6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Euh stroom werkt niet met responstijden.. er is voldoende stroom aanwezig of niet.gielz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:09:
@DKs heb je ook al kunnen testen hoe snel de reactie snelheid is van de batterij wanneer je bijvoorbeeld een PC aanzet of een waterkoker?
Ik wil toch echt wel een api voordat ik 'm zou kopen. Modbus tcp mag ooksuperduper1969 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:02:
De RS485 connector zit er ook bij zo te zien.
[Afbeelding]
En alles heeft Marstek branding i.p.v. Duravolt, maar dat maakt mij niet uit.
ESP Home heeft ModBus Support.
Precies!Proton_ schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:58:
[...]
Dat roept de vraag op of en hoe de fasebalancering geregeld wordt.
Het is een beetje suf als er een fase uitvalt wanneer je nog twee volle accu's hebt.
Dan ook erg benieuwd naar de software, hardware en failsafe implementatie in deze (lees m.n. die van de black / smart box).
Wellicht was ik niet helemaal helder maar stel ik vraag 1000 watt van het net dan verwacht ik dat de marstek voor 800 watt gaat bijspringen. Ik ben benieuwd hoe snel deze reactie is. Of dat je 1000 watt vraagt en zodra de marstek gaat bijspringen hij al te laat is en (een deel) gaat terugleveren.CopyCatz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:17:
[...]
Euh stroom werkt niet met responstijden.. er is voldoende stroom aanwezig of niet.
6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+
Je moet het eerder zien als twee waterstromen - een flow - die op elkaar inwerken.gielz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:09:
@DKs heb je ook al kunnen testen hoe snel de reactie snelheid is van de batterij wanneer je bijvoorbeeld een PC aanzet of een waterkoker?
Openen en sluiten van twee kranen versus een kraan op dezelfde waterleiding.
En ja, de smart meter zal een minimale vertraging hebben in het meten en doorgeven van data aan de accu's. Lees het momentum van de kraan openen en/of sluiten.
[ Voor 16% gewijzigd door ibodar op 18-12-2024 12:36 ]
1 seconde is in de praktijk al voldoende trouwens. Alleen inductieplaten zijn berucht met seconde-schaal PWM.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
De marstek is gewoon onderdeel van je stroomkring. Als je zonnepanelen 500 watt leveren en je hebt 1000 nodig, dan komt er 500 watt uit de accu. Dan werkt het zoals aangegeven als een soort "waterpeil" binnen je huis.gielz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:32:
[...]
Wellicht was ik niet helemaal helder maar stel ik vraag 1000 watt van het net dan verwacht ik dat de marstek voor 800 watt gaat bijspringen. Ik ben benieuwd hoe snel deze reactie is. Of dat je 1000 watt vraagt en zodra de marstek gaat bijspringen hij al te laat is en (een deel) gaat terugleveren.
Alleen bij het opladen heb je een soort van responstijd; de accu moet zien dat er stroom het net op gaat door overproductie van de zonnepanelen. Als je klemmen hebt is dat vrijwel instant, maar met een p1 meter zit je met het feit dat er geloof ik maar 1x per 10 seconden een bericht wordt uitgestuurd uit de p1 poort. Afhankelijk van hoe snel de accu weer met de p1 meter communiceert duurt het dus altijd even voordat er bijgeladen gaat worden. Maar dat lijkt me geen issue.
Ligt aan de slimme meter. Vanaf 5.0 vlgs mij is het iedere seconde.CopyCatz schreef op woensdag 18 december 2024 @ 12:47:
[...]
De marstek is gewoon onderdeel van je stroomkring. Als je zonnepanelen 500 watt leveren en je hebt 1000 nodig, dan komt er 500 watt uit de accu. Dan werkt het zoals aangegeven als een soort "waterpeil" binnen je huis.
Alleen bij het opladen heb je een soort van responstijd; de accu moet zien dat er stroom het net op gaat door overproductie van de zonnepanelen. Als je klemmen hebt is dat vrijwel instant, maar met een p1 meter zit je met het feit dat er geloof ik maar 1x per 10 seconden een bericht wordt uitgestuurd uit de p1 poort. Afhankelijk van hoe snel de accu weer met de p1 meter communiceert duurt het dus altijd even voordat er bijgeladen gaat worden. Maar dat lijkt me geen issue.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Het kan nl zijn dat pas bij een verschil van bijvoorbeeld 50 Watt en/of 10 seconden gereageerd wordt omdat er korte fluctuaties in verbruik of levering in huis kunnen zijn. Niet goed voor de (mechanische) componenten van de thuisaccu om daar steeds op in te spelen.
[ Voor 20% gewijzigd door Hieke op 18-12-2024 14:20 ]
Panasonic K-series split 9 kW, gasloos sinds dec 23 | EV | PV 9,6 kWp | Zendure SF 2400 AC, 12 kWh
Met goedkope (lees groene) nachtstroom. Een van mijn redenen om deze boven de HW te kiezen is dat ik nu op momenten dat het net het niet al te druk heeft en de opwek schoon is de accu vol kan gooien en dat de warmtepomp die dan rustig leeg kan trekken.onlinaius schreef op woensdag 18 december 2024 @ 03:23:
[...]
Leeg is inderdaad het probleem niet als je een warmtepomp hebt, maar krijg je de batterij vol?
Uiteindelijk is het maximale wat je kunt opslaan in de batterij de hoeveelheid die je terug levert.
Ik zie dat ik met een warmtepomp in de winter weinig meer terug lever, in de slechtere maanden zit dit onder de 50 kwh per maand.
En dan heb je ook nog omzetverliezen. 50KWh niet terugleveren is 40KWh minder afnemen van het net.
Hoe stuur je de batterij hierop? Kun je forceren om hem te laden?Erasmo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:48:
[...]
Met goedkope (lees groene) nachtstroom. Een van mijn redenen om deze boven de HW te kiezen is dat ik nu op momenten dat het net het niet al te druk heeft en de opwek schoon is de accu vol kan gooien en dat de warmtepomp die dan rustig leeg kan trekken.
Sorry als het een stomme vraag is.
DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8
Uiteindelijk zal het met Home Assistant gedaan worden. Tot die tijd waarschijnlijk de tarieven als proxy gebruiken, lees voor goedkoop groen.jevin20 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:53:
[...]
Hoe stuur je de batterij hierop? Kun je forceren om hem te laden?
Alleen via de app dus. We hebben echt een api nodig om dit zelf te kunnen doen via home automation met regels die we zelf bepalen.jevin20 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:53:
[...]
Hoe stuur je de batterij hierop? Kun je forceren om hem te laden?
Ik snap het idee, maar heb er wel een beetje mijn twijfels over, zowel economisch als ecologisch, als praktisch.Erasmo schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:48:
[...]
Met goedkope (lees groene) nachtstroom. Een van mijn redenen om deze boven de HW te kiezen is dat ik nu op momenten dat het net het niet al te druk heeft en de opwek schoon is de accu vol kan gooien en dat de warmtepomp die dan rustig leeg kan trekken.
Economisch
Als ik op Frankenergie kijk, was de stroom op de goedkoopste 2 uren vandaag 18 en 19 cent per KWh (afgerond), je laad dus voor 18.5 cent per KWh. De accu verliest rond de 20%, wat de KWh prijs 23.3 cent maakt. De hoogste prijs vandaag was 25.9 cent. Geen vetpot. Neem je 6 cent per KWh accuafschrijving mee (1800 / 6000 cycles / 5KWh) dan was er geen enkel uur meer wat rendabel was.
Vorige week heb je wat 'nare' dagen gehad, waarbij je met een dynamisch contract en een accu wel geld had kunnen uitsparen, bijv donderdag 12 december, toen de stroom op het goedkoopste moment 28 cent kostte, en op het duurste moment 1.20, maar dit soort dagen zijn aardig zeldzaam.
Ecologisch
Als je het voor 'groen' doet is er al iets meer voor te zeggen, maar wordt het algoritme ook een stuk ingewikkelder, want dan moet je dus laden op het moment dat 5KWh laden + 1KWh extra afnemen op een later deel van de dag (voor het verlies van de accu) + milieuimpact van de accu productie, delen door 30000KWh, groener is dan 5KWh afnemen op het moment dat je dat nodig hebt.
En praktisch lijkt het me ook best nog wel lastig, ook met HA, aangezien het niet altijd duidelijk is wat het groenste moment is.
Nationaal Energie Dashboard geeft aan dat morgen de productie van groene stroom naar verwachting het hoogst is tussen 13:00 en 14:00, niet in de nacht.
De elektriciteitsmix vandaag was in de nacht wel iets lager in Co2 opwek
https://ned.nl/nl/datapor...e-elektriciteitsproductie
Maar als je die 20% verlies meeneemt zat je qua Co2 opwek beter als je tussen 10:00 en 14:00 energie afnam.
Maar dan heb je het uiteraard alleen over de productiekant, als er in de nacht overschot is, is het uiteraard groener om dat af te nemen.
Best ingewikkeld allemaal, en naar mijn idee ook bijna niet meer te programmeren, tenzij je als shortcut neemt dat de prijs (inkopen, 20% verlies, accuafschrijving) een 1 op 1 weergave is van milieuimpact.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Dit is mij allemaal nog niet duidelijk. Ik heb Home Assistant draaien op een raspberry pi4 en zou hem graag daar in willen integreren. Ik lees wel dat ie met ESPHome overweg zou moeten kunnen maar volgens mij moet ik dan iets aansluiten op het bord met connectoren van de raspberry pi. Zou dat dan deze kabel zijn? Zo ja, dan is dat minder praktisch want de raspberry pi staat in de meterkast en daar kan de batterij niet geplaatst worden. Hopelijk is er toch een andere manier om de batterij te integreren in Home Assistant zodat mijn energy dashboard er ook zo uit komt te zien dat makkelijk te zien is wat de batterij nu daadwerkelijk doet.superduper1969 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:02:
De RS485 connector zit er ook bij zo te zien.
[Afbeelding]
En alles heeft Marstek branding i.p.v. Duravolt, maar dat maakt mij niet uit.
ESP Home heeft ModBus Support.
aka pluim003
Dit is het doel van velen. Pas als alles binnen is zullen er mensen kunnen programmeren, testen, documenteren en publiceren in (min of meer) hapklare brokken zodat meer mensen dit soort functies kunnen gebruiken. Ik heb helaas nog geen volledige MQTT handleiding gezien terwijl er al wel screenshots zijn gepubliceerd. Ik hoop dat deze snel komt want ik vermoed dat dit de makkelijkste route gaat worden.DikkieDick schreef op donderdag 19 december 2024 @ 07:56:
[...]
Dit is mij allemaal nog niet duidelijk. Ik heb Home Assistant draaien op een raspberry pi4 en zou hem graag daar in willen integreren. Ik lees wel dat ie met ESPHome overweg zou moeten kunnen maar volgens mij moet ik dan iets aansluiten op het bord met connectoren van de raspberry pi. Zou dat dan deze kabel zijn? Zo ja, dan is dat minder praktisch want de raspberry pi staat in de meterkast en daar kan de batterij niet geplaatst worden. Hopelijk is er toch een andere manier om de batterij te integreren in Home Assistant zodat mijn energy dashboard er ook zo uit komt te zien dat makkelijk te zien is wat de batterij nu daadwerkelijk doet.
MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
Ik lees idd ook berichten mbt mqtt. Benieuwd of dat ook idd werkt. Want dat zou ook mooi zijn. Nou ja, we gaan het wel zien. Morgen eerst maar eens de batterij in ontvangst nemen en dan graag ook wat (meer) zon.superduper1969 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:31:
[...]
Dit is het doel van velen. Pas als alles binnen is zullen er mensen kunnen programmeren, testen, documenteren en publiceren in (min of meer) hapklare brokken zodat meer mensen dit soort functies kunnen gebruiken. Ik heb helaas nog geen volledige MQTT handleiding gezien terwijl er al wel screenshots zijn gepubliceerd. Ik hoop dat deze snel komt want ik vermoed dat dit de makkelijkste route gaat worden.
aka pluim003
Heb je al in de gaten waar die PSV-aansluiting (?) voor is? Dus onder ON/OFF.
There's nothing moister than an oyster.
Die NED suggestie om op het 'groenste' moment stroom af te nemen is mijns inziens twijfelachtig. Deze kijkt alleen naar de piek van groene opwek, een waarde die niet in verhouding staat tot de vraag en andere opwek op dat moment. Als alle groene opwek al wordt verbruikt leidt de extra vraag alleen maar tot extra gebruik van fossiele bronnen (en dat is niet groen).onlinaius schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:19:
[...]
Ik snap het idee, maar heb er wel een beetje mijn twijfels over, zowel economisch als ecologisch, als praktisch.
[...]
Ecologisch
Als je het voor 'groen' doet is er al iets meer voor te zeggen, maar wordt het algoritme ook een stuk ingewikkelder, want dan moet je dus laden op het moment dat 5KWh laden + 1KWh extra afnemen op een later deel van de dag (voor het verlies van de accu) + milieuimpact van de accu productie, delen door 30000KWh, groener is dan 5KWh afnemen op het moment dat je dat nodig hebt.
En praktisch lijkt het me ook best nog wel lastig, ook met HA, aangezien het niet altijd duidelijk is wat het groenste moment is.
Nationaal Energie Dashboard geeft aan dat morgen de productie van groene stroom naar verwachting het hoogst is tussen 13:00 en 14:00, niet in de nacht.
De elektriciteitsmix vandaag was in de nacht wel iets lager in Co2 opwek
https://ned.nl/nl/datapor...e-elektriciteitsproductie
Maar als je die 20% verlies meeneemt zat je qua Co2 opwek beter als je tussen 10:00 en 14:00 energie afnam.
Maar dan heb je het uiteraard alleen over de productiekant, als er in de nacht overschot is, is het uiteraard groener om dat af te nemen.
Best ingewikkeld allemaal, en naar mijn idee ook bijna niet meer te programmeren, tenzij je als shortcut neemt dat de prijs (inkopen, 20% verlies, accuafschrijving) een 1 op 1 weergave is van milieuimpact.
Naar mijn idee is het beter om te kijken naar het moment dat er naar verhouding de meeste groene energie beschikbaar is.
Die informatie is ook uit de voorspellingsdata te halen, waardoor je prima een CO2 profiel kunt maken om daarmee te regelen (uitgezonderd de effecten van onbalanshandel, die de CO2 uitstoot behoorlijk beinvloeden).
Ik ben alleen niet handig genoeg om met die API automatisch de data op te halen, wat met de electriciteitsprijzen al wel lukt.
Ik denk dat hier zeker wel een CO2 winst te behalen valt, 10% extra over 80 gCO2/kWh (vannacht) is heel wat vriendelijker dan de 140 gCO2 die om 18.00 uur wordt verwacht. Om 5.00 uur vanmorgen werd 60% van de CO2 uitstoot door de gascentrales veroorzaakt, terwijl ze maar 15% van de energiemix leveren.
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
@Duramotion Kun je deze handleiding als PDF delen? zou een hoop vragen oplossenDuramotion schreef op maandag 9 december 2024 @ 08:33:
[...]
Goedemorgen,
Hierbij de communicatie mogelijkheden die mogelijk zijn via API.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Daarnaast heb ik goede hoop op ModBus RS-485, zo stuur ik ook mn omvormer aan via een Waveshare Ethernet converter in HA
Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110
Staan als het goed is al op de website.matrover schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:28:
[...]
@Duramotion Kun je deze handleiding als PDF delen? zou een hoop vragen oplossen![]()
Daarnaast heb ik goede hoop op ModBus RS-485, zo stuur ik ook mn omvormer aan via een Waveshare Ethernet converter in HA
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 17.2 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Goedemorgen,matrover schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:28:
[...]
@Duramotion Kun je deze handleiding als PDF delen? zou een hoop vragen oplossen![]()
De handleiding is te downloaden via de website.
In de shop bij het product , downloads
Hoe staat het met het uitleveren krijgen jullie de planning een beetje rond?Duramotion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:51:
[...]
Goedemorgen,
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
@Duramotion Dank voor het antwoord, ik zie geen downloads kop? in de datasheets vind ik niet de gevraagde MQTT handleiding/documentatie ik heb geprobeerd om te registeren maar daar moest ik een bedrijfsnaam en BTW nummer voor hebben, die heb ik niet.Duramotion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:51:
[...]
Goedemorgen,
Kunt hem direct linken?
/f/image/oQxSBBze1AmuEMQy8cwav1mV.png?f=fotoalbum_large)
11:12 Edit: Ik zie dat er ook duravolt.nl bestaad, daar kan ik wel de downloads kop vinden maar niet de MQTT handleiding/documentatie
[ Voor 8% gewijzigd door matrover op 19-12-2024 11:13 ]
We doen ons uiterste best om iedereen in te plannen, maar we lopen tegen capaciteits problemen aan deze periode net voor de kerst.Ronald.42 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:00:
[...]
Hoe staat het met het uitleveren krijgen jullie de planning een beetje rond?
Als het goed is heeft iedereen een mail gekregen met een voorkeur van leverdatum
zie printscreenmatrover schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:08:
[...]
@Duramotion Dank voor het antwoord, ik zie geen downloads kop? in de datasheets vind ik niet de gevraagde MQTT handleiding/documentatie ik heb geprobeerd om te registeren maar daar moest ik een bedrijfsnaam en BTW nummer voor hebben, die heb ik niet.
Kunt hem direct linken?
[Afbeelding]
11:12 Edit: Ik zie dat er ook duravolt.nl bestaad, daar kan ik wel de downloads kop vinden maar niet de MQTT handleiding/documentatie
/f/image/k9P9zayXe6j9vGJgsmKcLa07.png?f=fotoalbum_large)
Dan is het dus niet goed....Duramotion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:53:
[...]
We doen ons uiterste best om iedereen in te plannen, maar we lopen tegen capaciteits problemen aan deze periode net voor de kerst.
Als het goed is heeft iedereen een mail gekregen met een voorkeur van leverdatum
Ik heb jullie gister ook al eens gemaild of er al wat bekend is over waneer dat ding bij mij geleverd wordt.
EDIT.
Nou maar even gebeld dan.
De belofte die hier werdt gesteld dat alles voor de kerst uitgeleverd zou worden is dus mislukt.
Er zijn zelfs die later besteld hebben en verder weg zitten die hem vrijdag al krijgen.
Nou ja fijne kerst
[ Voor 21% gewijzigd door Ronald.42 op 19-12-2024 12:28 ]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
@Duramotion ik weet ondertussen waar ik ze moet vinden, maar daar staat niet wat ik zoek. ik zoek de MQTT documentatie, het document waar u dit screenshot van poste:
:strip_exif()/f/image/6LPg5HvKJAlmr4YXhPxxKiWt.png?f=user_large)
Komende kerstvakantie maar eens uitpakken, aansluiten en kijken wat er ermee kunnen.
[ Voor 96% gewijzigd door Proton_ op 20-12-2024 16:22 ]
Als de huidige voldoet wil ik er nog 2 ik zal daar dan ook eens even mijn licht opsteken.
Komt mooi uit Duramotion leverd pas 10 januari in plaats van voor de kerst.
Eind januari is marstek.nl ook in de lucht maar eens even zien hoe dat loopt.
[ Voor 34% gewijzigd door Proton_ op 20-12-2024 16:24 ]
Vreemde site, er staat eerste uitlevering op eind januari 2025, maar er staan wel referenties vermeld hoe tevreden men is met de Marstek 5.12Kw? Vreemd in mijn ogen.
Voorbeeld:
"Ik begon met een 5 kWh Marstek Plug-In Battery en heb deze onlangs uitgebreid naar 10 kWh. Nu kan ik de hele avond zonder netstroom leven, zelfs als de zon niet schijnt. Het uitbreiden was moeiteloos, en ik overweeg om in de toekomst verder uit te breiden.
Thomas
2 modules Expert Installatie - 10.24 kWh opslag 5000 Watt laden & ontladen"
[ Voor 44% gewijzigd door Proton_ op 20-12-2024 16:24 ]
Inderdaad het is allemaal bijzonder vaag.Njord1 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:25:
[...]
Vreemde site, er staat eerste uitlevering op eind januari 2025, maar er staan wel referenties vermeld hoe tevreden men is met de Marstek 5.12Kw? Vreemd in mijn ogen.
Voorbeeld:
"Ik begon met een 5 kWh Marstek Plug-In Battery en heb deze onlangs uitgebreid naar 10 kWh. Nu kan ik de hele avond zonder netstroom leven, zelfs als de zon niet schijnt. Het uitbreiden was moeiteloos, en ik overweeg om in de toekomst verder uit te breiden.
Thomas
2 modules Expert Installatie - 10.24 kWh opslag 5000 Watt laden & ontladen"
Maar eind januari zal het wel wat duidelijker zijn of niet meer bestaan.
Ik zie dan wel weer.
De huidige leverancier ben ik inmiddels al wat minder tevreden over..
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 20-12-2024 17:28 ]
Mocht iemand vragen hebben of iets willen zien, laat maar weten!
Meerdere alarmbellen gaan af. Ook is de eigenaar niet marstek zelf maar van een “gewone” installateur.
Meer vragen dan antwoorden….zeker als je met iDeal moet betalen.
Dat zei ik, bijzonder vaag.internet4me schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:19:
Hebben de tweakers onder ons, die de shop marstek.nl promoten, wel eens goed gekeken naar de website.
Meerdere alarmbellen gaan af. Ook is de eigenaar niet marstek zelf maar van een “gewone” installateur.
Volgens Google een kozijnenbedrijf..........internet4me schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:19:
Hebben de tweakers onder ons, die de shop marstek.nl promoten, wel eens goed gekeken naar de website.
Geen van beide. Lees bovenstaande is goed na, voordat je van de regen in de drup komt.peter kok schreef op donderdag 19 december 2024 @ 18:30:
Is marstek.nl de orginele website ? Of is dat duravolt ?
Nee hoor, niets ontvangen.Duramotion schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:53:
[...]
We doen ons uiterste best om iedereen in te plannen, maar we lopen tegen capaciteits problemen aan deze periode net voor de kerst.
Dan ben ik niet meer alleen
Ik wordt doorgelinkt naar smart charged en daar kun je behalve met ideal ook met klarna en credit card betalenmrckjnsn schreef op donderdag 19 december 2024 @ 17:59:
Kan bij Marstek.nl enkel met ideal betalen…. Een dergelijke aankoop doe ik mooi via cc of paypal. Voor mij niet betrouwbaar genoeg. Maarja, wie weet heb ik het fout.
[ Voor 91% gewijzigd door itavero op 19-12-2024 20:19 . Reden: Was al gemeld ]
Marstek.nl is NIET de fabrikant zelf, maar SolarDeals B.V. Deze informatie is weggemoffeld in de algemene voorwaarden:
Als een partij niet transparant is over met wie je daadwerkelijk zaken doet (dit had gewoon op enkele pagina duidelijk kunnen staan in de footer bijvoorbeeld), gaan er bij mij juist alarm bellen rinkelen.SolarDeals B.V. Fruiteniersstraat 16 3334KA Zwijndrecht Nederland
Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 91406463 BTW-Identificatienummer: NL8656.46.090.B01
[ Voor 7% gewijzigd door Proton_ op 20-12-2024 16:24 ]
MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
Je zou daardoor 4% (circa 75 euro) kunnen besparen via Woolsocks, door een Woolsocks All-in-one cadeaubon van 1890 euro te kopen (daar krijg je 4% cashback op) en die dan in te wisselen voor Bol.com cadeaubonnen.
Zou kunnen dat er een maximum aan de Woolsocks cadeaubon zit, maar dat zou je dan tijdens het bestellen denk ik al moeten zien.
Maar goed, Duravolt lijkt dus nog wat met de prijs te kunnen doen (aangezien ze op Bol dezelfde prijs kunnen vragen)..
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 20-12-2024 17:29 ]
Inderdaad erg shady, onder .nl dezelfde naam gebruiken..itavero schreef op donderdag 19 december 2024 @ 20:26:
[...]
Marstek.nl is NIET de fabrikant zelf, maar SolarDeals B.V. Deze informatie is weggemoffeld in de algemene voorwaarden:
[...]
Als een partij niet transparant is over met wie je daadwerkelijk zaken doet (dit had gewoon op enkele pagina duidelijk kunnen staan in de footer bijvoorbeeld), gaan er bij mij juist alarm bellen rinkelen.
[ Voor 98% gewijzigd door teacher op 20-12-2024 17:27 ]
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 20-12-2024 17:26 ]
[ Voor 99% gewijzigd door teacher op 20-12-2024 17:27 ]
MIjn ervaring met Duramotion was juist prima. van Smart-charged nog niets gehoord over leveringen. Dat het lastig is om nog even alle leveringen te plannen voor eind van dit jaar snap ik wel. A ja als je nieuw speelgoed besteld wil je er zo snel mogelijk mee spelen dat snap ik wel.
Paar punten die ik lees...
-Ik denk dat waar hier over gesproken wordt dat je een andere wel op 2500W zou kunnen zetten een beetle verkeerde info is. de batterij die ik hier heb kan ik ook gewoon naar 2500W zetten je krijgt dan wel een melding of je weet wat je doet.
Ik heb de CT klemmen niet aangesloten omdat ik niet genoeg ruimte heb maar de P1 3-1 meter wordt ergens in januari nageleverd dus dat is prima. Tot die tijd kan ik hem wel gewoon gebruiken in de "manual" modus. dan moet je alleen zelf plannen wanneer hij gaat laden en ontladen. Voor in het begin als ik het nog leuk vind om mee te spelen is dat prima.
Hij staat in de woonkamer en als je hem echt met 2500W wil gaan gebruiken maakt hij wel wat geluid. niet veel maar irritant genoeg als het verder stil is. op lager wattage hoorde ik niets dus zal een ventilator zijn denk ik.
Ik hoop dat er een optie komt om alle verlichting uit te zetten op de unit. Best leuk dat je kan zien dat hij aan het laden en ontladen is maa dat geknipper ben ik (en zeker mijn vrouw) wel heel snel klaar mee. daar gaat wel wat zwarte ducttape over deze week.
Hij is wel heel stevig gebouwd moet ik zeggen alles lijkt van goede materialen te zijn en goed in elkaar te zitten. Hij is wel zwaar met 71KG. Zet de wielen er dus op als hij nog op zijn kant ligt in de doos.... wielen kun je ook poten van maken.
Ik heb hem aangesloten met een plug van homewizzard waar ik al mijn energie mee meet, ook omdat ik daar nog een extra beveiliging in wil bouwen dat als mijn verbruik over de X kW gaat hij de unit uit zet. met buren die wel eens bij mij de auto staan te laden wil ik niet dat mijn batterijen ook tegen max staan te laden. hij verbruikt 5W in standby. Ik wil later nog eens kijken of er verschil is qua efficiëntie met hoeveel je hem laat laden/ontladen. Verlies is warmte dus in de winter iets minder erg dan in de zomer als je hem in huis zet.
Ik ben benieuwd hoe de 4 batterijen samen gaan werken zodra ik de rest binnen heb.
En oja de handleiding heb ik niet gelezen dus het zou mij jeuken of die in het Nederlands is of niet.
Lijkt op spam.
Het bedrijf Marstek is al wel veel ouder maar hun officiële website is Marstekenergy. De andere producten van Marstek zijn al veel langer op de markt.
Ik heb nog vragen uistaan over garantie en dergelijke maar ik denk dat je ook niet je garantie krijgt van marstek als je een whitelabel koopt
Laat me dat eens zien, b.v. via mail of iets dergelijks.....peter kok schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 00:04:
Jullie hebben me bang gemaakt ik dacht ik me.geld kwijt was op marstek.nl maar ik heb uitleg gekregen . Solardeals is de service partner van marstek ze mogen onder de naam verkopen van marstek . Je kan met al je vragen en service afwilkelingen daar heen behalve als je een whitelabel van duravolt die moet dura volt zelf oplossen. Solardeals/marstek.nl lost de problemen voor alleen marstek op
Ik heb nog vragen uistaan over garantie en dergelijke maar ik denk dat je ook niet je garantie krijgt van marstek als je een whitelabel koopt
Maar al die dozenschuivers er omheen, die zijn hard bezig het vertrouwen in het product te slopen.
Vraagje. Zou 1 van degenen die het product inmiddels heeft (of binnenkort gaat krijgen) de Declaration of Conformity willen delen? Die zou als een apart document in de doos moeten zitten. In de handleiding staat hij blijkbaar ook niet.
Haal de foto's eens door Google search.CopyCatz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 00:45:
[Afbeelding]
Ik snap niet dat dit legaal is. Tibber doet dit ook. Nog geen accu uitgeleverd en ze hadden al een scala aan AI gegenereerde tevreden klanten op de website staan.
En je kunt er een klacht over indienen.
Dat is leuk die transporteur.oeby schreef op donderdag 19 december 2024 @ 23:00:
MIjn ervaring met Duramotion was juist prima. van Smart-charged nog niets gehoord over leveringen. Dat het lastig is om nog even alle leveringen te plannen voor eind van dit jaar snap ik wel. A ja als je nieuw speelgoed besteld wil je er zo snel mogelijk mee spelen dat snap ik wel.
Maar als je de eerste orders die november aanbetaald hebben 12 december al compleet betaald zijn niet uitleverd/ inpland maar een bestelling die enkele dagen geleden gedaan en betaald is wel uitleverd en dan ook nog in dezelfde hoek van het land...
En dan hier ook nog staat te beloven dat iedereen hem voor kerst heeft....
Als je dan een beetje een kerel bent regel je een busje laad er een zooi accu's in en gaat rijden.
Kom je in ieder geval je belofte na.
Daar dacht ik ook over na, effectief leveren ze maar 2 dagen in december. 19 en 20 december, daarna pas 6 januari weer. Waarom dan pochen met levering in december!Ronald.42 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 07:10:
[...]
Dat is leuk die transporteur.
Maar als je de eerste orders die november aanbetaald hebben 12 december al compleet betaald zijn niet uitleverd/ inpland maar een bestelling die enkele dagen geleden gedaan en betaald is wel uitleverd en dan ook nog in dezelfde hoek van het land...
En dan hier ook nog staat te beloven dat iedereen hem voor kerst heeft....
Als je dan een beetje een kerel bent regel je een busje laad er een zooi accu's in en gaat rijden.
Kom je in ieder geval je belofte na.
Nog enkele weken wachten, daar verlies ik weinig mee, en tegen dan heeft iedereen zijn zaakjes hopelijk op orde.
Mij niet bang maken hé. Solardeals zit bij mijn weten ook achter smart-charged.nl en daar heb ik een bestelling open staanUltimate-Dennus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:21:
Wat bij mij de alarm bellen doet rinkelen is dat het bedrijf dat achter Marstek.nl zit (SolarDeals B.V.) sinds gisteren 37 nieuwe eigen aangemaakte fake reviews heeft. Komt op mij over als niet transparant en eerlijk.
Tot nu toe keurig op de hoogte gehouden met bestelbevesting, dag later gevolgd door factuur en indicatie levertijd.
Denk dat de timing qua logistiek ook net wat ongelukkig valt, product net binnen in NL, feestdagen + een hoop mensen die nu opeens in actie komen na definitief einde salderen.
All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV
Haha nee ik zou niet durven en hoop voor jou dat je het ook gewoon netjes geleverd krijgt. Maar als ik vaak dat soort praktijken zie dan denk ik altijd waarom... Het werkt vaak juist negatief omdat het vaag overkomt.Horla schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:38:
[...]
Mij niet bang maken hé. Solardeals zit bij mijn weten ook achter smart-charged.nl en daar heb ik een bestelling open staan
Dat duurt nog 2 jaar, dus kun je ook nog rustig 2 jaar wachten als het je gaat om meer zonnestroom zelf te gebruiken.kaasmakert schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:50:
Denk dat de timing qua logistiek ook net wat ongelukkig valt, product net binnen in NL, feestdagen + een hoop mensen die nu opeens in actie komen na definitief einde salderen.
Als je nu alleen de terug lever boete wilt besparen dan moet je bedenken dat de accu meer kost aan afschrijving.
Pas na de saldering hou je zoveel over dat de batterij in tien jaar is terug te verdienen.
En dan heb ik het over deze relatief goedkope stekker batterijen, de vaste installaties zijn duurder en alleen met handel op de onbalans markt terug te verdienen,
Daar zijn deze net weer te klein voor.
Dit is natuurlijk ronduit belachelijk & schandalig. Bij welke instantie kun je daar een klacht over insturen, want dat zou ik dus meteen doen.CopyCatz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 00:45:
[Afbeelding]
Ik snap niet dat dit legaal is. Tibber doet dit ook. Nog geen accu uitgeleverd en ze hadden al een scala aan AI gegenereerde tevreden klanten op de website staan.
Dit is gewoon 100% misleiding. Zulke partijen zijn dus ook absoluut niet te vertrouwen.
DeWarmte 8,3 kW - Auer Edel Eau 270L - Enphase 7820 Wp - 2x MT 5.12 kWh - Zappi V2.1 - Tesla Model 3 LR AWD - Ford Fiesta ST Mk 8
Ik kan me dus ook niet voorstellen dat dat mag volgens de wet, maar onderbouwing heb ik er niet voor.Ultimate-Dennus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 10:21:
Wat bij mij de alarm bellen doet rinkelen is dat het bedrijf dat achter Marstek.nl zit (SolarDeals B.V.) sinds gisteren 37 nieuwe eigen aangemaakte fake reviews heeft. Komt op mij over als niet transparant en eerlijk.
Kijk waar die afbeeldingen van de reviews naar toe leiden, dat is dus helemaal niet legaal. Ze jatten die afbeeldingen van willekeurige websites.
https://breakdancelibrary...tes/2/2022/11/avatar2.jpg
Ik heb ze inmiddels benaderd per mail om dit van de website te halen.
[ Voor 12% gewijzigd door jevin20 op 20-12-2024 12:29 ]
Terugverdientijd is niet heilig (althans niet voor mij).Polvo176 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 11:56:
[...]
Dat duurt nog 2 jaar, dus kun je ook nog rustig 2 jaar wachten als het je gaat om meer zonnestroom zelf te gebruiken.
Als je nu alleen de terug lever boete wilt besparen dan moet je bedenken dat de accu meer kost aan afschrijving.
Pas na de saldering hou je zoveel over dat de batterij in tien jaar is terug te verdienen.
En dan heb ik het over deze relatief goedkope stekker batterijen, de vaste installaties zijn duurder en alleen met handel op de onbalans markt terug te verdienen,
Daar zijn deze net weer te klein voor.
Afgelopen jaar een gesimuleerde batterij gedraaid hier thuis, kwam op 320 cycli per jaar uit.
Dan zou zo'n batterij het >15 jaar uithouden.
Afschrijving ca. 130,-/jaar.
Nu installeren tov 1 jan '27 sta je dus 260,- afschrijving 'achter' + gemiste rente op de investering.
De kans dat dit soort accu's flink in prijs stijgen richting 1 jan '27 is best groot, zeker als de prijsstijging maar 350,- hoeft te zijn!
All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV
Even volduwen met de spaarzame zonopwek vandaag (er zat al 4 kWh in dus zo klaar).
Morgen kijken of ik CT klemmen snap en kan bevestigen en werkend krijg zodat er wat dynamisch gaat gebeuren.
PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's
Komen ze de CT klemmen niet bevestigen? Of heb je daar niet om gevraagd?Hangover_ohoo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:55:
Batterij ontvangen, uitgepakt, wieltjes eronder, stekker erin, app account registratie, app bluetooth connected naar batterij, gekoppeld aan wifi en handmatig laden aangezet :-) --> Werkt whooha
Even volduwen met de spaarzame zonopwek vandaag (er zat al 4 kWh in dus zo klaar).
Morgen kijken of ik CT klemmen snap en kan bevestigen en werkend krijg zodat er wat dynamisch gaat gebeuren.
Niet afgesproken. Enkel grote vrachtauto transporteur kwam afleveren. Netjes met steekwagen binnen gezet.r.reus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:17:
[...]
Komen ze de CT klemmen niet bevestigen? Of heb je daar niet om gevraagd?
Ik ontvang medio Januari de P1 meter, dus twijfel nog wat ik zal doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Hangover_ohoo op 20-12-2024 13:33 ]
PV 4.8 kWp Zuid 48°| 2 kWp Oost 25° | Batt 10 kWh (2x MT FW153 CT003 FW117, 2 fases, NOM | ModBus/NodeRed (optie) | 42 kWh i3 BEV | 7 kWh Outlander PHEV | Proxmox + HASS | Alfen Eve Single Pro | WPB 270l v4 AquaMQTT ESP | MHI (2x) + ME L/L airco's
Ik had wel met installatie afgesproken, toen ik het bericht aan het typen was ging de deurbel. Ook netjes met steekwagen afgeleverd en naar binnen getild. Toen ik zei; je kwam alleen afleveren, niet installeren? Zei meneer; ben chauffeur geen installateurHangover_ohoo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:32:
[...]
Niet afgesproken. Enkel grote vrachtauto transporteur kwam afleveren. Netjes met steekwagen binnen gezet.
Ik ontvang medio Januari de P1 meter, dus twijfel nog wat ik zal doen.
Dus maar even contact opnemen
YouTube: How to install CT for Jupiter C Jupiter C - Marstek Energy?
Gaat niet om hoe makkelijk het is (niet voor iedereen), ik heb gekozen voor installatie, ik vertrouw mijzelf er niet mee.gielz schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:47:
CT is toch een kwestie van meterkast kap er af en klemmen en de marstek meter in het stopcontact? Is zelfs een filmpje van;
YouTube: How to install CT for Jupiter C Jupiter C - Marstek Energy?
Gelijk heb je. Dit is niet het moment om te testen of je goed verzekerd bent tegen brand 🙈😜. Hier ook 1 met 2 linker handen hoor..... youre not alone haha. Veel speel plezier all 💪r.reus schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:04:
[...]
Gaat niet om hoe makkelijk het is (niet voor iedereen), ik heb gekozen voor installatie, ik vertrouw mijzelf er niet mee.
Ik kan het wel, heb ook al kWh meters geplaatst om te kunnen monitoren.
Maar voor ct klemmen is vaak geen ruimte en als er geen lus in de draden zit zijn die meestal nog te kort ook.
Als er alleen ct klemmen te krijgen waren zou ik er niet eens mee beginnen.
Als je een consumenten vriendelijk stekker accu levert dan staat en ct klem daar haaks op en moet er eigenlijk alleen maar een P1 dongel geleverd worden.
Heel prettig was het niet..
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pn091gGXargy6SKMGKYqLFlC.jpg?f=user_large)
Netjes geleverd conform afspraak. P1 meter komt in januari zoals afgestemd. Duramotion is goed bereikbaar, reageren snel etc. Dus mijn ervaringen zijn prima.
NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0
Ik heb niet bepaald linkerhanden, en ik trek gerust elektriciteitsdraden en plaats stopcontactjes, schakelaars, etc.Devke schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:13:
[...]
Gelijk heb je. Dit is niet het moment om te testen of je goed verzekerd bent tegen brand 🙈😜. Hier ook 1 met 2 linker handen hoor..... youre not alone haha. Veel speel plezier all 💪
Maar ik heb mezelf wel ooit belooft dat ik niet aan elektriciteit in de meterkast kom, ik heb die kap er 1x af zien liggen, en dat priegelwerk begin ik niet aan, zeker niet omdat mijn woning geen hoofdschakelaar heeft en je dat dus onder spanning moet doen / de netbeheerder moet laten komen.
Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp met 4200wp GoodWe conv, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5.
Als de hoofdzekering een smelt veiligheid is dan kun je er vaak niet eens bij.
Ik heb drie automaten van 25A die ik eenvoudig om kan wippen en zal zelf niks doen in de meterkast als er nog spanning op staat.
O cool. Ik ben nog in afwachting. Wordt vandaag geleverd en volgens Duravolt tussen 8 en 16 uur. Maar geen track n trace. En heb vandaag 0,1kWh teruggeleverd maar liefst dus dat had de batterij mooi op kunnen laden. Had ik er vannacht toch bijna een uurtje mee kunnen doen. :-)Hangover_ohoo schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:55:
Batterij ontvangen, uitgepakt, wieltjes eronder, stekker erin, app account registratie, app bluetooth connected naar batterij, gekoppeld aan wifi en handmatig laden aangezet :-) --> Werkt whooha
Maar begrijp ik uit je bericht dat je je accu al voor pakweg 80% gevuld kreeg?
[ Voor 4% gewijzigd door DikkieDick op 20-12-2024 16:22 ]
aka pluim003
Klospt, bij mij ook ongeveer 80%DikkieDick schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 16:22:
[...]
O cool. Ik ben nog in afwachting. Wordt vandaag geleverd en volgens Duravolt tussen 8 en 16 uur. Maar geen track n trace. En heb vandaag 0,1kWh teruggeleverd maar liefst dus dat had de batterij mooi op kunnen laden. Had ik er vannacht toch bijna een uurtje mee kunnen doen. :-)
Maar begrijp ik uit je bericht dat je je accu al voor pakweg 80% gevuld kreeg?
Misschien heb ik het steeds over het hoofd gezien maar eh…. Duramotion levert dus ook aan particulieren? Ze zijn dus niet alleen B2B?stil schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:19:
[Afbeelding]
Nestjes geleverd conform afspraak. P1 meter komt in januari zoals afgestemd. Duramotion is goed bereikbaar, reageren snel etc. Dus mijn ervaringen zijn prima.
Voor de Venus A & Venus D kan je in dit topic terecht: Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij. Andere thuisaccu's met stekker kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.
Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .
Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.