M.a.w. perfecte ingrediënten voor een spannende race waar een strategie en durf doorslaggevend kunnen zijn.Hjsurk schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:54:
[...]
75 km ten zuiden van Silverstone en hier schijnt het zonnetje.
Begrijp niet niet verkeerd, dat mogen er gerust 7 worden. Zolang er maar een spannende strijd aan vooraf gaat die bij voorkeur in de laatste race beslist wordt.BlazeMuis schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:54:
3x wereldkampioen is wat mij betreft prima.
Elk jaar een andere coureur kampioen zal heel mooi zijn.
490KM van Silverstone en hier is er een light drizzle
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Net nog even de persconferentie na de qually teruggekeken. Wat zat Lewis er een portie ongeïnteresseerd erbij. Meerdere keren de vragen vergeten. Net of hij er totaal geen zin meer in heeft. Geen enkel positief antwoord. Normaliter heeft ie van die mooie riedeltjes die hij af gaat maar dit keer niet. En volgens mij was hij ook niet zo teleurgesteld dat dat verklaard waarom hij er zo bij zat.
Benieuwd naar de race zo, en of Max een vuist kan maken tegen de 3 voor hem. Zin in! En hopelijk ook wat regen.
Benieuwd naar de race zo, en of Max een vuist kan maken tegen de 3 voor hem. Zin in! En hopelijk ook wat regen.
Regent hier als een malle in Londen.
Gloeiende
Zit ik weer een auto te vroeg klaar. Meestal is de race een uur eerder dan Q.
Tijd dat ze het formaat eens gewoon elke week hetzelfde maken.
Tijd dat ze het formaat eens gewoon elke week hetzelfde maken.
Ja, over een uur.Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:59:
Begint het nou bijna?
Engeland is het een uur vroeger he
DaniëlWW2 in "[F1 2024] Race 12 GP van Verenigd Koninkrijk"Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:59:
Begint het nou bijna?
bijna ja
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dat was het hier een half uurtje eerder ookHjsurk schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:54:
75 km ten zuiden van Silverstone en hier schijnt het zonnetje.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Volgens de buienradar zal er een kwartiertje voor de start een pittig buitje over trekken en daarna weer droog zijn.
Als ik de huidige radarbeelden mag geloven begint het even voor de start te regenen en krijgen we een race op opdrogende baan. Kan ook betekenen dat de start wordt uitgesteld of een rollende start.
offtopic:
Ik vertrouw vandaag niet op buienraders. Volgens buienradar.nl plensde het hier net terwijl ik vrolijk in het zonnetje liep
Ik vertrouw vandaag niet op buienraders. Volgens buienradar.nl plensde het hier net terwijl ik vrolijk in het zonnetje liep

Nee geen rollende start.. laat ze maar kiezen voor inters of de gok op slicks. Veel interessanter 🫣TheBrut3 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:05:
Als ik de huidige radarbeelden mag geloven begint het even voor de start te regenen en krijgen we een race op opdrogende baan. Kan ook betekenen dat de start wordt uitgesteld of een rollende start.
Yeap, Sky Sports ook
Ik hoop echt op een normale start.
Hier had uw reclame kunnen staan.
offtopic:
Voor de liefhebbers om 15.30 is de officële teaser van de F1 film met Brad Pitt op Youtube.
Voor de liefhebbers om 15.30 is de officële teaser van de F1 film met Brad Pitt op Youtube.
Dit kan je gewoon opzoeken.Chevy454 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:46:
De ICE die je gebruikt voor de Q en de race wordt toch geteld? Snap daarom niet waarom Max tijdens FP2 van Canada zogenaamd een extra ICE heeft gepakt.
Nergens staat iets over "Q en de race" en heel die regel geldt niet eens als er geen straffen aan de nieuwe onderdelen hangen.28.3 Should a driver use more Power Unit elements than the numbers prescribed in Article 28.2 of any one of the elements during a Championship, a grid place penalty for the race will be imposed upon him at the first Competition during which each additional element is used. [..]
During any single Competition, if a driver introduces more than one of the same Power Unit element which is subject to penalties, only the last element fitted may be used at subsequent Competitions without further penalty.
Nu ze de titel gewijzigd hebben van Apex naar F1 vind ik die film opeens een stuk minder interessant.Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:16:
offtopic:
"When you grow up your heart dies"
"4 seasons in one day" roepen ze op Sky.
Is er ook al sneeuw/ hagel gevallen dan?
Is er ook al sneeuw/ hagel gevallen dan?
Zal hier ongetwijfeld voorbij zijn gekomen maar dat heb ik gemist; wat is er met die microfoons die ze zo raar onder hun neus houden. Ziet er niet uit
Daily driver; MB R171 SLK280
Waar? Sky is zoals altijd.mir4dor schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:27:
Zal hier ongetwijfeld voorbij zijn gekomen maar dat heb ik gemist; wat is er met die microfoons die ze zo raar onder hun neus houden. Ziet er niet uit
Die ogen wat gek ja maar zijn gangbaar bij commentatoren schijntmir4dor schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:27:
Als het maar geen rijdende start wordt met 20 ronden achter de safety car, verder hoop ik flink lastige omstandigheden
Als er nu ook nog regen komt, dan gaat het helemaal interessant worden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Interessant format zo vanuit het publiek…
Hopelijk, lekker veel chaos.DaniëlWW2 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:29:
Als er nu ook nog regen komt, dan gaat het helemaal interessant worden.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
En dan vooral roepen dat ie denkt dat Max Verstappen zal gaan winnenJasphur schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:30:
Interessant format zo vanuit het publiek…
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Geen regen. Ferrari verwacht het pas een uur na de start.
Ja dat is wel erg optimistisch gezien de ontwikkelingen van de laatste maand(en).siggy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:31:
[...]
En dan vooral roepen dat ie denkt dat Max Verstappen zal gaan winnen
gpweather.com ook.ericafterdark schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:32:
Ook op F1TV dus blijkbaarChocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:16:
offtopic:
Zo, het einde van de trailer is zo te zien nog niet af.
Verder knap gemaakt.
Verder knap gemaakt.
Trailer gezien, ben nog niet onder de indruk.
Ik zou het doen!
Nou leuke trailer daar is ook alles mee gezegd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Op Sky ook. Ga ik toch wel voor naar de bioscoop. Popcorn. Prima.
Oooh..ericafterdark schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:32:

Lol Steiner in de trailer. Je zou het bijna product placement kunnen noemen.
Nou nou niet onder indruk.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Goede radar in de UK, erg betrouwbaar. Het zou nu moeten gieten
Regisseur heeft er ook een enthousiast en verstaanbaar verhaal bijPierre schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:35:
Verwijderd
Vol met diversity hires, een F2 auto, 'car built for combat'(wtf?) en Steiner.rammes schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:35:
Trailer gezien, ben nog niet onder de indruk.
Ontopic maar weer; zin in de race en hoop op regen zonder een start met SC.
Een gemiddeld F1 weekend met Verstappen (welke dan ook) is spannender
Ik zou het doen!
Een F2 wagen, ik vond de beelden er al versneld uitzien. Ik ben benieuwd hoeveel CGI er nu echt in zit. Top Gun zou zogenaamd ook geen CGI bevatten.
Op welke radar kijk jij dan?TheBrut3 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:37:
Mijn advies: de radar van MetOffice.gov.uk - https://shorturl.at/GVxOR - en dan niet naar de forecast kijken maar naar de observations.
De regen komt vanuit het westen.
Hier op 458 km van het circuit is het nu droog dus ik verwacht bij de start geen regenTheBrut3 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:37:
Wel een diepgaand verhaal ook zo te zienPierre schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:35:
we have Brad Pitt driving... a car.Jasphur schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:37:
[...]
Regisseur heeft er ook een enthousiast en verstaanbaar verhaal bij

Erger dan Driven kan het niet worden. Toch?
Toch?
Haha, geniaal weer. Een of andere minister die graag nog even op televisie wilde. Martin - I don't give a crap - Brundle wimpelde hem snel af.
Offtopic maar ik vond het best een goede trailer. Niet zoals je nu vaak ziet dat ongeveer het hele plot al wordt uitgelegd. Meer een sfeerimpressie zonder broodnodig het verhaal direct te vertellen (waar de film het waarschijnlijk toch niet van moet hebben.) De VFX zien er in ieder geval echt goed uit.
Geen idee wat de uitslag gaat worden… maar ik verwacht een knotsgekke race.
Alvast heel veel plezier iedereen
Alvast heel veel plezier iedereen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Jeremy Clarkson's antwoord op de vraag wie wint als het regen: "it will be someone old, Lewis Hamilton or Fernando Alonso".
Ik vind de gridwalk best wel braaf dit keer maar het blijft leuk. Jammer dat Brian May geen zin had in een gesprek.
De beelden zullen mooi zijn maar ik vrees voor het belerende verhaaltje.siggy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:40:
[...]
Erger dan Driven kan het niet worden. Toch?
Toch?
Die site gebruik ik inderdaad, maar keek een kwartier vooruit. Jammer dat het beeld niet wordt bijgesteld aan de hand van de daadwerkelijke ontwikkelingen.StefanVerkerk schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:39:
[...]
Op welke radar kijk jij dan?
Mijn advies: de radar van MetOffice.gov.uk - https://shorturl.at/GVxOR - en dan niet naar de forecast kijken maar naar de observations.
De regen komt vanuit het westen.
Ik gok dat er rond 16:40 een leuke bui gaat vallen.
Zo'n zin in deze race!
Zo'n zin in deze race!
May part deux
Double 0 points for Martin
Double 0 points for Martin
[ Voor 55% gewijzigd door PalingDrone op 07-07-2024 15:45 ]
Russel meldt dat de baan is opgedroogd, maar wel spekglad.
Helmut Marko over Lando en Max: Let them race.
[ Voor 11% gewijzigd door ericafterdark op 07-07-2024 15:46 ]
Nou ja, zolang ze niet in de stad gaan racen met F1 auto's al beukend zonder helmen en als er geen F1 auto een minuut door de lucht vliegt.sjaool schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:43:
[...]
De beelden zullen mooi zijn maar ik vrees voor het belerende verhaaltje.
Belerend verhaaltje? Heb de trailer half meegekregen, waar werd erop gehint?
Ben benieuwd of de start op medium of soft wordt. Op een groene baan pak je met soft meer tijdwinst, maar je rijdt ze ook wat sneller stuk.
Potjandorie, ik heb geen tijd voor deze onzin, kan ik weer de glazenkast opruimen.
Waarom is zij niet bij Richmond bezig?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Zo! Die stem had ik niet verwacht bij deze dame. Klasse!
Ik doel meer op een herintredende F1 coureur die een soort van Lewis Hamilton moet gaan opleiden. Tenminste ik heb er zoiets over gelezen.siggy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:46:
[...]
Nou ja, zolang ze niet in de stad gaan racen met F1 auto's al beukend zonder helmen en als er geen F1 auto een minuut door de lucht vliegt.
Belerend verhaaltje? Heb de trailer half meegekregen, waar werd erop gehint?
Geen probleem als de regen een beetje bijtijds komt....TheBrut3 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:46:
Ben benieuwd of de start op medium of soft wordt. Op een groene baan pak je met soft meer tijdwinst, maar je rijdt ze ook wat sneller stuk.
Toch sjiek dat ze de vlag van de kampioen gebruiken
Dat lukt mij ook alleen wil je het niet horen en zien.Jasphur schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:47:
Zo! Die stem had ik niet verwacht bij deze dame. Klasse!
Is Brian May uitgenodigd om af te vlagen?
Nee die mag nu van zijn eigen muziek genietensjaool schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:48:
Veel plezier allemaal, ik hoop op regen, laat het maar knallen. Tot straks allemaal.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Daarom is het ook een teaser. Daarin geven ze niet alles weg en geven ze slechts een impressie. Het is dus geen trailer, maar een teaser trailer.Chefbierrr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:41:
Offtopic maar ik vond het best een goede trailer. Niet zoals je nu vaak ziet dat ongeveer het hele plot al wordt uitgelegd. Meer een sfeerimpressie zonder broodnodig het verhaal direct te vertellen (waar de film het waarschijnlijk toch niet van moet hebben.) De VFX zien er in ieder geval echt goed uit.
Heel veel plezier met de race!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Ik vond het volkslied best klasse, en dan het einde was wel perfect getimed.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja teamorders tussen verschillende teams is wat lastig.ericafterdark schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:46:
Helmut Marko over Lando en Max: Let them race.
Veel plezier allemaal! Hopelijk weinig rode vlaggen en duurt de race niet langer dan normaal, ‘k heb nog wat te doen vanavond
Laat er in ieder geval geen Brit winnen want dan krijgen we weer dat "we are the champions" gedoe...sjaool schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:48:
Zou wel grappig zijn wanneer nu Max wint en met voetbal binnenkort ook Engeland wordt verslagen en dan krijgen ze daar ook nog Labour
Tijd voor een pittige Britse vernedering op meerdere vlakken
Haha snap ik. Even wat context, het was Britse TV. Ik denk dat hij vooral duidelijk wilde maken dat we niet moeten zeuren.TinusXIII schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:51:
[...]
Ja teamorders tussen verschillende teams is wat lastig.
Lewis gaat winnen!PalingDrone schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:52:
[...]
Laat er in ieder geval geen Brit winnen want dan krijgen we weer dat "we are the champions" gedoe...
Zou wel grappig zijn wanneer nu Max wint en met voetbal binnenkort ook Engeland wordt verslagen en dan krijgen ze daar ook nog Labour![]()
Tijd voor een pittige Britse vernedering op meerdere vlakken
Veel plezier allemaal. Ik hoop op een knotsgekke race met een onverwachte winnaar.
Gaarne in de laatste ronde er voorbij MAX
Ik zou het doen!
Ik moet zeggen dat ik toch wat anders naar het "objectieve" F1TVPro zit te kijken momenteel na die wanvertoning naar afloop van de race vorige week waarin MV helemaal met de grond gelijk werd gemaakt, inclusief het flat out uitlachen in het gezicht van een studio collega met een iets andere mening door Buxton... Hopelijk kan MV wat rechtzetten vanmiddag.
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Have fun allemaal!
Hopelijk komt de regen net wanneer de boel halverwege een beetje dreigt in te kakken, letś go!
Hopelijk komt de regen net wanneer de boel halverwege een beetje dreigt in te kakken, letś go!
vraagje tusendoor, de regen wordt een uur in de race verwacht, hoe lang duurt een typische Silverstone race? uurtje en twintig minuten ofzo?
at your service
Fijne race iedereen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
RISK OF RAIN FOR F1 RACE IS 60%
7 Jul 2024, 15:45:18, Lap 1
Veel plezier iedereen!
7 Jul 2024, 15:45:18, Lap 1
Veel plezier iedereen!
dit wordt hoogstwaarschijnlijk een knallertje straks (letterlijk en/of figuurlijk).
3 britten die voor eigen huis kunnen shinen, de meerderheid van de renstallen met een thuiswedstrijd, verstappen die naar voren wil en daarna niet ingehaald wil worden, perez die zoveel sloffen rood overheeft dat ie de fastest lap een paar keer kan proberen binnen te tikken, en daardoor mogelijk ook een andere bandenstrategie pakt? en de weergoden die 50/50 wel niet met een bak nat plezier aan komen zetten.
zin an
3 britten die voor eigen huis kunnen shinen, de meerderheid van de renstallen met een thuiswedstrijd, verstappen die naar voren wil en daarna niet ingehaald wil worden, perez die zoveel sloffen rood overheeft dat ie de fastest lap een paar keer kan proberen binnen te tikken, en daardoor mogelijk ook een andere bandenstrategie pakt? en de weergoden die 50/50 wel niet met een bak nat plezier aan komen zetten.
zin an
Zou wel mooie (sportieve) wraak zijn.Animal_X schreef op zondag 7 juli 2024 @ 15:55:
Ik moet zeggen dat ik toch wat anders naar het "objectieve" F1TVPro zit te kijken momenteel na die wanvertoning naar afloop van de race vorige week waarin MV helemaal met de grond gelijk werd gemaakt, inclusief het flat out uitlachen in het gezicht van een studio collega met een iets andere mening door Buxton... Hopelijk kan MV wat rechtzetten vanmiddag.
Edit: Fijne race allen!
Iedereen weer een fijne race gewenst!
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Fijne race allen!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Veel plezier allemaal.
https://f1manager.info/ranking/4605
Voorspelling, ik verwacht schade en uitval in de top 4....
---RAWE CEEK!!!---
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2024
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |