My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik meen ergens opgevangen te hebben dat Perez de vloer pas in Hongarije kreeg? Dan heeft RBR er dus 2 geproduceerd en beide voor Verstappen. Normaal... is het dan toch beide coureurs de update en bij schade pech gehad (of als het vrijdag op zaterdag is wellicht alsnog wisselen).TheBrut3 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:34:
Horner geeft aan dat ze een reserve vloer hebben met nieuwe spec.
Maarja, met de prestaties van Perez wellicht wel begrijpelijk om dan liever gewoon een reserve te hebben voor de auto dat die nodig kan zijn en niet voor de auto die toch al geen punten behaald.
Alleen Norris houd Max een beetje bij qua punten, de rest kun je al afschrijven. Max kan ook nog altijd 3 races thuisblijven met 81 punten voorsprong. Norris is nog lang de killer niet om Max elke race voor te blijven. ALs Norris elke race wint met Max elke keer als 2e, dan zijn we 10 races verder voordat Norris in de buurt van Max komt. Met nog 13 races te gaan moet het wel heel erg omslaan. En het lijkt erop dat de Mercs af en toe wat punten kunnen afsnoepen.d-vine schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:34:
Als Mercedes zich gaat mengen voor de eerste 2 plekken kan dat wel eens Max zijn redding zijn voor het kampioenschap. Waar niet specifiek 1 iemand op hem inloopt.
Momenteel is RedBull het momentum kwijt en is Max de enige reddingsboei.
Ben benieuwd wanneer de grote upgrades gaan komen ( gerucht Hongarije) en wat de impact gaat zijn.
Gaat gewoon een leuk seizoen worden met Max als kampioen
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Beetje het verkeerde topic, maar het zijn enthousiaste Britten. Helaas voelt het dan meteen aan alsof je voetbal kijkt, waar het veel 'normaler' is om flinke bias te hebben in het commentaar. Het probleem met F1TV is dat ze totaal niet interesseren dat ze voor de hele wereld commentaar in Engels voorzien. Het komt bijna niet eens in ze op om niet met een bias te praten, maar goed, perfect Engels is nodig en dan kom je automatisch bij Britten zelf uit. Het is jammer dat ze nooit eens vanuit de organisatie op de vingers worden getikt. Te snel bias in hun analyse en 99 van de 100 keer heeft een Brit nooit de fout begaan.....mikkelnl schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:38:
Na jaren F1TV vallen vorige week en deze week me tegen. Zal combinatie van factoren zijn, maar vorige week de duidelijke bias van Palmer en vooral Buxton, en dit weekend het commentaar van die Alex Jacques-vervanger... Kweenie... hoop dat het snel weer het oude wordt daar.
Je hebt gelijk, verkeerde topic. Mods: verplaats gerustsiggy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:42:
[...]
Beetje het verkeerde topic, maar het zijn enthousiaste Britten. Helaas voelt het dan meteen aan alsof je voetbal kijkt, waar het veel 'normaler' is om flinke bias te hebben in het commentaar. Het probleem met F1TV is dat ze totaal niet interesseren dat ze voor de hele wereld commentaar in Engels voorzien. Het komt bijna niet eens in ze op om niet met een bias te praten, maar goed, perfect Engels is nodig en dan kom je automatisch bij Britten zelf uit. Het is jammer dat ze nooit eens vanuit de organisatie op de vingers worden getikt. Te snel bias in hun analyse en 99 van de 100 keer heeft een Brit nooit de fout begaan.....
Ik mis AJ en DC denk ik
Die berekening had ik zelf ook al gemaakt en klinkt leuk.siggy schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:39:
[...]
Alleen Norris houd Max een beetje bij qua punten, de rest kun je al afschrijven. Max kan ook nog altijd 3 races thuisblijven met 81 punten voorsprong. Norris is nog lang de killer niet om Max elke race voor te blijven. ALs Norris elke race wint met Max elke keer als 2e, dan zijn we 10 races verder voordat Norris in de buurt van Max komt. Met nog 13 races te gaan moet het wel heel erg omslaan. En het lijkt erop dat de Mercs af en toe wat punten kunnen afsnoepen.
Gaat gewoon een leuk seizoen worden met Max als kampioen
Maar zie het als worst case scenario.
McLaren pakt straks wel een paar overwinningen, Mercedes nestelen zich er tussen en Max wordt niet elke keer meer 2e of 3e maar 4e of valt een keer uit. Dan kan het hard gaan. Mits het om 1 coureur gaat die de overwinningen pakt.
Ene Leclerc had een keer 50 punten voorsprong en we weten allemaal hoe dat is geëindigd.
Met 5 coureurs dicht bij elkaar rest van het seizoen zal de punten lekker verdeeld worden en kan men niet zo snel inlopen.
Gelukkig staat RedBull bekend om de goede ontwikkeling 2e helft van het jaar dus ben benieuwd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Qip0juft9VkXw2oBhohAHJQS.jpg?f=user_large)
Fixed it pic.twitter.com/j0zBnADNOw
— Mahir 🇹🇷🇬🇧 (@ScrewderiaF1) 6 juli 2024
Edit:
En nog eentje
:strip_exif()/f/image/I3YN0qjKKRJtAKr6BiLjYIm4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 06-07-2024 17:53 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als Perez niet binnen de lijntjes blijft mag deze ook welG_Dragon schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:46:
Oké deze moet ik hier even delen, als het niet binnen de lijntjes is verwijder hem maar @DaniëlWW2
[Afbeelding][Twitter]
Momentum als in ruim eerste? Ook geen grote ramp lijkt mij, zorgt voor een beetje spanning.Treveo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:46:
Ik vind eigenlijk zorgwekkender dat RBR duidelijk de momentum kwijt lijkt te zijn momenteel.
🚨 Spare floor of the same spec is AVAILABLE, Christian Horner confirms.
— RBR Daily (@RBR_Daily) 6 juli 2024
No worries regarding Max's floor ahead of tomorrow's race!
[@ErikvHaren]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Altijd een zwak gehad voor McLaren.
Begonnen met kijken toen ene Senna in dat pakje peuken rond reed dan snap je het wel.
Norris en Piastri ook weer hele leuke en goede coureurs. Piastri leuk de weg van Lando bewandelen dat gaat in de toekomst nog leuk worden.
Maar die zure Zak Brown verpest het allemaal wel een beetje met continu modder gooien richting voornamelijk RBR.
Dat is eruit morgen lekker 3 Britten de gr.... in uhm ik bedoel spannende race kijken met Max the hunter
Mr. Brown denkt dat elk cameramoment een DTS moment moet zijn. Het is en blijft een Amerikaan denk ik dan maar. Wel vermakelijker dan een Whitmarsh of Ron Dennisd-vine schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:57:
Toch nog even wat kwijt.
Altijd een zwak gehad voor McLaren.
Begonnen met kijken toen ene Senna in dat pakje peuken rond reed dan snap je het wel.
Norris en Piastri ook weer hele leuke en goede coureurs. Piastri leuk de weg van Lando bewandelen dat gaat in de toekomst nog leuk worden.
Maar die zure Zak Brown verpest het allemaal wel een beetje met continu modder gooien richting voornamelijk RBR.
Dat is eruit morgen lekker 3 Britten de gr.... in uhm ik bedoel spannende race kijken met Max the hunter
RBR heeft liever niet dat hun nieuwe vloer meteen opgetakeld wordt.RobertMe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:38:
[...]
Ik meen ergens opgevangen te hebben dat Perez de vloer pas in Hongarije kreeg? Dan heeft RBR er dus 2 geproduceerd en beide voor Verstappen. Normaal... is het dan toch beide coureurs de update en bij schade pech gehad (of als het vrijdag op zaterdag is wellicht alsnog wisselen).
Maarja, met de prestaties van Perez wellicht wel begrijpelijk om dan liever gewoon een reserve te hebben voor de auto dat die nodig kan zijn en niet voor de auto die toch al geen punten behaald.
Mijn boefje is liev!
Kunnen ze perez beter thuis laten.JB schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:06:
[...]
RBR heeft liever niet dat hun nieuwe vloer meteen opgetakeld wordt.
Link: https://racingnews365.nl/...anic&utm_content=13727959
Max had dus 100 punten downforce verlies door de vloer. Volgens Marko bracht de nieuwe vloer 6 punten downforce erbij, wat goed is voor 0,05 seconden."Ik ben in de wolken. Max kwam in bocht negen buiten de baan terecht en liep schade op die ongeveer rond de 100 punten downforce lag. De monteurs hebben gedaan wat er in deze korte tijd mogelijk was qua reparatiewerk. Voor de rest hebben we nog wat aangepast aan de vleugelafstellingen en zo konden we de schade voor het laatste deel van de kwalificatie terugbrengen tot ongeveer 20 procent. En dan is de vierde plaats sensationeel."
En hoeveel scheelt dat dan in rondetijd? Marko geeft daar niet echt antwoord op, maar geeft wel een voorbeeld van hoeveel punten downforce qua tijd kan opleveren. "We hebben een update gebracht die zes downforcepunten telt en dat was ongeveer een halve tiende." Dan kan al snel de rekensom worden gemaakt dat Verstappen heel wat tijd verloor.
Rekensommetje, 100 / 6 = 16,66 times 0,05 seconds = 0,83 seconden.
Vloer had dus volgens Marko voor ongeveer 0,83 seconden aan schade.
In het laatste deel van de kwalificatie hebben de monteurs dat teruggebracht tot 20% downforce verlies. Geen idee of dat 20% is van de schade of 20% van totaal van de auto. Als het 20% van de schade is dat een verlies van 0,16 seconden (maar dat lijkt mij niet gigantisch).
[ Voor 41% gewijzigd door talkatoo op 06-07-2024 18:38 ]
Tot nu toe hebben ze niet echt gewerkt die updates die ze al hadden en nu hebben voor Silverstone. Ik vind het toch wel een beetje zorgelijk dat ze tijdens de vrije trainingen zo aan het worstelen zijn, met nog een paar sprint races voor de boeg en waarschijnlijk volgend jaar nog meer.d-vine schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:34:
Als Mercedes zich gaat mengen voor de eerste 2 plekken kan dat wel eens Max zijn redding zijn voor het kampioenschap. Waar niet specifiek 1 iemand op hem inloopt.
Momenteel is RedBull het momentum kwijt en is Max de enige reddingsboei.
Ben benieuwd wanneer de grote upgrades gaan komen ( gerucht Hongarije) en wat de impact gaat zijn.
En wat is je bron voor dat de updates niet gewerkt hebben? Wat je zelf ziet aan uitslagen? Gok ik Maar hoe weet je dan wat er gebeurd zou zijn als ze deze updates niet gebracht hadden? Het kan best dat RBR met elke update 0,05s sneller wordt, maar Mclaren updates brengt die ze 0,075s sneller maakt, en Mercedes updates die ze 0,10s sneller maakt. Dan werken de updates wel, maar ga je relatief gezien nog steeds achteruit. Alleen minder hard dan zonder updates.desalniettemin schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:38:
[...]
Tot nu toe hebben ze niet echt gewerkt die updates die ze al hadden en nu hebben voor Silverstone. Ik vind het toch wel een beetje zorgelijk dat ze tijdens de vrije trainingen zo aan het worstelen zijn, met nog een paar sprint races voor de boeg en waarschijnlijk volgend jaar nog meer.
Mercedes heeft dat IIRC vorig jaar ook eens geroepen "deze updates maakte ons 0,1s sneller, maar de concurrentie heeft updates gedaan die ze 0,2s sneller maakt". Dan kunnen de updates nog zo goed werken, maar je "verliest" er nog steeds tijd mee ten opzichte van de rest.
Bearman staat ook niet hoog en verdient een Haas zitje. F2 waar alle auto's hetzelfde zijn, maar teams spelen nog steeds een grote rol. De beste mechanics en engineers maken het verschil en soms gaan die over naar andere teams of andere race series. Paar seizoenen terug was MP opeens heel goed, ze hadden veel Prema medewerkers aangenomen met ervaring.PatrickC schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:26:
[...]
Ja die, staat maar 8e in de stand. Als je echt zo’n groot talent bent wat meteen kan instappen bij een top team, doe je het beter. Laat hem dan eerst maar rijpen bij Williams.
Dat bedoeld PER dus dat hij goed is in de sim
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Mooi. Dus Max P1 morgen.Alfa Novanta schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:36:
[...]
Horner zegt net dat ze nog eenzelfde vloer hebben liggen dus phew
"Goed werk van de mechanics om de vloer te optimaliseren". Dan voel je je toch ook lullig als je op de fabriek werkt, niks anders doet dan bezig met het optimaliseren van de werking van de vloer, en vervolgens een mechanic met een dremel / flex aan de slag gaat en die een compliment krijgen voor het verbeteren van de vloerHelp!!!! schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:21:
Volgensmij nog niet gedeeld: Post Qualy Interview Max
[YouTube: Max Verstappen post qualify interview | F1 2024 British Grand Prix]
Je kan in de app switchen naar het commentaar van Sky. Dan mis je alsnog DC, maar ik vind Jenson Button ook hele dikke prima.mikkelnl schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:44:
[...]
Je hebt gelijk, verkeerde topic. Mods: verplaats gerust![]()
Ik mis AJ en DC denk ik
En ja, ze zijn allemaal een beetje pumped zeg maar. Het is Silverstone en er doen 3 Britten mee die ook nog op de eerste 3 plaatsen staan. Kan je nagaan wat er gaat gebeuren als dat ook de eindstand is morgen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Testing, one, two ...
[ Voor 90% gewijzigd door G_Dragon op 06-07-2024 19:46 ]
3 keer toch?
Zie ook
Been informed that this is complete bullshit but the fact that everyone believed this (including myself) says it all
— Formula God (@formula1god) 6 juli 2024
[ Voor 19% gewijzigd door TinusXIII op 06-07-2024 19:42 ]
Been informed that this is complete bullshit but the fact that everyone believed this (including myself) says it all
— Formula God (@formula1god) 6 juli 2024
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Yup, drie keer. Monaco, Canada en VK.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kan volgens mij niet meer dit weekend. Maar Perez zal vast nog eens zijn Q verpesten.hardware-lover schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:34:
Dus nu maar allemaal nieuwe poweronderdelen in die bolide van Perez, en pitlane startje doen? Er valt weinig mee te verliezen 🤷🏻♂️
Een Haas zitje vind ik heel wat anders dan een Mercedes zitje. Daarom zei ik ook, laat hem maar eerst eens bij Williams gaan rijden.NeverSettle schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 19:00:
[...]
Bearman staat ook niet hoog en verdient een Haas zitje. F2 waar alle auto's hetzelfde zijn, maar teams spelen nog steeds een grote rol. De beste mechanics en engineers maken het verschil en soms gaan die over naar andere teams of andere race series. Paar seizoenen terug was MP opeens heel goed, ze hadden veel Prema medewerkers aangenomen met ervaring.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Verwijderd
Die heeft die ingelost voordat die afhaakte. En anders heeft die 90% gereden dus dan was het gewoon bij zijn totale tijd opgeteld volgens mij.Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:54:
Volgens mij heeft norris nog een 5s straf van vorig weekend niet genomen? Dat is dan nog 3 plaatsen gridstraf?
Ze hebben in elk geval toen die in de pits was 5 seconden gewacht voor ze de auto gingen inspecteren of er nog wat te fixen viel.
[ Voor 15% gewijzigd door Shinji op 06-07-2024 20:56 ]
Het kan als die op de limiet zit (dus 4 van de ICE, turbo? .., of 2 van de CE, ES?, ...). In dat geval kun je er een nieuwe motor nog ingooien voor de race en krijg je daar de straf voor.TheBrut3 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:21:
[...]
Kan volgens mij niet meer dit weekend. Maar Perez zal vast nog eens zijn Q verpesten.
En als Perez nog niet op de limiet zit kon het sowieso niet. Want als je meer motoren in 1 weekend introduceert mag je alleen de laatste (/die waar je race mee rijdt?) toevoegen aan de poule. Of ja, dan kon die wel die tweede motor pakken dit weekend, wat dan "de 5e" zou zijn, en daarvoor zou die dan ook een straf krijgen, maar dan had die er alsnog maar 4 in de poule.
Die straf zal hoop ik toch pas echt zijn ingelost als je de pitstraat ook weer uit rijdt. Wat Norris nu deed kon ik in ieder geval geen pitstop noemen.Shinji schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 20:56:
[...]
Die heeft die ingelost voordat die afhaakte. En anders heeft die 90% gereden dus dan was het gewoon bij zijn totale tijd opgeteld volgens mij.
Ze hebben in elk geval toen die in de pits was 5 seconden gewacht voor ze de auto gingen inspecteren of er nog wat te fixen viel.
Maar ja, hij is geclassificeerd op +7 ronden "achterstand", en de +5s zijn nog bij zijn uiteindelijke racetijd opgeteld. Zo staat het ook op de officiele FIA documentatie, sterretje bij Norris en dan uitleg dat dat met een +5s penalty is.
Volgens mij hebben ze wel gewacht, waarschijnlijk dan voor dat als ze wat konden fixen en hij verder kon hij hem wel ingelost zou hebben.RobertMe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:01:
[...]
Die straf zal hoop ik toch pas echt zijn ingelost als je de pitstraat ook weer uit rijdt. Wat Norris nu deed kon ik in ieder geval geen pitstop noemen.
Maar ja, hij is geclassificeerd op +7 ronden "achterstand", en de +5s zijn nog bij zijn uiteindelijke racetijd opgeteld. Zo staat het ook op de officiele FIA documentatie, sterretje bij Norris en dan uitleg dat dat met een +5s penalty is.
Denk dat dat nog wel een kans geeft voor max.Waah schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:17:
Ik denk zelf dat Russel VS Hamilton nog wel eens voor vuurwerk kan gaan zorgen....
drie britten (ook nor) wllen natuurlijk maar al te graag de beste brit zijn en op p1 eindigen.
Nor die ook echt naar zijn 2e overwinning jaagt
Rus die wil laten zien dat hij beter is dan Ham
Ham die wil laten zien dat hij nog kan winnen (wat al even geleden is)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
In tomorrow's #BritishGP if, as forecast, it should rain and the track is wet throughout, all the teams have sufficient sets of Intermediates and Wets to run a two-stop race. If it’s dry, then a one-stop is quickest on paper, with all three compounds being viable. pic.twitter.com/MucB3sxS7N
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) 6 juli 2024
:strip_exif()/f/image/FDwJVhnZvvA0pDAniDr2JLXx.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk worden ze nu niet vlak voor de race weer aangepast zoals afgelopen weekend
Shinji schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:12:
[...]
Volgens mij hebben ze wel gewacht, waarschijnlijk dan voor dat als ze wat konden fixen en hij verder kon hij hem wel ingelost zou hebben.
Jup, ze hebben zeker gewacht. En als die door kon rijden moesten ze de time penalty ook wel correct ingelost hebben. Immers is er een verplichting om dat bij de eerstvolgende pitstop te doen. Kon die doorrijden en hadden ze niet gewacht dan had die opnieuw een straf gekregen voor het niet correct inlossen van de time penalty.
Drie kampioenschappen van Verstappen geledenDarkSide schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:20:
Ham die wil laten zien dat hij nog kan winnen (wat al even geleden is)
Zou dan ook wel benieuwd zijn of Verstappen weer een "Brazilië 2022" doet bij Hamilton. "Of je laat me er langs of ik ontneem jou de kans op een overwinning".
Mag hopen van niet. Gewoon een fair gevecht zonder wheelbangen of schade graag.RobertMe schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:31:
[...]
Drie kampioenschappen van Verstappen geleden
Zou dan ook wel benieuwd zijn of Verstappen weer een "Brazilië 2022" doet bij Hamilton. "Of je laat me er langs of ik ontneem jou de kans op een overwinning".
[ Voor 72% gewijzigd door Maurice079 op 06-07-2024 21:45 ]
PSN: xMaurice93
Nu ik dat zo typ besef ik me dat er geen regen nodig is om het een knotsgekke race te laten zijn
Voor welk team rijdt hij?Maurice079 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:44:
Dumfries speelt ook echt een waardeloze pot

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 06-07-2024 21:45 ]
Ja, ze hebben nog een reserve in de voorraadSpeedfreakR schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:44:
Wordt de vloer van Max zijn auto nog vervangen voor de race van zondag?
Afgaande op het feit dat hier meermaals is gepost dat Horner heeft gezegd dat ze een reserve van dezelfde specificatie hebben zou ik daar wel vanuit gaanSpeedfreakR schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:44:
Wordt de vloer van Max zijn auto nog vervangen voor de race van zondag?
Hij heeft net een paar uur Perez vervangen, geef die jongen een kans voor morgen, slechter zal het niet gaan....Maurice079 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 21:44:
Verkeerde topic
at your service
Gezellig 😉
En Perez vervangt Memphis voor de halve finale. FF snel paspoortje regelen. Slecher zal het niet gaanThe_Butler schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 23:11:
[...]
Hij heeft net een paar uur Perez vervangen, geef die jongen een kans voor morgen, slechter zal het niet gaan....
/mashup
Gezien wat Max in z’n eerste stints kan, denk ik dat hij bij ronde 10 Russel pakt en het verdere verloop afhankelijk is of norris zich langs de Mercedessen wurmt.
Als droog dan een eitje voor Ver als nat dan wordt het nog wat.
Als buitje hier buitje daar dan wordt het smullen!
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Spa is makkelijker inhalen.Brakius schreef op zondag 7 juli 2024 @ 06:47:
Waarom gaat Max hier niet een nieuwe motor nemen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het wordt weer eens tijd voor een nieuwe aflevering van ‘Bottas bowling’Lynx schreef op zondag 7 juli 2024 @ 07:51:
Eerste stint word echt “fingerlicking good”. Gaan de MB’s crashen? heeft Max weer een raket start? Gaat 44 blocken voor Russel? Kan norris het verlies in het begin beperkt houden? Doet Piastri een mad Max in bocht 1?
Gezien wat Max in z’n eerste stints kan, denk ik dat hij bij ronde 10 Russel pakt en het verdere verloop afhankelijk is of norris zich langs de Mercedessen wurmt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
- Door het uitstapje van Verstappen in Copse werd de vloer beschadigd en verloor daarmee 100 punten aan downforce. Na een paar reparaties was het verschil nog maar 20 punten aldus Marko. Horner vult aan dat de monteurs tot 2 keer toe 5 minuten hadden om de vloer op te lappen.
- Had Verstappen in Q3 niet een fout gemaakt in bocht 4 dan was hij boven Norris geëindigd volgens Horner. Voor pole position was het onvoldoende geweest volgens scheidend TD Newey, Horner met twijfels had het gekundt en Marko houdt het op dat het lastig had geweest.
- Mercedes rijdt met meer vleugel en daardoor meer downforce en is achter hoger afgesteld om de achterkant te stabiliseren. Red Bull denkt ook dat Mercedes sterker in de race zal zijn dan McLaren.
- Van de nieuwe vloer zijn er 2 exemplaren voor Verstappen gereserveerd. De Red Bull monteurs hoeven alleen het beschadigde deel te vervangen Een volledige reparatie duurt te lang en terug naar een oudere specificatie betekent een start vanuit de pitstraat. Volgens Marko zal er hoe dan ook met een werkende vloer gestart worden.
- De nieuwe vloer levert 6 extra punten aan downforce op wat 0,05 seconden tijdswinst moet opleveren. De aanpassingen zijn vooral aan het voorste deel bij de bovenkant en aan de randen.
Wie de definitie van 'chaos' of 'tombola' opzoekt in het woordenboek, komt bij deze F3 race uit. Wat een geweldige chaos. Genieten!Chevy454 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 09:52:
Nou, de F3 is reeds een clusterfuck met het wisselvallig weer. Dat wordt genieten als het bij de F1 ook zo is.
De buienactiviteit begint al flink toe te nemen vanuit het westen.

:strip_exif()/f/image/0Ta7JXjSNrTpw5MrPcrcdF9w.jpg?f=fotoalbum_large)
Een rode cirkel had handig geweest maar geloof dat ik daar egens Milton Keynes zie liggenStefanVerkerk schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:51:
[...]
Wie de definitie van 'chaos' of 'tombola' opzoekt in het woordenboek, komt bij deze F3 race uit. Wat een geweldige chaos. Genieten!
De buienactiviteit begint al flink toe te nemen vanuit het westen.Hopen dat het doorzet richting omgeving Milton Keys.
[Afbeelding]
Als Mercedes hoger staat en meer downforce heeft zou je denken dat die meer afgesteld staan op een natte race.Dingdong schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:49:
Hebben ze bij Red Bull gegokt op een natte race en Mercedes misschien op een droge race? Ben benieuwd of we weer enorme verschillen gaan zien tijdens de race, als deze en droog en nat wordt.
Bij een natte race zou je eerder een hogere afstelling en meer vleugel nemen.Dingdong schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:49:
Hebben ze bij Red Bull gegokt op een natte race en Mercedes misschien op een droge race? Ben benieuwd of we weer enorme verschillen gaan zien tijdens de race, als deze en droog en nat wordt.
Denk dat het eerder andersom zou zijn. Maar Mercedes lijkt na 2,5 jaar, eindelijk een beetje te begrijpen wat ze moeten doen. Uiteindelijk hoefde ze er alleen maar heel wat van RBR over te nemen en vervolgens ook wat van McLaren.
Mercedes hun probleem lijkt al die tijd namelijk te zijn geweest dat ze een zeer nauw setup window hadden. Ze kregen die auto nooit goed in alle stukken van een circuit. Dan was het weer te langzaam op rechte stukken, niet goed in langzame bochten of snelle bochten etc. Maar sinds ze ook behoorlijk op de RBR toer zijn gegaan en in Canada ook een flexibele voorvleugel zoals McLaren hebben, begint het daar ook te lopen. Wat ze voornamelijk bereikt lijkt te hebben, is een werkbaar setup window, waardoor de auto eindelijk een beetje bestuurbaar is en presteert.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Volgens Waché komen er ook weer updates in Boedapest en wat Red Bull eerder aangaf tot aan de zomerpauze.
Ik waardeer dit soort berichten enorm. Bedankt dat je dit elke keer doet.Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:40:
Kleine samenvatting over de vloerschade van Verstappen.https://www.auto-motor-un...terboden-horner-hamilton/
- Door het uitstapje van Verstappen in Copse werd de vloer beschadigd en verloor daarmee 100 punten aan downforce. Na een paar reparaties was het verschil nog maar 20 punten aldus Marko. Horner vult aan dat de monteurs tot 2 keer toe 5 minuten hadden om de vloer op te lappen.
- Had Verstappen in Q3 niet een fout gemaakt in bocht 4 dan was hij boven Norris geëindigd volgens Horner. Voor pole position was het onvoldoende geweest volgens scheidend TD Newey, Horner met twijfels had het gekundt en Marko houdt het op dat het lastig had geweest.
- Mercedes rijdt met meer vleugel en daardoor meer downforce en is achter hoger afgesteld om de achterkant te stabiliseren. Red Bull denkt ook dat Mercedes sterker in de race zal zijn dan McLaren.
- Van de nieuwe vloer zijn er 2 exemplaren voor Verstappen gereserveerd. De Red Null monteurs hoeven alleen het beschadigde deel te vervangen Een volledige reparatie duurt te lang geduurd en terug naar een oudere specificatie betekent een start vanuit de pitstraat. Volgens Marko zal er hoe dan ook met een werkende vloer gestart worden.
- De nieuwe vloer levert 6 extra punten aan downforce op wat 0,05 seconden tijdswinst moet opleveren. De aanpassingen zijn vooral aan het voorste deel bij de bovenkant en aan de randen.
LIVE: British Grand Prix Build-Up and Drivers Parade
Dat weet ik wel zeker aangezien Verstappen veel meer op de limiet zit en Perez, uh laten we daar maar niet over beginnen.Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:05:
Het zou nu juist de RB20 zijn die een te klein werkvenster heeft.
Volgens Waché komen er ook weer updates in Boedapest en wat Red Bull eerder aangaf tot aan de zomerpauze.
Nou Perez zit wel nog goed in de rode Soft banden. Zo zie je maar weer elk nadeel heeft ook zijn voordeel.
DaniëlWW2 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 11:20:
[...]
Dat weet ik wel zeker aangezien Verstappen veel meer op de limiet zit en Perez, uh laten we daar maar niet over beginnen.

Wat wordt er bedoeld met die downforce-punten?Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:40:
Kleine samenvatting over de vloerschade van Verstappen.https://www.auto-motor-un...terboden-horner-hamilton/
- Van de nieuwe vloer zijn er 2 exemplaren voor Verstappen gereserveerd. De Red Bull monteurs hoeven alleen het beschadigde deel te vervangen Een volledige reparatie duurt te lang en terug naar een oudere specificatie betekent een start vanuit de pitstraat. Volgens Marko zal er hoe dan ook met een werkende vloer gestart worden.
De huidige beelden bij de Porsche Supercup (nu ze weer rijden) zijn juist heel veelbelovend. Prachtig, racen bij opdrogende condities. Was bij F3 ook een feestje vanochtend.HollowGamer schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:02:
Hoop maar dat het doorgaat, de huidige beelden bij Porsche Supercup zijn niet veel belovend.
Een blik op de radar, Silverstone ligt bij de X.
1: De buien die voor een rode vlag zorgden bij de Porsche Supercup trekken weg naar het oosten
2: Er komt nog een klein buitje aan.
Tussen 2 en 3 nu opklaringen (goed te zien op de satellietbeelden) dus ik verwacht dat ze zo tijdens de Drivers Parade mooi zonnig weer hebben. De baan zal dus ook zeker gaan opdrogen / minder nat worden.
3: Vanuit het westen komen nieuwe buien in de richting van Silverstone. Of die actief blijven, of er nog buien ontstaan in het gebied met opklaringen... dat moeten we in de gaten houden.
Nog steeds kansen dus op een regenrace.
:strip_exif()/f/image/dYsvMLBjOhaVzgp9mkbcuiDj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ep6DM3x8mg22RCmzPFAn5W1l.jpg?f=fotoalbum_large)
Neerwaartse druk of downforce wordt aangedruid in punten en die punten geven een bepaalde tijdswinst. Kijk anders nog even naar hoe dat berekent wordt talkatoo in "[F1 2024] Race 12 GP van Verenigd Koninkrijk"
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Als je toch al uit pitlane moet starten kan je net zo goed alles vervangen.TheBrut3 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:56:
Ik snap de nieuwe ICE bij Perez alleen niet. Die andere 2 onderdelen had hij dit weekend nog niet vervangen.
Hij had de ICE dit weekend al vervangen, dus het is niet dat er nu 2 bijkomen in de poule.TinusXIII schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:59:
Als je toch al uit pitlane moet starten kan je net zo goed alles vervangen.
Of de regels zijn vaag in een 4 + 5 scenario. Het kan zijn dat die regel v.w.b. "2 nieuwe in 1 weekend is 1 nieuwe in de poule" alleen geldt als op beide een straf staat. En doordat 4 dus strafloos is dat je er daardoor wel 2 (nr 4 & nr 5) in één weekend kunt toevoegen.TheBrut3 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:07:
[...]
Hij had de ICE dit weekend al vervangen, dus het is niet dat er nu 2 bijkomen in de poule.
Begint mij iets te dagen dat zo'n situatie er mogelijk al eerder is geweest (4 + 5 in een weekend betekent dat wel beide in de poule komen). Ben zelfs aan het denken of dat niet Ferrari met Leclerc is geweest.
Mercs op Monza een keer meen ik me te herinneren. Toen zijn ook regels aangepast.RobertMe schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:10:
[...]
Of de regels zijn vaag in een 4 + 5 scenario. Het kan zijn dat die regel v.w.b. "2 nieuwe in 1 weekend is 1 nieuwe in de poule" alleen geldt als op beide een straf staat. En doordat 4 dus strafloos is dat je er daardoor wel 2 (nr 4 & nr 5) in één weekend kunt toevoegen.
Begint mij iets te dagen dat zo'n situatie er mogelijk al eerder is geweest (4 + 5 in een weekend betekent dat wel beide in de poule komen). Ben zelfs aan het denken of dat niet Ferrari met Leclerc is geweest.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
150km... das meer dan Amsterdam > Eindhovengambieter schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:45:
Ik woon minder dan 150 km van Silverstone vandaan en het gaat goed tekeer hier met slagregens. Het gaat niet droog blijven vanmiddag...
Kortom; het kan bij jou noodweer zijn en op Silverstone zonnig (is in dit geval niet zo, das waar).

Gaat hopelijk een leuke race worden.
Zorgwekkend? Geweldig voor de sport, hoop dat de huidige ontwikkelingen doorzetten en we weer gewoon drie of vier teams hebben die voor de winst kunnen strijden.Treveo schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:46:
Ik vind eigenlijk zorgwekkender dat RBR duidelijk de momentum kwijt lijkt te zijn momenteel.
Inderdaad, juist een ontzettend goede ontwikkeling!Jazzy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:52:
[...]
Zorgwekkend? Geweldig voor de sport, hoop dat de huidige ontwikkelingen doorzetten en we weer gewoon drie of vier teams hebben die voor de winst kunnen strijden.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Elk jaar een andere coureur kampioen zal heel mooi zijn.
75 km ten zuiden van Silverstone en hier schijnt het zonnetje.gambieter schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:45:
Ik woon minder dan 150 km van Silverstone vandaan en het gaat goed tekeer hier met slagregens. Het gaat niet droog blijven vanmiddag...
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |