Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:20
gielz schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 22:58:
[...]

Mijn zoektocht bracht mij eerst bij de Sessy. Mooi product en zelfs nu voor een mooie prijs van 2620 (incl. btw, zelf installeren). Uiteindelijk daar niet voor gekozen van wegen de geluidsproductie. Daarna kwam tegelijk de Marstek en HW voorbij. Beide interessante producten waarbij ik nu dit op papier heb;
Dat zijn sterke uitspraken. Voor dat bedrag krijg ik nooit een sessy.
Graag een link, want dit lijkt mij niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
internet4me schreef op zondag 22 december 2024 @ 09:47:
[...]

Dat zijn sterke uitspraken. Voor dat bedrag krijg ik nooit een sessy.
Graag een link, want dit lijkt mij niet te kloppen.
Well offtopic maar hierbij. Ga maar eens door naar betalen, vond het ook vreemd; https://www.solar-outlet....vjVnO16uemIxoCmUgQAvD_BwE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rVKbeLABPMyIs27nzItNk4RgOrw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RjIUxDRYWscA8nO4MkSjVjEY.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door gielz op 22-12-2024 10:02 ]

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gielz schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:01:
[...]

Well offtopic maar hierbij. Ga maar eens door naar betalen, vond het ook vreemd; https://www.solar-outlet....vjVnO16uemIxoCmUgQAvD_BwE
[Afbeelding]
Ex BTW. Daarnaast als je wilt bestellen dan gaat er iets mis in de btw berekening. 🙈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gp_r3cB5_5DMFGQuiyTRyaAJt60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TUJuqmVPpViAaxr08s0A5UiY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NxvFPkmKJYidOrz3hAXtHhsW9eg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5k2Q0H25YP1b77UEKdqgbWuZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Devke op 22-12-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t125C2qniUK0SftQCrsn8ExpmjY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oYphy2jkfYSluIntfvpttORu.jpg?f=user_large

Maar ik ga niet op betalen klikken, dan zit ik straks met een sessy. :+ Weer ontopic; Heeft er iemand tussen de marstek een slimme stekker zitten en al kunnen kijken naar de RTE? En of het laden nu altijd met 2000 watt gaat wanneer je niet op basis van zonnestroom gaat laden.

6320wp O/Z/W | Zendure 2400 AC | Daikin FTXM35R/RXM35R | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | AQMOS BMX-48 | HA Supervised DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
gielz schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:12:
[Afbeelding]

Maar ik ga niet op betalen klikken, dan zit ik straks met een sessy. :+ Weer ontopic; Heeft er iemand tussen de marstek een slimme stekker zitten en al kunnen kijken naar de RTE? En of het laden nu altijd met 2000 watt gaat wanneer je niet op basis van zonnestroom gaat laden.
Snap ik. Goed kijken. Je moet daar ook e.a. verklaren. Dat je valt onder de 0% btw regeling. Ik zou idd niet zomaar bestellen zonder de voorwaardes te lezen. En dooooorrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realdaffy
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 27-05 22:30
gielz schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:12:
[Afbeelding]

De € 10,29 Btw is de Btw op de verzendkosten van € 49. De batterij is dan nog zonder Btw.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:25
Zojuist de accu werkend gekregen.
Wat ik gedaan heb:
- ct klem aan de juiste kabel gemaakt (Oeps, had het om de kabel van de WP gedaan...) dus juiste waarde komen nu binnen
- enkel fasig netaansluiting, dus had maar een CT klem aangesloten. Nu andere CT klemmen ook aangesloten, maar liggen los in de meterkast

Direct ging de accu meebewegen met het stroomverbruik. Echter, de gegevens van de CT klem zijn echt bijzonder. Ik had 0 verwacht, zoals mijn P1 data ook (ongeveer) weergeeft.
Het verbruik blijft niet op 0 maar beweegt rondom nul. Ook door de veranderingen door mijn PV systeem, dus had niet verwacht dat het netjes 0 zou zijn. +/-100W zie ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEE3gH_XBsDn5Wc9v9b5dTR8zv0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MbWclapQGl2malJ64eFRndCv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6CvGc72dis7kC0ZnVTza7HAj3U0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O5zIqRhxifBZ1Cq9FTCOXnT8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-dvYLH2az9Mv9BItKWS95f8Dy4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWjOEisECaJ3pKDTGBFnoQZr.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMpkZxAIgX4UcTzrAdPe2em0qe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RuhGrSnAk62OwZQE6kjSi0y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Heinemancp op 22-12-2024 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Heinemancp
Daarnaast, poortscan gedaan voor evt datasnoopen:
Batterij: geen open poorten
Ct apparaat: 53, 12345

Vooral die laatste vind ik bijzonder: italk chat system geeft Wifiman aan.
Comm chip is van Quectel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-05 09:05
GerverCom schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 15:57:
[...]

Zeker, enkel ook ik was even abuis en dacht er niet over na om alles terug te brengen naar normaal (lees, geen speciale power pluggen en of automatisering). Wellicht gebruiken beide apparaten met dezelfde componenten en stoort dit elkaar. Waarschijnlijk toch een te hoog tweaker gehalte in huis met alle "smart home" dingetjes.

Nogmaals dank voor je reactie!
Toch helaas niet alles opgelost :(. Na verder testen heb ik de volgende situaties,

- Batterij in een willekeurige WCD (zelfde en andere stroomgroep) met Energy Plug van
Homewizard tussen TV/versterker, geeft probleem met geluid onderbrekingen .

- Batterij in een willekeurige WCD en dezelfde stroom groep, zonder Energy Plug van
Homewizard, geeft probleem met geluid onderbrekingen .

- Batterij in een willekeurige WCD op een andere stroom groep geen geen geluid onderbrekingen.

Laat nu net alle plaatsen waar ik de batterij wil/mag plaatsen gebruik maakt van deze groep.

Zou een ontstoorder, als zoals iets bestaat, kunnen helpen? (is dat een plug die je er tussen kan zetten?)

2 x Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
GerverCom schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:02:
[...]

Zou een ontstoorder, als zoals iets bestaat, kunnen helpen? (is dat een plug die je er tussen kan zetten?)
Er zijn ferriet klemmen die je om de kabels kunt klikken.
Maar een apparaat mag niet zo storen dat andere apparatuur uitvalt.
Ik vraag me af of de accu dan wel aan de EMC richtlijnen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
Polvo176 schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:22:
[...]

Er zijn ferriet klemmen die je om de kabels kunt klikken.
Maar een apparaat mag niet zo storen dat andere apparatuur uitvalt.
Ik vraag me af of de accu dan wel aan de EMC richtlijnen voldoet.
Ben benieuwd of er nog andere zijn die misschien vergelijkbare problemen tegen komen, vooralsnog ben ik de enige. Het kan net deze batterij zijn of iets in mijn stroomnet dat gezamelijk dit doet voorkomen.

Ik wacht tijdens de feestdagen het een en ander nog wel af alvorens ik een navraag doe bij de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Nu online
Het kan ook exemplarisch zijn, ik heb een laptop gehad waarvan de voeding zo stoorde dat de radio uitviel.
Een andere voeding loste het probleem op.
Dat zul je dan nader uit moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reb65
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel cellen in deze batterij heeft een hoe de kortsluiting / aardlek beveiliging op de noodstroom uitgang is geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
GerverCom schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:29:
[...]

Ben benieuwd of er nog andere zijn die misschien vergelijkbare problemen tegen komen, vooralsnog ben ik de enige. Het kan net deze batterij zijn of iets in mijn stroomnet dat gezamelijk dit doet voorkomen.

Ik wacht tijdens de feestdagen het een en ander nog wel af alvorens ik een navraag doe bij de leverancier.
Ik merk net dat mijn temperatuursensoren op de cv installatie vaak geen data doorgeven sinds de accu werkt. Ze zitten in dezelfde wcd en staan naast elkaar. Mogelijk ook een emc probleem.

Nu zal de esp8266 geen certificering hebben voor immuniteit maar toch bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 30-05 06:50
Welke kabeldikte heeft de Marstek? Dan bestel ik vast ferriet klemmen, beter safe then sorry.

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
Njord1 schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:17:
Welke kabeldikte heeft de Marstek? Dan bestel ik vast ferriet klemmen, beter safe then sorry.
Schuifmaat geeft aan 6mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 10:12
Njord1 schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:17:
Als de hoog frequentie storing ook nog vanuit het apparaat zelf uitgestraald wordt dan kan het zijn dat de ferriet kern niet veel helpt. Maar proberen is het waard.

Ik heb hier vaak de vraag naar de DoC voorbij zien komen maar nog geen input daarop gezien in de vorm van een uitgestelde DoC.

De ‘in verkeer brenger’ van het product op de EU markt is verplicht een DoC verklaring op te stellen. Wellicht dat er geen valide test reports beschikbaar zijn om daarop een DoC uit te stellen.

Zou een verklaring kunnen zijn voor de EMC storingen die jullie ondervinden.

Voor diegene die niet weet wat een DoC inhoud nog een korte uitleg:

Een Declaration of Conformity (verklaring van overeenstemming) of kortweg DoC is een verklaring bij een apparaat waarop wordt aangegeven dat het apparaat voldoet aan de Europese richtlijnen. Een DoC is daarmee letterlijk het paspoort naar de markt.

17.550Wp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | 90kWh LFP | 3 fase setup Victron MP2 8000VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvs
  • Laatst online: 16-05 08:34

bvs

Ersus schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:27:
[...]

Ik heb hier vaak de vraag naar de DoC voorbij zien komen maar nog geen input daarop gezien in de vorm van een uitgestelde DoC.

De ‘in verkeer brenger’ van het product op de EU markt is verplicht een DoC verklaring op te stellen. Wellicht dat er geen valide test reports beschikbaar zijn om daarop een DoC uit te stellen.
De verdelers lijken er erg gerust in te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@bvs welkom op tweakers :)
Dezelfde verdelers noemden een stroomtrafo een CT scan. Technisch zou ik weinig verwachten. Het is wachten tot een conculega die de papieren (en elektronica) wel in orde heeft een handhavingsverzoek doet, ik denk dat je bij het RDI moet zijn.
Doe hier uw melding over een niet-conform product

Vermoedt u dat een product niet aan de (veiligheids)eisen voldoet? Wordt het product te heet, vliegt het in brand, levert het storing op, zijn er cyberrisico’s, of vermoed u andere fouten? Dan is het belangrijk dat u daar melding van maakt. Dit om de veiligheid van uzelf en andere gebruikers te waarborgen, en om persoonlijke of materiële schade te voorkomen.

U herkent een niet-conform product bijvoorbeeld aan:
[...]
Het levert storingen op (bij andere apparaten), valt onverwachte uit of vertoont mankementen.
[...]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23-05 12:45
Proton_ schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:20:
@bvs welkom op tweakers :)
Dezelfde verdelers noemden een stroomtrafo een CT scan. Technisch zou ik weinig verwachten. Het is wachten tot een conculega die de papieren (en elektronica) wel in orde heeft een handhavingsverzoek doet, ik denk dat je bij het RDI moet zijn.

[...]
De netfilters die in veel elektronica zit bestaan vaak uit duurdere componenten. Die fabrikanten vaak “vergeten” te plaatsen en vervangen door draadbruggen wanneer de EMC- en LVD-rapporten en eventuele certificaten binnen zijn.
Het zou me niet verbazen als er wat legen plekken op de PCB’s te vinden zijn.
Melden bij RDI is de juiste weg. Ik begin me nu zelfs zorgen te maken of dat apparaat wel aan de netcode voldoet….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polvo176
  • Nu online
Omvormers en optimizers zijn bij zonnepanelen beruchte stoorbronnen en het RDI heeft er zijn handen vol aan.
Het zijn vaak goedkope Chinese exemplaren die problemen geven.
En ja, in de batterijen zitten ook omvormers.
Dan is het maar de vraag of je het probleem dan met een ferriet kern op kunt lossen.
Maar testen kan altijd natuurlijk, die dingen kosten maar een paar euro, daar kun je je geen buil aan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-05 23:33
Maar eh..... 1 iemand heeft hier nu last van? Ik hoorde net ook iemand roepen dat hij probleem had met de meting.....en toen bleek de CT-klem verkeerd te zitten.

Of hebben meer mensen hier nu last van? Dan hebben we wel een issue.

[ Voor 67% gewijzigd door Ellroe32 op 22-12-2024 18:18 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-05 22:58
Ik heb nergens last van (of ben er nog niet achter)
Maar navraag voor DoC ga ik zeker doen.

[ Voor 17% gewijzigd door r.reus op 22-12-2024 18:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polvo176
  • Nu online
Ellroe32 schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:16:
Maar eh..... 1 iemand heeft hier nu last van? Ik hoorde net ook iemand roepen dat hij probleem had met de meting.....en toen bleek de CT-klem verkeerd te zitten.

Of hebben meer mensen hier nu last van? Dan hebben we wel een issue.
Kennelijk zijn het er in ieder geval twee hier en op de handvol batterijen die tot nu uitgeleverd zijn geeft dat wel te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
Polvo176 schreef op zondag 22 december 2024 @ 19:06:
[...]

Kennelijk zijn het er in ieder geval twee hier en op de handvol batterijen die tot nu uitgeleverd zijn geeft dat wel te denken.
Ik sta open voor het beantwoorden van eventuele vragen, ikzelf heb weinig verstand van electronica en is het misschien enkel deze batterij in combinatie met precies de zonnepanelen oid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben wel benieuwd hoe het één en ander aangesloten zit vanuit de meterkast bij de storende accu's.

Ik heb gelijk vanuit de hoofdschakelaar een extra aardlekautomaat voorzien, deze gaat met een vrij korte kabel naar een dedicated wcd voor de accu.

In de schuur wat ik eerder al aangaf heb ik een onderverdeler waar één van de growatt omvormers op zit en de ecoflow omvormer voor de zelfbouw thuisaccu.
Daar ervaar ik ook wel wat problemen als één van die beide actief is.

In de meterkast zelf hangt ook nog een growatt die leverd geen problemen. Zit kort aangesloten op een eigen aardlekautomaat.
En boven hangen nog 2 growatt omvormers plus een solis omvormer die komen via een 5x6mm2 vanuit de meterkast ca 20 meter naar boven in een onderverdeler. Ook daar geen problemen.

Echter in de schuur wel, daar gaat ook een 5x6mm2 heen, dat is 40 meter ongeveer.
Maar daar zitten de omvormers vermoedelijk op dezelfde fase als de devolo welke daar de wifi verzorgt.
Het zou me niks verbazen dat de harmonischen van de omvormers daar over die lengte kabel de zaak verstoren.

Mischien maakt het ook nog uit welke frequentie wifi je gebruikt? 2,4 of 5

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itavero
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 17:32
Ersus schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:27:
[...]

Zou een verklaring kunnen zijn voor de EMC storingen die jullie ondervinden.
Hoewel ik het met je eens ben dat het papierwerk op orde moet zijn vanuit @Duramotion en @Smart-Charged (en eventuele andere importeurs), zegt het papierwerk niet zo veel.
Ik geloof zelfs dat er, voor de standaarden die hieraan gerelateerd zijn, geharmoniseerde teststandaarden zijn en dat zelfcertificering is toegestaan.

Sowieso is het wel of niet aanwezig zijn van een testrapport/DoC niet de oorzaak (of verklaring) voor deze emissies.
Dat ligt gewoon aan het ontwerp van het product. (heel flauw)

Het kan natuurlijk ook zijn dat het apparaat zelf nog binnen de grenzen zit, maar dat er nog meer "stoorzenders" zitten die vergelijkbare troep produceren en daarmee elkaar versterken.
Het kan zelfs zijn dat de versterker niet voldoet (producten moeten ook tegen een bepaalde mate van instraling kunnen).

Maar goed, zou niet de eerste keer zijn dat we in het veld zien dat "goedkope" producten uit China een storing veroorzaken. 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itavero schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:02:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben dat het papierwerk op orde moet zijn vanuit @Duramotion en @Smart-Charged (en eventuele andere importeurs), zegt het papierwerk niet zo veel.
Ik geloof zelfs dat er, voor de standaarden die hieraan gerelateerd zijn, geharmoniseerde teststandaarden zijn en dat zelfcertificering is toegestaan.

Sowieso is het wel of niet aanwezig zijn van een testrapport/DoC niet de oorzaak (of verklaring) voor deze emissies.
Dat ligt gewoon aan het ontwerp van het product. (heel flauw)

Het kan natuurlijk ook zijn dat het apparaat zelf nog binnen de grenzen zit, maar dat er nog meer "stoorzenders" zitten die vergelijkbare troep produceren en daarmee elkaar versterken.
Het kan zelfs zijn dat de versterker niet voldoet (producten moeten ook tegen een bepaalde mate van instraling kunnen).

Maar goed, zou niet de eerste keer zijn dat we in het veld zien dat "goedkope" producten uit China een storing veroorzaken. 😅
Dit soort spul..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j9K0-HeVaeaxYvpFdZ42ukJcGvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GNrQ8wxIXiwpyP1Wk3bpakNN.jpg?f=fotoalbum_large

Die was hier snel stuk, maar toen die het nog deed gingen alle HW meters in de schuur gelijk over hun nek.
Daar komt volgens mij echt een mooi stuk bagger uit.

Dan doen de growatt en ecoflow het beter.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJN
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07:52

DJN

GerverCom schreef op zondag 22 december 2024 @ 13:02:
[...]

Toch helaas niet alles opgelost :(. Na verder testen heb ik de volgende situaties,

- Batterij in een willekeurige WCD (zelfde en andere stroomgroep) met Energy Plug van
Homewizard tussen TV/versterker, geeft probleem met geluid onderbrekingen .

- Batterij in een willekeurige WCD en dezelfde stroom groep, zonder Energy Plug van
Homewizard, geeft probleem met geluid onderbrekingen .

- Batterij in een willekeurige WCD op een andere stroom groep geen geen geluid onderbrekingen.

Laat nu net alle plaatsen waar ik de batterij wil/mag plaatsen gebruik maakt van deze groep.

Ook al misschien niet wenselijk maar accu op andere fase aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
Vanuit de bouw in 2010 met 3 fase.

- SolarEdge Zonnepanelen op SE3680H op een eigen groep.
- Newmotion Laadpaal, Enkel deze is uitgeshakeld.

Op een andere fase aansluiten is getest en lijkt het probleem te verhelpen en is eventueel
in de toekomst mogelijk. (maar toch knaagt het 8)7 )

Geen benul wat internet hier eventueel mee te maken heeft? Ik zou denken dat het wifi signaal
de storing dan ook geeft op een andere fase. Managed Tplink omada netwerk (ook chinees :)).

De versterker Denon is mijn inziens een redelijk gerenomeerd merk maar ook daar zal electronica
inzitten vanuit china.

Verder geen bijzonderheden.

[ Voor 6% gewijzigd door GerverCom op 22-12-2024 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerverCom schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:43:
Vanuit de bouw in 2010 met 3 fase.

- SolarEdge Zonnepanelen op SE3680H op een eigen groep.
- Newmotion Laadpaal, Enkel deze is uitgeshakeld.

Op een andere fase aansluiten is getest en lijkt het probleem te verhelpen en is eventueel
in de toekomst mogelijk. (maar toch knaagt het 8)7 )

Geen benul wat internet hier eventueel mee te maken heeft? Ik zou denken dat het wifi signaal
de storing dan ook geeft op een andere fase. Managed Tplink omada netwerk (ook chinees :)).

De versterker Denon is mijn inziens een redelijk gerenomeerd merk maar ook daar zal electronica
inzitten vanuit china.

Verder geen bijzonderheden.
Wifi is hier vooral omdat ik daar problemen ervaar met slecht/minder goede omvormers en die dan vooral de communicatie verstoren van de diverse Wifi gerelateerde zaken. Maar dat is dan ook weer communicatie die via de powerline loopt en dus via hetzelfde touwtje als de omvormers terug leveren.

Onze soundbar communiceert via Bluetooth met de bas speaker ik dacht dat de marstek accu ook iets via Bluetooth deed?
Mischien zit het in die hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
Ronald.42 schreef op zondag 22 december 2024 @ 20:49:
[...]

Wifi is hier vooral omdat ik daar problemen ervaar met slecht/minder goede omvormers en die dan vooral de communicatie verstoren van de diverse Wifi gerelateerde zaken. Maar dat is dan ook weer communicatie die via de powerline loopt en dus via hetzelfde touwtje als de omvormers terug leveren.

Onze soundbar communiceert via Bluetooth met de bas speaker ik dacht dat de marstek accu ook iets via Bluetooth deed?
Mischien zit het in die hoek?
Dank je voor het meedenken. Zowel TV als Versterker heb ik bedraad aangesloten (rj45) en wifi is uitgeschakeld. Vreemde is enkel dat de TV normaliter een melding geeft bij schakelen naar versterker en dat de melding, met de batterij actief in charge.discharge, dan een melding geeft dat schakelen niet kan om dat de boxen in gebruik zijn.

Ik heb de vraag uitstaan bij MarsTek wat zij hiervan vinden, welllicht zijn zij in staat en een verborgen menu iets aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 22:16
Zover ik weet heeft iedere aanbieder afgesproken dat de verbeterde P1 meter in Januari wordt nageleverd. Dat zal waarschijnlijk een hoop problemen oplossen.
Bij mij is de waarde van de CT-Klem ook afwijkend met 600W verschil. Ik had vroeger een Smappee die ook met klemmen werkte en die kwam veel dichter in de buurt van de echte waarde omdat die ook de spanning meet. Het andere probleem waar waarschijnlijk anderen mee zitten is het slechte bereik van de Bluetooth die een directe koppeling met de accu maakt. Hierdoor werkt de nul op de meter stand niet bij mij op 4 meter door 1 dikke muur. Ik hoop dat bij de P1 er gewoon TCP/IP over wifi wordt gebruikt i.p.v. een workaround met een meer krachtige Bluetooth zender. Dit zou ook onlogisch zijn i.v.m de Shelly en Homewizard koppeling waarvan ik in dit forum al wat plaatjes voorbij zag komen. Ik vind de bouwkwaliteit van de accu er super uitzien. Ook kleine dingen zoals de zwaare zwenkwielen die je kan opdraaien naar vaste opstelling en de bijgeleverde kabels. Ik zie nog geen dingen die niet kunnen worden verbeterd/opgelost met Firmware dus ik heb er wel vertrouwen in.

MTVenus V151 CT003 V110 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdvmark
  • Laatst online: 31-05 18:19
Denon is chinees zoals bijna alle bekende audio nu, toch? Maar heel precies: je tv geeft aan dat de Denon aangeeft dat de speakers in gebruik zijn? Zou dat dan ook nog de tv kunnen zijn? Geloof dat tv's wel meestal wat meer aandacht aan afscherming besteden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-05 15:34
Ultimate-Dennus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 23:47:
Ik kan bevestigen wat een paar mede tweakers hier op dit forum gepost hebben kloppen.

Vandaag heb ik ook een exemplaar in ontvangst mogen nemen om alles grondig te testen.
Vanavond de CT klemmen geïnstalleerd om te kijken wat hij hiermee ging doen.
Eerlijk gezegd was ik op voorhand een beetje sceptisch en helaas blijkt dat mijn voorgevoel mij weer niet in de steek heeft gelaten. Als voorbeeld: onze woning heeft een verbruik van 2000 Watt de CT klemmen registreren ongeveer deze waarde (week ietsjes af) maar de batterij ging in zijn begin stadium eerst 41 watt ontladen. vervolgens 600 watt ontladen en daarna zichzelf volladen met het volledige vermogen. Dat volladen zou ik enigzins nog kunnen begrijpen dat er bijvoorbeeld met de Auto CT functie een kalibratie van de batterij wordt gedaan omdat deze met ongeveer 80% capaciteit geleverd wordt. Dus even afgewacht... batterij was 100% en het ontladen begon. Echter onze woning vroeg op dat moment 2000 Watt en de batterij leverde met de CT klemmen aangesloten op 3-fase, Of te veel terug naar het net of leverde te weinig om neutraal te draaien. Op een gegeven moment zat ik op een verschil van 600 watt wat de batterij gewoonweg niet wilde leveren.

Om uit te sluiten of dit nu ligt aan een defecte batterij of foutieve CT klemmen heb ik hem handmatig laten ontladen. En boem ineens 1500 Watt direct vermogen dat is het dus ook niet... Vervolgens vergeleken met mijn ingebouwde Shelly energiemeter. Deze heeft 3 CT klemmen maar krijgt ook 3 fase en nul van een eigen groep in de meterkast. Deze is echt zeer nauwkeurig en toonde mij ook hogere waarde dan de bijgeleverde CT van Marstek. Ik kan dus bevestigen dat de bijgeleverde Marstek CT klemmen waardeloos zijn en niet de moeite zijn om te laten installeren in je meterkast. Gewoonweg omdat het vermogen niet juist door komt van batterij naar meterkast en andersom.

Nu heb ik op de site van Marstek zelf vernomen dat ze bezig zijn met ook een Shelly integratie. Ik heb hierover al contact opgenomen omdat ik deze functie tot op heden nergens in de app kan vinden maar het staat wel in de site dat het compatible is. Want dit kan en wil ik ook testen omdat ik ook het apparaat heb.

Het is nu voor mij een beetje gissen, hopelijk is de beloofde P1 meter die in Januari moet komen de oplossing zodat het wel netjes geregeristreerd wordt. OF: Als er de mogelijkheid bestaat om het te testen met een CT meter van bijv. Shelly als die integratie in de app zichtbaar is. Ik zal beide mogelijkheden testen.

Uiteraard rekeninghoudend met de P1 meter dat dit ook afhankelijk is van je type P1 meter aangezien er verschillende varianten in omloop zijn zoals ook eerder hier beschreven op het forum met een vertraging van 1 tot max 10 seconden. (Hier valt overigens mee te leven, hoe korter hoe beter maargoed...)
Vandaar ook mijn test voor mensen met een trage P1 meter dan als alternatief een Shelly om dan wel snel met CT te kunnen meten. Natuurlijk is er geen nood aan de man als je net even +5 watt verbruikt of -5 watt terugleverd omdat dit binnen een paar seconden gestuurd wordt en als jij net je water koker aanzet de batterij hier ook op moet kunnen reageren.

Zodra ik meer weet zal ik het posten op het forum, voor nu zal het in ieder geval nog even manueel gebruik zijn of de dynamische tarieven modus om er wat mee te doen. Zonder goede CT of P1 meter heb je niks aan de auto modus is mijn conclusie.
Goedemorgen allen,

Zojuist contact gehad met Marstek (moederbedrijf HAME) ze hebben mij vandaag een update toegestuurd voor de batterij. Update V146 (met een handleiding gebaseerd op de jupiter batterij, ervanuitgaande dat beide batterijen dezelfde software matige aansturing hebben is dit geen probleem voor mij) Hiermee zou de werking met de Shelly mogelijk moeten zijn. Naast de update is het belangrijk dat zowel de Shelly als de batterij verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk en een goed signaal hebben. Daarnaast is er een additioneel vereiste en dat is dat in de Shelly poort 1010 open gezet moet worden onder het kopje ''RPC over UDP'' Om vermoedelijk de Shelly en batterij met elkaar te laten communiceren via een poort.

Ik heb gelijk de vraag gesteld waarom deze ''update'' niet voor iedereen beschikbaar is. Ik zie namelijk ook in deze update de selectie om verschillende meters te selecteren en zo ook de P1 meter van Marstek maar ook als ik het plaatje goed zie de P1 meter van HomeWizard (Dit is even een aanname omdat ik niet de volledige foto kan zien in de handleiding) Het geen wat ik me kan voorstellen is dat deze update beschikbaar komt nadat de P1 meter beschikbaar is voor uitlevering.

Zodra ik meer weet zal ik mijn eigen post weer quoten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Ultimate-Dennus schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:15:
[...]

Goedemorgen allen,

Zojuist contact gehad met Marstek (moederbedrijf HAME) ze hebben mij vandaag een update toegestuurd voor de batterij. Update V146 (met een handleiding gebaseerd op de jupiter batterij, ervanuitgaande dat beide batterijen dezelfde software matige aansturing hebben is dit geen probleem voor mij) Hiermee zou de werking met de Shelly mogelijk moeten zijn. Naast de update is het belangrijk dat zowel de Shelly als de batterij verbonden zijn met hetzelfde wifi netwerk en een goed signaal hebben. Daarnaast is er een additioneel vereiste en dat is dat in de Shelly poort 1010 open gezet moet worden onder het kopje ''RPC over UDP'' Om vermoedelijk de Shelly en batterij met elkaar te laten communiceren via een poort.

Ik heb gelijk de vraag gesteld waarom deze ''update'' niet voor iedereen beschikbaar is. Ik zie namelijk ook in deze update de selectie om verschillende meters te selecteren en zo ook de P1 meter van Marstek maar ook als ik het plaatje goed zie de P1 meter van HomeWizard (Dit is even een aanname omdat ik niet de volledige foto kan zien in de handleiding) Het geen wat ik me kan voorstellen is dat deze update beschikbaar komt nadat de P1 meter beschikbaar is voor uitlevering.

Ik kan de P1-meter van homewizard voor ze testen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellroe32
r.reus schreef op maandag 23 december 2024 @ 09:43:
[...]

Ik kan de P1-meter van homewizard voor ze testen :+
Wie niet. 😀

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
[...]
maar ook als ik het plaatje goed zie de P1 meter van HomeWizard
Kun je een screenshot delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
r.reus schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:54:
[...]

Kun je een screenshot delen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MFV8XchynG1YwHqL7TLqxHiF0eo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/m8Q9odM4q0BIjAKLQB2UvPsd.png?f=user_large

Here you go, zoals ik al aangaf nog niet echt goed zichtbaar. Mocht ik het kunnen testen in de app zal ik een duidelijkere foto delen. Want uit mijn hoofd is de Marstek CT003 het kastje die zowel P1 meter, CT klem, en die infrarood module heeft (Die je ontvangt in januari) en is P1 meter echt een afzonderlijke P1 meter zoals de HomeWizard variant.

[ Voor 18% gewijzigd door Ultimate-Dennus op 23-12-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
Aarghh...had ik vrijdag mijn batterij verwacht, hoor ik net dat er iets mis is gegaan. Omdat de order gezien werd als een nieuwe en de oude aanvankelijke geannuleerd bleek was deze dus niet mee met de transporteur. Wordt het nu vanaf 8 januari. 't Is dat er nu niet zoveel teruggeleverd wordt maar anders...

aka pluim003

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GerverCom
Update mbt tot storende batterij op mijn Denon versterker. Zojuist een antwoord gekregen van Marstek met de melding dat ze speciaal voor mij firmware versie (V146) hebben vrij gegeven :)

Na een snelle update en test lijkt het probleem zich te hebben opgelost _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
GerverCom schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:45:
Update mbt tot storende batterij op mijn Denon versterker. Zojuist een antwoord gekregen van Marstek met de melding dat ze speciaal voor mij firmware versie (V146) hebben vrij gegeven :)

Lekker zeg!

Kun jij eens in het menu kijken of de P1 adapter mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
r.reus schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:47:
[...]

Lekker zeg!

Kun jij eens in het menu kijken of de P1 adapter mogelijk is?
Ziet er uit als een HomeWizard P1 :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nGawTPdGaOecplr12OHNt2oDI5k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jvQBlOBX0686jo5GTtGwNes1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus

Fijn om te lezen dat deze update ook jou probleem heeft opgelost m.b.t. de Denon versterker @GerverCom 8)
Scheelt toch weer een hoop kopzorgen en een andere versterker :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
GerverCom schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:51:
[...]

Ziet er uit als een HomeWizard P1 :)
[Afbeelding]
Mooi zeg, waar kan ik de update aanvragen? Dan ga ik eens testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
r.reus schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:11:
[...]

Mooi zeg, waar kan ik de update aanvragen? Dan ga ik eens testen ;)
Ik had een mail gestuurd naar support@marstekenergy.com, hierin heb ik mijn probleem beschreven en diverse details meegestuurd zoals het serienummer. Ik weet niet of ze de update enkel en alleen aan mij hebben vrijgegeven OF als je nu kijkt in het menu je ook de optie hebt voor een firmware upgrade?

[ Voor 3% gewijzigd door GerverCom op 23-12-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
GerverCom schreef op maandag 23 december 2024 @ 14:18:
[...]

Ik had een mail gestuurd naar support@marstekenergy.com, hierin heb ik mijn probleem beschreven en diverse details meegestuurd zoals het serienummer. Ik weet niet of ze de update enkel en alleen aan mij hebben vrijgegeven OF als je nu kijkt in het menu je ook de optie hebt voor een firmware upgrade?
Toch alleen voor jou :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ah5V0HuqFAshD2BvNmDoED-lY7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yKImWtDgxMsU7NQDUlJ7j9eL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
Voel mij speciaal.. echter, ik heb uit nieuwsgierigheid de optie P1 geprobeerd en na veel "configureren" lijkt het er niet op dat de P1 van HomeWizard werkt. Waarbij veel configureren niets anders is dan kijken naar de app welke "CT configureren" aangeeft. Misschien is de update inderdaad nog niet klaar voor een groter aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:52
@Smart-Charged als ik bestel wanneer wordt hij dan geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
GerverCom schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:08:
[...]

Voel mij speciaal.. echter, ik heb uit nieuwsgierigheid de optie P1 geprobeerd en na veel "configureren" lijkt het er niet op dat de P1 van HomeWizard werkt. Waarbij veel configureren niets anders is dan kijken naar de app welke "CT configureren" aangeeft. Misschien is de update inderdaad nog niet klaar voor een groter aantal.
Kon jij bij die P1 wel iets instellen? Neem aan dat deze gaat kijken naar de P1 van homewizard als daarvan de lokale API aan staat zoals in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
gielz schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:11:
[...]

Kon jij bij die P1 wel iets instellen? Neem aan dat deze gaat kijken naar de P1 van homewizard als daarvan de lokale API aan staat zoals in Home Assistant.
Nee, mijn vermoeden is dat ze wel de menu opties hebben aangemaakt maar dat deze allemaal naar dezelfde routine verwijizen. Wat ik ook kies, geeft aan CT configureren (die heb ik niet aangesloten en dus na geruime tijd krijg ik de melding niet gevonden). Mijn vermoeden is dat ik een incremental update heb gekregen die zeker nog niet GA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
GerverCom schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:08:
[...]

Heb je de lokale API in homewizard geactiveerd, de optie staat helemaal onderaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DZqo2Zuhqwm0Ckhs_KTYkEyRvIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xu3AXjVA8K8cX3WNg4RxSqdM.jpg?f=fotoalbum_large

MTVenus V151 CT003 V110 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polvo176
  • Nu online

Mooi om te horen dat het kinderziektes zijn die met software op te lossen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Vandaag toch stroom teruggeleverd het net op. Accu heeft hele dag niets gedaan, de CT klem geeft ook aan dat er "2 device" aangesloten zijn opeens.

Verbinding tussen beide apparaten is werkend en gisteren ontladen werkte gisteren prima. Vandaag dus niet laden op PV.

Echt een rustig alles opnieuw instellen. Echt stabiel is het allemaal niet kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
superduper1969 schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:02:
[...]

Heb je de lokale API in homewizard geactiveerd, de optie staat helemaal onderaan.
[Afbeelding]
Jazeker... zal het morgen nog eens proberen. Nu is de batterij fijn aan het ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 20:58
GerverCom schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:36:
[...]

Jazeker... zal het morgen nog eens proberen. Nu is de batterij fijn aan het ontladen.
Mooi om te horen. is dat ontladen via NOM?
En zo ja, hoe netjes is de NOM stand
Hoeveel gaat de slimme meter heen weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerverCom
Peterhardenberg schreef op maandag 23 december 2024 @ 17:53:
[...]

Mooi om te horen. is dat ontladen via NOM?
En zo ja, hoe netjes is de NOM stand
Hoeveel gaat de slimme meter heen weer?
Handmatig ingesteld, in de ochtend en middag ontladen voor het ontlasten van de drukke/dure momenten en laden tijdens de goedkopere momenten. Zodra de P1 officieel beschikbaar is gaan we het wel automatiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:39
Hier ook handmatig ingesteld omdat het met de ct-klemmen niet goed werkt. Maar voor morgen heeft het niet veel zin , morgen is het verschil maar ongeveer 5 eurocent is gedurende de dag

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Is de conclusie dan voor nu dat het met de huidige CT configuratie gewoon niet goed werkt om netjes NOM te draaien? Of is er iemand in dit topic die er 1 of meerdere heeft waar het nu aardig tot goed draait op de automatisch stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
gielz schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:26:
Is de conclusie dan voor nu dat het met de huidige CT configuratie gewoon niet goed werkt om netjes NOM te draaien? Of is er iemand in dit topic die er 1 of meerdere heeft waar het nu aardig tot goed draait op de automatisch stand?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
Zou het misschien helpen als je de kabels van de ct-klemmen verlengd zodat het kasje naast de batterijen komt te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
waxy50 schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:52:
Zou het misschien helpen als je de kabels van de ct-klemmen verlengd zodat het kasje naast de batterijen komt te hangen?
Ik had de batterij echt heel dicht bij de meterkast staan en had nog verbinding issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
Hier is de verbinding prima, ontladen werkt ook. Laden nog niet voor NOM.

Vannacht even handmatig opgeladen want langere tijd met 10% SoC lijkt mij niet handig. Ik moet ook Markstec maar zelf mailen voor SW update want mijn wp gaat echt van slag, nouja de pomp of de flow meter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HrPhSbK31KXcZ-jovtT94ENCksU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Do1JFpvC49HQHYmKR675iVIF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WzmJGKgEL3ktyPHYAp3L7ryuPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IFa3w680HFQrRmaYHvzkxSLZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwyq2yCIoBlTaHAE1cIgAT7CXMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wJE4Z6bBIJGV7NSkZS9DWXFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DjKdcBSE5fw3bOP4PQH6mJZUhXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/36cMgUPK0PgVYATWrTTDOnF0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie hier toch de meest vreemde dingen voorbij komen. Heb al wat topics gelezen van verschillende thuisbatterijen en dit nog nergens gezien. Is dit nou typisch iets van een stekkerbatterij of het merk? De HW batterij moet nog uitkomen op stekker. Benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Heinemancp schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:06:

Vannacht even handmatig opgeladen want langere tijd met 10% SoC lijkt mij niet handig. Ik moet ook Markstec maar zelf mailen voor SW update want mijn wp gaat echt van slag, nouja de pomp of de flow meter.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het begin is er :)

Heb je ook grafiekjes hoe zon NOM dag er uit ziet in home assistant of een energie app? Ben benieuwd of hij goed NOM kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Bij mij ontlaad de batterij zich niet verder dan 10%/0,5kwh, hebben jullie dit ook? Is dat een soort bescherming van de accu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r.reus schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:33:
Bij mij ontlaad de batterij zich niet verder dan 10%/0,5kwh, hebben jullie dit ook? Is dat een soort bescherming van de accu?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mg885swZMECGJYZKveH8X4xmf7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vvOhVebAQWfAP52V67Q5pKE.jpg?f=fotoalbum_large

Klopt dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Devke op 24-12-2024 08:42 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
[...]

Goedemorgen allen,

Goedemorgen allemaal,

Ik kan bevestigen dat na de succesvolle update V146 mijn Shelly nu netjes de batterij laad tegen de NOM Nul op de meter. Communicatie tussen batterij en Shelly ontstaat door lokale communicatie via WiFi en poort nummer 1010 (Direct tussen Shelly en Batterij om data te versturen/ontvangen. Ook getest zonder deze poort dan deelt hij geen data met Shelly) Dus vermoedelijk ook voor de toekomstige P1 meters van een HomeWizard zal er iets van een communicatie protocol moeten komen zodat de batterij en universele P1 meter met elkaar kunnen praten vermoed ik.

De Nul op de meter met de Shelly schommelt nu tussen de teruglevering -11 watt tot een + van 28 watt. Deze schakelingen zijn volkomen normaal en ik heb test resultaten in vergelijking met een Zendure Hyper 2000 installatie en kan bevestigen dat hij juist probeerd met de Shelly om zo min mogelijk terug te leveren. Het vermogen blijft soms juist iets in de + dan in de - om echt die teruglevering tegen te gaan. Ten opzichte van de zendure schommelt het wel eens iets meer in de - en trekt zich dan weer snel recht naar de +

Ik kan dus bevestigen dat het Nul op de meter goed functioneert en werkt zoals het zou moeten.
Helemaal strak op 0 draaien gaat je gewoonweg niet lukken door laden/ontladen en het anticiperen van de accu en slimme meter op het directe verbruik in huis. Ik heb voor de test wat oude halogeen lampen getest met een hoog vermogen. Als ik hem inschakel duurt het max +/- 5 seconden voordat de batterij dit vermogen verhoogd. En als ik de halogeen lampen uitzet duurt het gemiddeld tussen de max +/- 5 tot 18 seconden om hem weer ''snel'' nul op de meter te trekken. Dit meerdere malen achter elkaar getest en gemiddeld iedere keer dan binnen 5 seconden, dan 10 seconden. In ieder geval acceptabel en vrij vlot. Je moet je ook realiseren dat zo'n batterij ook telkens moet schakelen...

Dus de verwachting is dat ook met de 3-in 1 P1 tool van Marstek in Januari dat dezelfde resultaten behaald moeten kunnen worden. (Maar dat is dus nog afwachten)

Voor de liefhebbers hier ook nog even een HomeWizard strookje wat het gedrag is van de afgelopen nacht (Lees 00:00 tot 08.00 uur, toen was de batterij leeg met 5,12 KWH)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/feUz-FUokMntsaCRw4mQV-Ml5mQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Hv2MoR2SJg3EEK7pe3XPmrE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvs
  • Laatst online: 16-05 08:34

bvs

Heinemancp schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 08:06:

Moet ie niet laden aan 2500W of heb je zelf gekozen voor 780W ?
Jouw wp ging dus van slag tijdens een laadsessie? Je zou eerder verwachten tijdens een ontlaadsessie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiSpA
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-05 13:21
Wat ik enorm mis is dat hij op een grijze dag niet bij laad als je hem op de auto modes heb staan. Dan zou je hem dus iedere keer handmatig op manual moeten zetten op het moment dat de stroomprijs laag is.

Het zou enorm schelen als je kan programmeren dat hij iig s'nachts van 4 tm 5u (Wat vaak de 2 goedkoopste uren zijn) of als de energie prijs zodanig laag is zich weer oplaad als hij bijvoorbeeld onder een x percentage is... ongeacht de modes waar hij in staat.

Door bijvoorbeeld de manual modes een hogere prioriteit te geven dan de CT/P1 modes.

Wellicht als er met externe scripts via een API gewerkt wordt dat bovenstaande gerealiseerd kan worden i.c.m. een Homey o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
Ultimate-Dennus schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:51:
[...]

Goedemorgen allemaal,

Ik kan bevestigen dat na de succesvolle update V146 mijn Shelly nu netjes de batterij laad tegen de NOM Nul op de meter. Communicatie tussen batterij en Shelly ontstaat door lokale communicatie via WiFi en poort nummer 1010 (Direct tussen Shelly en Batterij om data te versturen/ontvangen. Ook getest zonder deze poort dan deelt hij geen data met Shelly) Dus vermoedelijk ook voor de toekomstige P1 meters van een HomeWizard zal er iets van een communicatie protocol moeten komen zodat de batterij en universele P1 meter met elkaar kunnen praten vermoed ik.

De Nul op de meter met de Shelly schommelt nu tussen de teruglevering -11 watt tot een + van 28 watt. Deze schakelingen zijn volkomen normaal en ik heb test resultaten in vergelijking met een Zendure Hyper 2000 installatie en kan bevestigen dat hij juist probeerd met de Shelly om zo min mogelijk terug te leveren. Het vermogen blijft soms juist iets in de + dan in de - om echt die teruglevering tegen te gaan. Ten opzichte van de zendure schommelt het wel eens iets meer in de - en trekt zich dan weer snel recht naar de +

Ik kan dus bevestigen dat het Nul op de meter goed functioneert en werkt zoals het zou moeten.
Helemaal strak op 0 draaien gaat je gewoonweg niet lukken door laden/ontladen en het anticiperen van de accu en slimme meter op het directe verbruik in huis. Ik heb voor de test wat oude halogeen lampen getest met een hoog vermogen. Als ik hem inschakel duurt het max +/- 5 seconden voordat de batterij dit vermogen verhoogd. En als ik de halogeen lampen uitzet duurt het gemiddeld tussen de max +/- 5 tot 18 seconden om hem weer ''snel'' nul op de meter te trekken. Dit meerdere malen achter elkaar getest en gemiddeld iedere keer dan binnen 5 seconden, dan 10 seconden. In ieder geval acceptabel en vrij vlot. Je moet je ook realiseren dat zo'n batterij ook telkens moet schakelen...

Dus de verwachting is dat ook met de 3-in 1 P1 tool van Marstek in Januari dat dezelfde resultaten behaald moeten kunnen worden. (Maar dat is dus nog afwachten)

Voor de liefhebbers hier ook nog even een HomeWizard strookje wat het gedrag is van de afgelopen nacht (Lees 00:00 tot 08.00 uur, toen was de batterij leeg met 5,12 KWH)

[Afbeelding]
Goed om te horen, bedankt voor het delen.
P1-meter van HW werkt helaas nog niet na de update, zal nog niet helemaal klaar zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangover_ohoo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:16
hmm ik krijg de accu niet meer verbonden met mijn wifi netwerk. Bij de installatie ging dit vlekkeloos, ik heb echter een fabrieksinstellingen reset gedaan via de app. Heb weer connectie met de batterij via bluetooth maar krijg de wifi verbinding niet tot stand via de app. Ik krijg alleen maar de mogelijkheid om handmatig een wifi netwerk in te typen, er wordt geen lijst opgehaald. Als ik vervolgens het wachtwoord ingeef krijg ik de melding dat de vebinding is mislukt. Heb de batterij al geheel uit de app gehaald, batterij uit/aan gezet maar helaas....Iemand enig idee ?

PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Opslag 10 kWh (2x MT FW151 CT003 FW114, 2 fases, ModBus/NodeRed) | 42 kWh i3 BEV | 12 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT | MHI (2x) + ME L/L airco's (ESP sturing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper1969
Hangover_ohoo schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:35:
hmm ik krijg de accu niet meer verbonden met mijn wifi netwerk. Bij de installatie ging dit vlekkeloos, ik heb echter een fabrieksinstellingen reset gedaan via de app. Heb weer connectie met de batterij via bluetooth maar krijg de wifi verbinding niet tot stand via de app. Ik krijg alleen maar de mogelijkheid om handmatig een wifi netwerk in te typen, er wordt geen lijst opgehaald. Als ik vervolgens het wachtwoord ingeef krijg ik de melding dat de vebinding is mislukt. Heb de batterij al geheel uit de app gehaald, batterij uit/aan gezet maar helaas....Iemand enig idee ?
Ja ook gehad toen ik probeerde de Nul op de meter probeerde, het staat in de handleiding op 2 verschillende plekken..
3 keer knipperen kreeg ik niet voor elkaar maar het werkte gewoon.
Ik heb 15 minuten gewacht omdat ik even boodschappen moest doen.

Dus:
- Shutdown
- Stroom eraf
- Wacht meer dan 2 minuten
- Aan
- Stroom er weer op

Device shutdown
Press and hold the power off button on the back of the device, and release it after 3 seconds (or
release it after the button flashes 3 times). The LED light will go out and the device will enter the
power off state.

Restart method
Put the device into sleep mode and unplug the power connector. Wait for 2 minutes, then wake up
the device and plug it back into the power connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangover_ohoo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:16
superduper1969 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:10:
[...]

Ja ook gehad toen ik probeerde de Nul op de meter probeerde, het staat in de handleiding op 2 verschillende plekken..
3 keer knipperen kreeg ik niet voor elkaar maar het werkte gewoon.
Ik heb 15 minuten gewacht omdat ik even boodschappen moest doen.

Dus:
- Shutdown
- Stroom eraf
- Wacht meer dan 2 minuten
- Aan
- Stroom er weer op

Device shutdown
Press and hold the power off button on the back of the device, and release it after 3 seconds (or
release it after the button flashes 3 times). The LED light will go out and the device will enter the
power off state.

Restart method
Put the device into sleep mode and unplug the power connector. Wait for 2 minutes, then wake up
the device and plug it back into the power connector
Gelukt, daarbij toegevoegd heb ik de app opnieuw geinstalleerd op een ander device, daarna kreeg ik direct na de bluetooth ook het wifi netwerk weer te zien en kon ik verbinding maken. Werkt ook weer op de telefoon nu.

Even nog de vraag, hoe kreeg @Ultimate-Dennus de nieuwe firmware en hoe is de installatie procedure ?

PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Opslag 10 kWh (2x MT FW151 CT003 FW114, 2 fases, ModBus/NodeRed) | 42 kWh i3 BEV | 12 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT | MHI (2x) + ME L/L airco's (ESP sturing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05 12:22
Hangover_ohoo schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:31:
[...]

Even nog de vraag, hoe kreeg @Ultimate-Dennus de nieuwe firmware en hoe is de installatie procedure ?
Hier ben ik als Shelly 3EM gebruiker ook benieuwd naar, in mijn Shelly is er geen optie 'RPC over UDP' .
Waar heb je die gevonden?
Edit: Ik zie net die ik een oudere versie heb (Shelly 3EM), die deze setting niet heeft.
Jullie lijken het over de nieuwere Shelly 3EM Pro te hebben.
ff kijken dus of ik het met deze Shelly ook aan de praat krijg, laat het tzt hier weten of het lukt!

[ Voor 25% gewijzigd door kaasmakert op 24-12-2024 15:11 ]

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellroe32
Eindelijk hebben we het over het product in het echt. Leuk al deze nieuwe info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
bvs schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:53:
[...]

Moet ie niet laden aan 2500W of heb je zelf gekozen voor 780W ?
Jouw wp ging dus van slag tijdens een laadsessie? Je zou eerder verwachten tijdens een ontlaadsessie...
Standaard is 800W, wat kennelijk 780W is.
Ja ik zou ook tijdens ontladen verwachten maar het startte ook niet direct vanaf laden maar een tijdje later. Dus weet niet precies wat de accu deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badnews.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:18
Heinemancp schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:52:
[...]

Standaard is 800W, wat kennelijk 780W is.
Ja ik zou ook tijdens ontladen verwachten maar het startte ook niet direct vanaf laden maar een tijdje later. Dus weet niet precies wat de accu deed.
Kan je dit zelf instellen naar elke waarde? Ik wil namelijk niet met 2300W laden, maar met iets van 1500. Dus meer dan 800W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
badnews.nl schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:08:
[...]

Kan je dit zelf instellen naar elke waarde? Ik wil namelijk niet met 2300W laden, maar met iets van 1500. Dus meer dan 800W.
In het klokschema kan dit nu al. En tegen de tijd dat de zonnepanelen 1500w gaan opleveren zijn we wel 4 Firmware Updates verder dus dan zal het ook wel kunnen. Mijn piek met 16 panelen lag op 150w vandaag dus dat schiet niet op.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cS-CaTB-3jN7Y2VBml0DfxgMjYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/La82jO9hVWxfIY3JBdUI0OQa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauwedorper
  • Laatst online: 19-04 15:46
Heeft iemand de marstek 5,12 kw plug in batterij al in gebruik?

Zo ja hoe is de ervaring.

Ik overweeg deze aan te schaffen, maar kan geen reviews vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Blauwedorper schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:20:
Heeft iemand de marstek 5,12 kw plug in batterij al in gebruik?

Zo ja hoe is de ervaring.

Ik overweeg deze aan te schaffen, maar kan geen reviews vinden.
Als je de laatste paar pagina's terug leest dan zie je eigenlijk de ervaringen tot nu toe. Lekker mee blijven lezen. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10:20
Devke schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:29:
[...]

Als je de laatste paar pagina's terug leest dan zie je eigenlijk de ervaringen tot nu toe. Lekker mee blijven lezen. 😊
Is pas net lid, heeft hiervoor nog geen tijd gehad :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultimate-Dennus
Hangover_ohoo schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:31:
[...]

@Hangover_ohoo De nieuwe firmware kun je verkrijgen om even contact op te nemen met Marstek. Is een paar berichten hierboven ook al benoemd. Het kan alleen zijn dat hij niet aan iedereen vrij gegeven wordt omdat deze net nieuw is en in de toekomst doorgepush gaat worden naar gebruikers wat ik begreep. Ik heb hem gekregen omdat ik een batterij aan het testen ben voor bedrijfsvoering doeleinden en omdat mijn Shelly meter er niet mee overweg kon zonder de update. Een andere tweaker had een probleem met een versterker wat na deze update is verholpen.
Het zou dus zomaar kunnen dat iedereen deze update pas krijgt vanaf januari voor de nieuwe 3-in1 P1 meter tool.

En indd @kaasmakert Ik heb een Shelly Pro 3EM, met de normale Shelly ga je hem niet werkend krijgen. Zonder de optie RPC over UDP krijg je geen verbinding met de batterij. Dit is bij 99% van de fabrikanten zo dat alleen het pro model ondersteund wordt. Die zou ik overigens ook aan iedereen aanbevelen die zo'n slimme meter zou willen aanschaffen omdat je dan alle kanten op kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zeegerd
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-05 22:20
Heeft één van de kersverse eigenaren van een Marstek al vastgesteld wat de PSV-aansluiting inhoudt?

6885 Wp + Daikin US 3.5 + Nibe MT-WH21 = gasloos

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
zeegerd schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:53:
Heeft één van de kersverse eigenaren van een Marstek al vastgesteld wat de PSV-aansluiting inhoudt?
Die is speciaal voor inwoners van Eindhoven. :-)
Sorry, kon het niet laten.

aka pluim003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heinemancp
Ben in contact Marstek over de metingen en het gedrag van de accu (laden terwijl er ontladen moet worden), mogelijk interessante info voor hier.
Please note the following information when using the CT001:

1. You should connect the CT001 sensors to the neutral line or live line of each phase coming from the electricity meter, without distinguishing the direction of the current. The measured data is forwarded to the MARSTEK B2500 storage in real time. The B2500 uses this data to intelligently allocate the amount of electricity required on the phase to enable the operation of household appliances.

2. To meet DIY needs and save the cost of hiring an electrician, our Smart Meter CT001 is equipped with a simple plug-and-play installation. Because CT001 is installed without breaking wires, the power collected is apparent power (active power + reactive power) * power factor. While the equipment supplements the pure active power, the power factor is dynamic, so it is difficult to require the realization of perfect power supplementation.

The current measurement data of CT001 is rough, we will follow up with the compatibility of CT002 device with other smart meters, please look forward to it.

• Heinemancp
Helaas snapt de medewerker van Marstek mijn opmerking over "laden terwijl ontladen moet worden" niet.
Hallo,

the image shows the data of the device in adaptive mode automatically filling the electricity demand gap of the grid, not the charging data of the device.

Adaptive mode only supports discharging, not charging. If you need to charge the device, you can switch to manual mode and set the discharge time and power by yourself.

If you encounter any subsequent problems timely feedback to us can be, we will provide you with solutions as soon as possible.

Best regards
Zo ziet mijn gedrag eruit. Groen boven de lijn is laden, onder de lijn is ontladen. Dit is de V146 fw

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eInjw7JnmqZbp97zUyklbLF_NhM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GibXS2Mh2zn0V0XaynmTeEvG.jpg?f=fotoalbum_large

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:08
Ik heb door de pagina’s horizontaal gelezen…
Dus sorry als ik het gemist heb.
Als je 3x duravolt op 1 fase doet, wat mag, is het dan 2400w wat je kunt eruit trekken? Of gaat het nog steeds gelimiteerd zijn op 800w?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

S2S

Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:43:
Ik heb door de pagina’s horizontaal gelezen…
Dus sorry als ik het gemist heb.
Als je 3x duravolt op 1 fase doet, wat mag, is het dan 2400w wat je kunt eruit trekken? Of gaat het nog steeds gelimiteerd zijn op 800w?
Wat ik ervan begrijp. Zelf raden ze 1 accu aan per groep maar ik denk dat ze dan uitgaan van 2500 watt ontlading per accu.

Als je op een groep zit die afgezekerd is met 16 ampere (ik ga even uit van 16, geen idee wat jouw situatie is, p=u maal i) 16 Ampere dan kun je er max 3680 watt ( 16 ampere x 230 Volt) op zetten of afnemen (Je kun er dus wel 4 op aansluiten van 800 watt teruglevering) Ik zou dan op die groep geen andere gebruikers aansluiten . (Want dan kun je de groep overbelasten maar de beveiliging klapt er niet uit) Met brand of kortsluiting tot gevolg .

Je kan er dus ook 1 die maximaal 2500 watt terug levert (mits je via de code de max in de app mag aanpassen) en 1 die 800 watt terug levert op aansluiten als je de max maar nooit overschrijdt. (Als we uitgaan van een 16 ampere zekering)

Antwoord op je vraag : je ontlaad dus 3x800 watt dus 2400 watt is.

Ik ga er zelf 1 plaatsen die maximaal 2500 watt gaat ontladen op een eigen groep.

[ Voor 28% gewijzigd door S2S op 26-12-2024 12:12 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:08
Het is andere kant van de zekeringkast aparte 16a 3f+n… dan ga ik eerst zien voor 3x 5,12kwh 1 per fase

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• S2S
  • Nu online

S2S

Icekiller2k6 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:14:
Het is andere kant van de zekeringkast aparte 16a 3f+n… dan ga ik eerst zien voor 3x 5,12kwh 1 per fase
Een 3 fase P=u x i . 230x16=3680 x 3 fase = 11040 watt maximale belasting. (11 kW)

Bij 1 per 1-fase, is het vaak ook verstandig om geen verbruikers er tussen te plaatsen , tenzij je 100% zeker weet dat je de max van die groep nooit overschrijdt.

Ze maken het graag dummie proof , (het is plug-n play) vandaar die 800 watt begrenzer.

[ Voor 32% gewijzigd door S2S op 26-12-2024 12:44 ]

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:41
Een 3 fase is max 400 volt. P=u x i . 400x16=6400 watt maximale belasting.
Elke fase heeft een spanning 230 Volt t.o.v. de nul. dus reken maar uit wat het maximaal vermogen is per fase.. 11 kW totaal
Het spanningsverschil tussen de fasen is 400 Volt

[ Voor 3% gewijzigd door Hieke op 26-12-2024 12:36 ]

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23, EV, PV 9,6 kWp

• S2S
  • Nu online

S2S

Hieke schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:34:
[...]

Elke fase heeft een spanning 230 Volt t.o.v. de nul. dus reken maar uit wat het maximaal vermogen is per fase.. 11 kW totaal
Het spanningsverschil tussen de fasen is 400 Volt
Je hebt gelijk, nog een kater van gisteren. (Aangepast)

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
1x25Ax230 = 5.750 Watt/fase is de max bij 3x25A.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

• Hieke
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:41
Ja, jij maakt het wel heel spannend. Maar ook gelijk😁 zou dat persoonlijk niet zo bouwen.

Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23, EV, PV 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevin20
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:54
Heeft iemand het inmiddels lekker werkend met de CT-klemmen?
Ik heb een pre-order geplaatst, maar ik heb nog een ferraris meter, dus een P1 meter heb ik voorlopig niks aan totdat we overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mario User
  • Laatst online: 22-01 16:16
Hi I am new here welcome everybody from Poland!
I bought Marstek Jupiter C 2.56kWh
I have just installed CT also and everything works fine. I have a question how to prevent sending energy back to grid when battery is full? I have also one way meter. Is this possible to set up from Marstek app? Thank you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
Smart-charged is ook begonnen met de uitlevering. Ik kreeg vanmorgen onverwacht een mailtje of ze vandaag mochten leveren. Zelf ben ik op dag uitstap met de zoon maar mijn vrouw heeft hem in ontvangst genomen. Enkel spijtig dat we morgen juist een organisatie met de sportclub hebben en met nog een familiefeest voor de boeg, ga ik er voor 2 januari niet veel tijd in kunnen steken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon Verhoeven
  • Laatst online: 27-12-2024
knipknip

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 27-12-2024 20:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gielz
  • Nu online
Toon Verhoeven schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:49:
Ik heb zojuist op www.marstek.nl, de officiële website van Marstek, een Marstek Venus E batterij van 5.12 kWh besteld met de P1-dongle. Hierdoor zijn de CT-klemmen niet nodig en worden alle problemen direct opgelost. Alles werkt zonder problemen en volledig plug-and-play! Aanrader voor wie eenvoud en betrouwbaarheid zoekt. 😊

Ben van plan om nog 2 bij te bestellen zodat ik op 3 fase kan.
Alle problemen? Dat kun je toch niet eens weten als je hem net besteld hebt?

Pagina: 1 ... 14 ... 171 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.