[F1 2024] Race 12 GP van Verenigd Koninkrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 64.603 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:01
asing schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Hij nam de verkeerde keuze met de softs. Piastri was ook slachtoffer doordat McLaren niet wilde double stacken.

Zoals Marc Priestley vorig weekend al aangaf, ze moeten weer leren winnen.
Dat Lando de verkeerde keuze maakte kwam volledig door hoe zijn opties gepresenteerd werden.

WJ: You want softs to cover LH, or Meds to cover MV?
LN: Definitely softs!

Als je dan aan je coureur vraagt of hij voor P1 wil vechten of voor P2, zegt ELKE coureur P1! De strateeg van McLaren had echter moeten inzien/weten dat de Med de beste optie was, in ieder geval beter dan een gescrubte soft (kunnen wij makkelijk achteraf zeggen kijkend naar OP). Dat is waar McLaren de bal heeft laten vallen.
Ik had ook niet verwacht dat MV zo snel zou zijn op hards, maar de strateeg van RB wist dat blijkbaar wel. Zoals GP zei: "you are on the right tire Max"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:34
Heeft iemand nog het interview na de race met Sonny Hayes, hij was wel in de media pen?

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/anyone-else-spotted-sunny-brad-pitt-and-his-co-star-filming-v0-o8ayf8r4i4bd1.png?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=eb52522bed8a3c41aa67f93499fdc916a97f6be8

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-07 03:13
De meeste hebben de focus op WDC maar uiteindelijk is WCC leidend met korte als lange ij. En daar is Red Bull momenteel niet sterk in, daar moeten echt flinke stappen genomen worden de komende periode.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:38
Vuvuzela schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:41:
Wat mij betreft tekent Max vanavond nog bij Mercedes. De hele race onder elke omstandigheden is die Red Bull gewoon trager dan de Merc en McLaren.. de neerwaartse spiraal van RB is ingezet en hier kom je niet 123 uit.
Scheelt dat ze bij McLaren totaal geen zin hadden om hier te winnen, dus je loopt in het kampioenschap nu weer een beetje uit. Maar met onwijs geluk (alweer).

Edit//. Super gaaf voor Hamilton dit, gun het hem wel. :)
Sowieso zie ik Red Bull geen top team meer zijn in 2026 met die Ford motor. Lijkt relatief een kleine gok om over te stappen vergeleken met begin dit jaar, ik bedoel, hoe slecht kan die Mercedes zijn volgend jaar? Volgens mij komt het allemaal steeds dichter bij elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

talkatoo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Sowieso zie ik Red Bull geen top team meer zijn in 2026 met die Ford motor. Lijkt relatief een kleine gok om over te stappen vergeleken met begin dit jaar, ik bedoel, hoe slecht kan die Mercedes zijn volgend jaar? Volgens mij komt het allemaal steeds dichter bij elkaar.
Rbpt motor bedoel je?

Tis ook niet alsof het momenteel aan de motor ligt. Tenzij je een Renault achterin hebt liggen, zit dat volgens mij dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:11
talkatoo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:58:
[...]

Ik hoor Toto zijn stem al: "Well done Max"

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:31
Nivado schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:45:
[...]

Dat Lando de verkeerde keuze maakte kwam volledig door hoe zijn opties gepresenteerd werden.

WJ: You want softs to cover LH, or Meds to cover MV?
LN: Definitely softs!

Als je dan aan je coureur vraagt of hij voor P1 wil vechten of voor P2, zegt ELKE coureur P1! De strateeg van McLaren had echter moeten inzien/weten dat de Med de beste optie was, in ieder geval beter dan een gescrubte soft (kunnen wij makkelijk achteraf zeggen kijkend naar OP). Dat is waar McLaren de bal heeft laten vallen.
Ik had ook niet verwacht dat MV zo snel zou zijn op hards, maar de strateeg van RB wist dat blijkbaar wel. Zoals GP zei: "you are on the right tire Max"
Sky F1 vond het ook al een gekke keuze. De pitmuur heeft veel meer overzicht en kan beter bepalen welke band eronder moet. Eerder in Sotchi maakte Lando de call ook zelf en ook dat ging niet goed.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-07 23:00

Vuvuzela

My spire is forming

sjaool schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:50:
[...]
Alsjeblieft niet. Ik vind Max echt geen Mercedes coureur. Dat rebelse past niet bij Mercedes.
Zo rebels is Max niet meer. En RB is ook zeker niet meer het brutale party/marketing team dat het ooit was.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

sjaool schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:50:
[...]

Alsjeblieft niet. Ik vind Max echt geen Mercedes coureur. Dat rebelse past niet bij Mercedes.
Mwoa, Hamilton heeft genoeg 'rebelse', of op zijn minst, niet PR waardige zaken gezegd. Niet ten nadele van het team, maar dan nog. Laat staan dat ie niet bepaald het image heeft van zakenman in een dikke Mercedes ;) En zolang Wolff daar zit heeft ie ook de piep wat Mercedes HQ wel of niet zou denken. Hij is gewoon dik aandeelhouder.

Wat er ook met RB aan de hand is, Newey is weg en dat zal Max wel dwarszitten. Volgend jaar zal hij wel beslissen om wel of niet over te stappen, voor het geld hoeft hij het niet te doen. En de vraag is dan ook of hij nog wel wilt doorgaan tzt.

De vraag is eigenlijk wat Wolff gaat doen met de vertrekkende Hamilton. Antonelli heeft nu pas 1 goede sprint race laten zien en voor de rest is het voor een 'supertalent' nog niet echt heel veel topmomenten. Hij doet het solide, maar afgezien van de sprint race op Silverstone is het nog niet echt wauw.

Als Max door wilt blijven racen tot na 2026, en 2025 wordt dramatisch, en Mercedes heeft een stop-gap coureur in Sainz weten te strikken, dan zie ik Max met gemak overstappen. Op zijn minst minder gezeur met Jos dan, rust in de tent :)

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Mooie race vandaag.

Precies helft van het seizoen zit er nu op. Leuk seizoen tot nu toe!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:47:
Heeft iemand nog het interview na de race met Sonny Hayes, hij was wel in de media pen?

[Afbeelding]

Die andere, Hamilton liep tijdens het interview met Max van Viaplay ook een paar keer langs.

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-07-2024 20:47 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
Hari-Bo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:47:
De meeste hebben de focus op WDC maar uiteindelijk is WCC leidend met korte als lange ij. En daar is Red Bull momenteel niet sterk in, daar moeten echt flinke stappen genomen worden de komende periode.
Daar waren David Coulthard en Eddy Jordan in hun podcast ook heel duidelijk over. WDC is leuk voor de show, WCC is echter het enige dat telt.

We zijn (imho) nu op het punt aangekomen dat Red Bull ongeloofwaardig wordt als ze Perez niet vervangen. Ze stonden er om bekend dat ze rijders juist (te) weinig tijd gaven, maar dit is het andere uiterste. De laatste 6 races waren zijn resultaten 8e (Imola), DNF (Monaco), DNF (Canada), 8e (Spanje), 7e (Oostenrijk), 17e (VK). 15 punten waar Verstappen er 119 haalde 8)7.

Maar erger: Red Bull haalde in de die 6 races dus 134 punten voor het WCC waar Mercedes er 169 en McLaren er zelfs 199 haalde.

Er werd telkens gezegd dat Verstappen blij zou zijn met een zo duidelijke tweede coureur als Perez. Maar op dit moment heeft hij helemaal niets aan z'n teamgenoot. Er komt geen relevante data van die kant van de garage en tactisch op de baan moet Verstappen het - net als een paar jaar geleden - weer in z'n eentje opnemen tegen 2 Mercedessen, en nu ook 2 McLarens.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:10
Hari-Bo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:47:
Red Bull wordt geen WCC dit jaar, zoals Perez rijdt.

WCC mag dan wel leidend zijn, iedereen herinnert zich altijd de WDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
TinusXIII schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:36:
[...]

Red Bull wordt geen WCC dit jaar, zoals Perez rijdt.

WCC mag dan wel leidend zijn, iedereen herinnert zich altijd de WDC.
In cost cap era wordt het zelfs beloond om lager te eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-07 14:00
Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:47:

[Afbeelding]

Ik moest opzoeken wie Sonny is.
Ik vermoedde eigenlijk een Ron Jeremy lookalike die op de mediadame van Piastri leek 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja, omdat RBR zo dominant was in het WCC, hebben ze beduidend minder windtunnel en CFD tijd gehad. Kwam die straf er nog eens bovenop. Resultaat is dat andere teams meer CFD en windtunneltijd kregen en nu inlopen. Ik denk dat het WCC hierdoor helemaal niet zo belangrijk meer is. Zeker omdat de financiële huishouding van de teams, ook fors is verbeterd vanwege de budget cap. Als een team nu tiende eindigt in het WCC, dan zijn ze niet langer meer een stap van faillissement verwijderd. Ook door laatste te eindigen, kan je alsnog zwarte cijfers schrijven aan het einde van het jaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:01
Het wordt tijd dat Max lekker in een ster gaat rijden. RB onder Horny Horner is klaar. En doorrrrr, lekker Britten vernederen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pauillac schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:04:
Het wordt tijd dat Max lekker in een ster gaat rijden. RB onder Horny Horner is klaar. En doorrrrr, lekker Britten vernederen….
Een ster?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Mercedes denk ik ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:18
Mercedes is duidelijk op de weg naar boven.
Denk dat max even afwacht hoe de updates van Red Bull uitpakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-07 14:05

Jebus4life

BE User

Opvallend hoe weinig aandacht het krijgt dat Piastri gewoon makkelijk de race had gewonnen als ze double staken bij McLaren.

Was zowat de hele race duidelijk sneller dan Norris vandaag.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:59
D-dark schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:17:
Mercedes is duidelijk op de weg naar boven.
Denk dat max even afwacht hoe de updates van Red Bull uitpakken.
Wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Dit jaar wint hij hoogstwaarschijnlijk z'n 4e WDC op rij, én hij is hartstikke loyaal wat hem in z'n carrière geen windeieren heeft gelegd. Ook in tijden dat het niet echt lekker ging met Red Bull (2018) is hij ze trouw gebleven.

Zie hem dan ook niet plompverloren weg gaan, maar dat hij het in ieder geval ruim van tevoren aankondigt en dat hij tot de laatste werkdag alles blijft geven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:00
Ik houd denk ik van bizarre zaken, maar zou het leuk vinden als de Hulk voor rbr zou gaan rijden. Super qualifier, solid racer.

En als verstappen weg zou gaan bij rbr, dan moet ie maar naar een outsider gaan. Haas, of Williams. Met zijn talent en feedback kwaliteiten trekt dat team de beste ontwikkelaars aan en kan hij een superteam maken. Dat zou pas gaaf zijn!

Dream on ....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:32
alexbl69 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:29:
[...]

Wel benieuwd wat er gaat gebeuren. Dit jaar wint hij hoogstwaarschijnlijk z'n 4e WDC op rij, én hij is hartstikke loyaal wat hem in z'n carrière geen windeieren heeft gelegd. Ook in tijden dat het niet echt lekker ging met Red Bull (2018) is hij ze trouw gebleven.

Zie hem dan ook niet plompverloren weg gaan, maar dat hij het in ieder geval ruim van tevoren aankondigt en dat hij tot de laatste werkdag alles blijft geven.
De situatie is in mijn ogen wel een beetje anders. Max is nu de beste coureur van de F1 en Red Bull begint steeds meer scheurtjes te vertonen. Dat zijn teambaas en vader publiekelijk hun ruzie uitvechten lijkt me ook niet bevordelijk, waarbij Max heeft aangegeven dat zijn vader, manager en Marko 1 team zijn. In mijn ogen is dit het perfecte moment om te wisselen, want je doet (vermoedelijk) ook volgend seizoen in een Mercedes mee om de titel en daarnaast zit je in 2026 bij een bewezen autofabrikant in plaats van een project dat zijn eerste F1-motor gaat afleveren. Allemaal leuk en aardig dat ze allerlei topmensen hebben aangenomen, echter kan ik het me werkelijk niet voorstellen dat ze in het eerste seizoen een match zullen zijn voor een Mercedes of Ferrari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:45

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De stand van zaken na deze prachtige race, Perez zakt een plekje, Piastri stijgt een plekje en Stroll komt de top 10 binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K4ePmlWe8t-8DEVaVuI_88HgA6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgQdFT6ujGT39cXi0WxV5A1m.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:12

g0tanks

Moderator CSA
G_Dragon schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:48:
De stand van zaken na deze prachtige race, Perez zakt een plekje, Piastri stijgt een plekje en Stroll komt de top 10 binnen.

[Afbeelding]
Nog even (volgende race?) en Perez staat P8 in de driver standings.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:28
Sergio Perez: de moderne Mexicaanse incarnatie van Hector Rebaque.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
g0tanks schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:51:
[...]

Nog even (volgende race?) en Perez staat P8 in de driver standings.
Als hij zo doorgaat zal hij inderdaad hard gaan zakken, niet goed hoor dit.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-07 22:36
De naam Perez komt de hele tijd langs, maar is hij dan al gefinished?

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:33
AcidBurn schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Dominant ben ik het niet echt mee eens, had de race nog 1 ronde langer geduurt dan was het nog een eindstreep gevecht met Verstappen geworden. Maar wel knap gewonnen, Norris zijn softs waren aan stront maar Hamilton wist ze wel heel te houden tot het einde. Dominant? Nee, hij lag geen straatlengte voor ofzo. Terechte winnaar? dat wel.
1 a 2 rondjes extra en max had hem geklopt. Piastry idem als maclaren hem niet zo genaaid had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vond Max niet boven verwachting, eerlijk gezegd. Ik dacht dat hij met zijn gerepareerde vloer gewoon zou meendoen vooraan. Maar dat bleek niet het geval. Hij heeft gewonnen op uitstekende strategie, maar absoluut niet op pace.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19

v8power67

Psn: Mausosaurus

Jebus4life schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:25:
Opvallend hoe weinig aandacht het krijgt dat Piastri gewoon makkelijk de race had gewonnen als ze double staken bij McLaren.

Was zowat de hele race duidelijk sneller dan Norris vandaag.
Ja was evht zo pijnlijk om te zien dat norris hem al bijna inhaalde voordat hij eindelijk de pit in mocht. Maar idd (ver) achter max was zijn pace gigantisch. En had daarmee zeker mee gedaan. Helaas zat hij er nu veelste ver achter. Merk wel weer een stijgende lijn bij hem. Is laatste races weer wat sneller.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
.oisyn schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:08:
[...]

Ik vond Max niet boven verwachting, eerlijk gezegd. Ik dacht dat hij met zijn gerepareerde vloer gewoon zou meendoen vooraan. Maar dat bleek niet het geval. Hij heeft gewonnen op uitstekende strategie, maar absoluut niet op pace.
Verstappen had last van graining (korrelen) van de banden en de wisselende temperaturen waardoor hij soms langzamer leek en aan het einde van de 1e stint weer werd hij weer ingehaald. Verstappen ging zelf uit van een 5e of 6e plek deze race maar de strategiie en communicatie tussen pitmuur en wagen waren wel goed (wissels op tijd, juiste bandenkeuze).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:14:
[...]

Verstappen had last van graining (korrelen) van de banden en de wisselende temperaturen waardoor hij soms langzamer leek
Definieer langzamer "lijken". Als je elke ronde tiendes mist, dan bén je dat toch ook gewoon? 8)7 Dan kun je daar de banden de schuld van geven, maar andere auto's hadden daar blijkbaar geen last van. Pas de laatste rondjes op de inters was hij wat sneller. En de stint op de hards natuurlijk véél sneller, dat had ik zeker niet verwacht.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 07-07-2024 23:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
.oisyn schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:17:
[...]

Definieer langzamer "lijken". Als je elke ronde tiendes mist, dan bén je dat toch ook gewoon? 8)7 Dan kun je daar de banden de schuld van geven, maar andere auto's hadden daar blijkbaar geen last van. Pas de laatste rondjes op de inters was hij wat sneller. En de stint op de hards natuurlijk véél sneller, dat had ik zeker niet verwacht.
Laat ik mij daar verkeerd hebben uitgedrukt. Hij leek niet langzamer maar was het ook, McLaren en Mercedes waren sneller in de race. Red Bull wijt dat aan de bandentemperatuur en korrelen van de banden. Daar zullen de andere teams ook in meer of mindere mate last van hebben gehad. Red Bull gaat het nog verder analyseren maar dat was hun eerste reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:27:
[...]

Laat ik mij daar verkeerd hebben uitgedrukt. Hij leek niet langzamer maar was het ook, McLaren en Mercedes waren sneller in de race. Red Bull wijt dat aan de bandentemperatuur korrelen van de banden. Daar zullen de andere teams ook in meer of mindere mate last van hebben gehad. Red Bull gaat het nog verder analyseren maar dat was hun eerste reactie.
Ah ok, zo begrijp ik je reactie beter d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Palindrome schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:01:
[...]

1 a 2 rondjes extra en max had hem geklopt. Piastry idem als maclaren hem niet zo genaaid had.
Dat vind ik wat optimistisch. Lewis was in de laatste ronde ineens een stuk langzamer maar ik had echt het idee dat dat gewoon thuisbrengen was ipv niet sneller kunnen. Max was in de rondes daarvoor slechts een paar tiende per ronde sneller, en het verschil was 3s toen hij Lando inhaalde. Ik denk niet dat een paar rondjes genoeg was geweest.

En nog belangrijker: als de race meer dan een paar rondjes langer had geduurd, dan had Lewis (en vervolgens Lando) er waarschijnlijk geen softs onder gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
.oisyn schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:30:
[...]

Dat vind ik wat optimistisch. Lewis was in de laatste ronde ineens een stuk langzamer maar ik had echt het idee dat dat gewoon thuisbrengen was ipv niet sneller kunnen. Max was in de rondes daarvoor slechts een paar tiende per ronde sneller, en het verschil was 3s toen hij Lando inhaalde. Ik denk niet dat een paar rondjes genoeg was geweest.

En nog belangrijker: als de race meer dan een paar rondjes langer had geduurd, dan had Lewis (en vervolgens Lando) er waarschijnlijk geen softs onder gedaan.
oke 3 a 4 rondje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44

sjaool

Every life should have 9 cats

Vuvuzela schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:07:
[...]
En RB is ook zeker niet meer het brutale party/marketing team dat het ooit was.
RB inderdaad niet zo zoals Red Bull dat wel is. ;)

Max heeft nog steeds zijn streken hoor, ook al zijn ze niet zo duidelijk meer. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:30:
[...]

Ik vond het zelf ook best bijzonder dat ze bij Viaplay pas in een van de laatste bochten hun vermoeden uitspraken dat Verstappen Hamilton waarschijnlijk niet meer zou inhalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Max was in de laps 47 t/m 51 gemiddeld 0,275 per ronde sneller. Het verschil aan het begin van rondje 52 bedroeg 2,5s. Met die pace duurde het nog 9 rondjes voor Max Lewis zou inhalen (vanaf 52, dus nog 8 rondjes vanaf het eind).

Waarschijnlijk iets eerder omdat de rode band het aan het begeven was, maar ik denk dat 3 a 4 rondjes zeker nog te optimistisch is.

En wat ik al zei: als de race nog zoveel langer had geduurd, dan had Lewis niet op softs gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

Wok

Dakloos...

Hoe kán het bestaan dat een team dat vorig jaar ultradominant was een jaar later ineens een skelter bouwt, terwijl de regels/het concept niet veranderd zijn? 8)7

Credits voor Lewis. Ik heb nog steeds stevige afkeer van hem, maar deze heeft hij fair and square gewonnen.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
.oisyn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 00:54:
[...]

Max was in de laps 47 t/m 51 gemiddeld 0,275 per ronde sneller. Het verschil aan het begin van rondje 52 bedroeg 2,5s. Met die pace duurde het nog 9 rondjes voor Max Lewis zou inhalen (vanaf 52, dus nog 8 rondjes vanaf het eind).

Waarschijnlijk iets eerder omdat de rode band het aan het begeven was, maar ik denk dat 3 a 4 rondjes zeker nog te optimistisch is.

En wat ik al zei: als de race nog zoveel langer had geduurd, dan had Lewis niet op softs gestaan.
Ik denk het niet. Max zijn snelste rondje in die laatste stint en ook die laatste ronde is max ruim 5 tienden sneller. Binnen een seconde moet je drs ook meerekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
Wok schreef op maandag 8 juli 2024 @ 01:32:
Hoe kán het bestaan dat een team dat vorig jaar ultradominant was een jaar later ineens een skelter bouwt, terwijl de regels/het concept niet veranderd zijn? 8)7

Credits voor Lewis. Ik heb nog steeds stevige afkeer van hem, maar deze heeft hij fair and square gewonnen.
Andere team die op hetzelfde niveau zijn gekomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Palindrome schreef op maandag 8 juli 2024 @ 02:27:
[...]

Ik denk het niet. Max zijn snelste rondje in die laatste stint
Dat was door DRS van Norris
en ook die laatste ronde is max ruim 5 tienden sneller.
Zoals ik al zei, Lewis bracht 'm thuis. Met 2.5s verschil in de laatste lap nam hij gewoon geen risico meer. Daarom neem ik lap 52 niet mee (die was 1:30.1, terwijl hij daarvoor de hele tijd rond de 1:29.6 reed)

1:29,641
1:29,538
1:29,579
1:29,667
1:29,682
1:29,743
1:30,146

Die banden waren heus niet ineens 0,4s slechter.
Binnen een seconde moet je drs ook meerekenen.
Dat is idd waar. Maar wat je ook weer mee moet nemen is dat je wel erg in de vuile lucht terecht komt voordat je binnen de DRS window zit.

En dan heb je nog backmarkers die zowel gunstig als ongunstig kunnen zijn voor beiden.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2024 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

.oisyn schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:08:
[...]

Dan was p2 toch ver boven verwachting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MikeyMan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:08:
[...]

Dan was p2 toch ver boven verwachting :?
Nee, dat was wat ik verwachtte voor de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:12
De baan en buiten temperatuur speelt ook een grote rol. In Canada was het ook koud. Daar ging Mercedes ook goed en RedBulll relatief slecht qua pace. In Oostenrijk was het warm en daar was het omgekeerd.

Alleen McLaren is altijd snel. Max heeft geluk dat om kampioen te worden je meer nodig hebt dan een snelle auto (McLaren) en een snelle rijder (Norris). Qua strategie moet McLaren en Norris (tijdens de race) nog veel leren.

Ook hoe Norris na de race in de pers conferentie emotioneel erbij zat vrees dat hij voorlopig geen kampioen materiaal is. Piastri is volgens mij emotioneel veel sterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

.oisyn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:41:
[...]

Nee, dat was wat ik verwachtte voor de race.
De discussie begon over een vrolijke Verstappen met 'maar' p2. Denk dat ook Verstappen op momenten in de race dacht vierde of vijfde te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:01
MikeyMan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:49:
[...]

De discussie begon over een vrolijke Verstappen met 'maar' p2. Denk dat ook Verstappen op momenten in de race dacht vierde of vijfde te worden.
Zo stond het "in de krant". Dat hij met fases dacht dat hij 4e of 5e zou worden. Wat na de DNF van Russell dan 3e of 4e zou zijn. En Sainz heeft hem natuurlijk ook nog een tijd op de staart gezeten. Had ook dus zomaar 6e kunnen worden met de Mercedessen, McLaren en Sainz voor hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
De strategie van McLaren was deze race toch ook weer beschamend. Piastri die ronde langer buiten laten waardoor die extreem veel tijd verliest en Norris na zijn eigen pitstop alweer aansluit. Maar ook dat gedoe met de slicks. Eerst bij beide helemaal blij op de radio dat zij als enige nog een set mediums hebben, en daarna Norris de domme vraag stellen of die softs voor aanvallen of mediums voor verdedigen wilt. Natuurlijk kiest Norris dan voor aanvallen, en i.p.v. daarvan verliest die een plek. Terwijl Piastri wel de mediums wilde, en aan het begin samen met Verstappen (/over Verstappen heen) FL na FL reed. Eerst Verstappen over de streep met een FL, meteen daarna Piastri over de streep met een FL, verschillende ronden lang. Terwijl Hamilton & Norris op hun softs IIRC geen enkele FL gereden hebben. Ook wel een teken dat die band gewoon niet snel was en/of de stint te lang zou zijn (en daardoor moeten sparen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MikeyMan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:49:
[...]

Ja, ik ook, maar dat was pas *tijdens* de race :)

.edit: ah, je beschrijft het gevoel op het moment na de finish. Ja dan geef ik je idd gelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 08-07-2024 08:00 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLcmn52a-Aw7Kq99GgaM3TrhyHc=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/voPx7SbujCkBBNbdRyeoXGsL.webp?f=fotoalbum_large

De day after..

Dit was er een om te onthouden!

De omstandigheden waren perfect voor de kijker, het zorgde voor veel spannende momenten van begin tot eind, iets wat van mij vaker mag. Heerlijk om de rijders te zien vechten met hun auto en echt op de grens van hun kunnen moeten gaan rijden!

Wederom moet ik de conclusie trekken dat Perez gewoon echt ontzettend slecht was dit hele weekend, ze hadden hem op een gegeven moment beter naar binnen kunnen halen en een einde aan zijn lijden kunnen maken want op die laatste set inters was niet om aan te zien. Ik begin steeds meer te vrezen voor zijn contract die net vernieuwd is, want dit kan Red Bull toch echt niet zo door laten gaan?

Mclaren heeft wederom steken laten liggen en dat zag je na afloop ook duidelijk aan het lichaamstaal van beide rijders, ze waren boos en teleurgesteld. Als ze alleen al bij de eerste pitstop die dubbel stack hadden gedaan, zou de race al veel anders zijn gelopen voor hun. Het lag dit keer meer aan de beslissingen van hun team dan aan de rijders want beide mannen waren op het veld ontzettend sterk, Piastri was op een gegeven moment zelfs sneller dan Verstappen.

Russel.. tja dat was gewoon pijnlijk om te zien, hij die uitvalt op zijn thuisrace die echt niet beter kon gaan. Want Mercedes zat er gewoon bij en dan moet je opeens stoppen..

Na de race las ik dat Hamilton al 2,5 jaar geen race heeft gewonnen en daar schrok ik van, want is de tijd dan zo snel gegaan of hebben wij het gewoon niet goed onthouden? Want 2,5 jaar wow! Hij verdiende hem, ondanks als ik even heel eerlijk ben totaal geen fan van hem ben. Maar deze overwinning verdiend hij dubbel en dwars, hij heeft het maximale uit de Mercedes weten te halen en de raket genaamd Verstappen buiten de 2 seconden weten te houden. Die beelden na de race met zijn vader en moeder waren echt onwijs mooi om te zien, een 7 voudig wereldkampioen die wel weet wat winnen is maar toch breekt bij deze overwinning.

Nu even een week rust en dan op naar de race van Hongarije! d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 08-07-2024 08:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:56
Wat een heerlijke race was dit zeg O+ Spannend tot de laatste ronde.

Ik ben zelf geen fan van Hamilton maar dat hij uitgerekend deze race dan weer wint is hem van harte gegund. Vond die oprechte emotie ook veel mooier om te zien dan het standaard praatje wat hij altijd had ingestudeerd.

Overigens ook kudo's naar het commentaar (kijk altijd naar de internationale stream van F1TV). Will Buxton die tijdens zijn grid walk de vierde startplaats van Max een "mega job" noemde, vanwege de beschadigde vloer.
Tijdens de race waren ze regelmatig zeer positief over Max (en RB), zeker na de strategie precies goed te hebben, i.t.t. McLaren, wat hen op terechte kritiek kwam te staan.
Die Engelse bias die er nog wel eens doorheen komt heb ik zelf weinig van gemerkt gisteren. Al met al een prachtig evenement.

Wat ik me zaterdag bij de quali nog wel afvroeg, en zeker na de uitvalbeurt van Russell: zal Mercedes de motor wat verder open hebben geschroefd voor de thuisrace van hun coureurs? Dat ze ineens P1 en P2 startten, terwijl ze er lange tijd amper bij zaten vond ik opvallend. Of werken de updates zo enorm goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wow, wat een race tussen de strategen! En wat was het weer duidelijk dat sommige coureurs duidelijk aangeven wat zij willen, weigeren binnen te komen als het team die (foute) call maakt of zelf dicteren wanneer het crossover punt is. Ik weet niet meer of het Norris of Piastri was (ik gok Norris) die vraagt "laat het me weten als iemand sneller is op slicks" vs. Max en Lewis die gewoon zeggen "het is tijd voor slicks" en binnenkomen op het vrijwel perfecte moment.

Maar McLaren, wat heb je toch een weinig daadkrachtige strategen in dienst zeg. Hoe kun je nou niet voor de double stack gaan, als ze al zo glibberen en glijden op de baan??? Of Norris die tussen twee bandensoorten de zachtste kiest en daardoor P2 verliest (en mogelijk gewoon de race)... Dat doet Red Bull beter door te beseffen dat de zon gaat doorbreken en de baan heel snel gaat opdrogen: harde banden en knallen tot het eind. Ineens was de RBR wel de snelste auto, heel bijzonder. En Max die nu eens aan de verkeerde kant van "als de race nou net een paar ronden langer was geweest..." zat :P

Kortom: ik vond het een vermakelijke race. Hamilton een overwinning na zo'n lange tijd, de Britse fans gelukkig met 2 Britten op het podium. En Norris die wederom de les moet leren dat pure snelheid niet genoeg is om races te winnen, niet dit soort races in ieder geval. "I don't know what to say" zei hij bij F1TV voor de camera. Nee, de excuses zijn op een gegeven moment ook op. Dat geldt ook voor Ferrari trouwens, wat een afgang weer. Eindigen achter Haas of all teams. Je eigen klant die vorig jaar nog het lachertje was van de grid. Waar nauwelijks in geïnvesteerd wordt door de eigenaar, dat het moet doen met een veel kleiner budget. Lewis zal dit toch ook met lede ogen aankijken?
Overigens ook kudo's naar het commentaar (kijk altijd naar de internationale stream van F1TV). Will Buxton die tijdens zijn grid walk de vierde startplaats van Max een "mega job" noemde, vanwege de beschadigde vloer.
Tijdens de race waren ze regelmatig zeer positief over Max (en RB), zeker na de strategie precies goed te hebben, i.t.t. McLaren, wat hen op terechte kritiek kwam te staan.
Ik vond ze vorige week juist erg slecht, vooral Will. Dat lachje als zijn collega zegt dat Max Norris natuurlijk niet bewust raakt, suggererend dat hij vindt dat Max hem er wel bewust af rijdt. Of het vergelijken van Perez z'n rit terug naar de pitstraat met de beschadigde achtervleugel met crashgate dat een kampioenschap heeft beïnvloed. Klinkt erg biassed en dat viel me van hem tegen.

Tijdens de weekend warmup (of het stukje voor FP1, ik weet het niet zeker meer) besteedden ze nog even aandacht aan de "villification" (mooi woord) van Max in de media en onder de fans en dat dat zo onterecht was. Dat terwijl Will (die niet in dat item zat, waarschijnlijk bewust) daar doodleuk aan mee deed. Ik denk dat ze dus zijn geschrokken van hoe het ontvouwde en hun toon hebben aangepast aan de publieke opinie. Sec bekeken was het ook gewoon een topprestatie om die auto op P4 te zetten, voor Piastri.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2024 08:13 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:56
Grrrrrene schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:10:
Ik vond ze vorige week juist erg slecht, vooral Will. Dat lachje als zijn collega zegt dat Max Norris natuurlijk niet bewust raakt, suggererend dat hij vindt dat Max hem er wel bewust af rijdt. Of het vergelijken van Perez z'n rit terug naar de pitstraat met de beschadigde achtervleugel met crashgate dat een kampioenschap heeft beïnvloed. Klinkt erg biassed en dat viel me van hem tegen.
Juist hierdoor was ik er een beetje bang voor dit weekend maar dat is mij dus alleszins meegevallen.
Of het de publieke opinie is of misschien van hogeraf? Who knows. Maar vond ze allemaal erg mild en regelmatig ook lovend over Max. Ik had mezelf ingesteld op erger. Misschien dat de sussende woorden van Lando ook hebben geholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door JEightyFive op 08-07-2024 08:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:40

Bezulba

Formerly known as Eendje

RB heeft niets verkloot, de andere teams hebben gewoon grotere stappen gemaakt. Blijkbaar is het truukje van RB relatief eenvoudig te kopieren, dus konden ze het zelf ook ontwikkelen.

Ik bedoel, ze staan nog steeds 1ste in beide kampioenschappen met maar 1 coureur die er toe doet. En zijn weer uitgelopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bezulba op 08-07-2024 08:23 ]

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Heel simpel, de andere teams hebben het Red Bull concept deels doorgrond en toegepast. Dat gebeurt vaker met trendsetters. Het is nu afwachten tot Red Bull weer wat gevonden heeft en of de updates volgende race gaan werken. Het is heel normaal in de F1 dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Of Mercedes, McLaren en Ferrari bakte er vorig jaar gewoon helemaal niks van.
En toen hebben zeker die eerste twee, heel wat van RBR gekopieerd en maken ze gebruik van het feit dat ze meer CFD en windtunnel tijd hebben en natuurlijk de klassieker in onnodige flexibele vleugels. Iets dat elk team doen als ze de kans krijgen en meestal erg willekeurig word gehandhaafd. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waar kwamen gisteren eigenlijk die pitstops van Leclerc & Perez vandaan? Coureur of pitmuur?

In het geval van Perez kan het wellicht nog een gok van de muur zijn geweest? Perez was toch weer Perez en dus kansloos. Een afwijkende strategie kon wellicht nog wat opleveren. Maar anderzijds wist Red Bull wel dat het een buitje om te overleven was, dat werd Verstappen immers ook vertelt "deze paar minuten doorkomen, en alleen stoppen als het echt niet anders kan, want daarna droog en dan een echte bui".

Maar Leclerc reed op dat moment als ik mij niet vergis in de punten (goede start en van P11 naar P7 of zo?). Geen plek om gokjes te nemen dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:48
Bezulba schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:23:
[...]

RB heeft niets verkloot, de andere teams hebben gewoon grotere stappen gemaakt. Blijkbaar is het truukje van RB relatief eenvoudig te kopieren, dus konden ze het zelf ook ontwikkelen.

Ik bedoel, ze staan nog steeds 1ste in beide kampioenschappen met maar 1 coureur die er toe doet. En zijn weer uitgelopen.
Had Max niet last van heel erge onderstuur, en vroeg hij om 4 clicks op zijn voor vleugel. Zou het kunnen dat door de schade in de kwali ze een andere vleugel stand hadden die niet werkte met een gerepareerde vloer. Hierdoor hij hij en de eerste stint zijn voorbanden opgerookt na een ronde of 13 die eerste stint heeft hem misschien wel een seconde of 10 gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:21:
Waar kwamen gisteren eigenlijk die pitstops van Leclerc & Perez vandaan? Coureur of pitmuur?
"It was worth taking a shot on that first inter. We had a crossover. Just dried up enough after that."
Komt van Hugh Bird (Red Bull), een gokje vanaf de pitmuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Als in de eerste ronden al bleek dat de voorvleugel niet goed was dan hebben ze toch gewoon liggen slapen in de ronden naar de grid. Daar had dat dan al opgevallen kunnen zijn en dus of tussendoor (pitstop) of op de grid zelf gecorrigeerd kunnen worden.

Desnoods met eerst een of twee ronden op een half volle tank en dan nog eens de garage in om hem helemaal vol te gooien. Vaak genoeg dat autos terug de garage in gaan tijdens de laps to the grid, wat eigenlijk maar alleen kan zijn voor tanken (voorvleugel & banden kunnen ze immers op de pitstopplek / in de slow lane, en dat kost vele malen minder tijd dan eerst de garage in duwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

wowly schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:38:
True. En ik vermoed dat de onrust niet heeft bijgedragen aan het teamwork wat nodig is op dit nivo. Het lijkt nu wat tot rust te komen.
Ik zie de Hulk ook wel rijden voor RBR. Hij is met een slechte wagen gewoon goed bezig, beter dan zijn teamgenoot welke GEEN pannekoek is.

Overigens is Perez niet persé véél slechter gaan rijden. Hij heeft een paar x pech gehad en wat verkeerde calls maar waar hij vorig jaar wegkwam met 4-6 tienden langzamer staan daar nu voortaan Ferrari, Mclaren en Mercedes tussen die vaak maar 2 tienden langzamer zijn....
Maar HUL gaat volgend jaar naar Kick Sauber (en uiteindelijk Audi), dus die zie ik niet zo gauw naar RBR gaan, truth be told. Wie er ook naast VER zal komen te rijden, als PER al vervangen gaat worden, zal diegene het vast niet heel veel beter doen dan PER, we zitten ongeveer halverwege het seizoen, een goede plek in de WDC hoeft die coureur dan ook niet (meer) te verwachten en prioriteiten staan dan denk ik eerder op het helpen van WDC binnen te hengelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:48
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:41:
Als in de eerste ronden al bleek dat de voorvleugel niet goed was dan hebben ze toch gewoon liggen slapen in de ronden naar de grid. Daar had dat dan al opgevallen kunnen zijn en dus of tussendoor (pitstop) of op de grid zelf gecorrigeerd kunnen worden.

Desnoods met eerst een of twee ronden op een half volle tank en dan nog eens de garage in om hem helemaal vol te gooien. Vaak genoeg dat autos terug de garage in gaan tijdens de laps to the grid, wat eigenlijk maar alleen kan zijn voor tanken (voorvleugel & banden kunnen ze immers op de pitstopplek / in de slow lane, en dat kost vele malen minder tijd dan eerst de garage in duwen).
Ik geloof niet dat je dat mag wijzigen na de kwali, als dat zou mogen hadden ze hem weer terug naar een neutrale stand gezet voor de vloer schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ArgantosNL schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:43:
[...]

Ik geloof niet dat je dat mag wijzigen na de kwali, als dat zou mogen hadden ze hem weer terug naar een neutrale stand gezet voor de vloer schade.
Dat mag zeer zeker wel. De voorvleugel afstelling valt buiten parc ferme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 23:39
Pffff, ik vroeg me aan het einde van de race af waarom checo zoveel tijd verloor ten opzichte van Ocon. Maar dit was helemaal bewust, omdat ze met checo voor de fastest lap wilde gaan. Ze hebben hem gepit voor softs, maar die hele poging was echt waardeloos.
Je kunt het zien en horen op de onboard van perez rond 1:25 in de feed

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
RobertMe schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:41:
Dit, en ze houden toch alle veranderingen bij? Dan kunnen ze toch die vleugels weer zo instellen zoals VER hem eerst had voordat hij de vloer kapot reed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:00
Treveo schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:41:
[...]

Dit, en ze houden toch alle veranderingen bij? Dan kunnen ze toch die vleugels weer zo instellen zoals VER hem eerst had voordat hij de vloer kapot reed?
Dat neem ik aan van wel. Maar de baan condities waren tov de qualy toch ook anders (los van de volle tanks). Red Bull had niet de pace in de race, zowel op Mediums als Inters als later op de hards. 13/14 ronden op softs zou voor de Red Bull niet te doen zijn. Dus de beste performance over die 14 ronden konden ze uit de harde band halen. Verschil tussen HAM en NOR op softs zat het er in dat HAM op kop reed en in vrije lucht. NOR misschien ook wat te veel van de banden willen vragen uit frustratie (immers ronde te laat gepit, doorschieten bij de pitstop). Als NOR is Mediums was gezet, had hij een betere kans gehad, maar dat is als..

Een mooie winnaar, en voor VER gevoelsmatig het beste plekje op het podium. Hier had je niet willen winnen/HAM een eerste plek willen ontnemen.

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Verstappen heeft gelijk na de race Lando Norris opgezocht en je ziet aan de hele houding en gezichtsuitdrukking van Norris dat hij er goed doorheen zit..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2E2fTQLSuuLnA4tpCnvyGIV89ls=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/RQ9w77qM7fWiTp8FZnIHxHYo.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
G_Dragon schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:16:
Verstappen heeft gelijk na de race Lando Norris opgezocht en je ziet aan de hele houding en gezichtsuitdrukking van Norris dat hij er goed doorheen zit..

[Afbeelding]
Wat me opviel in de ruimte waar ze zitten voor de podium ceremonie: ze hadden gewoon lol samen en maakten grappen. Niets van hetgeen wat in de media werd gesuggereerd naar vorig weekend.
(en verwonderderlijk dat toen verstappen nog wat hoorde hij zijn stoel even wegschoof richting de tv om niet zo dicht bij Hamilton te hoeven zitten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Bedacht me later pas. Misschien was Lewis zo emotioneel na z’n race omdat hij beseft dat dit wel eens z’n laatste overwinning in de F1 kan zijn.

Helemaal als je nu naar Ferrari kijkt schept dat weinig vertrouwen. Mercedes lijkt het lek te hebben gevonden en bij Ferrari gaat het steeds slechter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:14
werphengel schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:43:
Bedacht me later pas. Misschien was Lewis zo emotioneel na z’n race omdat hij beseft dat dit wel eens z’n laatste overwinning in de F1 kan zijn.

Helemaal als je nu naar Ferrari kijkt schept dat weinig vertrouwen. Mercedes lijkt het lek te hebben gevonden en bij Ferrari gaat het steeds slechter.
Het is meer dat hij sinds 2021 niet meer had gewonnen. Dan win je opeens in Silverstone, voor je thuis publiek. Daarnaast komt Ferrari volgend jaar met een nieuwe chassis, als ik de Italiaanse media kan geloven. We zullen het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:01
NeverSettle schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Het is meer dat hij sinds 2021 niet meer had gewonnen. Dan win je opeens in Silverstone, voor je thuis publiek. Daarnaast komt Ferrari volgend jaar met een nieuwe chassis, als ik de Italiaanse media kan geloven. We zullen het zien :)
Elk team komt met een nieuw chassis..

Maar zolang Ferrari zo'n chaos blijft, gaat Lewis daar ook een potten breken. Leclerc doet er beter aan om dat zitje bij Mercedes in te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:00

vhal

ಠ_ಠ

Gisteren de scorebordjournalist gespeeld omdat we in Heide-Park in Duitsland rondliepen en ik de race niet bekeken heb maar zojuist heb ik de uitgebreide 30-minuten samenvatting + stukjes van de race bekeken. Wat een race is het geweest en niet alleen om HAM eindelijk weer eens won maar sowieso had de race eigenlijk wel alles qua spanning etc. d:)b Wat mij betreft mogen dit soort races vaker voorkomen.

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Ik zie dat de Perez discussie in twee topics loopt.
We gaan verder in het algemene F1 topic en de reacties zijn daarnaartoe verplaatst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Perez over zijn race (via IG)
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/sergio-perez-via-instagram-v0-87jknyrk98bd1.jpeg?width=1080&crop=smart&auto=webp&s=6bcf15758bf4ce2523e10cef4303b3172884f2bb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:03
NeverSettle schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:51:
[...]

*knip* Daarnaast komt Ferrari volgend jaar met een nieuwe chassis, als ik de Italiaanse media kan geloven. We zullen het zien :)
De Ferrari special: "Dit jaar is onze auto slecht, maar wij focussen ons nu op next year™, zodat we dan een goede auto hebben." Het probleem is dat ze dat al zo'n 10 jaar zeggen. Iedere keer blijkt het geen goede auto te zijn, en herhalen ze het riedeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-07 13:35
ThomasG schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:36:
[...]
De Ferrari special: "Dit jaar is onze auto slecht, maar wij focussen ons nu op next year™, zodat we dan een goede auto hebben." Het probleem is dat ze dat al zo'n 10 jaar zeggen. Iedere keer blijkt het geen goede auto te zijn, en herhalen ze het riedeltje.
“ 🚨| Enrico Cardile, Ferrari’s technical director, will leave the company with immediate effect and is set to move to Aston Martin.

Fred Vasseur will oversee the chassis division as an interim. ”
https://x.com/fastestpitstop/status/1810291492914659579

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:14
Holk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:54:
[...]

Elk team komt met een nieuw chassis..

Maar zolang Ferrari zo'n chaos blijft, gaat Lewis daar ook een potten breken. Leclerc doet er beter aan om dat zitje bij Mercedes in te nemen
Ik bedoel een nieuwe design, ze gaan het anders aanpakken. Maar goed, ze zeggen het ondertussen wel bijna jaarlijks als het minder gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:01
NeverSettle schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:28:
[...]

Ik bedoel een nieuwe design, ze gaan het anders aanpakken. Maar goed, ze zeggen het ondertussen wel bijna jaarlijks als het minder gaat.
Daar zijn veel mooie meme's van gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
ThomasG schreef op maandag 8 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Ik kan niet zeggen dat de 2022 Ferrari slecht was. Ze hadden 12 pole positions, 5 fastest laps en 4 keer de winst. Zowel Charles als Ferrari werden 2e in het kampioenschap. Ze konden hun snelheid lang niet altijd omzetten in resultaten maar dat lag niet zozeer aan de auto maar meer aan gebrekkige strategie en fouten van de coureurs.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14
IJsbeer schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:21:
[...]

Wat me opviel in de ruimte waar ze zitten voor de podium ceremonie: ze hadden gewoon lol samen en maakten grappen. Niets van hetgeen wat in de media werd gesuggereerd naar vorig weekend.
(en verwonderderlijk dat toen verstappen nog wat hoorde hij zijn stoel even wegschoof richting de tv om niet zo dicht bij Hamilton te hoeven zitten)
Geloof niet dat Norris echt lol heeft gehad in de cooldown room. Hij werd nogal met de feiten op de neus gedrukt, zeker door Hamilton.

Ham: They called you in a lap to late.
Norris: Tell me about it.
Ham: You had the soft tire aswell? You had 2 new mediums?
En Norris zak beetje weg in zijn stoel.

En Verstappen probeerde ook beetje nuchter te doen over iets wat hij zag 2 rondes voordat Norris werd ingehaald maar was duidelijk dat Norris zijn hoofd er niet naar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Albinoraptor schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:14:
[...]

Geloof niet dat Norris echt lol heeft gehad in de cooldown room. Hij werd nogal met de feiten op de neus gedrukt, zeker door Hamilton.

En Verstappen probeerde ook beetje nuchter te doen over iets wat hij zag 2 rondes voordat Norris werd ingehaald maar was duidelijk dat Norris zijn hoofd er niet naar stond.
McLaren heeft een grote mond de laatste tijd. Maar ze laten behoorlijk wat steekjes vallen wat betreft de strategie. Zowel bij Norris als Piastri.

[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-07-2024 17:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Fd1fILm8M7VqZEdYlNTKtViuiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTyaQ8gFjVhbk3WQWwiA1skV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Albinoraptor schreef op maandag 8 juli 2024 @ 17:14:
[...]

Dat de sfeer omsloeg toen hamilton er was, dat be-aam ik. Maar daarvoor zag je toch echt wel af en toe een glimlach op het gezicht bij Norris, ondanks dat hij er flink de balen van had.

Maar punt vooral was natuurlijk dat vorige week zo'n groot punt was, ruzie/haat en nijt volgens velen. Dat bleek duidelijk neit het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:14
IJsbeer schreef op maandag 8 juli 2024 @ 19:14:
[...]

Dat de sfeer omsloeg toen hamilton er was, dat be-aam ik. Maar daarvoor zag je toch echt wel af en toe een glimlach op het gezicht bij Norris, ondanks dat hij er flink de balen van had.

Maar punt vooral was natuurlijk dat vorige week zo'n groot punt was, ruzie/haat en nijt volgens velen. Dat bleek duidelijk neit het geval.
Nee had echt niets met Hamilton te maken in mijn ogen, lachen als een boer met kiespijn was het van Norris.

Verstappen en Hamilton maakte juist nog grapje naar elkaar, Max zegt van: "Been a while" en Hamilton reageert met ball hugger.

Norris hele houding na race was al depressief en dat die sfeer er hing lag zoals ik het zie daar aan, niet aan Max of Lewis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
Albinoraptor schreef op maandag 8 juli 2024 @ 20:15:
[...]
Norris zij hele houding na race was al depressief en dat die sfeer er hing lag zoals ik het zie daar aan, niet aan Max of Lewis.
Ik keek Sky, en daar was het 1 en al hype over 3 Britten die vooraan stonden. Kan je nagaan hoe het is om als Britse coureur daar te zijn. Iedereen wil altijd winnen maar voor Lewis, George en Lando was die drang nog even een stukje groter.

En dan.... dan verpruts je het samen met je team. Dingen gingen niet goed, Konden beter. Ze kregen de strategie niet aan elkaar. Bedenk dat Max in minder materiaal van P5 op P2 eindigde puur op strategie. Voor Lando had het dus gekund. Als als als als.

En als je dacht dat Lando zuur mocht zijn, wat dacht je van Oscar? Ook die ging door de pitmuur in het putje.

McLaren moet echt weer leren winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
[...]

Niets van hetgeen wat in de media werd gesuggereerd naar vorig weekend.
Ach ja, media moet eigenlijk al meteen een lichtje bij je doen branden [ik denk aan rood licht]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

JEightyFive schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:08:
Wat ik me zaterdag bij de quali nog wel afvroeg, en zeker na de uitvalbeurt van Russell: zal Mercedes de motor wat verder open hebben geschroefd voor de thuisrace van hun coureurs? Dat ze ineens P1 en P2 startten, terwijl ze er lange tijd amper bij zaten vond ik opvallend. Of werken de updates zo enorm goed?
Hier hoor ik weinig mensen over. De uitvalbeurt van Russell was sowieso een vreemde. Enige wat ik erover kon vinden was:
“I started losing power and next thing I had to retire the car, so yeah, really disappointing.”
Kan toch niet zo zijn dat dit door een beetje regen is gekomen die op de baan is gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Woudloper schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 14:12:
[...]
Hier hoor ik weinig mensen over. De uitvalbeurt van Russell was sowieso een vreemde. Enige wat ik erover kon vinden was:
[...]
Kan toch niet zo zijn dat dit door een beetje regen is gekomen die op de baan is gevallen.
Uit de board radio naar Lewis bleek toch dat het een issue met het (koel)water systeem was?

Ook van Russell zelf:
"We were still in the fight, but 10 laps before the failure I knew I had a problem because I was losing power, and then had a water failure. No water to the engine."

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2024 14:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
[...]

Door de media gesuggereerd... Tja. Een headline zoals "Hard geracet, Lando verloren" verkoopt gewoon een stuk minder goed als "Max beukt Lando van de baan". En dat is in Engeland nog 100x erger dan hier.

Ze hadden elkaar overigens maandags na Oostenrijk al gebeld en het uitgepraat. Er was niet bijster veel aan de hand, alleen twee concurrenten met verschillend inzicht. Lijkt mij niet meer dan normaal.

Idem voor het feit dat papa Hamilton Max een handje gaf. Dat is door de media opgeblazen, maar die vader weet ook dat Max, net zoals zijn zoon, er veel voor moet opgeven. En het is een sportcompetitie, geen doodstrijd. Maar helaas wordt dat door de media opgeblazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe

Jezus wat zet McLaren zichzelf voor schut hier. "We moeten op twee auto's letten", "wat wil je doen als Norris buiten blijft?", "Jij hebt prioriteit, aan jou de keuze".
Ze durven dus echt absoluut niet te double stacken. En i.p.v. dat Piastri een paar seconden verliest aan een double stack gooien ze een volledige pitstoptijd weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:56:
[YouTube: 14 Laps That Changed The Race! | 2024 British Grand Prix]

Jezus wat zet McLaren zichzelf voor schut hier. "We moeten op twee auto's letten", "wat wil je doen als Norris buiten blijft?", "Jij hebt prioriteit, aan jou de keuze".
Ze durven dus echt absoluut niet te double stacken. En i.p.v. dat Piastri een paar seconden verliest aan een double stack gooien ze een volledige pitstoptijd weg.
https://www.motorsport.co...laren-this-year/10633232/
Exactly how much have F1 race mistakes cost McLaren this year?
McLaren's mounting mistakes in 2024 are in the spotlight following its British Grand Prix defeat

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Dat artikel doet een denken aan een uitspraak van 1 van de rijders met ballen en moeder. Allemaal leuk die "als" artikelen maar heeft voor de rest geen nut.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
RobertMe schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:56:
[YouTube: 14 Laps That Changed The Race! | 2024 British Grand Prix]

Ze hebben bij McLaren voor de auto afgekeken bij Red Bull, maar ik denk voor de strategie bij Ferrari 8)7

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:28:
[...]
Ze hebben bij McLaren voor de auto afgekeken bij Red Bull, maar ik denk voor de strategie bij Ferrari 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/4u5rcqys4bbd1.jpeg

En anders wel:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/whe91sc92cbd1.jpeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Hij slaat de Hongaarse en Belgische grand prix waarschijnlijk over tenzij daar leuke dingen in gebeuren.

[ Voor 32% gewijzigd door sjaool op 10-07-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. :)

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord