JB schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:32:
[...]
Je kunt er niet tegenop, dat is het probleem. Op X zie je dit ook. Als er al iemand een mening durft te geven die anders is, wordt ie compleet afgefakkeld met legers van het andere kamp.
Dat laatst valt wel mee, beide kampen fakkelen elkaar af. Ik lees soms voor de gein op PlanetF1, echt een verschrikkelijk gepolariseerde site vol Max-fans en Lewis-fans die elkaar continu in de haren vliegen. De Lewis-fans blijven maar over AD2021 huilen, vinden alle WDC's van Max "fake", vinden nog steeds dat de cost cap breach effect heeft, etc. En de Max-fans blijven maar inwrijven dat Russell beter is dan Hamilton, dat Hamilton ook fake WDC's heeft vanwege de dominantie van Mercedes en zullen Max in alles verdedigen.
Op Youtube ervaar ik hetzelfde. Een podcast die ik doorgaans wel kan waarderen is Missed Apex, maar die hebben heel harde kritieken gekregen onder hun laatste podcast. Men vond het een extreem biased panel in de podcast en een Hamilton-fan (Richard Ready / Spanners) neemt het nota bene op voor Max, om nog een beetje tegengeluid te geven.
En telkens denk ik weer: als ik terugkijk naar de race, komt het "moving under braking" niet echt in beeld, dus ik weet niet eens of hij dat heeft gedaan (nog even los van het feit dat dat formeel helemaal niet verboden is) en zie ik op het moment van contact nog een flink eind ruimte links van Norris, die Max wel kon vinden in 2023, maar Norris niet in 2024. Maar zelfreflectie is er bij het front "Anti Max" niet bij.
Ik ben het overigens wel eens met de uitspraak van de stewards dat Max "predominantly to blame" was. Alleen maak er niet zo'n drama van joh. Alle harde acties tegen Max zijn karma in hun ogen. Alle harde acties van Max tegen anderen zijn bewijs dat hij niks geleerd heeft. Dat heet van twee walletjes eten en is precies het probleem: Hamilton wheelbangt Sainz buiten de baan in Spanje en dat vinden ze "hard and fair racing", terwijl daar dezelfde regels gelden: je moet de ander ruimte geven.
Wat dat betreft ben ik het helemaal eens met Peter Windsor: er zijn enkele regels omtrent het inhalen die haaks op elkaar staan. Je kunt niet zeggen: "je moet de coureur die aan de buitenkant zit ruimte geven", terwijl je ook zegt dat degene aan de binnenkant de racelijn bepaalt. Want vroeger had je alleen die laatste regel en nu is het complete willekeur of iemand die binnendoor inhaalt (of de binnenkant verdedigt) wel of niet de ander van de baan mag drukken. Volgens de logica die op Max wordt toegepast, was Magnussen dus helemaal niet schuldig in Monaco, maar omdat men het beoordeelt als een kansloze inhaalactie, Magnussen een zelfde naam als agressieve coureur heeft als Max en het geen Brit is, is Magnussen de boeman. Terwijl Perez hem feitelijk gewoon in de boarding rijdt.
JEightyFive schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:39:
[...]
Laat die Engelsen eerst nog maar van de Zwitsers winnen. Dat is zeker geen gelopen koers en ik zie ze er zomaar uit vliegen.
Als Max dan ook nog even een rondje rijdt met de Nederlandse vlag na zondag gewonnen te hebben zou het wel afmaken

Waar haalt hij die vlag vandaan dan? Ik geloof nooit dat er iemand van de Britse organisatie zo dom zal zijn om ten overstaan van al die Britse fans een Nederlandse vlag te overhandigen

Je wil ook nog levend naar huis he?
[
Voor 9% gewijzigd door
Grrrrrene op 04-07-2024 09:44
]