Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:32:
[...]

Btw terugvragen? Hoe doen we dat? :+)
In nl verplicht dynamisch energie contract

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37
Mijn ervaring met de p1 van Homewizard toevoegen:
Ik open de marstek app, ga naar de batterij en ga ct wijzigen. Als ik nou op de p1 Meter klik gaat hij zoeken via bluetooth maar dan vind hij niks.
Ik sluit de marstek app en open de power zero app. Nou ga ik weer naar de batterij en ga ct wijzigen. Nou vind hij hem ik klik er op en dan op configureren. Klaar maar de p1 Meter ziet maar 1 fase en het werkt niet. Nou sluit ik de power zero app en open de marstek app. Nu ziet hij de p1 meter en doet hij autoconfiguratie en nou werkt het op 3 fase. Vreemd.

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEMF_pzcL8gJ9YQYuqwZOYh3ISE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LfZgNA3Mg8gPDl6BftBnnKa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drosophila
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 23:24
Voor de liefhebbers: de shelly Pro3 em 120A is nu voor 84 euro te koop op Amazon.nl Lentedeal. Heb hem maar besteld omdat mijn P1 maar 1x per 10 sec reageert. Dat werkt niet met de Marstek.....

BYD Atto3 / EV lader Wallbox / PV Goodwe / Warmtepomp 5KW / Marstek 5.12kwh V151 / Shelly Pro 3EM/ 3 fasen net/Home Assistant Modbus kopp./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koniade
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Davids
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 21-09 17:17
Nee dit gaat niet goed. Tenzij je een generator hebt die synchroon loopt met de exacte frequentie vd wisselspanning die de marstek levert. En dat ook nog netjes exact in fase doet. En ik denk dat weinige c.q geen enkele huisaggregraten/graat hiertoe in staat zijn/is.

Een omvormer van zonnepanelen zal wel syncen. En daarover gaat de micro-grid test.

[ Voor 3% gewijzigd door Marcel Davids op 31-03-2025 19:19 ]

3 x Marstek Venus E. Firmware 1.49. 1 op fase 1, 1 op fase 2 en 1 op alle drie de fases. CT003 P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weirdo12 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:51:
[...]

dank voor je hulp;
Uitgangsvermogen van HW vermogen: het is een 3 fasenmeter, maar ook op één fase werkt het niet. De Venus stelt dat hij met een diagnose bezig is en niet lang daarna meldt het dat de diagnose is gefaald.

Betreffende de CT003: Juiste energiemeter geselecteerd, werkt als ik het toevoeg in de app (leest ook uit), maar toevoegen aan de Batterij lukt niet.<TIP Configureren mislukt, probeer het opnieuw>

In zit momenteel op V148 / V110
Uitgangsvermogen van HW vermogen: het is een 3 fasenmeter, maar ook op één fase werkt het niet. De Venus stelt dat hij met een diagnose bezig is en niet lang daarna meldt het dat de diagnose is gefaald.

Probeer eens met de Batt op een andere fase.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waxy50 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:52:
Mijn ervaring met de p1 van Homewizard toevoegen:
Ik open de marstek app, ga naar de batterij en ga ct wijzigen. Als ik nou op de p1 Meter klik gaat hij zoeken via bluetooth maar dan vind hij niks.
Ik sluit de marstek app en open de power zero app. Nou ga ik weer naar de batterij en ga ct wijzigen. Nou vind hij hem ik klik er op en dan op configureren. Klaar maar de p1 Meter ziet maar 1 fase en het werkt niet. Nou sluit ik de power zero app en open de marstek app. Nu ziet hij de p1 meter en doet hij autoconfiguratie en nou werkt het op 3 fase. Vreemd.
Die fases is op verzoek in deze app toegevoegd... heeft eigenlijk geen functie. De andere app telt de drie fases bij elkaar op en laat de uitkomst daarvan zien.

Sturing gebeurt met de uitkomst(som)van de drie fases.

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed1972
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 16-09 19:51
Zou het mogelijk zijn de Marstek Venus uitt te breiden naar meer KW?

Batterij werkt goed bij mij heb alleen veel zon over die ik s-nacht kan gebruiken.
Een extra batterij vind ik niet nodig. Herkennen elkaar niet etc. Maar gewoon wat extra kw’s koppelen op de huidige batterij zou mooi zijn en ook niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-09 23:35

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Losballos2005 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:27:
[...]

Dat ie een voorkeur heeft is niet misschien.

Hij leest hier overigens gewoon mee dus hij is redelijk op de hoogte van wat er gaande is.

Hij is vast ook op de hoogte van het feit dat er bij homewizard/de buren wat strubbelingen zijn maar daar gaat ie toch iets aan voorbij.

Het is een beetje huis-tuin-keuken niveau en zodra het wat technischer word..tja..Dan wil ie nog wel eens te hoog grijpen zullen we maar zeggen. Alsof ik zit te kijken naar eigen huis en tuin, vind ik ook wat van.

Verder wel mooi dat hij het doet. Ik stuur geinteresseerden regelmatig naar zijn kanaal voor wat globale uitleg.
Volkomen mee eens. Bij de buren met de kleine batterij loopt het ook allemaal niet zo lekker, ik lees daar nogal wat problemen met de batterij zelf, defecte cellen, storingsmeldingen, …daar zegt hij niks over…

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Speed1972 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:32:
Zou het mogelijk zijn de Marstek Venus uitt te breiden naar meer KW?

Batterij werkt goed bij mij heb alleen veel zon over die ik s-nacht kan gebruiken.
Een extra batterij vind ik niet nodig. Herkennen elkaar niet etc. Maar gewoon wat extra kw’s koppelen op de huidige batterij zou mooi zijn en ook niet duur.
Officieel gaat dit niet. Je zou kunnen beginnen knoeien met een extra batterij op de backup poort van de Marstek te hangen. Alleen nog eens extra conversie van DC -> AC -> DC en terug, lijkt me niet echt praktisch of rendabel.

Of anders beide batterijen apart gebruiken (Marstek en ander merk batterij) en een EMS zoeken die beide kan aansturen.

Of de Marstek tweedehands verkopen en voor een meer modulair systeem gaan waar je kan uitbeiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DSSW schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:44:
[...]

Volkomen mee eens. Bij de buren met de kleine batterij loopt het ook allemaal niet zo lekker, ik lees daar nogal wat problemen met de batterij zelf, defecte cellen, storingsmeldingen, …daar zegt hij niks over…
Bij de buren is alles beter.
Het gras is groener de auto groter

Gvd zijn ze weer hun perfect groene grass aan het maaien 😡🤬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffreyGorissen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:36

JeffreyGorissen

Do or do not, there is no try.

Headshot_NL schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:51:
[...]

Dit heb ik ook gedaan bij mijn Solis omvormers maar dan via HA. Die Solis omvormers werden heel heet en begonnen in te houden. Soms ook best flink, op een warme dag scheelde dat wel tot 1kW aan vermogen in de middag.
Hier in de huurwoning ook een solis. Weet je toevallig op welke temperatuur ze beginnen in te houden?

🖥️ 5700X3D - 3080TI - 64GB | 💾 Synology DS420+ (18GB + 36TB raw) | 🤖 Home Assistant | 🔋Marstek Venus 5.12KWh - V151 + HW P1 + DSMR 4.2 (10 s) |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:19
JeffreyGorissen schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:56:
[...]

Hier in de huurwoning ook een solis. Weet je toevallig op welke temperatuur ze beginnen in te houden?
De meeste modellen van Solis start met deraten vanaf 45 graden. En bij 80 graden heb je nog 50% vermogen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
  • Laatst online: 14-08 14:13
Avenger 2.0 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Officieel gaat dit niet. Je zou kunnen beginnen knoeien met een extra batterij op de backup poort van de Marstek te hangen. Alleen nog eens extra conversie van DC -> AC -> DC en terug, lijkt me niet echt praktisch of rendabel.

Of anders beide batterijen apart gebruiken (Marstek en ander merk batterij) en een EMS zoeken die beide kan aansturen.

Of de Marstek tweedehands verkopen en voor een meer modulair systeem gaan waar je kan uitbeiden.
Het schiet ook volledig voorbij aan het product.

Kan het techisch..vast. Maar dan zul je bv ook bij de parameters van het bms moeten kunnen komen.
Als we weten wat er in zit, dan moeten we dat nog naar onze hand kunnen zetten. Wel leuk voor de hobby maar beter houd je het dan bij het spul dat ervoor bedoeld is zoals het blauwe spul van Victron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
  • Laatst online: 20-09 09:03
Avenger 2.0 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:51:
Vraag mij af wie bezig is met de Synergrid homologering voor de Marstek en met welke sturing. Hopelijk wordt daar de komende weken iets over duidelijk. Heb die pre-order via innovoltus gedaan, maar in hun installatiehandleidingen voor techniekers praten ze enkel over de P1 meter als sturing. Dus als de P1 meter inderdaad niet mag, vraag ik mij af hoe ze dat gaan oplossen daar. Hopelijk niet via die brol CT klemmen van Marstek... |:(
Duidelijk dat Fluvius gelobbyd heeft. Ze willen af van elke verantwoordelijkheid van een evt. fout in de meter.
Ik zal alsnog een P1-dongle plaatsen en de data opslaan. Ben benieuwd of er (grote) verschillen gaan zijn.

Word jij op enige manier op de hoogte gehouden van de evolutie door Innovoltus?
Of moet je er steeds zelf achteraan als je meer info wil?

B | VW ID.7 Tourer (77kWh) | SolarEdge SE3500H-BE 3.5kW - 4.86 Wp (18 Boviet BVM6610P-270 + Optimizers) 171° | Home Assistant | Marstek 5.12 uitgeleend | Zendure Hyper + 2 AB2000S

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dolf_Tweakers schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Duidelijk dat Fluvius gelobbyd heeft. Ze willen af van elke verantwoordelijkheid van een evt. fout in de meter.
Ik zal alsnog een P1-dongle plaatsen en de data opslaan. Ben benieuwd of er (grote) verschillen gaan zijn.

Zou de ct002 van Marstek niet gewoon voldoen aan dat verhaal?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed1972
  • Laatst online: 16-09 19:51
Losballos2005 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:06:
[...]

Het schiet ook volledig voorbij aan het product.

Kan het techisch..vast. Maar dan zul je bv ook bij de parameters van het bms moeten kunnen komen.
Als we weten wat er in zit, dan moeten we dat nog naar onze hand kunnen zetten. Wel leuk voor de hobby maar beter houd je het dan bij het spul dat ervoor bedoeld is zoals het blauwe spul van Victron.
Ik weet niet waarom dat volledig voorbij het product schiet.

Als je kijkt naar de B2500 kan je ook extra modules toevoegen en zelfs de grote vraag waarom zou je een als extra capaciteit een batterij moeten plaatsen met eigen EMS/BMS terwijl je die al hebt?

Althans mijn mening/idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Speed1972 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:17:
[...]

Ik weet niet waarom dat volledig voorbij het product schiet.

Als je kijkt naar de B2500 kan je ook extra modules toevoegen en zelfs de grote vraag waarom zou je een als extra capaciteit een batterij moeten plaatsen met eigen EMS/BMS terwijl je die al hebt?

Althans mijn mening/idee
Kan ik me ook wel in vinden.
2500watt vermogen is in de meeste situaties ruim voldoende vermogen.
5Kwh is dat dan minder.
Dus bijv 10 of 15 kwh met 2500 watt omvormer vermogen zou mooi zijn.

Straks heb ik 15Kwh met 7500watt omvormer vermogen.
Nu is dat aan de andere kant ook weer geen ramp.
Kunnen ze mooi op lager vermogen hun werk doen dat is ook beter voor de c waarde van de accu.

En als er een omvormer stuk gaat zit je ook niet meteen zonder.

Elke nadeel heeft zijn voordeel.
En voor de eerste accu voor 1800 en 2 erbij voor 2950 vind ik het wel prima.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
Ronald.42 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:17:
[...]

Zou de ct002 van Marstek niet gewoon voldoen aan dat verhaal?
Dan moeten ze die apart laten homologeren en inclusief aanbieden bij verkoop PIB.
Hoop dat ze voor de Shelly kiezen.

B | VW ID.7 Tourer (77kWh) | SolarEdge SE3500H-BE 3.5kW - 4.86 Wp (18 Boviet BVM6610P-270 + Optimizers) 171° | Home Assistant | Marstek 5.12 uitgeleend | Zendure Hyper + 2 AB2000S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50
NoFate schreef op maandag 31 maart 2025 @ 18:34:
[...]

Hoe kan je btw terugvragen?
Meestal via een link op de site van de leverancier zoals bij Duravolt.nl

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolf_Tweakers schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:25:
[...]

Dan moeten ze die apart laten homologeren en inclusief aanbieden bij verkoop PIB.
Hoop dat ze voor de Shelly kiezen.
De shelly is niet eigen natuurlijk.
Ik zou dan bedenken dat de aanbieder van de PIB het complete verhaal aan moet bieden om het totaal te laten goedkeuren.
Anders het risico van wijzen naar de ander...
Denk ik zomaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hometek
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 16:30
Marcel Davids schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:17:
[...]
Nee dit gaat niet goed. Tenzij je een generator hebt die synchroon loopt met de exacte frequentie vd wisselspanning die de marstek levert. En dat ook nog netjes exact in fase doet. En ik denk dat weinige c.q geen enkele huisaggregraten/graat hiertoe in staat zijn/is.

Een omvormer van zonnepanelen zal wel syncen. En daarover gaat de micro-grid test.
Goed opgemerkt.
Je kunt de batterij idd niet met een generator opladen via de Backup poort.

Maar je kunt de batterij denk ik wel met een generator opladen via de GRID aansluiting in manual mode.

2x Venus E (Gen1) V153.215, HW P1, Lilygo+HA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
Ronald.42 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:35:
[...]

De shelly is niet eigen natuurlijk.
Ik zou dan bedenken dat de aanbieder van de PIB het complete verhaal aan moet bieden om het totaal te laten goedkeuren.
Anders het risico van wijzen naar de ander...
Denk ik zomaar.
Ze zijn verplicht om het samen aan te bieden.
Maar het hoeft niet eigen te zijn.
Als je in de lijst kijkt, zie je dat ze bijna allemaal gehomologeerd zijn met Shelly. Enkel de Anker heeft zijn eigen A17X7.

In de FAQ van Synergrid:
[b]Mag de informatie van de digitale meter-p1-poort gebruikt worden in de EnFluRi sensor of het vermogenbeheerssysteem?[/b]
Neen, dit is niet toegestaan. Het volledige vermogenbeheerssysteem moet in beheer en verantwoordelijkheid van de DNG zijn.
De digitale meter is eigendom van de DNB.
Bovendien zijn de snelheid, resolutie, soort informatie, … van de P1 poort niet geschikt als gebruik voor beveiliging.
Een compatibel vermogenbeheerssysteem maakt deel uit van een C10/26-homologatie van een omvormer, en wordt mee vermeld in de lijst C10/26. Een fabrikant geeft dus zelf aan welke systemen compatibel zijn met zijn omvormers. Dit kan een eigen systeem zijn (intern/extern) of een systeem van derden. Er is geen aparte homologatie van vermogenbeheerssystemen, er is enkel een homologatie van “duo’s” (omvormer + compatibel vermogenbeheerssysteem) om een eenvoudige conformiteitscontrole toe te laten bij installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hometek schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:48:
[...]

Goed opgemerkt.
Je kunt de batterij idd niet met een generator opladen via de Backup poort.

Maar je kunt de batterij denk ik wel met een generator opladen via de GRID aansluiting in manual mode.
je kan de accu opladen via solar bij een off grid sitautie
dus een generator aansluiten zou dan ook moeten al vraag ik me af wat voor zin dat heeft dan kun je hem net zo goed aan de gewone ingang hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:17:
Dus al die bangmakerij dat het spul niet geleverd zou worden omdat ze iets doen wat mogelijk niet mag was lekker nutteloos :) Hier ook de leverdatum binnen (28 april), dus top geregeld zo. Ik heb er zin in!

EDIT:
Leverdata kunnen in de sheet ingevuld worden ook!
https://docs.google.com/s...d=515855376#gid=515855376
zie dat tot op heden tot 1670? nummer de bestellingen een lever datum hebben gekregen
zou er 1 april een 2e batch worden uitgegeven?
of word sdat een grap 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Iemand die me kan laten weten hoe lang het netsnoer is wat aan de batterij hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NoFate schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:56:
Iemand die me kan laten weten hoe lang het netsnoer is wat aan de batterij hangt?
2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovani
  • Laatst online: 21-07 20:56
SadisticPanda schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:19:
Is he goed van die batterij enkele maanden AF te zetten. Dus geen laadcycli of onlaadcycl?

Hier gaat hij komen te staan in (onverwarmde). Vriest er niet maar warm wordt het er ook niet. 8-10 graden minimaal.
Kijk eens naar de garantievoorwaarden. Moet regelmatig opgeladen worden om van de waarborg te kunnen genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ellroe32
  • Registratie: Augustus 2018
Ik ben eigenlijk zoveel mogelijk aan het kijken om mijn batterij optimaal in te zetten. Ik was vooral bezig met NOM en dit zoveel mogelijke op de duurste uren. Wanneer de prijs laag is en er onvoldoende zon is: bijladen.

Maar nu heb ik een dynamisch contract en is het (financieel gezien) helemaal niet slim om NOM te gaan draaien. Zoveel mogelijk goedkoop inkopen en op de duurste momenten ontladen....met zoveel mogelijk kW.
Ik heb drie dringen gedaan om te bewerkstelligen dat de batterij gaat laden/ontladen op de juiste momenten:

- De day-ahead-prijzen ophalen voor elk uur
- Een script gemaakt die bepaald op welke uren ik moet gaan laden en ontladen
(afhankelijk van een minimaal verschil tussen goedkoop en duur)
- Via de LilyGo de batterij schakelen

Ik houd hierbij geen rekening met de afschrijving (hobby mag geld kosten), wel met de RTE van 75%.
Vandaag gemaakt....nu kijken of het werkt. :)
(Lily go praat via modbus met de batterij; de Liligo bedien ik via MQTT vanuit mijn Homey, gewoon voor de leuk)

Afijn....eerst even geen P1 meter nodig

Edit....pfff schreef gisteren iets gelijks...ik wordt echt ouder :'( )

[ Voor 3% gewijzigd door Ellroe32 op 31-03-2025 22:16 ]

1x Marstek 5.12kWh, V151, Shelly Simulator in Homey, Lilygo RS485, 14 zonnepanlen 4620wH. Dynamisch contract, NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovani
Avenger 2.0 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:25:
[...]

Uiteindelijk staan ze bij een leverancier ook maanden in stock voor ze verkocht worden. Dat is natuurlijk wel in verpakking, dus geen idee of dat een verschil kan maken (ivm condens ofzo)?
Kijk eens naar de garantievoorwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Nu online
Dolf_Tweakers schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:08:
[...]

Niet echt nee. Ze houden vol dat de homologering tegen 17 april zou in orde zijn. Maar vraag mij af hoe ze dat gaan doen. Nu eerlijk gezegd in de installatiehandleidingen van andere vaste retro batterijsystemen zie ik ook nergens een verwijzing naar de EnFluRi sensor of integratie in Jullix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovani
Losballos2005 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:57:
[...]

En dan is het alsnog geen drama. Cellen kunnen gerust even onder een lagere spanning zitten. Je hoeft ze niet meteen naar de stort te brengen.

En we hebben 10 jaar garantie. We hoeven ons niet druk te maken over zulke zaken. 😆
Toch? 10 jaar..is wel een supergarantie.
Toch wel... 2 jaar garantie mits ze correct opgeladen wordt zoals opgegeven in de voorwaarden en daarna 8 jaar omruilgarantie waar je een gebruikte batterij kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxy50
Maxwp schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:55:
[...]

zie dat tot op heden tot 1670? nummer de bestellingen een lever datum hebben gekregen
zou er 1 april een 2e batch worden uitgegeven?
of word sdat een grap 8)7
Hier besteling 1663 maar geen uitlever datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovani schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Toch wel... 2 jaar garantie mits ze correct opgeladen wordt zoals opgegeven in de voorwaarden en daarna 8 jaar omruilgarantie waar je een gebruikte batterij kunt krijgen.
waar staat dat dan?
ik lees 10 jaar garantie verder geen kleine lettertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waxy50 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:20:
[...]

ow?
is het dan willekeurig
aan de lijst te zien lijkt het toch dat het beetje opvolgorde gaat van in de lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waxy50 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:20:
[...]

Komt nog, er wordt een beetje logisch gepland mag ik hopen... zendingen en lokatie een beetje op de route van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jovani schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:13:
[...]

Warranty Policy
Marstek Energy garandeert de oorspronkelijke consument gedurende de toepasselijke garantieperiode zoals vermeld in het onderstaande gedeelte 'Garantieperiode', met inachtneming van de hieronder vermelde uitsluitingen.

De garantie is beperkt tot de oorspronkelijke consument en is niet overdraagbaar aan een andere consument.

De garantie van Marstek Energy is niet van toepassing op:

·Misbruikt, misbruikt, gewijzigd, per ongeluk beschadigd of gebruikt voor iets anders dan normaal consumentengebruik.

· Poging tot reparatie door iemand anders dan een geautoriseerde faciliteit

·Elk product dat via een online veilinghuis wordt gekocht.

·Geldt niet voor de batterijcel, tenzij u de batterijcel binnen 30 dagen na aankoop van het product en daarna ten minste eenmaal per 6 maanden volledig oplaadt.

Vervang elk product dat niet werkt tijdens de toepasselijke garantieperiode vanwege een defect in vakmanschap of materiaal. Een vervangend product neemt de resterende garantie van het originele product over.

Voor garantie kunt u contact opnemen met onze klantenservice via support@marstekenergy.com.

Marstek Energy biedt een 30 dagen geld-terug-garantie voor goederen die rechtstreeks zijn gekocht via www.marstekenergy.com. Als u echter om welke reden dan ook niet tevreden bent, laat het ons dan binnen 30 dagen weten. Zodra we het product hebben ontvangen en de geldigheid hebben bevestigd, betalen we de volledige aankoopprijs terug.

Om een ​​artikel te retourneren, kunt u tijdens onze normale openingstijden contact met ons opnemen via support@marstekenergy.com .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:22
Iemand al een firmware update gedaan van de HW P1 meter I.c.m. de MT?

En zo ja, is er iets gewijzigd? Ik zie namelijk geen changelog.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NL BTW Terugvragen? Check HIER of je in aanmerking komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A3-D schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:34:

Welke versie? Welk lk apparaat?

Gebruik eventueel de zoek functie in het Topic

[ Voor 8% gewijzigd door SatScan op 31-03-2025 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A3-D schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:34:

Ik draai met v149 zowel op P1HW 5.19, CT003 en shelly 3PROem, heb driefase systeem met 1 batterij en 1sec DM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mD7nEdEPMrVLFERYCxP_ajW_AQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LC5IoEj0JnME4Vueqko9Ikxt.jpg?f=fotoalbum_large

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
  • Laatst online: 14-08 14:13
SatScan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:30:
[...]

Warranty Policy
Marstek Energy garandeert de oorspronkelijke consument gedurende de toepasselijke garantieperiode zoals vermeld in het onderstaande gedeelte 'Garantieperiode', met inachtneming van de hieronder vermelde uitsluitingen.

De garantie is beperkt tot de oorspronkelijke consument en is niet overdraagbaar aan een andere consument.

De garantie van Marstek Energy is niet van toepassing op:

·Misbruikt, misbruikt, gewijzigd, per ongeluk beschadigd of gebruikt voor iets anders dan normaal consumentengebruik.

· Poging tot reparatie door iemand anders dan een geautoriseerde faciliteit

·Elk product dat via een online veilinghuis wordt gekocht.

·Geldt niet voor de batterijcel, tenzij u de batterijcel binnen 30 dagen na aankoop van het product en daarna ten minste eenmaal per 6 maanden volledig oplaadt.

Vervang elk product dat niet werkt tijdens de toepasselijke garantieperiode vanwege een defect in vakmanschap of materiaal. Een vervangend product neemt de resterende garantie van het originele product over.

Voor garantie kunt u contact opnemen met onze klantenservice via support@marstekenergy.com.

Marstek Energy biedt een 30 dagen geld-terug-garantie voor goederen die rechtstreeks zijn gekocht via www.marstekenergy.com. Als u echter om welke reden dan ook niet tevreden bent, laat het ons dan binnen 30 dagen weten. Zodra we het product hebben ontvangen en de geldigheid hebben bevestigd, betalen we de volledige aankoopprijs terug.

Om een ​​artikel te retourneren, kunt u tijdens onze normale openingstijden contact met ons opnemen via support@marstekenergy.com .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9hAfmsZSFrdud9_1EkyfVq6Eg3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6uRJeKzqmaS52RELF4GoQQ3E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TL2UrhHc4z_L1U6P55fJq1nNnyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zin9h47ZvjL6MtkY8FDWHvqI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pE7bGwph-IArZ9s36e28QMZJ97Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zXM6n64gte1uDNph6w6v0kNa.jpg?f=fotoalbum_large

Ohjee..
Zullen ze wel niet zien toch.
:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r.reus
  • Registratie: September 2016
We willen van binnen zien, toedannn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald_61
  • Laatst online: 10-09 16:04
SatScan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:26:
[...]

Komt nog, er wordt een beetje logisch gepland mag ik hopen... zendingen en lokatie een beetje op de route van elkaar.
Lastig om te bepalen.

Mijn 1e batterij kwam ook van Duravolt.
Ongeveer een week na bestelling.
De transporteur vertelde mij dat hij net de dag ervoor in een straat achter mij was geweest. Niet bekend of dat ook met een levering van Duravolt was. Maar hij komt niet elke dag bij mij in de stad. Dus hij had graag mijn batterij een dag eerder meegenomen. Of het niet kon vanwege het moment dat Duravolt het bj hem aan melde of dat er bij de transporteur geen ruimte in de bus was is mij niet bekend.

Ze zijn dus niet alleen afhankelijk van hun eigen logistiek maar ook van de transporteur(s) .
Dus we kunnen niet te veel conclusies trekken maar wel leuk om te zien hoever ze zijn.

2 x MT Venus V151, CT003 V114, ISKRA AM550, 1 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!
what happend......

Edit
Uiteraard laten vallen zogenaamd zodat je hem open kan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Maxwp op 31-03-2025 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 22:22
SatScan schreef op maandag 31 maart 2025 @ 22:35:
[...]

Welke versie? Welk lk apparaat?

Gebruik eventueel de zoek functie in het Topic
De HW P1 meter, de laatste versie is V5.19 en vandaag is er een update voor uitgekomen.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
Maxwp schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:33:
[...]
what happend......

Edit
Uiteraard laten vallen zogenaamd zodat je hem open kan maken.
Ik begrijp niet waarom ze geen Red Bull adviseren bij PIB met zulk een gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dolf_Tweakers schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:45:
[...]

Ik begrijp niet waarom ze geen Red Bull adviseren bij PIB met zulk een gewicht.
Red Bull?
Powerlifting membership included

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolf_Tweakers
Maxwp schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:49:
[...]

Red Bull?
Powerlifting membership included
Doet ie het nog of is die enkel nog bruikbaar in de eeuwige jachtvelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Pietervs schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:16:
ok, de batterij werkt hier nu ook. Tenminste, bijna alles werkt.

Ik kreeg vanmorgen de MST binnen (5 kWh versie).
Oorspronkelijk idee om hem op zolder neer te zetten heb ik even losgelaten: 80 kilo in mijn 1tje de trappen op sjouwen leek bij nader inzien misschien toch niet helemaal verstandig. ;( Dus ff wachten tot er iemand een keer mee aan kan pakken.

Dus de batterij beneden uitgepakt. Bleek dat er in de trapkast nog een vrij stopcontact was. Ik blij, want ik dacht dat ik daar de bestaande stopcontact moest vervangen door een "dubbelpitter".

…..

De P1 meter van Marstek zou deze week ergens binnenkomen. Ik denk dat ik die maar op zolder leg...
De batterij staat nu in een vluchtweg. Zodra je de tijd hebt zou ik het omdraaien: de batterij naar zolder en de Marstek P1-meter wegleggen in de trapkast. Je hebt nergens een anders op de begane grond een plekje vrij?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Het is 1 april, dat betekend dat de maand maart om is.
183 kwh de accu in en 138,1 kwh de accu uit.
Dat maakt 75,4%

Met NOM zonder er met de tengels aan te zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 07:33:
Het is 1 april, dat betekend dat de maand maart om is.
183 kwh de accu in en 138,1 kwh de accu uit.
Dat maakt 75,4%

Met NOM zonder er met de tengels aan te zitten.
Hier 77.2 % met ontladen op 2500W, in 193 kWh, uit 149. Omgevingstemperatuur constant 14 °C (kelder)

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 23:21
Het was een mooie maand. Leuk zo een batterij 😊
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_senuYSdx7nyGsnSpAF9lMkdS0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yp0Hohfxc44mFKzk0vTu26Ud.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kdhoe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:12:
[Afbeelding]
Heb jij je batterij op 800W ontladen staan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kdhoe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:12:
[Afbeelding]
.mm hier 151 erin en 122 eruit
Je haalt er meer uit en minder erin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:33:
[...]

Vanwege de hogere % ?
Nu zie ik het ~84%
Zit zelf op 83%~
Ook op 800watt ontladen
Wel gek zou verwachten op 2500 beter zou zijn dan op lagere wattage

Z'n 6% beter op 800 dan 2500 lijkt het

[ Voor 6% gewijzigd door Maxwp op 01-04-2025 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:43:
[...]

Vanwege de hogere % ?
Nu zie ik het ~84%
Zit zelf op 83%~
Ook op 800watt ontladen
Wel gek zou verwachten op 2500 beter zou zijn dan op lagere wattage

Z'n 6% beter op 800 dan 2500 lijkt het
Hoger ontladen geeft meer warmteontwikkeling = verlies op de omvormer maar volgens mijn theorie zo snel mogelijk plaats maken in de batterij zolang panelen opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
PNARI schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:33:
[...]

Eigen kring. 2500W. Data komt van de modbus (via lilygo). Batterij staat in de bergruimte. Het is er kamertemperatuur (21-22 graden)

[ Voor 15% gewijzigd door kdhoe op 01-04-2025 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philco
  • Laatst online: 10:21
A3-D schreef op maandag 31 maart 2025 @ 23:36:
[...]

De HW P1 meter, de laatste versie is V5.19 en vandaag is er een update voor uitgekomen.
Heb ook opgemerkt dat er een update klaar staat voor de HWP1 maar ben wat terughoudend om deze te installeren. momenteel draait alles perfect samen met de marstek en ben bang dat deze update roet in het eten zou kunnen gooien. kan je feedback geven of alles goed blijft lopen en of er verschillen zijn met de nieuwe versie op de P1 meter van HW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kdhoe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:50:
[...]

Eigen kring. 2500W. Data komt van de modbus (via lilygo). Batterij staat in de bergruimte. Het is er kamertemperatuur (21-22 graden)
Is dat het verschil
Wij lezen uit via modbus wat de martsek zelf zegt en hun mogelijk via bijvoorbeeld hw adapter ? En dus andere uitslag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kdhoe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:50:
[...]

Data laden/ontladen komt uit de modbus van de accu zelf?
Dat zou wel het veel hogere percentage verklaren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
Ronald.42 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:59:
[...]

Data laden/ontladen komt uit de modbus van de accu zelf?
Dat zou wel het veel hogere percentage verklaren namelijk.
Dat is wss het verschil. Maar dat verlies boeit me niet echt, want dat is toch zonnestroom waar ik amper iets zou voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kdhoe schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:01:
[...]

Dat is wss het verschil. Maar dat verlies boeit me niet echt, want dat is toch zonnestroom waar ik amper iets zou voor krijgen.
Klopt dat er wat meer of minder verdampt is op zich geen ramp.
Maar ik zou het leuk vinden dat Marstek een eerlijke weergave heeft.
Ik heb daar al eens wat vragen over gesteld maar dat vonden ze niet echt leuk heb ik het gevoel.

De maand Februari volgens marstek en volgens Homewizard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KSPGDehf8atqdXgMn1np2oTDBTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Ex6tIKaTlh2fBM0S8HI38f6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-FK9iJ5ePqhg60AH0ko6INqWrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ZAkhC1NybLav0bGpDnvgAu5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drar
  • Laatst online: 16-09 15:22
philco schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:52:
[...]

Heb ook opgemerkt dat er een update klaar staat voor de HWP1 maar ben wat terughoudend om deze te installeren. momenteel draait alles perfect samen met de marstek en ben bang dat deze update roet in het eten zou kunnen gooien. kan je feedback geven of alles goed blijft lopen en of er verschillen zijn met de nieuwe versie op de P1 meter van HW?
Ik heb zelf geen update gedaan maar is automatisch naar versie 5.19 gegaan zie ik in de app. ik merk geen verschil en zie ook niet wat er veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16:39
drar schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:08:
[...]
Ik heb zelf geen update gedaan maar is automatisch naar versie 5.19 gegaan zie ik in de app. ik merk geen verschil en zie ook niet wat er veranderd is.
ik had versie 5.19 daarnet, nu handmatige update naar 5.1903 voor de geïnteresseerden

2x Marstek 5.12 v153 HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philco schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:52:
[...]

Gewoon verder doen zo lang het perfect loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefnic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 12:58
Ronald.42 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:03:
[...]

Klopt dat er wat meer of minder verdampt is op zich geen ramp.
Maar ik zou het leuk vinden dat Marstek een eerlijke weergave heeft.
Ik heb daar al eens wat vragen over gesteld maar dat vonden ze niet echt leuk heb ik het gevoel.

De maand april volgens marstek en volgens Homewizard.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor je kritische analyse ;-)
Is 't niet handiger om hier dan ook de jaarweergave van HW te tonen, net zoals voor Marstek? En totalen-popup bij Marstek refereren naar februari vermoed ik?

[ Voor 26% gewijzigd door stefnic op 01-04-2025 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefnic schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 09:34:
[...]

Dank voor je kritische analyse ;-)
Is 't niet handiger om hier dan ook de jaarweergave van HW te tonen, net zoals voor Marstek? En totalen-popup bij Marstek refereren naar februari vermoed ik?
Die waren inderdaad beide maand februari.
De maand Maart kan ik op één of andere manier niet meer op die manier uit de Marstek app krijgen.
Ik krijg nu 1 grote staaf van jaar in dat tabje.
En bij maand geen totaal.

Dus vandaar het verschil tussen MT en HW maar zichtbaar gemaakt met de maand Februari.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald.42 op 01-04-2025 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig heb je garantie op de binnenzijde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodvip123
zou trouwens mooi zijn als we de soc percentage lijn zouden kunnen krijgen zoals met de HW batterij in de HW app als je de energy socket van HW gebruikt tussen stopcontact en de MT batterij. Maar kan me inbeelden dat HW dit nooit gaat implementeren voor een concurrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-09 08:33
Voor de CT003 is nu V113 beschikbaar. Daarna kreeg ik melding van V114. Deze geïnstalleerd. Maar nu blijft melding komen dat er nieuwe software V113 is, terwijl 114 is geïnstalleerd

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Hoppa zoals aangekondigd de nieuwe Firmware is uit!

Met de aangekondigde support voor meerdere batterijen.
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen!

Hello. We have pushed the latest version 151 for you. Please perform the update via Settings->Devices. If you have three devices, you can have each device individually connected to a phase for charging and discharging control to achieve 0 feedin. The new version, when paired with the latest versions of Marstek\'s CT002 and CT003 devices, allows for single-phase multiple device functionality. Best regards.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bovXhR7AimDGsYsn5--OFRWWbc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E6lj8crw1iivrLkSRS5eTyYf.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door SatScan op 01-04-2025 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svs79
  • Laatst online: 20-08 18:20
Hello. We have pushed the latest version 151 for you. Please perform the update via Settings->Devices. If you have three devices, you can have each device individually connected to a phase for charging and discharging control to achieve 0 feedin. The new version, when paired with the latest versions of Marstek\'s CT002 and CT003 devices, allows for single-phase multiple device functionality. Best regards.

SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16:47
Pietervs schreef op maandag 31 maart 2025 @ 15:16:
Wat werkt er nog niet? De Energy Socket wil nog niet in mijn HomeAssistant naar voren komen.
Maar misschien dat ik nog even aan de slag moet met HomeAssistant om dat allemaal netjes in te regelen (als er tips zijn hou ik me aanbevolen, maar ik ga natuurlijk eerst dit topic doorharken om alles over HomeAssistant te lezen ;) ).
Mogelijks moet je "Local API" inschakelen in de Home Wizard app.

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Svs79 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:25:
Ah dus wel dubbele Marstek, maar nog niet met de HomeWizard P1? (Dus terug naar de CT003)? :/

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Servowire schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:40:
[...]

Ah dus wel dubbele Marstek, maar nog niet met de HomeWizard P1? (Dus terug naar de CT003)? :/
boooooeeee (mss wel met de shelly lol)

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 01-04-2025 12:04 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Laatst online: 16:59

S2S

SadisticPanda schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:04:
[...]

Zou hilarisch zijn als shelly ook niet wordt ondersteund :P (not, ik heb er zelf ook 1, en wil in de toekomst op 2 batterijen gaan draaien)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMan80
  • Laatst online: 15-09 16:43
SadisticPanda schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:04:
[...]

Hahaha ja inderdaad. Ben nu steeds meer tevreden met de Shelly meter :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper1969
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50
Vandaag de 1e dag dat de combinatie van Marstek en Anker een volledige dag kon supporten. Anker kan zakken naar 5% en de Marstek begon op 18% weer met laden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3L4v-BSEeSy8vOjRt8ZKGfieMxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApDfDnzptHdTf48EkdywbrkP.jpg?f=fotoalbum_large

MTVenus V153 + BMSV215 + CT003 V117 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Versie 151 ? Niet 150...?
1 april ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-09 08:33
Ik krijg alleen update voor de CT003 niet voor de accu. Zit op V149.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:48:
[...]

Hoger ontladen geeft meer warmteontwikkeling = verlies op de omvormer maar volgens mijn theorie zo snel mogelijk plaats maken in de batterij zolang panelen opbrengen.
Tegen de tijd dat de accu gaat ontladen is er ook niet veel zon meer.
Zie hier toch wel meer dan 90% efficiënty

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:36:
Versie 151 ? Niet 150...?
1 april ?
Bij mij nog steeds 149 en zonder problemen. Ik hou het nog even zo.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svs79
Servowire schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:40:
[...]

Zo te zien wel , en geen gezamelijke nom werking bij 3 fasen en 3 marsteks maar enkel per fase.

SMA tripower 6.0 - LG NEON 9040 Wp Zuid - 3x Marstek Venus 5,12 - Marstek CT003/ Shelly Pro 3EM / P1 HW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Svs79 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:24:
[...]

Zo te zien wel , en geen gezamelijke nom werking bij 3 fasen en 3 marsteks maar enkel per fase.
Uh
3 fase werkte tich al het was op 1 fase alleen dat niet zou werken togh

Acties:
  • +7 Henk 'm!
O kijk
Stekker batterij komt met nog een betere prijs
1299
LINK

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maxwp schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:50:
[...]

Tegen de tijd dat de accu gaat ontladen is er ook niet veel zon meer.
Zie hier toch wel meer dan 90% efficiënty
Hangt maar af van je verbruiksprofiel, na het koken ´s middags hier en een wasje en droogkast en vaatwas is er nog plenty zon beschikbaar op vele dagen. Heb afgelopen zaterdag 10.7 kWh in de batterij geladen en 9.2 kWh ontladen.Haal je niet als ontladen op 800W staat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PNARI schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:44:
[...]

Hangt maar af van je verbruiksprofiel, na het koken ´s middags hier en een wasje en droogkast en vaatwas is er nog plenty zon beschikbaar op vele dagen. Heb afgelopen zaterdag 10.7 kWh in de batterij geladen en 9.2 kWh ontladen.Haal je niet als ontladen op 800W staat denk ik.
Zit he denk ik op een zweep spot qua solar ? Ik hen overdag geen accu's nodig draai alles op de zon

Op pieken meer dan 7500 wat terug levering over 2 fases.
Dn mag de inductie aan de wasmachine en waterkoker en nog zit ik niet in de min

[ Voor 12% gewijzigd door Maxwp op 01-04-2025 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

DePrutser schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:18:
[...]

Je moet toch wel aardige hoeveelheden verhandelen om er wat serieus aan over te houden. Als ik de energie prijzen bekijk en de aanschafkosten van de accu en installatie bekijk vind ik het echt niet de moeite om te gaan handelen. [Afbeelding]
Je moet ook realiseren dat dat potentieel nog gedoe met de belastingdienst gaat geven. Zelf opslaan en leveren kunnen ze niet meten (hooguit een forfait voor je accucapaciteit, dat gaat denk ik nog wel komen).

Maar met handelen gaan ze je denk dan als ondernemer bestempelen en betalen zul je. Grote gok om te nemen. (investering).

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB70
  • Laatst online: 15-09 11:09
Zo heel af en toe gaat het WARN ledje aan.
Dat doet hij sowieso een keer als hij helemaal vol is merk ik.

Maar paar uur geleden ging hij weer aan, terwijl hij nog op 86% aan het laden was.

Wat is de makkelijkste manier om de error code van de WARN uit te lezen.
Of moet dat perse via de Modbus kabel?

[ Voor 7% gewijzigd door JB70 op 01-04-2025 14:17 ]

Marstek 5,12kWh V151 | HW P1 en een CT003 v116 | Homey Pro | Home Assistent | LilyGo ESP32 RS485 modbus | Synology NAS | UniFi AP's | Kuga Plugin Hybride | Hue | Daikin Airco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander250100
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11-09 22:14
hoe kom ik aan een nieuwe firmware versie, zit zelf nog op 148.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svs79
Maxwp schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 13:27:
[...]

Uh
3 fase werkte tich al het was op 1 fase alleen dat niet zou werken togh
3fase enkel nom per fase. Geen nom met alle 3 de batterijen samen. Als je 1 fase hebt met groot verbruik en je trekt die batterij leeg springen de andere niet ter hulp maar haal je uit het net. Idem bij laden gaat niet het totaalvermogen naar 1 fase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:52
Weet iemand al of 3 batterijen, 1 per fase, goed samenwerken zowel bij laden als ontladen?
Dus als batterij 1 op fase 1 leeg is maar op fase 1 wordt stroom vanuit het huis gevraagd, springen 2 en 3 dan bij? Of haal je dan via fase1 dan alsnog stroom van het net, terwijl er capacitiet bij 2 en 3 is? En dat ze elkaar vooral niet gaan tegenwerken, dat de een laad en de ander ontlaad?

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stil
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:52
stil schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:30:
Weet iemand al of 3 batterijen, 1 per fase, goed samenwerken zowel bij laden als ontladen?
Dus als batterij 1 op fase 1 leeg is maar op fase 1 wordt stroom vanuit het huis gevraagd, springen 2 en 3 dan bij? Of haal je dan via fase1 dan alsnog stroom van het net, terwijl er capacitiet bij 2 en 3 is? En dat ze elkaar vooral niet gaan tegenwerken, dat de een laad en de ander ontlaad?
komt het antwoord net voor mijn post :) Dit natuurlijk niet zoals we het willen

NL, dynamisch contract 3x MT 5,12kwh, ct003/v114, , v151, v 1.6.30, 8000WP zonnepanelen, ISKRA AM550 ESMR5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 10:03
Foute topic Sorry

[ Voor 94% gewijzigd door simonj op 01-04-2025 14:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodvip123
Svs79 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:29:
[...]

3fase enkel nom per fase. Geen nom met alle 3 de batterijen samen. Als je 1 fase hebt met groot verbruik en je trekt die batterij leeg springen de andere niet ter hulp maar haal je uit het net. Idem bij laden gaat niet het totaalvermogen naar 1 fase
is dit echt zo? vreemd, zou denken dat de batterijen naar totaal kijken ipv wattage per fase... jammer, twee batterijen besteld met de gedachte NOM totaal te draaien ipv nul per fase. Zou softwarematig toch perfect moeten kunnen denk ik dan?

hier gebeurt het trouwens vaker dat fase 1 ~4500W trekt, terwijl fase 2 en 3 op dat moment rond de 1000W of daaronder zitten. Dus batterij 1 op fase 1 ontlaadt dan 2500W en batterij 2 op fase 2 (of 3) ontlaadt dan maar 1000W ipv ook 2500W?

edit: @SatScan heb nu deze vraag in feedback even gesteld met vraag om naar totaal te kijken in deze situatie. het lijkt me onzinnig van het net af te nemen indien er nog ontlaadoverschot is (ook al is dit op een andere fase - energieleverancier kijkt enkel naar totaal)

[ Voor 29% gewijzigd door dodvip123 op 01-04-2025 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dodvip123 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:40:
[...]

is dit echt zo? vreemd, zou denken dat de batterijen naar totaal kijken ipv wattage per fase... jammer, twee batterijen besteld met de gedachte NOM totaal te draaien ipv nul per fase. Zou softwarematig toch perfect moeten kunnen denk ik dan?

hier gebeurt het trouwens vaker dat fase 1 ~4500W trekt, terwijl fase 2 en 3 op dat moment rond de 1000W of daaronder zitten. Dus batterij 1 op fase 1 ontlaadt dan 2500W en batterij 2 op fase 2 (of 3) ontlaadt dan maar 1000W ipv ook 2500W?
Dit is de eerste versie met deze ondersteuning... Zowel aansluitingen met 1 als 3 fases en meerdere batterijen per fase.

Even afwachten wat de toekomst brengt.

Anders gewoon de vraag stellen in feedback van de app en aub het antwoord hier delen.

Dank U

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JB70 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 14:16:
Zo heel af en toe gaat het WARN ledje aan.
Dat doet hij sowieso een keer als hij helemaal vol is merk ik.

Maar paar uur geleden ging hij weer aan, terwijl hij nog op 86% aan het laden was.

Wat is de makkelijkste manier om de error code van de WARN uit te lezen.
Of moet dat perse via de Modbus kabel?
Heb ik vandaag ook gehad, een keer of 3 na elkaar en dan terug normaal.

Pagina: 1 ... 108 ... 266 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.