Ik heb er 4 (op eigen kosten) al in alle verschillende parallel en seriële configuraties getest tegen alle regels in (anders kan je niet testen...) ; ik gebruik 2 Shellys elk op een aparte router (uiteindelijke context om deze aan te schaffen: heb woning die technisch voorbereid is op een split in 2 appartementen; elektra is reeds opgesplitst in 2 aparte 3f-5kVA SMA omvormers met elk O-W zonnepanelen van 7200Wp)Ronald.42 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:18:
[...]
Jup interesseert me helemaal geen fuck.
Ding moet doen waar ik hem voor gekocht heb.
Als ie stuk is wordt hij omgeruild en als hij op is gaat hij naar de milieu straat net als alle andere elektronica met accu's.
Ik zie tegenwoordig een heel hoop zaken/mensen met papiertjes niet doen wat ze moeten doen.
Voor de rest heb jij volgens mij ook helemaal niks te zoeken in dit topic.
Lijkt onderhand meer op trollen dan wat dan ook.
Heb je überhaupt zelf een Marstek staan of ben je hier alleen om het ding af te zeiken?
En ik zou graag weten wat ik nu eigenlijk in huis heb gehaald, want ik was zo naïef en goedgelovig verdoofd toen ik de prijs zag... en pas later werd het gebrek aan inzicht en informatie duidelijk ...
probeer wat dichter bij het onderwerp te blijven, ik snap dat je context wil uitleggen, maar zo zet je de deur wel erg ver open voor offtopic te reageren.
[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 27-03-2025 21:43 ]
2 x Mitsubishi PHEV (LFP 12 & 13,8KW) | Type2 charging | WP14.4K O-W | 2 x SMA 5kW 3f | 4 x Marstek Venus 5.12KWh V149 – 2 x ShellyPro3EM |