[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 285 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j3gygG2AFHz3mzQcF8XnOpullY8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oNQhkjhuA8m0Uoi12o4Taztj.jpg?f=user_large
PSV beleefde een oppermachtig seizoen. De club uit Eindhoven werd geen moment bedreigd door de nummer twee, Feyenoord en behaalde de 25ste landstitel in de clubhistorie. Feyenoord en Twente eindigden respectievelijk op de tweede en derde plaats en gaan de Champions League en voorronde van de CL in. AZ eindigde op plek 4 en Ajax op plek 5. Go Ahead won de play-offs van FC Utrecht, en mag de Conference League onveilig gaan maken.

Voor Vitesse, FC Volendam en Excelsior is het einde oefening in de Eredivisie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kce6w2HD7f423kduT4HbAatLShE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZPvEQNfxGVvgjY5c5lKKU9NN.jpg?f=user_large
Wederom een spannend seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. Willem II, Roda JC en later FC Groningen waren een klasse beter dan de rest. Uiteindelijk was het Willem II die er met de titel vandoor ging en FC Groningen die daarachter rechtstreeks promoveerde. Roda JC was veroordeeld tot de play-offs, waarin ze kansloos werden uitgeschakeld door NAC. NAC was uiteindelijk ook de club die promoveerde, door in de finale van de play-offs van Excelsior te winnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVznPiu5HRtEqT6rUopfWd_GSXk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0rYI26HS3f8hEks6cAc00CxM.jpg?f=user_large
De bekerfinale ging tussen Feyenoord en NEC. Het werd een spannende finale, die door Feyenoord moeizaam met 1-0 werd gewonnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEpvmyLg4ha5HYrf5Utm8ywCkTs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uv3rLo7k0fUxwXX90DzygNeq.jpg?f=user_large
Dark horse Real Madrid wint de CL van Borussia Dortmund. Dortmund zal vooral balen van de gemiste kansen in de eerste helft, want die zijn ze duur komen te staan. In de tweede helft kwamen ze er niet meer aan te pas en zagen we toch weer de klasse van Real Madrid. Ze wonnen zakelijk met 2-0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvsO15GH8_2o_AsZEtGh2mo9v9E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0FvtVtRlshtOURLhVkbrxI7l.jpg?f=user_large
Het tot dan toe ongeslagen Bayer Leverkusen nam het op tegen Atalanta van Hateboer, De Roon en Koopmeiners. Hoge verwachtingen waren er van Bayer, maar het was Atalanta dat heerste. De Italianen wonnen met 3-0 door drie doelpunten van Ademola Lookman. Het betekende meteen het eerste verlies van Bayer in het seizoen 2023/2024.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxTAdhDxyliMVBEul6caqUJhM9c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KN0ZC4dMHaGwkZw4Q376C7VO.jpg?f=user_large
De finale om de Conference League tussen Olympiakos en Fiorentina was er niet één voor in de geschiedenisboeken, of de DVD's en videobanden. De finale werd gewonnen door Olympiakos Piraeus na een doelpunt in de tweede helft van de verlenging. Saillant detail, Olympiakos won de finale in het stadion van rivaal AEK Athene.

UEFA Ranking

Land - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2025.html
Club - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2025.html

[ Voor 14% gewijzigd door JanW op 10-06-2024 11:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zonder plaatjes is het toch een stuk beter te behappen die OP. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
Sorry @Gonadan :> Ik doe dit ook niet voor m'n plezier...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:06
@JanW Misschien even naar de nieuwere rankings wijzen? Je zit nog in het jaar 2022 :P

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2025.html
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2025.html

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe trainer bij Feyenoord en of die het ingeslagen pad voort kan zetten. Idem bij Ajax :+ .

[ Voor 63% gewijzigd door jbdeiman op 10-06-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:27
JanW schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:44:
[...]

En de aanloop naar seizoen 2024/2025 is ook alweer gestart, met de aanstellingen van Farioli, Van Persie en Priske. De zoektocht van NAC naar een nieuwe trainer. Dat mag allemaal worden besproken in een hagelnieuw topic: [Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025
NAC heeft met Hoefkens toch al een nieuwe trainer?

Zie: https://www.nac.nl/nieuws/carl-hoefkens-nieuwe-trainer-nac-

[ Voor 6% gewijzigd door Gynnad op 10-06-2024 09:50 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:52
Snel naar pagina 2 :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik heb net het verzoek gedaan om de OP op alle pagina's bovenaan te tonen in dit topic :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:41
jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:26:
@JanW Misschien even naar de nieuwere rankings wijzen? Je zit nog in het jaar 2022 :P

https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2025.html
https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2025.html

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe trainer bij Feyenoord en of die het ingeslagen pad voort kan zetten. Idem bij Ajax :+ .
Misschien is dat om om in die nieuwe raking is Ajax ook dramatisch is gekelderd. Van een 15e plek in 2022 naar 27e in het lopende seizoen. 2 plekken onder Feyenoord.
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe opzet van de nieuwe toernooien. 10 wedstrijden tegen 10 verschillende ploegen spreekt me op zich wel aan. We gaan wel zien wat dat voor de coefficienten doet ook. We beginnen 4 punten achter Frankrijk. Zou mooi zijn als Ajax weer opstaat en de Conference Leaugue naar Amsterdam brengt. (Dan halen we de CL-bokaal wel even naar Twente :+ ).

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:06:
[...]

Ik heb net het verzoek gedaan om de OP op alle pagina's bovenaan te tonen in dit topic :P :+
Dat is gelukkig technisch niet mogelijk. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2094984

T-MOB schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:10:
Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe opzet van de nieuwe toernooien. 10 wedstrijden tegen 10 verschillende ploegen spreekt me op zich wel aan. We gaan wel zien wat dat voor de coefficienten doet ook. We beginnen 4 punten achter Frankrijk. Zou mooi zijn als Ajax weer opstaat en de Conference Leaugue naar Amsterdam brengt. (Dan halen we de CL-bokaal wel even naar Twente :+ ).
Acht wedstrijden in de league fase van de CL en EL, zes wedstrijden in ECL. Het verschil in bonuspunten tussen de verschillende toernooien is groter en er is geen 'degradatie' mogelijkheid na de winter.

Dus als Ajax de Conference League wil winnen dan moet het misgaan in één van de EL voorronden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JanW schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:42:
PSV beleefde een oppermachtig seizoen. De club uit Eiundhoven kwam werd geen moment bedreigd door de nummer twee, Feyenoord en behaalde de 25ste landstitel af in de clubhistorie. Feyenoord en Twente eindigden respectievelijk op de tweede en derde plaats en gaan de Champions League en voorronde van de CL in. AZ eindigde op plek 4 en Ajax op plek 5. Go Ahead won de play-offs van FC Utrecht, en mag de Conference League onveilig gaan maken.

Voor Vitesse, FC Volendam en Excelsior is het einde oefening in de Eredivisie.

Wederom een spannend seizoen in de Keuken Kampioen Divisie. Willem II, Roda JC en later FC Groningen waren een klasse beter dan de rest. Uiteindelijk was het Willem II die er met de titel vandoor ging en FC Groningen die daarachter rechtstreeks promoveerde. Roda JC was veroordeeld tot de play-offs, waarin ze kansloos werden uitgeschakeld door NAC. NAC was uiteindelijk ook de club die promoveerde, door in de finale van de play-offs van Excelsior te winnen.

De bekerfinale ging tussen Feyenoord en NEC. Het werd een spannende finale, die door Feyenoord moeizaam met 1-0 werd gewonnen.

Dark horse Real Madrid wint de CL van Borussia Dortmund. Dortmund zal vooral balen van de gemiste kansen in de eerste helft, want die zijn ze duur komen te staan. In de tweede helft kwamen ze er niet meer aan te pas en zagen we toch weer de klasse van Real Madrid. Ze wonnen zakelijk met 2-0.

Het tot dan toe ongeslagen Bayer Leverkusen nam het op tegen Atalanta van Hateboer, De Roon en Koopmeiners. Hoge verwachtingen waren er van Bayer, maar het was Atalanta dat heerste. De Italianen wonnen met 3-0 door drie doelpunten van Ademola Lookman. Het betekende meteen het eerste verlies van Bayer in het seizoen 2023/2024.

De finale om de Conference League tussen Olympiakos en Fiorentina was er niet één voor in de geschiedenisboeken, of de DVD's en videobanden. De finale werd gewonnen door Olympiakos Piraeus na een doelpunt in de tweede helft van de verlenging. Saillant detail, Olympiakos won de finale in het stadion van rivaal AEK Athene.

UEFA Ranking

Land - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2025.html
Club - https://kassiesa.net/uefa/data/method5/crank2025.html
(y)

Er staat wel een typo in… ‘Eindhoven’. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:37
Gonadan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:18:
[...]

Dat is gelukkig technisch niet mogelijk. :+
Dan moeten we maar gewoon zorgen dat we om de 10 posts ofzo de OP even quoten }) })

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Dan moeten we maar gewoon zorgen dat we om de 10 posts ofzo de OP even quoten }) })
Dan counter ik je met de stand van seizoen 24/25 (want daar gaat dit topic over)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ElPaco schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:35:
[...]

Dat is prima, dan zijn de ploatjes toch al geknipt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:08:
[...]

Dat is prima, dan zijn de ploatjes toch al geknipt.
Ach, ik vind dit een best beschaafde OP eigenlijk, het had ook zomaar gekund of er stond een of ander (niet nader te specificeren, voor de gezelligheid) Teletekst knipsel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh die kom ik vaak genoeg tegen. Ik woon in Alkmaar en de meeste AZ-ers hebben daar een spandoek of tatoeage van. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:25:
Oh die kom ik vaak genoeg tegen. Ik woon in Alkmaar en de meeste AZ-ers hebben daar een spandoek of tatoeage van. :D
Ik vind dat wel heel ver gaan zoiets als tattoo pp je lijf vast laten leggen, spandoek eigenlijk ook al wel (tenzij als supportersvereniging voor een onderlinge wedstrijd ofzo), dan gaat het supporteren wel heel ver en is dat spelletje wel heel belangrijk voor je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
Sowieso een tatoeage van het falen van een rivaal. Het is maar waar je mee te koop wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:31

Chrisjuh_15

Facta non verba

jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:31:
[...]
spandoek eigenlijk ook al wel (tenzij als supportersvereniging voor een onderlinge wedstrijd ofzo), dan gaat het supporteren wel heel ver en is dat spelletje wel heel belangrijk voor je.
Ik vind dit best een denigrerende opmerking richting supporters voor wie het iets meer is dan een spelletje.

Met betrekking tot die tattoo en het falen van de rivaal: totaal eens. Maar een spandoek? Please...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
Chrisjuh_15 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:17:
[...]

Ik vind dit best een denigrerende opmerking richting supporters voor wie het iets meer is dan een spelletje.

Met betrekking tot die tattoo en het falen van de rivaal: totaal eens. Maar een spandoek? Please...
Als je naar een wedstrijd gaat zeker, hoort een spandoek erbij, maar ik begreep hier dat mensen persoonlijk een spandoek thuis (let wel, thuis) hebben met die teletekst stand erop, waarbij de focus dus meer op Ajax ligt dan AZ zelf. Dat vind ik (oprecht) triestig, maargoed ieder zijn ding.

Ik leef ook (intens) mee met wedstrijden, zit ook wel eens voor de TV de scheidsrechter voor van alles en nog wat uit te maken, maar die enorme afgunst/ focus richting een concurrent vind ik nogal bijzonder van een club als AZ die probeert de grote club uit te hangen.

Als AZ kampioen was geworden had ik voor beide acties (spandoek met AZ op 1, tattoo met AZ op 1) prima begrip gehad, maar AZ stond ook nog niet eens bovenaan, dus het gaat dan echt om de laatste plek van Ajax.

En over het spelletje: Dat is het toch ook, een spelletje. Als je fanatiek bent met een andere sport, dan leg je je eigen prestaties toch vast, niet die van een ander als het daar niet zo goed gaat?

[ Voor 8% gewijzigd door jbdeiman op 10-06-2024 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:31:
[...]

Ik vind dat wel heel ver gaan zoiets als tattoo pp je lijf vast laten leggen, spandoek eigenlijk ook al wel (tenzij als supportersvereniging voor een onderlinge wedstrijd ofzo), dan gaat het supporteren wel heel ver en is dat spelletje wel heel belangrijk voor je.
Dan is het strikt gezien al geeneens supporteren meer. Support->steun...
Meer bezig zijn met de tegenstander dan met je eigen club vind ik persoonlijk vooral heel sneu. Zeker als volwassene

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:14

Agent47

I always close my contracts.

Nu al weer zin in de transfers en het nieuwe Eredivisie seizoen :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Meer bezig zijn met de tegenstander dan met je eigen club vind ik persoonlijk vooral heel sneu. Zeker als volwassene
;w vaak het beeld: witte sokken, slippers, trainingsbroek, verrookt gezicht, oakley zonnebril op het voorhoofd, schakelkettingkjes te dik buikje en dan een te strak shirtje van de club...

klinkt als een goeie imagegpt-prompt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:31

Chrisjuh_15

Facta non verba

jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:43:
[...]

Als je naar een wedstrijd gaat zeker, hoort een spandoek erbij, maar ik begreep hier dat mensen persoonlijk een spandoek thuis (let wel, thuis) hebben met die teletekst stand erop, waarbij de focus dus meer op Ajax ligt dan AZ zelf. Dat vind ik (oprecht) triestig, maargoed ieder zijn ding.
Sneu? Wellicht, maar er heerst bij dergelijke fanatieke aanhang vaak nu eenmaal een heel erg anti-sentiment (trust me, I've been there). Anti wordt in die kringen op dergelijke wijze ook gezien als een soort van support. Wat je daar dan van vindt mag je zelf bepalen.
[...]
maar die enorme afgunst/ focus richting een concurrent vind ik nogal bijzonder van een club als AZ die probeert de grote club uit te hangen.
Akkoord!
[...]
En over het spelletje: Dat is het toch ook, een spelletje. Als je fanatiek bent met een andere sport, dan leg je je eigen prestaties toch vast, niet die van een ander als het daar niet zo goed gaat?
Agreed met je tweede punt! Dat is echt iets voetbal eigen. Maar, het is echt wel meer dan een spelletje. Om het even op mezelf te betrekken; het is de belangrijkste bijzaak in het leven (gezin altijd op #1), maar het beheerst toch echt wel een groot deel van m'n leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Chrisjuh_15 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:58:
[...]

Sneu? Wellicht, maar er heerst bij dergelijke fanatieke aanhang vaak nu eenmaal een heel erg anti-sentiment (trust me, I've been there). Anti wordt in die kringen op dergelijke wijze ook gezien als een soort van support. Wat je daar dan van vindt mag je zelf bepalen.

[...]

Akkoord!

[...]

Agreed met je tweede punt! Dat is echt iets voetbal eigen. Maar, het is echt wel meer dan een spelletje. Om het even op mezelf te betrekken; het is de belangrijkste bijzaak in het leven (gezin altijd op #1), maar het beheerst toch echt wel een groot deel van m'n leven.
Daarom zeg ik, ieder zijn ding. Bij mij zit het fanatisme toch meer in het aanmoedigen van de eigen club (en zoals ik zei, zo nu en dan de scheidsrechteer voor iets uitmaken :+ ) dan in het genieten van de val van een ander.
Ik heb wel eens tegen mijn collega gezegd dat het grootste voordeel van dit seisoen van Ajax was dat je niet overal (te pas en te onpas) 'WZAWZDB' hoorde rondvliegen als het over voetbal gaat. Verder mag de club van alles winnen als het maar achter Feyenoord blijft zeg maar ;).

Ik weet van dichtbij inderdaad dat dat sentiment wel heerst bij supportergroepen, maar dat blijf ik een gek iets vinden. Echte support (je club aanmoedigen/ vooruitschreeuwen) draagt immers meer bij aan hoe het je club kan/ zal gaan dan wanneer je zit te lachen als een andere club het niet goed doet. (en dan heb ik het niet over een onderlinge wedstrijd)

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 10-06-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:50
[...]

Ik vind dat vrij normaal in een competitie, zoals Feyenoorders hier al eens hebben opgemerkt (vreemd genoeg zie ik andere clubs er minder over klagen), als ze verliezen is het ineens drukker. Dat is ook bij Ajax en PSV het geval en ik vind dat vrij normaal eigenlijk. Meer mee bezig zijn? Zo zou ik het niet direct noemen, maar het is gewoon een mooi voordeeltje voor je eigen club. Het is imo echt niets anders dan fan zijn van een club ipv de club die het beste voetbal speelt. Dat is als volwassene ook best sneu immers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:03:
Verder mag de club van alles winnen als het maar achter Feyenoord blijft zeg maar ;).
Andersom uiteraard. En als dat dan een seizoen (of 2 ;)) niet lukt baal ik als een stekker maar blijf ik de tegenstander wel feliciteren. Omdat ze dan helaas gewoon beter waren over een heel seizoen.
Ik weet van dichtbij inderdaad dat dat sentiment wel heerst bij supportergroepen, maar dat blijf ik een gek iets vinden. Echte support (je club aanmoedigen/ vooruitschreeuwen) draagt immers meer bij aan hoe het je club kan/ zal gaan dan wanneer je zit te lachen als een andere club het niet goed doet. (en dan heb ik het niet over een onderlinge wedstrijd)
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:41:
[...]

Dan counter ik je met de stand van seizoen 24/25 (want daar gaat dit topic over)

Dat is tot de 1e pot is gespeeld misschien leuk, daarna is het maar zien of dat het waard is ;)

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:16:
[...]

Ik vind dat vrij normaal in een competitie, zoals Feyenoorders hier al eens hebben opgemerkt (vreemd genoeg zie ik andere clubs er minder over klagen), als ze verliezen is het ineens drukker. Dat is ook bij Ajax en PSV het geval en ik vind dat vrij normaal eigenlijk. Meer mee bezig zijn? Zo zou ik het niet direct noemen, maar het is gewoon een mooi voordeeltje voor je eigen club. Het is imo echt niets anders dan fan zijn van een club ipv de club die het beste voetbal speelt. Dat is als volwassene ook best sneu immers...
Het is natuurlijk wel iets van deze tijd, meer bezig zijn met het misgunnen van een ander dan blij zijn met wat je zelf hebt. Dus in die zin is het misschien "normaal", maar voor mij blijft het apart.

En fan zijn bestaat nu eenmaal uit een hoop meer dan alleen 'het beste voetbal'. Wat al niet eenduidig te bepalen is, wat het beste voetbal is.
Is dat bus voor de deur, counteren en elke wedstrijd 1-0 winnen na een schwalbe? Of is dat Barcelona tijdens Xavi en Iniesta, 86 miljoen miljard keer de bal naar mekaar overspelen over 2 meter en dan ineens "exploderen" met een fanstastische combinatie/steekpass naar voren?

Ik vond Stoke City tijdens tijdperk Tony Pullis fantastisch. Mouwen omhoog (als ze die überhaupt hadden), bal een roei naar voren en rennen maar en alleen maar op zoek naar de fysieke duels. Maar kan ook enorm genieten van het spel van Arsenal dit en vorig seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:25:
[...]

Dat is tot de 1e pot is gespeeld misschien leuk, daarna is het maar zien of dat het waard is ;)
Daarna sorteer ik em gewoon op alfabetische volgorde... Wat kunnen mij die nummertjes ervoor nou interesseren? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:27:
[...]

En fan zijn bestaat nu eenmaal uit een hoop meer dan alleen 'het beste voetbal'. Wat al niet eenduidig te bepalen is, wat het beste voetbal is.
Wat dat betreft zijn we in Eindhoven dit seizoen wel verwend. Niet alleen kampioen, maar vooral ook met wat volgens mij de meeste mensen ook zouden omschrijven als 'het beste voetbal'. Als je dat vergelijkt met kampioen worden onder De Boer (Ajax) of Cocu (PSV) bijvoorbeeld. Brr.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 17:50
toolkist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:27:
[...]

Het is natuurlijk wel iets van deze tijd, meer bezig zijn met het misgunnen van een ander dan blij zijn met wat je zelf hebt. Dus in die zin is het misschien "normaal", maar voor mij blijft het apart.

Is dat bus voor de deur, counteren en elke wedstrijd 1-0 winnen na een schwalbe? Of is dat Barcelona tijdens Xavi en Iniesta, 86 miljoen miljard keer de bal naar mekaar overspelen over 2 meter en dan ineens "exploderen" met een fanstastische combinatie/steekpass naar voren?

Ik vond Stoke City tijdens tijdperk Tony Pullis fantastisch. Mouwen omhoog (als ze die überhaupt hadden), bal een roei naar voren en rennen maar en alleen maar op zoek naar de fysieke duels. Maar kan ook enorm genieten van het spel van Arsenal dit en vorig seizoen.
Yea, daar kan ik me nog een beetje inleven, maar als Ajax dan een paar seizoenen niet het voetbal speelt dat je wil zien, dan ben je toch ook geen fan van een andere club? Ik bedoel ik denk dat er weinig clubs zijn die hun hele historie hetzelfde soort voetbal spelen. Uiteindelijk is het wel zo simpel dat je je identificeert met een club en dus supporter bent. Maakt verder weinig uit of het nou Ronald Koeman, Danny Blind of Maurice Steijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hopelijk een race tot het einde qua plek 1-2 ( misschien 3)
Laatste 2 jaar was het best snel redelijk duidelijk wie kampioen werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:24

Quad

Doof

Millie-ano schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:47:
[...]

;w vaak het beeld: witte sokken, slippers, trainingsbroek, verrookt gezicht, oakley zonnebril op het voorhoofd, schakelkettingkjes te dik buikje en dan een te strak shirtje van de club...

klinkt als een goeie imagegpt-prompt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9YZLyj83knrSN-ztFIHCNbtBmgc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f8mzIWnVEzqtAWODQJTYw2WK.png?f=fotoalbum_large
Agent47 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:51:
Hopelijk een race tot het einde qua plek 1-2 ( misschien 3)
Laatste 2 jaar was het best snel redelijk duidelijk wie kampioen werd.
Hmm bovenstaande had ook zo voor het F1 race 2024 topic kunnen gelden. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou hoop ik dat jullie mijn bericht wel met een knipoog lezen, want ik wil echt niet alle AZ-ers over één kam scheren. Maar het doel is bereikt, we zijn op pagina 2. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EVN4ksiP5guRt_0Ks9OSCLBLKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I3nEjA43fm05nBCui7RyqvVm.png?f=fotoalbum_large
Leugens, we zitten gewoon nog op pagina 1! :D

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ElPaco schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:30:
[Afbeelding]
Leugens, we zitten gewoon nog op pagina 1! :D
Weet je dat wel zeker?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lF8VNvCXR3vCyCgJFJfbuvOjdBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WFlFsMUTRmr0S1iNMDxUPXxi.png?f=fotoalbum_large

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Absoluut, ik leef in mijn eigen wereld. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 10 juni 2024 @ 14:57:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Hmm bovenstaande had ook zo voor het F1 race 2024 topic kunnen gelden. :+
Nee dit is echt een stereo type ;)
Afbeeldingslocatie: https://static.independent.co.uk/2024/05/30/13/a51d2d3f591fd0889739194c54d55a7aY29udGVudHNlYXJjaGFwaSwxNzE3MTU2MTY2-2.76368663.jpg?quality=75&width=1000&crop=3%3A2%2Csmart&auto=web
In het weekend: dacht ie Roy Keane ff aan te kunnen :D

Doordeweeks: (nou ja, wellicht wat netter omdat dit vlak voor of na de zitting is waarin ie veroordeeld werd)
Afbeeldingslocatie: https://img.allfootballapp.com/www/M00/50/27/720x-/-/-/CgAGVWZXLpCACgRVAAEpBiU_ZCU013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JanW schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:57:
Sowieso een tatoeage van het falen van een rivaal. Het is maar waar je mee te koop wil lopen.
Nee, het keer op keer herhalen dat iemand van een andere club een tatoeage heeft gehaald voor een kampioenschap dat niet werd behaald, dát is pas classy. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:16:
[...]

Nee, het keer op keer herhalen dat iemand van een andere club een tatoeage heeft gehaald voor een kampioenschap dat niet werd behaald, dát is pas classy. :+
acht hij probeert in ieder geval niet in elke 3e post grappig te zijn gevolgd door een :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op maandag 10 juni 2024 @ 18:42:
[...]

acht hij probeert in ieder geval niet in elke 3e post grappig te zijn gevolgd door een :+
Ik ben best wel genegen om dat om de andere post te doen, hoor. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:26:
[...]

Ik ben best wel genegen om dat om de andere post te doen, hoor. :+
Als Nederland vandaag het kwalificatieniveau haalt komt het vast wel goed :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Napo schreef op maandag 10 juni 2024 @ 20:45:
[...]

Als Nederland vandaag het kwalificatieniveau haalt komt het vast wel goed :X
Zelf lijkt me dat niet wenselijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nou, bij dit soort wedstrijden is de twaalfdeman ook niet echt nodig, toch?

/combobreakert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Montenegro - Georgië is 1 3 geworden

Oef..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 10 juni 2024 @ 23:11:
Montenegro - Georgië is 1 3 geworden

Oef..
Bryan Smeets is de enige echte nummer 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:29

Sagat

Is pappa x2!

[...]

Rationeel heb je volkomen gelijk. Echter voetbal is oorlog euh emotie. Daarom heeft het net die meerwaarde qua beleving in vergelijking met de meeste andere sporten voor mij, dus ja, als het spannend is en je hoort dan dat een belangrijke speler van de tegenstander een blessure of rode kaart heeft, dan vind ik dat persoonlijk toch wel leuk of lekker. En ok, 'als het spannend is' kun je dan eigenlijk vertalen naar 'zolang de competitie nog niet beslist is'.

Het probleem is natuurlijk dat als je over en weer grappen gaat maken dat sommigen dat niet zo goed kunnen handelen en mja denk ook dat agressie toch iets menselijks is, dus combinatie van die twee is dan voetbal geweld? (voor de zekerheid) Dat gaat mij veel te ver, vooral tijdens een wedstrijd zal ik af en iets niet geheel politiek corrects kunnen roepen, maar naar afloop inderdaad zo neutraal mogelijk kijken en ja als een overwinning verdiend is en zelfs als dat niet zo is, dan moet je 'gewoon' de tegenstander kunnen feliciteren.

Want, zoals gestart, juist die emotie maakt het wat leuker. En spanning vind ik ook belangrijk.
offtopic:
Mooi voorbeeld daarvan is de F1. Vind Max geweldig en erg leuk dat hij het zo goed doet, maar ik mis de spanning van dat 1e kampioenschap wel.... het is nu iig closer, maar de man blijft maar winnen :D

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:29
Priske definitief trainer van Feyenoord. Rond de 2 miljoen euro gekost en een driejarig contract. Financieel gezien in ieder geval een prima deal na de verkoop van Slot.
Mooi op tijd voor het nieuwe seizoen ook. Mij benieuwen hoe hij het gaat doen want hij heeft hele flinke schoenen te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Komt hier ook weer een poule voor ? Oh wacht dan moet eerst het eredivisie schema bekend zijn toch ? Ik ga voor de eerste keer mee doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:17
Agent47 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:19:
Komt hier ook weer een poule voor ? Oh wacht dan moet eerst het eredivisie schema bekend zijn toch ? Ik ga voor de eerste keer mee doen :P
Reken maar! We zitten nu qua focus op het EK. Maar zodra dat gespeeld is schakelen we door naar de Eredivisie poule!

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:53
Vitesse is de afgelopen dagen ook nog in het nieuws. Gisteren dit bericht:
‘Vitesse krijgt gedeeld eigenaarschap: Amerikaan en Nederlander aan het roer in Arnhem’
https://www.gelderlander....-roer-in-arnhem~aa965bad/
Vitesse lijkt te worden gered in gedeeld eigenaarschap. In Arnhem komt een Nederlandse en Amerikaanse eigenaar aan het roer, zo melden bronnen rond de club. De nieuwe investeerders moeten een bankgarantie neerleggen voor de overname van de eerstedivisionist.

Alleen met miljoenen van nieuwe investeerders kan Vitesse overleven in voetballand. Een deal - die moet nog definitief worden gesloten - dient ter goedkeuring nog wel langs de licentiecommissie van de KNVB te gaan. De club zal vandaag een sluitende begroting aanleveren in Zeist, zo wordt gemeld door Vitesse. Een bankgarantie, een rekeningnummer met de vereiste miljoenen om de noodlijdende eerstedivisionist te redden, is daarbij een voorwaarde.

Deadline
Vitesse heeft tot vannacht 0.00 uur de tijd om alles rond te maken. De clubleiding geeft desgevraagd ‘geen commentaar’ op de zaak. Maar de crisismanagers Edwin Reijntjes (interim-directeur) en Paul van der Kraan (adviseur) hebben voor het reddingsplan nauw samengewerkt met de licentiecommissie.

Slaagt het plan van Reijntjes en Van der Kraan, dan wordt Vitesse ‘voor de poorten van de hel’ weggesleept. De club balanceert al maanden op de rand van de afgrond. Dat alles is het gevolg van jaren van wanbeleid, onder de voormalige bestuurders Henk Parren, Pascal van Wijk en Peter Rovers. Zij gingen grote risico’s aan met de Amerikaanse investeerder Coley Parry. Diens overname werd een flop, waarna er een schuldenberg achterbleef in Arnhem.

Mogelijk struikelblok
De schuld aan Parry vormt nog altijd een struikelblok voor Vitesse. De club staat in totaal voor 18,9 miljoen euro in het rood. Daarvan is aan de Amerikaan een bedrag van 14,3 miljoen verschuldigd. De eerstedivisionist zal in samenwerking met de nieuwe eigenaren en Parry een ‘oplossing’ voor de financiën moeten zoeken.

Zonder die deal kan alles nog klappen in Arnhem. En de New Yorkse zakenman is tot dusver niet toegeeflijk. Hij is hooguit bereid de betaling van zijn leningen uit te stellen, als Vitesse daarmee de licentie kan behouden.

Vitesse is bij de Amerikaanse en Nederlandse partij uitgekomen na een biedingsronde. De voorbije dagen is druk onderhandeld, volop gerekend en intensief gesproken over de redding van de club.

Risico’s
De nieuwe, beoogde eigenaren kennen de risico’s van hun avontuur. Vitesse bezit stadion GelreDome niet en haalt slechts geringe inkomsten uit de horeca (7,5 procent). Daarbij wordt met een begrotingstekort gewerkt. Die bedraagt de komende drie seizoenen jaarlijks 5 tot 6 miljoen. De investeerders moeten de verliezen afdekken.

Bij Vitesse is de afgelopen maanden al fors bezuinigd. Reijntjes en Van der Kraan hebben zo voor 10 miljoen euro gesaneerd. Meer kan er in hun ogen niet van af. De club moet sportieve ambities behouden. Voor een gezonde toekomst is promoveren naar de eredivisie een voorwaarde. Dan nemen inkomsten, zoals televisiegelden, weer toe.

Kandidaat-kopers
Vitesse telde vier kandidaat-kopers. Uit supportersgeledingen bleek een voorkeur voor de Nederlandse kandidaat. De achterban wil dat de club terug gaat ‘naar de basis’. Dat is zonder buitenlandse inmenging. Ze krijgen nu deels hun zin. Beide partijen zouden voor 50 procent instappen, zo melden bronnen.

Lukt het Vitesse de komende uren alle papierwerk in orde te maken, dan wacht de club het oordeel van de licentiecommissie. Komt er onverhoopt een intrekking van de vergunning voor profvoetbal, heeft de eerstedivisionist nog de mogelijkheid tot een beroepszaak en eventueel nog een gang naar de rechter.
Gevolgd door onderstaand nieuwsbericht vanochtend:
Toekomst Vitesse hangt nog altijd aan zijden draad: ‘Nog geen koper op Deadline Day’
https://www.gelderlander....op-deadline-day~aa330136/
Vitesse heeft nog geen nieuwe eigenaar. Na gesprekken met kandidaat-kopers is een definitieve deal, vooralsnog, uitgebleven. Dat melden bronnen rond de club. De Arnhemse eerstedivisionist heeft zodoende op Deadline Day nog niet aan alle voorwaarden van de licentiecommissie van de KNVB kunnen voldoen.

Voor Vitesse staat het voortbestaan door de ontwikkelingen, die tot middernacht op maandag liepen, nog altijd op losse schroeven. De club leek de voorbije dagen te worden gered in gedeeld eigenaarschap. Er dienden zich een Nederlandse én Amerikaanse partij aan in Arnhem. Ze zouden samen garant staan voor miljoenen en daarmee de toekomstige tekorten op de begroting dekken.

Maar een definitief akkoord lag er maandagnacht niet, zo stellen bronnen rond de club. Zodoende zou Vitesse bij de deadline van Zeist ook niet de vereiste, sluitende begroting kunnen indienen bij de licentiecommissie. Die is noodzakelijk voor het behoud van de vergunning voor het spelen van betaald voetbal.

Struikelblok
Het grote struikelblok voor de redding van Vitesse vormt de schuld aan Coley Parry. Die bedraagt liefst 14,3 miljoen euro. De kandidaat-kopers stellen als voorwaarden aan een overname van de Arnhemse club dat die som van tafel gaat of sterk wordt teruggebracht. De investeerders willen wél de toekomst van de club in, maar niet ‘het verleden financieren’.

Tot dusver is er volgens bronnen op dat vlak geen akkoord en daarmee staat een overname van de club ook nog altijd niet vast.

Melden bij Parry
De kandidaat-kopers meldden zich maandagmiddag wel bij Parry, de New Yorkse zakenman die zijn overname van Vitesse eerder in een flop zag eindigen. De Amerikaan stelde al snel dat er geen akkoord lag over schuldvermindering. Een overeenkomst werd naar verluidt ook in de avonduren niet bereikt.

Parry verklaarde hooguit bereid te zijn de betaling van zijn leningen uit te stellen. Hij wil het maximale terughalen uit zijn miljoenenvestering.

Hoogspanning
Vitesse staat door de gang van zaken nog altijd onder hoogspanning. De club moest maandag voor middernacht de begroting voor de licentie bij de KNVB indienen. De eerstedivisionist kreeg daarvoor eerder al uitstel.

Wat er nu gebeurt, is nog onduidelijk. De licentiecommissie van de KNVB moet een oordeel vellen over de voortslepende en zeer gecompliceerde zaak. Vanuit Zeist kan als uitspraak nog uitstel volgen, of een definitieve intrekking van de proflicentie. Maar dat laatste is dan nog niet definitief het einde voor Vitesse. Voor de club rest in dat geval nog een beroepszaak en eventueel een gang naar de rechter.

Het kan de tijd zijn, die nodig is om alsnog te overleven. Maar daarvoor is ook een akkoord nodig met Parry en de kandidaat-kopers.
Heel benieuwd hoe de licentiecommissie nu gaat handelen. Vitesse heeft de licentievoorwaarden op de gestelde deadline niet gehaald. Daarmee zou het besluit van de licentiecommissie volgens mij vrij eenvoudig moeten zijn; intrekken licentie. Waarna het spel van beroep en eventueel een gang naar de rechter zal gaan lopen. Hoe dan ook blijft het een shitshow in Arnhem.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Vanmiddag de lotingen voor de 2e voorronde

Ajax :
  • MFK Ružomberok (SVK) - FC Tobol (KAZ)
  • Kilmarnock FC (SCO)
  • Silkeborg IF (DEN)
  • FK Vojvodina (SRB)
  • KF Llapi 1932 (KOS) - Wisła Kraków (POL)
Go Ahead Eagles :
  • SK Brann (NOR)
  • BK Häcken (SWE)
  • FCB Magpies (GIB) - Derry City FC (IRL)
  • Valur (ISL) - KF Vllaznia (ALB)
  • Cliftonville FC (NIR)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 2094984 op 19-06-2024 08:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Het conceptprogramma Eredivisie 2024/'25

04 = 01 sep Feyenoord - Ajax
11 = 02 nov Ajax - PSV
17 = 22 dec PSV - Feyenoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:38

Player1S

Probably out in the dark

bazzemans schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:56:
Vitesse is de afgelopen dagen ook nog in het nieuws. Gisteren dit bericht:

[...]

Gevolgd door onderstaand nieuwsbericht vanochtend:

[...]

Heel benieuwd hoe de licentiecommissie nu gaat handelen. Vitesse heeft de licentievoorwaarden op de gestelde deadline niet gehaald. Daarmee zou het besluit van de licentiecommissie volgens mij vrij eenvoudig moeten zijn; intrekken licentie. Waarna het spel van beroep en eventueel een gang naar de rechter zal gaan lopen. Hoe dan ook blijft het een shitshow in Arnhem.
Beide investeerders zijn afgehaakt blijkbaar dus hebben ze geen sluitende begroting kunnen inleveren voor maandag middernacht.

Heel erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Verwacht dat KNVB niks anders kan dan licentie intrekken waarna beroep en/of rechtszaak zal volgen.
Echter zolang er geen daadwerkelijke koper/investeerder komt zal ook een rechter waarschijnlijk wel mee gaan met de KNVB.

Benieuwd of die Gelredome eigenaar nog op allerlaatste moment komt om de club voor een habbekrats te kopen.

Ook snap ik die Amerikaan niet echt dat hij de poot zo stijf houdt. Als de boel ploft is hij toch sowieso die 14 miljoen kwijt?
Of zouden de investeerders hem geen rooie cent willen geven en houd hij daarom de poot stijf?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ajax tegen de nummer 4 van Servië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Player1S schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Ook snap ik die Amerikaan niet echt dat hij de poot zo stijf houdt. Als de boel ploft is hij toch sowieso die 14 miljoen kwijt?
Of zouden de investeerders hem geen rooie cent willen geven en houd hij daarom de poot stijf?
Naar wat ik heb begrepen heeft hij een achtergestelde lening aan Vitesse, dat betekent dat eerst de preferente schuldeisers (belastingdienst, UWV, medewerkers met achterstallig loon), dan de "Gewone" schuldeisers (de bakker op de hoek die de lunch heeft verzorgd maar nog niet betaald heeft gekregen) en dan pas de achtergestelde schuldeisers.
waarschijnlijk gaat er bij Vitesse al niet genoeg geld zijn om de preferente schuldeisers schadeloos te stellen, dus de kans dat Parry nog iets van zijn geld gaat zien indien Vitesse toch failliet gaat lijkt mij kleiner dan 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

J-roenn schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:42:
[...]

Naar wat ik heb begrepen heeft hij een achtergestelde lening aan Vitesse, dat betekent dat eerst de preferente schuldeisers (belastingdienst, UWV, medewerkers met achterstallig loon), dan de "Gewone" schuldeisers (de bakker op de hoek die de lunch heeft verzorgd maar nog niet betaald heeft gekregen) en dan pas de achtergestelde schuldeisers.
waarschijnlijk gaat er bij Vitesse al niet genoeg geld zijn om de preferente schuldeisers schadeloos te stellen, dus de kans dat Parry nog iets van zijn geld gaat zien indien Vitesse toch failliet gaat lijkt mij kleiner dan 1%
Wat heeft Vitesse effectief gezien aan waarde?
Stadion huren ze dus is niet iets wat ze kunnen verkopen.
Trainingscomplex? Dat wel maar zal waarschijnlijk enkel de grond zijn want de gebouwen erop hebben weinig toegevoegde waarde voor potentiële kopers als de club weg is.

Spelers? Praat je over tonnen waarschijnlijk. Als die contracten niet gewoon verscheurd worden bij faillissement.

Inboedel van kantoor zal ook hooguit paar ton max zijn.

Dus ja, zoals jij al zegt, kans kleiner dan 1% dat hij wat krijgt bij faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Laatst online: 16:48
Player1S schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:36:
[...]

Beide investeerders zijn afgehaakt blijkbaar dus hebben ze geen sluitende begroting kunnen inleveren voor maandag middernacht.

Heel erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Verwacht dat KNVB niks anders kan dan licentie intrekken waarna beroep en/of rechtszaak zal volgen.
Echter zolang er geen daadwerkelijke koper/investeerder komt zal ook een rechter waarschijnlijk wel mee gaan met de KNVB.

Benieuwd of die Gelredome eigenaar nog op allerlaatste moment komt om de club voor een habbekrats te kopen.

Ik ben ook benieuwd hoe de eigenaar van het Gelredome ooit dat stadion wil exploiteren zonder voetbal. Zoveel concerten worden er toch niet gegeven?
Of mis ik iets?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

nocalimero schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:41:
[...]

Ik ben ook benieuwd hoe de eigenaar van het Gelredome ooit dat stadion wil exploiteren zonder voetbal. Zoveel concerten worden er toch niet gegeven?
Of mis ik iets?
Zou hij niet juist meer vrijheid hebben om concerten/evenementen te organiseren zonder Vitesse?
Grotere concerten worden wel 1 tot 2 jaar van te voren geboekt en als Gelredome moet je, nu nog, continue rekening houden met eventuele wedstrijden van Vitesse.

Aan de andere kant, de eigenaar loopt vanalles te roepen dat hij niet wil en dat de huidige bestuurders klootzakken zijn en hij daarom de onderhandelingen gestaakt heeft maar ik meende ook gelezen te hebben dat de gemeente vast heeft liggen dat Vitesse en Gelredome niet dezelfde eigenaar mogen hebben dus dat hij het dus helemaal niet mag. Dus beetje roepen om niks dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:27
Even wat Ajax nieuws:

Ajax en FC Utrecht bereiken akkoord over Tom de Graaff - keeper had nog een contract voor 2 seizoenen maar vertrekt per direct naar FC Utrecht.
Ajax, Rosario en OGC Nice naderen akkoord over transfer

De transfer van Pablo Rosario naar Ajax is weer een stap dichterbij gekomen. Dat melden bronnen aan ESPN. De onderhandelingen tussen alle partijen verlopen voorspoedig en Ajax nadert inmiddels een akkoord met zowel Rosario als OGC Nice. Naar verluidt is er zo’n zeven miljoen euro met de overgang gemoeid. Rosario komt naar Ajax op voorspraak van de nieuwe trainer Francesco Farioli, die bij OGC Nice succesvol met hem samenwerkte.
Vond hem bij PSV eigenlijk nooit zo geweldig - dus een verrassende keuze wat mij betreft. Kan natuurlijk wel wat gegroeid zijn in de afgelopen jaren - dus ben benieuwd wat hij gaat brengen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Player1S schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 15:53:
[...]

Zou hij niet juist meer vrijheid hebben om concerten/evenementen te organiseren zonder Vitesse?
Grotere concerten worden wel 1 tot 2 jaar van te voren geboekt en als Gelredome moet je, nu nog, continue rekening houden met eventuele wedstrijden van Vitesse.

Aan de andere kant, de eigenaar loopt vanalles te roepen dat hij niet wil en dat de huidige bestuurders klootzakken zijn en hij daarom de onderhandelingen gestaakt heeft maar ik meende ook gelezen te hebben dat de gemeente vast heeft liggen dat Vitesse en Gelredome niet dezelfde eigenaar mogen hebben dus dat hij het dus helemaal niet mag. Dus beetje roepen om niks dus.
Bedoel je niet het kettingbeding van de provincie? Daarin is vastgelegd dat Vitesse een fikse boete moet betalen als ze het Gelredome overnemen (lees: Vitesse en Gelredome dezelfde eigenaar hebben). Hierover onderstaand nieuwsbericht.

https://www.ad.nl/arnhem/...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:44
Gynnad schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:37:

Vond hem bij PSV eigenlijk nooit zo geweldig - dus een verrassende keuze wat mij betreft. Kan natuurlijk wel wat gegroeid zijn in de afgelopen jaren - dus ben benieuwd wat hij gaat brengen.
Ik ook niet destijds bij PSV. Maar in Frankrijk schijnt hij het goed te doen. En wrs inderdaad ook gegroeid.
Denk voor Ajax een prima kracht, ook gezien de rest van de selectie. Geen topper maar bruikbare speler, 7 miljoen vind ik wel wat teveel.

Ajax mag 25 juli aan de bak lees ik , voorronde Europa League. Voivodinja oid.

Go Ahead Eagles mag het dan uitvechten in de voorronde van de Conference League met Sk Brann. Moeilijk zat denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 20-06-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Harribo schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:36:
[...]
Denk voor Ajax een prima kracht, ook gezien de rest van de selectie. Geen topper maar bruikbare speler, 7 miljoen vind ik wel wat teveel.
Het is een compleet van de pot gerukte transfer. Er is 10 miljoen beschikbaar, zonder uitgaande transfers. En daarvan ga je 7 uitgeven aan een speler voor een positie waar we er al een aantal hebben lopen?
Of zou Henderson toch echt vertrekken?

Een rechtsbuiten is er nog steeds niet en je bent je pot met geld al aan het verbranden aan de zoveelste middelmatige middenvelder. Schiet mij maar lek hoor, ik snap echt niks van deze transfer maar ik hoop dat als hij komt, hij mijn ongelijk gaat bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 00:35
JEightyFive schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Het is een compleet van de pot gerukte transfer. Er is 10 miljoen beschikbaar, zonder uitgaande transfers. En daarvan ga je 7 uitgeven aan een speler voor een positie waar we er al een aantal hebben lopen?

Een rechtsbuiten is er nog steeds niet en je bent je pot met geld al aan het verbranden aan de zoveelste middelmatige middenvelder. Schiet mij maar lek hoor, ik snap echt niks van deze transfer maar ik hoop dat als hij komt, hij mijn ongelijk gaat bewijzen.
Eens. Ik vind het wel hilarisch dat Kroes met zijn grote bek nu met dit soort dingen aankomt. Ik ben Ajax fan en hoop op het beste maar ga echt stuk als Kroes een totaal gefaalde transferzomer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Kist schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Eens. Ik vind het wel hilarisch dat Kroes met zijn grote bek nu met dit soort dingen aankomt. Ik ben Ajax fan en hoop op het beste maar ga echt stuk als Kroes een totaal gefaalde transferzomer heeft.
Ik verwacht dat deze uit de koker van Farioli komt maar hier hadden de heren Kroes, Beuker en de Lang voor moeten gaan liggen ja. Die positie heeft toch totaal geen prioriteit? Ik snap er maar weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:25
Misschien sorteren ze voor op een exit van Rensch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
JEightyFive schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Ik verwacht dat deze uit de koker van Farioli komt maar hier hadden de heren Kroes, Beuker en de Lang voor moeten gaan liggen ja. Die positie heeft toch totaal geen prioriteit? Ik snap er maar weinig van.
Ik verwacht dat we beweging gaan zien op die positie. Vertrek Fitz-Jim en ook niet onwaarschijnlijk: Henderson. Daarmee komt er op die positie opeens wel prioriteit. Ze weten bij Ajax intern sowieso meer dan wij op basis van wat er in de media verschijnt kunnen weten.

Daarnaast is de '6' positie in het systeem van Farioli vrij cruciaal en wil je daar als trainer iemand hebben lopen die het klappen van je systeemzweep al kent. Dan kom je automatisch uit bij een speler die afgelopen seizoen onderdeel was van de basiself van de vorige club van de trainer. Vanuit die gedachte vind ik het niet gek.

Zou het sowieso niet gek vinden als Farioli naar een middenveld wil bewegen met Taylor - Rosario - Vos.

[ Voor 5% gewijzigd door SterqVerhael op 20-06-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
SterqVerhael schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:06:
[...]
Zou het sowieso niet gek vinden als Farioli naar een middenveld wil bewegen met Taylor - Rosario - Vos.
Ik had tot voor kort nog redelijk zin in het nieuwe seizoen maar dat boor je hiermee wel flink de grond in :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
assasinbats schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:38:
Misschien sorteren ze voor op een exit van Rensch?
Dan ga je toch op zoek naar een echte rechtsback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
JEightyFive schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Ik had tot voor kort nog redelijk zin in het nieuwe seizoen maar dat boor je hiermee wel flink de grond in :'(
Een post op een forum zou daarin toch geen verschil moeten maken. :+

Je kunt, als Rosario komt, ook wel de conclusie trekken dat men dus ook Tahirovic en Mannswerk gewogen heeft en dat ze te licht zijn bevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
SterqVerhael schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Een post op een forum zou daarin toch geen verschil moeten maken. :+
Was ook als grap bedoeld, al word ik op voorhand niet echt blij van een dergelijk middenveld.
Je kunt, als Rosario komt, ook wel de conclusie trekken dat men dus ook Tahirovic en Mannswerk gewogen heeft en dat ze te licht zijn bevonden.
Dan vind ik ze persoonlijk (te) snel afgeserveerd, evenals Mikautadze en Conceicao. Ik denk dat Mannsverk einde seizoen ook best prima dingen heeft laten zien en Tahirovic is ook nog jong en kwam in een compleet onsamenhangend elftal te spelen. Het zou mij werkelijk niks verbazen dat als dit soort jongens in een beter georganiseerd team terecht komen, ze in 1x helemaal opbloeien. Hetzelfde met Sutalo.

Ik hoop dat Farioli daarvoor kan zorgen en dan hebben we imo een Rosario niet nodig, tenzij Henderson inderdaad vertrekt (al zou Rosario dan nog steeds niet op mijn lijstje staan). We hebben wel als de donder in ieder geval een rechtsbuiten nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Zoals ook wel verwacht:
Licentie Vitesse wordt maandag ingetrokken
https://www.vi.nl/nieuws/...wordt-maandag-ingetrokken
De licentiecommissie komt maandag bij elkaar om een besluit te nemen over de licentie van Vitesse, zo melden bronnen rond de club. Het zal gaan om een besluit tot intrekking. Afgelopen maandag miste de club de deadline om een sluitende begroting in te leveren. Ook heeft de club nog altijd geen bankrekening en accountant.

[ Voor 50% gewijzigd door bazzemans op 20-06-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Er is inmiddels een statement door the common group geplaatst over het klappen van de deal,

https://x.com/common_grp/status/1803213031440081161

[ Voor 40% gewijzigd door J-roenn op 21-06-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@J-roenn de "oplossing" van de CG is nogal een wassen neus, met een uitgestelde terugbetaling van de schuld tegen een absurde hoge rente. Niet bepaald een uitgestoken hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben wel heel erg benieuwd wie Vitesse 30s voor 12 gaat redden? Ik heb niet de indruk dat het bij het bedrijfsleven in de regio echt leeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
https://www.nu.nl/binnenl...nwedstrijd-fc-twente.html

Enig nieuws hierover? Hopelijk is iedereen in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:16
Enige ‘nieuws’ vooralsnog is dat iedereen aanspreekbaar is, dat is gelukkig al heel wat.
Zag er wel heftig uit en hoe kan zoiets toch in hemelsnaam weer gebeuren..

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
AntraXxX schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:59:
[...]

Enige ‘nieuws’ vooralsnog is dat iedereen aanspreekbaar is, dat is gelukkig al heel wat.
Zag er wel heftig uit en hoe kan zoiets toch in hemelsnaam weer gebeuren..
Het blijft dan gek dat de NOS hier niets over meldt, las het toevallig op NU.nl.

Hier spreken ze ook over enkele ernstig: https://www.rtvoost.nl/ni...-neergestort-megaspandoek

[ Voor 17% gewijzigd door HollowGamer op 22-06-2024 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JEightyFive schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:56:
[...]

eerst maar eens afwachten of hij daadwerkelijk 7 gaat kosten, er waren eerder berichten dat 4.5 ook genoeg zou zijn.
reden dat Farioli hem zou willen is dat ie schijnbaar leidinggevende kwaliteiten meeneemt, wat we nu natuurlijk niet bijster veel hebben. daarbij kan Farioli natuurlijk als geen ander bepalen of hij de capaciteiten heeft voor hoe hij wil gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Ik ga de beelden niet kijken, maar wat ik heb gelezen kan zoiets echt verkeerd neerkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HollowGamer schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:01:
[...]

Het blijft dan gek dat de NOS hier niets over meldt, las het toevallig op NU.nl.

Hier spreken ze ook over enkele ernstig: https://www.rtvoost.nl/ni...-neergestort-megaspandoek
Is in het oosten van Nederland dus niet interessant volgens de NOS.
Heb je ook met auto ongelukken. Je leest regelmatig over ongelukken in heel het land behalve de regio hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:13:
[...]

Is in het oosten van Nederland dus niet interessant volgens de NOS.
Heb je ook met auto ongelukken. Je leest regelmatig over ongelukken in heel het land behalve de regio hier.
geen idee hoe jullie kijken dan, bovenste item op nos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:22:
[...]

geen idee hoe jullie kijken dan, bovenste item op nos.nl
Bedoelde tijdens de rust of door de commentator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:23:
[...]

Bedoelde tijdens de rust of door de commentator.
wat hadden ze tijdens de rust moeten melden dan? op de website hebben ze pas om 19.01 gepost.

'ja er is iets gebeurd, we weten niet wat, we hebben geen beelden'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:30:
[...]

wat hadden ze tijdens de rust moeten melden dan? op de website hebben ze pas om 19.01 gepost.

'ja er is iets gebeurd, we weten niet wat, we hebben geen beelden'?
Op nu.nl was het 10 minuten ervoor.

Je best best melden: bij een oefenwedstrijd is een spandoek omlaag gekomen. Meerdere gewonden. Meer weten we nog niet, bekijk onze website voor updates.

Voor hetzelfde geld ben je als ouder naar het voetbal aan het kijken, en is je zoon of kennis daar aanwezig. Het lijkt me allemaal niet zo moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
HollowGamer schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:32:
[...]

Op nu.nl was het 10 minuten ervoor.

Je best best melden: bij een oefenwedstrijd is een spandoek omlaag gekomen. Meerdere gewonden. Meer weten we nog niet, bekijk onze website voor updates.

Voor hetzelfde geld ben je als ouder naar het voetbal aan het kijken, en is je zoon of kennis daar aanwezig. Het lijkt me allemaal niet zo moeilijk.
niet om die situatie verder te bagatelliseren ofzo, maar gaan we dat dan ook doen met elke aanrijding met 6-10 gewonden? verder is dit typisch iets voor randzaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
toolkist schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:35:
[...]

niet om die situatie verder te bagatelliseren ofzo, maar gaan we dat dan ook doen met elke aanrijding met 6-10 gewonden? verder is dit typisch iets voor randzaken
Je zult wel gelijk hebben in alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:26

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:54
Benieuwd of de beroepscommissie het weer terug draait net als bij FCTwente.
Al zouden ze nu opeens wel een geldschieter hebben zou geen reden zijn om het terug te draaien imho.
gaat er om dat ze ondanks veel uitstel niet aan de regels voldoen op de ijkdatum.
Alles wat ze nu doen zou de licentie voor komend jaar niet meer moeten kunnen redden, maar ze er wel 1 kunnen geven voor het seizoen erop.
Voor de supporters vervelend, , maar voor andere ploegen die zich wel aan de regels houden zou het oneerlijk zijn.

Dat gezegd heb ik liever vitesse dan dat ze straks jong Feyenoord in de plaats ervan gaan toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Vrietje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:22:
Al zouden ze nu opeens wel een geldschieter hebben zou geen reden zijn om het terug te draaien imho.
gaat er om dat ze ondanks veel uitstel niet aan de regels voldoen op de ijkdatum.
Alles wat ze nu doen zou de licentie voor komend jaar niet meer moeten kunnen redden, maar ze er wel 1 kunnen geven voor het seizoen erop.
Voor de supporters vervelend, , maar voor andere ploegen die zich wel aan de regels houden zou het oneerlijk zijn.

Dat gezegd heb ik liever vitesse dan dat ze straks jong Feyenoord in de plaats ervan gaan toevoegen.
Ondanks dat het lijkt dat ze een investeerder hebben voor de schuld van die amerikaan, zie ik nergens staan of er vervolgens een kapitaal injectie in de club zelf gaat plaatsvinden. Als de boekhouding niet klopt aan die kant dan is het pleistertje plakken zonder de wond te dichten.

Verder is dit wel zorgelijk na al die tijd:
geen sluitende begroting voor het komende seizoen heeft kunnen aanleveren, geen bankier heeft en geen controlerend accountant heeft
Is niet even 1 ding vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
https://www.nu.nl/voetbal...elbesproken-parry-af.html
Een opsteker voor Vitesse na het verliezen van de proflicentie. De club is na een lange soap van Coley Parry af. De beoogde overnamekandidaat Guus Franke heeft een akkoord met de Amerikaanse zakenman gesloten over een schuld van ruim 14 miljoen euro.
Zou het dan toch nog? Het is eigenlijk al 5 over 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Nee hoor. Het is nog steeds 1 voor 12. 5 over 12 is dat ze de licentie kwijt zijn en geen mogelijkheden als beroep of rechtszaak meer hebben.

Als deze deal rond komt krijgen ze de licentie gewoon terug bij het beroep want dan voldoen ze opeens wel weer aan de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Player1S schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:35:
[...]

Nee hoor. Het is nog steeds 1 voor 12. 5 over 12 is dat ze de licentie kwijt zijn en geen mogelijkheden als beroep of rechtszaak meer hebben.

Als deze deal rond komt krijgen ze de licentie gewoon terug bij het beroep want dan voldoen ze opeens wel weer aan de voorwaarden.
Gezien alle deadlines die Vitesse steeds gekregen (en overschreden) heeft zou ik het eerder 3 uur willen noemen.
Voor de fans te hopen dat alles toch nog goed komt, wat een eindeloos drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
JEightyFive schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Gezien alle deadlines die Vitesse steeds gekregen (en overschreden) heeft zou ik het eerder 3 uur willen noemen.
Kan ook zijn dat ze dit juridisch gedaan hebben in samenspraak met de KNVB. Nu deze beslissing is gemaakt kunnen ze beroep aantekenen en hebben ze weer een aantal weken extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

JEightyFive schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Die deadlines zijn allemaal wassen neuzen want er zit werkelijk 0,0 consequentie aan vast.

Deadline overschreden? Hier heb je een nieuwe. Licentie afgepakt? Je mag in beroep. Beroep verloren, je kunt naar de rechter stappen.

Als overschrijden van deadline 10 strafpunten zou opleveren zaten we waarschijnlijk al in een andere situatie omdat dan er iets meer druk op staat.

Zo lang de bal niet rolt, leeft Vitesse nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Vrietje schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:22:
Dit (vetgedrukt) vroeg ik mij ook af. Je gaat in beroep tegen een besluit, omdat je niet voldoet aan de voorwaarden (regels) op de (meermaals uitgestelde) datum. Je kan toch onmogelijk in beroep aantonen dat je wél aan die voorwaarden voldeed? Besluit lijkt mij dan terecht. Het enige dat ik mij kan denken is dat Vitesse bij het aanleveren van de stukken gevraagd heeft om nog een periode van respijt om de laatste zaakjes te regelen. Daar heeft de beroepscommissie dan (al dan niet impliciet) ook een uitspraak over gedaan en geeft wellicht een haakje om over in beroep te gaan? Echt geen idee hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Player1S schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:41:
[...]

Die deadlines zijn allemaal wassen neuzen want er zit werkelijk 0,0 consequentie aan vast.

Deadline overschreden? Hier heb je een nieuwe.
De deadline werd op verzoek van Vitesse verschoven vóórdat de deadline was verstreken. Dat gebeurt wel vaker.
Licentie afgepakt? Je mag in beroep. Beroep verloren, je kunt naar de rechter stappen.
[...]
Wat stel je dan voor? Een almachtige licentiecommissie die beslist, zonder dat er een controle-/beroepsmogelijkheid is? Laten we blij zijn dat organisaties als de KNVB en onze rechtsstaat juist wel dit soort mogelijkheden biedt.
Pagina: 1 2 ... 285 Laatste

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken