Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 33% gewijzigd door Agent47 op 02-03-2025 14:04 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Vind die niks
Ik heb het al vaker gezegd: jaren zoals Bosz vorig jaar met PSV had zijn een uitzondering. Het komt zelden voor dat een ploeg 34 wedstrijden dominant en oogstrelend spel laat zien en ook nog eens zoveel wint. Er zijn wat dat betreft meer "kampioenen van de armoede" dan "kampioenen van de rijkdom". Volgens mij gaat Ajax, als ze zo doorgaan, ook op een vrij normaal puntenaantal uitkomen. In mijn herinnering verloor het Ajax van Frank de Boer veel meer punten. En toen was de eredivisie echt niet sterker.
Ik heb zo vaak meegemaakt dat er schamper gedaan werd over een titel van PSV of Feyenoord omdat die in eerste instantie gebouwd was op een goede organisatie in plaats van dominant spel. Dus dat de reacties nu andersom zijn nu Farioli ook wat minder frivool opereert lijkt me niet zo raar. Maar aan het eind van het liedje gaat het natuurlijk om de punten. En de manier waarop de titel gehaald wordt vergeten de meeste mensen toch
Dat lijkt me dan weer onzin hoor. Ploegen gaan echt niet de bus parkeren omdat er "Ajax" op het tenue staat. De trainer kijkt naar de tegenstander en probeert in te schatten waar die moeite heeft. En als een ploeg dominant aanvalsspel speelt dan wordt door realistische trainers de bus geparkeerd. En logischerwijs is een potje tegen een topclub die op bezoek komt een stimulans om er in te vliegen.hulkie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:33:
[...]
Als je uitzoomt is volgens mij één van de grote verschillen met een aantal jaar geleden dit:
Ook tegen AZ, Twente, Feyenoord en PSV past de tegenstander zich aan. Dus ze parkeren de bus of zetten hoog druk of whatever omdat ze hebben gezien dat het goed werkt. Ook kunnen de kleinere clubs zich meer opladen tegen bovengenoemde clubs dan vroeger.
zo maar stiekem op de telefoon ajax volgen tijdens muziek maken met gratis bier
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik bedoel dat je ziet bij de spelers veel plezier uitstralen. Maar goed eerste wedstrijd, even afwachten.
Maar wel mooi om te zien.
Als de verhalen over VP bij Heerenveen op waarheid gebaseerd zijn, zijn er ongeveer 500 Friese vlaggen uitgegaan toen Feyenoord hem overnam.HollowGamer schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:19:
Volgens mij komt er ook iets los omdat VP weg is?
Ik bedoel dat je ziet bij de spelers veel plezier uitstralen. Maar goed eerste wedstrijd, even afwachten.
Maar wel mooi om te zien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
En de 1-0 is er al 😎Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:32:
Nou, Almere uit, eens zien wat we daar kunnen klaarspelen. Hup Ajax
En Higler die bij momenten in de categorie “je kunt hem hiervoor op de stip leggen” dat wel bij Twente doet en bij Groningen niet.Harribo schreef op zondag 2 maart 2025 @ 09:48:
[...]
Gisteren had Groningen op zich ook gewoon kunnen winnen van Twente . Twente was in de eerste helft niet in staat om ook maar 1 schot te lossen op het doel.
Ik wel. En dat zou jij ook moeten vinden, aangezien je er ook zo hard op gaat als iemand dat van een prestatie van Feyenoord zegt. Ben dan eens consequent en roep dat nu ook.D-e-n schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:11:
Dus dat de reacties nu andersom zijn nu Farioli ook wat minder frivool opereert lijkt me niet zo raar.
Los van dat al die kampioenschappen onder De Boer zo gedownplayed zijn, dus dan doen alsof het alleen PSV of Feyenoord overkomt is gewoon een leugen.
Met Berghuis voorop, alsof ie geen zin heeft om rechtsbuiten te spelen....
En geel geven had daar best gemogen Gozubuyuk...
[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 02-03-2025 15:05 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kanonnen Fitz Jim je kan al niks anders dan veel lopen doe dat dan tenminste nog.. Ga een duel aan ipv op te springen, doe moeite om een bal nog te halen...
[ Voor 32% gewijzigd door toolkist op 02-03-2025 15:17 ]

Geef die bal dan af man.
Een voorsprong die hard nodig is want ik zie ze nog de nodige punten verspelen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Dit leek zo maar het viel vies tegen qua ruimte daarvoor. Die verdediger stond best goed opgesteld om het afgeven te bemoeilijken
Dan is een tweede optie om 'm hard richting de verre hoek te schieten, met een beetje geluk valt ie voor de voeten van Brobbey.
⏩ PVOutput☀️
Eens, ben het wel met je eens dat hier veel meer uitgehaald had moeten worden.Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:23:
Oké, dat koop ik wel.
Dan is een tweede optie om 'm hard richting de verre hoek te schieten, met een beetje geluk valt ie voor de voeten van Brobbey.
Ook voor het doelsaldo zal het lekker zijn. Je komt met een wat grotere score toch weer bij psv in de buurt.
[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 02-03-2025 15:33 ]
Zoveel doepunten gaat PSV niet meer tegen krijgen hoor, dus denk dat je je daar niet druk over hoeft te makenAMARONE schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:26:
[...]
Eens, ben het wel met je eens dat hier veel meer uitgehaald had moeten worden.
Ook voor het doelsaldo zal het lekker zijn. Je komt met een wat grotere score toch weer bij psv in de buurt.
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Zo veel onnodig balverlies met zichzelf vastdraaien, slechte passing en verongelijkt zijn.
Hup edvardsen.
Flickr PSN ID= cheironnl
⏩ PVOutput☀️
Ik wilde net zeggen, "de 1-1 hangt niet in de lucht", maar als we zo doorgaan behoort het wel tot de mogelijkhedenQuad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:52:
Het wordt wel eens tijd voor de 0-2..

Mwoah dat valt ook wel mee.Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:54:
[...]
Ik wilde net zeggen, "de 1-1 hangt niet in de lucht", maar als we zo doorgaan behoort het wel tot de mogelijkheden
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
⏩ PVOutput☀️
Iedereen draait zich maar vast of draait zonder de bal mee te nemen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Inderdaad. Maar de laatste paar minuten opeens wat meer balans op het middenveld.Megupe schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:06:
Is het vandaag bij Ajax verboden om de vrije man in te spelen?
Iedereen draait zich maar vast of draait zonder de bal mee te nemen.
Inderdaad, dit zien die Duitsers nooit aankomenLZ86 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:13:
Als ze zo tegen Frankfurt spelen worden ze geslacht.
Niks geluk gewoon niet goed genoeg ingeschoten.Quad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 15:42:
Wat een geluk..

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wat een geluk voor Ajax dat Hansen 'm slecht inschiet waardoor de bal op de lat komt.toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:16:
[...]
Niks geluk gewoon niet goed genoeg ingeschoten.
⏩ PVOutput☀️
Flickr PSN ID= cheironnl
Nee dit is volgens de regels geen hands, heel simpel. Hebben we bij die penalty voot PSV tegen Go Ahead vorige week uitgebreid uitgezocht.Agent47 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:19:
En dit is geen hands? Raap mij maar op.
⏩ PVOutput☀️
Bal ging eerst via het lichaamAgent47 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:19:
En dit is geen hands? Raap mij maar op.
En nec dan wel gisteren? Ik ben het echt kwijt hoortoolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:20:
[...]
Nee dit is volgens de regels geen hands, heel simpel. Hebben we bij die penalty voot PSV tegen Go Ahead vorige week uitgebreid uitgezocht.
Ik ben er nog niet zo heel zeker van hoor. Onnodig spannend dit.
dat is nog steeda geen geluk. Je kunt het 5x anders verwoorden maar de definitie van geluk verandert er niet mee.Quad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:17:
[...]
Wat een geluk voor Ajax dat Hansen 'm slecht inschiet waardoor de bal op de lat komt.
Geen idee, niet gezien die situatie. Maar bewust de bal spelen en dan tegen je hand krijgen is geen hands. Onbewust wel.Agent47 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:21:
[...]
En nec dan wel gisteren? Ik ben het echt kwijt hoor
Ik vind het vanuit Ajax gezien geluk, vanuit Almere gezien pech dat het er niet invalt.toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:21:
[...]
dat is nog steeda geen geluk. Je kunt het 5x anders verwoorden maar de definitie van geluk verandert er niet mee.
Ik heb blijkbaar een andere kijk daarop dan jou. Geeft niet.
Ik zit er nog relaxed bij, komt waarschijnlijk door het puntenverlies van de concurrentie.Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:21:
[...]
Ik ben er nog niet zo heel zeker van hoor. Onnodig spannend dit.
⏩ PVOutput☀️
Dan zijn dit júist de wedstrijden die je moet winnen. Punten pakken tegen de kleintjes en je kunt je in een later traject nog enkele foutjes veroorloven.Quad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:24:
[...]
Ik zit er nog relaxed bij, komt waarschijnlijk door het puntenverlies van de concurrentie.
Eens hoor. Maar het is een te mooie dag om zorgen te maken over dit soort dingen waar je nu geen invloed op hebt.Superkiwi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Dan zijn dit júist de wedstrijden die je moet winnen. Punten pakken tegen de kleintjes en je kunt je in een later traject nog enkele foutjes veroorloven.
⏩ PVOutput☀️

⏩ PVOutput☀️
[ Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 02-03-2025 16:32 ]
XXXVI
Dat heeft niet met een andere kijk te maken, maar met juist gebruik van geluk/pech. Maar goed daar maar bij laten.Quad schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:24:
[...]
Ik vind het vanuit Ajax gezien geluk, vanuit Almere gezien pech dat het er niet invalt.
Ik heb blijkbaar een andere kijk daarop dan jou. Geeft niet.
[...]
Ik zit er nog relaxed bij, komt waarschijnlijk door het puntenverlies van de concurrentie.
maar wat een armoede.
Zie het ook in no time weer verdwijnen.
Naar 11 punten los?d-vine schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:30:
8 punten los![]()
maar wat een armoede.
⏩ PVOutput☀️
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 02-03-2025 16:33 ]
Het zou me niet eens meer verbazen als dat gebeurt.
Blijkbaar is alles dit jaar mogelijk
Ik volg al een tijdje Ajax, en heel eerlijk dit soort wedstrijden tegen degradatiekandidaten zijn vaker niet dan wel aantrekkelijk. Een 0-13 tegen VVV is echt meer uitzondering dan regel.AMARONE schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:39:
Normaal zou je deze wedstrijden verliezen. De focus ligt op Frankfurt dus het zou altijd een rukpot worden.
Diego Costa?chim0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:32:
Matheus lijkt op een oud voetballer maar kan er niet opkomen wie. Was ook een Zuid-Amerikaan volgens mij. Zelfde krullenbol en sikje ook.
Lothar.chim0 schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:32:
Matheus lijkt op een oud voetballer maar kan er niet opkomen wie. Was ook een Zuid-Amerikaan volgens mij. Zelfde krullenbol en sikje ook.
een treffende spreuk
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Haha wat??carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:35:
Zo, ik heb het hier niet meer zo druk geweten als 3 jaar terug? Gezellig!
Ben je aan het carnavallen?carpebios schreef op zondag 2 maart 2025 @ 17:35:
Zo, ik heb het hier niet meer zo druk geweten als 3 jaar terug? Gezellig!
Dat ik het niet raar vind zegt niks over het feit of ik zo'n reactie hout vind snijden. Volgens mij heb ik ook al duizend keer gezegd dat het om het puntentotaal na 34 wedstrijden gaat en dat wel of geen "mooi spel" daarbij geen rol speelt.toolkist schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:53:
[...]
Ik wel. En dat zou jij ook moeten vinden, aangezien je er ook zo hard op gaat als iemand dat van een prestatie van Feyenoord zegt. Ben dan eens consequent en roep dat nu ook.
Après-ski is hetzelfde toch?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nou inderdaad. Onder druk nota bene tegen Almere City....d-vine schreef op zondag 2 maart 2025 @ 16:30:
8 punten los![]()
maar wat een armoede.
Voetballend is Ajax matig maar met een goede verdediging kan je ver komen zo blijkt. En dan ook met het nodige geluk.
Dit team kan toch niet de Champions League straks in gaan qua niveau?
Nu waren er trouwens wel meer teams die mi ver onder hun maat presteerden.
Az grossierden in amateuristische foutjes en Willem II niet eens gezien. Oh ja en dan nog Psv.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 02-03-2025 19:53 ]
Ah je komt dus niet uit Brabant/Limburg? Ze zouden je ophangen voor dat soort uitspraken 🤣
Helaas hebben die miljonairs bij alle clubs vaak motivatieproblemen bij ‘makkelijke’ wedstrijden. Daardoor wordt het in de praktijk juist niet makkelijk en glij je soms zelfs uit.Harribo schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:52:
[...]
Nou inderdaad. Onder druk nota bene tegen Almere City....
Voetballend is Ajax matig maar met een goede verdediging kan je ver komen zo blijkt. En dan ook met het nodige geluk.
Az grossierden in amateuristische foutjes en Willem II niet eens gezien. Oh ja en dan nog Psv.
Het verschil tussen Europees een competitie tegen het rechter rijtje is vaak bizar groot. Dat zie je overigens niet alleen in Nederland. Ik zou zeggen dat er vol op gaan en met een grote uitslag winnen juist leuk is en goed voor t zelfvertrouwen. Maar zo denken de profs er blijkbaar (misschien onbewust) niet over.
Ook voetbal heeft een groot mentaal component.
Verwijderd
Dit team niet, maar 40m+ en de verkoop van spelers (die door kampioenschap meer waard worden) kan je wel een net team neerzetten.Harribo schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:52:
[...]
Er zal vast wel wat gedaan worden qua transfers. En dan is het afwachten, ik bedoel Ajax wint ook van PSV en Feyenoord dit seizoen en die doen het best lekker in de CLHarribo schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:52:
[...]
Wat dat betreft was Heerenveen - AZ vele malen vermakelijker. Hoewel zeker in de eerste helft weinig goed voetbal, was het in de tweede helft heel spannend. Twee ploegen die willen voetballen, maar vooral AZ oogde vermoeid.
Snap wat je bedoelt maar we hebben het hier over Almere City he? . Kom op zeg, Groningen had ze 90 minuten met de rug tegen de muur aan. Dat is wel een hele lage ondergrenshulkie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:03:
[...]
Helaas hebben die miljonairs bij alle clubs vaak motivatieproblemen bij ‘makkelijke’ wedstrijden. Daardoor wordt het in de praktijk juist niet makkelijk en glij je soms zelfs uit.
Het verschil tussen Europees een competitie tegen het rechter rijtje is vaak bizar groot. Dat zie je overigens niet alleen in Nederland. Ik zou zeggen dat er vol op gaan en met een grote uitslag winnen juist leuk is en goed voor t zelfvertrouwen. Maar zo denken de profs er blijkbaar (misschien onbewust) niet over.
Ook voetbal heeft een groot mentaal component.
Moeilijke pot maar hem wel over de streep trekken. En moeilijk zegt niet per se iets over het niveau van de tegenstander, maar vooral hoe moeilijk je het jezelf maakt.
Groningen heeft er twee keer niet van gewonnen bij mijn weten.Harribo schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:17:
[...]
Snap wat je bedoelt maar we hebben het hier over Almere City he? . Kom op zeg, Groningen had ze 90 minuten met de rug tegen de muur aan. Dat is wel een hele lage ondergrens
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs, arbitrage of anderen in het algemeen is not-done.
• Of de commentator je bevalt of niet, het continu benoemen dat je de commentator, scheidsrechter of VAR niet leuk vindt is achterhaald. Houd het lekker voor je, het voegt niks toe.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege. Dat geldt ook voor 010 / 020 etc.
We zijn hier voor een gezellige sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse / Belgische clubs en de voor hun direct relevante wedstrijden
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2024/2025 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in [Voetbal] Grote Nederlands elftal Topic 2022 / 2023 / 2024
Incidenten of ontwikkelingen omtrent supporters: [Voetbal] Ongeregeldheden supporters
Verder is er nog Randzaken