Het downplayen is inmiddels niet echt meer nodig. Je hebt als Ajax zijnde genoeg marge om dit niet meer te verspelen. Daarnaast verspelen concurrenten wekelijks punten, Ajax niet. Inmiddels mag je wel concluderen dat er iets enorm mis moet gaan wil Ajax geen kampioen worden.Gynnad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 06:57:
[...]
Hoo hoo hoo Ajax is er nog lang niet. Met de wedstrijden tegen AZ, PSV, Utrecht, Groningen (uit) en Twente zijn er nog genoeg bananenschillen. Daarnaast moeten we de mindere Goden in de eredivisie ook zeker niet onderschatten, die pakken ook gewoon punten tegen de (sub)top.
Ik ben blij dat jij er zo zeker van bent maar wij (ik denk dat ik voor alle Ajacied hier spreek. Zo niet, kom maar op de lijn) zijn er lang niet zo zeker dat het allemaal zo makkelijk gaat als jij doet voorkomen. Zoals Gynnad al zegt liggen er nog genoeg hordes op de weg en een paar keer struikelen kan je zomaar de eerste plaats en het momentum kosten.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 02-03-2025 07:07 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Waar is die Amsterdamse arrogantie gebleven? Tegen psv win je met twee vingers in de neus. Even druk zetten en elke kans vliegt erin. Tegen Feyenoord zal een wedstrijd op zich worden maar gelijk spel is genoeg. Dan mag je nog een twee keer verliezen. Ajax wordt kampioen. Punt.Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:06:
Ik ben blij dat jij er zo zeker van bent maar wij (ik denk dat ik voor alle Ajacied hier spreek. Zo niet, kom maar op de lijn) zijn er lang niet zo zeker dat het allemaal zo makkelijk gaat als jij doet voorkomen. Zoals Gynnad al zegt liggen er nog genoeg hordes op de weg en een paar keer struikelen kan je zomaar de eerste plaats en het momentum kosten.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Verwijderd
Daar is niet veel voor nodig.Snowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:02:
Inmiddels mag je wel concluderen dat er iets enorm mis moet gaan wil Ajax geen kampioen worden.
Speelronde 26 : Ajax - Angstgegner
Speelronde 27 : PSV - Ajax
Uiteraard, maar we moeten ook nog tegen goede clubs hecarpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:11:
[...]
Waar is die Amsterdamse arrogantie gebleven? Tegen psv win je met twee vingers in de neus.
Precies, heeft Ajax niet al 2x tegen Feyenoord gespeeld, die hoeven ze volgens mij niet meer?carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:11:
[...]
Waar is die Amsterdamse arrogantie gebleven? Tegen psv win je met twee vingers in de neus. Even druk zetten en elke kans vliegt erin. Tegen Feyenoord zal een wedstrijd op zich worden maar gelijk spel is genoeg. Dan mag je nog een twee keer verliezen. Ajax wordt kampioen. Punt.
Zelfs dan staan ze nog 2 punten voor en PSV gaat nog wel meer punten verspelen in deze vorm.Verwijderd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:13:
[...]
Daar is niet veel voor nodig.
PSV had die ruime marge ook en die is ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Nee, het is zeker nog niet gespeeld. Ja Ajax heeft nu de beste papieren, maar er zijn nog zoveel speelrondes te gaan dat er nog niet veel over te zeggen valt, behalve dat Ajax en PSV het uit gaan maken wie er kampioen wordt.Snowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:02:
[...]
Het downplayen is inmiddels niet echt meer nodig. Je hebt als Ajax zijnde genoeg marge om dit niet meer te verspelen. Daarnaast verspelen concurrenten wekelijks punten, Ajax niet. Inmiddels mag je wel concluderen dat er iets enorm mis moet gaan wil Ajax geen kampioen worden.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het is natuurlijk verleidelijk om te roeptoeteren dat we in de winterjas op het Museumplein staanSuperkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:06:
Afhankelijk van hoe de stand 30 maart om 16:45u is ga ik voorzichtig van hopen naar verwachten. De tweede plek zie ik niet zo snel verspeeld worden
XXXVI
Verschil is dat het verval bij PSV ongeveer net zo uniek is als de prestatie van afgelopen seizoen, gok dat ze in de ranglijst vanaf de winterstop ergens in de onderste regionen van de Eredivisie zitten. Gok ook dat dit zelden/nooit is gebeurd. Ja, alles kan, maar dit Ajax is niet zon labiele ploeg en gaat gewoon kampioen worden.Gynnad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:34:
[...]
PSV had die ruime marge ook en die is ook ineens als sneeuw voor de zon verdwenen. Nee, het is zeker nog niet gespeeld. Ja Ajax heeft nu de beste papieren, maar er zijn nog zoveel speelrondes te gaan dat er nog niet veel over te zeggen valt, behalve dat Ajax en PSV het uit gaan maken wie er kampioen wordt.
Was dit een jinx ofzo?Snowdog schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 19:16:
[...]
BAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!! Luuk... hij laat wekelijks weinig zien dezer dagen, maar eindelijk... @Maarten_E get it in... of @carpebiosmeer regularly
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Verwijderd
Ajacieden van nu geven ook liever de bal aan de tegenstander en hebben een voorkeur voor aankopen boven eigen jeugd.carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:11:
Waar is die Amsterdamse arrogantie gebleven?
Tijden zijn veranderd.

Naja, als het werkt.. Dit is een prima seizoen van Ajax om weer wat meer kleur op de wangen te krijgen na het vorige seizoen, dan komend seizoen (vrijwel zeker) CL in, kan je weer betere spelers aantrekken, meer inkomsten etcetera...Verwijderd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:01:
[...]
Ajacieden van nu geven ook liever de bal aan de tegenstander en hebben een voorkeur voor aankopen boven eigen jeugd.
Tijden zijn veranderd.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat noem je geaccepteerde adaptatie.Verwijderd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:01:
[...]
Ajacieden van nu geven ook liever de bal aan de tegenstander en hebben een voorkeur voor aankopen boven eigen jeugd.
Tijden zijn veranderd.
Ajax moet tweede worden na financieel wanbeleid. In de contracten van de Mislintatinezen stond dat zij op de bank moesten zitten.
Bij punt 1: laat iedereen de bal maar hebben en vecht in je kracht. Als dat een tweede plaats (minimaal) betekent is elke Ajacied blij.
Bij punt 2: de jeugd komt er weer aan. Niet in stapjes maar in karrevrachten. Ajax verloochtent zijn verleden niet zo snel tenzij er verkeerde poppetjes op machtsposities zitten waar ze niet horen.
Wie het weet mag het zeggen. Geen van de blessures zijn typische overbelasting blessures zoals hamstring. Overigens riskeer je als je veel blessures hebt ook een visieuze cirkel natuurlijk, waarbij de spelers die niet geblesseerd zijn noodgedwongen zwaarder belast worden.CornermanNL schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 23:57:
Waar zou dat gebrek aan fitheid vandaan komen? Verkeerde training? Te weinig? Teveel op conditie en te weinig kracht en weerstandstraining?
Stengs raakte tegen Milan bij z'n eerste de beste actie nadat hij van een blessure aan z'n knie was teruggekeerd weer aan z'n enkel geblesseerd, verklaar dat maar.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik denk dat de directie van PSV aan het carnavallen is. Geen tijd voor crisis daar.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Crisis heeft ook geen zin. Dat lost in deze fase niks op. Eind van het seizoen evalueren waarom ze zo instorten en dan kijken hoe verder.carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:09:
Ik denk dat de directie van PSV aan het carnavallen is. Geen tijd voor crisis daar.
Zeker wel. Je moet plek 2 veiligstellen. Dat gaat op deze manier niet gebeuren. De trainer krijgt ze niet meer gemotiveerd met de zelfde stompzinnige uitspraken iedere keer. Dit is niet vv huppelktKist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:12:
[...]
Crisis heeft ook geen zin. Dat lost in deze fase niks op. Eind van het seizoen evalueren waarom ze zo instorten en dan kijken hoe verder.
Zojuist Studio Sport teruggekeken, wat een wedstrijden weer en PSV is het helemaal kwijt. Dat mislukte "truucje" van Ivanusec in de hoek
Heel m'n scherm zat onder de koffie. Schitterende goal van NEC die kopbal alleen jammer dat er handsbal aan vooraf ging (terecht afgefloten) maar ook weer bizar dat de VAR in moest grijpen terwijl die scheids letterlijk 3 meter met z'n gezicht ernaartoe stond. 
Verwacht vandaag gewoon winst in Almere en om 16:15 8 punten los van PSV.

Verwacht vandaag gewoon winst in Almere en om 16:15 8 punten los van PSV.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 02-03-2025 09:20 ]
Ik geloof gewoon niet dat nu bijvoorbeeld trainer wisselen iets gaat uithalen. Ja dit wat nu gebeurt is typisch Peter Bosz. Maar wie wil je als alternatief? Zoveel opties zijn er niet. Daarbij los je daar het fundamentele probleem niet op. Teveel egotjes en te weinig verdedigers die wat kunnen.carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:17:
[...]
Zeker wel. Je moet plek 2 veiligstellen. Dat gaat op deze manier niet gebeuren. De trainer krijgt ze niet meer gemotiveerd met de zelfde stompzinnige uitspraken iedere keer. Dit is niet vv huppelkt
Opvallend dat je bij Ajax niet mag zeggen genieten of lekker als ze verliezen. Dat wordt terecht weggemod. Maar bij PSV gelden er andere regels.
Lekker de Calimero uithannnngen?carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:47:
Opvallend dat je bij Ajax niet mag zeggen genieten of lekker als ze verliezen. Dat wordt terecht weggemod. Maar bij PSV gelden er andere regels.
Goed pak wel om de straat mee op te gaan in Eindhoven.
Verdedigend krijgen ze dat niet geëvalueerd. Dat is al jaren de achillespees. Ego is aan de trainer, maar die ziet alleen maar goed voetbal met 100.000 tegendoelpunten.Kist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:44:
[...]
Ik geloof gewoon niet dat nu bijvoorbeeld trainer wisselen iets gaat uithalen. Ja dit wat nu gebeurt is typisch Peter Bosz. Maar wie wil je als alternatief? Zoveel opties zijn er niet. Daarbij los je daar het fundamentele probleem niet op. Teveel egotjes en te weinig verdedigers die wat kunnen.
Sorry, maar dan moet je iets beter opletten. Wordt zeker wel gedaan. Mijn reactie werd juist gemodcarpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:47:
@moderators dit bedoel ik. Het land is te klein als het over Amsterdam gaat. Gewoon veel slechte winnaars. Misschien moet dit in het feedback topic?AMARONE schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:48:
[...]
Lekker de Calimero uithannnngen?
Goed pak wel om de straat mee op te gaan in Eindhoven.
@Vos ah fijn dat er op gemod wordt! Dan kijk ik niet verder dan m’n neus lang is
[ Voor 11% gewijzigd door carpebios op 02-03-2025 08:50 ]
Verwijderd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:01:
[...]
Tijden zijn veranderd.
:strip_exif()/f/image/Mm1DPn5mPkXDd2MDncbtClTW.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.espn.nl/voetb...meer-eigen-jeugd-dan-ajax
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Het zal bij PSV en andere clubs vast ook gaan om motivatie.
In Europees verband gaat het wel ineens. Cynisch zou je kunnen stellen dat dat is waar de transfers verdiend worden.
Het kan niet allemaal geluk zijn. Of tegenstanders met een off day.
Hoe graag wil je iets? Maar in de competitie verdien je die startbewijzen dus daar moet je ook altijd goed zijn.
In Europees verband gaat het wel ineens. Cynisch zou je kunnen stellen dat dat is waar de transfers verdiend worden.
Hoe graag wil je iets? Maar in de competitie verdien je die startbewijzen dus daar moet je ook altijd goed zijn.
Geen idee of het daadwerkelijk zo is, maar wellicht dat de manier en de toon bepalend is? Zou persoonlijk niet weten wat er mis is met een opmerking dat het fijn is om je directe tegenstander weekend na weekend punten te zien morsen. Ik ben er in ieder geval blij mee. Heb alleen de tweede helft gezien gisteravond maar heb zeker gejuicht bij de 2-2 en 3-2 van GAEcarpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:47:
Wanneer Ajax vanmiddag wint van Almere dan is het wederom een weekend waarin nagenoeg alle concurrenten punten verliezen…. Ongelofelijk, daar word je als Ajacied blij van
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Welke reactie precies? Ik heb paar pagina's teruggekeken maar zie zo snel niks en al zou ik het wel zien, dan heb ik geen idee wat er precies stond.Vos schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:49:
[...]
Sorry, maar dan moet je iets beter opletten. Wordt zeker wel gedaan. Mijn reactie werd juist gemod.
Ik heb (op basis van eigen ervaringen) ook wel het gevoel dat anti-Ajax-reacties wat sneller worden weggemod dan de rest, denk dat ik dat eventueel zelfs ook wel hard zou kunnen maken, maar dat zou wat te veel tijd gaan kosten, terwijl het geen enkele zin heeft, dus daar gaan we maar niet aan beginnen.
En van dit soort opmerkingen geniet ik nog het meeste… heerlijk zuur en ook nog eens compleet feitelijk onjuist. Opmerkingen als deze maken nog eens duidelijk dat Ajax na een blamerend jaar weer op de juiste weg zit.Verwijderd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:01:
Tijden zijn veranderd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik ook, ik hou wel van die kijk eigenlijk... Tuurlijk de verdediging moet beter, maar het is niet Bosz' fout dat we gewoon geen verdedigers hebben. Als dat wat beter wordt, dan komt alles goed. Je speelt iig attractief voetbal en vrijwel geen wedstrijd is saai. Ik vind dat best wel wat waard.carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:48:
[...]
Verdedigend krijgen ze dat niet geëvalueerd. Dat is al jaren de achillespees. Ego is aan de trainer, maar die ziet alleen maar goed voetbal met 100.000 tegendoelpunten.
Nee joh het land is niet zo snel te klein. De bal kaatst altijd rond moet je maar denken. Vorig jaar was het Ajax, nu is het sinds januari PSV. Het zit hem meer in het er mee omgaan: niet iedereen heeft een mening die de mijne is. Die gunnen Ajax geen succes. Dat mogen ze rustig uitspreken. Daar zouden mensen eens wat meer mee moeten doen (daarmee bedoel ik niet jou trouwens).carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:49:
[...]
@moderators dit bedoel ik. Het land is te klein als het over Amsterdam gaat. Gewoon veel slechte winnaars. Misschien moet dit in het feedback topic?
@Vos ah fijn dat er op gemod wordt! Dan kijk ik niet verder dan m’n neus lang is
Al die kleine kinderen die meteen op hun tenen getrapt zijn hebben met voetbal absoluut de slechtst mogelijke sport gekozen om te volgen
Ik heb net het interview van ESPN met Bosz gezien op Youtube. Wat een onzin praat die man. “De reactie die ik wilde zien”, herhaalde ie wel 5-6x. En vervolgens: ‘dat is de reden dat we niet meer overtuigend wedstrijden winnen’. Je wint ze helemaal niet gek! Ik zou toch iets scherper tekeer gaan op met name de verdedigers.Snowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:04:
[...]
Ik ook, ik hou wel van die kijk eigenlijk... Tuurlijk de verdediging moet beter, maar het is niet Bosz' fout dat we gewoon geen verdedigers hebben. Als dat wat beter wordt, dan komt alles goed. Je speelt iig attractief voetbal en vrijwel geen wedstrijd is saai. Ik vind dat best wel wat waard.
Heb ik laatst ook al een bericht over gedaan. Tevens over het misgunnen, steekjes geven en dat het topic “ ineens” vol loopt als de concurrentie is fout doet.carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:47:
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
We hebben recent nog bij de concurrenten gezien en zelf de afgelopen jaren ook wat trauma opgebouwd, dus het is lastig om zelfverzekerd te zijn.Snowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:02:
Het downplayen is inmiddels niet echt meer nodig. Je hebt als Ajax zijnde genoeg marge om dit niet meer te verspelen. Daarnaast verspelen concurrenten wekelijks punten, Ajax niet. Inmiddels mag je wel concluderen dat er iets enorm mis moet gaan wil Ajax geen kampioen worden.
Mocht Ajax vanmiddag weer winnen dan is de marge inderdaad dermate ruim dat je het eigenlijk wel zou moeten pakken, dat ben ik met je eens.
Daarnaast vind ik Farioli sterker als het op resultaat aan komt. Bosz is een stronteigenwijze vent die vindt dat wanneer je niet wint je gewoon niet genoeg gescoord hebt. En zolang hij dus balbezit en aanvallen ziet vindt hij het goed gaan, ook al gaan ze er achterin meer in dan voor. En dat breekt je nu op.
Farioli lijkt dingen niet zomaar te overkomen. Zelfs tegen Union heb je strikt genomen de eerste helft helemaal verprutst door een zieke verdediger en veel onrust met een domme actie achterin. In de rust heeft hij het aangepast en is de tweede helft plus verlenging met 1-0 gewonnen. Het was dus maar één helft ingestort.
Los van wat je leuker vindt om te kijken, ik denk dat daarom de kans dat Ajax helemaal in gaat storten minimaal is
Maar goed, de laatste keer dat ik mij optimistisch durfde te uiten kregen we die eerste helft van Union, dus nu zullen we wel punten verspelen tegen Almere. Het is dus geen downplayen maar vrees voor teleurstelling
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Begin er maar niet aan nee, want ik geloof er geen zak van dat dat kloptSnowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:59:
[...]
Welke reactie precies? Ik heb paar pagina's teruggekeken maar zie zo snel niks en al zou ik het wel zien, dan heb ik geen idee wat er precies stond.
Ik heb (op basis van eigen ervaringen) ook wel het gevoel dat anti-Ajax-reacties wat sneller worden weggemod dan de rest, denk dat ik dat eventueel zelfs ook wel hard zou kunnen maken, maar dat zou wat te veel tijd gaan kosten, terwijl het geen enkele zin heeft, dus daar gaan we maar niet aan beginnen.
Jou vallen de 'anti ajax' berichten waarop ingegrepen wordt waarschijnlijk eerder op, zoals dat bij mij bv weer andersom gaat. En bv @Outerspace zal er alles aan doen om neutraal te blijven in z'n mod acties.
Geef anders even een lijstje met goede interviews met trainers? Ze praten allemaal onzin, dat heet mediatraining.Typhone schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:37:
[...]
Ik heb net het interview van ESPN met Bosz gezien op Youtube. Wat een onzin praat die man. “De reactie die ik wilde zien”, herhaalde ie wel 5-6x. En vervolgens: ‘dat is de reden dat we niet meer overtuigend wedstrijden winnen’. Je wint ze helemaal niet gek! Ik zou toch iets scherper tekeer gaan op met name de verdedigers.
Speelronde 26 is Ajax - AZ en niet Ajax - Utrecht.Verwijderd schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:13:
[...]
Daar is niet veel voor nodig.
Althans, dat was mijn eerste reactie.
Zie ik dat Ajax de laatste 10 wedstrijden 2x gewonnen, 2x gelijk en dat AZ dus 6x gewonnen heeft.
Terechte angstgegner dus.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat gebeurt beide kanten op. Hoe druk was het hier vorig jaar met nieuwe deelnemers toen Ajax 18e stond?Agent47 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:38:
[...]
Heb ik laatst ook al een bericht over gedaan. Tevens over het misgunnen, steekjes geven en dat het topic “ ineens” vol loopt als de concurrentie is fout doet.
Dit onderbuikgevoel heb ik inderdaad ook al een tijd.CornermanNL schreef op zondag 2 maart 2025 @ 08:55:
Het zal bij PSV en andere clubs vast ook gaan om motivatie.
Ik snap het even niet… ( ik quote deze post, maar had ook één van de andere posts van gister kunnen pakken, het is dus niet persoonlijk!)carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:11:
[...]
Waar is die Amsterdamse arrogantie gebleven? Tegen psv win je met twee vingers in de neus. Even druk zetten en elke kans vliegt erin. Tegen Feyenoord zal een wedstrijd op zich worden maar gelijk spel is genoeg. Dan mag je nog een twee keer verliezen. Ajax wordt kampioen. Punt.
Iedereen hier heeft een hekel aan de zogeheten Amsterdamse arrogantie. Die is er nu niet, en dan wordt er om gevraagd? Ik ben zelf in ieder geval nog niet zeker van een kampioenschap, en met mij blijkbaar meerdere Ajacieden. Dat mag toch?
En dan iemand met de bewering dat we het niet meer des Ajax met de jeugd doen… terwijl er vorige week een statestiekje voorbij kwam dat we dat juist weer goed doen dit jaar. Veel jeugd, veel verschillende spelers.
Ook heb ik het idee dat er tijdens de wedstrijden van andere clubs gisteren geen vervelende opmerkingen komen over de concurrenten van Ajax in de trend van “ wat een geluk”, “weer gematst door x”, etc etc.
Ben benieuwd hoe dat vanmiddag is als Ajax zelf speelt.
TLDR: is het in de mode om altijd te zeuren op Ajax en haar supporters no matter what?
Ik trek snel m’n Calimero pakje aan! 🥳🤡
Feyenoord hebben ze al voor de tweede keer gepakt. Ik maak mijn meer zorgen om teams als AZ en Twente in de laatste ronde. Het zou erg rustgevend zijn als het niet meer op de laatste wedstrijd aan zou komen.carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 07:11:
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens mij is Utrecht ook vooral uit voor Ajax een "angstgegner" toch? En dat vooral in het verleden, volgens mij de afgelopen jaren niet zo zeer? Weinig zin om het op te zoeken, maar AZ zou ik ook zeker als een lastigere wedstrijd zien voor Ajax.Quad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:40:
[...]
Speelronde 26 is Ajax - AZ en niet Ajax - Utrecht.
Althans, dat was mijn eerste reactie.
Zie ik dat Ajax de laatste 10 wedstrijden 2x gewonnen, 2x gelijk en dat AZ dus 6x gewonnen heeft.
Terechte angstgegner dus.
Ging ook over het algemeen. Zowel anti Ajax, Feyenoord en psvtoolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:40:
[...]
Dat gebeurt beide kanten op. Hoe druk was het hier vorig jaar met nieuwe deelnemers toen Ajax 18e stond?
Dat vind ik wel degelijk deels Bosz's z'n fout. Hij zal bv in de zomer aangegeven hebben dat ie het zo wel goed vond qua selectie. Slaat ie met z'n vuist op tafel had ie er zeker weten nog wat bij gehad.Snowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:04:
[...]
Ik ook, ik hou wel van die kijk eigenlijk... Tuurlijk de verdediging moet beter, maar het is niet Bosz' fout dat we gewoon geen verdedigers hebben. Als dat wat beter wordt, dan komt alles goed. Je speelt iig attractief voetbal en vrijwel geen wedstrijd is saai. Ik vind dat best wel wat waard.
Twente moet dan naar Amsterdam? Pak je minimaal een punt. Twente presteert uit niks.Gonadan schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:42:
[...]
Feyenoord hebben ze al voor de tweede keer gepakt. Ik maak mijn meer zorgen om teams als AZ en Twente in de laatste ronde. Het zou erg rustgevend zijn als het niet meer op de laatste wedstrijd aan zou komen.
Het zal je verbazen wat het met teams doet als ze een kampioenschap kunnen voorkomen. Staat toch leuk in de krant en dat geeft extra motivatie.Agent47 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:44:
[...]
Twente moet dan naar Amsterdam? Pak je minimaal een punt. Twente presteert uit niks.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die statistiek zegt niet zoveel. Die telt 'eigen jeugd' als een speler 1 jaar in de jeugdopleiding heeft gezeten. En Klaassen telt in die lijst bv ook meehulkie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:42:
En dan iemand met de bewering dat we het niet meer des Ajax met de jeugd doen… terwijl er vorige week een statestiekje voorbij kwam dat we dat juist weer goed doen dit jaar. Veel jeugd, veel verschillende spelers.

Het was juist niet negatief bedoeld, maar van dat jullie meer vertrouwen moeten hebben. Maar hier klinkt alles gelijk negatief, dan snap ik.hulkie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:42:
[...]
Ik snap het even niet… ( ik quote deze post, maar had ook één van de andere posts van gister kunnen pakken, het is dus niet persoonlijk!)
Iedereen hier heeft een hekel aan de zogeheten Amsterdamse arrogantie. Die is er nu niet, en dan wordt er om gevraagd? Ik ben zelf in ieder geval nog niet zeker van een kampioenschap, en met mij blijkbaar meerdere Ajacieden. Dat mag toch?
Ook heb ik het idee dat er tijdens de wedstrijden van andere clubs geen vervelende opmerkingen komen over de concurrenten van Ajax in de trend van “ wat een geluk”, “weer gematst door x”, etc etc.
Ben benieuwd hoe dat vanmiddag is als Ajax zelf speelt.
TLDR: is het in de mode om altijd te zeuren op Ajax en haar supporters no matter what?
Ik trek snel m’n Calimero pakje aan! 🥳🤡
ach, we halen gewoon Siem de Jong even uit z'n pensioen en dan komt alles goedGonadan schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:46:
[...]
Het zal je verbazen wat het met teams doet als ze een kampioenschap kunnen voorkomen. Staat toch leuk in de krant en dat geeft extra motivatie.
/herinneringen naar nr 30
Gisteren had Groningen op zich ook gewoon kunnen winnen van Twente . Twente was in de eerste helft niet in staat om ook maar 1 schot te lossen op het doel.Agent47 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:44:
[...]
Twente moet dan naar Amsterdam? Pak je minimaal een punt. Twente presteert uit niks.
Ajax wint meestal bij Utrecht, maar pre-corona was het wel vaak een gelijkspel, en dus puntenverlies.Snowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:42:
[...]
Volgens mij is Utrecht ook vooral uit voor Ajax een "angstgegner" toch? En dat vooral in het verleden, volgens mij de afgelopen jaren niet zo zeer? Weinig zin om het op te zoeken, maar AZ zou ik ook zeker als een lastigere wedstrijd zien voor Ajax.
Utrecht komen ze nog tegen in ronde 31, en ik ben dan wel benieuwd waar Utrecht dan staat, die spelen gewoon voor CL op dit moment. Ik gun het ze overigens wel, vooral vanwege Jans, hij levert namelijk altijd.
⏩ PVOutput☀️
Denk je? Ik denk namelijk dat hij dat best wel heeft aangegeven. Dit is gewoon een soort van recurring problem in de laatste jaren bij PSV. Ik denk ook echt (en dacht dat toentertijd al) dat ze Teze niet hadden moeten laten gaan. Ja, het is geen wereldtalent maar wel gewoon een ok speler en voor "slechts" 10m .... Je had hem dit seizoen gewoon goed kunnen gebruiken en voor 10m haal je tegenwoordig ook niks meer behalve talenten en dan is het ook maar weer afwachten...toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:44:
[...]
Dat vind ik wel degelijk deels Bosz's z'n fout. Hij zal bv in de zomer aangegeven hebben dat ie het zo wel goed vond qua selectie. Slaat ie met z'n vuist op tafel had ie er zeker weten nog wat bij gehad.
Enigszins eens, groot fan van Jans, hij heeft eigenlijk altijd gepresteerd, jammer dat hij nooit een kans heeft gekregen voor het echte werk. Verder hoop ik niet dat Utrecht echt voor die 2e plek in de race blijft, die hebben daar verder weinig te zoeken en dat zou echt niet goed zijn voor het NL voetbal. Hoop ook niet dat ze 3e worden, dus jammer voor Jans, maar hopen dat ze geen beste 2e seizoenshelft hebben, for the greater good.Quad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:48:
[...]
Ajax wint meestal bij Utrecht, maar pre-corona was het wel vaak een gelijkspel, en dus puntenverlies.
Utrecht komen ze nog tegen in ronde 31, en ik ben dan wel benieuwd waar Utrecht dan staat, die spelen gewoon voor CL op dit moment. Ik gun het ze overigens wel, vooral vanwege Jans, hij levert namelijk altijd.
Laat hem alleen niet rappenQuad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:48:
[...]
(...) Ik gun het ze overigens wel, vooral vanwege Jans, hij levert namelijk altijd.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Niemand is zo'n beast als Ron Jans!
daar moet nog een "*in de US" bij, maar inmiddels met Trump is dat ook geen probleem meer. Hij was zijn tijd voor kun je zeggen...
Oh nee Utrecht gun ik echt helemaal niks, degradatie misschien. Ik gun clubs op een plastic veld nog meerQuad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:48: Ik gun het ze overigens wel, vooral vanwege Jans, hij levert namelijk altijd.
Farioli speelt typisch Italiaans. Achterin dichtgooien en loeren op de counter.Gonadan schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:38:
[...]
We hebben recent nog bij de concurrenten gezien en zelf de afgelopen jaren ook wat trauma opgebouwd, dus het is lastig om zelfverzekerd te zijn.
Mocht Ajax vanmiddag weer winnen dan is de marge inderdaad dermate ruim dat je het eigenlijk wel zou moeten pakken, dat ben ik met je eens.
Daarnaast vind ik Farioli sterker als het op resultaat aan komt. Bosz is een stronteigenwijze vent die vindt dat wanneer je niet wint je gewoon niet genoeg gescoord hebt. En zolang hij dus balbezit en aanvallen ziet vindt hij het goed gaan, ook al gaan ze er achterin meer in dan voor. En dat breekt je nu op.
Farioli lijkt dingen niet zomaar te overkomen. Zelfs tegen Union heb je strikt genomen de eerste helft helemaal verprutst door een zieke verdediger en veel onrust met een domme actie achterin. In de rust heeft hij het aangepast en is de tweede helft plus verlenging met 1-0 gewonnen. Het was dus maar één helft ingestort.
Los van wat je leuker vindt om te kijken, ik denk dat daarom de kans dat Ajax helemaal in gaat storten minimaal is
Maar goed, de laatste keer dat ik mij optimistisch durfde te uiten kregen we die eerste helft van Union, dus nu zullen we wel punten verspelen tegen Almere. Het is dus geen downplayen maar vrees voor teleurstelling
Zijn we in NL geen fan van (terecht), maar het is wel waarmee je met de spelersgroep van Ajax, die gewoon matig is voor Ajaxbegrippen, resultaat haalt.
En dat resultaat is heilig in seizoenen nadat de club op z'n gat lag. Had je hier een NL trainer met NL mentaliteit opgezet waren ze nu 5e of 6e.
Natuurlijk is het geluk hebben dat alle concurrenten zwaar ingestort zijn (Feyenoord, Twente en AZ) of instorten as we speak (PSV). Maar dan nog moet je wel je punten sprokkelen.
Wat dat gaat is het enorm knap wat Farioli flikt. Dat verdient alleen maar respect.
Of Feyenoord komend jaar meedoet hangt af van de transferzomer, maar de resultaten van DTK bieden daar weinig hoop op verbetering.
PSV heeft een motivatieprobleem en verdedingsprobleem. Dat moet op te lossen zijn. Ajax kan gestaag bouwen aan het herstel.
Edit: Ajacieden die niet zeker zijn van dat kampioenschap zijn onterecht bang. Met de vorm van de "concurrenten" gaat dat echt niet meer mis.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2025 11:16 ]
Niet nodig, maar een trainer die feitelijk bullshit uitspreekt staat ver van mediatraining af. Als dit de reactie is die hij wilde zien op een verlies en dan ook nog verkondigt dat PSV het aan alles verdiende te winnen… dan zie je toch echt een andere wedstrijd of wil je de pijnpunten niet onder ogen komen.Snowdog schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:39:
[...]
Geef anders even een lijstje met goede interviews met trainers? Ze praten allemaal onzin, dat heet mediatraining.
Ik kan het niet rijmen. PSV draaide geweldig de eerste 18 wedstrijden. PSV haalt de laatste 16 van de Champions League. Veel beter kan het niet.toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:44:
[...]
Dat vind ik wel degelijk deels Bosz z'n fout. Hij zal bv in de zomer aangegeven hebben dat ie het zo wel goed vond qua selectie. Slaat ie met z'n vuist op tafel had ie er zeker weten nog wat bij gehad.
Nu kunnen ze opeens niet verdedigen, is de trainer eigenwijs etc. Volgens mij zit het gewoon even tegen. Wat De Jong zegt, de eerste kans van de tegenpartij vliegt er direct in.
De speelstijl van Bosz is niet de makkelijkste in zulke situaties. Even terug naar de basis zou wellicht verstandig zijn. Minder risico, meer controle. Dat is het enige wat je hem voor de voeten kan werpen, vind ik. Dat hij het niet lijkt te kunnen omdraaien. Eigenlijk zou je hem even 2 weken met vakantie moeten sturen, Dick Advocaat het even neer laten zetten om 2 potjes niet te verliezen, waarna Bosz weer door kan.
Het verwijt dat hij zijn selectie niet op orde zou hebben vind ik onterecht. Allereerst is dat niet zijn directe verantwoordelijk, daarnaast heeft hij overtuigend laten zien dat de selectie wel op orde in met de prestaties in de CL en in de eerste helft van de competitie.
Het is natuurlijk wel een bekend Peter Bosz patroon wat we zien. Eigenlijk is het al best knap dat het anderhalf jaar geduurd heeft dit keer. Is voor Bosz wel zijn maximum houdbaarheid.DeKever schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Ik kan het niet rijmen. PSV draaide geweldig de eerste 18 wedstrijden. PSV haalt de laatste 16 van de Champions League. Veel beter kan het niet.
Nu kunnen ze opeens niet verdedigen, is de trainer eigenwijs etc. Volgens mij zit het gewoon even tegen. Wat De Jong zegt, de eerste kans van de tegenpartij vliegt er direct in.
De speelstijl van Bosz is niet de makkelijkste in zulke situaties. Even terug naar de basis zou wellicht verstandig zijn. Minder risico, meer controle. Dat is het enige wat je hem voor de voeten kan werpen, vind ik. Dat hij het niet lijkt te kunnen omdraaien. Eigenlijk zou je hem even 2 weken met vakantie moeten sturen, Dick Advocaat het even neer laten zetten om 2 potjes niet te verliezen, waarna Bosz weer door kan.
Het verwijt dat hij zijn selectie niet op orde zou hebben vind ik onterecht. Allereerst is dat niet zijn directe verantwoordelijk, daarnaast heeft hij overtuigend laten zien dat de selectie wel op orde in met de prestaties in de CL en in de eerste helft van de competitie.
Opeens? Nee man, de PSV-ers waren vorig seizoen al aan het klagen over hun verdediging. Alleen viel het toen niet op omdat ze bleven scoren. Werkelijk elke PSV kans ging er toen in. Scores als 6-1, 5-2 , 1-5, 1-7 waren er toen. Toch telkens goals tegen.DeKever schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:48:
[...]
Ik kan het niet rijmen. PSV draaide geweldig de eerste 18 wedstrijden. PSV haalt de laatste 16 van de Champions League. Veel beter kan het niet.
Nu droogt de aanval wat op en is de verdediging nog steeds zwak. Alleen valt het nu veel meer op omdat ze plots verliezen.
Ik snap dat mensen zo over Bosz denken. Maar misschien is dat te makkelijk?Kist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:57:
[...]
Het is natuurlijk wel een bekend Peter Bosz patroon wat we zien. Eigenlijk is het al best knap dat het anderhalf jaar geduurd heeft dit keer. Is voor Bosz wel zijn maximum houdbaarheid.
Kijk even naar Guardiola nu, wordt geacht als een van de meest succesvolle trainers ooit, maar kan het tij niet echt keren bij City.
Ik denk dat PSV als groep heel goed is in winnen, en vorig jaar van iedereen in de eredivisie makkelijk wist te winnen. Er is gewoon gemakzucht ingeslopen.
Ik geef toe dat een trainer dan iets moet vinden om die gasten te motiveren tegen bijv RKC: “ik eis minimaal 2 doelpunten voor de rust” of iets dergelijks. Dat lijkt Bosz niet te kunnen/willen. Die gaat misschien uit van de vanzelfsprekendheid.
Ik vind Veerman en Schouten na de winterstop de belichaming van hoe het nu met PSV gaat. Zijn allebei ook geen leiders, maar hun presteren is wel een soort van backbone van dit PSV. En ja je mist Tilman op het middenveld.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Bosz hamert toch ook vaak op eigen verantwoordelijkheid binnen de groep?OMX2000 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:13:
[...]
Ik snap dat mensen zo over Bosz denken. Maar misschien is dat te makkelijk?
Kijk even naar Guardiola nu, wordt geacht als een van de meest succesvolle trainers ooit, maar kan het tij niet echt keren bij City.
Ik denk dat PSV als groep heel goed is in winnen, en vorig jaar van iedereen in de eredivisie makkelijk wist te winnen. Er is gewoon gemakzucht ingeslopen.
Ik geef toe dat een trainer dan iets moet vinden om die gasten te motiveren tegen bijv RKC: “ik eis minimaal 2 doelpunten voor de rust” of iets dergelijks. Dat lijkt Bosz niet te kunnen/willen. Die gaat misschien uit van de vanzelfsprekendheid.
Ik vind Veerman en Schouten na de winterstop de belichaming van hoe het nu met PSV gaat. Zijn allebei ook geen leiders, maar hun presteren is wel een soort van backbone van dit PSV. En ja je mist Tilman op het middenveld.
Nu wil ik niet alles over een kam scheren, want er zijn echt wel slimme voetballers, maar gemiddeld komen ze niet altijd als de meest verstandige mensen over. Is het wellicht teveel verantwoording voor ze? Dat ging bij Feyenoord onder Priske ook mis. Slot gaf ze een plan wat ze uit moesten voeren, Priske vroeg input. Dat vonden de spelers bij Feyenoord iig niks. Was een van de redenen dat Priske geflopt is (naast die fysuieke trainers die hij meenam)
Het Robin van Persie effect bij Heerenveen?
⏩ PVOutput☀️
Ok, ik zou persoonlijk niet zo zwaar trekken aan een tv-interview. Laat hem lekker de boel eerst analyseren in plaats van direct na een wedstrijd om een reactie te vragen. Ik zie hier echt helemaal geen probleem mee. Maar goed, blijkbaar zijn er wel mensen die het belangrijk vinden wat een coach zegt direct na een nederlaagTyphone schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:33:
[...]
Niet nodig, maar een trainer die feitelijk bullshit uitspreekt staat ver van mediatraining af. Als dit de reactie is die hij wilde zien op een verlies en dan ook nog verkondigt dat PSV het aan alles verdiende te winnen… dan zie je toch echt een andere wedstrijd of wil je de pijnpunten niet onder ogen komen.
Wat zo'n trainerswissel kan doen.. maar goed, het is nog vroeg (ook voor mij).
Zie daar het probleem.. Zo briljant is die man niet. En dat blijkt nu ook gewoon.OMX2000 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:13:
Met Messi in z'n prime kan iedereen alles winnen. met 100.00 miljard uit te geven bij City heeft ie het gewoon slecht gedaan met maar 1 CL.
Ancelotti, of zelfs Moyes, zijn echt stukken beter.
https://www.vi.nl/video/p...-het-ook-zelf-afgedwongen
Interview verwoordt eigenlijk prima hoe ik erin sta m.b.t. de titelstrijd.
PSV vanaf de winterstop dus 13e
Interview verwoordt eigenlijk prima hoe ik erin sta m.b.t. de titelstrijd.
PSV vanaf de winterstop dus 13e

Precies. Barca in zn prime hoefde Guardiola niks te doen. Die wonnen vanzelf alles wel. Die selectie van toen was zo misselijkmakend goed, daar had ook Dirk Kuyt wel mee gepresteerdtoolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:29:
[...]
Zie daar het probleem.. Zo briljant is die man niet. En dat blijkt nu ook gewoon.
Met Messi in z'n prime kan iedereen alles winnen. met 100.00 miljard uit te geven bij City heeft ie het gewoon slecht gedaan met maar 1 CL.
Ancelotti, of zelfs Moyes, zijn echt stukken beter.
Dat is al zeker een decennium het geval...LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:10:
[...]
Opeens? Nee man, de PSV-ers waren vorig seizoen al aan het klagen over hun verdediging. Alleen viel het toen niet op omdat ze bleven scoren. Werkelijk elke PSV kans ging er toen in. Scores als 6-1, 5-2 , 1-5, 1-7 waren er toen. Toch telkens goals tegen.
Nu droogt de aanval wat op en is de verdediging nog steeds zwak. Alleen valt het nu veel meer op omdat ze plots verliezen.
Investeer nou eens in een solide verdediging die er geen bal doorlaat...

Totale frustratie, om een potentieel successeizoen zo compleet 'down the drain' te zien gaan.
Als alle spelers - of in elk geval de dragende as - uit dezelfde topopleiding komen, is dat wel even een stuk gemakkelijker dan met een bijeengeraapt zootje... (even gechargeerd).LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:35:
[...]
Precies. Barca in zn prime hoefde Guardiola niks te doen. Die wonnen vanzelf alles wel. Die selectie van toen was zo misselijkmakend goed, daar had ook Dirk Kuyt wel mee gepresteerd
Met het 'materiaal' dat PSV heeft lopen moet je fluitend met een straatlengte voorsprong kampioen kunnen worden.
Alle dragende spelers geven nu 'niet thuis'.
[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 02-03-2025 12:41 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik twijfel daar wel aan. Kuyt zie ik niet met Barça spelers iets moois neerzetten.LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:35:
[...]
Precies. Barca in zn prime hoefde Guardiola niks te doen. Die wonnen vanzelf alles wel. Die selectie van toen was zo misselijkmakend goed, daar had ook Dirk Kuyt wel mee gepresteerd
Mourinho is bijvoorbeeld ook niet geweldig, ook niet met miljoenen.
Opeens, na de eerste seizoenshelft. Het klopt dat vorig jaar de verdediging ook al een onderwerp was. Volgens mij kan je niet zeggen dat zeggen dat de verdediging zwak is als je structureel wint. De verdediging is ook verantwoordelijk voor doelpunten die je maakt (opbouw, druk zetten, etc). Het is een beetje een andere manier van denken, maar wie zeurt er over een tegendoelpunt als je er zelf 3 maakt?LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:10:
[...]
Opeens? Nee man, de PSV-ers waren vorig seizoen al aan het klagen over hun verdediging. Alleen viel het toen niet op omdat ze bleven scoren. Werkelijk elke PSV kans ging er toen in. Scores als 6-1, 5-2 , 1-5, 1-7 waren er toen. Toch telkens goals tegen.
Met spelers als Perisic, Malacia, Veerman, Bakayoko, Lang speel je redelijk offensief, dan moet je niet raar staan te kijken van een tegendoelpuntje. Beetje makkelijk om dan naar de centrale verdediging te wijzen.
@HollowGamerHollowGamer schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 21:57:
Tegen ons maken ze echt een kans, wij zitten ook flink in een dip.
Dit meen je toch niet
De verdediging was vorig jaar ook zwak. PSV kreeg genoeg goals tegen. Alleen maken ze er vervolgens zelf ook een hele hele hoop.DeKever schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:40:
[...]
Opeens, na de eerste seizoenshelft. Het klopt dat vorig jaar de verdediging ook al een onderwerp was. Volgens mij kan je niet zeggen dat zeggen dat de verdediging zwak is als je structureel wint. De verdediging is ook verantwoordelijk voor doelpunten die je maakt (opbouw, druk zetten, etc). Het is een beetje een andere manier van denken, maar wie zeurt er over een tegendoelpunt als je er zelf 3 maakt?
Met spelers als Perisic, Malacia, Veerman, Bakayoko, Lang speel je redelijk offensief, dan moet je niet raar staan te kijken van een tegendoelpuntje. Beetje makkelijk om dan naar de centrale verdediging te wijzen.
Als je aanvallers geen goals meer maken, maar je nog steeds die 1-2 goals tegenkrijgt is het ineens een verliespartij. QUa aanvallend spel dus niet anders dan vorig seizoen, minus de goals. Precies wat je zelf zegt. Wie zeurt er over een goal tegen als je er zelf 3 maakt? Nou de PSV-ers in dit topic bijvoorbeeld. Maar als de aanval er vervolgens 6 inprikt is het een stuk minder erg. Maar kan me goed herinneren dat veel vand ie tegengoals vorig seizoen ook echt knullig en onnodig waren.
[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2025 12:44 ]
PSV had er vorig seizoen na 34 wedstrijden 21 tegenLZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:42:
[...]
De verdediging was vorig jaar ook zwak. PSV kreeg genoeg goals tegen. Alleen maken ze er vervolgens zelf ook een hele hele hoop.
Als je aanvallers geen goals meer maken, maar je nog steeds die 1-2 goals tegenkrijgt is het ineens een verliespartij. QUa aanvallend spel dus niet anders dan vorig seizoen, minus de goals. Precies wat je zelf zegt. Wie zeurt er over een goal tegen als je er zelf 3 maakt? Nou de PSV-ers in dit topic bijvoorbeeld. Maar als de aanval er vervolgens 6 inprikt is het een stuk minder erg. Maar kan me goed herinneren dat veel vand ie tegengoals vorig seizoen ook echt knullig en onnodig waren.
En Ajax heeft overigens nu al meer punten dan eind vorig seizoen
[ Voor 4% gewijzigd door toolkist op 02-03-2025 12:47 ]
Ik twijfel daar niet aan.HollowGamer schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:38:
[...]
Ik twijfel daar wel aan. Kuyt zie ik niet met Barça spelers iets moois neerzetten.
Mourinho is bijvoorbeeld ook niet geweldig, ook niet met miljoenen.
Met Iniesta, Messi en Xavi op je middenveld sta je bij de aftrap al voor. En mochten die een keer falen had je altijd nog David Villa in de spits
Ik denk dus dat het niet per se aan de verdediging ligt, maar aan de manier van spelen. Als je Baas en Sutalo van Ajax er nu neerzet, krijg je waarschijnlijk net zoveel tegen. (Ja, deze stelling kan niet gefalsificeerd worden. Het is even om mijn punt te illustreren)LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:42:
[...]
De verdediging was vorig jaar ook zwak. PSV kreeg genoeg goals tegen. Alleen maken ze er vervolgens zelf ook een hele hele hoop.
Nee, daarmee doe je hem echt tekort. Als je echt denkt dat het puur de bus proberen en op een counter wachten is dan heb je vrij weinig wedstrijden in zijn geheel zitten kijken vermoed ik.LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 11:14:
Farioli speelt typisch Italiaans. Achterin dichtgooien en loeren op de counter.
Zijn we in NL geen fan van (terecht), maar het is wel waarmee je met de spelersgroep van Ajax, die gewoon matig is voor Ajaxbegrippen, resultaat haalt.
En dat resultaat is heilig in seizoenen nadat de club op z'n gat lag. Had je hier een NL trainer met NL mentaliteit opgezet waren ze nu 5e of 6e.
Hij is wel iemand die de verdedigende organisatie en belangrijk vindt en keuzes maakt op basis van de tegenstander. Dat is inderdaad iets wat Nederlandse trainers niet snel doen. Voor dingen als verdedigende organisatie, aanpassen aan de tegenstander, terug zakken voor wat ruimte en omschakelen moet je in Nederland je mond spoelen. Het gaat om de tegenstander je wil opleggen, balbezit krijg je punten voor en altijd vanuit je eigen kracht uit gaan. Zeker voor de buitenwacht moet het zo zijn.
In de hele wereld zijn er nog maar weinig teams die zo spelen en nog minder die daar succes mee hebben.
Nederlandse trainers die dat wel begrepen hebben zijn succesvol in het buitenland (bijv. Slot), trainers die dat niet begrepen komen niet verder dan net niet (Bosz).
Feyenoord heeft een goede TD nodig die DTK tegengas kan geven en een toekomstbestendige koers uitzet. Waarbij trainer en spelers in dezelfde lange termijn visie passen zodat je ook voor langere tijd succesvol kunt zijn.Natuurlijk is het geluk hebben dat alle concurrenten zwaar ingestort zijn (Feyenoord, Twente en AZ) of instorten as we speak (PSV). Maar dan nog moet je wel je punten sprokkelen.
Wat dat gaat is het enorm knap wat Farioli flikt. Dat verdient alleen maar respect.
Of Feyenoord komend jaar meedoet hangt af van de transferzomer, maar de resultaten van DTK bieden daar weinig hoop op verbetering.
PSV heeft een motivatieprobleem en verdedingsprobleem. Dat moet op te lossen zijn. Ajax kan gestaag bouwen aan het herstel.
Edit: Ajacieden die niet zeker zijn van dat kampioenschap zijn onterecht bang. Met de vorm van de "concurrenten" gaat dat echt niet meer mis.
PSV heeft gewoon een andere trainer nodig. Met een beetje meer focus op de verdediging kan PSV met de huidige spelers echt wel voorkomen dat een GAE er drie in schiet, en zelf scoren ze toch wel dus dan win je gewoon met 2-1. Bosz gaat dat nooit doen, die blijft vasthouden aan zoveel mogelijk aanvallen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
en hoeveel voor? Nu hebben ze er 29 tegen gehad.toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:45:
[...]
PSV had er vorig seizoen na 34 wedstrijden 21 tegen
111. maar ze kregen er vorig seizoen dus zeker niet elke wedstrijd 1-2 tegen. Bij lange na niet.
Niet als Villa als nummer 8 gebruikt, en Iniesta als 7 of 4.LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:46:
[...]
Ik twijfel daar niet aan.
Met Iniesta, Messi en Xavi op je middenveld sta je bij de aftrap al voor. En mochten die een keer falen had je altijd nog David Villa in de spits
Er zit echt wel een verschil hoe je een opstelling maakt of speelt. Mourinho zou liever met die CDM spelen die hij overal mee naartoe neemt, dan Xavi of Iniesta.
Juistem, nu hebben ze er 73 gemaakt zover. Met nog 9(?) speelronden te gaan scheelt dat straks gewoon 20-30 goals.toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:49:
[...]
111. maar ze kregen er vorig seizoen dus zeker niet elke wedstrijd 1-2 tegen. Bij lange na niet.
Maar ik zeg ook niet dat ze elke wedstrijd 1-2 goals tegenkregen. Maar wel geregeld. Dat ze daarna alsnog winnen met 6-1 0f 5-2
[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2025 12:51 ]
Maar dat gaat dus niet samen met 21 doelpunten tegen in 34. dat zijn er 2 per 3 wedstrijden.LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:51:
[...]
Juistem, nu hebbe ze er 73 gemaakt zover.
Maar ik zeg ook niet dat ze elke wedstrijd 1-2 goals tegenkregen. Maar wel geregeld. Dat ze daarna alsnog winnen met 6-1 0f 5-2
Ja, ik gok van wel.
De enige die we nog aanvallend over hebben is Sterling. Niets ten nadelen van hem, maar hij was daarvoor bij Chelsea ook al niet goed.
White komt nu wel terug, maar ook allemaal pas. Dat duurt altijd even voordat iedereen hun vorm krijgen. En Ode is ook moe en nog niet volledig hersteld.
Dus gok inderdaad dat PSV best kan winnen.
Ik heb mezelf wel wat verbeterd. Niet elke pot kregen ze tegen. Maar wel geregeld. En vaak onnodige, knullige goals die volledig op het conto van de verdediging kwamen.toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:52:
[...]
Maar dat gaat dus niet samen met 21 doelpunten tegen in 34. dat zijn er 2 per 3 wedstrijden.
Maar je ziet wat een strakke organisatie kan doen. Ajax heeft maarliefst 22 goals minder gemaakt dit seizoen zover dan PSV. En toch staan ze erboven.
Ze staan er ook boven omdat andere clubs ook punten hebben liggen. Als Feyenoord had meegedaan, dan had Ajax ook lager kunnen staan.LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:54:
[...]
Ik heb mezelf wel wat verbeterd. Niet elke pot kregen ze tegen. Maar wel geregeld. En vaak onnodige, knullige goals die volledig op het conto van de verdediging kwamen.
Maar je ziet wat een strakke organisatie kan doen. Ajax heeft maarliefst 22 goals minder gemaakt dit seizoen zover dan PSV. En toch staan ze erboven.
Niets ten nadelen van Ajax, ze doen er echt alles aan, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat er maar 2 teams meedoen voor het kampioenschap.
Ja, dat is het zeker. Het getuigt van de zwakte van de ED dat een Ajax dat niet in de buurt komt van waar Ajax hoort te staan tóch kampioen gaat worden. De anderen laten het enorm liggen en grijpen hun kansen niet. Feyenoord voorop. AZ en Twente mag je ook wel e.e.a. kwalijk nemen.HollowGamer schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:56:
[...]
Ze staan er ook boven omdat andere clubs ook punten hebben liggen. Als Feyenoord had meegedaan, dan had Ajax ook lager kunnen staan.
Niets ten nadelen van Ajax, ze doen er echt alles aan, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat er maar 2 teams meedoen voor het kampioenschap.
Wanbeleid kost de club(s) een hoop poen en sportief succes.
AZ speelt even de slechtste helft van het seizoen... Bizar hoe slecht het is op elke positie, zowel aan de bal als zonder bal
Stel dat Feyenoord dan wel één van de twee onderlinge duels had gewonnen dan had Ajax drie punten minder gehad.HollowGamer schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:56:
Ze staan er ook boven omdat andere clubs ook punten hebben liggen. Als Feyenoord had meegedaan, dan had Ajax ook lager kunnen staan.
Ze hebben nu de meeste punten van deze eeuw in deze speelronde (voor Ajax zelf gerekend). Had je dat vooraf geroepen dan had je een pyjama met lange mouwen gekregen.
Er moeten echt wel een hoop meer teams wél mee doen had Ajax flink lager gestaan. Alleen Feyenoord had weinig uitgemaakt.
Eens hoor. Ik hoopte op een spannende strijd voor de tweede plek maar dat viel vies tegen, daarna hoopte ik op een spannende titelstrijd maar dat gaat nu ook echt bizar. Natuurlijk is het fijn als Ajax hoog scoort (voor mij dan) maar qua spanning ben ik wel teleurgesteld.Niets ten nadelen van Ajax, ze doen er echt alles aan, maar ik vind het persoonlijk wel jammer dat er maar 2 teams meedoen voor het kampioenschap.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie net de ruststandkrissie100 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:02:
AZ speelt even de slechtste helft van het seizoen... Bizar hoe slecht het is op elke positie, zowel aan de bal als zonder bal

Je zou zeggen dat ze tot op het bot gemotiveerd zouden zijn omdat de concurrentie het (alwéér) heeft laten liggen.
Kom op AZ!
AZ is gewoon een beetje vermoeid denk ik. Jong elftal, veel wedstrijden achter elkaar, vorige week nog een verlenging geloof ik. Dipje zou me dan niet verbazen.
Is AZ niet ook gewoon het team dat een 3-0 voorsprong uit handen geeft en nog 3-4 wist te verliezen tegen een club van het niveau FC Keukenkampioen en dat in Europa? Ze zijn gewoon niet zo goed, daar valt verder geen lijn op te trekken. Soms gaat het ok, soms is het bijzonder brak, weinig met vermoeidheid te maken denk ik.Trishul schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:16:
AZ is gewoon een beetje vermoeid denk ik. Jong elftal, veel wedstrijden achter elkaar, vorige week nog een verlenging geloof ik. Dipje zou me dan niet verbazen.
Hou nou eens op joh…LZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:59:
[...]
Ja, dat is het zeker. Het getuigt van de zwakte van de ED dat een Ajax dat niet in de buurt komt van waar Ajax hoort te staan tóch kampioen gaat worden. De anderen laten het enorm liggen en grijpen hun kansen niet. Feyenoord voorop. AZ en Twente mag je ook wel e.e.a. kwalijk nemen.
Wanbeleid kost de club(s) een hoop poen en sportief succes.
Ajax heeft ontzettend veel punten gehaald dit seizoen, dus niks armoede of zwakte van de ED of de anderen laten het liggen. Ajax presteert gewoon goed. Dat romantische beeld dat je hebt van een oppermachtig tikkie takkie Ajax met kwaliteiten die de ED ver overstijgen is al jaren niet meer de realiteit , als het überhaupt al heeft bestaan (helaas).
Ajax speelt solide, Ajax speelt iets behoudender: eens
Ajax parkeert de bus en hoopt op een counter: zeer oneens
Als je uitzoomt is volgens mij één van de grote verschillen met een aantal jaar geleden dit:
Ook tegen AZ, Twente, Feyenoord en PSV past de tegenstander zich aan. Dus ze parkeren de bus of zetten hoog druk of whatever omdat ze hebben gezien dat het goed werkt. Ook kunnen de kleinere clubs zich meer opladen tegen bovengenoemde clubs dan vroeger.
In het verleden was de wedstrijd van het jaar de wedstrijd tegen Ajax. Volle focus, maximale inzet en een aangepast plan om Ajax zo goed mogelijk te ontregelen. Tegenwoordig kijken deze teams ook zo naar Feyenoord, PSV etc. En dat maakt het ook moeilijker voor die clubs.
Ik weet nog dat ik vroeger zo geïrriteerd was als een ploeg met open ogen het mes in liep bij PSV door super naïef een wedstrijd in te gaan en een pak slaag te krijgen. Om vervolgens de week erna alles aan te grijpen om Ajax te kunnen pakken. Ik durf te stellen dat de ED sterker is geworden omdat er door meer clubs tegen meer clubs een aangepast plan wordt uitgevoerd.
Het gaat me niet om tiki taka voetbal. Het gaat om de kwaliteit spelers. Vorig jaar was voor het eerst in hele lange tijd dat eigenlijk geen enkele Ajacied een versterking zou zijn bij de concurrentie ( en daar schaar ik voor nu PSV en Feyenoord even bij, de anderen niet) En dat is in weze nog steeds zo (als bij Feyenoord niet 13 spelers geblesseerd waren)hulkie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:33:
[...]
Hou nou eens op joh…
Ajax heeft ontzettend veel punten gehaald dit seizoen, dus niks armoede of zwakte van de ED of de anderen laten het liggen. Ajax presteert gewoon goed. Dat romantische beeld dat je hebt van een oppermachtig tikkie takkie Ajax met kwaliteiten die de ED ver overstijgen is al jaren niet meer de realiteit , als het überhaupt al heeft bestaan (helaas).
Ajax speelt solide, Ajax speelt iets behoudender: eens
Ajax parkeert de bus en hoopt op een counter: zeer oneens
Als je uitzoomt is volgens mij één van de grote verschillen met een aantal jaar geleden dit:
Ook tegen AZ, Twente, Feyenoord en PSV past de tegenstander zich aan. Dus ze parkeren de bus of zetten hoog druk of whatever omdat ze hebben gezien dat het goed werkt. Ook kunnen de kleinere clubs zich meer opladen tegen bovengenoemde clubs dan vroeger.
In het verleden was de wedstrijd van het jaar de wedstrijd tegen Ajax. Volle focus, maximale inzet en een aangepast plan om Ajax zo goed mogelijk te ontregelen. Tegenwoordig kijken deze teams ook zo naar Feyenoord, PSV etc. En dat maakt het ook moeilijker voor die clubs.
Ik weet nog dat ik vroeger zo geïrriteerd was als een ploeg met open ogen het mes in liep bij PSV door super naïef een wedstrijd in te gaan en een pak slaag te krijgen. Om vervolgens de week erna alles aan te grijpen om Ajax te kunnen pakken. Ik durf te stellen dat de ED sterker is geworden omdat er door meer clubs tegen meer clubs een aangepast plan wordt uitgevoerd.
Dat is abnormaal voor Ajax. Toegegeven, ik heb een hekel aan die club, maar vervloekte mijn eigen club wel telkens dat zij niet die spelers haalden die Ajax haalde terwijl ze in sommige gevallen best de kans hadden. Dat je met enige jaloezie keek naar wie Ajax nu weer had gekocht of bij een ander uit de opleiding kon kapen en door laten breken.
De tijden dat op 1 of 2 spelers na niemand van Feyenoord of PSV bij Ajax in de basis zou staan zijn echt niet zo lang geleden hoor. Dát bedoel ik met een matig Ajaxelftal. De prestatie is knap, met weinig goals 1e staan puur op een gedegen verdedigende strategie. Want het voetbal is ook bij Ajax niet om aan te zien. Vooral voor Ajaxbegrippen, want enkele jaren geleden speelden ze iedereen met leuk voetbal van de mat.
Inmiddels alweer 2-0. AZ haakt af hoor. Die moeten nog bang gaan zijn voor GAE en Twente.Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:11:
[...]
Ik zie net de ruststand
Je zou zeggen dat ze tot op het bot gemotiveerd zouden zijn omdat de concurrentie het (alwéér) heeft laten liggen.
Kom op AZ!
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 02-03-2025 13:53 ]
Ai ai ai, terwijl ze gewoon gelijk met Utrecht kunnen komen.
Het vertrek van RvP brengt wel wat teweeg in Friesland
XXXVI
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:17
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Armoede van de eredivisie zou ik het niet eens willen noemen, volgens mij is de eredivisie juist sterker dan jaren. Kijk eens naar de middenmoot hoe dicht dat allemaal bij elkaar staat, je moet punten halen anders ga je zo te ver naar de na competitie.
En dan Feyenoord met al zijn blessures en het gemis van Slot opvangen, is nu eenmaal moeilijk. Priske was het hem niet, van Persie moet je maar afwachten.
Psv heeft een enorme Bosz dip. Ik kan het niet anders noemen. Zijn aanvallende spel levert niet genoeg doelpunten op en achterin is het een zooitje. Als je daarover begint, wuift hij dat weg en dat is juist zijn zwakte.
Gemakzucht vooral denk ik, men staat te slapen en is enorm slap met de bal veroveren. Pak daar dan die middenmoot bij, die ieder punt nodig heeft. Je kunt niet met 90% die wedstrijden aanvangen, het vertrouwen is ondertussen ook weg.
Ajax sta ik zelf ook van te kijken hoe Farioli dit voor elkaar heeft gekregen. Toch denk ik dat vooral Klaassen een hele belangrijke impuls is geweest, voor de mentaliteit in het team. Het is vooral de inzet die wordt beloond.
En dan Feyenoord met al zijn blessures en het gemis van Slot opvangen, is nu eenmaal moeilijk. Priske was het hem niet, van Persie moet je maar afwachten.
Psv heeft een enorme Bosz dip. Ik kan het niet anders noemen. Zijn aanvallende spel levert niet genoeg doelpunten op en achterin is het een zooitje. Als je daarover begint, wuift hij dat weg en dat is juist zijn zwakte.
Gemakzucht vooral denk ik, men staat te slapen en is enorm slap met de bal veroveren. Pak daar dan die middenmoot bij, die ieder punt nodig heeft. Je kunt niet met 90% die wedstrijden aanvangen, het vertrouwen is ondertussen ook weg.
Ajax sta ik zelf ook van te kijken hoe Farioli dit voor elkaar heeft gekregen. Toch denk ik dat vooral Klaassen een hele belangrijke impuls is geweest, voor de mentaliteit in het team. Het is vooral de inzet die wordt beloond.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken