Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53

S2S

Maxwp schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:41:
[...]

met brandblusser naast ben en slaappillen erin :9
Daar maak ik mij niet zo druk om, dit type accu staat er bekend om om niet snel te ontbranden. Daarnaast er kan in ieder elektrisch apparaat brand ontstaan. Wie koppelt er elektrisch spul los tijdens vakantie , of als ze naar het werk gaan of huis uit als er bijvoorbeeld bliksem inslaat ben je ook alles kwijt (mee gemaakt , wel kleine kans) wij trokken wel spul eruit, rest van de straat had last van kapotte apparaten door blikseminslag, huis uit , hoofd schakelaar om 🤣🤡 leef je leven !

Beetje slim omgaan, genoeg ventilatie en niet in de zon zetten . En vind je het echt een risico met bijvoorbeeld vakantie, uitzetten en uit het net halen .

[ Voor 21% gewijzigd door S2S op 27-03-2025 10:57 ]

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clubeddie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-09 17:44
MarkBark schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:33:
[...]

Inderdaad, de betaling gaf een foutmelding maar de bestelling werd geplaatst. In mijn account bij Duravolt.nl stond ook direct de bestelling weergegeven (inclusief bestelnummer met de status "wachtend op betaling") met een button om de bestelling te "betalen" te "bekijken" of te "annuleren".

Ik heb de button "betalen" gebruikt en kreeg weer een errorpagina waarop stond dat ik contact moest opnemen. Dat heb ik gedaan maar, tot nu toe, zonder bevredigende reactie. Ik heb Duravolt per e-mail gevraagd om een werkende betaallink, waarop geen antwoord komt. De status van mijn order is echter wel gewijzigd naar "geannuleerd", zonder dat ik heb geannuleerd.

Ik heb geen e-mail gehad met de mededeling dat de bestelling is ontvangen en wordt verwerkt.
Hoe laat heb je je bestelling gedaan? Ik had hem zelf ook 'besteld', volgens mij ergens rond 10.00 uur, maar kon hem niet betalen omdat mijn daglimiet nog niet aangepast. (Eigen fout, had ik de dag voorafgaand al in moeten stellen). Maar vervolgens stond de bestelling netjes in afwachting van betaling. Echter de verkoop van de batterijen ging dusdanig snel dat mijn daglimiet te laat was. Toen ik hem in de middag alsnog wilde betalen hadden ze de order geannuleerd. En terecht, want ik heb geen geldige betaling gedaan en voor mij 10 anderen in de wacht.

Ik vermoed dat ze gewoon tegen het einde van de aantal beschikbare kortingscodes alle nog te betalen orders hebben verwijderd.

Zal vast een telefoonnummer op de site staan, dus ik zou ze gewoon bellen als ik jou was. Maar ik vrees dat het lastig wordt voor je. Want er is geen overeenkomst omdat er niet betaald is.

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • +1 Henk 'm!
S2S schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:38:
[...]

Hardware Shelly, accu op auto of ai, heerlijk slapen .
De Marsteks blijven gewoon doordraaien op de hardware shelly, dat is geen enkel probleem 😎

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tisniwoar
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 00:57
Duramotion schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Iedereen krijgt per mail een bevestiging van de leverdatum, dit zal in de loop van deze week, begin komende week bij iedereen bekend zijn.
En wat met de mogelijkheid om een andere leverdatum te kiezen mocht het niet uitkomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dodvip123
  • Registratie: Juni 2018
  • Nu online
tisniwoar schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:11:
[...]
En wat met de mogelijkheid om een andere leverdatum te kiezen mocht het niet uitkomen?
dan zoek je wanneer het 'probleem' zich voordoet een oplossing met de leverancier, geduld mensen...

2x Marstek 5.12 v153 HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Duramotion schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Iedereen krijgt per mail een bevestiging van de leverdatum, dit zal in de loop van deze week, begin komende week bij iedereen bekend zijn.
Het 1e bericht was aan jullie gericht, het tweede aan @MarkBark . Volgens mij is nu de verkeerde vraag beantwoord :9

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14-08 14:13
S2S schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Daar maak ik mij niet zo druk om, dit type accu staat er bekend om om niet snel te ontbranden.
Die van mij is letterlijk 3 meter gevallen. En niet ontploft. Kunnen dus ook wat hebben qua g-krachten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij stekkerbatterij gisteren na de bestelling onmiddellijk orderbevestiging en factuur ontvangen met melding dat 2de mail komt met leverdatum. Die 2de mail moet nog komen.

BMW I5 E40 / EV lader Wallbox / 10KWpiek PV verdeeld over 3 SMA / Warmtepomp 14KW / Boiler 300l / 3 x Marstek 5.12kwh V154/216 Shelly Pro 3EM-HWP1-CT003 V117 / 3 fasen net

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:41
DSSW schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:23:
Bij stekkerbatterij gisteren na de bestelling onmiddellijk orderbevestiging en factuur ontvangen met melding dat 2de mail komt met leverdatum. Die 2de mail moet nog komen.
Uhh die moeten ook heel wat minder verwerken he, geef ze even...

Het was trouwens bekend, levering vanaf eind april was... Dus waarom is iedereen zo gehaast? Batterij komt toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
NoFate schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Het was trouwens bekend, levering vanaf eind april was... Dus waarom is iedereen zo gehaast? Batterij komt toch niet
N=1, niet per se haast. Maar zij geven aan dat je een mail krijgt met leverdatum, niet met een optie om een leverdatum te kiezen. Dus men wil nu waarschijnlijk weten wat er gebeurd als je een datum krijgt dat niet past. Kan je dan van te voren contact opnemen een andere datum te kiezen of gaat de bezorger gewoonweg voor een dichte deur staan waarna het retour moet?

Verder eens dat we ze wat tijd moeten geven om het e.e.a. te verwerken.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Altijd hetzelfde bij 'inkoopacties'. Iedereen die de actie mist is boos. En van de mensen die wel.meedoen heeft driekwart de info niet goed gelezen en zichzelf er vol fomo ingestort. Begint dan te twijfelen en de organisatie/leverancier te bestoken met irrelevante (of al lang beknde) vragen.
De leverancier kan dit allemaal niet bijhouden, omdat ze niet ingericht zijn op ubethaupt de piek aan bestellingen, last staan met alle zinloze vragen er achteraan.
Zinloze vragen worden niet snel genoeg beantwoord. En vervolgens slaat de paniek toe en is de leverancier een oplichter.

Gewoon allemaal even op je handen zitten. Nog minimaal drie weken wachten tot je moord en brand gaat schreeuwen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkBark
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:03
clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:08:
[...]

Hoe laat heb je je bestelling gedaan? Ik had hem zelf ook 'besteld', volgens mij ergens rond 10.00 uur, maar kon hem niet betalen omdat mijn daglimiet nog niet aangepast. (Eigen fout, had ik de dag voorafgaand al in moeten stellen). Maar vervolgens stond de bestelling netjes in afwachting van betaling. Echter de verkoop van de batterijen ging dusdanig snel dat mijn daglimiet te laat was. Toen ik hem in de middag alsnog wilde betalen hadden ze de order geannuleerd. En terecht, want ik heb geen geldige betaling gedaan en voor mij 10 anderen in de wacht.

Ik vermoed dat ze gewoon tegen het einde van de aantal beschikbare kortingscodes alle nog te betalen orders hebben verwijderd.

Zal vast een telefoonnummer op de site staan, dus ik zou ze gewoon bellen als ik jou was. Maar ik vrees dat het lastig wordt voor je. Want er is geen overeenkomst omdat er niet betaald is.
Gebeld heb ik, maar het verzoek van hen was om een e-mail te sturen (waarop nog geen reactie is ontvangen).

In dit geval zijn de Algemene Voorwaarden van Duravolt van belang (staan op hun website).

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Het aanbod wordt gevormd doordat het product online wordt aangeboden. Doordat de klant het bestelproces doorloopt, aanvaardt deze het aanbod en komt de overeenkomst tot stand. Het betalen van de koopsom is overigens geen vereiste voor de totstandkoming van de overeenkomst (bron: link).

Op het moment waarop je de bestelling hebt geplaatst is dus al een overeenkomst tot stand gekomen. Als je inlogt bij Duravolt.nl dan zul je ook zien dat je een bestelling (met een bestelnummer hebt). Zo ver, zo goed.

Een dergelijke overeenkomst kent wederkerige verbintenissen. Jij verbindt je tot betaling en de verkoper verbindt zich tot levering. Wanneer één van de contractspartijen nog niet heeft voldaan aan zijn verbintenis dan kan deze worden gesommeerd om alsnog na te komen.

Ten aanzien van betaling staat in de Algemene Voorwaarden dat dit uiterlijk dient plaats te vinden bij (af)levering, zo ver is het nu nog niet. In de Algemene Voorwaarden zie ik geen grondslag staan voor Duravolt om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden (annuleren) omdat ze jou niet (meer) in de gelegenheid willen stellen om te voldoen aan je betalingsplicht.

[ Voor 3% gewijzigd door MarkBark op 27-03-2025 11:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duramotion
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 23-09 08:15

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 27-03-2025 13:33 . Reden: werving ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clubeddie
MarkBark schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:36:
[...]

Gebeld heb ik, maar het verzoek van hen was om een e-mail te sturen (waarop nog geen reactie is ontvangen).

In dit geval zijn de Algemene Voorwaarden van Duravolt van belang (staan op hun website).

Een overeenkomst komt tot stand door aanbod en aanvaarding. Het aanbod wordt gevormd doordat het product online wordt aangeboden. Doordat de klant het bestelproces doorloopt, aanvaardt deze het aanbod en komt de overeenkomst tot stand. Het betalen van de koopsom is overigens geen vereiste voor de totstandkoming van de overeenkomst (bron: link).

Op het moment waarop je de bestelling hebt geplaatst is dus al een overeenkomst tot stand gekomen. Als je inlogt bij Duravolt.nl dan zul je ook zien dat je een bestelling (met een bestelnummer hebt). Zo ver, zo goed.

Een dergelijke overeenkomst kent wederkerige verbintenissen. Jij verbindt je tot betaling en de verkoper verbindt zich tot levering. Wanneer één van de contractspartijen nog niet heeft voldaan aan zijn verbintenis dan kan deze worden gesommeerd om alsnog na te komen.

Ten aanzien van betaling staat in de Algemene Voorwaarden dat dit uiterlijk dient plaats te vinden bij (af)levering, zo ver is het nu nog niet. In de Algemene Voorwaarden zie ik geen grondslag staan voor Duravolt om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden (annuleren) omdat ze jou niet (meer) in de gelegenheid willen stellen om te voldoen aan je betalingsplicht.
Duidelijk verhaal. Dan nu even de tijd geven om alle mailtjes te beantwoorden van alle ongeduldige mensen hier en dan hopen op een correct antwoord.

Dan wacht ik nog even met mijn mail waarom ze mijn order eenzijdig geannuleerd hebben, want ik had dus ook een overeenkomst met ze ;)

ZH, 2 onder 1 kap bj.1900, enkelsteens, 95m2. 12 radiatoren (2 wk met speedcomforts). Dak-/vloerisolatie, HR+(+), 4,5kW Quatt, Lyric T6, 9x Yingli 245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
NoFate schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Het rare bericht van @BattWeter werpt allicht wat vragen op?
Die heeft schijnbaar inside information.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
*knip*

[ Voor 94% gewijzigd door twain4me op 27-03-2025 13:37 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Devil schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:34:
Altijd hetzelfde bij 'inkoopacties'. Iedereen die de actie mist is boos. En van de mensen die wel.meedoen heeft driekwart de info niet goed gelezen en zichzelf er vol fomo ingestort. Begint dan te twijfelen en de organisatie/leverancier te bestoken met irrelevante (of al lang beknde) vragen.
De leverancier kan dit allemaal niet bijhouden, omdat ze niet ingericht zijn op ubethaupt de piek aan bestellingen, last staan met alle zinloze vragen er achteraan.
Zinloze vragen worden niet snel genoeg beantwoord. En vervolgens slaat de paniek toe en is de leverancier een oplichter.

Gewoon allemaal even op je handen zitten. Nog minimaal drie weken wachten tot je moord en brand gaat schreeuwen.
Ja mooi he, mensen :*) :'( Je kunt en mag ze niet met je eigen normen en waarden vergelijken. (doe ik ook vaak) maar dan ben je ook vaak teleurgesteld :(

[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 27-03-2025 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
Duramotion schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:43:
Voor de mensen die onze actie mis zijn gelopen, we hebben een reserve lijst.

Meld je aan via info@duravolt.nl en er word contact met je opgenomen.
Er zijn wat geruchten, sterke verhalen, beweringen, speculatie..
Zou je een tipje kunnen oplichten over hoe zoiets achter de schermen werkt.
Wij zijn Tweakers, wij willen alles weten.
Globaal he, we hoeven je boekhouding niet te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Lol vraag je dit nou serieus? Gaat echt niemand op in, om bovenstaande redenen, die op deze pagina zijn voorbij gekomen (thread) :+ buiten dat, is helemaal niet zo interessant, enige wat interessant is, was de prijs, die was zelfs voor mij een verrassing.

* tweaker sinds een eeuwigheid, kwam ik laatst achter (internet begrippen dan he) >:)

[ Voor 22% gewijzigd door S2S op 27-03-2025 12:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:29
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:57:
[...]

Tweaker sinds 25 januari 2025 :+

Laten we het lekker on topic houden, dit gaat helemaal nergens meer over zo.

[ Voor 9% gewijzigd door A3-D op 27-03-2025 11:59 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
A3-D schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:58:
[...]

Tweaker sinds 25 januari 2025 :+

Laten we het lekker on topic houden, dit gaat helemaal n
ergens meer over zo.
Tweaker van t eerste uur, dank u wel. Met een paar kleine tussenpozen.

Vragen mag he. Ik verwacht geen wonderen maar mag gewoon.

Overigens is dit netjes on topic aangezien er net voor een tonnetje of 3 aan handel is besteld via dit topic en er bepaalde mensen zijn die het 1 en ander schijnbaar weten en twijfel zaaien.
Het is zuiver legitiem om een balletje op te gooien bij den leverancier om mogelijke onwaarheden uit de wereld te helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Losballos2005 op 27-03-2025 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten69
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
knip bij nader inzien

[ Voor 87% gewijzigd door Maarten69 op 27-03-2025 12:45 ]

8680 Wp, Panasonic Mono-bloc J-Generation WH-MDC07J3E5 1-fase 7kW. Heishamon v3.2.3 , NRflow *custom* , Home Assistant + " kamaradclimber / heishamon-homeassistant", Kaifa MA105 + Shelly PRo 3EM (120A), 3x Marstek 5,12kW v151, lilygo-modbus-485 HA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
Maarten69 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:22:
[...]

Waarschijnlijk even geen geld...
Ik houd me verre daarvan. Staat me wel bij dat ie ietwat zuur was dat hij de boot had gemist dus vandaar dat ik hem/haar er even op attendeer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• b03tz
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-08 09:20
Wat een emoties in dit topic zeg :)

Wat zijn nu de feiten? Ik lees een hoop gezeur maar zie door de bomen het bos even niet meer. Er was een inkoopactie, er is duidelijk van tevoren gemeld hoe laat de codes gedeeld gingen worden (zelfs voor mij terwijl 'k relatief laat was). Je hebt tijd gehad om je bankzaken op orde te krijgen, om iemand te regelen hem voor je te kopen, om zelf vrij te regelen om 8 uur...en nu zijn er mensen boos?

Echt een top actie waar veel mensen goed gebruik gemaakt hebben volgens mij. En vanaf nu is ons gezeur toch tussen elk individu die wat gekocht heeft en Duravolt persoonlijk? Waarom eisen we opeens extra informatie in dit topic vanuit hen? Levering was toch medio/eind april? Hebben we al feiten dat er iets stuk is in de chain?

Als ik wat over het hoofd gezien heb, wijs me daar vooral op! Gebeurt nog wel eens

[ Voor 1% gewijzigd door b03tz op 27-03-2025 12:38 . Reden: Iets netter verwoord ;) ]

BYD Tang Final Edition | 2x Marstek Venus 5.12KW | HW P1 | Homey Pro 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• obed112
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-08 09:37
b03tz schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 12:35:
Wat een emoties in dit topic zeg :)

Wat zijn nu de feiten? Ik lees een dikke zooi aan gezeik maar zie door de bomen het bos even niet meer. Er was een inkoopactie, er is duidelijk van tevoren gemeld hoe laat de codes gedeeld gingen worden (zelfs voor mij terwijl 'k relatief laat was). Je hebt tijd gehad om je bankzaken op orde te krijgen, om iemand te regelen hem voor je te kopen, om zelf vrij te regelen om 8 uur...en nu zijn er mensen boos?

Echt een top actie waar veel mensen goed gebruik gemaakt hebben volgens mij. En vanaf nu is ons gezeur toch tussen elk individu die wat gekocht heeft en Duravolt persoonlijk? Waarom eisen we opeens extra informatie in dit topic vanuit hen? Levering was toch medio/eind april? Hebben we al feiten dat er iets stuk is in de chain?

Als ik wat over het hoofd gezien heb, wijs me daar vooral op! Gebeurt nog wel eens
Precies, er zijn heel veel mensen die een hele mooie korting hebben gekregen, dit mede dankzij de opzet van de gezamenlijke inkoopactie. Er zijn veel nieuwe batterijen besteld, dat is belangrijk. Kunnen nog meer mensen hun ervaringen uitwisselen en samen worden we beter!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rik57
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-05 09:57
Wij hebben 3 x 230V (dus zonder 0) kan een hardware Shelly daar op / mee werken? Ik had iets nagebouwd met een esp32 om de meter p1 poort uit te lezen en via esp32 zie ik ook de spanning van L1 en L3 doch L2 is zero volt. Daardoor heb ik de HW P1 gekocht maar die toont hetzelfde, Spanning van L1 en L3 en L2 is zero volt. Heeft dit iets te maken met de wijze van hoe de digitale Fluvius meter de meting doet bij 3 x 230V zonder 0 ?

Daarom ik me eigenlijk afvroeg of een 3 fase hardware Shelly zou werken op 3 x 230V zonder de 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
Rik57 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:01:
Wij hebben 3 x 230V (dus zonder 0) kan een hardware Shelly daar op / mee werken? Ik had iets nagebouwd met een esp32 om de meter p1 poort uit te lezen en via esp32 zie ik ook de spanning van L1 en L3 doch L2 is zero volt. Daardoor heb ik de HW P1 gekocht maar die toont hetzelfde, Spanning van L1 en L3 en L2 is zero volt. Heeft dit iets te maken met de wijze van hoe de digitale Fluvius m
Meter de meting doet bij 3 x 230V zonder 0 ?

Daarom ik me eigenlijk afvroeg of een 3 fase hardware Shelly zou werken op 3 x 230V zonder de 0?
Een P1 Meter doet niks anders dan data via de p1 poort uit de hoofdmeter plukken. Eg;als de hoofdmeter alles goed meet, dan moet dat via de p1 poort uit te lezen zijn.
Geeft de hoofdmeter zelf wel actueel vermogen op het lcd?

[ Voor 5% gewijzigd door Losballos2005 op 27-03-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
Ik ben even in mijn meterkast aan het kijken. Op dit moment heb ik 2 aparte 'groepen' die beide achter een aardlekschakelaar zitten. Nu zie ik dat er 5 installatie automaten achter mijn aardlekschakelaar zitten en vind ik op internet dat dit tegenwoordig nog maar 4 mogen zijn volgens bouwbesluit. Dus een 6e erbij zetten was ik sowieso niet van plan.
De groepen zijn hier redelijk autonoom ingericht. Zo heeft de wasmachine, droger, warmtepomp en oven allemaal de beschikking over een eigen groep zonder dat hier andere zaken op staan. Rest is een verdeling voor lichtpunten en wcd's.

Probleem is dat ik boven geen ruimte meer heb voor een installatie automaat, maar ik zou nog wel ruimte onder hebben voor een aardlekautomaat, welke ik dan puur voor de batterij zou gaan gebruiken. Lijkt me geen probleem, maar misschien zijn er hier nog andere suggesties of ideeën?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Duramotion
  • Laatst online: 23-09 08:15

Duramotion

Bedrijfsaccount Duramotion
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door twain4me op 27-03-2025 13:34 . Reden: werving ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wil1951
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-09 08:33
S2S schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:36:
[...]

Helaas laat de sturing van Marstek toch echt iedere keer te wensen over lijkt het. Valt ook niet mee, maar ik raadt toch echt een hardware Shelly of een Hw p1 op dit moment aan en ben je handig HA en addons / sims van Shelly. En de voorkeur is hardware Shelly.
Bericht van Hame dat er deze week weer een update komt voor de CT003

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:20:
Ik ben even in mijn meterkast aan het kijken. Op dit moment heb ik 2 aparte 'groepen' die beide achter een aardlekschakelaar zitten. Nu zie ik dat er 5 installatie automaten achter mijn aardlekschakelaar zitten en vind ik op internet dat dit tegenwoordig nog maar 4 mogen zijn volgens bouwbesluit. Dus een 6e erbij zetten was ik sowieso niet van plan.
De groepen zijn hier redelijk autonoom ingericht. Zo heeft de wasmachine, droger, warmtepomp en oven allemaal de beschikking over een eigen groep zonder dat hier andere zaken op staan. Rest is een verdeling voor lichtpunten en wcd's.

Probleem is dat ik boven geen ruimte meer heb voor een installatie automaat, maar ik zou nog wel ruimte onder hebben voor een aardlekautomaat, welke ik dan puur voor de batterij zou gaan gebruiken. Lijkt me geen probleem, maar misschien zijn er hier nog andere suggesties of ideeën?
Plaats even een foto als je wilt met de kast open. En heb je 1 of 3 fasen en met welke hoofdzekeringen.

4 automaten achter een as is geen wettelijke eis maar een norm. Je kunt en mag er gerust een automaat bij opzetten zolang je de achterliggende max belastingen maar in acht neemt.
Je kunt niet zomaar even een kabeltje trekken naar boven en daar een aardlekautomaat aan knopen. Als je gaat uitbreiden zul je vanuit je mk al de kabel moeten beveiligen.

De ellende met dit soort vragen is dat het echt heel erg specifiek is hoe je bestaande mk in elkaar steekt, tot aan kabel lengtes en kabeldiameter in de mk aan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik zie net 3 mensen die "klagen " . Melden dat het mis is gegaan bij hun.
Hoeven we niet te veel op in te gaan of druk over te maken.
Inmiddels is er blijkbaar nog een reserve lijst mogelijk bij beide hier bekende partijen die deze flinke kortingen hebben gegeven

Zou zeggen ga daar even contacten en laat het even zijn beloop gaan kunnen we hier weer verder met de accu problemen.
Daar word sl genoeg over gepost
En dadelijk nog meer eind april haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:07

d3x

Het forum begint hier meer en meer naar een electriciteitskast en automaat vraagbaak te gaan...

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clubeddie
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:45:
[...]

Plaats even een foto als je wilt met de kast open. En heb je 1 of 3 fasen en met welke hoofdzekeringen.

4 automaten achter een as is geen wettelijke eis maar een norm. Je kunt en mag er gerust een automaat bij opzetten zolang je de achterliggende max belastingen maar in acht neemt.
Je kunt niet zomaar even een kabeltje trekken naar boven en daar een aardlekautomaat aan knopen. Als je gaat uitbreiden zul je vanuit je mk al de kabel moeten beveiligen.

De ellende met dit soort vragen is dat het echt heel erg specifiek is hoe je bestaande mk in elkaar steekt, tot aan kabel lengtes en kabeldiameter in de mk aan toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gKQsM85_AsTRXJDZjtzEpYeQFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DirjpUMzTaOM8T1coWHQQGRO.jpg?f=fotoalbum_large

Dank voor je reactie. Betreft 1 fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
d3x schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:56:
Het forum begint hier meer en meer naar een electriciteitskast en automaat vraagbaak te gaan...
Vandaar ook gisteren mijn vraag of ik die hier mocht stellen of dat ik in een ander forum moest zijn. Antwoord was hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
En dat is vreemd omdat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:01
Hoe zou dat komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x

d3x

clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:59:
[...]
[Afbeelding]

Dank voor je reactie. Betreft 1 fase.
Als dat mijn elec kast zou zijn was ik meteen aan de slag gaan om de hele shabeng te vervangen :X

BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:20
Top, iemand die bij mij nog een plaatsje vrij ziet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sa0edL36pbfAcgHp4-AeVSdaRNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fZ9Jmd8NeTUKdzVRBIidrPGe.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d3x

d3x

Omdat er velen een stekkerbatterij kopen en niet weten hoe en wat. Je zit hier met een "consument product" waar sowieso een pak miserie van komt. Maar de meeste willen het want ze zien een goedkope kw/prijs. Dat ze geen idee hebben van electronica dat is bijzaak. De opzet is stekker en plug en play, dus de standaard is 1* MT een hwp1 of een ct003 op ergens een stekker en gaan met die 🍌. Zelfs op 3 fase.

Je ziet hetzelfde in andere fora over gewoonweg een computer. Mensen nemen de tijd niet meer om een techniek of materiaal te bestuderen alles moet voorkauw zijn en een vraag is simpeler dan zelf zoeken. Het is deAI generatie zeker...

Ik volg dit topic al van dag 1, heb 2 maanden mee gelezen hoe de evolutie is en ondertussen mijn gehele opzet en verwachting electriciteit opzet en gebruik uitgedacht.

[ Voor 19% gewijzigd door d3x op 27-03-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonero
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:01
d3x schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:08:
[...]

Omdat er velen een stekkerbatterij kopen en niet weten hoe en wat. Je zit hier met een "consument product" waar sowieso een pak miserie van komt. Maar de meeste willen het want ze zien een goedkope kw/prijs. Dat ze geen idee hebben van electronica dat is bijzaak. Je ziet hetzelfde in andere fora over gewoonweg een computer. Mensen nemen de tijd niet meer om een techniek of materiaal te bestuderen alles moet voorkauw zijn en een vraag is simpeler dan zelf zoeken. Het is deAI generatie zeker...
In dat geval is de kreet 'plug & play' misschien niet terecht. De meterkast moeten verbouwen om het werkend te krijgen is niet aan iedereen besteed, een P1-dongle insteken en aan de praat krijgen lukt de meesten nog wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• clubeddie
[...]

Omdat er velen een stekkerbatterij kopen en niet weten hoe en wat. Je zit hier met een "consument product" waar sowieso een pak miserie van komt. Maar de meeste willen het want ze zien een goedkope kw/prijs. Dat ze geen idee hebben van electronica dat is bijzaak. Je ziet hetzelfde in andere fora over gewoonweg een computer. Mensen nemen de tijd niet meer om een techniek of materiaal te bestuderen alles moet voorkauw zijn en een vraag is simpeler dan zelf zoeken. Het is deAI generatie zeker...

Ik volg dit topic al van dag 1, heb 2 maanden mee gelezen hoe de evolutie is en ondertussen mijn gehele opzet en verwachting electriciteit opzet en gebruik uitgedacht.
Heerlijk al die aannames, ook lekker constructief. Zullen we gelijk even in alle huishoudens kijken hoe vol de meterkast is gepropt met schoenen, jassen en andere aanverwanten.

Ik stel hier een vraag waarvan ik vooraf gesteld heb of ik hem mag stellen. Hier zitten mensen die je op weg kunnen helpen, als je niet kan helpen dan geef je geen antwoord.

Ik lees hier vanaf dag 1 mee, en met nog drie andere fora. Gewoon om te kijken hoe de ontwikkelingen, reacties en acties zij . Vervolgens ga ik nadenken of het mogelijk is. Als jij hier hebt zien staan waar ik al een batterij heb gekocht wens ik je succes. Misschien zit ik nog wel in de fase, kan het en wil ik het? Maar ik ben blijkbaar van de AI generatie....aannames..aannames...aannames.

Ik wacht nu even op een constructieve reactie en zo niet dan zoek ik verder en ga ik in overleg met een electricien. Fijne dag verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

[...]

Die mensen halen maar electricien in huis of fikken zelf hun huis af. Mijn Probleem is het niet

@clubeddie 3x30ma en geen 300ma aardelk. Mag op zich wel volgens arei maar zie je niet vaak.

De bruine en blauwe taple rond de kabels vind ik wel echt niet kunnen.
Enfin, plaats genoeg, aftakken van aardlek en klaar zeker? (BE regels zegs max 8 groepen per diff dus normaal heb je keuze genoeg).

Eventueel schelly kan overal achter, en 1 van de klemmen op de dikke bruine onderaan

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 27-03-2025 14:21 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clubeddie
SadisticPanda schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Die mensen halen maar electricien in huis of fikken zelf hun huis af. Mijn Probleem is het niet

@clubeddie 3x30ma en geen 300ma aardelk. Mag op zich wel volgens arei maar zie je niet vaak.

Enfin, plaats genoeg, aftakken van aardlek en klaar zeker? :+
Dank voor je antwoord. Krijg je in een huis van 100 jaar oud, daar zat hier en daar nog rode en groene bekabeling. Bijna alles is vervangen, maar dat was bij deze groep niet mogelijk. Misschien een mooi moment om alles nog eens tegen het licht te houden en de kast leeg te trekken en opnieuw te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:00:
[...]

Vandaar ook gisteren mijn vraag of ik die hier mocht stellen of dat ik in een ander forum moest zijn. Antwoord was hier.
Ok.
Direct achter je hoofdschakelaar een aardlekautomaat plaatsen voor je accu is de veiligste optie. Dat durf ik te stellen.
Maar ik heb vanuit mijn stoel geen enkele weet over hoe de belastingen in je woning zijn en hoe die verdeeld zijn over je groepen en het totaal op de hoofdzekering.

Dit is de reden waarom je er even een vakman bij moet halen die het aan der lijve gaat bekijken. Ik wil je heel graag helpen maar als ik de mk zo bekijk dan is het niet onverstandig om er even een vakman bij te pakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• S2S

S2S

[...]

Enfin, plaats genoeg, aftakken van aardlek en klaar zeker? :+
Ik weet niet of jullie elektriciens zijn of dergelijke, maar zo worden meterkasten gewoon opgeleverd hoor door gerenommeerde elektrotechnische bedrijven . Die van mij ziet er ook zo uit. Dit is een standard meterkast in gebruik in Nederland zeker vanaf begin 2000 of eind 90 jaren. Toen ik afstudeerde als krachtstroom monteur ;) En zo te zien wat extra in aangepast . Wel vol, dat wel. Maar dat is die hier ook.

Domotica , daar deden we toen nog niet aan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door S2S op 27-03-2025 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

@clubeddie zoals @Losballos2005 zegt, moeilijk om het zo te zeggen. Ik vind ook zo direct niet of je Belg of Nederlander bent, ik heb enkel kennis van BE regels. Het aansluiten is geen probleem, maar volgens de NL regels aansluiten kan ik je niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clubeddie
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Ok.
Direct achter je hoofdschakelaar een aardlekautomaat plaatsen voor je accu is de veiligste optie. Dat durf ik te stellen.
Maar ik heb vanuit mijn stoel geen enkele weet over hoe de belastingen in je woning zijn en hoe die verdeeld zijn over je groepen en het totaal op de hoofdzekering.

Dit is de reden waarom je er even een vakman bij moet halen die het aan der lijve gaat bekijken. Ik wil je heel graag helpen maar als ik de mk zo bekijk dan is het niet onverstandig om er even een vakman bij te pakken.
Dank, waar het mij om ging was het ook of dat het klopte dat ik hem op die manier aan zou kunnen sluiten. Uiteraard is de rest van belang. Maar voor nu zag ik dat als enige optie. Nu kan ik ook gerichter met een vakman aan de slag. Dank.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stefnic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 12:58
[...]

Van een stekkerbatterij 'plug-in' verwacht ik dan ook eigenlijk dat ik er 'niets' van moet weten: batterij kopen, inpluggen en klaar. Een P1 (HW) heb ik al dus gewoon even kijken of batterij met die P1 overweg kan en desnoods een Marstek P1 erbij. Dat is 'plug-en-play'.
Maar de info die ik hier in dit ondertussen zeer lange topic lees is ook tijdsgebonden. Eerst kan Marstek met P1-HW, dan weer niet en nu toch weer wel, hoewel 'beta'. En de P1-HW zou dan zelfs beter zijn dan de P1 van Marstek zelf? Ik lees over 'Shelly's als alternatief, maar daar komt gepruts in je elektriciteitskast bij kijken, en daar blijf ik als niet-elektricien liever af. Mijn kennis van elektriciteit is niet van die aard dat ik van alle info die hier passeert kan zeggen 'niet/wel voor mij van toepassing'. Sommige installaties zijn voor de tweaker die heel zijn huis geautomatiseerd heeft.
Ik hoop dat tegen eind april (als er hopelijk eentje van stekker-batterij geleverd wordt) een en ander duidelijk zal zijn, ook voor de Belgische markt.
Van 'plug-en-play verwacht ik net dat, en niet 'Gelieve ook de bijgaande cursus elektriciteit met onderscheiding af te ronden, of een erkend installateur te raadplegen.' Ik wil gewoon streven naar meer eigenverbruik. En een 'goedkope' test met een stekkerbatterij lijkt me dan een goede/eenvoudige keuze, om eventueel later toch over te stappen op een 'vaste' batterij-installatie, als blijkt dat zo'n duurdere installatie (offerte groepsaankoop 4.8kW: 3200eur... tegenover een Marstek 5.12kW aan de promoprijs van gisteren) zijn investering echt waard is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Losballos2005
Nu7s schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]
Ik weet zeker dat er een ' meterkastporno' topic is.
Ga ff lekker daar mensen de ogen uitsteken.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• clubeddie
S2S schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:24:
[...]

Ik weet niet of jullie elektriciens zijn of dergelijke, maar zo worden meterkasten gewoon opgeleverd hoor door gerenommeerde elektrotechnische bedrijven . Die van mij ziet er ook zo uit. Dit is een standard meterkast in gebruik in Nederland zeker vanaf begin 2000 of eind 90 jaren. Toen ik afstudeerde als krachtstroom monteur ;) En zo te zien wat extra in aangepast . Wel vol, dat wel. Maar dat is die hier ook.
Jou verhaal klopt, dit is gewoon een Nederlandse groepenkast conform de regels ingericht en door een electricien. Nadien zijn er nog zonnepanelen, warmtepomp en meter voor productie bijgekomen. De foto's die ik hier ook van meterkasten voorbij zien komen lijken mij Belgische kasten te zijn. Die zie je hier alleen bij bedrijven. Moet zeggen dat ik die kasten erg netjes vind. Ik zou alleen niet weten waar het hier zou passen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x

d3x

[...]

Enfin, plaats genoeg, aftakken van aardlek en klaar zeker? (BE regels zegs max 8 groepen per diff dus normaal heb je keuze genoeg).

Eventueel schelly kan overal achter, en 1 van de klemmen op de dikke bruine onderaan
Dan ga je er vanuit dat die 2* aardlek wel juist zitten. Dit is geen gekeurde BE kast. Er zit wel 2* KWh meters op. Die ene komt van een PV installatie nadien? Is er dan in NL helemaal geen keuring na plaatsing PV.... Lijkt mij hele rare opzet. Je verwacht ook een 300ma na de hoofdzekering en dan 30ma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S2S

S2S

clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:29:
[...]

Jou verhaal klopt, dit is gewoon een Nederlandse groepenkast conform de regels ingericht en door een electricien. Nadien zijn er nog zonnepanelen, warmtepomp en meter voor productie bijgekomen. De foto's die ik hier ook van meterkasten voorbij zien komen lijken mij Belgische kasten te zijn. Die zie je hier alleen bij bedrijven. Moet zeggen dat ik die kasten erg netjes vind. Ik zou alleen niet weten waar het hier zou passen 😉
Kan gewoon op de onderste din rail, de Shelly, neemt 1 slot in. Ct klem kun je ook nog wel kwijt. Op bruin vanuit de meter. De Shelly Wordt wel iets warm dus zou hem op linker plek plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door S2S op 27-03-2025 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rik57 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:01:
Wij hebben 3 x 230V (dus zonder 0) kan een hardware Shelly daar op / mee werken? Ik had iets nagebouwd met een esp32 om de meter p1 poort uit te lezen en via esp32 zie ik ook de spanning van L1 en L3 doch L2 is zero volt. Daardoor heb ik de HW P1 gekocht maar die toont hetzelfde, Spanning van L1 en L3 en L2 is zero volt. Heeft dit iets te maken met de wijze van hoe de digitale Fluvius meter de meting doet bij 3 x 230V zonder 0 ?

Ik zou denken 1 fase niet aangesloten.....🤔

4000Wp Oost, 5000Wp west, 2x 5.12 kWh, BMS V151, HWP1 V1.1903, CT003 V114 App V1.6.32, Shelly 3PRoEM, 3fase, electrisch koken en boiler,maat 43 in de schoenen.😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
clubeddie schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:26:
[...]

Dank, waar het mij om ging was het ook of dat het klopte dat ik hem op die manier aan zou kunnen sluiten. Uiteraard is de rest van belang. Maar voor nu zag ik dat als enige optie. Nu kan ik ook gerichter met een vakman aan de slag. Dank.
Ik zou om eerlijk te zijn echt even een vakman erbij pakken. Heeft niks te maken met je kunde of onkunde maar heeft vooral met die 1 fase aansluiting te maken, want de ervaring leert dat die al snel krap is.

Als jij in kaart brengt wat er op welke groep zit dan heb je overigens een heel groot deel van de kosten al te pakken, hij/zij/het heeft dan direct een idee hoe de boel ingericht moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

d3x schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Dan ga je er vanuit dat die 2* aardlek wel juist zitten. Dit is geen gekeurde BE kast. Er zit wel 2* KWh meters op. Die ene komt van een PV installatie nadien? Is er dan in NL helemaal geen keuring na plaatsing PV.... Lijkt mij hele rare opzet. Je verwacht ook een 300ma na de hoofdzekering en dan 30ma.
Je mag ook gerust 2x 30ma achter elkaar zetten.

Het reglement zegt dat er 2 diffs achtereen moeten zitten waarvan de eerste maximaal 300mA. Maximaal. Dus 30 als hoofdschakelaar mag gerust.

Als je probleming heeft met aardingsweerstand, moet ook alles achter een 30mA gezet worden voor gekeurd te raken.
Als ik die kast zie (dit is geen verwijt), dan vermoet ik dat er ook problemen daarmee zijn (al zeker in oud huis) en dan moet alles achter een 30mA zitten. (voor gekeurd te geraken in iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
stefnic schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Van een stekkerbatterij 'plug-in' verwacht ik dan ook eigenlijk dat ik er 'niets' van moet weten: batterij kopen, inpluggen en klaar. Een P1 (HW) heb ik al dus gewoon even kijken of batterij met die P1 overweg kan en desnoods een Marstek P1 erbij. Dat is 'plug-en-play'.
Maar de info die ik hier in dit ondertussen zeer lange topic lees is ook tijdsgebonden. Eerst kan Marstek met P1-HW, dan weer niet en nu toch weer wel, hoewel 'beta'. En de P1-HW zou dan zelfs beter zijn dan de P1 van Marstek zelf? Ik lees over 'Shelly's als alternatief, maar daar komt gepruts in je elektriciteitskast bij kijken, en daar blijf ik als niet-elektricien liever af. Mijn kennis van elektriciteit is niet van die aard dat ik van alle info die hier passeert kan zeggen 'niet/wel voor mij van toepassing'. Sommige installaties zijn voor de tweaker die heel zijn huis geautomatiseerd heeft.
Ik hoop dat tegen eind april (als er hopelijk eentje van stekker-batterij geleverd wordt) een en ander duidelijk zal zijn, ook voor de Belgische markt.
Van 'plug-en-play verwacht ik net dat, en niet 'Gelieve ook de bijgaande cursus elektriciteit met onderscheiding af te ronden, of een erkend installateur te raadplegen.' Ik wil gewoon streven naar meer eigenverbruik. En een 'goedkope' test met een stekkerbatterij lijkt me dan een goede/eenvoudige keuze, om eventueel later toch over te stappen op een 'vaste' batterij-installatie, als blijkt dat zo'n duurdere installatie (offerte groepsaankoop 4.8kW: 3200eur... tegenover een Marstek 5.12kW aan de promoprijs van gisteren) zijn investering echt waard is.
Als ik de verantwoordelijkheid zou moeten dragen dan zou ik stekkerbatterijen volledig verbieden. Het is echt niet geschikt om vrij te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefnic
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11-09 12:58
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:17:
[...]

Als ik de verantwoordelijkheid zou moeten dragen dan zou ik stekkerbatterijen volledig verbieden. Het is echt niet geschikt om vrij te verkopen.
Kan je dan eens zeggen waarom? Maar enkel bij correct gebruik ervan! Welk risico is er als je zo'n batterij correct gebruikt waarvoor deze ontworpen is?
Een auto kan je ook gewoon kopen, maar door oneigenlijk gebruik vallen er zeer veel doden elk jaar weer. Dus die zouden dan ook verboden moeten worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu7s schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]
verkapt kijk mijn kast showen post 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerd74
  • Laatst online: 15-09 12:26
stefnic schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:21:
[...]

Kan je dan eens zeggen waarom? Maar enkel bij correct gebruik ervan! Welk risico is er als je zo'n batterij correct gebruikt waarvoor deze ontworpen is?
Een auto kan je ook gewoon kopen, maar door oneigenlijk gebruik vallen er zeer veel doden elk jaar weer. Dus die zouden dan ook verboden moeten worden...
Voor het besturen van een auto is wel een theorie- en praktijkexamen verplicht.
Bovendien wordt er ook nog gecontroleerd of je je wel aan de regels houdt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Zou wel naar zijn als alle reeds verkochte accusystemen dan plots niet meer aan de norm voldoen. Altijd weer de spelregels aanpassen tijdens het spel :)

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nu7s
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:20
Maxwp schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:26:
[...]

verkapt kijk mijn kast showen post 8)
Tune in next week, dan show ik mijn netwerkkast O+

3 x Marstek Venus 5.12KWh V151 (3 fasen) - Shelly Pro 3EM

Acties:
  • +8 Henk 'm!
Mensen mensen mensen.
Het topic is lekker druk maar veel nuttige bijdragen (net als deze nu) zijn er niet meer.

Meterkasten is een topic voor
Er is een algemeen stekker accu topic voor de veiligheid en dat soort gedoe.

Kunnen we het hier gewoon over de Marstek hebben?

Het gezever over de inkoop actie weten we nu ook wel.
Een boel mensen hebben mazzel een paar hebben pech.

Ik had er 5 of mischien 6 willen bestellen maar het is bij 2 gebleven dus 4 accu's waren er al extra te verdelen.

Wie achter het net heeft gevist kan nog eens persoonlijk contact op nemen en kijken wat er mogelijk is met de leverancier.

Back to basic in dit topic.

Ik zit lekker in de zon met een biertje het is per slot van rekening alweer weekend, Relax! :9B

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald.42 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:32:
Mensen mensen mensen.
Het topic is lekker druk maar veel nuttige bijdragen (net als deze nu) zijn er niet meer.

Meterkasten is een topic voor
Er is een algemeen stekker accu topic voor de veiligheid en dat soort gedoe.

Kunnen we het hier gewoon over de Marstek hebben?

Het gezever over de inkoop actie weten we nu ook wel.
Een boel mensen hebben mazzel een paar hebben pech.

Ik had er 5 of mischien 6 willen bestellen maar het is bij 2 gebleven dus 4 accu's waren er al extra te verdelen.

Wie achter het net heeft gevist kan nog eens persoonlijk contact op nemen en kijken wat er mogelijk is met de leverancier.

Back to basic in dit topic.

Ik zit lekker in de zon met een biertje het is per slot van rekening alweer weekend, Relax! :9B
met dit weer het is nog geen 21plus buiten 8)7 brbrbrb koud.

en nu weer ontopic.

haha
Nu7s schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:29:
[...]

Tune in next week, dan show ik mijn netwerkkast O+
zeker een link naar de marstek gerelateerde installatie zodat je het verkapt hier kan posten?
post het dan in een netwerk topic :)

edit
is dit een kast in belgie? lijkt er wel op namelijk
daar zie je vaak van die dunne grijzen kabels door de muren lopen in plaats van losse aders door een buis het huis in zoals in NL

[ Voor 19% gewijzigd door Maxwp op 27-03-2025 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron
  • Laatst online: 04-09 13:09
een tweetal weken terug de Marstek 5,12 ontvangen en tot nu toe gebruikt dmv handmatige programmatie (Manual). Vandaag de P1 meter CT 003 hiervan ontvangen (werd later opgestuurd), doch leest deze niets uit van de Digitale meter. installatie in de app OK en het. enige je ziet via de meter is het opladen of afladen van de batterij zelf... zou het kunnen dat deze niet compatibel is met de DM? sofware P1 = V107 (batterij = V146)

BE, Marstek 5,12kw v151, CT003 v114, SMA 5kw, boiler 150L

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit wis

[ Voor 96% gewijzigd door Maxwp op 27-03-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
stefnic schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:21:
[...]

Je benoemd het euvel zelf al, bij correct gebruik.
Het wordt verkocht als stekkerklaar, maar er zijn op de achtergrond toch wel wat voorwaarden, waar je als consument doorgaans weinig weet van hebt.

Je vergelijking met auto's.. het is beter om die vergelijking niet te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveon
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-09 22:21
Neuron schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:34:
een tweetal weken terug de Marstek 5,12 ontvangen en tot nu toe gebruikt dmv handmatige programmatie (Manual). Vandaag de P1 meter CT 003 hiervan ontvangen (werd later opgestuurd), doch leest deze niets uit van de Digitale meter. installatie in de app OK en het. enige je ziet via de meter is het opladen of afladen van de batterij zelf... zou het kunnen dat deze niet compatibel is met de DM? sofware P1 = V107 (batterij = V146)
CT 003 nog even bijwerken na V110.

en pas in auto of AI-mode zie je pas meer gegevens van de ct 003 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik57
  • Laatst online: 19-05 09:57
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 13:14:
[...]

Een P1 Meter doet niks anders dan data via de p1 poort uit de hoofdmeter plukken. Eg;als de hoofdmeter alles goed meet, dan moet dat via de p1 poort uit te lezen zijn.
Geeft de hoofdmeter zelf wel actueel vermogen op het lcd?
Heb op meter display gekeken voor de code 52.7.0 (voltage L2) en die code is niet te zien op het meter display zelf. Enkel die voor voltage L1 en L2.

Ik vond uiteindelijk in een pdf Fluvius dat dit normaal is bij een driedraadsaansluiting 3 x 230 volt (dus geen 0 aanwezig).
Citaat " Voor een driedraadsaansluiting is dit de lijnspanning; voor een vierdraadsaansluiting is dit de
fasespanning. NOOT: bij een driedraadsaansluiting zal deze spanning 0V aanduiden. /citaat.

Als ik afga op de pdf is dat dus normaal dat fase L2 dan 0 volt toont via de P1 poort voor een 3 x 230 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattWeter
  • Laatst online: 24-04 17:41
Servowire schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:27:
[...]

Zou wel naar zijn als alle reeds verkochte accusystemen dan plots niet meer aan de norm voldoen. Altijd weer def spelregels aanpassen tijdens het spel :)
Ojee... ik lees in het artikel: "In het derde kwartaal van dit kalenderjaar moet bovendien het traject van start gaan voor een nieuwe norm voor slimme home energiemanagementsystemen (hems), omvormers en thuisbatterijen."
... dus NL gaat BE achterna met extra regels...

2 x Mitsubishi PHEV (LFP 12 & 13,8KW) | Type2 charging | WP14.4K O-W | 2 x SMA 5kW 3f | 4 x Marstek Venus 5.12KWh V149 – 2 x ShellyPro3EM |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Losballos2005
BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:49:
[...]

Ojee... ik lees in het artikel: "In het derde kwartaal van dit kalenderjaar moet bovendien het traject van start gaan voor een nieuwe norm voor slimme home energiemanagementsystemen (hems), omvormers en thuisbatterijen."
... dus NL gaat BE achterna met extra regels...
Oh je bent er weer. Je had de nodige beweringen.
Wil je even uitleggen aan ons hoe het ongeveer zit.
Schijnbaar hebben wij allemaal b-grade cellen in onze accu's. Superbenieuwd naar je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BattWeter
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Oh je bent er weer. Je had de nodige beweringen.
Wil je even uitleggen aan ons hoe het ongeveer zit.
Schijnbaar hebben wij allemaal b-grade cellen in onze accu's. Superbenieuwd naar je uitleg.
Zoals ik al aan andere per DM heb moeten uitleggen: verdere details vallen bij mij onder NDA helaas, maar wees blij met een werkende Marstek,10jaar garantie en een zeer goede prijs: "you get what you pay for"

2 x Mitsubishi PHEV (LFP 12 & 13,8KW) | Type2 charging | WP14.4K O-W | 2 x SMA 5kW 3f | 4 x Marstek Venus 5.12KWh V149 – 2 x ShellyPro3EM |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Ik ben we benieuwd of iemand al uberhaupt een teardown gedaan heeft?

Wat voor hardware (cpu?) zit er in, wat voor cellen, klopt de spec met de waarde v/d cellen, kan je zelf swappen, welke BMS etc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Asure schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:00:

Wat voor hardware (cpu?) zit er in, wat voor cellen, klopt de spec met de waarde v/d cellen, kan je zelf swappen, welke BMS etc etc.
Als je even een Marstek brengt dan regel ik dat dit weekend voor je :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:59:
[...]

Zoals ik al aan andere per DM heb moeten uitleggen: verdere details vallen bij mij onder NDA helaas, maar wees blij met een werkende Marstek,10jaar garantie en een zeer goede prijs: "you get what you pay for"
Met een goed werkende Homewizard accu moet je ook al blij zijn schijnt het.
Iets met cellen die geen goede verbinding maken of zoiets.
Rte is daar ook niet beter dan hier.
Mischien moet je daar in dat topic je licht ook eens opsteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asure
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:57
Ronald.42 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:01:
[...]

Als je even een Marstek brengt dan regel ik dat dit weekend voor je :+
Ik heb geen bereik op YouTube om de kosten te dekken helaas.

Evt. de firmware url sniffen en mits er geen encryptie op de upgrade files zit zou ook al een stukje helderheid kunnen brengen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Losballos2005
[...]

@ iedereen, die een dm heeft gekregen. Graag even delen met ons.
Met je NDA.. je hebt teveel films gekeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zl6NGBkwgPrsVblNFahnr3mD-rk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/i8rG3A4QDQih514ARX1BMXxr.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:05:
[...]

@ iedereen, die een dm heeft gekregen. Graag even delen met ons.
Met je NDA.. je hebt teveel films gekeken.
[Afbeelding]
Even perspectief: Dus je betaalt duizenden EUR aan Duravolt, maar die hoeven niet te antwoorden of er geldigie certifiërings is, of er aan de lokale milieu- en aanvaardingsplicht wordt voldaan, etc... (wat ze makkelijk kunnen aantonen en heel de heisa doen stoppen)...
Maar je wil liever kritiek die je even doet nadenken de kop indrukken...
Nja, ik ben misschien inderdaad een vogel voor de kat in dit Trump tijdperk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neuron
  • Laatst online: 04-09 13:09
daveon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 15:42:
[...]

CT 003 nog even bijwerken na V110.

en pas in auto of AI-mode zie je pas meer gegevens van de ct 003 :)
Thx maar als ik dit wil doen sta ik zogezegd op de nieuwste versie? updaten doet hij dus niet, de Marstek zelf idem, edit, intussen andere server en ok

[ Voor 4% gewijzigd door Neuron op 27-03-2025 16:27 ]

BE, Marstek 5,12kw v151, CT003 v114, SMA 5kw, boiler 150L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:55
Ik vond per toeval dit topic en het heeft bij mij wel de interesse gewekt.

Ik heb alleen geen slimme meter (bewuste keuze) maar wel een digitale meter. Alhoewel het me gelukt is deze uit te lezen en de data via MQTT naar Home Assistant te brengen ontbreekt helaas de informatie over actueel verbruik en verbruik per fase.

Als ik het goed begrepen heb is er ook ondersteuning voor de Shelly Pro 3EM en als ik die installeer zou ik de batterij toch kunnen gebruiken? Ik heb geen interesse in handelen op de energiemarkt, het gaat mij puur om minder terug te leveren en meer zelf te verbruiken. Omdat ik het ook als een stukje hobby/goed doel zie is terugverdienen/terugverdientijd iets minder belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Even perspectief: Dus je betaalt duizenden EUR aan Duravolt, maar die hoeven niet te antwoorden of er geldigie certifiërings is, of er aan de lokale milieu- en aanvaardingsplicht wordt voldaan, etc... (wat ze makkelijk kunnen aantonen en heel de heisa doen stoppen)...
Ik hoef B-grade niet te bewijzen; Duravolt/Marstek & Co moeten A-grade bewijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Losballos2005
Asure schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:00:

Tot op heden niet. Heb ze een voorstel gedaan maar waren ze niet zo happig op.
Als jullie samen mij 1k tegemoet komen, trek ik er 1 uit elkaar en kun je je vragen stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:02
bommel schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:10:

Ik heb alleen geen slimme meter (bewuste keuze) maar wel een digitale meter. Alhoewel het me gelukt is deze uit te lezen en de data via MQTT naar Home Assistant te brengen ontbreekt helaas de informatie over actueel verbruik en verbruik per fase.

Als ik het goed begrepen heb is er ook ondersteuning voor de Shelly Pro 3EM en als ik die installeer zou ik de batterij toch kunnen gebruiken? Ik heb geen interesse in handelen op de energiemarkt, het gaat mij puur om minder terug te leveren en meer zelf te verbruiken. Omdat ik het ook als een stukje hobby/goed doel zie is terugverdienen/terugverdientijd iets minder belangrijk.
Ik denk dat je in de TS alle antwoorden op je vragen wel vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Niet online

SadisticPanda

bommel schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:10:

Klopt, pro 3 em (als je 3 fasen heb; pro 50 is voldoende met 1 fase.
Kan je dan ook in HA uitlezen dan ook trouwens

Acties:
  • +5 Henk 'm!
BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Jup interesseert me helemaal geen fuck.
Ding moet doen waar ik hem voor gekocht heb.
Als ie stuk is wordt hij omgeruild en als hij op is gaat hij naar de milieu straat net als alle andere elektronica met accu's.

Ik zie tegenwoordig een heel hoop zaken/mensen met papiertjes niet doen wat ze moeten doen.

Voor de rest heb jij volgens mij ook helemaal niks te zoeken in dit topic.
Lijkt onderhand meer op trollen dan wat dan ook.
Heb je überhaupt zelf een Marstek staan of ben je hier alleen om het ding af te zeiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
[quote]BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Ok. Ik ga het hier even bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:12:
[...]

Ik hoef B-grade niet te bewijzen; Duravolt/Marstek & Co moeten A-grade bewijzen
Dat is de omgekeerde wereld. Jij doet een bewering.proof it.
Maak het maar hard dan. 1 stukje bewijs.

500 voor je verhaal. Ik wil alles weten.
5000 als het echt spannend is..neem even contact op via dm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• b03tz
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:32:
[...]

Dat is de omgekeerde wereld. Jij doet een bewering.proof it.
Maak het maar hard dan. 1 stukje bewijs.

500 voor je verhaal. Ik wil alles weten.
5000 als het echt spannend is..neem even contact op via dm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkcmdUuKIe6EEr3eCxNahsifTb0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Hxoig7DHoYXGSPowWj3jztya.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

vanpeers schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 16:36:
[...]

Op de dag van levering krijg je dan een email van de transporteur met de exacte levertijd binnen een tijdsbestek van 2 uur.
Belangrijk om weten is dat op moment van levering iemand aanwezig moet zijn, anders komt de bestelling terug en moet deze opnieuw verzonden worden. (kosten worden doorgerekend)
ik kreeg inderdaad een email van de transporteur dat de mijne morgen bezorgd zal worden. Maar ik zou tussen 08.00 en 10.00 uur een email krijgen met de verwachte aflevertijd.
Overigens kwam er een mail achteraan van OffGrid dat de P1 dongle volgende week geleverd wordt.
(overigens heb ik niet mee kunnen doen aan de inkoopactie, dus heb ik hem zelf besteld met 50 euro "ketelklets50" korting bij OffGrid)

Ik ben me nog druk aan het inlezen, maar ik wil dat ding eerst geleverd hebben en aangesloten (naar de zolder brengen zal nog ff een uitdaging worden, vrees ik :o ).
Ik heb in ieder geval een werkende HomeWizard P1 meter. Dus dat is alvast iets :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losballos2005
?,ik denk te begrijpen wat je ermee bedoeld..leg even als als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:03:
[...]

?,ik denk te begrijpen wat je ermee bedoeld..let even uit als je wilt.
Dat je niks gaat horen of zien..

Acties:
  • +6 Henk 'm!
[...]

Wat is het nut van dit soort berichten?
Dat ontgaat mij compleet... en als je iets onder NDA weet waarom deel je dat, terwijl je de info niet kunt delen...

Stop met dit soort geruchten etc op gang te brengen daar helpt je dit topic niet mee.
En NEE ik hoef geen DM van je!

Gaan wij hier weer verder met inhoudelijke vragen te beantwoorden/workarounds en bevindingen te delen!

Have a nice day!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b03tz
Ronald.42 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Dit...tumbleweed. Als in complete stilte. Die horen we niet terug :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Losballos2005 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:20:
[quote]BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 16:10:
[...]

Ok. Ik ga het hier even bij laten.
AUB stop ook hier mee. Als je dat allemaal wilt weten moet je bij de leveranciers of Marstek zelf zijn.
Trouwens je kunt bij verschillende op de koffie lees ik op hun websites!
Als ze niet verkocht mochten worden dan zijn daar andere instanties voor...

Dank!

.NL | BYD Atto3 | PulsarPlus EV +Balancer | WP7.7K Z | 2 MT Venus 5.12KWh V153/155 - CT003 V117 | 2 Mitsubitshi single airco's | EPC 0.0 | HA DS224+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Losballos2005
Ronald.42 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:04:
[...]

Tumbleweed.ja het kwartje valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Topic deelnemers die vragen etc hebben.

1. Lees eerst de Topic Start (TS)
2. En gebruik de pinned berichten, alle relevante berichten incl laatste nieuws is daar te vinden.
3. Mocht dat niet afdoende zijn stel hier vragen.

En alles wat je vind mag je bij de politie brengen ;-)

Dank, alleen samen kunnen het een beetje leesbaar houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stefnic schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Ik denk dat je dit moet mailen naar je leverancier (ben benieuwd naar het antwoord).
Misschien al voor je aankoop... als je er 'niets' van wil weten.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BattWeter
Ik doe net als Duravolt en een paar concurrenten: zij beweren dat hun Marstek product volledig conform is maar bewijzen niets; ik leg mijn vinger daarop, maar ik moet bewijzen dat ik niet zever...
Ik ben momenteel niet die energiebom die je in je huis hebt gehaald waar je duidelijk niets over wil weten wat de producent/verdeler jou daarover MOET kunnen bewijzen ...
Als die bewijzen er zijn/komen, dan pas mag je mij gerust voor bewezen zever 'in mijn blootje zetten' en verbannen... we moeten ten slotte bij het onderwerp blijven

Acties:
  • +3 Henk 'm!
BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:27:
[...]

Ik doe net als Duravolt en een paar concurrenten: zij beweren dat hun Marstek product volledig conform is maar bewijzen niets; ik leg mijn vinger daarop, maar ik moet bewijzen dat ik niet zever...
Ik ben momenteel niet die energiebom die je in je huis hebt gehaald waar je duidelijk niets over wil weten wat de producent/verdeler jou daarover MOET kunnen bewijzen ...
Als die bewijzen er zijn/komen, dan pas mag je mij gerust voor bewezen zever 'in mijn blootje zetten' en verbannen... we moeten ten slotte bij het onderwerp blijven
En laten we tot die tijd er over zwijgen, dank U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BattWeter schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:27:
[...]

Dat klopt je ben niet de bom in mijn huis.
Dan had ik je wel verwijderd.
Iets wat ik helaas binnen dit topic niet kan doen.

Die hele discussie mag je voeren met hame of marstek danwel duravolt.
Je loopt hier alleen maar te klieren.

Zoek alsjeblieft een andere hobby en laat dit topic met rust.

Pagina: 1 ... 103 ... 267 Laatste

Let op:
Andere batterijen kan je vergelijken in Het grote plug-and-play thuisaccu's met een stekker topic en voor vragen over de meterkast, huisinstallatie, etc. kan je terecht in bijv.: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 3.

Let op: zero tolerance op noemen van eigen bedrijfsnaam, of verwijzen naar eigen bedrijf.
Er zijn helaas nogal wat shills actief: Zie je een (nieuw) account een bedrijfsnaam noemen? Niet op reageren, maar rapporteren graag.
Kortingscodes zijn welkom in Aanbiedingen en kortingscodes .

Ondertussen is er al veel kennis verzameld in dit topic; gebruik vooral de zoekfunctie.