Acties:
  • 0 Henk 'm!
kareltje schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:51:
sinds eind januari heeft geen dag normaal gedraaid .
alle updates gehad nu 151.
Geprobeerd op HW p1 meter en ct003, niets.
Marstek.nl
Geen rood led die is gaan branden op.de voorkant?

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:42
Foutje

[ Voor 96% gewijzigd door waxy50 op 03-04-2025 16:17 ]

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• pascallj
  • Nu online
Hoi allemaal,

Ik lees al lange tijd mee en heb ondertussen alle 11101 voorgaande berichten gelezen/gescand. Sinds een kleine week nu ook een Venus 5,12 kWh, voornamelijk om te (ont)laden op dynamisch. Tot nu toe via de app 1 keer per dag alles instellen voor de volgende dag, nog geen problemen gehad. Firmware versie 148 en 202409090159.

Wat ik echter wel bijzonder vind, is dat nog niemand wat geplaatst heeft over het feit dat de Bluetooth altijd actief (en zichtbaar) is als je zelf niet verbonden bent met de accu via de App. Heb zelf wat testjes gedraaid, en met een tweede telefoon op een andere WiFi netwerk via een ander IP-adres en met een nieuw account, kan je gewoon de accu overnemen en in je account zetten. Alle voorgaande gegevens worden gewoon overgezet/zichtbaar naar dat account en je kunt alle instellingen wijzigen. Oftewel iedereen in het Bluetooth bereik van de accu, kan jouw accu overnemen! In mijn ogen is dit een gigantisch beveiligingsprobleem. Om nog maar te zwijgen van de implicaties als iemand de accu op een bestaande groep heeft aangesloten (dus max. 800 W) en iemand anders besluit via Bluetooth om jouw accu even op 2500 W te zetten...

Wat ik verwacht is dat Bluetooth 'pairing' alleen mogelijk is na een druk op een fysieke knop op de accu o.i.d. (a la WPS bij WiFi netwerken).

Uiteraard contact gehad met Marstek via de Feedback functie. Eerst ontkende ze het ("Once you add your device Bluetooth within the app, no one else will be able to squeeze you down"), maar na nogmaals uitleggen en volhouden zijn de suggesties doorgestuurd naar de developers. Hopelijk wordt dit opgelost.

Misschien kunnen anderen ook even testen of dit standaard gedrag is. Uiteindelijk gaat bij mij de Venus offline en wordt alles via Modbus geregeld, maar tot nog toe is dit misschien iets om rekening mee te houden als beveiliging iets is wat je aan het hart ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltje
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 09:07
Maxwp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:13:
[...]

Geen rood led die is gaan branden op.de voorkant?
nee niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet zo mooi
Als een cell te laag is etc dan zou toch dat lampje moeten gaan branden.
Helaas heb je niks aan de modbus hangen
Mss dat daar iets meer info over te halen is of de api via home assiatnt zodat je een error code kan uitlezen

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltje
Maxwp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:53:
[...]
nee dat heb allemaal niet, gewoon via ct003 en hwp1 :(
\=
Dat is niet zo mooi
Mss dat daar iets meer info over te halen is of de api via home assiatnt zodat je een error code kan uitlezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltje
Maxwp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:53:
[...]
sorry vergeten te quote
Dat is niet zo mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Horla schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:58:
[...]

Ja, ik. Zelfs nog korter (binnen de minuut opgeladen en zo). Was volgens mij een defecte cel. Nu had ik dit probleem wel direct van de eerste dag en kwam het niet opeens op. Na veel vijven en zessen via de leverancier kunnen omruilen en sindsdien werkt het zonder problemen.
Heb identiek hetzelfde probleem gehad met mijn eerste batterij, werd correct omgeruild

BMW I4 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V32 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltje
DSSW schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:03:
[...]
ik heb leverancier 5 minuten geleden ook gevraagd om te ruilen, zal morgen wel bericht krijgen.
Ze reageren vrij vlot

Heb identiek hetzelfde probleem gehad met mijn eerste batterij, werd correct omgeruild

Acties:
  • +3 Henk 'm!
vanpeers schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:26:
[...]

Heb de mijne met wat vertraging ook aangevuld, lijkt er op dat 28 en 29april veel gaan aankomen! oOo
Denk/hoop dat iedereen ondertussen een leveringsdag heeft ontvangen.
Nog even geduld en we kunnen wat testen. 8)
Jup hier ook 28 april.
Heb maar vast een dag vrij genomen.

Binnenkort maar voorbereidingen treffen op de nieuwe locatie.
Even een 5x2,5mm2 die kant op en wat utp vanuit de meterkast naar de schuur.

Gaten voor de beugels vast boren, stopcontacten plaatsen.
En hopen dat het gaat werken met 3 accu's en een shellypro3em.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 13:40

Servowire

prutser:~#

Ik zou nog heel graag de LAAD limiet in auto naar 800w willen laten zitten. Dan ontlaadt je met 2 Marsteks met 1600w op 1 groep, en laden ook 1600.

Nu kunnen ze niet op 1 groep want dan gaat ie 2400x2=4800watt laden. Veel te gek!

Meer mensen deze wens?

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:10:
Ik zou nog heel graag de LAAD limiet in auto naar 800w willen laten zitten. Dan ontlaadt je met 2 Marsteks met 1600w op 1 groep, en laden ook 1600.

Nu kunnen ze niet op 1 groep want dan gaat ie 2400x2=4800watt laden. Veel te gek!

Meer mensen deze wens?
ja hier ook
ik meen me te herinneren in de eerst of 1 van de eerste versie svan de app waren een sliders waarbij je het laden en ontladen kon instellen
maar dat zal wel in de manuel stand zijn geweest
als meer mensen die via de feeback in de app melden komt dit er mogelijk
zo kan je idd op 1 eigen groep en stop contact toch 2 accus laden en ontladen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 23-05 16:33
kareltje schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:31:
Mijn batterij gaat sinds 1 week van 8% binnen 5 minuten naar 100% en ontladen precies hetzelfde.
Heeft iemand dit ook gehad.
Op auto of manuel maakt niet uit
Alles doorgegeven aan leverancier en via de app.
Tot op heden alleen bericht gehad van de leverancier die zegt doorgeven via app want die werken samen met onze thechnische dienst (en dit geloof ik niet)
Ik zelf denk dat hij overleden is
Ik heb er 2 waarvan 1 ook niet correct werkt. Niet zo erg als de jouwe, maar wel een vergelijkbaar fenomeen. De mijne schiet van 80% naar 100% in no time en bij het ontladen schiet die van 40% ineens naar 10%. Ik heb al diverse contacten gehad met de support van Hame. Ze steken zich alvast niet weg, maar het duurt me nu toch al te lang alvorens ze gaan beslissen dat die vervangen moet worden. Dat fenomeen is er al vanaf dag 1. Ik heb een en ander gelezen over self learning en/of auto calibratie door enkele malen herhaaldelijk volledige op te laden en opnieuw volledig te ontladen, maar dat haalt allemaal niks uit. Dat is trouwens ook de aanbeveling van de support geweest en toen dat niks uithaalde hebben ze me een upgrade naar firmware V149 gepusht. En ook dat helpt geen zier. Tot dusver heb ik daar op dit forum nog niks over los gelaten omdat ik hun niet wil zwart maken zolang ze cooperatief zijn in het zoeken van de oorzaak, maar het begint nu toch stilaan te stinken.... Ik heb het trouwens ook opgemeten, die bewuste batterij heeft een capaciteit die ca. 25% lager is dan normaal en ik kan het goed vergelijken met de andere die er naast staat. De efficientie is wel correct. Ik meet 83% RTE bij een op- en ontlaadstroom van 500W. Maar slechts ca 3,3 kWh capaciteit en dat is natuurlijk veel te min.....
Ik heb gekocht bij stekker-batterij.nl : hen neem ik telkens in cc als ik met support van Hame communiceer, maar zij blijven tot dusver heel erg op de vlakte.... Ze hebben me in eerste instantie naar die support verwezen en daar is het bij gebleven van hun kant. Ook van hen verwacht ik nu het initiatief om die batterij om te ruilen. Die is duidelijk niet in orde.
Je bent dus niet alleen met zulke fenomenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kareltje
Babavers schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:00:
[...]

Ik heb er 2 waarvan 1 ook niet correct werkt. Niet zo erg als de jouwe, maar wel een vergelijkbaar fenomeen. De mijne schiet van 80% naar 100% in no time en bij het ontladen schiet die van 40% ineens naar 10%. Ik heb al diverse contacten gehad met de support van Hame. Ze steken zich alvast niet weg, maar het duurt me nu toch al te lang alvorens ze gaan beslissen dat die vervangen moet worden. Dat fenomeen is er al vanaf dag 1. Ik heb een en ander gelezen over self learning en/of auto calibratie door enkele malen herhaaldelijk volledige op te laden en opnieuw volledig te ontladen, maar dat haalt allemaal niks uit. Dat is trouwens ook de aanbeveling van de support geweest en toen dat niks uithaalde hebben ze me een upgrade naar firmware V149 gepusht. En ook dat helpt geen zier. Tot dusver heb ik daar op dit forum nog niks over los gelaten omdat ik hun niet wil zwart maken zolang ze cooperatief zijn in het zoeken van de oorzaak, maar het begint nu toch stilaan te stinken.... Ik heb het trouwens ook opgemeten, die bewuste batterij heeft een capaciteit die ca. 25% lager is dan normaal en ik kan het goed vergelijken met de andere die er naast staat. De efficientie is wel correct. Ik meet 83% RTE bij een op- en ontlaadstroom van 500W. Maar slechts ca 3,3 kWh capaciteit en dat is natuurlijk veel te min.....
Ik heb gekocht bij stekker-batterij.nl : hen neem ik telkens in cc als ik met support van Hame communiceer, maar zij blijven tot dusver heel erg op de vlakte.... Ze hebben me in eerste instantie naar die support verwezen en daar is het bij gebleven van hun kant. Ook van hen verwacht ik nu het initiatief om die batterij om te ruilen. Die is duidelijk niet in orde.
zo is het bij mij ook begonnen , word alleen maar erger en nu gaat er sinds 5 minuten een rood lampje branden.
als ik wat hoor van de leverancier ( ik hoop morgen ) dan post ik het hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
Maxwp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:58:
[...]

ja hier ook
ik meen me te herinneren in de eerst of 1 van de eerste versie svan de app waren een sliders waarbij je het laden en ontladen kon instellen
maar dat zal wel in de manuel stand zijn geweest
als meer mensen die via de feeback in de app melden komt dit er mogelijk
zo kan je idd op 1 eigen groep en stop contact toch 2 accus laden en ontladen
Dat kan als je een RS485 verbinding legt. Ik heb dat gedaan via een Lilygo en Home Assistant. Maar dat is geen vrijgeleide om er 2 op één groep te hangen. Voor het opladen is dat toelaatbaar vermits de zekering zal afvallen als het vermogen te hoog wordt, maar bij het ontladen zit je in worst case met 1600 W ontlaad-vermogen dat niet afgezekerd is bovenop hetgeen je zekering toelaat. Er is hier al een hele discussie geweest over het feit dat dat eventueel toch OK zou zijn als je de batterijen in het laatste stopcontact van de kring zou insteken, maar vergeet dat maar. Doe het niet....Ik zou er toch niet van uit gaan dat die settings voor eeuwig en altijd onveranderd blijven als die RS485 verbinding eens zou weg vallen. Ga er dus beter niet van uit dat dat een zekerheid is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Goed dat je dit deelt
Beter niet te lang voor je houden. Zie datver al genoeg is gedaan
Stekker batterij moet gewoon je accu omwisselen ( of geld terug ? ) afschepen op hame/marstek is wel erg gemakkelijk ( als dit word gedaan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kareltje schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:06:
[...]

zo is het bij mij ook begonnen , word alleen maar erger en nu gaat er sinds 5 minuten een rood lampje branden.
als ik wat hoor van de leverancier ( ik hoop morgen ) dan post ik het hier
Mooi toch al een rode led
Werkt tenminste iets wel nog

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik vind en blijf vinden dat een apparaat dat 2500 watt kan verbruiken (zelfs iets meer 2640 gezien hier)
Gewoon op een eigen dedicated groep moet net als vroeger de wasmachine etc.

Maar nu kunnen we ook nog 800 tot 2500 watt extra invoeden op een groep.
Dus dan vind ik helemaal dat elke accu een eigen groep zou moeten hebben.

Dat is ook wat hier komt.
Een 5x2,5mm2 met voor elke accu een eigen automaat.

Maar goed wat je vind mag je houden zegt men dan.
En ik vind voor een paar centen meer doe je het goed en veilig(er)

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:15:
[...]

_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltje
Maxwp schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:15:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in .
Ik heb toch maar de stekker eruit gehaald, weet niet wat er gebeurd als we gaan slapen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emiel-38
  • Laatst online: 10:22
[...]

Vanuit stekker-batterij hoor je niets meer, wanneer de eigenaar Joey merkt dat er shit is dan is hij met de noorderzon verdwenen. Ik heb ook ellende en de beste man denkt van mooi...ik heb 3 accu's verkocht en zoek het nu maar uit. Als ik morgen geen reactie krijg ga ik stappen ondernemen....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Svs79
  • Laatst online: 18-05 06:51
Eastman schreef op donderdag 3 april 2025 @ 09:15:
[...]

Wat gebeurd er als de vraag op 1 van de fases de maximale (ont)laad vermogen van 1 accu overschrijd ? Schakelen de andere accu’s dan ook bij om het totaal op NOM te houden?
Vandaag verder getest, opladen tijdens zon liep perfect.
Bij inschakelen zwaardere gebruikers , kookvuur en oven loopt het niet goed spijtig genoeg. Schiet alle kanten uit en zeker geen nom.
Mijn voorzichtige “het werkt” mag terug weg. Blijven proberen marstek/hame

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aARryIrFRxupPTfRvcuMUARoz48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1njSrveHJu09uCMm6eLPhuCi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Svs79 op 03-04-2025 18:46 ]

SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedpo
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Bestaat er ergens op YT een filmpje hoe men nu het best de MT uit de verpakking haalt zonder al te veel beschadigingen aan te brengen aan "de doos".
Ik lees links en rechts dat men bij defect de MT moet terugsturen in originele verpakking.
Graag jullie tips...

BE 2 x MT 5.12 kWh V151 CT003 V114 Landis & Gyr E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvb73
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 24-05 10:21
Mijn P1 meter van Home Wizard is toegekomen.

De installatie in de HW app ging vlot.

Maar hoe krijg je die in de MT app geinstalleerd?

Hij zoek 'm maar vind niets. is dit via bluetooth of wifi dat de batterij hem de eerste keer zoekt?

Allebei geprobeerd aan de digitale meter en aan de batterij.

.BE - MT5.2KWh v151, HomeWizard P1 meter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 17:07:
[...]

Jup hier ook 28 april.
Heb maar vast een dag vrij genomen.

Binnenkort maar voorbereidingen treffen op de nieuwe locatie.
Even een 5x2,5mm2 die kant op en wat utp vanuit de meterkast naar de schuur.

Gaten voor de beugels vast boren, stopcontacten plaatsen.
En hopen dat het gaat werken met 3 accu's en een shellypro3em.
Klinkt als een plan ;)

Wat betreft de shelly zou ik dat eerst even via de feedback vragen of ze die gaan ondersteunen de komende tijd voor werking met meerdere batterijen. Anders toch deCT002 of CT003 _/-\o_

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door SatScan op 03-04-2025 19:17 ]

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Laten omruilen door leverancier, daar heb een koopcontract mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gvb73
SatScan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:13:
[...]

\

Zie TS en de handleidingen daar en ook de pinned berichten svp.
Bedankt maar het werkt net.

Bij de installatie deed hij een firmware update maar dat is blijkbaar niet direct naar de nieuwste versie.

Ik heb manueel nog 2 keer moeten updaten tot 5.19 en dan vond de app de P1 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svs79
gvb73 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:56:
Mijn P1 meter van Home Wizard is toegekomen.

De installatie in de HW app ging vlot.

Maar hoe krijg je die in de MT app geinstalleerd?

Hij zoek 'm maar vind niets. is dit via bluetooth of wifi dat de batterij hem de eerste keer zoekt?

Allebei geprobeerd aan de digitale meter en aan de batterij.
Onderaan doorklikken op de P1 hw beta

SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kareltje
SatScan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:15:
[...]

Laten omruilen door leverancier, daar heb een koopcontract mee!
heb ik vandaag gemaild, hoop morgen antwoord te krijgen (waren ze altijd vlot mee)
dus maar ff af wachten hoe ze reageren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:31
kareltje schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:20:
[...]

heb ik vandaag gemaild, hoop morgen antwoord te krijgen (waren ze altijd vlot mee)
dus maar ff af wachten hoe ze reageren
Mocht je een niet bevredigend antwoord krijgen heb je onderstaand een voorbeeld brief om de leverancier van een niet correct werkend product in gebreke kunt stellen.

Voorbeeldbrief
Ingebrekestelling gebrekkig product

Gebruik deze brief als uw product een gebrek heeft. Een product moet in elk geval de eigenschappen hebben die nodig zijn voor normaal gebruik. Als dat niet het geval is, kan er sprake zijn van non-conformiteit.
Belangrijk om te weten:
• Meld het defect zo snel mogelijk bij de verkoper, maart uiterlijk binnen twee maanden nadat het gebrek is ontdekt.
• Als het product binnen 12 maanden na levering een gebrek vertoont, dan mag worden aangenomen dat het gebrek al vanaf het begin aanwezig is. Dit betekent dat u niet hoeft te bewijzen dat het gebrek bij levering al aanwezig was.
• Soms geeft een verkoper of producent extra garantie. Voor deze extra garantie gelden vanaf 27 april 2022 nieuwe regels. Zo moet de garantie schriftelijk of op een duurzame gegevensdrager, zoals een USB-stick of per e-mail zijn vastgelegd.
• Is er sprake van non-conformiteit, dan moet de verkoper zonder kosten herstellen of vervangen.
• Stel een redelijke hersteltermijn: let bijvoorbeeld op de duur van de herstelwerkzaamheden.
Algemene informatie:
• Dit is een voorbeeldbrief van ARAG. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie;
• U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief;
• Verstuur uw brief aangetekend. Bewaar het verzendbewijs en een kopie van de verstuurde brief;
• Heeft u juridische hulp nodig? Neem dan contact op via www.arag.nl.

Wij streven ernaar dit voorbeelddocument regelmatig te controleren op inhoud en actualiteit. ARAG kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onjuistheden in het document of problemen die voortkomen uit het (onjuist) gebruik hiervan.

Aan
[Naam bedrijf]
[Adres]
[Postcode en plaats]
[E-mail]

[Woonplaats, datum]

Betreft: ingebrekestelling wegens gebrekkig product

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum] heb ik bij u het volgende product gekocht: [omschrijving product]. Helaas voldoet het door u geleverde product niet aan de eisen die daaraan in redelijkheid zijn te stellen. De volgende gebreken heb ik geconstateerd: [gebreken die het product vertoont].

Ik stel u hierbij in gebreke wegens de tekortkoming[en]. Ik verzoek u binnen een termijn van [hersteltermijn afhankelijk van het soort gebrek maar doorgaans twee weken] vanaf heden, bovengenoemde gebreken te herstellen, dan wel binnen de genoemde termijn een vervangend product te leveren.

Kiezen uit volgende alinea’s: 
OPTIE 1; voor als zich tijdens de garantie gebreken voordoen. 
OPTIE 2; voor als er geen garantie op het product zit maar de gebreken zijn ontstaan binnen 12 maanden na aankoop. 
OPTIE 3; voor als er na 12 maanden na aankoop gebreken ontstaan.

[OPTIE 1]
[Aangezien de gebreken zich nog tijdens de garantieperiode openbaarden, doe ik een beroep op de door u verstrekte garantie. Ik wil u er overigens op wijzen dat ik het product normaal en volgens de gebruiksaanwijzing heb gebruikt.]

[OPTIE 2]
[Aangezien de gebreken zich openbaarden binnen twaalf maanden na aankoop, gaat de wet er vanuit dat het product al bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft voldaan.]

[OPTIE 3] 
[Ik ben van mening dat deze problemen niet mochten ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs. Ik heb het product normaal gebruikt. Gezien de verwachte levensduur van dit specifieke product had dit nog niet kapot mogen gaan bij normaal gebruik volgens de gebruiksaanwijzing.]

Wanneer u niet binnen de gestelde termijn aan dit verzoek voldoet, dan raakt u in verzuim. Ik behoud mij het recht voor de overeenkomst te ontbinden en andere juridische stappen te nemen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]
[Adres]
[E-mail]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SatScan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:12:
[...]

Klinkt als een plan ;)

Wat betreft de shelly zou ik dat eerst even via de feedback vragen of ze die gaan ondersteunen de komende tijd voor werking met meerdere batterijen. Anders toch deCT002 of CT003 _/-\o_
Die vraag heb ik al gesteld.
Maar na mijn kritiek op het verschil tussen wat de Marstek laat zien aan vermogen dat geleverd danwel geladen wordt in relatie tot de werkelijkheid en dat daardoor de rte welke je uitrekent via wat de Marstek app laat zien afwijkt van de werkelijkheid.
Zijn ze niet zo snel meer met antwoorden.
Ik zie het wel.
28 april komen die 2 extra MT's die hang ik dan in de schuur en dan de eerste die ik al had uit de meterkast ook die kant op en dan maar zien.

Ik zie nog even niet hoe ik stabiel een verbinding krijg tussen de schuur en de meterkast anders dan met 2x utp en de travel router plus shelly.
Ik ben bang dat met de ct003 via wifi en dan de Marstek in de schuur dat weer op verbindings problemen gaat stuiten.
Dar zal vermoedelijk ook de grootste uitdaging worden van het werkend krijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DSSW schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:25:
[...]

Top,,dat tweakers forum gaat hier ontploffen als al die 200 batterijen geinstalleerd gaan worden einde april 8)7
_O- _O- _O- _O-

Inderdaad, ik zat eerst te denken om dit topic te verhuizen naar deel2 met strengere regels mbt on-off topic... maar ik zie er vanaf omdat ik niet op voorhand weet welke vragen er precies gaan ontstaan. Dan zou ik nieuwe tweakers daarmee tekort doen en het topic is juist bedoeld om anderen op weg te helpen en kennis te verzamelen.

Dan maar deel twee met strenge Topic regels na 200x mijn CT003 doet het niet... ;-)

d:)b d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltje
Peterhardenberg schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:24:
[...]

Mocht je een niet bevredigend antwoord krijgen heb je onderstaand een voorbeeld brief om de leverancier van een niet correct werkend product in gebreke kunt stellen.

Voorbeeldbrief
Ingebrekestelling gebrekkig product

Gebruik deze brief als uw product een gebrek heeft. Een product moet in elk geval de eigenschappen hebben die nodig zijn voor normaal gebruik. Als dat niet het geval is, kan er sprake zijn van non-conformiteit.
Belangrijk om te weten:
• Meld het defect zo snel mogelijk bij de verkoper, maart uiterlijk binnen twee maanden nadat het gebrek is ontdekt.
• Als het product binnen 12 maanden na levering een gebrek vertoont, dan mag worden aangenomen dat het gebrek al vanaf het begin aanwezig is. Dit betekent dat u niet hoeft te bewijzen dat het gebrek bij levering al aanwezig was.
• Soms geeft een verkoper of producent extra garantie. Voor deze extra garantie gelden vanaf 27 april 2022 nieuwe regels. Zo moet de garantie schriftelijk of op een duurzame gegevensdrager, zoals een USB-stick of per e-mail zijn vastgelegd.
• Is er sprake van non-conformiteit, dan moet de verkoper zonder kosten herstellen of vervangen.
• Stel een redelijke hersteltermijn: let bijvoorbeeld op de duur van de herstelwerkzaamheden.
Algemene informatie:
• Dit is een voorbeeldbrief van ARAG. U kunt deze brief aanpassen aan uw situatie;
• U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief;
• Verstuur uw brief aangetekend. Bewaar het verzendbewijs en een kopie van de verstuurde brief;
• Heeft u juridische hulp nodig? Neem dan contact op via www.arag.nl.

Wij streven ernaar dit voorbeelddocument regelmatig te controleren op inhoud en actualiteit. ARAG kan niet aansprakelijk worden gesteld voor onjuistheden in het document of problemen die voortkomen uit het (onjuist) gebruik hiervan.

Aan
[Naam bedrijf]
[Adres]
[Postcode en plaats]
[E-mail]

[Woonplaats, datum]

Betreft: ingebrekestelling wegens gebrekkig product

Geachte heer/mevrouw,

Op [datum] heb ik bij u het volgende product gekocht: [omschrijving product]. Helaas voldoet het door u geleverde product niet aan de eisen die daaraan in redelijkheid zijn te stellen. De volgende gebreken heb ik geconstateerd: [gebreken die het product vertoont].

Ik stel u hierbij in gebreke wegens de tekortkoming[en]. Ik verzoek u binnen een termijn van [hersteltermijn afhankelijk van het soort gebrek maar doorgaans twee weken] vanaf heden, bovengenoemde gebreken te herstellen, dan wel binnen de genoemde termijn een vervangend product te leveren.

Kiezen uit volgende alinea’s: 
OPTIE 1; voor als zich tijdens de garantie gebreken voordoen. 
OPTIE 2; voor als er geen garantie op het product zit maar de gebreken zijn ontstaan binnen 12 maanden na aankoop. 
OPTIE 3; voor als er na 12 maanden na aankoop gebreken ontstaan.

[OPTIE 1]
[Aangezien de gebreken zich nog tijdens de garantieperiode openbaarden, doe ik een beroep op de door u verstrekte garantie. Ik wil u er overigens op wijzen dat ik het product normaal en volgens de gebruiksaanwijzing heb gebruikt.]

[OPTIE 2]
[Aangezien de gebreken zich openbaarden binnen twaalf maanden na aankoop, gaat de wet er vanuit dat het product al bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft voldaan.]

[OPTIE 3] 
[Ik ben van mening dat deze problemen niet mochten ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs. Ik heb het product normaal gebruikt. Gezien de verwachte levensduur van dit specifieke product had dit nog niet kapot mogen gaan bij normaal gebruik volgens de gebruiksaanwijzing.]

Wanneer u niet binnen de gestelde termijn aan dit verzoek voldoet, dan raakt u in verzuim. Ik behoud mij het recht voor de overeenkomst te ontbinden en andere juridische stappen te nemen.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]
[Adres]
[E-mail]
Als ik met de leverancier er niet uitkom ga ik deze zeker gebruiken, en daarna rechts bijstand verzekering.
Dank voor deze brief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePrutser
  • Laatst online: 24-05 18:24

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

Ronald.42 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:24:
[...]

Maar na mijn kritiek op het verschil tussen wat de Marstek laat zien aan vermogen dat geleverd danwel geladen wordt in relatie tot de werkelijkheid en dat daardoor de rte welke je uitrekent via wat de Marstek app laat zien afwijkt van de werkelijkheid.
Ik zie het wel.
28 april komen die 2 extra MT's die hang ik dan in de schuur en dan de eerste die ik al had uit de meterkast ook die kant op en dan maar zien.

Ik zie nog even niet hoe ik stabiel een verbinding krijg tussen de schuur en de meterkast anders dan met 2x utp en de travel router plus shelly.
Ik ben bang dat met de ct003 via wifi en dan de Marstek in de schuur dat weer op verbindings problemen gaat stuiten.
Koop een deco (m5) systeem. Als je toch utp hebt liggen naar je meterkast en schuur. Je kan ze daisy chainen want ze hebben 2 poorts ingebouwde switch op 1gb. In de app kan je ct003 een vaste access point geven. Geef ze vast ip adressen op je dhcp router. Dan zal je geen problemen hebben. Plaats je in je schuur een m5 en in je gangkast bij de ct003.

Het is friet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:24:
[...]

Ik zie het wel.

Kan je geen powerlink gebruiken om de wifi in je schuur te krijgen ?

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DePrutser schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:42:
[...]

Koop een deco (m5) systeem. Als je toch utp hebt liggen naar je meterkast en schuur. Je kan ze daisy chainen want ze hebben 2 poorts ingebouwde switch op 1gb. In de app kan je ct003 een vaste access point geven. Geef ze vast ip adressen op je dhcp router. Dan zal je geen problemen hebben. Plaats je in je schuur een m5 en in je gangkast bij de ct003.
Dat is dus echt gewoon Chinees voor mij.
Ik ben echt totaal onkundig wat dat soort spul betreft.

Ik ben al eens bezig geweest om met de kpn router die rommel stabiel te krijgen binnen 1 meter.
Nou dat werdt dus niks want ik begrijp waarschijnlijk niet wat ik aan het doen ben in die router.
Dus toen overgestapt naar een 3 tientjes travel router met utp aan de shelly en utp naar de kpn en de MT via wifi.
En dat werkt vanaf die dag perfect stabiel.

Dat is dus ook waar ik het meest tegen op zie.
Om dat spul straks stabiel in de lucht te krijgen in de schuur.

Meterkast aanpassen en dat soort zaken prima.
Of een motorblok van een auto compleet uit elkaar trekken en reviseren prima.
Maar die verrekte ict zooi -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:46:
[...]

Kan je geen powerlink gebruiken om de wifi in je schuur te krijgen ?
Geen idee :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePrutser
  • Laatst online: 24-05 18:24

DePrutser

Ondertitel staat onderaan.

Ronald.42 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:53:
[...]

Dat is dus echt gewoon Chinees voor mij.
Ik ben echt totaal onkundig wat dat soort spul betreft.

Ik ben al eens bezig geweest om met de kpn router die rommel stabiel te krijgen binnen 1 meter.
Nou dat werdt dus niks want ik begrijp waarschijnlijk niet wat ik aan het doen ben in die router.
Dus toen overgestapt naar een 3 tientjes travel router met utp aan de shelly en utp naar de kpn en de MT via wifi.
En dat werkt vanaf die dag perfect stabiel.

Dat is dus oom waar ik het meest tegen op zie.
Om dat spul straks stabiel in de lucht te krijgen in de schuur.

Meterkast aanpassen en dat soort zaken prima.
Of een motorblok van een auto compleet uit elkaar trekken en reviseren prima.
Maar die verrekte ict zooi -O-
Trek met je stroomkabels een utp kabel mee. Deco is echt super simpel om aan te sluiten.

Het is friet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DePrutser schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:55:
[...]

Trek met je stroomkabels een utp kabel mee. Deco is echt super simpel om aan te sluiten.
Er ligt al 5x6mm2 naar de schuur, daar hangt de oude meterkast uit de woning die inmiddels ook daar te klein is.
Dus daar moet ook wat nieuws in op termijn.

Dus in de schuur is dat een meter of 15 5x2,5mm2 naar waar de accu's komen.

De utp moet vanuit de woning die kant op.
Nu ligt er nog een tyleen gasleiding van achter uit de woning naar de schuur.
Ik denk dat ik daar wel 2 keer een utp door kan trekken.
Om vanuit de meterkast bij die tyleen leiding te komen is nog wel een uitdaging.
Dat is 15 meter onder de vloer door waar ik fysiek niet kan komen maar er ligt wel nog een coax kabel die ik denk ik als trekveer kan gebruiken.
Dus 2 keer utp en een touwtje aan die coax en dat hele zwikje naar die tyleen leiding trekken onder het huis door.
Klinkt als een leuke uitdaging...

Utp cat6 is goed zat toch?
Totale lengte zal richting 30 meter gaan mischien iets meer..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Euripides
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:13
stil schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:30:
[...]

Hier nog niets ontvangen. Maar mijn voorwaarde is ook dat de drie batterijen verdeeld over 3 fases in gezamenlijkheid werken. En daar blijkt dus nog niets van?
misschien trap ik een open deur in maar check zeker de spam folder ook even.
ondanks dat ik bij inschrijving deze al als "non-spam" gelist had kwam de orderbevestiging bij mij wederom terecht bij de spam dus ik had ze initieel ook over het hoofd gezien.

bij twijfel gewoon even inloggen op de site helpt natuurlijk ook altijd :D

1x venus C (V151; 1 fase), 1x venus E (V151; 3 fases), HW P1, sagemcom T211 - updated 13MAY25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drar
  • Laatst online: 09-05 21:31
macedpo schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:55:
Bestaat er ergens op YT een filmpje hoe men nu het best de MT uit de verpakking haalt zonder al te veel beschadigingen aan te brengen aan "de doos".
Ik lees links en rechts dat men bij defect de MT moet terugsturen in originele verpakking.
Graag jullie tips...
Ik heb hem op z'n zij gelegd zodat je bij de onderkant van de doos kunt komen, de doos voorzichtig open gesneden en het stukje piepschuim wat voor de gaatjes van de wieltjes zitten er uit gebroken,de wieltjes ge monteert en de doos weer in elkaar geplakt met tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:42

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heb de mijne met wat vertraging ook aangevuld, lijkt er op dat 28 en 29april veel gaan aankomen! oOo
Nog even geduld en we kunnen wat testen. 8)
Ook hier nog niets ontvangen. Nu valt de week van 28 april ook in de meivakantie, dus latere levering zou ook niet slecht uitkomen. Of eerder natuurlijk :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonnyVM
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23-05 23:53
JB70 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:48:
Ik koel mijn Marstek een extra beetje.
Beetje geautomatiseerd via een smart plug op de backup stekker en een temp metertje bovenop en een usb fan gericht op de koelvinnen.

Plus, als hij heter dan 50 graden gaat worden schakelt hij een Smart Plug uit waar de Marstek zelf op zit.

Scheelt misschien nog in levensduur :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
JB70 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:48:
Ik koel mijn Marstek een extra beetje.
Beetje geautomatiseerd via een smart plug op de backup stekker en een temp metertje bovenop en een usb fan gericht op de koelvinnen.

Plus, als hij heter dan 50 graden gaat worden schakelt hij een Smart Plug uit waar de Marstek zelf op zit.

Scheelt misschien nog in levensduur :-)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hi JB70

Ik heb met belangstelling je ventilator oplossing gezien. Mijn MT wordt ook te warm naar mijn zin bij het laden aan 2500W. Kan je wat specificaties/merken delen van de componenten (temp meter, usb ventilator, ...) die je gebruikt? Dan kijk ik even rond of ik een soortgelijke setup kan maken.

Alvast bedankt!

Groetjes
Tonny

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_9cWFEgm4inLCHfpuHStnhRzk8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wVRsJriredJOBaIq9E3SvKTi.png?f=fotoalbum_large

Nou dit is dus sinds de nieuwe update. Niet goed. 1 Marstek op 1 fase, dikke stuiterbal. Balen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drar
  • Laatst online: 09-05 21:31
TonnyVM schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:09:
[...]

[...]

Hi JB70

Ik heb met belangstelling je ventilator oplossing gezien. Mijn MT wordt ook te warm naar mijn zin bij het laden aan 2500W. Kan je wat specificaties/merken delen van de componenten (temp meter, usb ventilator, ...) die je gebruikt? Dan kijk ik even rond of ik een soortgelijke setup kan maken.

Alvast bedankt!

Groetjes
Tonny
https://www.lidl.nl/p/sil...atorventilator/p100380575 Is dit misschien wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Servowire schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:12:
[Afbeelding]

Nou dit is dus sinds de nieuwe update. Niet goed. 1 Marstek op 1 fase, dikke stuiterbal. Balen
Welke P1 meter gebruik je CT002 of CT003?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
SatScan schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:27:
Oke vooruit mijn dag...

Op 45min na (inclusief updaten etc) de hele dag tot nu toe NOM gedraaid = <50w
Ik zet de NOM vanaf nu tot morgenavond op <30w

[Afbeelding]
HA! De 0,4kwh geëvenaard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0QLUeeBwJq6zefNIKw-XQSoEwk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qtCPWPGQKxuMGBNTkk0lHTdn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire

Servowire

SatScan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 21:59:
[...]

Welke P1 meter gebruik je CT002 of CT003?
CT003

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Njord1
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 24-05 23:36
Hier op 0.2 kw per dag met 3 batterijen op 3 fasen.

3x Marstek 5.12Kw, 1 per fase, Shelly Pro 3EM, V151

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
emiel-38 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 18:27:
[...]

Vanuit stekker-batterij hoor je niets meer, wanneer de eigenaar Joey merkt dat er shit is dan is hij met de noorderzon verdwenen. Ik heb ook ellende en de beste man denkt van mooi...ik heb 3 accu's verkocht en zoek het nu maar uit. Als ik morgen geen reactie krijg ga ik stappen ondernemen....
Oh, slechte vooruitzichten.... Mag ik vragen wat jouw probleem is? Is dat vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SatScan schreef op donderdag 3 april 2025 @ 19:12:
[...]

Klinkt als een plan ;)

Heb ik gisteren ook gevraagd in de feedback , nog geen antwoord ontvangen.

BMW I4 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V151 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V32 / 3 fasen net

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 12:34
FYI

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPTSVKS-WIqS_XYzBdNpzEqJLR8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cbUQv0FuNzE1sYA1aU8rNF9Q.png?f=fotoalbum_large

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:54
Bij mij gaven ze inderdaad aan, zolang je op auto 3-fase laat, kijken beide batterijen naar de totale 3fase som.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hometek
  • Laatst online: 13:36
Toen ik gisteren beide batterijen op Auto zette (zie ook erdere posts) was de SOC op batterij 1 47% en op batterij 2 99%. Dit verschil van ongeveer 50% tussen de twee batterijen is de hele dag zo gebleven. En vanavond was baterij 1 dan ook het eerste leeg, 11% met batterij 2 op 65%.
De batterijen lijken gemiddeld even veel te laden/ontladen, onafhankelijk van de SOC.
De actuele vermogens per batterij kunnen echter tijdelijk sterk verschillen op momenten van veranderend verbruik of opwek. Bij stabiel verbruik/opwek gaan de batterijen langzaam naar een zelfde vermogen.

Reactietijd lijkt nog steeds 5 seconden.

De CT003 met firmware V114 laat nu in de grafiek waarden zien die beter overeenkomen met het actuele vermogen op de digitale meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4R2IR-ZMeq8_XrfgL04mScxbKw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/e9eRj7M5SuydsxF2jbheS6SL.png?f=user_large

2x Venus E (Gen1) V151, Shelly Pro EM-50, Lilygo+HA

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Njord1 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:40:
[...]

Daar wil ik ook naartoe eind april 😛

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hometek
  • Laatst online: 13:36
Vegelijk Shelly Pro EM-50 en CT003
Data van stroomleverancier.
NOM regeling begint rond 8:00 (daarvoor was batterij leeg)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXA42MoCxs-xBZBPl7gZWtPwxsQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JOgUbZ9lWNOzZsHfzc68lsGK.png?f=fotoalbum_large

2x Venus E (Gen1) V151, Shelly Pro EM-50, Lilygo+HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op donderdag 3 april 2025 @ 23:29:
Vegelijk Shelly Pro EM-50 en CT003
Data van stroomleverancier.
NOM regeling begint rond 8:00 (daarvoor was batterij leeg)

[Afbeelding]
Hier ook batterij leeg tussen 7u en 8 u daarna nom . 1.1 kWh van het net gehaald en 20 kWh injectie waarvan een gedeelte aan negatieve prijzen tussen 11u en 15u.

4000Wp Oost, 5000Wp west, 1x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waxy50
  • Laatst online: 13:42
Voor android is er een update beschikbaar.
Voor de gebruikers met een meter van enexis staat er voor mij nou de juiste bij.

[ Voor 50% gewijzigd door waxy50 op 04-04-2025 00:05 ]

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:01
Voorlopig is het hier nog complete radiostilte hoor, ook in mijn account is nog niks zichtbaar. Maar ik wacht geduldig verder af :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Richh schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 00:59:
[...]

Voorlopig is het hier nog complete radiostilte hoor, ook in mijn account is nog niks zichtbaar. Maar ik wacht geduldig verder af :)
Hmm vreemd, ik had de dag zelf 2 mails, orderbevestiging met leverdatum en factuur.

Gah, zo het ondertussen wel stoelen graag weten.

Hwp1 (liever niet gebruiken, Shelly em,50 of the ct003 (dan moet splitter en stopcontact plaatsen voor de cr003) of is stopcontact niet nodig voor een dmsr 5 meter?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers19999
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 30-04 15:02
Snuffelke schreef op donderdag 3 april 2025 @ 13:03:
[...]

Zoals vermeld zeker udp gebruiken en poort 2223, dat is zeker juist.
Zet als test je Shelly AP2 open en connecteer de Marstek rechstreeks met de shelly AP2
Hoe bedoel je verbinden AP2?

Rare is met poort 2223 doet ie helemaal niks krijg ik alleen "configuratie mislukt probeer opnieuw"

Bij 1010 gebeurt er nog "iets"

Bij marstek reageren ze niet vlot niet via mail niet via de app beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:06

S2S

tweakers19999 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:51:
[...]

Hoe bedoel je verbinden AP2?

Rare is met poort 2223 doet ie helemaal niks krijg ik alleen "configuratie mislukt probeer opnieuw"

Bij 1010 gebeurt er nog "iets"

Bij marstek reageren ze niet vlot niet via mail niet via de app beetje jammer.
Met netcat (Mac) of iets dergelijks (als je Windows hebt) kijken op je netwerk op poort 2223 of iets dergelijks reageert (als je deze hebt ingesteld op je Shelly) , (meekijken en dan proberen te koppelen ) in 1 van mijn Posts staat dit wel. Anders is er waarschijnlijk of iets met je netwerk of je Shelly. (Poorten dicht in router bijvoorbeeld)

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 04-04-2025 08:15 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:08

d3x

waxy50 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 00:02:
Voor android is er een update beschikbaar.
Voor de gebruikers met een meter van enexis staat er voor mij nou de juiste bij.
update gedaan, zie in app niet zoveel verschil buiten een optie in device management (als ik het goed voorheb)

daar kan je nu een "combination" van devices aanduiden en kan je dus een groep van MT aanmaken. Dit zullen hun SW aanpassingen zijn richting meerdere devices vermoed ik.

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 18:48
drar schreef op donderdag 3 april 2025 @ 20:58:
[...]
Ik heb hem op z'n zij gelegd zodat je bij de onderkant van de doos kunt komen, de doos voorzichtig open gesneden en het stukje piepschuim wat voor de gaatjes van de wieltjes zitten er uit gebroken,de wieltjes ge monteert en de doos weer in elkaar geplakt met tape.
Grappig, zo had ik dat ook gedaan toen de batterij binnen kwam. De doos staat nog in de schuur en hoop niet dat ik die 10 jaar mag bewaren. Neemt best wat ruimte in. :-)

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:31
DikkieDick schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:21:
[...]

Grappig, zo had ik dat ook gedaan toen de batterij binnen kwam. De doos staat nog in de schuur en hoop niet dat ik die 10 jaar mag bewaren. Neemt best wat ruimte in. :-)
Beter die doos nog 10 jaar bewaren dan volgende week moeten gebruiken >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:21
Bij mij lag de batterij al op z'n zij in de doos. De zijkant van de doos kon ik zodoende gemakkelijk netjes openmaken/snijden, wieltjes monteren en hem dan zo de doos uit kantelen zodat ie op z'n wieltjes terugkomt. Doos is evt nog herbruikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
A3-D schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:27:
[...]

Gewoon op manual zetten zonder schema.

Overigens heb ik via support gevraagd of het in de nabije toekomst mogelijk wordt om in de app automatisch te kunnen schakelen tussen de drie modi met bijbehorende schakeltijden.

Het moet imho niet heel erg moeilijk zijn om bij grootverbruikers de MT "on hold" te laten zetten door de software van MT zelf.
Zou je het kunnen delen als je een reactie hebt? Ik laad mijn EV’s vooral op met slim laden van tibber. Het is daardoor niet handig om dit handmatig te moeten doen in de marstek app. Ik zou wel met homey flow iets kunnen doen als er een API is om de modus aan te passen in de marstek.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
Eastman schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:43:
[...]

Zou je het kunnen delen als je een reactie hebt? Ik laad mijn EV’s vooral op met slim laden van tibber. Het is daardoor niet handig om dit handmatig te moeten doen in de marstek app. Ik zou wel met homey flow iets kunnen doen als er een API is om de modus aan te passen in de marstek.
Ik heb een reactie gekregen, maar helaas eentje waar ik nu nog niet zoveel mee kan. Een algemeen antwoord zonder enig zicht op implementatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWAhWc-bHXiES0BnZB-R9idMYeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WeD46PaQmZBAvVNNbEDovw5y.jpg?f=fotoalbum_large

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidoootje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:30
Hallo,

Weet iemand wat tegenwoordig de status is met twee of meer batterijen?

Werken die goed samen op een een 3-fase installatie met de HW P1 of de eigen P1?

Ik overweeg een tweede te kopen maar dan moeten ze wel goed samen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svs79
guidoootje schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:07:
Hallo,

Weet iemand wat tegenwoordig de status is met twee of meer batterijen?

Werken die goed samen op een een 3-fase installatie met de HW P1 of de eigen P1?

Ik overweeg een tweede te kopen maar dan moeten ze wel goed samen werken.
Niet ok, lees laatste postst van mensen die al getest hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:03
DSSW schreef op donderdag 3 april 2025 @ 15:25:
[...]

Top,,dat tweakers forum gaat hier ontploffen als al die 200 batterijen geinstalleerd gaan worden einde april 8)7
Zolang het elektriciteitsnet niet ontploft is het prima. :+
Hopelijk verbetering voor de 2 of 3 batterij opstellingen.

Moet wel zeggen kudos voor Marstek voor de snelle (oké niet metteen alles goed) updates die ze uitbrengen om problemen te fixen.
Zeker omdat het hier alleen al gaat over de vele modellen meters in Belgie en Nederland alleen, laat staan in de wereld. (die ze dus ook niet allemaal kunnen bug testen)

Zit zelf in de branche, met een leger developers in US en India maar lijkt bij ons toch minder vlot te verlopen. :X

.BE / Marstek Venus 5,12kWh / 8400Wp panelen / energie negatieve woning / ENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers19999
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 30-04 15:02
S2S schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:13:
[...]

Met netcat (Mac) of iets dergelijks (als je Windows hebt) kijken op je netwerk op poort 2223 of iets dergelijks reageert (als je deze hebt ingesteld op je Shelly) , (meekijken en dan proberen te koppelen ) in 1 van mijn Posts staat dit wel. Anders is er waarschijnlijk of iets met je netwerk of je Shelly. (Poorten dicht in router bijvoorbeeld)
De Android app een update gegeven nu staat de shelly EM 50 er specifiek bij als device.

Aanklikken en BAM werken :) _/-\o_ uiteraard met de poort udp op 2223

Die reageert een stuk vlotter en preciezer als de p1 van homewizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

tweakers19999 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:45:
[...]

De Android app een update gegeven nu staat de shelly EM 50 er specifiek bij als device.

Ah die stond niet in de Android app, staat al weken in de IOS app, je moet wel veel rekening houden met verschillende zaken 🤣 gelukkig ben ik voorlopig uitgeprutst en werkt het nu al weken hier met 1 batterij en een Shelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke en firmware 1.14? Even in feedback melden svp.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stefnic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 21-05 09:49
(ingekorte quote)
pascallj schreef op donderdag 3 april 2025 @ 16:22:
Wat ik echter wel bijzonder vind, is dat nog niemand wat geplaatst heeft over het feit dat de Bluetooth altijd actief (en zichtbaar) is als je zelf niet verbonden bent met de accu via de App. Heb zelf wat testjes gedraaid, en met een tweede telefoon op een andere WiFi netwerk via een ander IP-adres en met een nieuw account, kan je gewoon de accu overnemen en in je account zetten. Alle voorgaande gegevens worden gewoon overgezet/zichtbaar naar dat account en je kunt alle instellingen wijzigen. Oftewel iedereen in het Bluetooth bereik van de accu, kan jouw accu overnemen! In mijn ogen is dit een gigantisch beveiligingsprobleem. Om nog maar te zwijgen van de implicaties als iemand de accu op een bestaande groep heeft aangesloten (dus max. 800 W) en iemand anders besluit via Bluetooth om jouw accu even op 2500 W te zetten...
Het verbaast mij dat niemand hier op reageert? Dit is inderdaad een 'gigantisch veiligheidsprobleem'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
A3-D schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:57:
[...]

Ik heb een reactie gekregen, maar helaas eentje waar ik nu nog niet zoveel mee kan. Een algemeen antwoord zonder enig zicht op implementatie.

[Afbeelding]
Je hebt ook de Wallbox Pulsar! Ik heb het via de modbus gedaan en was voor 20 euro klaar.

Wallbox laden MT op manueel (100w laden)
Wallbox standby/off MT op Anti-feed (NOM)

Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanpeers schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:27:
[...]

Zit zelf in de branche, met een leger developers in US en India maar lijkt bij ons toch minder vlot te verlopen. :X
Ze hebben waarschijnlijk nog nooit gehoord van agile... :+ 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

SatScan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:20:
[...]

Ze hebben waarschijnlijk nog nooit gehoord van agile... :+ 8) :+
Ach dat is ook maar een buzz word, (mooi voor marketing en projectleiding, ik noem het zelf werk verzetten en doorpakken , ik heb met alles gewerkt , waterval, agile, kanban) wordt vanzelf traag als je mindset niet agile is. (Zit zelf ook in de branch )Plus het is lange afstand . Beter is gewoon lekker in de buurt, soms kan dat niet, maar vaak is van ver goedkoper. You get what you pay for.

Over 5 - 10 jaar is het , doe je niet aan AI-en 🤣 wij wel iedere ochtend 9.00 sharp !

[ Voor 24% gewijzigd door S2S op 04-04-2025 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3x schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:20:
[...]

update gedaan, zie in app niet zoveel verschil buiten een optie in device management (als ik het goed voorheb)

daar kan je nu een "combination" van devices aanduiden en kan je dus een groep van MT aanmaken. Dit zullen hun SW aanpassingen zijn richting meerdere devices vermoed ik.
tot nu toen alleen de b2500

Acties:
  • +1 Henk 'm!
stefnic schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:13:
(ingekorte quote)

[...]

Het verbaast mij dat niemand hier op reageert? Dit is inderdaad een 'gigantisch veiligheidsprobleem'.
na gaan dat het ding bij mensen ook nog buiten kan hangen aan de muur
kan iedereen zijn gang gaan
mag hopen dat ze de bleutooth nog koppelen aan een account met wachtwoord en dat je alleen als je de marstek accu fysiek kan aanraken deze kan resetten ( met power button of zo )
er is ook niks wat we er tegen kunnen doen
dit is idd wel een probleem ja buren die lekker zitten te spelen zeker als ze zelf ook een marstek hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Maxwp schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:37:
[...]

na gaan dat het ding bij mensen ook nog buiten kan hangen aan de muur
kan iedereen zijn gang gaan
mag hopen dat ze de bleutooth nog koppelen aan een account met wachtwoord en dat je alleen als je de marstek accu fysiek kan aanraken deze kan resetten ( met power button of zo )
er is ook niks wat we er tegen kunnen doen
dit is idd wel een probleem ja buren die lekker zitten te spelen zeker als ze zelf ook een marstek hebben
Kunnen we Bluetooth niet gewoon uitzetten op de Marsteks ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
S2S schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:54:
[...]

Kan je die dan gewoon overnemen zonder pairing process? Dat is idd een zeer groot issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:08

d3x

S2S schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 10:54:
[...]

dan moet je deze steeds heractiveren voor een FW update. En als wifi eruit ligt geraak je er op geen enkele manier meer aan buiten modbus.
NoFate schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:02:
[...]

Kan je die dan gewoon overnemen zonder pairing process? Dat is idd een zeer groot issue
ja want zo werkt het basis initiatie proces, ze moeten daar een passwd op gaan zetten en een factory reset optie.

[ Voor 33% gewijzigd door d3x op 04-04-2025 11:10 ]

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor IOS ook app update beschikbaar : 1.6.30
Zonet update gedaan, zie nog niet direct ergens een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3x schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 11:03:
[...]

dan moet je deze steeds heractiveren voor een FW update. En als wifi eruit ligt geraak je er op geen enkele manier meer aan buiten modbus.

[...]

ja want zo werkt het basis initiatie proces, ze moeten daar een passwd op gaan zetten en een factory reset optie.
gewoon de power button X seconden indrukken voor bluetooth activatie bijvoorbeeld
als ze dat inprogrammeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 23-05 16:30
Njord1 schreef op donderdag 3 april 2025 @ 22:40:
[...]

Mooi, zo hoort het! welke P1 meter? instellingen in app (3-phase per batterij)? welke firmware?

2x Marstek 5.12 v151 CT HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
Maxwp schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:10:
[...]

gewoon de power button X seconden indrukken voor bluetooth activatie bijvoorbeeld
als ze dat inprogrammeren
Goed idee! Of Bluetooth koppeling bevestigen door knop 1x in te drukken.
Iemand dit al ingestuurd via de app?

[ Voor 6% gewijzigd door r.reus op 04-04-2025 12:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
r.reus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:13:
[...]

Goed idee! Of Bluetooth koppeling bevestigen door knop 1x in te drukken
precies je moet dan fysiek toegang hebben tot het app
maar dit probleem moeten we massaaal melden in de app anders gaat er niks veranderen als ze dat al kunnen veranderen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FritsLa
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 24-05 18:54
Sinds de update zit er onder apparaatbeheer een mogelijkheid om apparaten te combineren in master slave combinaties. Is nu nog alleen voor de B2500 maar wellicht later ook om meerdere Venus batterijen te laten samenwerken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vq_xYHvRxF655ezz1iVQfgQOkQY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AykBmKuJjershvxl9KcGx8sR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r.reus
Maxwp schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:13:
[...]

precies je moet dan fysiek toegang hebben tot het app
maar dit probleem moeten we massaaal melden in de app anders gaat er niks veranderen als ze dat al kunnen veranderen nog
Zojuist in de app aangegeven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 14:56
tweakers19999 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 09:45:
[...]

Dit is voor mij ook mooi om te weten!!!!

Ik heb inmiddels ook de definitieve orderbevestiging van Duramotion binnen. Mijn Marstek komt 30 april!

Dit weekend wil ik alvast de groepenkast voorbereiden, als een Hager glaszekeringhouder die ik had besteld tenminste nog op tijd binnen komt:

* Plaatsen van de Shelly EM 50 en aansluiten op de automaat waar ook mijn Enphase Envoy op zit. Met extra glaszekering (maar kan eerst evt ook zonder)
* Nog wat ander werk, o.a. m'n B16 aardlekautomaat waar grooste partij micro-omvormers op zit vervangen door B20 (vermogen is aardig hoog, langere perioden meer dan 80% van 16A).
* Ik wilde nog een keer de 6 mm2 kabel naar de kamrail met de PV-groepen voorzien van een ferrietring (om Enphase communicatie beter te laten lopen)
* Eigen groep van de schuur, waar de Marstek komt te staan, ook verplaatsen naar de PV rail... dan heb ik netjes alles bij elkaar.

Oh ja, en de bakfiets moet dus voor 30 april verkocht worden, want die begint nu echt een sta in de weg te worden en dochterlief past er niet meer in en fietst nu zelf :+

Nog wel een vraagje aan jou: Is er nog een specifieke CT-aansluiting op de EM-50 waar de Marstek vanuit gaat dat de CT op zit ? Ik wilde eigenlijk de tweede CT aansluiting nog gebruiken voor het meten van een ander circuit, maar dat moet natuurlijk niet de werking van de Marstek gaan verstoren :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Njord1
dodvip123 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:11:
[...]

Mooi, zo hoort het! welke P1 meter? instellingen in app (3-phase per batterij)? welke firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r.reus schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:34:
[...]

Zojuist in de app aangegeven!
Als je het bericht deelt dan kunnen wij dat ook gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Njord1 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:41:
[...]

En dat werkt ook bij 2 batterijen?

MT geeft aan dat bij twee batterijen een CT002 of CT003 (voor alsnog?) noodzakelijk zijn!
Firmware 1.51 en voor CT003 1.14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvb73
Fluvius stats van gisteren zijn eindelijk online. Ik vraag me af waarom dat niet constant update... anyway...

Op de grafiek zie je links manueel geforceerde 300W ontlading om te flat linen.

Rechts gebeurt dit ook van 18:00 tot 19:30 ongeveer dan is de P1-MT combo in gang geschoten en serieus geflatlined langs beide kanten.

Resultaat is 's morgens om 7:30 geen 11% over en gestopt met ontladen maar nog 50% vol! :)
En om 11 uur was de batterij terug vol.

Ik merk wel dat het soms pieken heeft van 1-15W die het traag opvangt misschien is een manuele marge instellen van 5W ofzo beter maar dat kan nog niet. Maar het totaal zou maar 0.1KWh geweest zijn volgens HWE wat dan weer aan de lage kant lijkt.

Ook tof dat het (homewizard energy) de gas en water verbruiken ook laat zien. Ik dacht dat die via een andere manier gegevens doorstuurden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnIwfNBJSxEypBnCRSXPiERNo0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Lw5AkAhIOZaJlWeNNHFpSHyP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A3-D
Er komen nogal eens vragen voorbij over het gebruiken van de MT i.c.m. 1 fase/3 fase en hoe dit nu eigenlijk werkt.

In dit filmpje wordt het best duidelijk uitgelegd, doe er je voordeel mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njord1
SatScan schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:52:
[...]

En dat werkt ook bij 2 batterijen?

MT geeft aan dat bij twee batterijen een CT002 of CT003 (voor alsnog?) noodzakelijk zijn!
Firmware 1.51 en voor CT003 1.14
Geen idee, werk al vanaf januari met een Shelly tot tevredenheid, reden daarvoor is dat ik een meter heb die om de 10 seconden uitlesst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royduf
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Levering op 30-4-2025.
😁 Ben blijkbaar de enige die een 2,56/kw heeft besteld (testing, testing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaphuis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 16:50
Is er ergens een uitgebreide toelichting te vinden voor de B2500 emulator voor de Shelly in Docker (https://github.com/tomquist/b2500-meter)?
Gebruik de instructie, krijg hem echter niet werkend.
Moet er bijv. wat ingevuld worden in de instal.ini welke je moet aanmaken?
Pagina: 1 ... 112 ... 164 Laatste

Let op:
Inkoopacties zijn op heel got niet toegestaan. Please don't.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.