 300€/kwh verkocht worden vrees ik.

En wij hebben het voordeel, als je nu 15kwh hebt dan heb je 3 aparte systemen met 3 omvormers, valt er ééntje uit dan heb je er nog 2...en je hebt "wisselstukken" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 18:49
DSSW schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:33:
[...]

Ziet er wel knap uit maar zal wel de eerste jaren niet aan 300€/kwh verkocht worden vrees ik.

En wij hebben het voordeel, als je nu 15kwh hebt dan heb je 3 aparte systemen met 3 omvormers, valt er ééntje uit dan heb je er nog 2...en je hebt "wisselstukken" ;)
https://eu.marstekenergy.com/de-de/pages/marstek-venus-x

ziet er zeker gelikt uit, vooral met dat (optionele) kleurendisplay erop!

Ook wel interessant dat er gesproken wordt over een Open API:
Open API-Integration, grenzenlose Möglichkeiten

MARSTEK VENUS X verfügt über eine offene, standardisierte API für die nahtlose Integration mit Drittanbieter-Energie-Management-Systemen (EMS). Egal, ob Sie benutzerdefinierte Steuerungsstrategien entwickeln oder mit Smart-Home-Plattformen synchronisieren – der Zugriff auf Echtzeitdaten und die Systemsteuerung ermöglichen es Ihnen, ein flexibles, intelligentes Energie-Ökosystem zu schaffen, das genau auf Ihre Bedürfnisse zugeschnitten ist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PRoeske
Rusty schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 08:43:
[...]

Ik weet niet of je het al werkend hebt gekregen. Maar anders ook voor andere wellicht. Ik heb gisteren mijn nieuwe Mesh setup geinstalleerd een TP-Link Deco XE75 set om de dekking met name voor mijn 3 batterijen te verbeteren. Alles draaide goed met mijn google wifi mesh(alleen batterijen staan nu op een tijdelijk plek ivm met wifi dekking) Na installatie van Deco set kon ik de CT003 niet meer aan de batterijen gekoppeld krijgen. Na zoeken (staat ergens in dit topic gemeld) en proberen kwam ik er achter dat de Deco standaard ingesteld staat op subnet 255.255.252.0. Na dit gewijzigd te hebben naar 255.255.255.0 kon ik de CT003 weer koppelen en werkt alles weer zoals voorheen.
Dit lost mijn probleem met de Marstek niet op, maar wel 2 andere problemen op het netwerk.

Nooit aan gedacht om naar te kijken omdat ik niet anders gewend ben dan dat consumer producten standaard op 255.255.255.0 draaien 🙈.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelleeelco
DSSW schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:27:
[...]

Laden en ontladen is in KW niet in kwh ;)
Je bedoelt kW ipv KW. Helemaal gelijk hoor, maar als je dan toch de behoefte voelt om te corrigeren ipv inhoudelijk te reageren, doe het dan wel goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-08 16:29
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 09:46:

[...]

En een ethernet aansluiting :)

Maar die MARSTEK MARS II is een directe concurrent van een sigenergy sigenstore heel vet! Met Bidirectionele DC lader en al. mooie volgende stap!

De 3 nieuwe producten lijken alleen allemaal op elkaar, maar zijn toch anders. rare move? of whitelabel?

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bommel schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:39:
[...]

https://eu.marstekenergy.com/de-de/pages/marstek-venus-x

ziet er zeker gelikt uit, vooral met dat (optionele) kleurendisplay erop!

Ook wel interessant dat er gesproken wordt over een Open API:

[...]
Ziet er echt wel vet uit :)

Techniek staat niet stil, wat vandaag de max is zal morgen al achterhaald zijn, dat zal zo blijven.

Ben wel curieus naar de prijzen en levertermijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jelleeelco schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:05:
[...]

Je bedoelt kW ipv KW. Helemaal gelijk hoor, maar als je dan toch de behoefte voelt om te corrigeren ipv inhoudelijk te reageren, doe het dan wel goed :).
:D :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gely
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:38
Wilde net de Marstek 5.12 kWh bestellen bij stekker-batterij.nl , gratis levering in België, korting van 150€ via "preorder150" code. Bij het afrekenen zag ik plots € 41.12 verwerkingskosten staan.
Goed geprobeerd zou ik zeggen en heb de aankoop dan maar geannuleerd. Niet netjes!

.BE [#] Solar: 4.6 kWp / 20x Sanyo HIP-HDE1 230W op ZW / Praktijk 4.3 kWp - 2 x SMA Omvormer - 2 x Marstek 5.12 kWh (v153) / BMS v215 - CT003 (v117) - HW P1 [#] Domotica: Homey Pro 2023 + Home Assistant / Influxdb / Grafana [#] TufTuf: VW Tiguan Benzine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@rvinke @Djensen

in de excel gezien, je vragen. 1 batterij werkt met sommige home assistant P1 meter. Heb je meerdere batts, heb je hun meter nodig.

MAAR:

Als je P1 meter in Home assistant iets anders is dan een shelly of een marstek of een HW P1? Dan kan je eventueel via een emulator de batterij aansturen. Let op, zit mogelijks vertraging op.

Beste is een P1 meter die rechstreeks ondersteund wordt. Ikzelf heb een P1 splitter met zowel van HA dongle eraan als de marstek CT003 (en heb nog een shelly en en HW P1 ook :+) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVerga
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
PRoeske schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 10:47:
[...]

Dit lost mijn probleem met de Marstek niet op, maar wel 2 andere problemen op het netwerk.

Nooit aan gedacht om naar te kijken omdat ik niet anders gewend ben dan dat consumer producten standaard op 255.255.255.0 draaien 🙈.
Marstek werkt met broadcasting, dus erg belangrijk dat je subnet mask overal correct staat, want het broadcast adres wordt berekend op basis van het subnet mask.
Ook opletten wanneer je netwerken koppelt, want afhankelijk van wat je doet (vb. 2 routers) gaan de broadcasts er niet doorheen.

Loxone home automation - MT Venus - Shelly Pro 3EM - Unifi UDM Pro - Waveshare Mobus I/F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
matrover schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:12:
[...]

En een ethernet aansluiting :)

Maar die MARSTEK MARS II is een directe concurrent van een sigenergy sigenstore heel vet! Met Bidirectionele DC lader en al. mooie volgende stap!

De 3 nieuwe producten lijken alleen allemaal op elkaar, maar zijn toch anders. rare move? of whitelabel?
Directe concurrent van de Sigenstore? Dat zie ik nog niet zo snel. Sigenstore heeft oplossingen voor full-home backup. Daarnaast is de app met AI een stuk vooruitstrevender dan Marstek, maar kan me vergissen.

Hoop dat Marstek met backup opties komen, icm een lagere prijs zou dat wel heel interessant zijn.

Edit: ze hebben wel whole home backup via hun smartbox! Benieuwd naar de prijzen!

[ Voor 5% gewijzigd door jelleeelco op 09-05-2025 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:10
Toch nog even wachten op de Venus D...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjF40nqgl2FGv6CGJtxe_A5WasU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zh8ijScwMBg5Z24CB6tYLhlx.png?f=user_large

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zo te lezen 1299 voor de omvormer met ik vermoed 2.5kwh
dan kun je in totaal nog 5 toevoegen aan accus dus zonder omvormer voor een totaal van zeg 15kwh max.
600 euro per 2,5kwh?
4299 voor het hele systeem? zou wel erg goedkoop worden en zonze venus e wel de markt uit prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:24:
[...]

dan kun je in totaal nog 5 toevoegen aan accus dus zonder omvormer voor een totaal van zeg 15kwh max.
600 euro per 2,5kwh?
4299 voor het hele systeem? zou wel erg goedkoop worden en zonze venus e wel de markt uit prijzen?
Ik mag hopen dat je voor die prijs inderdaad wel ook een accumodule erbij krijgt en niet alleen de omvormer.

Maar die 600 euro, heb je daar een bron of redenatie van of komt het uit je linker- of rechterduim?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-08 14:53

Bewegende beelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:05
pascallj schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:38:
[...]
Ik mag hopen dat je voor die prijs inderdaad wel ook een accumodule erbij krijgt en niet alleen de omvormer.

Maar die 600 euro, heb je daar een bron of redenatie van of komt het uit je linker- of rechterduim?
Lijkt me niet onmogelijk. De Marstek Jupiter C (met 4 mppt, inverter, touchscreen en 2,56kWh) kan je al voor ~800 euro incl btw te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pms1
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-08 20:57
[...]

Mijn verwachting is dat "onze" Venus-E nog maar kort te koop is.
Ontwikkeling gaat heel snel. Hopen dat de support wèl blijft. (vooral de app)

Sinds 15/04/2025: 2x Venus-E. (EMS:V-151, BMS: V-212, CT003: V-114)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:46:
[...]

Lijkt me niet onmogelijk. De Marstek Jupiter C (met 4 mppt, inverter, touchscreen en 2,56kWh) kan je al voor ~800 euro incl btw te vinden.
Maar wel slechts een omvormer van 800 W.

Maar bij nader inzien, het verschil tussen de Venus E en Venus C is ook niet meer dan 600 euro, dus misschien niet heel onredelijk inderdaad.

[ Voor 19% gewijzigd door pascallj op 09-05-2025 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
https://www.marstekenergy.com/pages/marstek-venus-d

Gaat blijkbaar met dezelfde app werken als de Venus E.

Heeft er iemand nog nieuws over de smartbox? Mogelijkheden en prijs?

[ Voor 15% gewijzigd door DSSW op 09-05-2025 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangofrs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-08 13:51
Echter:
Hier draait de CT003 op v110 en heb ik gisteren mijn Marstek kunnen updaten van v148->v151. Net als jij kan ik in de app de meter niet benaderen wanneer ik buiten bluetooth range ga.
Ook merk ik vandaag uit de gegevens van mijn digitale meter dat ik gisteren na de update niet meer NOM heb kunnen draaien, waar dit voorheen perfect werkte. Ik zie in de cijfers dat ik 's nachts vaak gedurende langere periodes heb liggen injecteren. Waarom de Marstek dit gedaan heeft, is me niet duidelijk. Als die geen data van de p1 ontvangt, dan lijkt het me ook logisch dat die dan 'niks' gaat doen (niet laden en niet terugleveren). Ik probeer vanavond na het werk te achterhalen wat er mis gaat.

Hebben er nog mensen het gedrag van 'gedurende een langere periode te veel injecteren' gezien? Dit lijkt me enkel mogelijk te zijn als de batterij ook daadwerkelijk verkeerde data van de CT003 binnenkrijgt.

Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gangofrs schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Hier draait de CT003 op v110 en heb ik gisteren mijn Marstek kunnen updaten van v148->v151. Net als jij kan ik in de app de meter niet benaderen wanneer ik buiten bluetooth range ga.
Ook merk ik vandaag uit de gegevens van mijn digitale meter dat ik gisteren na de update niet meer NOM heb kunnen draaien, waar dit voorheen perfect werkte. Ik zie in de cijfers dat ik gedurende de nacht vaak gedurende langere periodes heb liggen injecteren. Waarom de Marstek dit gedaan heeft, is me niet duidelijk. Als die geen data van de p1 ontvangt, dan lijkt het me ook logisch dat die dan 'niks' gaat doen (niet laden en niet terugleveren). Ik probeer vanavond na het werk te achterhalen wat er mis gaat.

Hebben er nog mensen het gedrag van 'gedurende een langere periode te veel injecteren' gezien? Dit lijkt me enkel mogelijk te mogen zijn als de batterij ook daadwerkelijk verkeerde data van de CT003 binnenkrijgt.
Wat ik even duidelijk wil krijgen bij deze berichten, is of je de meter niet kan benaderen of de hele batterij niet? Ook niet na een refresh?

Want de batterij zelf niet kunnen benaderen is wel een aandachtspuntje.

De meter niet kunnen benaderen is niets nieuws. Het is ondertussen bij ons bekend dat voor v151 eigenlijk v114 van de CT nodig is voor goede werking. Wat dat betreft ook niet handig om 151 te pushen zonder gelijktijdig 114 te pushen.

Ik ben het met je eens dat bij geen data je eigenlijk mag verwachten dat er ook geen actie wordt uitgevoerd, maar de laatst bekende actie aanhouden kan ik vanuit een programmeursperspectief wel begrijpen. Of het handig is, is een tweede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-08 10:14
[...]

Ook merk ik vandaag uit de gegevens van mijn digitale meter dat ik gisteren na de update niet meer NOM heb kunnen draaien, waar dit voorheen perfect werkte. Ik zie in de cijfers dat ik gedurende de nacht vaak gedurende langere periodes heb liggen injecteren. Waarom de Marstek dit gedaan heeft, is me niet duidelijk. Als die geen data van de p1 ontvangt, dan lijkt het me ook logisch dat die dan 'niks' gaat doen (niet laden en niet terugleveren). Ik probeer vanavond na het werk te achterhalen wat er mis gaat.

Hebben er nog mensen het gedrag van 'gedurende een langere periode te veel injecteren' gezien? Dit lijkt me enkel mogelijk te zijn als de batterij ook daadwerkelijk verkeerde data van de CT003 binnenkrijgt.
Mijn ervaringen met updates zijn veelal positief en lossen problemen op, wel herstart ik actief alle Marstek apparaten voor het opnieuw opbouwen van verbindingen (stroom eraf). Mijn inziens is er ergens (marstek of netwerk) caching dat soms conflicten geeft.

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gangofrs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-08 13:51
De hele batterij kan ik niet benaderen, ook niet na refresh. Maar die heb ik eigenlijk nooit kunnen benaderen. Ik kon wel op het CT knopje drukken en vervolgens de metengen van de CT003 min of meer live volgen.

Dat voor v151 van de batterij eigenlijk ook versie v114 van CT003 nodig is, verklaart wel veel...

De laatst bekende actie aanhouden kan ik vanuit een programmeursperspectief ook begrijpen, maar imo zit daar toch ook een limiet in de tijd op. Enkele minuten aanhouden kan, maar veel langer dan dat lijkt me onlogisch.

[ Voor 26% gewijzigd door gangofrs op 09-05-2025 14:43 ]

Skoda Elroq 85 (77KW) | Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V110

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik zie 2 mogelijkheden voor dit fenomeen :
-ofwel blijft hij in de diagnose hangen en dan gaat hij af en toe laden en ontladen met bepaalde waarden
-ofwel krijgt hij verkeerde meetwaarden en doet hij daarom een verkeerde uitsturing

Als bij mij de meting (CT keppeling) volledig wegvalt dan vallen de Marsteks ogenblikkelijk in Standby en doen ze niets meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gangofrs schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:39:
De hele batterij kan ik niet benaderen, ook niet na refresh. Maar die heb ik eigenlijk nooit kunnen benaderen. Ik kon wel op het CT knopje drukken en vervolgens de metengen van de CT003 min of meer live volgen.

Dat voor v151 van de batterij eigenlijk ook versie v114 van CT003 nodig is, verklaart wel veel...
Heb de indruk dat er ook één en ander mis is met de wifi als ik dit lees. Zit je met batterij en CT op een aparte AP? Eventueel eens testen een TP Link of dergelijke heb je al rond de 25-30€. Bij mij was dat de oplossing.
In het begin bij mij ook verbinding met CT die geregeld wegviel, wifi signaal van de batterijen in de app amper 2 streepjes,..ellende en frustratie.

Op aanraden van andere tweakers TpLinkje gekocht en nu al meer dan 6 weken nooit nog een CT verbinding verbroken en wifi signaal van de 3 Marsteks in de app altijd 4 streepje en overal bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skeletje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-08 17:12
DSSW schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:40:
[...]

Ik zie 2 mogelijkheden voor dit fenomeen :
-ofwel blijft hij in de diagnose hangen en dan gaat hij af en toe laden en ontladen met bepaalde waarden
-ofwel krijgt hij verkeerde meetwaarden en doet hij daarom een verkeerde uitsturing

Als bij mij de meting (CT keppeling) volledig wegvalt dan vallen de Marsteks ogenblikkelijk in Standby en doen ze niets meer
2de mogelijkheid. Zelfde nl. gehad met CT003 v107 en batterij v148. 's-nachts laden en overdag als de zonnepanelen volop leveren ontladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

600 euro per 2,5kwh?
Met onze prijzen van de actie zitten we toch ook rond de 4500€ voor 15kwh.
Voordeel blijft bij mij nog steeds dat ik nu 3 keer een omvormer van 2500w heb die kan laden en ontladen wat nuttig is bij mijn 10kwpiek PV, zit nu groot deel van de dag boven de 8000 watt PV productie, die pak ik helemaal mee. En als de EV opgeladen wordt kan ik ook makkelijk laden aan +5000 Watt.

Wat ik ook vaststel is dat 3 batterijen in NOM op een totaal van de 3 fasen wel soepel werkt. Marsteks moeten nu niet altijd tot het maximum gaan, creëren nu heel wat minder geluid en warmte dan toen ik met 1 Marstek werkte, die zat groot deel van de dag rond zijn max vermogen, zowel voor laden als ontladen. Is waarschijnlijk ook wel gunstiger voor de levensduur van de Marsteks.

Blijf zeer tevreden over het concept de werking zoals het nu gaat. Hoop alleen dat ze nog wat doen aan de app, namelijk een totaal overzicht van de batterijen in 1 view zou wel zeer handig zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• capibaragup
  • Laatst online: 27-08 13:27
Ik heb sinds gisteren mijn tweede Marstek draaien. Ik had problemen met mijn ct003 maar heb de nieuwe geïnstalleerd.

Ik moest wachten op de update van de ct van 107 naar 114. Draait eigenlijk mooi nu! Verbonden met een eigen netwerkje waar verder niets op zit.

Mooi om nu ook 2x800w te kunnen ontladen. Overzicht in de app had ik beter verwacht. Ik moet nu wisselen tussen de twee batterijen. In juni stap ik over op Tibber. Mooi dat ik de tarieven van Tibber kan koppelen. Dan kan ik in de winter de batterijen voordelig laden. Draai nu op Auto modus.

Misschien saai verhaal maar ik ben blij dat alles lijkt te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
capibaragup schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:10:
Ik heb sinds gisteren mijn tweede Marstek draaien. Ik had problemen met mijn ct003 maar heb de nieuwe geïnstalleerd.

Ik moest wachten op de update van de ct van 107 naar 114. Draait eigenlijk mooi nu! Verbonden met een eigen netwerkje waar verder niets op zit.

Mooi om nu ook 2x800w te kunnen ontladen. Overzicht in de app had ik beter verwacht. Ik moet nu wisselen tussen de twee batterijen. In juni stap ik over op Tibber. Mooi dat ik de tarieven van Tibber kan koppelen. Dan kan ik in de winter de batterijen voordelig laden. Draai nu op Auto modus.

Misschien saai verhaal maar ik ben blij dat alles lijkt te werken.
Mooi, goed nieuws.
Uw opmerking van de app heb ik vandaag ook nog een keer doorgegeven via de feedback, vraag naar een overzicht waar gebruikers van 2 of meer batterijen in één view een overizcht kunnen krijgen. Staat misschien ook in de "verbeterlijst" hier in het forum. Maar hoe meer dit gevraagd wordt hoe hoger de druk veronderstel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pascallj schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 13:38:
[...]

uit de wijsvinger gezogen
Maar even serieus de 1299 stond erbij vermeld
De rest een educated gokje op basis van die prijzen en wat we nu zien

[ Voor 5% gewijzigd door Maxwp op 09-05-2025 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vind nig degelijker uit zien dan de huidige
Maar neemt ook meer ruimte in beslag.
In de gang zetten us er niet echt meer bij als hij zover naar voren komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31
jbvo schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 23:53:
Afgelopen dinsdag zijn de 3 accu's geleverd. Direct de eerste op wielen gezet en aangesloten, die kreeg ik prima ingesteld. Deze accu draait tot ik modbus printjes heb op manual, elke middag met lage tarieven opladen en in de avond bij hoge tarieven weer ontladen.
In verband met drukte thuis (meivakantie *O* ) zijn de andere 2 (helaas) tot vandaag in de doos blijven staan.

Van de andere 2 accu's is er een met het volgende gedrag:
Na inschakelen een klik en warn lampje aan.
Indien de stekker niet ingeplugd is, valt ie na een seconde of 15 weer uit.
Indien stekker wel ingeplugd is het mogelijk om de accu te vinden via Bluetooth en te koppelen aan Marstek account.
In de app wordt de state of charge roulerend op 80%, 100%, 0 of 9% getoond. Instellen op manual lukt, ik heb een schema ingesteld met alleen opladen met 800W tussen 0:00 en 23:59, maar er gebeurd niets. De warn led gaat in hetzelfde tempo als het rouleren van het percentage uit en aan.

Ik heb de accu al een keer naar factory defaults gezet en opnieuw de installatie doorlopen, helaas geen verschil. Ik heb proberen te zoeken in het topic en de handleiding nog een keer van voor naar achter doorgelezen, maar misschien is hier nog iemand die iets vergelijkbaars heeft gezien?
Intussen bijna een week verder. Afgelopen maandag de eerste berichten richting Duramotion en Marstek gestuurd. Duramotion reageerde vlot, zij verwezen direct naar Marstek voor ondersteuning.
Via de app kreeg ik op woensdag een update van 148 naar 151. Dat gaf geen verbetering. Ook toen de procedures van loskoppelen en met behulp van de aan-/uitknop lang indrukken resetten en de factory defaults nog een keer geprobeerd, maar mocht niet baten.

Marstek reageerde vanmiddag voor het eerst met een bericht:
Hello. Sorry for the inconvenience. Regarding the abnormal operation of your B2 device, please try disconnecting the device from the grid first, and then long press the device power on button to reset the device. After successful reset, observe whether the B2 operation is restored. If you encounter any problems in the future, please do not hesitate to contact us. Best regards.
Deze suggestie had ik hier ook al gekregen en al een aantal keer uitgevoerd (met wisselende tussenpozen), desondanks nog een keer uitgevoerd, maar biedt geen verbetering. Ook nog een keer naar factory defaults zetten haalt niets uit.

Duramotion heeft nu voorgesteld om nog tot maandag te wachten of Marstek met een oplossing of verklaring komt en anders de accu om te wisselen. Dus nog even wat langer wachten... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-08 10:50
Graag wat hulp. Heb mijn Venus E (FW versies V151 en V111) al ca twee weken in huis maar kon deze nog niet gebruiken omdat mijn P1 poort geen data gaf. Liander heeft vanmorgen een nieuwe meter (Kaifa SMR 5.5 MA 105) geplaatst en nu komen de data binnen, zowel met de ct003 en/of de Homewizard dongel.

Helaas gaat de batterij niet laden of ontladen. Heb daarom de aanwijzingen gevolgd van TS gegeven in het begin van de topic, o.a. de app opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd. Batterij naar fabrieksinstellingen. Stekker eruit, aan/uit knop op uit, 10 minuten wachten en later nog eens twee uur wachten, weer aangesloten. Het helpt niet. Geen reactie van de batterij bij NOM, Al of Manuele mode. Wie weet raad? .

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totalen123 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:55:
Graag wat hulp. Heb mijn Venus E (FW versies V151 en V111) al ca twee weken in huis maar kon deze nog niet gebruiken omdat mijn P1 poort geen data gaf. Liander heeft vanmorgen een nieuwe meter (Kaifa SMR 5.5 MA 105) geplaatst en nu komen de data binnen, zowel met de ct003 en/of de Homewizard dongel.

Helaas gaat de batterij niet laden of ontladen. Heb daarom de aanwijzingen gevolgd van TS gegeven in het begin van de topic, o.a. de app opnieuw geïnstalleerd en geconfigureerd. Batterij naar fabrieksinstellingen. Stekker eruit, aan/uit knop op uit, 10 minuten wachten en later nog eens twee uur wachten, weer aangesloten. Het helpt niet. Geen reactie van de batterij bij NOM, Al of Manuele mode. Wie weet raad? .
Wat werkt er wel? Krijg je wel verbinding met de batterij de App? Als je batterij op Manueel zit, stel je dan wel een tijdschema in in Instellingen met een actie wat de batterij op dat moment zou moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepixel
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:46
is de functie CT linksonder in de app groen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaozzz
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-08 20:56
[...]
Ik zie in de cijfers dat ik 's nachts vaak gedurende langere periodes heb liggen injecteren.
_/-\o_

Heb bericht gekregen van support dat het probleem van de herhalende update v151 is opgelost.
Ik heb nu inderdaad geen nieuwe update melding meer.

4WP-O 2WP-W | Mitsubishi E airco | Daikin airco | Marstek Venus-E v151 CT003 v114 1P | HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-08 10:50
pascallj schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:58:
[...]

Wat werkt er wel? Krijg je wel verbinding met de batterij de App? Als je batterij op Manueel zit, stel je dan wel een tijdschema in in Instellingen met een actie wat de batterij op dat moment zou moeten doen?
De batterij is met BT en Wifi verbonden volgens de app en laat de data zien via het CT knopje.
Bij manueel laden ingesteld op 500 w van 1-23 uur/ alle dagen van de week.

[ Voor 8% gewijzigd door Totalen123 op 09-05-2025 17:05 ]

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 18:49
DSSW schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 14:29:
[...]

https://www.marstekenergy.com/pages/marstek-venus-d

Gaat blijkbaar met dezelfde app werken als de Venus E.

Heeft er iemand nog nieuws over de smartbox? Mogelijkheden en prijs?
In dat artikel staat ook: Power your entire home by linking multiple MARSTEK VENUS D modules with the SmartBox

Dan zou de smartbox ook een soort orchestrator/broker worden. Misschien ook voor de Venus E

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totalen123 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:04:
[...]

De batterij is met BT en Wifi verbonden volgens de app en laat de data zien via het CT knopje.
Bij manueel laden ingesteld op 500 w van 1-23 uur/ alle dagen van de week.
En dan gebeurt er ook niks met laden? En de batterij is niet vol? Of zelfde voor ontladen als de batterij niet leeg is? Geen rood waarschuwingslampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bommel schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 17:05:
[...]

In dat artikel staat ook: Power your entire home by linking multiple MARSTEK VENUS D modules with the SmartBox

Dan zou de smartbox ook een soort orchestrator/broker worden. Misschien ook voor de Venus E
en ondertussen is die smarbox er nog niet tewijl die bij de venus ook al was aangekondigd maar wel een hele lijn van nieuwe spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royduf
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-08 12:35
Kan een Marstek Venus C (of E) samenwerken met een Marstek B2500 (die zijn energie direct krijgt van zonnepanelen en via omvormer teruglevert aan grid)? Beiden batterijen gebruiken dezelfde app.
Pagina: 1 ... 144 ... 242 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.