[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 294 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.304 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Agent47 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:32:
https://www.voetbalprimeu...n-komt-er-goed-vanaf.html

4 potjes voor Vaessen en Kaplan komt er vanaf. Lijkt me dat Kaplan er ook minimaal 2 had moeten krijgen dan?
Impopulaire mening wellicht... Maar ik vind die Kaplan nou niet echt boeiend. Ja dan komen ze tweakers reacties: zwart/wit mag niet dus klaar..

Als het gaat om dit ene 'bitchslapje' ... https://x.com/ESPNnl/status/1923388145933984148 vs die stomp(en) die Vaessen https://x.com/ESPNnl/status/1922963967531479227 uitdeelt. Vind ik 4 nog te weinig. Maar snap ik dat Kaplan ermee weg komt.

Daarnaast had het de KNVB/aanklager gesierd om beide clubs 50k (of ander bedrag) boete te geven en over te maken naar stichting zinloos geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:35
Groningen komt er nog makkelijk vanaf. 4 duels schorsing is mager als je kijkt naar de feiten.
Sneu dat zijn acties en plan gewerkt hebben en dat hij er zo makkelijk vanaf komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Agent47 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:32:
https://www.voetbalprimeu...n-komt-er-goed-vanaf.html

4 potjes voor Vaessen en Kaplan komt er vanaf. Lijkt me dat Kaplan er ook minimaal 2 had moeten krijgen dan?
Dat Vaessen überhaupt nog op een voetbalveld in actie mag komen na zoiets, vind ik sowieso verbijsterend, het is niet alsof het de eerste keer was dat hij extreem agressief deed op een voetbalveld.

Het is geen voetbalactie die mis ging, of een spijkerharde overtreding, hij gaat gewoon op de vuist en slaat naar iemand die onder hem op de grond zit/ligt.

Provoceren, agressie, geweld.

Dat is dus blijkbaar niet dusdanig niet OK, dat er daadwerkelijk harde maatregelen worden getroffen.

Absurd.
Trishul schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:52:
Groningen komt er nog makkelijk vanaf. 4 duels schorsing is mager als je kijkt naar de feiten.
Sneu dat zijn acties en plan gewerkt hebben en dat hij er zo makkelijk vanaf komt.
Het zou Groningen sieren als ze 1) schorsen én een forse boete opleggen, en 2) dat publiekelijk bekend maken, inclusief man en paard.

Dat verwacht ik van een club: voorbeelden stellen na grof wangedrag.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 21-05-2025 11:56 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Ramzzz schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:54:
[...]

Dat Vaessen überhaupt nog op een voetbalveld in actie mag komen na zoiets, vind ik sowieso verbijsterend, het is niet alsof het de eerste keer was dat hij extreem agressief deed op een voetbalveld.

Het is geen voetbalactie die mis ging, of een spijkerharde overtreding, hij gaat gewoon op de vuist en slaat naar iemand die onder hem op de grond zit/ligt.

Provoceren, agressie, geweld.

Dat is dus blijkbaar niet dusdanig niet OK, dat er daadwerkelijk harde maatregelen worden getroffen.

Absurd.

[...]

Het zou Groningen sieren als ze 1) schorsen én een forse boete opleggen, en 2) dat publiekelijk bekend maken, inclusief man en paard.

Dat verwacht ik van een club: voorbeelden stellen na grof wangedrag.
Ik vind het ook echt schandalig. En dan hebben sommige mensen het lef om de KNVB pro-Ajax te noemen. Zie hier deze 'straf' en wat de KNVB allemaal toeliet in die wedstrijd. Echt belachelijk, we zijn weer het lachertje van Europa.

Eigenlijk kon je op voorhand al intekenen dat de KNVB met een lage straf zou komen. Want als je tijdens de wedstrijd al blind bent voor zoveel overtredingen, waarom zou je dan achteraf ineens zwaarder gaan oordelen?
Dit riekt een beetje naar competitievervalsing. Wedstrijd manipulatie wordt niet voldoende bestraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Trishul schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:05:
[...]

Ik vind het ook echt schandalig. En dan hebben sommige mensen het lef om de KNVB pro-Ajax te noemen. Zie hier deze 'straf' en wat de KNVB allemaal toeliet in die wedstrijd. Echt belachelijk, we zijn weer het lachertje van Europa.

Eigenlijk kon je op voorhand al intekenen dat de KNVB met een lage straf zou komen. Want als je tijdens de wedstrijd al blind bent voor zoveel overtredingen, waarom zou je dan achteraf ineens zwaarder gaan oordelen?
Dit riekt een beetje naar competitievervalsing. Wedstrijd manipulatie wordt niet voldoende bestraft.
Nou, als je bedenkt dat Pepe ooit nog aan voetballen toe kwam na die meer dan afschuwelijke, ridicule overtreding en aanvullende doodschoppen in die ene wedstrijd, dan valt dit nog mee...

De titel van de video is trowens: 'overduidelijk de bal'. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
Ramzzz schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:28:
[...]

Nou, als je bedenkt dat Pepe ooit nog aan voetballen toe kwam na die meer dan afschuwelijke, ridicule overtreding en aanvullende doodschoppen in die ene wedstrijd, dan valt dit nog mee...

[YouTube: Claramente balón✅ Pepe nunca haria daño a nadie #futbol #football #pepe #casquero #shorts]
Daar noem je er ook een :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

En dit riekt een beetje naar door een Ajax-bril kijken. Vaessen moet meer straf (mee eens) en geen woord over Kaplan, die ook gewoon een klap uitdeelt. Als dit één-op-één in de wedstrijd was gebeurt, waren ze allebei met rood van het veld gestuurd.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

ST10©DE

Dus.............

[...]

Wacht even, dit gebeurde toch na de wedstrijd? Hoe wordt Ajax dan benadeeld door deze lage straf?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
ST10©DE schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:39:
[...]

Wacht even, dit gebeurde toch na de wedstrijd? Hoe wordt Ajax dan benadeeld door deze lage straf?
Het punt is nu juist dat de acties van Vaessen niet tijdig bestraft werden. Afstormen vanuit zijn doel naar de middenlijn en wat beuken uitdelen--> niet bestraft. In de laatste seconden inlopen in de 16 en een beuk uitdelen aan een verdediger--> 'ow, dat mag niet hoor, gele kaart!'. Als zijn overtredingen al eerder adequaat bestraft waren, zou hij niet denken met alles weg te kunnen komen, niet?

Het gaat erom dat de tegenpartij er gewoon mee wegkomt. Schorsing drie duels, nou phoe zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ruzor schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:39:
[...]

En dit riekt een beetje naar door een Ajax-bril kijken. Vaessen moet meer straf en geen woord over Kaplan, die ook gewoon een klap uitdeelt. Als dit één-op-één in de wedstrijd was gebeurt, waren ze allebei met rood van het veld gestuurd.
Kaplan heeft tijdens de wedstrijd niks gedaan. Vaessen wel. De insteek van de KNVB is hier geweest om Vaessen niet maximaal te bestraffen, want als ze Kaplan zouden schorsen, kunnen ze al helemaal niet wegkomen met die lullige drie duels schorsing voor Vaessen. Daarnaast kun je beide situaties niet met elkaar vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
[...]

En dit riekt een beetje naar door een Ajax-bril kijken. Vaessen moet meer straf (mee eens) en geen woord over Kaplan, die ook gewoon een klap uitdeelt. Als dit één-op-één in de wedstrijd was gebeurt, waren ze allebei met rood van het veld gestuurd.
Vaessen gaf Taylor een tik op z'n kin tijdens het opstootje na de rode kaart. Maar daar doen ze echt helemaal niets mee...

Het erge is dan dat Groningen in dat geval met 2 man minder en een speler op goal moest spelen(de 5 wissels waren al geweest). No way dat ze dan nog gelijk hadden gemaakt.

[ Voor 15% gewijzigd door Terranova op 21-05-2025 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:49
[...]

En dit riekt een beetje naar door een Ajax-bril kijken. Vaessen moet meer straf en geen woord over Kaplan, die ook gewoon een klap uitdeelt. Als dit één-op-één in de wedstrijd was gebeurt, waren ze allebei met rood van het veld gestuurd.
Als ze de intensiteit meenemen, dan klopt dit wel zo'n beetje denk ik :P Want dat is de grootste farce in de regels bij het voetbal die ik ooit heb gezien. Je mag dus gewoon iemand (na)trappen of slaan, als het niet hard is, volgt er geen rode kaart. Of er nu wel of niet geduelleerd wordt om een bal.
Dit soort zaken heeft helemaal niets met de sport voetbal te maken en moet i.m.o. worden uitgebannen (ongeacht de club). Maar ik verwacht dat de intensiteit van dat slappe klapje van Kaplan er voor zorgt dat er weer iemand is die wegkomt met dergelijke acties.

Gewoon kéihard afstraffen dit soort acties, dat je eens iemand raakt (of wat met de armen zwaait) in een duel om/ voor de bal (hierbij tel ik ook het voor de man proberen te komen als de bal die kant opgaat, dus de bal hoeft niet direct in de buurt/ in bezit van je directe tegenspeler/ het slachtoffer te zijn), dat geloof ik nog wel. Alleen wordt dat zo langzamerhand zwaarder bestraft dan tikken/ klappen/ schoppen die niet in zo'n duel plaatsvinden en dat slaat i.m.o. nergens op. Dit soort gedrag wil je toch uitbannen op het veld....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Terranova schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:48:
[...]

Vaessen gaf Taylor een tik op z'n kin tijdens het opstootje na de rode kaart. Maar daar doen ze echt helemaal niets mee...

Het erge is dan dat Groningen in dat geval met 2 man minder en een speler op goal moest spelen(de 5 wissels waren al geweest). No way dat ze dan nog gelijk hadden gemaakt.
Ah, gaat het nu om de straf voor Vaessen of om het feit dat Groningen in de laatste minuut gelijk heeft gemaakt? In het laatste geval kun je beter naar je club zelf kijken; een 4-0 verlies tegen FC Utrecht, 1-1 tegen Sparta en 0-3 tegen NEC waren samen toch wat meer van invloed dan de 2-2 van FC Groningen.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Ruzor schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:01:
[...]

Ah, gaat het nu om de straf voor Vaessen of om het feit dat Groningen in de laatste minuut gelijk heeft gemaakt? In het laatste geval kun je beter naar je club zelf kijken; een 4-0 verlies tegen FC Utrecht, 1-1 tegen Sparta en 0-3 tegen NEC waren samen toch wat meer van invloed dan de 2-2 van FC Groningen.
Ah je bent er zo eentje.

Je mag wegkomen met wangedrag omdat je tegenstander sportief faalt?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

ST10©DE

Dus.............

Terranova schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:07:
[...]

Ah je bent er zo eentje.

Oei, dit zijn de betere discussie technieken 8)

Je hebt helemaal gelijk. Ajax is geen kampioen geworden omdat de scheidsrechter fouten heeft gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door ST10©DE op 21-05-2025 13:17 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:09

Agent47

I always close my contracts.

[...]

Ah je bent er zo eentje.

Nee je mag er niet mee wegkomen. Ik denk eerder dat @Ruzor bedoeld dat er niet alleen naar Groningen gekeken moet worden waardoor Ajax geen kampioen is geworden. Vaessen had inderdaad al eerder geel kunnen hebben, maar dat is met andere clubs ook zo geweest dit seizoen. Het is en blijft pure willekeur.

Als Noa Lang in de eerste helft geel had gekregen (tegen Feyenoord uit) wegens opzichtig hands en bal weg trappen + een keer geel voor provocerend juichen richting het publiek na de 2-2, was de 2-3 ook niet gevallen en was Ajax kampioen geweest. Hiervoor mag je Makkelie aankijken :+

[ Voor 21% gewijzigd door Agent47 op 21-05-2025 13:19 ]

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
ST10©DE schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:16:
[...]

Oei, dit zijn de betere discussie technieken 8)
Ik ben niet begonnen met een dooddoener

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
[...]

Ah je bent er zo eentje.

Dat zegt hij niet, maar doordat jij zegt, dat jij van mening bent dat bij het eerdere opstootje hij er al af moest, en dat ze dan nooit gelijk hadden gemaakt, komt het wel over alsof het bestraft had moeten worden én dat Ajax het daardoor verspeeld heeft.
Ajax kreeg een tijd lang bijna geen goals tegen maar op het einde van het seizoen toch best veel. Als je er dan zelf maar 1 (of max 2) maakt, dan gebeurt het sneller dat je verliespunten oploopt.

Overigens die 'tik op de kin' was op zijn hoogst een tikkie, daar komen meer spelers mee weg, omdat de intensiteit 'niet hoog genoeg is'...
Agent47 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:16:
[...]

Nee je mag er niet mee wegkomen. Ik denk eerder dat @Ruzor bedoeld dat er niet alleen naar Groningen gekeken moet worden waardoor Ajax geen kampioen is geworden. Vaessen had inderdaad al eerder geel kunnen hebben, maar dat is met andere clubs ook zo geweest dit seizoen. Het is en blijft pure willekeur.
Willekeur is het zeker, er is geen enkele houvast meer wat nu wel en niet (semi) toegestaan is en wat de strafmaat is voor bepaalde gevallen.

[ Voor 5% gewijzigd door jbdeiman op 21-05-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

jbdeiman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:19:
[...]

Dat zegt hij niet, maar doordat jij zegt, dat jij van mening bent dat bij het eerdere opstootje hij er al af moest, en dat ze dan nooit gelijk hadden gemaakt, komt het wel over alsof het bestraft had moeten worden én dat Ajax het daardoor verspeeld heeft.
Ajax kreeg een tijd lang bijna geen goals tegen maar op het einde van het seizoen toch best veel. Als je er dan zelf maar 1 (of max 2) maakt, dan gebeurt het sneller dat je verliespunten oploopt.

[...]

Willekeur is het zeker, er is geen enkele houvast meer wat nu wel en niet (semi) toegestaan is en wat de strafmaat is voor bepaalde gevallen.
Nou ik zie nog steeds elke wedstrijd dat iemand dat balletje wel een tikje mee geeft. Gewoon consequent geel geven, houdt het vanzelf op. Niemand mocht meer klagen bij de scheidsrechter behalve de aanvoerder toch? Nou dat werkt goed zeg tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
[...]

Zo brengt hij het niet iig. Alsof iemand hier durft te claimen dat alleen maar door de scheids is dat Ajax geen kampioen is? Het is nogal onlogisch om elke keer alle redenen in een discussie te vertellen, zodat mensen die niet logisch kunnen nadenken, niet hoeven na te denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Trishul schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:48:
[...]

Kaplan heeft tijdens de wedstrijd niks gedaan. Vaessen wel. De insteek van de KNVB is hier geweest om Vaessen niet maximaal te bestraffen, want als ze Kaplan zouden schorsen, kunnen ze al helemaal niet wegkomen met die lullige drie duels schorsing voor Vaessen. Daarnaast kun je beide situaties niet met elkaar vergelijken.
Je kunt na een wedstrijd ook nog 'gewoon' rood krijgen voor wangedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
jbdeiman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:19:
[...]

Overigens die 'tik op de kin' was op zijn hoogst een tikkie, daar komen meer spelers mee weg, omdat de intensiteit 'niet hoog genoeg is'...
Video speelt op het goeie moment

Ik kan even niet zo snel beelden van de andere kant vinden, maar kijk hoe het hoofd van Taylor achteruit gaat(2x overigens), dat was niet een 'tikkie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Terranova schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:20:
[...]

Zo brengt hij het niet iig. Alsof iemand hier durft te claimen dat alleen maar door de scheids is dat Ajax geen kampioen is? Het is nogal onlogisch om elke keer alle redenen in een discussie te vertellen, zodat mensen die niet logisch kunnen nadenken, niet hoeven na te denken.
Ik las het ook zo, je neemt in één zin mee dat hij bestraft moest worden en dat het dan nooit een gelijkspel zou zijn geworden, dat suggereert wel een beetje dat dit ook heel erg meespeelt.

Overigens hoeven we het van mij over deze zaken niet meer te hebben, het is gebeurt, het is klaar en de boel is beslist. Iedereen is het erover eens dat het een seizoen is geweest met gekke besluiten van arbitrage(commissies) en dergelijke. Ik hoop oprecht dat er (snel) verandering komt, in de gehele sport, qua gedrag op het veld, richting de scheidsrechters, maar ook dat beslissingen weer eens normaal worden en volgbaar zijn. Dus tijd voor duidelijke regels en toepassing daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Terranova schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:23:
[...]

Video speelt op het goeie moment

[YouTube: Highlights FC Groningen - Ajax | Eredivisie]

Ik kan even niet zo snel beelden van de andere kant vinden, maar kijk hoe het hoofd van Taylor achteruit gaat(2x overigens), dat was niet een 'tikkie'
Ik heb de beelden al veelvuldig gezien, ik zie géén klap tegen het hoofd, Taylor zoekt het zelf op (gaat de confrontatie aan en komt vanaf de zijlijn het opstootje invliegen, maar dat is natuurlijk niet erg... ) en zoals het lijkt is er wat geduw en getrek, geen klappen op de kin. (zeker niet met de huidige maatstaven in de voetballerij dat een speler dan was blijven staan. Die was direct gaan liggen en rollen om een kaart aan te smeren.
Bij het eerste moment is het niet goed te zien waar Taylor geraakt wordt, maar bij het 2e moment is het zeker niet de kin.

[ Voor 11% gewijzigd door jbdeiman op 21-05-2025 13:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
Ramzzz schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:21:
[...]

Je kunt na een wedstrijd ook nog 'gewoon' rood krijgen voor wangedrag.
Het was beter geweest als de KNVB ook Kaplan had bestraft na de wedstrijd. Want je ziet het ook hier weer: mensen zijn geneigd de focus op het niet bestraffen van de Ajax speler (die tijdens de wedstrijd niks gedaan heeft overigens, pas na de wedstrijd) te leggen i.p.v. de agressieve keeper die al de hele tweede helft zat te klooien.

KNVB moet dan consequent zijn; 1 of 2 duels voor Kaplan en minimaal 6 voor Vaessen. Volgens mij kreeg Suarez iets van 7 of 8 duels schorsing voor dat beruchte bijtincident. Fysiek geweld hoort niet thuis in of buiten een wedstrijd. Amateurclubs worden zwaarder bestraft hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
jbdeiman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Ik heb de beelden al veelvuldig gezien, ik zie géén klap tegen het hoofd, Taylor zoekt het zelf op (gaat de confrontatie aan) en zoals het lijkt is er wat geduw en getrek, geen klappen op de kin. (zeker niet met de huidige maatstaven in de voetballerij dat een speler dan was blijven staan. Die was direct gaan liggen en rollen om een kaart aan te smeren.
Bij het eerste moment is het niet goed te zien waar Taylor geraakt wordt, maar bij het 2e moment is het zeker niet de kin.
Van de andere hoek kon je zien dat Vaessen Taylor wild beet grijpt en daarna nog een keer met gestrekte arm Taylor op de kin raakt. Stonden toen het gebeurde ook meerdere posts over in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:19

Stimulate14

⭐⭐⭐

Trishul schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:52:
Op zondag kost me dit een aangifte en 6 maanden. Bekertje op het gras is een stadionverbod en zo kan ik wel even door gaan. Niets met een Ajax bril, maar ik bedoel de beste man heeft een voorbeeld functie en hier zet de KNVB zich weer TOTAAL voor schut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
jbdeiman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:27:
[...]

Ik heb de beelden al veelvuldig gezien, ik zie géén klap tegen het hoofd, Taylor zoekt het zelf op (gaat de confrontatie aan en komt vanaf de zijlijn het opstootje invliegen, maar dat is natuurlijk niet erg... ) en zoals het lijkt is er wat geduw en getrek, geen klappen op de kin. (zeker niet met de huidige maatstaven in de voetballerij dat een speler dan was blijven staan. Die was direct gaan liggen en rollen om een kaart aan te smeren.
Het is hier ook wel deels wat je er in wil zien. Puur het moment van Valente die meer dan terecht rood kreeg
. Je kan een hele groep spelers opnoemen die uberhaupt niet met zo'n energie in die groep zou moeten staan en waarvoor je mijns inziens ook prima geel voor kan geven door het handelen.

Hato die Valente flink wegduwt
Klaassen die roept om een overtreding, Wijndal die naar de scheidsrechter toe rent
Peersman die Gaaei poogt weg te duwen
Vaessen die er uberhaupt helemaal niets te zoeken heeft, hard komt inlopen en gaat duwen ( nee, een klap tegen het hoofd gaat nogal ver )
Seuntjens die Gaeei een bodycheck geeft

Wat daar dan uitkomt voor overtredingen / waarschuwingen is heel erg karig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:15
Ik ben in dit topic maar een enorme lurker, ik volg m’n club liever op mezelf of met vrienden. En onderga de successen en dompers dus ook liever zelf :P
In het NL elftal topic post ik wel eens omdat dat wat meer saamhorig voelt (met z’n allen zeiken op Memphis :+)

Maar ik verbaas me wel over hoe lang mensen blijven hangen in dit soort dingen (scheidsrechterlijke dwalingen). Ja, het is vervelend als het jouw club overkomt. Maar tegelijkertijd zal elke club hier onder aan de streep hetzelfde last van hebben. De ene club in de ene wedstrijd, de andere club in de andere wedstrijd. Het lijkt me zo vermoeiend om minutieus beelden te analyseren op bewegingen die gemaakt zijn. Of situaties constant met elkaar te vergelijken. Of constant verongelijkt zijn omdat je club onrecht is aangedaan.

Je bereikt er niks mee. Ik verwacht niet dat de KNVB hier mee leest en denkt: “oh fuck ja, dit hebben we niet goed gedaan. Laten we de wedstrijd overspelen.”
Ik snap best dat je er ziek van kan zijn, maar het gaat hier soms dagen na een wedstrijd nog over een fout van een scheids en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Het topic heet immers nog steeds “[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024-2025” en niet “[Eredivisie] Scheidsrechterlijke dwalingen seizoen 2024-2025”.
Wellicht een idee voor een apart topic, zijn we dol op bij Tweakers :+

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Denman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:58:
Ik ben in dit topic maar een enorme lurker, ik volg m’n club liever op mezelf of met vrienden. En onderga de successen en dompers dus ook liever zelf :P
In het NL elftal topic post ik wel eens omdat dat wat meer saamhorig voelt (met z’n allen zeiken op Memphis :+)

Maar ik verbaas me wel over hoe lang mensen blijven hangen in dit soort dingen (scheidsrechterlijke dwalingen). Ja, het is vervelend als het jouw club overkomt. Maar tegelijkertijd zal elke club hier onder aan de streep hetzelfde last van hebben. De ene club in de ene wedstrijd, de andere club in de andere wedstrijd. Het lijkt me zo vermoeiend om minutieus beelden te analyseren op bewegingen die gemaakt zijn. Of situaties constant met elkaar te vergelijken. Of constant verongelijkt zijn omdat je club onrecht is aangedaan.

Je bereikt er niks mee. Ik verwacht niet dat de KNVB hier mee leest en denkt: “oh fuck ja, dit hebben we niet goed gedaan. Laten we de wedstrijd overspelen.”
Ik snap best dat je er ziek van kan zijn, maar het gaat hier soms dagen na een wedstrijd nog over een fout van een scheids en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Het topic heet immers nog steeds “[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024-2025” en niet “[Eredivisie] Scheidsrechterlijke dwalingen seizoen 2024-2025”.
Wellicht een idee voor een apart topic, zijn we dol op bij Tweakers :+
Niet lullig bedoelt, maar zo kun je alles wel platslaan. Bijvoorbeeld: op GoT is het Trump en de Amerikaanse politiek topic ook heel populair.
Heeft het zin om daar alles te analyseren terwijl er toch geen Amerikaan meeleest?
De kwestie Vaessen was even populair omdat de uitspraak van de KNVB vers van de pers is, lijkt me nogal logisch dat het dan even daarover gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Trishul schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:16:
[...]

Niet lullig bedoelt, maar zo kun je alles wel platslaan. Bijvoorbeeld: op GoT is het Trump en de Amerikaanse politiek topic ook heel populair.
Heeft het zin om daar alles te analyseren terwijl er toch geen Amerikaan meeleest?
De kwestie Vaessen was even populair omdat de uitspraak van de KNVB vers van de pers is, lijkt me nogal logisch dat het dan even daarover gaat.
Wat ik vooral bedoel is dat het 'terugkijken op al dan niet een rode kaart geven op dat moment' en dat het anders niet gelijk was geworden geen zin meer heeft. De uitslag/ eindstand is bepaald. Het is prima om het over de strafmaat nú te hebben, maar i.m.o. niet zinvol meer om te herhalen dat daar niet goed was ingegrepen en dat het dan allemaal anders zou zijn afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Stimulate14 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:34:
[...]

Op zondag kost me dit een aangifte en 6 maanden. Bekertje op het gras is een stadionverbod en zo kan ik wel even door gaan. Niets met een Ajax bril, maar ik bedoel de beste man heeft een voorbeeld functie en hier zet de KNVB zich weer TOTAAL voor schut.
De KNVB maakt het zichzelf hiermee richting de amateurs (waar als ik het nieuws mag geloven helaas vaker vechtpartijen voorkomen) inderdaad wel erg lastig. Want hoe kan je daar nu zwaarder gaan straffen als een professional die de regels en gedragsnormen goed zou moeten weten er van afkomt met 3+1. Dan zou je toch als amateur gek zijn als je geen bezwaar maakt als je een hogere straf krijgt. Ze hadden alleen voor iets in deze regio qua duur kunnen kiezen als je bijvoorbeeld vrijwilligerswerk doen als strafverlaging er aan had gekoppeld, zodat hij kon laten zien dat het niet op voetbalveld thuis hoort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Pompi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:49:
[...]

De KNVB maakt het zichzelf hiermee richting de amateurs (waar als ik het nieuws mag geloven helaas vaker vechtpartijen voorkomen) inderdaad wel erg lastig. Want hoe kan je daar nu zwaarder gaan straffen als een professional die de regels en gedragsnormen goed zou moeten weten er van afkomt met 3+1. Dan zou je toch als amateur gek zijn als je geen bezwaar maakt als je een hogere straf krijgt. Ze hadden alleen voor iets in deze regio qua duur kunnen kiezen als je bijvoorbeeld vrijwilligerswerk doen als strafverlaging er aan had gekoppeld, zodat hij kon laten zien dat het niet op voetbalveld thuis hoort.
Als je dit dan combineert met de ernstige noodzaak (als KNVB) om alles en iedereen rond het voetbalveld (professionals én amateurs) te moeten beschermen tegen uitwassen... scheidsrechters die worden aangevallen, etc.

3+1 kan een offer zijn dat iemand bereid is te brengen 'voor het team' - als verwrongen gedachtengang.

Dat. Moet. Je. Niet. Willen.

De boodschap is nu: ga gerust je gang, we straffen mild.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 21-05-2025 15:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Als amateurspeler zijn de straffen voor dit soort excessen zoveel hoger dan in het betaald voetbal. Met een beetje pech heb je een scheidsrechter die hoofd tegen hoofd ziet als kopstoot en daarmee geweldadig handelen en dan sta je standaard 6 weken aan de kant als amateurspeler. Voordeel van betaald voetbal is dat je met professionals van doen hebt én je legio beelden hebt om je onschuld te bewijzen, dat is wat lastiger op amateurniveau.

De uitwassen in het betaald voetbal zie je helaas ook terugkomen op het amateurniveau en dat maakt ook de intensiteitfactor bij natrappen / slaan zo ontzettend raar. Gelukkig kom je daar gemiddeld genomen niet mee weg op de amateurvelden maar als professional weer wel als je het maar niet te hard doet 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
jbdeiman schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:22:
Wat ik vooral bedoel is dat het 'terugkijken op al dan niet een rode kaart geven op dat moment' en dat het anders niet gelijk was geworden geen zin meer heeft. De uitslag/ eindstand is bepaald. Het is prima om het over de strafmaat nú te hebben, maar i.m.o. niet zinvol meer om te herhalen dat daar niet goed was ingegrepen en dat het dan allemaal anders zou zijn afgelopen.
Als mensen graag terug willen kijken naar zaken die toch niet meer te veranderen zijn dan moeten ze dat zelf weten, het is alleen wel een beetje de koe in de kont kijken.
Feit is dat het gedrag van Vaassen stevig heeft bijgedragen aan de gelijkmaker, en als hij daar kort gehouden was dan had het anders kunnen lopen. Misschien, dat zullen we nooit weten.
Feit is ook dat Ajax die situatie zelf ook verkeerd aangepakt heeft en het al eerder heeft laten liggen, dus je kunt het niet als excuus gebruiken. Hier naar wijzen is dan ook gewoon een zwaktebod.

Maar een feit is ook dat het als Ajacied onmeunig zuur is dat je daar toch de laatste punten op zo'n manier verloren bent. Dan liever een zondagsschot wat prachtig in de kruising vliegt, maar zo'n zeikerige frommel na een rel door een poestig mannetje, dat is moeilijk te verkroppen. Dat zal jij vast ook wel begrijpen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:55
Gonadan schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:36:
[...]

Maar een feit is ook dat het als Ajacied onmeunig zuur is dat je daar toch de laatste punten op zo'n manier verloren bent.
Maar in principe maakt het natuurlijk niet uit of je de beslissing van de scheids in de laatste minuut van de laatste wedstrijd een tegen hebt of ergens halverwege het seizoen. Genoeg clubs die dit eerder in het seizoen ook hadden en dat punt uiteindelijk ook tekort komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

D-e-n schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:44:
[...]

Maar in principe maakt het natuurlijk niet uit of je de beslissing van de scheids in de laatste minuut van de laatste wedstrijd een tegen hebt of ergens halverwege het seizoen. Genoeg clubs die dit eerder in het seizoen ook hadden en dat punt uiteindelijk ook tekort komen
Exact - je zou als Ajax toch deze penalty gescoord hebben... dan had een arbitrale blunder (bloody obvious) zomaar een stevige stap richting het kampioenschap opgeleverd... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
+ een keer geel voor provocerend juichen richting het publiek
Grappig.. Hij is degene die provoceert als hij de hele wedstrijd massaal uitgejouwd wordt voor van alles en nog wat? Misschien dat hij juist reageerde op provocaties?

Zoals Makkkelie al zei, die kaart kreeg ie niet dankzij het gedrag van de toeschouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:55

Player1S

Probably out in the dark

Nou, Willem II heeft klein wonder nodig. Nu al 2-0 achter. Dit kalender jaar nog geen pot gewonnen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:44:
Daar waren we al een tijdje over uit, maar dat maakt echt geen reet uit voor de emotie die je als fan ervaart als het wél op zo'n moment gebeurt. Er lijkt een beetje gedaan te worden alsof je niet mag balen van zo'n situatie (en dat benoemen) omdat je het plat kunt rationaliseren.

Hetzelfde geldt voor het mislopen van het kampioenschap. Ja, je hebt onwijs gezwijnd met de dip van PSV dus mazzel dat Ajax überhaupt nog in de buurt kwam. Dan zou je ook kunnen stellen dat je dat je niet moet balen omdat het seizoen toch al boven verwachting is. Ja dikke leuning, als je zo dichtbij bent is het gewoon balen als het alsnog mis gaat.

Voetbal is ook gewoon een beetje emotie hoor, dat mogen we best benoemen.

En nee, ik heb niemand gezien die stelt dat Ajax door de arbitrage het kampioenschap is misgelopen. Dus die kaarten kunnen we in het doosje houden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:33

Typhone

Who Dares Wins

Player1S schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:16:
Nou, Willem II heeft klein wonder nodig. Nu al 2-0 achter. Dit kalender jaar nog geen pot gewonnen.
Trots als pauwen dat ze 1-1 speelden tegen Feyenoord maar tegen alle directe concurrentie niet thuis gaven. Penny wise, pound foolish. En nu staan ze achter tegen Dordrecht en hangen ze met 1 been in de eerste divisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wordt weer gezellig bij Bureau Sport dus. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:49
Met een beetje geluk dus een playoff finale met FC Dordrecht/Telstar/FC Den Bosch. Waanzinnig.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 19:43:
[...]

Trots als pauwen dat ze 1-1 speelden tegen Feyenoord maar tegen alle directe concurrentie niet thuis gaven. Penny wise, pound foolish. En nu staan ze achter tegen Dordrecht en hangen ze met 1 been in de eerste divisie.
Dat. Tegen bijvoorbeeld PSV, Ajax, Feyenoord... 'volle bak' spelen opgepept en wel. Als clubs nou diezelfde energie op konden brengen tegenstanders waar het toe doet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 22:33

Typhone

Who Dares Wins

Millie-ano schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:15:
[...]

Dat. Tegen bijvoorbeeld PSV, Ajax, Feyenoord... 'volle bak' spelen opgepept en wel. Als clubs nou diezelfde energie op konden brengen tegenstanders waar het toe doet..
Ik zeg dat hier al enkele jaren en begrijp er inderdaad ook he-le-maal niks van. Zich helemaal opleven tegen de grote clubs maar ondertussen als een stel plebejers voetballen tegen directe concurrenten. Met name in de thuiswedstrijden.

11 minuten hebben ze nog en anders staat de druk er vol op komende week. En Willem II presteert niets tot weinig thuis vooralsnog.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 21-05-2025 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:45
Maarten_E schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:05:
Met een beetje geluk dus een playoff finale met FC Dordrecht/Telstar/FC Den Bosch. Waanzinnig.
Ja en dan volgend jaar voorronde CL. Frenkie de Jong en Vini Jr. op de Krommendijk. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:45:
[...]

Grappig.. Hij is degene die provoceert als hij de hele wedstrijd massaal uitgejouwd wordt voor van alles en nog wat? Misschien dat hij juist reageerde op provocaties?

Zoals Makkkelie al zei, die kaart kreeg ie niet dankzij het gedrag van de toeschouwers.
Die gast is z'n hele professionele carrière al bezig met Feyenoord stangen via social media. Ook bij Andy in de auto. Maar goed ik zal het wel weer door m’n Feyenoord bril zien. Durf te wedden dat als een random speler het andersom doet, er wel geel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02

Superkiwi

Hoi doei

Agent47 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:32:
[...]
Durf te wedden dat als een random speler het andersom doet, er wel geel komt.
Zoals Kramer die de "champagne ontkurkte"? In mijn herinnering was dat ook provocerend en heeft hij daar geen straf voor gehad.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Jammer dat deze playoffs niet over 1 wedstrijd zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Superkiwi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:37:
[...]

Zoals Kramer die de "champagne ontkurkte"? In mijn herinnering was dat ook provocerend en heeft hij daar geen straf voor gehad.
Daar was ook niet over te spreken inderdaad. Van Veen kreeg toen wel geel bijvoorbeeld een tijd geleden.

Het is en blijft random.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Quad schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:39:
Je support toch niet stiekem Dordrecht hè? ;)
Ik als Brabander zie Willem II graag blijven.

Morgen geef ik AZ wel een goede kans; Clasie en Parrot zijn weer terug.

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 21-05-2025 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Superkiwi schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 21:07:
[...]

Je support toch niet stiekem Dordrecht hè? ;)
Ik als Brabander zie Willem II graag blijven.
Nee, denk dat Willem II van alle clubs de betere optie is om in de Eredivisie te hebben.

Maar ik mis gewoon wat spanning in zo'n pot. Zal bij de return wel zo zijn denk ik, maar gewoon een alles of niets wedstrijd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Oh zo, ja daar heb je gelijk in. Wat dat betreft doen ze dat in de play-offs voor Europees voetbal beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 16:40
[...]

Niet alleen richting de amateurs hoor, als je bij die "vechtpartij" alleen Vaessen wilt straffen en vervolgens diverse andere mensen vergeet/seponeert, dan maak je je voor iedereen belachelijk. Vaessen krijgt op basis wat we denken te zien in die oploop een terecht voorstel tot straf, maar men seponeert Kaplan en dan wordt vergeten dat er nog trappen uitgedeeld worden en iemand de nek van Vaessen grijpt/krabt.

Het voelt nu meer als een straf omdat de buitenwereld daarom roept, als je echt wat wilt doen, dan pak je ze allemaal aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:55
[...]

Die gast is z'n hele professionele carrière al bezig met Feyenoord stangen via social media. Ook bij Andy in de auto. Maar goed ik zal het wel weer door m’n Feyenoord bril zien. Durf te wedden dat als een random speler het andersom doet, er wel geel komt.
Ik heb het al vaker gezegd: als die Lang op een forum komt staat hij na een week buiten met een ban vanwege het constante trollen. Met afstand de meest vervelende speler die ik ooit in Nederland heb gezien. Van Bommel of Tadic zijn schattige koorknaapjes vergeleken met hem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

[...]

D-e-n schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 23:07:
[...]

Ik heb het al vaker gezegd: als die Lang op een forum komt staat hij na een week buiten met een ban vanwege het constante trollen. Met afstand de meest vervelende speler die ik ooit in Nederland heb gezien. Van Bommel of Tadic zijn schattige koorknaapjes vergeleken met hem.
Ik vind het een aardige voetballer, een meer dan aardige als hij 'zin' heeft, maar verder vooral een irritante kwast, altijd maar bezig met zijn gekwetste tere egootje, dat kennelijk gemakkelijk en snel gekwetst is.

Zoals dat bij wel meer voetballers kennelijk zo is, vandaag de dag. Het type pompeuze eikel, meer bezig met randzaken dan met de sport. Altijd bezig met de synthetische egoboost.

Dat type was er altijd al, maar wel vergroot doordat de media er blijkbaar ook op gebrand zijn daar hun klix vandaan te halen. Vuurtje opstoken, als het niet vanzelf gaat, is ook een ding.

Alles speelt zich ook verder vooral af op de 'socials' en te pas en te onpas moeten ze allemaal met de mobiel in de hand hun eigen ego verder oppompen voor de klix.

Meestal is het ook: eens een eikel, altijd een eikel. Ook als-ie voor 'mijn' club voetbalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Tot zover mijn 'hoop' dat Ajax voor Postecoglu kon gaan }:|

Trouwens, als je die analyse van de spelwijze van Go Ahead ziet (kort samengevat, met de kont tegen eigen 16 en eindeloos heen en weer passen, link) dan is dat naast z'n onervarenheid voor mij een grote reden om hem niet bij Ajax te willen.

[ Voor 87% gewijzigd door toolkist op 22-05-2025 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 12:58
Trishul schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:45:
In de laatste seconden inlopen in de 16 en een beuk uitdelen aan een verdediger--> 'ow, dat mag niet hoor, gele kaart!'.
Beuk? Dat tikje in de buik waarna die Ajaxspeler naar zijn hoofd grijpt alsof ie met een honkbalknuppel is geslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:23:

Trouwens, als je die analyse van de spelwijze van Go Ahead ziet (kort samengevat, met de kont tegen eigen 16 en eindeloos heen en weer passen, link) dan is dat naast z'n onervarenheid voor mij een grote reden om hem niet bij Ajax te willen.
FdB2.0?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
toolkist schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:23:

Heeft z'n contract verlengd. Die kunnen we met enige zekerheid dus afstrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:00:
[...]

Heeft z'n contract verlengd. Die kunnen we met enige zekerheid dus afstrepen.
Mooi voor hem.
Mooi voor Go Ahead.
Mooi voor mijn gemoedsrust.
Alleen maar winnaars ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dat gevoel kreeg ik enorm toen ik dat artikel las ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Welke trainers blijven dan nog over voor Ajax...
Reiziger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:10:
Reiziger?
Die zag ik al graag eerder komen ja.

Ik vind het een leuk artikel om te lezen. Al mis ik wat concretere voorbeelden en zichtbare statistieken ipv een laptekst.

Toegegeven: Dit stukje: betrapte ik mezelf dan ook op, dat het dus wellicht daar vandaan kwam.
'Alleen PSV, Ajax, Feyenoord en AZ noteren meer aanvallen met minimaal tien passes dan Go Ahead'
Wat betreft het aanvalsspel is het gecontroleerd over de grond opbouwen een kenmerk van de visie van Simonis. 'Hij gelooft van achteruit in het creëren van een overtal in de laatste linie, om op die manier via de vrije man naar voren te voetballen. Go Ahead heeft in de recente geschiedenis in de Eredivisie nooit zo vaak de bal gehad als in het afgelopen jaar onder Simonis.'

'Alleen PSV, Ajax, Feyenoord en AZ noteren meer aanvallen met minimaal tien passes dan Go Ahead. Die statistiek verklaart waarom Simonis veel complimenten ontvangt voor de manier van spelen. Go Ahead valt zorgvuldig aan vanuit een herkenbare organisatie', concludeert de hoofdredacteur van Voetbal International.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:50
Reiziger?
Reiziger, Marcel Keizer en Ten Hag. En Dave Vos misschien nog? (huidige assistent en oud-trainer Jong Ajax). Dat zijn de meer realistische targets. En wat minder realistisch, Knutsen, Kasper Hjulmand (oud-bondscoach Denemarken).

offtopic:
@toolkist, ik heb nog een ninja-edit gedaan.

[ Voor 31% gewijzigd door JanW op 22-05-2025 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:16:
[...]

Reiziger, Ten Hag, Dave Vos (huidige assistent en oud-trainer Jong Ajax).
Hjulmund, Knutsen en 400 anderen ;)
De keuze is reuze (maar of ze allemaal willen is een ander verhaal)

Zou Kroes de ballen hebben om Xavi te polsen?
Of Low, die wilde weer een club gaan doen las ik onlangs.
Marco Rose, Hasenhuttl,best wat interessante namen beschikbaar..

https://www.transfermarkt...fuegbaretrainer/statistik

[ Voor 29% gewijzigd door toolkist op 22-05-2025 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
toolkist schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:19:
[...]

Hjulmund, Knutsen en 400 anderen ;)
De keuze is reuze (maar of ze allemaal willen is een ander verhaal)

Zou Kroes de ballen hebben om Xavi te polsen?
Of Low, die wilde weer een club gaan doen las ik onlangs.
Marco Rose, Hasenhuttl,best wat interessante namen beschikbaar..

https://www.transfermarkt...fuegbaretrainer/statistik
Gaat gewoon Dick Advocaat worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Reiziger?
Andries Jonker komt 'vrij' na de zomer... dus alleen geen voorbereidingstijd.

Geen idee of hij al een vervolgplan heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
LZ86 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:34:
[...]

Gaat gewoon Dick Advocaat worden ;)
Samen met Mark van Bommel en Gio zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
Ramzzz schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:47:
[...]

Andries Jonker komt 'vrij' na de zomer... dus alleen geen voorbereidingstijd.

Geen idee of hij al een vervolgplan heeft...
Over Amsterdams accent gesproken... Hoe zit het met Pastoor? Tijdje niks meer over gehoord, maar leek mij wel een aardige trainer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/831ed7aa77f5a272d65769e15ba916dd.png

Beste Etienne,

Biedt je excuses aan, ook al meen je het niet. Dan zetten we er een streep onder en kunnen we weer door.

Groetjes

Miep van Marketing.

Etienne: "say no more!"

Nu ben ik ook geen typwonder. Maar 'mij gedrag' herken ik dan nog wel als typfout ;w
Verschillende factoren waarom ik zo reageerde Eigenlijk lag het aan die Ajax spelers. Maar dat mag ik niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trishul schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 12:49:
[...]

Over Amsterdams accent gesproken... Hoe zit het met Pastoor? Tijdje niks meer over gehoord, maar leek mij wel een aardige trainer.
Volgens mij doet dit nu iets voor Indonesië, laat em daar lekker blijven. Ongeschikt voor Ajax iig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:41
Millie-ano schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:04:
[Afbeelding]

Beste Etienne,

Biedt je excuses aan, ook al meen je het niet. Dan zetten we er een streep onder en kunnen we weer door.

Groetjes

Miep van Marketing.

Nu ben ik ook geen typwonder. Maar 'mij gedrag' herken ik dan nog wel als typfout ;w
Verschillende factoren waarom ik zo reageerde Eigenlijk lag het aan die Ajax spelers. Maar dat mag ik niet zeggen.
Maar dan weet je wel dat het niet door AI is geschreven.
It's something!

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Millie-ano schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 15:04:
[Afbeelding]

Beste Etienne,

Groetjes

Miep van Marketing.

Niet alleen typfout (waar ik, typerend, een typfout in maak :+ ), maar ook het hele type is fout.

Zo'n karakter in het team kan van waarde zijn, het type 'voorop gaan in de strijd', maar wanneer dat verzandt in agressief gedrag, dan gaat daar voor mij meteen een dikke streep doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ten Hag heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn. Eerder vandaag al Simonis die bij GAE verlengt. Daar gaat de shortlist van Kroes :+

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
Mog schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:33:
Ten Hag heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn. Eerder vandaag al Simonis die bij GAE verlengt. Daar gaat de shortlist van Kroes :+
Maar fijn voor Ajax. Twee trainers die ik niet in staat acht Ajax verder op te bouwen. Naast Knutsen en Hjulmand is Ron Jans misschien ook een optie. Verzorgd voetbal dat is afgestemd op het materiaal.

XXXVI

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ephymerous schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:40:
[...]

Maar fijn voor Ajax. Twee trainers die ik niet in staat acht Ajax verder op te bouwen. Naast Knutsen en Hjulmand is Ron Jans misschien ook een optie. Verzorgd voetbal dat is afgestemd op het materiaal.
Ron Jans is misschien wel de beste trainer die nog nooit een zogenaamde ‘topclub’ gehad heeft.

Naast een uitstekende trainer, een uitstekende teambouwer, communicator, en algemeen prima vent gewoon. Nuchter, realistisch, rustig, eerlijk.

En vooral: geen onnodig bravoure.

Dat hij nog nooit bij een topclub gewerkt heeft… absurd eigenlijk. Behaalde altijd al betere resultaten dan te verwachten met ‘het materiaal’.

En nadat hij met PEC Zwolle een paar keer achterelkaar Ajax had verslagen, dacht ik: nu gaan ze daar eens beter nadenken.

Maar nee. Tja.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 22-05-2025 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat ik las is niet dat ie niet beschikbaar is, maar liever naar Leverkusen wil. Maar stel dat gaat niet door, dan geef ik het nog best een kans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ephymerous schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:40:
is Ron Jans misschien ook een optie. Verzorgd voetbal dat is afgestemd op het materiaal.
Die zei vorig jaar toch al dat zn contract heilig voor hem is? Streep die dus ook maar weg (kan ik overigens niet mee zitten, ik denk niet dat hij het redt in Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:59:
[...]

Die zei vorig jaar toch al dat zn contract heilig voor hem is? Streep die dus ook maar weg (kan ik overigens niet mee zitten, ik denk niet dat hij het redt in Amsterdam)
Ja, ook dat vind ik goed aan hem. Springt niet zomaar op treinen naar onzekere bestemmingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
Ramzzz schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:56:
[...]

Ron Jans is misschien wel de beste trainer die nog nooit een zogenaamde ‘topclub’ gehad heeft.

Naast een uitstekende trainer, een uitstekende teambouwer, communicator, en algemeen prima vent gewoon. Nuchter, realistisch, rustig, eerlijk.

En vooral: geen onnodig bravoure.

Dat hij nog nooit bij een topclub gewerkt heeft… absurd eigenlijk. Behaalde altijd al betere resultaten dan te verwachten met ‘het materiaal’.

En nadat hij met PEC Zwolle een paar keer achterelkaar Ajax had verslagen, dacht ik: nu gaan ze daar eens beter nadenken.

Maar nee. Tja.
Ron Jans heeft al tig keer aangegeven niet naar een van de grote drie clubs te willen. Ajax al helemaal niet, dus dat hoeft Kroes niet eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13
Trishul schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:00:
[...]

Ron Jans heeft al tig keer aangegeven niet naar een van de grote drie clubs te willen. Ajax al helemaal niet, dus dat hoeft Kroes niet eens te proberen.
Je kent de wet van Alderweireld? Die gaat hier ongetwijfeld ook op ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

De vermeende shortlist, ik heb nog geen echte lijst gezien. Wat mij tevens weer bevreesd, is er wel een concrete lijst? Want de open deuren zullen niet snel instappen, Ajax is niet zo aantrekkelijk op het moment voor een trainer met opties.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:32
Het uitsyndroom van Heerenveen houdt niet op, AZ is heer en meester en staat al 2-0 voor.
Koopmeiners mag wel van geluk spreken dat hij slechts geel kreeg, hij belandt vol de enkel van de tegenstander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvj-RwTgfxAn8xzrF5nIKScrgfw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/UTJ4Yd9RfoSw0tbHlnGzhkeW.png?f=user_large

Zondag AZ-Twente (ga ik vanuit), mooi affiche :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 20:39:
Spannend die play-offs over één wedstrijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 19:36:
[...]

Spannend die play-offs over één wedstrijd. :+
Wees blij dat er geen return hiervan komt.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Daar had Twente in minuut 2 al een strafschop moeten hebben wegens hands van Sandler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:05:
Daar had Twente in minuut 2 al een strafschop moeten hebben wegens hands van Sandler
Mwah.. hij stond heel dicht achter de aanvaller die soort van bukt ofzo? Kon die echt niks aan doen. Arm "normaal" bij het lichaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 01:26
Gonadan schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:49:
[...]

De vermeende shortlist, ik heb nog geen echte lijst gezien. Wat mij tevens weer bevreesd, is er wel een concrete lijst? Want de open deuren zullen niet snel instappen, Ajax is niet zo aantrekkelijk op het moment voor een trainer met opties.
Kroes is verantwoordelijk. En we weten allemaal hoe geweldig zijn lijstjes zijn. Dus zal over 3 maanden wel Frank de Boer worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

_O- En nu rood.

Wel wat zwaar, maar goed..

[ Voor 50% gewijzigd door Quad op 22-05-2025 21:42 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:22
0 kansen tot nu toe voor NEC en nu rood voor Twente

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Twente had al 3-0 voor moeten staan. Maken het zichzelf heel moeilijk nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Allemensen, doe maar een doelpuntje. _O_

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hoezo is dat geel? Hoogstens voor een schwalbe van Tyton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

toolkist schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:08:
Hoezo is dat geel? Hoogstens voor een schwalbe van Tyton
Zwaar lomp inkomen. Gewoon terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 21:41:
_O- En nu rood.

Wel wat zwaar, maar goed..
Zwaar? Gewoon doorgebroken en geen enkele intentie om de bal te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Agent47 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:09:
[...]

Zwaar lomp inkomen. Gewoon terecht
Hij glijdt voor em langs, niet door em heen zoals Tyton wil doen geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:51
toolkist schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:09:
[...]

Zwaar? Gewoon doorgebroken en geen enkele intentie om de bal te spelen.
Dit is geel met een rode rand.... En gezien de makkelijke, maar terechte rode kaart voor Van Hoorenbeeck, had dit ook zo maar rood kunnen zijn,

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
nocalimero schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:11:
[...]

Dit is geel met een rode rand.... En gezien de makkelijke, maar terechte rode kaart voor Van Hoorenbeeck, had dit ook zo maar rood kunnen zijn,
Rode rand voor voor iemand langs glijden die alleen doet alsof ie geraakt wordt? Want hij stond wel heel snel op om te ruzien en om rood te vragen.. echt helemaal niks dit.
Pagina: 1 ... 294 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken