[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2024/2025 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 291 ... 302 Laatste
Acties:
  • 476.317 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
DNA_Saint schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:24:
Kijk naar andere elftallen. Alsof feyenoord of Utrecht zo'n geweldige selectie hebben.
Niemand zeurt daarover dat ze moeten werken met een slecht eftal en dat dit het hoogst haalbare is.
Feyenoord vind ik wel een hele goede selectie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
JanW schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:45:
[...]

Ik zag 't ook en een artikel op espn.nl. Maar verder dan een uiteenzetting van wat er afgelopen seizoen is gebeurd en hoe de transferperiodes zijn gelopen komen ze niet. Vaag verhaal.
maar als je dit leest:
https://www.ajaxshowtime....aast-ieder-technisch-vlak

Dat lijken toch niet alleen maar verzinsels te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:40:
[...]

Je klopt ik liep wel snel van stapel, alhoewel, het is wel bizar slecht gegaan twee maanden lang. Daar moet echt iets gebeurd zijn. Ik hoop dat ze stevig evalueren voor volgend seizoen. En AUB verdedigers erbij!
Sowieso heeft PSV wel een flinke uitdaging qua verbouwing? Nieuwe keeper, LCV, rechtsback, linksbuiten, zou De Jong nog bijtekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
toolkist schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:54:
[...]

Sowieso heeft PSV wel een flinke uitdaging qua verbouwing? Nieuwe keeper, LCV, rechtsback, linksbuiten, zou De Jong nog bijtekenen?
De Jong gaat stoppen verwacht ik.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:56
De Jong die stopt zou mij ook niet verbazen. Heel mooie carrière gehad, en vergeet zijn FC Barcelona stint niet. Hoe hij daar tot een soort cultheld is uitgegroeid is ook fenomenaal.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:45
Dat verbaasd toch niemand meer? Of het nou A'dam, R'dam, Eindhoven of waar dan ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 09:29
carpebios schreef op zondag 18 mei 2025 @ 16:31:
[...]

Die van mij is verzonden met zijn naam erop ;) Wat een held.
Als hij blijft haal ik het nieuwe shirt met zijn naam.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09 12:01
Opmerkelijk: Farioli schuift morgenavond aan bij Ziggo Rondo.
Je zou verwachten dat je eerst een weekje of een paar dagen intern evalueert met de spelersgroep en de directie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyaD97Kqap_RQURKr392n5AuS7M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xciBP0xIY0l92duaLKeIJeMG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Cheezborger schreef op zondag 18 mei 2025 @ 21:32:
Je zou verwachten dat je eerst een weekje of een paar dagen intern evalueert met de spelersgroep en de directie.

[Afbeelding]
Dat kunnen ze allang gedaan hebben, met de directie iig. 1 wedstrijd maakt niet dat het eindresultaat van die evaluatie (iig in dit specifieke seizoen) ineens anders gaat zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kist
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 23-09 01:26
toolkist schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:49:
[...]

maar als je dit leest:

Als de geruchten waar zijn dat we Tadic gaan halen, mag Kroes er direct uitgemikt worden. Waarom je in een hoogbejaarde Tadic zou investeren is wat mij betreft onbegrijpelijk. Tel daar het verdere constante falen bij op. En je hebt wel echt een TD die amper beter is dan Mislintat.

Jammer dat we net de titel niet over de eindstreep hebben gekregen. Zal met het beleid van Kroes wel voorlopig de laatste kans blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 09:29

[Afbeelding]
Lijkt me gewoon een afspraak met de sponsor die ze moeten nakomen. Handig is anders..

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:57
Kist schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:00:
[...]

Als de geruchten waar zijn dat we Tadic gaan halen, mag Kroes er direct uitgemikt worden. Waarom je in een hoogbejaarde Tadic zou investeren is wat mij betreft onbegrijpelijk. Tel daar het verdere constante falen bij op. En je hebt wel echt een TD die amper beter is dan Mislintat.

Jammer dat we net de titel niet over de eindstreep hebben gekregen. Zal met het beleid van Kroes wel voorlopig de laatste kans blijken.
Tadic kan elke eredivisie team wel gebruiken denk ik. Laat anderen ook beter voetballen
Sommige spelers blijven goed, mooi voorbeeld is Perišić dit seizoen, ongeveer zelfde leeftijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Voor mij heel simpel. Tadic gaat op de training alleen al enorm belangrijk zijn (zie wat voor invloed supercaptain Bergwijn had), en willen ze na z'n loopbaan als voetballer ook behouden.
De bedoeling is dat er nu de nodige jeugd door gaat stromen, die hebben profs met voorbeeld instelling nodig om zich aan op te trekken.
Dit seizoen is dat Henderson, maarja..
Met Henderson zal ongetwijfeld al besproken zijn dat ze hem deze zomer laten gaan, na dat gezeik in de winterstop, dan heb je wel een vervanger nodig die de selectie 'laat zien hoe het moet'. En dan vind ik Tadic echt geen verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
[...]

maar als je dit leest:

't Blijft ESPN, dus dat wordt gewoon afwachten hoeveel verzinsels er zijn. Je weet het nooit met ze.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:12
Het rijtje Sparta, NEC, Utrecht en Groningen doet toch wel een beetje pijn hoor. Dat Ajax daar niet meer punten heeft kunnen pakken. Het geluk was blijkbaar echt op.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:18
toolkist schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Hato en Sutalo zijn toch echt een flinke verbetering tov Mauro Jr en Flamingo
Vind je? Volgens mij ontwikkeld Flamingo zich dikke prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41
[...]

maar als je dit leest:

Dat is hetzelfde stuk als dat van ESPN zo te zien.

https://www.vi.nl/pro/waa...en-met-oog-op-de-toekomst

In dit stuk lijkt het verschil in visie vooral te zitten in het type spelers wat Ajax nodig zou hebben. Farioli geeft aan dat hij fysiek sterke spelers prefereert op bepaalde posities en de Ajax directie ziet meer in technisch vaardige spelers en hecht minder waarde aan de fysiek.

Dat is het. Lijkt me niet onoverkomelijk.
Harribo schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:08:
[...]

Tadic kan elke eredivisie team wel gebruiken denk ik. Laat anderen ook beter voetballen
Sommige spelers blijven goed, mooi voorbeeld is Perišić dit seizoen, ongeveer zelfde leeftijd
Deels mee eens. Ik denk dat ie nog wel waarde kan hebben. Ik denk ook dat Ajax niet moet gaan investeren in spelers van 35. Met Klaassen, Pasveer, Henderson (al zal die vast vertrekken) en Weghorst heb je genoeg ervaring in je selectie dat een Tadic niet nodig is. Perisic had ik graag in een Ajax shirt gezien. Toch jammer dat we die gemist hebben en in plaats daarvan met Bertje zaten :/

[ Voor 63% gewijzigd door JanW op 19-05-2025 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:53
[...]

Waarom? Perisic is ook 36 en is de beste speler van PSV gebleken. Ik zou vooraf ook absoluut tegen het halen van Perisic zijn geweest, maar die gast is gewoon zo enorm goed... Beste speler van PSV zonder twijfel. Dat was Tadic voorheen ook van Ajax, het laatste seizoen was dat wat minder, maar leek hij er misschien ook wat minder zin in te hebben. Tadic is echter wel echt een speler met heel veel klasse, ik zou hem niet direct afschrijven en zoals anderen ook al gezegd hebben is hij voor de toekomst op andere vlakken wellicht ook een geschikte man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Snowdog schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:46:
[...]

Waarom? Perisic is ook 36 en is de beste speler van PSV gebleken. Ik zou vooraf ook absoluut tegen het halen van Perisic zijn geweest, maar die gast is gewoon zo enorm goed... Beste speler van PSV zonder twijfel. Dat was Tadic voorheen ook van Ajax, het laatste seizoen was dat wat minder, maar leek hij er misschien ook wat minder zin in te hebben. Tadic is echter wel echt een speler met heel veel klasse, ik zou hem niet direct afschrijven en zoals anderen ook al gezegd hebben is hij voor de toekomst op andere vlakken wellicht ook een geschikte man.
Tadic was in zijn laatste seizoen nog steeds de meest waardevolle speler van Ajax qua goals en assists. Ik, en ik denk heel veel andere users hier, volg de Turkse competitie niet op de voet. Ik kan dus niet beoordelen of hij nog dat niveau van zijn laatste jaar bij Ajax haalt/kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

JanW schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:53:
Tadic was in zijn laatste seizoen nog steeds de meest waardevolle speler van Ajax qua goals en assists. Ik, en ik denk heel veel andere users hier, volg de Turkse competitie niet op de voet. Ik kan dus niet beoordelen of hij nog dat niveau van zijn laatste jaar bij Ajax haalt/kan halen.
Dat is het. Qua mentaliteit (zonder Anthony) en ervaring is dat absoluut een toevoeging. Of dat voetballend zo is hangt af van hoe hij gebruikt wordt en wat hij nog kan, dat is koffiedik kijken.
Maar gezien de huidige staat van de selectie durf ik niet zomaar te beweren dat het géén versterking zou zijn. Echter speelt het wel mee hoeveel het zou kosten, want er moet wel meer versterkt worden en als je voor dat geld twee goede talenten die er redelijk snel staan kan halen is dat ook wat waard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:57:
en als je voor dat geld twee goede talenten die er redelijk snel staan kan halen is dat ook wat waard.
Die kosten ook nog een transfersom, Tadic is zonder contract na dit seizoen. Dat zit elkaar dus niet zo in de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:16:
Die kosten ook nog een transfersom, Tadic is zonder contract na dit seizoen. Dat zit elkaar dus niet zo in de weg
Geld is geld, en een constructie waarbij een speler exorbitant verdient omdat hij toevallig geen transfersom kostte gaat je op termijn altijd discussie opleveren. Zeker als het moeite kost om er met kop en schouders bovenuit te steken.

Ook qua salaris kan het zo zijn dat je voor het geld van een Tadic meerdere andere goede aanvullingen kan betalen. Dus nogmaals, áls dat het geval is dan moet je je wel goed afvragen of dat verstandig is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op zondag 18 mei 2025 @ 22:20:
[...]

't Blijft ESPN, dus dat wordt gewoon afwachten hoeveel verzinsels er zijn. Je weet het nooit met ze.
ESPN, VI, Telegraaf ze melden het allemaal. De vraag is. Welk kamp heeft het meeste belang bij lekken naar de pers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:57:
[...]

Dat is het. Qua mentaliteit (zonder Anthony) en ervaring is dat absoluut een toevoeging. Of dat voetballend zo is hangt af van hoe hij gebruikt wordt en wat hij nog kan, dat is koffiedik kijken.
Maar gezien de huidige staat van de selectie durf ik niet zomaar te beweren dat het géén versterking zou zijn. Echter speelt het wel mee hoeveel het zou kosten, want er moet wel meer versterkt worden en als je voor dat geld twee goede talenten die er redelijk snel staan kan halen is dat ook wat waard.
Zeker in de eredivisie had je Tadic niet meer als linksbuiten moeten gebruiken. Maar als een zwervende 10 of een gecontroleerde 6. Een speler die het spel kan sturen op die positie met een speler naast hem die hem helpt wat vuile meters te maken. Ben ik echt van overtuigd, zeker als ik hem vergelijk met een Henderson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:09
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:48:
[...]

Zeker in de eredivisie had je Tadic niet meer als linksbuiten moeten gebruiken. Maar als een zwervende 10 of een gecontroleerde 6. Een speler die het spel kan sturen op die positie met een speler naast hem die hem helpt wat vuile meters te maken. Ben ik echt van overtuigd, zeker als ik hem vergelijk met een Henderson.
Tjah, het zou kunnen, maar je gaat ook de CL in. Kan Tadic het nog opbrengen 2 tot 3 maal per week volle bak te spelen? Zou hij ook geschikt zijn als het allemaal niet lukt/ loopt in de CL, of wordt hij dan juist meer negatief, want dan draait de hele boel natuurlijk om en wordt het in plaats van beter, juist slechter met zo'n type speler/ persoon.
Daarnaast vraag ik mij oprecht af of hij zoveel toevoegd dat je een andere speler moet 'opofferen' zodat Tadic zijn ding kan doen. In vergelijking: Voor Perizic hoeft dat niet, die verdedigd mee terug, is mee in de aanval (kiest wel de juiste momenten daarvoor, maar is ook erg fit) en maakt dat geen andere speler zich in zijn dienst moet opstellen. Denk ook dat dat de kracht is met de ervaring bij PSV daarin, dat het niet een plus (speler zelf) met een - (andere speler moet zich daarvoor in dienst spelen) erachter zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:03:
[...]

Tjah, het zou kunnen, maar je gaat ook de CL in. Kan Tadic het nog opbrengen 2 tot 3 maal per week volle bak te spelen? Zou hij ook geschikt zijn als het allemaal niet lukt/ loopt in de CL, of wordt hij dan juist meer negatief, want dan draait de hele boel natuurlijk om en wordt het in plaats van beter, juist slechter met zo'n type speler/ persoon.
Daarnaast vraag ik mij oprecht af of hij zoveel toevoegd dat je een andere speler moet 'opofferen' zodat Tadic zijn ding kan doen. In vergelijking: Voor Perizic hoeft dat niet, die verdedigd mee terug, is mee in de aanval (kiest wel de juiste momenten daarvoor, maar is ook erg fit) en maakt dat geen andere speler zich in zijn dienst moet opstellen. Denk ook dat dat de kracht is met de ervaring bij PSV daarin, dat het niet een plus (speler zelf) met een - (andere speler moet zich daarvoor in dienst spelen) erachter zeg maar.
Nou ik denk dat Tadic ook wel fit is. Maar dat snelheid een dingetje is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 15:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

cheiron schreef op maandag 19 mei 2025 @ 00:03:
Het rijtje Sparta, NEC, Utrecht en Groningen doet toch wel een beetje pijn hoor. Dat Ajax daar niet meer punten heeft kunnen pakken. Het geluk was blijkbaar echt op.
Kampioen wordt je tegen de kleintjes he, je kan alle toppers wel winnen maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Elk jaar hetzelfde liedje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Stimulate14 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:19:
[...]

Kampioen wordt je tegen de kleintjes he, je kan alle toppers wel winnen maar dat zet geen zoden aan de dijk.
Heeft Feyenoord al jaren last van. Dit jaar daarentegen terecht van Ajax en PSV verloren hoor. Feyenoord verliest vooral vaak de uitpartijen tegen clubs als bijvoorbeeld Heerenveen gisteren. Dit jaar was wel heel slecht met meteen tegen Willem II, Fortuna en Sparta puntenverlies. :'(

Wel ontiegelijk goed CL seizoen gehad. Seizoen krijgt daardoor van mij alsnog een 7. Mede door het genieten van Paixao en Hancko.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:18:
[...]

Nou ik denk dat Tadic ook wel fit is. Maar dat snelheid een dingetje is.
Ik bedoel ook vooral de opofferingsgezindheid die ik bij een Perizic zie, dat lijkt mij niet dat we dat bij Tadic zo terugzien, maar ik zal me graag laten verrassen hoor. Ik denk bijvoorbeeld aan de voorzet die Perizic wegkopte gisteren, redelijk ver in de wedstrijd, door helemaal met zijn man mee te lopen.
Juist nu het bij Ajax wat minder 'stabiel' is / lijkt in het veld, moeten de spelers met zijn allen als team opereren, en dat betekent i.m.o. dat Iedere speler dit 'vuile werk' moet (willen) doen. En dat lijkt mij niet iets dat Tadic nog zal doen, die zal dit van een ander verwachten en in de huidige fase/ status zou ik dat niet doen, omdat dat toch ook een beetje ondermijning van het teamgevoel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:38:
ESPN, VI, Telegraaf ze melden het allemaal. De vraag is. Welk kamp heeft het meeste belang bij lekken naar de pers.
Meldt de VI het uit eigen bronnen, of zeggen ze dat het van ESPN of de T komt? Wanneer het eigen bronnen van VI zijn dan begin ik te geloven dat het klopt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Millie-ano schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:48:
Hij gaat niemand meer voorbij komen inderdaad, dat was nooit echt zijn kracht. Stel dat een Taylor gaat kan hij die positie wellicht op zich nemen, met een Klaassen (of een betere vervanger) heb je dan een loper waar hij op in kan spelen.
jbdeiman schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:01:
[...]

Ik bedoel ook vooral de opofferingsgezindheid die ik bij een Perizic zie, dat lijkt mij niet dat we dat bij Tadic zo terugzien, maar ik zal me graag laten verrassen hoor. Ik denk bijvoorbeeld aan de voorzet die Perizic wegkopte gisteren, redelijk ver in de wedstrijd, door helemaal met zijn man mee te lopen.
Juist nu het bij Ajax wat minder 'stabiel' is / lijkt in het veld, moeten de spelers met zijn allen als team opereren, en dat betekent i.m.o. dat Iedere speler dit 'vuile werk' moet (willen) doen. En dat lijkt mij niet iets dat Tadic nog zal doen, die zal dit van een ander verwachten en in de huidige fase/ status zou ik dat niet doen, omdat dat toch ook een beetje ondermijning van het teamgevoel is.
Als iemand juist was van het samen doen, hard werken en het teamgevoel dan was het Tadic, waarom zou dat nu ineens niet meer zo zijn? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:55

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Helemaal gelijk in, maar het was wel lekker :9

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:10:
[...]
Als iemand juist was van het samen doen, hard werken en het teamgevoel dan was het Tadic, waarom zou dat nu ineens niet meer zo zijn? :?
Wat ik tot nog toe zie ook van de Turkse wedstrijden, maar ook het type persoon dat hij lijkt, als hij nu belangrijk wordt gemaakt doordat er een speler zich moet opofferen zal hij (dat is mijn gevoel / idee bij Tadic) daar minder toe geneigd zijn. Overigens komt dat misschien ook wel door de wat gekke zaken aan het einde van zijn Ajax tijd, waar je een stukje frustratie in het gedrag zag, maar ook een wat meer negatieve houding soms richting zijn medespelers. Wat je i.m.o. nodig hebt is een verbinder zeg maar, en dat lijkt mij wat minder op zijn lijf geschreven. Bij Perizic (daar vergelijk is steeds mee, is ook een buitenspeler) heb ik eigenlijk geen negatieve dingen gezien. En dat is denk ik (ook in de periode van de vrije val) wel een grote kracht geweest.

Misschien dat ik dat mis heb, ik laat me graag verrassen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
[...]

Nu noem je er wel toevallig 3 waar ook PSV punten heeft verspeeld. Waarvan ik Utrecht niet persé een kleintje acht. AZ, Twente, Utrecht uit zijn gewoon lastige potjes indien in vorm.

Utrecht 2-2 en Nec 3-3 ... Sparta zelfs ook een keer 1-0 achter en door eigen doelpunt Sparta nog een 2-1 binnen gesleept.. Normaal is Go-Ahead een kleintje, (PSV 2x van verloren, beker en comp.) .. Je hebt er elk seizoen wel minimaal 3 kut partijen tussen zitten en dan nog een paar 50-50 potjes. Vaak na een bekerwedstrijd of Europese wedstrijd.

Dit jaar mag een kampioen blijkbaar 5! x verliezen in de competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
FreakNL schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 21:32:
[...]

Loopt sinds 2015 ofzo. Uiteindelijk hebben ze het snel voor elkaar gekregen. Kunnen we in Rotterdam van leren. Zowel bij Feyenoord als Sparta is het stadion een hoofdpijndossier.
Uiteindelijk snel? :D
Pas medio '22 ging de eerste paal de grond in en volgens de originele planning zou het een jaar later klaar voor gebruik zijn.
Fast Forward naar maart '24 en toen pas was de financiering helemaal rond kon het afbouwen verder gaan.
Die hele financiering was één groot hoofdpijn dossier en zonder de gemeente en dhr Kooi met hun circa 12miljoen aan leningen was het nooit gelukt.
Cambuur heeft op de langere termijn meer potentie dan Heerenveen.
Dat zeggen ze daar ook al een jaar of 15, maar vooralsnog is daar weinig van te zien.
En de komende jaren gaan financieel héél zwaar worden.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 22:40
Trishul schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:03:
[...]

Oh, ik dacht je voor Feyenoord was ;)
Ik denk dat Farioli wel degelijk ontwikkeling heeft gebracht in de ploeg. Om te beginnen de verdediging bv. Met Sutalo, Baas, Pasveer, Gaaei en Hato stond er plotseling wel een degelijke verdediging. En het is niet dat al die spelers nou van zo'n hoog niveau zijn. Hato en Gaaei zijn aardige spelers, maar eigenlijk niet bijzonder.
Ik ben inderdaad voor Feyenoord, maar ga verder niet in op je provocatie.

De verdediging begint voorin. Wat Farioli gedaan heeft is de organisatie klein houden met de linies kort op elkaar en vooral verdedigen op eigen helft. Natuurlijk komt de 'verdediging' dan beter uit de verf. Ten opzichte van vorig seizoen inderdaad een verbetering, want veel slechter kon het niet.

Pasveer heeft na zijn blessure geen bal meer gepakt. Sutalo heeft een aardig seizoen gedraaid, maar ging tegen Groningen natuurlijk gewoon in de fout met die domme overtreding.
Hato vind ik een potentiële topspeler en zie ik wel een stap maken deze zomer. Maar is dat de verdienste van de trainer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
tiswat schreef op maandag 19 mei 2025 @ 07:18:
[...]

Vind je? Volgens mij ontwikkeld Flamingo zich dikke prima.
Niet alleen dat, hij heeft ondanks zijn vele fouten ook in de CL wel laten zien dat hij soms een prima verdediger is. Als hij gewoon stabiel weet te presteren, dan is het denk ik een prima verdediger. Hij is op dit moment alleen nog niet helemaal consistent genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:35
Ik ben totaal geen Ajax fan, maar ik ben oprecht benieuwd naar volgend seizoen van de Amsterdammers. Welke spelers worden er daar gehaald?
Blijft Weghorst? Wat gebeurd er met Brobbey? En komt bijvoorbeeld Regeer aan spelen toe? Die raakte meteen geblesseerd in januari, maar heeft echt potentie. Als er maar vooruit gevoetbald word. En gaat dat gebeuren als Farioli er nog een jaar zit?

Ik hoor alleen maar over oude spelers die zouden komen. Wat is het netwerk van Kroes eigenlijk? Welke spelers zouden een goede en haalbare versterking voor Ajax zijn?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
nocalimero schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:03:
Ik ben totaal geen Ajax fan, maar ik ben oprecht benieuwd naar volgend seizoen van de Amsterdammers. Welke spelers worden er daar gehaald?
Blijft Weghorst? Wat gebeurd er met Brobbey? En komt bijvoorbeeld Regeer aan spelen toe? Die raakte meteen geblesseerd in januari, maar heeft echt potentie. Als er maar vooruit gevoetbald word. En gaat dat gebeuren als Farioli er nog een jaar zit?

Ik hoor alleen maar over oude spelers die zouden komen. Wat is het netwerk van Kroes eigenlijk? Welke spelers zouden een goede en haalbare versterking voor Ajax zijn?
Farioli is iig al exit.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
https://www.ajax.nl/artik...arioli-vertrekt-bij-ajax/

Dat is snel :o Benieuwd naar de reden hierachter en of hij vanavond bij Ziggo nog wat erover loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Dit zal wel niet doorgaan nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Laatst online: 15:44

Stimulate14

⭐⭐⭐

JanW schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:08:

Dat is snel :o Benieuwd naar de reden hierachter en of hij vanavond bij Ziggo nog wat erover loslaat.
Dan hebben ze al een nieuwe trainer. Erik ten Hag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 08:27:
[...]

Geld is geld, en een constructie waarbij een speler exorbitant verdient omdat hij toevallig geen transfersom kostte gaat je op termijn altijd discussie opleveren. Zeker als het moeite kost om er met kop en schouders bovenuit te steken.

Ook qua salaris kan het zo zijn dat je voor het geld van een Tadic meerdere andere goede aanvullingen kan betalen. Dus nogmaals, áls dat het geval is dan moet je je wel goed afvragen of dat verstandig is.
Ik betwijfel ten zeerste dat Kroes hem wel wil halen om hem vervolgens top verdiener te maken terwijl ie waarschijnlijk niet eens een basisplaats heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:08:
[...]
Dit zal wel niet doorgaan nu. :)
Of juist wel.. Maurice Steijn zat na het ontslag ook bij Rondo om zijn straatje schoon te vegen.

Nu kunnen we de emoties van Farioli ook beter plaatsen. Hij wist al dat hij weg zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Stimulate14 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:09:
[...]

Dan hebben ze al een nieuwe trainer. Erik ten Hag?
Die is toch met Leverkusen in gesprek? Zie ik hem eerder heen gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik blijf het zonde vinden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 09:45

Wel erg zonde maar nieuwe trainer zal dan al wel klaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:01

Farioli wilde al maanden de selectie versterken. Er waren wat inkomende transfers die op het laatste moment niet doorgingen. Er was wat frictie omtrent de selectie en het beleid. Met dit elftal kun je geen spectaculair voetbal spelen. Er moeten gewoon 6-7 nieuwe spelers bij.

Vind het erg jammer dat hij weggaat, maar het is niet anders.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:51

Quad

Doof

En hetzelfde gezeik binnen Ajax begint opnieuw. Stabiliteit is weer lekker een end weg.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Quad schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:13:
En hetzelfde gezeik binnen Ajax begint opnieuw. Stabiliteit is weer lekker een end weg.
Hopen dat Spurs woensdag de EL finale verliest, dan wordt Postecoglu gewipt.
En dat is precies de aanvallend ingestelde coach die ik graag bij Ajax wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:14:
[...]

En dat is precies de aanvallend ingestelde coach die ik graag bij Ajax wil zien.
Allemaal leuk, maar je hebt totaal de selectie niet om aanvallend te spelen. Er zitten veel teveel spelers tussen van het niveau Schubbekutteveen 2.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Willem30 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Lijkt me sterk. Waarom zouden de dat zo enorm haasten als het seizoen echt letterlijk gisteren pas is afgelopen (voor Ajax dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:14
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:12:
[...]
Farioli wilde al maanden de selectie versterken. Er waren wat inkomende transfers die op het laatste moment niet doorgingen. Er was wat frictie omtrent de selectie en het beleid. Met dit elftal kun je geen spectaculair voetbal spelen. Er moeten gewoon 6-7 nieuwe spelers bij.

Vind het erg jammer dat hij weggaat, maar het is niet anders.
Ik vraag me vooral af of deze stap wel goed is voor ajax. Want het lijkt er op dat ie weg moet omdat hij meer versterking van het elftal wil dan de leiding. Terwijl het wel duidelijk is dat er echt versterking nodig is. En naar mijn idee is wat Farioli wilde een heel stuk dichter bij wat er werkelijk nodig is.

Sowieso vraag ik me af wat de verwachtingen waren als een trainer die een waardeloos elftal binnen een jaar weer bij de top zet schijnbaar niet voldoet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:15:
[...]

Allemaal leuk, maar je hebt totaal de selectie niet om aanvallend te spelen. Er zitten veel teveel spelers tussen van het niveau Schubbekutteveen 2.
De zomer is nog lang. Met een paar gerichte versterkingen is de creativiteit, waar het voornamelijk aan schort, zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:17:
[...]

Ik vraag me vooral af of deze stap wel goed is voor ajax. Want het lijkt er op dat ie weg moet omdat hij meer versterking van het elftal wil dan de leiding. Terwijl het wel duidelijk is dat er echt versterking nodig is. En naar mijn idee is wat Farioli wilde een heel stuk dichter bij wat er werkelijk nodig is.

Sowieso vraag ik me af wat de verwachtingen waren als een trainer die een waardeloos elftal binnen een jaar weer bij de top zet schijnbaar niet voldoet.
Hij laat zelf zijn contract ontbinden, wel belangrijk om te vermelden ;)

Hij was al redelijk verbaasd dat Regeer werd gekocht als rechtsback, terwijl het een ( goede ) middenvelder is. Daar was al frictie over bijvoorbeeld.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Willem30 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:11:
[...]

Hoezo? Denk dat dit Farioli's keuze is, niet die van Ajax. Die moeten nu halsoverkop op zoek naar een opvolger.

[ Voor 3% gewijzigd door MaZo op 19-05-2025 11:18 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Echt gestoord om hem te laten gaan, heeft overgepresteerd met het beschikbare materiaal maar ook vooral weer voor een professionele werkomgeving gezorgd. Dit laatste zal ook wel weer helemaal aftakelen, aangezien van de technische staf alleen Dave Vos geen link met Farioli had, dus de rest zal ook gaan en als je dan weer een coach kiest met zogenaamd Ajax-DNA gaat alles weer lekker op vibe en niet op hard en professioneel werken. Zo ultiem kortzinnig beleid, er is een reden dat "top" spelers uit de Eredivisie die naar buitenland gaan vaak zeggen dat ze daar zoveel harder en vaker trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:17:
[...]

De zomer is nog lang. Met een paar gerichte versterkingen is de creativiteit, waar het voornamelijk aan schort, zo geregeld.
Reken daar maar niet op. Ajax heeft misgegrepen op onder andere Thiago Almeida, Sulemana etc etc. Komt ook vooral een stukje timing en geluk bij kijken bij het aankopen van spelers.

Ook wil Farioli Tadic NIET terug, omdat hij denkt dat hij met zijn 37 jaar andere spelers in de weg zit en Kroes wil hem dus wel terughalen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Dat staat toch niet in het statement van Ajax? Ik geloof nl nooit dat ze hem voor niks laten lopen, als ze zeer waarschijnlijk ook een transfersom voor hem kunnen vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:19:
[...]

Dat staat toch niet in het statement van Ajax? Ik geloof nl nooit dat ze hem voor niks laten lopen, als ze zeer waarschijnlijk ook een transfersom voor hem kunnen vangen.
Zie onder andere: https://www.voetbalzone.n...lkaar/blt8a9610f4f521e2eb

Ajax communiceert contractafspraken nooit. Zulke dingen zul je van externe websites moeten halen. Las ook iets erover op VI.nl.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
Pompi schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:18:
Echt gestoord om hem te laten gaan, heeft overgepresteerd met het beschikbare materiaal maar ook vooral weer voor een professionele werkomgeving gezorgd. Dit laatste zal ook wel weer helemaal aftakelen, aangezien van de technische staf alleen Dave Vos geen link met Farioli had, dus de rest zal ook gaan en als je dan weer een coach kiest met zogenaamd Ajax-DNA gaat alles weer lekker op vibe en niet op hard en professioneel werken. Zo ultiem kortzinnig beleid, er is een reden dat "top" spelers uit de Eredivisie die naar buitenland gaan vaak zeggen dat ze daar zoveel harder en vaker trainen.
Dat laatste zal een kern van waarheid in zitten. Maar ze doen natuurlijk ook hun eigen vlees keuren op die manier. Want de stap naar buitenland is altijd beter. Een speler van Fortuna zal ook zeggen dat er bij PSV harder en anders getraind wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:18:
[...]

Dat snap ik, maar het lijkt dat de voornaamste reden dat ie weg wil is dat de leiding niet achter zijn gewenste veranderingen/aankopen staat. En dan mag de beslissing genomen zijn door hem zelf, maar de reden dat ie gaat ligt dan toch echt bij de leiding van ajax. En naar mijn idee is het dan ook vooral een keuze van ajax dat ie weg gaat.
Hij was al redelijk verbaasd dat Regeer werd gekocht als rechtsback, terwijl het een ( goede ) middenvelder is. Daar was al frictie over bijvoorbeeld.
Precies dit dus.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
[...]

Jawel.
"We beleefden samen ongelooflijke en onvergetelijke momenten; een uniek, intens, emotioneel seizoen waarin we geloof, vechtlust en trots deelden en uiteindelijk ons doel bereikten en de missie volbrachten. Het management en ik hebben dezelfde doelen voor de toekomst van Ajax, maar we hebben een verschil in inzicht over de manier waarop we willen werken en opereren om die doelen te bereiken. Gezien deze verschillen in de principes en fundamenten van dit project, voel ik diep in mijn hart dat dit het beste moment is om uit elkaar te gaan."
Daar kan je wel uit opmaken dat het zijn beslissing was om te vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
redwing schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:21:
[...]

Dat snap ik, maar het lijkt dat de voornaamste reden dat ie weg wil is dat de leiding niet achter zijn gewenste veranderingen/aankopen staat. En dan mag de beslissing genomen zijn door hem zelf, maar de reden dat ie gaat ligt dan toch echt bij de leiding van ajax. En naar mijn idee is het dan ook vooral een keuze van ajax dat ie weg gaat.

[...]

Precies dit dus.
Ik denk dat Farioli een enorme trotse man is die niet met zijn ballen laat spelen en dus gewoon zegt; Hier heb je mijn contract, tot ziens.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Blijft lastig, een trainer die niet wil en niet eenzelfde visie heeft als het bestuur gaat niet werken. Dan kan je hem natuurlijk - afhankelijk van zijn contractafspraken - houden aan de gemaakten afsrpraken dat hij niet naar bepaalde clubs mag. Aanhouden is waarschijnlijk de slechtste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:11

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Nou Knutsen, kom er nu maar en keer echt in. oOo

Maar zal wel een Nederlandse trainer (Keizer? Ten Hag?) + Tadic worden.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Nnoitra schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:07:
[...]

Farioli is iig al exit.
Dat is jammer. Ik had het nog wel een jaartje willen zien.
Eerlijk gezegd vooral als niet-Ajax fan. Dit was niet goed gegaan in een tweede seizoen in Amsterdam. (imho)

Ik vraag mij af of hij zijn teams ook offensief durft te laten spelen. Dit jaar was het spel wel heel erg vanuit de defensieve organisatie, met offensief de gok op bevliegingen van de aanvallers (en die heeft bijvoorbeeld Brobbey niet, vandaar zijn bagger seizoen).
Maar goed, Nu moet Kroes ook op zoek naar een trainer ...

Gaat dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:22:

Of die trainer van de Eagles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:54
[...]

Moet je daar wel de spelers voor halen. En belangrijker: de man moet willen. Die heeft ook gezien wat er dit seizoen is gebeurd.

ps.
Ik hoop overigens dat Spurs wint omdat Man. Utd echt niet beloond mag worden voor hun wanstaltige beleid en die 343 fetisjist die er nu voor de groep staat al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Gundogan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:22:

Zou niet weten waarom je een Nederlandse trainer moet nemen. 90% van de selectie spreekt niet eens Nederlands ( bij wijze van spreken ). Stel gewoon een goede trainer aan, ongeacht afkomst.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
JanW schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Jawel.

[...]

Dat kan, maar zou hij een clausule hebben waarin hij zelf kan bepalen dat ie gratis weg kan? Geloof er niks van, zeker gezien de eerdere berichten over 5m afkoopsom.
En Kroes realiseert zich ook wel dat Farioli goed in de markt ligt nu en dat daar dus geld mee te halen is.

Ten Hag bv is ook "ontslagen" door Man Utd, maar wordt nog gewoon doorbetaald en als Leverkusen hem wil hebben moeten ze in overleg met Man Utd over een afkoopsom (die ongetwijfeld niet heel hoog gaat zijn, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
[...]

Heeft die zin in Ajax? En in een Ajax salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:13
Ten Hag zie ik niet terugkomen, die heeft daarvoor teveel te verliezen denk ik. Zijn vorige periode gaat hij niet overtreffen in ieder geval.
Als ik Kroes was zou ik een belletje doen met GAE. Heeft hij daar in het verleden niet gezeten ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:23:
[...]
Die 1 seizoen voortgeborduurd heeft op de vorige trainer van Go Ahead? Laten we dat maar niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:11

Gundogan

Rip and tear, until it is done

[...]
Of die trainer van Fortuna.
Go Ahead bedoel je? Simonis dus. Zou wel interessant zijn, maar komt pas om de hoek kijken.

Buijs bij Ajax zou wel hilarisch zijn. Gewoon weer in de Steijn val trappen.
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:24:
[...]

Zou niet weten waarom je een Nederlandse trainer moet nemen. 90% van de selectie spreekt niet eens Nederlands ( bij wijze van spreken ). Stel gewoon een goede trainer aan, ongeacht afkomst.
Ze (het bestuur, RvC) willen liever een Nederlandse trainer. Daarom kwam Knutsen vorig jaar niet en moesten ze het maar met Steijn doen omdat geen enkele andere Nederlandse trainer beschikbaar was. Farioli was dit jaar een absolute noodgreep volgens mij die gewoon goed uitpakte.

[ Voor 48% gewijzigd door Gundogan op 19-05-2025 11:29 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
JEightyFive schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:25:
Ten Hag zie ik niet terugkomen, die heeft daarvoor teveel te verliezen denk ik. Zijn vorige periode gaat hij niet overtreffen in ieder geval.
Als ik Kroes was zou ik een belletje doen met GAE. Heeft hij daar in het verleden niet gezeten ook?
Zou die Simonis zeker niet halen. 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Ajax heeft nu een ervaren coach nodig, want we weten niet wat er gaat gebeuren qua selectie.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:54
[...]
Die slaapt volgens mij in een Feyenoord pyjama en speelt volgens mij nog meer verdedigend dan Farioli

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13

FreakNL

Well do ya punk?

toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Die 1 seizoen voortgeborduurd heeft op de vorige trainer van Go Ahead? Laten we dat maar niet doen.
Simonis is echt wel een goeie trainer. Maar het is veel te vroeg om naar een topclub te gaan. Laat hem lekker nog een paar jaar Go Ahead doen en dan dan Utrecht of AZ.. Hij is nog maar 40...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
JanW schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:22:
[...]
Als je soort van weg gepest wordt doordat je allemaal dingen opgedragen krijgt die niet realistisch zijn (dat hebben de wedstrijden die ze aanvallend speelde en weg getikt zijn wel bewezen), kan je zeggen dat het zijn keuze is maar je zou het ook kunnen stellen als dat het Kroes wel erg handig uit komt zodat je geen ontslagvergoeding hoeft te betalen en je weer eeuwig kan gaan wachten op EtH zoals hij vorig jaar wou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-09 10:42

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Ben wel benieuwd waar ze nu mee gaan komen. Denk dat Farioli iedereen z'n verwachting dubbel en dwars heeft waar gemaakt. Voor een 2e plek had iedereen aan het begin van het seizoen getekend.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:22:
[...]

Ik denk dat Farioli een enorme trotse man is die niet met zijn ballen laat spelen en dus gewoon zegt; Hier heb je mijn contract, tot ziens.
Klopt, maar als er een leiding is die bewust tegen de trainer in gaat kan ie ook niet echt anders. En aangezien het in dit geval gaat om een trainer die het voor elkaar heeft gekregen om binnen een jaar ajax uit een diep dal weer naar de top te brengen ben ik zeer sterk geneigd te stellen dat de leiding hier dom bezig is.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Gundogan schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:25:
[...]

Go Ahead bedoel je? Simonis dus. Zou wel interessant zijn, maar komt pas om de hoek kijken.

Buijs bij Ajax zou wel hilarisch zijn. Gewoon weer in de Steijn val trappen.

[...]

Ze (het bestuur, RvC) willen liever een Nederlandse trainer. Daarom kwam Knutsen vorig jaar niet en moesten ze het maar met Steijn doen omdat geen enkele andere Nederlandse trainer beschikbaar was. Farioli was dit jaar een absolute noodgreep volgens mij die gewoon goed uitpakte.
Ja, je was me te snel af. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ng.tregge96
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 16-07 14:18
Van mij mogen ze Oosting nemen. Kunnen wij een hengeltje uitgooien naar Ten Hag. Terug hier op an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
Bijzonder wel.
Farioli stond er goed op en er zou ongetwijfeld een club gekomen zijn om hem over te nemen. Nu loopt hij zo de deur uit.
Wordt hij toch een beetje weggepest door de wens om meer aanvallender te spelen, technische spelers in plaats van fysiek, Tadic etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jbdeiman schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:21:
[...]

Wat ik tot nog toe zie ook van de Turkse wedstrijden, maar ook het type persoon dat hij lijkt, als hij nu belangrijk wordt gemaakt doordat er een speler zich moet opofferen zal hij (dat is mijn gevoel / idee bij Tadic) daar minder toe geneigd zijn. Overigens komt dat misschien ook wel door de wat gekke zaken aan het einde van zijn Ajax tijd, waar je een stukje frustratie in het gedrag zag, maar ook een wat meer negatieve houding soms richting zijn medespelers. Wat je i.m.o. nodig hebt is een verbinder zeg maar, en dat lijkt mij wat minder op zijn lijf geschreven. Bij Perizic (daar vergelijk is steeds mee, is ook een buitenspeler) heb ik eigenlijk geen negatieve dingen gezien. En dat is denk ik (ook in de periode van de vrije val) wel een grote kracht geweest.

Misschien dat ik dat mis heb, ik laat me graag verrassen hoor.
De Turkse competitie volg ik niet, dus ik baseer me puur op de Ajax-Tadic. Wellicht is dat nu heel anders en is hij door die rol verwend geraakt, of hij kan prima weer omschakelen. Ik kan dat niet voorspellen.
toolkist schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:10:
[...]

Ik betwijfel ten zeerste dat Kroes hem wel wil halen om hem vervolgens top verdiener te maken terwijl ie waarschijnlijk niet eens een basisplaats heeft.
Tja, zou kunnen, maar het blijft speculeren, waarom zou hij dan überhaupt komen?
Het worden spannende tijden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Bizar zeg. Zo’n goede trainer. Man man man.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ziggo Sport heeft 5 minuten geleden de post van gisteravond dat Farioli bij Rondo komt gerepost.

Dus ben wel erg benieuwd wat zijn verhaal gaat zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:44

Typhone

Who Dares Wins

Ajax geeft PSV het volgende kampioenschap ook weer, daags na het behalen van het kampioenschap gisteren. Niet te geloven.

Nu moet er een trainer komen, selectie versterkt worden, afscheid genomen worden, pijn geleden worden vanwege het halen van CL voetbal. Dit alles duurt minimaal 2 maanden dus het is de komende tijd een wanboel bij Ajax.

Geheel in de stijl van de Telegraaf komt er een trainer die Nederlands praat met stoere teksten als 'schouders eronder en gaan' en 'de bal is rond' en lekker eenvoudig wat mensen terughalen met Ajax roots die al ver over de houdbaarheidsdatum heen zijn (Eriksen, Tadic, Blind) you name it. Die signalen zijn er al helaas. En tegen de tijd dat er eindelijk visie is, is het half augustus is de eerste uitwedstrijd in de polder weer gelijkgespeeld of verloren en staan we weer te koekeloeren als een stel Oeigoeren in de Amazone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:13
CryptoNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Zou die Simonis zeker niet halen. 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

Ajax heeft nu een ervaren coach nodig, want we weten niet wat er gaat gebeuren qua selectie.
Het is misschien wat opportunistisch maar hij laat wel goede dingen zien imo.
Binnen Nederland zie ik zelf niet heel gauw een andere geschikte kandidaat. Oosting hoeft voor mij niet.

Misschien dat Guardiola inmiddels wel een keer open staat voor de club van Cruijff :P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Respect voor die Italiaan. Niet eens zijn met de directie, seizoen afmaken en gaan. Ajax heeft de CL centjes binnen en ze hebben nu alle tijd om opzoek te gaan naar een nieuwe trainer.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
Typhone schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:36:
Ajax geeft PSV het volgende kampioenschap ook weer, daags na het behalen van het kampioenschap gisteren. Niet te geloven.

Nu moet er een trainer komen, selectie versterkt worden, afscheid genomen worden, pijn geleden worden vanwege het halen van CL voetbal. Dit alles duurt minimaal 2 maanden dus het is de komende tijd een wanboel bij Ajax.

Geheel in de stijl van de Telegraaf komt er een trainer die Nederlands praat met stoere teksten als 'schouders eronder en gaan' en 'de bal is rond' en lekker eenvoudig wat mensen terughalen met Ajax roots die al ver over de houdbaarheidsdatum heen zijn (Eriksen, Tadic, Blind) you name it. Die signalen zijn er al helaas. En tegen de tijd dat er eindelijk visie is, is het half augustus is de eerste uitwedstrijd in de polder weer gelijkgespeeld of verloren en staan we weer te koekeloeren als een stel Oeigoeren in de Amazone.
Versterkingen moesten sowieso al gehaald worden. Visie lag er al vanuit Ajax en Kroes maar paste blijkbaar niet bij de huidige trainer.
Ja het is onrustig en vervelend, maar geen man over boord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Agent47 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:37:
Respect voor die Italiaan. Niet eens zijn met de directie, seizoen afmaken en gaan. Ajax heeft de CL centjes binnen en ze hebben nu alle tijd om opzoek te gaan naar een nieuwe trainer.
Nee er is géén tijd. Dat is het probleem. Dit had de tijd moeten zijn om de selectie te evalueren en te evolueren op basis van de data van Farioli van het afgelopen seizoen. En nu valt die data weg moet de zoektocht gestart worden naar een nieuwe coach en krijgen we nog wat Mislintatinezen terug van verhuur waar we asap vanaf moeten zien te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Cheezborger schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:38:
[...]

Versterkingen moesten sowieso al gehaald worden. Visie lag er al vanuit Ajax en Kroes maar paste blijkbaar niet bij de huidige trainer.
Ja het is onrustig en vervelend, maar geen man over boord.
Ja maar op basis waarvan worden die gehaald nu dan? En binnen welke termijn? Want voordat er een nieuwe trainer is gaat er niet veel gebeuren verwacht ik. Zo wel dan mogen de verantwoordelijken daarvoor ook meteen wegwezen want dat zou een schande zijn. Tenzij absolute topspelers opeens gepolst zijn om te komen. Yamal, Pedri, Haaland voor Brobbey, Lautaro Martinez voor Weghorst you name it. Maar dat zal niet gebeuren gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixel Witcher
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-06 21:15
Ik had het na gisteren al verwacht dat Ajax en Farioli uit elkaar zouden gaan, echter had ik dit pas verwacht nadat er een club voor hem was gekomen.

Maar goed, rouwig ben ik er niet echt om. Ik ben zeer benieuwd voor wie Ajax gaat. Gaan ze voor Simonis (persoonlijk ben ik daar een fan van) of voor een Reiziger? of weer een Ten Hag (wat ik niet hoop)

Of gaat Ajax weer op de buitenlandse toer, wat ook prima kan zijn. Een Spaanse trainer of een oude bekende: Knutsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:58
Simonis moet je niet willen toch, leuk wat hij dit seizoen heeft gedaan maar om nu direct naar Ajax te gaan..

Binnen de Eredivisie (op de topclubs na) lijkt mij alleen Ron Jans geschikt. Anders zul je buiten de Eredivisie moeten gaan zoeken. Ten Hag is een groot risico, kan alleen maar misgaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Gynnad schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:45:
Simonis moet je niet willen toch, leuk wat hij dit seizoen heeft gedaan maar om nu direct naar Ajax te gaan..

Binnen de Eredivisie (op de topclubs na) lijkt mij alleen Ron Jans geschikt. Anders zul je buiten de Eredivisie moeten gaan zoeken. Ten Hag is een groot risico, kan alleen maar misgaan.
Ben het met het eerste deel \helemaal eens, maar ten Hag lijkt me echt helemaal prima. Dat kan inderdaad bijna alleen maar misgaan, maar hij kan zijn gelijk hier wel bewijzen. Als ik Ajax was zou ik zeker voor ten Hag gaan, ik denk ook dat ten Hag de juiste man is eigenlijk. Hij zal het waarschijnlijk niet zo goed als tijdens zijn 1e trainerschap doen, maar ik zou wel verwachten dat hij Ajax weer naar de "top" brengt (niet de Real Madrid top).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:26:
[...]

Simonis is echt wel een goeie trainer. Maar het is veel te vroeg om naar een topclub te gaan. Laat hem lekker nog een paar jaar Go Ahead doen en dan dan Utrecht of AZ.. Hij is nog maar 40...
Farioli is nog maar 36 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
toolkist schreef op zondag 18 mei 2025 @ 20:43:
[...]

Hato en Sutalo zijn toch echt een flinke verbetering tov Mauro Jr en Flamingo
Sutalo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
carpebios schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:35:
Bizar zeg. Zo’n goede trainer. Man man man.
Ja een geweldige trainer. De topclubs staan vast voor hem in de rij! ;)
Pagina: 1 ... 291 ... 302 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken