[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 292 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Als je zo reageert bewijst het enkel en alleen dat je geen wedstrijden van Ajax hebt gezien dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-09 22:06
D-e-n schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Die slaapt volgens mij in een Feyenoord pyjama en speelt volgens mij nog meer verdedigend dan Farioli
Go Ahead speelt juist vrij leuk en aanvallend voetbal. Maar misschien heb je niet gekeken dit seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:26
Jammer dat Farioli besloten heeft te gaan. Nu blijft hij altijd die verdedigende coach die op de laatste speelronde misgreep. Ik had m zijn revanche gegund.
Gynnad schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:45:
Simonis moet je niet willen toch, leuk wat hij dit seizoen heeft gedaan maar om nu direct naar Ajax te gaan..

Binnen de Eredivisie (op de topclubs na) lijkt mij alleen Ron Jans geschikt. Anders zul je buiten de Eredivisie moeten gaan zoeken. Ten Hag is een groot risico, kan alleen maar misgaan.
Helemaal mee eens. Alsjeblieft laat die flapdrol die je als laatst noemt maar mooi in Tukkerland blijven.

Jans, Knutsen, die Deense coach of toch maar Simones.

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 19-05-2025 12:08 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 23:13
Ik snap wel dat je als trainer het bijltje erbij neergooit als je het verwijt krijgt dat je aanvallender moet voetballen en dat er geen budget is voor versterking. Nu kijk ik graag voetbal en heb er weinig verstand van, maar hebben ze bij Ajax geslapen de rest van het seizoen. Farioli haalt misschien wel het maximale resultaat met deze selectie en een 2e plaats had niemand verwacht aan het begin van het seizoen. Natuurlijk had hij dingen anders kunnen doen, maar goed nu moet je maar een opvolger vinden die met de huidige selectie, aanvallender moet voetballen en dan ook nog eens de 2e plek (want dat wordt de nieuwe lat) moet evenaren of verbeteren. Ik zeg succes! Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik heb niet zoveel hoop voor volgend seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:30:
Klopt, maar als er een leiding is die bewust tegen de trainer in gaat kan ie ook niet echt anders. En aangezien het in dit geval gaat om een trainer die het voor elkaar heeft gekregen om binnen een jaar ajax uit een diep dal weer naar de top te brengen ben ik zeer sterk geneigd te stellen dat de leiding hier dom bezig is.
Ho wacht even, voordat we dat soort stellingen gaan poneren wil ik dan ook wel graag meer details hebben over wat zijn eisen concreet waren en de argumenten waarom de directie daar niet in mee wilde.
Zoals je het nu stelt kiezen zij bewust het tegenovergestelde om hem weg te pesten. Dat strookt niet met de bewuste keuze die is geweest om hem aan te stellen.

Er zingen nu heel veel T-achtige geruchten rond en dat zullen er nog veel meer worden. Verschillende kanten zullen nu ook hun verhaal gaan doen en langzaam krijgen we hopelijk een daadwerkelijk enigszins op feiten gebaseerd beeld.

Dat kan zijn dat de directie te star aan eigen voorkeuren heeft vastgehouden wat zonde is, maar het kan ook zijn dat zijn eisen gewoon echt niet bij de club passen en dat hij gewoonweg te weinig in wilde binden. Ik wil geen false balance gebruiken hier, maar we hebben nog wel meer feiten nodig om daadwerkelijk een goed beeld te kunnen vormen en conclusies trekken.

Los daarvan is de club op heel veel vlakken uit het dal aan het klimmen, de prestaties van het eerste elftal op het veld is daar maar een klein deel van. Zoals Beuker en De Lang intern bezig zijn geweest is ook een heel grote stap, professionalisering, aandacht voor de jeugd. Ook Geelen lijkt er goed op zijn plek te zitten. Alleen bij Kroes ben ik nog steeds niet overtuigd gezien de aankopen, komende zomer zal het toch wel slimmer moeten. Maar hij is niet de enige die een besluit als deze neemt, zoiets hangt niet aan één man.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-09 22:06
JEightyFive schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:01:
[...]

Als je zo reageert bewijst het enkel en alleen dat je geen wedstrijden van Ajax hebt gezien dit seizoen.
Het is een middelmatige verdediger, prima voor de top Eredivisie. Beter dan Flamingo? Nou nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:55:
[...]

Ben het met het eerste deel \helemaal eens, maar ten Hag lijkt me echt helemaal prima. Dat kan inderdaad bijna alleen maar misgaan, maar hij kan zijn gelijk hier wel bewijzen. Als ik Ajax was zou ik zeker voor ten Hag gaan, ik denk ook dat ten Hag de juiste man is eigenlijk. Hij zal het waarschijnlijk niet zo goed als tijdens zijn 1e trainerschap doen, maar ik zou wel verwachten dat hij Ajax weer naar de "top" brengt (niet de Real Madrid top).
Niet ten hag... Die man heeft imho echt geluk gehad bij Ajax. Maar dat was de laatste 2 jaar ook ontzettend stroperig voetbal. Tactisch 0 vernuft .. poppetje x voor poppetje x ..

Toegegeven. Ik weet het ook niet. Een Man City budget waar een Guardiola apeshit kon gaan alles naar zijn hand te zetten ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:02

Quad

Doof

Jans bij Utrecht weghalen dan maar, misschien wil hij nog 2 seizoenen en dan afsluiten.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 11:00
Advizor schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:01:
[...]

Go Ahead speelt juist vrij leuk en aanvallend voetbal. Maar misschien heb je niet gekeken dit seizoen.
Ik reageerde op een bericht waarin "Fortuna" stond. @MaZo heeft zijn fout kennelijk hersteld.
Go Ahead speelt inderdaad prima voetbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:02:
[...]

Helemaal mee eens. Alsjeblieft laat die flapdrol die je als laatst noemt maar mooi in Tukkerland blijven.

Jans, Knutsen, die Deense coach of toch maar Simones.
Ik zie voor Jans wel een functie bij de KNVB weggelegd. Of misschien nog eerst Jong Oranje en later bondscoach ala Hiddink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
Bij Farioli had ik toch een stuk meer het gevoel dat hij begreep waar hij mee b zig was dan bij het voetbaltechnisch deel van de directie. Die hebben de afgelopen transferperiode(s) bar weinig laten zien.

Ik snap de wens voor mooier voetbal echt wel, maar met deze groep gaat dat toch nooit lukken. Als er dan ook weinig zicht is op versterkingen moet je als Farioli be conclusie trekken.

We gaan het wel weer zien. Is dit niet een beetje hetzelfde als dat er bij Nice gebeurde met Farioli eigenlijk?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:54

Polycom

Poes van goud

Ik begrijp niet dat mensen verbaast zijn dat hij er nu mee stopt. Het was toch al vrij snel duidelijk dat hij Ajax als springplank zou gebruiken naar een andere (grotere) club? Champions League gehaald, mission accomplished.

[ Voor 12% gewijzigd door Polycom op 19-05-2025 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
KraveN schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:02:
Ik snap wel dat je als trainer het bijltje erbij neergooit als je het verwijt krijgt dat je aanvallender moet voetballen en dat er geen budget is voor versterking. Nu kijk ik graag voetbal en heb er weinig verstand van, maar hebben ze bij Ajax geslapen de rest van het seizoen. Farioli haalt misschien wel het maximale resultaat met deze selectie en een 2e plaats had niemand verwacht aan het begin van het seizoen. Natuurlijk had hij dingen anders kunnen doen, maar goed nu moet je maar een opvolger vinden die met de huidige selectie, aanvallender moet voetballen en dan ook nog eens de 2e plek (want dat wordt de nieuwe lat) moet evenaren of verbeteren. Ik zeg succes! Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik heb niet zoveel hoop voor volgend seizoen.
Precies dit, onbegrijpelijke move van de directie. Aanvallend voetbal komt wel weer als je de selectie ernaar hebt.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:20:
[...]

Precies dit, onbegrijpelijke move van de directie. Aanvallend voetbal komt wel weer als je de selectie ernaar hebt.
En toch, voor wat ik terug kan lezen. Was ook het voetbal bij OGC Nice nogal saai, weinig aanvallende intenties. Nu ken ik de spelers niet, maar Nice is in Frankrijk het Utrecht/AZ/Twente/Heerenveen .. plek 4-9
Dus of hij speelt idd naar de mogelijkheden of zijn opvatting is gewoon anders. Als je het in dat perspectief ziet met dit seizoen was er aanvallend vaak weinig aan. Ook bij Nice de minste tegengoals dat seizoen. Resultaatgericht is het dus wel.

Wil niet zeggen dat hij daarin niet kan groeien of leren. Bosz-bal werd ook vaak verweten té aanvallend te zijn. Dus ergens moet er een middenweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
tweakduke schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:20:
[...]

Exact, en daarin speelt de TD een belangrijke rol om in samenspraak met de hoofdtrainer tot versterkingen weet te komen om weer terug te gaan naar het voetbal was Ajax in het verleden speelde en waar ze weer naar terug willen.

Dat uitgangspunt lijkt mij niet iets waar snel een conflict over zal zijn want dat is wel hetgeen je weet als je naar Ajax komt, dan is het wellicht meer de snelheid om daar naar terug te willen. Kan je dat met de huidige selectie en moet je dat willen en gaat het resultaat zoals dit seizoen boven de speelstijl.

En als dat uitgangspunt een probleem is dan heeft de directie van Ajax de verkeerde trainer aangesteld, dat kan niet nu opeens een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:59
Ten Hag maar weer uit de hoge hoed trekken dan maar. Peereboom lijkt me niet de beste optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat Farioli een enorme trotse man is die niet met zijn ballen laat spelen en dus gewoon zegt; Hier heb je mijn contract, tot ziens.
Ik denk dat het niets met trots te maken heeft maar simpelweg dat hij echte versterkingen wil voor het team, wat ook nodig is. Die krijgt hij niet op de manier die hij wenst. Dus dan is het voor hem weer een jaar waarin hij misschien moet ploeteren.
Weet niet of Ajax hier nu goed aan doet.

Van de andere kant.... Is Rugani de keuze van Farioli? Dat pleit niet voor Farioli dat hij er kijk op heeft. Rugani is toch een miskoop?

Nou fijn voor de media, hebben ze na de competitie weer wat te berichten de komende tijd... Ik zal elke dag wel weer overal in extreme mate speculaties zien tot het vervelends toe

[ Voor 3% gewijzigd door Harribo op 19-05-2025 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:02:
[...]

Ho wacht even, voordat we dat soort stellingen gaan poneren wil ik dan ook wel graag meer details hebben over wat zijn eisen concreet waren en de argumenten waarom de directie daar niet in mee wilde.
Zoals je het nu stelt kiezen zij bewust het tegenovergestelde om hem weg te pesten. Dat strookt niet met de bewuste keuze die is geweest om hem aan te stellen.

Er zingen nu heel veel T-achtige geruchten rond en dat zullen er nog veel meer worden. Verschillende kanten zullen nu ook hun verhaal gaan doen en langzaam krijgen we hopelijk een daadwerkelijk enigszins op feiten gebaseerd beeld.

Dat kan zijn dat de directie te star aan eigen voorkeuren heeft vastgehouden wat zonde is, maar het kan ook zijn dat zijn eisen gewoon echt niet bij de club passen en dat hij gewoonweg te weinig in wilde binden. Ik wil geen false balance gebruiken hier, maar we hebben nog wel meer feiten nodig om daadwerkelijk een goed beeld te kunnen vormen en conclusies trekken.

Los daarvan is de club op heel veel vlakken uit het dal aan het klimmen, de prestaties van het eerste elftal op het veld is daar maar een klein deel van. Zoals Beuker en De Lang intern bezig zijn geweest is ook een heel grote stap, professionalisering, aandacht voor de jeugd. Ook Geelen lijkt er goed op zijn plek te zitten. Alleen bij Kroes ben ik nog steeds niet overtuigd gezien de aankopen, komende zomer zal het toch wel slimmer moeten. Maar hij is niet de enige die een besluit als deze neemt, zoiets hangt niet aan één man.
De voorbeelden die nu gegeven worden zijn de soap rondom de rechtsback positie (en dan Regeer als middenvelder halen), de wensen van Farioli negeren qua targets en fixeren op een rechtsbuiten zonder diepgang.

Tel daarbij de debiele wens van het bestuur om altijd maar aanvallend en 4-3-3 te spelen zonder enkele reflectie op het materiaal wat er ter beschikking staan en het feit dat de CL miljoenen maar beperkt geinvesteerd mogen worden.......

Ik denk dat Farioli hier straks de lachende derde is.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Harribo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:36:
[...]

Ik denk dat het niets met trots te maken heeft maar simpelweg dat hij echte versterkingen wil voor het team, wat ook nodig is. Die krijgt hij niet op de manier die hij wenst. Dus dan is het voor hem weer een jaar waarin hij misschien moet ploeteren.
Weet niet of Ajax hier nu goed aan doet.

Van de andere kant.... Is Rugani de keuze van Farioli? Dat pleit niet voor Farioli dat hij er kijk op heeft. Rugani is toch een miskoop?

Nou fijn voor de media, hebben ze na de competitie weer wat te berichten de komende tijd... Ik zal elke dag wel weer overal in extreme mate speculaties zien tot het vervelends toe
Rugani was OK waar die voor werd gehaald. Als extra slot op de deur in de laatste fase van een wedstrijd. Als ie ineens basis moet staan en moet gaan meevoetballen zie je zijn beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-09 20:46
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:03:
[...]

Niet ten hag... Die man heeft imho echt geluk gehad bij Ajax.
Nou geluk hij had een goede lichting als je dat bedoeld met geluk dan

Maar goed daar heeft elke trainer mee te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:28
Krijgen we weer dat Ajax-DNA gemompel.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
carpebios schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:47:
Krijgen we weer dat Ajax-DNA gemompel.
Dat heb je bij heel veel clubs zodra het wat minder gaat; want dan ligt het probleem lekker 'buiten de deur'.
Het zijn dan externen die het verklooien, niet de (oud)clubmensen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:27
Vergeet ook niet de tandem Ten Hag Overmars niet. Beide heren konden goed met elkaar waardoor er ook echt iets neergezet kon worden. Maar Ten Hag zelf was geen briljante trainer en werd vaak tactisch afgetroefd. Het wisselbeleid van ten Hag was ook exemplarisch, zo ook de invloed en rol die Tadic had in zijn team. Gezien de komst van de laatst genoemde kun je ook verwachten dat ten Hag hoog op het lijstje staat.

Kroes is overigens niet veel beter van Mislintat. Op Edvardsen na is er eigenlijk geen echt goede aankoop gedaan en zijn er vooral bijzondere spelers aangetrokken die geheel niets toegevoegd hebben.

Zoals altijd is het nooit rustig in Amsterdam. Er is altijd gedoe en zo ook nu weer. In plaats dat iedereen bezig met hetzelfde doel (Ajax) zijn ze vooral met elkaar bezig. Reken er maar op dat de Telegraaf (Driesen) over niet al te lange tijd een scoop heeft over de nieuwe aanstaande trainer.

In mijn ogen is het doodzonde dat je zo’n bezeten trainer vol met talent zo makkelijk kwijtraakt door intern gedoe. Beter dan Fariolli ga je ze voorlopig niet krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 19-05-2025 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
Miki schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:50:
Vergeet ook niet de tandem Ten Hag Overmars niet. Beide heren konden goed met elkaar waardoor er ook echt iets neergezet kon worden. Maar Ten Hag zelf was geen briljante trainer en werd vaak tactisch afgetroefd. Het wisselbeleid van ten Hag was ook exemplarisch, zo ook de invloed en rol die Tadic had in zijn team. Gezien de komst van de laatst genoemde kun je ook verwachten dat ten Hag hoog op het lijstje staat.

Kroes is overigens niet veel beter van Mislintat. Op Edvardsen na is er eigenlijk geen echt goede aankoop gedaan en zijn er vooral bijzondere spelers aangetrokken die geheel niets toegevoegd hebben.

Zoals altijd is het nooit rustig in Amsterdam. Er is altijd gedoe en zo ook nu weer. In plaats dat iedereen bezig met hetzelfde doel (Ajax) zijn ze vooral met elkaar bezig. Reken er maar op dat de Telegraaf (Driesen) over niet al te lange tijd een scoop heeft over de nieuwe aanstaande trainer.
Waar wel een verschil was dat Mislintat aardig wat geld ter beschikking had voor aankopen en Kroes creatief moest zijn met nagenoeg geen transfergeld.

Overmars en Ten Hag konden echt iets neerzetten en daar zaten grote risico's aan. Veel uitgaven, verhogen van het salaris plafond. Altijd rekening houdend met kwalificatie voor de CL en de centjes die daarbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Laatst online: 07:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Holk schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:34:
Ten Hag maar weer uit de hoge hoed trekken dan maar. Peereboom lijkt me niet de beste optie
Ten Hag had een selectie met erg veel kwaliteit. De Jong, Ziyech, Mazraoui, Tadic, Neres, De Ligt, Blind, Tagliafico…die nu terughalen, met dit spelersmateriaal, lijkt me een hele grote gok.

Maar wie dan wel? Lastige vraag. Jans zit hier denk ik niet echt op te wachten en verder lopen er denk ik Nederland geen kandidaten. Of toch, misschien van den Brom? Toch niet Maduro? Of Seedorf :+ ?

Volgens mij zou de ideale trainer van Ajax:
- een Ajax achtergrond hebben, zodat ie krediet heeft bij de aanhang en media
- resultaat en goed voetbal weten te combineren
- de mix tussen oud en nieuw gedachtegoed weten te combineren
- de tijd krijgen terwijl de TD een team neerzet, met een combi van ervaring (a la Blind, Schone), topsportcultuur (Tadic achtig, weten wat topsport betekent en wat het van je lijf vraagt), gewoon hele goede spelers en daaromheen jeugd, maar dan wel niveau Hato en Taylor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:20:
[...]

Zie onder andere: https://www.voetbalzone.n...lkaar/blt8a9610f4f521e2eb

Ajax communiceert contractafspraken nooit. Zulke dingen zul je van externe websites moeten halen. Las ook iets erover op VI.nl.
Dan is het dus hoogstens een gerucht, tenzij Farioli het zelf gezegd heeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
Miki schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:50:

Kroes is overigens niet veel beter van Mislintat.
Dat vind ik echt tekort door de bocht. De situatie is appels met peren. Waar Mislintat miljoenen kon verkwanselen heeft Kroes het te doen met zijn erfenis.

Ajax heeft een matige selectie en deze zomer komen nog mindere goden terug van hun verhuurperiode. Ik benijd m niet hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door ephymerous op 19-05-2025 13:02 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Go Ahead bedoel je? Simonis dus. Zou wel interessant zijn, maar komt pas om de hoek kijken.

Buijs bij Ajax zou wel hilarisch zijn. Gewoon weer in de Steijn val trappen.

[...]

Ze (het bestuur, RvC) willen liever een Nederlandse trainer. Daarom kwam Knutsen vorig jaar niet en moesten ze het maar met Steijn doen omdat geen enkele andere Nederlandse trainer beschikbaar was. Farioli was dit jaar een absolute noodgreep volgens mij die gewoon goed uitpakte.
Knutsen wilde zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:27:
[...]

Als je soort van weg gepest wordt doordat je allemaal dingen opgedragen krijgt die niet realistisch zijn (dat hebben de wedstrijden die ze aanvallend speelde en weg getikt zijn wel bewezen), kan je zeggen dat het zijn keuze is maar je zou het ook kunnen stellen als dat het Kroes wel erg handig uit komt zodat je geen ontslagvergoeding hoeft te betalen en je weer eeuwig kan gaan wachten op EtH zoals hij vorig jaar wou doen.
Uiteindelijk is de trainer een passant en zitten directie en bestuur er (normaliter) voor de lange termijn.
Als Farioli het inderdaad niet zag zitten om jeugdspelers in te passen (zoals in dat stuk op ajaxshowtime stond) dan heeft ie uiteindelijk niks te zoeken bij Ajax want dat is nu eenmaal het beleid (wat de laatste jaren niet bepaald gevolgd werd, met alle gevolgen...). Daar kun je om redenen een jaar van afwijken, maar moet je niet structureel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:30

Gundogan

Rip and tear, until it is done

toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:02:
[...]

Knutsen wilde zelf niet.
Was een salaris (schijnt indirect veel te verdienen bij Bodo) en staf samenstelling (wilde die zelf samenstellen zonder "Ajax DNA") dingetje volgens mij waardoor het niks werd inderdaad. Wel jammer, want het lijkt mij de ideale trainer voor Ajax. Speelt goed voetbal en weet alles uit een selectie te persen.
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Uiteindelijk is de trainer een passant en zitten directie en bestuur er (normaliter) voor de lange termijn.
Als Farioli het inderdaad niet zag zitten om jeugdspelers in te passen (zoals in dat stuk op ajaxshowtime stond) dan heeft ie uiteindelijk niks te zoeken bij Ajax want dat is nu eenmaal het beleid (wat de laatste jaren niet bepaald gevolgd werd, met alle gevolgen...). Daar kun je om redenen een jaar van afwijken, maar moet je niet structureel willen.
Dat is toch iets wat ie wel aan het doen was? Ervaring + jeugd + aankopen op plekken waar die niet aanwezig waren. Spelers als Janse en Konadu kansen gegeven, lovend over spelers als Bouwman en trainingen geven aan jeugdelftallen. Volgens mij had de jeugd onder Farioli echt wel een plek.

[ Voor 49% gewijzigd door Gundogan op 19-05-2025 13:15 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Nou de is reuze;
-dikke Raf
-dikke Wes
-dikke Theo

Allemaal Ajax DNA toch?😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Was een salaris (schijnt indirect veel te verdienen bij Bodo) en staf samenstelling (wilde die zelf samenstellen zonder "Ajax DNA") dingetje volgens mij waardoor het niks werd inderdaad. Wel jammer, want het lijkt mij de ideale trainer voor Ajax. Speelt goed voetbal en weet alles uit een selectie te persen.
Wilde vooral niet halverwege het seizoen weg voor zover ik me herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:30

Gundogan

Rip and tear, until it is done

toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:15:
[...]

Wilde vooral niet halverwege het seizoen weg voor zover ik me herinner.
En dat ja inderdaad. Noorse competitie loopt het kalender jaar.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat is toch iets wat ie wel aan het doen was? Ervaring + jeugd + aankopen op plekken waar die niet aanwezig waren. Spelers als Janse en Konadu kansen gegeven, lovend over spelers als Bouwman en trainingen geven aan jeugdelftallen. Volgens mij had de jeugd onder Farioli echt wel een plek.
Alleen gedwongen. Janse kreeg alleen de kans toen Baas en Sutalo geblesseerd waren en Rugani ook niet bepaald goed gespeeld had. Konadu kreeg alleen een kans toen Weghorst geblesseerd was en Brobbey ook niet helemaal ok was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Nu online
Deruxian schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:14:
Nou de is reuze;
-dikke Raf
-dikke Wes
-dikke Theo

Allemaal Ajax DNA toch?😛
Dikke Nep Ajacied? Op Raf na dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Francesco Farioli vertrekt voornamelijk vanwege een verschil in inzicht bij Ajax.

Paul Simonis en Erik ten Hag zijn nadrukkelijk in beeld om Francesco Farioli op te volgen bij Ajax, zo meldt De Telegraaf maandagochtend.

Francesco Farioli schuift ondanks zijn vertrek bij Ajax maandagavond 'gewoon' aan bij Rondo op Ziggo Sport. Dat meldt de sportzender maandag via de officiële kanalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Bestuur moet dan kiezen of ze een topclub met bij behorende topsport mentaliteit zijn waar alles voor winnen en prijzen pakken gaat of een club zijn waar het alleen om opleiding gaat en er ook geen commentaar mag komen als er verloren wordt. Want jeugdspelers moeten wel het niveau en talent hebben om minuten te verdienen, dat niveau was er blijkbaar nu niet of erg beperkt als je verder kijkt dan de talenten zoals Godts en Hato die al wekelijks spelen. Ajax is toch geen goede doelen instelling waar ze wensen van jeugdspelers in vervulling laten gaan?!? Als Jong Ajax nou ook briljant gespeeld had en niet ergens onder aan de stand had gebungeld, was die eis veel logischer geweest dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:42
Pompi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Bestuur moet dan kiezen of ze een topclub met bij behorende topsport mentaliteit zijn waar alles voor winnen en prijzen pakken gaat of een club zijn waar het alleen om opleiding gaat en er ook geen commentaar mag komen als er verloren wordt. Want jeugdspelers moeten wel het niveau en talent hebben om minuten te verdienen, dat niveau was er blijkbaar nu niet of erg beperkt als je verder kijkt dan de talenten zoals Godts en Hato die al wekelijks spelen. Ajax is toch geen goede doelen instelling waar ze wensen van jeugdspelers in vervulling laten gaan?!? Als Jong Ajax nou ook briljant gespeeld had en niet ergens onder aan de stand had gebungeld, was die eis veel logischer geweest dan nu.
Ja dit dus.
Ik denk dat de meeste wel zien dat een speler als Konadu niet snel Ajax 1 niveau gaat worden maar dat Mokio volgend seizoen misschien wel vaste basisspeler gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:23:
[...]
Of die trainer van de Eagles.
Steijn 2. Nee.. bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:57

Herman

FP ProMod
Ik hoop dat Farioli een club kan vinden die wat meer recht doet aan zijn kwaliteiten en wat minder in de waan van de dag leeft. Bizar eigenlijk. Voorafgaand aan dit seizoen zou je in je handjes knijpen als Ajax weer mee zou doen met de top 3 en onder Farioli's leiding halen ze zelfs bijna het kampioenschap binnen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Nja de media heeft iig weer genoeg om over te speculeren. En de lijstjes zullen komende dagen/weken/maanden wel doordruppelen.

https://www.voetbalprimeu...e-opvolgers-bij-ajax.html

Van dit lijstje vind ik Reiziger en Heitinga de voor de hand liggende keuzes. Reiziger acht ik er al klaar voor. Heitinga moest destijds puinruimen en nu toch ook als assisitent van Moyes en Slot weer extra baggage.

Knutsen gezien wat hij heeft gepresteerd in Noorwegen getuigd wel van visie, maar is een gemene deler met het bestuur. Dus of dat matched met Ajax (zie nu dus Farioli) moet dan blijken.

Xavi is leuk genoemd, maar alleen vanwege de Barcelona Cruijf link. Volgens mij is er van de 'visie Cruijf' vrij weinig meer over.

Straks krijg je vast weer iemand die Bergkamp/Jonk weer eens aanhaalt. (nee dat is dit nu niet :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
ZieMaar! schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:00:
[...]

Wanneer geldt deze voorwaarde exact?
Want van wat ik mij kan herinneren had Marcel Keizer niet echt heel veel krediet.
En die had als achtergrond 1 jaar Ajax O19 en 1 jaar Jong Ajax als speler en jaartje Jong Ajax als trainer.
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:33:
Van dit lijstje vind ik Reiziger en Heitinga de voor de hand liggende keuzes. Reiziger acht ik er al klaar voor. Heitinga moest destijds puinruimen en nu toch ook als assisitent van Moyes en Slot weer extra baggage.
Heitinga zie ik niet zo snel z'n huidge veilige plekkie opgeven.
Zeker niet voor een onstabiele situatie bij Ajax. Niet presteren om wat voor reden dan ook en je bent voor de 2e keer de sjaak.

[ Voor 38% gewijzigd door Nnoitra op 19-05-2025 13:42 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:30
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:02:
[...]

Gezien eerdere discussies die rondom Farioli speelden met transfers die niet mochten/niet door gingen, lijkt het mij wel duidelijk waar het probleem zit. En ik zal niet stellen dat de directie hem doelbewust weg wil pesten, maar wel dat ze doelbewust aan hun eigen standpunten vast houden ondanks dat Farioli duidelijk heeft laten zien dat die niet goed zijn.
Maar de directe toekomst van de club hangt dus wel af van die aankopen. En als er dan niet naar de trainer wordt geluisterd en er verkeerde beslissingen worden gemaakt, wordt het toch knap lastig om er nog iets van te maken. Ik hoop dat het bijdraait, maar als de aankopen op dezelfde manier gebeuren als afgelopen jaar en/of ze geen trainer van het caliber van Farioli kunnen vinden zie ik het somber in. Naar mijn idee is Farioli een van de voornaamste redenen waarom ajax zo snel uit het dal is geklommen.
Polycom schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:18:
Ik begrijp niet dat mensen verbaast zijn dat hij er nu mee stopt. Het was toch al vrij snel duidelijk dat hij Ajax als springplank zou gebruiken naar een andere (grotere) club? Champions League gehaald, mission accomplished.
Hier ben ik het toch niet mee eens. Als hij bij ajax had kunnen doen wat ie wilde was ie nu nog niet weg gegaan. Ik ga er wel in mee dat ie er geen jaren zou blijven hangen, maar hij was echt wel een jaartje gebleven als ie verwacht had landskampioen te kunnen worden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ephymerous schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Dat vind ik echt tekort door de bocht. De situatie is appels met peren. Waar Mislintat miljoenen kon verkwanselen heeft Kroes het te doen met zijn erfenis.

Ajax heeft een matige selectie en deze zomer komen nog mindere goden terug van hun verhuurperiode. Ik benijd m niet hoor.
Inderdaad, Kroes had minder te besteden maar als nog heeft hij vrijwel niets weten te halen wat echt iets aan versterking was. Dan had hij in mijn ogen echt tegen Fariolli moeten zeggen, ga het maar doen met de jeugd.
Traore en Regeer zijn echte Kroes aankopen en hadden helemaal niet gehaald hoeven te worden. Het gedoe met Henderson rond de kerst idem, het is dat Fariolli hem van gedachte wist te wisselen maar het geklungel met Kroes was goed zichtbaar.

Nu ook de komst van Tadic, daar zit echt niemand op te wachten en toch komt ie omdat vrijwel zeker is dat ten Hag in gaat stappen die heeft immers een verlengstuk nodig en dat is Tadic. Tadic kon in zijn laatste seizoen bij Ajax al niets meer bij dragen dus waarom verwachten we nu wel iets van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Los van het vertrek van Farioli zelf ben ik heel benieuwd wat het voor effect op de staf en andere functies gaat hebben. Er zijn er toch best veel in zijn kielzog meegekomen en ook een aantal neergezet op gezamenlijke visie.
Hoeveel daarvan geloven in het Ajax-project en blijven daar vol voor gaan, en hoeveel rennen nu achter Farioli aan of gaan nadere dingen doen?
Ik ben erg benieuwd want dit gaat ook een grote factor zijn in de mogelijke onrust die gecreëerd wordt.
redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:39:
Gezien eerdere discussies die rondom Farioli speelden met transfers die niet mochten/niet door gingen, lijkt het mij wel duidelijk waar het probleem zit. En ik zal niet stellen dat de directie hem doelbewust weg wil pesten, maar wel dat ze doelbewust aan hun eigen standpunten vast houden ondanks dat Farioli duidelijk heeft laten zien dat die niet goed zijn.
Dat er discussies zijn betekent toch niet automatisch dat de trainer dan gelijk heeft?
Regeer wordt steeds genoemd als voorbeeld en het kan best dat Farioli liever wat anders had, maar als je als TD een buitenkans hebt om met beperkte middelen een veelzijdige speler binnen te kunnen halen dan is daar toch ook wat voor te zeggen?
Of is de mening van een trainer dan heilig en heeft de club niets te zeggen? We hebben in het verleden al vaker gezien hoe zo'n insteek uitpakt.
Maar de directe toekomst van de club hangt dus wel af van die aankopen. En als er dan niet naar de trainer wordt geluisterd en er verkeerde beslissingen worden gemaakt, wordt het toch knap lastig om er nog iets van te maken. Ik hoop dat het bijdraait, maar als de aankopen op dezelfde manier gebeuren als afgelopen jaar en/of ze geen trainer van het caliber van Farioli kunnen vinden zie ik het somber in. Naar mijn idee is Farioli een van de voornaamste redenen waarom ajax zo snel uit het dal is geklommen.
Tja, nu stel je weer dat er in zijn geheel niet geluisterd werd. Ook dat is weer niets meer dan speculatie. Het kan goed dat er wel geluisterd werd, maar dat het niet 100% ging zoals Farioli wilde. De vraag is dan met hoeveel procent zijn zin krijgen kan hij leven? Wat was het in de praktijk? 25%? 50%? 74%? Of was het 90% en was dat nog niet genoeg voor hem?

En hoe zit het met de jeugd? Daar was hij ook niet heel happig op, Ajax wel. Als dat een speerpunt geweest is dan pleit dat juist in het voordeel van de directie vind ik.

Nog even los van dat er nu ineens allemaal geruchten oppoppen dat hij allerlei spelers nooit gewild zou hebben. Dat is ook weer typisch achteraf schrijven door de journalistiek. Ik ben erg benieuwd naar de werkelijke verhalen, ik vind conclusies trekken nog veel te voorbarig.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 19-05-2025 13:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan Wins
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Dat Farioli zo snel weg is, duidt er volgens mij op dat de opvolger allang bekend is. De Tadic geruchten hinten op Ten Hag al hoop ik dat het Reiziger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:53:
Los van het vertrek van Farioli zelf ben ik heel benieuwd wat het voor effect op de staf en andere functies gaat hebben. Er zijn er toch best veel in zijn kielzog meegekomen en ook een aantal neergezet op gezamenlijke visie.
Hoeveel daarvan geloven in het Ajax-project en blijven daar vol voor gaan, en hoeveel rennen nu achter Farioli aan of gaan nadere dingen doen?
Ik ben erg benieuwd want dit gaat ook een grote factor zijn in de mogelijke onrust die gecreëerd wordt.
Dit is inderdaad waarom naar mijn idee Farioli voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de grote stappen die ajax op zeer korte termijn heeft gemaakt.
[...]
Dat er discussies zijn betekent toch niet automatisch dat de trainer dan gelijk heeft?
Regeer wordt steeds genoemd als voorbeeld en het kan best dat Farioli liever wat anders had, maar als je als TD een buitenkans hebt om met beperkte middelen een veelzijdige speler binnen te kunnen halen dan is daar toch ook wat voor te zeggen?
Of is de mening van een trainer dan heilig en heeft de club niets te zeggen? We hebben in het verleden al vaker gezien hoe zo'n insteek uitpakt.
Als je ziet wat ajax nu tekort komt aan kwaliteiten worden die toch een heel stuk beter benoemd door Farioli dan door de leiding daar. En als een trainer binnen een jaar een falende club omzet in eentje die weer voor de landstitel meedoet, denk ik ook dat je die trainer beter veel gelijk kunt geven.
[...]
Tja, nu stel je weer dat er in zijn geheel niet geluisterd werd. Ook dat is weer niets meer dan speculatie. Het kan goed dat er wel geluisterd werd, maar dat het niet 100% ging zoals Farioli wilde. De vraag is dan met hoeveel procent zijn zin krijgen kan hij leven? Wat was het in de praktijk? 25%? 50%? 74%? Of was het 90% en was dat nog niet genoeg voor hem?
Gezien eerdere discussies die er waren is het wel duidelijk dat het iig ruim onder die 90% zit. Voor zover je zoiets al in procenten uit kunt drukken. Uiteindelijk gaat het om de gezette koers en het is wel duidelijk dat Farioli daarin niet heel veel te zeggen had.
Nog even los van dat er nu ineens allemaal geruchten oppoppen dat hij allerlei spelers nooit gewild zou hebben. Dat is ook weer typisch achteraf schrijven door de journalistiek. Ik ben erg benieuwd naar de werkelijke verhalen, ik vind conclusies trekken nog veel te voorbarig.
Diezelfde verhalen deden al de ronde voordat het bekend werd dat ie op ging stappen. Bij zo'n beetje allerlei transfers was het al duidelijk dat Farioli het liever anders zou zien.

En ik snap ook wel dat niemand 100% gelijk heeft en dat het uiteindelijk een samenspraak is en dat er meer nuance is, maar tegelijkertijd is het ook wel heel duidelijk dat Farioli van groot belang is geweest voor het huidige ajax. En dan kan het geen kwaad om daarin veel meer mee te gaan dan er nu gebeurd. Het was veel beter geweest om het komende jaar nog veel meer in te zetten op stabiliteit en pas daarna weer meer te focussen op het aanvallende ajax dat ze zo graag willen hebben,

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zo, dat belooft weer een leuke zomer, in dit topic... 8)7

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:24:
[...]

Die keuze is al gemaakt.
Alles voor winnen en prijzen resulteerde in salarissen van 4m per jaar voor Brobbey en consorten. Nu is het tijd voor een stapje terug qua doelstellingen (dus niet meer overwinteren CL als doelstelling), salarissen structureel omlaag om de organisatie gezond te maken.
De levensader van Ajax is altijd de jeugd geweest, dan moet je die ook de kans geven. Niet per se meteen in de basis, maar waarom zou je Rugani huren als je Janse hebt staan die in de wedstrijden begin dit seizoen gewoon heel sterk speelde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tristan Wins schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:59:
Dat Farioli zo snel weg is, duidt er volgens mij op dat de opvolger allang bekend is. De Tadic geruchten hinten op Ten Hag al hoop ik dat het Reiziger wordt.
Chivu! Zie ik nog wel gebeuren.
Verleden bij Ajax, ligt goed bij de supporters, vorig jaar al benaderd als assistent, nu een jaar half jaar ervaring in de Serie A met Parma (geen idee of die leuk speelden). You heard it here first!

[edit] hmm half jaar ervaring is misschien wel erg weinig ;)

[edit 2] en voorspelling 2: Henderson naar Sunderland als die promoveren komend weekend.

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 19-05-2025 14:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:03:
Het was veel beter geweest om het komende jaar nog veel meer in te zetten op stabiliteit en pas daarna weer meer te focussen op het aanvallende ajax dat ze zo graag willen hebben,
Dat zou never nooit geaccepteerd worden tenzij Ajax bij de winterstop 18 punten los zou staan (bij wijze van).
Het werd dit seizoen geaccepteerd wegens de shit van het seizoen ervoor, maar 2 jaar op rij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KraveN
  • Laatst online: 22-09 23:13
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:15:
[...]

Dat zou never nooit geaccepteerd worden tenzij Ajax bij de winterstop 18 punten los zou staan (bij wijze van).
Het werd dit seizoen geaccepteerd wegens de shit van het seizoen ervoor, maar 2 jaar op rij?
De vraag is hoe lang je nodig hebt om de zogenoemde *shit* op te ruimen. Persoonlijk denk ik je hier meerdere seizoenen voor nodig hebt en dat je daarom wellicht ook de doelstellingen moet aanpassen. Natuurlijk kun je ieder jaar een trainer wisselen en dat zal voor sommige spelers werken, maar het is niet dat opeens de hele selectie van zero naar hero gaan.

Dus ja je kan van alles willen, maar dan moet je ook het materiaal voor hebben en er zijn meerdere factoren die van iets een team maken. Dat is niet altijd alleen geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13:05
Ontzettend jammer om dit nieuws te lezen. Naar mijn idee hadden ze Farioli nog een jaar de kans moeten geven met een selectie waar hij wel wat mee dacht te kunnen.

Nu halen ze (hopelijk) een nieuw gezicht in huis (dus niet ten Hag), maar die moet weer werken met een ongelooflijk matige selectie en kan het dus nooit goed doen. Die wordt dan ook weer afgebrand en zo gaat het cirkeltje rond en rond.

Reiziger schijnt goed te zijn, dus dat zou ik dan wel willen zien. Maar ik zeg al jaren dat ik vermoed dat Jans geschikt zou zijn. Maar ik twijfel of hij daar trek in heeft.

Maar super zonde dat Farioli weg gaat.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
KraveN schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:19:
[...]

De vraag is hoe lang je nodig hebt om de zogenoemde *shit* op te ruimen. Persoonlijk denk ik je hier meerdere seizoenen voor nodig hebt en dat je daarom wellicht ook de doelstellingen moet aanpassen. Natuurlijk kun je ieder jaar een trainer wisselen en dat zal voor sommige spelers werken, maar het is niet dat opeens de hele selectie van zero naar hero gaan.

Dus ja je kan van alles willen, maar dan moet je ook het materiaal voor hebben en er zijn meerdere factoren die van iets een team maken. Dat is niet altijd alleen geld.
Het valt of staat deze zomer ook echt niet alleen met een nieuwe trainer halen nee. Er gaat ongetwijfeld verkocht worden (Hato, Taylor), dat met de CL bonus moet toch iig voor ietwat aan budget zorgen waarmee de selectie een impuls kan krijgen met name qua creativiteit.
Voor Janse de kans om te laten zien dat hij de plek van Hato verdient, voor Mokio hetzelfde maar dan voor de plek van Taylor. En dan kan ik me niet voorstellen dat er niet een 20-25m besteed kan worden aan een creatieve middenvelder, een vervanger (hopelijk) voor Traoré en een nieuwe keeper (Olij?).
Oftewel, tijd voor Kroes om te laten zien wat ie kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Napo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:33:
[...]

En als dat uitgangspunt een probleem is dan heeft de directie van Ajax de verkeerde trainer aangesteld, dat kan niet nu opeens een probleem zijn.
Eigenlijk ongelofelijk als daar niet over gesproken zou zijn. Iets van: "Het eerste jaar gaat het puur om het resultaat want we hebben de CL-gelden nodig maar het jaar daarop willen we weer langzaam toe naar jeugd inpassen en aanvallender spel"

Maar goed, Te Kloese was ook vergeten het systeem met Priske te bespreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
Malfunctions schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:21:
Ontzettend jammer om dit nieuws te lezen. Naar mijn idee hadden ze Farioli nog een jaar de kans moeten geven met een selectie waar hij wel wat mee dacht te kunnen.

Nu halen ze (hopelijk) een nieuw gezicht in huis (dus niet ten Hag), maar die moet weer werken met een ongelooflijk matige selectie en kan het dus nooit goed doen. Die wordt dan ook weer afgebrand en zo gaat het cirkeltje rond en rond.

Reiziger schijnt goed te zijn, dus dat zou ik dan wel willen zien. Maar ik zeg al jaren dat ik vermoed dat Jans geschikt zou zijn. Maar ik twijfel of hij daar trek in heeft.

Maar super zonde dat Farioli weg gaat.
Jans zit prima bij Utrecht, die gaat niet meer weg. Lekker in de wat meer luwte aan het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:35:
[...]

En dan kan ik me niet voorstellen dat er niet een 20-25m besteed kan worden aan een creatieve middenvelder
Die categorie spelers vraagt ook een bepaald salaris en die komen ook niet zo snel naar Nederland.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• carpebios
De NOS voetbalpodcast is weer goud! Eerst Ajax hier en Ajax daar. Dan stelt iemand na 20 minuten, zullen we het over PSV hebben? Ja, maar Ajax is vandaag nieuws, dus blababla. Dan 10 minuten PSV om daarna alles weer over Ajax te laten gaan.

Totale ontkenning!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
carpebios schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:45:
De NOS voetbalpodcast is weer goud! Eerst Ajax hier en Ajax daar. Dan stelt iemand na 20 minuten, zullen we het over PSV hebben? Ja, maar Ajax is vandaag nieuws, dus blababla. Dan 10 minuten PSV om daarna alles weer over Ajax te laten gaan.

Totale ontkenning!
Heerlijk dit. _O- _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Miki schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:52:
[...]

Inderdaad, Kroes had minder te besteden maar als nog heeft hij vrijwel niets weten te halen wat echt iets aan versterking was. Dan had hij in mijn ogen echt tegen Fariolli moeten zeggen, ga het maar doen met de jeugd.
Traore en Regeer zijn echte Kroes aankopen en hadden helemaal niet gehaald hoeven te worden. Het gedoe met Henderson rond de kerst idem, het is dat Fariolli hem van gedachte wist te wisselen maar het geklungel met Kroes was goed zichtbaar.

Nu ook de komst van Tadic, daar zit echt niemand op te wachten en toch komt ie omdat vrijwel zeker is dat ten Hag in gaat stappen die heeft immers een verlengstuk nodig en dat is Tadic. Tadic kon in zijn laatste seizoen bij Ajax al niets meer bij dragen dus waarom verwachten we nu wel iets van hem.
Traore was een goedkope gok. Door de financiële situatie gecreëerd door zijn voorganger moest Ajax het daar helaas mee doen. Regeer was gegeven zijn seizoen en gelimiteerde transfersom helemaal niet zo gek. Noem dan Sosa…

Zowel ten Hag als Tadic zijn op dit moment niet meer dan geruchten. Hopelijk blijft het daarbij. De eerste is ongeschikt en de tweede over de houdbaarheid.

Het is echt nog te vroeg om Kroes te beoordelen.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:59
ZieMaar! schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:00:
[...]

Ten Hag had een selectie met erg veel kwaliteit. De Jong, Ziyech, Mazraoui, Tadic, Neres, De Ligt, Blind, Tagliafico…die nu terughalen, met dit spelersmateriaal, lijkt me een hele grote gok.

Maar wie dan wel? Lastige vraag. Jans zit hier denk ik niet echt op te wachten en verder lopen er denk ik Nederland geen kandidaten. Of toch, misschien van den Brom? Toch niet Maduro? Of Seedorf :+ ?

Volgens mij zou de ideale trainer van Ajax:
- resultaat en goed voetbal weten te combineren
- de mix tussen oud en nieuw gedachtegoed weten te combineren
- de tijd krijgen terwijl de TD een team neerzet, met een combi van ervaring (a la Blind, Schone), topsportcultuur (Tadic achtig, weten wat topsport betekent en wat het van je lijf vraagt), gewoon hele goede spelers en daaromheen jeugd, maar dan wel niveau Hato en Taylor.
NOS meldt net dat Kroes al contact heeft gehad en hem op nummer 1 zet..

Kan alleen maar slechter aflopen ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Totale ontkenning!
Dit is inherent aan het zijn van de grootste club van het land. Het is natuurlijk nieuws zo één dag na einde van de competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:53:
[...]
Dit is inherent aan het zijn van de grootste club van het land. Het is natuurlijk nieuws zo één dag na einde van de competitie.
Dat je genegeerd wordt door de NOS?

O sorry, ik dacht dat je de mooiste en beste club bedoelde 8)

[ Voor 10% gewijzigd door carpebios op 19-05-2025 14:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:53:
[...]
haha zeg dat nou niet ... dan voelen sommige zich weer achtergesteld en dan komen die calimero gevoelens straks weer de kop opsteken. (niet bij jou @carpebios ) maar in het algemeen.

Los dat je idd wat meer glans aan het kampioenschap mag geven, is dat in mijn ogen nu toch iets minder boeiend en is inmiddels wel weer alles over gezegd. Is feitelijk alweer nieuws van gisteren.. Dit is vandaag. Dus NU relevant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:54:
[...]

PSV wordt niet genegeerd, maar het kampioenschap is gisteren beslist. Vandaag is er weer nieuw, sappiger nieuws.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

Totale ontkenning!
Bosz krijgt een nieuw contract! Haha dat is positief nieuws. Hij maakte Ajax op eigen kracht koploper, heeft geen plan B en denkt nu dat het succes aan hem te danken is en de beleidsmakers gelukkig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:58:
[...]
PSV wordt niet genegeerd, maar het kampioenschap is gisteren beslist. Vandaag is er weer nieuw, sappiger nieuws.
Woensdag, vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:58:
[...]

haha zeg dat nou niet ... dan voelen sommige zich weer achtergesteld en dan komen die calimero gevoelens straks weer de kop opsteken. (niet bij jou @carpebios ) maar in het algemeen.

Los dat je idd wat meer glans aan het kampioenschap mag geven, is dat in mijn ogen nu toch iets minder boeiend en is inmiddels wel weer alles over gezegd. Is feitelijk alweer nieuws van gisteren.. Dit is vandaag. Dus NU relevant.
Nee zeker, en dat mag ook benoemd worden. Maar ze beschouwen daar ook juist het afgelopen weekend en ze zijn nooit het nieuws zelf, omdat ze altijd een week achterlopen. Dus iets meer beginnen met de week en dan afronden met het nu en toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Fair enough. Dan zou ik zeggen, op 20 april al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:59:
[...]
Fair enough. Dan zou ik zeggen, op 20 april al.
Wat was er 20 april?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Typhone schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:59:
[...]

Bosz krijgt een nieuw contract! Haha dat is positief nieuws. Hij maakte Ajax op eigen kracht koploper, heeft geen plan B en denkt nu dat het succes aan hem te danken is en de beleidsmakers gelukkig ook.
:X Nou inderdaad, ben er niet heel blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Utrecht - Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Holk schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:53:
[...]

NOS meldt net dat Kroes al contact heeft gehad en hem op nummer 1 zet..

Kan alleen maar slechter aflopen ben ik bang
Laten we hopen dat Leverkussen doorpakt en ten Hag snel contracteert.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online

Stimulate14

⭐⭐⭐

ephymerous schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:51:
[...]

Traore was een goedkope gok. Door de financiële situatie gecreëerd door zijn voorganger moest Ajax het daar helaas mee doen. Regeer was gegeven zijn seizoen en gelimiteerde transfersom helemaal niet zo gek. Noem dan Sosa…

Zowel ten Hag als Tadic zijn op dit moment niet meer dan geruchten. Hopelijk blijft het daarbij. De eerste is ongeschikt en de tweede over de houdbaarheid.

Kroes gaat door de mand vallen deze window.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
ephymerous schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:01:
[...]

Laten we hopen dat Leverkussen doorpakt en ten Hag snel contracteert.
Als je dit interview ziet dan denk ik niet dat het ten Hag gaat worden.

https://x.com/ESPNnl/stat...1IIIHM2uV9HHrd8KqmaQ&s=19

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:59:
[...]

Over beleidsmakers gesproken.. Die Brands, haha, en dan is ajax arrogant? https://www.voetbalprimeu...trainer-dit-zou-doen.html
"Die twee vaste Champions League-plekken maken het voor iedereen beter", gaat Brands verder. De prestaties in Europa zijn maar wat belangrijk voor het Nederlands voetbal. "Doordat Feyenoord en wij een goed Champions League-jaar hebben gehad, krijgen de andere clubs ook veel meer geld."
Alsof zij het even alleen gedaan hebben. Die coëfficiënten gaan over meerdere jaren. Daar heeft elke NL-ploeg een groot aandeel in gehad afgelopen jar(en) Tuurlijk Had Ajax 2/3 magere jaren. Met name van '22 tot '24

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Over beleidsmakers gesproken.. Die Brands, haha, en dan is ajax arrogant? https://www.voetbalprimeu...trainer-dit-zou-doen.html

[...]
Alsof zij het even alleen gedaan hebben. Die coëfficiënten gaan over meerdere jaren. Daar heeft elke NL-ploeg een groot aandeel in gehad afgelopen jar(en) Tuurlijk Had Ajax 2/3 magere jaren. Met name van '22 tot '24
Die plekken komen uit de tijd dat Ajax het voortouw nam. En toen gingen de geruchten dat Ajax het Bayern van NL zou worden en iedereen hield het handje op. Waan van de dag haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 19:49
MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:58:
[...]
Ooh, dus het is een soort vooropgezet plan van Ajax om PSV als kampioen zsm na het behalen van het kampioenschap uit beeld te krijgen. Een soort 'negatieve reclame is ook reclame' gevalletje? :+

Ik weet en snap dat Ajax de grootste club uit Nederland is, maar dat maakt niet dat je de rest bijna geen aandacht hoeft te geven. Dat Farioli weg gaat is helder, wat er daarna gebeurt niet, dus is het eigenlijk met een roze bril op fantaseren over wat zij denken dat het beste is voor Ajax. Dat kan ook in een kortere beschouwing en dan (zoals het hoort) focus op de kampioen, of iig de aandacht een beetje verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:00:
[...]

:X Nou inderdaad, ben er niet heel blij mee!
Bosch is toch prima voor PSV? Zeker met huidig materiaal. (of elke NL-ploeg) .. Ook hij zal moeten blijven bijschaven aan de vaak zo genoemde rest-verdediging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:58

Superkiwi

Hoi doei

carpebios schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:54:
[...]
Even sec bekeken hè,
PSV heeft de beste selectie, speelt het beste en mooiste voetbal en is, zoals eigenlijk iedereen al verwachtte, terecht kampioen geworden.
Bosz blijft en waarschijnlijk doen ze dit truucje komend seizoen gewoon weer dunnetjes over.
Waarmee zie je een podcast dan graag nog gevuld worden met betrekking tot PSV?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

https://nos.nl/l/2567930
Ajax-directeur had al contact met Ten Hag in Arena: 'Staat al heel lang op het lijstje'
Volgens technisch directeur Alex Kroes is Erik ten Hag kandidaat om Francesco Farioli op te volgen als de nieuwe trainer van Ajax.
Tja…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
Dan zeg ik Frankfurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Bosch is toch prima voor PSV? Zeker met huidig materiaal. (of elke NL-ploeg) .. Ook hij zal moeten blijven bijschaven aan de vaak zo genoemde rest-verdediging.
Ik ben prima tevreden met Bosz.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:45
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:07:
[...]
Hij zegt helemaal niet dat zij dat gedaan hebben... Hij zegt dat het belangrijk is dat alle clubs punten blijven pakken omdat het goed geld in het laadje brengt. En hij uit vervolgens kritiek op Ajax/Farioli dat ze Leverkusen hebben laten lopen terwijl er met een 1-2 thuis nog best een kans was om een resultaat te halen in Duitsland.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:10:
[...]

We hebben ten eerste goede verdedigers nodig, want een Flamingo bijvoorbeeld is te zwak.
Heb ik al gezegd dat Bakayoko sowieso weg moet?

Dan hekel ik aan Bosz dat hij geen plan B heeft. Soms heb je te weinig spelers etc, dan mag het wel wat verdedigender in sommige wedstrijden tot je weer op kracht bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Superkiwi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:10:
[...]

Even sec bekeken hè,
PSV heeft de beste selectie, speelt het beste en mooiste voetbal en is, zoals eigenlijk iedereen al verwachtte, terecht kampioen geworden.
Bosz blijft en waarschijnlijk doen ze dit truucje komend seizoen gewoon weer dunnetjes over.
Waarmee zie je een podcast dan graag nog gevuld worden met betrekking tot PSV?
Het is een podcast over de competitie, met meer deelnemers dan PSV en Ajax, dan wint PSV de competitie en gaat het maar over 1 ploeg. Dat is best gek toch? Natuurlijk hoeft het niet 100% over PSV te gaan, maar je kunt er toch mee beginnen en de rest doorlopen. Maar ze blijven nu wel erg hangen bij de trainer en alles wat daar vooral niet bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Andere competitie en na die wedstrijd wisten ze nog steeds hun potjes te winnen in de Eredivisie. De totale meltdown is helaas bij Utrecht ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

De eerste is ongeschikt? Hoe kan je dat nou zeggen? Als je de periode Ten Hag wegdenkt, wanneer speelde Ajax mooi voetbal én pakte ze de titel? Dat is minimaal 20 jaar terug.

Ik zou het mooi vinden als Ten Hag terugkeert bij Ajax. Ik weet niet of hij het moet doen, het is een flinke stap terug voor hem. Tadic als speler weet ik niet, ik volg het Turkse voetbal niet. Maar zijn mentaliteit kan Ajax in ieder geval wel gebruiken. Misschien wilt Tadic wel assistent trainer onder Ten Hag worden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

carpebios schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:16:
[...]
Het is een podcast over de competitie, met meer deelnemers dan PSV en Ajax (...)
Oké, hier kan ik niet anders dan je volledig gelijk te geven. Goed punt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:01
Mog schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:25:
[...]

De eerste is ongeschikt? Hoe kan je dat nou zeggen? Als je de periode Ten Hag wegdenkt, wanneer speelde Ajax mooi voetbal én pakte ze de titel? Dat is minimaal 20 jaar terug.

Ik zou het mooi vinden als Ten Hag terugkeert bij Ajax. Ik weet niet of hij het moet doen, het is een flinke stap terug voor hem. Tadic als speler weet ik niet, ik volg het Turkse voetbal niet. Maar zijn mentaliteit kan Ajax in ieder geval wel gebruiken. Misschien wilt Tadic wel assistent trainer onder Ten Hag worden.
Volgens mij heb je ook als assistent-trainer een trainerslicentie nodig. Dus dat is misschien iets voor de toekomst. Maar lijkt me niet realistisch voor nu, per direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:42:
[...]

Die categorie spelers vraagt ook een bepaald salaris en die komen ook niet zo snel naar Nederland.
Ho niet 1 speler voor 20-25, een stuk of 3-4 voor totaal dat bedrag :D

[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 19-05-2025 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nu het topic nog leeft en vol zit met mensen die claimen er verstand van te hebben (:+): vergeet niet dat er komend seizoen weer een nieuwe Tweakers FC Eredivisie voetbalpoule van start gaat en hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Dit seizoen zijn we met 120 fanatieke deelnemers geëindigd, benieuwd of dat komend seizoen overtroffen gaat worden.
Het gaat er in dat topic wat luchtiger aan toe dan hier, terwijl alle clubs net zo breed vertegenwoordigd zijn.

Niet twijfelen, gewoon doen!
Laat maar eens zien of jullie er écht zoveel veratand van hebben ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:09:
[...]

Ooh, dus het is een soort vooropgezet plan van Ajax om PSV als kampioen zsm na het behalen van het kampioenschap uit beeld te krijgen. Een soort 'negatieve reclame is ook reclame' gevalletje? :+

Ik weet en snap dat Ajax de grootste club uit Nederland is, maar dat maakt niet dat je de rest bijna geen aandacht hoeft te geven. Dat Farioli weg gaat is helder, wat er daarna gebeurt niet, dus is het eigenlijk met een roze bril op fantaseren over wat zij denken dat het beste is voor Ajax. Dat kan ook in een kortere beschouwing en dan (zoals het hoort) focus op de kampioen, of iig de aandacht een beetje verdelen.
De clicks/views regeren weer. En gedoe bij Ajax zal vast meer opleveren dan feest in Eindhoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:15:
[...]

Het werd geaccepteerd? Zonder dit hadden ze dit seizoen inderdaad 18 punten los gestaan maar dan wel onder de streep ipv er boven. Als de boel een zooi is, moet je gewoon een paar jaar uittrekken om het weer op orde te brengen. Daarna kun je weer verder opbouwen.

Ik hoop dat ze een beetje bijdraaien en richting Farioli zijn plan gaan. Zo niet zie ik ajax wel weer een paar plaatsen zakken. Dit seizoen heeft wel laten zien hoe snel iets weer de verkeerde kant op gaan.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Mog schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:25:
[...]

Ben wel benieuwd of Ten Hag het ook lukt als ie geen enorme transfersommen/salarissen voor spelers beschikbaar heeft. Hij had het wat dat betreft wel echt stukken makkelijker dan Farioli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:03:
Dit is inderdaad waarom naar mijn idee Farioli voor het grootste deel verantwoordelijk is voor de grote stappen die ajax op zeer korte termijn heeft gemaakt.
Want de rest van het technisch kader was hier niet bij en heeft alleen de handtekeningen gezet? Dat lijkt me wat kort door de bocht.
Als je ziet wat ajax nu tekort komt aan kwaliteiten worden die toch een heel stuk beter benoemd door Farioli dan door de leiding daar. En als een trainer binnen een jaar een falende club omzet in eentje die weer voor de landstitel meedoet, denk ik ook dat je die trainer beter veel gelijk kunt geven.
Omdat de trainer continu interviews moet geven hoor je die natuurlijk het meest, de rest *(Kroes, Beuker, De Lang) komt relatief weinig in beeld of geeft af en toe een diepte interview. Als je die daadwerkelijk gezien/gelezen hebt dan zou je weten dat daar ook echt wel zinnige dingen uit komen.
Gezien eerdere discussies die er waren is het wel duidelijk dat het iig ruim onder die 90% zit. Voor zover je zoiets al in procenten uit kunt drukken. Uiteindelijk gaat het om de gezette koers en het is wel duidelijk dat Farioli daarin niet heel veel te zeggen had.

Diezelfde verhalen deden al de ronde voordat het bekend werd dat ie op ging stappen. Bij zo'n beetje allerlei transfers was het al duidelijk dat Farioli het liever anders zou zien.
Mja, dit is voor mij gewoon de T napraten. Farioli heeft bij bepaalde transfers open gedeeld wat hij ervan vond, maar nu stellen dat hij zo'n beetje alle transfers anders had willen zien en bijna niets te zeggen had is nergens op te baseren.
En ik snap ook wel dat niemand 100% gelijk heeft en dat het uiteindelijk een samenspraak is en dat er meer nuance is, maar tegelijkertijd is het ook wel heel duidelijk dat Farioli van groot belang is geweest voor het huidige ajax. En dan kan het geen kwaad om daarin veel meer mee te gaan dan er nu gebeurd. Het was veel beter geweest om het komende jaar nog veel meer in te zetten op stabiliteit en pas daarna weer meer te focussen op het aanvallende ajax dat ze zo graag willen hebben,
Speculatie, meer is het niet. We kunnen op dit moment onmogelijk zeggen of hij te weinig kreeg, of dat hij te veel wilde.

Vergeet niet dat Farioli ook een trotse man is die heel goed weet wat hij wil. Hij heeft nu een heel mooi resultaat bereikt en kan kiezen tussen nog meer regie eisen, óf gewoon lekker verder kijken. En ik denk dat het met name op dat vlak ligt. Hij krijgt niet de regie die hij wil, sterker nog, Ajax wil kleine stapjes richting hun 'DNA' (:r). En dan valt er voor hem gewoon geen eer meer te behalen voor zijn gevoel.

Wat ik wel vreemd vind is dat Kroes nu in een interview aangeeft verrast te zijn door deze stap. Ik mag gvd hopen dat je zelf wel bedacht had dat Farioli het voor gezien zou kunnen houden, daar vreesde nota bene het halve land voor dus ik hoop dat hij dat op een manier bedoelt waarin ik hem niet een ongelooflijke paardenlul vind. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Totale ontkenning!
Ik moest opzoeken wie erin zaten, maar Arno met wat minions. Waarom zet je dat überhaupt op? Dat is toch zelfkastijding? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Wat ik wel vreemd vind is dat Kroes nu in een interview aangeeft verrast te zijn door deze stap. Ik mag gvd hopen dat je zelf wel bedacht had dat Farioli het voor gezien zou kunnen houden, daar vreesde nota bene het halve land voor dus ik hoop dat hij dat op een manier bedoelt waarin ik hem niet een ongelooflijke paardenlul vind. :P
https://www.nu.nl/voetbal...st-is-nog-niet-klaar.html
Kroes benadrukte dat de zoektocht naar een nieuwe trainer nog niet heel concreet is. "Het is niet zo dat we de toplijst al klaar hebben." Dat kan ook niet, omdat Farioli pas net is vertrokken.
Komt op mij nou niet echt over als een TD die op alle scenario's is voorbereid ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:55:
[...]

Het werd geaccepteerd? Zonder dit hadden ze dit seizoen inderdaad 18 punten los gestaan maar dan wel onder de streep ipv er boven. Als de boel een zooi is, moet je gewoon een paar jaar uittrekken om het weer op orde te brengen. Daarna kun je weer verder opbouwen.
Ja, letterlijk dit.
Ik ga zelf ook geen 2 seizoenen met plezier kijken naar afbraakvoetbal. Dan zet ik de wedstrijden aan de onderkant van de KKD wel op.
Farioli heeft bewezen dat er best wat mogelijkheden in de selectie zitten, nu doorpakken en voetballend vermogen inbrengen via gerichte aankopen.
Het hoeft niet meteen Real-Ajax niveau te zijn, maar zeker wel beter dan afgelopen seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:58:
Wat moet ie dan, zeggen dat ie het allang aan had zien komen? ;)
Ook wat dit betreft, laten we even rustig afwachten en kijken of ie echt niet voorbereid was of dat ie alleen niet al wil vertellen dat ie precies weet wie ie wil en er binnenkort gesprekken zijn gepland.
Pagina: 1 ... 292 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken