[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 293 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.312 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:01:
[...]

https://www.nu.nl/voetbal...st-is-nog-niet-klaar.html

[...]

Komt op mij nou niet echt over als een TD die op alle scenario's is voorbereid ;w
Een beetje TD doet toch wel aan succession planning? Mocht er iets gebeuren zodat je in ieder geval een longlist van potentieel geschikte trainers hebt die je vrij snel kan gaan benaderen...

Maar goed - en dit is zeker geen commentaar op enkel Ajax - de voetbalwereld blijft met momenten toch vrij amateuristisch op dit soort facetten. Het profiel van een trainer moet bekend zijn, de huidige en toekomstige selectie in grote lijnen en daardoor ook de te nemen stappen bij enige ontwikkellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:58:
[...]

Want de rest van het technisch kader was hier niet bij en heeft alleen de handtekeningen gezet? Dat lijkt me wat kort door de bocht.
Kijk eens wie er allemaal meegegaan of op zijn minst gelieerd zijn met hem. Dat zijn er toch best wel veel en heeft dus ook een grote impact.
[...]
Omdat de trainer continu interviews moet geven hoor je die natuurlijk het meest, de rest *(Kroes, Beuker, De Lang) komt relatief weinig in beeld of geeft af en toe een diepte interview. Als je die daadwerkelijk gezien/gelezen hebt dan zou je weten dat daar ook echt wel zinnige dingen uit komen.
Ik zeg ook niet dat ze niet zinnig zijn. Ik zeg dat ze op dit moment niet slim zijn. Ajax stond vorig jaar nog heel ver achteraan en hebben een enorme inhaalslag gemaakt. Dan is het dit jaar nog te vroeg om puur te focussen op het ajax-spel dat je wilt zien. Je moet nu eerst focussen op stabiliteit en uitbouwen.
[...]
Mja, dit is voor mij gewoon de T napraten. Farioli heeft bij bepaalde transfers open gedeeld wat hij ervan vond, maar nu stellen dat hij zo'n beetje alle transfers anders had willen zien en bijna niets te zeggen had is nergens op te baseren.
Je zou verwachten dat de trainer bij transfers juist veel inspraak heeft. Als die trainer dan echter regelmatig in het nieuws komt dat ie het een slechte transfer vond zegt dat natuurlijk zeker wel wat. Als je het met het beleid eens bent doe je dat helemaal niet.
[...]
Speculatie, meer is het niet. We kunnen op dit moment onmogelijk zeggen of hij te weinig kreeg, of dat hij te veel wilde.

Vergeet niet dat Farioli ook een trotse man is die heel goed weet wat hij wil. Hij heeft nu een heel mooi resultaat bereikt en kan kiezen tussen nog meer regie eisen, óf gewoon lekker verder kijken. En ik denk dat het met name op dat vlak ligt. Hij krijgt niet de regie die hij wil, sterker nog, Ajax wil kleine stapjes richting hun 'DNA' (:r). En dan valt er voor hem gewoon geen eer meer te behalen voor zijn gevoel.
Tuurlijk is het voor een deel speculatie. Maar wel gebaseerd op wat je kunt zien en wat er is gebeurd. Vorig jaar was ajax nergens te bekennen, en zonder een heel goede trainer krijg je dat niet zo snel weer op de rit. Maar ook, als je het net op de rit hebt, moet je niet naar dat 'DNA' gaan kijken. Dan moet je eerst zorgen dat het stabiel wordt, daarna kun je weer aan dat 'DNA' werken.
Wat ik wel vreemd vind is dat Kroes nu in een interview aangeeft verrast te zijn door deze stap. Ik mag gvd hopen dat je zelf wel bedacht had dat Farioli het voor gezien zou kunnen houden, daar vreesde nota bene het halve land voor dus ik hoop dat hij dat op een manier bedoelt waarin ik hem niet een ongelooflijke paardenlul vind. :P
Precies om dit soort uitspraken heb ik totaal geen vertrouwen in hem, en juist wel in Farioli. Ik zou er gewoon niet raar van op kijken als ie dit echt als een verrassing ervaart. En als je dit soort dingen al zo in de pers zegt, vraag ik me al helemaal af hoe dat intern dan gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:06

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:04:
Wat moet ie dan, zeggen dat ie het allang aan had zien komen? ;)
Ook wat dit betreft, laten we even rustig afwachten en kijken of ie echt niet voorbereid was of dat ie alleen niet al wil vertellen dat ie precies weet wie ie wil en er binnenkort gesprekken zijn gepland.
Zoals gezegd ben ik benieuwd hoe hij het bedoeld heeft. Men legt het nu overal meteen uit dat hij niet voorbereid was, maar dat vind ik totaal iets anders. Je gaat mij niet vertellen dat hij geen eisenlijstje en potentiële namen had.

Waar het mij om gaat is het überhaupt verrast zijn van een vertrek, dat lijkt mij vrij bijzonder. Dat zou betekenen dat Farioli tot aan gisteren niet duidelijk is geweest dat er een breekpunt aan zit te komen, of dat mensen binnen Ajax zijn klachten onvoldoende als die aankondiging geïnterpreteerd hadden.
Terwijl alles en iedereen zeker schijnt te weten dat er dikke onenigheid was en Farioli niets te zeggen had.

Dat soort dingen kan ik niet met elkaar rijmen, vandaar dat ik benieuwd ben naar de daadwerkelijke gang van zaken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:11
Napo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:05:
[...]

Een beetje TD doet toch wel aan succession planning? Mocht er iets gebeuren zodat je in ieder geval een longlist van potentieel geschikte trainers hebt die je vrij snel kan gaan benaderen...

Maar goed - en dit is zeker geen commentaar op enkel Ajax - de voetbalwereld blijft met momenten toch vrij amateuristisch op dit soort facetten. Het profiel van een trainer moet bekend zijn, de huidige en toekomstige selectie in grote lijnen en daardoor ook de te nemen stappen bij enige ontwikkellingen.
Ik denk ook dat een Overmars veel beter voorbereid zou zijn, en dat is misschien een beetje het nadeel aan de voetbalwereld. Stabiliteit is zeer zeldzaam, waardoor het altijd maar de vraag is of de juiste persoon op de juiste plek zit.
Nu hebben we Kroes die het vak nog volledig moet leren, zo lijkt het. Des te ironischer dat hij zo'n grote waffel had over Mislintat.

Ik vraag me wel af waar hij dan met zijn hoofd gezeten heeft de afgelopen tijd want zelfs ik als amateur aan de zijlijn zag een vertrek van Farioli als meest waarschijnlijke uitkomst. Was het niet zoals nu, dan wellicht door een vertrek naar een Serie A club. Daar ga je dan toch al op anticiperen zou je denken.
Zeggen dat je nog geen toplijst hebt is wel erg amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:13:
Kijk eens wie er allemaal meegegaan of op zijn minst gelieerd zijn met hem. Dat zijn er toch best wel veel en heeft dus ook een grote impact.
Het wordt weer een cirkeltje. Hij is niet de enige die daarvoor verantwoordelijk was en daarmee blijft het dus, nog steeds, de vraag wie er daadwerkelijk vanwege hem zit en wie daardoor nu op gaat stappen.
Bijvoorbeeld zo'n keeperstrainer kan je aan hem gelieerd noemen, maar dit zit er omdat Ajax met spoed een trainer nodig had. De functie was er al en toevallig heeft het netwerk van Farioli bijgedragen aan het snel vinden van invulling van die plek. Maar dat betekent niet dat hij nu ook meteen weer op stapt, dat moet nog maar blijken.
Ik zeg ook niet dat ze niet zinnig zijn. Ik zeg dat ze op dit moment niet slim zijn. Ajax stond vorig jaar nog heel ver achteraan en hebben een enorme inhaalslag gemaakt. Dan is het dit jaar nog te vroeg om puur te focussen op het ajax-spel dat je wilt zien. Je moet nu eerst focussen op stabiliteit en uitbouwen.
Wie zegt 'puur focussen'? De enige uitspraken die geweest zijn is dat ze 'iets meer' richting aanvallend voetbal willen. En dan kom je weer op hetzelfde punt, krijgt de een te weinig of wil hij te veel?
Om daar nu conclusies uit te halen moet je meer feiten hebben, en die heb je niet.
Je zou verwachten dat de trainer bij transfers juist veel inspraak heeft. Als die trainer dan echter regelmatig in het nieuws komt dat ie het een slechte transfer vond zegt dat natuurlijk zeker wel wat. Als je het met het beleid eens bent doe je dat helemaal niet.
Heb jij bijgehouden hoeveel procent dan de transfers hij daadwerkelijk openlijk af heeft zitten keuren? Ik weet alleen van Regeer.
Verder was hij niet blij met het vertrek van bepaalde spelers, wat logisch is want dat is een verzwakking. En hij wilde niet dat Moro alsnog zou komen, en die kwam dan ook niet.
Tuurlijk is het voor een deel speculatie. Maar wel gebaseerd op wat je kunt zien en wat er is gebeurd. Vorig jaar was ajax nergens te bekennen, en zonder een heel goede trainer krijg je dat niet zo snel weer op de rit. Maar ook, als je het net op de rit hebt, moet je niet naar dat 'DNA' gaan kijken. Dan moet je eerst zorgen dat het stabiel wordt, daarna kun je weer aan dat 'DNA' werken.

[...]

Precies om dit soort uitspraken heb ik totaal geen vertrouwen in hem, en juist wel in Farioli. Ik zou er gewoon niet raar van op kijken als ie dit echt als een verrassing ervaart. En als je dit soort dingen al zo in de pers zegt, vraag ik me al helemaal af hoe dat intern dan gaat.
Mja, laten we het er op houden dat jij simpelweg heel veel meer op de onderbuik oordeelt dan ik bereid ben te doen. Wat ik je overigens niet kwalijk kan nemen want driekwart van de mensen die zich nu bezig houden met dit nieuws doen dat, maar ik wacht liever op feiten. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22-09 22:06
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Over beleidsmakers gesproken.. Die Brands, haha, en dan is ajax arrogant? https://www.voetbalprimeu...trainer-dit-zou-doen.html

[...]
Alsof zij het even alleen gedaan hebben. Die coëfficiënten gaan over meerdere jaren. Daar heeft elke NL-ploeg een groot aandeel in gehad afgelopen jar(en) Tuurlijk Had Ajax 2/3 magere jaren. Met name van '22 tot '24
Dat zegt hij toch helemaal niet? Hij zegt alleen dat Feyenoord en PSV een goed CL jaar hebben gehad. Daar is toch niets aan gelogen.
Hoe is dat arrogant?
Kan me goed herinneren dat na de loting hier iemand zelfs riep dat Feyenoord 0 punten zou halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 10:11
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Bijvoorbeeld zo'n keeperstrainer kan je aan hem gelieerd noemen, maar dit zit er omdat Ajax met spoed een trainer nodig had. De functie was er al en toevallig heeft het netwerk van Farioli bijgedragen aan het snel vinden van invulling van die plek. Maar dat betekent niet dat hij nu ook meteen weer op stapt, dat moet nog maar blijken.
Uit het NU.nl artikel:
Ook zijn assistenten Daniele Cavalletto en Felipe Sánchez Mateos en keeperstrainer Jarkko Tuomisto vertrekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:26:
[...]

Het wordt weer een cirkeltje. Hij is niet de enige die daarvoor verantwoordelijk was en daarmee blijft het dus, nog steeds, de vraag wie er daadwerkelijk vanwege hem zit en wie daardoor nu op gaat stappen.
Ik zeg ook niet dat die nu gaan stoppen. Ik zeg wel dat die er zonder Farioli niet had gezeten. En dat de kans groot is dat er op zijn minst een deel gaan stoppen.
[...]
Wie zegt 'puur focussen'? De enige uitspraken die geweest zijn is dat ze 'iets meer' richting aanvallend voetbal willen. En dan kom je weer op hetzelfde punt, krijgt de een te weinig of wil hij te veel?
Om daar nu conclusies uit te halen moet je meer feiten hebben, en die heb je niet.
Punt is dat je dit soort eisen nu niet moet hebben. Je moet nu eerst zorgen voor stabiliteit met wat je hebt. Mij maakt het geen bal uit of ze meer of minder verdedigend willen gaan spelen. Want dat moet nu nog helemaal niet de vraag zijn, de vraag moet nu zijn hoe je met wat je hebt de volgende stap kunt maken. En als die gemaakt is kun je je op dat 'DNA' gaan focussen. Als je daar nu mee begint ga je stappen terug moeten zetten ipv vooruit. En dat is niet erg als alles op orde zit (want het idee is dat je er dan beter uitkomt), maar dat moet je niet doen als de boel nog heel fragiel is.
[...]
Mja, laten we het er op houden dat jij simpelweg heel veel meer op de onderbuik oordeelt dan ik bereid ben te doen. Wat ik je overigens niet kwalijk kan nemen want driekwart van de mensen die zich nu bezig houden met dit nieuws doen dat, maar ik wacht liever op feiten. :)
Dat onderbuik valt wel mee, ik oordeel vooral op wat ik het afgelopen jaar heb gezien en gehoord. En je hebt gelijk dat ik daarmee niet de details weet van wat er momenteel precies aan de hand is. Wel heb ik een goed idee van wat er daar vooraf al gespeeld heeft. Waarmee het dus ook al duidelijk was dat er een grote kans was dat Farioli op zou stappen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:36:
Ik zeg ook niet dat die nu gaan stoppen. Ik zeg wel dat die er zonder Farioli niet had gezeten. En dat de kans groot is dat er op zijn minst een deel gaan stoppen.
Dat waren we al eens, maar jij maakt ervan dat hij dat allemaal zo'n beetje in zijn eentje geregeld heeft. En dat is gewoonweg niet waar. We gaan zien wie er blijft, de keeperstrainer zo te lezen al niet. :P
Punt is dat je dit soort eisen nu niet moet hebben. Je moet nu eerst zorgen voor stabiliteit met wat je hebt. Mij maakt het geen bal uit of ze meer of minder verdedigend willen gaan spelen. Want dat moet nu nog helemaal niet de vraag zijn, de vraag moet nu zijn hoe je met wat je hebt de volgende stap kunt maken. En als die gemaakt is kun je je op dat 'DNA' gaan focussen. Als je daar nu mee begint ga je stappen terug moeten zetten ipv vooruit. En dat is niet erg als alles op orde zit (want het idee is dat je er dan beter uitkomt), maar dat moet je niet doen als de boel nog heel fragiel is.
Dat is jouw mening. Ik ben blij dat de directie op zijn minst nadenkt over stappen maken richting aanvallender voetbal en daar ook gewoon duidelijk over is richting de trainer. In hoeverre hoe en wat haalbaar is zal je samen uit moeten komen, ook afhankelijk van het succes van de transferperiode.
Blijkbaar ziet Farioli dat echter niet zitten en kiest al eieren voor zijn geld, voordat je überhaupt weet waar je aan toe gaat zijn.
Dat onderbuik valt wel mee, ik oordeel vooral op wat ik het afgelopen jaar heb gezien en gehoord. En je hebt gelijk dat ik daarmee niet de details weet van wat er momenteel precies aan de hand is. Wel heb ik een goed idee van wat er daar vooraf al gespeeld heeft. Waarmee het dus ook al duidelijk was dat er een grote kans was dat Farioli op zou stappen.
Die kans dat hij ging vertrekken was iedereen het wel over eens toch? Wij zijn zuiver in discussie geraakt omdat je de schuld volledig/grotendeels bij de directie wilde leggen, en daarover kan ik alleen maar zeggen dat je daar de feiten gewoon nog niet voor hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 19 mei 2025 @ 16:23:
[...]

Ik denk ook dat een Overmars veel beter voorbereid zou zijn,
Lijkt me sterk. Ze hebben nog geen idee wie beschikbaar komen, nagenoeg geen competitie is al afgelopen. Zo dicht tegen het einde geloof ik ook niet dat er veel trainers zijn die al willen praten over een overstap, of dat ze uberhaupt geinteresseerd zijn. En degenen die dat wel doen moet je niet willen, die willen zich blijkbaar niet focussen op zo goed mogelijk presteren waar ze nu zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Ajax gaat dus aankomende zomer ook wel weer echt niet mega bedragen uitgeven. Als ik het interview met Kroes lees is dat wat er ook stuk is gelopen met Farioli. Farioli wilt echt een kwaliteit impuls maar Kroes kan dat niet beloven.

Er dient gewoon eerst dat de oude zooi aan spelers die allemaal uitgeleend waren of die weg mogen verdwijnen alvorens Ajax echt weer grote aankopen kan gaan doen.

Ze willen (en terecht) weer voorkomen dat ze weer in een situatie komen zoals ze vorig jaar door Huntelaar/Hamstra en Mislintat terecht zijn gekomen. Feit is dat Ajax wel weer gezond is maar je eerst de oude meuk dient te verkopen.

Wel denk ik dat Ajax slimme aankopen gaat doen in combinatie met aanvoer vanuit Jong Ajax/o19

Met de mogelijke verkopen van Hato en Taylor ga je uiteraard ook weer veel geld binnen harken.
Verder zal denk ik Klaassen, Pasveer en Henderson vertrekken.

Het wordt in ieder geval een leuke zomer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52

Quad

Doof

Pixel Witcher schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:03:
Haha.. Nou ik heb er totaal geen vertrouwen in. Voorbereiding voor Ajax begint over een ruime maand al. Dan hoop je dat er al iemand voor de groep kan staan.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pixel Witcher schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:03:

Verder zal denk ik Klaassen, Pasveer en Henderson vertrekken.
Denk dat Klaassen mag blijven als ie niet rekent op een basisplaats met bijbehorend salaris. Pasveer als 3e keeper?

Qua spelers die gaan vetrekken denk ik idd dat Henderson zal gaan, anders praat je niet meer Tadic.
Verder is dit de kans om de investering van Sutalo eruit te halen zonder verlies. Brobbey zie ik wel verhuurd worden (West Ham? hebben nog steeds geen spits), maar als Akpom dan blijft ben je nog geen stap verder. Forbs raak je niet kwijt, vd Boomen ook niet maar zou eigenlijk wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Quad schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:26:
[...]

Haha.. Nou ik heb er totaal geen vertrouwen in. Voorbereiding voor Ajax begint over een ruime maand al. Dan hoop je dat er al iemand voor de groep kan staan.
Ik denk dat er binnen 2 weken al een nieuwe trainer voor de groep staat en dus de voorbereiding al aanwezig is.
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:30:
[...]

Denk dat Klaassen mag blijven als ie niet rekent op een basisplaats met bijbehorend salaris. Pasveer als 3e keeper?

Qua spelers die gaan vetrekken denk ik idd dat Henderson zal gaan, anders praat je niet meer Tadic.
Verder is dit de kans om de investering van Sutalo eruit te halen zonder verlies. Brobbey zie ik wel verhuurd worden (West Ham? hebben nog steeds geen spits), maar als Akpom dan blijft ben je nog geen stap verder. Forbs raak je niet kwijt, vd Boomen ook niet maar zou eigenlijk wel moeten.
Voor beide spelers zou ik zelf ook plaats maken mits er goede afspraken gemaakt worden. Beide spelers absoluut geen basisspelers maar echt als wisselspeler. Maar ik denk dat ze echt qua salaris ook niet echt voor een minimumloon voetballen :P

Denk dat vd Boomen ook niet wilt wijken, maar wel duidelijk maken vanuit Ajax zijnde van joh leuk en aardig dat je hier wilt blijven maar je speelt komend seizoen geen minuut meer. (is kapitaal vernietiging maar als hij speelt dan is het echt 3x niets)
Forbs wellicht dat er nog een andere verdwaalde Engelse club nog een gok met hem waagt.

Ik was al eerder klaar met Kroes maar dit wordt wel de zomer van de waarheid. Slijt hij alle overbodige aankopen en haalt hij talentvolle spelers terug die ook nog wat toevoegen (denk aan de Alvarez, Martinez) dan is dat voor mij wel geslaagd.

Maar hoe naar ook, dient er wel eerst verkocht te worden (tenzij er een mogelijkheid voordoet om een talentje goedkoop ergens op te pikken)

Jeugd heeft de toekomst, dus ik denk dat Ajax daar ook de focus op gaat hebben (en ja dat kan verkeerd uitpakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:15
Welke grote aankopen kan je als Ajax (Of welke andere Nederlandse club) nu echt doen die in de breedte een verschil gaan maken? De budgetten zijn niet groot genoeg. Met Blind en Tadic is de gecalculeerde gok heel goed uitgepakt.

Alles erna was zeker na het vertrek van Overmars, toch vooral kopen om het kopen en vooral veel slechte aankopen. Voor teveel geld. Echter teveel geld omdat je in het huidige voetbal gewoon qua begroting niet echt meer mee doet.

Nu hebben we het geluk gehad dat Nederlandse clubs het erg goed doen in Europa de laatste jaren en we ondanks de beperkte budgetten toch nog wat uit de opleidingen weten te persen.

Je kan hooguit 1 grote aankoop doen en de rest moet toch echt vanuit de jeugd of de scouting komen, dus je kan wel allerlei ambities hebben, maar je gaat het niet redden door 3 goede (grote) aankopen. Dat geld is er niet.

De discussie bij Ajax gaat altijd over mooi voetbal, echter wil je wat winnen tegenwoordig dan is dat niet meer de weg om te gaan, aan het begin van het seizoen had iedereen getekend voor plek 2, nu is het natuurlijk een gemist kampioenschap. En direct gaan diverse mensen zich weer roeren omdat men denkt ineens wel de kwaliteit te hebben voor het zo gewenste Ajax systeem? Op basis van een bijna kampioenschap.

Zoals wel vaker in de wondere wereld van het voetbal is zelfoverschatting, korte termijn denken en opportunisme (in de verkeerde zin van het woord) weer wat naar boven komt.

En dus begin je volgend seizoen weer met een nieuw elftal, nieuwe technische staf enzovoorts van hoogstwaarschijnlijk bedenkelijk niveau. Of op zijn best een opbouwende periode. Schiet je dus weer niets mee op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:59
Denk toch dat budget het grootste probleem is…
https://www.destentor.nl/...d-niet-afbreken~a2de0bc9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Witcher
Kroes gaf dit ook al aan. Farioli wilt voortbouwen op het huidige Ajax en doorselecteren (wat uiteraard heel goed is) Maar Farioli verwacht denk ik dat er miljoenen aankopen gedaan. Ajax zit echt nog met een anker van oude zooi van spelers die eerst weg moeten.

Edit: Farioli nu op Rondo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Farioli zit nu bij Rondo, legt zijn vele spelerswisselingen uit aan meneer Gullit.
Youri Mulder mag wel even aan zijn Engels zijn werken, net als de rest trouwens _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb wel dikke respect voor het feit hoe hij behoorlijk onomwonden uitlegt waarom hij zo vaak moest wisselen. Tot nu houdt hij zich puik overeind en neemt hij duidelijk de tijd om alles toe te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CornermanNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:40:
Je kan hooguit 1 grote aankoop doen en de rest moet toch echt vanuit de jeugd of de scouting komen, dus je kan wel allerlei ambities hebben, maar je gaat het niet redden door 3 goede (grote) aankopen. Dat geld is er niet.
Zeker als Hato en Taylor gaan kan Ajax echt wel 2-3 spelers van 8 tot 10m halen.
Veel meer moet je meteen ook niet uit willen geven, die tijd is hopelijk voorbij.
Geef dan maar een hoger doorverkoop percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ze hadden Farioli wel een oortje mogen geven zodat hij de gesprekken in het Nederlands ook kan volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Superkiwi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:03:
Ze hadden Farioli wel een oortje mogen geven zodat hij de gesprekken in het Nederlands ook kan volgen.
Heeft ie ook, alleen daar zit wel vertraging op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Miki schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:04:
[...]

Heeft ie ook, alleen daar zit wel vertraging op ;)
Ah ok, was me niet opgevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Zet Van Basten volgend seizoen maar voor de groep, die weet het allemaal wel heel goed (denkt ie) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op maandag 19 mei 2025 @ 20:54:
Ik heb wel dikke respect voor het feit hoe hij behoorlijk onomwonden uitlegt waarom hij zo vaak moest wisselen. Tot nu houdt hij zich puik overeind en neemt hij duidelijk de tijd om alles toe te lichten.
Wat voor amateur hebben ze daar achter de ondertiteling zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:17
Iemand een samenvatting van wat Farioli allemaal heeft gezegd? Kan niet kijken, maar ben wel benieuwd naar zijn redeneringen en vele wisselingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:37:
Iemand een samenvatting van wat Farioli allemaal heeft gezegd? Kan niet kijken, maar ben wel benieuwd naar zijn redeneringen en vele wisselingen.
Combinatie van (te) jonge spelers, slechte fysieke gesteldheid begin van het seizoen, vroeg starten in het seizoen en de politie stakingen die het schema dusdanig comprimeerde dat goed herstellen soms niet mogelijk was. Hij gaf ook aan dat Godts bijvoorbeeld geblesseerd raakte na de reeks tegen Feyenoord en PSV in de eerste seizoenshelft.
Ook bijvoorbeeld over Traore die in 3 jaar tijd 500 minuten maakte en dit seizoen het driedubbele.

Natuurlijk heeft hij niet alles kunnen zeggen maar zijn reactie over de selectie van PSV was ook veelzeggend. Je kon door de diplomatieke woorden wel herleiden dat hij vond dat PSV een betere en vooral kwalitatief bredere selectie had.
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:34:
[...]

Eens, iemand die moeite had om blind live te kunnen typen. Er zijn mensen die echt beter werk afleveren.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 19-05-2025 22:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik loop wat achter dus ben nog aan het kijken, maar vind dat ie het allemaal op een hele realistische wijze vertelt.
Niet van 'oh wat hadden we pech' enzo, maar heel eerlijk.

"Did the best team win the league this year?"
"Yes"

[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 19-05-2025 22:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Miki schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:04:
Eens, iemand die moeite had om blind live te kunnen typen. Er zijn mensen die echt beter werk afleveren.
Tis niet alleen blind typen wat fout gaat, maar ook het vertalen zelf. Er staat soms heel iets anders dan er gezegd wordt (los van de zinnen die soms 5sec blijven staan). Wat een broddelwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 21:34:
[...]

AI

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 22:17:
Ik loop wat achter dus ben nog aan het kijken, maar vind dat ie het allemaal op een hele realistische wijze vertelt.
Niet van 'oh wat hadden we pech' enzo, maar heel eerlijk.

"Did the best team win the league this year?"
"Yes"
Ik vond het een heel prima interview met dito afdronk.

De conclusie die ik nu trek is dat Farioli gewoon sneller stappen wil maken dan de club kan, en dat hij daarmee vreest dat het komende seizoen geen stap vooruit wordt maar een stap terug met de CL erbij. Ajax wil in grote lijnen wel met hem mee maar kan niet zomaar alles toezeggen en opvolgen, daar zitten ook gewoon nog processen en besluitvorming aan vast. Farioli ziet dat als beperkende factor en mogelijk en risico voor het succes.
Simpel gezegd: Farioli denkt dat hij het met de middelen die hij waarschijnlijk tot zijn beschikking gaat hebben gewoon niet waar kan maken. Dus is het beter om verder te kijken.

Wordt Ajax nu slachtoffer van het succes?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:13:
[...]

De conclusie die ik nu trek is dat Farioli gewoon sneller stappen wil maken dan de club kan, en dat hij daarmee vreest dat het komende seizoen geen stap vooruit wordt maar een stap terug met de CL erbij. Ajax wil in grote lijnen wel met hem mee maar kan niet zomaar alles toezeggen en opvolgen, daar zitten ook gewoon nog processen en besluitvorming aan vast. Farioli ziet dat als beperkende factor en mogelijk en risico voor het succes.
Simpel gezegd: Farioli denkt dat hij het met de middelen die hij waarschijnlijk tot zijn beschikking gaat hebben gewoon niet waar kan maken. Dus is het beter om verder te kijken.

Toch vind ik het lastig in te schatten. Het officiële verhaal is duidelijk, maar er is ondanks de goede prestaties toch aan de stoelpoten gezaagd van Farioli. En dat zagen begon al heel vroeg in het seizoen, in september al. Toen de prestaties beter werden en Ajax de zeges achter elkaar reeg werd de kritiek verschoven naar het wissel beleid. Gezaagd moest er worden, want dat verkoopt.

Ik denk dat Farioli zich niet meer vertrouwd voelde met de technische leiding die het allemaal wel beter weet. Triest voorbeeld is het terugkopen van Regeer als back/middenvelder. Farioli vroeg om een back, kreeg een middenvelder die volgens Kroes ook goed op de back positie kan spelen (vervanger Rensch). Niks ten nadele van Regeer verder hoor, ik zie hem best uitgroeien tot stabiele middenvelder in het komende seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Regeer was een buitenkansje, Farioli kreeg Rosa als back.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 17:10:
[...]
Dat is jouw mening. Ik ben blij dat de directie op zijn minst nadenkt over stappen maken richting aanvallender voetbal en daar ook gewoon duidelijk over is richting de trainer. In hoeverre hoe en wat haalbaar is zal je samen uit moeten komen, ook afhankelijk van het succes van de transferperiode.
Blijkbaar ziet Farioli dat echter niet zitten en kiest al eieren voor zijn geld, voordat je überhaupt weet waar je aan toe gaat zijn.
Tja, wat is belangrijker, aanvallender spelen, of weer aan de top mee doen? En gezien de afgelopen periode vindt de directie vooral dat 1e belangrijk. En dat is gewoon voor nu nog de verkeerde keuze. Daarbij snap ik dat sowieso niet, het behoudender voetbal dat ze de laatste tijd spelen ziet er ook prima uit (mits het loopt)
[...]
Die kans dat hij ging vertrekken was iedereen het wel over eens toch? Wij zijn zuiver in discussie geraakt omdat je de schuld volledig/grotendeels bij de directie wilde leggen, en daarover kan ik alleen maar zeggen dat je daar de feiten gewoon nog niet voor hebt.
Bij de directie was het schijnbaar wel een verrassing :+

Maar naar mijn idee heb je zeker wel de feiten dat het vertrek van Farioli door de directie is veroorzaakt. Want die hebben nu al meerdere keren laten zien dat ze dat aanvallender spelen belangrijker vinden dan winnen. En volgens mij krijg je de punten (en het geld) door te winnen en niet door aanvallender te spelen ;)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gezien de typefouten was dat echt geen AI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:53:
[...]

Tja, wat is belangrijker, aanvallender spelen, of weer aan de top mee doen? En gezien de afgelopen periode vindt de directie vooral dat 1e belangrijk. En dat is gewoon voor nu nog de verkeerde keuze. Daarbij snap ik dat sowieso niet, het behoudender voetbal dat ze de laatste tijd spelen ziet er ook prima uit (mits het loopt)

[...]

Maar naar mijn idee heb je zeker wel de feiten dat het vertrek van Farioli door de directie is veroorzaakt. Want die hebben nu al meerdere keren laten zien dat ze dat aanvallender spelen belangrijker vinden dan winnen. En volgens mij krijg je de punten (en het geld) door te winnen en niet door aanvallender te spelen ;)
Gelukkig kan beiden ook...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 06:53:

[...]

Dat het puur om dat aanvallend voetbal gaat is een stelling die jij, en vele anderen, volledig zelf in het leven geroepen hebben. Kijken naar de interviews van gisteravond bevestigt alleen maar dat het allemaal veel genuanceerder is. Sterker nog, Farioli heeft zelfs letterlijk gezegd dat het níet om de speelwijze ging.

Het is simpelweg een optelsom van factoren die maakt dat Farioli er geen vertrouwen (meer) in heeft dat Ajax komend jaar de lijn door kan zetten. Aangezien de weerstand wel flink toeneemt bestaat de kans ook dat je vaker op je bek gaat en in de CL zelfs een onmeunig pak slaag kunt krijgen. Dat straat ook niet lekker af op de groep, en niet op de trainer.

Hij heeft zich nu in feite al bewezen, dus volgend jaar moet een stap voorwaarts zijn of hij heeft er niets mee te winnen. Als hij dan het vertrouwen al niet meer heeft en je ziet dat hij overal na een jaartje is weggegaan dan is het ook wel een trainer die snel de eer aan zichzelf houdt.

Nu wil ik de club niet volledig vrij pleiten in deze, zij hebben ook een aandeel gehad in de factoren die bijdragen aan het besluit. Vervangers laat of niet binnen halen, trage procedures, van heel ver komen qua professionaliteit, de lijst is lang. Daar zit ook goede progressie in maar de ambitie van Farioli ligt veel hoger, en het moet sneller, en dat lijkt niet te kunnen.
Farioli wil bij transfers meer creativiteit, meer mogelijkheden. Ajax wil (moet?) behoudend zijn, kan niet te veel gekke dingen doen. Dat matcht niet.

Dus wanneer je het hebt over dat de club er een aandeel in heeft dan kan ik erin mee gaan, maar er wordt nu erg gesproken over schuld, ofwel verwijtbaar handelen. En dan ook met name over de directie, of beter, Kroes.
Dit is koren op de molen van de #kroesout brigade, maar de suggestie dat ze hem expres dwarsbomen ga ik niet in mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ik heb even wat hoogtepunten teruggezien uit het interview.

Maar hij beaamt eigenlijk dat ze boven hun kunnen hebben gepresteerd gezien de selectie en heeft niet het vertrouwen in de club dat ze aan zijn eisen om echt iets neer te zetten kunnen/willen voldoen. ( en voordat de Ajacieden boos op me worden, het staat zelfs zo op showtime https://www.ajaxshowtime....-ik-opnieuw-moet-beginnen )

Op zich knap dat ie de visie heeft en het besef dat ie dan beter verder kan kijken. Met opgeheven hoofd de voordeur uit. Maar anderzijds wel lafjes dat ie een uitdaging uit de weg gaat op deze manier.

Hij komt iig over als een verstandige vent. Is wel eens anders bij voetbaltrainers.

En dan PSV. Daar ligt toch ook wel een opdracht. Er zal wel e.e.a. vertrekken. Ik denk ook dat de Jong wel zal stoppen? Kunnen ze 3 jaar op rij Boszbal overleven of gaat het daar imploderen?

Feyenoord timmert aardig aan de weg, hebben met het nieuwe seizoen een best bezet middenveld en het schijnt dat die Valente ook al in Rotterdam is gespot. Kunnen ze de verdediging versterken en goede vervangers halen voor de sterkhouders? En een spits krijgen die kan scoren?

Heb al wel een beetje zin in volgend seizoen.

[ Voor 41% gewijzigd door LZ86 op 20-05-2025 09:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vond het aan de ene kant een vreemde beslissing om de maandag na het kampioenschap van PSV , de (ex-) Ajax-trainer als hoofdgast in een voetbalpraatprogramma te zetten. Aan de andere kant logisch, gezien de sponsoring van Ziggo. Ik heb als PSV-fan dan ook niet gekeken terwijl Rondo normaal gesproken mijn favoriete praatprogramma is.
Heeft het nog zin om terug te kijken als fan van enig ander team, of is het vooral over Ajax gegaan?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 08:13:
[...]
Dus wanneer je het hebt over dat de club er een aandeel in heeft dan kan ik erin mee gaan, maar er wordt nu erg gesproken over schuld, ofwel verwijtbaar handelen. En dan ook met name over de directie, of beter, Kroes.
Dit is koren op de molen van de #kroesout brigade, maar de suggestie dat ze hem expres dwarsbomen ga ik niet in mee.
Aangezien we weer in cirkeltjes gaan en alles volgens mij wel gezegd is alleen een reactie op dit stuk :)

Ik geloof ook echt niet dat ze hem expres dwarsbomen. Ik denk echter wel dat ze te vroeg en de verkeerde kant op aan het sturen zijn. En ik geloof ook best dat wat Farioli wil weer een stap te ver is, maar als ik zie hoe het nu gaat is het juist een stap te weinig.

Maar zoals ik al zei aan het begin, hopelijk vinden ze een goede trainer en zetten ze de weg zo voort (ondanks dat ik voor PSV ben zie ik liever een mooie competitie dan een topclub die wegvalt). Want wat je er ook van vind, aan het begin van het seizoen had niemand verwacht dat Ajax/PSV pas in het laatste duel de competitie zouden beslissen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:17:
Ik vond het aan de ene kant een vreemde beslissing om de maandag na het kampioenschap van PSV , de (ex-) Ajax-trainer als hoofdgast in een voetbalpraatprogramma te zetten. Aan de andere kant logisch, gezien de sponsoring van Ziggo. Ik heb als PSV-fan dan ook niet gekeken terwijl Rondo normaal gesproken mijn favoriete praatprogramma is.
Heeft het nog zin om terug te kijken als fan van enig ander team, of is het vooral over Ajax gegaan?
Die afspraak was al langer gemaakt, dus heeft niks te maken met het kampioenschap of sponsoring of wat dan ook. Vergeet niet, tot woensdag was Ajax nog de 'favoriet' voor het kampioenschap.

Het is uiteraard een heel groot deel over Ajax gegaan, maar naar mijn mening niet op een manier die voor fans van andere clubs vervelend zou zijn om te kijken. Als eenzelfde interview met Bosz of Van Persie was geweest had ik het ook interessant gevonden.
Verder hebben ze wel nog wat aandacht aan de huldiging bij PSV geschonken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

LZ86 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:03:
Ik heb even wat hoogtepunten teruggezien uit het interview.

Maar hij beaamt eigenlijk dat ze boven hun kunnen hebben gepresteerd gezien de selectie en heeft niet het vertrouwen in de club dat ze aan zijn eisen om echt iets neer te zetten kunnen/willen voldoen. ( en voordat de Ajacieden boos op me worden, het staat zelfs zo op showtime https://www.ajaxshowtime....-ik-opnieuw-moet-beginnen )

Op zich knap dat ie de visie heeft en het besef dat ie dan beter verder kan kijken. Met opgeheven hoofd de voordeur uit. Maar anderzijds wel lafjes dat ie een uitdaging uit de weg gaat op deze manier.

Hij komt iig over als een verstandige vent. Is wel eens anders bij voetbaltrainers.

En dan PSV. Daar ligt toch ook wel een opdracht. Er zal wel e.e.a. vertrekken. Ik denk ook dat de Jong wel zal stoppen? Kunnen ze 3 jaar op rij Boszbal overleven of gaat het daar imploderen?

Feyenoord timmert aardig aan de weg, hebben met het nieuwe seizoen een best bezet middenveld en het schijnt dat die Valente ook al in Rotterdam is gespot. Kunnen ze de verdediging versterken en goede vervangers halen voor de sterkhouders? En een spits krijgen die kan scoren?

Heb al wel een beetje zin in volgend seizoen.
Je hebt een nieuwe nummer 9 nodig. 2 buitenspelers. Een linksback, 2 cv's en een stabiele keeper. Genoeg te doen nog. Timber verlengen? Hartman, Hancko, Trauner, Zerrouki, Paixao gaan zeer waarschijnlijk weg. Osman ( die over zn eigen voeten struikelt gelukkig ook weg met gonzalez.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:51:
[...]

Je hebt een nieuwe nummer 9 nodig. 2 buitenspelers. Een linksback, 2 cv's en een stabiele keeper. Genoeg te doen nog. Timber verlengen? Hartman, Hancko, Trauner, Zerrouki, Paixao gaan zeer waarschijnlijk weg. Osman ( die over zn eigen voeten struikelt gelukkig ook weg met gonzalez.
Hancko, Trauner (niet onvervangbaar), en paixao gaan we missen. De rest niet

Ben benieuwd wat.ze allemaal.gaan doen op de transfermarkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:00:
[...]

Hancko, Trauner (niet onvervangbaar), en paixao gaan we missen. De rest niet

Ben benieuwd wat.ze allemaal.gaan doen op de transfermarkt
Dennis moet opschieten. Hem kennende gaat hij midden juli 3 weken op vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Agent47 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:02:
[...]

Ja echt he. Mag ook wel.hopen dat Timber nog een seizoen blijft. Even knallen zonder blessures en je transfer ook verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

redwing schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:34:
Aangezien we weer in cirkeltjes gaan en alles volgens mij wel gezegd is alleen een reactie op dit stuk :)

Ik geloof ook echt niet dat ze hem expres dwarsbomen. Ik denk echter wel dat ze te vroeg en de verkeerde kant op aan het sturen zijn. En ik geloof ook best dat wat Farioli wil weer een stap te ver is, maar als ik zie hoe het nu gaat is het juist een stap te weinig.
Over de speelstijl was hij vrij duidelijk, dat was het niet. Maar qua mogelijkheden in faciliteiten en transfers zat het wel. De eisen van Farioli liggen erg hoog, hij is die academie in Qatar gewend waar oneindig geld beschikbaar was. Nu zal hij vast niet dat niveau eisen maar het referentiekader is wel een heel stuk hoger dan die puinbak die Ajax er de afgelopen jaren van gemaakt heeft.
Daarnaast zie je binnen Ajax ook wel dat ze wel willen, maar dat het ook niet altijd even rap gaat. Posities invullen kan maanden duren, spelers binnen halen voelt soms ook wel een beetje stroperig. We hebben daar ook wel vaker gedacht van 'kom op nou, pak eens door'. Dus dat daar een tandje bij moet zal ook geen verrassing zijn.
Uiteindelijk zijn beide partijen wel bereid richting elkaar te bewegen, maar lijkt het toch niet haalbaar om echt op één lijn te zitten. En dan voelt Farioli zich te beperkt, en verliest het vertrouwen. Niet vreemd, maar ook iets waar je moeilijk iets aan kan doen.

Het is nu meer de hoop dat het technisch kader wel zorgt dat bepaalde principes gehanteerd blijven. Van die simpele dingen dat fitheid onder bepaalde trainers na Ten Hag gewoon geen onderdeel was, dat moet je als club gewoon niet toestaan. Je eist als club een bepaald niveau van professionaliteit, dat mag niet afhangen van een trainer en of die daar wel bewust mee bezig is. Anders blijf je namelijk volledig afhankelijk van de grillen van een passant.
Maar zoals ik al zei aan het begin, hopelijk vinden ze een goede trainer en zetten ze de weg zo voort (ondanks dat ik voor PSV ben zie ik liever een mooie competitie dan een topclub die wegvalt). Want wat je er ook van vind, aan het begin van het seizoen had niemand verwacht dat Ajax/PSV pas in het laatste duel de competitie zouden beslissen.
Absoluut. Het is slecht voor mijn hart maar een competitie met een daadwerkelijk spannend einde is toch wat je wilt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:05:
[...]

Ja echt he. Mag ook wel.hopen dat Timber nog een seizoen blijft. Even knallen zonder blessures en je transfer ook verdienen
Timber en Hartman zie ik beide totaal niet verlengen. Die vinden zichzelf ook echt daadwerkelijk goed. Als ze wat voor de club willen betekenen tekenen beide voor 2 jaar erbij en vertrekken ze deze zomer of volgende zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Agent47 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:02:
[...]

Als Dennis nou gewoon even gauw een goede TD aanstelt is het juist fijn als hij die drie weken weg is toch? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gonadan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:07:
[...]

Als Dennis nou gewoon even gauw een goede TD aanstelt is het juist fijn als hij die drie weken weg is toch? O-)
Absoluut. Al is dat al 2-3 jaar niet het geval en peert hij hem er altijd ff tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:58
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:13:
[...]

Welk succes?? Er is niets opgebouwd afgelopen seizoen. Er zijn goede resultaten geboekt met puur resultaat voetbal.

OK, je hebt Champions League gehaald. Dat is knap, maar voor de rest niets opgebouwd. Het enige dat blijkbaar het OK is voor de Ajax supporters als er Italiaans afbraak voetbal wordt gespeeld. Voor de rest is het gewoon een verloren jaar geweest. Je hebt geen nieuwe spelers opgeleid, de doorstroom vanuit Jong Ajax is er niet of nauwelijks (hoe laag stonden die in de KKD?) en je raakt je ervaring kwijt volgend jaar (Henderson, Pasveer en misschien Klaasen). Je hebt 2 spitsen waarvan er eentje geen rendement heeft als hij start (Weghorst) en de andere helemaal geen rendement (mr B.).
Kortom, los van de Champions League kwalificatie is het seizoen 2024/25 een verloren jaar geweest. Volgend seizoen moet de nieuwe trainer weer helemaal opnieuw beginnen ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

nocalimero schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:14:
[...]

Welk succes?? Er is niets opgebouwd afgelopen seizoen. Er zijn goede resultaten geboekt met puur resultaat voetbal.

OK, je hebt Champions League gehaald. Dat is knap, maar voor de rest niets opgebouwd. Het enige dat blijkbaar het OK is voor de Ajax supporters als er Italiaans afbraak voetbal wordt gespeeld. Voor de rest is het gewoon een verloren jaar geweest. Je hebt geen nieuwe spelers opgeleid, de doorstroom vanuit Jong Ajax is er niet of nauwelijks (hoe laag stonden die in de KKD?) en je raakt je ervaring kwijt volgend jaar (Henderson, Pasveer en misschien Klaasen). Je hebt 2 spitsen waarvan er eentje geen rendement heeft als hij start (Weghorst) en de andere helemaal geen rendement (mr B.).
Kortom, los van de Champions League kwalificatie is het seizoen 2024/25 een verloren jaar geweest. Volgend seizoen moet de nieuwe trainer weer helemaal opnieuw beginnen ...
Het succes van op één puntje van de kampioen tweede worden. Dat is ver boven verwachting en daarmee ligt de lat voor komend seizoen wellicht te hoog. Dit resultaat hadden we volgend jaar prima gevonden als we nu met de hakken over de sloot CL hadden gehaald. Doordat we nu al dit resultaat hebben zullen de verwachtingen voor komende seizoen hoger zijn, ofwel kampioen worden.
Het is behoorlijk de vraag of dat wel realistisch is, waarmee het succes nu feitelijk bijdraagt aan het verkleinen van de kansen van Farioli voor komend jaar. En daarmee vertrekt hij dus ook.

Je tweede alinea ga ik niet op in. Als je dat echt denkt heb je weinig besef van wat er allemaal binnen de club gebeurd is het afgelopen jaar. Daar is genoeg over geschreven, dat ga ik niet herhalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:00
Ik vind het eeuwig zonde van Farioli. Maar wel realistisch van hem.

Daarnaast gewoon naïef van Ajax zowel van de directie als in de uitvoering, en hoe staat je nu te kijk in de markt voor potentiële trainers die naar Ajax toe willen komen?

Slechte voorbereiding, schijnbaar trainingsfaciliteiten die niet on-par zijn om de gewenste resultaten te kunnen leveren. Als ik af en toe die directie zie zitten op de tribune dan bekruipt me het gevoel dat het gewoon enge mannetjes zijn die geilen op hun eigen ego tripperij (ik beteken wat bij ajax) terwijl de echte helden van weleer vele malen meer hebben gepresteerd dan een Alex Kroes.

Samen met de zweem van voorkennis bij handel van zijn aandelen, is dit dan de geschikte vent? Zijn we nou zo afgegleden dat een dickpick not done is, maar zelfverrijking niet? Niet dat het aandeel Ajax over een jaar nou meer bewogen heeft dan .50 cent.

De club wordt af en toe gerund lijkt het wel alsof het de lokale voetbalploeg is. Niets wat je zou verwachten bij en club van dit kaliber.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
loewie1984 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:38:

Daarnaast gewoon naïef van Ajax zowel van de directie als in de uitvoering, en hoe staat je nu te kijk in de markt voor potentiële trainers die naar Ajax toe willen komen?

Slechte voorbereiding, schijnbaar trainingsfaciliteiten die niet on-par zijn om de gewenste resultaten te kunnen leveren. Als ik af en toe die directie zie zitten op de tribune dan bekruipt me het gevoel dat het gewoon enge mannetjes zijn die geilen op hun eigen ego tripperij (ik beteken wat bij ajax) terwijl de echte helden van weleer vele malen meer hebben gepresteerd dan een Alex Kroes.

Samen met de zweem van voorkennis bij handel van zijn aandelen, is dit dan de geschikte vent? Zijn we nou zo afgegleden dat een dickpick not done is, maar zelfverrijking niet? Niet dat het aandeel Ajax over een jaar nou meer bewogen heeft dan .50 cent.

De club wordt af en toe gerund lijkt het wel alsof het de lokale voetbalploeg is. Niets wat je zou verwachten bij en club van dit kaliber.
Ajax heeft zoals altijd last van politieke spelletjes in Amsterdam en omstreken. Sommige mensen die ook niet echt geïnteresseerd zijn in het welzijn van Ajax, maar meer in het onderhouden van hun (old-boys) netwerk of het sluiten van zakelijke deals in en om de Arena.
Gezien de status en aanzien van Ajax zal dat helaas zo blijven, maar een goede schoonmaak in de bestuurlijke lagen zou niet verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:05:
[...]

Over de speelstijl was hij vrij duidelijk, dat was het niet. Maar qua mogelijkheden in faciliteiten en transfers zat het wel. De eisen van Farioli liggen erg hoog, hij is die academie in Qatar gewend waar oneindig geld beschikbaar was. Nu zal hij vast niet dat niveau eisen maar het referentiekader is wel een heel stuk hoger dan die puinbak die Ajax er de afgelopen jaren van gemaakt heeft.
Ook daarvan zei ie dat het daar niet aan lag. Hij had bij een kleine Turkse club gewerkt dus wist hoe te dealen met weinig geld en zocht daar 'creativiteit' in, wat blijkbaar niet kon.
Vraag me dan af wat ie voor ogen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:06:
[...]

Timber en Hartman zie ik beide totaal niet verlengen. Die vinden zichzelf ook echt daadwerkelijk goed. Als ze wat voor de club willen betekenen tekenen beide voor 2 jaar erbij en vertrekken ze deze zomer of volgende zomer.
Ziet Van Persie het wel zitten in Hartman dan?
Vindt nou niet dat ie echt veel speeltijd krijgt, ondanks de afspraak dat ie 1x per week zou spelen voorlopig (gold die afspraak überhaupt tot einde seizoen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Die trainingsfaciliteiten komen wel. Bericht van een jaar terug:
Ajax is begonnen met de bouw van het nieuwe trainingscomplex. De heipalen zitten in de grond voor het gebouw dat vanaf seizoen 2025/2026 de thuisbasis wordt voor Ajax 1 en Jong Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Trishul schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:03:
Gezien de status en aanzien van Ajax zal dat helaas zo blijven, maar een goede schoonmaak in de bestuurlijke lagen zou niet verkeerd zijn.
Dus nadat bijna de gehele directie vervangen is en de raad van commissarissen ook opgefrist is wil je dat hele proces weer opnieuw inzetten? Laat me raden, je bent niet voor Ajax en hebt wel baat bij een beetje onrust? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Agent47 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:06:
[...]

Hoe weet jij wat zij vinden?
Buiten deze vreemde uitspraak om zijn ze ook daadwerkelijk goed. (NL elftal gehaald)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Advizor schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:33:
[...]

Buiten deze vreemde uitspraak om zijn ze ook daadwerkelijk goed. (NL elftal gehaald)
Weet niet welke wedstrijden jij gekeken hebt afgelopen half jaar? Timber is goed, mits fit. Hartman bakt er na zijn blesure he-le-maal niks meer van. Terecht dat Bueno of Smal speelt.

Beide spelers hebben al weken een voorstel liggen maar reageren er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:54

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik was de dickpick vergeten, ongelooflijk hoe kan hij zoiets gedaan hebben. Je weet toch dat het ellende oplevert.
Maargoed, ik zal wel te nuchter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Ziet Van Persie het wel zitten in Hartman dan?
Vindt nou niet dat ie echt veel speeltijd krijgt, ondanks de afspraak dat ie 1x per week zou spelen voorlopig (gold die afspraak überhaupt tot einde seizoen?)
Het is gebruikelijk dat spelers na deze blessure minder minuten spelen. Na het herstel duurt het vaak nog 6-12 maanden voordat spelers weer enigszins op hun oude niveau terugkomen. Een deel van de spelers behaalt helaas nooit meer hun oude niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Agent47 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:37:
[...]

Weet niet welke wedstrijden jij gekeken hebt afgelopen half jaar? Timber is goed, mits fit. Hartman bakt er na zijn blesure he-le-maal niks meer van. Terecht dat Bueno of Smal speelt.

Beide spelers hebben al weken een voorstel liggen maar reageren er niet op.
Zie hierboven.

Daarnaast speelt de zaakwaarnemer ook een rol. Seizoen is net afgelopen, sommige competities zijn nog bezig. Waarom zou je dan nu iets tekenen? En we zijn niet met liefdadigheid bezig he.

[ Voor 4% gewijzigd door Advizor op 20-05-2025 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:29:
[...]

Dus nadat bijna de gehele directie vervangen is en de raad van commissarissen ook opgefrist is wil je dat hele proces weer opnieuw inzetten? Laat me raden, je bent niet voor Ajax en hebt wel baat bij een beetje onrust? :D
Ik denk dat onderhand wel duidelijk is hier voor welke club ik ben.
Ik heb wel twijfels bij het bestuur. Het lijkt erop dat ze vaak bezig zijn met lekken naar de pers, niet tijdig handelen en gebrek aan langetermijnvisie.
Aan de andere kant, dit jaar zijn een hoop nieuwe mensen aangetreden, misschien moeten we afwachten hoe deze nieuwe impuls het gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Advizor schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:40:
[...]

Zie hierboven.

Daarnaast speelt de zaakwaarnemer ook een rol. Seizoen is net afgelopen, sommige competities zijn nog bezig. Waarom zou je dan nu iets tekenen? En we zijn niet met liefdadigheid bezig he.
Ik vrees dat je gelijk hebt. In de huidige markt kunnen spelers die ook maar een beetje gewild zijn gewoon afwachten en hun kansen open houden.
Trishul schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:45:
Ik denk dat onderhand wel duidelijk is hier voor welke club ik ben.
Ik heb wel twijfels bij het bestuur. Het lijkt erop dat ze vaak bezig zijn met lekken naar de pers, niet tijdig handelen en gebrek aan langetermijnvisie.
Aan de andere kant, dit jaar zijn een hoop nieuwe mensen aangetreden, misschien moeten we afwachten hoe deze nieuwe impuls het gaat doen.
Mja, dan raad ik je aan toch eens wat vaker de uitgebreide interviews met Geelen, Kroes en ook zeker Beuker te lezen/luisteren. Een langetermijnvisie is er wel degelijk, maar daar schrijven de klikjesmedia niet over natuurlijk.
Of die visie vruchten gaat afwerpen moeten we helaas nog afwachten inderdaad. Zeker nu Farioli weg is ben ik benieuwd of ze de koers vast weten te houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Advizor schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:33:
[...]

hartman is erg matig uit zijn blessure teruggekomen. Stond er terecht naast.
Een fitte Timber is wel je beste middenvelder.

Mijn droommiddenveld is Timber, Hwang en Moder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Stimulate14 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Ik was de dickpick vergeten, ongelooflijk hoe kan hij zoiets gedaan hebben. Je weet toch dat het ellende oplevert.
Tja, soms moet je gewoon even weten of je een goeie lul hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:04:
[...]

Droom? Nee mijn droom middenveld zou toch echt heel anders eruit zien. Of het haalbaar is is een 2e :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gaan we weer. Feyenoord doet een bod op Valente. Speler heeft gegeten in Rotterdam, rondleiding gehad en de trainer gesproken.
Psv ineens ook concreet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Agent47 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:49:
Gaan we weer. Feyenoord doet een bod op Valente. Speler heeft gegeten in Rotterdam, rondleiding gehad en de trainer gesproken.
Goede speler?

Ik kijk helaas te weinig Eredivisie om een goed beeld te voren van een speler van GRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Wordt het niet tijd voor Timber om te kijken naar een niveau hoger?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Altijd hetzelfde met PSV......
Die hebben de afgelopen jaren al zoveel spelers bij ons weggekaapt. Rete irritant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

HollowGamer schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:51:
[...]

Wordt het niet tijd voor Timber om te kijken naar een niveau hoger?
Eerst ff jaartje bijtekenen, kunnen we er meer voor vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Goede speler?

Ik kijk helaas te weinig Eredivisie om een goed beeld te voren van een speler van GRO.
Speler met sws goede potentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

LZ86 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 12:59:
[...]

Altijd hetzelfde met PSV......
Die hebben de afgelopen jaren al zoveel spelers bij ons weggekaapt. Rete irritant
Mooi makkelijk die scouting:

"Feyenoord toont interesse in speler x"

Psv ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
[...]

Vrij logisch toch, na deze blessure.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Stimulate14 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:39:
[...]

Dit is de enige, altijd gerechtvaardigde Dick pick.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_3e7viekkZgxReLMCoXWpE8Yuo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/CIunrOdRldhgmeUb0TU3xPMA.webp?f=user_large

:+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:10:
[...]

Dit is de enige, altijd gerechtvaardigde Dick pick.

spoiler:
Nieuwe trainer ajax? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Naast Reiziger als assistent/souffleur?

Waarom niet eigenlijk?

Stel iemand (met dat legendarische ‘Ajax-DNA’) aan voor de lange termijn, voor het ‘bouwen’ samen met de technische staf.

Zorg dat je die bij voorbaat veel vertrouwen en tijd geeft om te ‘bouwen’.

Zet een ervaren rot en tactisch handige oude rot (waarom niet meerdere, die elkaar aanvullen en vertrouwen) naast de relatief onervaren trainer (bijv. Advocaat en Blind + Blind jr.), voor de dagelijkse en hands-on zaken langs / op het veld.

People manager en leer kachel in één.

Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn om beide te vinden bij zo’n roemruchte club? :/

[ Voor 61% gewijzigd door Ramzzz op 20-05-2025 13:53 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 13:48:
[...]

Waarom niet eigenlijk?
nee, moet je niet meer willen joh. ... toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45

ST10©DE

Dus.............

[...]

Waarom niet eigenlijk?

Stel iemand (met dat legendarische ‘Ajax-DNA’) aan voor de lange termijn, voor het ‘bouwen’ samen met de technische staf.

Zorg dat je die bij voorbaat veel vertrouwen en tijd geeft om te ‘bouwen’.

Zet een ervaren rot en tactisch handige oude rot (waarom niet meerdere, die elkaar aanvullen en vertrouwen) naast de relatief onervaren trainer (bijv. Advocaat en Blind + Blind jr.), voor de dagelijkse en hands-on zaken langs / op het veld.

People manager en leer kachel in één.

Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn om beide te vinden bij zo’n roemruchte club? :/
Dat gaat niet bij Ajax he. Daar zijn meerdere interne kampen. Een trainer die de voorkeur geniet van het ene kamp, wordt automatisch niet gesteund door het andere kamp. Een groot wespennest.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Pfff Ajax was weken geleden al meer dan geinteresseerd.. maar betwijfel dat die al 5m+ uit gaan geven als er nog niet eens een trainer bekend is ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
[...]

Ik hoop juist op weer een trainer zonder Ajax verleden. Extra bonus punten als het geen Nederlander is. Ajax heeft veel meer input buiten de eigen kampjes nodig. Juist het van buitenaf komen gaf Farioli de mogelijkheid om eerlijk en met frisse blik naar alles te kijken.

Sowieso pure walging voor de term Ajax-dna en dat zeg ik als levenslang fan.

Attractief voetbal, altijd willen winnen en jeugd waar mogelijk gebruiken. Ja dat kunnen ze alleen als ze Ajax DNA hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
toolkist schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Pfff Ajax was weken geleden al meer dan geinteresseerd.. maar betwijfel dat die al 5m+ uit gaan geven als er nog niet eens een trainer bekend is ;)
Ajax zit niet meer in geldnood dankzij Farioli. Maar laten we wel wezen er komt weer een hele lading brandhout terug van verhuurperiode en dan hebben we ook nog spelers als Wijndal en van den Boomen.

De selectie is gewoon nog steeds te vol. Er zal waarschijnlijk nog steeds eerst verkocht moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Kist schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:50:
[...]

Ajax zit niet meer in geldnood dankzij Farioli. Maar laten we wel wezen er komt weer een hele lading brandhout terug van verhuurperiode en dan hebben we ook nog spelers als Wijndal en van den Boomen.

De selectie is gewoon nog steeds te vol. Er zal waarschijnlijk nog steeds eerst verkocht moeten worden.
snap nog steeds niet dat een Wijndal en een Sosa het voetballen verleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
toolkist schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:38:
[...]

Kan Ajax niet beter voor Breum van GAE gaan? Meer rendement en lijkt mij ook completer dan Valente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Trishul schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 14:55:
[...]

Kan Ajax niet beter voor Breum van GAE gaan? Meer rendement en lijkt mij ook completer dan Valente.
Package deal met Edvardsen en Antman… hoppa!

Je kunt die laatste altijd nog op doel zetten. :+
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqnI3pGBHSGOTPiWESRJidEmsfQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CsP1uZUYfWzOTtcPtajV1PcQ.jpg?f=user_large

[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 20-05-2025 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:30
Ramzzz schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:04:
[...]

Package deal met Edvardsen en Antman… hoppa!

Je kunt die laatste altijd nog op doel zetten. :+
spoiler:
Simonis er bij en ze kunnen zo op dezelfde lijn verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

dutchgio schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Je wint minimaal de beker… :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Als Ajax nou meldt dat die terugkomende spelers in de interesse van Feyenoord liggen heb je nog een beste kans dat PSV ze snel koopt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kist
dutchgio schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:07:
[...]

Wat dat betreft zijn er nog oud spelers van Utrecht die Ten Hag kan meenemen als die komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:43
[...]

Goede speler?

Valente heeft wel zijn speciale unieke kwaliteiten maar heeft ook echt dingen die beter moeten. Kortom, bij een Psv of Feyenoord zal hij ook stappen moeten maken anders komt hij echt tekort voor een topclub in Nederland.
Mijn mening als Groningen supporter. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Harribo schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 17:24:
[...]

Valente heeft wel zijn speciale unieke kwaliteiten maar heeft ook echt dingen die beter moeten. Kortom, bij een Psv of Feyenoord zal hij ook stappen moeten maken anders komt hij echt tekort voor een topclub in Nederland.
Mijn mening als Groningen supporter. Ben benieuwd.
Volgens mij kokcu light.. en die vond ik eigenlijk al niet veel soeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 15:15:
Als Ajax nou meldt dat die terugkomende spelers in de interesse van Feyenoord liggen heb je nog een beste kans dat PSV ze snel koopt :+
Feyenoord wist de weg vroeger ook te vinden.
/zwaai zwaai Charisteas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Millie-ano schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:59:
[...]

Volgens mij kokcu light.. en die vond ik eigenlijk al niet veel soeps.
in zijn laatste jaar bij Feyenoord heeft Kokcu anders een enorm aandeel in het kampioenschap gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Fraaie volley van Den Bosch, die had meer verdiend. Minstens uiteen mogen spatten op de kruising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 19:35:
[...]

in zijn laatste jaar bij Feyenoord heeft Kokcu anders een enorm aandeel in het kampioenschap gehad.
Dat zal wezen. Hij kan mooie statistieken voorleggen. Maar het is het gewoon niet voor mij. 13 in een dozijn voetballer. Maar heeft een prachtige carrière tot zover en zal best nog wat moois aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Chelsea are huge admirers of Hato and CaughtOffside understands that they’re already in negotiations with Ajax over a deal likely to cost around €55m.
Het zijn natuurlijk maar geruchten dus ongetwijfeld niks van waar, maar dromen mag toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Nu online
toolkist schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:03:
[...]

Het zijn natuurlijk maar geruchten dus ongetwijfeld niks van waar, maar dromen mag toch?
Meteen doen als het klopt. Maar ik heb het gevoel dat Hato een beetje kieskeurig is naar welke club hij wilt vertrekken. Liverpool, Arsenal, Real. Arsenal is al voorzien, dan blijft Liverpool en Real over. Ik denk dat hij voor beide nog tekort komt, maar bij Liverpool zou hij goed gecoacht kunnen worden door van Dijk en Slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

https://www.voetbalprimeu...n-komt-er-goed-vanaf.html

4 potjes voor Vaessen en Kaplan komt er vanaf. Lijkt me dat Kaplan er ook minimaal 2 had moeten krijgen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:03:
[...]

Dromen zijn bedrog :)

55 miljoen is belachelijk voor een speler van Ajax in de huidige vorm.

Onder ten Hag toen met dat enorm goede elftal had ik het gesnapt, maar nu toch totaal niet meer.
Pagina: 1 ... 293 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken