clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:08:
[...]
Hoe laat heb je je bestelling gedaan? Ik had hem zelf ook 'besteld', volgens mij ergens rond 10.00 uur, maar kon hem niet betalen omdat mijn daglimiet nog niet aangepast. (Eigen fout, had ik de dag voorafgaand al in moeten stellen). Maar vervolgens stond de bestelling netjes in afwachting van betaling. Echter de verkoop van de batterijen ging dusdanig snel dat mijn daglimiet te laat was. Toen ik hem in de middag alsnog wilde betalen hadden ze de order geannuleerd. En terecht, want ik heb geen geldige betaling gedaan en voor mij 10 anderen in de wacht.
Ik vermoed dat ze gewoon tegen het einde van de aantal beschikbare kortingscodes alle nog te betalen orders hebben verwijderd.
Zal vast een telefoonnummer op de site staan, dus ik zou ze gewoon bellen als ik jou was. Maar ik vrees dat het lastig wordt voor je. Want er is geen overeenkomst omdat er niet betaald is.
Gebeld heb ik, maar het verzoek van hen was om een e-mail te sturen (waarop nog geen reactie is ontvangen).
In dit geval zijn de Algemene Voorwaarden van Duravolt van belang (staan op hun website).
Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Het aanbod wordt gevormd doordat het product online wordt aangeboden. Doordat de klant het bestelproces doorloopt, aanvaardt deze het aanbod en komt de overeenkomst tot stand. Het betalen van de koopsom is overigens geen vereiste voor de totstandkoming van de overeenkomst (bron:
link).
Op het moment waarop je de bestelling hebt geplaatst is dus al een overeenkomst tot stand gekomen. Als je inlogt bij Duravolt.nl dan zul je ook zien dat je een bestelling (met een bestelnummer hebt). Zo ver, zo goed.
Een dergelijke overeenkomst kent wederkerige verbintenissen. Jij verbindt je tot betaling en de verkoper verbindt zich tot levering. Wanneer één van de contractspartijen nog niet heeft voldaan aan zijn verbintenis dan kan deze worden gesommeerd om alsnog na te komen.
Ten aanzien van betaling staat in de Algemene Voorwaarden dat dit uiterlijk dient plaats te vinden bij (af)levering, zo ver is het nu nog niet. In de Algemene Voorwaarden zie ik geen grondslag staan voor Duravolt om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden (annuleren) omdat ze jou niet (meer) in de gelegenheid willen stellen om te voldoen aan je betalingsplicht.
[
Voor 3% gewijzigd door
MarkBark op 27-03-2025 11:42
]