Acties:
  • +1 Henk 'm!
NoFate schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:21:
even een andere foto van de beugel, want de vorige was verkeerd, nuja, je zit dat hij te lang is..[Afbeelding]

een ander alternatief is zo ophangen, maar dan moet je hem er over schuiven, dat is niet evident met die zijklepjes OF je moet die lipjes aan de onderkant (rood) wegslijpen, zodat je hem erop kan klikken, hij gaat er dan wel maar 1 cm over, maar lijkt me voldoende... eventueel aan de zijkanten stoppers zetten zodat hij er niet vanaf schuift....

[Afbeelding]
Keurig dat was inderdaad zoals ik het had bekeken.
Hij zal er niet snel afvallen denk ik.
Mijn buitenunit van de airco hangt ook op een dergelijk manier op een strip.
Dat ziet er dan vrijwel hetzelfde uit zeg maar.
Dat hangt ook gewoon op het randje in weer en wind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2srIufuVzpy-bBwdyoM-LmMPpWQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XiUrbqdqo1XNFc3VQ46eZMo0.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald.42 op 29-04-2025 17:31 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
b03tz schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:18:
Ik weet niet hoe jullie die CT003 werkend krijgen haha. Het werkt hier nog steeds voor geen meter (heb 2 van die dingen liggen, ze blijven online, ik kan in de app zien dat ze verbruik registreren zonder problemen...maar de accu kan er niet een auto diagnose op uitvoeren). Drama apparaten zijn het.

Raar genoeg werkt nu de HWP1 ook niet meer dus die moet 'k even weer werkend krijgen. Meet geen losse fases meer!
Had dat probleem ook met de CT003, na herhaaldelijk melden in feedback hebben ze nieuwe firmware V32 voor CT003 gestuurd, die doet het wel.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:15:
[...]

Dat plastic randje hebben die van mij niet.
Hier ook geen randje hoor...

BE 2 x MT 5.12 kWh V154 CT003 V117 Landis & Gyr E360 1P BMS 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:19
Dan hebben jullie al een generatie 3 model :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S2S schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:02:
[...]

Nee hoor , ik heb het ook niet gezien als de batterij nog geladen kan worden op de laagste prijs. Extra op gelet. Laad gewoon zonnestroom. En ontlaad trouwens ook niet als de prijzen negatief zijn, dan neem je op uit het net .De laatste tijd is er trouwens geen laag moment meer in de nacht . Maar mensen hebben nu zoveel verschillende firmwares en cts dat daar ook een verschil in kan zitten .
Misschien toch wat AI ingebouwd. Ik heb tot nu toe nooit een antwoord gekregen op mijn vraag via feedback wat AI nu echt inhoudt Hij gaat in elk geval niet ontladen op het duurste tarief tot nu toe.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krisboeykens
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 21:10
Ik merk dat op het karton Lithium Ion staat en niet LFP of iets dergelijks , is dat nog iemand opgevallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:28

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

S2S schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:04:
[...]

Ik heb op AI hier nog nooit gezien als er zon is dat hij ook laad op het goedkoopste moment. Draai al 2.5 maand op AI. Kijk iedere dag mee. Wel een 1 fase systeem, heb jij ook 1 fase?
1 fase. Klein PV systeem om 12h 800 a 900 W aan PV, daarnaast trok de Marstek nog ~1.7 kW uit het net.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V153 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Avenger 2.0
krisboeykens schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:09:
Ik merk dat op het karton Lithium Ion staat en niet LFP of iets dergelijks , is dat nog iemand opgevallen?
Zal wel gewoon originele verzamelnaam zijn voor veiligheid verzenden gok ik. Stel je voor, wegens besparing Lithium Ion ipv LiFePO4 :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:47
Hier ook 2 units aangekomen, correct levering en perfect volgens afspraak, top.
Firmware 1.48

Eerste indruk zoals reeds gemeld andere revisie van de unit, dikker en minder hoog. De koelvinnen zijn evengroot maar ze steken achteraan er niet meer uit, dat verschil zit dan in de extra dikte.
Op de oudere is de rand afgewerkt met silicone (volgens mij is de nieuwe niet zo waterdicht).
Ook de randen zijn zonder de silicone veel minder stevig.
De gridkabel is hier hetzelfde als bij de oude, kabel is evendik 1,5mm²
Ook al gemeld op de nieuwe units niet of geen voldoende spannig om de lilygo te voeden.
Ook geen muurbeugels wel handvaten en dit maakt het uitpakken en handelen van de batterij iets makkelijker.

Hier ook een ct002 module, wel lastig dat dit 1,5 module breed is. (heb er momenteel geen plaats voor)
Nu nog wachten op de nieuwe firmware.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JeffreyGorissen schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:23:
Heb feedback ingediend voor dynamische contracten. Ik mis de optie om terug te leveren (anders dan de manuele optie) in de AI modus op de meest dure momenten. Ook laad hij nu (extra) op uit het net terwijl ik nog volle bak zonne opwek heb voor meerdere uren, ik ga in de namiddag dus nog goedkoop zonnestroom terug leveren ipv die gratis stroom in de accu te steken.. Je zou moeten kunnen kiezen hoe lang en op welk van de goedkoopste uren hij moet bij laden. Bv. het laaste goedkoopste uurtje bijladen. Of echt onder een bepaalde lage prijs.

Momenteel is de AI stand niet meer dan NOM met goedkoopste laden van de dag. Benieuwd naar de reactie.
Dit is inderdaad hoe AI momenteel werkt. Ik snap dat je wil ontladen op dure momenten, maar waarom wil je dan opladen met zonnestroom ipv gewoon op het goedkoopste moment? Die twee strategieën zijn tegenstrijdig met elkaar. Of je laad en ontlaad op de goedkoopste cq duurste momenten of je draait NOM met zonnestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-10 11:40
Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:15:
[...]

Dat plastic randje hebben die van mij niet.
Zou het een montage hulpstukje zijn vanuit de samenstelling op de lijn?
Dat je het nu dus gewoon weg kan mieteren.
Het zit met kleine schroefjes welke zwart zijn net als dat plastic vast en het zit ook nog eens lichtjes verlijmt
Dus denk het niet
Mogelik heb ik of jij generatie 2 versie 3b hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:01:
Dan hebben jullie al een generatie 3 model :+
Oei aha gaat wel snel zeg die chinezen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:52:
[...]

Oei aha gaat wel snel zeg die chinezen
Oorlogseconomie op het gebied van accu’s.
De markt overspoelen en dan alleen overblijven.

Northvolt weet er alles van 8)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:30:
[...]

Zal wel gewoon originele verzamelnaam zijn voor veiligheid verzenden gok ik. Stel je voor, wegens besparing Lithium Ion ipv LiFePO4 :D
Toch naar dje blus installatie overwegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svs79
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-10 21:50
Avenger 2.0 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:30:
[...]

Wat staat er op het plaatje op de venus zelf?

SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Svs79 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:04:
[...]

Wat staat er op het plaatje op de venus zelf?
Even platslaan....

Ja, een LiFePO4 batterij valt onder het bredere type van lithium-ion batterijen, maar het is een specifieke subtype met lithiumijzerfosfaat (LiFePO4) als kathodemateriaal.

Hier is wat nuance:

Lithium-ion (Li-ion) batterijen is een verzamelnaam voor batterijen die lithium gebruiken als actief metaal, maar er zijn verschillende chemische samenstellingen binnen deze categorie.
LiFePO4 is een type lithium-ion batterij dat bekend staat om zijn veiligheid, stabiliteit en langere levensduur in vergelijking met bijvoorbeeld lithium-cobaltoxide (LiCoO2) batterijen die vaak in smartphones worden gebruikt.
LiFePO4 batterijen hebben meestal een iets lagere energiedichtheid dan andere Li-ion types, maar ze zijn thermisch stabieler en minder vatbaar voor oververhitting of brand.
Dus in het kort: ja, LiFePO4 is een lithium-ion batterij, maar met zijn eigen specifieke kenmerken dankzij het gebruik van lithiumijzerfosfaat als kathode.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b03tz schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 16:53:
[...]

Ik ook maar dan gaat hij wel uit als de accu leeg is.
En weer aan bij laden... als de batt leeg is, is er ook weinig interessants te meten... for the time being... _/-\o_

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V155 - CT003 V117 - BMS 216 - Modi: AI | 2 Mitsubitshi HEAC | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:28

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

pascallj schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:39:
[...]

Dit is inderdaad hoe AI momenteel werkt. Ik snap dat je wil ontladen op dure momenten, maar waarom wil je dan opladen met zonnestroom ipv gewoon op het goedkoopste moment? Die twee strategieën zijn tegenstrijdig met elkaar. Of je laad en ontlaad op de goedkoopste cq duurste momenten of je draait NOM met zonnestroom.
Bijladen indien niet genoeg zon om hem vol te laden. Nu lukt 5 a 7 kWh op een dag wel met zon. Maar in de late herfst en winter niet.

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V153 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SadisticPanda schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:25:
[...]

Heb vandaag update gekregen van CT en batter (v117 en v151 dacht ik) nu detecteert die wel 1 fase.

Shelly em50 is precies wel verdwenen uit de lijst (enkel P1, em63 en CT 003 nog :/)
Staat er bij mij nog in...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3aVj6d1Z9Smr3sKZWEIgWOs4pWo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tafNxJSjR0DDezRGbdUP71nj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snuffelke schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:36:

Op de oudere is de rand afgewerkt met silicone (volgens mij is de nieuwe niet zo waterdicht).
Ook de randen zijn zonder de silicone veel minder stevig.
De gridkabel is hier hetzelfde als bij de oude, kabel is evendik 1,5mm²
Ook deze even, wat mij betreft, platslaan....

Bij de nieuwe uitvoering is de rand veel beter afgewerkt, sluit nu goed aan wat de waterdichtheid op termijn verbetert.

Geen randen meer met silicone achtig materieel maar nauw sluitende afdichting zo te zien.

De gridkabel is nog steeds van industrie kwaliteit en 1.5mm2 dik, waar 16amp doorheen mag terwijl er max 10.5amp doorheen zal gaan..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chaozzz schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:28:
Zijn er naast modbus nog andere methodes om de Marstek te integreren in Home Assistant?
Staat MQTT ondersteuning nog op de planning dat iemand weet?
Lees TS

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jacques1971 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 10:44:
Weet iemand hoe het zit met de beveiliging van de off grid (no break) uitgang van de Marstek?
Lees TS

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pascallj schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 18:39:
[...]

Van AI zou je mogen verwachten dat die gaat kijken naar de komende dag wat de voorspelling van zonnepaneelopbtengst is , eventueel na ingeven van de eigenschappen van je zonnepaneelinstallatie om dan te bepalen wanneer de batterij geladen gaat worden. De voorspelling van de zonneopbrengst is al redelijk betrouwbaar en de gegevens van de day ahead uurtarieven zijn ook bekend. Voorspelling opbrengst van de panelen zal natuurlijk land per land/ regio anders zijn maar de batterij weet waar ze staat
Het zijn natuurlijk allemaal optimalisaties. Als je panelen hebt gewoon de batterij op self consumption zetten en na een aantal maanden kijken wat het heeft opgeleverd. Hier heeft de batterij in self consumption mode sinds 18 januari 405 kWh afgegeven dus ik zit zeker op schema met wat ik heb berekend en kom ik aan een payback van +/- 5 jaar, helft van hopelijk de verwachte levensduur.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, 2xBMS V153, HWP1 V1.1903, CT003 V117 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3mfase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bommel schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 09:31:
[...]

Bij Marstek Euro staat ook founded in 2020 terwijl in de tekst staat:

[...]
Zoek eens op Hame ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:34

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

NoFate schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 17:21:
even een andere foto van de beugel, want de vorige was verkeerd, nuja, je zit dat hij te lang is..[Afbeelding]

een ander alternatief is zo ophangen, maar dan moet je hem er over schuiven, dat is niet evident met die zijklepjes OF je moet die lipjes aan de onderkant (rood) wegslijpen, zodat je hem erop kan klikken, hij gaat er dan wel maar 1 cm over, maar lijkt me voldoende... eventueel aan de zijkanten stoppers zetten zodat hij er niet vanaf schuift....

[Afbeelding]
Ik heb 'm toch heel anders aan de muurbeugel hangen...

Moet wel zeggen dat de muurstrip bij mij een paar mm te kort was, maar door de hoekbeugels iets te buigen paste deze wel goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaD2BgV3ZbXEK790Jy_tQLvccQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FzWZvz5VWONSN3hphPilkoXm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door antonboonstra op 29-04-2025 20:13 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Edit

Oeps user error

Bij mij draaien nu 2 vanaf vandaag.
De oude regelt terug maar blijft wel ontladen en de gen2 neemt het grootste deel voor zijn rekening en ontlaat meer
Geen idee of dit willekeur is maar het lijkt te werken
Ze zitten nu beide op 1 fase in een 3 fase systeem

[ Voor 171% gewijzigd door Maxwp op 29-04-2025 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:15
DePrutser schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 14:01:
Mocht iemand nog een beugel overhouden van de vorige levering dan hoor ik het graag!

Echt zwaar onhandig dat er geen beugel bij zit.
ik zoek muurbeugels voor 2 Marstek Venus batterijen omgeving Rotterdam, wie helpt mij zodat mijn vrouw haar hoekje weer terug krijgt.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:46
antonboonstra schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:11:
[...]

Ik heb 'm toch heel anders aan de muurbeugel hangen...

Moet wel zeggen dat de muurstrip bij mij een paar mm te kort was, maar door de hoekbeugels iets te buigen paste deze wel goed.
[Afbeelding]
Jij hebt het oude model, de nieuwe modellen zitten geen Beugels bij, en de oude Beugels passen niet, de beugel aan de muur is 6 CM te breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!
corsat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:17:
[...]

ik zoek muurbeugels voor 2 Marstek Venus batterijen omgeving Rotterdam, wie helpt mij zodat mijn vrouw haar hoekje weer terug krijgt.
Jouw vrouw moet altijd in de hoek staan?.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
corsat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:17:
[...]

@oeby heeft er 6 liggen, regio Amstelveen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 11:40
Zijn er meer geïnteresseerden om de firmware eens nader te onderzoeken? In eerste instantie simpel beginnen, bijv zelf een firmware naar keuze laden (up- of downgrade) maar ook zoeken naar verborgen mogelijkheden en ultiem firmware aanpassen of zelfs eigen firmware? En is er dan ook interesse om actief mee te helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeffreyGorissen schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:26:
[...]

Bijladen indien niet genoeg zon om hem vol te laden. Nu lukt 5 a 7 kWh op een dag wel met zon. Maar in de late herfst en winter niet.
Maar dit is met een dynamisch contact een onlogische strategie. Zon of geen zon maakt niet uit. Je laadt gewoon op de goedkoopste momenten en ontlaad op de duurste momenten voor zoveel mogelijk winst. Bij wie en waar vandaan de stroom komt is irrelevant. Je kan beter jouw zonnestroom verkopen tegen 2 cent en een uur later voor 1,9 cent gaan laden (extreem voorbeeld). In Nederland dan wel te verstaan. In België kan dit anders uitpakken, misschien had ik dat duidelijk moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:39:
[...]

Van AI zou je mogen verwachten dat die gaat kijken naar de komende dag wat de voorspelling van zonnepaneelopbtengst is , eventueel na ingeven van de eigenschappen van je zonnepaneelinstallatie om dan te bepalen wanneer de batterij geladen gaat worden. De voorspelling van de zonneopbrengst is al redelijk betrouwbaar en de gegevens van de day ahead uurtarieven zijn ook bekend. Voorspelling opbrengst van de panelen zal natuurlijk land per land/ regio anders zijn maar de batterij weet waar ze staat
Het zijn natuurlijk allemaal optimalisaties. Als je panelen hebt gewoon de batterij op self consumption zetten en na een aantal maanden kijken wat het heeft opgeleverd. Hier heeft de batterij in self consumption mode sinds 18 januari 405 kWh afgegeven dus ik zit zeker op schema met wat ik heb berekend en kom ik aan een payback van +/- 5 jaar, helft van hopelijk de verwachte levensduur.
Wat je mag verwachten van de term aan AI is natuurlijk aan discussie onderhevig.

Echter als het doel is om te handelen met een dynamisch contract, is alleen goedkoop opladen, duur ontladen belangrijk, verder niets. Maar zoveel mensen zoveel wensen.

In België zijn de regels anders en kan je misschien wel beter laden met eigen zonnestroom en bijladen op het goedkoopste moment vanwege bijvoorbeeld capaciteitstarief. Dat vergeet ik zelf weleens, Nederlands is niet alleen maar voor de Nederlander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:18:
[...]

nee is haar hoekje van de gaeage waar haar spulletjes stonden maar die heb ik tijdelijk verzet om de batterijen er te zetten. Lijkt er nu op dat tijdelijk wa langer wordt en dat was niet de afspraak hoor ik nu de hele dag :(

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v153 BMS 215 combination CT003 v117 app v1.6.47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
Heb gisteren de 2 batterijen ontvangen, 1 aangesloten en de CT003 in de meterkast aangesloten, app starten en binnen een half uur werkte alles. Vandaag v151 geinstalleerd en de 2e batterij aangesloten, ging nog sneller dan de eerste. Nu wachten op v151 voor de 2e batterij. Alles werkt hier naar behoren. 1 ding valt mij op, ik wil in de batterij op manual savonds ontladen maar kan alleen van 00:00h tot 05:59 de starttijd instellen, waarom kan ik niet om 22h starten. En het 2e puntje is al genoemd, de muurbeugels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walt 60
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 26-10 15:05
Maxwp schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:12:
Edit

Oeps user error

Bij mij draaien nu 2 vanaf vandaag.
De oude regelt terug maar blijft wel ontladen en de gen2 neemt het grootste deel voor zijn rekening en ontlaat meer
Geen idee of dit willekeur is maar het lijkt te werken
Ze zitten nu beide op 1 fase in een 3 fase systeem
ik heb er ook 2 maar werkt alleen beide op hw plug ik krijg ze niet beide op de ct003 of moet je voor elke batterij een ct003 plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

pascallj schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:30:
[...]

Je kan beter jouw zonnestroom verkopen tegen 2 cent en een uur later voor 1,9 cent gaan laden (extreem voorbeeld). In Nederland dan wel te verstaan. In België kan dit anders uitpakken, misschien had ik dat duidelijk moeten maken.
Realiseer je wel dat we in Nederland per _KWH_ energiebelasting betalen, als je deze van het net neemt. En bij teruglevering krijg je deze niet terug. In 2025 is dat € 0,10 per kWh.

Dus neem je 1 kWh af voor € 0,01, dan betaal je € 0,11.
Lever je dan 1 kWh terug tegen hoger (bijv in de nacht) voor 0,05, dan heb je netto verlies. Wat je moet alsnog € 0,06 energiebelasting betalen over die geleverde kWh.

Pas al het verschil tussen afname en teruglevering groter is dan € 0,11 dan maak je "winst".

saus: https://www.belastingdien...ondslag/energiebelasting/
:)

[ Voor 13% gewijzigd door Servowire op 29-04-2025 20:47 ]

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corsat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:36:
[...]

nee is haar hoekje van de gaeage waar haar spulletjes stonden maar die heb ik tijdelijk verzet om de batterijen er te zetten. Lijkt er nu op dat tijdelijk wa langer wordt en dat was niet de afspraak hoor ik nu de hele dag :(
_O-
Dat gaat vanzelf wel over. :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!
corsat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:39:
Heb gisteren de 2 batterijen ontvangen, 1 aangesloten en de CT003 in de meterkast aangesloten, app starten en binnen een half uur werkte alles. Vandaag v151 geinstalleerd en de 2e batterij aangesloten, ging nog sneller dan de eerste. Nu wachten op v151 voor de 2e batterij. Alles werkt hier naar behoren. 1 ding valt mij op, ik wil in de batterij op manual savonds ontladen maar kan alleen van 00:00h tot 05:59 de starttijd instellen, waarom kan ik niet om 22h starten. En het 2e puntje is al genoemd, de muurbeugels.
2 regels maken.

22:00 tot 23:59
00:00 tot 06:00

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:16
Hier ook maar even een post van de bevindingen van de Marstek Venus die binnenkwam via de gezamenlijke inkoopactie.

De vervoerder netjes op tijd hier in regio Zwolle. Had niet eerder zo'n ding als vracht gehad, wel enorm druk met de BBQ verkoopactie van AH :+

En toen het installeren. Poei, dat is (nog) geen eenvoudige opgaaf voor de gemiddelde consument. Mijn situatie:

- SMR5.0 meter, 3-fasen
- Ubiquiti Netwerk met 3 AP's en 2 verschillende netwerken (eentje specifiek voor IoT die alleen op 2.4Ghz straalt). Voldoende dekking in kelderruimte, vlak onder meterkast.
- HW P1 meter, API unlocked.
- Marstek Venus binnengekregen op FW 1.48

Wieltjes eronder en beugels erop. Check! (rijdt en tilt een stuk fijner op zijn plek).
App downloaden, account aanmaken. Check!
Venus aanzetten. Check!
Initieer koppelingsproces in de app. Check!
Venus gevonden. Check!
Netwerk gevonden. Error! Kak...ik zat nog op mijn normale netwerk (5Ghz/2.4GHz dual), snel telefoon en HW P1 op IoT netwerk zetten.
Netwerk gevonden. Check!
CT toevoegen....CT toevoegen....oh wacht, die P1 flitst voorbij, even annuleren, opnieuw, ja hij staat er, snel! gevonden! Check...oh wacht, nu is hij hem weer kwijt. Huh, wat? Even in troubleshoot-modus!
Oh ja, de Venus en HW P1 hebben geen fixed IP. Nu wel
Oh ja, de Venus en HW P1 kunnen verschillende AP's pakken. Even vastzetten in de voorkeuren.
Oh ja, iets met slechtere Wifi sterkte waar de Venus schijnbaar niet goed op gaat. Even een AP in de kelder leggen als test (de powered switch staat letterlijk 1 meter er naast, een kabel was veel logischer geweest dan Wifi...zuunige rakkers die Chinezen).
CT toevoegen. Check! (na het riddeltje met flitsende P1 meter te hebben gehad)
CT configureren....diagnose uitvoeren....uitvoeren.....error. Krijgt geen waardes door. Kak.
Dan maar eens kijken of het toevallig aan de P1 meter ligt. Dan maar de Marstek meter doen.
CT toevoegen....lukt niet, ziet hem wel maar voegt hem niet toe in de lijst na connectie. Oh wacht, dit was iets met account/apparaat/app verwijderen en opnieuw toevoegen. Laat ik alle drie maar doen.
Configuratie opnieuw. Check
CT toevoegen...lukt nog steeds niet met de Marstek. Wtf. Laat ik maar alvast even een ticket starten bij de app helpdesk (goed verscholen trouwens!). Foto's ingestuurd. Ondertussen kijken of het niet ligt aan de antenne-richting van de CT003.
Opgeven....even stapje terug. Twee uur non-stop aan het klooien
Laat ik nu maar weer de HW P1 meter proberen te installeren, daar kwam ik tenminste verder mee dan met de CT003.
CT toevoegen. Check.
CT configureren en diagnose uitvoeren (op 3-fasen, Venus op Zelfoptimalisatie modus). Wachten, wachten. De Venus en P1 hebben we goed bereik, dat dan weer wel. Half uur later nog niks, diagnose mislukt en alle lijntjes op 0W.
Terugkomend van boodschappen: melding nieuwe firmware.
Firmware update. Check! (wel spannend, hopelijk krijg ik geen meldingen op mijn telefoon in de tussentijd!)
CT ziet prompt alles fases, begint netjes NOM te draaien.

En toen liep even de luchtballon leeg. PFFFFFFFFFFFFffffffffff

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zel
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20:14

zel

Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:48:
[...]

2 regels maken.

+1
En bij de tijdinstelling gebeuren er soms rare dingen. Als je op de linkse tijdinstelling iets wil wijzigen, ben je soms beperkt tot enkele uren en kan je niet doorscrollen. Maar als je dan de rechts tijdsinstelling begint te wijzigen, kan je in de linkste plots toch weer verder gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:18:
[...]

🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:45:
[...]

Realiseer je wel dat we in Nederland per _KWH_ energiebelasting betalen, als je deze van het net neemt. En bij teruglevering krijg je deze niet terug. In 2025 is dat € 0,10 per kWh.

Dus neem je 1 kWh af voor € 0,01, dan betaal je € 0,11.
Lever je dan 1 kWh terug tegen hoger (bijv in de nacht) voor 0,05, dan heb je netto verlies. Wat je moet alsnog € 0,06 energiebelasting betalen over die geleverde kWh.

Pas al het verschil tussen afname en teruglevering groter is dan € 0,11 dan maak je "winst".

saus: https://www.belastingdien...ondslag/energiebelasting/
:)
Nee dat is incorrect. Dat is precies waar de hele saldeerregeling om draait. Energiebelasting en btw kan je tegen elkaar wegstrepen. Over je omzetverliezen (aka RTE verliezen) zal je wel belasting moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zel schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:52:
[...]

+1
En bij de tijdinstelling gebeuren er soms rare dingen. Als je op de linkse tijdinstelling iets wil wijzigen, ben je soms beperkt tot enkele uren en kan je niet doorscrollen. Maar als je dan de rechts tijdsinstelling begint te wijzigen, kan je in de linkste plots toch weer verder gaan.
Je kunt geen begintijd instellen die later is dan de eindtijd. Evenzo kan je geen eindtijd instellen eerder dan de begintijd. Daarom werkt het soms een beetje priegelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
walt 60 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:40:
[...]

ik heb er ook 2 maar werkt alleen beide op hw plug ik krijg ze niet beide op de ct003 of moet je voor elke batterij een ct003 plaatsen?
II heb voor de grap een beide shelly aangemeld maar dan werkt nom niet gaat de ene ontladen en de andere laden
Ja heb beide op 1 ct003 ( de eerste de 2e zit nog in de doos)
Wat ik wel merk super trage regeling nu waar eerst al veel was vond ik netv6 anu seconden is het nu wel 17 seconden voordat er word gereageerd op bijvoorbeeld een magnetron etc

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pascallj schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:55:
[...]

Je kunt geen begintijd instellen die later is dan de eindtijd. Evenzo kan je geen eindtijd instellen eerder dan de begintijd. Daarom werkt het soms een beetje priegelig.
Ik vond sowieso de eerste versie met die schuifjes een stuk fijner.
Dan kon je gewoon tig regels klaar hebben staan en alleen de regels die je nodig had aanzetten.
En als die conflicteerden een andere regel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pascallj schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:35:
[...]

Wat je mag verwachten van de term aan AI is natuurlijk aan discussie onderhevig.

Echter als het doel is om te handelen met een dynamisch contract, is alleen goedkoop opladen, duur ontladen belangrijk, verder niets. Maar zoveel mensen zoveel wensen.

In België zijn de regels anders en kan je misschien wel beter laden met eigen zonnestroom en bijladen op het goedkoopste moment vanwege bijvoorbeeld capaciteitstarief. Dat vergeet ik zelf weleens, Nederlands is niet alleen maar voor de Nederlander.
Moet je eens uitleggen hoe dat werkt in NL als je niet kan salderen want dat is volgens wat ik hier heb gelezen in 2027 afgelopen . Het gemiddelde verschil in minimum en maximum uurtarief voor de electriciteit is tot nu toe 0,1 ct . Ik weet niet wat je in NL aan extra kosten betaald bovenop de electriciteit maar zal toch ook wel +/- 0.15 ct zijn. Dus laden aan laagste tarief + 0,15 ct en ontladen aan 0,1 ct gemiddeld, dan verlies je toch 0.05 ct gemiddeld op jaarbasis ? Of zie ik het verkeerd ? Leer graag bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:59:
[...]

II heb voor de grap een beide shelly aangemeld maar dan werkt nom niet gaat de ene ontladen en de andere laden
Ja heb beide op 1 ct003 ( de eerste de 2e zit nog in de doos)
Wat ik wel merk super trage regeling nu waar eerst al veel was vond ik netv6 anu seconden is het nu wel 17 seconden voordat er word gereageerd op bijvoorbeeld een magnetron etc
Ik lees dat wel vaker maar als ik bijv. De waterkoker in de keuken aanzet zie ik met een 2 a 3 seconden de Marstek reageren.
En dan moet hij van laden naar ontladen omschakelen.

Ik ervaar die 5 seconden of meer helemaal niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
corsat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:36:
[...]

Je kan arbitrage inschakelen maar je kan okk zeggen dat je denhaag niet erkend natuurlijk.
Tegenwoordig blijkbaar een ding

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

pascallj schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:54:
[...]

Nee dat is incorrect. Dat is precies waar de hele saldeerregeling om draait. Energiebelasting en btw kan je tegen elkaar wegstrepen. Over je omzetverliezen (aka RTE verliezen) zal je wel belasting moeten betalen.
<off topic>

Deels correcte reactie.

Saldeerregeling gaat er af. en volgens mij (niet zeker) is bij enkele dynamische contracten geen saldering van toepassing.

Bijv;
https://jeroen.nl/dynamis...imaal-tot-aan-je-verbruik

Ik wil alleen waarschuwen dat 10-duizenden kWh gaan op en ontladen niet direct winsten zal geven. Je moet goed rekening houden met energiebelasting van afname.

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chape
  • Laatst online: 27-10 02:11
Bastiaan73 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:32:
[...]

Server verbinding resetten in de app onder 'geavanceerde functie' heeft bij mij geholpen.
Het werk hier nu ook, ik heb echt hele wifi internet (deco's) opnieuw geïnstalleerd mag ook wel eens na vier jaar,jongens zijn de deur uit dus stonde een hoop apparaten op die er niet meer zijn.
Moet zeggen alles loop veel soepeler en sneller nu, de accu heeft nu zo bluetooth en wifi aan in de app _/-\o_

raspberry pi 4/thinker board 2/Lilygo/shelly3em/16x410 zonnepanel/vrouw 1970:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:02:
[...]

Ik lees dat wel vaker maar als ik bijv. De waterkoker in de keuken aanzet zie ik met een 2 a 3 seconden de Marstek reageren.
En dan moet hij van laden naar ontladen omschakelen.

Ik ervaar die 5 seconden of meer helemaal niet hier.
Ik kijk naar mijn p1 waarde opgenomen en geleverd vermogen
De magnetron gaat aan en ik zie opgenomen vermogen omhoog schieten
Het terug geleverde blijft een seconden of 6 gelijk en dan pas klimt die omhoog zodat het wwwr meer nom word

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chape schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:04:
[...]

Het werk hier nu ook, ik heb echt hele wifi internet (deco's) opnieuw geïnstalleerd mag ook wel eens na vier jaar,jongens zijn de deur uit dus stonde een hoop apparaten op die er niet meer zijn.
Moet zeggen alles loop veel soepeler en sneller nu, de accu heeft nu zo bluetooth en wifi aan in de app _/-\o_
Nog maar eens het bewijs dat je een performant/ toegewezen wifinetwerk moet hebben voor batterij en opnemer. Is door velen onderschat een paar maanden geleden, ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:05:
[...]

Ik kijk naar mijn p1 waarde opgenomen en geleverd vermogen
De magnetron gaat aan en ik zie opgenomen vermogen omhoog schieten
Het terug geleverde blijft een seconden of 6 gelijk en dan pas klimt die omhoog zodat het wwwr meer nom word
Ik kijk naar de accu lampjes en de waarde die de shelly per fase geeft.
De shelly is seconden data.
Dan zie je dus gelijk de 2 Kw van de waterkoker bijkomen en kort daarna gaat het weer naar 0 want dan pakt de accu hem.

Kijk ik naar mijn p1 dan lijkt het wel oorlog want die doet maar om de 10 seconden een update.
Dus dan kan ik best nog 8 seconden die 2 Kw zien in de HW p1 op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:02:
[...]

Moet je eens uitleggen hoe dat werkt in NL als je niet kan salderen want dat is volgens wat ik hier heb gelezen in 2027 afgelopen . Het gemiddelde verschil in minimum en maximum uurtarief voor de electriciteit is tot nu toe 0,1 ct . Ik weet niet wat je in NL aan extra kosten betaald bovenop de electriciteit maar zal toch ook wel +/- 0.15 ct zijn. Dus laden aan laagste tarief + 0,15 ct en ontladen aan 0,1 ct gemiddeld, dan verlies je toch 0.05 ct gemiddeld op jaarbasis ? Of zie ik het verkeerd ? Leer graag bij.
Ah ja zie je, toch een Belg inderdaad, vergeet ik af en toe.

In Nederland is het nu heel simpel: alle soorten belasting voor leveren en terugleveren mag je tegen elkaar wegstrepen. Dus dat is geen probleem. Het enige wat je moet onthouden voor een accu m.b.t. belastingen, is dat omzetting van energie verlies geeft. Dus je zal altijd meer afnemen dan terugleveren met puur alleen een accu. Dan zal je over de laatste deel dus wel belasting moeten betalen. Lever je dan nog een beetje meer zonneenergie terug in een jaar om dat te compenseren, is ook dat geen probleem meer.

Verder zijn er bij een goed dynamisch contract geen extra andere kosten (anders dan 'abonnenentskosten' van een paar euro). De gemiddelde tarief verschillen met een dynamisch contract zijn voor morgen bijvoorbeeld minimaal -0,06 cent en maximaal 17,6 cent. Dat soort verschillen haal je de afgelopen weken wel geregeld. Dus een beetje marge rekenen voor de afschrijving van je accu en je bent er al gauw. Kan bijna elke dag wel 1 rendabele acculading eruit halen met de afschrijving erbij ingetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:04:
[...]

<off topic>

Deels correcte reactie.

Saldeerregeling gaat er af. en volgens mij (niet zeker) is bij enkele dynamische contracten geen saldering van toepassing.

Bijv;

Ik wil alleen waarschuwen dat 10-duizenden kWh gaan op en ontladen niet direct winsten zal geven. Je moet goed rekening houden met energiebelasting van afname.
Maar we leven nu. Nu is er nog saldeerregeling tot aan 2027, dus dat is nog lang zat. Ook bij dynamisch mag je gewoon salderen van de belasting tot je eigen verbruik. En een accu volladen, hoort ook gewoon bij je eigen verbruik.

Je hoeft dus in NL (afgezien van 25 procent omzetverlies) nog geen rekening te houden met energiebelasting. Alleen maar met de afschrijving van je accu (en die mag je voor jezelf berekenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pascallj schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:11:
[...]

Ah ja zie je, toch een Belg inderdaad, vergeet ik af en toe.

In Nederland is het nu heel simpel: alle soorten belasting voor leveren en terugleveren mag je tegen elkaar wegstrepen. Dus dat is geen probleem. Het enige wat je moet onthouden voor een accu m.b.t. belastingen, is dat omzetting van energie verlies geeft. Dus je zal altijd meer afnemen dan terugleveren met puur alleen een accu. Dan zal je over de laatste deel dus wel belasting moeten betalen. Lever je dan nog een beetje meer zonneenergie terug in een jaar om dat te compenseren, is ook dat geen probleem meer.

Verder zijn er bij een goed dynamisch contract geen extra andere kosten (anders dan 'abonnenentskosten' van een paar euro). De gemiddelde tarief verschillen met een dynamisch contract zijn voor morgen bijvoorbeeld minimaal -0,06 cent en maximaal 17,6 cent. Dat soort verschillen haal je de afgelopen weken wel geregeld. Dus een beetje marge rekenen voor de afschrijving van je accu en je bent er al gauw. Kan bijna elke dag wel 1 rendabele acculading eruit halen met de afschrijving erbij ingetekend.
Maar is dat na 2026 ook nog zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens links en rechts wat draadjes van fase gewisseld, dat lijkt alweer wat meer in evenwicht.

Morgenochtend maar eens zien hoe komende nacht het gedaan heeft.

To do is nog
Vaatwasser
Airco
Wasmachine
Wasdroger

Geen idee waar die nu zitten, dat komt vanzelf als ik een paar keer kijk als ze draaien.
Geen zin om dat actief uit te zoeken. 😆

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TctLz0tJpvrziaAjf8PiTeqfT6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tMPkugCVGlFHJH4hedD0PNta.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Ronald.42 op 29-04-2025 21:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ze zijn terug. Geen idee hoe het komt. Stond enkel P1 non Beta and ct63.

Btw kan iemand verifiëren. Als je de batterij op 2500w unlocked. En dan redelijke verbruiker , dat die dan gaat pendelen tussen 2000w verbruiken en 1000w terugsturen op het net. Eens proberen met hem 800w te zetten, miss dat die dan constanter blijft....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
Bastiaan73 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 11:32:
[...]

Server verbinding resetten in de app onder 'geavanceerde functie' heeft bij mij geholpen.
Moet zeggen alles loop veel soepeler en sneller nu, de accu heeft nu zo bluetooth en wifi snel aan in de app _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:10:
[...]

Ik kijk naar de accu lampjes en de waarde die de shelly per fase geeft.
De shelly is seconden data.
Dan zie je dus gelijk de 2 Kw van de waterkoker bijkomen en kort daarna gaat het weer naar 0 want dan pakt de accu hem.

Kijk ik naar mijn p1 dan lijkt het wel oorlog want die doet maar om de 10 seconden een update.
Dus dan kan ik best nog 8 seconden die 2 Kw zien in de HW p1 op nu.
Ik ben dsmr 5 dus elke seconden een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SadisticPanda schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:16:
[...]

Ze zijn terug. Geen idee hoe het komt. Stond enkel P1 non Beta and ct63.

Btw kan iemand verifiëren. Als je de batterij op 2500w unlocked. En dan redelijke verbruiker , dat die dan gaat pendelen tussen 2000w verbruiken en 1000w terugsturen op het net. Eens proberen met hem 800w te zetten, miss dat die dan constanter blijft....
Ik ervaarde dat alleen in het begin met de 10 seconden uit de p1.
Dat was hier een drama met de accu op 800 watt was het wel minder erg maar nog steeds niet goed.

Na dat ik over ben gestapt op de shelly zit de zaak hier strak op nul met een afwijking van plus minus 15 watt althans dat was met één accu die NOM over alle fasen draaide.
Met de drie accu's nu op elk een fase met de shelly heb ik nog niet echt naar de afwijking gekeken maar het is in ieder geval niet gek veel want dan had ik het wel opgemerkt.
Ben wel nieuwsgierig of die 15 watt op één meetspoel zat of dat het 5 watt per spoel was.
Ik gok het laatse maar dat zoek ik nog wel eens uit.
Voor nu is het zaak om de gebruikers handig te verdelen over de 3 fasen zodat elke accu maximaal benut wordt.
Voor het laden zit dat wel goed met de pv verdeling over de fasen. ( 5 omvormers en 3 windrichtingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corsat
Ronald.42 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:48:
[...]

2 regels maken.

Ok, opgelost

[ Voor 29% gewijzigd door corsat op 29-04-2025 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChemD
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 10-08 16:19
Moet je voor elke batterij (& CT003) individueel een update aanvragen in de app of doen ze het meteen voor alle devices in je account ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corsat schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:26:
[...]

Ik kan alleen maar 0 tot 5h in de eerste rij selecteren, ik zie geen 6 of hoger staan of die ik iets verkeerd. Heb v148 en v151 maar bij beiden hetzelfde.
Dan moet je de tweede rij even verder scrollen dan kun je in de eerste rij ook verder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PjLjgBnidjVdtN9g9jSrz9k1aho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yoNeVMkcGIgxMZbstkkhC17W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:16
Je had je originele post wel mogen laten staan.
Die onlogische manier van tijdsblokken kiezen deed ook even mijn wenkbrauwen fronzen. Ik had deze variant nog niet eerder gezien. Idd ik liep ook tegen die max 6 aan, terwijl je daarvoor dus eerst de rechterkant moet ophogen om die limiet teniet te doen.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joarie schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:32:
[...]

Je had je originele post wel mogen laten staan.
Die onlogische manier van tijdsblokken kiezen deed ook even mijn wenkbrauwen fronzen. Ik had deze variant nog niet eerder gezien. Idd ik liep ook tegen die max 6 aan, terwijl je daarvoor dus eerst de rechterkant moet ophogen om die limiet teniet te doen.
Het werkt inderdaad niet heel intuïtief wat dat betreft.
Ze houden je aan de regels alsof je niet zelf kunt nadenken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2 MT’s in auto in 3 fase net met FW V32 op de CT003 lijkt te werken. 2 batterijen ontladen beide met ongeveer 150w om op de nul te komen.
Is dus ok maar lijkt mij niet heel efficiënt. Je zou tijdens de nacht via klok naar 1 auto en 1 manueel moeten kunnen schakelen en in de ochtend terug beide naar auto. Misschien de vraag nog eens in de feedback sturen. Is niet super belangrijk maar zou handig zijn.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 09:37
Servowire schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:04:
[...]

<off topic>

Deels correcte reactie.

Bijv;

Wanneer je meer stroom opwekt dan verbruikt is het niet nodig om je hier druk over te maken. Verplaats zoveel mogelijk stroom naar het juiste moment zeker wanneer het prijsverschil hoger is dan 10 cent. Bij een dynamisch contract is op dit moment nom draaien alleen nadelig voor jezelf!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-09 09:07
Hier mijn Venus aangesloten. Helaas blijkt de P1 poort geen signaal (meer) af te geven, getest met drie type P1 meter uitlezers. Dat nu gemeld bij Liander.

Reactie: we kijken eerst of we het administratief (?) kunnen oplossen. Zo niet, dan neemt de aannemer over ca 3 weken contact met u op om een afspraak te maken voor de vervanging van de meter. Hoort u niets na 30 dagen, dan mag u opnieuw contact opnemen. De P1 meter is tenslotte maar een service en geen essentieel onderdeel.

Pffffff, niks geen prioriteit. Lekker dan......

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totalen123 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:15:
Hier mijn Venus aangesloten. Helaas blijkt de P1 poort geen signaal (meer) af te geven, getest met drie type P1 meter uitlezers. Dat nu gemeld bij Liander.

Reactie: we kijken eerst of we het administratief (?) kunnen oplossen. Zo niet, dan neemt de aannemer over ca 3 weken contact met u op om een afspraak te maken voor de vervanging van de meter. Hoort u niets na 30 dagen, dan mag u opnieuw contact opnemen. De P1 meter is tenslotte maar een service en geen essentieel onderdeel.

Geen shelly in de kast liggen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Totalen123 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:15:

Pak hem in met aluminiumfolie dan kunnen ze hem niet meer uitlezen en hebben ze ineens wel haast.
Althans dat heb ik al eens gehoord.. geen idee of het ook werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Totalen123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 27-09 09:07
Heb getest met P1 meter van home wizard, de CT003 en een eigen home made P1 uitlezer.

Venus E (V2) V153 + CT003 V117 + ISK5 + 2600 Wp solar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePrutser
  • Laatst online: 20-10 23:09

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

walt 60 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 20:40:
[...]

Kijk je wifi sterkte eens goed na. Dat is waarschijnlijk de boosdoener.

Het is friet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePrutser

DePrutser

DSSW schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:53:
2 MT’s in auto in 3 fase net met FW V32 op de CT003 lijkt te werken. 2 batterijen ontladen beide met ongeveer 150w om op de nul te komen.
Is dus ok maar lijkt mij niet heel efficiënt. Je zou tijdens de nacht via klok naar 1 auto en 1 manueel moeten kunnen schakelen en in de ochtend terug beide naar auto. Misschien de vraag nog eens in de feedback sturen. Is niet super belangrijk maar zou handig zijn.
Ct003 is toch fw v114 het laatste of mis ik wat?

Het is friet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
DePrutser schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:27:
[...]

Kijk je wifi sterkte eens goed na. Dat is waarschijnlijk de boosdoener.
Wifi is dikwijls de oplossing maar ook niet altijd.
Mijn wifi was perfect toch 2 weken liggen klooien met de Ct003, bijna dagelijks feedback gestuurd, vandaag hebben ze dan een nieuwe FW V32 voor de CT003 gestuurd en nu heb ik meterreadings en kan ik met 2 in auto…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 07:38
SatScan schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:20:
[...]

En weer aan bij laden... als de batt leeg is, is er ook weinig interessants te meten... for the time being... _/-\o_
Ik denk, wat ook werkt...ik heb nu de accu op maximaal tot 15% ontladen gezet. Dan blijft de backup aan...ik heb toch 2 accu's waarbij de ene wel gewoon via de normale port stroom geeft aan de LilyGo.

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePrutser

DePrutser

DSSW schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:32:
[...]

Wifi is dikwijls de oplossing maar ook niet altijd.
Mijn wifi was perfect toch 2 weken liggen klooien met de Ct003, bijna dagelijks feedback gestuurd, vandaag hebben ze dan een nieuwe FW V32 voor de CT003 gestuurd en nu heb ik meterreadings en kan ik met 2 in auto…
Wellicht is er dan toch incompatibiliteit tussen wifi ap’s en ct003?
Wellicht handig dan im bij te houden welk mer acces point(s) je gebruikt?

Het is friet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DePrutser schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:31:
[...]

Ct003 is toch fw v114 het laatste of mis ik wat?
Dat dacht ik ook, ik had de V114, maar vandaag na melding van mijn problemen de V32 gepust gekregenmijn AP is een TPlink

[ Voor 3% gewijzigd door DSSW op 29-04-2025 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 07:38
Het ding is met dat wifi, ik kan in de app zelf de meter gewoon constant perfect uitlezen. Maar de Marstek's communiceren er gewoon niet goed mee. En ze communiceren via de router, net als de telefoon via de router bij de meter komt (de app) komt ook de batterij via de router bij de meter. En als 'k hem op de telefoon elke seconde perfect kan uitlezen zou 'k ook verwachten dat de batterijen dat kunnen. Maar dat kunnen ze niet, dus lijkt me dat de fout bij een firmware achtig iets ligt.

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 13:36
Wat betreft ai: Ik ben zelf al een tijdje bezig met een script die een beetje slim de Marstek aan moet sturen. Dit is best ingewikkeld en elke dag komt je weer met nieuwe ideeën hoe hij zou moeten werken. :)

Ik heb het nu zo voorelkaar dat hij:
- eventueel 2 cycli op een dag kan doen (laden in de nacht, ontladen in de morgen + laden begin middag, ontladen in de vroege avond. Mits de prijs natuurlijk voldoende verschilt.
- Bij de middagcyclus mag hij van mij het laden overslaan mits er voldoende zon is (dit is prijstechnisch niet beter, maar dit is meer een compromis)
- Wanneer er wel een laad en ontlaad cyclus is, gaat hij in de tussentijd op stand-by
- na de ontlaadcyclus gaat hij op auto/nom

Wat ik nog niet voor elkaar heb:
- Dat hij in de avond wacht met ontladen tot de volgende ochtend, wanneer de prijzen dan hoger zijn EN er geen laadcyclus is in de nacht.

Een en ander heb ik gemaakt in Homey mbv zonvoorspelling, prijzen van tibber, en een LilyGo.

Afijn....wordt de Marstek ook zo slim in haar Ai stand? (JustKidding)

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurt1977
  • Laatst online: 07-10 13:11
🎪 Beugels, batterijen & bullshit – de technische soap

Ah, beugels die niet passen... en die er van in het begin al niet bij zaten. Wat een verrassing! Alsof je naar IKEA gaat voor een kast, en thuiskomt met een puzzel zonder hoekstukken. Maar hey — soit…

🔧 Gebruik gewoon de bijgeleverde hardware (CT003). Waarom? Omdat die er niet voor niks bijzit. #RocketScience
📟 Check of je digitale meter compatibel is. Want magie bestaat helaas alleen in Harry Potter.

🚨 HW P1? Niet standaard van Marstek. Dus neen, je kan er niet zomaar op vertrouwen. Net als op het weerbericht in België.
🚨 Shelly hardware? Ook niet standaard. Het ziet er stoer uit, maar laat je niet vangen – check het eerst.

🔋 Twee batterijen combineren? Super idee! Maar gebruik dan wél de meegeleverde hardware. Niet je fantasie.
⚠️ CT003 niet compatibel? Gebruik CT002. Klinkt logisch, toch? Zoals “plan B” – maar dan met stroom.

📥 Firmware nodig? Vraag het gerust aan… en pak intussen een koffie of vijf. Goed werk heeft tijd nodig. Of was het bureaucratie?

📡 Modbus toestanden? Niet standaard. We herhalen: niet standaard. Verwacht dus geen plug & play, eerder plug & pray.

🎨 Ziet het er anders uit dan op de foto? Boeie! BMW verandert ook om de haverklap z’n frontgrill.
🏎️ Belangrijker: werkt het? Ja. Dan is het een goeie motor. Of in dit geval: een goeie batterij !!

[ Voor 97% gewijzigd door kurt1977 op 29-04-2025 23:19 ]

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door PNARI op 29-04-2025 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurt1977
Er staat Marstek op de batterij,niet?

7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.47 (werkend met 2 batterijen in auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Euripides
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-10 13:20
Vandaag mijn levering ook binnengekregen.
's avonds nog geen tijdsindicatie maar deze ochtend stond het tijdsslot mooi klaar (08:20 - 10:20)
Chauffeur was mooi op tijd (half tien ongeveer) en heeft netjes uitgeleverd met transpalet tot in de schuur.

De papa was ook weer heel geinteresseerd en was ze al vanaf de ochtend hier om ze vervolgens netjes mee van de palet te halen en uit te pakken. Vervolgens was het weer tijd voor mij om het WFH verder te zetten en tegen dat ik 'smiddags weer even tijd had zaten de voetjes/wieltjes er al mooi op en konden we ze recht zetten en het app gedeelte gaan afwerken wat grotendeels vlot verliep
  1. Batterijen toevoegen aan app - OK
  2. Batterijen updaten naar V148 - OK
  3. Batterijen draaien op manueel - OK
Tot daar toe ging alles vanaf de eerste keer goed.

Volgende op de lijst was de HW P1 koppelen.
Ik had namelijk nog geen splitter en de tweede batterij (venus C) gaat mogelijks nog naar de hoogst geinteresseerde schoonbroer waardoor ik dan sowieso af kan met enkel de HW P1

Dit lukte nu niet meteen (zoals al wel eerder gemeld hier) van de eerste keer maar met wat trial en error kwam dit ook wel goed.

Geen idee of onderstaande daadwerkelijk bijdroeg maar voor beide batterijen is dit wel hoe ik finaal de HW P1 kon selecteren nadat die initieel niet gevonden werd:
  1. Force close app
  2. open app
  3. ga naar CT selectie
  4. selecteer de HW P1
indien ik gewoon terug ging naar selectie scherm of zelfs terug naar het hoofdscherm en van daar terug naar CT om opnieuw te zoeken kreeg ik de HW P1 gewoon niet gevonden :X

Over het algemeen zeker niet te klagen en dan konden we nu weer verder met kijken of zo mooi wouden reageren op de P1 output.

Grote broer en kleine zus gingen meteen broederlijk langs elkaar staan laden tot ze mooi vol zaten.
Eens dat het zonnetje weg was verwachte ik al wel ping pong gedrag wat dan ook meteen tot uiting kwam.

In plaats van één manueel te draaien dacht ik voor nu om één van de twee via de HW plug dan maar af te zetten.

Zo gezegd, zo gedaan en kleine zus staat nu tot 02:00 af waarna grote broer afgaat terwijl kleine zus de rest van de nacht op zich neemt. morgen tegen 10 uur gaat grote broer dan ook weer aan en mogen ze beide weer samen laden.

Dit zorgt ervoor dat ik ze beide gewoon op NOM kan laten draaien al is het zeker nog niet ideaal en gaat ook enkel werken op de dagen zonder grote schommelingen aan de leverzijde.

ik ga nu even afwachten dat dit stabiel werkt en of de schoonbroer al dan niet even in de buidel wil tasten (tja cadeautjes van 1k vond ik er toch wat over O-) )

Afhankelijk daarvan koop ik me dan alsnog een splitter en testen we de CT03 uit.
We hebben hier ook twee elektrische boilers die via HW plugs aangestuurd worden dus eventjes geen zin om die manueel aan te moeten sturen via de app 8)7

Ondertussen vraag ik me nog af of er potentieel verdere opties zijn met de HW plug om niet gewoon op schema te sturen maar toch eerder gecombineerd met een meettaak die iets slimmer kan bepalen wat te doen (suggesties altijd welkom)

Naar geluid toe niet echt te klagen maar als ze naar de CT zoeken of in standby staan (vol en geen reden om te ontladen) stel ik een lichte zoemtoon vast. Absoluut geen probleem waar ze staan maar stel dat ze in huis staan dan zou ik er indien het stil was best gek van kunnen worden (ok dat is wat overdreven maar het zou me in ieder geval wel opvallen en lichtjes kunnen storen). zodra er ook maar het minste geladen of ontladen gaat worden is deze zoemtoon meteen weg en zijn ze beide fluisterstil.
Maxwp schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:21:
[...]

Hoort die plastic ring er wel omheen te zitten
Een kleine tik er tegen en hij kwam al helemaal los zat nauwelijk vast
Zelfde ervaring hier.

Als deze ring goed geplaatst was had het een mooiere afwerking geweest als gewoon de kitrand maar bij mijn Venus E zat deze bij verwijderen van de doos ook al los. lijkt hier en daar ook een klein beetje van de plexiglas afgebrokkeld te zijn (of wat debris van bij de productie?) kon het niet echt op camera vastleggen en zal verder ook niets afdoen aan de werking dus laten we maar zo.

nu ben ik van mening dat de "oude" afwerking toch beter is.
Heb ze 1 op 1 kunnen vergelijken met de Venus C die nog wel de oude afwerking van deze plaat heeft.
Maxwp schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 12:37:
[...]

Om zoals je kan zien komen de schroefgaten gaten niet overheen en zit die plastic rand in de weg

Heb ik weer.........🤬

Zal niet de enige zijn gezien het niet allemaal met de hand is gemaakt zal een hele batch wel verkeerde plek de gaten hebben zitten

Krijg de ct003 ( die er al was ) niet gekoppeld aan de 2e accu....
De shelly wel....
zoals hierboven al gemeld zelf geen ervaring mee maar mijn vader heeft de wieltjes wel gewoon kunnen plaatsen. De oude man durft best wel bruut uit de hoek te komen echter dus ik durf niet garanderen dat hij niet gewoon een beetje tegen de plastic ring heeft zitten wringen.

zo erg als op de foto in je post van dinsdag 29 april 2025 13:28 is het hier in elk geval niet :X

1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurt1977
Euripides schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:16:
Vandaag mijn levering ook binnengekregen.
's avonds nog geen tijdsindicatie maar deze ochtend stond het tijdsslot mooi klaar (08:20 - 10:20)
Chauffeur was mooi op tijd (half tien ongeveer) en heeft netjes uitgeleverd met transpalet tot
2 batterijen samen laten werkten, werkt enkel met

* Marstek hardware zijnde CT002 of CT003
* CT003 = firmware 114
* CT002 = firmware 118
* Marstek Venus E = firmware 151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
DSSW schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 22:35:
[...]

Dat dacht ik ook, ik had de V114, maar vandaag na melding van mijn problemen de V32 gepust gekregenmijn AP is een TPlink
Wat zou v32 ( wijkt nogal af van 111 112 113 114 etc ) zoal voor vernieuwing meebrengen ?
Is voor de ct003 toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euripides
kurt1977 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:29:
[...]

2 batterijen samen laten werkten, werkt enkel met

* Marstek hardware zijnde CT002 of CT003
* CT003 = firmware 114
* CT002 = firmware 118
* Marstek Venus E = firmware 151
Wat ik ook helemaal verwacht had zoals ik reeds aangaf.
Even kijken of het gedrag zich voordoet kan helemaal geen kwaad vond ik oOo

Komt indien de tweede hier ten huise blijft staan sowieso ook wel in orde door een splitter te bestellen maar nu gewoon nog niet aan de orde.
Potentieel zal ik dan toch ook nog even naar de wifi moeten kijken indien de combinatie venus - CT003 net wat gevoeliger is voor wifi fluctuaties als de de combinatie venus - HW P1 maar voor nu werkt dit gewoon

1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euripides
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7Ro87TB4sivw2ZP94cBrFtdNEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GT92ouQ7EfKvpcRGF2ZEY4Ao.jpg?f=fotoalbum_large

Performance so far today;
Opladen was maar minimaal door hoe vol ze al zaten bij levering.
Heel tevreden met hoe dicht ie op de nul zit op de solar consumption grafiek (die quasi overeenkomt met de kwartierdata die fluvius capteert).

Op de total power grafiek van HW is er iets meer variatie te zien maar hoogste "piek" daar is ook maar 192W en ook daar kan ik best mee leven.

de rest zien we morgen wel weer en ben benieuwd hoe de batterijen gaan reageren op het aan/af schakelen met de HW plugs

[ Voor 8% gewijzigd door Euripides op 29-04-2025 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Bever
  • Laatst online: 16:15
Ik sta morgen op de chauffeur zijn lijst.. Ben benieuwd want als ik dit weer allemaal doorlees twijfel ik of er hoe dan ook wel iets gaat werken morgen...
Recente nieuwbouw met Telenet modem beneden, Telenet powerline in het tuinhuis en op de 1e verdieping en Telenet acces point op zolder. Overal WiFi zonder problemen maar of de Marstek het goed gaat vinden is maar de vraag. Eerst maar een paar dagen beneden spelen op 800W voor hij op zolder zijn eigen circuit krijgt. 't is te zeggen.. Gedeeld met enkel de ventilatie pomp die constant 180W verbruikt op afgezekerde kring van 20A.
We gaan het zien...

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:02:
Ik sta morgen op de chauffeur zijn lijst.. Ben benieuwd want als ik dit weer allemaal doorlees twijfel ik of er hoe dan ook wel iets gaat werken morgen...
Recente nieuwbouw met Telenet modem beneden, Telenet powerline in het tuinhuis en op de 1e verdieping en Telenet acces point op zolder. Overal WiFi zonder problemen maar of de Marstek het goed gaat vinden is maar de vraag. Eerst maar een paar dagen beneden spelen op 800W voor hij op zolder zijn eigen circuit krijgt. 't is te zeggen.. Gedeeld met enkel de ventilatie pomp die constant 180W verbruikt op afgezekerde kring van 20A.
We gaan het zien...
Yep kan ook mee vallen,hier lees je meestal als er problemen zijn.
Wat ik nog vergeten was te melden, heb mijn wifi alleen op 2,4ghz gezet en de 5ghz uitgezet scheelt ook al een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Bever
  • Laatst online: 16:15
Chape schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:10:
[...]

Yep kan ook mee vallen,hier lees je meestal als er problemen zijn.
Wat ik nog vergeten was te melden, heb mijn wifi alleen op 2,4ghz gezet en de 5ghz uitgezet scheelt ook al een boel.
Uitgezet tijdens de installatie of voor altijd?

Ik ben meer bezorgd dat er gaat gehopt worden tussen de verschillende powerlines waardoor ze mekaar niet gaan vinden.. (ook al werken ze als één netwerk met hetzelfde ssid. De printer weigert soms ook af te drukken als je bvb vanop zolder draadloos wil printen. Even wifi aan/uit op je gsm en dan gaat hij printen.. We gaan het zien..

Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chape
Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:36:
[...]

Uitgezet tijdens de installatie of voor altijd?

Ik ben meer bezorgd dat er gaat gehopt worden tussen de verschillende powerlines waardoor ze mekaar niet gaan vinden.. (ook al werken ze als één netwerk met hetzelfde ssid. De printer weigert soms ook af te drukken als je bvb vanop zolder draadloos wil printen. Even wifi aan/uit op je gsm en dan gaat hij printen.. We gaan het zien..
Grappig die printer, zelfde probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hmm, hebben we eigenlijk wel een nieuw model gekregen of eerder nog ergens een oude stock ofzo? Lijkt eerder een soort van test reeks te zijn? Geen officiële doos, geen Beugels, slechtere afwerking.... Ben eens benieuwd of andere leveringen van andere shops ook dit model gaan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op woensdag 30 april 2025 @ 04:35:
Hmm, hebben we eigenlijk wel een nieuw model gekregen of eerder nog ergens een oude stock ofzo? Lijkt eerder een soort van test reeks te zijn? Geen officiële doos, geen Beugels, slechtere afwerking.... Ben eens benieuwd of andere leveringen van andere shops ook dit model gaan krijgen?
Hint: firmware was 148 bij aankomst. Dus oud zal het niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Euripides schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:16:

Ondertussen vraag ik me nog af of er potentieel verdere opties zijn met de HW plug om niet gewoon op schema te sturen maar toch eerder gecombineerd met een meettaak die iets slimmer kan bepalen wat te doen (suggesties altijd welkom)
Batterij staat in selfcosumption mode.
Ik stuur de boiler 150 l van 2500 W aan Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTMv5B9De2J9xhT7mhsKZiOhYnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N0ERT1cyH69Ox7L1wswx3dYe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4O0AVUHNA2xucBFwQ0caETdfpKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EhQVnOedQNfrVJAVjAcWwiHg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91A40ilVE5ncx31bYQbmgJYmba4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azaW4Nq4GgMw5ANgGe5f7WWL.jpg?f=fotoalbum_largemet een schakeltaak tussen 14 en 16u en dan met extra meettaak vanaf 9u tot 14u en van 16u tot 20u inschakelen als er meer dan 1000W gedurende 3min injectie is en uitschakelen als er gedurende meer dan 3 min 20W verbruik. Vanaf dat de panelen beginnen te geven gaat eerst de batterij opladen tot 2500W laadstroom . Vanaf het moment dat er 1000 W injectie is is de batterij al een heel stuk geladen, boiler schakelt in en batterij helpt de boiler opwarmen. Vaak is de boiler al om 12u opgewarmd en kan de batterij verder gaan met opladen. Ik heb wel oost-west panelen, maar dat doet niets af aan het principe.

[ Voor 34% gewijzigd door PNARI op 30-04-2025 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurt1977
Euripides schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:57:
[Afbeelding]

Performance so far today;
Opladen was maar minimaal door hoe vol ze al zaten bij levering.
Heel tevreden met hoe dicht ie op de nul zit op de solar consumption grafiek (die quasi overeenkomt met de kwartierdata die fluvius capteert).

Op de total power grafiek van HW is er iets meer variatie te zien maar hoogste "piek" daar is ook maar 192W en ook daar kan ik best mee leven.

de rest zien we morgen wel weer en ben benieuwd hoe de batterijen gaan reageren op het aan/af schakelen met de HW plugs
Hoe heb je het dashboard zo gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 23:34:
[...]

Wat zou v32 ( wijkt nogal af van 111 112 113 114 etc ) zoal voor vernieuwing meebrengen ?
Is voor de ct003 toch
Ja de V32 is voor de CT003, kreeg geen meerwaarden binnen met de V114. Nummering is idd beetje raar. Maar het werkt nu wel👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bart Bever schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:02:
We gaan het zien...
Gaat werken ben er zeker van. Als je problemen hebt met Telenet, voorzie dan apart acces punt , voorbeeld van TPlink, heb ik ook moeten doen. Sinds toen nooit nog storingen gehad of uitval CT. Werkt perfect nu, zelfs met 2 batterijen in auto 👍😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
NoFate schreef op woensdag 30 april 2025 @ 04:35:
Eerste kostengereduceerd model denk ik. Vraag mij af wat er aan de binnenkant allemaal weggelaten is onder kostenreductie...

Nu zie je dat ze volop bezig zijn met de modulaire opvolgers van de venus/jupiter, dus vraag mij ook af hoe lang deze nog software ontwikkeling gaat krijgen en of er binnen x aantal jaar nog wel een vervangmodel is bij defect

Dit doet mij twijfelen om naar ander merk te gaan (bv Homewizard) waar je toch meer zekerheid hebt dat ze software ontwikkeling lang gaan ondersteunen (maar daar betaal je natuurlijk een premium voor in aanschafprijs)

[ Voor 3% gewijzigd door Avenger 2.0 op 30-04-2025 07:55 ]

Pagina: 1 ... 134 ... 293 Laatste

Let op:
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.