BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net
ik hoop dat er een deftig frame zit aan de binnenkant, zodat ik ze alsnog kan ophangen met de oude beugelAvenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:54:
[...]
Eerste kostengereduceerd model denk ik. Vraag mij af wat er aan de binnenkant allemaal weggelaten is onder kostenreductie...
Nu zie je dat ze volop bezig zijn met de modulaire opvolgers van de venus/jupiter, dus vraag mij ook af hoe lang deze nog software ontwikkeling gaat krijgen en of er binnen x aantal jaar nog wel een vervangmodel is bij defect
Dit doet mij twijfelen om naar ander merk te gaan (bv Homewizard) waar je toch meer zekerheid hebt dat ze software ontwikkeling lang gaan ondersteunen (maar daar betaal je natuurlijk een premium voor in aanschafprijs)
Je hoeft je 5ghz niet uit te zetten want marstek spul praat alleen 2,4ghz. Je maakt de 2,4ghz alleen maar drukker omdat al je 5ghz spul gedwongen wordt om op 2,4ghz te praten. Ipv een verbetering heb je zojuist een verslechtering gerealiseerd…….Chape schreef op woensdag 30 april 2025 @ 00:10:
[...]
Yep kan ook mee vallen,hier lees je meestal als er problemen zijn.
Wat ik nog vergeten was te melden, heb mijn wifi alleen op 2,4ghz gezet en de 5ghz uitgezet scheelt ook al een boel.

Het is friet!
De bouwkwaliteit voelt robuust aan en ziet er strak uit.
Installatie was verrassend simpel, binnen 10 minuten aangesloten via de HW P1-meter, in de AI-stand gezet, en klaar. De accu werd geleverd met firmware V148 en ik gebruik momenteel de Marstek app versie 1.6.33.
Vanmorgen, net voordat de zonnepanelen begonnen op te wekken, zat er nog 38% in de accu. Inmiddels staat ’ie alweer lekker bij te laden voor vanavond.
Al met al erg blij mee!
Marstek Venus 5.12kw V151 HWP1 5.1903
Hier dezelfde route bewandeld; enthousiast geworden over de HW-batterij.. maar gezien alle problemen daar in combinatie met enkele duidelijke verschillen in het nadeel van HW toch gekozen voor een Marstek. Meer capaciteit, een vergelijkbare RTE en een lagere prijs per kwh én je kunt hem in de schuur/ buiten plaatsen.DSSW schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:01:
[...]
Ik volg parallel de tweakers lijn bij HW, maar als ik zie hoeveel problemen ze daar hebben dan ben ik blij dat ik mijn order daar heb gecanceld. De Marstek is een goed product in mijn ogen, en als je kijkt naar de prijs per kWh die we er voor betaald hebben…minder dan 300€/kwh! Mijn 2 MT’s draaien nu perfect, in het begin wat geklooi maar support vanuit de app was perfect en snel. Ik heb er vertrouwen in.
Wacht nu al even op mijn Marstek die ik besteld heb bij Smart-Charged. Heb het idee dat andere leveranciers net even vlotter leveren en communiceren.
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
je moet door al de negatieve dingen kijken, meeste is echt plug en play als je eigen basis goed zit zoals reeds aangegeven (je DM en wifi), ja de eerste maanden was het wat FW onstabiel, maar meeste komt hier van rare opzet of eigen bricolage.Poolskie schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:31:
Na alle negatieve geluiden hier begon ik toch wat te twijfelen, maar toch de gok gewaagd en inmiddels staat de accu hier gewoon netjes in huis.
De bouwkwaliteit voelt robuust aan en ziet er strak uit.
Installatie was verrassend simpel, binnen 10 minuten aangesloten via de HW P1-meter, in de AI-stand gezet, en klaar. De accu werd geleverd met firmware V148 en ik gebruik momenteel de Marstek app versie 1.6.33.
Vanmorgen, net voordat de zonnepanelen begonnen op te wekken, zat er nog 38% in de accu. Inmiddels staat ’ie alweer lekker bij te laden voor vanavond.
Al met al erg blij mee!
mijn eerste was plug en play op geen 10minuten en al meer dan maand stabiel met hw p1
vorige week ct003 erbijgezet voor meerdere MT en switch gedaan, flawless
gisteren 2e MT gewoon plug en play binnen 10min 1 op NOM en 1 op manueel gezet voor de nachty en aanvraag naar v151
deze ochtend bericht dat de Ct003 en MT FW klaar staat, vanavond upgraden en dan naar beide in NOM.
uit de feedback van support (met expleciete vraag van mij) , mogelijks wel info voor de TS:
Zorg eerst dat de app altijd de laatste versie is
het maakt niet uit of je de CT003 of de MT venus FW eerst upgrade, je moet wel zorgen dat de volledige update cyclus gedaan is, best enkele minuten wachten alvorens de volgende te doen, dit omdat de update richting cloud in orde moet zijn zodat alles ism app in orde is.
disconnect RS4585 als je een MT upgrade doet
Het is niet aangeraden om frequent de P1 meter te switchen naar ander merk, als er switch is altijd diagnostic draaien
Ook al heb je maar 1 fase met meerdere MT is het aangeraden om de ct003 op 3 fase te zetten.
BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v116) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Ik laat hem zo mooi draaien. Wifi is nog steeds -45 tot -55 dBm. Wifi punt hangt bij mij in de gang vlak bij de voordeur. De Marstek staat in de schuur voor het huis, zit dus een betonnen muur en een kunststof voordeur tussen en ongeveer 5 meter afstand.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Waarom stel je elke keer allerlei zaken, zonder een basis/bron, ter discussie? Is het trollen?Avenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:54:
[...]
Eerste kostengereduceerd model denk ik. Vraag mij af wat er aan de binnenkant allemaal weggelaten is onder kostenreductie...
Nu zie je dat ze volop bezig zijn met de modulaire opvolgers van de venus/jupiter, dus vraag mij ook af hoe lang deze nog software ontwikkeling gaat krijgen en of er binnen x aantal jaar nog wel een vervangmodel is bij defect
Dit doet mij twijfelen om naar ander merk te gaan (bv Homewizard) waar je toch meer zekerheid hebt dat ze software ontwikkeling lang gaan ondersteunen (maar daar betaal je natuurlijk een premium voor in aanschafprijs)
Gaan wij deze periode proberen een ieder die zijn 1ste of 2/3/4 MT in gebruik neemt te helpen bij vragen.
Geen signatuur ingevuld ... heb je wel een MT?
Ik zou mezelf eens lekker inlezen bij 'de buren'... zie ik je na een poosje wel weer terug
Tot dan!
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
Beide accu’s draaien nu v151 met v141 op de ct003.
Voor zover ik kan zien staan ze nu netjes nom te draaien op auto.
Laden nu lekker op van de zonnepanelen.
Zodra de krultang van dochter of het koffiezetapparaat aangaat gaan ze beiden leveren.
Probleemloze installatie.
Happy mee!
-over-
Het is friet!
Hoop aannames en speculaties. Kan je niet ergens anders het topic vervuilen?Avenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:54:
[...]
Ik stoor mij nogal aan dit soort insinuaties en het helpt mij niet om anderen te helpen omdat ik eerst door pagina’s van dit soort bagger heen te moeten lezen opzoek naar echte vragen.
Doe wat met deze kritiek of van mij part de mods.
Het is friet!
Oh, en je AP probeert ook niet alles naar de 5GHz te sturen met een protocolletje die niet helemaal begrepen wordt door de Marstek?DePrutser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:28:
[...]
Je hoeft je 5ghz niet uit te zetten want marstek spul praat alleen 2,4ghz. Je maakt de 2,4ghz alleen maar drukker omdat al je 5ghz spul gedwongen wordt om op 2,4ghz te praten. Ipv een verbetering heb je zojuist een verslechtering gerealiseerd…….
Ik geloof niet dat het zo werkt. Hier heb ik ook een netwerk met 2,4 en 5 GHz inclusief band steering naar 5 GHz. Maar de Marstek blijft netjes op 2,4 en dat werkt prima. Ook alle andere apparaten die enkel 2,4 ondersteunen blijven gewoon op 2,4 draaien.Simpel360 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:00:
[...]
Oh, en je AP probeert ook niet alles naar de 5GHz te sturen met een protocolletje die niet helemaal begrepen wordt door de Marstek?
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Vanmorgen update gedaan naar batterij v151 en de ct003 v114, blijft de batterij volgens de app op stand by staan. CT is verbonden en geeft netjes alle 3 de fase weer. Ook de stand manueel geeft geen resultaat, zowel niet laden als ontladen.
Bij het opstarten geeft de app wisselende waarde voor de soc van 0%, 9%, 80% naar 100%. Deze waarde wisselen zich af en de laatste waarde is 100%.
Geen idee meer wat nog te testen.
Marstek Venus 5,12kWh v151 + CT003 v116
Nee. Je moet nog even door lezen over wifi en radio techniek(punSimpel360 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:00:
[...]
Oh, en je AP probeert ook niet alles naar de 5GHz te sturen met een protocolletje die niet helemaal begrepen wordt door de Marstek?

Maar de frequentie is een fysieke limiet waarover je volgende laag van het osi model (google) op draait.
Iets wat op 2,4ghz is gebouwd kan niet op 5ghz werken en omgekeerd.
Tegenwoordig hebben apparaten vaker meerdere frequentie mogelijkheden.
Maar de marstek is nog steeds 2,4ghz
Voor snelheid wil je graag 5ghz maar stabiel en langere afstanden is 2,4ghz weer beter.
Het is friet!
Pre-order is lopende sinds januari (homologatie BelgiëSatScan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:53:
[...]
Geen signatuur ingevuld ... heb je wel een MT?

Ik heb vreemdere zaken gezienHeadshot_NL schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:03:
[...]
Ik geloof niet dat het zo werkt. Hier heb ik ook een netwerk met 2,4 en 5 GHz inclusief band steering naar 5 GHz. Maar de Marstek blijft netjes op 2,4 en dat werkt prima. Ook alle andere apparaten die enkel 2,4 ondersteunen blijven gewoon op 2,4 draaien.

De 5GHz uitzetten is toch een fix om alles up to date te krijgen en kan daarna weer aan?
(Wie doet bijvoorbeeld zijn AP's en router wel eens updaten?)
Eerst op de vereiste Firmware laten pushen en toen goed gezet in app.
Batterijen op v151 en de CT003 op 114 (bij CT002 v118)
Beide batterijen op 3 fases som gezet en werken nu samen om NOM te realiseren. Dat hebben tot nu vanaf middernacht op 12min na gedaan. NOM is bij mij alles <30w. Ik kijk dan via de App bij de CT003, alle andere methodes hebben een vertraging van tenminste 5sec, bijvoorbeeld de HW P1 meting! De CT003 geeft een realtime waarde gekoppeld aan je snelheid van je energiemeter!
Ben tot nu heel tevreden en na de push van de firmware was instellen in 5 minuten gereed!
Wie had dit gedacht in 2 maanden tijd een goed werkend systeem dat actief meerdere batterijen ondersteund!
PS ik heb mijn CT003 wel van bijgeleverde voeding voorzien zoals in HL beschreven.
PPS het gras is altijd greoener bij de buren!
Batterijen 51 CT003 v144
.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+
??? wie heeft je dat wijs gemaakt, 2.4 en 5.0 kan perfect samen, zelfs zelfde ssid, storen elkaar niet....Simpel360 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:09:
[...]
Ik heb vreemdere zaken gezien![]()
De 5GHz uitzetten is toch een fix om alles up to date te krijgen en kan daarna weer aan?
(Wie doet bijvoorbeeld zijn AP's en router wel eens updaten?)
Het is wel een enigzins algemeen probleem met van deze Chinese spullen: van vele zaken komt er elk jaar of elke twee jaar een nieuw model uit. Bvb. zwembadpompen om maar iets te noemen. Ik denk onderliggend dat er soms niet heel veel verandert, maar het is precies een soort drive dat ze daar hebben om de "next-gen" hardware op de markt te brengen.
Als consument is het moeilijk in te schatten of er echt nieuwe technologische innovaties zijn, of dat dit eerder marketing gestuurd is. Voor je het weet zit je me iets van 5j oud en meteen ook iets met 5 nieuwe versies
Kijk de afweging maak je zelf... ik hoef niet alle denkrichtingen te lezen. Voegt mijn inziens helemaal niets toe.Avenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:06:
[...]
Pre-order is lopende sinds januari (homologatie België), dus vandaar de twijfel. Nu kan ik eventueel nog annuleren en naar een ander systeem gaan. Vind dat Martek gewoon niet echt transparant is. Dat zelfs de leveranciers niet op de hoogte zijn van een ander model in afmetingen, geen muurbeugel en gewijzigde modbus (2,5V ipv 5V) kan je toch niet echt professioneel noemen van Marstek...
We willen ons deze periode op de levering van 200 batterijen richten, niets meer en niets minder...
We lezen wel als je uiteindelijk iets in gebruik hebt genomen of toch niet...
Dank!
Tuurlijk, zo lang je AP niet aan bandstering o.i.d. doet.DePrutser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:04:
[...]
Nee. Je moet nog even door lezen over wifi en radio techniek(pun)
Maar de frequentie is een fysieke limiet waarover je volgende laag van het osi model (google) op draait.
Iets wat op 2,4ghz is gebouwd kan niet op 5ghz werken en omgekeerd.
Tegenwoordig hebben apparaten vaker meerdere frequentie mogelijkheden.
Maar de marstek is nog steeds 2,4ghz
Voor snelheid wil je graag 5ghz maar stabiel en langere afstanden is 2,4ghz weer beter.
Of gewoon een aparte SSID voor only 2,4Ghz apparatuur (shelly's, beveiligingscamera's, etc) is soms stabieler vind ik. Kan je ineens ook aparte firewall regels maken moesten ze bv enkel intern of naar bepaalde IP's gaan ivm veiligheid of beveiligingslekken)NoFate schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:10:
[...]
??? wie heeft je dat wijs gemaakt, 2.4 en 5.0 kan perfect samen, zelfs zelfde ssid, storen elkaar niet....
Volgens mij is het allemaal al lang en bred beschreven in andere posts en is de leverancier op onderzoek uit... het hoe en wat... dat duurt even...vinneke schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:12:
Aangaande de posts hierboven over het (te?) snel introduceren van nieuwe modellen: ik vind dit nu an sich geen ongefundeerde kritiek.
Het is wel een enigzins algemeen probleem met van deze Chinese spullen: van vele zaken komt er elk jaar of elke twee jaar een nieuw model uit. Bvb. zwembadpompen om maar iets te noemen. Ik denk onderliggend dat er soms niet heel veel verandert, maar het is precies een soort drive dat ze daar hebben om de "next-gen" hardware op de markt te brengen.
Als consument is het moeilijk in te schatten of er echt nieuwe technologische innovaties zijn, of dat dit eerder marketing gestuurd is. Voor je het weet zit je me iets van 5j oud en meteen ook iets met 5 nieuwe versies
En als jij het moeilijk vind om als consument Chinese spullen te kopen dan zou ik daarvan uit de buurt blijven. Er zijn genoeg alternatieven toch...
Band steering heeft weer niets te maken met de fysieke beperking van de accu. Het is een methode om radio frequenties vrij te maken of gelijkmatig te bezetten of dmv meerdere mimo’s frequenties te stapelen om meer bandbreedte te regelen.Simpel360 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:14:
[...]
Tuurlijk, zo lang je AP niet aan bandstering o.i.d. doet.
Maar terug naar de accu: het uitzetten van 5ghz slaat nergens op.
Het is friet!
Ook dit maakt niet uit wifi is radio! Op de hogere lagen van het osi model(google) draait goede netwerk apparatuur qos. Dat zorgt er voor dat ip-pakketten geprioriteerd worden. Firewall werkt op ip niveau door te bepalen waar ip-pakketten heen mogen en hele goede firewalls kijken naar het type pakket en of dat is toegestaan. Bijvoorbeeld mail mag wel maar irc mag niet.Avenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:14:
[...]
Of gewoon een aparte SSID voor only 2,4Ghz apparatuur (shelly's, beveiligingscamera's, etc) is soms stabieler vind ik. Kan je ineens ook aparte firewall regels maken moesten ze bv enkel intern of naar bepaalde IP's gaan ivm veiligheid of beveiligingslekken)
Het is friet!
Relax man. Dit topic is toch ook voor geïnteresseerden van Marstek, niet? Voor mensen die hun opties nog openhouden? Daar mag toch een kritische blik bij, of niet?SatScan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:18:
[...]
En als jij het moeilijk vind om als consument Chinese spullen te kopen dan zou ik daarvan uit de buurt blijven. Er zijn genoeg alternatieven toch...
Of mag je hier alleen posten als je eerst een aankoopfactuur kan voorleggen
Er zijn buiten diegene al gekocht hebben nog veel meer mensen die nog even afwachten maar zich wel willen informeren.
Age of the Geek, baby!
Ke hebt een mail gekregen van de vervoerder(spambak?) daar zit een link in met aflevertijd.ReSpawN schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:27:
Ik zou vandaag de levering moeten krijgen, maar ik kan nergens terugvinden of dat daadwerkelijk zo zou zijn. Op het factuur staat netjes 30-04, maar op de website zie ik niets. Geen track&trace, nada. Hoe is dat bij jullie verlopen?
Het is friet!
Niets onder Duravolt of Duramotion in ieder geval.DePrutser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:29:
[...]
Ke hebt een mail gekregen van de vervoerder(spambak?) daar zit een link in met aflevertijd.
Age of the Geek, baby!
Raben groupReSpawN schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:29:
[...]
Niets onder Duravolt of Duramotion in ieder geval.
Het is friet!
Zoek naar de mail van 'Raben group' in je spam folder.ReSpawN schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:29:
[...]
Niets onder Duravolt of Duramotion in ieder geval.
Waarschijnlijk eergisteren verstuurd. 👍
Marstek Venus 5,12 kWh(v151 ) met CT003(v114 ), BE DM Landys Gyr+ E360 1P
Age of the Geek, baby!
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Snap al die negatieve reacties niet als " de buren " of zich afvragen of je er wel 1 hebt alleen omdat ze het niet kunnen hebben dat je je terecht zorgen maakt gezien de gang van zaken.Avenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 07:54:
[...]
Mensen kunnen het nu eenmaal vaak niet hebben als er de waarheid/negatief word gesproken over iets wat ze zelf hebben.
Willen ze niet horen
Je geeft terrecht aan en ik maak me daar ook zorgen over.
Laten we hopen dat het niet zo is en er een service lokatie in de eu komt ( Duitsland ? ) voor dec toekomst.
Of wie weet zijn ze bij duramotion wel personeel aan het opleiden voor service ij de toekomst .
De verassende nieuw model levering waar niemand ergens van afwist dat dit was doorgevoerd is okk z'n mooi voorbeeld dat de communicatie niet zo goed verloopt .
Dit soort van zaken moeten juist worden vermeld dat is wel zo eerlijk en niet alles maar bedekken met de mantel der liefde.
Dont kill the messenger
Trouwens ga het hier wel even bij laten bedoel allemaal frustries die hier weer op gaan reageren geen tijd en zin in. Dat is pas nutteloos.
Ik erger me juist aan domme reacties op een vraag of mening dat is pas stom.
Een vraag of mening is nooit dom wel hoe men erop reageert of antwoord geeft.
Maar goed
Vanacht eerste keer 2 accus gen 1 en gen 2 revisie x?
Vanmorgen nog beide rond de 40% dus zijn ze nu ook al weer beide bijna vol.
Shit dus had gedacht meer zo'n energie op te slaan en ze beide wel leeg zouden zijn geweest haha verkeerd ingeschat
De external temp van beide zijn vrijwel precies her zelfde ( temp sensor boven op koel gedeelte ) dat vind II wel opmerkelijk.
Wat ik tot nu toe duidelijk zie is dat het regelen een stuk trager is.
Duurt geen 6 maat nu wel 17 seconden voordat hij bijregeld en ik zie dan ook wasr voorheen de nom met -12 of +12 watt schommelde deze nu o het dubbelen dus 24 watt zit.
2 accu's en dus ook 2 x de afwijking?
[ Voor 22% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2025 10:30 ]
love is in the airRonald.42 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:48:
Ze hebben in ieder geval wel humor bij de Hame support.
[Afbeelding]

Ronald.42 = hame 2025 married
[ Voor 3% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2025 09:52 ]
De praktijk (waar het om het samenspel gaat) is vaak weerbarstiger dan de theorie.
Hoe weet het AP dat de Marstek alleen 2,4GHz is? Daar gebruikt ze een protokolletje voor toch? Is het dan zo moeilijk om te veronderstellen dat daar een miscommunicatie in kan zitten?
Dus dat Marstek gebruikers melden dat het met een ander AP wel werkt snap ik dan wel weer. Niets meer of minder.
En om nu een CV te overleggen voor mijn kennis & kunde gaat wel wat ver.
Marstek dus
3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151
Als je tevreden bent waarom dan overstappen?Njord1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:56:
Draai nu al een hele tijd tevreden met mijn 3 MT op 3 fasen, emt een Shelly 3m Pro. Nu zat ik te denken om een CT002 aan te schaffen, zou het mogelijk zijn om de spoelen van de Shelly te gebruiken op de CT002?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
grappig net toevallig gisteren de term marstek gezocht in het hw topic.DSSW schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:01:
[...]
Ik volg parallel de tweakers lijn bij HW, maar als ik zie hoeveel problemen ze daar hebben dan ben ik blij dat ik mijn order daar heb gecanceld. De Marstek is een goed product in mijn ogen, en als je kijkt naar de prijs per kWh die we er voor betaald hebben…minder dan 300€/kwh! Mijn 2 MT’s draaien nu perfect, in het begin wat geklooi maar support vanuit de app was perfect en snel. Ik heb er vertrouwen in.
Als je dan precies het zelfde leest maar dan tegenover gestelde dat men daar blij is hun hw te hebben en niet de marstek vanwege de problemen ermee
MT draait nu 1 per fase, hoop met de CT002 te realiseren dat 3 batterijen naar het totaal kijken en samenwerken.Ronald.42 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:58:
[...]
Als je tevreden bent waarom dan overstappen?
3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151
Er zitten bij de CT002 ook 3 spoelen in de doosNjord1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:56:
Draai nu al een hele tijd tevreden met mijn 3 MT op 3 fasen, emt een Shelly 3m Pro. Nu zat ik te denken om een CT002 aan te schaffen, zou het mogelijk zijn om de spoelen van de Shelly te gebruiken op de CT002?
7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.35 (werkend met 2 batterijen in auto)
Zojuist ene Dave gesproken, die is bij Raben aan het kijken maar mijn order staat er niet in.ReSpawN schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:37:
Helaas, daar is niets van te vinden... bijzonder dit.
Just my kind of luck.

Age of the Geek, baby!
ik begreep juist dat de oude breder was?pms1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:05:
Ik heb nog de oudere slanke versie. Zo te zien was het kitwerk van de oude versie Chinees handwerk.
[Afbeelding]
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Apparatuur doet een handshake op protocol. Dus als ze elkaar voor het eerst zien dan spreken ze af wat ze gaan praten zeg maar. IEEE 802.11 daarin zit ook de snelheid besloten. In de goede routers zit ook een waarschuwing dat band steering voor problemen kan zorgen met oudere apparaten. Dan moet je dat dus uitzetten ipv een frequentie af te schakelen. In deco zit dat in ieder geval wel. En kan je zelfs je apparaat toewijzen aan een acces pointSimpel360 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:53:
@DePrutser
De praktijk (waar het om het samenspel gaat) is vaak weerbarstiger dan de theorie.
Hoe weet het AP dat de Marstek alleen 2,4GHz is? Daar gebruikt ze een protokolletje voor toch? Is het dan zo moeilijk om te veronderstellen dat daar een miscommunicatie in kan zitten?
Dus dat Marstek gebruikers melden dat het met een ander AP wel werkt snap ik dan wel weer. Niets meer of minder.
En om nu een CV te overleggen voor mijn kennis & kunde gaat wel wat ver.
Marstek dus
Het is friet!
voor iedere batterij aanvragen, althans heb ik gedaan.ChemD schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 21:30:
Moet je voor elke batterij (& CT003) individueel een update aanvragen in de app of doen ze het meteen voor alle devices in je account ?
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33
Datzelfde had ik gisteren ook met Ubiquiti AP's. Gelukkig kun je daarbij ook de clients forceren om te verbinden op een bepaalde AP en kun je bandsteering uitzetten op individuele AP's.DePrutser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:08:
[...]
Apparatuur doet een handshake op protocol. Dus als ze elkaar voor het eerst zien dan spreken ze af wat ze gaan praten zeg maar. IEEE 802.11 daarin zit ook de snelheid besloten. In de goede routers zit ook een waarschuwing dat band steering voor problemen kan zorgen met oudere apparaten. Dan moet je dat dus uitzetten ipv een frequentie af te schakelen. In deco zit dat in ieder geval wel. En kan je zelfs je apparaat toewijzen aan een acces point
----------
Nu een nachtje draaien op de HW P1. Ik zie inderdaad dat de responsetijd ongeveer 6-10 seconden is. Voor een stabiel afnamesysteem is dit prima en geeft niet al te veel afwijkingen, maar ik heb ook een espressomachine met PID-regeling op de thermostaat...tja, dat is toch een tikkie te nerveus voor zo'n systeem
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Waar ik persoonlijk van op kijk is dat men een firmware laat uit gaan met z'n rood led melding.Avenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:06:
[...]
Pre-order is lopende sinds januari (homologatie België), dus vandaar de twijfel. Nu kan ik eventueel nog annuleren en naar een ander systeem gaan. Vind dat Martek gewoon niet echt transparant is. Dat zelfs de leveranciers niet op de hoogte zijn van een ander model in afmetingen, geen muurbeugel en gewijzigde modbus (2,5V ipv 5V) kan je toch niet echt professioneel noemen van Marstek...
Her hoort zo te werken ( en zo werkt het ook bij een goed functionerende bedrijf zelfs in China) dat men eerste de firmware controleerd in werking. Men zet dus de accu aan het ontladen en weer laden en last het een cycle doorlopen ondertussen logt men met sensoren ( dit geval via de rs485 poort ) zaken
Daar hoeft men en is men vaak niet eens bij aanwezig.
Dan leest men het log uit en ziet een bms foit melding en gaat men kijken wat er mus gaat en je hebt v148.02 of zo.
Dan gaat het de deur uit.
Zo gaat dat bij andere merken ook mits ze hun test en quality control in orde hebben.
Dus snap je twijfels wel.
Denk op dit moment dat je moet afvragen wil rn kun je iets als diy aan? Zrlf victron this accu samenstellen? Heb je er de tijd voor ?
Zo niet is denk ik eerlijk gezegd wel de marstek een van de goedkoopste opties ( niet perse beste wel goedkoper ) is
Is het financieel wat lastig om het risico te lopen dat het je het niet nog meer geld kan gaan kosten moet je afvragen of je dat risico wilt lopen en fat dan bewust wel of niet nemen.
Maar niet iedereen heeft jouw kennis en equipment. Dan is een ander AP of een frequentie (tijdelijk) uit een knappe quick fix.DePrutser schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:08:
[...]
Apparatuur doet een handshake op protocol. Dus als ze elkaar voor het eerst zien dan spreken ze af wat ze gaan praten zeg maar. IEEE 802.11 daarin zit ook de snelheid besloten. In de goede routers zit ook een waarschuwing dat band steering voor problemen kan zorgen met oudere apparaten. Dan moet je dat dus uitzetten ipv een frequentie af te schakelen. In deco zit dat in ieder geval wel. En kan je zelfs je apparaat toewijzen aan een acces point
Marstek dus en de bezorg issues

Heb je veel apple apparaten kijk dan naar je wifi verbinding op je apple apparaat en dan naar privé ip adres en tracking.
Apple heeft in al zijn wijsheid besloten om om de x tijd een fictief mac adres te verzinnen en dan een dhcp request te doen.
Gevolg dat je in no time door je dhcp scope heen bent en nieuwe apparaten geen ip adressen meer krijgen.
Dat probleem had ik gisteren.
Het is friet!
Misschien nog een kleine toevoeging voor het gebruik met 3 fasen:SatScan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:09:
Zo de eerste nacht, van nog vele die komen, probleemloos met 2MT doorgekomen.
Beide batterijen op 3 fases som gezet en werken nu samen om NOM te realiseren. Dat hebben tot nu vanaf middernacht op 12min na gedaan. NOM is bij mij alles <30w. Ik kijk dan via de App bij de CT003, alle andere methodes hebben een vertraging van tenminste 5sec, bijvoorbeeld de HW P1 meting! De CT003 geeft een realtime waarde gekoppeld aan je snelheid van je energiemeter!
Ben tot nu heel tevreden en na de push van de firmware was instellen in 5 minuten gereed!
Wie had dit gedacht in 2 maanden tijd een goed werkend systeem dat actief meerdere batterijen ondersteund!
PS ik heb mijn CT003 wel van bijgeleverde voeding voorzien zoals in HL beschreven.
Batterijen 51 CT003 v144
Heb je elke batterijen op een aparte fase aangesloten?
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Klinkt goed!Zou jij de automation kunnen delen?kdhoe schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:51:
[...]
Ik heb een automation gemaakt in Home assistant die de batterij op manual zet (ik heb geen laad
plannen gedefinieerd, dus de batterij gaat op stand-by) wanneer de auto begint te laden.
Ik wil niet niet dat de batterij wordt leegetrokken door de auto. Mijn werkgever betaalt nl die stroom.
Wanneer het laden van de ev stopt, gaat de batterij terug op nom. Werkt goed.
Ik heb het opgelost met een template sensor die berekent wat het netto verbruik van de woning is, dus totaal_verbruik - laad_vermogen_auto. Deze template sensor gebruik ik voor de Shelly Emulatie.kdhoe schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:51:
[...]
Ik heb een automation gemaakt in Home assistant die de batterij op manual zet (ik heb geen laad
plannen gedefinieerd, dus de batterij gaat op stand-by) wanneer de auto begint te laden.
Ik wil niet niet dat de batterij wordt leegetrokken door de auto. Mijn werkgever betaalt nl die stroom.
Wanneer het laden van de ev stopt, gaat de batterij terug op nom. Werkt goed.
Dus ookal laad ik de auto op, de batterij levert alleen terug wat het huis daadwerkelijk nodig heeft. Het laden van de auto wordt bij mij inderdaad ook door de werkgeven betaald.
Dank voor deze (her) post. Had hem gemistpms1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:01:
[...]
Bovenste is het oude model: Die oogt slanker, koelvinnen steken iets uit. (met dank aan user? voor de foto)
[Afbeelding]
Dit zet wel heel erg goed in perspectief hoe groot het verschil is.
Je koopt een polo en krijgt een golf zeg maar.
Wel jammer doet het imago niet goed
Dat een brandstof pomp in een auto word veranderd is 1 ding maar dit gaat wel erg ver.
Als men even er over had gecommuniceerd was het allemaal wat prettiger geweest.
Maar zelf nu nog staat nergens vermeld dat een dergelijke wijziging is doorgevoerd.
Begrijp ik het goed dat de ct003 sneller communiceert dan de HW?SatScan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 09:09:
Zo de eerste nacht, van nog vele die komen, probleemloos met 2MT doorgekomen.
Batterijen 51 CT003 v144
(Excuses als ik naar iets vraag wat al bekend is, 2 kids beide onder de 4 en een fulltime job, soms weet ik mn eigen naam niet eens)
Dit betekend inderdaad dat men de batterij niet meer kan ophangen.
Maar waarom zijn er dan schroefgaten voorzien? Hoe kunnen we dit oplossen? Kunnen we een omruiling starten naar een oude variant? De producten zijn op deze manier ook zo verkocht?Duramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:12:
Helaas moeten we jullie mededelen dat Marstek de muurbeugel voor de 2.0 variant niet meer heeft.
Ach, met papier maché kan je alles maken hoor ik wel eensDuramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:12:
Helaas moeten we jullie mededelen dat Marstek de muurbeugel voor de 2.0 variant niet meer heeft.
kunnen jullie misschien in detail informatie verstrekken over de verschillen tussen het oude en nieuwe model. En dan bedoel ik niet uiterlijk, maar technisch, inwendig. wat de veranderingen en hopelijk verbeteringen zijn?Duramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:12:
geen idee, het is voor ons ook een verassing, ook dat de afmetingen kleiner zijn gewordenNoFate schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:13:
[...]
Maar waarom zijn er dan schroefgaten voorzien? Hoe kunnen we dit oplossen? Kunnen we een omruiling starten naar een oude variant? De producten zijn op deze manier ook zo verkocht?
Herkenbaar,LawrenceBouman schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:11:
[...]
Begrijp ik het goed dat de ct003 sneller communiceert dan de HW?
(Excuses als ik naar iets vraag wat al bekend is, 2 kids beide onder de 4 en een fulltime job, soms weet ik mn eigen naam niet eens)
De interne communicatie is gelijk, zo snel als je energiemeter. De snelheid van presenteren/UI verschilt.
In de MT app zie je bij lokale wifi connectie de CT real time waarden en dus de sturing.
Hij is vooral een stuk dikker gewordenDuramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:17:
[...]
geen idee, het is voor ons ook een verassing, ook dat de afmetingen kleiner zijn geworden
Overal ook op hun site staan nog de oude afmetingen en het oude model
Het is op zijn zachts gezegd wel slecht dat dit met niemand ( dus ook niet tegenover jullie ) word gecommuniceerd.
Er gaat nogal wat tijd overheen tussen het bedenken, maken en verschepen . Genoeg mogelijkheden om dit te communiceren
[ Voor 12% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2025 11:22 ]
Heb je hier inmiddels duidelijkheid in gekregen? Bij mij geeft ie deze foutmelding ook.Weirdo12 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:51:
[...]
dank voor je hulp;
Uitgangsvermogen van HW vermogen: het is een 3 fasenmeter, maar ook op één fase werkt het niet. De Venus stelt dat hij met een diagnose bezig is en niet lang daarna meldt het dat de diagnose is gefaald.
Betreffende de CT003: Juiste energiemeter geselecteerd, werkt als ik het toevoeg in de app (leest ook uit), maar toevoegen aan de Batterij lukt niet.<TIP Configureren mislukt, probeer het opnieuw>
In zit momenteel op V148 / V110
MTVenus V148 HWP1 5.1903
Ben ik het helemaal mee is, dit hebben we ook bij Marstek zelf aangegeven dat dit niet kan of hoort.Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:21:
[...]
Hij is vooral een stuk dikker geworden
Overal ook op hun site staan nog de oude afmetingen en het oude model
Het is op zijn zachts gezegd wel slecht dat dit met niemand ( dus ook niet tegenover jullie ) word gecommuniceerd.
Er gaat nogal wat tijd overheen tussen het bedenken, maken en verschepen . Genoeg mogelijkheden om dit te communiceren
We snappen dat er ontwikkelingen zijn met het uiterlijk maar ze mogen dit op zijn minst communiceren.
dit bericht ontvangen wij zojuist van de fabrikant.
The VENUS 3.0 will be smaller than Venus 2.0 ,the totoal weight will be around 60kg . We will show it on the intersolar show and I will send the data sheet to you after the intersolar ,thanks
Moest er uiteindelijk ook een versie zonder schroefgaten komen, wat is de beste manier om zo een 60kg ding tegen de muur te vijzen? Bestaan wel van die airco unit supports waar je plank kan op bevestigen, maar iets compacter & eleganter voor het oog zou beter zijn. Soort van wandkast voor buitengebruik? Of gaat dit de warmte te veel vasthouden?
Edit: Zitten dus al aan Venus 3.0 ondertussen
[ Voor 13% gewijzigd door Avenger 2.0 op 30-04-2025 11:35 ]
Wat ik met mijn blote oog kan zien vind ik minder interessant dan de interne wijzigingen en het waarom. daarnaast had ik liever 3 dezelfde exemplaren gehad. Maar goed, belangrijkste is de goede (samen)werkingDuramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:27:
Even alvast een nieuwtje,
The VENUS 3.0 will be smaller than Venus 2.0 ,the totoal weight will be around 60kg . We will show it on the intersolar show and I will send the data sheet to you after the intersolar ,thanks
Dus deze dikkere iets lagere versie is venus 2.0?Duramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:27:
Even alvast een nieuwtje,
En die hiervoor was is 1.0 met wel nog muur beugels .
Zoals ik het begrijp is de geleverde versie 3.0 en zijn de specs ervan pas na de intersolar show beschikbaar.Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:44:
[...]
Dus deze dikkere iets lagere versie is venus 2.0?
Volgens mij was er nog een versie waar de backup of grid poort op andere plaats zat in begin.
[ Voor 13% gewijzigd door Avenger 2.0 op 30-04-2025 11:55 ]
Ah juist.Njord1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:03:
[...]
MT draait nu 1 per fase, hoop met de CT002 te realiseren dat 3 batterijen naar het totaal kijken en samenwerken.
Ja dat zou voor mij op zich ook wel aardig zijn.
Ik kijk het eerst zo nog even aan.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
kloptMaxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:44:
[...]
Dus deze dikkere iets lagere versie is venus 2.0?
Dus v3 komt er binnenkort aan. Specs van v2 dan gekregen?
Ik heb een maand oude 2.0 met ongebruikte beugel die ik wel wil ruilen voor eentje zonder beugel.
7 kWp Solaredge - Landis+Gyr E360-1P - 2 x Marstek Venus E v.151.212 - CT002 v.118 - App v.1.6.35 (werkend met 2 batterijen in auto)
jij hebt dus v1 , niemand heeft de v3 :-)kurt1977 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:56:
iemand ruilen?
Ik heb een maand oude 2.0 met ongebruikte beugel die ik wel wil ruilen voor eentje zonder beugel.
waarou zou je die willen ruilen? je weet de verschillen niet?
[ Voor 10% gewijzigd door NoFate op 30-04-2025 11:58 ]
dat zal altijd zo zijn ... altijd komt er wel iets nieuwvinom schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:58:
Wat een timing...bestellen we met zijn allen een hoop accu's, komt er net een nieuwe 3.0 versie, nog geen maand later.
Het kan ook bewust niet gecommuniceerd zijn door de fabricant omdat klanten dan liever wachten met bestellen tot de nieuwere versie er is. En dan blijf je met oudere voorraad zitten.Maar In dit geval denk ik dat de vraag groter is dan het aanbod en dat ze dus het nieuwere model sneller moesten uitleveren dan verwacht.Duramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:24:
[...]
Ben ik het helemaal mee is, dit hebben we ook bij Marstek zelf aangegeven dat dit niet kan of hoort.
We snappen dat er ontwikkelingen zijn met het uiterlijk maar ze mogen dit op zijn minst communiceren.
Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)
Ok dank voor de snelle reactie
Wel beetje stom nu hebben we venus 2.0 waar niemand wat van wist en binnenkort al een beurs met venuss 3.0 die daarna zal worden geen uitgeleverd?
Op zijn zachts gezegd zorgt dit wel voor een glimlach op mijn gezicht maar dan niet omdat het echt omdat het leuk is haha.
Beetje marketing blamage
Nee. Het is altijd zo dat je wat koopt waarvan je weet wat je koopt en dan word een nieuwe geleverd waarvan je het bestaan niet wistNoFate schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:59:
[...]
dat zal altijd zo zijn ... altijd komt er wel iets nieuw
En krijg die een maand later al word vervangen

[ Voor 11% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2025 12:06 ]
Je hebteen 1.0 die hadden wel de beugelskurt1977 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:56:
iemand ruilen?
Je wilt de 2.0 toch ?
Avenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:08:
Troost jullie, mijn v1 ligt nog in het magazijn te wachten op homologering. Voordat die rond is zal v5 er al zijn gok ik

Is nu wel beetje een soap aan het worden zo.

Och ja we gaan maar verder op goede hoop.

Zolang de support blijft zoals die nu is hoor je mij verder niet klagen.
Wachten op de nieuwe aflevering... V3 van deze soap...
Ben benieuwd hoe het kleinere zusje eruit ziet,,, heeft die ook andere maten gekregen?
Nou dat wordt weer sleutelen aan de TS ... hoe hou je het uit elkaar en leesbaar...
Als de specs gelijk zijn, wat ik verwacht, gezien dezelfde gebruikte firmware 103 in v1 en v2, is het alleen een form factor ding...
/f/image/jGQgqk8Krk4uGtzRIoVBRNZy.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 156% gewijzigd door SatScan op 30-04-2025 12:37 ]
klopt,Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:07:
[...]
Je hebteen 1.0 die hadden wel de beugels
Je wilt de 2.0 toch ?
Ik heb een 1.0 en een 2.0
Ik heb het sterke vermoeden dat bij problemen ze niks gaan doen maar gewoon je dan een nieuwer unit / model verschepen dat is goedkoper dan reparatie en de daarvoor op te zetten structuur in Europa.SatScan schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:15:
Hoop doet leven...
Opzich begrijpelijk vanuit een financiële standpunt al is er meer dan dat allern natuurlijk.
Lijkt me sterk. Zijn toch toestellen die kleine ~1000€ kosten aan productie. Zelf bij een GSM van veel minder waarde wordt aan reparatie gedaan. Misschien niet alle fouten verwachten fysiek openen. Misschien kunnen slechte cellen door programmatie uitgeschakeld worden.Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:20:
[...]
Ik heb het sterke vermoeden dat bij problemen ze niks gaan doen maar gewoon je dan een nieuwer unit / model verschepen dat is goedkoper dan reparatie en de daarvoor op te zetten structuur in Europa.
Opzich begrijpelijk vanuit een financiële standpunt al is er meer dan dat allern natuurlijk.
Nee dat kan nietAvenger 2.0 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:27:
[...]
Lijkt me sterk. Zijn toch toestellen die kleine ~1000€ kosten aan productie. Zelf bij een GSM van veel minder waarde wordt aan reparatie gedaan. Misschien niet alle fouten verwachten fysiek openen. Misschien kunnen slechte cellen door programmatie uitgeschakeld worden.
Je hebt je voltage nodig als je zeg 2 cellen uitschakelde gaat je totale voltage met ~6.2 volt omlaag plus je verliest capaciteit van je totale accu
Laatste is niet wat jij wilt 1e betekend dat oa de omvormer mogelijk niet meer kan werken ( afhankelijk hoe men het heeft gebouwd )
Je moet een pand hebben in de eu of meer en daarvoor gequaliviceerd personeel .
Denk dat dozen schuiven dan gewoon echt goedkoper is.
1000 euro ? Haha niet voor de chinese hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2025 12:33 ]
Bij mij klinkt de 2.0 hij juist minderkurt1977 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:28:
Wat ik niet heb bij de 1.0 is gezoem, en dat heb ik wel met de 2.0 ... ik denk de ventilator die soms harder blaast.
Vooral lager in toon
Allemaal vermoedens...Maxwp schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:30:
[...]
Nee dat kan niet
Je hebt je voltage nodig als je zeg 2 cellen uitschakelde gaat je totale voltage met ~6.2 volt omlaag plus je verkiest capaciteit van he totale accu
Laatste is niet wat jij wilt 1e betekend dat oa de omvormer mogelijk niet meer kan werken ( afhankelijk hoe men het heeft gebouwd )
1000 euro ? Haha niet voor de chinese hoor.
Nou dan doe ik ook een keer mee... ik vermoed dat er meer capaciteit dan 5.12KWh fysiek aanwezig is en dat bij problemen met cellen die af/bij geschakeld worden zodat je 5.12KWh blijft behouden. Dit is gebruikelijk in de EV wereld waar ook garanties van 8j of meer op de batterijen wordt gegeven.
:strip_exif()/f/image/Yy0nXFxGqnai7zYJSYC7rg2L.jpg?f=fotoalbum_large)
Er was al een Versie 2: Grid connector is daarbij verplaatst.
De laatste (de dikke) met nieuwe stickers, die nu uitgeleverd wordt zou dan Versie 3 moeten zijn?
Of bedoelen ze iets ander met die versienummers?
[ Voor 4% gewijzigd door pms1 op 30-04-2025 12:35 ]
Sinds 15-04-25: Venus-E. (Nu V151, CT003 V114) 3-fasen (8500wp ZO/NW)
Zoals ik ook per mail naar jullie heb aangegeven kun je op basis van de oude beugels deze laten aanpassen voor de nieuwe afmetingen en ze dan na laten maken door een bedrijf in Nederland of is het ontwerp dusdanig aangepast dat ze niet meer opgehangen kunnen worden, dus geen garantie meer als je ze ophangt. In dat geval is de Marstek dus een vloermodel geworden, zet je deze ook niet op deze manier buiten neer. Ik verwacht hier uiteindelijk wel duidelijkheid in.Duramotion schreef op woensdag 30 april 2025 @ 11:16:
We hebben zojuist de specs opgevraagd aangezien ze deze ook niet eerder met ons gedeeld hebben
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33
Neepms1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:35:
[Afbeelding]
De laatste (de dikke) met nieuwe stickers, die nu uitgeleverd wordt zou dan Versie 3 moeten zijn?
Gen 1
Gen 1 revisie 1 ( kleine wijziging plaats stekker)
Gen 2.0 ( wie nu is geleverd)
En straks Gen 3.0 word nog onthuld op de expo in Duitsland en zal met 60kilo ook stuk lichter zijn
[ Voor 7% gewijzigd door Maxwp op 30-04-2025 12:40 ]
Ik VERMOED dat je gelijk hebt dat wij de de vernieuwde V3 hebben gekregen!pms1 schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:35:
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door SatScan op 30-04-2025 12:39 ]
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.