maar waar vind ik die setting dan? Tot nu toe niet kunnen vinden.Spekkie99 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:21:
[...]
...
Er is een setting ergens in het menu om draadloos laden uit te zetten hoor.
...
Ayvens power app al geprobeerd? Geen laaddruppel of andere apps (zoals Tesla) nodig. Dekking in heel Europa.Peter_pan schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:40:
[...]
Ja klopt, goed om te benoemen. Ook ik heb de laaddruppel van Ayvens als betaalmiddel in de Tesla app toegevoegd. Dan kun je laden bij Tesla supercharger met de Tesla app, terwijl de laadkosten rechtstreeks via Ayvens gaan. Een aantal keer (met enige tegenzin) gedaan omdat in Frankrijk ik diverse keren teleurgesteld was in de Ionity snelladers. Iedere keer was er weer wat niet functionerende paal, of laadsnelheid 30kW ipv 200kW. Bij Tesla de meest betrouwbare snellaad resultaten: daar nooit problemen gehad.
Ik gooi 'm er weer even opnieuw in:
Voor vragen over het thuisladen, kan je hier terecht: Thuisladen van je EV deel 2 specifieke vragen over de ID.7 en het laden van de ID.7 kun je natuurlijk ook hier stellen, maar algemene zaken kun je beter daar bespreken.
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 vooral handig als de ID.7 je eerste BEV is.
Ervaringen over lange ritten (voor zo ver er lange ritten bestaan voor de ID.7
): Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa - handig voor welke laadpas je in welk land moet hebben en waar je eventueel voor moet opletten.
Daarnaast zijn er ook topics over zaken zoals netcongestie en dergelijke zaken (Netcongestie: wat is het probleem precies? en De zonnepanelen-boete zijn daarvoor bijv. wel relevant). Zullen we het in dit topic gewoon hoofdzakelijk over de ID.7 houden?
Ik zie het wel vaker langskomen, nieuwe ID.7 rijders die ook nieuw zijn op Tweakers. Op het subforum Mobiliteit is er een heel scala aan relevante topics die ook veel raakvlak hebben met de dagelijkse (of minder dagelijkse) dingen die we ook met de ID.7 ervaren.
In het kort zijn deze topics wel een aanrader:Voor vragen over het thuisladen, kan je hier terecht: Thuisladen van je EV deel 2 specifieke vragen over de ID.7 en het laden van de ID.7 kun je natuurlijk ook hier stellen, maar algemene zaken kun je beter daar bespreken.
Discussie over laadpassen, facturatie e.d.: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 vooral handig als de ID.7 je eerste BEV is.
Ervaringen over lange ritten (voor zo ver er lange ritten bestaan voor de ID.7
Daarnaast zijn er ook topics over zaken zoals netcongestie en dergelijke zaken (Netcongestie: wat is het probleem precies? en De zonnepanelen-boete zijn daarvoor bijv. wel relevant). Zullen we het in dit topic gewoon hoofdzakelijk over de ID.7 houden?
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente
Let op:
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1
Dit topic is specifiek voor de ID.7. Voor alle andere modellen kan je hier terecht:
Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1